Het is het masseren, rijp maken van het idee. Het zou me niet verbazen wanneer dit over enkele maanden daadwerkelijk gebeurt, de controle pakken. En dan in alle staten, in elk geval alle democratische, maar als ik Trump was zou ik geen risico nemen dat er in de republikeinse staten wederom een Mike Pence zit die net niet loyaal genoeg is.Auredium schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 16:57:
[...]
Let me guess, swingstates en democratische staten toevallig?
Maar goed, iedereen wist al dat de Midterms niet democratisch gaan verlopen.
Maar hoe staat het leger hierin dan? Die moeten ondertussen toch ook denken dat dit een gevaarlijke gek is?
De vraag is eerder, tot hoeverre heeft hij de legerleiding in zijn zak? De simpele soldaten die een wapen vasthouden doen niet veel meer dan een order aannemen en maandelijks inkomen innen. Het is een beetje als een medewerker van Apple publiekelijk te vragen hoe die denkt over het geslijm van Tim Cook tijdens een diner met Trump, en Cook daarmee afvalt.AMARONE schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 17:07:
Maar hoe staat het leger hierin dan? Die moeten ondertussen toch ook denken dat dit een gevaarlijke gek is?
WaPo schopt 1/3 van personeel eruit
Op zich logisch:
Of dit ook klopt heb ik nog niet kunnen verifiëren:

Het zou zomaar kunnen; er zouden nog maar 12 internationale bureaus blijven. Zie deze quote uit The Guardian:
Op zich logisch:
Tja, self-fulfilling prophecy.The newspaper has been bleeding subscribers in part due to decisions made by him — pulling back from an endorsement of Kamala Harris, a Democrat, during the 2024 presidential election against Trump, a Republican, and directing a more conservative turn on liberal opinion pages.
Of dit ook klopt heb ik nog niet kunnen verifiëren:
Het zou zomaar kunnen; er zouden nog maar 12 internationale bureaus blijven. Zie deze quote uit The Guardian:
Murray said that while the Post’s international coverage team will be scaled back, approximately 12 bureaus will remain “with a focus on national security issues”
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
The Washington Post dies in Darkness, zullen we maar zeggen.
Je zou zo bijna zeggen dat het meewerken aan het afbreken van een democratische rechtsstaat gevolgen heeft.
Je zou zo bijna zeggen dat het meewerken aan het afbreken van een democratische rechtsstaat gevolgen heeft.
[ Voor 16% gewijzigd door Stukfruit op 04-02-2026 18:47 ]
Dat zit wel Schnorr.
Nog niet van Trump, maar hier gaan we:user109731 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 23:08:
Straks komt er een proefballonnetje dat ICE de verkiezingen mag regelen in blauwe staten
Steve Bannon says ICE will ‘surround the polls’ as Trump doubles down on taking over elections
Steve Bannon said Tuesday that the federal government is planning to send Immigration and Customs Enforcement (ICE) officers to patrol polling stations during this year’s midterm elections.
“We’re going to have ICE surround the polls come November,” Bannon, a former senior advisor to President Donald Trump and still a figure of influence in the administration, said on Tuesday’s episode of his War Room podcast, addressing Democrats. “We’re not going to sit here and allow you to steal the country again. And you can whine and cry and throw your toys out of the pram all you want, but we will never again allow an election to be stolen.”
Let op:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II