Tnx! Vooral de bang voor buck van de KIA spreekt me aan, zal een stuk gunstiger qua lease zijn. Keuze gaat nog lastig wordenJuG schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:36:
[...]
Dat kan wel maar dat moet je via de dealer als accessoire laten installeren, er is iemand hier die er eentje in bestelling heeft staan met trekhaak. Kost 1250 euro, staat hier enkele posts naar boven. Al zal een elektrische trekhaak mss wat duurder zijn, geen idee wat voor trekhaak je voor 1250 krijgt.
Verder een leuk rijtje aan mogelijke auto's, zelf had ik de Xpeng G6 en Zeekr 7x ook op het lijstje staan, maar ik kon ze niet kiezen in mijn fleet tool. Qua budget zou dat nog wel gelukt zijn als ik zelf offertes had opgevraagd, maar ik vond de EV5 er wel uit springen qua bang for buck, dus ik heb het zo gelaten.
Ik heb vorige woensdag de EV5 bekeken in Roermond en de multimedia viel me meteen op, die liep veel sneller en smooth in vergelijking met de vorige wagens waar ik in gereden heb (Hyundai Tucson, Kia Ceed SW, BMW X1, Nissan Is). Allemaal waren die qua UI een pak trager, dat vond ik bij de EV5 dus heel goed meevallen.
De Chinese merken zijn natuurlijk ook interessant qua lease, je krijgt vaak meestal heel veel wagen voor je budget. Maar ze hebben ook hun nadelen, zeker als je de topics er hier op nagaat op tweakers. Dan kom je regelmatig rare dingen tegen zoals software die het niet goed doet, snelladen dat je alarm laat afgaan, veel trillingen in het onderstel, etc.FJP84 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:50:
[...]
Tnx! Vooral de bang voor buck van de KIA spreekt me aan, zal een stuk gunstiger qua lease zijn. Keuze gaat nog lastig worden
Bij de EV5 zal het mss niet zo cutting edge zijn als sommige anderen, maar ik denk dat je er wel vanop aan kan dat het er allemaal op zit, werkt, stabiel is en goed afgesteld is. Die laatste twee dingen kunnen bij de Chinezen soms tegenvallen.
[ Voor 5% gewijzigd door JuG op 25-10-2025 22:07 ]
Bedankt voor de tip. Het is niet al te ver rijden voor mij dus ga zometeen eens kijken. En mogelijk ook bestellen. Eens kijken wat er van dat ‘inruilvoordeel’ overblijft (vaak sigaar uit eigen doos).JuG schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:00:
[...]
Ik vond het ruim zitten, ruimer dan een Hyundai Tucson zoals ik al aangaf. Maarja, een Model Y is op zich al niet klein, dus of ie breder zal zijn, moeilijk in te schatten zo. Ik zou gewoon op zoek gaan naar een dealer waar ie staat. Als je natuurlijk echt zeker wil zijn, ga dan voor zijn grote broer de EV9
Geen idee waar je woont, maar dit weekend kan je de EV5 bv bekijken in Venlo. Dat is misschien interessant om te even te doen.
https://www.facebook.com/...clusief/1339840941265333/
Ja, dealers he. Je bent altijd de enige die zo'n goede prijs, actie of voordeel krijgt. En als je dat niet gelooft, maken ze wel wat anders wijs 😛marcelcee schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 13:02:
[...]
Bedankt voor de tip. Het is niet al te ver rijden voor mij dus ga zometeen eens kijken. En mogelijk ook bestellen. Eens kijken wat er van dat ‘inruilvoordeel’ overblijft (vaak sigaar uit eigen doos).
De plus-advance besteld. Geen auto ingeruild, toch gebruik kunnen maken van de extra inruilpremie. Wordt in februari geleverd. En paar honderd euro van de trekhaak af. Dat was het ook wel.JuG schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 13:26:
[...]
Ja, dealers he. Je bent altijd de enige die zo'n goede prijs, actie of voordeel krijgt. En als je dat niet gelooft, maken ze wel wat anders wijs 😛
Netjes, die versie is ook degene waar ik inzat bij de dealer en die heeft eigenlijk alles wat je wil. Zelf heb ik de GT Line besteld omdat het in het lease budget pastte, maar daar zit eigenlijk niks essentieel bij.marcelcee schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 18:11:
[...]
De plus-advance besteld. Geen auto ingeruild, toch gebruik kunnen maken van de extra inruilpremie. Wordt in februari geleverd. En paar honderd euro van de trekhaak af. Dat was het ook wel.
De leverdatum die ik doorkreeg is 13/02 en ik heb op 03/10 besteld, we zullen zien of ze het halen
Ok, dan heb ik waarschijnlijk nog wat langer de tijd om een laadpaal te laten plaatsen.JuG schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 18:40:
[...]
Netjes, die versie is ook degene waar ik inzat bij de dealer en die heeft eigenlijk alles wat je wil. Zelf heb ik de GT Line besteld omdat het in het lease budget pastte, maar daar zit eigenlijk niks essentieel bij.
De leverdatum die ik doorkreeg is 13/02 en ik heb op 03/10 besteld, we zullen zien of ze het halen
Ik heb gewoon gekocht. Vond het alleen jammer dat je niet de 360 graden camera los kunt bestellen. Maarja, je kunt niet alles hebben.
Was ook voor een id7 tourer aan het kijken. Wilde Kia ook eens proberen met de goede verhalen over (gebrek aan) accudegradatie en de 10 jaar garantie.
Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat de levertijd een maand of 4 zal zijn, maar dat kan ook gewoon een briefing zijn van de importeur naar de dealers toe. Ik heb uit het verleden geleerd om me er niet op vast te pinnen, de eerste leverdatum wordt imo bijna nooit gehaald. Bij mijn vorige wagen heb ik bijna een jaar moeten wachten nadat de eerste leverdatum 10 weken na bestelling lagmarcelcee schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 18:49:
[...]
Ok, dan heb ik waarschijnlijk nog wat langer de tijd om een laadpaal te laten plaatsen.
Ik heb gewoon gekocht. Vond het alleen jammer dat je niet de 360 graden camera los kunt bestellen. Maarja, je kunt niet alles hebben.
Was ook voor een id7 tourer aan het kijken. Wilde Kia ook eens proberen met de goede verhalen over (gebrek aan) accudegeneratie en de 10 jaar garantie.
Persoonlijk kan ik niet klagen over Kia / Hyundai, doorheen de jaren heb ik toch al een stuk of 4 auto's van de groep gereden. Meestal werkt alles zoals je verwacht en ze besteden genoeg aandacht aan dingen zoals gebruiksgemak. De afstelling van bv rijhulpsystemen, plaatsen van knoppen, etc. Het is altijd een beetje middle of the road, het irriteert bijna niet en het is heel consistent.
Gister de dealer nog even gesproken en mijn EV5 staat op aankomst 30-12 in de haven.
Wordt dus een registratie in het nieuwe jaar. Gaat om de business edition dus ik verwacht niet dat er ergens nog dit jaar EV5's geleverd gaan worden. Geduld dus, ik ben benieuwd wanneer je het kan zien dat ie daadwerkelijk onderweg is op de boot, had je voorheen volgens mij ook websites van (...)
Wordt dus een registratie in het nieuwe jaar. Gaat om de business edition dus ik verwacht niet dat er ergens nog dit jaar EV5's geleverd gaan worden. Geduld dus, ik ben benieuwd wanneer je het kan zien dat ie daadwerkelijk onderweg is op de boot, had je voorheen volgens mij ook websites van (...)
Dat was wel te verwachten denk ik, levering voor het einde van het jaar ging sowieso krap worden. Zelf geloofde ik daar eigenlijk op geen enkel moment in. Ik vind er ook vaak ook wat van dat ze je dat allemaal garanderen en beloven, terwijl het in de meeste gevallen niet behaald wordt. Het is gewoon marketing imo, excuses volgen later wel lol.EN86 schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 09:07:
Gister de dealer nog even gesproken en mijn EV5 staat op aankomst 30-12 in de haven.
Je kan via Eukor zien welke boten vertrekken vanuit Pyeongtaek: https://www.eukor.com/schedule-search
DIt zijn de boten die aankomen in Antwerpen en Rotterdam:
/f/image/AjzfIlBW8aFHMjll54daESTX.png?f=fotoalbum_large)
Je ziet dat er om de 5-6-7 dagen een schip vertrekt, maar veel meer kan je daar niet uit opmaken denk ik.
Wel kan je de realtime info van een schip ook opzoeken via https://www.vesselfinder.com/
Dan kan je zien waar ie zit.
[ Voor 9% gewijzigd door JuG op 28-10-2025 10:39 ]