[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 62 Laatste
Acties:
  • 635.963 views

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Een tariff van 100 procent. Toe maar. Had hij er niet meteen 10.000 procent van kunnen maken?

Kan iemand hem zijn schepje en emmertje teruggeven en hem naar de zandbak in de achtertuin verwijzen?

Virussen? Scan ze hier!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:41
Je merkt dat (radicaal) rechtse partijen zich nu ook kritisch beginnen uit te laten. Terwijl die vorig jaar nog jubelden over Trump.

Zoals het altijd gaat in de geschiedenis: op een dag gaat de slinger de andere richting uit. Trump is de kortste weg richting een linkse revolutie. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit persé beter zal zijn, extremisme lokt extremisme uit onder het motto: 'dit nooit Meer'.

[ Voor 4% gewijzigd door Wozmro op 24-01-2026 16:12 ]

Bij een maatschappelijke discussie gaat het niet over u en mij maar over wat we zouden adviseren aan de volgende generatie.

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:51:
[...]

Grappig genoeg heeft ie Carney -voor zover ik terug kan vinden- nog nooit Governor genoemd.
Je hebt dus 3 dagen gelijk gehad, tot vandaag. Bron

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Wozmro schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 16:10:
Je merkt dat (radicaal) rechtse partijen zich nu ook kritisch beginnen uit te laten. Terwijl die vorig jaar nog jubelden over Trump.

Zoals het altijd gaat in de geschiedenis: op een dag gaat de slinger de andere richting uit. Trump is de kortste weg richting een linkse revolutie. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit persé beter zal zijn, extremisme lokt extremisme uit.
Houd er rekening mee dat dit niks betekent. Radicaal rechts is politiek een kameleon, als het sentiment nu even zo is dan nemen ze de juiste kleur aan, maar dit is niet de overtuiging, en zodra het stof neerdwarrelt en het sentiment keert rennen ze gewoon weer achter de keizer aan.

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-02 07:53
Immutable schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 13:57:
[...]

Maak je ook duidelijk het onderscheid wat nou precies Trump zijn doel is.
En het verschil tussen USA zijn doel?
Trump is geen alleen heerser.
Klopt, Trump is geen alleenheerser, daarom noem het Trump *en co*.

Het gezelschap achter/rondom Trump zijn CEO's van bepaalde grote bedrijven en een denktank die belangen van bepaalde grote bedrijven vertegenwoordigd: Heritage Foundation, de bedenkers van project 2025. Eén vd sleutelfiguren van die denktank was in de vorige Trump admin en is nu weer minister v financiën: Wikipedia: Russell Vought
Ik zie het gewoon als: Even uitzingen met Trump, even door de zure appel heen en volhouden. En dan weer een andere koers. (Het is geen dictator.)
Er speelt veel meer dan alleen wat Trump wil en wat de USA wil, en dat verdwijnt niet als Trump verdwijnt.

Trump II - Project 2025 tracker

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
MikeyMan schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:51:
[...]

Grappig genoeg heeft ie Carney -voor zover ik terug kan vinden- nog nooit Governor genoemd.
Zelfs een keer per ongeluk Mr. President.
Klopt, dat was Trudeau ;)
Trump said Thursday of Canadian Prime Minister Justin Trudeau: “I called him Governor Trudeau because they should be the 51st state, really. It would make a great state. And the people of Canada like it.”
Bron: https://edition.cnn.com/2...umps-false-claims-canada/

Dat zit wel Schnorr.

• BadRespawn
Delerium schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 14:50:
Het standpunt van de VS is natuurlijk vrij schritzofreen: ze willen een onafhankelijk Europa dat zijn eigen leger heeft, maar geen Europa met een sterk leger.
Voor zover ik weet heeft Trump nooit direct gezegd dat Europa een sterk leger moet hebben. Hij zegt dat Europa zwak is en militair afhankelijk van de VS, nog in de schuld staat bij de VS vanwege WW2, etc.
Vanuit Europees perspectief is een oplossing daarvoor (oa) een sterk eigen leger, maar vanuit Trump's perspectief is het een poging om de opstelling van Europa naar zijn hand te zetten; dwz ondergeschikt aan de VS, en zich tav zijn achterban voor te doen als sterk leider.

• becopol
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 27-01 19:54
Het standpunt van de VS is natuurlijk vrij schritzofreen: ze willen een onafhankelijk Europa dat zijn eigen leger heeft, maar geen Europa met een sterk leger. En in een zwart/wit wereld waar grijs kan bestaan is dat grijs een goede oplossing.

Nu heeft de VS alleen een andere kleur gekozen, maar de vorige of volgende president is net zo schritzofreen. Ik hoop dat de VS snel een leger heeft dat ze daadwerkelijk kunnen betalen, da’s namelijk ongeveer de helft van wat ze nu hebben.
Het is niet schizofreen. Het lijkt erop dat vanuit het VS perspectief West-Europa wingewest voor de VS moet worden en Oost-Europa wingewest voor Rusland. Daardoor lijkt het tegenstrijdig, want het Westen moet daarvoor sterk zijn en het Oosten zwak.

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:48

ericplan

5180 Wp PV

@BadRespawn Ik ben bang dat alleen een staatsgreep kan zorgen dat de structuur die dit mogelijk maakt kan veranderen. Het verkiezingssysteem is rot, de hoge raad corrupt en de individuele staten denken vooral aan zichzelf, bijvoorbeeld bij belastingen.

A'dam PVOutput

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:14
ICE lijkt weer een observer vermoord te hebben. Op een ongeverifeerd filmpje zie je hoe een man op de grond worstelt met aantal ICE mensen, waarna 1 zijn wapen trekt en schiet. De man valt op de grond, waarna de ICE man (ik weiger het een agent te noemen) zijn magazijn nog in de man leegt. Daarna staan ze rustig te kijken en verlenen geen eerste hulp

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:13
Pompi schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 17:08:
ICE lijkt weer een observer vermoord te hebben. Op een ongeverifeerd filmpje zie je hoe een man op de grond worstelt met aantal ICE mensen, waarna 1 zijn wapen trekt en schiet. De man valt op de grond, waarna de ICE man (ik weiger het een agent te noemen) zijn magazijn nog in de man leegt. Daarna staan ze rustig te kijken en verlenen geen eerste hulp
Een agent lijkt de man op de grond,die door een man of 7 wordt vastgehouden, met zijn pistool te willen slaan. Mogelijk ging deze vervolgens af. Daarna schieten ze voor de zekerheid nog iets van 4 schoten af in het slachtoffer. Executie...

Film van wat er gebeurd lijkt te zijn, grotendeels obscured door een auto.
https://bsky.app/profile/...social/post/3md6kulgn422f

• Stukfruit
  • Niet online
Dat ziet er inderdaad uit als een executie.

Staat er ook ergens bij wat ze met die persoon in het roze hebben gedaan? Want ik zou voor mijn leven vrezen als ik zo dichtbij had staan filmen.

Dat zit wel Schnorr.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:13
Stukfruit schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 17:22:
Dat ziet er inderdaad uit als een executie.

Staat er ook ergens bij wat ze met die persoon in het roze hebben gedaan? Want ik zou voor mijn leven vrezen als ik zo dichtbij had staan filmen.
Dat vraagt men zich nu af, als dat beeldmateriaal het overleefd zal het nog beter zichtbaar zijn...

Benieuwd hoe ze dit gaan spinnen:" de verdachte greep naar het wapen van de agent en de agent vreesde voor zijn leven..."

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:19
Wren schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 17:26:
[...]

Dat vraagt men zich nu af, als dat beeldmateriaal het overleefd zal het nog beter zichtbaar zijn...

Benieuwd hoe ze dit gaan spinnen:" de verdachte greep naar het wapen van de agent en de agent vreesde voor zijn leven..."
De vorige hield er ook "interne bloedingen" aan over. Of ze posten gewoon AI gegenereerde content.

[ Voor 11% gewijzigd door ZpAz op 24-01-2026 17:31 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

I just spoke with the White House after another horrific shooting by federal agents this morning. Minnesota has had it. This is sickening. The President must end this operation. Pull the thousands of violent, untrained officers out of Minnesota. Now.

Governor Tim Walz (@governorwalz.mn.gov) 24 januari 2026
Dit gaat vrees ik verder escaleren zo. Zodra civilians terug gaan schieten ziet Trump dat als de go ahead voor martial law in Minneapolis. Bizarre beelden overigens, een publieke executie.

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 02-03 22:20
Het standpunt van de VS is natuurlijk vrij schritzofreen: ze willen een onafhankelijk Europa dat zijn eigen leger heeft, maar geen Europa met een sterk leger. En in een zwart/wit wereld waar grijs kan bestaan is dat grijs een goede oplossing.

Nu heeft de VS alleen een andere kleur gekozen, maar de vorige of volgende president is net zo schritzofreen. Ik hoop dat de VS snel een leger heeft dat ze daadwerkelijk kunnen betalen, da’s namelijk ongeveer de helft van wat ze nu hebben.
Het is schizofreen, omdat men wil dat Europa geld uitgeeft aan Amerikaanse wapens.
1. Zo blijft Europa soort van beschermd.
2. Zo blijven we afhankelijk van USA.
3. Zo krijgt het Amerikaanse bedrijfsleven meer geld.

Het probleem met NL we kopen 95% uit USA. We moeten veel meer zelf gewoon maken, of bouwen in EU.
Maar als je dat tegen Trump zegt, over het budget vergroten naar 2% of 3% of 5% maar je gaat het spenderen in de EU. Dat vind hij dan weer niet leuk??? gek he

• Stukfruit
  • Niet online
Wren schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 17:26:
[...]

In ieder geval een eerste (soort) bevestiging van Tim Walz:

https://x.com/GovTimWalz/status/2015093164999119352
I just spoke with the White House after another horrific shooting by federal agents this morning. Minnesota has had it. This is sickening.

The President must end this operation. Pull the thousands of violent, untrained officers out of Minnesota. Now.
Ik kan het niet aanraden om ernaar te kijken, maar de reacties onder bovenstaande tweet zeggen weer genoeg.

[ Voor 20% gewijzigd door Stukfruit op 24-01-2026 17:34 ]

Dat zit wel Schnorr.

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 02-03 22:20
sh4d0wman schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 16:00:
Nu is Canada weer het haasje met tarrif threats van Trump.

https://truthsocial.com/@.../posts/115950424403894234

Wat betreft Iran: meestal doet Trump zaken die de aandelenmarkt kunnen verstoren aan het begin van / in een weekend. De gesprekken tussen UKR/RU/USA zijn vandaag afgerond in het MO dus belangrijke poppetjes kunnen snel naar huis....
Kom wel vaker in Canada zelf. Bij de Amerikaanse grens ook, en praat daar wel eens met mensen over. De Amerikanen die net over de grens wonen krijgen amper meer Canadezen op bezoek. En ze schamen zich nogal kapot, richting de Canadezen. Normal waren het bij die grens de beste vrienden en ging men heel vaak over de grens. Dit gebeurd nu amper meer.

Ik heb ook in een rood bootje gezeten, bij de niagara falls voordat Trump met tariffs zwaaide. En dan heb je daar ook het blauwe bootje aan de Amerikaanse kant en dan kom je langs elkaar. En allemaal zwaaien etc naar elkaar.

Dacht me wel eens in, hoe dat nu zou gaan. Niet zwaaien maar middelvingers naar elkaar? :X

[ Voor 1% gewijzigd door NMH op 24-01-2026 19:30 ]

• Milo85
  • Laatst online: 18:34
Wel een interessant filmpje over de 'tarrifs', niks nieuws maar wel interessant om het zo even uitgelegd te krijgen.

YouTube: I Tracked Down The Companies Bribing Trump

• Milo85
The GREAT and very BRAVE soldiers of the United Kingdom will always be with the United States of America! In Afghanistan, 457 died, many were badly injured, and they were among the greatest of all warriors. It’s a bond too strong to ever be broken. The U.K. Military, with tremendous Heart and Soul, is second to none (except for the U.S.A.!). We love you all, and always will! President DONALD J. TRUMP

591

ReTruths

2.42k

TACO komt toch nog met een correctie voor de UK. De andere landen deden blijkbaar niks.

[ Voor 79% gewijzigd door Milo85 op 24-01-2026 18:07 ]

• BadRespawn
Wren schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 17:13:
[...]

Een agent lijkt de man op de grond,die door een man of 7 wordt vastgehouden, met zijn pistool te willen slaan. Mogelijk ging deze vervolgens af. Daarna schieten ze voor de zekerheid nog iets van 4 schoten af in het slachtoffer. Executie...

Film van wat er gebeurd lijkt te zijn, grotendeels obscured door een auto.
https://bsky.app/profile/...social/post/3md6kulgn422f
Gisteren op Nieuwsuur:

Uit de trainingshandleiding van ICE blijkt oa dat ze tijdens hun 8 weken training wordt geleerd dat ze gelijk mogen schieten als ze zich bedreigd voelen.
YouTube: Hoe ICE onder Trump keihard toeslaat

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:56

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Als dit verder gaat escaleren zou het mij niet verbazen als het op langere termijn op een burgeroorlog gaat uitdraaien :/

De fascisten van Mussolini werden op een gegeven moment ook uitgekotst. Mijn hoop is dat dat met Trump fanatiekelingen ook gaat gebeuren. Zal overigens niet van vandaag op morgen zijn. Daarvoor is eerst meer onvrede over Trump c.s. nodig.

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 05-03 10:28
Shadow_Agent schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 18:31:
Als dit verder gaat escaleren zou het mij niet verbazen als het op langere termijn op een burgeroorlog gaat uitdraaien :/

De fascisten van Mussolini werden op een gegeven moment ook uitgekotst. Mijn hoop is dat dat met Trump fanatiekelingen ook gaat gebeuren. Zal overigens niet van vandaag op morgen zijn. Daarvoor is eerst meer onvrede over Trump c.s. nodig.
We vergeten vaak hoe lang het bij de tweede wereldoorlog duurde. Hitler werd in 1921 leider van de NSDAP, en pas 12 jaar later werd hij rijkskanselier en begon de ellende echt. De oorlog kan je eigenlijk zien als een sluitstuk van het fascistische tijdperk.

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 05-03 10:28
BadRespawn schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 18:11:
[...]

Gisteren op Nieuwsuur:

Uit de trainingshandleiding van ICE blijkt oa dat ze tijdens hun 8 weken training wordt geleerd dat ze gelijk mogen schieten als ze zich bedreigd voelen.
En met slechts 3 weken training zal je je al heel snel bedreigd voelen.

• BadRespawn
R_Zwart schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 18:42:
[...]

En met slechts 3 weken training zal je je al heel snel bedreigd voelen.
Acht weken, maar dat maakt weinig verschil. In die tijd 'leren' ze ook de Spaanse taal.

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-03 20:10
Shadow_Agent schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 18:31:
Of toenemende onvrede over de economische situatie. De kosten voor ice worden geraamd op 170 .. 175 miljard, https://factually.co/fact...american-taxpayers-ff2a30
En trumps knokploeg, ook ingezet tegen de inwoners wordt bekostigd door de inwoners zelf 8)7

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:31
BadRespawn schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 18:11:
[...]

Gisteren op Nieuwsuur:

Ik had het filmpje vanochtend bekeken. Zojuist had ik het naar een vriend gestuurd, aangezien die ook wel gedesinteresseerd is in wat er nu allemaal gaande is daar. Hij kon het ook niet geloven dat wat ze daar aan het doen zijn gewoon mag.

Maar wat zou voor het Amerikaanse volk het beste zijn op dit moment? Het niet uit de hand laten lopen en hopen dat de midterms iets kunnen veranderen? Als ze het uit de hand laten lopen doen ze eigenlijk wat Trump wil...

Al verwacht ik zelf dat het in de komende maanden wel eens flink mis kan gaan daar, als het zo door blijft gaan. Meerdere doden door ICE mannen is al erg genoeg natuurlijk, laat daar geen twijfel over zijn.

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De duidelijkste video tot nu toe van de executie in Minneapolis (let op, schokkende beelden):
Dit kan onmogelijk gespint worden als zelfverdediging. De man was enkel aan het filmen en wordt uit het niets benaderd door meerdere ICE agenten?

• Shadow_Agent
  • Laatst online: 22:56

Shadow_Agent

R_Zwart schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 18:41:
[...]

We vergeten vaak hoe lang het bij de tweede wereldoorlog duurde. Hitler werd in 1921 leider van de NSDAP, en pas 12 jaar later werd hij rijkskanselier en begon de ellende echt. De oorlog kan je eigenlijk zien als een sluitstuk van het fascistische tijdperk.
daar heb je gelijk in, echter Mussolini werd nog eerder dan Hitler leider van Italië in 1922. Hitler stelde op het moment dat hij de NSDAP ging leiden natuurlijk niet zoveel voor. Geen enkele macht zoals Trump die nu al wel heeft. Al kun je ook de eerste periode Trump zien als de "opkomst" van hem. Ik hoop inderdaad dat het met Trump niet zo lang gaat duren en vooral dat hiervoor geen (binnenlandse) oorlog nodig is. Door de digitale wereld gaat alles wel veel sneller dan pak hem beet 100 jaar geleden. In die zin heb ik ook hoop dat ze daar sneller het licht gaan zien m.b.t. Trump c.s. en de enorme problemen die hij veroorzaakt. Ook onder zn eigen stemmers.

Overigens bleven ook in Duitsland natuurlijk velen Hitler trouw zelfs toen er niets meer over was.

Geen idee welke kant het dubbeltje gaat vallen en op welke termijn.

• BadRespawn
kazuka schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 19:51:
De duidelijkste video tot nu toe van de executie in Minneapolis (let op, schokkende beelden):

[Streamable: MN012426]

Dit kan onmogelijk gespint worden als zelfverdediging. De man was enkel aan het filmen en wordt uit het niets benaderd door meerdere ICE agenten?
De spin zal wel iets zijn in de trant dat die man ze verhinderde bij het uitvoeren van hun taak, en het dus 'aiding and abetting' van domestic terrorisme is. Past helemaal in het officiële beleid gelijk te schieten als ze zich bedreigd voelen.
Waanzin en weer een stap verder geëscaleerd.

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:52
BadRespawn schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 20:00:
[...]

De spin zal wel iets zijn in de trant dat die man ze verhinderde bij het uitvoeren van hun taak, en het dus 'aiding and abetting' van domestic terrorisme is. Past helemaal in het officiële beleid gelijk te schieten als ze zich bedreigd voelen.
Waanzin en weer een stap verder geëscaleerd.
Precies dat; onverstoorbaar die “domestic terrorist”-retoriek volhouden terwijl iedereen die de beelden bekijkt zo kan zien dat dat onzin is.

Senior White House aide Stephen Miller is claiming, without evidence, that the US citizen shot and killed by federal agents in Minneapolis on Saturday was a “domestic terrorist” who “tried to assassinate federal law endorsement.”

bron: CNN

[ Voor 8% gewijzigd door Glenfiddich op 24-01-2026 20:11 ]

Catch a smile out there!

• BadRespawn
tevens:

ICE tells legal observer, 'We have a nice little database, and now you're considered a domestic terrorist'
https://www.msn.com/en-us...tic-terrorist/ar-AA1UQDeI

Die observer deed niets anders dan observeren:
https://reddit.com/r/Main...server_she_is_a_domestic/

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

RobinNL schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 19:33:
[...]

Maar wat zou voor het Amerikaanse volk het beste zijn op dit moment? Het niet uit de hand laten lopen en hopen dat de midterms iets kunnen veranderen? Als ze het uit de hand laten lopen doen ze eigenlijk wat Trump wil...
Ik denk dat daar geen antwoord op is. Want je weet nooit wat er anders zou zijn gegaan, als dingen anders waren gegaan.

Misschien gaat het van 1 moord per week door ICE naar meerdere per dag als je niks doet, want ze komen er mee weg.

Misschien vallen er tienduizenden doden zonder dat je er heel veel mee opschiet als je er een The Troubles van maakt.

Misschien waait het over, komen er gewoon midterms en kunnen we dit allemaal vrolijk vergeten.

Misschien wordt het een Ceausescu situatie en is het in een weekje afgelopen, met relatief gezien weinig slachtoffers.

Zelf geloof ik er iig. niet in dat protesteren op de zaterdagmiddag iets gaat bereiken. Als men dit vreedzaam wil oplossen, moeten er algemene stakingen komen die het complete land lamleggen. Maar dat zie ik niet gebeuren, omdat de Amerikanen daar veel te individualistisch voor zijn.

People as things, that’s where it starts.

• pro_6or
  • Laatst online: 04-03 21:20

pro_6or

amateur_60r

Ik heb net de video van de dame in roze zitten kijken over de ice afslachting van vandaag. Ik wordt er misselijk van. Ze slachten burgers af op straat. En, expres. Ze verergeren alles, niks deëscaleren, treiteren, overmatig ingrijpen, tot en met afslachten. Ik kan niet anders concluderen dat ze dit In de hoop dat men in opstand komt doen en ze de staat van beleg af kunnen kondigen. Einde democratie.

een treffende spreuk

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Die gast wordt ook meerde malen beschoten? Mijn hemel zeg. Benieuwd wanneer de vlam echt in de pan slaat daar

• _Bailey_
  • Niet online
pro_6or schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 20:26:
Ik heb net de video van de dame in roze zitten kijken over de ice afslachting van vandaag. Ik wordt er misselijk van. Ze slachten burgers af op straat. En, expres. Ze verergeren alles, niks deëscaleren, treiteren, overmatig ingrijpen, tot en met afslachten. Ik kan niet anders concluderen dat ze dit In de hoop dat men in opstand komt doen en ze de staat van beleg af kunnen kondigen. Einde democratie.
Allemaal onderdeel van Project2025. En Miller ziet dat ie prima op koers ligt.

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23:53
Dit houd hij echt geen drie jaar meer vol. Ik geloof het niet. President Trump vindt ook iets van de situatie…

https://truthsocial.com/@.../posts/115951636521315703

• Milo85
Check out this embed on Truth Social!
This is the gunman’s gun, loaded (with two additional full magazines!), and ready to go – What is that all about? Where are the local Police? Why weren’t they allowed to protect ICE Officers? The Mayor and the Governor called them off? It is stated that many of these Police were not allowed to do their job, that ICE had to protect themselves — Not an easy thing to do! Why does Ilhan Omar have $34 Million Dollars in her account? And where are the Tens of Billions of Dollars that have been stolen from the once Great State of Minnesota? We are there because of massive Monetary Fraud, with Billions of Dollars missing, and Illegal Criminals that were allowed to infiltrate the State through the Democrats’ Open Border Policy. We want the money back, and we want it back, NOW. Those Fraudsters who stole the money are going to jail, where they belong! This is no different than a really big Bank Robbery. Much of what you’re witnessing is a COVER UP for this Theft and Fraud. The Mayor and the Governor are inciting Insurrection, with their pompous, dangerous, and arrogant rhetoric! Instead, these sanctimonious political fools should be looking for the Billions of Dollars that has been stolen from the people of Minnesota, and the United States of America. LET OUR ICE PATRIOTS DO THEIR JOB! 12,000 Illegal Alien Criminals, many of them violent, have been arrested and taken out of Minnesota. If they were still there, you would see something far worse than you are witnessing today!
Dat ging snel off-topic..

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Flinke worden van zo’n corrupte zelfverrijker.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:42
Dit is toch een gouden kans voor een Europees politicus om in een of random praatje in een bijzin eens wat te vertellen over hoe het bergafwaarts gaat in de gemiddelde stad in de Verenige Staten en ze hun eigen burgers niet meer veilig kunnen houden?

Even poke the bear. Niet te bang zijn.

XMCS Netherlands | XMCS NL Instagram

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

_Bailey_ schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 20:37:
[...]

Allemaal onderdeel van Project2025. En Miller ziet dat ie prima op koers ligt.
Dat was voor mij vanaf dag 1 van term 2 de grote angst, dat ze het zouden gaan proberen, en dat Amerika er niet tegen bestand is. Want die hele januari 6, dat was al zo dichtbij bij lukken. Als pence had gezegd, prima jongens, dan was de democratie al lang dood. Dit is gewoon een fucking horror show.

een treffende spreuk

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:27
Immutable schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 17:32:
Het probleem met NL we kopen 95% uit USA.
Ach wat een onzin. Heb je voordat je dit plaatste opgezocht wat we allemaal hebben besteld dit jaar, wat we nog gaan bestellen en waar dat vooral vandaan komt?

Trump en kornuiten gaan relatief weinig van die investeringen zien.

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:16
Oh is het legaal dragen van wapens nu wel opeens een probleem voor de GOP?

• Stukfruit
  • Niet online
kazuka schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 19:51:

[Streamable: MN012426]

En daar is dus de video van de persoon in de roze jas. Goed dat ze 'm geüpload heeft.

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Glenfiddich schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 20:04:
[...]

Precies dat; onverstoorbaar die “domestic terrorist”-retoriek volhouden terwijl iedereen die de beelden bekijkt zo kan zien dat dat onzin is.

Senior White House aide Stephen Miller is claiming, without evidence, that the US citizen shot and killed by federal agents in Minneapolis on Saturday was a “domestic terrorist” who “tried to assassinate federal law endorsement.”

bron: CNN
Stephen Miller is een fascist toch? Hij kan het misschien niet waarderen, maar het kwaakt, loopt en spreekt zo.

Het leven is vast moeilijk als iemand die constant extreemrechtse uitingen doet wanneer zulke projectie zich omkeert, maar hij leeft nog.

Dat zit wel Schnorr.

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:01
Filmpje met 3 hoeken gesynchroniseerd.
Lijkt er op dat de man met ontwapenend was. Lijkt dus op te staan en de man wordt in zijn rug geschoten, terwijl hij de hele tijd zijn handen op de grond had. Voor hij op probeerde te staan.

Pure executie dus

Ook blijkt de man dus een vrouw te willen helpen die omver gegooid wordt door de Ice agenten
https://www.reddit.com/r/LiveProtestUpdates/s/jSiLk0b0dk

[ Voor 13% gewijzigd door Louwke op 24-01-2026 21:42 ]

Untappd: Louwke80

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:27
Voordat men over het moorden van ICE door blijft gaan. Dit was een Border Patrol agent, geen ICE agent.

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:30
Stukfruit schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 21:26:
[...]

Stephen Miller is een fascist toch? Hij kan het misschien niet waarderen, maar het kwaakt, loopt en spreekt zo.

Het leven is vast moeilijk als iemand die constant extreemrechtse uitingen doet wanneer zulke projectie zich omkeert, maar hij leeft nog.
Wat ik echt onbegrijpelijk vind is dat Stephen Miller van joodse afkomst is. Hij zou als geen ander de paralellen moeten zien met Nazi Duitsland en hun praktijken.

• Ryur
  • Registratie: December 2007
bszz schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 21:52:
[...]

Wat ik echt onbegrijpelijk vind is dat Stephen Miller van joodse afkomst is. Hij zou als geen ander de paralellen moeten zien met Nazi Duitsland en hun praktijken.
Afkomst hoeft niks van "kennis van geschiedenis" te betekenen zoals in andere conflicten (zonder teveel in te gaan op andere conflicten)

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
[...]

Heb je een beetje gevolgd wat er in Gaza is gebeurd?

No matter the age, never lose the Kramer inside

• BadRespawn
[...]

Turning Point USA, de conservatieve politieke jeugdorganisatie van Charly Kirk die Trump veel kiezers heeft opgeleverd, heeft een flink aantal rijke donoren van Joodse afkomst.
Is gecompliceerd geworden sinds Kirk - kort voor zijn dood - kritiek begon te leveren op Israel mbt Gaza, geïnspireerd door een deel vd TPUSA aanhang. In feite een schisma onder MAGA jongeren, die saga duurt nog steeds voort.

• Stukfruit
  • Niet online
[...]

Misschien wel juist daarom. Hij lijkt er al lang (zie links in vorige reactie) mee bezig te zijn.

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Pam Bondi to the rescue... om de situatie verder te escaleren door support voor ICE te sturen.

Het lijkt bijna een slechte grap te zijn. Je vermoordt als overheidswerknemer point-blank een inwoner van het land en dan komen andere "agenten" jou steunen tegen die brute mensen die je zelf aan het doodschieten bent.
Attorney General Pam Bondi said several federal agencies are on their way to Minneapolis to provide support to ICE officers amid the “fluid situation” in the area.

“I know all of my federal agencies are coming in right now to support and back up Homeland Security, we have DEA, we have ATF, we have all of, FBI, of course, all of my agencies doing what they can to keep the citizens safe if Walz won’t do it,” Bondi told Fox News.
https://www.cnn.com/us/li...cmkspy4kj00003b6pqkvkaths

Cruelty is the point toch?

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
BadRespawn schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 22:08:
[...]

Turning Point USA, de conservatieve politieke jeugdorganisatie van Charly Kirk die Trump veel kiezers heeft opgeleverd, heeft een flink aantal rijke donoren van Joodse afkomst.
Is gecompliceerd geworden sinds Kirk - kort voor zijn dood - kritiek begon te leveren op Israel mbt Gaza, geïnspireerd door een deel vd TPUSA aanhang. In feite een schisma onder MAGA jongeren, die saga duurt nog steeds voort.
Net zoals bij de Iraanse Revolutie ook juist vrouwen hielpen om de huidige leiders te verjagen.

Mensen denken te vaak dat iets hen niet gaat overkomen.

Dat zit wel Schnorr.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Ja, cruelty is the point.

KGB tactieken.

Ik zag gisteren ook een filmpje over Alberta dat zich “volgens geruchten” bij Amerika aan wil sluiten van zo’n Maga politicus. Die zin hoor ik nu al jaren vanuit Rusland.

Nog één ding, AL die Maga politicussen staan volcontinu als ze voor de camera staan allemaal met de “smuiklach” op hun gezicht geplasterd. Zonder uitzondering, *knip*, zo hoeft het niet.

[ Voor 10% gewijzigd door NMH op 24-01-2026 23:05 ]

een treffende spreuk

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:56
Vrietje schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 21:15:
[...]

Oh is het legaal dragen van wapens nu wel opeens een probleem voor de GOP?
Ja, als je in de grondwet verankert dat burgers wapens mogen dragen om zichzelf tegen een oppressive government te beschermen, wordt dat toch knap ongemakkelijk als je uiteindelijk zelf de oppressive government bent geworden. 8)7

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

“Ik kan iemand neerschieten op 5th avenue”
En dat klopt.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:26

boesOne

meuh

pro_6or schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 22:16:

Nog één ding, AL die Maga politicussen staan volcontinu als ze voor de camera staan allemaal met de “smuiklach” op hun gezicht geplasterd. Zonder uitzondering, *knip*
Dat zelfvoldane lachje. Ze vinden het prachtig dat ze kunnen liegen en de werkelijkheid verdraaien.
Ik zag het ook in dit stuk over de JFvD https://www.volkskrant.nl...a-extreemrechts~v2572766/
Heerlijk als ze kunnen ontkennen dat hun hondenfluitjes iets te maken zouden kunnen hebben met extreemrechts.

Ze weten dat ze liegen. En ze vinden het prachtig.

[ Voor 15% gewijzigd door NMH op 24-01-2026 23:07 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:37
[...]

Mjs, dat begrijp ik ook niet in de houding van Israël naar de Palestijnen (Gaza en West Bank)...
Of hoe Putin Oekraïne wil de-Nazificeren, terwijl hij zelf ook een fascistisch dictatoriaal voert.

Iets met splinter in een oog en de eigen balk niet zien.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Stoney3K
pro_6or schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 20:26:
Een staat van beleg in de VS gaat uitdraaien op een burgeroorlog en een bloedbad. Want het leger gaat dan zware wapens inzetten om de overhand te krijgen tegenover de gewapende burgers en tegenover de legereenheden die weigeren om mee te doen.

Trump zal de geschiedenis in gaan als de laatste president van de VS.

[ Voor 4% gewijzigd door Stoney3K op 24-01-2026 22:34 ]

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:21

ManiacsHouse

Scheisse!

[...]

*knip*, het Gaza conflict is helaas niet bespreekbaar.
*knip*, wil je dat soort gevoelige stellingen beter onderbouwen?

[ Voor 45% gewijzigd door NMH op 25-01-2026 16:24 ]

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:37
Stukfruit schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 22:12:
Pam Bondi to the rescue... om de situatie verder te escaleren door support voor ICE te sturen.

Het lijkt bijna een slechte grap te zijn. Je vermoordt als overheidswerknemer point-blank een inwoner van het land en dan komen andere "agenten" jou steunen tegen die brute mensen die je zelf aan het doodschieten bent.

[...]

https://www.cnn.com/us/li...cmkspy4kj00003b6pqkvkaths

Cruelty is the point toch?
Cruelty niet, wel de double down wanneer jouw kant aangevallen/bekritiseerd wordt.

Ze zijn domweg gebrainwashed dat ze zelf niet fout kunnen zitten. Nooit never niet. Onmogelijk.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:41
Inmiddels weer een dode, 7 kogels voor iemand die al aangehouden was, alleen filmde en een legaal wapen droeg maar niet in zijn handen had.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:38
boesOne schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 22:29:
[...]

Dat zelfvoldane lachje. Ze vinden het prachtig dat ze kunnen liegen en de werkelijkheid verdraaien.
Ik zag het ook in dit stuk over de JFvD https://www.volkskrant.nl...a-extreemrechts~v2572766/
Heerlijk als ze kunnen ontkennen dat hun hondenfluitjes iets te maken zouden kunnen hebben met extreemrechts.

Ze weten dat ze liegen. En ze vinden het prachtig.
Ze voeren een show op. Waarheid of leugens doet er niet toe. Alles voor de show. Het is theater wat ze doen. Daarbij gebruiken ze leugens maar leugens zijn een middel voor de show.
In the end the Party would announce that two and two made five, and you would have to believe it.

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

*knip*, gerant en gescheld.

[ Voor 78% gewijzigd door NMH op 25-01-2026 16:17 ]

een treffende spreuk

• Stukfruit
  • Niet online
Bvanham schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 22:45:
Inmiddels weer een dode, 7 kogels voor iemand die al aangehouden was, alleen filmde en een legaal wapen droeg maar niet in zijn handen had.
Nog één? :X Of heb je het over Alex Pretti?

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Nooit accepteren. Wie graag mensen omlegt hoort niet vrij rond te lopen. Daar hebben we ons 80 jaar aan geprobeerd (met nadruk op dat, want ik ben me uiteraard bewust van alle missers) te houden en de enige manier om dat in stand te houden is door extremisten niet de kans te geven om door te gaan.

[ Voor 26% gewijzigd door NMH op 25-01-2026 15:24 ]

Dat zit wel Schnorr.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:21

ManiacsHouse

Scheisse!

De volgende zal waarschijnlijk niet lang duren. Madam Bondi stuurt nog allerlei andere geïndoctrineerde en gezuiverde clubjes erheen blijkbaar. We zijn in de VS inmiddels zover dat als je een andere mening hebt je terrorist bent. En die mogen ze afknallen. Interesseert ze geen hol. Trump niet. Goebbels lookalike Miller niet. Zolang ze maar de macht behouden. Ofzo... :|

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-03 16:55

FunkyTrip

Funky vidi vici!

- ICE agenten mogen schieten zodra ze zich bedreigd voelen
- Matige training
- Honderden miljarden om een zo groot mogelijke knokploeg te vormen
- Inzet vooral op plaatsen waar er protesten kunnen volgen
- Elke gebeurtenis direct escaleren ipv tot kalmte oproepen

Ze doen het er om. Dat kan niet anders. Alles is op weg naar martial law.
Bij elke voting booth tijdens de midterm zullen ICE agenten staan.

Dit dus.

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05:07

Dennis1812

Amateur prutser

En ze zullen even aanwijzen waar je moet tekenen.
Anders mag je misschien wel even met ze mee voor een spoedcursus stemmen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

• Secsytime
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-03 10:51

Secsytime

Automagisch

*knip* onderbouw s.v.p. dit soort statements en s.v.p. niet het topic aanspreken.

[ Voor 74% gewijzigd door defiant op 25-01-2026 00:45 ]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:11

Bever!

3

FunkyTrip schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:18:
- ICE agenten mogen schieten zodra ze zich bedreigd voelen
- Matige training
- Honderden miljarden om een zo groot mogelijke knokploeg te vormen
- Inzet vooral op plaatsen waar er protesten kunnen volgen
- Elke gebeurtenis direct escaleren ipv tot kalmte oproepen

Ze doen het er om. Dat kan niet anders. Alles is op weg naar martial law.
Bij elke voting booth tijdens de midterm zullen ICE agenten staan.
En toch worden de budgetten redelijk makkelijk aangenomen door het congres!

• Stukfruit
  • Niet online
Als ze gaan aanwijzen waar je mag tekenen dan zijn er duidelijk genoeg mondige mensen om daar iets tegen te doen, dus daar ben ik juist weer niet erg bang voor.

Ik zou banger zijn voor maatregelen om te voorkomen dat mensen überhaupt kunnen stemmen. Je moet jezelf eerst nog weten te registreren omdat je niet zoals in Nederland automatisch een stembiljet krijgt.

Dat zit wel Schnorr.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Misschien moet je niet te snel conclusies trekken, laat het onderzoek uitwijzen wat er precies is gebeurd.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:39
Hoe bedoel je meewerken? Meewerken met een regime dat toch wel zeer twijfelachtig bezig is, is op zichzelf ook zeer twijfelachtig te noemen.
*knip*
Dat krijg je als je als regering onschuldige burgers gaat neerschieten, dat wordt meestal redelijk eensgezind afgekeurd.

[ Voor 18% gewijzigd door defiant op 25-01-2026 00:48 ]

• Transportman
Secsytime schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:32:
Misschien moet je niet te snel conclusies trekken, laat het onderzoek uitwijzen wat er precies is gebeurd.
We hebben de beelden, en ondertussen is justitieel onderzoek in de VS ook niet echt onafhankelijk of onpartijdig meer te noemen.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

*knip* onderbouw dit soort statements altijd met betrouwbare bronnen.

[ Voor 78% gewijzigd door defiant op 25-01-2026 00:56 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Stoney3K schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 22:32:
[...]

Een staat van beleg in de VS gaat uitdraaien op een burgeroorlog en een bloedbad. Want het leger gaat dan zware wapens inzetten om de overhand te krijgen tegenover de gewapende burgers en tegenover de legereenheden die weigeren om mee te doen.
Nouja, of niet. Hij zal niet de eerste of laatste autoritaire leider zijn die zo'n order geeft om vervolgens zelf op zijn best te worden afgezet door het leger.

Ik gaf Ceausescu al als voorbeeld, die zat stevig in het zadel, totdat die het niet meer zat. Iedereen trok binnen no-time zijn handen af van hem, en volgens mij kun je zelfs op Youtube nog wel vinden hoe dat exact eindigde voor het Genie van de Karpaten.

Hoe meer ik erover nadenk, hoe minder ik het zie gebeuren dat er echt een langdurige opstand of erger komt. Vooral omdat ik het idee heb dat, ondanks alles, de gemiddelde Amerikaan de ander, de tegenstander, ook nog altijd als Amerikaan ziet.

Dingen zoals The Troubles, en in nog extremere vorm, burgeroorlogen, gaan eigenlijk altijd over "wij vs zij", ander geloof, andere nationaliteit, andere afkomst. Er is bijna altijd wel een vrij duidelijke scheidslijn. En dat maakt het heel wat makkelijker om die ander te doden, want je zet je vizier niet letterlijk op iemand die je familie of vriend had kunnen zijn.

Geweld tegen ICE zie ik wel gebeuren, dat is overduidelijk wel een "ander", zou me niks verbazen als er binnen een week een paar doden vallen, en dan wordt de natonale garde of het leger vast ingezet, maar ik denk niet dat het daaruit snel verder zal escaleren.

Parallel zullen Dems als Tim Walz en eigenlijk iedereen die zijn mond erover opentrekt ook wel een probleem krijgen. Maar ook dat zie ik geen staartje krijgen.
Joe, er zijn beelden waarop je kan zien dat het slachtoffer zijn handen op de grond heeft terwijl ie wordt doodgeschoten.

Het aller, aller-minst-slechte geval is dat een agent per ongeluk schoot, en toen uit reflex maar ging magdumpen. Maar dan moet je je gaan afvragen hoe zoiets in hemelsnaam kan gebeuren.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Transportman schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:35:
[...]

We hebben de beelden, en ondertussen is justitieel onderzoek in de VS ook niet echt onafhankelijk of onpartijdig meer te noemen.
Trial by media.

Dat maakt je niet beter? Hier hebben we een rechtssysteem voor.

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:55

tuinïnen

Eventus stultorum magister

*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 64% gewijzigd door NMH op 25-01-2026 16:21 ]

• Stoney3K
Dus Trump kan het land ongestraft onder schot houden met de Insurrection Act? Gewoon gehoorzamen en tekenen bij het kruisje, anders staat er volgende week een bataljon tanks op de stoep?

[ Voor 22% gewijzigd door defiant op 25-01-2026 00:48 ]

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

*knip* onderbouw dit soort statements met betrouwbare bronnen.

Je kan het niet eens zijn met het beleid van Trump, maar je mag federale agenten niet gaan tegenwerken, bespugen of nog erger.

[ Voor 44% gewijzigd door defiant op 25-01-2026 01:22 ]

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:31
Grunwold schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 20:38:
Dit houd hij echt geen drie jaar meer vol. Ik geloof het niet. President Trump vindt ook iets van de situatie…

https://truthsocial.com/@.../posts/115951636521315703
Wat ik ook voorbij zag komen is dat de betreffende foto al 2 dagen geleden op Reddit gedeeld was.
https://www.threads.com/@...BhOekQaCXtAft4_zZM&slof=1

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Stoney3K schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:40:
[...]

Dus Trump kan het land ongestraft onder schot houden met de Insurrection Act? Gewoon gehoorzamen en tekenen bij het kruisje, anders staat er volgende week een bataljon tanks op de stoep?
Hoe noem je het als een staat het beleid van de federale overheid niet uit wil voeren en zelfs tegenwerkt?

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04:27
Secsytime schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:40:
*knip*

Je kan het niet eens zijn met het beleid van Trump, maar je mag federale agenten niet gaan tegenwerken, bespugen of nog erger.
ICE bestaat uit slechtgetrainde ‘agenten’ die niet de bevoegdheid hebben om willekeurig mensen aan te houden en te controleren.

ICE is de SA van Trump. Een georganiseerde knokploeg, die vooral wordt gebruikt om onrust te stoken in Democratische steden en staten.

[ Voor 16% gewijzigd door defiant op 25-01-2026 01:23 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Stoney3K
*knip*

En filmen terwijl je (legaal te dragen) wapen in je holster zit, mag dat ook al niet want levensbedreigend?

ICE voert geen strijd tegen immigranten, ze zijn strijders van een war on truth. Ze zijn banger voor camera's dan voor wapens.

En ik ben stomverbaasd dat er hier in het topic mensen ook in de desinformatie van Trump trappen. :X

[ Voor 14% gewijzigd door defiant op 25-01-2026 01:23 ]

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Joris748 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:44:
[...]

ICE bestaat uit slechtgetrainde ‘agenten’ die niet de bevoegdheid hebben om willekeurig mensen aan te houden en te controleren.

ICE is de SA van Trump. Een georganiseerde knokploeg, die vooral wordt gebruikt om onrust te stoken in Democratische steden en staten.
U.S. Immigration and Customs Enforcement (ICE) holds broad federal authority to investigate, detain, and remove noncitizens who violate immigration laws within the U.S. interior. ICE agents can arrest individuals without a judicial warrant based on reasonable suspicion of illegal presence, conduct searches at the border, and enforce over 400 federal customs and immigration statutes.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:42
Ah ja, het ‘onderzoek’ afwachten om te weten wat er ‘echt’ gebeurd is ;-).

XMCS Netherlands | XMCS NL Instagram

• Transportman
Secsytime schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:36:
[...]

Trial by media.

Dat maakt je niet beter? Hier hebben we een rechtssysteem voor.
En dat rechtssysteem functioneert niet meer, de hele overheid en democratie in de VS functioneert niet meer.
*knip*

Dat mag absoluut wel als dat beleid fout is en gericht op bepaalde groepen straffen alleen maar omdat ze niet op Trump stemmen.

Maar ik begrijp het al, er staat een ICE agent naast je met zijn wapen in de aanslag. Ik hoop dat je snel bevrijd wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door defiant op 25-01-2026 01:23 ]

• Stoney3K
Requiem19 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:45:
Ah ja, het ‘onderzoek’ afwachten om te weten wat er ‘echt’ gebeurd is ;-).
Dat zal vast allemaal ook met ongemanipuleerd bewijs gebeuren.

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Transportman schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:45:
[...]

En dat rechtssysteem functioneert niet meer, de hele overheid en democratie in de VS functioneert niet meer.

[...]

Dat mag absoluut wel als dat beleid fout is en gericht op bepaalde groepen straffen alleen maar omdat ze niet op Trump stemmen.

Maar ik begrijp het al, er staat een ICE agent naast je met zijn wapen in de aanslag. Ik hoop dat je snel bevrijd wordt.
Nee dat mag niet, dan zoek je de juridische of politieke route.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:21

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Stukfruit schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:30:
[...]

Als de echo na het geluid van meerdere onterechte kogels in een hoofd ontstaat dan heb je dat al snel ja.

Maar wat probeer je hier echt mee te zeggen?
Dat het ‘law and order’ hondenfluitje ook in NL regelmatig z’n weg vindt. Niet te onderschatten wat de impact van het alt-right gedachtengoed is. En ja, een enkeling hier laat zich ook een beetje gaan in de emotie, zodat het een makkie is om lekker te trollen.

Helaas vergeten ze dat het nota bene de grondwet in de VS is om te mogen verzamelen, protesteren én je mening te uiten en dat de federale overheid je dit niet mat verbieden. Maarja, rules for thee but not for me, is nog zo’n klassieker natuurlijk.

@Secsytime misschien even lezen.

[ Voor 5% gewijzigd door NiGeLaToR op 24-01-2026 23:50 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Transportman schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:45:
[...]

[...]

Waarom zou het juridische systeem niet meer functioneren?

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04:27
Secsytime schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:45:
[...]

U.S. Immigration and Customs Enforcement (ICE) holds broad federal authority to investigate, detain, and remove noncitizens who violate immigration laws within the U.S. interior. ICE agents can arrest individuals without a judicial warrant based on reasonable suspicion of illegal presence, conduct searches at the border, and enforce over 400 federal customs and immigration statutes.
Het hebben van de verkeerde huidskleur is geen “reasonable suspicion of illegal presence”

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Secsytime

Secsytime

Automagisch

Joris748 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:49:
[...]

Het hebben van de verkeerde huidskleur is geen “reasonable suspicion of illegal presence”
Je zit op zon grote afstand, bijzonder dat jij kunt concluderen waarop ze alles baseren.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Stoney3K schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:40:
[...]

Helaas wel, het is dan wel een federaal land, maar als Tim Walz het in zijn bol krijgt en bijvoorbeeld besluit pm de politie of de NG op ICE af te sturen, dan grijpt Washington DC direct in.

Dit is eentje in het lijstje: leuk dat het bestaat wanneer de good guy macht heeft, niet leuk als de bad guy macht heeft.

Wil ik dat DC kan ingrijpen als Texas of Oklahoma ideeën krijgt tegen een democraat? Ja
Wil ik dat DC kan ingrijpen als een blauwe staat iets wil doen tegen Trump en kornuiten? Nee.

De enige gok die je kan nemen is dat de politie/soldaten massaal besluiten lekker te gaan thuiswerken of loyaal zijn aan Walz, maar dat zie ik nu nog niet gebeuren. Ja, soldaten horen de grondwet te volgen, maar tussen theorie en praktijk zit anno 2026 een vrij groot verschil.

Ga er maar vanuit dat, hoe erg het ook klinkt, ook dit gewoon overwaait. Het land is al murw gebeukt, mensen zijn te bang voor kortetermijn effecten om serieus te gaan staken etc.

Dit is geen Europa waarbij ICE-lui gevierendeeld zouden worden als ze zoiets flikten. Stel je voor hoe hier de Bijlmer of Schilderswijk zou reageren op mislukte BOA's die iemand doodschoten? Laat staan nog gezelligere wijken in Duitsland, Frankrijk en België.

• Stoney3K
Welk onderzoek? Je wil beweren dat de wapens van het slachtoffer en de agent in kwestie in beslag zijn genomen als bewijs en de agent(en) op non-actief zijn gezet hangende het onderzoek, zoals het federale beleid is voor een situatie als dit?

Noem het geen 'federale agenten' maar noem het wat ze zijn: Cowboys.

• Stukfruit
  • Niet online
*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 73% gewijzigd door NMH op 25-01-2026 16:21 ]

Dat zit wel Schnorr.

• Ample Energy
  • Laatst online: 20:46
*knip* dit is niet de bedoeling.

[ Voor 90% gewijzigd door defiant op 25-01-2026 01:33 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:21

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Joris748 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 23:49:
[...]

Misschien beter degene die de beweringen doet het bewijs laten leveren.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E18 - keuzestress door regeerakkoord, de checklist van links & meer!

Pagina: 1 ... 52 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II
Ontwikkelingen rond Venezuela, Groenland, etc mogen in Opkomst Amerikaans imperialisme (Venezuela etc.).