Het grote Kia EV5 topic

Pagina: 1 ... 23 24 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• DanielN
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 23:14
Voor wie het interesseert. Afgelopen weekend de eerste echte test gedaan met de vouwwagen/tenttrailer van ca 400 kilo achter de ev5. Van West Brabant naar diep in de Achterhoek. Heen (wind mee) een keurige 21kwh/100km inclusief files (185 in 3 uur). Terug (wind tegen) een 28 kwh/100km met vergelijkbare reistijd en afstand. Op beide ritten de acc op 95-98 gezet en ook zeker wel een aantal keer een vrachtwagen oid ingehaald.

Verder heb ik ook zwarte ev5 en gt line logo's liggen ter overname. Ik heb alleen het logo door de dealer laten vervangen en de typeaanduiding laten verwijderen.

Tot slot. Wie ervaart toegevoegde waarde van die rijstrook wisselhulp? Misschien gebruik ik het verkeerd, maar ik vind het maar zo zo.

[ Voor 7% gewijzigd door DanielN op 10-07-2026 21:53 ]

• Alexander2607
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 21:51
DanielN schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:37:
[...]

[...]

Kijk even bij abrp (a better route planner). Geeft heel veel mogelijkheden voor langere (internationale) reizen ev. Je kunt allerlei wensen aangeven ten aanzien van het laden/de laadlocaties en houd ook rekening met je verbruik/soc (via de Android auto app).

Zweden ganger met vouwwagen hier. En uiteraard een ev5 met inmiddels 8200km ervaring
Is het goed te doen om die A Better Router Planner (ABRP) te integreren met de verbruiksgegevens en batterij informatie van de auto?

Ontvang volgend week de Kia EV5 GT-PlusLine en hoor niet al te beste verhalen over de Kia navigatie. Al wel de ABRP geïnstalleerd met de hoop dat het goed integreert met de live data uit de auto.

• DanielN
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 23:14
Alexander2607 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:51:
[...]

Is het goed te doen om die A Better Router Planner (ABRP) te integreren met de verbruiksgegevens en batterij informatie van de auto?

Ontvang volgend week de Kia EV5 GT-PlusLine en hoor niet al te beste verhalen over de Kia navigatie. Al wel de ABRP geïnstalleerd met de hoop dat het goed integreert met de live data uit de auto.
Mijn eerste ervaringen zijns tot goed. Verloopt via Android auto en ja je moet wel een abonnementje hebben (voor de vakantie vind ik 1x of 2x een 4,99 oid wel te overzien). Je geeft aan welke auto je hebt (daar haalt hij al verbruikscijfers vandaan). Je hebt bovendien rij profielen (met aanhanger, zonder aanhanger, met fietsen etc) en vervolgens slaat hij ook al je ritten en verbruiksdata op én leest hij voortdurend je soc. Het grappigste vind ik dat hij ook rekening houdt met de wind.

Nope. Ik heb geen enkel belang in abrp. En mogelijk maakt een zwaluw nog geen zomer, maar het begin is goed 😎

• RvA91
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 23:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lG2tn8NhKiXbOZyTZvLUGesPm7Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qUbo8kYUCAc0sTwkiZxvCrAD.jpg?f=fotoalbum_large Hier is de EV5 geleverd, eerste indrukken zijn perfect! (in lijn met de proefrit).

Is het iemand al gelukt om een ander thema aan het infotainment toe te voegen, er zijn er een paar thuis enthousiast over de Disney themas, maar in de connect app kan ik doorklikken totdat er staat dat ze niet beschikbaar zijn?

• RoVrie
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22:22
DanielN schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:37:
[...]

[...]

Kijk even bij abrp (a better route planner). Geeft heel veel mogelijkheden voor langere (internationale) reizen ev. Je kunt allerlei wensen aangeven ten aanzien van het laden/de laadlocaties en houd ook rekening met je verbruik/soc (via de Android auto app).

Zweden ganger met vouwwagen hier. En uiteraard een ev5 met inmiddels 8200km ervaring
Oh die ken ik zeker en is een heerlijke app. Zeker als t lukt om met de API van de auto te koppelen. Maar toch zou de eigen navigatie het ook goed moeten kunnen.

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:19
Inmiddels heb ik de digital key gedeeld met mijn vrouw en haar ook als 2e bestuurder aangemaakt.

Als ik naar de auto loop gaan zowel met alleen de iPhone als met alleen mijn Apple Watch de deuren netjes open.
Pagina: 1 ... 23 24 Laatste