Het grote Kia EV5 topic

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:22
Vraagje. Ik wil in de auto een profiel aanmaken voor mijn vriendin. Ik wil ook de app op haar telefoon installeren, om dan daar ook een digital key aan te maken en te koppelen aan haar account in de auto.

Kan ik nu het beste ook een apart kia connect account op haar naam gebruiken, of kan ik op de all ook inloggen met mijn gegevens.

Wat betreft de digitale key adviseren meerdere AI's om mijn digital key te delen in plaats van een digital key specifiek voor haar profiel met haar telefoon te maken. Iemand al een soortgelijke setup actief? Dus twee aparte smartphones met op ieder de KIA app op eigen KIA account en in beide apps een digital key?

[ Voor 32% gewijzigd door FJP84 op 02-07-2026 18:59 ]

• counter12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-07 23:29
Maandag a.s. wordt mijn EV5 geleverd. Spannend.

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-07 06:59
FJP84 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 18:46:
Vraagje. Ik wil in de auto een profiel aanmaken voor mijn vriendin. Ik wil ook de app op haar telefoon installeren, om dan daar ook een digital key aan te maken en te koppelen aan haar account in de auto.

Kan ik nu het beste ook een apart kia connect account op haar naam gebruiken, of kan ik op de all ook inloggen met mijn gegevens.

Wat betreft de digitale key adviseren meerdere AI's om mijn digital key te delen in plaats van een digital key specifiek voor haar profiel met haar telefoon te maken. Iemand al een soortgelijke setup actief? Dus twee aparte smartphones met op ieder de KIA app op eigen KIA account en in beide apps een digital key?
Toen ik m'n auto op ging halen vertelde de verkoopster vantevoren al dat dat niet mogelijk was omdat KIA connect maar op 1 account gekoppeld kan worden.

• FJP84
vinno86 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 19:43:
[...]

Toen ik m'n auto op ging halen vertelde de verkoopster vantevoren al dat dat niet mogelijk was omdat KIA connect maar op 1 account gekoppeld kan worden.
De FAQ zegt het volgende.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytRtNETFgBmpuGLCbi0bRUCmEXQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yiMnnlOkuA86KyEDfYVIRVvx.png?f=fotoalbum_large

Dit weekend eens proberen

• RoVrie
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 09:54
FJP84 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 22:13:
Hoe ervaren jullie trouwens de hoofdsteunen? Ik vind ze wat ver naar voren staan, ook in achterste positie. Vooral bij de bijrijderstoel merk ik dit. Bij de proefritten niet opgevallen. Leek wat last te krijgen van mijn nek. Hopelijk went dit nog of zijn er workarounds voor, anders wordt het werk afzien richting Frankrijk.... En sowieso de komende 5 jaar :-(
Ik heb inmiddels een aantal (langere) ritten gedaan, maar heb hier nog niet direct iets van gemerkt. Voor mij zit ie goed, wel verder naar voren dan in de Enyaq (ook jouw vorige auto) maar ik merkte juist dat ie net m'n achterhoofd kust (om het poetisch te zeggen) maar niet duwt ofzo. Ik heb niet het idee dat t haar op mn achterhoofd pluizig in de war zit na een rit, zeg maar :) Wellicht helpt het inderdaad om je stoel een tikkie verder achterover te zetten zodat je houding ten opzichte van de hoofdsteun net even anders is.

• FJP84
RoVrie schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 08:27:
[...]

Ik heb inmiddels een aantal (langere) ritten gedaan, maar heb hier nog niet direct iets van gemerkt. Voor mij zit ie goed, wel verder naar voren dan in de Enyaq (ook jouw vorige auto) maar ik merkte juist dat ie net m'n achterhoofd kust (om het poetisch te zeggen) maar niet duwt ofzo. Ik heb niet het idee dat t haar op mn achterhoofd pluizig in de war zit na een rit, zeg maar :) Wellicht helpt het inderdaad om je stoel een tikkie verder achterover te zetten zodat je houding ten opzichte van de hoofdsteun net even anders is.
Bedankt. Twijfel nu ook of het de hoofdsteun specifiek is of dat ik de stoel gewoon nog moet verstellen voor de beste positie. Lijkt steeds wat beter te gaan. Dit weekend mogelijk een paar langere ritten van een uur. Kijken hoe dat aanvoelt.

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:05
FJP84 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:56:
[...]

De FAQ zegt het volgende.
[Afbeelding]

Dit weekend eens proberen
Ja, zo moet het werken inderdaad. Ook zo gedaan voor mijn vrouw. De uitnodiging zal via een 06 nummer gedeeld moeten worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ns83-u2uB8SuT4sfiN2MBNAv89Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WIno0jpDnXjXsn82Clc4ZLvi.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens heb ik voor mijn vrouw nog geen digital key aangemaakt. Vermoedelijk moet/kan dat via de Samsung Wallet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBr2nhJx9tx5MgPQkUEYU6YFQcM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/evWyY8hfU9wEGfJU7uOmunGC.jpg?f=fotoalbum_large

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• Aurora
RadarWolf schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 09:44:
[...]

Het heet niet voor niets een schuif-/kanteldak toch? ;)

Panoramadak, elektrisch verstelbaar met schuif -en kantelfunctie
Ik had geen flauw benul dat het zo werd genoemd. Voor mij heet het een panoramadak en zo werd het ook altijd gecommuniceerd :) Dus dank, @FJP84. Weer wat geleerd.

• Aurora
Nou, laatste dan...deze functie is echt fantastisch en geeft voor mij een totale nieuwe rijervaring bij hard optrekken/130 rijden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NpA8I31L2efzZPCDtHQj2tSD2Bw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ziolI3fpQ6Tu7f9qjKCuma6i.jpg?f=fotoalbum_large

• FJP84
Aurora schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:42:
Nou, laatste dan...deze functie is echt fantastisch en geeft voor mij een totale nieuwe rijervaring bij hard optrekken/130 rijden.[Afbeelding]
Zit die optie bij stoelen? Dat is toch dat de stoel wat aantrekt?

• Aurora
FJP84 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 17:23:
[...]

Zit die optie bij stoelen? Dat is toch dat de stoel wat aantrekt?
Ja klopt. Met mijn (kleinere) bouw voelt het alsof ik heel snel vastgegrepen wordt in de stoel. Versterkt de snelheid psychologisch :+

• Wo0Zzz
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 09:27
Aurora schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:42:
Nou, laatste dan...deze functie is echt fantastisch en geeft voor mij een totale nieuwe rijervaring bij hard optrekken/130 rijden.[Afbeelding]
Hmmm die had ik nog niet ontdekt... maar eens uitproberen dan 😅

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:16

JuG

Vandaag de wagen binnen gebracht voor de terugroepactie ivm de bouten van de achterbank. Dat was blijkbaar al in orde bij mijn wagen, ze hebben er dus niets aan moeten doen.

Ze hebben nog een tweede terugroepactie trouwens, de blower motor (ventilatie?) moest vervangen worden. Dat onderdeel stond in backorder maar kwam toevallig binnen op het moment mijn wagen de werkplaats in ging. Dat hebben ze dus ook maar ineens gefixt :)

[ Voor 9% gewijzigd door JuG op 03-07-2026 20:24 ]

• TheX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:48
RoVrie schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 20:59:
[...]

Ik denk het ook, want hij word (volgens LM) begin volgende week bij de dealer gelost en heeft al een kenteken.

Anyhow, ik hoop dat jouwe dan inderdaad in de volgende batch zit
Hier inmiddels duidelijkheid dat 7 juli voor mijn vakantie niet meer gaat lukken. De datum na mijn vakantie op 24 juli is nu wel 100% zeker.

Een klein voordeel: alle terugroepacties worden direct verwerkt. Nog even wachten en laatste keer met de EV6 de autovakantie.
Pagina: 1 ... 22 23 Laatste