Het grote Kia EV5 topic

Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-07 22:06
Vraagje. Ik wil in de auto een profiel aanmaken voor mijn vriendin. Ik wil ook de app op haar telefoon installeren, om dan daar ook een digital key aan te maken en te koppelen aan haar account in de auto.

Kan ik nu het beste ook een apart kia connect account op haar naam gebruiken, of kan ik op de all ook inloggen met mijn gegevens.

Wat betreft de digitale key adviseren meerdere AI's om mijn digital key te delen in plaats van een digital key specifiek voor haar profiel met haar telefoon te maken. Iemand al een soortgelijke setup actief? Dus twee aparte smartphones met op ieder de KIA app op eigen KIA account en in beide apps een digital key?

[ Voor 32% gewijzigd door FJP84 op 02-07-2026 18:59 ]

• counter12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:01
Maandag a.s. wordt mijn EV5 geleverd. Spannend.

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 00:08
FJP84 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 18:46:
Vraagje. Ik wil in de auto een profiel aanmaken voor mijn vriendin. Ik wil ook de app op haar telefoon installeren, om dan daar ook een digital key aan te maken en te koppelen aan haar account in de auto.

Kan ik nu het beste ook een apart kia connect account op haar naam gebruiken, of kan ik op de all ook inloggen met mijn gegevens.

Wat betreft de digitale key adviseren meerdere AI's om mijn digital key te delen in plaats van een digital key specifiek voor haar profiel met haar telefoon te maken. Iemand al een soortgelijke setup actief? Dus twee aparte smartphones met op ieder de KIA app op eigen KIA account en in beide apps een digital key?
Toen ik m'n auto op ging halen vertelde de verkoopster vantevoren al dat dat niet mogelijk was omdat KIA connect maar op 1 account gekoppeld kan worden.

• FJP84
vinno86 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 19:43:
[...]

Toen ik m'n auto op ging halen vertelde de verkoopster vantevoren al dat dat niet mogelijk was omdat KIA connect maar op 1 account gekoppeld kan worden.
De FAQ zegt het volgende.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ytRtNETFgBmpuGLCbi0bRUCmEXQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yiMnnlOkuA86KyEDfYVIRVvx.png?f=fotoalbum_large

Dit weekend eens proberen

• RoVrie
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 30-07 15:59
FJP84 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 22:13:
Hoe ervaren jullie trouwens de hoofdsteunen? Ik vind ze wat ver naar voren staan, ook in achterste positie. Vooral bij de bijrijderstoel merk ik dit. Bij de proefritten niet opgevallen. Leek wat last te krijgen van mijn nek. Hopelijk went dit nog of zijn er workarounds voor, anders wordt het werk afzien richting Frankrijk.... En sowieso de komende 5 jaar :-(
Ik heb inmiddels een aantal (langere) ritten gedaan, maar heb hier nog niet direct iets van gemerkt. Voor mij zit ie goed, wel verder naar voren dan in de Enyaq (ook jouw vorige auto) maar ik merkte juist dat ie net m'n achterhoofd kust (om het poetisch te zeggen) maar niet duwt ofzo. Ik heb niet het idee dat t haar op mn achterhoofd pluizig in de war zit na een rit, zeg maar :) Wellicht helpt het inderdaad om je stoel een tikkie verder achterover te zetten zodat je houding ten opzichte van de hoofdsteun net even anders is.

• FJP84
RoVrie schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 08:27:
[...]

Ik heb inmiddels een aantal (langere) ritten gedaan, maar heb hier nog niet direct iets van gemerkt. Voor mij zit ie goed, wel verder naar voren dan in de Enyaq (ook jouw vorige auto) maar ik merkte juist dat ie net m'n achterhoofd kust (om het poetisch te zeggen) maar niet duwt ofzo. Ik heb niet het idee dat t haar op mn achterhoofd pluizig in de war zit na een rit, zeg maar :) Wellicht helpt het inderdaad om je stoel een tikkie verder achterover te zetten zodat je houding ten opzichte van de hoofdsteun net even anders is.
Bedankt. Twijfel nu ook of het de hoofdsteun specifiek is of dat ik de stoel gewoon nog moet verstellen voor de beste positie. Lijkt steeds wat beter te gaan. Dit weekend mogelijk een paar langere ritten van een uur. Kijken hoe dat aanvoelt.

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:46
FJP84 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:56:
[...]

De FAQ zegt het volgende.
[Afbeelding]

Dit weekend eens proberen
Ja, zo moet het werken inderdaad. Ook zo gedaan voor mijn vrouw. De uitnodiging zal via een 06 nummer gedeeld moeten worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ns83-u2uB8SuT4sfiN2MBNAv89Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WIno0jpDnXjXsn82Clc4ZLvi.jpg?f=fotoalbum_large

Overigens heb ik voor mijn vrouw nog geen digital key aangemaakt. Vermoedelijk moet/kan dat via de Samsung Wallet:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBr2nhJx9tx5MgPQkUEYU6YFQcM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/evWyY8hfU9wEGfJU7uOmunGC.jpg?f=fotoalbum_large

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• Aurora
RadarWolf schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 09:44:
[...]

Het heet niet voor niets een schuif-/kanteldak toch? ;)

Panoramadak, elektrisch verstelbaar met schuif -en kantelfunctie
Ik had geen flauw benul dat het zo werd genoemd. Voor mij heet het een panoramadak en zo werd het ook altijd gecommuniceerd :) Dus dank, @FJP84. Weer wat geleerd.

• Aurora
Nou, laatste dan...deze functie is echt fantastisch en geeft voor mij een totale nieuwe rijervaring bij hard optrekken/130 rijden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NpA8I31L2efzZPCDtHQj2tSD2Bw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ziolI3fpQ6Tu7f9qjKCuma6i.jpg?f=fotoalbum_large

• FJP84
Aurora schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:42:
Nou, laatste dan...deze functie is echt fantastisch en geeft voor mij een totale nieuwe rijervaring bij hard optrekken/130 rijden.[Afbeelding]
Zit die optie bij stoelen? Dat is toch dat de stoel wat aantrekt?

• Aurora
FJP84 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 17:23:
[...]

Zit die optie bij stoelen? Dat is toch dat de stoel wat aantrekt?
Ja klopt. Met mijn (kleinere) bouw voelt het alsof ik heel snel vastgegrepen wordt in de stoel. Versterkt de snelheid psychologisch :+

• Wo0Zzz
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-07 13:05
Aurora schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 15:42:
Nou, laatste dan...deze functie is echt fantastisch en geeft voor mij een totale nieuwe rijervaring bij hard optrekken/130 rijden.[Afbeelding]
Hmmm die had ik nog niet ontdekt... maar eens uitproberen dan 😅

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-07 16:16

JuG

Vandaag de wagen binnen gebracht voor de terugroepactie ivm de bouten van de achterbank. Dat was blijkbaar al in orde bij mijn wagen, ze hebben er dus niets aan moeten doen.

Ze hebben nog een tweede terugroepactie trouwens, de blower motor (ventilatie?) moest vervangen worden. Dat onderdeel stond in backorder maar kwam toevallig binnen op het moment mijn wagen de werkplaats in ging. Dat hebben ze dus ook maar ineens gefixt :)

[ Voor 9% gewijzigd door JuG op 03-07-2026 20:24 ]

• TheX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:36
RoVrie schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 20:59:
[...]

Ik denk het ook, want hij word (volgens LM) begin volgende week bij de dealer gelost en heeft al een kenteken.

Anyhow, ik hoop dat jouwe dan inderdaad in de volgende batch zit
Hier inmiddels duidelijkheid dat 7 juli voor mijn vakantie niet meer gaat lukken. De datum na mijn vakantie op 24 juli is nu wel 100% zeker.

Een klein voordeel: alle terugroepacties worden direct verwerkt. Nog even wachten en laatste keer met de EV6 de autovakantie.

• EN86
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-07 08:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/55YZUTS_hBdzdub4uvokwsj5zbE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E5H2bwmoJdNL6eYjSDS0jAF2.jpg?f=fotoalbum_large

Voor de liefhebbers. Zwarte logo's maar de GT line logo laten verwijderen. Vind het persoonlijk fris

• Grasmans
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 17-07 20:20
EN86 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 14:41:
[Afbeelding]

Voor de liefhebbers. Zwarte logo's maar de GT line logo laten verwijderen. Vind het persoonlijk fris
Héél vet! Ik denk dat ik de GT line logo ook maar laat verwijderen. Welke kleur heb je?

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:16
Wat wordt er standaard bij de auto afgeleverd? Ik bedoel gele/oranje veiligheidsvesten, gereedschap etc?

• Lawrentz
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 30-07 22:12
wimbre schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 16:30:
Wat wordt er standaard bij de auto afgeleverd? Ik bedoel gele/oranje veiligheidsvesten, gereedschap etc?
Vziw alleen een bandenplakset.

Er is een optioneel afleverpakket beschikbaar.
Of het afleverpakket wordt meegeleverd staat vermeld in de offerte.
De inhoud van het afleverpakket kan je terugvinden op pag 4 van de prijslijst.
https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/nl/nl/assets/contents/utility/price-list/Kia-Netherlands-EV5-prijslijst.pdf

• wimbre
Lawrentz schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 19:36:
[...]

Vziw alleen een bandenplakset.

Er is een optioneel afleverpakket beschikbaar.
Of het afleverpakket wordt meegeleverd staat vermeld in de offerte.
De inhoud van het afleverpakket kan je terugvinden op pag 4 van de prijslijst.
https://www.kia.com/content/dam/kwcms/kme/nl/nl/assets/contents/utility/price-list/Kia-Netherlands-EV5-prijslijst.pdf
Ik zie dat ik matten, lampen en een gevarendriehoek krijg. Die matten wordt een velours driedelig mattenset met GT-line logo. Voor mijn vakantie richting Frankrijk dus nog veiligheidshesjes kopen.

• Lawrentz
wimbre schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:16:
[...]

Ik zie dat ik matten, lampen en een gevarendriehoek krijg. Die matten wordt een velours driedelig mattenset met GT-line logo. Voor mijn vakantie richting Frankrijk dus nog veiligheidshesjes kopen.
Waar dienen de lampen voor?

• wimbre
Lawrentz schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:48:
[...]

[ Voor 12% gewijzigd door wimbre op 04-07-2026 22:14 ]

• wimbre
Lawrentz schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:48:
[...]

Geen idee, misschien kerstverlichting 8)7

• EN86
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 27-07 08:56
Grasmans schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 15:27:
[...]

Héél vet! Ik denk dat ik de GT line logo ook maar laat verwijderen. Welke kleur heb je?
Dit is de Gravity Grey, voor mij nog steeds de mooiste kleur! 😎

• EV5 Blackedout
  • Registratie: Maart 2026
FJP84 schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 22:13:
Hoe ervaren jullie trouwens de hoofdsteunen? Ik vind ze wat ver naar voren staan, ook in achterste positie. Vooral bij de bijrijderstoel merk ik dit. Bij de proefritten niet opgevallen. Leek wat last te krijgen van mijn nek. Hopelijk went dit nog of zijn er workarounds voor, anders wordt het werk afzien richting Frankrijk.... En sowieso de komende 5 jaar :-(
Ik ben enorm blij met deze hoofdsteunen, ze zijn voor mij en partner precies goed af te stellen.

• EV5 Blackedout
Icedustbin2 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 15:13:
Hier had ik ook al wat research naar gedaan. Lijkt nog niet écht van de grond te komen, maar er zijn - voor degene met een 3d printer - ook al wel wat dingen om te maken:

Bekerhouder voor als je in de achterbak aan het chillen bent bv:
https://www.thingiverse.com/thing:7346749
Ik ben op zoek naar de 3D (voorkeur STL) voor de Add Gear componenten en wil ik graag de grote opbergvak onder de armsteun bij de voeten voorzien van wat vakken maar heb die nog niet gevonden wel voor de EV3, of is dat hetzelfde? Want dan print ik die wel. Nog andere tips voor zaken die te printen zijn voor de EV5? Anyone

• EV5 Blackedout
EN86 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 14:41:
[Afbeelding]

Nice clean ass, heeft mijn zwarte GT Plusline ook met zwarte logo's voor en achter, alleen heb ik ook het EV5 logo laten verwijderen

[ Voor 5% gewijzigd door EV5 Blackedout op 05-07-2026 20:01 ]

• EV5 Blackedout
Niets meer vernomen van Original4u m.b.t. de zwarte logo's (GT Line & EV5) die ik nog nieuw in de verpakking heb liggen. Dus mocht iemand nog interesse hebben (ik weet dat er nog iemand was kan alleen de pagina niet meer terug vinden wie dit was.) Doe me een berichtje €20,75 inc verzenden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIObIJ5S9XXfPBNyucNYA6m8gfI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W43Ug1xauvR40gushFmKrDpX.jpg?f=fotoalbum_large

• FJP84
Vraagje: vandaag krijg ik de RSPA (mobiel digital key) en sleutel niet meer aan de praat afgelopen dagen werkte dat prima.

De sleutel doet niks als ik hold inhoud. Via de app (op mijn UWB compatible smartphone) gaat het dashboard aan, maar krijg ik een vage melding over klimaatregeling op afstand.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eiBhigvBwSR677dISk9_FxSzN8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wnaEPbwiuqa5kldEWOBpOC1h.jpg?f=fotoalbum_large

Dingen die anders zijn: deuren weer ingesteld op automatisch openen bij naderen auto gedeeld met KIA account van partner en Digitale sleutel gedeeld met smartphone zonder UWB.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

• Grasmans
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 17-07 20:20
EV5 Blackedout schreef op zondag 5 juli 2026 @ 20:05:
Niets meer vernomen van Original4u m.b.t. de zwarte logo's (GT Line & EV5) die ik nog nieuw in de verpakking heb liggen. Dus mocht iemand nog interesse hebben (ik weet dat er nog iemand was kan alleen de pagina niet meer terug vinden wie dit was.) Doe me een berichtje €20,75 inc verzenden.

[Afbeelding]
Ik heb wel interesse in de GT-line logo.

• wimbre
FJP84 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 20:19:
Vraagje: vandaag krijg ik de RSPA (mobiel digital key) en sleutel niet meer aan de praat afgelopen dagen werkte dat prima.

De sleutel doet niks als ik hold inhoud. Via de app (op mijn UWB compatible smartphone) gaat het dashboard aan, maar krijg ik een vage melding over klimaatregeling op afstand.

[Afbeelding]

Dingen die anders zijn: deuren weer ingesteld op automatisch openen bij naderen auto gedeeld met KIA account van partner en Digitale sleutel gedeeld met smartphone zonder UWB.

Het lijkt wel of de auto denkt dat RSPA nog actief is of niet correct is afgesloten, waardoor zowel de bediening via de sleutel als via de app wordt geblokkeerd.

Probeer dit eens:
  • Ontgrendel de auto.
  • Stap in en start de auto.
  • Zet de auto in D en daarna weer in P.
  • Zet de auto volledig uit.
  • Sluit alle deuren en de achterklep.
  • Loop enkele meters weg.
  • Wacht 2 minuten.
Probeer daarna opnieuw RSPA met de sleutel.

• Lawrentz
FJP84 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 20:19:

[Afbeelding]

Wellicht een app update?

Sinds enkele dagen werkt bij mij het automatisch openen bij naderen auto en het sluiten met de vinger op de handgreep niet meer.
Best wel irri.

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:03
EV5 Blackedout schreef op zondag 5 juli 2026 @ 19:43:
[...]

Ik ben op zoek naar de 3D (voorkeur STL) voor de Add Gear componenten en wil ik graag de grote opbergvak onder de armsteun bij de voeten voorzien van wat vakken maar heb die nog niet gevonden wel voor de EV3, of is dat hetzelfde? Want dan print ik die wel. Nog andere tips voor zaken die te printen zijn voor de EV5? Anyone
Ter info: voor dat opbergvak zijn er op AliE wat oplossingen te vinden. Mogelijks goedkoper dan het zelf printen.

[ Voor 3% gewijzigd door theredone51 op 05-07-2026 21:35 ]

• FJP84
wimbre schreef op zondag 5 juli 2026 @ 20:48:
[...]

Het lijkt wel of de auto denkt dat RSPA nog actief is of niet correct is afgesloten, waardoor zowel de bediening via de sleutel als via de app wordt geblokkeerd.

Probeer dit eens:
  • Ontgrendel de auto.
  • Stap in en start de auto.
  • Zet de auto in D en daarna weer in P.
  • Zet de auto volledig uit.
  • Sluit alle deuren en de achterklep.
  • Loop enkele meters weg.
  • Wacht 2 minuten.
Probeer daarna opnieuw RSPA met de sleutel.
Lawrentz schreef op zondag 5 juli 2026 @ 20:50:
[...]

Wellicht een app update?

Sinds enkele dagen werkt bij mij het automatisch openen bij naderen auto en het sluiten met de vinger op de handgreep niet meer.
Best wel irri.
Dank. Had wat dingen uitgezet in de auto zoals:
- automatisch ontgrendelen
- smart achterklep
- Auto PWD (heb ik wel heel graag weer aan ;)
- parkeerrem links achter stuur (geen idee of die een - andere functie heeft dan de P op de transmissie pook)

Vervolgens ook de tip/procedure gevolgd hierboven. RSPA werkte weer met de sleutel.

Daarna merkte ik dat met de sleutel binnenshuis dat de digitale sleutel op mijn telefoon het niet lekker deed. Alsof de UWB niet werd opgepikt. Telefoon opnieuw opgestart en het werkt weer.

Ik ga zo de NFC sleutel weer delen en kijken of het bij nog steeds naar wens werkt en dan zet ik (op de parkeerrem na) alle instellingen stap voor stap weer terug om te kijken of het blijft werken. Uiteindelijk check ik ook de parkeerrem.

Ik ga ook nog even testen of de smart achterklep werkt als automatisch ontgrendelen van de portieren uitstaat.

Vandaag trouwens een langere rit gemaakt zowel als bestuurder als bijrijder en ik geloof dat ik in beide gevallen een prima zit gevonden heb en dat ik de hoofdsteunen misschien nog wel ga waarderen.

[ Voor 5% gewijzigd door FJP84 op 05-07-2026 21:38 ]

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:04
Klopt het trouwens dat de EV5 geen 12v aansluiting (ook wel sigarettenaansteker genoemd) heeft? Kan het nergens vinden. Ik heb een koelbox die ermee werkt.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• RoVrie

[Afbeelding]
Ja dat was ik, maar het is inmiddels al via de dealer gelukt, dus ik hoop dat een ander ook zoblij wordt van zwarte logo's :)

• RoVrie
kw_nl schreef op maandag 6 juli 2026 @ 07:29:
Klopt het trouwens dat de EV5 geen 12v aansluiting (ook wel sigarettenaansteker genoemd) heeft? Kan het nergens vinden. Ik heb een koelbox die ermee werkt.
Mijne wel hoor. Voorin waar ook de oplaad en data punten zitten (recht onder je console).

• JuG

JuG

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KQijmVkgJmjLJWJbizJWjPS2HQg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/55XL140DXxfmB6Kr2PRBAkV3.png?f=user_large

Vooraan onder het dashboard. Wij hebben ook een koelbox, maar die kan zowel op 230V als 12V, dus wij stoppen hem in de koffer en pluggen hem daar in.

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 16:04

[Afbeelding]
Excuses! Wel gezien niet gereageerd. Hij mag naar iemand anders :)

• Petertjuh360
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-07 08:12
De Morning Chant heeft afgelopen weekend Antwerpen bezocht. Vandaag bericht gekregen dat de auto onderweg is naar de dealer _/-\o_

• Aurora
Af en toe heb ik ook weleens dat de auto niet reageert zodra ik kom aanlopen met mijn digitale key. Geen idee waarom, maar ik open daarna snel de Kia app om 'm via het internet te unlocken. Auto start ik daarna met mijn vingerafdruk of de telefoon/key wordt bij het binnenstappen dan wel herkend wanneer ik deze op de draadloze oplader plaats. Het gebeurt niet vaak genoeg om mij daaraan te irriteren.

Wat ik wel bummer vind is iets waar ik nu pas achter ben gekomen. De Dynamic Welcome Lights doen het niet bij keyless entry of digital key. Je moet fysiek het knopje drukken op de key fob om de koplampen te laten animeren. Hoezo die keuze, Kia? 🫩

• Wo0Zzz
Hier was nog iemand met problemen toch dat rij hulp systemen uitgeschakeld bleven??

Ik heb dat sinds vanmiddag ook helaas, wat was de oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I0douAkj0N6dvfQKbx7DuqYfvdk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WsqXTKrQjeXON5YNcWB1SR7z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ufW6NzAlMEVegYlenKe1oOBMXc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Urmh40IykQqGlj3EFkR3oHXf.jpg?f=fotoalbum_large Gekke is dat er geen trailer modus staat er niet en iPedal doet het ook gewoon...

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:50
Wo0Zzz schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 01:40:
Hier was nog iemand met problemen toch dat rij hulp systemen uitgeschakeld bleven??

Ik heb dat sinds vanmiddag ook helaas, wat was de oplossing?

[Afbeelding]

[Afbeelding] Gekke is dat er geen trailer modus staat er niet en iPedal doet het ook gewoon...
Onder andere ik heb dat ja. Ipedal werkt inderdaad wel gewoon. Hoop dat de oplossing woensdag as. in de garage wordt gevonden. Dan kijken ze ook naar de bouten van de achterbank (terugroepactie).
Bij mij staat trailermodus trouwens wel in het menu geactiveerd.

• mpp_hs
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 21-07 22:02
JuG schreef op maandag 6 juli 2026 @ 09:05:
[Afbeelding]

Vooraan onder het dashboard. Wij hebben ook een koelbox, maar die kan zowel op 230V als 12V, dus wij stoppen hem in de koffer en pluggen hem daar in.
Je gebruikt de koelbox dan alleen bij stilstand? Het stopcontact achterin werkt alleen als de auto stil staat en in kampeer modus. Of mis ik iets?

• wimbre
mpp_hs schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 07:53:
[...]

Je gebruikt de koelbox dan alleen bij stilstand? Het stopcontact achterin werkt alleen als de auto stil staat en in kampeer modus. Of mis ik iets?
Die 12V aansluiting zal toch wel werken als de auto rijdt?

• Wo0Zzz
marcelcee schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 05:25:
[...]

Onder andere ik heb dat ja. Ipedal werkt inderdaad wel gewoon. Hoop dat de oplossing woensdag as. in de garage wordt gevonden. Dan kijken ze ook naar de bouten van de achterbank (terugroepactie).
Bij mij staat trailermodus trouwens wel in het menu geactiveerd.
Oh top! Let me know wat eruit komt.

Ja bij mij ook in menu geactiveerd, maar als je normaal een aanhanger er achter hebt dan zie je links onderin ook TRAILER staan 😅

• JuG

JuG

[...]

Ik heb het nog niet geprobeerd en er ook nog niet over nagedacht eigenlijk, maar hij kan zowel in de koffer bij stilstand, als met lange kabel vooraan tijdens het rijden. Ik zal eens proberen of ie werkt tijdens het rijden terwijl hij in het V2L stopcontact zit. Als dat niet zo, ook geen ramp,

[ Voor 7% gewijzigd door JuG op 07-07-2026 12:13 ]

• dabonkie
  • Laatst online: 27-07 12:54
[...]

Stopcontact in kofferruimte werkt ook tijdens het rijden. Ik heb in de meivakantie een campingkoelkast in de koffer gehad (op de terugweg) en na een tijdje gaf hij aan dat de V2L limiet bereikt was en toen stopte hij (ik had toen nog maar 20% van accu over, zoals ingesteld als limiet).

• dabonkie
  • Laatst online: 27-07 12:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5IBH-fHkbfFjn_pbrLZxI_YxnM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V6MHjQy0FjObtNxX6gkD689U.png?f=fotoalbum_large
Heeft iemand deze al succesvol kunnen installeren?

• RoVrie
Ik heb problemen met het kiezen/schakelen van mijn DAB+ Radio.
Eerst schakelde de auto zelf continue tussen FM en DAB, dat kun je gelukkig uitzetten, maar het duurde even (opnieuw starten?) voordat dit ook echt effect had.
Nu heb ik mijn MODE knop op het stuur ingesteld als FM/DAB snelkoppeling, maar hiermee schakelt hij by default naar Radio 2 FM, terwijl ik alleen de DAB versie tussen mijn favorieten heb staan.
Wat doe ik hier nou verkeerd? Is er geen manier dat ik kan voorkomen dat de auto uberhaupt FM zenders kiest?

Ik vind media selectie sowieso een lastig verhaal in de EV5. Mijn audio (podcast of Spotify) speelt gewoon meteen verder bij starten van de auto, terwijl ik ingesteld heb dat audio niet automatisch moet starten, en wisselen tussen radio/maps/android auto gaat zeker niet vlekkeloos.

Ben ik de enige met deze bevindingen?

• wimbre
wimbre schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 21:16:
[...]

Auto zojuist opgehaald en er zat geen lampenset bij maar wel 2 hesjes en gevarendriehoek.

De terugroepactie voor de achterbank was ook al uitgevoerd. Die voor de ventilatiemotor was niet nodig volgens de dealer. Dat gold alleen voor de 1e serie.

[ Voor 17% gewijzigd door wimbre op 07-07-2026 15:36 ]

• FJP84
RoVrie schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 13:54:
Ik heb problemen met het kiezen/schakelen van mijn DAB+ Radio.
Eerst schakelde de auto zelf continue tussen FM en DAB, dat kun je gelukkig uitzetten, maar het duurde even (opnieuw starten?) voordat dit ook echt effect had.
Nu heb ik mijn MODE knop op het stuur ingesteld als FM/DAB snelkoppeling, maar hiermee schakelt hij by default naar Radio 2 FM, terwijl ik alleen de DAB versie tussen mijn favorieten heb staan.
Wat doe ik hier nou verkeerd? Is er geen manier dat ik kan voorkomen dat de auto uberhaupt FM zenders kiest?

Ik vind media selectie sowieso een lastig verhaal in de EV5. Mijn audio (podcast of Spotify) speelt gewoon meteen verder bij starten van de auto, terwijl ik ingesteld heb dat audio niet automatisch moet starten, en wisselen tussen radio/maps/android auto gaat zeker niet vlekkeloos.

Ben ik de enige met deze bevindingen?
Ik luister weinig DAB/FM, maar dat automatisch switchen ga ik wel uitschakelen. Ik heb liever geen geluid dan ruis.

Verder heb ik de mode knop op stuur ingesteld om te schakelen tussen DAB/FM, Android auto en Natuurgeluiden. Dat werkt goed. De ster (favoriet) knop op stuur schakelt direct naar Android auto.

Je kan in de instellingen van Android auto op je smartphone kijken of je automatisch starten van Android auto en/of automatisch/direct Media afspelen daar kan uitschakelen. Misschien dat dat helpt?

• ijavanerp
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-07 16:55
RoVrie schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 13:54:

Hoi, weet jij zo in welk menu ik dat switchen kan uitzetten? Heb problemen met het audio systeem, loopt ook een ticket voor bij Kia, maar wellicht kan dit helpen, alvast bedankt!

• RoVrie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8XkDdPyINTWSBzDQK_DjLGowiQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VtH1Q8ChWzKYoXmY37KoF8HG.jpg?f=fotoalbum_large als je hier in je radio scherm op de drie streepjes naast t home logo tapt, opent een menu waar je t switchen uit kan zetten.

• sajma
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-07 11:22
Ik krijg zojuist een telefoontje dat ik de 16e mijn GT Plusline kan ophalen. Dat is nog geen twee maanden na bestelling!! Alleen de trekhaak gaat wat langer duren.

[ Voor 3% gewijzigd door sajma op 07-07-2026 17:49 ]

• RoVrie
FJP84 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 16:00:
[...]

Ik luister weinig DAB/FM, maar dat automatisch switchen ga ik wel uitschakelen. Ik heb liever geen geluid dan ruis.

Verder heb ik de mode knop op stuur ingesteld om te schakelen tussen DAB/FM, Android auto en Natuurgeluiden. Dat werkt goed. De ster (favoriet) knop op stuur schakelt direct naar Android auto.

Je kan in de instellingen van Android auto op je smartphone kijken of je automatisch starten van Android auto en/of automatisch/direct Media afspelen daar kan uitschakelen. Misschien dat dat helpt?
Ah, het schakelen naar Android Auto heb ik onder de ster op die haptic strip net onder het scherm staan. Echt ideaal dat je die knoppen vrij kan inrichten. Slimmigheidje van KIA.

Verder heb ik in alle menu's (telefoon en auto) het automatisch afspelen van media uit staan (de auto had er ook nog een optie voor, zo kwam ik tegen) dus de volgende rit eens kijken of dat goed gaat.
Het activeren van FM signaal gebeurt helaas nog steeds bij het indrukken van de MODE knop.
Ik zag de natuurgeluiden inderdaad staan in de MODE-keuze opties. Is dat wat? :)

• FJP84
RoVrie schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 13:42:
[...]

Ah, het schakelen naar Android Auto heb ik onder de ster op die haptic strip net onder het scherm staan. Echt ideaal dat je die knoppen vrij kan inrichten. Slimmigheidje van KIA.

Verder heb ik in alle menu's (telefoon en auto) het automatisch afspelen van media uit staan (de auto had er ook nog een optie voor, zo kwam ik tegen) dus de volgende rit eens kijken of dat goed gaat.
Het activeren van FM signaal gebeurt helaas nog steeds bij het indrukken van de MODE knop.
Ik zag de natuurgeluiden inderdaad staan in de MODE-keuze opties. Is dat wat? :)
Als je een powernap wil doen tijdens het laden zijn het relaxed tunes die nature sounds

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor iedereen met hoofdsteun problemen, ik heb net de hoofdsteunen van de EV3 GT Line in de EV5 gezet. Persoonlijk had ik er weinig moeite mee, maar voor de WAF was dit wel echt een dingetje.
Technisch past het gewoon, alleen de EV5 heeft een extra vergrendeling in de hoofdsteun zitten die de EV3 niet heeft. De EV3 variant heeft ook geen jashaak (wat mogelijk met elkaar te maken heeft).

Eerste indruk:
De hoofdsteunen van de EV3 zijn veel zachter en comfortabeler, zien er ook luxer uit. Qua formaat maakt het niet uit, dus optisch ziet het er gewoon prima uit in de EV5 en past het helemaal bij de GT line.
Het lijkt erop dat door de mesh e.d. er wel wat extra hoofdruimte is, maar dan moet je denken aan een cm. Maar het gevoel is wel totaal anders, waar de EV5 hoofdsteun aanvoelt als 'STOP' is dat bij de EV3 hoofdsteun meer 'Welterusten'. :+

Ik zal binnenkort wel even een review maken, waarbij ik een kritische rijder ;) zal laten testen hoeveel het verschil is.

• kw_nl
Net twee dagen de auto. Tot nu toe prima, nog wel echt wennen en zoeken waar alles zit. Wat dat betreft is een Enyaq echt anders.

Waar ik nog niet achter ben, ik hoor telkens een piepje. In het scherm verschijnt niks. Ik weet dus niet waar het vandaan komt. Inmiddels vermoed ik dat hij pingelt als hij een nieuwe snelheidslimiet heeft ontdekt. Kan dat kloppen? En kan dat blijvend uit? Ik weet hoe ik de waarschuwingen voor te hard rijden kan uitschakelen. Dit is dus anders.

• bousix
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
TheGhostInc schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 16:51:
Voor iedereen met hoofdsteun problemen, ik heb net de hoofdsteunen van de EV3 GT Line in de EV5 gezet. Persoonlijk had ik er weinig moeite mee, maar voor de WAF was dit wel echt een dingetje.
Technisch past het gewoon, alleen de EV5 heeft een extra vergrendeling in de hoofdsteun zitten die de EV3 niet heeft. De EV3 variant heeft ook geen jashaak (wat mogelijk met elkaar te maken heeft).

Eerste indruk:
De hoofdsteunen van de EV3 zijn veel zachter en comfortabeler, zien er ook luxer uit. Qua formaat maakt het niet uit, dus optisch ziet het er gewoon prima uit in de EV5 en past het helemaal bij de GT line.
Het lijkt erop dat door de mesh e.d. er wel wat extra hoofdruimte is, maar dan moet je denken aan een cm. Maar het gevoel is wel totaal anders, waar de EV5 hoofdsteun aanvoelt als 'STOP' is dat bij de EV3 hoofdsteun meer 'Welterusten'. :+

Ik zal binnenkort wel even een review maken, waarbij ik een kritische rijder ;) zal laten testen hoeveel het verschil is.
Dank je wel voor deze tip. Ga ik zeker bekijken!

• kw_nl
kw_nl schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 18:50:
Net twee dagen de auto. Tot nu toe prima, nog wel echt wennen en zoeken waar alles zit. Wat dat betreft is een Enyaq echt anders.

Waar ik nog niet achter ben, ik hoor telkens een piepje. In het scherm verschijnt niks. Ik weet dus niet waar het vandaan komt. Inmiddels vermoed ik dat hij pingelt als hij een nieuwe snelheidslimiet heeft ontdekt. Kan dat kloppen? En kan dat blijvend uit? Ik weet hoe ik de waarschuwingen voor te hard rijden kan uitschakelen. Dit is dus anders.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n2z2o2E76aQapH2SvWWLOeZ8mvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kdqm2Hml1W4eQYMixBpbza1b.jpg?f=fotoalbum_large Gevonden :)

• marcelcee
Wo0Zzz schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 09:13:
[...]

Oh top! Let me know wat eruit komt.

Ja bij mij ook in menu geactiveerd, maar als je normaal een aanhanger er achter hebt dan zie je links onderin ook TRAILER staan 😅
Nou… zelfde als een andere rijder hier eens heeft gemeld (weet even niet meer wie). Ze zoeken de oorzaak in een foutieve stekker van hetgeen je aansluit. In mijn geval een hagelnieuw trekhaakkoffer van Thule. Ik zei nog dat als dat losgekoppeld is, de auto enkel kan meten over de ‘eigen’ aansluitingen (waar dus niks op zit). Dus als er dan een fout aanwezig is of nog een stroompje loopt, dan zit dat in de auto en niet in koffer of aanhangwagen. Maar deze meneer zag dat toch echt anders.

Lang verhaal kort: ze hingen er een testapparaat/meetapparaat aan en zodra ze dat deden verdween de storing. Geen harde of soft reset vereist dus. Ik weet niet of dat een oplossing voor thuis is die misschien ook werkt. Binnenkort eens een (of twee) aanhangwagen(s) aan koppelen. Als de fout zich dan weer voordoet kun je denk ik moeilijk volhouden dat al die producten verkeerd gestekkerd zijn. De oorzaak ligt dan wat mij betreft aan een niet-conforme trekhaak van de EV5. En dan mag er naar hartelust gesleuteld en gezocht gaan worden. d:)b

• landy1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-07 20:21
kw_nl schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 18:50:

Klopt helemaal, zodra er een andere snelheidslimiet is krijg je idd een piepje. Of en hoe je het uit kan zetten, geen idee. Ben er zelf heel snel aan gewend, vind het eigenlijk wel handig.

En voor te hard rijden volume/mute knop paar seconden ingedrukt houden, moet net als bij alle nieuwe auto’s bij elke rit.

[ Voor 15% gewijzigd door landy1 op 08-07-2026 20:52 ]

• FJP84
marcelcee schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 19:39:
[...]

Nou… zelfde als een andere rijder hier eens heeft gemeld (weet even niet meer wie). Ze zoeken de oorzaak in een foutieve stekker van hetgeen je aansluit. In mijn geval een hagelnieuw trekhaakkoffer van Thule. Ik zei nog dat als dat losgekoppeld is, de auto enkel kan meten over de ‘eigen’ aansluitingen (waar dus niks op zit). Dus als er dan een fout aanwezig is of nog een stroompje loopt, dan zit dat in de auto en niet in koffer of aanhangwagen. Maar deze meneer zag dat toch echt anders.

Lang verhaal kort: ze hingen er een testapparaat/meetapparaat aan en zodra ze dat deden verdween de storing. Geen harde of soft reset vereist dus. Ik weet niet of dat een oplossing voor thuis is die misschien ook werkt. Binnenkort eens een (of twee) aanhangwagen(s) aan koppelen. Als de fout zich dan weer voordoet kun je denk ik moeilijk volhouden dat al die producten verkeerd gestekkerd zijn. De oorzaak ligt dan wat mij betreft aan een niet-conforme trekhaak van de EV5. En dan mag er naar hartelust gesleuteld en gezocht gaan worden. d:)b
Ik ga eind juli op vakantie en ik denk gezien de vakantie periode dat ik de MTB nog even in de schuur laat staan. En de fietsendrager na mijn vakantie eens ga proberen. Geen zin in dit gedoe als ik (zonder trekhaak) maar ook zonder hulpsystemen naar Frankrijk moet.

• FJP84
landy1 schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 20:50:
[...]

Klopt helemaal, zodra er een andere snelheidslimiet is krijg je idd een piepje. Of en hoe je het uit kan zetten, geen idee. Ben er zelf heel snel aan gewend, vind het eigenlijk wel handig.

En voor te hard rijden volume/mute knop paar seconden ingedrukt houden, moet net als bij alle nieuwe auto’s bij elke rit.

Houd vol zou ik zeggen en ik ben benieuwd wat de uitkomst is.

• FJP84
TheGhostInc schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 16:51:

Eerste indruk:

Maar zit de hoofdsteun wel gefixeerd. Zou wel mooi zijn als die hoofdsteunen van de EV3 los verkrijgbaar zijn, dan zou ik het misschien toch wel het proberen waard vinden, ook begin ik er al wel aan te wennen. Ben wel benieuwd hoe het smoelt dus als je en keer een foto kan delen zou dat top zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door FJP84 op 08-07-2026 22:17 ]

• Nick v D
  • Laatst online: 11:26
Vanmorgen eindelijk die van mij in ontvangst mogen nemen en in de middag een ritje naar Duitsland gemaakt. Wat een heerlijke auto!

En ook uiterst tevreden over de kleur die in het echt heel mooi tot zijn recht komt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUrxDmLf-BPZWQVZecmp2Hjdu0w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WUnLbHMkjNtfs2c71FNXBjPp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYD1qchtaSkIy8X0IHXB1r5c2nU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RYyKT2aq58TNh9DMUfogj7tC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BEBAI4ZRCc1pV_jbt10lStIQ-D0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5gVOneCEuYUtscImMJBeuegj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0FcNOto9Z88Y9aUOtxm4QQHofc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2HlFyUfISwwbwrjmAJ13HNUz.jpg?f=fotoalbum_large

• RoVrie
Nick v D schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 01:10:
Vanmorgen eindelijk die van mij in ontvangst mogen nemen en in de middag een ritje naar Duitsland gemaakt. Wat een heerlijke auto!

En ook uiterst tevreden over de kleur die in het echt heel mooi tot zijn recht komt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oeh dat matte is inderdaad ook nice! Heb je de logo's nou gedaan met die 21overlay stickers? Ik blijf toch fan van de zwarte logo's, zeker op de lichtere kleuren. Smoelt heel nice bij de zwarte trim rondom.

• Nick v D
RoVrie schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 08:40:
[...]

Oeh dat matte is inderdaad ook nice! Heb je de logo's nou gedaan met die 21overlay stickers? Ik blijf toch fan van de zwarte logo's, zeker op de lichtere kleuren. Smoelt heel nice bij de zwarte trim rondom.
Klopt, dit zijn inderdaad de stickers van 21overlay.
Ik wilde eigenlijk zwarte logo's door de dealer, maar dat was via de leasemaatschappij toch wat lastig, dus heb ik voor deze stickers gekozen.
En ik ben blij met het resultaat. Op deze manier matchen de logo's ook weer met het GT Line logo aangezien de randen van de logo de originele kleur nog laten zien, en dat heeft ook weer wat vind ik zelf.

• gurbo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:18
Nick v D schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 08:46:
[...]

Ik wilde eigenlijk zwarte logo's door de dealer, maar dat was via de leasemaatschappij toch wat lastig, dus heb ik voor deze stickers gekozen.
En ik ben blij met het resultaat. Op deze manier matchen de logo's ook weer met het GT Line logo aangezien de randen van de logo de originele kleur nog laten zien, en dat heeft ook weer wat vind ik zelf.
Haal je de logo overlays bij het inleveren aan het einde van de lease er weer af? Is dat makkelijk te doen?

• RoVrie
Nick v D schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 08:46:
[...]

Oh ik heb t niet via de leasemaatschappij gedaan, maar gewoon uit eigen zak. Als ze daar over 5 jaar over willen gaan klagen, hoor ik t dan wel.

• Nick v D
gurbo schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 09:00:
[...]

Haal je de logo overlays bij het inleveren aan het einde van de lease er weer af? Is dat makkelijk te doen?
Ja, ik kijk het tegen die tijd wel aan, dat zal over 5 jaar zijn verwacht ik.
Of ze er dan nog makkelijk af gaan dat durf ik niet zeker te zeggen, maar ik verwacht van wel.

• Nick v D
RoVrie schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 09:11:
[...]

Oh ik heb t niet via de leasemaatschappij gedaan, maar gewoon uit eigen zak. Als ze daar over 5 jaar over willen gaan klagen, hoor ik t dan wel.
Ja, ik heb de stickers ook uit eigen zak betaald. Ik kijk ook tegen die tijd wel hoe de lease maatschappij er in staat. Het lijkt mij dat ze dan niet moeilijk zullen doen, maar als het wel zo is, dan haal ik de stickers er wel weer af.

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-07 20:36

m24

marcelcee schreef op donderdag 9 april 2026 @ 16:22:
[...]

Optie 2, voeg ook jouw stoelpositie toe in het profiel van je vrouw. En doe hetzelfde als hierboven.
Hoe voeg je een tweede stoel positie toe aan een profiel? Mijn vrouw kan niet bij de rem in mijn stoelpositie en raakt dan helemaal in de war met de start procedure..... Zou idd fijn zijn als ze direct op de knop van haar stoelpositie kan drukken bij het instappen... nu werkt dat niet....

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:56

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

m24 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 11:19:
[...]

Hoe voeg je een tweede stoel positie toe aan een profiel? Mijn vrouw kan niet bij de rem in mijn stoelpositie en raakt dan helemaal in de war met de start procedure..... Zou idd fijn zijn als ze direct op de knop van haar stoelpositie kan drukken bij het instappen... nu werkt dat niet....
je vrouw de stoel laten instellen zoals ze hem wil hebben en dan de stoelknop 2 in de deur een paar seconden ingedrukt houden, deze slaat de positie vervolgens op.

als je vrouw nu gaat rijden stapt ze in en hoeft ze alleen op de stoelknop 2 te drukken en zal de stoel automatisch naar de juiste positie gaan.

mocht jezelf weer gaan rijden dan gebruik je stoelknop 1, zelfde procedure als deze nog niet ingesteld is.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-07 20:36

m24

BlackBurn schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 11:21:
[...]

je vrouw de stoel laten instellen zoals ze hem wil hebben en dan de stoelknop 2 in de deur een paar seconden ingedrukt houden, deze slaat de positie vervolgens op.

als je vrouw nu gaat rijden stapt ze in en hoeft ze alleen op de stoelknop 2 te drukken en zal de stoel automatisch naar de juiste positie gaan.

mocht jezelf weer gaan rijden dan gebruik je stoelknop 1, zelfde procedure als deze nog niet ingesteld is.
De stoelposities zijn al opgeslagen onder knop 1 en 2. Alleen kan ze positie 2 niet selecteren voordat ze haar profiel heeft geselcteerd. Als je bij het instappen op stoelpositie 2 drukt, gebeurt er niks.

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:33

Bob Popcorn

Plop!

Ik heb in mijn EV3 wel een fijne werkwijze gevonden. Op het stuur zit dat sterretje, die heb ik geconfigureerd naar het menu met de rijhulp-bliepjes. Dan op het entertainmentscherm even deze en de snelheidswaarschuwing uit zetten (muten is alsnog een knipperend ding in je scherm) en dan met het sterretje onder het scherm terug naar Carplay. :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

• marcelcee
m24 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 11:25:
[...]

De stoelposities zijn al opgeslagen onder knop 1 en 2. Alleen kan ze positie 2 niet selecteren voordat ze haar profiel heeft geselcteerd. Als je bij het instappen op stoelpositie 2 drukt, gebeurt er niks.
Als ik je goed begrijp moet je vrouw nog in jouw profiel haar stoelpositie opslaan. Dus gewoon je eigen profiel aanklikken, haar laten instellen en nr 2 paar seconden ingedrukt houden. Meer dan dat hebben wij hier thuis in elk geval niet gedaan.
En mij scheelt het veel pijn aan mijn knieën als ik nog voor het instappen op de 1 druk, wanneer de stoel nog in de positie voor mijn vrouw staat. Dus gewoon deur open en stoelpositie kiezen.

• RoVrie
marcelcee schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 12:25:
[...]

Als ik je goed begrijp moet je vrouw nog in jouw profiel haar stoelpositie opslaan. Dus gewoon je eigen profiel aanklikken, haar laten instellen en nr 2 paar seconden ingedrukt houden. Meer dan dat hebben wij hier thuis in elk geval niet gedaan.
En mij scheelt het veel pijn aan mijn knieën als ik nog voor het instappen op de 1 druk, wanneer de stoel nog in de positie voor mijn vrouw staat. Dus gewoon deur open en stoelpositie kiezen.
Dit probleem heb ik ook. Mijn vrouw zit dusdanig dichter bij het stuur dan ik, dat ik niet in kan stappen/bij de rem kan om de auto te starten als de stoel in haar positie staat.
Ik heb bij het openen van de deur al op 1 gedrukt, maar de stoel verschuift volgens mij niet als de auto niet "aan" staat.
Oplossing zou zijn dat mijn vrouw de stoel in positie 1 zet als ze uitstapt, maar dat kan ik moeilijk van haar eisen bij elke keer uitstappen...

edit: grappig feitje: in de Enyaq moest je de stoelkeuze knop net zo lang inhouden tot de stoel stopt met bewegen... dat deed ik ook uit automatisme de eerste keer in de EV5, en PING, "Stoelpositie opgeslagen!" (van mijn vrouw dus).... toen mocht ik opnieuw beginnen met mijn eigen instellingen goed te zetten |:(

[ Voor 13% gewijzigd door RoVrie op 09-07-2026 13:26 ]

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-07 16:04
RoVrie schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:21:
[...]
Oplossing zou zijn dat mijn vrouw de stoel in positie 1 zet als ze uitstapt, maar dat kan ik moeilijk van haar eisen bij elke keer uitstappen...
Dat is dus precies wat mijn vrouw zich heeft aangeleerd hoor ;)

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:56

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

original4u schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:16:
[...]

Dat is dus precies wat mijn vrouw zich heeft aangeleerd hoor ;)
Er zit ook een optie in het menu die de stoel bij het ontgrendelen van de auto omlaag en naar achteren zet, zodat je makkelijk kunt instappen. Vervolgens bij het profiel kiezen zal deze weer in de juiste stand gaan.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• FJP84
BlackBurn schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:52:
[...]

Er zit ook een optie in het menu die de stoel bij het ontgrendelen van de auto omlaag en naar achteren zet, zodat je makkelijk kunt instappen. Vervolgens bij het profiel kiezen zal deze weer in de juiste stand gaan.
Klopt dit heb ik ook. Mijn vriendin heeft ook eigen profiel zal zo eens vragen of de stoel in haar positie ging. Ze heeft onder haar profiel stoelpositie 1 ingesteld.

Dit zit me wel aan het denken.

Ik heb mijn digital key (Google wallet) haar gedeeld. Dat werkt opzich , maar ik vermoed (heb er niet op gelet) dat dan mijn profiel gekozen wordt. Ik ga straks een kijken of ik onder haar profiel de digital key op haar smartphone niet gewoon direct kan koppelen. Dan zit het gelinkt met haar profiel en hoef ik mijn key niet te delen.

[ Voor 27% gewijzigd door FJP84 op 09-07-2026 16:20 ]

• wimbre
Weet iemand of er in een Kia EV5 GT Plusline standaard een alarm SCM klasse 3 zit? En zo ja is daar iets over terug te vinden in de auto?

• FJP84
Weet iemand of de EV5 rescue sticker ergens te bestellen is. Opmde achterruit zit deze straks geplakt, maar op de voorruit heeft deze altijd al met een hoekje los gezeten en dat irriteert me een beetje. Zou er graag een nieuwe sticker plakken.

• Lawrentz
wimbre schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:01:
Weet iemand of er in een Kia EV5 GT Plusline standaard een alarm SCM klasse 3 zit? En zo ja is daar iets over terug te vinden in de auto?
SCM klasse 3 is een optie.

• marcelcee
RoVrie schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:21:
[...]

Dit probleem heb ik ook. Mijn vrouw zit dusdanig dichter bij het stuur dan ik, dat ik niet in kan stappen/bij de rem kan om de auto te starten als de stoel in haar positie staat.
Ik heb bij het openen van de deur al op 1 gedrukt, maar de stoel verschuift volgens mij niet als de auto niet "aan" staat.

edit: grappig feitje: in de Enyaq moest je de stoelkeuze knop net zo lang inhouden tot de stoel stopt met bewegen... dat deed ik ook uit automatisme de eerste keer in de EV5, en PING, "Stoelpositie opgeslagen!" (van mijn vrouw dus).... toen mocht ik opnieuw beginnen met mijn eigen instellingen goed te zetten |:(
Gek, bij mij werkt dit wel. Dan is de auto ook niet aan. Enkel ontgrendeld bij aan komen lopen.

• wimbre
Lawrentz schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 17:10:
[...]

SCM klasse 3 is een optie.
Ik had de optie aangevinkt en kreeg vervolgens een akkoordverklaring waar de optie van het SCM klasse 3 alarm was aangevinkt.

Vervolgens werd ik gebeld door een medewerker van de LM met de vraag waarom ik die optie had aangevinkt omdat het alarm standaard op mijn uitvoering zou zitten. Ik heb toen aangegeven dat, als dat zo was, die optie doorgehaald kon worden. Vervolgens kreeg ik een nieuwe akkoordverklaring waarop die optie was verwijderd.

Ik heb er niet meer bij stil gestaan tot vandaag.

Ik ga morgen even bellen :+

• GiCo98
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 30-07 19:25
GiCo98 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 21:10:
Begin mei de KIA EV5 GT-Plusline (zwart) besteld via de LM. Gister eindelijk de bestelbevestiging van de dealer ontvangen. Eerst indicatie aflevermoment is eind augustus. Viel mij eerlijk gezegd mee, maar de ervaring leert dat de kans groot is dat dit nog later wordt.

Anyways, leuk om hier eenieders ervaringen te lezen!
Bestelling was dus 19 mei geplaatst door de dealer en kreeg vandaag een telefoontje: auto is binnen en levering kon worden gepland. Auto lijkt dus met de Morning Lisa mee te zijn gegaan, binnen 6 dagen na bestelling.

• wimbre
Heeft er al iemand een abonnement (KIA Connect) afgesloten?

De informatie etc. over de abonnementen en de prijzen blinken niet uit in duidelijkheid.

Ik gebruik voor de navigatie de navigatiesoftware van de EV5 en wil gebruik kunnen maken van de meest actuele kaarten, verkeersinformatie etc. De eventuele kosten daarvan neem ik voor lief.

Hier staat dat er een premium abonnement is voor € 39,99 per jaar en dat is geen geld natuurlijk:
https://connect.kia.com/nl/product-information/ccs-subscriptions/ccnc/

39.99 € / Jaar

Geavanceerde connectiviteitsfuncties

+ Alle functies van Standard
Online navigatie
Live services
AI-assistent (indien van toepassing)

────────────────────────

Navigation & Online Services

✔ Navigatie / EV-routing
✔ Online spraakherkenning (zonder AI-assistent)
✔ (EV) POI-zoekfunctie (online)
✔ Naderend hulpvoertuig (EVA)
✔ Digital Key (indien van toepassing)
✔ Vehicle System OTA
✔ Betalen in de auto*
✔ Infotainment SW OTA

────────────────────────

Remote Features

✔ Vergrendelen / ontgrendelen
✔ Klimaatinstellingen
✔ Laden starten / stoppen
✔ Laadklep openen / sluiten
✔ Claxon & verlichting
✔ Verlichting op afstand
✔ Ramen openen / sluiten
✔ Raamventilatie
✔ Gepland laden
✔ Batterijconditionering starten / stoppen
✔ Vertrektijd instellen
✔ Doel-laadniveau
✔ V2L-gebruiksbeperking
✔ Frunk openen (alleen EV9)
✔ EV-routeplanner in de app
✔ Melding bij voltooiing van het laden
✔ AC-laadstroom

Ik zie nergens dat ik dat kan kopen/activeren. Zou dat te maken kunnen hebben met het feit dat de 2027 modellen het 1e jaar gratis gebruik kunnen maken van dit premium abonnement?

• Marc25579
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-07 17:04
wimbre schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 19:46:

De informatie etc. over de abonnementen en de prijzen blinken niet uit in duidelijkheid.

Ik gebruik voor de navigatie de navigatiesoftware van de EV5 en wil gebruik kunnen maken van de meest actuele kaarten, verkeersinformatie etc. De eventuele kosten daarvan neem ik voor lief.

Hier staat dat er een premium abonnement is voor € 39,99 per jaar en dat is geen geld natuurlijk:

39.99 € / Jaar

Online navigatie
Live services

────────────────────────

✔ Navigatie / EV-routing
✔ Vehicle System OTA
✔ Betalen in de auto*
✔ Infotainment SW OTA

────────────────────────

Remote Features

✔ Klimaatinstellingen
✔ Claxon & verlichting
✔ Verlichting op afstand
✔ Ramen openen / sluiten
✔ Raamventilatie
✔ Gepland laden
✔ Vertrektijd instellen
✔ Doel-laadniveau
✔ V2L-gebruiksbeperking
✔ AC-laadstroom

Ik zie nergens dat ik dat kan kopen/activeren. Zou dat te maken kunnen hebben met het feit dat de 2027 modellen het 1e jaar gratis gebruik kunnen maken van dit premium abonnement?
De overheidsmelkkoe wordt de fabrikant melkkoe :)

Eens kijken wat de dealer hierover zegt als we de auto kunnen halen :(

• FJP84

39.99 € / Jaar

Online navigatie
Live services

────────────────────────

✔ Navigatie / EV-routing
✔ Vehicle System OTA
✔ Betalen in de auto*
✔ Infotainment SW OTA

────────────────────────

Remote Features

✔ Klimaatinstellingen
✔ Claxon & verlichting
✔ Verlichting op afstand
✔ Ramen openen / sluiten
✔ Raamventilatie
✔ Gepland laden
✔ Vertrektijd instellen
✔ Doel-laadniveau
✔ V2L-gebruiksbeperking
✔ AC-laadstroom

Welke versie heb je? Ik heb de GT-Plusline en niets specifiek afgesloten of een abonnement aangemaakt. Wel lijk ik alle features te hebben die je noemt. Zou alleen nog op entertainment vlak nog het eea kunnen aanschaffen om bijvoorbeeld YouTube te kunnen kijken, maar dat ook als de naderende update van Android auto een feit is.

Het is me gelukt om de digital keys (smartphone) aan het juiste account te koppelen. Werkt wel prima zo. Profiel wordt automatisch geselecteerd.

• schepmanovic
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:24
Nou eerste week voor de deur en wat zit ie lekker. Nog wel even wennen na een skoda octavia. Komt vast goed, heb 'm voor de komende 5 jaar...

Vraagje ik zag laatst hier (of op facebook) een grafiek van de kw's tijdens het laden. Zit zoiets in de kia app of gaat dat via iets anders?

• wimbre
FJP84 schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 22:23:
[...]

Welke versie heb je? Ik heb de GT-Plusline en niets specifiek afgesloten of een abonnement aangemaakt. Wel lijk ik alle features te hebben die je noemt. Zou alleen nog op entertainment vlak nog het eea kunnen aanschaffen om bijvoorbeeld YouTube te kunnen kijken, maar dat ook als de naderende update van Android auto een feit is.

Het is me gelukt om de digital keys (smartphone) aan het juiste account te koppelen. Werkt wel prima zo. Profiel wordt automatisch geselecteerd.
Ik heb ook de GT-Plusline.

• kw_nl
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Ik had juist begrepen dat je maar 1 key kan aanmaken. In de app vind ik ook nergens de optie om een nieuwe key aan te maken.

• RoVrie

39.99 € / Jaar

Online navigatie
Live services

────────────────────────

✔ Navigatie / EV-routing
✔ Vehicle System OTA
✔ Betalen in de auto*
✔ Infotainment SW OTA

────────────────────────

Remote Features

✔ Klimaatinstellingen
✔ Claxon & verlichting
✔ Verlichting op afstand
✔ Ramen openen / sluiten
✔ Raamventilatie
✔ Gepland laden
✔ Vertrektijd instellen
✔ Doel-laadniveau
✔ V2L-gebruiksbeperking
✔ AC-laadstroom

Ik ben zelf nog niet zo kapot van die navigatie moet ik eerlijk zeggen... Route wordt slecht herberekend bij oplopende file en ik vind de kaartweergave ook niet heel erg intuïtief eigenlijk.

Ik heb mezelf beloofd dat ik echt even mijn best moet doen om aan een nieuw navigatie-systeem te wennen dus ik blijf nog even klooien met light/dark mode, scherm instellingen en dat soort dingen.
Alleen al het feit dat je niet tegelijkertijd kan zien hoe veel minuten je rit nog is én hoe laat je aankomt (je moet kiezen tussen de 2) vind ik al irritant.

Ik vermoed dat ik m voor de vakantierit naar Noorwegen wel zal gebruiken, omdat je dan makkelijker met de data van de auto je laad-stops kan laten bepalen.

• barnie12
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:59
kw_nl schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 06:17:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Ik had juist begrepen dat je maar 1 key kan aanmaken. In de app vind ik ook nergens de optie om een nieuwe key aan te maken.
Je kan inderdaad 1 key aanmaken, maar die digitale sleutel kan je dan met 3 mensen delen. De auto ziet dan welke telefoon dat is en die kan je koppelen aan het profiel.

In mijn geval heb ik de Digital Key gemaakt met mijn Iphone. Die gedeeld (vanuit de Apple Wallet) met mijn prive Android en de iPhone van mijn partner. Bij de instellingen zie ik alle 3 de telefoon terug.

• FJP84
kw_nl schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 06:17:
[...]

Ik heb de key gedeeld via Google Wallet. Ik heb bij delen de sleutel een naam gegeven.

Vervolgens heb ik de auto geopend met de telefoon die deze gedeelde key heeft. Auto gestart en juiste profiel gekozen. Daar in profiel instellingen gekozen voor koppelen digitale sleutel. Daar zaf ik twee.key-groups. Die van mijn eigen sleutel, en met de naam die ik de gedeelde sleutel gegeven heb. Zo heb ik dus toch soort van 2 gescheiden aan persoonlijk profiel gebonden smartphone keys

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:13

Snuffel

Vroem!

Ik kreeg vandaag een belletje dat de mijne klaar staat voor ophalen.
Volgende week donderdag afspraak gepland, kan ik er gelijk mee door op vakantie.

Ben benieuwd

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• wimbre
[...]

Welke versie heb je? Ik heb de GT-Plusline en niets specifiek afgesloten of een abonnement aangemaakt. Wel lijk ik alle features te hebben die je noemt.
Heb jij ook de mogelijkheid om satelietweergave in te stellen? Ik zie dat nergens. In mijn vorige auto had ik dat wel maar een aantal maanden voor afloop contract liep de onlinevbersie af waardoor ik terug viel op de basisweergave. Ik kon het wel verlengen maar € 135 vaar 2-3 maanden vond ik te gek.

Vandaar mijn eerdere vraag of je daarvoor een premium abo moest hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door wimbre op 10-07-2026 19:23 ]

• rosch7
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 28-07 18:46
Ter info :

Mag komende week naar de dealer i.v.m. terugroepactie voor de achterbank.Daarnaast wordt de ventilator vervangen, iets van lakbescherming aan de onderzijde auto gedaan en ATCU (?) geupdate. Geen idee wat de laatste 2 acties precies inhouden. Tevens wordt de claim bekeken van vervormingen van het paneel onder de achterruit.

• DanielN
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 25-07 12:48
RoVrie schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 08:40:
[...]

Ik ben zelf nog niet zo kapot van die navigatie moet ik eerlijk zeggen... Route wordt slecht herberekend bij oplopende file en ik vind de kaartweergave ook niet heel erg intuïtief eigenlijk.
Ik vermoed dat ik m voor de vakantierit naar Noorwegen wel zal gebruiken, omdat je dan makkelijker met de data van de auto je laad-stops kan laten bepalen.
Kijk even bij abrp (a better route planner). Geeft heel veel mogelijkheden voor langere (internationale) reizen ev. Je kunt allerlei wensen aangeven ten aanzien van het laden/de laadlocaties en houd ook rekening met je verbruik/soc (via de Android auto app).

Zweden ganger met vouwwagen hier. En uiteraard een ev5 met inmiddels 8200km ervaring
Pagina: 1 ... 23 ... 25 Laatste