Hame Marstek Venus A, D en G- plug and play solar batterij

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ravenstein
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:21
antoinevromen schreef op woensdag 22 april 2026 @ 17:46:
Ik zou jullie nog op de hoogte houden van de vorderingen m.b.t. het niet laden/ontladen van de Venus A zodra er een uitbreidingsbatterij bij is geplaatst (van 4,16 naar 6,24). Zojuist een upgrade gekregen (zie onderstaande foto). [Afbeelding] Na de succesvolle update is de Venus A uitgegaan. Na vervolgens opstarten van de Venus A inclusief de uitbreidingsbatterij gaan even de lampjes wifi en bat en grid aan, waarna vervolgens de batterij weer volledig uit gaat (alles op zwart ook het groene knopje). Wanneer mijn zoon de betreffende extra-uitbreidingsbatterij ertussenuit haalt en het geheel weer opstart gaat alles meteen goed en gaat de Venus A met UPS direct laden. Wij geven het op en gaan deze 2e uitbreidingsbatterij retourneren, die het hele apparaat op zwart zet na opstarten. Ik heb zelf 2 x Venus E (V2 en V3) en dit soort ellende als gevolg van het zogenaamde uitbreidbaar zijn herken ik niet. Blijkbaar zitten er nog stevige kinderziektes in die stackable batterijen van Marstek omdat ik ook las dat mensen met een Venus D er last van hebben. Dan draait mijn zoon maar met 4,16 kWh en kijken we t.z.t. wel voor een andere batterij.
Mijn 2e hoofd unit op 148 doet dit ook. Helaas ook als die standalone draait.
Support reageert momenteel niet meer, heb de leverancier gevraagd om dit op te lossen.

Huidige daarentegen op 144 draait prima, geen enkel issue. Hij is nu mee in de caravan, en heeft onderweg naar het Gardameer mooi voor koffie onderweg gezorgd :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7oWX4n3tQsvqxdYhp3BI401IQXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMHGdO28sf0eBANMluT1DGJo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CTUp4vkOr09_pN3gkd1HSrXWfuk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QRSQYWAWiqGyP8f1rxl48cVB.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZA02dOvA7oXKLjb0xepajChX8w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8BQtpcVXpoK5Xyj7LNd7mhka.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door ravenstein op 23-04-2026 09:52 ]

Marstek Venus A V144

• Hijdaar95
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08:19
onlinaius schreef op woensdag 22 april 2026 @ 22:02:
[...]

Ik heb een sterk vermoeden dat het antwoord 'nee' is. (zie ook andermans ervaringen hier met de ai modus).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3PGORewkcJcv7Bx6kCIHuNiDzwQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sYkh0RwMtsFgtGvOraPt4K0w.jpg?f=fotoalbum_large
Hij ziet dat ergens rond de middag de prijs het laagst is en opladen dus het voordeligst.
Toch begon de accu te laden om ~7:15u toen de grote PV installatie ongeveer een kilowatt begon te leveren. Lekker handig die AI :+
Toch maar een tijdprogramma aangemaakt.
Ook heb ik een Arctic F12 bij de accu geplaatst. Deze pc fans starten op 5V, dus die draait op een oude telefoon adapter.

Edit: toch maar eens leren hoe die lokal API werkt. Maar met een mechanische achtergrond is het redelijk abracadabra. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Hijdaar95 op 23-04-2026 10:08 ]

• onlinaius
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:45
Hijdaar95 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 09:45:
Edit: toch maar eens leren hoe die lokal API werkt. Maar met een mechanische achtergrond is het redelijk abracadabra. :)
Om je nog meer teleur te stellen: als je op versie 148 draait is het antwoord op de vraag hoe de local Api werkt waarschijnlijk 'niet'.

Charlie_Root in "Local API op Marstek Venus E 3.0"

Mid-Limb, 2-ond-1-kap, 1965, 133m2, 12 ZP 4800wp + 4200wp GoodWe, 67m2 VVW, etage: 4 rad + 7 m2 VVW, 1 Quatt, Mits Heavy 5KW + 3.5KW, Toon 1, elec koken, CV uit, VVW mengt niet, 'oud' dubbel glas, isolatie RD 1.5 - 2.5, Venus A 6 KWh+2400WP

• WillemD61
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 21:02
ravenstein schreef op donderdag 23 april 2026 @ 07:34:
[...]

Mijn 2e hoofd unit op 148 doet dit ook. Helaas ook als die standalone draait.
Support reageert momenteel niet meer, heb de leverancier gevraagd om dit op te lossen.

Huidige daarentegen op 144 draait prima, geen enkel issue. Hij is nu mee in de caravan, en heeft onderweg naar het Gardameer mooi voor koffie onderweg gezorgd :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je Tesla doet geen V2L ? Jammer, dan had je die 20 kilo extra niet mee hoeven nemen.

• Ikke_ook1
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 23-04 20:22
antoinevromen schreef op woensdag 22 april 2026 @ 17:46:
Ik zou jullie nog op de hoogte houden van de vorderingen m.b.t. het niet laden/ontladen van de Venus A zodra er een uitbreidingsbatterij bij is geplaatst (van 4,16 naar 6,24). Zojuist een upgrade gekregen (zie onderstaande foto). [Afbeelding] Na de succesvolle update is de Venus A uitgegaan. Na vervolgens opstarten van de Venus A inclusief de uitbreidingsbatterij gaan even de lampjes wifi en bat en grid aan, waarna vervolgens de batterij weer volledig uit gaat (alles op zwart ook het groene knopje). Wanneer mijn zoon de betreffende extra-uitbreidingsbatterij ertussenuit haalt en het geheel weer opstart gaat alles meteen goed en gaat de Venus A met UPS direct laden. Wij geven het op en gaan deze 2e uitbreidingsbatterij retourneren, die het hele apparaat op zwart zet na opstarten. Ik heb zelf 2 x Venus E (V2 en V3) en dit soort ellende als gevolg van het zogenaamde uitbreidbaar zijn herken ik niet. Blijkbaar zitten er nog stevige kinderziektes in die stackable batterijen van Marstek omdat ik ook las dat mensen met een Venus D er last van hebben. Dan draait mijn zoon maar met 4,16 kWh en kijken we t.z.t. wel voor een andere batterij.
Blijkbaar kan AI nog niet alles oplossen, gelukkig lopen de robots al wel sneller om producten terug te brengen;-)

• ravenstein
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:21
WillemD61 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 16:32:
[...]

Je Tesla doet geen V2L ? Jammer, dan had je die 20 kilo extra niet mee hoeven nemen.
Nope helaas, caravan weeg maar 1038kg, kon nog genoeg meenemen.

Ik blijf met mijn huidige Venus A mooi nog ff een tijdje op 144 zitten.

Marstek Venus A V144

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:14
Hier heeft de A ook twee maanden goed gewerkt, zeker sindsdien het uitlezen over modbusTCP.
Nu gisteren stroom onderhoud geweest, daarna kwam hij niet meer terug. Helaas net op vakantie. Anders 2 weken nul op de meter kunnen draaien

• Knoflookpasta
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Gisteren een extra set Venus A + batterij (4,24) binnen gekregen. In afwachting van ruimte in de schuur even tijdelijk aangesloten in de keuken.

Een minder goede ervaring dan mijn vorige aankoop. Venus A heeft een kleine beschadiging op het front (onder de plastic beschermlaag). De hoofdunit meldt zich in de App, maar Grid LED blijft uit. En de extra batterij meldt zich helemaal niet.

Al vele pogingen gedaan hem aan de praat te krijgen, maar ben bang dat ik een BOA (Broke-on-Arrival) heb ontvangen. Marstek support die alles oplost met firmware had al een update van v143 naar v148 gestuurd, maar dat hielp uiteraard ook niet. Ga de stroomkabel later vandaag nog even afkoppelen (rotklus) en doormeten om te zien of die de boosdoener is. Maar ziet er niet goed uit, want het niet zien van de extra accu zal daar niets mee te maken hebben...

Marstek Venus A met 1xEB 4.24KWh

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste