Het is te simpel om de verantwoordelijkheid van zoveel "agenten" met bijbehorend zwaar geschut te verplaatsen naar iemand die zo'n ding niet eens in z'n handen zou hebben gehad.
Daarnaast is een paar weken geleden notabene in dezelfde stad nog iemand anders vermoord door soortgelijke gasten. Ik kan niet zeggen wat jij zou doen, maar als ik weet dat ik vanavond mogelijk niet thuis zal komen door gewapende idioten die naar eigen believen mensen midden op straat doodschieten (en hiertoe aangemoedigd worden) omdat ze "in de weg staan" (kan ook niet: hij lag al met een groep mensen bovenop hem op de grond) en er daarna nog even een paar
extra kogels doorheen te jagen (lees dat stukje ook een paar keer extra), dan zou ik mezelf 100% ook beschermen als de grondwet dit zou toestaan. Zoals daar. Want de "agenten" doen dat werk duidelijk niet.
Maar dit is een fluitje, want volgens wat er nu gezegd wordt (zie vorige reactie met link naar CNN) bevond het wapen zich niet direct binnen handbereik om het te gebruiken. Het wordt zo een discussie waar je weinig mee kan terwijl de bewijslast wordt omgedraaid om er een situatie mee voor te stellen die er schijnbaar niet was.
Weet niet wat zijn beroep ermee te maken heeft, waarom heeft hij dan uberhaupt een wapen?
Vraag het aan de GOP + NRA en hun liefde voor het zelf hebben van wapens om, zo zegt men, te voorkomen dat in het ergste geval een overheid zich tegen haar eigen inwoners keert. Dat geldt voor alle Amerikanen en niet alleen voor Republikeinen. En wellicht ten overvloede: hij zou een permit gehad hebben. De vraag wordt daarmee een fluitje.
Het beroep is relevant vanwege de verhalen die nu dankzij zo'n overheid, die direct eigen conclusies trekt, de ronde doen om hem weg te zetten als gevaarlijk.
Zonder onderzoek, getuige het tijdstip van zulke reacties (zie Truth Social, X, enz).
Dat zit wel Schnorr.