Something under the bed is drooling
Gast ging fancy lopen doen bij 2-2 en achterin rondspelen, geen idee waarom.
Maar het is wel vrij saai.
Andersom, 82% balbezit, dan ben je alleen maar aan het rondspelen en steeds weer terug naar achteren en opnieuw?cubert20 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 19:48:
Heb net een potje gewonnen in rivals met 18% balbezit
Gast ging fancy lopen doen bij 2-2 en achterin rondspelen, geen idee waarom.
Maar het is wel vrij saai.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ja, vind sowieso dat veel mensen zo spelen.Bossie schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:01:
[...]
Andersom, 82% balbezit, dan ben je alleen maar aan het rondspelen en steeds weer terug naar achteren en opnieuw?
Ik snap geduldige opbouw (moet ik soms iets vaker doen), maar zodra iemand een beetje dichtbij komt wordt het blijkbaar spannend en gaan ze terug.
Lijkt mij ook niet heel enerverend om zo te spelen.
Idd, en daarnaast voelt het alsof de game ook niet genoeg mogelijkheden bied om daar als tegenstander iets tegen te doen.cubert20 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:13:
[...]
Ja, vind sowieso dat veel mensen zo spelen.
Ik snap geduldige opbouw (moet ik soms iets vaker doen), maar zodra iemand een beetje dichtbij komt wordt het blijkbaar spannend en gaan ze terug.
Lijkt mij ook niet heel enerverend om zo te spelen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Precies, ik zou dat het liefst afjagen. Aan de andere kant loeren ze daar juist op denk ik.Bossie schreef op donderdag 6 november 2025 @ 20:40:
[...]
Idd, en daarnaast voelt het alsof de game ook niet genoeg mogelijkheden bied om daar als tegenstander iets tegen te doen.
Die Griezmann is echt een koopje. Voelt ook veel sneller aan dan zijn 80 snelheid. Daarnaast een super dribbel+schot en heeft goede passing.Bossie schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:00:
[...]
Ik heb Benzema sowieso als spits in mijn frans/la-liga hybrid en merk tot nu weinig van zijn speedboost idd.
Vandaag ook Mariona erbij gehaalt (het was Mariona of Griezmann moeilijk moeilijk), ik ga ervanuit dat zij wel echt merkbaar sneller zal zijn.
De 4321 van Inception een paar dagen terug speelt overigens heerlijk, wil ook nog even de 433-2 van gisteren ook nog even testen. Ondanks de zeer aggressieve settings, komt deze qua formatie/posities wel overeen met hoe veel teams daadwerkelijk spelen.
Mariona gehaald, maar zit er aan te denken alsnog naar Griezmann te switchen.tukkerterror90 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 14:28:
[...]
Die Griezmann is echt een koopje. Voelt ook veel sneller aan dan zijn 80 snelheid. Daarnaast een super dribbel+schot en heeft goede passing.
Juist andersom gekozen omdat Mariona meer posities heeft icm relentless terwijl Griezzman met 80 stamina een 70 minuten speler is. Daarnaast zullen er binnenkort ook wel evo’s voor 85 kaartjes komen die ook meteen zijn WF etc aanpakken.
Blabla, het zal wel weer Griezmann worden later vandaag
[ Voor 15% gewijzigd door Bossie op 07-11-2025 16:29 ]
Het zou fijn zijn wanneer dit spel ook speelbaar wordt via de cloud op de playstation portal, maar dat zal wel niet gaan gebeuren.
Het zou ook fijn as het spel ook speelbaar word op de console, constant vastlopers/freezes in het menu vanavond.rikislief schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:30:
we moeten misschien toch maar het spel gaan kopen. Nadat we gister uit de packjes van marquee matchup een 80k speler haalden zitten we nu al op 180k munten (inclusief tradeable spelers in het team).
Het zou fijn zijn wanneer dit spel ook speelbaar wordt via de cloud op de playstation portal, maar dat zal wel niet gaan gebeuren.
Gister voor het eerst weer gespeeld sinds tijden. Maar echt al meerdere vastlopers in de menu’s, bloed irritant.Bossie schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 22:38:
[...]
Het zou ook fijn as het spel ook speelbaar word op de console, constant vastlopers/freezes in het menu vanavond.
Game speelt momenteel wel lekker snel.
Deze is ook mooi :
[ Voor 33% gewijzigd door Traeces op 07-11-2025 23:10 ]
Dus als er suggesties zijn om te proberen dan sta ik er voor open
Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire
4321 van inception is prima hier, maar met 4231 heb je wel meer balans.dennis112 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 11:08:
Ben nog steeds op zoek naar een goeie tactiek. Ik weiger om zo'n 4-2-3-1 rat te worden of pina rat. Iemand nog een goede aanvallende tactiek die ik kan proberen? Heb er al zoveel geprobeerd maar het is elke keer iets anders, dan staan de middenvelders weer veel te dicht op elkaar of ze blijven te lang hangen op het middenveld terwijl het wel op aanvallend staat. Of de backs komen niet op terwijl het aanvallende vleugelbacks zijn of voorin zijn er te weinig spelers om te kunnen tikken. Het is altijd wel iets.
Ik ben zelf naar 4231 narrow toe aan het werken dmv CAMs te upgraden dmv evo’s.
Er staat ook een 433-2 van Inception icm wingbacks online, maar die moet ik nog testen.
Ben zelf nu met een 451 bezig.dennis112 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 11:08:
Ben nog steeds op zoek naar een goeie tactiek. Ik weiger om zo'n 4-2-3-1 rat te worden of pina rat. Iemand nog een goede aanvallende tactiek die ik kan proberen? Heb er al zoveel geprobeerd maar het is elke keer iets anders, dan staan de middenvelders weer veel te dicht op elkaar of ze blijven te lang hangen op het middenveld terwijl het wel op aanvallend staat. Of de backs komen niet op terwijl het aanvallende vleugelbacks zijn of voorin zijn er te weinig spelers om te kunnen tikken. Het is altijd wel iets.
LM en RM op wide playmaker zodat ze ook nog wat helpen met verdedigen.
Cam heb ik op shadow striker staan.
Je hebt alleen wel een goede CM nodig voor de balans.
Ik heb afgelopen woensdag de Ultimate Edition op Steam gehaald, echter heb ik nog geen Fifa Points gekregen, moet ik deze ergens claimen, of wanneer komen ze?
Cordoba !!!
Lekker hoor. Ik sta al weken droog. Gisteren alleen een fodder blauw Japanse dame. Zo demotiverend.Markvd1984 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 20:59:
Eindelijk een keer een mooie pull uit de hero sbc
Cordoba !!!
En als ik speel, is het zo vertraagd de meeste wedstrijden. Misschien moet ik eens op andere tijden gaan spelen. Nu zit ik meer te wachten wie de meeste ping-pong doelpunten scoort. En zo ongeveer 90% van de doelpunten die gescoord worden, zijn low-driven. Als je gewoon schiet uit een goede positie, hebben de keepers zo'n ongelooflijk reactievermogen. Maar een low driven van Pina of Benzema ergens uit de 16 is altijd raak
Ik speelde ( helaas ) ook met pinaheron schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:21:
[...]
Lekker hoor. Ik sta al weken droog. Gisteren alleen een fodder blauw Japanse dame. Zo demotiverend.
En als ik speel, is het zo vertraagd de meeste wedstrijden. Misschien moet ik eens op andere tijden gaan spelen. Nu zit ik meer te wachten wie de meeste ping-pong doelpunten scoort. En zo ongeveer 90% van de doelpunten die gescoord worden, zijn low-driven. Als je gewoon schiet uit een goede positie, hebben de keepers zo'n ongelooflijk reactievermogen. Maar een low driven van Pina of Benzema ergens uit de 16 is altijd raak
Nu met de evo van openda
Ik speelde net konate maar het verschil met Cordoba is bizar
Zit overal tussen is snel en wendbaar
Misschien moet ik Pina maar eens halen en naast Benzema zetten.heron schreef op zondag 9 november 2025 @ 10:21:
[...]
Lekker hoor. Ik sta al weken droog. Gisteren alleen een fodder blauw Japanse dame. Zo demotiverend.
2x zeer onterecht verloren met penalty’s man man man.
Lekkere pull! Hier Makelele. Kleine W maar mag echt wel in mijn basis.Traeces schreef op zondag 9 november 2025 @ 16:19:
[Afbeelding]
Gok met de icon pack pakt een keer
Goed uit !
Ik heb eergisteren makelele maar gekocht om mijn middenveld te versterken.Lashrom schreef op zondag 9 november 2025 @ 20:25:
[...]
Lekkere pull! Hier Makelele. Kleine W maar mag echt wel in mijn basis.
Vind hem wel sterk en zit er goed tussen.
Valt me wel op dat hij regelmatig in de 16 van de tegenstander staat. Terwijl ik hem toch echt op CM holding heb staan
Heb het maar snel uitgezet nadat ik in WL na een pauze ineens uit het spel was gegooid.
Ik heb een keer de hero geprobeerd en kreeg Dudek eruit. Misschien toch deze maar weer proberen ipv 2x hero. Vorige keer was Campbell, lijkt me toch dat er meer bruikbare icons in deze sbc zijn dan base heroes.Traeces schreef op zondag 9 november 2025 @ 16:19:
[Afbeelding]
Gok met de icon pack pakt een keer
Goed uit !
Edit: Laudrup - misschien toch niet de moeite waard
[ Voor 4% gewijzigd door heron op 10-11-2025 09:50 ]
Welke evo kan je m geven ?
Die heet El Capitan.Kanters85 schreef op maandag 10 november 2025 @ 11:12:
Hoe zit het met die openda hij is extinct.
Welke evo kan je m geven ?
Ik heb 'm gedaan omdat ik Openda nog in mijn club had. Bevalt erg goed tot dusver.
Kom div 7 niet uit.
Elke wedstrijd gaat gelijk op maar ik kan het maar niet afmaken.
Dus verlies steeds elke keer wedstrijden die ik gewoon kan winnen.
Wordt hier mega chaggie van en ben in staat de tv van m’n muur af te rammen.
Vandaag was de dag dat ik alles snel heb verkocht en afscheid van het spel neem.
Dit spel maakt een monster van mij en dat is het me niet waard meer.
Herkenbaar?
Yes, dit is waarom ik met competitive game-modes gestopt ben tijdens covid. Echter had ik toendertijd vooral ook het gevoel dat je ook “tegen” de game speelde (de game was of erg snel, of supertraag en heel soms “normaal”).joenes30 schreef op maandag 10 november 2025 @ 12:41:
Zo, m’n kicksen opgeborgen en klaar met FC26.
Kom div 7 niet uit.
Vandaag was de dag dat ik alles snel heb verkocht en afscheid van het spel neem.
Herkenbaar?
Ik vind casual grinden met af en toe eens een paar potjes rivals of champs prima, maar toen ik met fifa 25 wat vaker champs ging spelen begreep ik heel snel waarom ik er toen mee gestopt was.
ja, ik word een monster als ik dit speel.Bossie schreef op maandag 10 november 2025 @ 12:56:
[...]
Yes, dit is waarom ik met competitive game-modes gestopt ben tijdens covid. Echter had ik toendertijd vooral ook het gevoel dat je ook “tegen” de game speelde (de game was of erg snel, of supertraag en heel soms “normaal”).
Ik vind casual grinden met af en toe eens een paar potjes rivals of champs prima, maar toen ik met fifa 25 wat vaker champs ging spelen begreep ik heel snel waarom ik er toen mee gestopt was.
Het is een en al frustratie.
Vooral het feit dat je heel vaak gewoon beter bent maar steeds verliest.
Een dagje met een pro zitten zou wonderen doen voor mij want ik denk dat het aan een paar kleine dingen ligt.
Maar ik kom er zelf niet meer uit.
Zonde, want het is een leuk spel als het een klein beetje lukt.
Maar 90% van de tijd zit ik vloekend voor de tv.
Het is het me niet meer waard.
Met andere spellen bv BF veel minder last van.
Dat komt simpelweg als je in elk ander spel op links drukt, je op je scherm ook naar links gaat.joenes30 schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:03:
[...]
ja, ik word een monster als ik dit speel.
Een dagje met een pro zitten zou wonderen doen voor mij want ik denk dat het aan een paar kleine dingen ligt.
Fifa is het enige spel wat ik kan noemen waarbij de input en de “uitvoer” van de input regelmatig niet overeenkomen.
Eigenlijk is dit al sinds de frostbite engine een issue, desondanks dat de content van de game elk jaar beter word is er mbt een gameplay zelf juist een omgekeerde trend.
Het is eigenlijk te bizar voor woorden, in squadbattles kan ik het wel hebben dat de ai mij het op deze manier een beetje moeilijker maakt maar tijdens rivals/champs
Deel je mening.joenes30 schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:03:
[...]
ja, ik word een monster als ik dit speel.
Gister werd ik ook lichtelijk tot zeer geïrriteerd op de game. Want het was weer een dag en nacht verschil qua game met wat ik smiddags en de dag ervoor speelde.
Ben er ondertussen ook wel klaar mee en me team verwijderd.
Ga lekker aan football manager 26 beginnen.
ook dat speelt allemaal mee.Bossie schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:10:
[...]
Dat komt simpelweg als je in elk ander spel op links drukt, je op je scherm ook naar links gaat.
Fifa is het enige spel wat ik kan noemen waarbij de input en de “uitvoer” van de input regelmatig niet overeenkomen.
Eigenlijk is dit al sinds de frostbite engine een issue, desondanks dat de content van de game elk jaar beter word is er mbt een gameplay zelf juist een omgekeerde trend.
Het is eigenlijk te bizar voor woorden, in squadbattles kan ik het wel hebben dat de ai mij het op deze manier een beetje moeilijker maakt maar tijdens rivals/champs
Het is een optelsom.
Zoveel dingen gebeuren er op het veld wat ik niet wil.
Maar goed, het zal wel aan mij liggen aangezien de tegenstanders er geen last van hebben.
Wat ook ruk is dat rivals rewards echt enorm slecht zijn.
Ik speel onderhand 15 potten om aan 15 Wins te komen.
En dan krijg je een 9 x 75 pakketten onverhandelbaar en wat coins haha.
Dus de meeste blijven in 7 hangen.
Easy Wins voor de puntjes voor WL.
Waarom zou je promoveren als de rewards zo ruk zijn?
pas op!Traeces schreef op maandag 10 november 2025 @ 13:42:
[...]
Deel je mening.
Gister werd ik ook lichtelijk tot zeer geïrriteerd op de game. Want het was weer een dag en nacht verschil qua game met wat ik smiddags en de dag ervoor speelde.
Ben er ondertussen ook wel klaar mee en me team verwijderd.
Ga lekker aan football manager 26 beginnen.
Zwaar verslavend.
Speelde toen nog Championship manager 01/02 volgens mij.
Tsigalko,Oghahowa dat soort jongens.
Uren en uren aan gespendeerd.
Zeer zeker herkenbaar. Ik kom ook maar niet weg uit die lage divisies. Daar waar ik voorheen nog wel rond divisie 3 zat, lukt het nu voor geen meter. Heb al zoveel dingen geprobeerd met verschillende tactics, andere (type) spelers. Niks helpt. En inderdaad WL en Rivals rewards zijn ruk. Ik speel al voetbalspellen sinds International Superstar Soccer op de Nintendo, maar heb er nog nooit zo weinig plezier in gehad als nu.joenes30 schreef op maandag 10 november 2025 @ 12:41:
Zo, m’n kicksen opgeborgen en klaar met FC26.
Kom div 7 niet uit.
Herkenbaar?
Heb precies hetzelfde gevoel, speel al heel lang voetbalspellen, inderdaad International Superstar Soccer helemaal grijs gespeeld. Ben altijd een divisie 3 t/m 5 geweest, dus geen topper, maar haal nu met pijn en moeite 7. Ben al wel een ouwe lul (58 jaar), maar vond het altijd ontspannend, nu is het meer frustatie dan ontspanning helaas.Moody2204 schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:41:
[...]
Zeer zeker herkenbaar. Ik kom ook maar niet weg uit die lage divisies. Daar waar ik voorheen nog wel rond divisie 3 zat, lukt het nu voor geen meter. Heb al zoveel dingen geprobeerd met verschillende tactics, andere (type) spelers. Niks helpt. En inderdaad WL en Rivals rewards zijn ruk. Ik speel al voetbalspellen sinds International Superstar Soccer op de Nintendo, maar heb er nog nooit zo weinig plezier in gehad als nu.
Input lag is gewoon enorm soms ook. Gister avond penalty shoot out.joenes30 schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:12:
[...]
ook dat speelt allemaal mee.
Het is een optelsom.
Zoveel dingen gebeuren er op het veld wat ik niet wil.
Maar goed, het zal wel aan mij liggen aangezien de tegenstanders er geen last van hebben.
Wat ook ruk is dat rivals rewards echt enorm slecht zijn.
Ik speel onderhand 15 potten om aan 15 Wins te komen.
En dan krijg je een 9 x 75 pakketten onverhandelbaar en wat coins haha.
Dus de meeste blijven in 7 hangen.
Easy Wins voor de puntjes voor WL.
Waarom zou je promoveren als de rewards zo ruk zijn?
Kan me pookje niet verder naar rechts sturen en hij schiet gewoon vol gas door het midden.
Zelfde met me keeper duw pookje naar links en hij blijft gewoon staan. En ineens uit het niets duikt hij met een vertraging naar links.
Er gebeuren soms zoveel onverklaarbare dingen in deze game en daar ben ik gewoon klaar mee.
Haha ken dat probleem maar al te goed. Sinds het fm is iedere versie gekocht, me steam lijst is vorig jaar pas onderbroken nadat de game niet uit kwamjoenes30 schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:14:
[...]
pas op!
Zwaar verslavend.
Speelde toen nog Championship manager 01/02 volgens mij.
Tsigalko,Oghahowa dat soort jongens.
Uren en uren aan gespendeerd.
Heel benieuwd naar de versie van dit jaar.
Helaas is de versie dit jaar enorm slecht - die had beter niet uit kunnen komen...Traeces schreef op maandag 10 november 2025 @ 15:12:
[...]
Haha ken dat probleem maar al te goed. Sinds het fm is iedere versie gekocht, me steam lijst is vorig jaar pas onderbroken nadat de game niet uit kwam
Die input delay is echt dramatisch. Uiteindelijk verpest dat het meeste het plezier in het spel.
Klinkt als een ander spel dat ik kenheron schreef op maandag 10 november 2025 @ 15:33:
[...]
Helaas is de versie dit jaar enorm slecht - die had beter niet uit kunnen komen...
Die input delay is echt dramatisch. Uiteindelijk verpest dat het meeste het plezier in het spel.
Zo erg dit jaar ?heron schreef op maandag 10 november 2025 @ 15:33:
[...]
Helaas is de versie dit jaar enorm slecht - die had beter niet uit kunnen komen...
elke dag hetzelfde.Moody2204 schreef op maandag 10 november 2025 @ 14:41:
[...]
Zeer zeker herkenbaar. Ik kom ook maar niet weg uit die lage divisies. Daar waar ik voorheen nog wel rond divisie 3 zat, lukt het nu voor geen meter. Heb al zoveel dingen geprobeerd met verschillende tactics, andere (type) spelers. Niks helpt. En inderdaad WL en Rivals rewards zijn ruk. Ik speel al voetbalspellen sinds International Superstar Soccer op de Nintendo, maar heb er nog nooit zo weinig plezier in gehad als nu.
Als ik een pot win verlies ik hem daarna natuurlijk.
Kan kwa veldspel goed meekomen maar trek steeds aan het kortste eind.
Dan komen de frustraties en rennen de katten weg en m’n vrouw naar boven haha.
Ik dacht waar ben ik mee bezig?
Honderden YT video’s bekeken niks helpt.
Gaat alleen maar slechter met die tips.
En waar het aan ligt?
Ik zou het niet weten.
Besloten om alles te discarden inclusief m’n verhandelbare spelers.
Dit spel is gif voor mij op deze manier.
ja dat is geen voetballen meer.Traeces schreef op maandag 10 november 2025 @ 15:12:
[...]
Input lag is gewoon enorm soms ook. Gister avond penalty shoot out.
Kan me pookje niet verder naar rechts sturen en hij schiet gewoon vol gas door het midden.
Zelfde met me keeper duw pookje naar links en hij blijft gewoon staan. En ineens uit het niets duikt hij met een vertraging naar links.
Er gebeuren soms zoveel onverklaarbare dingen in deze game en daar ben ik gewoon klaar mee.
[...]
Haha ken dat probleem maar al te goed. Sinds het fm is iedere versie gekocht, me steam lijst is vorig jaar pas onderbroken nadat de game niet uit kwam
Beter dan aan de kant leggen want je kookt dan.
Moet zeggen dat ik in jaren nog niet zo weinig last heb gehad van input lag als bij deze versie. Dat is dus wel positief. Verder geniet ik ook gewoon lekker van het spel. Vraag me dan ook af in hoeverre jullie kritiek terecht is of dat het ook voor een groot gedeelte bij jullie tussen de oren zit 😜 haha
Pack ik uit de rush objectives donnaruma untr.
Zal eens een weekje donnaruma testen.
Vind het spel trouwens qua stabiliteit ook meestal wel prima.
Gisteravond WL gedaan en speelde best goed, wilde hem alleen afronden dus wat potjes verloren die ik niet hoefde te verliezen.
Als ik te veel mensen tegenkom die je rond de 16 constant voorbij proberen te dribbelen vind ik het wel een wat minder leuk spel. Daar heb ik nog niet het ultieme wapen tegen gevonden.
[ Voor 58% gewijzigd door cubert20 op 10-11-2025 23:17 ]
Kijk voor dd grap eens op X. Daar zie je geen enkel positief bericht over EAFC26. Zelfs de bekende Youtubers zijn negatief.tukkerterror90 schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:37:
Wat zijn jullie toch allemaal negatief😜
Moet zeggen dat ik in jaren nog niet zo weinig last heb gehad van input lag als bij deze versie. Dat is dus wel positief. Verder geniet ik ook gewoon lekker van het spel. Vraag me dan ook af in hoeverre jullie kritiek terecht is of dat het ook voor een groot gedeelte bij jullie tussen de oren zit 😜 haha
ik ben een matige casual player die in 7 zit en met pijn en moeite bijna promotie naar 6 heb te pakken.cubert20 schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:51:
Ik was aan het denken of ik de pope SBC ga doen.
Pack ik uit de rush objectives donnaruma untr.
Zal eens een weekje donnaruma testen.
Vind het spel trouwens qua stabiliteit ook meestal wel prima.
Gisteravond WL gedaan en speelde best goed, wilde hem alleen afronden dus wat potjes verloren die ik niet hoefde te verliezen.
Als ik te veel mensen tegenkom die je rond de 16 constant voorbij proberen te dribbelen vind ik het wel een wat minder leuk spel. Daar heb ik nog niet het ultieme wapen tegen gevonden.
Als je de dag erna het spel speelt en je verliest ineens alles op rij tegen echt veel betere tegenstanders die alle facetten van de meta beheersen dan ben je er wel een keer klaar mee.
De ene dag speel je tegen FC bal op ‘t dak 5 en de andere dag speel je tegen IJsselmeervogels 1.
We zijn gewoon allemaal zuurtjes die niet zo goed zijn in fifa, maar dat light niet aan onstukkerterror90 schreef op maandag 10 november 2025 @ 22:37:
Wat zijn jullie toch allemaal negatief😜
Niet gelijk beginnen aan zulke objectives.jantjezoepenman schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:57:
Ik ben zelfs een zeer matige casual speler. Probleem is alleen dat ik dan de leuke objectives niet kan halen omdat ik alleen verlies als ik een toernooi wil spelen. Dus geen Rodriguez voor mijn want 5 wins haal ik nooit.
Iedereen die makkelijk wint is vrij snel klaar en je hebt hier gewoon zoveel potten om die objective te clearen.
Die laatste dagen zijn de betere spelers meestal al wel klaar.
Sommige potten zijn zeker niet leuk, de meta is dit jaar wel heel dribbel georienteerd.Bossie schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:11:
[...]
We zijn gewoon allemaal zuurtjes die niet zo goed zijn in fifa, maar dat light niet aan ons
Mijn angst is dat de casual spelers gaan afhaken en je alleen nog meta dribbelaars overhoud die constant op balbezit spelen tot er een zeker gaatje is.
Dan gaat het spel wel doodbloeden en wordt je playerbase heel klein.
goede spelers blijven nu hangen in 7.cubert20 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 11:51:
[...]
Sommige potten zijn zeker niet leuk, de meta is dit jaar wel heel dribbel georienteerd.
Mijn angst is dat de casual spelers gaan afhaken en je alleen nog meta dribbelaars overhoud die constant op balbezit spelen tot er een zeker gaatje is.
Dan gaat het spel wel doodbloeden en wordt je playerbase heel klein.
Vanaf die divisie mag je meedoen met de WL en moet je nog kwali punten halen.
Aangezien die rewards ruk zijn in Rivals kan je beter in 7 blijven hangen,easy de punten binnen sprokkelen en WL spelen.
Koppel WL los van Rivals.
Doe weer een kwali.
bv 1 winnen van 3.
Bij 10 winst in WL ben je automatisch gekwalificeerd.
Rivals wordt dan weer een aparte mode waarin het loont om te promoveren.
Zo kan ik als matige casual player ook weer richting div 5 gaan en op m’n eigen niveau spelen.
Snap niet dat E.A. deze simpele oplossing niet ziet.
Maar goed, ik laat het hierbij.
Wil niet als een ouwe zeur overkomen.
Wens iedereen veel plezier met FC 26!
Wat een YouTuber of mensen op X vinden zal mij persoonlijk echt een worst wezen. Het gaat er toch om wat je eigen ervaring is met de game? Het lijkt soms wel alsof mensen alles baseren op een andermans mening dan hun eigen mening. Want ja, die bekende YouTuber zegt dat de game rommel is, dus dan vind ik dat ook maar. Ik zeg hier overigens niet mee dat jij zo bent he. Dit is meer even in het algemeen benoemd.Moody2204 schreef op maandag 10 november 2025 @ 23:25:
[...]
Kijk voor dd grap eens op X. Daar zie je geen enkel positief bericht over EAFC26. Zelfs de bekende Youtubers zijn negatief.
GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel
confirmation bias, ik vind het zeker geen top spel maar leuk genoeg om er regelmatig een uurtje in te stekenPartypooper schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:47:
[...]
Wat een YouTuber of mensen op X vinden zal mij persoonlijk echt een worst wezen. Het gaat er toch om wat je eigen ervaring is met de game? Het lijkt soms wel alsof mensen alles baseren op een andermans mening dan hun eigen mening. Want ja, die bekende YouTuber zegt dat de game rommel is, dus dan vind ik dat ook maar. Ik zeg hier overigens niet mee dat jij zo bent he. Dit is meer even in het algemeen benoemd.
Vorige week was 7 genoeg.joenes30 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:47:
[...]
goede spelers blijven nu hangen in 7.
Vanaf die divisie mag je meedoen met de WL en moet je nog kwali punten halen.
Aangezien die rewards ruk zijn in Rivals kan je beter in 7 blijven hangen,easy de punten binnen sprokkelen en WL spelen.
Koppel WL los van Rivals.
Doe weer een kwali.
bv 1 winnen van 3.
Bij 10 winst in WL ben je automatisch gekwalificeerd.
Rivals wordt dan weer een aparte mode waarin het loont om te promoveren.
Zo kan ik als matige casual player ook weer richting div 5 gaan en op m’n eigen niveau spelen.
Snap niet dat E.A. deze simpele oplossing niet ziet.
Maar goed, ik laat het hierbij.
Wil niet als een ouwe zeur overkomen.
Wens iedereen veel plezier met FC 26!
Afgelopen week moest je echt in 6 zitten.
Ik ga wel kijken of ik dit keer naar 5 of 4 kan promoveren, want om weer in 6 te komen vanuit 8 vond ik nog wel een onderneming.
Klopt, dat doen veel mensen inderdaad. Bij mij is het andersom: ik vind het rommel tot dusver, en dat wordt door veel Youtubers etc. bevestigd.Partypooper schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 12:47:
[...]
Wat een YouTuber of mensen op X vinden zal mij persoonlijk echt een worst wezen. Het gaat er toch om wat je eigen ervaring is met de game? Het lijkt soms wel alsof mensen alles baseren op een andermans mening dan hun eigen mening. Want ja, die bekende YouTuber zegt dat de game rommel is, dus dan vind ik dat ook maar. Ik zeg hier overigens niet mee dat jij zo bent he. Dit is meer even in het algemeen benoemd.
Net die nieuwe patch geïnstalleerd en daarna al 3x vastgelopen in de menu’s. Ik bedoel maar…
Edit: 4x
Edit: 5x, gebeurt telkens bij samenstellen van een team voor Gauntlet
En kennelijk kan ik iedereen op doel zetten als ik bij een nieuw team een keeper uit mijn club wil selecteren.
Inmiddels 7x vastgelopen in de menu’s. Bizar dit weer….
[ Voor 18% gewijzigd door Moody2204 op 11-11-2025 17:12 ]
En ik dacht dat ik de enige oudere jongere was die dit spel nog speelde (57 jaar)Den3004 schreef op maandag 10 november 2025 @ 15:11:
[...]
Heb precies hetzelfde gevoel, speel al heel lang voetbalspellen, inderdaad International Superstar Soccer helemaal grijs gespeeld. Ben altijd een divisie 3 t/m 5 geweest, dus geen topper, maar haal nu met pijn en moeite 7. Ben al wel een ouwe lul (58 jaar), maar vond het altijd ontspannend, nu is het meer frustatie dan ontspanning helaas.
Ik voel een 50+ toernooitje aankomenJoosterh schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:46:
[...]
En ik dacht dat ik de enige oudere jongere was die dit spel nog speelde (57 jaar)
Packte net estevou van Chelsea
Dacht dat ik al een oudje was met m'n 35 jaar maar dat valt dus nog mee haha.Joosterh schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:46:
[...]
En ik dacht dat ik de enige oudere jongere was die dit spel nog speelde (57 jaar)
Vervolgens moet je je spelers wisselen voor de tweede ronde in de gauntlet en loopt de game simpelweg vast terwijl je nieuwe spelers aan het inpassen ben.
Eigenlijk zou je gewoon de aanschafprijs teruggestort moeten krijgen voor wat EA als game durft te verkopen.
Niet om mijn gelijk te halen, maar dit is exact wat ik bedoel.Bossie schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 22:27:
3 potjes gespeeld, drie potjes in een slowmotion team.
Vervolgens moet je je spelers wisselen voor de tweede ronde in de gauntlet en loopt de game simpelweg vast terwijl je nieuwe spelers aan het inpassen ben.
Eigenlijk zou je gewoon de aanschafprijs teruggestort moeten krijgen voor wat EA als game durft te verkopen.
Een miljoenenbedrijf als EA, weet het spel gewoon te verkloten. En dus niet alleen de gameplay.
Jazeker, alleen het duurt waarschijnlijk wel even.Markvd1984 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:13:
Kunnen de blauwe kaarten ook weer stijgen in rating
Packte net estevou van Chelsea
Fixtures
25 Nov: FC Barcelona
9 Dec: Atalanta BC
21 Jan: Pafos FC
28 Jan: SSC Napoli
Upgrades & Requirements
7 points or more
UPGRADE
+1 OVR
1 Appearance(s) in a win match
0/1
UPGRADE
+1 Role+ +1 PS
1 goal(s) or assist(s)
0/1
UPGRADE
+1 Role++ +1 PS
Finish Top 8 in league playoffs
UPGRADE
+1 PS+ (max. 1) or +2 PS
1 Club goal(s) in 4 different matches
0/4
UPGRADE
+1 OVR
Heb al de hele week veel packs geopend, zowel seizoensladder, league sbc en alle doelstellingen enz enz, nog geen kleurtje gezien hahacubert20 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 00:11:
[...]
Jazeker, alleen het duurt waarschijnlijk wel even.
Fixtures
25 Nov: FC Barcelona
9 Dec: Atalanta BC
21 Jan: Pafos FC
28 Jan: SSC Napoli
Upgrades & Requirements
7 points or more
UPGRADE
+1 OVR
1 Appearance(s) in a win match
0/1
UPGRADE
+1 Role+ +1 PS
1 goal(s) or assist(s)
0/1
UPGRADE
+1 Role++ +1 PS
Finish Top 8 in league playoffs
UPGRADE
+1 PS+ (max. 1) or +2 PS
1 Club goal(s) in 4 different matches
0/4
UPGRADE
+1 OVR
Something under the bed is drooling
Nog niet gezien, maar heb de vorige aflevering wel gezien. Soms werkt het algoritme primaMauz1978 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:36:
How to get the fun back in FC26:
[YouTube: Breaking The Cycle – The Secret to Enjoying FC 26 Again]
Zit misschien wat in voor alle klagers/ragers onder ons (waaronder ik).
[ Voor 22% gewijzigd door Bossie op 12-11-2025 20:00 ]
Zit zeker wat in ja. Misschien toch eens poging wagen om een past en present AC Milan te bouwen.Mauz1978 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:36:
How to get the fun back in FC26:
[YouTube: Breaking The Cycle – The Secret to Enjoying FC 26 Again]
Zit misschien wat in voor alle klagers/ragers onder ons (waaronder ik).
Overigens net op tijd gestopt vandaag, anders waren het divisie 8 rewards
[ Voor 38% gewijzigd door Moody2204 op 12-11-2025 22:13 ]
Heb ik iets gemist of is er iets stuk bij EA?
Die freezes van het wisselen zijn ontstaan door de laatste patch voor zover ik weet.Bossie schreef op woensdag 12 november 2025 @ 22:21:
4 potjes gespeeld, constant vertraagde gameplay ondanks 8-11ms, een disconnect en driemaal de game moeten afsluiten/opnieuw moeten starten door freezes tijdens het wisselen van spelers.
Heb ik iets gemist of is er iets stuk bij EA?
Beetje “vervelend” icm gauntlet idd.Moody2204 schreef op woensdag 12 november 2025 @ 23:51:
[...]
Die freezes van het wisselen zijn ontstaan door de laatste patch voor zover ik weet.
Lijkt overigens alleen te gebeuren als je multi-select of hoe dat ook het enabled.
[ Voor 14% gewijzigd door Bossie op 13-11-2025 07:10 ]
Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire
1 voor 1 werkt inderdaad wel. Wel raar dat dit zo is na die laatste patch. Ik bedoel: dan passen ze toch alleen gameplay wijzigingen toe over het algemeen?Bossie schreef op donderdag 13 november 2025 @ 07:09:
[...]
Beetje “vervelend” icm gauntlet idd.
Lijkt overigens alleen te gebeuren als je multi-select of hoe dat ook het enabled.
Nou, een 84-rated Gvardiol als 'beste' kaartje uit mijn Rivals rewards. Dat wordt weer een week doelloos potjes in div. 7 spelen (want dan kan je immers geen WL spelen) voor shit rewards. Of niet. Want saai zo.
Denk toch dat veel casual spelers op deze manier afhaken, want ik zal echt niet de enige zijn die vooralsnog niet verder komt dan div. 7 (na eerdere edities wel veel hoger te hebben gezeten).
Dus gisteren even een uitstapje gemaakt naar online seasons. Dat was me zeker qua gameplay een verademing. Liep supervlot.
[ Voor 41% gewijzigd door Moody2204 op 13-11-2025 09:29 ]
Moody2204 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:33:
[...]
1 voor 1 werkt inderdaad wel. Wel raar dat dit zo is na die laatste patch. Ik bedoel: dan passen ze toch alleen gameplay wijzigingen toe over het algemeen?
Seizoenen verloopt een stuk beter! Vroeger speelde ik enkel maar seizoenen en zat ik altijd wel in divisie 1, is denk ik wel makkelijker ook hier omdat je met gelijke ploegen tegen mekaar speelt.
Nou, een 84-rated Gvardiol als 'beste' kaartje uit mijn Rivals rewards. Dat wordt weer een week doelloos potjes in div. 7 spelen (want dan kan je immers geen WL spelen) voor shit rewards. Of niet. Want saai zo.
Denk toch dat veel casual spelers op deze manier afhaken, want ik zal echt niet de enige zijn die vooralsnog niet verder komt dan div. 7 (na eerdere edities wel veel hoger te hebben gezeten).
Dus gisteren even een uitstapje gemaakt naar online seasons. Dat was me zeker qua gameplay een verademing. Liep supervlot.
Deze casual speler doet vooral objectives i.v.m. evo’s in squadbattles. Hiervoor word de ervaring veel meer ontspannen ipv jezelf te forceren om rivals te spelen zodat je champs kan doen.Moody2204 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:33:
[...]
1 voor 1 werkt inderdaad wel. Wel raar dat dit zo is na die laatste patch. Ik bedoel: dan passen ze toch alleen gameplay wijzigingen toe over het algemeen?
Het speel reset elk jaar, dus die rewards maken niet zoveel uit.
Inmiddels kan ik overigens al een half team opstellen met spelers uit de campaign pack SBC.
Ik probeer ook zoveel mogelijk obejctives te doen.Bossie schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:01:
[...]
Deze casual speler doet vooral objectives i.v.m. evo’s in squadbattles. Hiervoor word de ervaring veel meer ontspannen ipv jezelf te forceren om rivals te spelen zodat je champs kan doen.
Het speel reset elk jaar, dus die rewards maken niet zoveel uit.
Inmiddels kan ik overigens al een half team opstellen met spelers uit de campaign pack SBC.
Al denk ik dat ik wel wat kritischer moet worden want het is wel erg veel deze week.
De standaard rush objectives laat ik eerst wel liggen zitten niet zoveel mooie pakketjes in.
Ik doe echt niet alles, vaak komt er aan het einde bizar veel compensatie punten.cubert20 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:56:
[...]
Ik probeer ook zoveel mogelijk obejctives te doen.
Al denk ik dat ik wel wat kritischer moet worden want het is wel erg veel deze week.
De standaard rush objectives laat ik eerst wel liggen zitten niet zoveel mooie pakketjes in.
Hoewel ik momenteel maar op level 5 zit, gebaseerd op hoelang het seizoen nog duurt lijk ik behoorlijk achter te lopen.
Vanavond in ieder geval weer even een paar potjes gauntlet voor de coins en evo
Ook XP voor nog 32 levels? Ik twijfel eraan. Volgende keer doe ik ook die season pass niet meer denk ik, want zo heeft dat ook geen enkele zin, buiten dat het ook heel karig is wat je krijgt. Sorry dat ik telkens zo negatief ben over dit spel, maar ik vind het dan ook echt heel, heel slecht deze editie.Bossie schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:23:
[...]
Ik doe echt niet alles, vaak komt er aan het einde bizar veel compensatie punten.
Hoewel ik momenteel maar op level 5 zit, gebaseerd op hoelang het seizoen nog duurt lijk ik behoorlijk achter te lopen.
Vanavond in ieder geval weer even een paar potjes gauntlet voor de coins en evo
Na 2 keer een volledige gauntlet al 1 maal 3x in een gauntlet gewonnen.
Dat uefa primetimetoernooi moet ik echter nog de halve finale en de finale winnen.
Maar de gauntlet heb ik straks in ieder geval snel afgerond.
Vorige keer kregen we er inderdaad nog weet ik hoe veel punten bij aan het einde.
Ik had toen wel op 60k of zo kunnen uitkomen denk ik.
geen idee, daarom vraag ik het, misschien heb ik simpelweg een paar dingen gemist want ik volg het niet echt in detail.Moody2204 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:30:
[...]
Ook XP voor nog 32 levels? Ik twijfel eraan. Volgende keer doe ik ook die season pass niet meer denk ik, want zo heeft dat ook geen enkele zin, buiten dat het ook heel karig is wat je krijgt. Sorry dat ik telkens zo negatief ben over dit spel, maar ik vind het dan ook echt heel, heel slecht deze editie.
Het lijkt me wel dat het idee is dat je een season kan afronden tenzij je natuurlijk elke week het minimale doet.
[ Voor 3% gewijzigd door Bossie op 13-11-2025 17:04 ]
Ik zit momenteel op level 9, dus ook niet veel.Bossie schreef op donderdag 13 november 2025 @ 17:04:
[...]
geen idee, daarom vraag ik het, misschien heb ik simpelweg een paar dingen gemist want ik volg het niet echt in detail.
Het lijkt me wel dat het idee is dat je een season kan afronden tenzij je natuurlijk elke week het minimale doet.
Gebeurd me normaal echt nooit
Vond de vorige versie al niet denderend.Moody2204 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 16:30:
[...]
Ook XP voor nog 32 levels? Ik twijfel eraan. Volgende keer doe ik ook die season pass niet meer denk ik, want zo heeft dat ook geen enkele zin, buiten dat het ook heel karig is wat je krijgt. Sorry dat ik telkens zo negatief ben over dit spel, maar ik vind het dan ook echt heel, heel slecht deze editie.
Merkte dat ik al vrij snel uitgekeken was op het spel. Uiteindelijk komt fifa (eafc) altijd op hetzelfde neer:
Maximaal de meta uitbuiten.
Kappen, draaien, afschermen, draaien en goal. Overspelen is optioneel en alle spelers met 90+ pace zijn per definitie goed.
Deze versie overgeslagen en ik mis het geen seconde. Er ging teveel tijd inzitten voor een spel die mij onderaan de streep steeds minder plezier gaf. En laat ik nou juist gamen voor plezier.
wijze woorden
Op dat punt sta ik ook wel een beetje.Valandil schreef op donderdag 13 november 2025 @ 21:20:
[...]
Vond de vorige versie al niet denderend.
Merkte dat ik al vrij snel uitgekeken was op het spel. Uiteindelijk komt fifa (eafc) altijd op hetzelfde neer:
Maximaal de meta uitbuiten.
Kappen, draaien, afschermen, draaien en goal. Overspelen is optioneel en alle spelers met 90+ pace zijn per definitie goed.
Deze versie overgeslagen en ik mis het geen seconde. Er ging teveel tijd inzitten voor een spel die mij onderaan de streep steeds minder plezier gaf. En laat ik nou juist gamen voor plezier.
Even een uitstapje gemaakt naar online seasons.
Niveau is daar wel lager merk ik, aangezien ik met 10 overwinningen op rij in 1 ruk van div. 10 naar 8 ging.
Dus ja dan geeft het al snel meer voldoening. Maar verder zakt mijn motivatie voor vooral FUT wel steeds verder weg.
Nog een tip voor een multifunctionele speler: https://www.futbin.com/26/player/20402/simone-laudehr
Kan op CM/LM/RM, dus past eigenlijk overal.
En de R1 dribbel is vrij goed. En ik kan niet heel goed dribbelen
Veel xp binnengehaald in een paar potjes, daardoor nu lvl 22, einde week moet 33 haalbaar zijn.Den3004 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 17:09:
[...]
Ik zit momenteel op level 9, dus ook niet veel.
Die rodrygo kaart lijkt me wel een toppertje
Speelde echt heerlijk weg vanavond, mag ook wel een gezegt worden. Lekker aanvallende potjes gehad, nu weer in div6 eindelijk. Vond div7 echt een hel haha
[ Voor 19% gewijzigd door Augy op 14-11-2025 00:10 ]
Instelt waarmee je met 3 man druk zet en de spelers de hele wedstrijd dit kunnen blijven doen ?
Ik loop er nu elke wedstrijd tegenaan en kom gewoon niet onder de druk uit
Aangezien ik geen YouTube kijk over fifa ( door deze gasten is het juist toxic ) weet iemand of er iets over gedeeld is of hoe het werkt dat ik het ook kan instellen?
zijn dat niet vrijwel alle 451 of andere varianten met 3 CM's of meerdere spelers centraal in het middenveld waardoor het middenveld steeds bomvol is ?Markvd1984 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:34:
Weet iemand hoe je de tactiek oid
Instelt waarmee je met 3 man druk zet en de spelers de hele wedstrijd dit kunnen blijven doen ?
Aangezien ik geen YouTube kijk over fifa ( door deze gasten is het juist toxic ) weet iemand of er iets over gedeeld is of hoe het werkt dat ik het ook kan instellen?
Dat in combinatie met 2nd man press (RB ingedrukt houden geloof ik) of team press met het Dpad menu.Bossie schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:35:
[...]
zijn dat niet vrijwel alle 451 of andere varianten met 3 CM's of meerdere spelers centraal in het middenveld waardoor het middenveld steeds bomvol is ?
Zie youtubeMarkvd1984 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 09:34:
Weet iemand hoe je de tactiek oid
:strip_exif()/f/image/tJEANGDxyjcHCd3Vw6BdMLby.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p0SafqtrAvDECQMMJ9OU6wt9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xSYMotLMjJrbRZhdVbqBsTlw.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/HuISn1LAIZB3xgi8jP126B5A.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6WC6hRfaZQ4W9j1od99vH18b.jpg?f=fotoalbum_large)