[speculaas]Dan is dat verdacht en haalt men u even door de
Wikipedia: XKeyscore[/speculaas]
De discussie destijds was ook, stel nou dat in de toekomst er een minder vredelievende regering komt in de VS. Nou, gefeliciteerd, die heb je nu, en die hebben een tooling, man daar waren ex-DDR'ers in 2013 al jaloers op.
Laten we wel wezen. Praktisch iedereen heeft wel een account op zo'n platform (dus dat het verdacht is, valt best best wat voor te zeggen), en je kunt altijd wel iets verzinnen om iemand te weigeren. Bijvoorbeeld een random like, of u vergat dit en dit platform, aha u had een inactief account hier of daar, is T.net sociale media?, of bijvoorbeeld diegene is een van mensen die achter het account van een organisatie zit. Overheid, non-profit, commercieel, enz.
Het is hoe dan ook
ogenschijnlijk [1] iets dat in hun voordeel werkt: ofwel
komen er minder mensen die tegen Trump zijn het land in, ofwel
kunnen ze dergelijke mensen de toegang weigeren (en dat veroorzaakt consternatie en leedvermaak (cruelty is the point)), ofwel
modereren mensen in het buitenland hun mening over Trump (chilling effect 'want we willen wel naar het WK' / 'meeting met de CEO' / 'toch maar wel naar DefCon / HOPE'). Al deze effecten zijn
significant. Het goede nieuws is dat alle Tweakers.net redacteuren wel de VS in mochten m.b.t. CES 2026. Dus dat het hier extreemlinks is,
valt wel mee *g*.
Ik denk dat het een kwestie van tijd is: dat ze er uiteindelijk wat LLM's op loslaten en dan de duimschroeven aanspannen, en ja het is dan maar de vraag of de redactie dan nog bij CES 2027 binnen zou komen. Want 'toch wel een paar kritische artikelen over de VS'. Maar dat zou dan denk ik ook eerder van toepassing zijn m.b.t. conferenties zoals HOPE en DefCon. Het is me ook een doorn in het oog dat we net doen alsof er niets aan de hand is m.b.t. die conferenties. Dat is
wel zo. Dit zijn grote conferenties in de VS, die een internationale signatuur hebben. Je kunt niet net doen alsof er niets aan de hand is. Je moet serieus overwegen zo'n conferentie niet te houden, te verplaatsen, niet te gaan, enz.
edit:
Overigens ook vrij eenvoudig om nog onderzoekje te doen: in 2024 was de status quo GrapheneOS + BFU (boot before unlock) op recente Pixel is niet te kraken; rest wel. En een verdachte die de telefoon niet unlocked is per definitie persona non grata. Mijn advies is dan ook: bij autoritaire regimes een burner gebruiken. En de VS is een autoritair regime

[1] Ogenschijnlijk; op de lange termijn is het enorm schadelijk.
[
Voor 6% gewijzigd door
Jerie op 28-01-2026 00:38
]