wimbre schreef op donderdag 2 april 2026 @ 05:47:
Mijn auto loopt via LM Ayvens en daar kun je door in te loggen je auto zien en de status van de bestelling. Heeft iemand ervaring of gedurende het bestelproces er nog aanvullende informatie te zien is, bv VIN/chassisnummer?
Ik zit ook bij Ayvens, voor het eerst, en vind dat je ook maar weinig informatie krijgt.
De auto is eind januari besteld maar tot en met nu staat er de status dat de auto besteld gaat worden bij de dealer, maar wel een verwachte leverweek van 27 april tot en met 3 mei.
Vorige maand heb ik Ayvens gebeld met de vraag of de bestelling wel goed gaat, en wat er in het kort tegen mij gezegd werd is dat ze eigenlijk ook niets weten en dat ik beter de dealer kan bellen. Dat heb ik dan ook gedaan en die gaven mij aan de auto besteld is en over de levertijd kunnen ze niets zeggen, ook geen indicatie geven. Pas als de auto op de boot staat krijgen ze de informatie en nemen ze contact op voor het leveren. Tot heden niets gehoord en als ik naar de gemiddelde reistijd van een boot kijk dan verwacht ik niet dat hij de aangegeven leverweek gaat komen. Maar we zullen zien!
Zelf begrijp ik totaal niet dat er geen goed volgsysteem is. Je zou verwachten dat de dealer de auto besteld en deze een volgnummer krijgt waardoor het goed te volgen is wanneer hij gemaakt wordt en waar hij is....