• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
nog even wat extra olie op 't vuur gooien door Trump, hij stuurt Border Czar Tom Homan naar Minnesota.
N.a.v. 2 de ICE moordpartijen op Amerikaanse burgers.
Tom Homan, ook zeer betrokken geweest met Project2025.

Donald Trump is sending his border czar Tom Homan to Minnesota later on Monday, the U.S. president said after an outcry over the second fatal shooting of a U.S. citizen by immigration agents over the weekend in Minneapolis.
"Tom is tough but fair, and will report directly to me," he wrote in a social media post. White House spokeswoman Karoline Leavitt separately on X said Homan would manage Immigration and Customs Enforcement operations in the state.

https://www.reuters.com/w...man-minnesota-2026-01-26/

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:25

Auredium

Informaticus Chaoticus

_Bailey_ schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:09:
nog even wat extra olie op 't vuur gooien door Trump, hij stuurt Border Czar Tom Homan naar Minnesota.
N.a.v. 2 de ICE moordpartijen op Amerikaanse burgers.
Tom Homan, ook diep werkzaam geweest met Project2025

Donald Trump is sending his border czar Tom Homan to Minnesota later on Monday, the U.S. president said after an outcry over the second fatal shooting of a U.S. citizen by immigration agents over the weekend in Minneapolis.
"Tom is tough but fair, and will report directly to me," he wrote in a social media post. White House spokeswoman Karoline Leavitt separately on X said Homan would manage Immigration and Customs Enforcement operations in the state.

https://www.reuters.com/w...man-minnesota-2026-01-26/
Ik vraag mij af of dit het opzetje wordt naar martial law of ICE bij de stembureaus.
Het ziet er naar uit dat Trumps administratie de kans ziet om een escalerende situatie te maken/

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
"Tom is tough but fair, and will report directly to me,"
Dan weet je de uirslag al.

"Ik, van "ICE De WC-Eend", heb na een zeer grondig en eerlijk onderzoek geconstateerd dat de ICE-agenten zeer heldhaftig gehandeld hebben door een levensgevaarlijke bewapende terrorist uit te schakelen.

Ik draag hen dan ook voor een Presidential Medal of Honor".

Signed,
Tom Homan.

Virussen? Scan ze hier!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:53

Stoney3K

Flatsehats!

Auredium schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:13:
[...]

Ik vraag mij af of dit het opzetje wordt naar martial law of ICE bij de stembureaus.
Het ziet er naar uit dat Trumps administratie de kans ziet om een escalerende situatie te maken/
Minnesota was ook al bezig om de National Guard in stelling te brengen maar ik weet niet hoe ver het daarmee uiteindelijk is gekomen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• _Bailey_
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:17:
[...]

Minnesota was ook al bezig om de National Guard in stelling te brengen maar ik weet niet hoe ver het daarmee uiteindelijk is gekomen.
N.G is sinds dit weekend aanwezig in Minneapolis

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Auredium schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:13:
[...]

Ik denk dat trump rustig afwacht en hoopt dat een “lefty” zijn AR15 leeg ratelt op zo’n horde ice agenten om vervolgens inderdaad martial law toe te gaan passen. De bevolking dus net zolang jennen tot er iets gebeurt wat hem een excuus geeft.

Dat betekent, stam + t .

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Apache4u schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:25:
[...]

Ik denk dat trump rustig afwacht en hoopt dat een “lefty” zijn AR15 leeg ratelt op zo’n horde ice agenten om vervolgens inderdaad martial law toe te gaan passen. De bevolking dus net zolang jennen tot er iets gebeurt wat hem een excuus geeft.
Dit is inderdaad waar hij op hoopt om zo de midterms te cancellen die hij vreest te verliezen.

Elect a clown, expect a circus.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Slasher schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:27:
[...]

Dit is inderdaad waar hij op hoopt om zo de midterms te cancellen die hij vreest te verliezen.
En dan? Wat zou zijn endgame precies zijn? Want als dit begint dan blijft het straks escaleren en dan krijg je inderdaad dat de rode en blauwe staten elkaar nog met tanks te lijf gaan.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:33
Transportman schreef op maandag 26 januari 2026 @ 09:09:
[...]

Zolang de verkiezingen een winner takes all systeem is zal dat niet gebeuren, omdat opsplitsen de winst automatisch aan de ander geeft en je als groot blok gewoon veel meer kans hebt.
Ben ik me van bewust, maar er komt een breekpunt, dat zelfs MAGA te radicaal wordt voor de GOP. Daar zijn we nu natuurlijk al, maar ze zitten nu nog vast. Als de komende verkiezingen nu volledig fout gaan voor Trump, dan zal komt de GOP en hun aanhang voor de keuze te staan: doubling down of hervorming.
Musk heeft natuurlijk ook al eens de suggestie gewekt een eigen partij te starten. Die heeft daar de centen voor, verder niks natuurlijk, maar het zou het begin van een versplintering kunnen zijn.
Maar zoals ik al zei, dat is wellicht eerder wishful thinking :)

• wildhagen
  • Niet online
Stoney3K schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:33:
[...]

En dan? Wat zou zijn endgame precies zijn? Want als dit begint dan blijft het straks escaleren en dan krijg je inderdaad dat de rode en blauwe staten elkaar nog met tanks te lijf gaan.
Weer goed voor de wapenindustrie zullen we maar zeggen, die krigen dan aardig wat orders. En de wapenlobby (o.a. de NRA) is een vrij machtige.

En ach, alsof het Trump of zijn sekte iets kan boeien. Die zorgen wel dat ze financieel erop voouit gaan, en de problemen mag zijn opvolger op gaan lossen. Not my problem anymore, zal het idee wel zijn.

Virussen? Scan ze hier!

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:11

Plasma_Wolf

Student

Intussen is de overname van TikTok ook voltooid in het effect dat het heeft. Progressieve accounts hebben een shadowban gekregen. Tot voor kort werden hun videos bekeken, nu niet meer.

Tennessee Holler heeft een afbeelding, klik op de datum om de post met de afbeelding te zien.

UPDATE: TIKTOK IS COOKED. Our videos went from tens of thousands to 0. (seemingly a direct result of Trump & Bibi’s friends taking over)

The Tennessee Holler (@thetnholler.bsky.social) 26 januari 2026

As long as we're talking about how much TikTok sucks: Yesterday I did a livestream on TikTok and YouTube at the same time to compare data. It was my first YT live. TikTok Live viewers? 37 YouTube Live viewers? 16,500

Parkrose Permaculture ❌👑 (@parkroseperma.bsky.social) 25 januari 2026

• wildhagen
  • Niet online
Plasma_Wolf schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:35:
Intussen is de overname van TikTok ook voltooid in het effect dat het heeft. Progressieve accounts hebben een shadowban gekregen. Tot voor kort werden hun videos bekeken, nu niet meer.
En niet alleen dat. Zie ook nieuws: Privacybeleid TikTok in VS vermeldt nu verzamelen geaardheid en biome...
TikTok slaat in de VS onder meer immigratiestatus, ras en etniciteit, seksuele geaardheid, gezondheidsinformatie, zoals diagnoses van fysieke of mentale aandoeningen, en biometrische gegevens op.
Die info zal o.a. de Geheime Staats Politie van de VS (ICE) graag willen hebben. Handig voor hun razzias, deportaties en executies etc.

Maar he! In ieder geval krijgt China de info niet in handen. Nee, maar ICE wel.

Hoe ging dat gezegde ook al weer? Met iets van in de regen in de drup belanden?

Virussen? Scan ze hier!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:25

Auredium

Informaticus Chaoticus

Tennessee Holler heeft een afbeelding, klik op de datum om de post met de afbeelding te zien.
[Bluesky]

[Bluesky]
Tiktok valt nu onder de zelfde banner als X en Truth Social. Het is een bastion voor de Republikeinen en Maga.

Het voordeel is dat ze alle data hebben over gender diversiteit e.d. voor ICE.
Het nadeel is dat iedereen die de Republikeinen niet moet zijn account zal opzeggen of niet meer gebruiken waardoor het aantal users in de VS daalt en het platform minder waard wordt.

Overigens grote kans dat men op voorhand al een lijst had gemaakt met accounts die ze wilde afkappen.

[ Voor 5% gewijzigd door Auredium op 26-01-2026 15:40 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Op zich wel aardig van ze dat ze zo TikTok zelf om zeep helpen ;)
Aangezien het hele punt van TikTok de makkelijke views is.

[ Voor 47% gewijzigd door Stukfruit op 26-01-2026 16:09 ]

Dat zit wel Schnorr.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Apache4u schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:25:
[...]

Ik denk dat trump rustig afwacht en hoopt dat een “lefty” zijn AR15 leeg ratelt op zo’n horde ice agenten
Wat ironisch genoeg ook weer eigenlijk een juiste invulling van het 2de amendement is :+

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:46

[Bluesky]

[Bluesky]
Voor iedereen die nog meer bevestiging nodig had dat de VS een autoritaire en repressieve dictatuur is geworden.

Dit heeft overigens ook invloed op de Europese gebruikers. Het feit dat we social media met dit soort fratsen niet per direct blokkeren is belachelijk.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:55
We hoeven het niet te blokkeren want het betreft de Amerikaanse tiktok :Y)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Wat me ook opvalt is het "I can't repost this" wat iemand daar zegt.

Het minder bekijken zouden ze nog geforceerd kunnen proberen te verklaren met het nieuwe algoritme dat ze hebben ingevoerd, maar dit is een duidelijk bewijs.

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:43
PWM schreef op maandag 26 januari 2026 @ 16:08:
[...]

Wat ironisch genoeg ook weer eigenlijk een juiste invulling van het 2de amendement is :+
Dat is geen juiste invulling van het 2e amendement. Het 2e amendement is bedoeld om een leger te hebben in geval van een opstand of invasie. Dat is de militie (die onder bevel van het congres staat) waar het amendement naar refereert.

De Founding Fathers wilden geen groot permanent leger, omdat ze daar geen geld voor hadden en het gebruikt kan worden om het volk te onderdrukken zoals koning George dat deed. Er was toen ook geen geld om wapens en training te kopen voor de vrijwilligers van de milities, dus moesten die zelf een wapen hebben. Vandaar het recht van burgers op een wapen.

Vandaag de dag zijn er echter geen milities meer zoals die in de grondwet bedoeld werden, dus je zou eigenlijk moeten zeggen dat het tweede amendement al indirect is ingetrokken. De National Guard komt nog het dichtst in de buurt van een militie, maar is het niet.

Het recht op wapenbezit voor zelfverdediging is er in de (ik meen) jaren '70 van de vorige eeuw bij gehallucineerd door het hooggerechtshof, maar staat nergens in de grondwet. Als je nu een ICE-agent neerschiet als verzet tegen een tiranieke overheid ga je gewoon de gevangenis in.

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
wildhagen schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:37:
[...]

En niet alleen dat. Zie ook nieuws: Privacybeleid TikTok in VS vermeldt nu verzamelen geaardheid en biome...

[...]

Die info zal o.a. de Geheime Staats Politie van de VS (ICE) graag willen hebben. Handig voor hun razzias, deportaties en executies etc.

Maar he! In ieder geval krijgt China de info niet in handen. Nee, maar ICE wel.

Hoe ging dat gezegde ook al weer? Met iets van in de regen in de drup belanden?
Hoe verzamelen ze die gegevens? Door met AI de filmpjes(beeld/geluid) te analyseren?

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Spookelo schreef op maandag 26 januari 2026 @ 16:24:
[...]

Dat is geen juiste invulling van het 2e amendement. Het 2e amendement is bedoeld om een leger te hebben in geval van een opstand of invasie. Dat is de militie waar het amendement naar refereert.
En de rol van die militie, georganiseerd door de Staat, is dus precies waarvoor de National Guard is opgericht. Die heeft constitutioneel de taak van een 'trained militia' en daarom staat die ook niet onder het bevel van de federale overheid. En daarom wil Trump ook zo graag die Insurrection Act inroepen, want dan heeft hij wel het bevel over de National Guard.
Het recht op wapenbezit voor zelfverdediging is er in de (ik meen) jaren '70 van de vorige eeuw bij gehallucineerd door het hooggerechtshof, maar staat nergens in de grondwet. Als je nu een ICE-agent neerschiet als verzet tegen een tiranieke overheid ga je gewoon de gevangenis in.
En dat recht voor zelfverdediging gaat niet op tegenover een overheid die misschien knettergek is geworden, maar het is bedoeld voor het verdedigen van je eigen woning tegen mensen die willen inbreken of roven. "Castle doctrine" is prima te verdedigen op het Amerikaanse platteland waar de politie niet overal kan zijn want de huizen zitten tientallen of zelfs honderden kilometers ver weg.

[ Voor 7% gewijzigd door Stoney3K op 26-01-2026 16:28 ]

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:47

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

inquestos schreef op maandag 26 januari 2026 @ 16:23:
Het is toch bizar dat je nu kan zeggen dat de Chinese variant beter qua privacy is dan de Amerikaanse.... :+

Huub Huub Barbatruc!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:47

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Wozmro schreef op maandag 26 januari 2026 @ 16:26:
[...]

Hoe verzamelen ze die gegevens? Door met AI de filmpjes(beeld/geluid) te analyseren?
Dit vraag ik me ook af.
Zeer accurate GPS en biometrie snap ik. Dat haal je gewoon uit het toestel.
Maar hoe komen ze aan geaardheid, ras etc. Op basis van jouw likes en algoritme van filmpjes?

Huub Huub Barbatruc!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:46
Ah, ik was in de veronderstelling dat we hier ook de Amerikaanse variant zouden hebben. Zo niet dan is TikTok één van de weinige populaire social media die niet in handen is van de Amerikanen. Allemaal overstappen dus! :+

Niet dat China te vertrouwen is overigens, maar ze zijn in ieder geval niet Nazi Duitsland aan het speedrunnen.

• becopol
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 19:07
Spookelo schreef op maandag 26 januari 2026 @ 16:24:
[...]

Dat is geen juiste invulling van het 2e amendement. Het 2e amendement is bedoeld om een leger te hebben in geval van een opstand of invasie. Dat is de militie (die onder bevel van het congres staat) waar het amendement naar refereert.

De Founding Fathers wilden geen groot permanent leger, omdat ze daar geen geld voor hadden en het gebruikt kan worden om het volk te onderdrukken zoals koning George dat deed. Er was toen ook geen geld om wapens en training te kopen voor de vrijwilligers van de milities, dus moesten die zelf een wapen hebben. Vandaar het recht van burgers op een wapen.

Vandaag de dag zijn er echter geen milities meer zoals die in de grondwet bedoeld werden, dus je zou eigenlijk moeten zeggen dat het tweede amendement al indirect is ingetrokken. De National Guard komt nog het dichtst in de buurt van een militie, maar is het niet.
Dus als je de oorspronkelijke tekst in de juiste context leest en vertaalt naar de situatie van nu dan staat er eigenlijk dat burgers in het leger het recht hebben om wapens te hebben. Wow, zo heb ik dit specifieke stukje tekst echt nog nooit gelezen, maar ik denk wel dat het klopt.

• wildhagen
  • Niet online
Wozmro schreef op maandag 26 januari 2026 @ 16:26:
[...]

Ze krijgen ook informatie van andere organisaties, waaronder van overheidsinstanties:
We may receive the information described in this Privacy Policy from other sources, such as:

We may also collect or receive information about you from professional organizations, businesses, government authorities, and others, including publicly-available sources.
Government authorisaties kan dus varieren van de ICE tot de FBI tot de belastingdient, de burgerlijke stand (of hoe dat in de VS ook heet), poliitie-databases etc etc.

Enkele andere sources van hun informatie:
If you choose to sign up or log in to the Services using, or link your TikTok account to, a third-party service, we may collect information from the third-party service, such as your public profile information and email.

Advertisers, publishers, and measurement and other partners provide us with information about you and the actions you have taken outside of our websites and apps, including the pages you visit, products or services you purchase, and apps you download. These partners also provide information such as mobile identifiers for advertising, hashed email addresses and phone numbers, and cookie identifiers, which we use to help measure the effectiveness of ads we serve and to better deliver ads to you on our websites and apps, or through TikTok Ad Network elsewhere online, depending on your ads settings. Some of our advertisers and other partners enable us to collect similar information directly from their websites or apps by integrating our TikTok Advertiser Tools (such as TikTok Pixel).
We receive information about you from sellers as well as payment and transaction fulfillment providers, such as payment confirmation details, and information about the delivery of products you have purchased through our shopping features.

We may obtain information about you from affiliates controlled by, or under common control with, us.

We may receive information about you from others, such as where you are included or mentioned in user content, messages, in a complaint, appeal, request or feedback submitted to us, or if your contact information is provided to us.
Zie https://www.tiktok.com/legal/page/us/privacy-policy/en

En AI zal ook wel ingezet worden. Ook dat is iets waar bijvoorbeeld Oracle (als één van de 3 deelnemers in de joint venture die TikTok USA nu beheert) sterk op inzet.

In andere woorden, als je dus ook maar ergens als zodanig geregistreerd staat, of het ooit eens zijdelings hebt opgemerkt, kan TikTok USA (dus niet de Chinese of EU-versie) die informatie al in handen krijgen (of reeds hebben).

Het gaat dus behoorlijk ver allemaal.

Virussen? Scan ze hier!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Klopt, maar alle andere social media-kanalen zijn nog altijd gedeeld over continenten heen. Deze propagandamachines moeten gestopt worden - als je je afvraagt hoe ze de EU van binnenuit willen slopen...

• Wozmro
  • Nu online
wildhagen schreef op maandag 26 januari 2026 @ 16:38:
[...]

Ze krijgen ook informatie van andere organisaties, waaronder van overheidsinstanties:

[...]

Government authorisaties kan dus varieren van de ICE tot de FBI tot de burgerlijke stand (of hoe dat in de VS ook heet), poliitie-databases etc etc.

Enkele andere sources van hun informatie:
[...]

[...]

Zie https://www.tiktok.com/legal/page/us/privacy-policy/en

En AI zal ook wel ingezet worden. Ook dat is iets waar bijvoorbeeld Oracle (als één van de 3 deelnemers in de joint venture die TikTok USA nu beheert) sterk op inzet.

In andere woorden, als je dus ook maar ergens als zodanig geregistreerd staat, of het ooit eens zijdelings hebt opgemerkt, kan TikTok USA (dus niet de Chinese of EU-versie) die informatie al in handen krijgen (of reeds hebben).

Het gaat dus behoorlijk ver allemaal.
Behoorlijk ver? Gestoord ja.

En zelfs als je nog nooit of niet meer op tiktok zit heb je risico dat je hierin meegesleurd wordt. Alles en iedereen wordt tegenwoordig gefilmd en getagd.

• becopol
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 19:07
Martinez- schreef op maandag 26 januari 2026 @ 16:42:
[...]

Klopt, maar alle andere social media-kanalen zijn nog altijd gedeeld over continenten heen. Deze propagandamachines moeten gestopt worden - als je je afvraagt hoe ze de EU van binnenuit willen slopen...
Willen? De EU wordt actief gesloopt en de VS is inmiddels van binnenuit gesloopt. Hoe? Simpelweg Woke versus Wappie of eigenlijk Cultureel-Marxisme vs Fascisme. Beide kampen worden opgestookt door Rusland zowel hier als in de VS.

[ Voor 5% gewijzigd door becopol op 26-01-2026 17:03 ]

• Stukfruit
  • Niet online
“Enforcement of the law will continue. The memes will continue. Thank you for your attention to this matter”
Afbeeldingslocatie: https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2026/01/nekima-levy-white-house-manipulated-image.jpg
The Trump White House yesterday posted a manipulated photo of Nekima Levy Armstrong, a Minnesota civil rights attorney who was arrested after protesting in a church where a pastor is allegedly also an Immigration and Customs Enforcement (ICE) official.

Secretary of Homeland Security Kristi Noem posted what seems to be the original photo of Armstrong being led away by an officer yesterday morning. A half hour later, the official White House X account posted an altered version in which Armstrong’s face was manipulated to make it appear that she was crying.
https://arstechnica.com/t...r-ice-critic-was-sobbing/

Cruelty is the point.

Dat zit wel Schnorr.

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:52
_Bailey_ schreef op maandag 26 januari 2026 @ 15:19:
[...]

N.G is sinds dit weekend aanwezig in Minneapolis
Drie keer raden wat de National Guard daar doet. Ze dragen neon gele vesten zodat ze NIET kunnen worden aangezien voor federale agenten, en delen donuts, koffie en warme chocolademelk uit aan anti-ICE demonstranten.

Trump II - Project 2025 tracker

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik verwacht dat TikTok US ook aan Palantir gekoppeld gaat worden. Laatstgenoemde wordt al gebruikt door o.a. ICE om die database op te bouwen van US citizens die bij protesten rondlopen en waar Bondi de gouverneur van Minneapolis blackmailed om voter registrations te bemachtigen. Alles moet in die database komen.

Palantir is praktisch een real world versie van het surveillance apparaat uit de film Enemy of the State.
Die hele film is trouwens opeens heel erg actueel geworden met een ook wel erg treffende naam.

[ Voor 3% gewijzigd door kazuka op 26-01-2026 17:46 ]

• Stukfruit
  • Niet online
BadRespawn schreef op maandag 26 januari 2026 @ 17:34:
[...]

Drie keer raden wat de National Guard daar doet. Ze dragen neon gele vesten zodat ze kunnen worden aangezien voor federale agenten, en delen donuts, koffie en warme chocolademelk uit aan anti-ICE demonstranten.
[YouTube: National Guards JOIN Protesters in Minnesota to PROTEST Against ICE Shooting!]
Hartjesdonuts?

Dit is hoe je ijs laat smelten.

Dat zit wel Schnorr.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:38
[...]

Drie keer raden wat de National Guard daar doet. Ze dragen neon gele vesten zodat ze NIET kunnen worden aangezien voor federale agenten, en delen donuts, koffie en warme chocolademelk uit aan anti-ICE demonstranten.
[YouTube: National Guards JOIN Protesters in Minnesota to PROTEST Against ICE Shooting!]
U was het woordje niet vergeten :)

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:57
kazuka schreef op maandag 26 januari 2026 @ 17:45:
Ik verwacht dat TikTok US ook aan Palantir gekoppeld gaat worden. Laatstgenoemde wordt al gebruikt door o.a. ICE om die database op te bouwen van US citizens die bij protesten rondlopen en waar Bondi de gouverneur van Minneapolis blackmailed om voter registrations te bemachtigen. Alles moet in die database komen.

Palantir is praktisch een real world versie van het surveillance apparaat uit de film Enemy of the State.
Die hele film is trouwens opeens heel erg actueel geworden met een ook wel erg treffende naam.
Ja kan er niet bij dat overheden in Europe lekker Palantir contracten aan het binnenharken zijn alsof ze goud waard zijn.

https://www.euractiv.com/...way-to-conquering-europe/

8)7

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

kun je je voorstellen, als zo'n triggerhappy ICE agent per ongeluk (in het heetst van de strijd) z'n wapen leegschiet op iemand van de N.G.
Die ICE agenten staan daar in Minneapolis al een aantal weken toch onder flinke druk te werken.
En het blijven toch merendeel hillbillies en lieden van Proud Boys en Oath Keepers daar bij ICE met nauwelijks opleiding / kennis / ervaring.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tja, tegenwoordig kost het max 47 dagen training om ice agent te worden. Voor een beetje relevante ICT certificering ben je langer aan het studeren. Daarnaast krijg je als ICE agent een tekenbonus van 50k en een kwijtschelding van je studieschuld tot max 60k. Voor een beetje sadist een perfecte job.

Dat betekent, stam + t .

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Apache4u schreef op maandag 26 januari 2026 @ 18:42:
Tja, tegenwoordig kost het max 47 dagen training om ice agent te worden. Voor een beetje relevante ICT certificering ben je langer aan het studeren. Daarnaast krijg je als ICE agent een tekenbonus van 50k en een kwijtschelding van je studieschuld tot max 60k. Voor een beetje sadist een perfecte job.
En vergeet niet dat ze per "gedeporteerde" ook nog eens een bonus krijgen.

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
In de tijd dat je er eigenlijk niet meer onderuit komt om kleur te bekennen, maakt Rutte nog even duidelijk voor de mensen die nog twijfels zouden hebben aan welke kant hij staat;
Rutte: 'Wie denkt dat Europa zichzelf kan verdedigen zonder VS is aan het dromen'
Mark Rutte benadrukt dat Europa voor zijn verdediging afhankelijk is en blijft van de Verenigde Staten. "Wie denkt dat Europa zichzelf kan verdedigen zonder de VS, moet vooral blijven dromen", zegt de NAVO-baas op bezoek bij de EU.

"Er zal altijd een sterke Amerikaanse militaire aanwezigheid zijn in Europa, en de afschrikking van kernwapens zal er zijn." Volgens Rutte zou Vladimir Poetin "ontzettend blij zijn" met een Europees leger dat losstaat van de NAVO.
Bron

Over een paar jaar zullen we wel denken dat dat achteraf altijd al duidelijk was gezien zijn nalatenschap van afbraak en ondermijning van de veiligheid en de staat, maar voor nu is er nog de pseudo-intellectuele ruis dat deze man dit zou doen voor een of ander verborgen strategische meesterzet in diplomatie.

[ Voor 14% gewijzigd door Brazos op 26-01-2026 18:59 ]

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Oh man, wat zou ik graag Karoline Leavitt op deze manier willen ragebaiten. Die lijkt haar emoties sowieso slecht onder controle te kunnen houden. :+

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:06
Brazos schreef op maandag 26 januari 2026 @ 18:55:
In de tijd dat je er eigenlijk niet meer onderuit komt om kleur te bekennen, maakt Rutte nog even duidelijk voor de mensen die nog twijfels zouden hebben aan welke kant hij staat;

[...]
Bron
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ooHgvhq0tqcAWWifDjymHQrOMFc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zEMcKaOBPtA2bMjiUY4NG8GV.jpg?f=fotoalbum_large

Rutte heeft een baan en 32 landen betalen hem om die baan uit te voeren. Sommige alleen meer dan anderen, qua bestedingen die onder de NAVO paraplu vallen.

Ik snap het sentiment maar zou eerlijk gezegd niets anders verwachten van hem.

Ja hij vertegenwoordigt alle 32 landen, maar niet alle landen zijn even gelijk als de rest. Pas als alle landen besteden wat ze beloven is het cirkeltje van de VS veel kleiner, wellicht dat Trump daarom nog eens 500 miljard extra wenst te besteden aan defensie. Want anders zijn ze relatief in ene veel kleiner - de overige lidstaten zouden dan namelijk zo’n 900 miljard extra uitgeven bovenop wat ze nu al doen. Dat is aanzienlijk meer dan de VS nu doet.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• Wozmro
  • Nu online
Is dat niet de essentie van het trumpdenken: ik heb meer geld dus ik mag meer.

Stel dat een klein lid van de NAVO aangevallen wordt dan zie ik Trump nog dat land chanteren: betaal zoveel extra en dan pas komen we helpen.

Het is net dat alles in geld uitdrukken dat sterk moet verminderen.

Ik ben akkoord dat ieder land iets van een 2% moet bijdragen en zich daaraan houden, ergens moet je serieuze commitments maken. Maar iemand als Trump denkt: als ze 2% kunnen betalen dan kunnen ze ook 10% betalen als ze de nood hoog is.
Pagina: 1 ... 54 55 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II
Ontwikkelingen rond Venezuela, Groenland, etc mogen in Opkomst Amerikaans imperialisme (Venezuela etc.).