• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:07

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 11:02:
[...]

AD Liveblog (https://www.bndestem.nl/b...eleid~a9a06edd/?slug_rd=1)

Ow god zeg. Ook al roepen ze dat ze niet gaan handhaven heb ik daar niet zo'n vertrouwen in (de Amerikaanse overheid is erg onbetrouwbaar blijkt het laatste jaar).

Ik hoop niet dat ze niet-Amerikaanse sporters gaan deporteren naar andere landen vanaf de Spelen. En al helemaal niet dat ze in het rond gaan schieten want dat hebben ze de laatste tijd ook al regelmatig gedaan...
Wat denk je van de buitenlandse voetballers tijdens het WK? Ik kan me zo maar voorstellen dat ze straks 'vragen' aan het Argentijnse of Saoedi elftal om te gaan wieberen als die een wedstrijd moeten spelen zonder te weten dat het om voetballers gaat.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:52

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Stoney3K schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 11:33:
[...]

Wat denk je van de buitenlandse voetballers tijdens het WK? Ik kan me zo maar voorstellen dat ze straks 'vragen' aan het Argentijnse of Saoedi elftal om te gaan wieberen als die een wedstrijd moeten spelen zonder te weten dat het om voetballers gaat.
Ik denk dat het met de sporters wel goed komt. Het gaat met name om de fans die komen.

Huub Huub Barbatruc!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DNA_Saint schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:43:
[...]

Ik denk dat het met de sporters wel goed komt. Het gaat met name om de fans die komen.
Ja, totdat er een sporter naar de kroeg gaat in z'n vrije tijd en zn visum vergeet oid..

De stupiditeit van die ICE gasten kent blijkbaar geen grenzen.

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Nu online
MikeyMan schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:49:
[...]

Ja, totdat er een sporter naar de kroeg gaat in z'n vrije tijd en zn visum vergeet oid..

De stupiditeit van die ICE gasten kent blijkbaar geen grenzen.
Mjah. Je geeft 18 jarige jongetjes een wapen, macht en absolute immuniteit. What could go wrong?

Hello. Is it me you're looking for?

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:28
Cobb schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 09:29:
[...]

Je kunt inmiddels wel feitelijk stellen dat social media het begin is geworden van deze rot.
Via social media verspreid de rot zich en is daardoor voor meer mensen zichtbaar geworden, maar de rot was er al lang voor social media, voorheen het was alleen minder verspreid en daardoor minder zichtbaar.

In NL jaren '80 de Centrum Partij - snel mislukt ja, maar daar was dus toen al voedingsboden voor. In de VS is het racisme wat zich nu onder Trump openbaart slechts onderdrukt geweest, nooit weg geweest, dat Trump aan de macht is gekomen is mogelijk gemaakt oa door decennia hard werk van organisaties zoals de Heritage Foundation.
Aan beide kanten van het de (extreme) politieke zijden overigens.
Veel Linkse equivalenten van zoiets als wat oa Trump, Putin en Ordoban doen in hun respectievelijke landen, zijn er niet. Venezuela is de enige die ik kan bedenken, en het er daar niet beter op geworden sinds Trump het zogenaamd heeft overgenomen.

Venezuela’s acting leader says she has ‘had enough’ of US orders in shot at Trump
The US president said that Rodriguez would be carrying out Washington’s demands after the capture of Nicolas Maduro
https://www.independent.c...ders-maduro-b2907662.html
In the wake of Mr Maduro’s capture, Donald Trump declared that the US was “going to run” Venezuela. But afterwards he appeared to back down, giving his backing to Ms Rodriguez to take office as an interim leader.

Trump II - Project 2025 tracker

• becopol
  • Registratie: Oktober 2025
  • Nu online
Cobb schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 09:29:
[...]

Je kunt inmiddels wel feitelijk stellen dat social media het begin is geworden van deze rot. Aan beide kanten van het de (extreme) politieke zijden overigens.
Het is veel eerder begonnen. Het probleem van extreem-rechts ligt al in het einde van de burgeroorlog waarbij de verliezende partij niet is heropgevoed. Het probleem van extreem-links ligt in de burgerrechtenbeweging van de jaren 60. Die legitieme doelen hadden, maar daarna hebben een gedeelte, de cultuur-marxisten langzaam vrij spel gekregen.

Social media speelt in op deze tegenstelling.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

becopol schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:13:
[...]Die legitieme doelen hadden, maar daarna hebben een gedeelte, de cultuur-marxisten langzaam vrij spel gekregen.
Ik mag hopen dat je weet waar de term 'cultuurmarxisme' precies vandaan komt?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ook medewerkers van Big Tech beginnen zich nu tegen de doodseskader-achtige executies van ICE te keren:
Honderden werknemers van techreuzen als Google, Amazon, Meta en Nvidia eisen dat hun topmannen zich uitspreken tegen de aanwezigheid van de Amerikaanse immigratiedienst ICE in Amerikaanse steden. De actie volgt op het dodelijk neerschieten van Alex Pretti door gemaskerde federale agenten afgelopen weekend.

In een petitie op iceout.tech, getekend door ruim 450 medewerkers, wordt de 'C-suite' opgeroepen de druk op het Witte Huis op te voeren. Werknemers herinneren hun CEO’s eraan dat eerdere telefoontjes van Jensen Huang (Nvidia) en Marc Benioff (Salesforce) president Trump al eens deden besluiten om federale troepen uit San Francisco weg te houden.
Nu ICE en de Nationale Garde in steden als Minneapolis (waar protesterende burgers werden doodgeschoten met meerdere kogels), Portland en Chicago hardhandig optreden, blijft publieke veroordeling vanuit de tech-top echter uit.

De eisen van de betrokken werknemers zijn: verbreek alle contracten met ICE, eis hun vertrek uit de steden en veroordeel het geweld publiekelijk. Terwijl werknemers hun ongenoegen uiten over de "uitholling van de democratie", zwijgen de zestien grootste techbedrijven vooralsnog in alle talen.

In Minnesota toonden ruim zestig CEO’s van bedrijven als Target en 3M meer initiatief; zij riepen in een open brief al op tot onmiddellijke de-escalatie.
Bron: Tech-personeel in VS eist actie van CEO’s na dodelijk geweld door ICE

De petitie is hier te vinden: https://iceout.tech/

Virussen? Scan ze hier!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Ow god zeg. Ook al roepen ze dat ze niet gaan handhaven heb ik daar niet zo'n vertrouwen in (de Amerikaanse overheid is erg onbetrouwbaar blijkt het laatste jaar).

Ik hoop niet dat ze niet-Amerikaanse sporters gaan deporteren naar andere landen vanaf de Spelen. En al helemaal niet dat ze in het rond gaan schieten want dat hebben ze de laatste tijd ook al regelmatig gedaan...

Edit: de reactie kwam snel:

[...]

(zelfde liveblog)
Ik las het ook net, wie heeft dat nou weer bedacht? Waarom en met wat zou ICE in Milaan moeten helpen als immigratiedienst van de VS?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Marzman schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:13:
[...]

Ik las het ook net, wie heeft dat nou weer bedacht? Waarom en met wat zou ICE in Milaan moeten helpen als immigratiedienst van de VS?
Politiek wisselgeld voor iets misschien?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:33

Garyu

WW

DNA_Saint schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 09:20:
[...]

Interessant om te gaan zien wat Kristi Noem gaat doen als ze wordt ontslagen. En wat haar achterban dan doet.
Als je haar social media posts reacties leest staan mensen massaal achter haar. Blijven ze dat nog steeds doen als ze wordt ontslagen? Of volgen ze dan weer Trump die waarschijnlijk zegt dat ze heeft gefaald, corrupt etc etc...
Een veel gemaakte fout op social media is het aantal reacties te tellen en daar dan iets over de achterban proberen af te leiden. Stop daarmee. Er is al lang aangetoond dat een groot deel van de reacties van bots komen, juist om mensen het gevoel te geven dat er een soort van representatie achter zit. Het betekent niets. Niet positief, niet negatief, alleen dat iemand de publieke opinie (mogelijk!) probeert te beïnvloeden.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:30

Seraphin

Meep?

Stoney3K schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:22:
[...]

Politiek wisselgeld voor iets misschien?
Ik zie het zelf eerder als een volgende poging van de Trump-kliek om de Amerikaanse overheid nog verder onder eigen / directe controle te stellen.

Het is an sich niet gek dat er beveilgingspersoneel vanuit de VS overkomt naar Milaan. Redelijk standaard bij hoogwaardigheidsbekleders, en iets als de Olympische Spelen is natuurlijk wel een event wat een zekere aantrekkingskracht heeft op lieden met bedenkelijke motieven. Echter; dat is dus iets wat normaliter door de Diplomatic Security Service wordt verzorgd. Die worden nu dus "ondersteund" door ICE. Because Reasons.

Ik denk dan: Trump wil zijn Personal Protection Squadron (bonuspunten voor wie dit accuraat vertaalt naar het Duits) in the mix gooien om ook de DSS onder zijn bewind te kunnen stellen.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:19

Auredium

Informaticus Chaoticus

[...]

Edit: de reactie kwam snel:

[...]

(zelfde liveblog)
Apart. Italie heeft zijn eigen diensten om dit te regelen. De EU heeft ook zijn eigen diensten om dit te regelen. Dit klinkt als Meloni die een dealtje heeft gemaakt en Trumps administratie die het als een PR stunt ziet om hun fascisme te exporteren.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Auredium schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:42:
[...]

Apart. Italie heeft zijn eigen diensten om dit te regelen. De EU heeft ook zijn eigen diensten om dit te regelen. Dit klinkt als Meloni die een dealtje heeft gemaakt en Trumps administratie die het als een PR stunt ziet om hun fascisme te exporteren.
Wat ik na de opmerkingen van Meloni over zowel Groenland als de uitspraken van Trump over de inzet in Afghanistan toch enigszins verbazend vind.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Garyu schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:33:
[...]

Een veel gemaakte fout op social media is het aantal reacties te tellen en daar dan iets over de achterban proberen af te leiden. Stop daarmee. Er is al lang aangetoond dat een groot deel van de reacties van bots komen, juist om mensen het gevoel te geven dat er een soort van representatie achter zit. Het betekent niets. Niet positief, niet negatief, alleen dat iemand de publieke opinie (mogelijk!) probeert te beïnvloeden.
Klopt. Ik kan het voor een paar tientjes bewijzen voor je. Helaas nog geen platform gevonden die wilt helpen om dit uitgebreid te demonstreren. Ik denk namelijk dat je het moet zien om te geloven. Het kost euro's en minuten om tientallen, honderden of duizenden reacties, likes, volgers of re-whatevers te krijgen.

Op elk platform. Voor elk bericht. Van legitiem uitziende accounts, met foto's van kleinkinderen en cavia's.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• becopol
  • Nu online
Marzman schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:13:
[...]

Je ziet vaak bij de Olympische Spelen en het WK dat de IOC en FIFA defacto tijdelijk de machthebbers zijn. Landen doen er alles aan om dit binnen te halen inclusief het tijdelijk uit handen geven van de macht. Zal dus wel vanuit de IOC komen.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:35
Bizar dat ICE naar de spelen gaat.. sporters zouden hier toch flink protest tegen moeten aantekenen of zelfs boycotten imo..

Playstation 5

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Stylze schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:57:
Bizar dat ICE naar de spelen gaat.. sporters zouden hier toch flink protest tegen moeten aantekenen of zelfs boycotten imo..
Nog beter: volgens mij moeten we als Europeanen massaal hiertegen protesteren en duidelijk maken dat we dit soort types hier niet meer willen hebben na WOII.

• wildhagen
  • Niet online
Martinez- schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:02:
[...]

Nog beter: volgens mij moeten we als Europeanen massaal hiertegen protesteren en duidelijk maken dat we dit soort types hier niet meer willen hebben na WOII.
100 procent tariffs incoming....

Virussen? Scan ze hier!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:52
NiGeLaToR schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:53:
[...]

Klopt. Ik kan het voor een paar tientjes bewijzen voor je. Helaas nog geen platform gevonden die wilt helpen om dit uitgebreid te demonstreren. Ik denk namelijk dat je het moet zien om te geloven. Het kost euro's en minuten om tientallen, honderden of duizenden reacties, likes, volgers of re-whatevers te krijgen.

Op elk platform. Voor elk bericht. Van legitiem uitziende accounts, met foto's van kleinkinderen en cavia's.
tja en geld is geen probleem voor de regerende partij, desnoods verhogen ze de tariffs een beetje

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Zeg dat tegen clubs als AFD in Duitsland. Die nu openlijk pleiten voor ICE-alike organisaties in Duitsland. Die inmiddels op 26% peilen.

Ik zie ons eerlijk gezegd niet heel snel afwijken van het pad dat in de VS al ingeslagen is :X

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 27-01-2026 15:08 ]

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:07:
[...]

Zeg dat tegen clubs als AFD in Duitsland. Die nu openlijk pleiten voor ICE-alike organisaties in Duitsland. Die inmiddels op 26% peilen.

Ik zie ons eerlijk gezegd niet heel snel afwijken van het pad dat in de VS al ingeslagen is :X
Tja, we gaan nu echt off-topic maar de Duitsers zijn wel echt klaar met al die immigranten "incidenten", de opkomst van AfD is dan ook niet heel erg vreemd.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticWolf schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:16:
[...]

Tja, we gaan nu echt off-topic maar de Duitsers zijn wel echt klaar met al die immigranten "incidenten", de opkomst van AfD is dan ook niet heel erg vreemd.
Dat klopt, maar dat is uiteindelijk precies de retoriek in de VS, waar we nu de vruchten van plukken.

En op basis waarvan ik verwacht dat massale volksopstanden niet heel erg voor de hand liggen.

• wildhagen
  • Niet online
nieuws: TikTok VS zegt dat 'censuur' bij content over Epstein en Trump kwam d...
Problemen met het verzenden van bepaalde content in de DM-berichtendienst van TikTok VS zouden het gevolg zijn van een stroomstoring in een datacenter. Critici dachten dat de app bepaalde woorden als 'Epstein' zou censureren, maar dit zou niet het geval zijn geweest.

Het recent opgerichte TikTok USDS Joint Venture LLC zegt tegen CNBC dat er dus geen doelbewuste censuur van bepaalde woorden plaatsvindt. Het medium kon bevestigen dat het versturen van een bericht met het woord 'Epstein' voor een foutmelding zorgde. Voor zover bekend zijn de problemen nog niet opgelost. TikTok VS werkt aan een oplossing. Het is niet duidelijk waarom de stroomstoring in een datacenter voor problemen met bepaalde woorden zorgt.
Sure.... een stroomstoring die alleen getriggerd wordt bij het gebruik van de woorden "Trump" en "Epstein". Ik geloof het meteen.

Dat het direct enkele uren na de Amerikaanse overname al optreed zal vast ook geheel geloofwaardig "toevallig" zijn...

Hoe ging dat oud-Hollandse gezegde ook alweer? "If pigs could fly, we would need reinforced umbrellas"?

Virussen? Scan ze hier!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:06:
[...]

100 procent tariffs incoming....
Persoonlijk ben ik daar niet bang voor. We zullen toch ooit die pleister af moeten trekken, en je door een pestkop te laten sturen is nooit zo mijn ding geweest. ;)

• becopol
  • Nu online
MikeyMan schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:07:
[...]

We lopen 10-20 jaar achter op de VS en meestal net wat minder extreem, maar kans is groot dat wat daar gebeurd hier in een mildere vorm ook gaat gebeuren.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:23
[...]

Dat zouden we misschien massaal moeten doen, maar dat doen we niet.
Kijk naar de flauwe reactie bijvoorbeeld op het onderzoek van de Volkskrant naar extreme fascisme en racisme bij de jongeren afdeling van FvD hier. Hoeveel zetels hebben ze en op hoeveel staan ze in de peilingen? Juist.
Hoeveel zetels hebben de partijen die zo stonden te glunderen bij de motie verbieden van Antifa gezamenlijk? Juist.

De ingrediënten zijn hier ook aanwezig: extreemrechtse opkomst, X, Meta, fakenews, AI, corruptie, enz.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Niet vreemd? In een land wat nog steeds, 80 jaar na dato, worstelt met het eigen verleden en dat nooit echt verwerkt heeft, is de opkomst van een partij die dat verleden geen probleem vindt, er zelfs min of meer naar terug wil, zeer vreemd.

It’s the economy, stupid!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:23
Ondertussen zakt de dollar verder. €1 is nu $1,20

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
[...]

Ik werk zelf in een fabriek en onder een aanzienlijk deel van de arbeiders daar leeft dit sentiment rond immigratie ook enorm (n=1 natuurlijk).

Heb met enige regelmaat wel gesprekken met collega's en als je dan wat dieper een gesprek in gaat dan zie je dat de meeste van hen ook wel beseffen dat bijvoorbeeld een PVV of FVD die problematiek niet op gaat lossen. Maar ze vinden het dan wel weer belangrijk om toch op zulke partijen te stemmen als statement.

Vaak zijn dit ook mensen met een dure particuliere huurwoning of vrij jonge collega's die nog thuis wonen en al jaren ingeschreven staan. Als je dan het perspectief meegeeft dat dit probleem mede is gevormd door VVD beleid, door het openenen van de woningmarkt voor buitenlandse investeerders, en dat een groot deel van de vermogende VVD achterban geen belang heeft bij oplosingen als goedkopere woningen omdat stenen momenteel zo lekker renderen, dan zie je dat ze wel wat gaan nadenken :P Maar zulke informatie is vrij schaars in hun omgeving vermoed ik, en die boodschap wordt door de politiek dan ook niet verspreid door een collega die ze kennen en vertrouwen. De politiek heeft een enorme afstand tot dit soort mensen. Links is eng want die willen de boeren kapotmaken, asielzoekers alles geven, CO² verbieden en 'de Nederlander' laten verrekken. Terwijl het ongenoegen en de uitdaging die ze op sommige vlakken ervaren vaak gewoon de resultaten van decennia lang Neoliberalistische beleid zijn.

Dat het uit protest stemmen op vrij extreme politieke partijen ook erg gevaarlijke kanten kent (waar Amerika nu een prima voorbeeld van is) begint bij sommigen van hen ook wel door te dringen, alleen wordt dan alles te complex qua oplossingen en eigen verantwoording daarin en krijg je vaak dooddoeners als 'Achja we zien het wel.'

Toch is het altijd de moeite waard om gesprekken te blijven voeren want tussen deze jongens zitten oprecht gasten met een hart van goud die zeker geen kwaadwillende intenties hebben.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Martinez- schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:24:
[...]

Persoonlijk ben ik daar niet bang voor. We zullen toch ooit die pleister af moeten trekken, en je door een pestkop te laten sturen is nooit zo mijn ding geweest. ;)
Ik denk dat het soms inderdaad beter is die tarifs gewoon te laten komen ipv alles te sussen. Niet voor de economie, maar wel om geen fazalstaat van de VS te worden. Iedereen roept nu wel dat de Trumpfluisteraar het laatste issue opgelost heeft, maar dat Frankrijk en Duitsland een mechanisme dat Europa eigenlijk voor China heeft wilden inzetten dat zal ook geholpen hebben.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dawg schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:10:
[...]

Niet vreemd? In een land wat nog steeds, 80 jaar na dato, worstelt met het eigen verleden en dat nooit echt verwerkt heeft, is de opkomst van een partij die dat verleden geen probleem vindt, er zelfs min of meer naar terug wil, zeer vreemd.
Tsjah... Na 80 jaar relatieve rust in ieder geval de Westerse wereld blijkt dat de mens misschien toch wat minder in staat is om zich fatsoenlijk te gedragen... Weet niet of het dan wel zo vreemd is.

Blijken we stiekem toch een stel omhooggevallen apen te zijn zeg...

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

wildhagen schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:31:
Ook medewerkers van Big Tech beginnen zich nu tegen de doodseskader-achtige executies van ICE te keren:

[...]

[...]

Bron: Tech-personeel in VS eist actie van CEO’s na dodelijk geweld door ICE

De petitie is hier te vinden: https://iceout.tech/
Wel een grove fout in de tekst.
Nu ICE en de Nationale Garde in steden als Minneapolis (waar protesterende burgers werden doodgeschoten met meerdere kogels), Portland en Chicago hardhandig optreden, blijft publieke veroordeling vanuit de tech-top echter uit.
Voor zover ik weet heeft de Nationale Garde zich ver weg gehouden van (grof) geweld etc. In Minneapolis zijn ze ingeschakeld door de gouverneur zelf als daadwerkelijke bescherming (voor zo ver ze iets kunnen/mogen doen richting het ICE tuig) van de bevolking.

(Ze hebben de tekst inmiddels aangepast na een mailtje van mijn kant. d:)b )

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacsHouse op 27-01-2026 17:10 ]

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Martinez- schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:24:
[...]
Vandaag ook weer 25% op Korea: https://www.bbc.com/news/articles/cwyw3ynwe37o

Op een gegeven moment hebben de investeerders en financiele markten natuurlijk ook zoiets van: :O

Ja, het is wel erg maar het punt is, business heeft stabiliteit nodig. Dit soort hak op de tak haalt het vertrouwen onderuit en uiteindelijk loont het gewoon niet meer zelfs als die heffingen verdwijnen of omlaag gaan, omdat je toch nooit weet of hij morgen weer de kolder in de kop krijgt over een of ander meningsverschil. Je zal gewoon zien dat men gewoon hun conclusies gaan trekken en de VS zoveel mogelijk links laten liggen. Ondanks dat het nu nog een machtige partij is. Het gaat nu toch wel snel met overheden die bijvoorbeeld eigen collaboratieplatformen inrichten. Nou is dat al langer in ontwikkeling dan Trump II (die aankondiging van Frankrijk stond toch al gepland!) maar toch.

En dan heb je ook nog eens het probleem dat op de korte termijn het slachtoffer puur en alleen de Amerikaan is die wat uit het buitenland wil kopen. Op de lange termijn kunnen invoerheffingen lokale investeringen sponsoren door die een voordeel te geven. Maar, omdat het beleid zo hak op de tak is kan je daar als bedrijf ook niet echt serieus in investeren want voor je het weet is je voordeel weer verdampt en dan zit je met je dure fabriek en werknemers.

[ Voor 17% gewijzigd door Llopigat op 27-01-2026 16:32 ]

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
FrambozenTaart schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:24:
[...]

Vaak zijn dit ook mensen met een dure particuliere huurwoning of vrij jonge collega's die nog thuis wonen en al jaren ingeschreven staan. Als je dan het perspectief meegeeft dat dit probleem mede is gevormd door VVD beleid, door het openenen van de woningmarkt voor buitenlandse investeerders, en dat een groot deel van de vermogende VVD achterban geen belang heeft bij oplosingen als goedkopere woningen omdat stenen momenteel zo lekker renderen, dan zie je dat ze wel wat gaan nadenken :P Maar zulke informatie is vrij schaars in hun omgeving vermoed ik, en die boodschap wordt door de politiek dan ook niet verspreid door een collega die ze kennen en vertrouwen. De politiek heeft een enorme afstand tot dit soort mensen. Links is eng want die willen de boeren kapotmaken, asielzoekers alles geven, CO² verbieden en 'de Nederlander' laten verekken. Terwijl het ongenoegen en de uitdaging die ze op sommige vlakken ervaren vaak gewoon de resultaten van decennia lang Neoliberalistische beleid zijn.
offtopic:
Laat ze dan ook maar zien hoe gelijkmatig de VVD over veel van die zaken denkt als de extremisten. Of nog leuker: dat de betreffende partijen een lange lijn met spin-offs betreft die de VVD in eerste instantie verlieten omdat deze niet extreem genoeg was.

Maar goed, verder offtopic hier :P

Dat zit wel Schnorr.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:49

Killjoy

Klingon lawn products

Seraphin schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:35:
[...]

Ik denk dan: Trump wil zijn Personal Protection Squadron (bonuspunten voor wie dit accuraat vertaalt naar het Duits) in the mix gooien om ook de DSS onder zijn bewind te kunnen stellen.
Sturmabteilung

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:48

Vrijdag

De Zwarte

Dat ligt te gevoelig. Hernoem ICE in het buitenland of als bescherming van prominenten dan Security Staff. En geef ze meteen matchende zwarte uniformen zodat ze goed herkenbaar zijn in de witte sneeuw.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• wildhagen
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:45:
[...]

Dat ligt te gevoelig. Hernoem ICE in het buitenland of als bescherming van prominenten dan Security Staff. En geef ze meteen matchende zwarte uniformen zodat ze goed herkenbaar zijn in de witte sneeuw.
Bovino (ja, die van de ICE) loopt al vaker in zo'n soort uniform daar is hij vaker in gesignaleerd. Deze foto is van een van zijn bezoeken aan een rechtbank:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bsky.app/img/feed_fullsize/plain/did:plc:3l74xs7iozt2myjyupseqhmt/bafkreich2evkqrtkhgfeghketw6r4lacsys7lxgfxfzhgrmxi6v2c3wcxi@jpeg

Dat is hetzelfde uniform (minus dan de rune-tekens) waarin een bepaalde Duitse afdeling tussen pak hem beet medio 1935 en 1945 ook in rondliep.

Toeval? Zou kunnen. Het zou ook iets over zijn ideeën kunnen zeggen. Geen idee welke van de 2 het is.

Virussen? Scan ze hier!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:54:
[...]

Bovino (ja, die van de ICE) loopt al vaker in zo'n soort uniform daar is hij vaker in gesignaleerd. Deze foto is van een van zijn bezoeken aan een rechtbank:

[Afbeelding]

Dat is hetzelfde uniform (minus dan de rune-tekens) waarin een bepaalde Duitse afdeling tussen pak hem beet medio 1935 en 1945 ook in rondliep.

Toeval? Zou kunnen. Het zou ook iets over zijn ideeën kunnen zeggen. Geen idee welke van de 2 het is.
Zoals er ook steeds bij wordt vermeld: het gaat in principe niet eens om het Nazi-pakje an sich.

Het gaat meer om het andere idee wat zoiets uitstraalt. Bij het afdwingen van recht (in dit geval meer extreemrecht...) benadrukt een pak een zekere vorm van autoriteit. Zeker als je dat allemaal uniform (no pun intended) draagt.

Dat is waarom je ook een (andere vorm van een) net pak draagt naar officiële gelegenheden. Om iets anders uit te stralen dan je gemiddelde kleding zou doen.

En daar maken dit soort groeperingen door de geschiedenis heen allemaal gebruik van. Dat is geen ongelukje, onafhankelijk van of ze de vergelijking wel of niet (willen) zien.

Dat zit wel Schnorr.

• becopol
  • Nu online
Als iedereen 25% importheffingen opgelegd krijgt dan heeft dan heeft niemand 25% importheffingen. Alles is tenslotte relatief ten opzichte van wat andere landen opgelegd krijgen. Alleen de VS kan er intern van profiteren, maar in de praktijk kost het de Amerikaan vooral geld.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Trishul schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:23:
Ondertussen zakt de dollar verder. €1 is nu $1,20
Een goede manier om de staatsschuld houdbaar te houden.

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Nu online
Seraphin schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:35:
[...]

Personal Protection Squadron (bonuspunten voor wie dit accuraat vertaalt naar het Duits)
Personenschutzkommando ☝🏻

Groetjes uit het Zwarte Woud! :)

Hello. Is it me you're looking for?

Pagina: 1 ... 55 56 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II
Ontwikkelingen rond Venezuela, Groenland, etc mogen in Opkomst Amerikaans imperialisme (Venezuela etc.).