[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 62 Laatste
Acties:
  • 635.756 views

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

wildhagen schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 11:02:
[...]

AD Liveblog (https://www.bndestem.nl/b...eleid~a9a06edd/?slug_rd=1)

Ow god zeg. Ook al roepen ze dat ze niet gaan handhaven heb ik daar niet zo'n vertrouwen in (de Amerikaanse overheid is erg onbetrouwbaar blijkt het laatste jaar).

Ik hoop niet dat ze niet-Amerikaanse sporters gaan deporteren naar andere landen vanaf de Spelen. En al helemaal niet dat ze in het rond gaan schieten want dat hebben ze de laatste tijd ook al regelmatig gedaan...
Wat denk je van de buitenlandse voetballers tijdens het WK? Ik kan me zo maar voorstellen dat ze straks 'vragen' aan het Argentijnse of Saoedi elftal om te gaan wieberen als die een wedstrijd moeten spelen zonder te weten dat het om voetballers gaat.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:29

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Stoney3K schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 11:33:
[...]

Wat denk je van de buitenlandse voetballers tijdens het WK? Ik kan me zo maar voorstellen dat ze straks 'vragen' aan het Argentijnse of Saoedi elftal om te gaan wieberen als die een wedstrijd moeten spelen zonder te weten dat het om voetballers gaat.
Ik denk dat het met de sporters wel goed komt. Het gaat met name om de fans die komen.

Huub Huub Barbatruc!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:52

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DNA_Saint schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:43:
[...]

Ik denk dat het met de sporters wel goed komt. Het gaat met name om de fans die komen.
Ja, totdat er een sporter naar de kroeg gaat in z'n vrije tijd en zn visum vergeet oid..

De stupiditeit van die ICE gasten kent blijkbaar geen grenzen.

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08:32
MikeyMan schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 12:49:
[...]

Ja, totdat er een sporter naar de kroeg gaat in z'n vrije tijd en zn visum vergeet oid..

De stupiditeit van die ICE gasten kent blijkbaar geen grenzen.
Mjah. Je geeft 18 jarige jongetjes een wapen, macht en absolute immuniteit. What could go wrong?

Hello. Is it me you're looking for?

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-02 07:53
Cobb schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 09:29:
[...]

Je kunt inmiddels wel feitelijk stellen dat social media het begin is geworden van deze rot.
Via social media verspreid de rot zich en is daardoor voor meer mensen zichtbaar geworden, maar de rot was er al lang voor social media, voorheen het was alleen minder verspreid en daardoor minder zichtbaar.

In NL jaren '80 de Centrum Partij - snel mislukt ja, maar daar was dus toen al voedingsboden voor. In de VS is het racisme wat zich nu onder Trump openbaart slechts onderdrukt geweest, nooit weg geweest, dat Trump aan de macht is gekomen is mogelijk gemaakt oa door decennia hard werk van organisaties zoals de Heritage Foundation.
Aan beide kanten van het de (extreme) politieke zijden overigens.
Veel Linkse equivalenten van zoiets als wat oa Trump, Putin en Ordoban doen in hun respectievelijke landen, zijn er niet. Venezuela is de enige die ik kan bedenken, en het er daar niet beter op geworden sinds Trump het zogenaamd heeft overgenomen.

Venezuela’s acting leader says she has ‘had enough’ of US orders in shot at Trump
The US president said that Rodriguez would be carrying out Washington’s demands after the capture of Nicolas Maduro
https://www.independent.c...ders-maduro-b2907662.html
In the wake of Mr Maduro’s capture, Donald Trump declared that the US was “going to run” Venezuela. But afterwards he appeared to back down, giving his backing to Ms Rodriguez to take office as an interim leader.

Trump II - Project 2025 tracker

• becopol
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 27-01 19:54
Cobb schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 09:29:
[...]

Je kunt inmiddels wel feitelijk stellen dat social media het begin is geworden van deze rot. Aan beide kanten van het de (extreme) politieke zijden overigens.
*knip*, graag wat beter onderbouwen en minder gekleurd taalgebruik.

[ Voor 42% gewijzigd door NMH op 27-01-2026 19:46 ]

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 89% gewijzigd door NMH op 27-01-2026 19:46 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ook medewerkers van Big Tech beginnen zich nu tegen de doodseskader-achtige executies van ICE te keren:
Honderden werknemers van techreuzen als Google, Amazon, Meta en Nvidia eisen dat hun topmannen zich uitspreken tegen de aanwezigheid van de Amerikaanse immigratiedienst ICE in Amerikaanse steden. De actie volgt op het dodelijk neerschieten van Alex Pretti door gemaskerde federale agenten afgelopen weekend.

In een petitie op iceout.tech, getekend door ruim 450 medewerkers, wordt de 'C-suite' opgeroepen de druk op het Witte Huis op te voeren. Werknemers herinneren hun CEO’s eraan dat eerdere telefoontjes van Jensen Huang (Nvidia) en Marc Benioff (Salesforce) president Trump al eens deden besluiten om federale troepen uit San Francisco weg te houden.
Nu ICE en de Nationale Garde in steden als Minneapolis (waar protesterende burgers werden doodgeschoten met meerdere kogels), Portland en Chicago hardhandig optreden, blijft publieke veroordeling vanuit de tech-top echter uit.

De eisen van de betrokken werknemers zijn: verbreek alle contracten met ICE, eis hun vertrek uit de steden en veroordeel het geweld publiekelijk. Terwijl werknemers hun ongenoegen uiten over de "uitholling van de democratie", zwijgen de zestien grootste techbedrijven vooralsnog in alle talen.

In Minnesota toonden ruim zestig CEO’s van bedrijven als Target en 3M meer initiatief; zij riepen in een open brief al op tot onmiddellijke de-escalatie.
Bron: Tech-personeel in VS eist actie van CEO’s na dodelijk geweld door ICE

De petitie is hier te vinden: https://iceout.tech/

Virussen? Scan ze hier!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Ow god zeg. Ook al roepen ze dat ze niet gaan handhaven heb ik daar niet zo'n vertrouwen in (de Amerikaanse overheid is erg onbetrouwbaar blijkt het laatste jaar).

Ik hoop niet dat ze niet-Amerikaanse sporters gaan deporteren naar andere landen vanaf de Spelen. En al helemaal niet dat ze in het rond gaan schieten want dat hebben ze de laatste tijd ook al regelmatig gedaan...

Edit: de reactie kwam snel:

[...]

(zelfde liveblog)
Ik las het ook net, wie heeft dat nou weer bedacht? Waarom en met wat zou ICE in Milaan moeten helpen als immigratiedienst van de VS?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Stoney3K
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

Marzman schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:13:
[...]

Ik las het ook net, wie heeft dat nou weer bedacht? Waarom en met wat zou ICE in Milaan moeten helpen als immigratiedienst van de VS?
Politiek wisselgeld voor iets misschien?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:07

Garyu

WW

DNA_Saint schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 09:20:
[...]

Interessant om te gaan zien wat Kristi Noem gaat doen als ze wordt ontslagen. En wat haar achterban dan doet.
Als je haar social media posts reacties leest staan mensen massaal achter haar. Blijven ze dat nog steeds doen als ze wordt ontslagen? Of volgen ze dan weer Trump die waarschijnlijk zegt dat ze heeft gefaald, corrupt etc etc...
Een veel gemaakte fout op social media is het aantal reacties te tellen en daar dan iets over de achterban proberen af te leiden. Stop daarmee. Er is al lang aangetoond dat een groot deel van de reacties van bots komen, juist om mensen het gevoel te geven dat er een soort van representatie achter zit. Het betekent niets. Niet positief, niet negatief, alleen dat iemand de publieke opinie (mogelijk!) probeert te beïnvloeden.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:42

Seraphin

Meep?

Stoney3K schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:22:
[...]

Politiek wisselgeld voor iets misschien?
Ik zie het zelf eerder als een volgende poging van de Trump-kliek om de Amerikaanse overheid nog verder onder eigen / directe controle te stellen.

Het is an sich niet gek dat er beveilgingspersoneel vanuit de VS overkomt naar Milaan. Redelijk standaard bij hoogwaardigheidsbekleders, en iets als de Olympische Spelen is natuurlijk wel een event wat een zekere aantrekkingskracht heeft op lieden met bedenkelijke motieven. Echter; dat is dus iets wat normaliter door de Diplomatic Security Service wordt verzorgd. Die worden nu dus "ondersteund" door ICE. Because Reasons.

Ik denk dan: Trump wil zijn Personal Protection Squadron (bonuspunten voor wie dit accuraat vertaalt naar het Duits) in the mix gooien om ook de DSS onder zijn bewind te kunnen stellen.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:42

Auredium

Informaticus Chaoticus

[...]

Edit: de reactie kwam snel:

[...]

(zelfde liveblog)
Apart. Italie heeft zijn eigen diensten om dit te regelen. De EU heeft ook zijn eigen diensten om dit te regelen. Dit klinkt als Meloni die een dealtje heeft gemaakt en Trumps administratie die het als een PR stunt ziet om hun fascisme te exporteren.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Auredium schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:42:
[...]

Apart. Italie heeft zijn eigen diensten om dit te regelen. De EU heeft ook zijn eigen diensten om dit te regelen. Dit klinkt als Meloni die een dealtje heeft gemaakt en Trumps administratie die het als een PR stunt ziet om hun fascisme te exporteren.
Wat ik na de opmerkingen van Meloni over zowel Groenland als de uitspraken van Trump over de inzet in Afghanistan toch enigszins verbazend vind.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:24

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Garyu schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:33:
[...]

Een veel gemaakte fout op social media is het aantal reacties te tellen en daar dan iets over de achterban proberen af te leiden. Stop daarmee. Er is al lang aangetoond dat een groot deel van de reacties van bots komen, juist om mensen het gevoel te geven dat er een soort van representatie achter zit. Het betekent niets. Niet positief, niet negatief, alleen dat iemand de publieke opinie (mogelijk!) probeert te beïnvloeden.
Klopt. Ik kan het voor een paar tientjes bewijzen voor je. Helaas nog geen platform gevonden die wilt helpen om dit uitgebreid te demonstreren. Ik denk namelijk dat je het moet zien om te geloven. Het kost euro's en minuten om tientallen, honderden of duizenden reacties, likes, volgers of re-whatevers te krijgen.

Op elk platform. Voor elk bericht. Van legitiem uitziende accounts, met foto's van kleinkinderen en cavia's.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!

• becopol
[...]

Je ziet vaak bij de Olympische Spelen en het WK dat de IOC en FIFA defacto tijdelijk de machthebbers zijn. Landen doen er alles aan om dit binnen te halen inclusief het tijdelijk uit handen geven van de macht. Zal dus wel vanuit de IOC komen.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:04
Bizar dat ICE naar de spelen gaat.. sporters zouden hier toch flink protest tegen moeten aantekenen of zelfs boycotten imo..

Playstation 5

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
Stylze schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:57:
Bizar dat ICE naar de spelen gaat.. sporters zouden hier toch flink protest tegen moeten aantekenen of zelfs boycotten imo..
Nog beter: volgens mij moeten we als Europeanen massaal hiertegen protesteren en duidelijk maken dat we dit soort types hier niet meer willen hebben na WOII.

• wildhagen
  • Niet online
Martinez- schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:02:
[...]

Nog beter: volgens mij moeten we als Europeanen massaal hiertegen protesteren en duidelijk maken dat we dit soort types hier niet meer willen hebben na WOII.
100 procent tariffs incoming....

Virussen? Scan ze hier!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:29
NiGeLaToR schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:53:
[...]

Klopt. Ik kan het voor een paar tientjes bewijzen voor je. Helaas nog geen platform gevonden die wilt helpen om dit uitgebreid te demonstreren. Ik denk namelijk dat je het moet zien om te geloven. Het kost euro's en minuten om tientallen, honderden of duizenden reacties, likes, volgers of re-whatevers te krijgen.

Op elk platform. Voor elk bericht. Van legitiem uitziende accounts, met foto's van kleinkinderen en cavia's.
tja en geld is geen probleem voor de regerende partij, desnoods verhogen ze de tariffs een beetje

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Zeg dat tegen clubs als AFD in Duitsland. Die nu openlijk pleiten voor ICE-alike organisaties in Duitsland. Die inmiddels op 26% peilen.

Ik zie ons eerlijk gezegd niet heel snel afwijken van het pad dat in de VS al ingeslagen is :X

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 27-01-2026 15:08 ]

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:07:
[...]

Zeg dat tegen clubs als AFD in Duitsland. Die nu openlijk pleiten voor ICE-alike organisaties in Duitsland. Die inmiddels op 26% peilen.

Ik zie ons eerlijk gezegd niet heel snel afwijken van het pad dat in de VS al ingeslagen is :X
Tja, we gaan nu echt off-topic maar de Duitsers zijn wel echt klaar met al die immigranten "incidenten", de opkomst van AfD is dan ook niet heel erg vreemd.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticWolf schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:16:
[...]

Tja, we gaan nu echt off-topic maar de Duitsers zijn wel echt klaar met al die immigranten "incidenten", de opkomst van AfD is dan ook niet heel erg vreemd.
Dat klopt, maar dat is uiteindelijk precies de retoriek in de VS, waar we nu de vruchten van plukken.

En op basis waarvan ik verwacht dat massale volksopstanden niet heel erg voor de hand liggen.

• wildhagen
  • Niet online
nieuws: TikTok VS zegt dat 'censuur' bij content over Epstein en Trump kwam d...
Problemen met het verzenden van bepaalde content in de DM-berichtendienst van TikTok VS zouden het gevolg zijn van een stroomstoring in een datacenter. Critici dachten dat de app bepaalde woorden als 'Epstein' zou censureren, maar dit zou niet het geval zijn geweest.

Het recent opgerichte TikTok USDS Joint Venture LLC zegt tegen CNBC dat er dus geen doelbewuste censuur van bepaalde woorden plaatsvindt. Het medium kon bevestigen dat het versturen van een bericht met het woord 'Epstein' voor een foutmelding zorgde. Voor zover bekend zijn de problemen nog niet opgelost. TikTok VS werkt aan een oplossing. Het is niet duidelijk waarom de stroomstoring in een datacenter voor problemen met bepaalde woorden zorgt.
Sure.... een stroomstoring die alleen getriggerd wordt bij het gebruik van de woorden "Trump" en "Epstein". Ik geloof het meteen.

Dat het direct enkele uren na de Amerikaanse overname al optreed zal vast ook geheel geloofwaardig "toevallig" zijn...

Hoe ging dat oud-Hollandse gezegde ook alweer? "If pigs could fly, we would need reinforced umbrellas"?

Virussen? Scan ze hier!

• Martinez-
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:06:
[...]

100 procent tariffs incoming....
Persoonlijk ben ik daar niet bang voor. We zullen toch ooit die pleister af moeten trekken, en je door een pestkop te laten sturen is nooit zo mijn ding geweest. ;)

• becopol
MikeyMan schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:07:
[...]

We lopen 10-20 jaar achter op de VS en meestal net wat minder extreem, maar kans is groot dat wat daar gebeurd hier in een mildere vorm ook gaat gebeuren.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:11
[...]

Dat zouden we misschien massaal moeten doen, maar dat doen we niet.
Kijk naar de flauwe reactie bijvoorbeeld op het onderzoek van de Volkskrant naar extreme fascisme en racisme bij de jongeren afdeling van FvD hier. Hoeveel zetels hebben ze en op hoeveel staan ze in de peilingen? Juist.
Hoeveel zetels hebben de partijen die zo stonden te glunderen bij de motie verbieden van Antifa gezamenlijk? Juist.

De ingrediënten zijn hier ook aanwezig: extreemrechtse opkomst, X, Meta, fakenews, AI, corruptie, enz.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Niet vreemd? In een land wat nog steeds, 80 jaar na dato, worstelt met het eigen verleden en dat nooit echt verwerkt heeft, is de opkomst van een partij die dat verleden geen probleem vindt, er zelfs min of meer naar terug wil, zeer vreemd.

It’s the economy, stupid!

• Trishul
Ondertussen zakt de dollar verder. €1 is nu $1,20

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
[...]

Ik werk zelf in een fabriek en onder een aanzienlijk deel van de arbeiders daar leeft dit sentiment rond immigratie ook enorm (n=1 natuurlijk).

Heb met enige regelmaat wel gesprekken met collega's en als je dan wat dieper een gesprek in gaat dan zie je dat de meeste van hen ook wel beseffen dat bijvoorbeeld een PVV of FVD die problematiek niet op gaat lossen. Maar ze vinden het dan wel weer belangrijk om toch op zulke partijen te stemmen als statement.

Vaak zijn dit ook mensen met een dure particuliere huurwoning of vrij jonge collega's die nog thuis wonen en al jaren ingeschreven staan. Als je dan het perspectief meegeeft dat dit probleem mede is gevormd door VVD beleid, door het openenen van de woningmarkt voor buitenlandse investeerders, en dat een groot deel van de vermogende VVD achterban geen belang heeft bij oplosingen als goedkopere woningen omdat stenen momenteel zo lekker renderen, dan zie je dat ze wel wat gaan nadenken :P Maar zulke informatie is vrij schaars in hun omgeving vermoed ik, en die boodschap wordt door de politiek dan ook niet verspreid door een collega die ze kennen en vertrouwen. De politiek heeft een enorme afstand tot dit soort mensen. Links is eng want die willen de boeren kapotmaken, asielzoekers alles geven, CO² verbieden en 'de Nederlander' laten verrekken. Terwijl het ongenoegen en de uitdaging die ze op sommige vlakken ervaren vaak gewoon de resultaten van decennia lang Neoliberalistische beleid zijn.

Dat het uit protest stemmen op vrij extreme politieke partijen ook erg gevaarlijke kanten kent (waar Amerika nu een prima voorbeeld van is) begint bij sommigen van hen ook wel door te dringen, alleen wordt dan alles te complex qua oplossingen en eigen verantwoording daarin en krijg je vaak dooddoeners als 'Achja we zien het wel.'

Toch is het altijd de moeite waard om gesprekken te blijven voeren want tussen deze jongens zitten oprecht gasten met een hart van goud die zeker geen kwaadwillende intenties hebben.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Martinez- schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:24:
[...]

Persoonlijk ben ik daar niet bang voor. We zullen toch ooit die pleister af moeten trekken, en je door een pestkop te laten sturen is nooit zo mijn ding geweest. ;)
Ik denk dat het soms inderdaad beter is die tarifs gewoon te laten komen ipv alles te sussen. Niet voor de economie, maar wel om geen fazalstaat van de VS te worden. Iedereen roept nu wel dat de Trumpfluisteraar het laatste issue opgelost heeft, maar dat Frankrijk en Duitsland een mechanisme dat Europa eigenlijk voor China heeft wilden inzetten dat zal ook geholpen hebben.

/▌

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dawg schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:10:
[...]

Niet vreemd? In een land wat nog steeds, 80 jaar na dato, worstelt met het eigen verleden en dat nooit echt verwerkt heeft, is de opkomst van een partij die dat verleden geen probleem vindt, er zelfs min of meer naar terug wil, zeer vreemd.
Tsjah... Na 80 jaar relatieve rust in ieder geval de Westerse wereld blijkt dat de mens misschien toch wat minder in staat is om zich fatsoenlijk te gedragen... Weet niet of het dan wel zo vreemd is.

Blijken we stiekem toch een stel omhooggevallen apen te zijn zeg...

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:45

ManiacsHouse

Scheisse!

wildhagen schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:31:
Ook medewerkers van Big Tech beginnen zich nu tegen de doodseskader-achtige executies van ICE te keren:

[...]

[...]

Bron: Tech-personeel in VS eist actie van CEO’s na dodelijk geweld door ICE

De petitie is hier te vinden: https://iceout.tech/
Wel een grove fout in de tekst.
Nu ICE en de Nationale Garde in steden als Minneapolis (waar protesterende burgers werden doodgeschoten met meerdere kogels), Portland en Chicago hardhandig optreden, blijft publieke veroordeling vanuit de tech-top echter uit.
Voor zover ik weet heeft de Nationale Garde zich ver weg gehouden van (grof) geweld etc. In Minneapolis zijn ze ingeschakeld door de gouverneur zelf als daadwerkelijke bescherming (voor zo ver ze iets kunnen/mogen doen richting het ICE tuig) van de bevolking.

(Ze hebben de tekst inmiddels aangepast na een mailtje van mijn kant. d:)b )

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacsHouse op 27-01-2026 17:10 ]

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Martinez- schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:24:
[...]
Vandaag ook weer 25% op Korea: https://www.bbc.com/news/articles/cwyw3ynwe37o

Op een gegeven moment hebben de investeerders en financiele markten natuurlijk ook zoiets van: :O

Ja, het is wel erg maar het punt is, business heeft stabiliteit nodig. Dit soort hak op de tak haalt het vertrouwen onderuit en uiteindelijk loont het gewoon niet meer zelfs als die heffingen verdwijnen of omlaag gaan, omdat je toch nooit weet of hij morgen weer de kolder in de kop krijgt over een of ander meningsverschil. Je zal gewoon zien dat men gewoon hun conclusies gaan trekken en de VS zoveel mogelijk links laten liggen. Ondanks dat het nu nog een machtige partij is. Het gaat nu toch wel snel met overheden die bijvoorbeeld eigen collaboratieplatformen inrichten. Nou is dat al langer in ontwikkeling dan Trump II (die aankondiging van Frankrijk stond toch al gepland!) maar toch.

En dan heb je ook nog eens het probleem dat op de korte termijn het slachtoffer puur en alleen de Amerikaan is die wat uit het buitenland wil kopen. Op de lange termijn kunnen invoerheffingen lokale investeringen sponsoren door die een voordeel te geven. Maar, omdat het beleid zo hak op de tak is kan je daar als bedrijf ook niet echt serieus in investeren want voor je het weet is je voordeel weer verdampt en dan zit je met je dure fabriek en werknemers.

[ Voor 17% gewijzigd door Llopigat op 27-01-2026 16:32 ]

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
FrambozenTaart schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:24:
[...]

Vaak zijn dit ook mensen met een dure particuliere huurwoning of vrij jonge collega's die nog thuis wonen en al jaren ingeschreven staan. Als je dan het perspectief meegeeft dat dit probleem mede is gevormd door VVD beleid, door het openenen van de woningmarkt voor buitenlandse investeerders, en dat een groot deel van de vermogende VVD achterban geen belang heeft bij oplosingen als goedkopere woningen omdat stenen momenteel zo lekker renderen, dan zie je dat ze wel wat gaan nadenken :P Maar zulke informatie is vrij schaars in hun omgeving vermoed ik, en die boodschap wordt door de politiek dan ook niet verspreid door een collega die ze kennen en vertrouwen. De politiek heeft een enorme afstand tot dit soort mensen. Links is eng want die willen de boeren kapotmaken, asielzoekers alles geven, CO² verbieden en 'de Nederlander' laten verekken. Terwijl het ongenoegen en de uitdaging die ze op sommige vlakken ervaren vaak gewoon de resultaten van decennia lang Neoliberalistische beleid zijn.
offtopic:
Laat ze dan ook maar zien hoe gelijkmatig de VVD over veel van die zaken denkt als de extremisten. Of nog leuker: dat de betreffende partijen een lange lijn met spin-offs betreft die de VVD in eerste instantie verlieten omdat deze niet extreem genoeg was.

Maar goed, verder offtopic hier :P

Dat zit wel Schnorr.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:11

Killjoy

Klingon lawn products

Seraphin schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:35:
[...]

Ik denk dan: Trump wil zijn Personal Protection Squadron (bonuspunten voor wie dit accuraat vertaalt naar het Duits) in the mix gooien om ook de DSS onder zijn bewind te kunnen stellen.
Sturmabteilung

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:54

Vrijdag

De Zwarte

Dat ligt te gevoelig. Hernoem ICE in het buitenland of als bescherming van prominenten dan Security Staff. En geef ze meteen matchende zwarte uniformen zodat ze goed herkenbaar zijn in de witte sneeuw.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• wildhagen
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:45:
[...]

Dat ligt te gevoelig. Hernoem ICE in het buitenland of als bescherming van prominenten dan Security Staff. En geef ze meteen matchende zwarte uniformen zodat ze goed herkenbaar zijn in de witte sneeuw.
Bovino (ja, die van de ICE) loopt al vaker in zo'n soort uniform daar is hij vaker in gesignaleerd. Deze foto is van een van zijn bezoeken aan een rechtbank:

Afbeeldingslocatie: https://cdn.bsky.app/img/feed_fullsize/plain/did:plc:3l74xs7iozt2myjyupseqhmt/bafkreich2evkqrtkhgfeghketw6r4lacsys7lxgfxfzhgrmxi6v2c3wcxi@jpeg

Dat is hetzelfde uniform (minus dan de rune-tekens) waarin een bepaalde Duitse afdeling tussen pak hem beet medio 1935 en 1945 ook in rondliep.

Toeval? Zou kunnen. Het zou ook iets over zijn ideeën kunnen zeggen. Geen idee welke van de 2 het is.

Virussen? Scan ze hier!

• Stukfruit
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:54:
[...]

Bovino (ja, die van de ICE) loopt al vaker in zo'n soort uniform daar is hij vaker in gesignaleerd. Deze foto is van een van zijn bezoeken aan een rechtbank:

[Afbeelding]

Dat is hetzelfde uniform (minus dan de rune-tekens) waarin een bepaalde Duitse afdeling tussen pak hem beet medio 1935 en 1945 ook in rondliep.

Toeval? Zou kunnen. Het zou ook iets over zijn ideeën kunnen zeggen. Geen idee welke van de 2 het is.
Zoals er ook steeds bij wordt vermeld: het gaat in principe niet eens om het Nazi-pakje an sich.

Het gaat meer om het andere idee wat zoiets uitstraalt. Bij het afdwingen van recht (in dit geval meer extreemrecht...) benadrukt een pak een zekere vorm van autoriteit. Zeker als je dat allemaal uniform (no pun intended) draagt.

Dat is waarom je ook een (andere vorm van een) net pak draagt naar officiële gelegenheden. Om iets anders uit te stralen dan je gemiddelde kleding zou doen.

En daar maken dit soort groeperingen door de geschiedenis heen allemaal gebruik van. Dat is geen ongelukje, onafhankelijk van of ze de vergelijking wel of niet (willen) zien.

Dat zit wel Schnorr.

• becopol
Als iedereen 25% importheffingen opgelegd krijgt dan heeft dan heeft niemand 25% importheffingen. Alles is tenslotte relatief ten opzichte van wat andere landen opgelegd krijgen. Alleen de VS kan er intern van profiteren, maar in de praktijk kost het de Amerikaan vooral geld.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Trishul schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:23:
Ondertussen zakt de dollar verder. €1 is nu $1,20
Een goede manier om de staatsschuld houdbaar te houden.

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08:32
Seraphin schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:35:
[...]

Personal Protection Squadron (bonuspunten voor wie dit accuraat vertaalt naar het Duits)
Personenschutzkommando ☝🏻

Groetjes uit het Zwarte Woud! :)

Hello. Is it me you're looking for?

• b_g_e
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:25
iamerwin schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 17:11:
[...]

Personenschutzkommando ☝🏻

Groetjes uit het Zwarte Woud! :)
Schutzstaffel komt er ook in de buurt toch? Maar goed gevonden!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
HEY_DUDE schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 17:10:
[...]

Een goede manier om de staatsschuld houdbaar te houden.
Alleen geen goede manier om het volk tevreden te houden over hun koopkracht, helemaal niet met een flinke welvaartskloof zoals in de VS, waar de top 10% meer dan 70% van de welvaart in handen heeft.

Potentie op een heleboel boze mensen die niet veel meer te verliezen hebben.

En ja, kijk gerust naar voorbeelden uit de geschiedenis waar dat toe kan leiden.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 17:00
Stylze schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 14:57:
Ik denk dat spelers zo kort voor de spelen absoluut niet bezig zijn met Trump & friends of ICE. Die hebben echt wel iets anders aan hun hoofd.

• Stukfruit
  • Niet online
Voor wie denkt dat de "technische storing" op MAGA-TikTok echt een toevallige storing kan zijn:

Als je zegt een fashion influencer te zijn en anti-ICE materiaal uploadt dan komt het wel door de "storing" heen:

https://edition.cnn.com/2...ice-censorship-glitch-cec
In a video that did make it through TikTok’s uploading process, Jen Hamilton calls herself a “fashion influencer” and speaks in code about her trouble uploading an earlier video about 5-year-old Liam Conejo Ramos. Jen Hamilton/TikTok
Op dat gebied kan men nu wel veel kennis inzetten uit Rusland (of uit de extreemrechtse hoek zelf, aangezien ze daar niet anders doen). Als de overheid ditzelfde doet, dan kunnen de inwoners dat natuurlijk ook.

De geit is gemolken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Stukfruit op 27-01-2026 18:42 ]

Dat zit wel Schnorr.

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:57
Stukfruit schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 18:40:
Voor wie denkt dat de "technische storing" op MAGA-TikTok echt een toevallige storing kan zijn:

Als je zegt een fashion influencer te zijn en dan anti-ICE materiaal uploadt dan komt het wel door de "storing" heen:

[...]

Op dat gebied kan men nu wel veel kennis inzetten uit Rusland. Als de overheid ditzelfde doet, dan kunnen de inwoners dat natuurlijk ook.

De geit is gemolken ;)
Het was natuurlijk geen storing - het was een test. Nu hebben ze meer informatie waar gebruikers op letten zodat een volgende keer het filteren beter gaat en minder opvalt.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Kennis en ervaring opdoen die ze daarna bij het WK kunnen inzetten. (en dat is niet iets positiefs)

• ericplan
  • Laatst online: 18:04

ericplan

5180 Wp PV

Zou de EU nu ook weer extra tariffs opgelegd krijgen nu we een deal hebben met India? Is Trump al wakker?

A'dam PVOutput

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 14:59
De dollar zakt momenteel wel als een plumpudding in mekaar.
Ben benieuwd wat de reactie hier op gaat zijn.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

dierkx36 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 20:15:
Valt wel mee toch, -1,8% YTD tov de Euro.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:12
FrambozenTaart schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:24:
[...]

Ik werk zelf in een fabriek en onder een aanzienlijk deel van de arbeiders daar leeft dit sentiment rond immigratie ook enorm (n=1 natuurlijk).

Heb met enige regelmaat wel gesprekken met collega's en als je dan wat dieper een gesprek in gaat dan zie je dat de meeste van hen ook wel beseffen dat bijvoorbeeld een PVV of FVD die problematiek niet op gaat lossen. Maar ze vinden het dan wel weer belangrijk om toch op zulke partijen te stemmen als statement.

Vaak zijn dit ook mensen met een dure particuliere huurwoning of vrij jonge collega's die nog thuis wonen en al jaren ingeschreven staan. Als je dan het perspectief meegeeft dat dit probleem mede is gevormd door VVD beleid, door het openenen van de woningmarkt voor buitenlandse investeerders, en dat een groot deel van de vermogende VVD achterban geen belang heeft bij oplosingen als goedkopere woningen omdat stenen momenteel zo lekker renderen, dan zie je dat ze wel wat gaan nadenken :P Maar zulke informatie is vrij schaars in hun omgeving vermoed ik, en die boodschap wordt door de politiek dan ook niet verspreid door een collega die ze kennen en vertrouwen. De politiek heeft een enorme afstand tot dit soort mensen. Links is eng want die willen de boeren kapotmaken, asielzoekers alles geven, CO² verbieden en 'de Nederlander' laten verrekken. Terwijl het ongenoegen en de uitdaging die ze op sommige vlakken ervaren vaak gewoon de resultaten van decennia lang Neoliberalistische beleid zijn.

Dat het uit protest stemmen op vrij extreme politieke partijen ook erg gevaarlijke kanten kent (waar Amerika nu een prima voorbeeld van is) begint bij sommigen van hen ook wel door te dringen, alleen wordt dan alles te complex qua oplossingen en eigen verantwoording daarin en krijg je vaak dooddoeners als 'Achja we zien het wel.'

Toch is het altijd de moeite waard om gesprekken te blijven voeren want tussen deze jongens zitten oprecht gasten met een hart van goud die zeker geen kwaadwillende intenties hebben.
Ik werk ook in een fabriek, n=2 :p
Overigens alle lagen van de werknemers.
Terwijl we ook enorm veel buitenlanders of immigratie-achtergrond hebben, en er eigenlijk nooit problemen zijn (alleen de planning rondom de zomervakantie en Suikerfeest).

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Thalaron
  • Nu online
Als de dollar nu gewoon even een dag of 2 op €0,25 staat ofzo… dan kan ik mooi wat leuke boardgames uit de US inkopen die nu veel en veel te duur zijn 🫣

Maar iets zegt mij dat het meer effect heeft dan op mijn wensenlijst.

Maar goed, ik zie nog geen enorme daling(?).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 14:59
Thalaron schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 20:28:
[...]

Als de dollar nu gewoon even een dag of 2 op €0,25 staat ofzo… dan kan ik mooi wat leuke boardgames uit de US inkopen die nu veel en veel te duur zijn 🫣

Mijn idee, alleen zit ik meer te azen op control panels :)

Nee, het waardeverlies van de dollar ten opzichte van de Euro binnen +/- 1 week vind ik toch best 'veel' in vergelijking met voorheen/vroeger.
Lijkt er ook op dat dit verval nog wel even doorgaat als je de trend ziet.

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Aangezien ik regelmatig betalingen doe in een aan de dollar gelinkte valuta is mijn reactie *O*

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:45

ManiacsHouse

Scheisse!

Thalaron schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 20:28:
[...]

En heerlijk goedkoop op vakantie daar. *O*
Oh nee wacht... :N

• Gundogan
  • Laatst online: 16:23

Gundogan

Rip and tear, until it is done

ManiacsHouse schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 20:52:
[...]

Waarom niet? Je maakt kans op een verlengde vakantie naar het zonnige El Salvador. :*)
Stukfruit schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 18:40:

Als je zegt een fashion influencer te zijn en anti-ICE materiaal uploadt dan komt het wel door de "storing" heen:

[...]

Op dat gebied kan men nu wel veel kennis inzetten uit Rusland (of uit de extreemrechtse hoek zelf, aangezien ze daar niet anders doen). Als de overheid ditzelfde doet, dan kunnen de inwoners dat natuurlijk ook.

De geit is gemolken ;)
Standaard autoritaire staat praktijken. Landen als Turkije en Rusland kunnen de VS wel verdere tips geven. Sociale media op zwart gooien zodra het regime het te heet onder de voeten wordt, er verkiezingen zijn of ze bepaalde operaties moeten uitvoeren.

Dit kon je al van kilometers aan zien komen. Welke grote sociale media in de VS is nu nog niet in handen van vriendjes van Trump/Project2025?

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• Stukfruit
  • Niet online
Maar nog steeds zijn er veel mensen die het gevaar niet zien omdat ze denken dat "ze aan hun kant staan".

Dat is alleen niet hoe autoritair gedrag met bijbehorend prikkels werkt...

Dat zit wel Schnorr.

• Trishul
ericplan schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 19:43:
Zou de EU nu ook weer extra tariffs opgelegd krijgen nu we een deal hebben met India? Is Trump al wakker?
https://bbc.com/news/articles/c75x9wqwz40o
De altijd knarrende Bessent, minister van Financiën uit de MAGA cult, heeft natuurlijk afwijzend gereageerd. Volgens hem financiëren we hiermee de Russische oorlog tegen Oekraïne.

Uhm... Onze winkels liggen al jaren vol met spullen gemaakt in India. Bijv. zo'n beetje alle mangohouten, marmeren, enz artikelen om maar iets te noemen.

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 16:41

Plasma_Wolf

Student

Gundogan schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 21:28:
[...]

Waarom niet? Je maakt kans op een verlengde vakantie naar het zonnige El Salvador. :*)

[...]

Standaard autoritaire staat praktijken. Landen als Turkije en Rusland kunnen de VS wel verdere tips geven. Sociale media op zwart gooien zodra het regime het te heet onder de voeten wordt, er verkiezingen zijn of ze bepaalde operaties moeten uitvoeren.

Dit kon je al van kilometers aan zien komen. Welke grote sociale media in de VS is nu nog niet in handen van vriendjes van Trump/Project2025?
Ik denk dat dit in de VS een stuk moeilijker is. Ik ben positief verrast door de demonstraties in de VS en de staking in Minnesota. Daar komt bij dat Trump behoorlijk heeft toegegeven na de moord of Alex Pretti.
Hij heeft ook klachten gehoord van Republikeinse politici. De politici hebben niet geklaagd omdat ze dit te ver vinden gaan, maar omdat mensen in hun eigen district weer bij hen hebben geklaagd over wat er is gebeurd.

Ook het feit dat het regime nu stelt dat Pretti geen wapen had mogen hebben is bij heel veel 2A-aanhangers in het verkeerde keelgat geschoten. Beetje laat natuurlijk, een moord op een onschuldige burger is een moord, daar is niet over te discussiëren, en het is niet te verdedigen, maar veel mensen die na de moord op Renee Good verder zijn gegaan met hun leven, zijn nu wel in actie gekomen.

Als de sociale media geblokkeerd worden, verwacht ik een vergelijkbare reactie. Misschien niet zo sterk van de 2A-aanhangers, maar nog steeds wel van een groep groot genoeg om het Trump te laten draaien op zo'n blokkade.

• nehal3m
  • Laatst online: 21-02 19:04
Plasma_Wolf schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 22:11:
[...]
Als de sociale media geblokkeerd worden, verwacht ik een vergelijkbare reactie. Misschien niet zo sterk van de 2A-aanhangers, maar nog steeds wel van een groep groot genoeg om het Trump te laten draaien op zo'n blokkade.
We gaan het zien.

• nehal3m
  • Laatst online: 21-02 19:04

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

It's not a feature, it's a bug :+

Wear Sunscreen!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

dierkx36 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 20:31:
[...]

Mijn idee, alleen zit ik meer te azen op control panels :)

Nee, het waardeverlies van de dollar ten opzichte van de Euro binnen +/- 1 week vind ik toch best 'veel' in vergelijking met voorheen/vroeger.
Lijkt er ook op dat dit verval nog wel even doorgaat als je de trend ziet.
Historisch gezien valt het reuze mee. De schommelingen zijn op zijn best matig te noemen en 1.20 is ook niet spectaculair. Ik ben nog wel in de US geweest bij 1.55-1.60.

De huidige USD koers is precies wat de Trump kliek wil. Meer export, minder import.

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Plasma_Wolf schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 22:11:
[...]

Ik denk dat dit in de VS een stuk moeilijker is. Ik ben positief verrast door de demonstraties in de VS en de staking in Minnesota. Daar komt bij dat Trump behoorlijk heeft toegegeven na de moord of Alex Pretti.
Hij heeft ook klachten gehoord van Republikeinse politici. De politici hebben niet geklaagd omdat ze dit te ver vinden gaan, maar omdat mensen in hun eigen district weer bij hen hebben geklaagd over wat er is gebeurd.

Ook het feit dat het regime nu stelt dat Pretti geen wapen had mogen hebben is bij heel veel 2A-aanhangers in het verkeerde keelgat geschoten. Beetje laat natuurlijk, een moord op een onschuldige burger is een moord, daar is niet over te discussiëren, en het is niet te verdedigen, maar veel mensen die na de moord op Renee Good verder zijn gegaan met hun leven, zijn nu wel in actie gekomen.

Het gaat in zo'n geval om damage control. Wie kan zich nog herinneren dat bij Twitter hetzelfde gebeurde? Ook dat waren shadowbans. Ook Facebook had onlangs zoiets: https://nos.nl/artikel/25...ts-willen-politici-uitleg Dec 2025.

En ja, dat noemt men dan censuur want DSA poortwachter. De reach van zo'n netwerk is dermate groot dat het effect van een shadowban gigantisch is. Probleem hier is netwerkeffect, en dat TikTok USA Amerikaans is en niet (ook) de Europese markt bedient. Dus niks DSA, is n.v.t.

Inmiddels is ook duidelijk dat Threads populairder is dan Twitter, maar dat is ook ironisch gezien Zuck erachter zit, en Instagram gebruikers het door de strot geboord krijgen.

Werknemers van big tech staan nu op en zijn verbaasd over het gebrek aan reactie op C-level. Dan vraag ik mij af of ze het afgelopen jaar hebben zitten slapen. Big tech kuste de ring van Trump op 20 Januari 2025. Toen tekende Trump 150 decreten en begon Project 2025 middels flooding the zone.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Jerie
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 20:52:
[...]

Nou, WK is deze zomer. Arme Nederlanders hebben geen kaartje, zo simpel is het. Dus mensen uit achterstandswijken zie ik niet naar WK in VS gaan. Ik zou als ik niet blank, niet cis man, niet hetero, niet Christen toch niet zo snel naar VS afreizen. De helft van onze samenleving is man, andere helft vrouw. Dankzij ons koloniale verleden zijn zat mensen niet blank (vergeet ook niet allerlei diaspora), en het Christendom is in verval geraakt na de verzuiling. Als ik een kaartje zou hebben, zou ik z.s.m. het verkopen. Vergeet ook niet dat je je altijd aan de wet moet houden van het gastland. En dit gastland heeft echt schijt aan negatieve reputatie door repressie, dat moge duidelijk zijn.

De enige juiste reactie is het links (no pun intended) laten liggen. Noem het boycot zoals je wilt. Alleen al dat men mijn data over afgelopen vijf jaar op social media zou willen hebben, ik snap je wilt weten wat voor vlees je in de kuip hebt, maar gaat me in de context van Trump te ver.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:16
En wat als je geen 5 jaar aan sociale media-data hebt? (Geen fb, twitter, insta, lnkdin, Blue Sky,....)

Ben je dan bij voorbaat verdacht en kom je er niet in?

Bij een maatschappelijke discussie gaat het niet over u en mij maar over wat we zouden adviseren aan de volgende generatie.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:15
Wozmro schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 23:41:
En wat als je geen 5 jaar aan sociale media-data hebt? (Geen fb, twitter, insta, lnkdin, Blue Sky,....)

Moet je Tweakers.net ook opgeven. :+

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Jerie
  • Niet online

[speculaas]Dan is dat verdacht en haalt men u even door de Wikipedia: XKeyscore[/speculaas]

De discussie destijds was ook, stel nou dat in de toekomst er een minder vredelievende regering komt in de VS. Nou, gefeliciteerd, die heb je nu, en die hebben een tooling, man daar waren ex-DDR'ers in 2013 al jaloers op.

Laten we wel wezen. Praktisch iedereen heeft wel een account op zo'n platform (dus dat het verdacht is, valt best best wat voor te zeggen), en je kunt altijd wel iets verzinnen om iemand te weigeren. Bijvoorbeeld een random like, of u vergat dit en dit platform, aha u had een inactief account hier of daar, is T.net sociale media?, of bijvoorbeeld diegene is een van mensen die achter het account van een organisatie zit. Overheid, non-profit, commercieel, enz.

Het is hoe dan ook ogenschijnlijk [1] iets dat in hun voordeel werkt: ofwel komen er minder mensen die tegen Trump zijn het land in, ofwel kunnen ze dergelijke mensen de toegang weigeren (en dat veroorzaakt consternatie en leedvermaak (cruelty is the point)), ofwel modereren mensen in het buitenland hun mening over Trump (chilling effect 'want we willen wel naar het WK' / 'meeting met de CEO' / 'toch maar wel naar DefCon / HOPE'). Al deze effecten zijn significant. Het goede nieuws is dat alle Tweakers.net redacteuren wel de VS in mochten m.b.t. CES 2026. Dus dat het hier extreemlinks is, valt wel mee *g*.

Ik denk dat het een kwestie van tijd is: dat ze er uiteindelijk wat LLM's op loslaten en dan de duimschroeven aanspannen, en ja het is dan maar de vraag of de redactie dan nog bij CES 2027 binnen zou komen. Want 'toch wel een paar kritische artikelen over de VS'. Maar dat zou dan denk ik ook eerder van toepassing zijn m.b.t. conferenties zoals HOPE en DefCon. Het is me ook een doorn in het oog dat we net doen alsof er niets aan de hand is m.b.t. die conferenties. Dat is wel zo. Dit zijn grote conferenties in de VS, die een internationale signatuur hebben. Je kunt niet net doen alsof er niets aan de hand is. Je moet serieus overwegen zo'n conferentie niet te houden, te verplaatsen, niet te gaan, enz.
edit:
Overigens ook vrij eenvoudig om nog onderzoekje te doen: in 2024 was de status quo GrapheneOS + BFU (boot before unlock) op recente Pixel is niet te kraken; rest wel. En een verdachte die de telefoon niet unlocked is per definitie persona non grata. Mijn advies is dan ook: bij autoritaire regimes een burner gebruiken. En de VS is een autoritair regime :'(
[1] Ogenschijnlijk; op de lange termijn is het enorm schadelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Jerie op 28-01-2026 00:38 ]

• Stukfruit
  • Niet online
@Jerie:

Van de Engelse pagina met meer informatie:
In a single, undated slide published by Swedish media in December 2013, the following additional data sources for XKeyscore are mentioned:

...

Third party – foreign partners of the NSA such as the (signals) intelligence agencies of Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Japan, the Netherlands, Norway, Sweden, etc. However the Netherlands is out of any cooperation concerning intelligence gathering and sharing for illegal spying.
Of dat nog steeds zo is, dat is een tweede vraag.

Dat zit wel Schnorr.

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01-03 15:53

Rzaan

Altijd zoekende

PWM schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 22:46:
[...]

Historisch gezien valt het reuze mee. De schommelingen zijn op zijn best matig te noemen en 1.20 is ook niet spectaculair. Ik ben nog wel in de US geweest bij 1.55-1.60.

De huidige USD koers is precies wat de Trump kliek wil. Meer export, minder import.
Wat volgens mij bijzonder is aan de huidige koers, dat normaliter in tijden van crisis, beleggers Dollars opkopen omdat het veilige valuta is. Nu gebeurt echter het tegenovergestelde.
Maar hé, ik ben geen financieel expert.

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:09

Pinjataaa

Hit me!

-delete- Foutje, m’n post staat opeens in een ander topic..

[ Voor 121% gewijzigd door Pinjataaa op 28-01-2026 07:43 ]

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
Dus nu een Senator aangevallen in de VS.
Ilham Omar van Somalische afkomst. Laat daar nu Trump elke dag zon beetje op in hakken. Hij noemt Somalische immigranten minderwaardig etc. Dus tja van wie komt nu de polarisatie en wie is er uit op chaos in het land mr. Trump?

https://www.telegraaf.nl/...inneapolis/127027659.html

Untappd: Louwke80

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Louwke schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 08:02:
Dus nu een Senator aangevallen in de VS.
Ilham Omar van Somalische afkomst. Laat daar nu Trump elke dag zon beetje op in hakken. Hij noemt Somalische immigranten minderwaardig etc. Dus tja van wie komt nu de polarisatie en wie is er uit op chaos in het land mr. Trump?

https://www.telegraaf.nl/...inneapolis/127027659.html
Trump: "I don't know this woman. I think she is a fraud. She probably did it herself" :{

Dit dus.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:03

Player1S

Probably out in the dark

FunkyTrip schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 08:16:
[...]

Trump: "I don't know this woman. I think she is a fraud. She probably did it herself" :{
"The man was just using his 2A right to defend himself from this deranged extremist lefty" |:(

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Germany has issued a travel advisory to its citizens travelling to the United States, citing risks linked to immigration enforcement and public-order situations.
Germany’s Federal Foreign Office said on Tuesday that German citizens should be aware of demonstrations and clashes with American migration and security authorities.

bron: https://www.newsweek.com/...-advisory-for-us-11421830

Het toerisme in de VS zit al enorm in een dal, dit soort waarschuwingen zullen het toerisme wel een extra boost geven...not

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 13:51

Moet je al vrij lang als je een Esta aanvraagd. Je hoeft het niet in te vullen. Als blank persoon kom je er nog gewoon in, meerdere keren zo door kunnen lopen zonder ondervraging. Wel 1x meegemaakt dat iemand van kleur voor mij even zijn telefoon moest laten zien.

En nee ik heb 0 social media linkjes (terwijl ik wel FB/Insta heb) in mijn Esta aanvraag ingevuld. Dat was 2 maanden geleden. 0 problemen gehad.

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 13:51
_Bailey_ schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:15:
Germany has issued a travel advisory to its citizens travelling to the United States, citing risks linked to immigration enforcement and public-order situations.
Germany’s Federal Foreign Office said on Tuesday that German citizens should be aware of demonstrations and clashes with American migration and security authorities.

Het toerisme in de VS zit al enorm in een dal, dit soort waarschuwingen zullen het toerisme wel een extra boost geven...not
Wij wilden dit jaar naar Disneyland in Californie, toch maar laten varen omdat ICE daar ook rondloopt, met een Mexicaanse wederhelft weet je het maar nooit. We hoeven geen vakantie naar El Salvador erbji.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Jorah_Newstone schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:28:
[...]

Wij wilden dit jaar naar Disneyland in Californie, toch maar laten varen omdat ICE daar ook rondloopt, met een Mexicaanse wederhelft weet je het maar nooit. We hoeven geen vakantie naar El Salvador erbji.
Disneyland Parijs is ook leuk! 😀

• Marzman
  • Niet online

Marzman

wildhagen schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:54:
[...]
Dat zou heel sterk zijn dat het allemaal toeval is. De groet hebben we ook al gehad, het is wachten op de eerste persoon die een charly chaplin snorretje laat staan.

/▌

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Jorah_Newstone schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:28:
[...]

Wat ik niet begrijp is dat mijn schoonfamilie Vietnamees is en bij het deel van de VS hoort dat Trump verdedigd. Nu snap ik wel dat ik het ook door een Europese bril bekijk en ook niet objectief ben, maar de national gard, groenland. Alles zien ze anders. Ik ga er voorlopig niet heen, niet vanwege hun ik kan het onderwerp wel mijden maar omdat ik totaal geen zin heb naar de VS te gaan nu :p

En dan heb je nu veel mensen in de VS die op hem gestemd hebben die nu spijt hebben en zeggen dat ze niet hadden kunnen weten dat dit zou gebeuren (wir habben es nicht gewusst). Je had het wel kunnen weten, Trump ging in zijn eerste termijn misschien iets minder had, maar toen heeft hij ook al hoge rechters vervangen, de uitslag ontkent, een coup gestart (of in elk geval aangewakkerd en niet gestopt)

Je oogst wat je zaait.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 28-01-2026 10:02 ]

/▌

• wildhagen
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 22:46:
[...]

Lijkt het wel op. Trump noemt de koersdaling namelijk geweldig:
De dollar verloor dinsdag ruim 1 procent ten opzichte van een mandje van andere grote munten en staat sinds het begin van 2026 al meer dan 2,5 procent lager. In Azië zette de daling woensdag door. De euro en het Britse pond stegen naar hun hoogste niveau sinds 2021, terwijl ook de Japanse yen aan kracht won.

De nieuwe daling volgde nadat Donald Trump tijdens een bezoek aan Iowa werd gevraagd of hij zich zorgen maakte over de zwakke dollar. Zijn antwoord was duidelijk: nee.

“Ik denk dat het geweldig is,” zei Trump. Volgens de president laat de economische activiteit zien dat het goed gaat met de Verenigde Staten, ondanks de dalende waarde van de munt.
Zie Trump juicht zwakke dollar toe – markten kiezen massaal voor goud en zilver

Virussen? Scan ze hier!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

wildhagen schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:02:
[...]

Lijkt het wel op. Trump noemt de koersdaling namelijk geweldig:
Dat heeft de VS al vaker gedaan in de geschiedenis, is niet uniek aan Trump. Volgens mij was dat nadat ze China er van beschuldigden kunstmatig hun munt laag te houden. Een tijd daarna daalde de Euro trouwens ook in waarde :p

Of het slim is als eieren al 15 dollar kosten?

[ Voor 8% gewijzigd door Marzman op 28-01-2026 10:05 ]

/▌

• Stylze
_Bailey_ schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:15:

Ja ik was eerst nog van plan om te gaan naar het WK maar door de bizarre ticket prijzen en Trump toch maar geen kaarten gehaald. Nu heb ik er ook steeds minder spijt van, maar ik schrik er wel van dat ik niet meer naar de VS wil gaan nu, terwijl het eigenlijk altijd mijn favo vakantieland was om heen te gaan :-(

Wereld wordt steeds kleiner zometeen.. China wou ik ook altijd nog is heen, maar het vakantiegevoel lijkt me ook niet echt lekker daar als je steeds moet oppassen met wat je doet of zegt.

De wereld is echt aan het veranderen en niet de goede kant op.

Playstation 5

• Seraphin
  • Registratie: December 2000

Seraphin

Meep?

Op zich is een bandbreedte van 1.15-1.25 precies goed voor de EUR:USD.

Boven de 1.40 en onder de 1.10 begint "men" te mekkeren over nadelige gevolgen (interessant genoeg is het in mijn observatie altijd de teneur dat zowel een te hoge of te lage koers negatief is voor de EU, maar dat terzijde).

Zoals reeds opgemerkt in dit topic is de timing van deze trend wel interessant; in vrijwel alle voorgaande periodes van (economische) onzekerheid kreeg de USD juist een steuntje in de rug doordat de markten een veilig heenkomen zochten. Daarnaast is de daling universeel, en niet alleen t.o.v. de EUR.

Het enige andere voorbeeld van een dalende dollar tijdens "market turmoil" wat mij te binnen schiet, is de kredietcrisis.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• Trishul
Marzman schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:01:
[...]

Wat ik niet begrijp is dat mijn schoonfamilie Vietnamees is en bij het deel van de VS hoort dat Trump verdedigd. Nu snap ik wel dat ik het ook door een Europese bril bekijk en ook niet objectief ben, maar de national gard, groenland. Alles zien ze anders. Ik ga er voorlopig niet heen, niet vanwege hun ik kan het onderwerp wel mijden maar omdat ik totaal geen zin heb naar de VS te gaan nu :p

En dan heb je nu veel mensen in de VS die op hem gestemd hebben die nu spijt hebben en zeggen dat ze niet hadden kunnen weten dat dit zou gebeuren (wir habben es nicht gewusst). Je had het wel kunnen weten, Trump ging in zijn eerste termijn misschien iets minder had, maar toen heeft hij ook al hoge rechters vervangen, de uitslag ontkent, een coup gestart (of in elk geval aangewakkerd en niet gestopt)

Je oogst wat je zaait.
Zijn ze woonachtig in de VS? Mensen daar krijgen heel ander nieuws te zien in mainstream media. De MAGA cult houdt op die manier controle over de bevolking.
Enige manier om die fakenews cycle te doorbreken is als mensen zelf filmen en nieuws verspreiden, zoals afgelopen weken in Minnesota. Dan slaat het sentiment onder de bevolking om en weet mainstream media ook dat ze het narratief moeten aanpassen.

• Stylze
Trishul schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:27:
[...]

Zijn ze woonachtig in de VS? Mensen daar krijgen heel ander nieuws te zien in mainstream media. De MAGA cult houdt op die manier controle over de bevolking.
Enige manier om die fakenews cycle te doorbreken is als mensen zelf filmen en nieuws verspreiden, zoals afgelopen weken in Minnesota. Dan slaat het sentiment onder de bevolking om en weet mainstream media ook dat ze het narratief moeten aanpassen.
Dat is idd het grootste probleem aan het worden dat veel Amerikanen eenzijdige informatie bekijken zeker als CNN etc zometeen ook nog in handen komt van Trump vrienden dan heb je gewoon een soort Rusland (goh wat zou Trump dat erg vinden).

[ Voor 3% gewijzigd door Stylze op 28-01-2026 10:32 ]

Playstation 5

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zat even terug te denken aan wat we nu de afgelopen tijd zien gebeuren...
Trump is Navo aan het bashen. Groenland, opmerkingen over Afghanistan. De partners moeten reagereren. En bekrachtigen Navo feitelijk nog eens.

In de tussentijd stuurt Trump een armada naar Iran toe. Wat ongetwijfeld tot tegenreacties gaat leiden. Waren deze twee gelinked? Zet Trump dalijk Navo voor het blok met een oorlog in Iran?

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:07

Garyu

WW

MikeyMan schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:36:
Ik zat even terug te denken aan wat we nu de afgelopen tijd zien gebeuren...
Trump is Navo aan het bashen. Groenland, opmerkingen over Afghanistan. De partners moeten reagereren. En bekrachtigen Navo feitelijk nog eens.

In de tussentijd stuurt Trump een armada naar Iran toe. Wat ongetwijfeld tot tegenreacties gaat leiden. Waren deze twee gelinked? Zet Trump dalijk Navo voor het blok met een oorlog in Iran?
Hoe zie je hier druk op NAVO ontstaan? Als Trump eenzijdig Iran binnenvalt, is dat vergelijkbaar met Venezuela. NAVO komt er niet in voor.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• wildhagen
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:04:
[...]

Dat heeft de VS al vaker gedaan in de geschiedenis, is niet uniek aan Trump. Volgens mij was dat nadat ze China er van beschuldigden kunstmatig hun munt laag te houden. Een tijd daarna daalde de Euro trouwens ook in waarde :p

Of het slim is als eieren al 15 dollar kosten?
Ow ongetwijfeld, maar ze mogen er wel voor uitkijken dat ze niet straks zulke dingen in de newspapers moeten publiceren:

*knip*, meme.

(maar dan met US 2026 ipv Weimar Republik 1923 uiteraard).

Dat is namelijk wel de kant die je op kunt gaan als Trump dit wanbeleid blijft hanteren. En daar is de gewone Joe Average de dupe van. De elite rondom Trump niet, die hebben hun schaapjes allang op het droge.

[ Voor 9% gewijzigd door NMH op 28-01-2026 16:54 ]

Virussen? Scan ze hier!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Garyu schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:39:
[...]

Hoe zie je hier druk op NAVO ontstaan? Als Trump eenzijdig Iran binnenvalt, is dat vergelijkbaar met Venezuela. NAVO komt er niet in voor.
Nee, totdat er een vergelding komt in enige zin...

Hebben we net met zijn allen staan oreren dat de Navo zo belangrijk is.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 28-01-2026 10:52 ]

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18:16
ZpAz schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 00:12:
[...]

Moet je Tweakers.net ook opgeven. :+
Met wat ik hier allemaal al geschreven heb ben ik al helemaal 'radical left' 😁

Bij een maatschappelijke discussie gaat het niet over u en mij maar over wat we zouden adviseren aan de volgende generatie.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:03

Player1S

Probably out in the dark

Is ICE nu echt zo dom of geven ze werkelijk niks om internationale afspraken?

ICE probeert Ecuadoraans consulaat binnen te dringen (video)

Dit gaat werkelijk tegen alle internationale afspraken in. Zouden andere landen eens moeten proberen bij een Amerikaans consulaat :X

[ Voor 1% gewijzigd door Player1S op 28-01-2026 11:31 . Reden: woordje vergeten ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Trishul
MikeyMan schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 10:48:
[...]

Nee, totdat er een vergelding komt in enige zin...

Hebben we net met zijn allen staan oreren dat de Navo zo belangrijk is.
Idd, anno 2026 is alles mogelijk, niks lijkt te gek.
Die Carrier Strike Group (CSG) ligt vlakbij Iran in internationale wateren ga ik vanuit. Maar er zijn naast Iran nog wel meer vijandige entiteiten zoals de Houthi's die ook beschikken over drones en raketten. En Iran heeft natuurlijk zelf ook wapens waarmee ze de CSG kunnen raken.

Heel veel wapens en vijandigheid in de regio, kan zomaar mis gaan. En Iran en co zijn geen Venezuela, Iran en bondgenoten hebben veel ervaring met oorlog en produceren zelf wapens.
Ik denk dat een CSG niet genoeg zal zijn en dat de VS als het uit de hand loopt, een beroep kan doen op de Navo. Zo zetten ze dan de Navo voor het blok.
Anno 2026 is alles mogelijk.

• ArcticWolf
  • Niet online
Trishul schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 11:05:
[...]

Idd, anno 2026 is alles mogelijk, niks lijkt te gek.
Die Carrier Strike Group (CSG) ligt vlakbij Iran in internationale wateren ga ik vanuit. Maar er zijn naast Iran nog wel meer vijandige entiteiten zoals de Houthi's die ook beschikken over drones en raketten. En Iran heeft natuurlijk zelf ook wapens waarmee ze de CSG kunnen raken.

Heel veel wapens en vijandigheid in de regio, kan zomaar mis gaan. En Iran en co zijn geen Venezuela, Iran en bondgenoten hebben veel ervaring met oorlog en produceren zelf wapens.
Ik denk dat een CSG niet genoeg zal zijn en dat de VS als het uit de hand loopt, een beroep kan doen op de Navo. Zo zetten ze dan de Navo voor het blok.
Anno 2026 is alles mogelijk.
De US kan Iran ook vanuit de US raken bv. en andersom niet. De CSG is alleen de frontlinie voor "lokale" aanvallen, ze hebben vast ook nog wel wat B1, B2 en B52 in de buurt vliegen... worst-case kan de US ICBM's gebruiken (met of zonder nucleaire payload).

De NAVO hoeft zich absoluut niet te bemoeien met een dergelijke oorlog die de US zelfs is begonnen (hoop dat de lidstaten dat inzien).

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ArcticWolf schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 11:16:
[...]

De US kan Iran ook vanuit de US raken bv. en andersom niet. De CSG is alleen de frontlinie voor "lokale" aanvallen, ze hebben vast ook nog wel wat B1, B2 en B52 in de buurt vliegen... worst-case kan de US ICBM's gebruiken (met of zonder nucleaire payload).

De NAVO hoeft zich absoluut niet te bemoeien met een dergelijke oorlog die de US zelfs is begonnen (hoop dat de lidstaten dat inzien).
Nogmaals, niet voor de US aanval in Iran zelf. Maar als Iran iets weet te doen op US grondgebied wordt het al snel shady.

• ArcticWolf
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 11:23:
[...]

Nogmaals, niet voor de US aanval in Iran zelf. Maar als Iran iets weet te doen op US grondgebied wordt het al snel shady.
Denk dat de lidstaten na al dat geroeptoeter van Trump zichzelf wel 2x achter de oren krabben, maar goed wie weet... verwacht eigenlijk niet dat Iran in staat is om een (grootschalige) aanval op de US te doen.

• klaaas
  • Laatst online: 17:33
MikeyMan schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 11:23:
[...]

Gewoon voor de vorm 1 of 2 officieren sturen. Net als naar Groenland.

Hij wil.

Pagina: 1 ... 56 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II
Ontwikkelingen rond Venezuela, Groenland, etc mogen in Opkomst Amerikaans imperialisme (Venezuela etc.).