Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Jep.RM-rf schreef op maandag 2 februari 2026 @ 12:56:
Wat betreft de aanloop naar de midterms... gisteren was er een opvallende uitslag bij een tussenverkiezing voor de Texaanse Senaat (dus een interne staatsverkiezing voor een vertegenwoordigend orgaan binnen Texas zelf).
Voor Senate District 9 werd een nieuwe senator gekozen, bij een tussentijdse special election... De Democraat Taylor Rehmet won, met 57,21% van de stemmen.
Het gebied staat bekend om diens gaswinning, dus niet direct een logisch Democratisch district. Bovendien is Rehmet een vakbondsman - iets waar ze over het algemeen een broertje dood aan hebben in Texas. Rehmet is wel een veteraan, dus misschien heeft dat geholpen.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Oei, Epstein ligt een beetje gevoelig. Hoe zou dat toch komen....?The Grammy Awards are the WORST, virtually unwatchable! CBS is lucky not to have this garbage litter their airwaves any longer. The host, Trevor Noah, whoever he may be, is almost as bad as Jimmy Kimmel at the Low Ratings Academy Awards. Noah said, INCORRECTLY about me, that Donald Trump and Bill Clinton spent time on Epstein Island. WRONG!!! I can’t speak for Bill, but I have never been to Epstein Island, nor anywhere close, and until tonight’s false and defamatory statement, have never been accused of being there, not even by the Fake News Media. Noah, a total loser, better get his facts straight, and get them straight fast. It looks like I’ll be sending my lawyers to sue this poor, pathetic, talentless, dope of an M.C., and suing him for plenty$. Ask Little George Slopadopolus, and others, how that all worked out. Also ask CBS! Get ready Noah, I’m going to have some fun with you! President DJT https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/115999513470647838
Past weer volledig in diagnose frontotemporale dementie.Milo85 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:20:
[...]
Oei, Epstein ligt een beetje gevoelig. Hoe zou dat toch komen....?
Schijnt ook dat dit soort mensen gewoon ook geloven in hun leugens en er van overtuigd zijn dat het echt is.
Zijn voorover leunende houding is hier ook een gevolg van.
Het blijft bizar dat een stotterende Biden afgeslacht werd in de media maar trump met dit weg blijft komen.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Trevor Noah heeft niets te vrezen .. hij is een zuid afrikaanMilo85 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:20:
[...]
Maar geen blanke...duvekot schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:44:
[...]
Trevor Noah heeft niet te vrezen .. hij is een zuid afrikaan
Maar Trump moet dan wel bewijzen dat de uitspraak van Trevor laster waren. En dan ga je richting discovery waarbij Trevor's advocaten ook bijvoorbeeld inzicht in de Epstein files kunnen krijgen.
Dit alles wel met de kanttekening dat het voorheen zo werkte in de VS en dat in het huidige dictatoriale regime van trump het wellicht niet meer zo werkt.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
FWIW,Milo85 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 13:20:
[...]
De eerste zin slaat op zijn frustratie over de uitspraken over ICE door o.a. Bad Bunny en Billie Eilish: https://www.nu.nl/323657/...iedienst-weg-met-ice.htmlThe Grammy Awards are the WORST, virtually unwatchable! CBS is lucky not to have this garbage litter their airwaves any longer.
De tweede zin omdat hij een vazal heeft weten te plaatsen bij CBS News, Bari Weiss.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Trump moet zelfs overtuigend bewijzen dat Noah wist dat de uitspraken niet juist zijn. (Actual Malice) Dat gaat nooit lukken (in een eerlijk proces).Player1S schreef op maandag 2 februari 2026 @ 14:00:
[...]
Maar Trump moet dan wel bewijzen dat de uitspraak van Trevor laster waren. En dan ga je richting discovery waarbij Trevor's advocaten ook bijvoorbeeld inzicht in de Epstein files kunnen krijgen.
Dit alles wel met de kanttekening dat het voorheen zo werkte in de VS en dat in het huidige dictatoriale regime van trump het wellicht niet meer zo werkt.
dus technisch heeft hij nooit gezegd dat dat Trump op dat eiland is geweest“Song of the Year, congratulations Billie Eilish, wow! That is a Grammy that every artist wants, almost as much as Trump wants Greenland. Which makes sense because Epstein’s island is gone, he needs a new one to hang out with Bill Clinton.”
En hij had ook zelf al besloten om te stoppen met de Grammys .. en in 2026 was het al de laatste keer dat het op CBS te zien was .. volgend jaar op ABC (wat al in 2024 vastgelegd was btw) dus hij zei zelf ook al dat hij zich niet echt in hoefde te houden dit jaar ....
Ik ben bang dat ze dan een berg zwart gelakte papieren in handen krijgen en je daar dus nog steeds weinig mee opschiet.Player1S schreef op maandag 2 februari 2026 @ 14:00:
[...]
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Dat zeg ik maar in zo'n process krijg je ook discovery (zoals ze dat daar noemen) en zo kunnen Trevor's advocaten ook toegang krijgen tot informatie waaronder de Epstein files.Spookelo schreef op maandag 2 februari 2026 @ 14:11:
[...]
Trump moet zelfs overtuigend bewijzen dat Noah wist dat de uitspraken niet juist zijn. (Actual Malice) Dat gaat nooit lukken (in een eerlijk proces).
Daarom heeft Trump ook nooit rechtszaken doorgezet over zijn belastingaangiftes (tot nu dan) want ook dan ga je in discovery en krijgt de tegenpartij toegang tot zulke zaken.
Trump heeft meerdere rechtszaken gevoerd over zijn belasting aangiftes .. en die zijn ook nog eens helemaal tot aan het Hooggerechtshof gegaan:Player1S schreef op maandag 2 februari 2026 @ 14:16:
Daarom heeft Trump ook nooit rechtszaken doorgezet over zijn belastingaangiftes (tot nu dan) want ook dan ga je in discovery en krijgt de tegenpartij toegang tot zulke zaken.
Wikipedia: Tax returns of Donald Trump
Trump heeft nu als vertegenwoordiger vd overheid te maken met rechtszaken die hij zelf tegen de overheid heeft aangespannen toen hij niet president was, en dat biedt mogelijkheden:duvekot schreef op maandag 2 februari 2026 @ 14:32:
[...]
Trump heeft meerdere rechtszaken gevoerd over zijn belasting aangiftes .. en die zijn ook nog eens helemaal tot aan het Hooggerechtshof gegaan:
Wikipedia: Tax returns of Donald Trump
"I'm supposed to work out a settlement with myself"
Trump Claims the Right to Cut Himself Blank Checks from Lawsuits
The president says he can award himself a “sensational amount” of money in lawsuits against the government.
https://www.thedailybeast...ank-checks-from-lawsuits/
Trump has claimed that he has the right to funnel as much taxpayer money into his accounts as he likes.
When asked by reporters what it was like to be on both sides of a lawsuit, Trump responded that “no one would care” if he awarded himself taxpayer funds for his own hand-selected “charities.”
As president, Trump has launched multiple lawsuits against the U.S. government that he is in charge of. He is seeking damages of more than $10 billion.
“I have to work out some sort of settlement,” Trump told reporters on Air Force One.
"I'm supposed to work out a settlement with myself."
Trump has personally grown his net worth an estimated $3.9 billion during the first year of his second term.
Hoe duidelijk wil je het hebben. Straks komt er een proefballonnetje dat ICE de verkiezingen mag regelen in blauwe staten“The Republicans should say, 'We want to take over. We should take over the voting in at least — many, 15 places. The Republicans ought to nationalize the voting," Trump said during an appearance on former deputy FBI Director Dan Bongino’s podcast.
Article I Legislative Branchuser109731 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 23:08:
Trump says Republicans should 'nationalize' elections
[...]
Hoe duidelijk wil je het hebben. Straks komt er een proefballonnetje dat ICE de verkiezingen mag regelen in blauwe staten
Section 4 Congress
Clause 1 Elections Clause
bron: https://constitution.cong...owse/article-1/section-4/The Times, Places and Manner of holding Elections for Senators and Representatives, shall be prescribed in each State by the Legislature thereof; but the Congress may at any time by Law make or alter such Regulations, except as to the Places of chusing Senators.
Dus als ze voldoende stemmen krijgen (en ik vermoed dat dit weer 60 senatoren nodig heeft) dan kan het Congres (House+Senaat) wetten aannemen die de door de Staten ingestelde wetten hoe zij de verkiezingen willen vormgeven kan overrulen. Het enige waar het Congres dus geen invloed op kan uitoefenen is de indeling van de districten voor senatoren (maar daar wordt op staten niveau al druk aan gesleuteld)
Nu zullen alle wetten op dit gebied direct voor gelegend gaan worden bij de rechter als "tegen de grondwet" .. en is het maar de vraag wat er dan gaat gebeuren. Het Hooggerechtshof is meestal terughoudend om aanpassingen toe te staan vlak voor verkiezingen. Maar het zal wel weer bijzondere gevechten opleveren.
Ik durf het bijna niet te schrijven, maar met alles wat er in de afgelopen weken gebeurd is...
Dat zit wel Schnorr.
Deze is verrassend te noemen, eens kijken of de Russische olieverkoop daadwerkelijk instort.
Ik geloof het niet namelijk.
Nope. China neemt dat wel over, al dan niet met een fijn stukje korting.Trishul schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 00:24:
https://nos.nl/artikel/26...-verlaagt-importheffingen
Deze is verrassend te noemen, eens kijken of de Russische olieverkoop daadwerkelijk instort.
Ik geloof het niet namelijk.
Zou me niks verbazen, hij noemt alles al naar zichzelf. En wil nog een 'Arc de Trump' bouwen in Washington...Stukfruit schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 00:19:
Hierna dus de Constitution of Peace introduceren omdat de oude Constution niet goed genoeg was en met Trump als de enige founding father?
Ik durf het bijna niet te schrijven, maar met alles wat er in de afgelopen weken gebeurd is...
FTFY.Stukfruit schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 00:19:
Hierna dus de Constitution of Peace introduceren omdat de oude Constution niet goed genoeg was en met Trump als de enige founding father daddy ?
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
https://www.nu.nl/323686/...goed-voor-handhaving.html
Die staan uiteindelijk niet aan?Calamor schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 08:22:
ICE gaat bodycams gebruiken. Ben wel benieuwd wat het effect zal hebben.
Die man heeft geen smaakMilo85 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 07:32:
[...]
Zou me niks verbazen, hij noemt alles al naar zichzelf. En wil nog een 'Arc de Trump' bouwen in Washington...

Bron: https://eu.usatoday.com/s...-anniversary/88320719007/
A'dam PVOutput
We kunnen wel raden hoe die bodycams gebruikt gaan worden. Als het ICE goed uitkomt dan is er beeld, en anders stonden ze niet aan of is de opname "kwijt". Plus dat natuurlijk video-opnames tegenwoordig vrij gemakkelijk aan te passen, of zelfs helemaal te genereren, zijn. Ik zou er niet echt waarde aan hechten om eerlijk te zijn. Enig vetrrouwen dat er al ooit geweest zou zijn in ICE en de Trump regering is allang verdwenen.Calamor schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 08:22:
ICE gaat bodycams gebruiken. Ben wel benieuwd wat het effect zal hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door olafmol op 03-02-2026 08:48 ]
Het begint hele grote Chaucesku-vibes te geven. Gierende tekorten, overal snijden, maar veel geld steken in zinloze vanity projectenericplan schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 08:32:
[...]
Die man heeft geen smaak
[Afbeelding]
Bron: https://eu.usatoday.com/s...-anniversary/88320719007/
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Blijkbaar valt dat nog wel mee, de meeste tickets worden verkocht aan 55+ vrouwen en vooral op het platteland in staten als Texas en Florida.b_g_e schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 16:56:
[...]
Vermoedelijk zijn de enige kaartjes die verkocht worden van de recensenten...
Trump-fans, dus. Maar ze brachten wel zeven miljoen op, wat voor een documentaire zeker niet slecht is.
Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT
Nouja, 1 ding: De prijs aan de pomp. En dat weet hij natuurlijk, vandaar dat vrijdag tijdens de bespreking met Iran waarschijnlijk een oliedeal gesloten gaat worden. En nee, die mensen die hij kwam redden, gaan er niets op vooruit.
Former US President Bill Clinton and his wife Hillary Clinton, the former Secretary of State, have agreed to testify in the congressional investigation into late sex offender Jeffrey Epstein.
It comes days before a vote on whether to hold the couple in criminal contempt for refusing to appear before the House Oversight Committee after a months-long standoff.
https://www.bbc.com/news/articles/c14r685mne4o
maar waarom komt Hillary mee? Zij wist toch al dat haar man niks heeft gedaan met Monica L. ?
[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 03-02-2026 09:05 ]
Dit is tweezijdig. Ten eerste heeft Bill Clinton veel meer gedaan en Hillary weet er mogelijk meer van. Ik denk overigens ook dat Hillary inmiddels een dode politieke carrière heeft. Die gaat nooit meer runnen voor president. Anderzijds is het iets waar de Republikeinen voor pushen omdat een groot deel van de Republikeinse top op het eiland van Epstein is geweest en dit is een goed afleidingsmaneuver._Bailey_ schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:03:
Bill én Hillary komen gezellig op de koffie bij het Congress.
Former US President Bill Clinton and his wife Hillary Clinton, the former Secretary of State, have agreed to testify in the congressional investigation into late sex offender Jeffrey Epstein.
It comes days before a vote on whether to hold the couple in criminal contempt for refusing to appear before the House Oversight Committee after a months-long standoff.
https://www.bbc.com/news/articles/c14r685mne4o
maar waarom komt Hillary mee? Zij wist toch al dat haar man niks heeft gedaan met Monica L. ?
Laten we wel wezen - De Epstein files zijn een eyeopener. Een glimps in de beerput van de rich and famous in de VS. De lijst met namen is enorm. Bill Clinton, Donald Trump, Elon Musk en Bill Gates o.a. De lijst gaat maar door en door. Daarnaast is er de mensenhandel waarbij ongetwijfeld mensen ook om het leven zijn gebracht in grote schaal. De banden met Rusland en Israël die werden gebruikt voor afpersing. Epsteins rol op o.a. 4Chan die heeft geholpen met de vorming van de culture war in de rechts politiek van de VS.
Laten we wel stellen - De schade is enorm en de VS is aangetast tot op het fundament. Het zijn (en ik kan het niet anders dan dat verwoorden) walgelijke mensen zonder goed moraal kompas waar wij niet betrokken bij willen zijn als Europa zijnde. Het is een ongelofelijk schandaal waarvan ik van mening ben dat er vrij weinig vergelijkbaar zijn. Op historisch niveau moet ik denken aan de manipulatie van toekomstige sultans door de Ottomaanse harems. Het familiare gekonkel van de Europese koningshuizen in de middeleeuwen of de Pretorianen van de Romeinen die bepaalde wie keizer werd. Mogelijk pauselijk Rome tijdens en na de kruistochten en hun corruptie met tegen geld wegbidden van zonden. Het is catastrofaal groot en dergelijk rot komt met een prijs.
Het is ook belangrijk om in te zien dat het niet snel beter wordt. Veel Democraten zitten ook vast in dit schandaal. Dus het is niet 1 zijde die rot is, het zijn er twee en beide zijn dus niet van plan om schoon schip te maken. Dat moet van buitenaf komen in de Amerikaanse politiek en in hun systeem is dat zo goed als onmogelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Auredium op 03-02-2026 09:17 ]
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
wij hebben hier Prins Andrew toch? En zo zullen er echt nog wel meer bekende mannen/politci/zakenlui in Europa betrokken zijn in dit ranzige pedonetwerk van Epstein.Auredium schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:14:
[...]
walgelijke mensen zonder goed moraal kompas waar wij niet betrokken bij willen zijn als Europa zijnde.
Denk niet dat het 'slechts' een Amerikaans pedonetwerk was.
Zeker niet. We hebben er hier ook zat. Vooralsnog lijkt het erop dat er geen echt grote politieke namen in zitten. Ik vermoed dat wij initieel ook niet het doel waren van de plannen van Epstein en zijn netwerk. Ik denk dat de Europeanen vooral bijvangst zijn maar het is zeker niet minder erg. Die mensen moeten verantwoordelijk worden gehouden._Bailey_ schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:20:
[...]
wij hebben hier Prins Andrew toch? En zo zullen er echt nog wel meer mannen in Europa betrokken zijn in dit ranzige pedonetwerk van Epstein.
Denk niet dat het 'slechts' een Amerikaans pedonetwerk was.
Laten we wel wezen - we mogen enigszins trots zijn op onze politici dat ze voor het merendeel niet bij dit wanstaltelijke spektakel zijn betrokken en dat is in ieder geval een positief iets. Maar die wat in de EU erbij betrokken waren en aanstichter waren in plaats van slachtoffer moeten ervoor worden berecht.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Maar wellicht dat Clinton een deur gaat openen naar dit netwerk en er toch berechtingen gaan plaatsvinden, maar ergens schat ik de kans daarop ongeveer richting de 1%.
Veel hearings in oa het Congress zijn in mijn ogen vooral voor de bühne, met 0 echte consequenties voor de daadwerkelijk betrokennen.
De realiteit is dat juridisch ingrijpen betekend dat aan zowel de kant van de Democraten als de Republikeinen er een hele hoop mensen achter slot en grendel zouden moeten gaan. Ook sommige grote van de tech bro's zijn erbij betrokken dus ook die zouden achter slot en grendel moeten. - Zoals ik het zie is er een soort stilzwijgende overeenkomst dat beide zijdes de hand boven elkaars hoofd houden in de wetenschap dat ze allebei met de ketting aan een loden bal vast zitten die ze krampachtig boven het water proberen te houden om maar niet te verdrinken._Bailey_ schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:29:
ik laat me graag verrassen , maar ik heb sterk het idee dat onder aan de streep er zo'n 0 berechtingen gaan plaatsvinden.
Maar wellicht dat Clinton een deur gaat openen naar dit netwerk en er toch berechtingen gaan plaatsvinden, maar ergens schat ik de kans daarop ongeveer richting de 1%.
Veel hearings in oa het Congress zijn in mijn ogen vooral voor de bühne, met 0 echte consequenties voor de daadwerkelijk betrokennen.
Wat dat betreft heeft Epstein het goed gespeeld. Door beide zijdes zijn corrupte circustent in te lokken zorgde hij ervoor dat het controle mechanisme in de VS rot werd. De Democraten konden de Republikeinen niets maken want ze zaten in dezelfde pot te graaien en visa versa.
Ik verwacht geen grote gevolgen wat ook betekend dat de VS rot zal blijven voor een hele, hele lange tijd. De VS zal moeten vallen en nieuwe mensen moeten opstaan in de VS om dit rot weg te spoelen voor nieuwe vruchtbare politieke grond. Ik zie geen andere manier.
Als het rot te diep gaat om uit te snijden, moet het lid geamputeerd worden in een last-ditch poging het organisme te redden. In dit geval moet heel de VS-democratie heruitgevonden worden.
Ze moeten
- afstappen van het 2-party-systeem
- een duidelijke stop zetten aan de macht van corporations.*
*er zal altijd -zoals overal- corruptie blijven bestaan, maar er is een verschil tussen corruptie dat omwille van z'n illegale aard gedwongen is in de schaduw z'n werk te doen, en systemische corruptie die gewoon open-en-bloot deel is van het geheel.
Oeverloos kapitalisme kan niet zonder systemische corruptie bestaan.
Alleen overheid (gekozen door het volk) bepaalt legislatuur, geen bedrijven, geen religieus controlesysteem.
Is het perfect? neen, maar wat nu in de VS gebeurt is alleen mogelijk geworden dankzij dat overloos kapitalisme dat (invloed)rijken in staat stelt beleid te kopen en te sturen te beslissen.
Tuurlijk wijzen we ook naar de (MAGA) kiezers die ongeacht hun politieke -en vaak morele- incapaciteit toch meewegen op verkiezingen... maar zij zijn slechts welwillende tools in het gereedschapskistje van die (invloed)rijken dus het komt op hetzelfde neer.
[ Voor 13% gewijzigd door PinusRigida op 03-02-2026 10:12 ]
Het twee partijen systeem was altijd al dom. In een twee partijen systeem heb je altijd het probleem dat 1 van de beide partijen de macht zal willen grijpen ten koste van alles. Goede verstandshoudingen zijn wat dat betreft in een dergelijke situatie niets meer dan tijdelijke politieke versies staak het vuren.PinusRigida schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 10:01:
[...]
Als het rot te diep gaat om uit te snijden, moet het lid geamputeerd worden in een last-ditch poging het organisme te redden. In dit geval moet heel de VS-democratie heruitgevonden worden.
Ze moeten
*er zal altijd -zoals overal- corruptie blijven bestaan, maar er is een verschil tussen corruptie dat omwille van z'n illegale aard gedwongen is in de schaduw z'n werk te doen, en systemische corruptie die gewoon open-en-bloot deel is van het geheel.
Alleen overheid bepaalt legislatuur, geen bedrijven, geen religieus controlesysteem.
Is het perfect? neen, maar wat nu in de VS gebeurt is alleen mogelijk geworden dankzij dat overloos kapitalisme dat (invloed)rijken in staat stelt legislatuur te kopen en te sturen te beslissen.
30 politieke partijen is ook wat veel maar er zouden er op zijn minst een stuk of acht dienen te zijn zodat mensen kunnen springen als een partij te rot begint te worden.
Als aanvulling:PinusRigida schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 10:01:
[...]
Ze moeten
[...]
- een nieuwe grondwet waarin de trias politica beter is gewaarborgd en de macht van de president wordt ingeperkt.
- een nieuw kiesstelsel dat afstapt van het "winner takes all" principe waarin de uitslag van de presidentsverkiezingen nu door de uitkomst in een handvol swingstates wordt bepaald
Eigenlijk zeg je dat het, in historische context, gewoon niet kan verrassen. Voor de 1% hebben altijd al andere regels gegolden, waar ook ter wereld.Auredium schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:14:
[...]
Dit is tweezijdig. Ten eerste heeft Bill Clinton veel meer gedaan en Hillary weet er mogelijk meer van. Ik denk overigens ook dat Hillary inmiddels een dode politieke carrière heeft. Die gaat nooit meer runnen voor president. Anderzijds is het iets waar de Republikeinen voor pushen omdat een groot deel van de Republikeinse top op het eiland van Epstein is geweest en dit is een goed afleidingsmaneuver.
Laten we wel wezen - De Epstein files zijn een eyeopener. Een glimps in de beerput van de rich and famous in de VS. De lijst met namen is enorm. Bill Clinton, Donald Trump, Elon Musk en Bill Gates o.a. De lijst gaat maar door en door. Daarnaast is er de mensenhandel waarbij ongetwijfeld mensen ook om het leven zijn gebracht in grote schaal. De banden met Rusland en Israël die werden gebruikt voor afpersing. Epsteins rol op o.a. 4Chan die heeft geholpen met de vorming van de culture war in de rechts politiek van de VS.
Laten we wel stellen - De schade is enorm en de VS is aangetast tot op het fundament. Het zijn (en ik kan het niet anders dan dat verwoorden) walgelijke mensen zonder goed moraal kompas waar wij niet betrokken bij willen zijn als Europa zijnde. Het is een ongelofelijk schandaal waarvan ik van mening ben dat er vrij weinig vergelijkbaar zijn. Op historisch niveau moet ik denken aan de manipulatie van toekomstige sultans door de Ottomaanse harems. Het familiare gekonkel van de Europese koningshuizen in de middeleeuwen of de Pretorianen van de Romeinen die bepaalde wie keizer werd. Mogelijk pauselijk Rome tijdens en na de kruistochten en hun corruptie met tegen geld wegbidden van zonden. Het is catastrofaal groot en dergelijk rot komt met een prijs.
Het is ook belangrijk om in te zien dat het niet snel beter wordt. Veel Democraten zitten ook vast in dit schandaal. Dus het is niet 1 zijde die rot is, het zijn er twee en beide zijn dus niet van plan om schoon schip te maken. Dat moet van buitenaf komen in de Amerikaanse politiek en in hun systeem is dat zo goed als onmogelijk.
Kaddafi liet ook talloze meisjes aanrukken, Saudi Arabie en VAE zijn ook zat uitspattingen, de Russische 1%, in India, in China, in Japan, etc etc. Gegarandeerd ook in Europa.
Het probleem is de klassenmaatschappij voortkomend uit geld = macht. Macht om dingen te doen, macht om anderen te laten zwijgen, macht om vervolging te ontlopen.
Wat er tegen helpt is een actieve democratie, onafhankelijke justitie en (onderzoeks)media die de personen verantwoordelijk houden.
Maar de 1% zit diep geworteld in de media en ook de democratie met allerlei bedrijfsbelangen, lobbies, etc.
Het is aan de burger om te stemmen voor niet alleen de plannen die men wil, maar ook tegen de invloeden of partijen die voor dergelijke zaken open staan of zelfs dergelijke bedrijven (= personen) de belangen behartigen (BBB).
Maar in de VS, met door hun districtenstelsel altijd een 2-partijen systeem, hoeft de 1% zich ook maar op 2 partijen te richten, en de politici financieel afhankelijk te maken van hun (handel met voorkennis in de Senaat...).
In zekere zin is het misschien wel wenselijk dat Trump een nieuwe grondwet opstelt. Die zal zeer snel tot grove onderdrukking en een revolutie leiden, waarna er een betere echt nieuwe opgesteld kan worden.
De huidige grondwet heeft domweg te veel onduidelijkheden of vrije interpretaties, maar men is er te zeer aan gehecht om er aan te sleutelen of vervangen.
[ Voor 5% gewijzigd door DropjesLover op 03-02-2026 10:14 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Tja maar wie heeft er belang bij om het systeem te veranderen; niemand van de huidige machtshebbers. Dus dat zou dan echt via een revolutie moeten gaan. Daarbij; de overgrote meerderheid van het volk is te dom om te snappen wat er echt is misgegaan en te wantrouwig naar de mensen die het wel snappen.PinusRigida schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 10:01:
[...]
Ze moeten
Alleen overheid (gekozen door het volk) bepaalt legislatuur, geen bedrijven, geen religieus controlesysteem.
Is het perfect? neen, maar wat nu in de VS gebeurt is alleen mogelijk geworden dankzij dat overloos kapitalisme dat (invloed)rijken in staat stelt legislatuur te kopen en te sturen te beslissen.
Tuurlijk wijzen we ook naar de (MAGA) kiezers die ongeacht hun politieke -en vaak morele- incapaciteit toch meewogen op Trump z'n (2!) terms... maar zij zijn slechts welwillende tools in het gereedschapskistje van die (invloed)rijken dus het komt op hetzelfde neer.
Wat dat betreft toont de VS wel wat een enorm succes beinvloeding heeft op alle vlakken; politiek via Epstein en kapitale injecties en massaal via sociale media en de commerciele media. Rusland en Israel hebben effectief de VS ontmanteld zonder ook maar 1 schot te lossen.
Ook voor de EU zou dit een wake-up call moeten zijn; dezelfde beinvloeding vindt hier ook plaats, maar gelukkig in minder sterke mate of met minder succes. In west EU zijn de democratische processen toch beter ingeregeld en is er meer politieke versnippering waardoor het systeem als geheel meer robuust is. Daarnaast zien we eindelijk, eindelijk ook de eerste stappen tegen sociale media. Het is allemaal nog erg lafjes, maar wel een begin.
Wat ik mij afvraag: verzamel je steeds meer geld omwille van hoe je bent of wordt je zo door steeds meer geld?
Kort gezegd: als ik zelf, om een of andere reden, steeds meer miljarden verzamel, zou ik dan ook een Trump, Epstein, musk, Bezos,... worden?
Tuurlijk, ook dat is een uiting van pure macht: ik ga allerlei regels opleggen aan jou en zelf doe ik er niets mee en je kunt er niets aan doenDropjesLover schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 10:11:
[...]
Eigenlijk zeg je dat het, in historische context, gewoon niet kan verrassen. Voor de 1% hebben altijd al andere regels gegolden, waar ook ter wereld.
Kaddafi liet ook talloze meisjes aanrukken, Saudi Arabie en VAE zijn ook zat uitspattingen, de Russische 1%, in India, in China, in Japan, etc etc. Gegarandeerd ook in Europa.
We zullen moeten beseffen dat we niet alles naast een economische meetlat moeten plaatsen: als een krant wat winst maakt, is het prima, het gaat scheef vanaf dat aandeelhouders tevreden gehouden moeten worden, dan gaat eeuwige groei bovengemiddeld zwaar tellen in doelstellingen, waar de eigenlijke doelstellingen hopelijk toch meer gebaseerd zou moeten zijn op tegengewicht bieden aan ' de macht', misstanden aan de kaak stellen en regeringen onderwerpen aan kritisch onderzoek.Het probleem is de klassenmaatschappij voortkomend uit geld = macht. Macht om dingen te doen, macht om anderen te laten zwijgen, macht om vervolging te ontlopen.
Wat er tegen helpt is een actieve democratie, onafhankelijke justitie en (onderzoeks)media die de personen verantwoordelijk houden.
Maar de 1% zit diep geworteld in de media en ook de democratie met allerlei bedrijfsbelangen, lobbies, etc.
Het is aan de burger om te stemmen voor niet alleen de plannen die men wil, maar ook tegen de invloeden of partijen die voor dergelijke zaken open staan of zelfs dergelijke bedrijven (= personen) de belangen behartigen (BBB).
Het gaat niet alleen om die 2 partijen, je ziet ook bij ons in een EP dat allerlei groepen zich verder groeperen, terwijl de seperate deelnemers van zeer divers pluimage zijn.Maar in de VS, met door hun districtenstelsel altijd een 2-partijen systeem, hoeft de 1% zich ook maar op 2 partijen te richten, en de politici financieel afhankelijk te maken van hun (handel met voorkennis in de Senaat...).
Grote problemen zijn zaken als fractiediscipline waarbij senatoren zich als stemvee gaan gedragen: 'dit is mijn president dus ik stem in principe voor alles'. Dat haalt elke vorm van democratie meteen onderuit, want de controlerende functie is op die manier dood en begraven. Je ziet daarbij dat de mentaliteit bij senatoren ontbreekt: van alle GOP senatoren was Greene misschien het meest oprecht (buiten dat die vrouw echt batshit insane is in alles, wat het nog opmerkelijker maakt misschien) door op te stappen. Echter is ze meteen daardoor ook zeer slecht in haar functie (nogmaals: even buiten beschouwen gelaten welke andere stapels onzalige visies ze heeft geuit): je stapt op omdat je ' eigen' regering je je zin niet geeft. Dat zou het moment moeten zijn dat je net alles op alles gaat zetten om je controlerende functie uit te voeren, ongeacht of je een president daar boos mee maakt of niet.
Men zal daarbij ook als lid van het congress moeten beseffen dat je er niet alleen voor je eigen staat zit, maar dat er ook overkoepelende belangen zijn die je moet verdedigen. Ook daar doet men echter niet aan, men lijkt vaak te ageren op druk van de eigen partij, danwel uit vrees om de zetel kwijt te raken: in essentie een vorm van appeasement en de historie leert ons dat appeasement een bijzonder slechte manier van samenwerken is.
Ik denk dat ze als natie keihard de rekening krijgen van een showmaatschappij, waar zaken als visie, toekomst, gedeeld belang geen deel meer lijken te maken van het sociale weefsel. Het is politiek gezien minder en minder een samenleving en meer en meer een collectie self-centered individuen die zich ook alleen maar als individu kunnen gedragen. Empathie of inlevingsvermogen ontbreekt volledig.
(dat gezegd zijnde is dat een beweging die je niet alleen in de VS ziet, het is te hopen dat we in andere landen snel lering uit halen en ons gedrag bijstellen).
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Ik vind deze video van Veritasium erg verhelderend waardoor dat komt en wat er voor mogelijke oplossingen er zijn:en als we toch bij veritasium zijn .. deze over netwerken laat ook wel "mooi" (dus eigenlijk niet mooi) zien hoe netwerken en verbindingen werken . en hoe een paar "bad actors" de boel eenvoudig kunnen veranderen naar hun mening. En als je dan ook nog de netwerken en de verbindingen kan controleren wordt het nog makkelijker ... dus daarom dat "sociale media" altijd meer slechts dan goed kan doen
De titel lijkt niets met netwerken te maken hebben .. maar kijk het tot het einde .. dan wordt het wel duidelijk volgens mij:
1, Geen Gerry Mandering, lijntjes dwars door buurten trekken die een partij bevoorbeeld
2, Geen kiesmannen, dat systeem is het meest vreemde wat er bestaat. Ja, tot nu toe stemmen ze symbolisch voor de kandidaat met de meeste stemmen in het district, maar ze zijn niet verplicht zich hier aan te houden. Staat volledig vrij voor omkoping of bedreiging om anders toe te kennen dan de wens van de stemmer.
3, Geen belemmeringen om te mogen stemmen > iedereen legaalverblijvend in de v.s mag stemmen zonder voter registration
4, Geen verplichting een heel juridisch gevecht aan te gaan om je in alle staten als partij te mogen registeren. Een simpele formule zo als die in Nederland is voldoende >voldoende steun en een startinleg en je mag je inschrijven als partij
5, Geen the winner takes it all mentaliteit, bijvoorbeeld 3 partijen, partij 1, 35% partij 2, 34% en partij 3, 31%, partij 1 krijgt alle macht in het stemgebied, zo zaag je direct aan de poten van kleinere partijen om überhaupt iets te zeggen te hebben.
6, Stemmen op een zondag, niet op een werkdag waardoor kansongelijke mensen minder makkelijk kunnen stemmen
7, Meer stemlokalen, het is nogsteeds raar te zien hoelang de rijen daar wel niet zijn en je vaak niet eens aan de beurt kan komen.
8, Debatten met meerdere partijen, stop eens met het polariseren dat tegenpartijen elkaar pas spreken op het aller laatste moment als de belangrijkste presidentskandidaten al zijn gekozen
9, Media aandacht voor alternatieve kandidaten, als je niet beter weet dan zou je denken dat alleen de Democraten en de Republikeinen een kandidaat naar voren schuiven,
10, Geldstromen voor verkiezingen aan banden leggen, super packs zijn de verschrikking van iedere democratie, het is letterlijk stemmen kopen. Ik geef jou 1 miljard voor de verkiezing cash, jij geeft mij 5 miljard aan voordelen als je president wordt.
Het is eerder andersom; de mensen die je noemt zijn stuk voor stuk narcisten / buitengewoon gefocused op hun eigen ego. Ik durf er wel op in te zetten dat ze een beroerde jeugd hebben gehad / niet populair waren en geld is voor hen een manier om status, macht en vrouwelijke aandacht te krijgen.Wozmro schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 10:26:
De belangrijkste factor is inderdaad geld. Steeds meer geld ten koste van steeds meer.
Wat ik mij afvraag: verzamel je steeds meer geld omwille van hoe je bent of wordt je zo door steeds meer geld?
Kort gezegd: als ik zelf, om een of andere reden, steeds meer miljarden verzamel, zou ik dan ook een Trump, Epstein, musk, Bezos,... worden?
Nu kun je natuurlijk zeggen; met een paar miljoen ben je toch wel klaar en heb je een luxe leven? Maar het is als een verslaving voor ze. Meer hebben dan alle anderen, de beste zijn, de aandacht die erbij komt kijken.
Idem voor vrouwen; er eentje voor je winnen is niet genoeg om hun ego blijvend te strelen. Ze blijven op zoek gaan naar die bevestiging en dus worden ze kwetsbaar voor figuren zoals Epstein. Geheime diensten hebben een neusje voor dat soort types; ze zijn makkelijk te beinvloeden en chanteerbaar te maken. Thierry Baudet was ook een schoolvoorbeeld wat dat betreft.
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II