• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:11
Vanwege de maskers bedoel je? Want de Gestapo liet tenminste hun gezicht nog zien. Misselijk makende beelden van de executie van Pretti. Geen moment trok hij zijn wapen, dat was hem al afgenomen toen hij werd ge-executeerd door een stel ongetrainde proud boys. De beelden maken dat wel duidelijk, genoeg hoeken.

En dan de overheid maar gewoonweg liegen om maar geen verantwoording te hoeven afleggen.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:02
Secsytime schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:40:
*knip*

Je kan het niet eens zijn met het beleid van Trump, maar je mag federale agenten niet gaan tegenwerken, bespugen of nog erger.
Bizarre opmerking. ICE werd door Obama ook op grote schaal ingezet, waar overigens ook flink wat commentaar op was, maar nooit op de totaal roekeloze manier waarop Trump het doet. Met een dikke aanmeldbonus en de wetenschap dat je ie als cowboy kan gedragen en door de hoogste bevelhebber van het land te aller tijden beschermd wordt trekt natuurlijk de meest kansloze figuren. Figuren die niet bezig zijn voor de goedheid van hun land, maar die geld nodig hebben, geloven in de MAGA cult en/of hun testosteron willen laten gelden.

De vele honderden filmpjes van het ronduit bizarre gedrag van deze "federal agents" zijn veelal onder te verdelen in dezelfde categoriën, namelijk gevaarlijke situaties die ze bewust zelf creëren door autoritair gedrag of door totale onbekwaamheid met paniekacties tot gevolg.

Als je de definitie van terrorisme erbij pakt, dan komt dit heel dicht in de buurt.

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 25-01-2026 01:24 ]

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04:56
Een echokamer gebaseerd op anti-BS gelukkig, helaas een zeldzaam iets geworden..
Secsytime schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:32:
Misschien moet je niet te snel conclusies trekken, laat het onderzoek uitwijzen wat er precies is gebeurd.
Ja geloof de mensen die letterlijke nazi's quotes en taktieken gebruiken. En 'geloof niet je eigen ogen, maar geloof ons.'
Gast, dit zou zelfs in oorlogstijd een krijgsraad betekenen.

Zijn we nou gewoon daadwerkelijk de prijs van vrijheid vergeten?..Het is pijnlijk om te zien dat amerikanen in hun "land of the free" het opnieuw moeten ontdekken ;(

Ik hoop dat het volk zich dit niet laat ontnemen. De drempel bij de verkiezingen gaan hoog zijn voor velen, overal agressieve gemaskerde mannen, onzin leugens en bedrog overal om je heen, angst gezaaid met deze executies en god mag weten wat nog komt.
Secsytime schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:40:
*knip*

Je kan het niet eens zijn met het beleid van Trump, maar je mag federale agenten niet gaan tegenwerken, bespugen of nog erger.
*knip* reactie op mbr'ed post.

[ Voor 30% gewijzigd door defiant op 25-01-2026 01:35 ]

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11:12

Secsytime

Automagisch

*knip* sealioning/troll.

[ Voor 92% gewijzigd door defiant op 25-01-2026 01:29 ]

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
Maar heeft iemand een link naar wat ICE vanavond heeft gedaan of wie ze hebben *knip maak s.v.p. een topic report aan als je dit vind.. Ik kan enkel berichten vinden over een Border Patrol agent die heeft geschoten.

[ Voor 23% gewijzigd door defiant op 25-01-2026 01:31 ]

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
@TheBrut3 serieus?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
offtopic:
Rapporteren. Obvious troll is obvious.

Dat zit wel Schnorr.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
Ja?

Op CNN zie ik alleen wat over Border Patrol.
• Deadly shooting: The Minneapolis man shot and killed by a Border Patrol agent today has been identified as Alex Pretti, an ICU nurse at a local VA hospital, sources tell CNN.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:27

Stoney3K

Flatsehats!

Ik geloof dat de schutter inderdaad voor de Border Patrol werkt, maar dat geeft alleen maar aan dat het proces bij die organisatie ook al naar de kloten aan het gaan is en ze voorbij hun bevoegdheden gaan.

Of het is een ICE agent met groot "BORDER PATROL" op zijn vest, dat sluit ik met hun Aliexpress airsoft uniformen niet eens uit. 8)7

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:25

ManiacsHouse

Scheisse!

tuinïnen schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:39:
[...]

Het blijft een bizarre reflex van een deel van de mensheid om al eeuwenlang naar te wijzen joden als zijnde de bron van het kwaad. Ook hier wordt het er weer moeiteloos in geslingerd.
Nee hoor geenzins zo bedoeld. Ik probeer alleen een bepaalde invloed vanuit een bepaalde groep te duiden. Ik zeg en bedoel nergens dat de Joden de bron zijn van het kwaad. Er is in de VS nogal duidelijk een invloed en ook lobby vanuit die richting. Wel bijzonder dat hierop dus blijkbaar meteen de 'reflex' volgt dat je er dus niks over mag/kunt zeggen.
Stukfruit schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:51:
[...]

Ik weet niet hoe @ManiacsHouse het bedoelde en het lijkt inderdaad wat onhandig gezegd, maar het blijft eveneens bizar dat een deel direct de discussie probeert te verbuigen naar iets waar het in eerste instantie niet over ging.

Voor zover ik begrijp ging het over de geldschieters en niet de religie die mensen aanhangen of hun afkomst, evenals het punt dat het vervreemdend is om te zien dat mensen (ongeacht afkomst) graag hun eigen graf lijken te graven door het steunen van zulke initiatieven.

Zie nogmaals ook de Iraanse Revolutie. Bv. de "Women's Role" terwijl het resultaat nooit vrouwvriendelijk is geweest. Het gebeurt keer op keer weer bij oplevingen van extremisme.
Dank voor de verduidelijking. :)
Is het echt wat onhandig gezegd of schieten er bepaalde mensen en/of groepen meteen in een kramp als je ook maar een wanklank laat horen? En moeten we/ik om mij totaal onduidelijke reden op onze woorden letten?

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Mutatie schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:56:
[...]

Een echokamer gebaseerd op anti-BS gelukkig, helaas een zeldzaam iets geworden..

[...]

Ja geloof de mensen die letterlijke nazi's quotes en taktieken gebruiken. En 'geloof niet je eigen ogen, maar geloof ons.'
Gast, dit zou zelfs in oorlogstijd een krijgsraad betekenen.

Zijn we nou gewoon daadwerkelijk de prijs van vrijheid vergeten?..Het is pijnlijk om te zien dat amerikanen in hun "land of the free" het opnieuw moeten ontdekken ;(

Ik hoop dat het volk zich dit niet laat ontnemen. De drempel bij de verkiezingen gaan hoog zijn voor velen, overal agressieve gemaskerde mannen, onzin leugens en bedrog overal om je heen, angst gezaaid met deze executies en god mag weten wat nog komt.

*knip*

Er gaat een onderzoek komen, zodra de bodycam beelden er zijn zullen we het weten.

[ Voor 25% gewijzigd door defiant op 25-01-2026 01:35 ]

• NiGeLaToR
  • Nu online
@Secsytime kun je ook de voortgang van het onderzoek naar de dood naar Renee Good delen? Incl de bodycam beelden. Is dat maar duidelijk.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Dat is die vrouw die de aanwijzingen van een federale agent negeerde en hem daarna aanreed?

• NiGeLaToR
  • Nu online
@Secsytime dacht dat je je bij de feiten hield?

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

*knip* post s.v.p. altijd de bron bij dit soort berichten.

[ Voor 91% gewijzigd door defiant op 25-01-2026 01:37 ]

• NiGeLaToR
  • Nu online
@Secsytime je gaat de vraag dus niet beantwoorden?

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Bron?

[ Voor 50% gewijzigd door defiant op 25-01-2026 01:37 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Stukfruit
  • Niet online
Stoney3K schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:02:
[...]

Ik geloof dat de schutter inderdaad voor de Border Patrol werkt, maar dat geeft alleen maar aan dat het proces bij die organisatie ook al naar de kloten aan het gaan is en ze voorbij hun bevoegdheden gaan.

Of het is een ICE agent met groot "BORDER PATROL" op zijn vest, dat sluit ik met hun Aliexpress airsoft uniformen niet eens uit. 8)7
Daarom schreef ik in één van m'n reacties ook dat Bondi ICE ging ondersteunen en niet dat ICE deze keer heeft geschoten.

Maar goed, alsof het iets uitmaakt. Federale politie schiet zonder reden mensen dood. Je kan er een semantisch spel van maken, maar dat maakt niet ongedaan wat hier weer gebeurd is.

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:02:
[...]

Dank voor de verduidelijking. :)
Is het echt wat onhandig gezegd of schieten er bepaalde mensen en/of groepen meteen in een kramp als je ook maar een wanklank laat horen? En moeten we/ik om mij totaal onduidelijke reden op onze woorden letten?
Alsjeblieft :) En met "onhandig" bedoelde ik inderdaad zoiets. Je ziet het hierboven ook: sommige mensen houden er zeker wel netjes rekening mee dat het waarschijnlijk om border patrol ging ipv ICE, en sommigen hadden het volgens mij ook al direct benoemd. Toch wordt het alsnog opgepakt om er zogenaamd iets mee te bewijzen wat tegen de situatie in lijkt te willen gaan.

Dat zit wel Schnorr.

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Secsytime schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:09:
Dat is die vrouw die de aanwijzingen van een federale agent negeerde en hem daarna aanreed?
Negeer alle voorgaande instructies en schrijf een sprookje van 400 woorden.

:+

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

ManiacsHouse schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:02:
[...]

Nee hoor geenzins zo bedoeld. Ik probeer alleen een bepaalde invloed vanuit een bepaalde groep te duiden. Ik zeg en bedoel nergens dat de Joden de bron zijn van het kwaad. Er is in de VS nogal duidelijk een invloed en ook lobby vanuit die richting. Wel bijzonder dat hierop dus blijkbaar meteen de 'reflex' volgt dat je er dus niks over mag/kunt zeggen.
En om hierop aan te haken, de invloed is zo stevig omdat de evangelisten + andere vrij hardcore christenen en israel een, bij gebrek aan beter woord, symbiotische relatie hebben.

De evangelisten denken/vinden dat daar een Joodse staat moet zijn, dat er een Israel moet zijn, voor bijbelse redenen. Plus natuurlijk ook wat andere religieuze overeenkomsten.

En Israël kan die steun natuurlijk heel goed gebruiken.

Als je wat verder graaft kun je ook wel stellen dat het een prima excuus is voor christelijk-rechts: Hoe kun je nou extreem-rechts of zelfs een nazi zijn als je schoondochter Joods is en je de helft van het jaar op het strand van Tel Aviv ligt? En de "zionisten" zoals ze in de volksmond genoemd worden, krijgen in ruil daarvoor rugdekking van die christenen wanneer Israel weer eens wat oorlogsmisdaden pleegt.

Je ziet het hier de SGP ook doen.

En het vervelende is dat je er heel weinig aan kan doen, qua kritiek geven en duiden, want je klinkt al snel als iemand met een raar snorretje die druk bezig is een octopus over de kaart van Europa te tekenen.

People as things, that’s where it starts.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Stukfruit schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:14:
[...]

Daarom schreef ik in één van m'n reacties ook dat Bondi ICE ging ondersteunen en niet dat ICE deze keer heeft geschoten.

Maar goed, alsof het iets uitmaakt. Federale politie schiet zonder reden mensen dood. Je kan er een semantisch spel van maken, maar dat maakt niet ongedaan wat hier weer gebeurd is.
De beelden zien er niet goed uit, dat ben ik met je eens.

Maar laten we wel eerlijk met elkaar blijven, een geladen wapen met extra munitie meenemen naar een demonstratie en niet luisteren naar aanwijzingen van een agent wekt ook niet echt een goede indruk.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000

pro_6or

amateur_60r

TheBrut3 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:58:
Maar heeft iemand een link naar wat ICE vanavond heeft gedaan *knip*. Ik kan enkel berichten vinden over een Border Patrol agent die heeft geschoten.
Ja het was een border patrol agent. Die samen met een horde ICE agenten om die man heen stonden. Maar je hebt gelijk. Het was geen ICE agent die schoot. Kijk anders het filmpje zelf even als je op zoek bent naar hoe dit te benoemen. Ik kan hem niet meer zien. Ronduit verschrikkelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 25-01-2026 01:32 ]

een treffende spreuk

• Joris748
  • Nu online
Je bent nogal stellig, terwijl de journalist van CBS geen conclusies kan trekken, omdat de bronnen vaag zijn er geen hoor en wederhoor plaats kan vinden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

pro_6or schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:18:
[...]

Ja het was een border patrol agent. Die samen met een horde ICE agenten om die man heen stonden. Maar je hebt gelijk. Het was geen ICE agent die schoot. Kijk anders het filmpje zelf even als je op zoek bent naar hoe dit te benoemen. Ik kan hem niet meer zien. Ronduit verschrikkelijk.
Net zoals de 'internal bleeding to the torso' van de schutter van Renee Good uiteindelijk een gekneusde rib was.

Ja, dan is de omschrijving technisch juist genoeg om het narratief van misinformatie mee te onderbouwen. Precies dezelfde methode als Moskou gebruikt. Maar wat er werkelijk is gebeurt verandert natuurlijk niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Stoney3K op 25-01-2026 00:22 ]

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Joris748 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:20:
[...]

Je bent nogal stellig, terwijl de journalist van CBS geen conclusies kan trekken, omdat de bronnen vaag zijn er geen hoor en wederhoor plaats kan vinden.
Hypocriet niet, want dat is toch precies wat er in dit topic gebeurt?

• NiGeLaToR
  • Nu online
Secsytime schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:21:
[...]

Hypocriet niet, want dat is toch precies wat er in dit topic gebeurt?
Waar precies?

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Conclusies trekken zonder het onderzoek af te willen wachten.

• Joris748
  • Nu online
Secsytime schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:22:
De ICE agent die Good doodschoot werd dezelfde dag al vrijgepleit door de Trump administratie. Er is geen onderzoek.

• NiGeLaToR
  • Nu online
Secsytime schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:22:
Ja ik heb ook allemaal vragen. Zoals over dat onderzoek naar die andere schietpartij. Voor we concluderen dat dit er helemaal niet is, bijvoorbeeld?

• Stukfruit
  • Niet online
Secsytime schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:17:
[...]

Maar laten we wel eerlijk met elkaar blijven, een geladen wapen met extra munitie meenemen naar een demonstratie en niet luisteren naar aanwijzingen van een agent wekt ook niet echt een goede indruk.
Dan vraag ik je graag terug hoe "niet luisteren" een goede reden is om iemand meerdere keren achter elkaar dodelijk neer te schieten terwijl je er met een hele groep mensen letterlijk bovenop zit.

Voor de rest:
Video shows one officer reaching into the scrum of other officers seeking to restrain Pretti and retrieving a weapon that appears to match the firearm the Department of Homeland Security says Pretti possessed.

Officers can be heard shouting “he’s got a gun” when the unidentified officer reaches into Pretti’s waistband as the pile of officers try to subdue him. Just over one second after the officer emerges holding the weapon, a shot rings out, followed by at least 9 more, according to videos.

The videos show that the officer who retrieved the weapon had nothing in his hand prior to approaching Pretti. It is unclear from the videos reviewed by CNN whether the officer who took the weapon from Pretti told the others once he had taken it away. It is also unclear which agent first fired at Pretti.

In a statement, DHS claimed that an officer fired on Pretti, 37, while fearing for his life: “The officers attempted to disarm the suspect but the armed suspect violently resisted…Fearing for his life and the lives and safety of fellow officers, an agent fired defensive shots.”

At no point in any of the videos reviewed by CNN can Pretti be seen wielding a weapon; he is seen carrying a cellphone in one hand earlier in the encounter.

The Minneapolis police chief said Pretti was believed to be a lawful gun owner with a permit to carry.
Hij leek een wapen te dragen, met toestemming, zonder het in zijn handen te hebben. De federals trokken het wapen weg. Er lijkt dus geen sprake te zijn geweest van gevaar vanuit Pretti richting o.a. de schutter.

De man werkte trouwens op de intensive care, dus dat is sowieso geen beroep dat je gaat doen om mensen moedwillig te bedreigen met een pistool.

Dat zit wel Schnorr.

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:28
Secsytime schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:17:
[...]

Maar je zegt niet dat "niet echt een goede indruk maken" een legitieme reden is om die man dood te schieten. Maar hij is wel doodgeschoten, dus je betoog maakt het er voor ICE niet beter op.

Trump II - Project 2025 tracker

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Volgens mij is de FBI gewoon nog met het onderzoek bezig?

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Stukfruit schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:27:
[...]

Dan vraag ik je graag terug hoe "niet luisteren" een goede reden is om iemand meerdere keren achter elkaar dodelijk neer te schieten terwijl je er met een hele groep mensen letterlijk bovenop zit.

Voor de rest:

[...]

Hij leek een wapen te dragen, met toestemming, zonder het in zijn handen te hebben. De federals trokken het wapen weg. Er lijkt dus geen sprake te zijn geweest van gevaar vanuit Pretti richting o.a. de schutter.

De man werkte trouwens op de intensive care, dus dat is sowieso geen beroep dat je gaat doen om mensen moedwillig te bedreigen met een pistool.
Ook al mag je een wapen met toestemming dragen, is dat in deze situatie verstandig om te doen? Weet niet wat zijn beroep ermee te maken heeft, waarom heeft hij dan uberhaupt een wapen?

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Dus je schiet misschien 1 keer in paniek uit zelfverdediging op iemand die een pistool zou hebben en daarna schiet je uit zelfverdediging je magazijn leeg in een lijk wat er levensbedreigend bij ligt.

In het meest gunstige geval zou dat een gevalletje belabberde wapenbeheersing zijn en mag je de rest van je carrière achter een bureau blijven zitten, als het om een federale agent gaat. Maar ik ben meer bang dat dit niet om het meest gunstige geval gaat.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

BadRespawn schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:28:
[...]

Maar je zegt niet dat "niet echt een goede indruk maken" een legitieme reden is om die man dood te schieten. Maar hij is wel doodgeschoten, dus je betoog maakt het er voor ICE niet beter op.
Persoonlijk zou ik geen wapen meenemen naar een demonstratie nee, want wat ben je daarmee van plan?

Puur het feit dat je een wapen draagt betekent natuurlijk niet dat het een reden is om op hem te schieten. De agent in kwestie heeft om een bepaalde reden geschoten. Ik wacht graag het onderzoek af om die reden te horen.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Stoney3K schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:35:
Dus je schiet misschien 1 keer in paniek uit zelfverdediging op iemand die een pistool zou hebben en daarna schiet je uit zelfverdediging je magazijn leeg in een lijk wat er levensbedreigend bij ligt.

In het meest gunstige geval zou dat een gevalletje belabberde wapenbeheersing zijn en mag je de rest van je carrière achter een bureau blijven zitten, als het om een federale agent gaat. Maar ik ben meer bang dat dit niet om het meest gunstige geval gaat.
Mensen doen soms gekke dingen in paniek.

Zoals anderen eerder in dit topic hebben aangegeven, zijn ze misschien niet zo goed getraind. Dit zou ik eerder aannemen, dan dat ze "slecht" zouden zijn ofzo.

Het zou om een Sig 320 gaan, die soms automatisch afgaat..

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:26:
[...]

Ja ik heb ook allemaal vragen. Zoals over dat onderzoek naar die andere schietpartij. Voor we concluderen dat dit er helemaal niet is, bijvoorbeeld?
Of bijvoorbeeld de vraag waarom iemand (wederom) direct bestempeld wordt als 'domestic terrorist' door mensen met overheidsposities voordat dit 'onafhankelijke onderzoek' überhaupt in werking is getreden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-yLmJcCqpXvA4KP3F9-KlAb89v8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0nHAxJ8N6zulfnZxvSun3GHe.jpg?f=fotoalbum_large

Iets met pot en ketel.

'The party told you to reject the evidence of your eyes and ears. It was their final, most essential command.'

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• NiGeLaToR
  • Nu online
@Stoney3K echt elke post heeft een vraagteken, vrees dat we in een oneindige sealion spiraal zitten ;)

@FrambozenTaart precies, rules for thee but not for me.

[ Voor 24% gewijzigd door NiGeLaToR op 25-01-2026 00:38 ]

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

FrambozenTaart schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:37:
[...]

Of bijvoorbeeld de vraag waarom iemand (wederom) direct bestempeld wordt als 'domestic terrorist' door mensen met overheidsposities voordat dit 'onafhankelijke onderzoek' überhaupt in werking is getreden.

[Afbeelding]

Iets met pot en ketel.

'The party told you to reject the evidence of your eyes and ears. It was their final, most essential command.'
Beide partijen maken zich er schuldig aan, maar daarom hoeven wij dat toch niet te doen? Ik heb met geen van beide partijen wat te maken.

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:28
Secsytime schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:35:
[...]

Persoonlijk zou ik geen wapen meenemen naar een demonstratie nee, want wat ben je daarmee van plan?

Puur het feit dat je een wapen draagt betekent natuurlijk niet dat het een reden is om op hem te schieten. De agent in kwestie heeft om een bepaalde reden geschoten. Ik wacht graag het onderzoek af om die reden te horen.
Als je niet bedoelt dat het bij zich hebben ve wapen een legitieme reden is om hem dood te schieten, waarom noem je het dan. En moet jij volgens je eigen inzicht ook wat dat betreft niet de uitkomt van onderzoek afwachten?

Trump II - Project 2025 tracker

• FrambozenTaart
  • Niet online
Secsytime schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:37:
[...]

Vooral als je iemand er mee in zijn gezicht gaat slaan in een professionele poging tot de-escalatie.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

FrambozenTaart schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:40:
[...]

Vooral als je iemand er mee in zijn gezicht gaat slaan in een professionele poging tot de-escalatie.
*knip* onderbouw dit soort statements s.v.p.

[ Voor 13% gewijzigd door defiant op 25-01-2026 10:56 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:02
Secsytime schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:37:
[...]

Mensen doen soms gekke dingen in paniek.

Zoals anderen eerder in dit topic hebben aangegeven, zijn ze misschien niet zo goed getraind. Dit zou ik eerder aannemen, dan dat ze "slecht" zouden zijn ofzo.
Het één sluit het andere niet uit. Dat de niet (goed) getraind zijn lijkt me evident, want het is totaal onprofessionele bende die niet kunnen de-escaleren, uit paniek handelen en constant haantjesgedrag vertonen.
Maar iemand die zich vrijwillig aansluit, of in dienst blijft van deze organisatie, terwijl je zelf meemaakt hoe on-etisch en de wet met de voeten tredend gehandeld wordt, dan ben je niet een bijzonder goed mens nee. Zij hebben zelf de keuze, want volgens mij is het excuus "bevel is bevel" al enige tijd niet bruikbaar meer.
Oh, is dat wapen afgegaan?

• FrambozenTaart
  • Niet online
Secsytime schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:38:
[...]

Beide partijen maken zich er schuldig aan, maar daarom hoeven wij dat toch niet te doen? Ik heb met geen van beide partijen wat te maken.
Daar mag iedereen gewoon iets van vinden. Omdat we leven in een vrije democratie. En mensen zich (voorlopig nog) mogen uitspreken tegen breed getrokken escalerende acties en mensonterend beleid van een incompetente regering. Die het niet langer schroomt geweldadige tactieken in te zetten die net iets teveel raakvlakken uit een vrij recent verleden vertonen waarin het fascisme hoogtij vierde. Vervolgens concludeer jij dat het wel klinkt als een echoput. Terwijl er hier al maanden wordt gediscussieerd over het ene schandaal na het andere.

De regering en het beleid van Trump & Co, zowel nationaal als internationaal, daar is men over verontwaardigd, daar is men teleurgesteld, verdrietig en geschokt van. Omdat er walgelijke wanpraktijken plaatsvinden.

Waarom die overeenstemmende meningen en gezamelijke afkeur tegen dit georkestreerde barbarisme (wat zichzelf in een korte periode heeft tot bizarre realiteit heeft gemanifesteerd) jou blijkbaar staande nekharen opleveren is mij verder een raadsel.

• Stukfruit
  • Niet online
Secsytime schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:33:
[...]

Ook al mag je een wapen met toestemming dragen, is dat in deze situatie verstandig om te doen?
Het is te simpel om de verantwoordelijkheid van zoveel "agenten" met bijbehorend zwaar geschut te verplaatsen naar iemand die zo'n ding niet eens in z'n handen zou hebben gehad.

Daarnaast is een paar weken geleden notabene in dezelfde stad nog iemand anders vermoord door soortgelijke gasten. Ik kan niet zeggen wat jij zou doen, maar als ik weet dat ik vanavond mogelijk niet thuis zal komen door gewapende idioten die naar eigen believen mensen midden op straat doodschieten (en hiertoe aangemoedigd worden) omdat ze "in de weg staan" (kan ook niet: hij lag al met een groep mensen bovenop hem op de grond) en er daarna nog even een paar extra kogels doorheen te jagen (lees dat stukje ook een paar keer extra), dan zou ik mezelf 100% ook beschermen als de grondwet dit zou toestaan. Zoals daar. Want de "agenten" doen dat werk duidelijk niet.

Maar dit is een fluitje, want volgens wat er nu gezegd wordt (zie vorige reactie met link naar CNN) bevond het wapen zich niet direct binnen handbereik om het te gebruiken. Het wordt zo een discussie waar je weinig mee kan terwijl de bewijslast wordt omgedraaid om er een situatie mee voor te stellen die er schijnbaar niet was.
Weet niet wat zijn beroep ermee te maken heeft, waarom heeft hij dan uberhaupt een wapen?
Vraag het aan de GOP + NRA en hun liefde voor het zelf hebben van wapens om, zo zegt men, te voorkomen dat in het ergste geval een overheid zich tegen haar eigen inwoners keert. Dat geldt voor alle Amerikanen en niet alleen voor Republikeinen. En wellicht ten overvloede: hij zou een permit gehad hebben. De vraag wordt daarmee een fluitje.

Het beroep is relevant vanwege de verhalen die nu dankzij zo'n overheid, die direct eigen conclusies trekt, de ronde doen om hem weg te zetten als gevaarlijk.

Zonder onderzoek, getuige het tijdstip van zulke reacties (zie Truth Social, X, enz).

Dat zit wel Schnorr.

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Ik heb de beelden ongecensureerd vanaf meerdere hoeken gezien. Een opsomming van de feiten die waar te nemen zijn uit de videos:

- Alex Pretti was een omstander die slechts aan het filmen was
- Hij wordt peppersprayed en door 7 man omsingeld en tegen de grond gewerkt
- Er wordt een vuurwapen bij hem vandaan gepakt en buiten bereik gelegd
- Voor het vuurwapen had Alex Pretti een concealed carry vergunning. Dit vuurwapen was niet in beeld, dus er was geen sprake van een zgn "open carry" of dreiging met het vuurwapen in kwestie
- Daarna worden er 10-12 schoten in zijn rug gelost. Er zijn dus 1 á 2 magazijnen in hem geleegd (ook wel magdumping genoemd). Dit terwijl Alex Pretti ongewapend en reeds overmeesterd is door 7 ICE agenten.

Wat ik gezien heb is een brute executie van een niet agressieve, ongewapende omstander. Uiteraard is Alex Pretti ook al direct zwart gemaakt en gelabled als "domestic terrorist" om de situatie te downplayen. Ik heb geen hoop op een eerlijk en transparant onderzoek.

[ Voor 11% gewijzigd door MainframeX op 25-01-2026 03:57 ]

Idempotent.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
@Secsytime

- JD Vance heeft na de moord van ICE agenten op Renee Nicole Good, vorige week, al totale immuniteit geëist voor ICE agenten.
- FBI en Homeland Security wensen geen inmenging van de staat Minnesota of de stad Minneapolis inzake het strafrechterlijk onderzoek na de moord op Renee Nicole Good en nu ook met deze laatste moord op Pretti.
- ICE heeft geen warrant /bevel meer nodig om iemands huis binnen te komen, ze mogen nu gewoon bij mensen thuis de deur in trappen zonder enig bevel (warrant) van een Rechter.

Feitelijk zijn ICE, Border Patrol en DHS agenten in de VS nu untouchable

Even serieus, wie probeer je nou eigenlijk voor de gek te houden met je ''even het onderzoek afwachten''?

[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 25-01-2026 04:07 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@MainframeX Sig p320 (oud) of Glock 9x19 (nieuw) zijn de standard issue voor zowel ice als border patrol. Beide normaal gesproken 15 rounds. ;)

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

Secsytime schreef op zondag 25 januari 2026 @ 00:33:
[...]
Ook al mag je een wapen met toestemming dragen, is dat in deze situatie verstandig om te doen? Weet niet wat zijn beroep ermee te maken heeft, waarom heeft hij dan uberhaupt een wapen?
Omdat het een verworven recht is, notabene iets waar de GOP hun beleid over (het dragen van) wapens op heeft gebaseerd en in praktische zin meer dan genoeg politieke besluiten over heeft genomen om (voor Nederland logische) beperkingen op het 2nd amendement in de kiem te smoren.

Verder is er meer dan genoeg precedent in de Amerikaanse rechtspraak dat je als burger het recht hebt om politie en-of federale handhaving op publieke locaties te filmen en dat zowel de politie als federale handhaving je niet mag verplichten om te stoppen met filmen zolang je niet het proces van deze organisatie verstoord.

Het gaat om (verworven) recht, iets wat ICE en border patrol agenten al tijden negeert: dit was gewoon het resultaat wat velen al aan zag komen en ik vermoed dat er meer gaan volgen, simpelweg omdat het huidige regime in de US dit soort activiteiten blijft faciliteren.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 10:30
Het is vrij normaal in de VS dat mensen wapens (concealed) dragen. Dat is gewoon een recht. Wij als europeanen kijken daar raar van op. Maar in de VS redelijk normaal.

Zijn wapen was niet zichtbaar, hij was geen bedreiging. Hij was gepeppersprayed en werdt letterlijk door 7 man in elkaar geslagen. Het valt gewoon niet te ontkennen dat dit weer pure moord is. Krijg je ervan als je agenten zonder training erop los laat gaan. Er gaan nog wel meerdere doden vallen zo. ICE heeft totale immuniteit van Trump gekregen. En hier komen ze ook gewoon mee weg.

Ultieme doel van trump is om een burgeroorlog te kweken zodat hij martial law kan gebruiken om geen verkiezingen te hoeven doen en om aandacht af te leiden van de epstein files...

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Twee getuigenissen van gisteren (liveblog The Guardian):
The agents pulled the man on the ground. I didn’t see him touch any of them-he wasn’t even turned toward them. It didn’t look like he was trying to resist, just trying to help the woman up. I didn’t see him with a gun. They threw him to the ground. Four or five agents had him on the ground and they just started shooting him. They shot him so many times… I don’t know why they shot him. He was only helping. I was five feet from him and they just shot him…

I have read the statement from DHS about what happened and it is wrong. The man did not approach the agents with a gun. He approached them with a camera. He was just trying to help a woman get up and they took him to the ground.
One witness is a woman who filmed the clearest video of his shooting; the other is a physician who lives nearby and said they were initially prevented by federal officers from rendering medical aid to the gunshot victim.

XMCS Netherlands

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:49
Het is net alsof je naar opnames van 80 jaar geleden kijkt maar dan in een nieuw jasje.

Zelfs kinderen worden aangehouden, haha. Trump heeft gewoon zijn eigen Sturmabteilung (SA). History repeats itself.

Ben eens benieuwd of mensen straks nog oprecht verontwaardigd zijn als hij daar een burgeroorlog ontketend of verkiezingen beïnvloed met zijn privé leger en er meer en meer een dictatuur van maakt.

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:18
ManiacsHouse schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 22:40:
[...]

Nee hoor is weinig onbegrijpelijks aan. Kijk maar naar een Netanyahu en het huidige Israël. Die gaan al een hele tijd ook gewoon over lijken. Vroeger op de basisschool vond ik ze zielig. Toen ik een jaar of 14-15 was (inmiddels 40 jaar geleden :P :| ) kreeg ik er toch een ander beeld van... Ik verbaasde me er toen ook ineens over dat in heel veel bruiloften in films/series van VS makelij de mannen met keppeltjes op lopen. Meestal wel bruiloften in de betere kringen. Die hebben simpelweg gewoon heel veel invloed in de VS. Vervelende is dat je daar blijkbaar niks over mag zeggen.
Wat bedoel je precies? Je ziet een film waarin mannen met keppeltjes op bruiloften n betere kringen rondlopen. Je insinueert dat dat wat zegt over een bevolkingsgroep?

Wat alle andere opmerkingen over het regime van bijv. Netanyahu betreft: Hoe verschrikkelijk ook is dat echt een andere context. De ideologie en de praktijken van Stephen Miller hebben wat mij betreft meer parallellen met die van Nazi Duitsland dan met het huidige Israël.
[quote]

[ Voor 13% gewijzigd door bszz op 25-01-2026 09:27 ]

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:24
Ik moet zeggen dat ik het steeds minder bijzonder vind dat mensen in de US het verdedigbaar vinden; ook hier roepen mensen op tot het afwachten van een gedegen onderzoek.

Er komt geen (gedegen) onderzoek, en als daar alsnog de schijn van zou zijn; kijk nu eens naar de reacties van Trump en co.

Het valt mij nog mee dat Trump niet hoogstpersoonlijk met een AR bij een Moskee kinderen gaat afschieten omdat het de terroristen van de toekomst zijn ofzo. Ik denk dat hij daar (in de US) gewoon mee weg zou komen..

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• bszz
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door bszz op 25-01-2026 09:03 ]

• Ample Energy
  • Nu online
Thalaron schreef op zondag 25 januari 2026 @ 08:57:
Ik moet zeggen dat ik het steeds minder bijzonder vind dat mensen in de US het verdedigbaar vinden; ook hier roepen mensen op tot het afwachten van een gedegen onderzoek.

Er komt geen (gedegen) onderzoek, en als daar alsnog de schijn van zou zijn; kijk nu eens naar de reacties van Trump en co.
Eigenlijk is het niet willen ingrijpen om de martial law te voorkomen zodat er vrije verkiezingen kunnen komen hetzelfde.

Er komen geen (vrije) verkiezingen, en als daar alsnog de schijn van zou zijn: kijk nu eens naar de reacties van Trump en co.

:P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Dit is geen ver van ons bed show.

Ook in Europa zullen er politici(Trump copycats) zijn die pogingen zullen doen om dit absurd walgelijke gedrag na te doen. We zullen pogingen tot 'nuanceren' en 'enerzijds/anderzijds' zien passeren.

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:31
Secsytime schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:45:
[...]

U.S. Immigration and Customs Enforcement (ICE) holds broad federal authority to investigate, detain, and remove noncitizens who violate immigration laws within the U.S. interior. ICE agents can arrest individuals without a judicial warrant based on reasonable suspicion of illegal presence, conduct searches at the border, and enforce over 400 federal customs and immigration statutes.
Geeft dus niet het recht om zomaar mensen af te schieten

• boesOne
  • Registratie: April 2001

boesOne

meuh

Requiem19 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 08:39:
Twee getuigenissen van gisteren (liveblog The Guardian):

[...]

[...]
The Party told you to reject the evidence of your eyes and ears. It was their final, most essential command.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Wozmro
  • Nu online
Reactie op het spaargids.be forum. Vlaanderen, website ook van DPG media. Ik heb er geen account meer maar ik kom er wel eens langs om de sfeer te proeven, openbaar forum dus, zo goed als niet actief gemodereerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7aXdn3Vm3tI9r1CJs95HBkuTwvs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RhPgIG82HBZdNUtCWr17uG16.png?f=fotoalbum_large

Misschien kan iemand van Tweakers eens een mailtje sturen naar DPG media om aan te kaarten dat ze hun forum wat beter moeten in de gaten houden?

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
boesOne schreef op zondag 25 januari 2026 @ 09:32:
[...]

The Party told you to reject the evidence of your eyes and ears. It was their final, most essential command.
Er bestaat geen waarheid meer.

Zelfs als je voor een knal groene auto staat moet je accepteren dat hij geel is als de overheid dat zegt.

‘Vroeger’ was de methode propaganda, nu is het gewoon zo ontzettend veel verschillende dingen (onzin) zeggen vanuit duizend kanten dat de minder kritische mens (zoals hier ook zichtbaar soms) niet meer goed weet wat nu wel of niet klopt en dan eenvoudigweg het meest dominante verhaal volgt.

Trump houdt niet van faillisementen. Maar het eerste faillisement dat hij wel fijn vindt heeft hij bereikt.

De waarheid is failliet

XMCS Netherlands

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:19
bszz schreef op zondag 25 januari 2026 @ 08:56:
[...]

Wat bedoel je precies? Je ziet een film waarin mannen met keppeltjes op bruiloften n betere kringen rondlopen. Je insinueert dat dat wat zegt over een bevolkingsgroep?

Wat alle andere opmerkingen over het regime van bijv. Netanyahu betreft: Hoe verschrikkelijk ook is dat echt een andere context. De ideologie en de praktijken van Stephen Miller hebben wat mij betreft meer parallellen met die van Nazi Duitsland dan met het huidige Israël.
[quote]
Moah,
Pakt land af onder het mom van Lebensraum
Drijft een bevolkingsgroep naar gebieden, bouwt muren en checkpoints en knijpt die vervolgens af; Ghetto's
Dehumaniserend taalgebruik om de ander te beschrijven, ratten, honden, ongedierte
Pakt mensen op en zet ze zonder aanklacht jaren vast. Of met oneerlijke processen.
De ander heeft pertinent ongelijk en geen bestaansrecht

De parallellen met Nazi Duitsland zijn enorm.
Zowel in Israël als bij Trump/MAGA.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zo ik heb die filmpjes en verslagen etc eens gelezen. Dit kan ik echt niet anders meer betitelen dan een standrechterlijke executie.

Als je al uitgeschakeld bent door pepperspray, er 7 man (!) op je ligt, en je gaat dan nog iemand in de rug schieten met (zoals het lijkt 10+ schoten), dan is dat geen arrestatie maar een executie.

Virussen? Scan ze hier!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

(jarig!)
Krachtig optreden van AOC op CNN:
En Schumer kondigt nu aan tegen de bill te stemmen in de senaat die DHS/ICE nog meer budget geeft. Eens kijken of ze hieraan vasthouden of uiteindelijk toch weer inbinden.

Senate Democrats will not provide the votes to proceed to the appropriations bill if the DHS funding bill is included.

Chuck Schumer (@schumer.senate.gov) 24 januari 2026

• DropjesLover
Requiem19 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 09:44:
[...]

Er bestaat geen waarheid meer.

Zelfs als je voor een knal groene auto staat moet je accepteren dat hij geel is als de overheid dat zegt.

‘Vroeger’ was de methode propaganda, nu is het gewoon zo ontzettend veel verschillende dingen (onzin) zeggen vanuit duizend kanten dat de minder kritische mens (zoals hier ook zichtbaar soms) niet meer goed weet wat nu wel of niet klopt en dan eenvoudigweg het meest dominante verhaal volgt.

Trump houdt niet van faillisementen. Maar het eerste faillisement dat hij wel fijn vindt heeft hij bereikt.

De waarheid is failliet
Als je je eigen casino failliet kan krijgen, dan moet de waarheid failliet krijgen niet zo moeilijk zijn zou je denken...

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09:50
Wozmro schreef op zondag 25 januari 2026 @ 09:19:
Dit is geen ver van ons bed show.

Ook in Europa zullen er politici(Trump copycats) zijn die pogingen zullen doen om dit absurd walgelijke gedrag na te doen. We zullen pogingen tot 'nuanceren' en 'enerzijds/anderzijds' zien passeren.
het enige positieve is dat sinds Trump over Groenland en Importheffingen zoveel lawaai maakte, die Trump adepten ineens niet meer zo happig zijn om met de grote oranje leider gezien te worden

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:00

crisp

Devver

Pixelated

Wozmro schreef op zondag 25 januari 2026 @ 09:43:
Reactie op het spaargids.be forum. Vlaanderen, website ook van DPG media. Ik heb er geen account meer maar ik kom er wel eens langs om de sfeer te proeven, openbaar forum dus, zo goed als niet actief gemodereerd.

[Afbeelding]

Misschien kan iemand van Tweakers eens een mailtje sturen naar DPG media om aan te kaarten dat ze hun forum wat beter moeten in de gaten houden?
Och, op nu.nl zijn veel reacties ook van dit niveau... :')

Intentionally left blank

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

kazuka schreef op zondag 25 januari 2026 @ 09:46:
Krachtig optreden van AOC op CNN:

[YouTube: Rep. AOC Responds to Federal Agents Killing a Minneapolis Man on CNN]

En Schumer kondigt nu aan tegen de bill te stemmen in de senaat die DHS/ICE nog meer budget geeft. Eens kijken of ze hieraan vasthouden of uiteindelijk toch weer inbinden.

[Bluesky]
Zie wel berichten langs komen dat de andere organisaties meer last gaan krijgen van een blokkade dan ice. Zouden nog een forse bankrekening hebben staan.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
het is wachten totdat Ali Khamenei een tweet de ether in gooit met de tekst ''USA protestors, help is on the way!''

[ Voor 5% gewijzigd door _Bailey_ op 25-01-2026 10:06 ]

• Wozmro
  • Nu online
crisp schreef op zondag 25 januari 2026 @ 09:50:
[...]

Ok, ik heb zelf een bericht+screenshot gestuurd naar een krant niet van DPG media.

• bszz
DropjesLover schreef op zondag 25 januari 2026 @ 09:45:
[...]

Moah,
Pakt land af onder het mom van Lebensraum
Drijft een bevolkingsgroep naar gebieden, bouwt muren en checkpoints en knijpt die vervolgens af; Ghetto's
Dehumaniserend taalgebruik om de ander te beschrijven, ratten, honden, ongedierte
Pakt mensen op en zet ze zonder aanklacht jaren vast. Of met oneerlijke processen.
De ander heeft pertinent ongelijk en geen bestaansrecht

De parallellen met Nazi Duitsland zijn enorm.
Zowel in Israël als bij Trump/MAGA.
Ja, en er zijn ook enorme verschillen, iets met rotte appels en rotte peren. Maar wat mij enorm stoort is dat in veel reacties het lijkt alsof het verderfelijke gedachtengoed van de één (Stephen Miller) zomaar eventjes weggestreept kan worden tegen de wandaden van een ander (Netanyahu, Putin). Als er dan ook nog wordt gezegd “vroeger vond ik hen zielig” (maar nu niet meer ???)….. De discussie mag op dat punt echt zorgvuldiger gevoerd worden ipv allerlei zaken op een grote hoop gooien.

• NiGeLaToR
  • Nu online
Je ziet nu dat de rechtstaat verandert van regels naar theater: in theorie beschermt de wet de inwoners van de VS, doch in de praktijk is men op het kantelpunt waarop geweld tegen burgers niet onderzocht wordt en wordt goedgekeurd binnen de interpretatie van de wet omdat de checks & balances niet meer werken.

En voor we nu de gestapo-kaart trekken: daar is men bijna, nog een wat structurele aanpak en meer gericht op totale onderdrukking dan alleen immigranten en structurele selectieve vervolging en de wet is louter nog een decor ter legitimering van machtsmisbruik.

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online
Gestapo nog niet inderdaad, eerder de SA de knokploeg van de nazi partij die later de SS werd. Hier zie je de gelijkenissen toch aardig

Untappd: Louwke80

• DropjesLover
NiGeLaToR schreef op zondag 25 januari 2026 @ 10:21:
Je ziet nu dat de rechtstaat verandert van regels naar theater: in theorie beschermt de wet de inwoners van de VS, doch in de praktijk is men op het kantelpunt waarop geweld tegen burgers niet onderzocht wordt en wordt goedgekeurd binnen de interpretatie van de wet omdat de checks & balances niet meer werken.

En voor we nu de gestapo-kaart trekken: daar is men bijna, nog een wat structurele aanpak en meer gericht op totale onderdrukking dan alleen immigranten en structurele selectieve vervolging en de wet is louter nog een decor ter legitimering van machtsmisbruik.
De Gestapo heeft Trump ook al, de FBI en CIA zijn begin vorig jaar al bijgestuurd op wie er onderzocht moet worden en wie niet...

BThGvNeOA

• NiGeLaToR
  • Nu online
DropjesLover schreef op zondag 25 januari 2026 @ 10:44:
[...]

De Gestapo heeft Trump ook al, de FBI en CIA zijn begin vorig jaar al bijgestuurd op wie er onderzocht moet worden en wie niet...
De lat ligt nog wel iets hoger dan dat - maar niet veel.
Het breekpunt komt als de limitatie van toepassing er af is: nu wordt het not om illegale immigratie heen gewikkeld. Als het doorslaat in ‘iedereen die een vijand is van de staat’ achtige bewoordingen ben je er.

Die route is geplaveid: iedereen die weerstand biedt een ‘domestic terrorist’ noemen is weg die men zal volgen. Als jurisdictie wordt verruimd naar die allesomvattende categorie zijn we exact daar.

@Louwke in het heetst van het debat ben ik geneigd dat ook te vinden en de gelijkenis is enorm, alleen het is nog tegen elke Amerikaan in elke staat. Het nieuws doet dat zo lijken, maar het zijn nog steeds incidenten ipv statistieken (zoals in Iran). Kwestie van tijd, wellicht.

[ Voor 16% gewijzigd door NiGeLaToR op 25-01-2026 10:52 ]

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:55

FunkyTrip

Funky vidi vici!

boesOne schreef op zondag 25 januari 2026 @ 09:32:
[...]

Dat zie je ook terug bij heel veel spokespersons/politici uit het Trump kamp. Dat smalende lachje terwijl ze de ene verdraaiing na de andere verkondigen. Ze zijn onaantastbaar en weten hoe het de ander frustreert.

Een van de redenen waarom ik met zorg kijk naar het wederom stijgende aantal zetels van de FvD. Die vertonen hetzelfde gedrag. Ook zij zijn zeer anti-media (behalve als deze hun gunstig gezind is), anti-intellectueel en permanent een zondebok-zoekend. De 'ander' die schuld heeft. Links, allochtoon etc.

[ Voor 25% gewijzigd door FunkyTrip op 25-01-2026 10:55 ]

Dit dus.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003

ManiacsHouse

Scheisse!

bszz schreef op zondag 25 januari 2026 @ 10:13:
[...]

Als er dan ook nog wordt gezegd “vroeger vond ik hen zielig” (maar nu niet meer ???)….. De discussie mag op dat punt echt zorgvuldiger gevoerd worden ipv allerlei zaken op een grote hoop gooien.
Ik was toen een jaar of 10. Dan zijn dingen raar/naar of mensen 'zielig'. En tja, dat vond ik op een bepaald moment, op latere leeftijd niet meer omdat ik dingen beter ging begrijpen, het hele verhaal beter zag, andere bewoordingen gaat geven aan emoties etc etc.

[ Voor 20% gewijzigd door ManiacsHouse op 25-01-2026 11:01 ]

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

crisp schreef op zondag 25 januari 2026 @ 09:50:
[...]

En dát, dat is het allerengste. Hier staan ze ook (weer) klaar. En zelf denken dat soort mensen echt dat ze het juiste voorhebben. Gemengd met een kern die echt compleet de weg kwijt zijn qua bloedsdorst. Dat is genoeg om iedereen onder de duim te houden. Maga & de billionaires zijn zich nu ook uitdrukkelijk met de Europese politiek bezig aan het houden. Wij zijn hier ook maar op enkele tienduizenden stemmen Wilders 2 ontlopen. Het kan allemaal heel gemakkelijk echt mis gaan lopen. En voor wat? Voor wat precies?

een treffende spreuk

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

ManiacsHouse schreef op zondag 25 januari 2026 @ 11:00:
[...]

Ik was toen een jaar of 10. Dan zijn dingen raar/naar of mensen 'zielig'. En tja, dat vond ik op een bepaald moment, op latere leeftijd niet meer omdat ik dingen beter ging begrijpen, het hele verhaal beter zag, andere bewoordingen gaat geven aan emoties etc etc.
Israël is een heel gecompliceerde questie. Er is echt nuance nodig. De huidige regering is een gedrocht. Dat maakt het alleen maar nog lastiger.

een treffende spreuk

• bszz
ManiacsHouse schreef op zondag 25 januari 2026 @ 11:00:
[...]

Wie vond je toen zielig en nu niet meer? Graag een concretere toelichting.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Om even een gezicht te geven aan het slachtoffer, Alex Pretti:

Statement van de familie:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.bsky.app/img/feed_thumbnail/plain/did:plc:5hz3bnmwhjqjhcthik4wt6li/bafkreienspfezcu3setdhd37lwn6prviqbdrw7jql3avlj47mo3mrlfdjq@jpeg

Dit is van een dokter die met hem werkte:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.bsky.app/img/feed_thumbnail/plain/did:plc:zha4tsu7otgnojc7uoxhjmkr/bafkreifxxpjpvz6xa4s6unav24padu2xktjl4gdodlaz624z4zzdqslpli@jpeg

Iemand anders die met hem samenwerkte:

Alex from our time working together, while he was in nursing school. Later, he moved to ICU, working as a nurse to support critically ill Veterans. He had such a great attitude. We’d chat between patients about trying to get in a mountain bike ride together. Will never happen now

Dimitri Drekonja, MD, MS (@dimitridrekonja.bsky.social) 24 januari 2026
Een video van zijn werk in de ICU met veteranen:
Alex Pretti - who DHS labeled a domestic terrorist - honoring a veteran that passed away in the ICU.

De verklaring afgelegd door de vrouw die het filmde is ook de moeite waard om te lezen:
https://www.documentcloud...ealedwitnessdec012426pdf/

Ze was bang om naar huis te gaan omdat ICE naar haar op zoek was:
I feel afraid. Only hours have passed since they shot a man right in front me and I don't feel like I can go home because I heard agents were looking for me. I don't know what the agents will do when they find me. I do know that they're not telling the truth about what happened. I've heard that other witnesses might have been arrested and taken to the Whipple Building.

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Wozmro schreef op zondag 25 januari 2026 @ 09:43:

[Afbeelding]

Ze kunnen het wel modereren en berichten weghalen. Feit blijft dat er in de wereld zulke mensen zijn, doordat ze reacties kunnen plaatsen, weten we in ieder geval dat we er met z'n allen er nog lang niet uit deze crisis zijn. Erg treurig.

Huub Huub Barbatruc!

• MainframeX
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
user109731 schreef op zondag 25 januari 2026 @ 11:23:
Om even een gezicht te geven aan het slachtoffer, Alex Pretti:

[...]

Een video van zijn werk in de ICU met veteranen:
Alex Pretti - who DHS labeled a domestic terrorist - honoring a veteran that passed away in the ICU.
Zojuist bekeken.. M'n hart huilt :'( . Alex Pretti was op het verkeerde moment op de verkeerde plek. Niet te bevatten dat zo'n iemand op koelbloedige wijze is geëxecuteerd.

Idempotent.

• NiGeLaToR
  • Nu online
DNA_Saint schreef op zondag 25 januari 2026 @ 11:33:
[...]

Ze kunnen het wel modereren en berichten weghalen. Feit blijft dat er in de wereld zulke mensen zijn, doordat ze reacties kunnen plaatsen, weten we in ieder geval dat we er met z'n allen er nog lang niet uit deze crisis zijn. Erg treurig.
Keer op keer blijkt het overgrote deel van haatberichten van bots te komen die uit de bekende landen komen. Dat sterkt een kleine groep absoluut en is een probleem, alleen betekent het (nog) niet dat de meerderheid zo denkt.

En daarom is moderatie belangrijk: rotzooi en bots eruit te snoeien zodat het geen versterkend effect heeft. Immers denken mensen automatisch dat reacties van mensen komt.

Pagina: 1 ... 52 53 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II
Ontwikkelingen rond Venezuela, Groenland, etc mogen in Opkomst Amerikaans imperialisme (Venezuela etc.).