Bij alle Kia's en Hyundai's die ik al heb gehad was het zo, die drive mode staat altijd op eco of oid en moet je telkens aanpassen. Ik gok dat het iets met normen, regelgeving of verbruikscijfers te maken heeftEN86 schreef op zondag 18 januari 2026 @ 10:49:
De ambient lighting heb ik uitgevogeld. Staat alleen niet vernoemd onder die noemer.
Wat ik me nog wel afvraag is hoe ik, als ik de auto start, ik direct de eco stand standaard heb. Nu moet ik dit elke keer aanpassen. Iemand een idee hoe dat kan?
Check de instellingen van je drive modes ook even. Bij mijn Niro stond er een maximum snelheid van 90km/u bij drivemode Eco+ ofzo. Reden we een keer op de snelweg en toen viel er iets op die knop (middenconsole) en stond ie ineens op maximum snelheid 90. Dus die auto ineens vol op de rem. Dat was wel even schrikken toen. Duurde toen ook even voor ik door had wat er nou ineens gebeurde.
Verder kan je de capaciteit van de airco ook via een drivemode regelen. Irritant als je hem op eco hebt staan en de airco doet het maar half.
Verder kan je de capaciteit van de airco ook via een drivemode regelen. Irritant als je hem op eco hebt staan en de airco doet het maar half.