Het grote Kia EV5 topic

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:38

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

pollekeb schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 09:54:
[...]

Link 🔗 niet te openen

Maar al mensen met de EV5 op winterbanden met behoorlijk wat ervaring?
Hier werkt deze wel, misschien even controleren of je ingelogd bent bij Youtube, dat heeft bij mij wel eens geleid tot het niet kunnen zien van videos.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• TamsSH
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:13
Contact gehad met de dealer, mijn EV5 is inmiddels gebouwd, chassisnummer is bekend en hij staat op de boot. Binnenkomst staat op mid/eind februari. 🎉

• prince1961
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 21:15
en wanneer besteld?

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:26

JuG

pollekeb schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 22:56:
[...]

En ja hoor net bericht ontvangen dat de auto niet 23/1 maar 13/2 geleverd gaat worden.
Waarschijnlijk wordt deze op zomerbanden geleverd en moet ik nog snel voor de wintersport goede winterbanden regelen.
Nu heb ik op mijn Scenic geen fijne winterbanden trillingen die er niet door balanceren eruit te krijgen zijn.
Iemand al goede ervaringen met winterbanden?
Hier staat ie al sinds tweede week oktober op leverdatum 13/02, maar volgens de dealer zal dat dus wel maart worden. Ik laat het eigenlijk even zo, ik heb er toch geen invloed op.

• TamsSH
3 oktober besteld

• prince1961
wij besteld 2 december met levering Maart,ben benieuwd

• JuG

JuG

Mijne is ook op 3 oktober besteld, nog niets gehoord weliswaar.

• EN86
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22:17
Ik mag hem volgende week vrijdag ophalen. Heb er wel zin in, vooral benieuwd naar de avond/donker ritjes!

• dabonkie
  • Laatst online: 23:27
EN86 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:04:
Ik mag hem volgende week vrijdag ophalen. Heb er wel zin in, vooral benieuwd naar de avond/donker ritjes!
Mooi vooruitzicht! Ik kan iig zeggen dat ik geniet van de avondritjes. Rijdt lekker en geeft een partij licht daar zeg je U tegen.

• dabonkie
dabonkie schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 23:36:
Heb de eerste 2000km erop zitten. Aantal zaken waar ik tegenaan gelopen ben

- vloermat bijrijderskant mist bevestiging (dus mat ligt op de drukknop)
waarschijnlijk fabricagefout (wordt opgelost door dealer). Ben benieuwd of dit toevallig ook bij anderen is.

- Middelste zitplek achterin geeft vaak aan dat de riem niet gebruikt wordt
Er staat niks op, geen gewicht of iets dergelijks. Als je er een mep op geeft dan gaat de melding weg

- Ventilatie geeft een gek geluid (geluid klinkt er een blaadje of zo ergens in zit).
gaat dealer nakijken

Wat opvalt is dat het glazen panoramadak (als je het doek open hebt) best wel koude luchtstroom geeft. Niet dat er lucht binnenkomt, maar met dit weer merk je toch wel dat het dan wat koud is haha. Als het doek dicht is dan merk je het overigens niet. Ik heb niet eerder een panoramadak gehad dus wellicht is dat normaal (valt me alleen op).

Snow Mode (rijstand) is wel heel fijn met dit weer. Heb goede all season banden (met normal mode ging het al wel goed). Met de Snow stand trekt hij toch wat gematigder op en de recuperatiesstand kan alleen in standje 1 of 0. Maar al met al is deze stand wel echt fijn. Een collega heeft een Ford Explorer EV en die stoeit (ook met all season banden) toch wat meer om z'n auto in toom te houden. Heeft weliswaar achterwiel aandrijving maar toch....

Actieradius valt met niet tegen met dit weer. Ik haal zeker de 320km. Houdt me wel netjes aan de snelheid en verwarming staat op 21 graden. Stoelverwarming heel af en toe op standje 1 (ben zelf niet zo'n fan van stoelverwarming, mijn wederhelft en kinderen overigens wel, alhoewel met dit weer ik het wel wat meer kan waarderen). Stuurverwarming zet ik soms op standje 1 (maar na een kilometer of 10 zet ik 'm vaak wel uit).

Wat ook opvalt is dat door de huidige weerperikelen soms de autoflush grepen slecht naar buiten komen (met name de achterportieren). Dit zal wss komen door af en toe dooien en dan weer vriezen. Geen heel groot probleem (je kan handmatig nog steeds naar buiten klikken) maar valt me op. Je hoort ook het ijs kraken bij open doen (dus wss wat vocht wat dan ophoopt tot ijs).

Heb nu 1x snelladen gedaan (had de accu niet gepreconditioneerd) maar van 21 procent zat hij na 30 minuten ongeveer op 68 procent. Ik denk dat als ik preconditionering wel had gedaan dat het dan wel zeker op de 80 had gezeten. Helaas was mijn ritje naar de snellader maar 5 minuten en was dus eigenlijk te laat om dit te activeren. De laadcurve daarentegen was heel stabiel (dus dat is fijn).

Trekhaak zit ik nog op te wachten (staat nog in backorder). Wel aangegeven dat ik 'm uiterlijk Maart moet hebben i.v.m. korte vakantie met caravan. Even afwachten nog dus.

Maar al met al nog steeds heel tevreden en nog niet echt tegen issues aangelopen (hopen dat dit zo blijft). Hij geeft (ondanks de vele oplossingen) wel veel piepjes etc.... was ik niet gewend vanuit mijn vorige auto..... ben er nu wel aan gewend en stoor me er niet meer zo aan. Grappige is wel dat ik al veel aangesproken wordt over de auto (je ziet 'm nog niet heel veel) en dat men 'm echt wel gaaf vindt. En dat ben ik roerend met ze eens.
Nou, ik mag volgende week naar de garage (ze hebben me tussendoor ingepast). Als ik een afspraak zou moeten maken via de werkplaatsmodule zou ik pas in Maart aan de beurt zijn 8)7
Kreeg wel te horen dat de melding van gordel op de middelste plek achterin, een Kia kwaal is. De EV3, EV9 en Niro hebben er blijkbaar ook last van. Ze verwachten dat daar een update voor komt nog. Moet wel zeggen dat hij vaak bij wegrijden ook meteen weer weg is. De rest pakken ze gewoon netjes op dus dat is fijn.

Maar al met al is het wel een mini soap. Aflevering ging fout (auto was niet rijklaar) en nu dit haha. Hopen dat hierna het boek gesloten kan worden. Het gedonder met aflevering maken ze goed met een V2L adapter, dus dat is dan wel weer netjes (die zit namelijk alleen standaard bij de GT Plusline).

Maar moet wel eerlijk zeggen dat ik niet eerder zoveel gedoe heb gehad met een nieuwe auto (en dit is denk ik mijn 7e nieuwe auto). Maar dit is wel de 1e keer met een model wat net uit is.

• JuG

JuG

Grappig hoe dingen soms werken, ik wou het er een beetje bij laten maar ik kreeg laat in de namiddag een e-mail van de dealer. Mijn EV5 GT-Line in Frost Blue is geproduceerd en hij is ook al onderweg. Hij verwacht dat ie eind februari zal aankomen, de levering zou dan voor 2de of 3de week maart zijn. Als ik op de Eukor site kijk, zou ie dan 27/02 moeten aankomen via de MORNING LYNN V-WE602.

Toch al iets positiever gestemd nu :)

• JuG

JuG

TamsSH schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 12:31:
Contact gehad met de dealer, mijn EV5 is inmiddels gebouwd, chassisnummer is bekend en hij staat op de boot. Binnenkomst staat op mid/eind februari. 🎉
Het lijkt er op dat die van ons dus op dezelfde boot staan :)

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:35

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

In Amersfoort worden palen van Plug&Charge tussen 16. 00 en 21.00 afgeknepen. Ik heb nu al twee keer gehad met de EV5 dat het niet lukte om überhaupt het laden te starten. Auto zegt dat laden afgebroken is, lampje bij laadpoort knippert rood. Verschillende palen en passen geprobeerd. Toen maar naar een niet Plug & Charge paal gereden. Laden gaat daar prima.
Is het wellicht een probleem van de EV5 dat hij dat afknijpen niet herkent?

• JuG

JuG

Even tussendoor, is het eigenlijk mogelijk om je profiel (en dus instellingen) aan je sleutel te koppelen?

Dus als mijn vrouw met haar sleutel instapt dat ie automatisch haar profiel en instellingen activeert?

• dabonkie
JuG schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 19:39:
Even tussendoor, is het eigenlijk mogelijk om je profiel (en dus instellingen) aan je sleutel te koppelen?

Dus als mijn vrouw met haar sleutel instapt dat ie automatisch haar profiel en instellingen activeert?
Volgens mij niet. Ik heb voor mezelf en m'n vrouw een profiel. Bij het opstarten kan je kiezen. Hij pakt automatisch de laatst geselecteerde maar je hebt voldoende tijd om te kiezen.

• BlackBurn

BlackBurn

Wellicht interessant om te delen zodat er een indicatie van levertijden ontstaat. Ik heb een plus model gekocht op 27 dec. Iceberg green. Volgens de dealer is de verwachte afleverdatum begin mei.

Ik hoop uiteraard eerder, maar tot dit tijd van de voorpret genieten.

• ev5er
  • Laatst online: 22:16
Ik heb mijn ev5 op 22/10 besteld, plus-uitvoering in de rode kleur. Chassisnummer op 30/12 doorgekregen. Toen stond hij nog niet op de boot, hopelijk nu wel. Dealer geeft helaas niet veel info….

• JuG

JuG

dabonkie schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 20:03:
[...]

Volgens mij niet. Ik heb voor mezelf en m'n vrouw een profiel. Bij het opstarten kan je kiezen. Hij pakt automatisch de laatst geselecteerde maar je hebt voldoende tijd om te kiezen.
Ik snap dat ze die vingerafdruksensor willen verkopen in de GT Plus Line, maar eigenlijk is het een beetje belachelijk dat dit niet automatisch werkt adhv de sleutel en/of je telefoon.

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:52
JuG schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 09:21:
[...]

Ik snap dat ze die vingerafdruksensor willen verkopen in de GT Plus Line, maar eigenlijk is het een beetje belachelijk dat dit niet automatisch werkt adhv de sleutel en/of je telefoon.
Wat kun je ermee? Wat ik er nu van zie is dat bijvoorbeeld niet je stoel positie wordt gekoppeld. Het enige voordeel dat ik zou zien is dat je zonder smartkey de auto kan starten. Dus openen via telefoon (bluetooth of uwb of digital key), en dan authenticeren via vingerafdruk en dan rijden? Maar werkt de digital key dan alleen icm met de fingerprint scanner?

• dabonkie
JuG schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 09:21:
[...]

Ze moeten iets hebben hè 8)7
Maar ik denk dat die vingerafdruk in feite hetzelfde doet alleen dan leg je je vinger op die sensor. Dus ja, wat is sneller. Heb het niet kunnen testen toen ik 5 dagen in de Plusline heb gereden maar ga er vanuit dat het systeem nagenoeg gelijk is. Dus of die sensor heel veel extra toevoegt (inzake profiel keuze)….. ik denk van niet.

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:29
Wel een aardig filmpje voor tijdens het wachten op je nieuwe auto. De basis uitgelegd van de EV5. Zouden meer dealers mogen doen.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• JuG

JuG

FJP84 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 10:11:
[...]

Wat kun je ermee? Wat ik er nu van zie is dat bijvoorbeeld niet je stoel positie wordt gekoppeld. Het enige voordeel dat ik zou zien is dat je zonder smartkey de auto kan starten. Dus openen via telefoon (bluetooth of uwb of digital key), en dan authenticeren via vingerafdruk en dan rijden? Maar werkt de digital key dan alleen icm met de fingerprint scanner?
In de GT Plus Line heb je de vingerafdruksensor om je profiel te kiezen, meer functionaliteit lijkt er mij niet achter te zitten. Het enige verschil lijkt mij dus ook dat je je vinger ofwel daar op legt of dat je je profiel aantikt op het display net er boven. Maar mijn inziens zou dit allemaal automatisch moeten werken adhv welke sleutel er in de auto aanwezig is of welk toestel via Bluetooth de verbinding maakt, als fallback kan je dan nog het profiel aantikken op het display. Een beetje een gemiste kans imo.

De auto starten zal je nog steeds met die rare pook onder het stuurwiel moeten doen volgens mij.

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:01
JuG schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 18:40:
Grappig hoe dingen soms werken, ik wou het er een beetje bij laten maar ik kreeg laat in de namiddag een e-mail van de dealer. Mijn EV5 GT-Line in Frost Blue is geproduceerd en hij is ook al onderweg. Hij verwacht dat ie eind februari zal aankomen, de levering zou dan voor 2de of 3de week maart zijn. Als ik op de Eukor site kijk, zou ie dan 27/02 moeten aankomen via de MORNING LYNN V-WE602.

Toch al iets positiever gestemd nu :)
Bij welke dealers hebben jullie allemaal gekocht dan ?

Ik heb em bij Zeeuw&Zeeuw gekocht maar die gaven toen alleen aan "Tja.. ergens halverwege maart waarschijnlijk maar we weten het gewoon nog niet"

Hoor er verder ook niks meer van ook.. afentoe een status update ofzo zoals jij kreeg zou wel leuk zijn, zal maar is een mailtje de deur uit doen binnenkort straks zijn ze me vergeten 8)7

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:45
vinno86 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:49:
[...]

Hoor er verder ook niks meer van ook.. afentoe een status update ofzo zoals jij kreeg zou wel leuk zijn, zal maar is een mailtje de deur uit doen binnenkort straks zijn ze me vergeten 8)7
Hier ook totale radiostilte, zelfs als je mailt… bel je na twee weken eens er achteraan, gooien ze direct de hoorn erop. Ik heb tijdens een tweede proefrit wel gezien dat mijn auto “at sea” was en de geschatte leverdatum is nog steeds eind januari.

Via vesselfinder zie ik dan dat er vandaag een schip in Antwerpen is gearriveerd, die de 15e in Rotterdam aan moet komen. De volgende komt ruim te laat voor een geschatte levering eind januari. Heb dus nog voorzichtige hoop dat het gaat lukken (maar ik hou er ook rekening mee dat het flink uit zal lopen).

• FJP84
dabonkie schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:13:
[...]

Mooi vooruitzicht! Ik kan iig zeggen dat ik geniet van de avondritjes. Rijdt lekker en geeft een partij licht daar zeg je U tegen.
Heb nu toevallig de led matrix verlichting?

• JuG

JuG

vinno86 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 13:49:
[...]

Ik heb em bij Zeeuw&Zeeuw gekocht maar die gaven toen alleen aan "Tja.. ergens halverwege maart waarschijnlijk maar we weten het gewoon nog niet"

Content Groep Eindhoven. Niet zelf gekozen btw, de lease heeft die dealer gekozen.

Aanvankelijk hoorde ik ook niets en als je wat kreeg te horen was het eerder van, bel of mail zelf maar eens naar ons enkele weken voor je hem denkt te moeten krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door JuG op 10-01-2026 17:48 ]

• dabonkie
FJP84 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 15:40:
[...]

Heb nu toevallig de led matrix verlichting?
Ja ik heb de Led Matrix verlichting
Verbaas me oprecht dat het zoveel licht geeft. Als je het afzet tegen de grootte van het geheel zou je niet verwachten dat het zo’n lichtbundel genegeerd. En dan heb ik het nog niet eens over het groot licht. Moet wel zeggen dat ik die autostand echt bagger vind. Dat vind ik al heel lang en bij alle auto’s. Die sensors reageren m.i. altijd vrij laat. Ik gebruik die dan ook niet.

• FJP84
Dank voor de info. Heeft de KIA trouwens verlichting in de achterbak af niet? Ik zag namelijk een accessoire op de webshop, een vroeg me dus af of dat niet standaard is.

[ Voor 37% gewijzigd door FJP84 op 10-01-2026 18:32 ]

• beschuit

beschuit

FJP84 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 18:28:
Dank voor de info. Heeft de KIA trouwens verlichting in de achterbak af niet? Ik zag namelijk een accessoire op de webshop, een vroeg me dus af of dat niet standaard is.
Er zit verlichting in, die op de webshop zijn twee extra leds in de klep zelf. Dat ziet er zo uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AFd3jb-9PGWA6xLg13-YNqW-hbA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zHDXhsj6i4ZkwiuRwNAUpK5B.jpg?f=fotoalbum_large

• FJP84
beschuit schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 18:34:
[...]

Er zit verlichting in, die op de webshop zijn twee extra leds in de klep zelf. Dat ziet er zo uit.
[Afbeelding]
Ok! Dat is een flinke bak licht. Misschien doe ik die er ook wel bij dan.

[ Voor 4% gewijzigd door FJP84 op 10-01-2026 18:37 ]

• EN86
beschuit schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 18:34:
[...]

[Afbeelding]
Heb jij de 'protection pack' al? Die heb ik nu ook bij de EV6, is echt fijn. Maar heb dit dus daarmee ook volledig voor en op de 2e zitrij. Jij ook?
Ik heb dit namelijk wel in me deal meegenomen. Men gaf alleen aan dat dit nu nig niet beschikbaar was. Hoelang rijd jij je EV5 al?

• beschuit

beschuit

Ik heb hem sinds 30 december. Protection pack heb ik niet. Ik heb de volgende accessoires: Anti-slipbak, Anti-slipbak extension, Deurgreep beschermfolie transparant, Instaplijstenset (vierdelig), LED kofferruimte- en achterklepverlichting en de Sierlijk kofferbakdorpel geborsteld aluminium look. Lekker pimpen.

En daarnaast de set winterbanden met velg. Dat ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sM98ZnsLPpBTrY4afoEHe554rbk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WnFPpMD4sDeGGVtqDTp6cSEM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKIf_ZRyk2iv3LZQw01ynTiHYKs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wks7OKHRT2JiqxWuvUGuM1KG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 95% gewijzigd door beschuit op 10-01-2026 21:37 ]

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-01 20:18
dabonkie schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:19:
[...]
Maar dit is wel de 1e keer met een model wat net uit is.
Mwah, in de basis is de auto al 2 jaar oud. Lijkt me dat Kia genoeg tijd heeft gehad om kinderziektes eruit te knikkeren.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• EN86
beschuit schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 20:44:
Ik heb hem sinds 30 december. Protection pack heb ik niet. Ik heb de volgende accessoires: Anti-slipbak, Anti-slipbak extension, Deurgreep beschermfolie transparant, Instaplijstenset (vierdelig), LED kofferruimte- en achterklepverlichting en de Sierlijk kofferbakdorpel geborsteld aluminium look. Lekker pimpen.

En daarnaast de set winterbanden met velg. Dat ziet er zo uit:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Anti slipbak extension is dat tegen de achterstoelen aan in de kofferbak?
Ziet er allemaal goed uit, zwarte logootjes of dat niet, wat een auto he.
Ook jij tevreden ermee? Ook qua range nu?

• FJP84
EN86 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 11:19:
[...]

En ben jij er ook tevreden mee? Komende week laatste proefritronde in o.a. de KIA EV5, en dan in direct vergelijk met o.a. de Xpeng G6 en de Zeekr 7x.

De KIA EV5 GT-Plusline heeft wel de voorkeur qua budget en wat je er allemaal voor terugkrijgt. Ik hechtte eerst best wat waarde aan de grote tablets en OTA updates, maar heb nu zoiets: Als alles nu prima werkt is dat gewoon meer dan prima.

Waar ik wel graag zekerheid over zou willen is welke systemen nog wel en welke systemen niet werken als je op de afneembare trekhaak een fietsendrager hebt zitten. Bij iemand die ik ken met een EV9 met elektrisch wegklapbare trekhaak, schijnt geen enkel assistentiesysteem te werken. Ik heb de vraag aan verschillende dealers gesteld, maar het blijven vooralsnog aannames.

Minimaal moet voor mij de adaptive cruise control blijven werken.

• prince1961
iemand al verbruikcijfers(met warmtepomp)in dit winters weer?

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
prince1961 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 16:34:
iemand al verbruikcijfers(met warmtepomp)in dit winters weer?
Volgens mij zijn er alleen maar business modellen uitgeleverd, altijd zonder warmtepomp

• JuG

JuG

FJP84 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 13:07:
[...]

En ben jij er ook tevreden mee? Komende week laatste proefritronde in o.a. de KIA EV5, en dan in direct vergelijk met o.a. de Xpeng G6 en de Zeekr 7x.

De KIA EV5 GT-Plusline heeft wel de voorkeur qua budget en wat je er allemaal voor terugkrijgt. Ik hechtte eerst best wat waarde aan de grote tablets en OTA updates, maar heb nu zoiets: Als alles nu prima werkt is dat gewoon meer dan prima.

Waar ik wel graag zekerheid over zou willen is welke systemen nog wel en welke systemen niet werken als je op de afneembare trekhaak een fietsendrager hebt zitten. Bij iemand die ik ken met een EV9 met elektrisch wegklapbare trekhaak, schijnt geen enkel assistentiesysteem te werken. Ik heb de vraag aan verschillende dealers gesteld, maar het blijven vooralsnog aannames.

Minimaal moet voor mij de adaptive cruise control blijven werken.
Even off topic: ik vind je vragen leuk om te lezen en ook de antwoorden altijd informatief. Echter heb ik wel nog nooit iemand gezien heb die de features van een wagen zo onderzocht heeft als jij :*) Pas op, ik herken me zelf daar heel erg in, ik kan daar ook wat in overdrijven, tot irritatie van mijn vrouw zelf. Ze kan er echt gek van worden dat ik er bv meer dan een week over doe om te beslissen welke wasmachine of toaster het wordt.

Heb je soms geen schrik dat je, nadat je de wagen al hebt, nog buyer's remorse krijgt? Of dat je je fixeert op kleine details waardoor je wat anders belangrijk over het hoofd ziet? Zelf heb ik daar soms al wat last van, omdat ik alle mini details wil weten ben ik na een aankoop toch een klein beetje teleurgesteld als ie een bepaalde feature niet heeft. Ik probeer het nu zelf wat oppervlakkiger te houden en vanaf een bepaald punt gewoon op mijn gevoel af te gaan, het wat loslaten dus. Ik kies dan vaak, in dit geval een wagen, waar ik het meest naar uitkijk of de wagen die me het beste gevoel geeft.

• FJP84
JuG schreef op maandag 12 januari 2026 @ 09:14:
[...]

Even off topic: ik vind je vragen leuk om te lezen en ook de antwoorden altijd informatief. Echter heb ik wel nog nooit iemand gezien heb die de features van een wagen zo onderzocht heeft als jij :*) Pas op, ik herken me zelf daar heel erg in, ik kan daar ook wat in overdrijven, tot irritatie van mijn vrouw zelf. Ze kan er echt gek van worden dat ik er bv meer dan een week over doe om te beslissen welke wasmachine of toaster het wordt.

Heb je soms geen schrik dat je, nadat je de wagen al hebt, nog buyer's remorse krijgt? Of dat je je fixeert op kleine details waardoor je wat anders belangrijk over het hoofd ziet? Zelf heb ik daar soms al wat last van, omdat ik alle mini details wil weten ben ik na een aankoop toch een klein beetje teleurgesteld als ie een bepaalde feature niet heeft. Ik probeer het nu zelf wat oppervlakkiger te houden en vanaf een bepaald punt gewoon op mijn gevoel af te gaan, het wat loslaten dus. Ik kies dan vaak, in dit geval een wagen, waar ik het meest naar uitkijk of de wagen die me het beste gevoel geeft.
Spijker op de kop daar 8)7 . Buyer's remorse is inderdaad wel een dingetje (niet alleen bij auto's). Het punt dat ik het gewoon op gevoel moet houden is inderdaad bereikt, dank voor de tip. Dat is waar ik mij de komende proefritdag op ga richten.

Als ik het heel erg relativeer, kom ik met elke keuze prima van A naar B :*) .

En dan nu weer on-topic...

• LongtallPizza
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15:16
BlackBurn schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 20:14:
Wellicht interessant om te delen zodat er een indicatie van levertijden ontstaat. Ik heb een plus model gekocht op 27 dec. Iceberg green. Volgens de dealer is de verwachte afleverdatum begin mei.

Ik hoop uiteraard eerder, maar tot dit tijd van de voorpret genieten.
Heb vorige week 09/01 een GT-PlusLine Iceberg Green besteld via de Lease Maatschappij.
Geven nu een leverdatum aan voor begin Juni.

• Deadlypain
  • Laatst online: 20:05
Maandag 29 december handtekening onder het contract gezet en zaterdag bericht gekregen dat onze EV5 op de boot staat. Verwacht daarom dus ook dat levering aan ons begin maart zal zijn!

PS. dacht met 6 pagina's aan reacties alles te hebben gelezen, maar na het maken van een account bleken het er 22 te zijn :X

[ Voor 25% gewijzigd door Deadlypain op 12-01-2026 15:48 ]

• BlackBurn

BlackBurn

Deadlypain schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:48:
Maandag 29 december handtekening onder het contract gezet en zaterdag bericht gekregen dat onze EV5 op de boot staat. Verwacht daarom dus ook dat levering aan ons begin maart zal zijn!

PS. dacht met 6 pagina's aan reacties alles te hebben gelezen, maar na het maken van een account bleken het er 22 te zijn :X
Gefeliciteerd 🥂
Welke uitvoering en kleur?

• JuG

JuG

Deadlypain schreef op maandag 12 januari 2026 @ 15:48:

Nice!

Welke versie? Ik ben namelijk benieuwd of je dan toevallig een geannuleerde wagen hebt overgenomen of oid. De levertijd bedraagt momenteel zo'n 5 maanden als ik de reacties hier bekijk. Aangezien tussen dat de wagen vertrekt in Pyeongtaek en aankomt in Rotterdam er al ruwweg zo'n 6 weken zitten en dan nog 1 of 2 weken voor de aflevering, lijkt begint maart me dan vrij optimistisch als ie ook nog gebouwd moet worden.

[ Voor 6% gewijzigd door JuG op 12-01-2026 16:50 ]

• Lawrentz
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 00:17
De EV5 heeft af fabriek een alarm klasse 1, dwz alleen een startblokkering.
Heeft iemand nog een aanvullend alarmsysteem laten inbouwen zoals inbraakdetectie en alarmering (klasse 2), hellingshoekdetectie (klasse 3) en/of een voertuigvolgsysteem (klasse 4/5)?

• Deadlypain
Een GT-plusline in de kleur ivory silver. Gekocht bij Wensink en die zei dat deze al in bestelling stond en in productie was ten tijde van bestellen. Ik denk dat dit door Wensink bestelde voorraad auto’s waren. Ingekocht met de verwachting ze wel te verkopen, want kon ook andere kleuren kiezen.

• Deadlypain
JuG schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:47:
[...]

Nice!

Welke versie? Ik ben namelijk benieuwd of je dan toevallig een geannuleerde wagen hebt overgenomen of oid. De levertijd bedraagt momenteel zo'n 5 maanden als ik de reacties hier bekijk. Aangezien tussen dat de wagen vertrekt in Pyeongtaek en aankomt in Rotterdam er al ruwweg zo'n 6 weken zitten en dan nog 1 of 2 weken voor de aflevering, lijkt begint maart me dan vrij optimistisch als ie ook nog gebouwd moet worden.
Hij was al in productie toen ik hem kocht :) ik gok sinds 9 januari op de boot, aangezien ik 10 januari een appje van de verkoper kreeg.

• twilight7
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 16:56
Na wat oponthoud, en gedoe met de kentekenplaten vandaag dan eindelijk de ev5 opgehaald😎Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ySUwcgln5vtzoztN6VOrgWpLAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vk4AXaqI8iUnPoZfhMjqLdDn.jpg?f=fotoalbum_large

• GWGN
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 21:49
Ik heb er nog steeds geen een in het wild gespot 🦒

• FJP84
twilight7 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 19:22:
Na wat oponthoud, en gedoe met de kentekenplaten vandaag dan eindelijk de ev5 opgehaald😎[Afbeelding]
Mooi bak! GT Businessline?

• twilight7
FJP84 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:03:
[...]

Mooi bak! GT Businessline?
Is inderdaad de GT Businessline, besteld eind sept. En 28-12-25 geregistreerd. Nét op tijd!!

• beschuit

beschuit

EN86 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 11:19:
[...]
Klopt, ook tegen de achterstoelen. Zeker tevreden, nog wel even wennen aan formaat van de neus. En de TPMS sensoren van de winterbanden/velgen doe het niet, moet nog terug naar garage,

Qua bereik, zondag op en neer naar Düsseldorf geweest. Eerste foto is beginstand, tikje te optimistisch. Heen en halverwege terug tot laden bij Ionity 105 gereden, zie tweede foto voor verbruik.
Daarna 120/130 terug naar huis, stukje 100, zie derde foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvaNSKHweddJtJv7cJFzlxKKJpI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0YCnD2e3y2EMQ4YD1nDpFaqe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pifU7o4auKpfQhxaTbCX1wF2UFk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S3ytmIM1TGVm4sVZBR3Qvyo8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fslnj7koUS53v_FBy_si5yKW2vQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r3xnGfHl5S0TWHVXG1wd6RxT.jpg?f=fotoalbum_large

• FJP84
beschuit schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:25:
[...]

Klopt, ook tegen de achterstoelen. Zeker tevreden, nog wel even wennen aan formaat van de neus. En de TPMS sensoren van de winterbanden/velgen doe het niet, moet nog terug naar garage,

Qua bereik, zondag op en neer naar Düsseldorf geweest. Eerste foto is beginstand, tikje te optimistisch. Heen en halverwege terug tot laden bij Ionity 105 gereden, zie tweede foto voor verbruik.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt, hoe ging het laden qua snelheid en laadcurve?

• beschuit

beschuit

25 minuten geladen, van 13% naar ik meen 76%, 49kWh geladen, Heb curve niet echt goed bekeken.
Overigens, bij deze kou pakt de verwarming toch wel 15-20% (geen warmtepomp).

• FJP84
beschuit schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:52:
25 minuten geladen, van 13% naar ik meen 76%, 49kWh geladen, Heb curve niet echt goed bekeken.
Overigens, bij deze kou pakt de verwarming toch wel 15-20% (geen warmtepomp).
Prima sessie.

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
Ik zie dat de nieuwe EV2 straks meteen met een 22kw AC lader wordt uitgevoerd.
Zo jammer dat de EV5 dit nog niet heeft,pas in een later stadium pas leverbaar.
Ik hoefde bijna niet meer naar de snellader met de Scenic 😒

• FJP84
pollekeb schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 05:25:
Ik zie dat de nieuwe EV2 straks meteen met een 22kw AC lader wordt uitgevoerd.
Zo jammer dat de EV5 dit nog niet heeft,pas in een later stadium pas leverbaar.
Ik hoefde bijna niet meer naar de snellader met de Scenic 😒
Enig idee wat een 'later stadium' precies inhoudt?

• TamsSH
twilight7 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 19:22:
Na wat oponthoud, en gedoe met de kentekenplaten vandaag dan eindelijk de ev5 opgehaald😎[Afbeelding]
Mooi mooi mooi! Ivory Silver toch? Ik heb dezelfde versie en kleur besteld ☺️

• twilight7
TamsSH schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 08:08:
[...]

Mooi mooi mooi! Ivory Silver toch? Ik heb dezelfde versie en kleur besteld ☺️
Lijkt er wel op, maar nee dit is de Snow White pearl. of terwijl wit metallic :)

• TamsSH
twilight7 schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 09:44:
[...]

Lijkt er wel op, maar nee dit is de Snow White pearl. of terwijl wit metallic :)
Ah, komt door het licht dan waarschijnlijk. Maar ik blijf er bij dat ie mooi is! 😉

• PascalNeon
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12:42
Ik heb de GT-PlusLine besteld in Ice Berg Green op 13Sep2025, en mijn EV6 GT-Line AWD hierop ingeruild.

In December gehoord dat de afleverdatum gepland staat rond 19Jan2026.

Ik heb het vermoeden dat hij "meevaart" op de Lake SHIRASAGI die op dit moment in Immingham (GB) voor anker ligt. De verwachte ETA Rotterdam is op 15Jan2026 (volgens Eukor).

Wachten duurt lang 😏

• BlackBurn

BlackBurn

PascalNeon schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:37:
Ik heb de GT-PlusLine besteld in Ice Berg Green op 13Sep2025, en mijn EV6 GT-Line AWD hierop ingeruild.

Ik heb het vermoeden dat hij "meevaart" op de Lake SHIRASAGI die op dit moment in Immingham (GB) voor anker ligt. De verwachte ETA Rotterdam is op 15Jan2026 (volgens Eukor).

Wachten duurt lang 😏
Als het zo ver is ben ik benieuwd naar wat IRL foto’s van deze kleur. Heb deze kleur ook besteld maar vooral afgaande van video’s en overbewerkte foto’s 😃

• marcelcee
PascalNeon schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 10:37:

Wachten duurt lang 😏
Ik verwacht dat dat wel heel kort dag is. Heb het vermoeden dat mijn exemplaar op hetzelfde schip staat, en daarvan is de verwachte leverdatum 27 januari.
Maar hoop doet leven, dus op naar een snelle levering voor jou!

• Pilsch
  • Laatst online: 22:43
beschuit schreef op maandag 12 januari 2026 @ 22:25:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is een flink verbruik. Ik heb gekeken op een korte rit eco en zonder verwarming wat dat doet en kwam op 15.2kw 100km uit. Vandaag een normale rit en kwam op 19.2kw 100km uit wat best ok is. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O7vIAoIalHsLDJ5PSEgmPA0IYtE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ieB67yt9YqlthkuRZwzRr3D3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Pilsch op 13-01-2026 22:32 ]

• FJP84
Pilsch schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 22:29:
[...]

Dat is een flink verbruik. Ik heb gekeken op een korte rit eco en zonder verwarming wat dat doet en kwam op 15.2kw 100km uit. Vandaag een normale rit en kwam op 19.2kw 100km uit wat best ok is. [Afbeelding]
Net verbruik. Vandaag weer een proefrit gehad en wordt steeds enthousiaster over deze KIA.

Vraag: tijdens de proefrit sinds in de auto het verbruik op #km/kWh ipv #kWh/100km. Kun je dat ergens instellen? De laatste vind ik handiger om verbruik te analyseren.

• marcelcee
@FJP84 Fijn dat het goed beviel!

En ja dat kan aangepast worden. Menu > general > units. Zo leert een filmpje over de EV6 mij.

Ik leer dankzij jouw bijdragen in dit topic al veel meer over deze auto dan dat ik mezelf zou hebben afgevraagd. Dus… dankjewel! Ook namens de dealer die straks een korte aflevering hoeft te doen 8)

[ Voor 46% gewijzigd door marcelcee op 13-01-2026 23:45 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste