En het gaat ook over vluchten richting Dubai etc. Wat toch echt wel een gigantische transfer hub isR_Zwart schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 12:22:
[...]
Ondanks een rood reisadvies en sancties doen we nog best wel veel zaken met landen daar. O.a. de agrarische- en logistieke sector doen daar nog best wel veel.
Zoek het lekker zelf uit, dat is de boodschap van de nieuwe “National Defense Strategy”. Niet goed voor Europa en/of Ukraïne.
https://apnews.com/articl...f8e3f557d688f289fbf4a2c84
A'dam PVOutput
Omdat Trump dan weer met tarifs gaat strooien en onze leiders daar gevoelig voor zijn.Helixes schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 12:23:
[...]
En waarom is dat? Waarom zou je niet kunnen zeggen dat er niets aan de hand is, maar wel handelen naar dat dat wel zo is? Dit is diplomatie, woorden zijn goedkoop.
Laten we vooral kijken naar wat er met de goudvoorraden gebeurd. Volgens mij is dat gewoon openbare informatie. We moeten niet letten op wat leiders zeggen. We moeten letten op wat leiders doen.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Sneeuwt beetje onder dit.
Drone filmt mensenmassa bij betoging tegen ICE in Minneapolis
https://www.nu.nl/323432/...n-ice-in-minneapolis.html
Hahaha daar lopen meer mensen dan tijdens zijn inauguratie
Drone filmt mensenmassa bij betoging tegen ICE in Minneapolis
https://www.nu.nl/323432/...n-ice-in-minneapolis.html
Hahaha daar lopen meer mensen dan tijdens zijn inauguratie
Maak je ook duidelijk het onderscheid wat nou precies Trump zijn doel is.BadRespawn schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 11:11:
[...]
Duidelijk, maar ik zie het iets anders:
Hun (Trump en co) probleem is dat hun doel heel ver af wijkt van wat de meerderheid vd rest vd wereld acceptabel vindt, naarmate ze dat verder pushen krijgen ze onvermijdelijk meer tegenwerking, en bij voldoende tegenwerking moeten ze hun koers aanpassen.
Maar gelijk met een beetje inbinden mbt Groenland heeft Trump ook nog eens gezegd dat het met Europa helemaal de verkeerde kant op gaat en dat de oplossing is om hem te volgen. Die boodschap is is niet primair gericht aan het Europees politiek leiderschap maar aan Trump aanhangers onder de bevolking in Europa (aanhang v oa Wilders en AfD). Het einddoel is niet veranderd, ze zien alleen in dat ze meer steun nodig hebben in de rest vd wereld, en daartoe gebruikt Trump dan een platform zoals Davos.
Er is ook überhaubt geen zekerheid mbt hoe ver ze gaan komen met het bereiken van hun doel. Internationaal is het geval Groenland een brug te ver, en intern rommelt het ook meer dan ooit tevoren.
En het verschil tussen USA zijn doel?
Trump is geen alleen heerser. Veel dingen zijn of waren al een doelstelling of was al belangrijk ook onder Joe Biden & Barack Obama. En misschien wel George W. Bush.
Er zijn ook grote lijnen die Trump enkel doorzet die al veel ouder zijn. Kun je Trump niet helemaal op aanspreken.
Daarnaast krijg je nu sterk het effect, waar ik voorzichtig probeer te zijn. Dat wanneer je iemand niet mag, je blind gaat worden voor die persoon zijn goede keuzes. Emotioneel blind worden.
We moeten wel zeg maar elke actie van Trump los van elkaar wegen, en niet zeggen: Alles is slecht, omdat je Trump niet mag. Dat is ook een gevaar wat ik tegenwoordig veel zie.
Weeg elke keuze en actie van Trump los van elkaar af. Laat je niet mee slepen in de emotie. Trump is straks ook weer gewoon weg, en USA blijft één van de grootste bondgenoten. En dat wil je niet verspillen door een sjaak zoals Trump. Donald is maar tijdelijk, de USA zal nog vele presidenten hebben na Trump.
Sommige uitspraken nemen we veel te serieus op van die man. Alsof Europa zwak en zielig is. Totaal niet.
En USA heeft ons qua NAVO en militair juist klein gehouden. Dat hebben we niet zelf gedaan. En het budget vergroten is puur en alleen om meer geld uit te geven aan USA.
Ik zie het gewoon als: Even uitzingen met Trump, even door de zure appel heen en volhouden. En dan weer een andere koers. (Het is geen dictator.)
[ Voor 8% gewijzigd door Immutable op 24-01-2026 14:02 ]
En dus weer keihard de: beschuldig de ander van eigen doen. Roepen dat de NATO nooit klaar zou staan voor de VS. 2 Dagen later "zoek het allemaal zelf maar uit" .ericplan schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 12:56:
Zoek het lekker zelf uit, dat is de boodschap van de nieuwe “National Defense Strategy”. Niet goed voor Europa en/of Ukraïne.
Banon, Thiel, Heritage stomen maar door, overal plannen op plannen. Ik voorspel bergen en bergen leugens, bedrog, valsheid voor de komende verkiezingen. Teveel om tegen op te kunnen boksen ben ik bang. Ze weten dat ze in de gevangenis gaan komen mochten ze verliezen. Ook een taktiek, sleur zoveel mogelijk mensen mee tot ze te diep zitten om terug te kunnen. We gaan het zien..
Tja ze hebben erg weinig lef. Zeker ook omdat Rutte nog best wel veel invloed zal hebben en die geen 'rock the boat' zal willen. Hij heeft immers veel contacten na zijn decennium MP geweest te zijn.Dennis1812 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 11:23:
Zolang de regering roept dat de relatie met de VS niet veranderd is zal ons goud blijven liggen.
De relatie is immers onveranderd. Dus ze hebben geen reden het goud terug te halen.
Maar nu is juist het goede moment. Niet straks tijdens de volgende crisis. Want dat die komt is wel zeker. Dan ligt alles weer onder een vergrootglas en zijn we te laat.
Ik zou ook niet een berg vrachtwagens sturen en alles NU terughalen hoor. Maar gewoon wat kleine beetjes hier en daar met wat slappe excuses. Nodig voor een Oekraine lening ofzo (Trump zegt zelf dat we niet genoeg betalen). Je moet ergens beginnen. Elke goudstaaf die we nu binnen halen kan straks niet meer tegen ons gebruikt worden.
[ Voor 15% gewijzigd door Llopigat op 24-01-2026 14:08 ]
Ja, daar moeten we nu wel serieus een les uit nemen. USA heeft EU landen en ons militaire kracht altijd klein gehouden. Dat was bewust altijd het doel van USA sinds de WW2. En dan nu zeggen dat het onze eigen schuld is? En dat we onze eigen boontjes moeten doppen.Mutatie schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 14:03:
[...]
En dus weer keihard de: beschuldig de ander van eigen doen. Roepen dat de NATO nooit klaar zou staan voor de VS. 2 Dagen later" zoek het allemaal zelf maar uit.
Banon, Thiel, Heritage stomen maar door, overal plannen op plannen. Ik voorspel bergen en bergen leugens, bedrog, valsheid voor de komende verkiezingen. Teveel om tegen op te kunnen boksen ben ik bang. Ze weten dat ze in de gevangenis gaan komen mochten ze verliezen. Ook een taktiek, sleur zoveel mogelijk mensen mee tot ze te diep zitten om terug te kunnen. We gaan het zien..
Daar ben ik het wel mee eens, maar dan moet USA dit keer ons NIET tegen houden wanneer wij ons Europees leger opzetten en daar enorm in gaan investeren in onze EIGEN bedrijven. (Niet zoals Nederland nu doet en 95% van het geld naar USA gaat....)
Misschien heeft Trump een geschiedenis lesje nodig, waarom wij zo leunen op USA??? (Dat dit juist het DOEL altijd is geweest van USA. En dus het de schuld is van USA.)
[ Voor 6% gewijzigd door Immutable op 24-01-2026 14:09 ]
Allemaal rage-bait. En het werkt perfect, zie ook hier. Gewoon negeren dit.Mutatie schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 14:03:
[...]
En dus weer keihard de: beschuldig de ander van eigen doen. Roepen dat de NATO nooit klaar zou staan voor de VS. 2 Dagen later" zoek het allemaal zelf maar uit.
Let op:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II