Het grote Kia EV5 topic

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:52
kw_nl schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 12:53:
[...]

Bijzonder dat een dealer dat niet weet. Maar is inderdaad niet voor de Europese markt.
Ik wist tijdens een eerste bezoek meer over de auto dan de verkoper/dealer zelf, dus bijzonder zou ik het niet meteen noemen. Verrassend daarentegen, dat wel...😅

Goed, ik heb het maar geparkeerd onder dat de auto nog heel nieuw was toen en hij zich misschien nog niet had kunnen inlezen/nog geen dealeruitleg had gehad :)

• CyberHanz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:30
Maandag gaat als het goed is de EV5 (GTBusinessline), Magma Red, besteld worden door mijn werkgever.
Hoe dan ook loopt het huidige contract tot oktober, dus zo rond augustus is levering pas gewenst.
Vandaag de privelease voor de EV2 (plus advanced) van mijn vrouw aangevraagd. Ook Magma Red.
Levertijd nog even onbekend, kan snel gaan.

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-05 20:42
theredone51 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 19:02:
[...]

Ik wist tijdens een eerste bezoek meer over de auto dan de verkoper/dealer zelf, dus bijzonder zou ik het niet meteen noemen. Verrassend daarentegen, dat wel...😅

Goed, ik heb het maar geparkeerd onder dat de auto nog heel nieuw was toen en hij zich misschien nog niet had kunnen inlezen/nog geen dealeruitleg had gehad :)
Voor de dealer waar ik proefgereden heb was het nieuwe informatie dat je het voorverwarmen van de accu, voor het laden, handmatig aan kon zetten, los van de navigatie. Dat zijn van die dingen waarvan je verwacht dat ze het wel weten 7(8)7

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:34
greenlizzard schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 22:05:
[...]

Voor de dealer waar ik proefgereden heb was het nieuwe informatie dat je het voorverwarmen van de accu, voor het laden, handmatig aan kon zetten, los van de navigatie. Dat zijn van die dingen waarvan je verwacht dat ze het wel weten 7(8)7
Ik moest na mijn proefrit de dealer uitleggen dat ik aan het proefrijden was in de GT Plusline (want HUD en Vingerafdrukscanner) en dat er wel degelijk auto park assist op zat.

• EV5 Blackedout
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 04:31
wimbre schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:37:
[...]

De verhalen die ik hier lees zijn bijna identiek aan de verhalen die ik 4 jaar geleden las bij de bestelling van mijn Audi Q4.

LM’s en dealers roepen vaak maar wat, communiceren veelal slecht of helemaal niet. Dit in tegenstelling tot de berijders die juist behoefte hebben aan informatie i.v.m. aflopen contract, geplande vakanties, of gewoon denken “en nu wil ik hem hebben en klikken 5 keer per dag op F5 8)7

Ik verwacht dat mijn auto (16/3/2025 besteld) de geschatte leveringsdatum (in de app van 15-21 juni a.s.) niet zal halen. Voor mij het niet uit omdat ik gewoon kan doorrijden met mijn huidige Q4 maar dat zal niet voor iedereen gelden.

Ik stoorde mij 4 jaar geleden al aan de behandeling van klanten door dealers en LM’s maar er is blijkbaar niets veranderd. Het lijkt soms wel of het bij dat soort bedrijven niemand wat interesseert. Het staat zo ver af van de wijze waarop ik met mijn klanten omgaat.

Maar goed, genoeg geklaagd _/-\o_.
Is het ook niet afhankelijk hoeveel EV5 "GTLine business" editions (meest verkochte model vanwege lease) met de voorkeuren (kleur &??) op een RoRo schip staan/kunnen? Er zullen waarschijnlijk heel veel dat type EV5's naar de EU komen voor de lease en is de kans dat je lang(er) moet w88 groter.

• JuG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-05 21:19

JuG

Iemand een idee waarom de wagen soms een groene gloed heeft in de widget?

Ik heb al eens gezien dat het pano dak openstond en dan heeft enkel het dak een groene gloed, maar de wagen zelf nog niet. Ik zie het niet :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/we6fFqZkBsB9YKTj9h7pvPwhwq0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/62Z3MLqr6xcQXyIh47BTdmtx.jpg?f=fotoalbum_large

• TamsSH
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 18:10
Weet iemand of je iets bijzonders moet doen om Driving Insights in de app aan de praat te krijgen? Ik krijg onderstaande te zien en als ik er op klik kan ik wel Start Driving Insight aanklikken, maar dat doet verder niks.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gpGS01rT5UmfA4ng6raUGuB7-Vo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZbm1gnd9Q5Ucl9Eg1S7S2dd.jpg?f=fotoalbum_large

• JuG

JuG

JuG schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:07:

Ik heb al eens gezien dat het pano dak openstond en dan heeft enkel het dak een groene gloed, maar de wagen zelf nog niet. Ik zie het niet :)

[Afbeelding]
Ik heb net ontdekt dat die groene gloed er is wanneer de ventilatie aan staat. Nu alleen nog weten waarom, de geplande klimaatcontrole staat niet aan. Soms beslist de wagen dus zelf dat de ventilatie aan moet?

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:20
TamsSH schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:23:
Weet iemand of je iets bijzonders moet doen om Driving Insights in de app aan de praat te krijgen? Ik krijg onderstaande te zien en als ik er op klik kan ik wel Start Driving Insight aanklikken, maar dat doet verder niks.

[Afbeelding]
Hoe lang heb je het al aan staan ?

Duurt even voordat je iets te zien krijgt aangezien hij rij data moet gaan verzamelen.

• TamsSH
vinno86 schreef op zondag 19 april 2026 @ 19:55:
[...]

Hoe lang heb je het al aan staan ?

Duurt even voordat je iets te zien krijgt aangezien hij rij data moet gaan verzamelen.
Hoe kan ik zien of het aan staat? Ik heb weken geleden al op Start Driving Insight geklikt 🥹

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:26

The Wizard

Moderator Mobile
JuG schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:07:

[Afbeelding]
Normaal gesproken heb je dat alleen als de auto aanstaat.

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• rosch7
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:08
Even een korte vraag over voertuiglocatie :
Sinds gisteravond bleef de Kia app een oude voertuiglocatie vasthouden i.p.v. de actuele voertuiglocatie weer te geven.De app gaf wel aan verbonden te zijn maar gaf alleen voertuigstatus en info van gisteren weer.
Heb in het infotainment menu KiaConnect laten herconfigureren . Het meeste werkt weer , maar het probleem van de verkeerde locatie in de app.blijft en dat is bepaald niet handig bij routeplanning vanuit huis.
In de auto zelf wordt bij de navigatie wél de actuele positie aangegeven.
Iemand een idee /tip ?
EDIT : Lijkt er op dat er een probleem was met Kia serververbinding o.i.d. Vooralsnog werk alles weer .

[ Voor 8% gewijzigd door rosch7 op 20-04-2026 13:34 ]

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 16:42
Geen idee wat er bij mij anders gaat. Maar LM heeft de KIA EV5 GT-Plusline besteld op 05-03-2026. Werd net gebeld dat ze de auto over 2-3 weken binnen verwachten... Dat is een stuk sneller dan de 5 maanden waar ik bang voor was. Leasecontract loopt helaas tot juli, dus nog even wachten...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• JuG

JuG

kw_nl schreef op maandag 20 april 2026 @ 13:43:
Geen idee wat er bij mij anders gaat. Maar LM heeft de KIA EV5 GT-Plusline besteld op 05-03-2026. Werd net gebeld dat ze de auto over 2-3 weken binnen verwachten... Dat is een stuk sneller dan de 5 maanden waar ik bang voor was. Leasecontract loopt helaas tot juli, dus nog even wachten...
Welke kleur heb je?

• RoVrie
  • Laatst online: 12:36
Enige wat ik me kan indenken is dat de GT Business Line zo hoog in demand is, dat het daardoor langer duurt. De GT-Line en zeker de GT-Plusline zullen een minder lange backlog hebben denk ik?

Vergroot voor mij ook weer een beetje de hoop op een tijdige levering van mijn Iceberg Green GT-Line :)

• m24
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:10

m24

Same here! Gravity Grey in mijn geval, eind Juni haal ik 'm op.... :)

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 16:42
Zwart :)

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-05 11:51
RoVrie schreef op maandag 20 april 2026 @ 14:39:
[...]

Enige wat ik me kan indenken is dat de GT Business Line zo hoog in demand is, dat het daardoor langer duurt. De GT-Line en zeker de GT-Plusline zullen een minder lange backlog hebben denk ik?

Vergroot voor mij ook weer een beetje de hoop op een tijdige levering van mijn Iceberg Green GT-Line :)
Eind december heb ik een Gravity gray GT-line besteld, die wordt a.s. vrijdag geleverd.
Dus dat lijkt het niet te zijn.

Trekhaak is nog wel in backorder. dat is toch wel een ding blijkbaar

• JuG

JuG

Dan lijkt me dat niet zo vreemd eigenlijk, wit/zwart/grijs is meestal al in bestelling en dan hangt het er maar vanaf of jouw dealer nog een slot ter beschikking heeft waaraan ie je kan toewijzen.

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:04
m24 schreef op maandag 20 april 2026 @ 14:40:
[...]

Same here! Gravity Grey in mijn geval, eind Juni haal ik 'm op.... :)
Wanneer besteld? Ik heb dezelfde, 16 maart besteld en de verwachte afleveringsdatum is rond 15-21 juni.

[ Voor 17% gewijzigd door wimbre op 20-04-2026 22:35 ]

• vinno86
TamsSH schreef op maandag 20 april 2026 @ 08:08:
[...]

Hoe kan ik zien of het aan staat? Ik heb weken geleden al op Start Driving Insight geklikt 🥹
Geen idee, ik weet alleen dat het even duurt voordat je daadwerkelijk iets ziet.. Een paar dagen tot een week ofzo maar geen WEKEN, in mijn geval niet in ieder geval.

• fmsidoe
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10-05 10:09
CyberHanz schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 19:27:
Maandag gaat als het goed is de EV5 (GTBusinessline), Magma Red, besteld worden door mijn werkgever.
Hoe dan ook loopt het huidige contract tot oktober, dus zo rond augustus is levering pas gewenst.
Vandaag de privelease voor de EV2 (plus advanced) van mijn vrouw aangevraagd. Ook Magma Red.
Levertijd nog even onbekend, kan snel gaan.
Vandaag van Ayvens bestelbevestiging gehad, verwachte levertijd 14 september. Ben benieuwd of de indicatie nog steeds augustus zal zijn bij jou.

• FJP84
Ook even navraag gedaan. Verwachting qua levering is nog steeds eind mei. Besteld begin februari. GT-Plusline Iceberg Green metallic, met trekhaak, maar waarschijnlijk dus zonder trekhaak.

Wel balen dat het nog steeds zo'n gedoe is qua trekhaak. Had graag de MTB meegenomen op weekend Ardennen begin juni. En eind juni gaan we een weekend weg waarbij er serieus rekening mee moeten houden dat we twee fietsen moeten gaan huren ipv onze e-bikes op de fietsendrager mee te kunnen nemen. Beetje jammer dit.

[ Voor 6% gewijzigd door FJP84 op 21-04-2026 00:58 ]

• theredone51
Voor de mensen die nog een dashcam zoeken: ik kreeg vanochtend mail van FitcamX dat ze een prototype klaar hebben voor de LHD versie van de EV5 en of ik wil helpen testen? Zeker! Dus er komt een prototype naar België om te testen naar inbouw/correct functioneren.

Nog even geduld dus voor dat de definitieve versie uitkomt van deze voor de Europese markt.

• m24

m24

wimbre schreef op maandag 20 april 2026 @ 20:52:
[...]

Wanneer besteld? Ik heb dezelfde, 16 maart besteld en de verwachte afleveringsdatum is rond 15-21 juni.
eerste week maart, ik denk dat ik dan 1 van de voorbestellingen toegewezen heb gekregen....

• Nick v D
  • Laatst online: 09:29
FJP84 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 00:14:
Ook even navraag gedaan. Verwachting qua levering is nog steeds eind mei. Besteld begin februari. GT-Plusline Iceberg Green metallic, met trekhaak, maar waarschijnlijk dus zonder trekhaak.

Wel balen dat het nog steeds zo'n gedoe is qua trekhaak. Had graag de MTB meegenomen op weekend Ardennen begin juni. En eind juni gaan we een weekend weg waarbij er serieus rekening mee moeten houden dat we twee fietsen moeten gaan huren ipv onze e-bikes op de fietsendrager mee te kunnen nemen. Beetje jammer dit.
Ik hoop dat dat die dan ook echt eind mei komt dan/
Ik heb een GT Plusline Ice Green Matte besteld die eind januari is besteld en de indicatie die ik heb gekregen is de laatste week van juni.

• vinno86
theredone51 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 07:54:
Voor de mensen die nog een dashcam zoeken: ik kreeg vanochtend mail van FitcamX dat ze een prototype klaar hebben voor de LHD versie van de EV5 en of ik wil helpen testen? Zeker! Dus er komt een prototype naar België om te testen naar inbouw/correct functioneren.

Nog even geduld dus voor dat de definitieve versie uitkomt van deze voor de Europese markt.
komt dit dan in de plaats van de auto dimming feature of kan die parallel aangesloten worden ?

• dabonkie
  • Laatst online: 21-05 12:37
Zojuist eerste ritje met de EV5 met onze caravan erachter gehad (opgehaald bij de stalling).
Wat een heerlijk ritje. Je hebt nauwelijks in de gaten dat hij achter je auto hangt. Hij past ook meteen de range aan. Ook krijg je meteen de melding dat de hulpsystemen, omdat er iets aan hangt, uit gaan. Achteruitcamera blijft gelukkkig wel werken (maar dat had ik ook niet anders verwacht). Hij geeft nu aan dat ik 290km kan halen (maar dat zal wel nog wat zakken 8)7 ). Ik teken voor 200km (want mijn vrouw vindt het een zegen dat ik nu wel moet stoppen om de 200km). Kom van een Octavia af maar dat is echt een wereld van verschil (maar dat had ik al zonder caravan). Ondertussen alweer bijna de 20.000km aangetikt na 4 maanden. We hebben trouwens een Dethleffs 450DB (mocht iemand willen weten wat voor caravan).

[ Voor 19% gewijzigd door dabonkie op 21-04-2026 20:35 ]

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:11
vinno86 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:14:
[...]

komt dit dan in de plaats van de auto dimming feature of kan die parallel aangesloten worden ?
Zover ik het meer onderaan de pagina lees tapt ie enkel de stroom van die aansluiting af:
Front Cam Installation
Takes power from Auto-dimming rear view mirror

• EV5 Blackedout
He die heb ik ook besteld (1 dag eerder, 04-03-26) en ook in het zwart, geen lease maar particulier. En die van mij zou volgens de dealer ook rond die periode geleverd worden. We gaan het zien

[ Voor 4% gewijzigd door EV5 Blackedout op 21-04-2026 23:21 ]

• EV5 Blackedout

Nice, ben wel geïnteresseerd.

• theredone51
vinno86 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 19:14:
[...]
Zoals hierboven al aangegeven: komt in de plaats van de afdekkap rond de binnenspiegel en tapt stroom af van de auto dimming spiegel. Werkt dus ook alleen als het contact aanstaat.
Aangezien bij mijn EV5 de mat niet voorzien is van een gat contact opgenomen met de dealer om dit mee te nemen. Krijg ik als reactie:
Ik heb alles mee op de dossier gezet voor na te zien.

Uiteraard is het altijd eerst diagnose, hierna pas herstelling indien er een stuk besteld dient te worden.

De matten gaan we bezien, productie kan anders zijn en veranderen tijdens de release van een model, ik bekijk het alvast.
Klinkt alsof ze weinig zin hebben om het aan te passen, maar we gaan het zien/horen...

• FJP84
dabonkie schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 20:32:
Zojuist eerste ritje met de EV5 met onze caravan erachter gehad (opgehaald bij de stalling).
Wat een heerlijk ritje. Je hebt nauwelijks in de gaten dat hij achter je auto hangt. Hij past ook meteen de range aan. Ook krijg je meteen de melding dat de hulpsystemen, omdat er iets aan hangt, uit gaan. Achteruitcamera blijft gelukkkig wel werken (maar dat had ik ook niet anders verwacht). Hij geeft nu aan dat ik 290km kan halen (maar dat zal wel nog wat zakken 8)7 ). Ik teken voor 200km (want mijn vrouw vindt het een zegen dat ik nu wel moet stoppen om de 200km). Kom van een Octavia af maar dat is echt een wereld van verschil (maar dat had ik al zonder caravan). Ondertussen alweer bijna de 20.000km aangetikt na 4 maanden. We hebben trouwens een Dethleffs 450DB (mocht iemand willen weten wat voor caravan).
Ook geen adaptive cruise control meer?

• mpp_hs
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 22-05 14:31

Dat klinkt goed, net even gekeken en dit is wat je wilt lijkt me. Ik ben benieuwd naar je ervaringen!

• mpp_hs
Op 30 januari heb ik een bestelling geplaatst voor de KIA EV5 GT Plusline in de kleur Gravity Grey. De dealer gaf bij bestelling een levertijd op van ongeveer 3 maanden, wat zou betekenen dat 'ie ergens eind april/begin mei verwacht kan worden.

Tot op heden heb ik geen enkele update ontvangen van de dealer. Ik heb ze zelf wel al eens gemaild maar krijg echt niks te horen. Ik houd de hoop dat 'ie in de komende week of weken binnen rolt.

Zijn er hier meer mensen die dit model hebben besteld en wat zijn jullie ervaringen met de levertijden?

• theredone51
FJP84 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 23:43:
[...]

Die blijft gelukkig wel werken, hetzij zonder HDA, lane keeping, etc.

• dabonkie
FJP84 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 23:43:
[...]

Alleen HDA/HDA+ Lane Assist/Driving Assist en parkeersensoren achter.
Gelukkig werkt ACC wel gewoon nog 8)

Maar ben wel benieuwd op basis van wat hij dan al de actieradius aanpast nog voordat ik uberhaupt een meter gereden heb. Toen ik de caravan afgekoppeld had was hij meteen weer 402km. Dus hij houdt automatisch al ergens rekening mee.

• JuG

JuG

dabonkie schreef op woensdag 22 april 2026 @ 09:18:
[...]

Alleen HDA/HDA+ Lane Assist/Driving Assist en parkeersensoren achter.
Gelukkig werkt ACC wel gewoon nog 8)

Maar ben wel benieuwd op basis van wat hij dan al de actieradius aanpast nog voordat ik uberhaupt een meter gereden heb. Toen ik de caravan afgekoppeld had was hij meteen weer 402km. Dus hij houdt automatisch al ergens rekening mee.
Misschien dat hij gewoon automatisch rekening met het maximum gewicht indien je de stekker insteekt. Ik gok als je een dummy stekker inplugt dat hij dat ook zal doen.

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
JuG schreef op woensdag 22 april 2026 @ 09:59:
[...]

Misschien dat hij gewoon automatisch rekening met het maximum gewicht indien je de stekker insteekt. Ik gok als je een dummy stekker inplugt dat hij dat ook zal doen.
Bij een fietsendrager of trekhaakkoffer past hij het rijbereik ook aan. Terwijl die natuurlijk maar heel beperkte invloed hebben. Je kunt in het menu onder trailermodus aangeven met welk gewicht hij rekening moet houden. Zwaar, licht, automatisch.

• TamsSH
Vandaag ook maar de badges verwijderd. Ging vrij makkelijk en maakt em een stukkie cleaner. Heb nog gedacht aan een andere kentekenplaathouder, maar ik houd het bij mijn stickertje ☺️

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Hfaq4wuWbYU8amIzhfzd19nFiA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XaysLCG7U5erenU7oskTurWG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door TamsSH op 22-04-2026 11:36 ]

• pollekeb
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 20-05 18:02
FJP84 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 00:14:

Mijn auto is 2e week januari geleverd en heb nu sinds 2 weken de trekhaak eronder zitten. Zou dus gewoon leverbaar moeten zijn

• dabonkie
marcelcee schreef op woensdag 22 april 2026 @ 11:23:
[...]

Bij een fietsendrager of trekhaakkoffer past hij het rijbereik ook aan. Terwijl die natuurlijk maar heel beperkte invloed hebben. Je kunt in het menu onder trailermodus aangeven met welk gewicht hij rekening moet houden. Zwaar, licht, automatisch.
Ah thanks. Daar had ik nog niet naar gekeken.
Dan zal ik 'm eens op zwaar instellen en automatisch. Vrijdag ga ik met de caravan een langer stuk (ong. 80km) rijden. Zal eens kijken wat dat met de actieradius doet met een volle accu.

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
dabonkie schreef op woensdag 22 april 2026 @ 15:44:
[...]

Ah thanks. Daar had ik nog niet naar gekeken.
Dan zal ik 'm eens op zwaar instellen en automatisch. Vrijdag ga ik met de caravan een langer stuk (ong. 80km) rijden. Zal eens kijken wat dat met de actieradius doet met een volle accu.
Ben benieuwd naar je verbruik, mocht je het hier even willen vermelden.

• Nick v D
  • Laatst online: 09:29
mpp_hs schreef op woensdag 22 april 2026 @ 06:57:
Op 30 januari heb ik een bestelling geplaatst voor de KIA EV5 GT Plusline in de kleur Gravity Grey. De dealer gaf bij bestelling een levertijd op van ongeveer 3 maanden, wat zou betekenen dat 'ie ergens eind april/begin mei verwacht kan worden.

Tot op heden heb ik geen enkele update ontvangen van de dealer. Ik heb ze zelf wel al eens gemaild maar krijg echt niks te horen. Ik houd de hoop dat 'ie in de komende week of weken binnen rolt.

Zijn er hier meer mensen die dit model hebben besteld en wat zijn jullie ervaringen met de levertijden?
Ik heb een GT PlusLine Iceberg Green Matte besteld op ongeveer dezelfde datum.
Vorige week ben ik op de hoogte gebracht door de dealer dat de levertijd in de laatste week van juni is gepland nu.

• dabonkie
marcelcee schreef op woensdag 22 april 2026 @ 16:34:
[...]

Ben benieuwd naar je verbruik, mocht je het hier even willen vermelden.
Ik zal de resultaten hier delen.

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:33
Aankomende week meert er weer een batch Kia's aan. Vandaag een belletje gekregen. De mijne zit er tussen. Daarna duurt het het een week of 2 voordat ze afgeleverd kunnen worden bij de dealer.

Mocht iemand al een 'normale' dashcam (hardwired op de zekeringenkast) hebben geïnstalleerd, dan hoor ik het graag. Ik ga proberen een 3CH Viofo aan te sluiten en netjes en veilig weg te werken.

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• landy1
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:28
Hoe achterhalen sommigen van jullie op welke boot de auto staat. Ik heb een VIN en iets wat denk ik het bestelnummer is en weet verder alleen een verwachte losdatum van 17 mei.

• mpp_hs
Nick v D schreef op woensdag 22 april 2026 @ 17:38:
[...]

Ik heb een GT PlusLine Iceberg Green Matte besteld op ongeveer dezelfde datum.
Vorige week ben ik op de hoogte gebracht door de dealer dat de levertijd in de laatste week van juni is gepland nu.
Dat is wel lang zeg.. hopelijk komt hij sneller!

nog een review voor de voorpret:

• RoVrie
landy1 schreef op woensdag 22 april 2026 @ 20:38:
Hoe achterhalen sommigen van jullie op welke boot de auto staat. Ik heb een VIN en iets wat denk ik het bestelnummer is en weet verder alleen een verwachte losdatum van 17 mei.
Ik ben hier ook niet heel erg in thuis, maar afgaand op de informatie eerder in dit topic, worden KIA's altijd geladen vanaf PYEONGTAEK. Meestal arriverend in Rotterdam, maar er zit ook een grote auto-haven in Antwerpen. Daar worden veel Nederlandse KIA's geladen op vrachtwagens om verder over de weg naar NL vervoerd te worden.

Op de site van EUROK, kun je vrachtschepen 'tracken' en voor 17 mei, staat er een gepland voor Antwerpen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uhQrddsIQRFAaK7_ThN0-B5K8DI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KnNe6MhCKGk61FPOXPE7pj6s.png?f=fotoalbum_large

Het is een Car Carrier / Large Vessel en vaart nu in de Zuid Indische Oceaan. Het zou dus goed kunnen zijn dat jouw KIA daar op staat.

https://maritimeoptima.co...318000/NOCC_ADRIATIC.html

edit: het zou goed kunnen dat de mijne daar ook op staat, maar mijn LM deelt / heeft geen info totdat ze m binnengemeld krijgen bij de dealer, dus het blijft hopen en afwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door RoVrie op 23-04-2026 11:13 ]

• mpp_hs
Net bericht van de dealer gehad. Volgende week komt de wagen binnen :) precies 3 maanden na bestelling.

• FJP84
mpp_hs schreef op donderdag 23 april 2026 @ 19:49:
Net bericht van de dealer gehad. Volgende week komt de wagen binnen :) precies 3 maanden na bestelling.
Mooi nieuws, Kleur en versie?

[ Voor 4% gewijzigd door FJP84 op 23-04-2026 19:53 ]

• mpp_hs
FJP84 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 19:53:
[...]

Mooi nieuws, Kleur en versie?
GT Plusline Gravity Grey

• B-1998
  • Laatst online: 15:02
Ik had vandaag zowaar dat tijdens het rijden mijn motorkap omhoog ‘popte’, dat heb ik ook voor t eerst. Hopelijk eenmalig

De auto begon ook meteen hard en snel te piepen, dus dat werkt gelukkig ook

[ Voor 24% gewijzigd door B-1998 op 23-04-2026 21:35 ]

• B-1998
.

[ Voor 99% gewijzigd door B-1998 op 23-04-2026 21:35 ]

• vinno86
B-1998 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 20:49:
Ik had vandaag zowaar dat tijdens het rijden mijn motorkap omhoog ‘popte’, dat heb ik ook voor t eerst. Hopelijk eenmalig

De auto begon ook meteen hard en snel te piepen, dus dat werkt gelukkig ook
Misschien niet helemaal lekker dicht gedaan ?

Het is een eigenwijs ding die kap, 1Nm te weinig kracht met dichtgooien en hij zit niet goed in z'n slot.

• wimbre
Hoe krijgen jullie de info over het VIN nummer en komt dat ook terug in de app van de LM (in mijn geval Ayvens)? Ik zie het niet staan in de app.

Kreeg vanochtend het bericht dat mijn (16 maart jl. bestelde) auto GT Plusline Gravity Grey in week 25 (15-21 juni) afgeleverd wordt.

[ Voor 43% gewijzigd door wimbre op 24-04-2026 07:10 ]

• thedon46
vinno86 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 21:42:
[...]

Misschien niet helemaal lekker dicht gedaan ?

Het is een eigenwijs ding die kap, 1Nm te weinig kracht met dichtgooien en hij zit niet goed in z'n slot.
Tijdens de proefrit dacht ik even de frunk te bekijken.
Met geen mogelijkheid kreeg ik die meer normaal op slot.
Zacht gooien, hard gooien, dat maakte allemaal niks uit.

Uiteindelijk is het gelukt door met 2 handen ver uit elkaar op de motorkap te drukken.
eentje links eentje rechts zeg maar.

• RoVrie
thedon46 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 08:32:
[...]

Tijdens de proefrit dacht ik even de frunk te bekijken.
Met geen mogelijkheid kreeg ik die meer normaal op slot.
Zacht gooien, hard gooien, dat maakte allemaal niks uit.

Uiteindelijk is het gelukt door met 2 handen ver uit elkaar op de motorkap te drukken.
eentje links eentje rechts zeg maar.
Het klinkt steeds meer alsof het t beste idee is om die frunk echt alleen te gebruiken voor de laadkabel als de kofferbak vol ligt met (vakantie)zooi... toch jammer dat daar op bezuinigd is. Nu is het een traditionele motorkap, terwijl je het primair als bagagevak gebruikt :-(

• TamsSH
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGY0zd-ryVL7_KQUJva7vPQQaFE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5xyBZduHB6HomDJVEpkI7n0.jpg?f=fotoalbum_large

• Conundrum51
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-05 14:17
Nano2009 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 18:42:
Ook ik heb vandaag de EV5 mogen rijden in een proefrit. Prachtige auto en in het echt nog mooier dan de foto’s/filmpjes!

Het enige waar ik over twijfel, zijn de stoelen en het centrale display. Ik rijd nu zelf een Enyaq en had eigenlijk gewild dat de stoelen van de EV5 wat lager hadden gekund dan het geval was. Ik ben zelf 1.93 en zit gevoelsmatig erg hoog in de auto/bijna tegen het dak 😅 Dit zorgt er tevens voor dat het centrale display met de navigatie weer erg laag zit, waardoor ik wat verder naar beneden moet kijken wat afleid van het verkeer. Hier heb ik in de Enyaq geen last van, terwijl ik een van de eerdere sportline versies heb zonder elektrisch verstelbare stoelen.

Hoe ervaren de wat langere rijders hier hun EV5? Erkennen jullie deze problemen of valt het in de praktijk allemaal erg mee?

Alvast bedankt!!
Precies dezelfde ervaring. Even lang en nu ook een Enyaq. Ik heb afgelopen twee dagen in de KIA EV5 mogen rijden en het lukt mij niet om een lekkere positie in de auto te krijgen. Gevoelsmatig zit ik te hoog in de auto en te ver van het scherm af. Hierdoor zit mijn rechterknie weer tegen de onderkant van de stuurkolom aan.

Echt jammer want voor de rest is het een hele mooie ruime auto. Zeker voor het geld. Een vergelijkbare Enyaq is (in ieder geval in vergelijking met de GT-plusline) is een stuk duurder.

• RoVrie
Conundrum51 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 08:54:
[...]

Precies dezelfde ervaring. Even lang en nu ook een Enyaq. Ik heb afgelopen twee dagen in de KIA EV5 mogen rijden en het lukt mij niet om een lekkere positie in de auto te krijgen. Gevoelsmatig zit ik te hoog in de auto en te ver van het scherm af. Hierdoor zit mijn rechterknie weer tegen de onderkant van de stuurkolom aan.

Echt jammer want voor de rest is het een hele mooie ruime auto. Zeker voor het geld. Een vergelijkbare Enyaq is (in ieder geval in vergelijking met de GT-plusline) is een stuk duurder.
Interessant. Ik ben 1,98 met lange benen (inseam 38") en rijd nu ook een Enyaq.
Die zit heerlijk, ook op lange stukken, maar je zit inderdaad wat lager in de auto. Ik heb in de Enyaq nooit een "groot hoog SUV gevoel gehad".
Vanwege de zitpositie heb ik juist voor de EV5 gekozen vanwege de hogere zit waardoor mijn benen meer in 90 graden positie staan zodat ik NIET de stuurkolom raak. Hetgeen wel het geval was in de EV4 de EV6 en de Scenic E-Tech.

Wellicht duur het iets langer dan 2 dagen om een goeie zitpositie te vinden en te wennen aan de hogere zit?

• B-1998
RoVrie schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 08:50:
[...]

Het klinkt steeds meer alsof het t beste idee is om die frunk echt alleen te gebruiken voor de laadkabel als de kofferbak vol ligt met (vakantie)zooi... toch jammer dat daar op bezuinigd is. Nu is het een traditionele motorkap, terwijl je het primair als bagagevak gebruikt :-(
Dit valt wel mee hoor. Ik heb nu wel door hoe die makkelijk in 1x dichtgaat. Allebei de handen op de ''vouwen'' in de motorkap links en rechts, en goed drukken. Het onhandige vind ik vooral dat die alleen met de hendel opengaat bij de bestuurder beneden. Dus je komt aanlopen, bestuurdersdeur openen, bukken voor die hendel, en dan motorkap openen, en dan kun je de kabel afkoppelen en opruimen.

Dat die laatst ineens toch omhoog popte, geen idee.. Wellicht toch niet hard genoeg gedrukt op de motorkap haha

• vinno86
Dacht ga is dat remote start proberen om de auto een stukje naar voren te rijden uit het parkeervak.

Kreeg het niet voor elkaar.. auto wou niet starten met dat knopje op de afstandsbediening.

Auto op slot, remote start knopje ingedrukt houden.. (dat zijn de enige stappen volgens KIA en de YouTube filmpjes die ik heb bekeken)

• theredone51
Conundrum51 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 08:54:
[...]

Ik ben 1,95 en heb mijn stoel zo hoog ingesteld dat mijn vuist nog tussen hoofd en plafond past. Vervolgens stuur volledig naar mij toe + stoel zo ver naar achteren dat ik de onderkant van het stuur kan vasthouden terwijl mijn ellebogen op de steunen rusten. In die houding geen enkel probleem met knie tegen het contact, last van nek/schouders, ...

De EV5 heeft inderdaad een hoge zit, maar ik kom uit een Peugeot Expert bestelwagen dus ik ben het gewend om hoger te zitten :)

• FJP84
vinno86 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 17:23:
Dacht ga is dat remote start proberen om de auto een stukje naar voren te rijden uit het parkeervak.

Kreeg het niet voor elkaar.. auto wou niet starten met dat knopje op de afstandsbediening.

Auto op slot, remote start knopje ingedrukt houden.. (dat zijn de enige stappen volgens KIA en de YouTube filmpjes die ik heb bekeken)
Bij de proefrit, lukte het me na een paar keer proberen wel.

Andere vraag:
Heeft iemand al leuke handige add-ons gevonden voor het add-gear systeem?

[ Voor 8% gewijzigd door FJP84 op 24-04-2026 23:42 ]

• wimbre
wimbre schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 05:44:
Hoe krijgen jullie de info over het VIN nummer en komt dat ook terug in de app van de LM (in mijn geval Ayvens)? Ik zie het niet staan in de app.
Afgezien van het wel/niet verschijnen in de app, hoeveel tijd zit er gemiddeld tussen het moment dat het VIN nummer bekend is bij de dealer (die van mij is Kia Zeeuw & Zeeuw Rotterdam) en de (verwachte) afleveringsdatum?

• vinno86
wimbre schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 11:54:
[...]

Afgezien van het wel/niet verschijnen in de app, hoeveel tijd zit er gemiddeld tussen het moment dat het VIN nummer bekend is bij de dealer (die van mij is Kia Zeeuw & Zeeuw Rotterdam) en de (verwachte) afleveringsdatum?
Ik heb hem prive gekocht bij diezelfde dealer maar heb nooit een VIN nummer gekregen, alleen een week ongeveer voor de levering het kenteken om verzekering etc te regelen.

• vinno86
FJP84 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 20:59:
[...]

Andere vraag:
Hmm.. ik krijg het gevoel dat er of een instelling ergens uit staat die ik over het hoofd zie maar dat is denk ik niet het geval of het knopje van m'n afstandsbediening werkt gewoon niet, zal is de reserve sleutel proberen een keer.

• landy1
wimbre schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 05:44:

Kreeg vanochtend het bericht dat mijn (16 maart jl. bestelde) auto GT Plusline Gravity Grey in week 25 (15-21 juni) afgeleverd wordt.
Ik heb bij hen mijn auto ook in bestelling staan (private lease): en dat is een auto die ze als voorrad bestelling al in bestelling hadden staan.
Ik heb van Zeeuw en Zeeuw (Loura is in ons geval de verkoopster) een linkje gehad met vin nummer en geplande datum van lossen. Met hulp van anderen zo ook het schip kunnen achterhalen waar de auto op staat ( moet Kaap de Goede Hoop nog ronden, vaart net 12 nautische knopen per uur,, dus maar niet te vaak kijken, lijkt zo tergend langzaam te gaan😉).
Wel zelf om gevraagd of ze die info hadden.

• vinno86
landy1 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 14:49:
[...]

Ik heb bij hen mijn auto ook in bestelling staan (private lease): en dat is een auto die ze als voorrad bestelling al in bestelling hadden staan.
Ik heb van Zeeuw en Zeeuw (Loura is in ons geval de verkoopster) een linkje gehad met vin nummer en geplande datum van lossen. Met hulp van anderen zo ook het schip kunnen achterhalen waar de auto op staat ( moet Kaap de Goede Hoop nog ronden, vaart net 12 nautische knopen per uur,, dus maar niet te vaak kijken, lijkt zo tergend langzaam te gaan😉).
Wel zelf om gevraagd of ze die info hadden.
Ik had ook Loura 8)

• FJP84
vinno86 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 13:29:
[...]

Hmm.. ik krijg het gevoel dat er of een instelling ergens uit staat die ik over het hoofd zie maar dat is denk ik niet het geval of het knopje van m'n afstandsbediening werkt gewoon niet, zal is de reserve sleutel proberen een keer.
Je hebt wel een GT-Plusline neem ik aan?

• vinno86
FJP84 schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 19:14:
[...]

Je hebt wel een GT-Plusline neem ik aan?
Yep. :)

• RoVrie
[...]
Andere vraag:
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Lijkt een platform dat nog een beetje van de grond moet komen. Ik kan ook nergens printables ofzo vinden.
Fatsoenlijke boodschappentassen haken zouden wel lekker zijn, of doosjes/bakjes waar je iets van kleine tools of Usb-c adapters enzo in kwijt kan voor de boot socket bijvoorbeeld

• RoVrie
TamsSH schreef op woensdag 22 april 2026 @ 11:36:
Vandaag ook maar de badges verwijderd. Ging vrij makkelijk en maakt em een stukkie cleaner. Heb nog gedacht aan een andere kentekenplaathouder, maar ik houd het bij mijn stickertje ☺️

[Afbeelding]
Was dit makkelijk zonder lijmresten? Heb je het met zo'n strip-touwtje gedaan, of op een andere manier?

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:20
Het wordt ook voor mij tijd om elektrisch te gaan rijden en de EV5 is dan het meest voor de hand liggende keuze. Nu zie ik dat er veel Business Line autos worden aangeboden bij de dealers uit voorraad maar weinig Plus Advanced. Een van de verschillen is dat de Plus Advanced trim Harman Kardon speakers heeft en de Business Line niet. Is er iemand die de Business Line heeft, die kan vertellen of het geluid dan bagger is of dat het reuze meevalt? Ik heb niet erg hoge eisen maar het moet wel om aan te horen zijn.

• TamsSH
RoVrie schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 21:40:
[...]

Was dit makkelijk zonder lijmresten? Heb je het met zo'n strip-touwtje gedaan, of op een andere manier?
Ik heb dezelfde set gebruikt als @JuG . Deze: https://www.carclean.com/...mbleem-verwijder-kit.html

Was heel makkelijk!

• vinno86
vinno86 schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 17:23:

is gelukt inmiddels.

Mocht iemand er ooit mee strugglen net als ik 8)7 het werkte bij mij pas toen ik vrijwel direct na het op slot doen de remote start knop in drukte.. eerder wachtte ik even ~1-2 sec, maar dat accepteert mijn auto'tje niet blijkbaar.

• EV5 Blackedout
Jaja, net gebeld door de dealer.🎉
De auto is binnen, volgende week dinsdag middag ophalen.
4 maart besteld en 28 april binnen, top.

• RoVrie
EV5 Blackedout schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 10:37:
Jaja, net gebeld door de dealer.🎉
De auto is binnen, volgende week dinsdag middag ophalen.
4 maart besteld en 28 april binnen, top.
Wow, dat is dan weer achterlijk snel! En maakt nogmaals duidelijk dat er geen peil op te trekken is...

Maar jij had qua blackout nog wel wat after-market werk te doen geloof ik he? ;-)

• m24

m24

Mijn EV5 is ook binnen (GT Plusline) Gravity Grey. Besteld begin maart. Jammer dat mijn huidige lease nog doorloopt tot eind juni, dus nog even aan het wachten met uitleveren.... :)

• tomwitteveen
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 21-05 18:33
Op 12 maart de ev5 gt plus line ontvangen. Zou met trekhaak geleverd worden. Wegens leveringsproblemen van de trekhaak zit hij er nu 28 april er nog niet op
Zijn er meer ev5 rijder met hetzelfde probleem?

• thedon46
tomwitteveen schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 12:13:
Op 12 maart de ev5 gt plus line ontvangen. Zou met trekhaak geleverd worden. Wegens leveringsproblemen van de trekhaak zit hij er nu 28 april er nog niet op
Ja trekhaken is een groot probleem.

Sprak de filiaal manager er nog even over bij het ophalen van mijn auto.
Die trekhaken worden niet door Kia zelf gemaakt. Een trekhaak is een typisch Nederlands ding om te monteren op je auto. Dus af fabriek is het niet te krijgen.
Bij introductie van een nieuw model moeten de trekhaken dus eerst gemaakt worden door de fabrikant, en eigenlijk elk model dat nieuw op de markt komt heeft dit probleem.

In nederland worden 6 op de 10 verkocht met een trekhaak, dus dan loopt de levertijd al snel op.

• JuG

JuG

TamsSH schreef op woensdag 22 april 2026 @ 11:36:

[Afbeelding]
Ziet er fantastisch uit! De emblemen er af is echt wel een must op dat kontje vind ik ondertussen ;)

• Deadlypain
  • Laatst online: 12-05 15:40
Wij hebben de auto 28 februari opgehaald en afgelopen woensdag (22 april) is hij pas gemonteerd.. 2 maanden later dus :)

• EV5 Blackedout
RoVrie schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 10:45:
[...]

Wow, dat is dan weer achterlijk snel! En maakt nogmaals duidelijk dat er geen peil op te trekken is...

Maar jij had qua blackout nog wel wat after-market werk te doen geloof ik he? ;-)
Voor mij duurde het veel te lang (in de USA gewoond daar is kopen gelijk rijden😁).

Dat is helemaal correct, ik had nog wat aftermarket artikelen die ik wil gaan bekijken of ik dat ga plaatsen. Is niet helemaal blacked-out maken maar ik wil van dat lichte grijze (goedkooplijkende) plastic aan de binnekant af en denk daar (imitatie) carbon op te maken. Dus auto ophalen, koplampen/voorzijde in de PPF zetten (motorkap en zijpanelen doe ik later)en dan mogelijk die aftermarket artikelen plaatsen.

[ Voor 21% gewijzigd door EV5 Blackedout op 28-04-2026 15:13 ]

• thedon46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pq-sMK75DI5ipxAMctxP1M-AkSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ha5wJN8M00pttkzmuX1pA6qv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5LGk5o3mYifdL2VCYaN-mhgBciE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P3fyz4oVgG05IHTHJpmJFOp1.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen vrijdag op mogen halen, en ben er echt heel blij mee.
Naar het voorbeeld van een andere tweaker de badges weg laten halen door de dealer en met zwarte versies vervangen. (kostte €250 euro om het te laten doen)
Maar dat maakt het echt af!

• Wo0Zzz
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18:18
thedon46 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 12:31:
[...]

Ja trekhaken is een groot probleem.

Sprak de filiaal manager er nog even over bij het ophalen van mijn auto.
Die trekhaken worden niet door Kia zelf gemaakt. Een trekhaak is een typisch Nederlands ding om te monteren op je auto. Dus af fabriek is het niet te krijgen.
Bij introductie van een nieuw model moeten de trekhaken dus eerst gemaakt worden door de fabrikant, en eigenlijk elk model dat nieuw op de markt komt heeft dit probleem.

In nederland worden 6 op de 10 verkocht met een trekhaak, dus dan loopt de levertijd al snel op.
Ik heb vorige week ook even gebeld, ze vertelden mij dat productie inmiddels is opgeschroeft door de grote vraag. Dat er een grote batch aankomt en dat deze vermoedelijk half mei aankomt. Dus hoop halverwege mei/eind mei ook eindelijk de trekhaak onder de auto te hebben... Zovaak gebruik ik het ding niet, maar als ik hem niet heb mis ik hem wel tijdens het klussen :-P

Maar las ook ergens dat trekhaken echt iets Nederlands is... Maar hoezo zijn er wel merken die gelijk fabriek af al trekhaken leveren die ook nog eens wegklapbaar zijn met ingebouwde 13-polige stekker? Vind het zo jammer dat Kia dit niet gewoon heeft, ze zetten zo in op de EU.

• Wo0Zzz
Ik dacht ben nog ff eigenwijs, kijk ff bij trekhaakcentrum.nl maar ook daar kennen ze de hele EV5 lijn nog niet. Wel de EV3, EV4, EV6 en EV9.

• Wo0Zzz

Deze ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Heb er ooit aan getwijfeld één aan te schaffen voor m'n toen Ceed, maar is er nooit van gekomen. Wellicht dat ik hem voor de EV5 dan wel bestel.
Ook twijfelen of ik dan ook gelijk een rear cam erbij bestel. Als je t dan doet, moet je t gelijk goed doen :-)

• rosch7
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:08
[...]
Misschien iets verder van de auto gaan staan. Als je te dichtbij staat ziet de auto jou als obstakel en doet hij niets.

• aadjuh102
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-05 16:04
Door het lange wachten op mijn nieuwe EV5 ben ik maar eens gaan lezen op forums.
Dan zie ik hier dat mensen hem eerder krijgen dan de verwachting was.

Dit geeft hoop :)
Ik mag niet klagen want zo lang wacht ik niet maar het voelt altijd langer als je je er op verheugt.

iRacing Profiel

• j.j.feikens
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 22-05 06:53
Goedenavond Tom,

Wij hebben 18 maart onze EV5 Gt line ontvangen en ik mag gelukkig morgen “al” naar de dealer om de trekhaak te laten monteren. Ik heb begrepen dat het lastig was, maar dat ze vorige week een aantal hebben ontvangen. Ik wist bij de keuze om voor de EV5 te gaan wel van de leverproblemen, het viel mij al met al nog mee. Ben benieuwd hoe de trekhaak gemonteerd gaat worden en of zoiets een beetje ok er uit gaat zien. Ik ben tot nu toe elektrisch wegdraaibare trekhaken gewend. Hopen maar dat je er niets van ziet.

Ik verbaas me meer en meer over de logica in deze auto, geweldig gewoon. Ik moet nog wel steeds wennen aan de veiligheidssystemen en het gepiep. Ik heb nog niet de tijd gehad me te verdiepen in de HDA functie en weet nog niet of ik dat prettig vind. Overall vind ik het een zeer prettige en comfortabele auto. Voor ons als gezin (kindje van 4 en middelgrote hond) meer dan snel genoeg, meer dan ruim genoeg (zeeën) en ik vind het ook heel premium ogen. Voor de ongeveer 50k enorm veel auto voor je geld.

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:16

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Wo0Zzz schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 17:32:
[...]
Ook twijfelen of ik dan ook gelijk een rear cam erbij bestel. Als je t dan doet, moet je t gelijk goed doen :-)
Ik kan echt deze aanraden, heb hem zelf in de EV5: https://www.anwb.nl/auto/...ties/dashcams/viofo-a329s

• wimbre
wimbre schreef op donderdag 2 april 2026 @ 05:47:
Mijn auto loopt via LM Ayvens en daar kun je door in te loggen je auto zien en de status van de bestelling. Heeft iemand ervaring of gedurende het bestelproces er nog aanvullende informatie te zien is, bv VIN/chassisnummer?
Ik heb vanochtend bericht gehad van de dealer. VIN nummer is nu bekend maar zie die niet in de app van Ayvens dus bovengenoemde vraag is dus opgelost.

Ik zie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SThfzNQ.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FMSCpgT.png

De dealer verwacht de auto eind mei dus dan lijkt mij NOCC ADRIATIC V-WE614 de meest logische. Eerst naar Antwerpen en dan door naar Rotterdam. Is mijn keuze logisch?

• landy1
wimbre schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 21:31:
[...]

Ik heb vanochtend bericht gehad van de dealer. VIN nummer is nu bekend maar zie die niet in de app van Ayvens dus bovengenoemde vraag is dus opgelost.

Ik zie:
[Afbeelding]
[Afbeelding]

De dealer verwacht de auto eind mei dus dan lijkt mij NOCC ADRIATIC V-WE614 de meest logische. Eerst naar Antwerpen en dan door naar Rotterdam. Is mijn keuze logisch?
Mijne staat naar alle waarschijnlijkheid ook op die boot. Zeeuw en Zeeuw Rotterdam (onze dealer) had me echter een linkje gestuurd met losdatum 17 mei, dus in Antwerpen.
Daar zou de jouwe dus ook gelost kunnen worden. Zal qua tijd naar dealer niet veel uitmaken denk ik.

• wimbre
landy1 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 21:43:
[...]

Mijne staat naar alle waarschijnlijkheid ook op die boot. Zeeuw en Zeeuw Rotterdam (onze dealer) had me echter een linkje gestuurd met losdatum 17 mei, dus in Antwerpen.
Daar zou de jouwe dus ook gelost kunnen worden. Zal qua tijd naar dealer niet veel uitmaken denk ik.
Ik heb ze al een berichtje gestuurd of ze iets harder kunnen roeien 8)

• GWGN
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:40
Vandaag gehoord van de dealer dat mijn zwarte GT business line binnen is. Vanwege looptijd van mijn huidige contract moet hij helaas nog een maandje daar blijven wachten.. 26 mei staat hij hier voor de deur!
Voordat het gevraagd gaat worden, hij is vlak voor de kerstvakantie besteld.

• EN86
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19:57
thedon46 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:51:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Afgelopen vrijdag op mogen halen, en ben er echt heel blij mee.
Naar het voorbeeld van een andere tweaker de badges weg laten halen door de dealer en met zwarte versies vervangen. (kostte €250 euro om het te laten doen)
Maar dat maakt het echt af!
Zijn dit de originele EV5 logo's al of die van de EV3 nog?

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 09:27
https://www.autoblog.nl/n...n-uit-angst-voor-chinezen

benieuwd of de EV5 ook iets goedkoper gaat worden.

• thedon46
EN86 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 12:11:
[...]

Zijn dit de originele EV5 logo's al of die van de EV3 nog?
Dit zijn de originele EV5 logo's. Zelfde maat.
Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste