De vorige keren was het telkens aan huis met een trailer, krijg je wel wat bekijks van de buren meteenRoVrie schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 11:08:
[...]
Mijne gaat op de trailer, samen met een gelukkige nieuwe eigenaar in Dongen. Ben er wel blij mee, al is t maar voor t feest-effect als die trailer de straat in rijdt
Afgelopen zaterdag op mogen halen, superblij mee! GT bussiness line, Dark Ocean Blue.
Omstandigheden nu natuurlijk perfect qua temperatuur, maar auto lijkt erg zuinig te zijn. Pas 265 km gereden, helft snelweg max 105 km/h, rest 80 km weg en stad, maar zit op nig geen 14 kWh/100 km.
[ Voor 22% gewijzigd door landy1 op 17-06-2026 21:53 ]
Zo netjes man. Dat is gewoon 581km op 1 accu. Omstandigheden zijn natuurlijk wel ideaal inderdaad. Ik moet nog even geduld hebben. Vandaag gebeld en hij wordt de 27ste gelost. Dan papierwerk nog in orde maken etc.landy1 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 21:48:
[Afbeelding]
Afgelopen zaterdag op mogen halen, superblij mee! GT bussiness line, Dark Ocean Blue.
Omstandigheden nu natuurlijk perfect qua temperatuur, maar auto lijkt erg zuinig te zijn. Pas 265 km gereden, helft snelweg max 105 km/h, rest 80 km weg en stad, maar zit op nig geen 14 kWh/100 km.
Mooi! De mijne (exact dezelfde😇) komt volgende week.
Netjes! Je kenteken is aan het eind wel gewoon zichtbaar.JuG schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:55:
[...]
De vorige keren was het telkens aan huis met een trailer, krijg je wel wat bekijks van de buren meteenDe EV5 heb ik deze keer zelf opgehaald bij de dealer in Eindhoven, dat was ook wel leuk met onthulling er bij en al. Het heeft allebei wat
[YouTube: Kia EV5 GT-Line onthulling Content Groep Eindhoven]
[YouTube: Kia EV5 GT-Line aflevering Content Groep Eindhoven]
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Heeft er iemand ervaring met het overzetten van je adresboek in de EV3 naar de EV5? Ik hoop niet dat ik alle adressen weer opnieuw moet invoeren.
Vandaag auto geladen, gaf 551 km aan op volle accu. Na wegrijden werd dit zoals verwacht minder, maar 533 nog steeds meer van WLPT (511 km voor deze uitvoering). Rest van de dag nog zo'n 60 km op snelweg (max 105, ecomodus) en 20 km bebouwde kom, 30 graden en airco vol aan. Geeft toen ik thuis kwam nog 462 km rijbereik. Met andere woorden: auto lijkt in deze omstandigheden erg zuinig, met mijn Niro EV van 2023 had de hoge temperatuur en gebruik airco veel meer invloed. Ben nu erg benieuwd naar winterse omstandigheden.Grasmans schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 22:20:
[...]
Zo netjes man. Dat is gewoon 581km op 1 accu. Omstandigheden zijn natuurlijk wel ideaal inderdaad. Ik moet nog even geduld hebben. Vandaag gebeld en hij wordt de 27ste gelost. Dan papierwerk nog in orde maken etc.
Kwam overigens een Noorse test tegen (https://www.naf.no/elbil/elprix), daar worden ed EV's letterlijk leeg gereden, de EV5 haalt daar op een haar na ook z'n WLPT.
Maakt niet uit, ik heb het even automatisch laten blurren maar meer heb ik er ook niet mee gedaan. Mag je opschrijven en boven je bed hangenTHE_BASE schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 23:12:
[...]
Netjes! Je kenteken is aan het eind wel gewoon zichtbaar.
Voor de gelukkigen met een trekhaak: laten jullie m er standaard onder zitten, of haal je m eraf als je m niet gebruikt?
Ik houd van de clean achterkant zonder trekhaak, en denk dat ik m er alleen onder zet als ik m nodig heb voor m'n racefiets.
Alleen, waar laat je m dan zonder dat ie door je achterbak rammelt? Is er ergens een magic spot om de trekhaak rammelvrij op te bergen?
Ik houd van de clean achterkant zonder trekhaak, en denk dat ik m er alleen onder zet als ik m nodig heb voor m'n racefiets.
Alleen, waar laat je m dan zonder dat ie door je achterbak rammelt? Is er ergens een magic spot om de trekhaak rammelvrij op te bergen?
Ik laat hem er standaard onder zitten, gebruik hem wekelijks en ben te lui om hem eraf te halen, ook meteen wat extra bescherming.RoVrie schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 22:02:
Voor de gelukkigen met een trekhaak: laten jullie m er standaard onder zitten, of haal je m eraf als je m niet gebruikt?
Ik houd van de clean achterkant zonder trekhaak, en denk dat ik m er alleen onder zet als ik m nodig heb voor m'n racefiets.
Alleen, waar laat je m dan zonder dat ie door je achterbak rammelt? Is er ergens een magic spot om de trekhaak rammelvrij op te bergen?
wat ik al paar keer gedaan heb, ik heb standaard een oude (hand)doek onder de plank liggen achterin en daar leg ik hem in het tasje wat ik erbij kreeg tussen. Niks van gerammel gehoord 👍 maar meestal zit hij er gewoon onder 😃
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!
Vandaag van Zuid Limburg naar De Panne in België gereden en terug, 269km enkel. Heen had ik er 51% lading voor nodig, terug 67%. Op de heenweg constant 108 km/u op ACC gereden, op de terugweg lag dat wat hoger, 127 km/u op ACC (en 120 tijdens de trajectcontroles).
In totaal dus 538km en ik had er 118% voor nodig. Maar ik ben totaal niet bezig met zuinig rijden, dus ik vond het nog wel netjes eigenlijk. Ik gok dat mits wat moeite en bv een constante 100km/u op ACC je het op een enkele lading wel moet lukken. Dat ligt uiteraard aan de huidige temperaturen, maar toch netjes aangezien de WLTP range 505km/u is voor de GT-Linee
In totaal dus 538km en ik had er 118% voor nodig. Maar ik ben totaal niet bezig met zuinig rijden, dus ik vond het nog wel netjes eigenlijk. Ik gok dat mits wat moeite en bv een constante 100km/u op ACC je het op een enkele lading wel moet lukken. Dat ligt uiteraard aan de huidige temperaturen, maar toch netjes aangezien de WLTP range 505km/u is voor de GT-Linee
Naast al die andere gehangen.JuG schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 20:30:
[...]
Maakt niet uit, ik heb het even automatisch laten blurren maar meer heb ik er ook niet mee gedaan. Mag je opschrijven en boven je bed hangen
iPhone 17 Pro • iPad mini (A17 Pro) • MacBook Air M4 • iMac M4 • Watch Series 10 • AirPods Pro 2 & Max • TV 4K • Marstek Venus • Kia EV3 GT-Line
Heb je de aanwezige contacten niet op je telefoon staan dan? Kan het niet via Kia Connect?PGro3772 schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 07:25:
Heeft er iemand ervaring met het overzetten van je adresboek in de EV3 naar de EV5? Ik hoop niet dat ik alle adressen weer opnieuw moet invoeren.
Zojuist getekend voor de GT-PlusLine in gravity grey. De levertijd was wel echt een tegenvaller: medio oktober.
Ik kreeg van de dealer een overzicht van Kia Nederland, waarbij opviel dat er (bijna) geen gt pluslines in productie staan. Enkel 1 kleur met als status “weinig”. Ik snap dat het lastig te voorspellen is, maar moet ik er rekening mee houden dat het misschien nóg later geleverd wordt?
Ik kreeg van de dealer een overzicht van Kia Nederland, waarbij opviel dat er (bijna) geen gt pluslines in productie staan. Enkel 1 kleur met als status “weinig”. Ik snap dat het lastig te voorspellen is, maar moet ik er rekening mee houden dat het misschien nóg later geleverd wordt?
Medio oktober als tegenvaller is perceptie en je verwachtingspatroon.mdi2022 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:48:
Zojuist getekend voor de GT-PlusLine in gravity grey. De levertijd was wel echt een tegenvaller: medio oktober.
Ik kreeg van de dealer een overzicht van Kia Nederland, waarbij opviel dat er (bijna) geen gt pluslines in productie staan. Enkel 1 kleur met als status “weinig”. Ik snap dat het lastig te voorspellen is, maar moet ik er rekening mee houden dat het misschien nóg later geleverd wordt?
Een leverdatum van medio oktober is +/- 4 maanden vanaf vandaag.
Dat is incl verscheping vanuit Korea, inklaren en rijklaar maken.
Dan vind ik +/- 4 maanden niet zo gek als je model niet in NL op voorraad is.
Klopt helemaal. Geen ervaring met het bestellen van nieuwe auto’s en ik had de perceptie dat de productie nu wel een beetje “op gang was gekomen”. Blijkbaar werkt het niet zo.Lawrentz schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:09:
[...]
Medio oktober als tegenvaller is perceptie en je verwachtingspatroon.
Een leverdatum van medio oktober is +/- 4 maanden vanaf vandaag.
Dat is incl verscheping vanuit Korea, inklaren en rijklaar maken.
Dan vind ik +/- 4 maanden niet zo gek als je model niet in NL op voorraad is.
Bedankt voor je inschatting. Dan gaan we maar rustig achterover leunen en ernaar uitkijken
Achterover leunen kan sowieso geen kwaad met een warm en benauwd weekend voor de deur.mdi2022 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:15:
[...]
Klopt helemaal. Geen ervaring met het bestellen van nieuwe auto’s en ik had de perceptie dat de productie nu wel een beetje “op gang was gekomen”. Blijkbaar werkt het niet zo.
Bedankt voor je inschatting. Dan gaan we maar rustig achterover leunen en ernaar uitkijken
Weer even serieus.
De productie van de EV5 is al een tijdje op gang.
De EV5 is meerdere jaren op de markt in andere delen van de wereld zoals China, Korea, Australië en Nieuw-Zeeland.
Daarnaast wordt de EV5 ook gemaakt voor andere landen in de wereld.
In het verleden kon de levertijd bij andere merken en modellen oplopen tot soms wel een jaar.
Dan vind ik een levertijd +/- 4 maanden kort, bijna verdacht kort. Alsof ze niets te doen hebben in de fabriek.
En dit was mijn perceptie en verwachtingspatroon.
Linksom of rechtsom, we kunnen de levertijd toch niet versnellen door ons ongeduld, dus nog ...
Dellen / deuken in kunststof plaatwerk achterklep ?
Mijn zwarte EV5 krijgt steeds meer flauwe deuken / dellen/vervormingen in het kunststof (?) plaatwerk gedeelte tussen de achterruit en de lichtstrip. Dit was niet aanwezig bij aflevering maar er komen er steeds meer in .De achterklep wordt door mij altijd "elektrisch" geopend / gesloten , dus handmatige mechanische druk is uit te sluiten. De auto staat veelal met de achterzijde in de zon .Lijkt wel of dit verschijnsel door de hogere temperaturen ontstaat.bij deze donkere kleur.
Iemand soortgelijke ervaringen ?
Mijn zwarte EV5 krijgt steeds meer flauwe deuken / dellen/vervormingen in het kunststof (?) plaatwerk gedeelte tussen de achterruit en de lichtstrip. Dit was niet aanwezig bij aflevering maar er komen er steeds meer in .De achterklep wordt door mij altijd "elektrisch" geopend / gesloten , dus handmatige mechanische druk is uit te sluiten. De auto staat veelal met de achterzijde in de zon .Lijkt wel of dit verschijnsel door de hogere temperaturen ontstaat.bij deze donkere kleur.
Iemand soortgelijke ervaringen ?
Exact dezelfde versie en kleur is halverwege mei door de dealer besteld. Ik heb geen overzicht gezien maar kreeg eind juli/augustus door.mdi2022 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:48:
Zojuist getekend voor de GT-PlusLine in gravity grey. De levertijd was wel echt een tegenvaller: medio oktober.
Ik kreeg van de dealer een overzicht van Kia Nederland, waarbij opviel dat er (bijna) geen gt pluslines in productie staan. Enkel 1 kleur met als status “weinig”. Ik snap dat het lastig te voorspellen is, maar moet ik er rekening mee houden dat het misschien nóg later geleverd wordt?
Tussentijds heb ik nog geen update gekregen. Tussen onze besteltijd zit ongeveer 1 maand, maar de levering 2.
Dat zou betekenen dat de auto al verscheept moet zijn of bijna verscheept gaat worden. Het chassisnummer zou dan bekend moeten zijn. Zo niet, dan lijkt het me aannemelijk dat onze auto’s in dezelfde batch zitten.Petertjuh360 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 12:46:
[...]
Exact dezelfde versie en kleur is halverwege mei door de dealer besteld. Ik heb geen overzicht gezien maar kreeg eind juli/augustus door.
Tussentijds heb ik nog geen update gekregen. Tussen onze besteltijd zit ongeveer 1 maand, maar de levering 2.
Volgens de dealer stond hij al op de boot. Ik zal eens een chassisnummer vragen!mdi2022 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 13:13:
[...]
Dat zou betekenen dat de auto al verscheept moet zijn of bijna verscheept gaat worden. Het chassisnummer zou dan bekend moeten zijn. Zo niet, dan lijkt het me aannemelijk dat onze auto’s in dezelfde batch zitten.
Ik had in mei een mail verzonden naar de dealer om te vragen of alles op schema lag.
Omdat er geen reactie kwam heb ik vanmiddag maar even een iets scherpere mail verzonden met verzoek om toch even te reageren.
Krijg zojuist een mail dat de auto is binnen gekomen bij hun aflevercentrum en wordt daar rijklaar gemaakt.
Ben benieuwd wanneer die wordt afgeleverd.
Omdat er geen reactie kwam heb ik vanmiddag maar even een iets scherpere mail verzonden met verzoek om toch even te reageren.
Krijg zojuist een mail dat de auto is binnen gekomen bij hun aflevercentrum en wordt daar rijklaar gemaakt.
Ben benieuwd wanneer die wordt afgeleverd.
De deel van de oorzaak van het bereik van 405 km vermeld je zelf op JuG in "Het grote Kia EV5 topic"JuG schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 16:33:
[Afbeelding]
De auto heeft het een beetje warm denk ik, hij geeft maar 404km aan als range bij 100% na het laden 😜
Zie https://ownersmanual.kia.com/full_webhelp/OV1K/2026/nl_NL/topics/t00060.html voor meer informatie.
Op het scherm van de EV5 kan je de verdeling zien waar je het aan hebt verbruikt.
https://ownersmanual.kia.com/full_webhelp/OV1K/2026/nl_NL/topics/t00065.html
Ah ja dat kan, morgen weer een hele trip op de planning, zullen zien tot waar we geraken 😜Lawrentz schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 17:24:
[...]
De deel van de oorzaak van het bereik van 405 km vermeld je zelf op JuG in "Het grote Kia EV5 topic"
Zie https://ownersmanual.kia.com/full_webhelp/OV1K/2026/nl_NL/topics/t00060.html voor meer informatie.
Op het scherm van de EV5 kan je de verdeling zien waar je het aan hebt verbruikt.
https://ownersmanual.kia.com/full_webhelp/OV1K/2026/nl_NL/topics/t00065.html
Daar twijfel ik niet aanLawrentz schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 22:18:
[...]
Als Kia het vermeldt in de handleiding dan is het zo.
Afspraak 7 juli a.s. De auto's worden volgens de dealer in de regio Rotterdam op een aflevercentrale in Nieuwerkerk a/d IJssel afgeleverd en daar verder rijklaar gemaakt. Daarna naar de dealer gebracht voor aflevering aan de klant.wimbre schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 16:52:
Ik had in mei een mail verzonden naar de dealer om te vragen of alles op schema lag.
Omdat er geen reactie kwam heb ik vanmiddag maar even een iets scherpere mail verzonden met verzoek om toch even te reageren.
Krijg zojuist een mail dat de auto is binnen gekomen bij hun aflevercentrum en wordt daar rijklaar gemaakt.
Ben benieuwd wanneer die wordt afgeleverd.
Kenteken is inmiddels ook bekend.
wimbre schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 10:55:
Wat mij opvalt is het volgende:
- Op 24 april kreeg ik het bericht dat mijn (16 maart jl. bestelde) auto GT Plusline Graffiti Grey in week 25 (15-21 juni) afgeleverd zou worden.
- Op 28 april kreeg ik mijn VIN nummer door van de dealer.
- op 28 mei kreeg ik te horen dat de afleverweek nu week 27 (29 juni-5 juli) is geworden.
Nu mijn kenteken bekend is (maar via RDW al nieuwere kentekens te zien waren heb ik via RDW.nl mijn kenteken ingegeven en daarin zie ik:
- Datum inschrijving in Nederland 29 mei 2026.
- Datum eerste tenaamstelling in Nederland 12 juni.
Aflevering is nu 9 juli a.s. maar is het niet vreemd dat er zo'n gat tussen zit?
Ik weet niet wat er gebeurd zou zijn als ik niet gemaild had.
[ Voor 128% gewijzigd door wimbre op 21-06-2026 11:49 ]
Over een tweetal weken neem ik mijn ev5 in ontvangst (BE). Geen GT maar een business plus uitvoering in ivory silver. Ik heb deze verkozen boven een enyaq. Ik vind het leuker om met iets te rijden dat je niet om elke straathoek tegen komt.
Dat laatste is denk ik slechts een kwestie van tijd. Besef dat de enyaq al weer 5 jaar meedraait en echt een goeie Familie-suv EV is. Ik verwacht dat de EV5 met zijn price-point dat ook meer dan waar gaat maken.deSeppe1987 schreef op zondag 21 juni 2026 @ 10:19:
Over een tweetal weken neem ik mijn ev5 in ontvangst (BE). Geen GT maar een business plus uitvoering in ivory silver. Ik heb deze verkozen boven een enyaq. Ik vind het leuker om met iets te rijden dat je niet om elke straathoek tegen komt.
Maar, voor nu is het inderdaad leuk om die ene auto in de straat te zijn waar men naar om kijkt
Interessante video waar de range getest is YouTube: Kia EV5 Actieradius Test | Hoe ver kom je echt?
Nou, daar komt ie er in de normale tests toch niet slecht vanaf.PuceTundra schreef op zondag 21 juni 2026 @ 22:59:
Interessante video waar de range getest is YouTube: Kia EV5 Actieradius Test | Hoe ver kom je echt?
Wel opmerkelijk dat deze test-meneer de Kia EV4 met de Kia EV5 vergelijkt als "ze zijn helemaal hetzelfde behalve de vorm". Vergeet dus voor het gemak even dat de EV5 ook zo ongeveer 200 kilo zwaarder is... dat heeft natuurlijk ook een flink effect op de 130 km/h test.
Al met al niet slecht. Ik merk nu in mijn Enyaq ook dat de batterij leeg vliegt op die sporadische avonden dat ik met 130km/h naar huis rijd. Vaak weet ik dat van te voren en houd ik daar met mn start SoC al rekening mee.
Dat geldt dan ook voor de EV3. Om eerlijk te zijn, heb ide EV3, EV4 en EV5 naast elkaar gezet en ik zie geen reden om voor een EV4 te kiezen eigenlijk. Aandrijflijn, accupakket, opties en interieur is nagenoeg hetzelfde bij die 3 auto's.RoVrie schreef op maandag 22 juni 2026 @ 08:02:
[...]
Nou, daar komt ie er in de normale tests toch niet slecht vanaf.
Wel opmerkelijk dat deze test-meneer de Kia EV4 met de Kia EV5 vergelijkt als "ze zijn helemaal hetzelfde behalve de vorm". Vergeet dus voor het gemak even dat de EV5 ook zo ongeveer 200 kilo zwaarder is... dat heeft natuurlijk ook een flink effect op de 130 km/h test.
Ik zit er altijd alleen in (bedrijfsauto) dus voor mij was de keuze simpel, de EV3
Kan niet stoppen met ontploffen!
Denk het ook wel. De wagen is trouwens pas in December in de showroom verschenen, uiteindelijk rijden er dus nog niet zoveel rond. Als je ziet dat sommigen, waaronder mezelf, 6 maanden hebben gewacht op de levering, dan zullen er nog genoeg mensen zijn die hem moeten ontvangen. Ondertussen heb ik er nog maar een stuk of drie gezien op de weg.RoVrie schreef op zondag 21 juni 2026 @ 19:35:
[...]
Dat laatste is denk ik slechts een kwestie van tijd. Besef dat de enyaq al weer 5 jaar meedraait en echt een goeie Familie-suv EV is. Ik verwacht dat de EV5 met zijn price-point dat ook meer dan waar gaat maken.
Maar, voor nu is het inderdaad leuk om die ene auto in de straat te zijn waar men naar om kijkt
[ Voor 5% gewijzigd door JuG op 22-06-2026 12:28 ]
Ik heb er al een aantal mogen zien. Bij ons in Leeuwarden omgeving weet ik er sowieso al een stuk of 5. Zelfs onderweg naar Italië (overigens al in Italië) eentje gezien en bij ons rond het Gardameer nog eentje! En zoals het hoort even een duimpje naar elkaar haha.JuG schreef op maandag 22 juni 2026 @ 12:05:
[...]
Denk het ook wel. De wagen is trouwens pas in December in de showroom verschenen, uiteindelijk rijden er dus nog niet zoveel rond. Als je ziet dat sommigen, waaronder mezelf, 6 maanden hebben gewacht op de levering, dan zullen er nog genoeg mensen zijn die hem moeten ontvangen. Ondertussen heb ik er nog maar een stuk of drie gezien op de weg.
Wat me wel opvalt: heb nog geen enkel ‘buitenlands’ kenteken gezien met een EV5
Als je die witte ev5 tegenkomt in leeuwarden, die is van mijDeadlypain schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:19:
[...]
Ik heb er al een aantal mogen zien. Bij ons in Leeuwarden omgeving weet ik er sowieso al een stuk of 5. Zelfs onderweg naar Italië (overigens al in Italië) eentje gezien en bij ons rond het Gardameer nog eentje! En zoals het hoort even een duimpje naar elkaar haha.
Wat me wel opvalt: heb nog geen enkel ‘buitenlands’ kenteken gezien met een EV5
Hier is het een witte EV5 GTLine rond Gothenburg! :-D
Xbox Live Gamertag: Greyfox1987
GT-Line Business Edition grey, 5 juni besteld en komt wordt volgens eerst inschatting lease maatschappij pas 16 oktober binnen. Voelt best lang als ik hier verhalen hoor van 2-3 maanden. Was benieuwd of er nog meer mensen zijn die recentelijk besteld hebben. Zo lang kan ik natuurlijk niet wachten
Dat is dus ruim 4 maanden en dat is, zoals ik voorbij zie komen, vrij gemiddeld.japiejo123 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:54:
GT-Line Business Edition grey, 5 juni besteld en komt wordt volgens eerst inschatting lease maatschappij pas 16 oktober binnen. Voelt best lang als ik hier verhalen hoor van 2-3 maanden. Was benieuwd of er nog meer mensen zijn die recentelijk besteld hebben. Zo lang kan ik natuurlijk niet wachten
Ik had eind januari de bestelling compleet rond (via werk / lease) en de auto komt begin juli dus dat is bijna een half jaar.
Wij 1 van de (tot nu toe) 2 Ivory Silvers!twilight7 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:00:
[...]
Als je die witte ev5 tegenkomt in leeuwarden, die is van mij
@EV5 Blackedout reed jij toevallig vanmiddag op de A12, en bij Gouda de A20 op? Ik reed achter een volledig zwarte EV5 zonder /met zwarte logo's
zo niet, dan heb je ergens een buddy rondrijden!
Mooie keuze..... Wachtend op mijn Ivory Silver GT-PlusLine, nog kleine 2 maandjes wachten...Deadlypain schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:00:
[...]
Wij 1 van de (tot nu toe) 2 Ivory Silvers!
Hoi! We zijn heel blij met onze zwarte EV5 GT Plus Line. Helaas hebben we vandaag een brief van Kia Corporation ontvangen waarin staat dat er mogelijk een fout zit in de bevestigingsbouten van de achterbank. We hebben voor volgende week al een afspraak gemaakt.
Hebben meer mensen een brief hierover ontvangen?
Hebben meer mensen een brief hierover ontvangen?
Ben je bekend met de zoekoptie op dit forum?SP14 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 13:25:
Hoi! We zijn heel blij met onze zwarte EV5 GT Plus Line. Helaas hebben we vandaag een brief van Kia Corporation ontvangen waarin staat dat er mogelijk een fout zit in de bevestigingsbouten van de achterbank. We hebben voor volgende week al een afspraak gemaakt.
Hebben meer mensen een brief hierover ontvangen?
Lawrentz schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:22:
[...]
Ben je bekend met de zoekoptie op dit forum?
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Die heb ik ook zien rijden! Deed mij direct denken aan de lui van dit forum die zwarte logo’s wilde. Ik zelf rij ook regelmatig op de A12 maar dan gravity greyRoVrie schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:01:
@EV5 Blackedout reed jij toevallig vanmiddag op de A12, en bij Gouda de A20 op? Ik reed achter een volledig zwarte EV5 zonder /met zwarte logo'szo niet, dan heb je ergens een buddy rondrijden!
Vanaf vandaag ook regelmatig op de A4 en de A12 te spotten in m'n vandaag geleverde Iceberg Green! 🤗
Voor wat betreft de zwarte logo's: oordeel zelf.
:strip_exif()/f/image/t28xFyszckkScgTr7pH5Nwza.jpg?f=fotoalbum_large)
Voor wat betreft de zwarte logo's: oordeel zelf.
:strip_exif()/f/image/t28xFyszckkScgTr7pH5Nwza.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door RoVrie op 24-06-2026 17:11 ]
Ik sta ook te kijken van het verbruik.
Deze temperaturen zijn over het algemeen niet positief voor de accu, en dan ook nog een airco die volop werkt, en toch haal ik momenteel ruim de WLPT, ook met deze week merendeel snelweg ritten.
Heel mooi die zwarte details icm Iceberg Green!RoVrie schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:06:
Vanaf vandaag ook regelmatig op de A4 en de A12 te spotten in m'n vandaag geleverde Iceberg Green! 🤗
Voor wat betreft de zwarte logo's: oordeel zelf.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het kia embleem is zwart gewrapt? En het ev5 embleem in het zwart is ook verzorgd door de dealer?
Nee, ze zijn door de dealer vervangen voor een zwart exemplaar, dus geen wrap ofzo (gelukkig)mdi2022 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 22:35:
[...]
Heel mooi die zwarte details icm Iceberg Green!
Het kia embleem is zwart gewrapt? En het ev5 embleem in het zwart is ook verzorgd door de dealer?
En het EV5 logo is ook door de dealer gedaan inderdaad. Viel mezelf ook later pas op, ik had namelijk alleen gevraagd om zwart KIA logo voor en achter
[ Voor 17% gewijzigd door RoVrie op 25-06-2026 09:00 ]
Lang verhaal kort, want ik heb niet zoveel te vertellen, onze Kia EV5 GT-line Iceberg-green is vandaag bij de dealer gearriveerd. Hebben deze op 17-03-26 gekocht.
Duurt nu nog een 2 weken vanwege drukte en de accessoires erop zetten maar zou eigenlijk pas 27-07-26 binnen komen.
Duurt nu nog een 2 weken vanwege drukte en de accessoires erop zetten maar zou eigenlijk pas 27-07-26 binnen komen.
Nice. Momenteel zo'n 4 maanden wachten? Dan kom ik ergens half september aan de beurt. Bestelt half mei.Marc25579 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:35:
Lang verhaal kort, want ik heb niet zoveel te vertellen, onze Kia EV5 GT-line Iceberg-green is vandaag bij de dealer gearriveerd. Hebben deze op 17-03-26 gekocht.
Duurt nu nog een 2 weken vanwege drukte en de accessoires erop zetten maar zou eigenlijk pas 27-07-26 binnen komen.
Hier ook een afleverdatum gekregen voor begin juli. Auto is begin maart besteld.
Week later ga ik ermee op vakantie (tegen de 5000 kilometer door heel Europa). Dat vind ik nog wel wat spannend met een hele nieuwe auto.
Week later ga ik ermee op vakantie (tegen de 5000 kilometer door heel Europa). Dat vind ik nog wel wat spannend met een hele nieuwe auto.
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Hey hallo, correct dat was ik. Ik kom ook steeds meer EV5's tegen ook zwarte en dat voelt danwel als een soort van motorrijders gevoel ff handje omhoog. Ik zag laatst net voor vinkeveen (ik kwam vanuit Loosdrecht) daar reed een dame ook in een zwarte EV5 waarbij achterop alle logo's verwijderd waren ook het Kia logo's.RoVrie schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 21:01:
@EV5 Blackedout reed jij toevallig vanmiddag op de A12, en bij Gouda de A20 op? Ik reed achter een volledig zwarte EV5 zonder /met zwarte logo'szo niet, dan heb je ergens een buddy rondrijden!
Was ook wel mooi
Haha cool. Zoals eerder gepost rijd ik inmiddels rond in m'n iceberg green met zwarte logo's. Ik ben daarin nog geen andere EV5's tegen gekomen, maar zal zeker handje omhoog of goedkeurend knikje geven.EV5 Blackedout schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:21:
[...]
Hey hallo, correct dat was ik. Ik kom ook steeds meer EV5's tegen ook zwarte en dat voelt danwel als een soort van motorrijders gevoel ff handje omhoog. Ik zag laatst net voor vinkeveen (ik kwam vanuit Loosdrecht) daar reed een dame ook in een zwarte EV5 waarbij achterop alle logo's verwijderd waren ook het Kia logo's.
Was ook wel mooi
Ik heb al wel wat bevindingen, maar ik spaar ze even een maandje op denk ik, om ze dan hier allemaal eens te posten.
Ik had deze brief ook ontvangen, ben gelijk langs gegaan was nog geen 10 minuten werk. Was een controle of dat alles wel goed vast zat en alle bouten er nog in zaten.JuG schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 12:44:
Vandaag een mail van de lease / importeur gehad ivm de terugroepactie (bouten van de achterbank). Volgende week donderdag maar een afspraak gemaakt, benieuwd of het nodig is
Niks aan het 🤚🏻je
I will keep my 👀 out for you, dat vind ik trouwens ook echt nog steeds een prachtige kleur dat Iceberg GreenRoVrie schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 22:24:
[...]
Haha cool. Zoals eerder gepost rijd ik inmiddels rond in m'n iceberg green met zwarte logo's. Ik ben daarin nog geen andere EV5's tegen gekomen, maar zal zeker handje omhoog of goedkeurend knikje geven.![]()
Ik heb al wel wat bevindingen, maar ik spaar ze even een maandje op denk ik, om ze dan hier allemaal eens te posten.
/f/image/XbfbjJeXnPy9xDPR6aDPmRuQ.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Di2FkyxmOkkQZSIa5QMgSvIX.jpg?f=fotoalbum_large)