Mijn 2e hoofd unit op 148 doet dit ook. Helaas ook als die standalone draait.antoinevromen schreef op woensdag 22 april 2026 @ 17:46:
Ik zou jullie nog op de hoogte houden van de vorderingen m.b.t. het niet laden/ontladen van de Venus A zodra er een uitbreidingsbatterij bij is geplaatst (van 4,16 naar 6,24). Zojuist een upgrade gekregen (zie onderstaande foto). [Afbeelding] Na de succesvolle update is de Venus A uitgegaan. Na vervolgens opstarten van de Venus A inclusief de uitbreidingsbatterij gaan even de lampjes wifi en bat en grid aan, waarna vervolgens de batterij weer volledig uit gaat (alles op zwart ook het groene knopje). Wanneer mijn zoon de betreffende extra-uitbreidingsbatterij ertussenuit haalt en het geheel weer opstart gaat alles meteen goed en gaat de Venus A met UPS direct laden. Wij geven het op en gaan deze 2e uitbreidingsbatterij retourneren, die het hele apparaat op zwart zet na opstarten. Ik heb zelf 2 x Venus E (V2 en V3) en dit soort ellende als gevolg van het zogenaamde uitbreidbaar zijn herken ik niet. Blijkbaar zitten er nog stevige kinderziektes in die stackable batterijen van Marstek omdat ik ook las dat mensen met een Venus D er last van hebben. Dan draait mijn zoon maar met 4,16 kWh en kijken we t.z.t. wel voor een andere batterij.
Support reageert momenteel niet meer, heb de leverancier gevraagd om dit op te lossen.
Huidige daarentegen op 144 draait prima, geen enkel issue. Hij is nu mee in de caravan, en heeft onderweg naar het Gardameer mooi voor koffie onderweg gezorgd
:strip_exif()/f/image/pMHGdO28sf0eBANMluT1DGJo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QRSQYWAWiqGyP8f1rxl48cVB.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door ravenstein op 23-04-2026 09:52 ]
Marstek Venus A V144
:strip_exif()/f/image/sYkh0RwMtsFgtGvOraPt4K0w.jpg?f=fotoalbum_large)