• Nanuk
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:12
Mijn powerflex wil sowieso niet lager dan 5%.

Echter als je het een beetje doordacht hebt verzonnen zal die zelden echt helemaal leeg gaan.

• johansen
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 22:10
vinneke schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 20:26:
Op hoeveel stellen jullie de SOC reserve in? Is dit dan meteen de reserve om een deep discharge te vermijden?

Noodstroom interesseert met niet, het is bij mij puur om te batterij niet te forceren.

Zelf op 15% gezet, Solidflex. Maar als 10% ook goed is, dan is dat toch weer iets extra wat ik kan opgebruiken :)
Mijn 3 powerflexjes heb ik op 10% ingesteld. In de winter had ik die in de schuur op 25% (ivm vorst) en de andere 2 op 15% staan. Maar met de vorst achter de rug en alle zonuren van nu en de komende maanden, maak ik graag optimaal gebruik van de capaciteit 👌

• Jan Workum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:37
vinneke schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 20:26:
Op hoeveel stellen jullie de SOC reserve in? Is dit dan meteen de reserve om een deep discharge te vermijden?

Noodstroom interesseert met niet, het is bij mij puur om te batterij niet te forceren.

Zelf op 15% gezet, Solidflex. Maar als 10% ook goed is, dan is dat toch weer iets extra wat ik kan opgebruiken :)
Hier ook op 15% ingesteld, fabrieksinstelling was 5% Ik weet niet of er in de handleiding iets over staat vermeld?

PV 11.87kWp, EV 64kWh, PIB 6kWh

• Xirt
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:19
Mijn Home Assistant stelt deze in op basis van de minimum temperatuur in de komende 48u: 10% boven de 5C, 30% boven het vriespunt, en 50% daaronder. Daarbij is het goed om op te merken dat bij batterij (beschut) buiten staat. Die laatste (50%) is overigens nog een stukje onder het advies dat op de website van Indevolt stond, maar ik vraag me ook een beetje af waar dat op gebaseerd zou zijn...
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste