Het grote Kia EV5 topic

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JuG schreef op maandag 6 april 2026 @ 15:26:
[...]

Maar ik blijf het wel jammer vinden dat ze niets doen om je profiel te laden obv de verbonden telefoon of welke sleutel in de wagen is. Dit zou imo allemaal automatisch kunnen werken.
Dat kan de GT Plusline dus wel, die stelt je gebruikersprofiel en dus stoelen automatisch in als je de digitale sleutel die in je telefoon staat koppelt aan je gebruikersprofiel, maar dus niet als je profiel vergrendeld is met een PIN of vingerafdruk.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-04 21:15
FirePuma142 schreef op maandag 6 april 2026 @ 15:33:
[...]

Dat kan de GT Plusline dus wel, die stelt je gebruikersprofiel en dus stoelen automatisch in als je de digitale sleutel die in je telefoon staat koppelt aan je gebruikersprofiel, maar dus niet als je profiel vergrendeld is met een PIN of vingerafdruk.
Wat gebeurt er dan als je daarna je vinger op die knop legt?

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-04 22:41
[...]

Dan zal ik die vingerafdruk weinig gebruiken :)

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

wimbre schreef op maandag 6 april 2026 @ 16:21:
[...]

Wat gebeurt er dan als je daarna je vinger op die knop legt?
Dan stelt ‘ie alles alsnog goed in. Voor mij is dat niet handig, want mijn vrouw zit zo veel hoger en dichterbij dan ik dat ik tegen het stuur en het dak gepropt wordt. Ik vind het dus helemaal super dat de EV5 dit wel kan, dat automatisch instellen voor je instapt, jammer genoeg alleen met de telefoon. Vind dat eerlijk gezegd in 2026 wel basisfunctionaliteit voor een EV.

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:44

JuG

[...]

Dat snap ik, al zitten er toch nog wat haken en ogen aan precies. Verder vind ik het op zich prima dat ik mijn profiel selecteer bij het instappen en dat ie daarna zijn plan trekt, al zou ik in 2026 wel verwachten dat dit soort usability features eigenlijk standaard en automatisch werken. Niet alleen via je telefoon, maar ook gewoon op basis van je sleutel, de verbonden bluetooth connectie, etc. Dat je meerdere opties hebt eigenlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door JuG op 06-04-2026 19:28 ]

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JuG schreef op maandag 6 april 2026 @ 19:24:
[...]

Dat snap ik, al zitten er toch nog wat haken en ogen aan precies. Verder vind ik het op zich prima dat ik mijn profiel selecteer bij het instappen en dat ie daarna zijn plan trekt, al zou ik in 2026 wel verwachten dat dit soort usability features eigenlijk standaard en automatisch werken. Niet alleen via je telefoon, maar ook gewoon op basis van je sleutel, de verbonden bluetooth connectie, etc. Dat je meerdere opties hebt eigenlijk.
Het is een upselling naar de hoogste uitvoering, vind ik ook een beetje sneu inderdaad.

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09:44

JuG

FirePuma142 schreef op maandag 6 april 2026 @ 20:59:
[...]

Het is een upselling naar de hoogste uitvoering, vind ik ook een beetje sneu inderdaad.
Exact, maar dat is nog niet zo erg. Wat ik wel raar vind is dat dan enkel via je telefoon werkt en dat je dan geen PIN of vingerafdruk kan hebben. In dat laatste geval kannibaliseer je dan eigenlijk een andere feature uit die hoogste uitvoering. Vreemd gewoon.

• Deadlypain
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 13:08
De I-pedal modus is ook niet een persoonlijke instelling kwamen we vandaag achter. Dit weekend heb ik daarmee gereden en toen mijn vrouw instapte vandaag met haar profiel, bleef deze aan staan.

• counter12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik krijg de EV5 Advanced plus pas in de eerste helft van juli, maar zt met de volgende vraag, die ik in de online handleiding niet duidelijk terug kan vinden.
Voor een koelbox maak ik gebruik van een 12v of 230v aansluiting. Tijdens de proefrit heb ik de 12v op het dashboard gezien en een 230v in de kofferbak. Nu lees ik in diverse artikelen, o.a. van de ANWB dat er ook een 230v aansluiting onderaan, in het midden van de tweede zitrij zou zitten. Klopt dit ? De verkoper wist het ook niet.

• PuceTundra
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:43
counter12 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:23:
Ik krijg de EV5 Advanced plus pas in de eerste helft van juli, maar zt met de volgende vraag, die ik in de online handleiding niet duidelijk terug kan vinden.
Voor een koelbox maak ik gebruik van een 12v of 230v aansluiting. Tijdens de proefrit heb ik de 12v op het dashboard gezien en een 230v in de kofferbak. Nu lees ik in diverse artikelen, o.a. van de ANWB dat er ook een 230v aansluiting onderaan, in het midden van de tweede zitrij zou zitten. Klopt dit ? De verkoper wist het ook niet.
Ik kan me herinneren dat dit alleen aanwezig was in de EV6 tijdens de proefritten.
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste