• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Apache4u schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 23:50:
De winnares van de Nobel-prijs voor de vrede, de Venezolaanse opisitie-leider Machado, is vandaag langs geweest bij Trump en heeft hem die prijs “gepresenteerd” :

[...]

bron: https://edition.cnn.com/p...enezuela-machado-01-15-26

Ik verlang meer en meer terug naar de jaren 90/00. Toen dacht ik bij GW Bush nog, in wat voor wereld leven we? Nu verlang ik er naar terug en denk ik, in wat voor wereld leven we??
En 70/80. Toen was er een idee van oh jee atoombommen. Maar op de een of andere manier was er toch wel een stabiliteit. De russen achter het IJzeren Gordijn en wij aan deze kant. Maar gewoon niet al teveel gezeik over en weer. Maar dit gaat alle kanten op met 2 mafkezen aan beide kanten. :-(

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13:44
De winnares van de Nobel-prijs voor de vrede, de Venezolaanse opisitie-leider Machado, is vandaag langs geweest bij Trump en heeft hem die prijs “gepresenteerd” :

[...]

Ik verlang meer en meer terug naar de jaren 90/00. Toen dacht ik bij GW Bush nog, in wat voor wereld leven we? Nu verlang ik er naar terug en denk ik, in wat voor wereld leven we??
Tja, aangezien het Nobel Committee al heeft gezegd dat de prijs niet kan worden weggegeven, is deze natuurlijk niks waard. Trump kan dan hoog en laag springen, maar iedereen weet de waarheid.

Dat deze dame maar wat al te graag Trump pleziert om de macht in Venezuela te grijpen zou reden genoeg moeten zijn om die prijs weer in te nemen. Ze laat hiermee haar ware aard zien.

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:28
[...]

Afbeeldingslocatie: https://www.whitehouse.gov/wp-content/uploads/2026/01/55043601491_8f7391aeac_o.jpg

Met de officiële foto zoals gepost op de site van het Witte Huis.
To President Donald J. Trump
In Gratitude for Your Extraordinary Leadership in Promoting Peace through Strength. Advancing Diplomacy. and Defending Liberty and Prosperity.
The 2025 Nobel Peace Prize Medal awarded to Maria Corina Machado
Presented as a Personal Symbol of Gratitude on behalf of the Venezuelan People in Recognition of President Trump's Principled and Decisive Action to Secure a Free Venezuela. The Courage of America, and its President Donald J. Trump. will Never be Forgotten by the Venezuelan people.
Maria Corina Machado
Washington, DC
January 15 2026

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Lijkt me dat die nobel prijs nu even heel snel ingetrokken moet worden en de geldelijke beloning ook ingeleverd mag worden.
Is gewoon een poppenkast zo

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Ik snap dat die dame Trump probeert te paaien maar het gaat niet werken. Die man heeft alle plannen al in zijn hoofd voor Venezuela en gaat echt niet meer draaien en haar de macht geven. Inruilen van de ene dictator voor de andere.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:00
Milo85 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 07:46:
Ik snap dat die dame Trump probeert te paaien maar het gaat niet werken. Die man heeft alle plannen al in zijn hoofd voor Venezuela en gaat echt niet meer draaien en haar de macht geven. Inruilen van de ene dictator voor de andere.
Er zijn geen plannen voor Venezuela. Er is alleen een wikipedia pagina dat Trump acting president is.

De olie maatschappijen willen niet investeren. Er is geen effort om het bestuur van het land op orde te brengen. Er wordt alleen gedroomd en gefantaseerd. Zowel Trump als de reguliere pers fantaseert er rustig op los over de olie voorraden.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:27
Milo85 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 07:46:
Welk plan, er is helemaal geen plan voor Venezuela. Als er één persoon is die kan en gaat draaien is Trump het wel. Zeker als hij iets krijgt waar hij naar verlangt. Met de Noord Koreaanse president Kim Jung Un was een vleiende brief al voldoende om al het wapengekletter af te schalen. De man is volledig transactioneel, je zult zien dat Machado binnenkort aan tafel zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 16-01-2026 08:00 ]

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:05

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
HEY_DUDE schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 07:53:
[...]

Er zijn geen plannen voor Venezuela. Er is alleen een wikipedia pagina dat Trump acting president is.

De olie maatschappijen willen niet investeren. Er is geen effort om het bestuur van het land op orde te brengen. Er wordt alleen gedroomd en gefantaseerd. Zowel Trump als de reguliere pers fantaseert er rustig op los over de olie voorraden.
hij heeft een lading olie kunnen verkopen, wat 'ten goede komt van het Amerikaanse volk' (hoe dat zo gaat zijn kan hij niet uitleggen, daar is geen plan voor), een dictator afgezet (qua beeld dan) en gevangen genomen en qua internationaal recht is het een zoveelste dolkstoot want niemand doet iets, men durft het nauwelijks te veroordelen, het Amerikaanse congress is compleet gepasseerd en vind dit na stemming ook wel ok (dankzij een GOP meerderheid). Dit is gewoon een sloopkogel, de zoveelste, en dit verruimt weer wat hij kan met wat decreten en beslissingen in zijn uppie (lees: hij en zijn regering).

Of er daadwerkelijk succes is in Venezuela is compleet niet relevant, het beeld staat er al. En in het kader van noemen wat het is: dit is fascisme in actie en die schade gaat nog vele malen groter worden naarmate de tijd verstrijkt. (wiki fascisme , bij de kernmerken kun je een fiks deel van de lijst ondertussen gewoon afvinken).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

duvekot schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 07:11:
[...]

[Afbeelding]

Met de officiële foto zoals gepost op de site van het Witte Huis.

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]
Tja, er zijn wat belangrijke zaken hierin:

1) Trump heeft niet de nobelprijs gewonnen. Dit gaat ook niet de registratie in bij de commissie, hooguit met de voetnoot dat de winnares hem later heeft afgestaan aan Trump uit eigen beweging.
2) De Nobelprijs van de vrede van dit jaar stelt effectief niet heel erg veel meer voor. De winnares heeft de prijs gegeven aan een tiran.
3) Volgend jaar krijgen wij dit spelletje weer. Want Trump heeft de mentaliteit van een zes jarige.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• duvekot
polthemol schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 08:04:
[...]
hij heeft een lading olie kunnen verkopen, wat 'ten goede komt van het Amerikaanse volk' (hoe dat zo gaat zijn kan hij niet uitleggen, daar is geen plan voor), een dictator afgezet (qua beeld dan) en gevangen genomen en qua internationaal recht is het een zoveelste dolkstoot want niemand doet iets
Het geld van de eerste verkopen staat ondertussen op een bankrekening in Qatar, vanuit waar het beetje bij beetje wordt overgeboekt naar Venezuela.

Why the Trump administration is holding millions of dollars from Venezuelan oil sales in a Qatari bank

Dat is nodig voor een aantal redenen. De belangrijkste is dat Venezuela niet meer in het standaard banken systeem zit vanwege de sancties. Voorgaande presidenten hebben ook die route gebruikt als er geld naar Venezuela moest.

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
FrambozenTaart schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 16:41:
Zoals de situatie zich nu ontwikkeld zie ik het wel gebeuren dat de midterms er niet meer gaan komen. Of op zijn minst een absolute schijnvertoning gaan worden.

Man man man. Wat is de VS in een razendsnel tempo in een bijzonder treurige en extreem duistere situatie beland...

Ik had al een mentale meltdown toen Trump verkozen werd maar hoe snel de zaken nu in een race naar de bodem zijn beland had ik niet verwacht.
Je lijkt op je wenken te worden bediend. Trump zegt nu dat de VS niet eens midterm elections zou moeten houden.

Waarom? Bijvoorbeeld vanwege wat ze allemaal wel niet bereikt hebben in zijn tweede termijn.

Later werd het natuurlijk weer afgedaan als een grapje door Leavitt…

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
duvekot schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 08:32:
[...]

Het geld van de eerste verkopen staat ondertussen op een bankrekening in Qatar, vanuit waar het beetje bij beetje wordt overgeboekt naar Venezuela.

Why the Trump administration is holding millions of dollars from Venezuelan oil sales in a Qatari bank

Dat is nodig voor een aantal redenen. De belangrijkste is dat Venezuela niet meer in het standaard banken systeem zit vanwege de sancties. Voorgaande presidenten hebben ook die route gebruikt als er geld naar Venezuela moest.
Ook dat is een aanname, men is compleet niet transparant, waarbij alles ook nog volgens Trump zijn wil gaat. Bedenk ook dat Trump nogal wat bedenkelijke banden heeft met Qatar, ook met shady business deals. Men is ook zo sancties aan het omzeilen voor Venezuela op basis van een decreet van Trump.

Kijken naar de acties dus, is het gewoon shady om me heel voorzichtig uit te drukken en volgt het zijn modus operandi van zaken zijn en die modus is gewoon niveau oplichting.

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
YouKnow schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 08:46:
[...]

Je lijkt op je wenken te worden bediend. Trump zegt nu dat de VS niet eens midterm elections zou moeten houden.

Waarom? Bijvoorbeeld vanwege wat ze allemaal wel niet bereikt hebben in zijn tweede termijn.

Zag het inderdaad al voorbij komen. Er wordt keihard gewerkt aan intimidatie met geweld als inzet (ICE inzet Minnesota) en nu wordt de gedachte alvast geopperd en genormaliseerd als vraagstuk.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
polthemol schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 08:48:
[...]

Ook dat is een aanname, men is compleet niet transparant, waarbij alles ook nog volgens Trump zijn wil gaat. Bedenk ook dat Trump nogal wat bedenkelijke banden heeft met Qatar, ook met shady business deals. Men is ook zo sancties aan het omzeilen voor Venezuela op basis van een decreet van Trump.

Kijken naar de acties dus, is het gewoon shady om me heel voorzichtig uit te drukken en volgt het zijn modus operandi van zaken zijn en die modus is gewoon niveau oplichting.
Wat hierin ook belangrijk is om uit te lichten is dat vorige administraties alles in overleg en met goedkeuring van congress hebben gedaan, dus met het behalen van een meerderheid van zowel de zittende macht als oppositie. De actie in Venezuela is uitgevoerd door de huidige administratie zonder overleg of goedkeuring van congress.

Dit ook nog eens terwijl de Republikeinen momenteel een meerderheid hebben in zowel de senaat als het huis van afgevaardigen.

De hele zaak stinkt van alle kanten.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:51
C00P schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:27:
De reden dat Amerika extreem rechts steunt in EU is dat als ze EU gaan binnen vallen wij verdeeld gaan zijn en niet gepast gaan reageren.

Als ik met de extreem rechtse wappies spreek (en dat zijn er best veel!!) dan zie ik hun de rode loper wel uitrollen voor de Amerikanen die de vreemdelingen wel eens even naar kampen gaan sturen.
Helaas zijn die types vooral het symptoom van een dieper liggende onrust. het is als een tumor, je zult radicaal moeten gaan snijden om er vanaf te komen en misschien wel schrikken wat je nog meer onder het topje van de ijsberg tegenkomt. Die polarisatie van de samenlevingen is al decennia aan de gang maar wordt zoveel vereenvoudigd door de wereld verslaving aan telefoons en social media. Een beetje content creator kan bijna direct een grote groep manipuleren en de algoritmes helpen mee om die individuen te voeden en het gevoel te versterken. Daar komt ook nog bij dat moderne mensen vaak erg slecht zijn in zelf nadenken en onderzoek doen maar klakkeloos geloven wat ze zien.

Maar ja, ze zijn zeker een groot gevaar voor onze westerse samenleving. De manipulatie van de mensen gebeurt op grote schaal.

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
YouKnow schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 08:46:
[...]

Ook dit was al door hemzelf voorspeld tijden de verkiezingen, je hoeft maar een keer op mij te stemmen en daarna nooit meer. Het gemanipuleerde volk (musk, media, Fox) deed dit nog ook. Helaas net genoeg om aan de macht te komen. Waarom er nooit een onderzoek naar die stemmingen gedaan is, geen idee.

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:49
https://www.nu.nl/buitenl...verander-mening-niet.html

oke dus als Trump echt besluit om Groenland met geweld in te nemen, dan zal de NAVO optreden en dus mogelijk een oorlog beginnen?

correctie: dan zal er een oorlog beginnen? (dankzij Amerika)

[ Voor 11% gewijzigd door mugenmarco op 16-01-2026 09:40 ]

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
mugenmarco schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:24:

oke dus als Trump echt besluit om Groenland met geweld in te nemen, dan zal de NAVO optreden en dus mogelijk een oorlog beginnen?
De NAVO begint dan geen oorlog. Het annexeren van iemand anders land is een oorlog beginnen, dus de VS start in dat geval een oorlog.

De NAVO heeft in die situatie 2 opties: of je gaat je bondgenoot militair helpen (Denemarken/Groenland wel te verstaan), conform artikel 5, of de NAVO stopt simpelweg met bestaan (al dan niet de facto).

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:47

Kan me echt niet voorstellen dat daarvoor een oorlog wordt gestart. Zelfs voor trump zou dat een vreemde actie zijn.

Ik denk dat er straks wordt gedeeld dat ze de leiding nemen over het verdedigen van Groenland, en dat er voor andere zaken weer een "deal" wordt gemaakt.

Wat een tijdlijn zitten we in jongens. Elke keer als ik dit gezeur lees denk ik: Ik heb daar zo geen zin in. De wereld heeft zoveel mooie potentie.

Over Amerika inhoudelijk.
Ik ben er nooit geweest maar alles wat daar vandaan komt was vroeger zo inspirerend. Het stond ooit op ons emigratie lijstje. Nu niet meer, zo zonde.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
HEY_DUDE schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 07:53:
Er is alleen een wikipedia pagina dat Trump acting president is.
Waar kan ik die precies vinden? Zowel de Engelstalige versie van de pagina van Trump als die van Venezuela geven dat niet aan.

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:14

Heel eerlijk, als Trump Groenland annexeert, dan zal het waarschijnlijk gewoon gebeuren, geen Oorlog, we laten het gewoon gebeuren.

[ Voor 15% gewijzigd door mprkooij op 16-01-2026 09:34 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Nee. In dat geval is Trump die oorlog begonnen, door een soeverein land (Denemarken, Groenland) aan te vallen. Niet de NAVO begint dan de oorlog, maar de VS dus.

Virussen? Scan ze hier!

• HEY_DUDE
TheBrut3 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:32:
[...]

Waar kan ik die precies vinden? Zowel de Engelstalige versie van de pagina van Trump als die van Venezuela geven dat niet aan.
Kwam eerder in het topic voorbij wellicht inmiddels recht gezet.

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:14
HEY_DUDE schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:41:
[...]

Kwam eerder in het topic voorbij wellicht inmiddels recht gezet.
Was geloof ik door Trump zelf gedeeld. Als "grap".

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 10:45
mprkooij schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 09:33:
[...]

Heel eerlijk, als Trump Groenland annexeert, dan zal het waarschijnlijk gewoon gebeuren, geen Oorlog, we laten het gewoon gebeuren.
Daarom is een (1) EU leger zo belangrijk. Zoals het nu gaat moeten eerst flink wat landen overleggen over wat we moeten en kunnen doen. Om de slagkracht van de EU te verbeteren moet er meer centraal geregeld worden niet meer volgens unanimiteit gewerkt worden. En als je alle legers van de EU lidstaten bij elkaar pakt heb je toch een heel aardig leger. Ik denk dat de VS dan ook wel wat voorzichtiger wordt. Nu kunnen ze nog een beetje verdeel en heers spelen. Dat lukt niet meer als er echt 1 EU is.

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:01
https://youtu.be/fGTsYXBWQgU?si=3kYoMv7abvrXYdb2

Link van the Guardian:
https://www.theguardian.c...ct-minnesota-ice-protests

Een nieuwe speech van Tim Walz waarin hij aankondigt dat de huidige gebeurtenissen in Minnesota, waar 2000-3000 ICE agenten chaos veroorzaken, de opmaat zijn naar een mogelijke burgeroorlog en dus ook uitstel van de midterms.

We zien het hier (op het forum, niet in NL natuurlijk met al die PVV en FVD stemmers...) allemaal aankomen, hopelijk zijn er in de VS nog een paar mensen over met genoeg hersencellen om in te grijpen.

They’re pulling over people indiscriminately, including US citizens, and demanding to see their papers,” Walz said.

“Just plain grabbing Minnesotans and shoving them into unmarked vans, kidnapping innocent people with no warning and no due process,” he added.

“Let’s be very, very clear,” Walz said. “This long ago stopped being a matter of immigration enforcement. Instead, it’s a campaign of organized brutality against the people of Minnesota by our own federal government.”

[ Voor 46% gewijzigd door gustaveau op 16-01-2026 10:18 ]

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
gustaveau schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 10:07:
We zien het hier allemaal aankomen, hopelijk zijn er in de VS nog een paar mensen over met genoeg hersencellen om in te grijpen.
Dit gaat niet om hersencellen hebben, dit gaat om moed hebben. Het is meer en meer duidelijk dat protesteren, tegenwerken, enz. gevolgen hebben. Trump is wraakzuchtig tot en met, alles is persoonlijk en zijn omgeving werkt precies zo.

De vraag is dus wie bereid is offers te brengen om dit tegen te gaan.

(en we zien het hier lang niet zo goed aankomen, anders zouden we hier ook wat verstandiger met ons stemrecht om gaan, maar dat is een discussie voor andere topics, de moral highground zou ik niet meer durven nemen in ieder geval).

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:50
polthemol schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 10:12:
[...]

Dit gaat niet om hersencellen hebben, dit gaat om moed hebben. Het is meer en meer duidelijk dat protesteren, tegenwerken, enz. gevolgen hebben. Trump is wraakzuchtig tot en met, alles is persoonlijk en zijn omgeving werkt precies zo.
Dat is belangrijk om te snappen denk ik: Trump is een symptoon, geen stuwende kracht. Met Trump 2 en alle zuiveringen in de federale structuren sindsdien is er praktisch niemand meer over die nog moed kan hebben. Het moet nu van buiten komen, vanuit de staten.

Die burgeroorlog, het zou weleens het beste scenario kunnen zijn.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Wozmro
  • Laatst online: 13:47
Ik ben er ook van overtuigd dat met een Europese Trump net hetzelfde zou gebeuren in Europa of een Europees land. Mensen zijn op vlak van de nek uitsteken niet zo verschillend.

En je bent als persoon er maar echt tegenin aan het gaan als je voor jezelf iets op het spel zet: je eigen veiligheid, geld, sociale banden,...

Dat mensen voorzichtig zijn en liefst zo lang mogelijk afwachten, hopen dat het vanzelf voorbij gaat is dus niet zo gek.

Daarom dat preventie zo belangrijk is. We mochten in de eerste plaats niet in deze situatie terechtkomen.

Nu is het uitzweten en achteraf zal er gezegd worden: dit mag nooit meer gebeuren.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
Brent schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 10:34:
[...]

Dat is belangrijk om te snappen denk ik: Trump is een symptoon, geen stuwende kracht.
Een beetje filosofisch van aard, maar Trump is nu een stuwende kracht door de stapel decreten die hij aftekent, dat hij zich geen bal aantrekt van een congress, enz.

Echter: Trump zit er omdat de ruimte er is voor hem en er blijkbaar genoeg stuwende krachten zijn die een Trump nodig hebben. Trump zit er niet door zichzelf kortom, hoe graag hij dat ook roept.
Met Trump 2 en alle zuiveringen in de federale structuren sindsdien is er praktisch niemand meer over die nog moed kan hebben. Het moet nu van buiten komen, vanuit de staten.
Er zijn heel veel mensen die moed kunnen tonen, dat is uiteindelijk een kwestie van simpelweg doen en vooral als 1 iemand stelling neemt, die persoon niet alleen laten staan, maar steunen op elke manier die je kunt (bij voorkeur door ernaast te gaan staan zodat je al met 2 mensen bent die niet willen wijken, dat is hoe je protesten met impact krijgt).

De Ford-medewerker was zo iemand, Newsome doet het, de mensen die protesteren tegen ICE.
Wie het niet doen? Universiteiten die meteen bogen voor het minste beetje intimidatie, bedrijven die preventief de knie al bogen omdat ze winsten zagen, journalisten die geen kritische vragen meer durven stellen of als een collega gevolgen ervaart, zelf die kritische vraag niet overnemen. En de allerergste groep: de GOP senatoren die moedwillig dit ondergaan omdat ze bang zijn niet meer herkozen te kunnen worden of omdat ze dit allemaal wel prima vinden. De democratische senatoren die nog altijd maar blijven vasthangen in een wereldbeeld wat niet werkt en denken dat je deals kunt maken of de nog ergere: die als je als partij eindelijk wat leverage hebt, toch breken omdat de regering dreigt met nog ergere gevolgen (stemming ophogen schuldenplafond).

Je gaat voor verandering een kritische massa moeten krijgen met protesten en voor langere tijd, waarbij je ook geweldloos zult moeten blijven. Je merkt nu in Minnesota dat ICE de controle verliest over het verhaal en mensen die niets met ICE te maken hebben ook boos worden, dat zijn situaties die momentum kunnen opleveren, als er maar genoeg mensen zijn die de moed hebben daar te gaan staan en niet te wijken. De enige manier hoe een Trump/ICE/Noem kunnen reageren is met meer dreigen van hetzelfde, wat bij geweldloos protest alleen maar meer woede zal opwekken. Haast niemand krijgt warme gevoelens bij een organisatie die geweldloze mensen met grof geweld aan de kant probeert te zetten :)

• Brent
polthemol schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 10:48:
[...]

Een beetje filosofisch van aard, maar Trump is nu een stuwende kracht door de stapel decreten die hij aftekent, dat hij zich geen bal aantrekt van een congress, enz.
Trump is de man met de sloopkogel, maar dan umfeld heeft de kraan in het Witte Huis gekregen. Als Trump weg is, is dat umfeld er nog, en die kunnen zo een nieuwe Trump gaan gebruiken.
Er zijn heel veel mensen die moed kunnen tonen, dat is uiteindelijk een kwestie van simpelweg doen en vooral als 1 iemand stelling neemt, die persoon niet alleen laten staan, maar steunen op elke manier die je kunt (bij voorkeur door ernaast te gaan staan zodat je al met 2 mensen bent die niet willen wijken, dat is hoe je protesten met impact krijgt).

De Ford-medewerker was zo iemand, Newsome doet het, de mensen die protesteren tegen ICE.
Wie het niet doen? Universiteiten die meteen bogen voor het minste beetje intimidatie, bedrijven die preventief de knie al bogen omdat ze winsten zagen, journalisten die geen kritische vragen meer durven stellen of als een collega gevolgen ervaart, zelf die kritische vraag niet overnemen. En de allerergste groep: de GOP senatoren die moedwillig dit ondergaan omdat ze bang zijn niet meer herkozen te kunnen worden of omdat ze dit allemaal wel prima vinden. De democratische senatoren die nog altijd maar blijven vasthangen in een wereldbeeld wat niet werkt en denken dat je deals kunt maken of de nog ergere: die als je als partij eindelijk wat leverage hebt, toch breken omdat de regering dreigt met nog ergere gevolgen (stemming ophogen schuldenplafond).
In je voorbeelden zit het antwoord: de moed komt van mensen die niet rondom Trump staan, wat onder Trump 1 nog wel voorkwam. De GOP senatoren zijn de afgelopen jaren vervangen of gebogen voor Trump, en zie ik als Trump-stemvee. Daar moed van verwachten... dan moeten ze eerst een probleem hebben met wat Trump allemaal doet, en bij velen zie ik dat niet. Veel kritische Republikeinen zijn er tenslotte al uitgestapt. Misschien nog een handjevol over, maar dat is niet genoeg. Het zal toch hoofdzakelijk vanuit gouverneurs, Ford-medewerkers, en inderdaad universiteiten moeten komen (misschien is dat een analyse op zich overigens).

Burgeroorlog, ik denk niet dat het voor minder kan.

• P-Rock
gustaveau schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 10:07:
https://youtu.be/fGTsYXBWQgU?si=3kYoMv7abvrXYdb2

Link van the Guardian:
https://www.theguardian.c...ct-minnesota-ice-protests

Een nieuwe speech van Tim Walz waarin hij aankondigt dat de huidige gebeurtenissen in Minnesota, waar 2000-3000 ICE agenten chaos veroorzaken, de opmaat zijn naar een mogelijke burgeroorlog en dus ook uitstel van de midterms.

We zien het hier (op het forum, niet in NL natuurlijk met al die PVV en FVD stemmers...) allemaal aankomen, hopelijk zijn er in de VS nog een paar mensen over met genoeg hersencellen om in te grijpen.

They’re pulling over people indiscriminately, including US citizens, and demanding to see their papers,” Walz said.

“Just plain grabbing Minnesotans and shoving them into unmarked vans, kidnapping innocent people with no warning and no due process,” he added.

“Let’s be very, very clear,” Walz said. “This long ago stopped being a matter of immigration enforcement. Instead, it’s a campaign of organized brutality against the people of Minnesota by our own federal government.”
Die Walz moet eens wakker worden en realiseren wat de realiteit is in Minnesota, met zijn voortdurende gewauwel om vooral vreedzaam te protesteren. Dat houdt gewetenloze gekken als Trump, Vance en ICE echt niet tegen. Ze maken het hen alleen maar gemakkelijk. En wie hebben ze liever in de stad: Het echte, goed getrainde leger of een stelletje extreem-rechtse proud boys die gestapo'tje spelen?

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:07
Een burgeroorlog is precies wat Trump wil, dan kan hij het leger inzetten, de tussentijdse verkiezingen afschaffen en mandaat voor het leven.

Ik ben het eens met Tim Waltz, vredelievend protesteren, zien dat we de tussentijdse verkiezingen halen en dan massaal tegen Trump stemmen.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• P-Rock
C00P schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 11:07:
Een burgeroorlog is precies wat Trump wil, dan kan hij het leger inzetten, de tussentijdse verkiezingen afschaffen en mandaat voor het leven.

Ik ben het eens met Tim Waltz, vredelievend protesteren, zien dat we de tussentijdse verkiezingen halen en dan massaal tegen Trump stemmen.
Haha, ik hoop dat je je realiseert dat er over 10 maanden helemaal geen verkiezingen meer zijn.

• squashedraven
  • Nu online
P-Rock schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 11:06:
[...]

Die Walz moet eens wakker worden en realiseren wat de realiteit is in Minnesota, met zijn voortdurende gewauwel om vooral vreedzaam te protesteren. Dat houdt gewetenloze gekken als Trump, Vance en ICE echt niet tegen. Ze maken het hen alleen maar gemakkelijk. En wie hebben ze liever in de stad: Het echte, goed getrainde leger of een stelletje extreem-rechtse proud boys die gestapo'tje spelen?
Wat heb je liever, je eigen normen en waarden houden en op die manier een verandering bewerkstelligen of je verlagen tot de gedragingen van de tegenpartij
(never stoop to their level, they will beat you with experience)

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
[...]

vreedzame protesten zijn bij deze zaken stukken effectiever dan de geweldskaart te spelen. Doe je dat, dan weet je zeker dat je beweging
1. wordt weggezet als een gewelddadige organisatie en je navenant behandeld zult worden
2. je verliest de sympathie van het publiek
3. als je geweldloos protesteert maak je het voor autoriteiten moeilijk om daar met grof geweld op in te hakken, zij verliezen immers dan draagvlak. De gemiddelde mens heeft weinig waardering voor een persoon of organisatie die een vredelievend iemand met geweld benaderd.

@Brent daarom ook dat het meer een semantische/filosofische discussie is, ik denk dat we het ronduit eens zijn.

Alles gaat om draagvlak, Trump heeft nog altijd te veel draagvlak waardoor hij deze dingen kan doen. Haal het draagvlak weg en Trump is weg.

[ Voor 4% gewijzigd door polthemol op 16-01-2026 11:16 ]

• Brent
polthemol schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 11:15:
[...]

Alles gaat om draagvlak, Trump heeft nog altijd te veel draagvlak waardoor hij deze dingen kan doen. Haal het draagvlak weg en Trump is weg.
Ik denk dat de macht van de social media daarvoor essentieel is. Zolang die voor een paar centen rassenrelaties op scherp kunnen zetten, en zo dat draagvlak voor de beste gehersenspoelde geest per dollar ratio aller tijden kan aan laten groeien, is al het andere dwijlen met de kraan open, denk ik. We zien gelukkig nu ICE-weerstand, maar, en wellicht is dat op andere delen van het internet anders, de ICE-bijval is er natuurlijk ook. Om te beginnen mensen die wel een baantje bij ICE zien zitten, wat inmiddels een flinke club is.

• HEY_DUDE
[...]

https://podcasts.apple.co...200361736?i=1000744802185

Interview met de politiechef in Minnesota en het functioneren van de politie en het disfunctioneren van ice.

Verder is het leger niet getraind voor wetshandhaving te doen en de-escalatie. Het leger is getraind om effectief te doden. In de burger maatschappij kunnen ze vooral nog eens bij dragen met hun competenties op het gebied van logistiek maar dat is het wel.

Het is altijd een slecht plan om een goed getraind leger in te zetten bij handhaving. Daarvoor is bijv de ME of nationale garde. Maar radicaal rechts wil altijd het leger in zetten voor van alles en nog wat. Puur (fascistisch) machtsvertoon.

Verder gaat er inmiddels gigantisch veel geld naar ICE. Geld waarmee je ook de handhavers had kunnen ondersteunen.

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
[...]

Idd. Misschien moet de politie eens worden opgedragen om de burger te beschermen. Daarnaast de 'wel regulated militia' (National Guard of State) oproepen voor 'the security of a free State' en die ICE uit hun staat schoppen.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
P-Rock schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 11:09:
[...]

Haha, ik hoop dat je je realiseert dat er over 10 maanden helemaal geen verkiezingen meer zijn.
Daar lijkt het inderdaad wel op uit te lopen (of niet dus eigenlijk).

Ik had verwacht dat in lijn met landen als Belarus, Rusland, Hongarije en Noord-Korea er nog wel verkiezingen zouden zijn, maar dan puur ter vermaak/toneel en een illusie van legitimiteit.

Maar als de Amerikanen iets doen dan doen ze vaak geen halve dingen, dat zou in een autocratie ook zomaar het geval kunnen zijn. Ze willen overal de beste in zijn, dus wellicht in het dictatorschap ook wel. Daarnaast de uitspraken van Trump deze week ('verkiezingen zijn niet meer nodig door alles dat we al hebben bereikt')

We kunnen er serieus rekening mee houden dat er inderdaad geen verkiezingen meer komen, ook niet de toneelvariant die we kennen.

Over het inzetten van het leger, het klinkt misschien wat cru, maar laat ze vooral het leger maar op straat zetten. Middelen die intern worden gecommitteerd kunnen dat niet meer extern, als je die eenmaal inzet onttrek je ze ook niet zo snel meer, daarnaast zal het een negatieve impact op moraal hebben.

• duvekot
Niet dat ik het gedrag van ICE goedkeur, maar in Nederland kan de politie je ook staande houden en vragen om een Identificatie bewijs. En als je dat niet bij je hebt kunnen ze je formeel ook aanhouden en meenemen totdat je identiteit vast staat. En je een boete krijgen als je je niet kan identificeren.

Nu zal de Nederlandse politie er niet direct zo bijlopen als ICE .. maar een snelle interventie team komt al dicht in de buurt.

"Probleem" is dat er in de US geen identificatie plicht is zo ver ik weet. En er dus ook niet op geacteerd kan worden door ICE.

Zelfde bij stemmen. Hier ben je verplicht om je te identificeren bij het stembureau en heb je een stempas gekregen etc. In de US moet je jezelf inschrijven en je melden als je wil stemmen. En de stembureaus zijn massaler van opzet dan de kleinschalige bureaus hier in Nederland.

• P-Rock
Ah, dus volgens jullie moeten de mensen maar vreedzaam toekijken hoe ICE hun buren en familieleden arresteren en zonder proces naar onbekende strafkampen verplaatsen?

Zo begon het in de jaren '30 ook. Hitler kon gewoon zijn gang gaan en alles steeds verder escaleren zonder dat de bevolking het recht in eigen hand nam, en dat is precies wat Trump nu ook doet.

We zijn de tijd van vreedzaam protest al lang voorbij en Trump gaat die macht ook niet meer uit handen geven. Alleen een burgeroorlog kan de opmars van het fascisme in Amerika nog stoppen.

Gavin Newsom zei het een tijdje geleden goed in een interview: Denken jullie nou echt dat iemand die het hele Witte Huis aan het verbouwen is echt de intentie heeft om straks de macht over te dragen?

• P-Rock
edie schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 11:39:
[...]

Idd. Misschien moet de politie eens worden opgedragen om de burger te beschermen. Daarnaast de 'wel regulated militia' (National Guard of State) oproepen voor 'the security of a free State' en die ICE uit hun staat schoppen.
Een militaire staatsgreep is het enige naast een burgeroorlog/revolutie wat het land nog kan redden.

• squashedraven
  • Nu online
duvekot schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 11:46:
Niet dat ik het gedrag van ICE goedkeur, maar in Nederland kan de politie je ook staande houden en vragen om een Identificatie bewijs. En als je dat niet bij je hebt kunnen ze je formeel ook aanhouden en meenemen totdat je identiteit vast staat. En je een boete krijgen als je je niet kan identificeren.

Nu zal de Nederlandse politie er niet direct zo bijlopen als ICE .. maar een snelle interventie team komt al dicht in de buurt.

"Probleem" is dat er in de US geen identificatie plicht is zo ver ik weet. En er dus ook niet op geacteerd kan worden door ICE.

Zelfde bij stemmen. Hier ben je verplicht om je te identificeren bij het stembureau en heb je een stempas gekregen etc. In de US moet je jezelf inschrijven en je melden als je wil stemmen. En de stembureaus zijn massaler van opzet dan de kleinschalige bureaus hier in Nederland.
Denk dat je ICE beter kan vergelijken met een BOA, mogen om identiteit vragen en staande houden maar voor het arresteren of vaststellen identiteit dient een agent ter plaatse te komen.

kan het ook compleet mis hebben hoor

• P-Rock

Op dit moment worden in Minnesota en andere Democratische staten mensen die een ander kleurtje hebben van de straat gepikt. Dat ze Amerikaans staatsburger zijn doet er helemaal niet toe voor ICE. Die verscheuren hun proof of citizenship gewoon voor hun ogen en worden dan hardhandig ontvoerd.

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:02

Seraphin

Meep?

Niet dat ik het gedrag van ICE goedkeur, maar in Nederland kan de politie je ook wel staande houden en vragen om een Identificatie bewijs. En als je dat niet bij je hebt kunnen ze je formeel ook aanhouden en meenemen totdat je identiteit vast staat. En je een boete krijgen als je je niet kan identificeren.

Dat is dus het hele punt. In de VS gelden andere regels omtrent jezelf identificeren.
En daarbij; er gelden ook regels omtrent "excessive force". Ook zonder het recente incident van 3 warning shots to the head is er nogal wat beeldmateriaal te vinden waarin ICE zich, laten we zeggen, enigszins onbehouwen gedraagt.

Voor het historisch besef; de plicht in NL om je als burger te kunnen identificeren jegens een opsporingsambtenaar bestaat "pas" sinds medio de jaren 90.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• HEY_DUDE

Als ik me niet vergis moet er in Nederland ook gewoon een redelijke verdenking zijn om iemand staande te houden (probable cause in de VS). Vrij zeker dat de politie niet bij de Poolse supermarkt zomaar iedereen mag controleren op ID bewijs.

• P-Rock
HEY_DUDE schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 12:02:
[...]

Als ik me niet vergis moet er in Nederland ook gewoon een redelijke verdenking zijn om iemand staande te houden (probable cause in de VS). Vrij zeker dat de politie niet bij de Poolse supermarkt zomaar iedereen mag controleren op ID bewijs.
En daarbij moet de politie zichzelf ook kunnen identificeren. Dat zie ik bij ICE niet gebeuren.

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online

Ten eerste: ICE is geen politie, maar een douaneorganisatie.
Ten tweede: ook in Nederland mag de politie niet zonder reden je ID vragen. Dat mag alleen bij een redelijk vermoeden van een (dreigende) overtreding of als je getuige bent van een misdrijf kan het nodig zijn om jouw identieit vast te stellen. Wat dus niet is toegestaan is om mensen met een bepaald (niet blank) uiterlijk willekeurig te vragen om hun ID en verblijfstatus.
ICE heeft bijvoorbeeld niet de bevoegdheid om verkeerscontroles te houden.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:49
Brent schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 10:56:
[...]

Trump is de man met de sloopkogel, maar dan umfeld heeft de kraan in het Witte Huis gekregen. Als Trump weg is, is dat umfeld er nog, en die kunnen zo een nieuwe Trump gaan gebruiken.

[...]

In je voorbeelden zit het antwoord: de moed komt van mensen die niet rondom Trump staan, wat onder Trump 1 nog wel voorkwam. De GOP senatoren zijn de afgelopen jaren vervangen of gebogen voor Trump, en zie ik als Trump-stemvee. Daar moed van verwachten... dan moeten ze eerst een probleem hebben met wat Trump allemaal doet, en bij velen zie ik dat niet. Veel kritische Republikeinen zijn er tenslotte al uitgestapt. Misschien nog een handjevol over, maar dat is niet genoeg. Het zal toch hoofdzakelijk vanuit gouverneurs, Ford-medewerkers, en inderdaad universiteiten moeten komen (misschien is dat een analyse op zich overigens).

Burgeroorlog, ik denk niet dat het voor minder kan.
Hoewel ik absoluut tegen oorlog en bloedvergieten ben, vrees ik wel dat alleen een oorlog (intern of tegen een ander land) de keiharde crisis of climax is voor de huidige beweging om hem te stoppen en weer voor 80 jaar "dit nooit weer" te kunnen zeggen.
Evenals de enige, diep genoege crisis waarin de huidige fouten of onduidelijkheden in de Amerikaanse grondwet, scheiding der machten etc recht gezet kan worden.
Op een puur democratische manier gaat het nooit gebeuren en blijft het land heen en weer schommelen elke verkiezing tussen de verschillende, steeds verder uit elkaar liggende ideologieën.

Ook een militaire staatsgreep om de gemoederen te bedaren zal niet het populistische MAGA gedachtengoed er uit halen, dat zal blijven dooretteren bij een significante hoeveelheid mensen.

[ Voor 5% gewijzigd door DropjesLover op 16-01-2026 12:32 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

squashedraven schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 11:50:
[...]
Denk dat je ICE beter kan vergelijken met een BOA, mogen om identiteit vragen en staande houden maar voor het arresteren of vaststellen identiteit dient een agent ter plaatse te komen.

Als je het wervingsproces, opleiding (47 dagen), persoonlijke en politieke voorkeuren, takenpakket, intimidatie-tactieken, weigeren tot identificatie en politieke support erbij pakt zijn het meer SA-mensen.

Die lopen er voor niemands veiligheid en als burgers pas in een busje serieus genomen worden met hun insteek dat ze staatsburger zijn is de intimidatie geslaagd. Van dat ‘onschuldig tot schuld is bewezen’ is niets meer over.
Dus iets meer respect voor BOA’s graag.

• Brent
Spookelo schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 12:06:
[...]

Ten eerste: ICE is geen politie, maar een douaneorganisatie.
Ten tweede: ook in Nederland mag de politie niet zonder reden je ID vragen. Dat mag alleen bij een redelijk vermoeden van een (dreigende) overtreding of als je getuige bent van een misdrijf kan het nodig zijn om jouw identieit vast te stellen. Wat dus niet is toegestaan is om mensen met een bepaald (niet blank) uiterlijk willekeurig te vragen om hun ID en verblijfstatus.
ICE heeft bijvoorbeeld niet de bevoegdheid om verkeerscontroles te houden.
100km van de kust en landsgrens is in de VS formeel douanegebied, en laat in die enorme regio nu ook zo'n beetje 90% van de Amerikanen wonen. In praktijk is het gebied van opereren dus 'overal'. Dan is zoals je aangeeft profileren ruim te interpreteren, evenals waarop men nu precies controleert. Ze dragen niet voor niets bivak mutsen.

Het maakt nu weinig meer uit waarom de SA ICE is opgericht, de vraag is hoe het ingezet wordt en gaat worden.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

https://nos.nl/artikel/25...an-voorspelbaarder-dan-vs
Al voor zijn vertrek naar China zei de premier dat zijn voornaamste doel was om Canada minder afhankelijk te maken van de VS, het buurland en belangrijkste handelspartner, "in een tijd van wereldwijde chaos in de handel." Sinds zijn tweede termijn begon heeft Trump onder het mom van America First handelsbarrières opgeworpen met zo'n beetje elk land ter wereld.
Cause and effect. Dit soort berichten gaan we dit jaar vaker lezen, hoe meer de VS zich isoleert van andere landen door de onvoorspelbaarheid. Ze maken het China zo wel makkelijk.

• Brazos
  • Niet online
[...]

Dat klopt, er moet aanleiding zijn (verdacht gedrag, overtreding, gemeentelijke verordening voor een gebied o.i.d.).

De politie mag je niet zonder aanleiding vragen je te identificeren, zeker niet op grond van je buitenlandse uiterlijk. Daarbij de politie is geen douanebeambte (ICE) (of beter gezegd de douane/ICE is geen politie). En de douane mag in Nederland ook niet iedereen staande houden en om ID vragen. En als je je niet kunt identificeren stuurt de Nederlandse douane je ook niet naar een strafkamp, of verkoopt je aan Marokko. Ze slaan je ook niet in elkaar, en schieten je ook niet neer als je je niet kunt identificeren. (tenminste, voorlopig nog niet)

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Auredium

Informaticus Chaoticus

EU bevestigt: Groenland valt onder Europese beschermingsgarantie
Een woordvoerder van de Europese Commissie heeft vrijdag bevestigd dat Groenland onder de Europese beschermingsgarantie valt. Die garantie is vergelijkbaar met artikel 5 van de NAVO, waarbij een aanval op één geldt als een aanval op allen. De voorbije dagen weigerde de Commissie antwoord te geven op de vraag of het zogenoemde artikel 42.7 ook op Groenland van toepassing is, omdat het een overzees gebied is.
Van Nu.nl
Ik was aan het wachten op deze uitspraak (ik sorteerde vorige week al voor op dit).
Effectief betekend het dat Groenland onder een apart EU schildje valt waarbij de EU buiten de NATO om kan werken mocht het een probleem geven.

DIt verhoogt effectief de problemen die Trump krijgt bij een aanval op Groenland.

Ik zie overigens ook een scenario waarbij de EU betere vrienden wordt met China ten koste van de VS. Trump zorgt hier effectief zelf voor.

[ Voor 7% gewijzigd door Auredium op 16-01-2026 12:54 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Brazos
  • Niet online
squashedraven schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 11:50:
[...]

In Nederland zou er in dat geval een agent ter plaatse moeten komen inderdaad, de ICE gebruikt daar ambulancebroeders, commerciële detentiecentra en lijkschouwers voor.

Het werkt toch altijd net iets anders in andere landen, daardoor is de vergelijking met een BOA (wat voor, de boswachter?) ook niet echt voor de hand liggend. Qua gedrag en functie heeft het toch het meeste weg van de bruinhemden/SA als je een vergelijking wilt maken.

• Milo85
  • Nu online
kazuka schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 12:37:
https://nos.nl/artikel/25...an-voorspelbaarder-dan-vs

[...]

Cause and effect. Dit soort berichten gaan we dit jaar vaker lezen, hoe meer de VS zich isoleert van andere landen door de onvoorspelbaarheid. Ze maken het China zo wel makkelijk.
De EU is ook bezig. Verdrag met de Zuid-Amerikaanse landen en momenteel met India aan het onderhandelen. Als de USA zich zo blijft profileren wil niemand meer zaken met ze doen tenzij strikt noodzakelijk.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Milo85 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 13:18:
[...]

De EU is ook bezig. Verdrag met de Zuid-Amerikaanse landen en momenteel met India aan het onderhandelen. Als de USA zich zo blijft profileren wil niemand meer zaken met ze doen tenzij strikt noodzakelijk.
Ach de UK heeft na Brexit wel een verdrag met de VS gesloten. Eentje die nogal nadelig voor de UK was en erg voordelig voor de VS :P

Dus het kán wel als ze iemand zo gek vinden om op de VS-voorwaarden een verdrag te sluiten en hun eigen bevolking ermee te duperen.

Virussen? Scan ze hier!

• Milo85
  • Nu online
Delegatie Amerikaanse congresleden bezoekt Denemarken: "Houd moed"
Een delegatie van Amerikaanse congresleden, onder wie negen Democraten en twee Republikeinen, is in Kopenhagen om hun solidariteit met Denemarken te betuigen. "De woorden van president Trump weerspiegelen niet hoe wij erin staan", zei een van de Democratische senatoren. Een ander zei: "Houd moed, velen van ons staan achter jullie."
Bron: nu.nl liveblog

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
In geval van de Republicans staan ze achter Denemarken totdat de bevelen van Trump herhaald worden en hun eigen positie wordt bedreigd. Zie ook de stemming in de Senaat om te beteugelen wat Trump in Venezuela mag doen. Ineens was er geen meerderheid meer na een offensief vanuit 'the executive".

• Stoney3K
  • Laatst online: 13:45

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

En daarnaast mag de politie dat niet gemaskerd en met overdreven machtsvertoon doen, die moeten zich legitimeren als agent.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Boosheid in IJsland doordat nieuwe ambassadeur VS grapt over '52e staat'
IJslanders zijn boos en ook ongerust omdat de nieuwe Amerikaanse ambassadeur gekscherend heeft gezegd dat hun land "de 52e Amerikaanse staat" zal worden. Hij zou dan zelf de gouverneur worden. Het IJslandse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft om opheldering gevraagd.
Het begint met een grapje. Dat totaal, maar dan ook echt totaal ongepast is gezien de huidige situatie (Groenland).

Spitsbergen de volgende waar ze een opmerking over maken?

Lijkt wel alsof de Amerikaanse samenleving is geïnfiltreerd door de Russische trollen van IRA :/

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Pagina: 1 ... 36 37 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II
Ontwikkelingen rond Venezuela, Groenland, etc mogen in Opkomst Amerikaans imperialisme (Venezuela etc.).