Waar ik dan ook zo’n allergie voor heb is Rutte, te verkondigen over dat we dankzij Trump de navo normen etc weer halen. Gast, je hebt jaren aan het roer van NL gestaan, jij hebt zelf jaar op jaar zitten beknibbelen op de begroting van defensie.
Is puur paai-gedrag om Trump te bespelen verwacht ik. Mag hopen dat Rutte zelf 's nachts ook loopt te kotsen van z'n eigen berichtenPukson schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 17:55:
Waar ik dan ook zo’n allergie voor heb is Rutte, te verkondigen over dat we dankzij Trump de navo normen etc weer halen. Gast, je hebt jaren aan het roer van NL gestaan, jij hebt zelf jaar op jaar zitten beknibbelen op de begroting van defensie.
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X
Kan, maar zie het liever niet. Je zet andere NAVO landen voor het blok. Sta op voor de overige landen.ArcticWolf schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 17:56:
[...]
Is puur paai-gedrag om Trump te bespelen verwacht ik. Mag hopen dat Rutte zelf 's nachts ook loopt te kotsen van z'n eigen berichten
Is hij die al niet allang vergeten? Dat was in het weekend. Maar serieus: vrijwel niets dat hij tot nu toe heeft gedaan is in wetten omgezet. Bijna alles geroeptoeterd of via executive orders. Geen bedrijf in de VS gaat daar serieus iets mee doen natuurlijk. En volgende president kan die EO's direct vervangen door wat anders. Als ze er wetten van maken is dat al een stuk lastiger.Razr schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:57:
[...]
Gaat Trump de tarieven intrekken die de VS heeft aangekondigd dan?
[ Voor 39% gewijzigd door R_Zwart op 21-01-2026 18:03 ]
soft power. De VS heeft zoveel soft power van de hele wereld gekregen. Bij elke handelsdeal, militaire deal, strategische deal trok de VS aan het langste eind. Bij elke overeenkomst of verdrag had de VS allerlei uitzonderingen. Etc etc. De soft power van de VS heeft een veelvoud opgeleverd dan wat er ooit ingestoken hebben.Sjoerd001 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:57:
Uiteraard is deze beargumentatie zo krom als wat: artikel 5 is alleen door Amerika na 9/11 ingeroepen. Uiteraard: Amerika heeft altijd bescherming gegeven, maar daar ook veel voor teruggekregen, namelijk toegang tot EU met legerbasissen, afzetmarkt voor hun defensiemateriaal, etc.
Dit dus.
Ik denk dat het nu voornamelijk alle NAVO landen vs de US is jammer genoeg op dit moment. En Europa is nog niet klaar om volledig zelfstandig te worden van de US, we zijn nog steeds grotendeels afhankelijk van de US wapen en gas/lng leveranties. Dat wordt wel minder maar we zitten echt in de spagaat op dit moment...Pukson schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 18:00:
[...]
Kan, maar zie het liever niet. Je zet andere NAVO landen voor het blok. Sta op voor de overige landen.
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X
Niet klaar na 80 jaar, is ook een slecht argument natuurlijk. We zijn ingesuft en ingepakt door de welvaart van zeg 1960 t/m 2020 en we hebben al die tijd niets gedaan (ja, ons leger afgekalfd en alles weggegeven). Als we naar de geschiedenis kijken, bijvoorbeeld het Romeinse rijk viel ook, omdat men gewend was geworden aan de welvaart en ‘lui’ was geworden. Nederland is ook geen community meer, allemaal sub groepen die wat van elkaar vinden, nul saamhorigheid meer. Bijvoorbeeld: sommige Nederlandse willen niet meer opkomen en vechten voor Nederland omdat ze vinden dat Nederland is weggeven aan Brussel, sommige migranten willen niet vechten voor Nederland omdat ze zich geen Nederlander voelen. Er zal veel aan mentaliteit moeten gebeuren, ga er maar aanstaan. Maar wat we nu zien met Trump en de Amerikaanse politiek, drukt ons weer op feiten. We moeten echt dingen gewoon zelf regelen.ArcticWolf schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 18:06:
[...]
Ik denk dat het nu voornamelijk alle NAVO landen vs de US is jammer genoeg op dit moment. En Europa is nog niet klaar om volledig zelfstandig te worden van de US, we zijn nog steeds grotendeels afhankelijk van de US wapen en gas/lng leveranties. Dat wordt wel minder maar we zitten echt in de spagaat op dit moment...
[ Voor 24% gewijzigd door Jumpman op 21-01-2026 18:22 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Militair gezien nog zeker 4 jaar helaas.ArcticWolf schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 18:06:
[...]
Ik denk dat het nu voornamelijk alle NAVO landen vs de US is jammer genoeg op dit moment. En Europa is nog niet klaar om volledig zelfstandig te worden van de US, we zijn nog steeds grotendeels afhankelijk van de US wapen en gas/lng leveranties. Dat wordt wel minder maar we zitten echt in de spagaat op dit moment...
Tja, hadden we dan continu een battle-ready leger moeten hebben om met een onzichtbare vijand te schaken? Er is tot Poetin en later Trump nooit een reden geweest om in veel landen een actief leger te hebben. In Europa had men soms wat strubbelingen in het begin toen de Oostblok landen erbij kwamen maar daarvoor is nooit een leger nodig geweest. De VS zelf zit zelf ook al jaren af te bouwen, maar nu ineens is het weer nodig omdat er 2 mensen gek zijn geworden.Jumpman schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 18:14:
[...]
Niet klaar na 80 jaar, is ook een slecht argument natuurlijk. We zijn ingesuft en ingepakt door de welvaart van zeg 1960 t/m 2020 en we hebben al die tijd niets gedaan (ja ons leger afgekalfd en alles weggegeven). Als we naar de geschiedenis kijken, bijvoorbeeld het Romeinse rijk viel ook, omdat men gewend was geworden aan de welvaart en ‘lui’ was geworden.
Linksom of rechtsom had dat niemand letterlijk kunnen voorspellen, dus ja was het een slecht argument? Ik vind van niet. Had anno 2020 meer verwacht van de mensheid, maar blijkbaar is er een derde wereld oorlog noodzakelijk.
Het is ook van de zotte dat we alleen maar leunen op de USA. Dit moest toch al lang een eyeopener zijn en dat we vol moeten investeren in eigen wapentuig etc, zodat we in de toekomst niet afhankelijk zijn van 1 partij?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Als je 2000 jaar geschiedenis als lessons learned neemt, hadden we dit prima kunnen voorspellen. Maar ja het is impopulair en het snelle geld voor welvaart zat daar niet. De VS heeft ons aardig in de tang, zelfs nog na 80 jaar. En de VS moeten wel, want de dollar stort helemaal in, de staatsschulden zijn enorm.ArcticWolf schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 18:21:
[...]
Tja, hadden we dan continu een battle-ready leger moeten hebben om met een onzichtbare vijand te schaken? Er is tot Poetin en later Trump nooit een reden geweest om in veel landen een actief leger te hebben. In Europa had men soms wat strubbelingen in het begin toen de Oostblok landen erbij kwamen maar daarvoor is nooit een leger nodig geweest. De VS zelf zit zelf ook al jaren af te bouwen, maar nu ineens is het weer nodig omdat er 2 mensen gek zijn geworden.
Linksom of rechtsom had dat niemand letterlijk kunnen voorspellen, dus ja was het een slecht argument? Ik vind van niet. Had anno 2020 meer verwacht van de mensheid, maar blijkbaar is er een derde wereld oorlog noodzakelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 21-01-2026 18:28 ]
Dit is een beetje onzin, we hadden iets meer kunnen doen maar de Amerikanen hebben het Europese deel van de NAVO altijd heel bewust klein gehouden zodat Europa geen grote invloed zou krijgen. Beetje framing dit, waar Iedereen zonder diepgang meteen intrapt.Jumpman schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 18:14:
[...]
Niet klaar na 80 jaar, is ook een slecht argument natuurlijk. We zijn ingesuft en ingepakt door de welvaart van zeg 1960 t/m 2020 en we hebben al die tijd niets gedaan (ja ons leger afgekalfd en alles weggegeven). Als we naar de geschiedenis kijken, bijvoorbeeld het Romeinse rijk viel ook, omdat men gewend was geworden aan de welvaart en ‘lui’ was geworden.
De Engelsen hebben bij start WOII binnen 1 á 1.5 jaar hun industrie omgebouwd naar een oorlogsindustrie. Waar een wil is....
Vergeet ook niet dat Amerika getalsmatig meer materiaal heeft maar Europa is door de bank veel moderner. Mochten we om moeten schakelen naar een oorlogsindustrie geldt voor ons ook dat de wet van de remmende voorsprong bijna niet van toepassing is (geen oude meuk waar aandacht aan besteed moet worden).
Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.
Ik denk dat de situatie nu niet per se om een wapenwedloop gaat, maar om handel.hamsteg schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 18:28:
[...]
Dit is een beetje onzin, we hadden iets meer kunnen doen maar de Amerikanen hebben het Europese deel van de NAVO altijd heel bewust klein gehouden zodat Europa geen grote invloed zou krijgen. Beetje framing dit, waar Iedereen zonder diepgang meteen intrapt.
De Engelsen hebben bij start WOII binnen 1 á 1.5 jaar hun industrie omgebouwd naar een oorlogsindustrie. Waar een wil is....
Vergeet ook niet dat Amerika getalsmatig meer materiaal heeft maar Europa is door de bank veel moderner. Mochten we om moeten schakelen naar een oorlogsindustrie geldt voor ons ook dat de wet van de remmende voorsprong bijna niet van toepassing is (geen oude meuk waar aandacht aan besteed moet worden).
Het uitstel van het Mercosur verdrag laat wel precies zien dat alle regeltjes en het eindeloos discussiëren in de EU het zo lastig maakt om snel beslissingen door te voeren.. wat zeker nu gewoon nodig is met de huidige geopolitieke situatie.
Trump zal wel weer keihard lachen.
[ Voor 7% gewijzigd door Stylze op 21-01-2026 18:45 ]
Playstation 5
Waarom zou het paai-gedrag zijn? En nog belangrijker, waarom zou iemand denken hiermee Trump te kunnen bespelen? Met paai-gedrag maak je jezelf een prooi in de ogen van een roofdier. Wie denkt er dat dit een verstandige strategie is?ArcticWolf schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 17:56:
[...]
Is puur paai-gedrag om Trump te bespelen verwacht ik. Mag hopen dat Rutte zelf 's nachts ook loopt te kotsen van z'n eigen berichten
Ik denk dat we teveel recht proberen te lullen wat krom is. Wat nu als Rutte dit meent? Gewoon puur ter experiment eens overwegen dat dit geen 4D schaak is. Zijn carrière lijkt dat meer te ondersteunen dan andersom.
Niet dat het een verrassing is, maar wat is die gast (Trump) respectloos naar Europa, kijk eens naar de situatie in je eigen land waar volgens hem alles fantastisch gaat, en dan opmerkingen zoals "Dankzij ons spreekt Groenland geen Duits" is echt zo onpresidentieel, niet dat ik hem ooit op presidentiele dingen heb betreft maar dat terzijde.
Natuurlijk gaan er dingen hier niet goed, maar ja de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Alles (ook wat in het verleden is gebeurd) spint hij alsof het zijn verdienste is. Net als je denkt dat je het dieptepunt met hem bereikt hebt zakt hij nog dieper.
Natuurlijk gaan er dingen hier niet goed, maar ja de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Alles (ook wat in het verleden is gebeurd) spint hij alsof het zijn verdienste is. Net als je denkt dat je het dieptepunt met hem bereikt hebt zakt hij nog dieper.
[ Voor 28% gewijzigd door Slasher op 21-01-2026 18:57 ]
Elect a clown, expect a circus.
Ik denk al 10 jaar aan dit stukje bij al dat MAGA-volkP-Rock schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:58:
Bij dat geratel van het afgelopen uur past maar één reactie:
[YouTube: "Everyone Is Now Dumber" - Billy Madison]
Mark eruit, alsjeblieft; laat Jan Jaap maar even de NAVO leiden
Het had echt de enige oplossing geweest om dit alles te voorkomen…
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Trump moet eens een paar keer stevig herinnert worden aan welk land als enige artikel 5 heeft geactiveerd en welke landen daar allemaal op reageerden en hielpen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat Denemarken zich gigantisch genaaid voelt door de opstelling van de VS en weigert met ze te onderhandelen als je ziet hoeveel soldaten zij (relatief) hebben verloren toen ze Amerika kwamen helpen na 9/11. Nog zelden zo iets respectloos gezien van een wereld 'leider'.
Om met JD Vance zijn woorden te spreken: "have you ever said thank you?"
Ik kan me heel goed voorstellen dat Denemarken zich gigantisch genaaid voelt door de opstelling van de VS en weigert met ze te onderhandelen als je ziet hoeveel soldaten zij (relatief) hebben verloren toen ze Amerika kwamen helpen na 9/11. Nog zelden zo iets respectloos gezien van een wereld 'leider'.
Om met JD Vance zijn woorden te spreken: "have you ever said thank you?"
Het liegen over en toedekken van de geestelijke gesteldheid van "dear leader" is echt institutioneel:
bron14m ago18.25 GMT
Earlier, we reported that Donald Trump appeared to confuse Greenland with Iceland during his speech in Davos, and the White House is now steadfastly denying that there was a mix-up.
To elaborate on our earlier post, in one of multiple mix-ups, Trump said:
They’re [Nato] not there for us on Iceland, that I can tell you, I mean our stock market took the first dip yesterday because of Iceland, so Iceland’s already cost us a lot of money.
Despite this fact, in response to a journalist highlighting Trump’s mix-ups on X, White House press secretary Karoline Leavitt hit back with this denial:
No he didn’t, Libby. His written remarks referred to Greenland as a ‘piece of ice’ because that’s what it is. You’re the only one mixing anything up here.
Leavitt included a screenshot of a search for Greenland featuring a picture of a block of ice in the sea in front of some land.
Ongelofelijk wat die weet recht te lullen wat krom is.
En al zou het waar zijn. Groenland is geen “stuk ijs”. Het is land.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Gevalletje 'there are no tanks in Baghdad'.Gunner schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 19:46:
Ongelofelijk wat die weet recht te lullen wat krom is.
Karoline Leavitt, dat is echt de buikspreekpop van Trumpb_g_e schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 19:42:
Het liegen over en toedekken van de geestelijke gesteldheid van "dear leader" is echt institutioneel:
[...]
bron
Elect a clown, expect a circus.
Tegelijkertijd is dat ook enorm fascisme natuurlijk.Ample Energy schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 19:32:
[...]
[YouTube: Dit Was Het Nieuws - Je Doet Niet Meer Mee - Jan Jaap van der Wal]
Ik denk al 10 jaar aan dit stukje bij al dat MAGA-volk![]()
Mark eruit, alsjeblieft; laat Jan Jaap maar even de NAVO leiden![]()
Het had echt de enige oplossing geweest om dit alles te voorkomen…
Maar selectief stemrecht ben ik helemaal voor.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
@Slasher:
Die zou haar eigen moeder nog verkopen voor geld.
Maar goed om te zien dat Donald duidelijk niet weet waar hij het over heeft. Alsof iemand daar nog twijfels over kon hebben.
Die zou haar eigen moeder nog verkopen voor geld.
Maar goed om te zien dat Donald duidelijk niet weet waar hij het over heeft. Alsof iemand daar nog twijfels over kon hebben.
Dat zit wel Schnorr.
Met de dag groeit bij mij de wens dat de EU/NATO een enorme vuist maakt naar de VS. Wat Trump allemaal roept en blijft roepen is gewoon echt zorgwekkend. Dreigen allerlei landen te annexeren, constant roeptoeteren dat de VS niet te stoppen is als ze ergens voor gaan, dat 'wij' het sowieso zullen verliezen zonder de almachtige VS, en als het niet direct gaat zoals Trump wil worden er meteen allerlei economische maatregelen genomen.
Hier te passief mee omgaan zou ik echt een afgang vinden. Ergens ben ik bang dat die mafklapper nog z'n zin gaat krijgen ook omdat we hier zitten met teveel politici zonder ruggengraat.
Hier te passief mee omgaan zou ik echt een afgang vinden. Ergens ben ik bang dat die mafklapper nog z'n zin gaat krijgen ook omdat we hier zitten met teveel politici zonder ruggengraat.
Ongetwijfeld weer dankzij de alles slopende agro-lobby. EU verdragen, ons leefklimaat, lucht, ons waterpeil, onze relaties met andere landen, alles zijn ze bereid op het spel te zetten voor hun eigen belangen.Stylze schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 18:45:
Het uitstel van het Mercosur verdrag laat wel precies zien dat alle regeltjes en het eindeloos discussiëren in de EU het zo lastig maakt om snel beslissingen door te voeren.. wat zeker nu gewoon nodig is met de huidige geopolitieke situatie.
https://www.commondreams....riel-zucman-trump-tariffs“Europe should respond to Trump’s blackmail with targeted measures aimed not at American consumers, but at American billionaires,” Zucman wrote in a post on his Substack. “Access to the European market—by billionaires and the companies they own—should be made conditional on paying a wealth tax: in effect, a tariff for oligarchs. If Elon Musk, for example, wants to keep selling Teslas in Europe, he should have to pay it. If he refuses, Tesla would lose access to the European market.”
Ik zie Trump, maar vooral Miller in staat om op 'n gegeven moment Putin in te schakelen om de druk op Groenland op te voeren.
Ze zijn goeie vrienden.
Ze zijn goeie vrienden.
Amerika heeft Artikel 5 niet geactiveerd. Dat was op eigen initiatief van de NAVO. De voorzitter van de NAVO (een Brit) deed het voorstel en Powell gaf aan dat ze het niet zelf zouden vragen, maar wel waardeerden, en verder zijn de Amerikanen vrij bot geweest over de hulp. Amerika zag niet zoveel in hulp van de NAVO vanwege de vermeende bureaucratie en er is naar aanleiding van deze Artikel 5 activatie specifiek niet zoveel gebeurd. Amerika kwam wel zelf met de "Coalition of the Willing", waar NL dan ook bij zat.kazuka schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 19:34:
Trump moet eens een paar keer stevig herinnert worden aan welk land als enige artikel 5 heeft geactiveerd en welke landen daar allemaal op reageerden en hielpen.
Het is een beetje muggenzifterij natuurlijk want linksom of rechtsom is de rest van de NAVO Amerika te hulp geschoten, maar toch. Er gaan al genoeg onjuistheden rond tegenwoordig.
De VS (en niet alleen Trump) zal gezien het bovenstaande waarschijnlijk tegenwerpen dat ze het allemaal heel goed zelf konden rooien en dat de rest blij mocht zijn dat de VS ze toestond om te helpen. Zo zijn ze dan ook wel weer.Ik kan me heel goed voorstellen dat Denemarken zich gigantisch genaaid voelt door de opstelling van de VS en weigert met ze te onderhandelen als je ziet hoeveel soldaten zij (relatief) hebben verloren toen ze Amerika kwamen helpen na 9/11. Nog zelden zo iets respectloos gezien van een wereld 'leider'.
Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".
Indirect mogelijk wel in de vorm van een oorlog op 2 fronten. Poetin de Baltische staten, Trump Groenland, eventueel gevolgd door IJsland._Bailey_ schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 20:10:
Ik zie Trump, maar vooral Miller in staat om op 'n gegeven moment Putin in te schakelen om de druk op Groenland op te voeren.
Ze zijn goeie vrienden.
Daarbij schuilt er ook nog een enorm gevaar intern. Er zijn genoeg Amerikaanse soldaten in Europa om bijvoorbeeld tegelijkertijd Berlijn in te nemen en AFD in te zetten als Vichy overheid. Dan is de wanorde in Europa compleet.
In dat laatste geval zou de cirkel rond zijn: men helpt ons van de Nazi's af en men helpt ons weer aan de Nazi's.Brazos schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 20:15:
[...]
Indirect mogelijk wel in de vorm van een oorlog op 2 fronten. Poetin de Baltische staten, Trump Groenland, eventueel gevolgd door IJsland.
Daarbij schuilt er ook nog een enorm gevaar intern. Er zijn genoeg Amerikaanse soldaten in Europa om bijvoorbeeld tegelijkertijd Berlijn in te nemen en AFD in te zetten als Vichy overheid. Dan is de wanorde in Europa compleet.
Je zou jezelf dan toch gaan afvragen of stemmende mensen zich niet eens achter de oren gaan krabben...
Dat zit wel Schnorr.
Nou daar zijn echt niet genoeg amerikaanse soldaten op dit moment voor in Europa hoor, duitsland heeft wel een leger he die meer man in dienst heeft dan US nu in Europa heeft.Brazos schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 20:15:
[...]
Indirect mogelijk wel in de vorm van een oorlog op 2 fronten. Poetin de Baltische staten, Trump Groenland, eventueel gevolgd door IJsland.
Playstation 5
https://www.ad.nl/buitenl...n-op-1-februari~a6345939/
Rutte heeft toch wat gefixed:) geen heffingen 1 februari
[ Voor 18% gewijzigd door Stylze op 21-01-2026 20:45 ]
Playstation 5
Mja, ben benieuwd wat die 'geweldige' deal dan is... ik ben nog niet overtuigd. Deals betekenen uiteindelijk niks voor Trump. Dat is wel bewezen.Stylze schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 20:44:
Zou toch humor zijn als ze Rutte een Nobelprijs voor de vrede geven...
Door Trump het idee te geven dat hij zijn zin gaat krijgen.Stylze schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 20:44:
De enige gepaste reactie van de EU is nu: Groenland is niet te koop, hou er over op anders voert de EU per 1 februari importheffingen in.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Iedereen lacht met Rutte (en misschien niet onterecht), maar hij speelt zijn rol als Trump-fluisteraar toch weer...
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Deals betekenen niets. Maar ondanks de negatieve houding tov Rutte hier, weet die man wel wat ie doet. Hij heeft Trump gewoon een out gegeven. Een nep-deal waarmee Trump net kan doen alsof hij gewonnen heeft, zonder dat er iets veranderd.Milo85 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 20:47:
[...]
Mja, ben benieuwd wat die 'geweldige' deal dan is... ik ben nog niet overtuigd. Deals betekenen uiteindelijk niks voor Trump. Dat is wel bewezen.
Onder aan de streep is er niets, maar #MAGA kan zeggen dat ze de EU weer even op hun plek hebben gezet.
Tja. Knap van Rutte. Chapeau.
Het kost je wel je waardigheid voor het oog van de hele wereld, maar hij flikt het wel.
Het kost je wel je waardigheid voor het oog van de hele wereld, maar hij flikt het wel.
Voor hoe lang? Morgen is hij weer van gedachten veranderd. Of heeft hij opeens zijn vizier op IJsland of Canada gezet.PWM schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 20:53:
[...]
Deals betekenen niets. Maar ondanks de negatieve houding tov Rutte hier, weet die man wel wat ie doet. Hij heeft Trump gewoon een out gegeven. Een nep-deal waarmee Trump net kan doen alsof hij gewonnen heeft, zonder dat er iets veranderd.
Onder aan de streep is er niets, maar #MAGA kan zeggen dat ze de EU weer even op hun plek hebben gezet.
Daarbij heeft hij de EU flink beledigd. Er mag van mij ook wel een signaal afgegeven worden dat we dit niet tolereren.
Naar wie? Want Trump gaat zich daarvan geen drol aantrekken en die kliek achter hem al evenmin. Het is niks meer dan koren op de molen van het "zij zijn het probleem" draaiboek.Milo85 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 20:56:
Daarbij heeft hij de EU flink beledigd. Er mag van mij ook wel een signaal afgegeven worden dat we dit niet tolereren.
Signaleren moet je aan Trump overlaten. We moeten zelf alleen maatregelen nemen waar we ook echt baat bij hebben en niet het idee hebben dat Amerika pesten wat gaat opleveren anders dan nog meer gezeik. Het beste signaal dat we kunnen afgeven is op alle fronten aan onze onafhankelijkheid blijven sleutelen zodat Amerika op een dag wakker wordt zonder stokken om mee te kunnen slaan. Dát is dan het moment om een dikke middelvinger op te steken.
Dat raakt kant noch wal. Niet "dat slaat kant noch wal". Wel "dat slaat als een tang op een varken".
Let op:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II