Hame Marstek Venus A & D - plug and play solar batterij

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Knoflookpasta
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:19
Arjen34 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 21:45:
[...]
2 x Venus A en 2 extra accu’s
Aangezien volgens mij nog niemand een extra accu uitgeleverd heeft gekregen van Marstek.nl is dat de bottleneck. Mensen die hun bestelling ontvingen, hebben volgens mij alleen een kale Venus A besteld. De losse accu's zijn kennelijk nog niet leverbaar.

• DeBeginner
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 10:55
Taro schreef op woensdag 26 november 2025 @ 20:57:
De Venus A nu een aantal dagen in gebruik, bevalt goed. De MC4-aansluitingen zijn slimmer geplaatst en de meegeleverde tool maakt het ook makkelijker de PV-kabels los te koppelen, al doen een paar andere merken dat nog wel iets slimmer, maar dat zal je waarschijnlijk toch niet dagelijks doen :)

Verder was het even schakelen dat de omvormer aan de accu vast zit. Bij de Venus D heb je een losse omvormer en losse accu, bij de Venus A zit de eerste accu dus vast aan de omvormer. Dat betekent dat je maximaal 5 losse accu's kunt plaatsen vs 6 losse accu's bij de Venus D, al zijn het er in beide gevallen dus 6 in totaal.

Qua breedte en diepte valt het verschil mee tov de Venus D, de hoogte valt meer op. Had persoonlijk de breedte en diepte wat minder verwacht en wat meer hoogte. Nu lijkt die op het eerste gezicht wel heel erg veel op de Venus D, terwijl ik meer een Zendure SF800 Pro vs Zendure 2400AC formaat had verwacht.

Review inmiddels online, Marstek heeft het wederom goed gedaan vs een aantal andere merken/producten die de afgelopen periode op de markt zijn gekomen d:)b
Goedemorgen weet je de exacte afmettingen van de Marstek Venus A unit en de batterij? Ik heb 6 units van 4,24kwH besteld en ben een frame aan het maken. Nu zie ik in sommige informatie staan 450 mm breed en 340 mm diep en ergens anders in de info weer 398mm breede en 285 mm diep. Zou je me de maten kunnen geven? En de hoogte van de pootjes?

• Knoflookpasta
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:19
De W3lkom-k0rt1ng code is overigens inmiddels verlopen.

• HHF
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:26

HHF

Tommie12 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:22:
[...]

Die is interessant!
Ik heb nooit het plan om PV direct aan de batterij te koppelen. En mogelijk drukt dat de prijs en de complexiteit.

Wat ik nergens vind zijn de afmetingen. Van de basisunit met 1 en 2 uitbreidingen. Vooral de hoogte is voor mij nogal belangrijk.
Ik denk dat de afmetingen van de unit en batterijen van de D versie AC gelijk zullen zijn aan die van de "gewone" D versie.

15 kWp panelen, Solax omvormer, gasloos, warmtepomp Bosch Nefit, 1EV EQA

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

DeBeginner schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:02:
[...]

Goedemorgen weet je de exacte afmettingen van de Marstek Venus A unit en de batterij? Ik heb 6 units van 4,24kwH besteld en ben een frame aan het maken. Nu zie ik in sommige informatie staan 450 mm breed en 340 mm diep en ergens anders in de info weer 398mm breede en 285 mm diep. Zou je me de maten kunnen geven? En de hoogte van de pootjes?
Ik heb de Venus A inmiddels niet meer staan, dus kan dit helaas niet voor je opmeten. Zou soms graag bepaalde types wat langer laten staan, maar had hier meerdere accu's tegelijkertijd terwijl er dan nog 2 moeten binnenkomen en dan schuift het extra snel door omdat ik het ook richting de verzekering niet kan verantwoorden :)

Inmiddels zijn er meer eigenaren met een A die je vast kunnen helpen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 76 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• KingFox
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:25
Knoflookpasta schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:55:
[...]

Aangezien volgens mij nog niemand een extra accu uitgeleverd heeft gekregen van Marstek.nl is dat de bottleneck. Mensen die hun bestelling ontvingen, hebben volgens mij alleen een kale Venus A besteld. De losse accu's zijn kennelijk nog niet leverbaar.
Communicatie zou wel handig zijn. Als klant moet je zelf informeren (of het topic hier volgen) waarom hun initiële leverdatum van 5 november niet werd gehaald, op dit moment is het ook niet duidelijk of 8/12 haalbaar zal zijn.

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:25
Avenger 2.0 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 07:19:
[...]

Hier in BE en 2 dagen na bestelling al geleverd (wat toch ook niet bij de deur is). Volgens mij hebben ze gewoon alle bestellingen verzameld en begonnen met de bovenste (recentste) van de stapel ipv oudste bestelling eerst |:( Dus tripple genaaid als je vroeg besteld had. Toen was het €700 ipv €600, de extra €100 korting gemist voor black friday en dan nog maand later geleverd dan de rest :+
Dan lijkt mij de beste oplossing: de bestaande bestelling annuleren en opnieuw te bestellen... :+
Mijn Venus A krijg ik a.s. maandag geleverd.(in Hoogeveen)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:24
2 december besteld en nog niets zien voorbijkomen. 1 van de 3 transacties is zelfs nog niet gesetteld op mijn kredietkaart.

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:25
DeBeginner schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 09:02:
[...]
Dat is toch makkelijk te vinden?
Google AI: De afmetingen van het basis systeem van de Marstek Venus A zijn 40 x 28,5 x 15,8 cm (breedte x diepte x hoogte). De individuele modules hebben afmetingen van 40 x 28,5 x 10,8 cm en een gewicht van 17 kg per stuk.
En dat klopt!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh v155, HW P1, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Bensherman
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
Vulcan750 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:56:
[...]

Dat is toch makkelijk te vinden?
Google AI: De afmetingen van het basis systeem van de Marstek Venus A zijn 40 x 28,5 x 15,8 cm (breedte x diepte x hoogte). De individuele modules hebben afmetingen van 40 x 28,5 x 10,8 cm en een gewicht van 17 kg per stuk.
En dat klopt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B8aIsidXIZn0R8_G6lnz-faM9f0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vT0dNE6fhFHRW16w0wMXhr6z.png?f=fotoalbum_large

Dit staat op mijn doos 😇 nog niet uitgepakt
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste