De 2.200W output is precies wat de Venus D mijn inziens op moment van schrijven de beste keuze lijkt te maken voor een thuisbatterij met 4 MPPTs voor een directe dc accu. Potentie tot een betaalbare capaciteit "per stapel", en op moment van spreken een Venus D + 5 batterijmodules voor EUR 3.399 (bij Thuisbatterij.nl). Prijsstelling die veel goed beloofd voor januari 2027 wanneer salderingsregeling beëindigd is.
De Anker Solix zou - naast de EU regelgeving van max. 800W een stopcontact in - technisch gezien niet hoger kunnen dan 1.200W output. Anker heeft daarbij een Power Dock released begin deze maand - een onderverdeler waar 4 accustekkers samen kunnen komen om 3-fase en 4.800W te leveren.
De Zendure Solarflow 800 Pro komt ook max. 800W uit, en maakt gebruik van de oude generatie accu's (AB2000x), en daarmee vermoed ik al meteen EOL terwijl die pas afgelopen juni gelanceerd is. Jammer dat Zendure daar niet voor de AB3000x met kleiner formaat en vernieuwde technologie gegaan is.
Leidt het open knippen van de eurostekker en aansluiten op een werkschakelaar met daarachter eigen automaat in een onderverdeler tot het vervallen van garantie?
En met 1.000W per MPPT en startspanning van 22V, is het dan verstandiger om met 2 panelen per MPPT die in serie of parallel te verbinden? Gaat de 22V startspanning over het totaal van de 4 MPPTs, of doet de interne omvormer binnenin nog iets slims?
Hoe is de lokale aansturing / uitlezing? Kan er makkelijk een Homey-app voor geschreven worden die niet cloud-first hoeft te zijn?
Oh en nu ik de review (complimenten voor de volledigheid!) eens goed lees; de Marstek Smartbox - die soortgelijk werkt als de Anker Power Dok - regelt daarbovenop dat naar noodstroom geschakeld wordt indien nodig.
[
Voor 11% gewijzigd door
Rvanlaak op 26-09-2025 16:09
]