Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het grote Kia EV5 topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

• EN86
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 07:23
EN86 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 17:29:
[...]

[Afbeelding]

Dit is een foto van een pre productie model. Hier zie je dat hij echt volledig tegen de stoel aanzit tegen je been, hij is nu wat korter gezet waardoor voor je/onder dat stuk nog meer ruimte hebt.
Denk dat dit misschien met de stoel positie te maken had. Heb net een proefrondje gereden in een Frost Green. Toch ook niet lelijk. Toen viel het me minder op met die middenconsole. Dus zal niet anders zijn. Zit positie is echt top, hij reed heerlijk!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 17:28
EN86 schreef op donderdag 27 november 2025 @ 13:06:
[Afbeelding]

Zojuist eindelijk mijn kleur in het echt gezien. Heel blij met die keuze, mooi in de buitenlucht. Donkerder dan ik dacht en dat maakt het echt een dikke bak, wat een auto.
Binnen is de midden console iets aangepast. Iets minder dicht tegen de stoelen aan en wat korter. Maakt een grote opbergruimte onder die console.

Staat snel op kenteken en dan proefritje maken
Donkerder ?

Lijkt voor mij juist wat lichter en meer richting een blauwige tint.. lijkt op deze foto in ieder geval niet echt overeen te komen met de reclame/brochure foto's.

Desondanks ziet hij er goed uit en nog steeds blij met de kleurkeuze.

• EN86
vinno86 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:03:
[...]

Donkerder ?

Lijkt voor mij juist wat lichter en meer richting een blauwige tint.. lijkt op deze foto in ieder geval niet echt overeen te komen met de reclame/brochure foto's.

Desondanks ziet hij er goed uit en nog steeds blij met de kleurkeuze.
Op de foto oogt hij idd lichter. In het echt is hij dus wat donkerder. Ik ben er blij mee, die zwarte accenten komen er nu echt mooi uit

• Nick v D
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:20
AlphaWolf schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 12:21:
[...]

Kwestie van een interpretatie verschil/woord keuze wat omgegooid inhoud denk ik :) Opgegeven moment maak je keuzes op basis van een fiscaal beleid, dat beleid was dit jaar 17% volgend jaar 22% een stijging van maar liefst 30% waarbij ik mij kan voorstellen dat er genoeg mensen zijn die op basis daarvan iets wel of niet doen. Voor mij persoonlijk puur een keuze of een spannender kleurtje 30% meer bijtelling waard is (conclusie was dus van niet hehe). Ik had/heb zelfs de optie om mijn huidige auto een jaar langer door te rijden gezien de bijtelling nog tot eind 2026 loopt, maar goed na 4 jaar iets nieuws is ook leuk.
Ja ik snap hem zeker. Ik heb ook nog even zitten twijfelen of ik er haast achter zou zetten intern in de organisatie om de business line dit jaar nog te krijgen. Uiteindelijk toch gekozen om voor de GT PlusLine te gaan omdat enerzijds mijn vrouw graag een Iceberg Green kleurtje wilde en ik graag een beter audio systeem. En voor de bijtelling maakt het niet zo veel verschi tussen GT-Line en GT-PlusLine, dus vandaar.

Ik moet nog even op de bevestiging wachten, maar als het goed is dan wordt in de komende week de bestelling doorgezet voor een GT-PlusLine Iceberg Green Matt.

• Nick v D
EN86 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 13:46:
[...]

Denk dat dit misschien met de stoel positie te maken had. Heb net een proefrondje gereden in een Frost Green. Toch ook niet lelijk. Toen viel het me minder op met die middenconsole. Dus zal niet anders zijn. Zit positie is echt top, hij reed heerlijk!
Oh jij hebt al een proefrit kunnen maken?
Ik had gisteren contact met de Kia Dealer in Breda en die gaf aan dat ze nog geen hebben staan en die pas in de week van 15 december verwachten.

• Nick v D
Mocht iemand nog accessoires zoeken voor de EV5, ik zat net op de Kai webshop te kijken of er al iets voor de EV5 beschikbaar is en ik zag dat ze 20% korting geven op diverse artikelen dus doe er je voordeel mee.

https://webshop.kia.nl/modellen/ev5/ev5-accessoires

• TamsSH
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 28-11 19:47
Nick v D schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:54:
Mocht iemand nog accessoires zoeken voor de EV5, ik zat net op de Kia webshop te kijken of er al iets voor de EV5 beschikbaar is en ik zag dat ze 20% korting geven op diverse artikelen dus doe er je voordeel mee.

https://webshop.kia.nl/modellen/ev5/ev5-accessoires
Mooi! Scheelt me weer een paar euro op de anti-slip bak! Thanks!

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:28

JuG

Nick v D schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:12:
[...]

Nou, helemaal omgegooid is het ook niet als ik dit artikel mag geloven.
In plaats van in een keer naar 22% voor elektrische auto’s gaan we eerst naar 18% over de eerste 30.000 euro. Dus 1% meer dan in 2025.

Wat ik wel snap is dat als je voor de business line hebt gekozen om de auto dit jaar te ontvangen vanwege de bijtelling dat je dan bedenkt dat je ook een andere versie had kunnen kiezen.

Voor mij persoonlijk is dit goed nieuws. In de komende week gaat er een GT PlusLine besteld worden voor mij. Dus ik ga niet naar de 22%.
Zeer goed nieuws idd. Zelf had ik me er al bij neergelegd en ik ben dus ook niet voor de Business editie gegaan omdat ik de GT-Line inclusief bepaalde opties wou. Ik kom van een Hybride die qua catalogusprijs op 1000 euro na hetzelfde kostte, in de praktijk ging die bijtelling dus quasi hetzelfde zijn bij 22%. Dat dat nu 18% op de eerste 30K en 22% op de rest wordt, dat zal me ongeveer een 50 euro netto schelen per maand en op jaarbasis toch een mooie 600 euro netto die je elders kan spenderen. Mooi meegenomen.

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:28

JuG

Ziet er goed uit, ook een GT-PlusLine, exterieur gezien exact zoals ik hem ga krijgen normaal gezien. Toch weer wat lichter dan op de persfoto's of random youtube filmpjes van de versie in Aziè. Wel zoals ik hem verwacht ook, ik vond dat babyblauw echt wel wat hebben. Eens wat anders dan de standaard leasekleur :)

[ Voor 5% gewijzigd door JuG op 28-11-2025 19:31 ]

• EN86
Nick v D schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 15:48:
[...]

Oh jij hebt al een proefrit kunnen maken?
Ik had gisteren contact met de Kia Dealer in Breda en die gaf aan dat ze nog geen hebben staan en die pas in de week van 15 december verwachten.
Yes. Lekker comfortabel. Wel wat degelijker qua rijgedrag als mijn EV6, maar ook een ander type auto natuurlijk. Nee hij reed heerlijk! Alleen de piepjes nog even snel weten uit te schakelen, is wel wat irritant

• Nick v D
EN86 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:00:
[...]

Yes. Lekker comfortabel. Wel wat degelijker qua rijgedrag als mijn EV6, maar ook een ander type auto natuurlijk. Nee hij reed heerlijk! Alleen de piepjes nog even snel weten uit te schakelen, is wel wat irritant
Ik ben ontzettend benieuwd. Ik rij nu ook een EV6.
In april heb ik een testrit gemaakt in een EV3 en Ford Explorer EV, waarbij de EV3 de winnaar was qua rijcomfort. Ik begreep van de dealer dat de EV5 lekkerder rijdt dan de EV3.

Ik hoop snel een ritje te kunnen maken in een EV5!
Pagina: 1 2 3 Laatste