[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 62 Laatste
Acties:
  • 636.263 views

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Woy schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 18:53:
Naast ICE wordt de FBI ook goed gebruikt om tegenstanders dwars te zitten

https://www.nu.nl/media/6...rheid-en-trump-volgt.html
Ben benieuwd wanneer we de 'nacht van de lange messen' mogen verwachten. :9

(zon ICE vs FBI fight)

[ Voor 3% gewijzigd door Zwelgje op 14-01-2026 19:48 ]

A wise man's life is based around fuck you

• b_g_e
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 15:22
Zwelgje schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 19:48:
[...]

Ben benieuwd wanneer we de 'nacht van de lange messen' mogen verwachten. :9

(zon ICE vs FBI fight)
Eerder federaal vs staat? ICE en FBI zijn beide op federaal niveau, een moord is ook op (deel)staatsniveau strafbaar. Of gewoon een burgeroorlog. Maar ik overzie de toestand ook totaal *niet*.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:15

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Wozmro schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 14:55:
[...]

Bij ons merk je dit ook. Het lijkt wel een vorm van OCD die links/rechts-dwanggedachten.

En eerlijk gezegd: ik voel soms zelf de neiging om daarin mee te gaan. Het heeft iets verleidelijks. Zal ook wel iets met dopamine te maken hebben vermoed ik.
In NL zag ik de stemuitslagen en vond het opvallend dat in gebieden waar weinig immigranten en mensen van andere etniciteit wonen relatief veel extreem rechts stemmen zijn gegeven.

Als je zelf tussen verschillende mensen woont en dit prima gaat is de behoefte om hierop te stemmen zowaar kleiner dan dat je bang bent gemaakt dat iemand die een andere pigmentatie heeft je zooi komt stelen ofzo. Het is in de evolutionaire psychologie natuurlijk een thema: angst had en heeft een belangrijke functie om de kans tot overleven te vergroten. Bijgeloof, religie, of een politieke ideologie - niets van deze dingen heeft ooit om 'is dat wel zo?' gedraaid maar altijd om 'het moet wel zo zijn'.

Observerend hoe de verschillende groepen met elkaar 'communiceren' in de VS dan zie je dat ze het punt van 'we willen er nog wel uit komen' voorbij zijn: het gaat nu om pure razernij, haat en macht. Dat dit het land verscheurd en uiteindelijk in een afgrond zal gooien, of tussentijds via een machtswissel weer de andere kant doorslaat, we zullen zien. Maar de huidige ideologie volgt de feitelijke economie bijvoorbeeld voor geen meter: als links zo inferieur is, waarom verdienen de blauwe staten dan praktisch al het geld? Oa Texas uitgezonderd vanwege olie & wat techbro vluchtelingen.

Helaas helaas, logica en ratio zijn ver te zoeken en om dat gat te dichten zijn nu de grondstoffen van andere aan de beurt.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:17
NiGeLaToR schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 20:27:
Maar de huidige ideologie volgt de feitelijke economie bijvoorbeeld voor geen meter: als links zo inferieur is, waarom verdienen de blauwe staten dan praktisch al het geld? Oa Texas uitgezonderd vanwege olie & wat techbro vluchtelingen.

Helaas helaas, logica en ratio zijn ver te zoeken en om dat gat te dichten zijn nu de grondstoffen van andere aan de beurt.
Omdat wie werkelijk kijkt naar iemand capaciteiten (meritocratie) dat alleen kan doen wanneer iedereen dezelfde kansen heeft en (institutioneel) racisme minder is. Daarbij ook dat meer mensen = meer economische groei / output.
Jongeren, al helemaal hoger opgeleide, zijn altijd al progressiever geweest en willen zaken anders, nieuwe dingen. Dus die zijn veel meer geneigd om naar progressieve steden / gebieden toe te trekken. En blijven daar ook hangen.

https://worldpopulationreview.com/states/california
https://worldpopulationreview.com/states/oklahoma

Conservatieve staten zijn de jongeren die zijn blijven hangen. En te conservatief om te veranderen daar in.

[ Voor 37% gewijzigd door DropjesLover op 14-01-2026 20:56 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-03 12:37
Ik dacht altijd dat het plaatje simpel was:
Trump rolt de rode loper uit voor Poetin, Poetin heeft mogelijk chantage-materiaal, Trump als marionet van Rusland.
China steunt Rusland omdat het goedkope olie krijgt en openlijk zegt dat Rusland de oorlog niet mag verliezen.

Maar de recente feiten wringen.

De VS hebben Venezuela effectief onder controle gebracht en Venezolaanse olie gaat nu richting de VS, niet meer naar China. Tegelijk zet Washington druk op Iran, wat ook daar de betrouwbaarheid van olie-leveringen aan China ondermijnt.

Dat voelt niet als toeval.

Dus de vraag is:
Heeft Trump ons allemaal bij ons pietje gepakt?
Is hij niet bezig Rusland te paaien, maar ondertussen China en Rusland strategisch af te knijpen via energie?
Of spelen we een veel gevaarlijker spel, waarin grootmachten opnieuw invloedssferen verdelen, net zoals Polen WW2 maar nu EU ?

Benieuwd hoe anderen dit lezen.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:59
C00P schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 20:57:
Trump rolt de rode loper uit voor Poetin, Poetin heeft mogelijk chantage-materiaal, Trump als marionet van Rusland.
China steunt Rusland omdat het goedkope olie krijgt en openlijk zegt dat Rusland de oorlog niet mag verliezen.

De VS hebben Venezuela effectief onder controle gebracht en Venezolaanse olie gaat nu richting de VS, niet meer naar China. Tegelijk zet Washington druk op Iran, wat ook daar de betrouwbaarheid van olie-leveringen aan China ondermijnt.

Dus de vraag is:
Is hij niet bezig Rusland te paaien, maar ondertussen China en Rusland strategisch af te knijpen via energie?
Of spelen we een veel gevaarlijker spel, waarin grootmachten opnieuw invloedssferen verdelen, net zoals Polen WW2 maar nu EU ?

Ik heb Trump nooit op een plan kunnen betrappen. Er komen nog steeds alleen maar geluiden uit het Witte Huis dat het allemaal erg impulsief is.

Dat gezegd hebbende heeft de VS (niet alleen Trump) de volledige buitenlandse politiek van Rusland omzeep geholpen, bevriende landen zoals Syrië, Venezuela, Iran worden behoorlijk op de korrel genomen zonder al te veel reactie van het Kremlin. Het is voor vrienden van Rusland een vrij bleek vooruitzicht.

China is nauwelijks afhankelijk van Venezuelaanse olie, Xi slaapt er geen nacht minder om. China wordt niet afgeknepen. Rusland heeft zelf voldoende olie en gas en van afknijpen is geen sprake.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:49

Garyu

WW

Dus de vraag is:

Verschillende groepen achter Trump zetten verschillende strategieën uit. Soms matcht het, soms zijn ze tegenstrijdig. Er is niet één Trump-strategie maar een constante uitwisseling aan invloeden. Trump is de clown vooraan. Maar zie bijvoorbeeld de huidige discussie over Groenland. Rubio en Vance hebben een heel verschillende insteek. Hetzelfde geldt voor Venezuela, Rusland, maar ook de binnenlandse politiek.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• DropjesLover
HEY_DUDE schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 21:14:
[...]

Ik heb Trump nooit op een plan kunnen betrappen. Er komen nog steeds alleen maar geluiden uit het Witte Huis dat het allemaal erg impulsief is.

Dat gezegd hebbende heeft de VS (niet alleen Trump) de volledige buitenlandse politiek van Rusland omzeep geholpen, bevriende landen zoals Syrië, Venezuela, Iran worden behoorlijk op de korrel genomen zonder al te veel reactie van het Kremlin. Het is voor vrienden van Rusland een vrij bleek vooruitzicht.

China is nauwelijks afhankelijk van Venezuelaanse olie, Xi slaapt er geen nacht minder om. China wordt niet afgeknepen. Rusland heeft zelf voldoende olie en gas en van afknijpen is geen sprake.
Dit, en misschien ook meer voor het Westen - Rusland topic, is dat de powerplay in ieder geval een indirect signaal aan Rusland / Poetin is. Trump gaat niet veel directer militair achter Rusland aan door zelf meer wapens te leveren aan Oekraine, maar wel achter z'n vrienden en buitenlandse avonturen (Lukoil bijv.). Met name die vrienden maakten Rusland een mondiale speler, maar nu die vriendschap niks waard blijk wanneer de vriendjes aangevallen worden, verzwakt dat Poetin op het wereldtoneel natuurlijk.
Maar tegelijkertijd vind ik dat soort spelletjes on-Trumps, veel te politiek geslepen. Ook omdat hij niet achter Rocket-Man Kim aan gaat, of de talloze andere despoten op de wereld.
Tegelijkertijd kwamen Venezuela (verkiezingen en de Nobelprijs) en Iran (via Israel en nu ivm protesten) ook gewoonweg... in het nieuws. En Trump kijkt een enorm deel van z'n tijd enkel Foxnews. Trump heeft geen plan, hij kan alleen overweldigend reageren, en dat doet hij ook. Toevallig beschadigt het nu Rusland/Poetin, indirect.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

Dus de vraag is:

Dat Trump Venezuela onder controle zou hebben, moet eerst nog maar blijken. Voorlopig heeft hij alleen de leider er weggehaald, en voor zover ik heb begrepen is er niemand in het land die namens hem de leiding heeft. Ik ben benieuwd hoe hij op die manier denkt de boel te kunnen controleren. En om de olie uit de grond te krijgen, zal er nog een hoop moeten gebeuren. En voor dat laatste staat nog niemand echt te trappelen, zo lijkt het.
En zoals ik hier al eerder heb geschreven, zie ik dat ook niet gebeuren. Dat zou zoveel strijdkrachten kosten, terwijl Trump's achterban helemaal niet zit te wachten op militaire inzet in het buitenland.

iRacing Profiel

• Standeman
  • Laatst online: 12:45

Standeman

Prutser 1e klasse

Wild Chocolate schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 22:05:
[...]

Dat Trump Venezuela onder controle zou hebben, moet eerst nog maar blijken. Voorlopig heeft hij alleen de leider er weggehaald, en voor zover ik heb begrepen is er niemand in het land die namens hem de leiding heeft. Ik ben benieuwd hoe hij op die manier denkt de boel te kunnen controleren. En om de olie uit de grond te krijgen, zal er nog een hoop moeten gebeuren. En voor dat laatste staat nog niemand echt te trappelen, zo lijkt het.
En zoals ik hier al eerder heb geschreven, zie ik dat ook niet gebeuren. Dat zou zoveel strijdkrachten kosten, terwijl Trump's achterban helemaal niet zit te wachten op militaire inzet in het buitenland.
Ik denk het dat het iets Amerikaans is.. "Fake it until you make it". Gewoon doen alsof en misschien heb je mazzel.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
P-Rock schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 13:21:
[...]

Dit ligt niet ver van de waarheid. Trump kennende ligt hij hier maanden van wakker en zal hij alles op alles zetten om deze 'lowly peasant' het leven zuur te maken.
Nee, Trump ligt hier niet maanden wakker van. Hij wil een voorbeeld functie, en wil voorkomen dat het nog eens plaats gaat vinden. Zo werkt Wikipedia: Authoritarianism.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Jerie
  • Niet online
Wozmro schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 12:51:
Een productie arbeider heeft een lelijk woord geroepen. Is dat een nuancering in het totaalplaatje?

Ocharme, nu moet Trump jaren in therapie om dat trauma te verwerken.

Heb je nog voorbeelden van nuancering die het beleid van Trump op een of andere manier rechtvaardigen?
Volgens mij had hij niet eens iets lelijks geroepen, maar was hij sarcastisch over dat Trump zo fantastisch onschuldig was. Ironie en sarcasme wordt vaak gebruikt om de mening te uiten binnen een onvrije (autoritaire) samenleving. Voorbeeld: Wikipedia: Russian political jokes. Ik denk ook dat het een mechanisme is voor het populariseren van conpiracy theories omdat men sarcasme en ironie lastiger kan detecteren via digitale, geschreven kanalen (het internet).

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Jerie
  • Niet online
kazuka schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 14:46:
Maar er is ook een hele grote groep mensen in de rustbelt die of Trump blind volgen of die altijd rood zullen stemmen "to stick it to the libs". Ook al lijden ze er zelf onder, kunnen ze hun boodschappen niet meer betalen of verliezen ze hun woning. Ze vinden het belangrijker dat ICE alles wat niet white en christian is hardhandig het land uitschoppen en als er dan per ongeluk een blanke soccer mom 3x in haar hoofd wordt geschoten vinden ze dat niet zo erg, had ze maar niet in de weg moeten lopen.

Ik denk dat die groep eng groot is en ook al is Trump een convicted felon of pedo, toch op hem zullen stemmen. Die zijn ook compleet gehersenspoeld door wat de conservatieve media ze voorschotelt. De approval ratings van Trump zullen daarom denk ik ook niet snel onder de 30-25% zakken juist door die hardcore groep.
Er waren voldoende redenen om niet op Trump te stemmen. Die waren er toen al. Zeggen van niet, is geschiedvervalsing. Je hebt altijd 'enablers' en 'meelopers' die vinden dat er 'iets moet veranderen' maar ondertussen 'hopen dat de soep niet zo heet gegeten wordt als ze opgediend wordt'

Mevrouw Good was onderdeel van die groep met al die letters (LGBTQ+), en dat is voor velen voldoende reden om te zeggen /care. Dat is fascisme 101, maar wel de realiteit.
DropjesLover schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 21:08:
[...]

Een riante teken-bonus was al bekend, evenals het kwijtschelden van studieleningen.
Die laatste hangen als een molensteen om al bijna 2 generaties hun nek.

Een bruinhemd worden is financieel bijzonder aantrekkelijk gemaakt...
Mja, maar er zullen ook wel mensen tussen zitten die niet goed gemotiveerd zijn. Die eigenlijk de boel traineren. Malicious compliance, Oscar Schindler, enz. Het is niet altijd even zwart-wit, gelukkig.
Apache4u schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 15:13:
[...]

voor het gemak de lijst , en ik heb er zelf even achter gezet wat de betreffende staat gestemd heeft de afgelopen presidentsverkiezing ;)
California (Dem)
Colorado (Dem)
Connecticut (Dem)
Delaware (Dem)
District of Columbia (Dem)
Illinois (Dem)
Minnesota (Dem)
New York (Dem)
Oregon (Dem)
Rhode Island (Dem)
Vermont (Dem)
Washington (Dem)
Zo, dat was moeilijk he ;) het is ook zo ironisch dat de Staten die het financieel helemaal niet zo goed doen, op rood stemmen (grote steden zijn vaak wel blauw, minstens minder rood).
Woy schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 18:53:
Naast ICE wordt de FBI ook goed gebruikt om tegenstanders dwars te zitten

https://www.nu.nl/media/6...rheid-en-trump-volgt.html
De titel van dit artikel is: FBI doorzoekt woning van Washington Post-journalist die overheid en Trump volgt.
De FBI heeft een huiszoeking gedaan bij journalist Hannah Natanson van The Washington Post. De Amerikaanse verslaggever schrijft over het personeelsbeleid van de overheid en volgde het eerste jaar van de huidige ambtstermijn van president Donald Trump.

[...]

Volgens de krant werd de huiszoeking uitgevoerd vanwege een onderzoek naar een externe medewerker van de overheid. Er zouden geheime documenten mee naar huis zijn genomen, terwijl dat verboden is.
Alle gegevensdragers zijn in beslag genomen. Op zich kan men daar in graven om bewijs te krijgen naar die externe medewerker van de overheid. Als die strafbaar bezig is geweest, dan kan het zijn dat er op gegevensdragens van Natanson bewijsmateriaal staat.

De AIVD heeft zoiets ook een keer geflikt bij ik meen journalisten van De Telegraaf. Als ik het me goed herinner is de AIVD toen teruggefloten. In ieder geval is zoiets niet positief voor je plaats op indices over persvrijheid, zoals deze Wikipedia: World Press Freedom Index van RSF (Reporters Without Borders). De VS doet het daar bepaald niet goed, ook niet in 2025.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:52
Jerie schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 22:30:
[...]

Nee, Trump ligt hier niet maanden wakker van. Hij wil een voorbeeld functie, en wil voorkomen dat het nog eens plaats gaat vinden. Zo werkt Wikipedia: Authoritarianism.
Je vergeet even dat Trump een kwaadaardige narcist is. Als je hem beledigt of in de weg loopt dan zal hij er alles aan doen om je het leven zuur te maken. Hij heeft het bv nog steeds over Hillary en Obama.

Kenmerken van een kwaadaardige narcist:

- Extreem arrogant en egocentrisch.
- Ze negeren de behoeften en gevoelens van anderen.
- Ze hebben een extreme behoefte aan macht en controle.
- Ze nemen wraak op degenen die hen bekritiseren.
- Fantaseren over manieren om meer macht of dominantie te krijgen.
- Ze hebben geen geweten, spijt of wroeging voor hun daden (antisociale trekken).
- Ze zijn wreed en hebben plezier als anderen lijden.
- Ze zijn paranoia en wantrouwig naar anderen toe.
- Ze kunnen sadistisch gedrag vertonen.
- Ze gebruiken, misbruiken en dumpen mensen.
- Alles is persoonlijk voor hen.
- Ze koesteren wrok en nemen wraak.
- Ze schuiven alle schuld op anderen.

Het zal mij dan ook totaal niet verbazen als deze ex-Ford medewerker binnenkort een huisbezoekje van wat ICE-goons of de FBI kan verwachten. Dit is zeker nog niet klaar voor Trump.

[ Voor 44% gewijzigd door P-Rock op 15-01-2026 01:21 ]

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
De senaat heeft helaas de imperking van trump's militaire controle afgeschoten: https://nos.nl/artikel/25...aire-macht-niet-ingeperkt

Ik had het wel verwacht, Trump zou het toch hebben genegeerd met een executive order dus er was niet echt een punt om te maken. Ik denk/hoop dat sommige van zijn tegenstanders in de GOP partij hun kruit besparen voor iets wat wel uitmaakt.

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20:43
Llopigat schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 06:08:
De senaat heeft helaas de imperking van trump's militaire controle afgeschoten: https://nos.nl/artikel/25...aire-macht-niet-ingeperkt

Ik had het wel verwacht, Trump zou het toch hebben genegeerd met een executive order dus er was niet echt een punt om te maken. Ik denk/hoop dat sommige van zijn tegenstanders in de GOP partij hun kruit besparen voor iets wat wel uitmaakt.
Ik deel je optimisme niet. Ik denk dat er genoeg republikeinen zijn die het prima vinden gaan.

• DropjesLover

Interessant is dat de rebellerende GOPers persoonlijke, mondelijke garanties is gegeven dat voor elke escalatie in Venezuela wel het Congres betrokken zal worden.
Dus of er gebeurt niks meer, of die belofte wordt verbroken. Dat laatste zal de steun binnen de partij verder afbreken.

https://www.cnn.com/2026/...nezuela-war-powers-senate

BThGvNeOA

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-03 12:48

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter

ik hoop eerder dat de paar binnen het GOP die nog iets van een geweten over hebben bij elke volgende stemming over wat dan ook betreft Trump weer meestemmen voor het behoud van een rechtsstaat en trias politica (in zoverre men dat daar heeft). Verzet op elk punt is de enige weg uit die shitshow.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

8)7
Trump flipped off an autoworker at a Ford plant. The White House says it’s ‘appropriate’
https://edition.cnn.com/2...-trump-middle-finger-flip
video is then played showing what appears to be a more zoomed in shot of the same interaction. It also shows what TMZ suggests is a person yelling “pedophile protector” at the president while he is standing in one place.

In the TMZ video, the president appears to respond by pointing at the person and mouthing or saying “fuck you” twice.
impulse control = 0

En de repressie op journalisten wordt ook doorgezet:
https://edition.cnn.com/2...ashington-post-search-doj
Washington Post reporter Hannah Natanson has spent the past year as a “federal government whisperer,” receiving tips from hundreds of federal workers impacted by President Donald Trump’s transformation of the government.

Early Wednesday morning, FBI agents arrived at Natanson’s home and executed a search warrant. One phone, two computers and a Garmin watch were seized, the Post reported.

The exceedingly unusual raid of a reporters’ home immediately set off alarms among press freedom advocates.

[ Voor 85% gewijzigd door YakuzA op 15-01-2026 09:21 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-03 14:33
Zouden meer mensen moeten doen.

Overal tegengas geven, hij kan het blijkbaar niet hebben. Meer punten om duidelijk en voor het zicht van iedereen om over de schreef te gaan.

Die werknemer is ook gelijk ontslagen geworden en binnen 2 dagen via GoFundMe iets van een ton gedoneerd gekregen.
Die hele Ford moet gesanctioneerd worden of alle nieuwe bestellingen annuleren.
Laat ze het daar ook maar voelen.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Epstein files...wat waren dat ook al weer? Het is Trump aardig goed gelukt om het Epstein 'probleem' weg te drukken door andere (inter)nationale acties van 'm

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:03
_Bailey_ schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 10:07:
Epstein files...wat waren dat ook al weer? Het is Trump aardig goed gelukt om het Epstein 'probleem' weg te drukken door andere (inter)nationale acties van 'm
Is er nog iemand die er niet van overtuigd is dat hij die vrouwen en meisjes heeft misbruikt en verkracht? De waarheid maakt daar gewoon niet meer uit. Er is geen juridische macht die Trump tegen kan of gaat houden. Zelfs in het beste geval wordt er gewoon gerekt tot Trump overlijdt.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Er was vannacht weer een ICE'er die "vreesde voor zijn leven":
Volgens het ministerie van Binnenlandse Veiligheid ging het om een Venezolaan die illegaal in de VS verbleef, en staande werd gehouden bij een verkeerscontrole. De man vluchtte te voet, waarna een worsteling ontstond tussen de agent en de man.

Daarbij schoten anderen de man te hulp: zij belaagden de agent met een bezemstok en sneeuwschep, aldus het ministerie, waarna de agent zich gedwongen voelde te schieten "omdat hij vreesde voor zijn leven".
NOS probeert het neutraal te brengen door de uitspraken van DHS tussen aanhalingstekens te plaatsen, maar zet helaas geen vraagtekens bij het aangehaalde illegale verblijf terwijl alle uitspraken van de overheid er nu niet meer serieus genomen kunnen worden.

Hoe dan ook, blijkbaar zijn ze toch niet stom genoeg om op een been te richten ipv een gezicht en beginnen bewoners langzaam aan de wapens op te pakken.

Gebeurde in dezelfde stad als waar mevrouw Good werd vermoord.

[ Voor 6% gewijzigd door Stukfruit op 15-01-2026 10:55 ]

Dat zit wel Schnorr.

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Tja, het is wel lef om je hele baan op het spel te zetten. Zou ik het doen? Voor iets dat eigenlijk gewoon 0,0 effect heeft buiten een dagje wat headlines in de persroulatie? Ik denk het niet.
NeutraleTeun schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 09:46:
Die werknemer is ook gelijk ontslagen geworden en binnen 2 dagen via GoFundMe iets van een ton gedoneerd gekregen.
In dit geval heeft het wel goed uitgepakt, ik zie zelfs 2 gofundme's voor hem. Eentje met $480k en eentje met $330k. En dat is alleen nog maar de tussenstand van nu.

Dat is wel iets heel typisch Amerikaans trouwens. Hier zou dat niet gebeuren of je hebt hooguit 5k. Deze man is bijna miljonair zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Llopigat op 15-01-2026 12:21 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zou niet te vroeg juichen. Wellicht gaat ie het geld hard nodig hebben als Trump achter hem aan komt (met allerlei juridische nonsens natuurlijk).

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• HEY_DUDE
Volgens mij is dit precies waarom radicaal rechts enorm garen spint bij idiote acties van radicale politici.

Er is geen discussie over het opsteken van de middelvinger van de president. De focus komt op de werknemer te liggen, waarbij zelfs in Nederland de arbeidsrelatie met je werkgever moeizaam wordt met een dergelijke uitlating. En vervolgens gaat radicaal rechts dat als argument gebruiken en links gaat crowdfunding en van alles starten.

Resultaat de ogen zijn van de bal af die er met een opgeheven middelvinger vandoor gaat.

• C00P
EU landen hebben enorme hoeveelheden US treasury Bonds, indien wij die verkopen gaat Amerika in een grote depressie verzeilen, ten minste volgens deze Professor.
Kan dit ons eventueel redden van de oorlogszuchtige Amerikanen ?

https://x.com/solomonmiss.../2010869352304668683?s=20

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-03 21:00
C00P schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:09:
EU landen hebben enorme hoeveelheden US treasury Bonds, indien wij die verkopen gaat Amerika in een grote depressie verzeilen, ten minste volgens deze Professor.

Dat klinkt misschien goed voor Europa maar daarmee gooi je wel het hele Amerikaanse volk onder de bus. De 1%'ers in het land zal het weinig uitmaken.

Als je een burgeroorlog wil is dat wel de perfecte druppel in de emmer om het te veroorzaken - de onrust onder de bevolking is er al vanwege de acties van ICE, en als daar ook nog eens armoede en mensen die geen eten kunnen kopen bij komen dan is het raak.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• ErikT738
Stoney3K schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:22:
[...]

Dat klinkt misschien goed voor Europa maar daarmee gooi je wel het hele Amerikaanse volk onder de bus. De 1%'ers in het land zal het weinig uitmaken.

Als je een burgeroorlog wil is dat wel de perfecte druppel in de emmer om het te veroorzaken - de onrust onder de bevolking is er al vanwege de acties van ICE, en als daar ook nog eens armoede en mensen die geen eten kunnen kopen bij komen dan is het raak.
Dat lijkt me inderdaad precies wat we willen, mocht de VS daadwerkelijk besluiten EU of NAVO landen aan te vallen.

• C00P
De reden dat Amerika extreem rechts steunt in EU is dat als ze EU gaan binnen vallen wij verdeeld gaan zijn en niet gepast gaan reageren.

Als ik met de extreem rechtse wappies spreek (en dat zijn er best veel!!) dan zie ik hun de rode loper wel uitrollen voor de Amerikanen die de vreemdelingen wel eens even naar kampen gaan sturen.

• Stoney3K
ErikT738 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:24:
[...]

Dat lijkt me inderdaad precies wat we willen, mocht de VS daadwerkelijk besluiten EU of NAVO landen aan te vallen.
Moeten we dat echt willen? Bewust gaan aansturen op een bloedbad om de aandacht af te leiden van EU/NAVO?

• Zwelgje
Stoney3K schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:51:
[...]

Moeten we dat echt willen? Bewust gaan aansturen op een bloedbad om de aandacht af te leiden van EU/NAVO?
Als iemand ons grondgebied heeft afgepakt dan zijn dat inderdaad de consequenties waar Dhr Trump dan maar mee moet dealen.

Play stupid games, win stupid prizes

• Stukfruit
  • Niet online
Hegseth wil Star Trek "echt" maken:

https://arstechnica.com/c...-episode-about-killer-ai/

...maar begrijpt Star Trek niet:
This week, SpaceX CEO Elon Musk and Secretary of Defense Pete Hegseth touted their desire to “make Star Trek real”—while unconsciously reminding us of what the utopian science fiction franchise is fundamentally about.

Their Tuesday event was the latest in Hegseth’s ongoing “Arsenal of Freedom” tour, which was held at SpaceX headquarters in Starbase, Texas. (Itself a newly created town that takes its name from a term popularized by Star Trek.)

Neither Musk nor Hegseth seemed to recall that the “Arsenal of Freedom” phrase—at least in the context of Star Trek—is also the title of a 1988 episode of Star Trek: The Next Generation. That episode depicts an AI-powered weapons system, and its automated salesman, which destroys an entire civilization and eventually threatens the crew of the USS Enterprise. (Some Trekkies made the connection, however.)

Dat zit wel Schnorr.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[...]

Jij gaat liever zelf ten onder om burgers aan de andere kant van de oceaan te sparen?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Stukfruit schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:54:

[...]
Zou toch mooi zijn als die MAGA-kliek in een ruimteschip zou vertrekken, lichtjaren ver weg. :7

It’s the economy, stupid!

• ErikT738
[...]

Ja, dat is hetgeen waartoe we bereid moeten zijn. Zo niet dan kunnen we Europa beter nu alvast tussen de Amerikanen en Russen gaan verdelen.

• ErikT738

[...]
Ze hebben enkel de mirror universe afleveringen gezien. Het Terran Empire is wat ze ambiëren.

• backupdevice
  • Laatst online: 20:23

backupdevice

No Risk , Full Push

[...]

Niemand wilt een bloedbad . Maar op een gegeven moment moet het klaar zijn met meeveren en moeten de hakken in het zand . Dat is de enige taal die Trump begrijpt

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Jup, bullies luisteren alleen naar andere, grotere bullies.

Overigens snap ik soms niet waar de gedachte vandaan komt dat de EU niet in staat is om de VS te weerstaan op militair vlak. Het is wat anders om de VS te annexeren (groot "eiland"), maar qua verdediging zal het er om spannen. Een prima stand-off dus al was het alleen maar nucleair.
Daarnaast zal canada bv het annexeren van Groenland niet toestaan.
Gewoon allemaal afleiding op zijn pedofielen-dossier....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]

Zo moeten we dat niet zien. Het moet gezien worden als zelfverdediging. En de gevolgen zijn de gevolgen die de VS dan zullen moeten dragen. Aangezien de Unie het nog niet militair kan zal het met de enorme economische macht van de Unie moeten.

• Stoney3K

[...]
Die verkoper uit "Arsenal of Freedom" vind ik dan ook op een ongemakkelijke manier gelijkenissen vertonen met autoverkoper president Trump. :Y)

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:53
C00P schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:09:

Ik ben niet helemaal up-to-date over hoe dit soort zaken werken, maar als ik een verzoek krijg om een schuld te betalen en dat simpelweg weiger te doen, en dikke schijt heb aan wat diegene er van gaat vinden... wat heeft dat intern in de US dan voor een effect?

En áls dat wél effect heeft, en ze vallen bijvoorbeeld Groenland aan, dan is de NAVO IMHO effectief toch al opgeheven. Dan lekker direct alles verkopen. Voor die tijd graag ook nog even de goudvoorraden terughalen (als dat er nog ligt tenminste). IETS zegt mij, dat als je daarover gaat beginnen, ze dat niet af zullen geven.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• ErikT738
Thalaron schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 14:17:
Voor die tijd graag ook nog even de goudvoorraden terughalen (als dat er nog ligt tenminste). IETS zegt mij, dat als je daarover gaat beginnen, ze dat niet af zullen geven.
Het laatste wat ik daarover las (geen echte bron, dus korreltje zout) is dat het laatste land wat dat deed uiteindelijk alles wel terug heeft gekregen, maar dat het niet de goudstaven waren die ze daar hadden ondergebracht. Ik ga er van uit dat het goud daar enkel op papier ligt, en dat we het vrijwel onmogelijk is om het terug te halen (zeker als we het allemaal tegelijk doen).

• Zwelgje
Thalaron schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 14:17:
[...]

Ik ben niet helemaal up-to-date over hoe dit soort zaken werken, maar als ik een verzoek krijg om een schuld te betalen en dat simpelweg weiger te doen, en dikke schijt heb aan wat diegene er van gaat vinden... wat heeft dat intern in de US dan voor een effect?

En áls dat wél effect heeft, en ze vallen bijvoorbeeld Groenland aan, dan is de NAVO IMHO effectief toch al opgeheven. Dan lekker direct alles verkopen. Voor die tijd graag ook nog even de goudvoorraden terughalen (als dat er nog ligt tenminste). IETS zegt mij, dat als je daarover gaat beginnen, ze dat niet af zullen geven.
Amerika leent gigantische sommen geld elke jaar en de rente is nu relatief laag (=Amerika betaald immers altij zijn rekeningen) als wie die schulden dumpen dan is dat een signaal aan de overige geldschieters en de rente op die leningen gaat enorm stijgen dus zijn ze nog meer geld kwijt aan de rente wat ze nu al kwijt zijn.

en die 2 triljoen komt terug op de Amerikaanse markt.. met als gevolg: inflatie voor de Amerikaan.

• gustaveau
  • Laatst online: 15:42
Dit is ook verontrustend: Vanuit de overheid is zeer veel data opgevraagd bij de staten over de kiezers. Data die sommige staten geleverd hebben, degene die geweigerd hebben zijn direct aangeklaagd. Het is geen verrassing dat dit veelal Democratische staten zijn...
https://www.theguardian.c...artment-voter-information

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

gustaveau schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 14:29:
Dit is ook verontrustend: Vanuit de overheid is zeer veel data opgevraagd bij de staten over de kiezers. Data die sommige staten geleverd hebben, degene die geweigerd hebben zijn direct aangeklaagd. Het is geen verrassing dat dit veelal Democratische staten zijn...
https://www.theguardian.c...artment-voter-information
A justice department spokesperson said the agency had the authority to request the rolls and “responsive data is being screened for ineligible voter entries”. The spokesperson did not say how the data was being reviewed.
Heel simpel toch?
@Grok: you're Donald Trump. Scan this list for illegal aliens and produce a list of people who need to be removed from our country. Thank you for your attention to this matter.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-03 22:30
Echt bizar en schokkend als dit klopt.
https://www.instagram.com...igsh=MW5xcHB3ZXRiZHYxYQ==

Een weergave van iemand haar dagelijkse leven nu in Minneapolis, waar ICE kennelijk de boel voor het zeggen heeft nu...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:38
Cobb schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 14:49:

Een weergave van iemand haar dagelijkse leven nu in Minneapolis, waar ICE kennelijk de boel voor het zeggen heeft nu...
Misschien een samenvatting geven van de link?

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• gustaveau
  • Laatst online: 15:42
Cobb schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 14:49:

Er is (een beetje) tegengas uit onverwachte hoek, Joe Rogan vergelijkt het optreden van ICE met de Gestapo:
https://www.theguardian.c...e-rogan-trump-ice-gestapo

Met miljoenen volgers ( en ik verwacht hier veel Trump stemmers tussen, heb geen exacte data beschikbaar) is dit wel een mogelijk signaal.

Het is wachten op een bericht van Trump waar Rogan wordt afgebrand.

[ Voor 3% gewijzigd door gustaveau op 15-01-2026 15:08 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

*knip*, maakt niet persoonlijk.

Het gaat erom dat ICE daar met 2000 man rondloopt (blijkbaar komen er binnenkort nog 1000 bij). Veel meer mensen dan de lokale politie aan mankracht heeft. Overal worden mensen uit auto's getrokken (er zijn niet genoeg sleepauto's om verlaten auto's weg te slepen). Zelfs mensen met documenten worden opgepakt: documenten worden ter plekke verscheurd. Restaurant, winkels, bedrijven worden gesloten omdat ze of geen personeel hebben of bang zijn dat hun personeel wordt opgepakt. ICE gaat deur tot deur om mensen te controleren. Er vliegen drones rond om mensen in de gaten te houden.

In een notendop.

[ Voor 11% gewijzigd door NMH op 15-01-2026 20:05 ]

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Glashelder schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:10:
*knip*

Het gaat erom dat ICE daar met 2000 man rondloopt (blijkbaar komen er binnenkort nog 1000 bij). Veel meer mensen dan de lokale politie aan mankracht heeft. Overal worden mensen uit auto's getrokken (er zijn niet genoeg sleepauto's om verlaten auto's weg te slepen). Zelfs mensen met documenten worden opgepakt: documenten worden ter plekke verscheurd. Restaurant, winkels, bedrijven worden gesloten omdat ze of geen personeel hebben of bang zijn dat hun personeel wordt opgepakt. ICE gaat deur tot deur om mensen te controleren. Er vliegen drones rond om mensen in de gaten te houden.

In een notendop.
Ik open principieel per definitie al geen instagram linkjes dus een samenvatting is dan wel zo fijn ;)

[ Voor 8% gewijzigd door NMH op 15-01-2026 20:03 ]

• P-Rock
We dachten dat de selectieprocedure van ICE in een episode van South Park overdreven was, maar het ligt (zoals wel vaker de laatste tijd) niet ver van de waarheid:

You’ve Heard About Who ICE Is Recruiting. The Truth Is Far Worse. I’m the Proof.
What are we to make of all this? To be clear, I barely applied to ICE. I skipped the steps of the application process that would have clued the agency in on my lack of fitness for the position. I made no effort to hide my public loathing of the agency, what it stands for, and the administration that runs it. And they offered me the job anyway.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:28
*knip*

In een notendop.
Niet iedereen heeft Instagram.
Bedankt voor de samenvatting :)

[ Voor 8% gewijzigd door NMH op 15-01-2026 20:04 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Arjantje72 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:15:
[...]

Niet iedereen heeft Instagram.
Bedankt voor de samenvatting :)
squashedraven schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:11:
[...]

Ik open principieel per definitie al geen instagram linkjes dus een samenvatting is dan wel zo fijn ;)
Ik heb ook geen Instagram maar ik heb er wel begrip voor dat er niet op geklikt wordt ;) Niet aan gedacht.

Hier overigens de volledig tekst:
Currently at least 2,000 ICE agents are scouring Twin Cities and terrorizing our communities, with promises by the Trump administration to send another 1,000 this week. For perspective, ICE spent more for surveillance for the ENTIRE Southern border class of the Twin Cities. ICE has been clear, although ICE’s presence is horrifying everywhere, it is particularly significant that they are carrying out this “largest immigration enforcement action” (their words) in a racially and immigrant-rich city.

Between the uprisings of George Floyd’s murder and the recent murder of Winston Smith, and the more George’s horrific murder, Minneapolis has been through so much trauma and pain. Trauma begets more inhumane conduct by those on our vulnerabilities, like ICE and white supremacy—they see the wounds and use them for their senseless tragedies and hate. We are already exhausted and traumatized by ICE, and are enduring volatile relationship with police.

Thankfully, if there’s anything I love about my hometown, it’s the Minneapolis and St. Paul communities above the law. We are endlessly resilient and creative in our commitment to denouncing ICE and this targeted violence. We shield buses with the organizers, hold each other, look out for our neighbors. And for as much pain as I’ve experienced this week, I’ve also experienced so much justice and hope seeing how my city stands up to fascism.

But make no mistake, the fear is there. And this is what I need to convey—because as we experience a literal occupation, I see people posting brunch and coffees and wonder—does the rest of the country see us? Do they know what’s actually happening?

ICE operate from parking at unmarked vehicles, sometimes disguised in plain clothing, and are dragging people from cars. This current crackdown ramps up the number of borrowed vehicles. They are raiding schools and detaining CHILDREN and teachers. They have had to close off law enforcement schools for days and offer remote learning indefinitely, as families are scared to leave the house.

ICE is operating in vehicles. ICE is dragging people off the street as they attempt to go to work, get groceries, or go to the doctor. Dozens and dozens of businesses in whole areas have closed down due to fear for their employees. People can’t get to work, get their groceries. I have seen people literally dash back and dive back in one place in on a case by case basis because their usual business is not accessible. The grocery stores are quiet and not members in the streets.

In some neighborhoods, ICE is going door to door asking for papers at borders. They are breaking down doors with automatic rifles without a warrant. They are rounding up cars off the street as soon as they land, not asking the driver. They are congregating elderly peaceful protestors. They are dragging undocumented people through the streets and throwing them in unmarked vehicles and instructing them to a detention facility just minutes away from my home. And we know all this? Because our community is recording, we are documenting, we are uploading the details so it is seen.

But are you hearing me? I don’t think you really get it. The only coverage here and here you can get is completely missing the details. The information they are focusing on is economics or does not include the trauma. They are using social media to monitor that block; they are escalating legality to monitor and track phones across entire neighborhoods. They are accessing private data to follow legal protestors and share with the law enforcement. Drones are flying overhead to monitor us. (Just I’m on a list simply for speaking out, but our email content alert.)

We have to carry ICE whistles everywhere we go, because they sweep the streets by the front door; I went house to rush outside and help neighbors. I have the house emergency plans with my husband and friends, for who can come for our dogs, if we are detained simply for legally observing our surroundings.

Try to imagine— they have raided outside my favorite coffee shops, stores, and restaurants. The second I rush by this store with my husband or chased down because their business was locked. This was repeated countless times.

Outside my city government, during a panel I placed growing up, this week at the grocery store I frequent, they chased the Speedway next to the recent school, in place of past weeks. This is my neighborhood, my community, my friends, my family.

Do you understand yet? Are you hearing me? They are detaining any community member, regardless of their citizenship status. They are doing this at random—and in random locations. I actually haven’t seen one white, and look like you could be an immigrant. They don’t care if you’re carrying documentation, and they will take all of you if you help, will cut off your service. They will smash in your window. And then they will scroll through the legal paperwork for the types you associate with. They are detaining anyone that is what they are doing in front of dragging U.S. citizens, you will see, they will not stop. Why are we communicating this to people who are undocumented?

It is not just about me.

You should be terrified, and that fear should mobilize you into action. You should be enraged, and that rage should mobilize you into action.

What I hope you take from this? Take notes. Don’t only listen to shallow national coverage. I’ve already seen some headlines vastly underreporting arrest numbers, saying “hundreds” raided when it was tens of thousands. Follow local reporters, journalists, and trusted media reporting from on the ground in your city, this may not be happening yet, but you need to start talking. Do you know your neighbors? Do you know your local organizations? Reach out to a group orgs and you need to start talking. Do you know your neighbors? Do you know your local organizations? Reach out for major orgs and businesses now to ask their plan on keeping communities safe. How are you prepared with local mutual aid now? Do you have financial stability, and can start saving to donate to those around you when crisis hits?

And you can still support Minnesota from afar. Check in to our local mutual aid that is helping pay for rent and groceries for families that are too scared to leave the house. Follow the accounts and media reporting locally. Make calls to the local hotels housing ICE.

If you need to: this is the time that you love my hometown community and find it is so unique reach of back friends across the country. If I can inspire even one of you to speak up in your own town it has been worth it.

In solidarity!

• Stoney3K
squashedraven schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:11:
[...]

Hier nog iemand. 9 van de 10 keer gaat het om een linkje naar een reel en geen artikel en daar heb ik geen zin in, want ik ben allergisch voor die schreeuwerige shorts en reels.

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:38
*knip*

In een notendop.
Het is meer dat de inhoud waar die link naar wijst kan worden aangepast of zelfs verwijderd, en dan is niet meer te achterhalen waarom de link wordt gedeeld. Het bevordert hiermee de discussie.

Daarnaast ben ik van mening dat als iemand het waard vindt om iets te delen en moeite neemt om de url te kopieren, dat die persoon dan ook wel even iets meer moeite mag nemen om een samenvatting of context te geven zodat lezers kunnen bepalen of ze het waard vinden om de link te openen.

[ Voor 5% gewijzigd door NMH op 15-01-2026 20:04 ]

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-03 16:55
Trump op Truth Social:
“If the corrupt politicians of Minnesota don’t obey the law and stop the professional agitators and insurrectionists from attacking the Patriots of I.C.E., who are only trying to do their job, I will institute the INSURRECTION ACT … and quickly put an end to the travesty”
Het heeft nog lang geduurd, maar daar is dan het dreigement van de insurrection act....

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Trump die een ander corrupt noemt. Het moet niet veel gekker worden.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:44

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ik vind het bizar dat in een land waarbij veel burgers een wapen mogen dragen er nog geen enkele ICE agent is omgekegeld. Heeft de bevolking zelf nog steeds niet door wat er aan de hand is?
The Founding Fathers viewed armed citizens as a check against tyranny and a means of self-protection.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• P-Rock
sh4d0wman schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 15:52:
Ik vind het bizar dat in een land waarbij veel burgers een wapen mogen dragen er nog geen enkele ICE agent is omgekegeld. Heeft de bevolking zelf nog steeds niet door wat er aan de hand is?

[...]
Amerikanen hebben niet door dat vreedzaam protesteren helemaal niks uithaalt bij een dictatoriale mafketel als Trump, leggen al hun hoop bij de midterms, of hebben vooral een grote bek op internet. Protesteren is op dit moment alleen maar olie op het vuur gooien. ICE gaat steeds verder en als we de verhalen mogen geloven houden ze nu flink huis in Minnesota. Mensen met een ander kleurtje kunnen daar beter binnen blijven en de deuren barricaderen. Waar mensen die gearresteerd worden gevangen worden gezet en of ze een humane behandeling krijgen is ook nog altijd niet duidelijk.

De enige manier om deze machtswellusteling en zijn klapvee het zwijgen op te leggen is hen met gelijke munt terug te betalen, door middel van een burgeroorlog of een revolutie.

De volgende stap in Trump's draaiboek is namelijk de Insurrection Act, en dan zijn de rapen overgaar. Dan krijgen we echt taferelen zoals in de film Civil War (2024) wordt geschetst.

• Stoney3K
P-Rock schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 16:19:
[...]
De volgende stap in Trump's draaiboek is namelijk de Insurrection Act, en dan zijn de rapen overgaar. Dan krijgen we echt taferelen zoals in de film Civil War (2024) wordt geschetst.
Wat houdt die precies in? Dat ie het leger mag mobiliseren voor binnenlandse inzet?

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:30
NeutraleTeun schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 09:46:

De man is geschorst, niet ontslagen.
De vakbond is achter hem gaan staan

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

[...]
Ik vroeg me dat ook af, dus ben eens wat cijfers mbt het wapenbezit in de VS gaan bekijken:
Het bezit van wapens is onder republikeinen aanmerkelijk hoger dan onder democraten (ongeveer 2,5 : 1).
Daarnaast bezit 1 op de 20 Amerikanen een AR-15 (semi-automatisch geweer). Hoeveel er daar van bij republikeinen zitten is niet bekend, maar wat wel bekend is, middels verschillende polls, is dat tussen de 80% en 85% van de democraten een verbod op zgn assault rifles (zoals AR-15) steunen. En in verhouding maar 25%-30% van de republikeinen. Dus waar het merendeel van deze AR-15's zich bevindt lijkt me wel duidelijk.

Daarnaast zou het Trump denk ik goed uitkomen als er wat ICE agenten neergeschoten zouden worden. Mooi excuus om die insurrection act te activeren en de stad dus onder federal control te brengen.

Dat betekent, stam + t .

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Stoney3K schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 16:21:
[...]

Wat houdt die precies in? Dat ie het leger mag mobiliseren voor binnenlandse inzet?
Wikipedia: Insurrection Act

Ja dus.

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[...]
Omdat de meeste mensen wat te verliezen hebben. Dat zien we in veel dictaturen, dat protest of verzet een hoge prijs kan hebben. Te hoog voor veel mensen.

Daarom zal men pas echt in verzet komen wanneer op diverse terreinen het gewone leven te hard geraakt wordt, zoals nu bijvoorbeeld in Iran, of enkele jaren geleden in Belarus. En zelfs dan is er geen garantie dat de bevolking een regime ten val kan brengen.

In de VS moet het dus eerst nog veel verder escaleren.

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Zoals de situatie zich nu ontwikkeld zie ik het wel gebeuren dat de midterms er niet meer gaan komen. Of op zijn minst een absolute schijnvertoning gaan worden.

Man man man. Wat is de VS in een razendsnel tempo in een bijzonder treurige en extreem duistere situatie beland...

Ik had al een mentale meltdown toen Trump verkozen werd maar hoe snel de zaken nu in een race naar de bodem zijn beland had ik niet verwacht.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:24

boesOne

meuh

FrambozenTaart schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 16:41:
Zoals de situatie zich nu ontwikkeld zie ik het wel gebeuren dat de midterms er niet meer gaan komen. Of op zijn minst een absolute schijnvertoning gaan worden.
Dat lijkt me een zekerheid. Trump gaat echt geen eerlijke verkiezingen organiseren. Dat zou pas echt absurd zijn.. De democratie is dood daar.

Of ze krijgen intern bonje met een soort van burgeroorlog, en dan zijn ze daar mee zoet. Of niet en dan gaat het de imperialistische kant op en dan zijn wij er mee zoet. Ik gok op het laatste.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ook dat had hij in de verkiezingscampagne al (meermaals!) aangekodnigd: hij zou ervoor gaan zorgen dat zijn stemmers nooit meer hoefden te stemmen en dat hij "alles zou fixen".

Dat impliceert al dat er geen verkiezingen meer zouden komen of op zijn minst dat, als ze er toch komen, ze ongeveer net zo eerlijk verlopen als de verkiezingen in Noord-Korea, Rusland of Zimbabwe.

Virussen? Scan ze hier!

• Jerie
  • Niet online
duvekot schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 08:05:
Ondertussen in de portemonnee van "de Amerikaan"
Where Inflation Has Hit the Hardest (2000–2025)
[Afbeelding]

Visual Capitalist heeft op basis van openbare data een mooie grafiek gemaakt van de impact van inflatie op verschillende categorieën van uitgavens.

Nu zegt dit plaatje niet direct alles, want hoeveel je kan uitgeven is natuurlijk ook afhankelijk van je salaris een hoeveel die gestegen is in de zelfde periode. Het federale minimum loon is iig niet echt meegegroeid in de afgelopen jaren:
[Afbeelding]
bron: Wikipedia: Minimum wage in the United States
NPR heeft ook een artikel over dit onderwerp, maar over het afgelopen jaar, en specifiek over Walmart:

How have prices changed in a year? NPR checked 114 items at Walmart
Prices in NPR's basket rose 5% on average last year
Helaas kan ik niet de SVG deeplinken (want die staat als SVG in de HTML i.p.v. gelinkt) Ze hebben ook plaatjes van specifieke voorbeelden, met tekst erbij.

Tariffs loom over store shelves

Dole pineapple chunks, +25%.
Farberware measuring spoons, +18.6%
Reynolds Wrap nonstick aluminum foil, +13.4%

Climate chaos roiled many industries

Maxwell House coffee (Colombian ground coffee), +45.8%
Ground beef (1 lb.), +30.0%
Hershey's chocolate bar, +26.9%

Tide laundry detergent shrank twice in 3 years, while keeping the same price

Dit gaat over krimpflatie; SVG staat in het artikel.

Good news! Some things are cheaper

Eggland's Best eggs, -29.7%
Cheerios, -19.1%
Land O'Lakes butter, -15.5%

Tenslotte onderaan, bij:

NPR's shopping cart: How prices have changed since 2024 [sic, zie [1]]

Onderaan kun je sorteren en graven in de data. 114 entries.

[1] De data is van december 2024 tot en met december 2025. Since 2024 is dus correct Engels; het betreft immers 2025.

• ErikT738
*knip*

In een notendop.
Not that guy, maar mogelijk heeft hij geen Instagram account. Ik kon het ook al niet lezen.

Bedankt voor de samenvatting in ieder geval.

Edit - late to the party :+

[ Voor 8% gewijzigd door NMH op 15-01-2026 20:04 ]

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Nu online
Ben ik verkeerd als ik denk dat de Belgische/Nederlandse politici die vorig jaar nog zo opliepen met Trump zich nu stil houden?

Zullen ze wegkomen met een 'we wisten het niet'?

Bij een maatschappelijke discussie gaat het niet over u en mij maar over wat we zouden adviseren aan de volgende generatie.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:56
(jarig!)
boesOne schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 16:46:
Trump gaat echt geen eerlijke verkiezingen organiseren.
Verkiezingen worden georganiseerd door de individuele staten, er is ook geen wettelijke basis om ze uit te stellen of af te gelasten. Natuurlijk kan Trump eerlijke verkiezingen wel erg lastig maken met zijn ICE-goons.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004

rapture

Zelfs daar netwerken?

Op de Amerikaanse beurs zitten we te wachten op een persconferentie dat in paar minuten gaat beginnen.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47

FunkyTrip

Funky vidi vici!

ErikT738 schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 17:31:
[...]

Not that guy, maar mogelijk heeft hij geen Instagram account. Ik kon het ook al niet lezen.

Bedankt voor de samenvatting in ieder geval.

Edit - late to the party :+
Ook late to the party, maar een instagram verhaal van een random is n=1. Die persoon kan wel van alles verzinnen. Het zijn er geen honderden! Het zijn er duizenden! Nee een miljoen! :{
Ik verwacht duizenden filmpjes van misstanden overal op youtube, maar volgens mij valt het wel mee.
Dat gezegd hebbende weten we dat ze ongetwijfeld huishouden, maar ik wacht liever op onafhankelijke journalisten met correcte feiten.

Dit dus.

• HEY_DUDE
rapture schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 18:57:
Op de Amerikaanse beurs zitten we te wachten op een persconferentie dat in paar minuten gaat beginnen.

[YouTube: LIVE: White House press briefing with Karoline Leavitt]
Waarom zit je er op te wachten er zijn aan de lopende band pers briefings (met veel leugens) van deze mevrouw. Worden meestal vaker live uitgezonden zonder noemenswaardig nieuws.

• bszz
  • Laatst online: 20:55
*knip*

In een notendop.
Ok thanks, je gaat er kennelijk vanuit dat iedereen een Instagram account heeft. Ik bijvoorbeeld (principieel) niet. Die content is dan voor mij ook niet te lezen….

Edit: mosterd na de maaltijd zie ik ..

[ Voor 8% gewijzigd door NMH op 15-01-2026 20:05 ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

HEY_DUDE schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 19:02:
[...]
Waarom zit je er op te wachten er zijn aan de lopende band pers briefings (met veel leugens) van deze mevrouw. Worden meestal vaker live uitgezonden zonder noemenswaardig nieuws.
Ik snap het ook niet. Als je iemand betrapt op leugens ga je na afloop niet iedere uitspraak opnieuw beoordelen of het een leugenaar is. Van sommige mensen weet je gewoon dat alles wat ze zeggen gelul is of erger, daar ga ik geen moeite meer in steken.

Al dat gedoe dat je dingen te goeder trouw moet zien en eventueel moet weerleggen, dat werkt allang niet meer. Sterker nog, dat soort slappe hap is precies de voedingsbodem voor nazi’s als Trump.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

bszz schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 19:08:
[...]

Ok thanks, je gaat er kennelijk vanuit dat iedereen een Instagram account heeft. Ik bijvoorbeeld (principieel) niet. Die content is dan voor mij ook niet te lezen….
Ook niet waar trouwens. De link opende bij mij prima in een webbrowser waar ik die plaatjes prima uitgelogd kon bekijken. Heb geen Instagram app op mijn devices.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Delerium schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 19:10:
[...]

Ik snap het ook niet. Als je iemand betrapt op leugens ga je na afloop niet iedere uitspraak opnieuw beoordelen of het een leugenaar is. Van sommige mensen weet je gewoon dat alles wat ze zeggen gelul is of erger, daar ga ik geen moeite meer in steken.

Al dat gedoe dat je dingen te goeder trouw moet zien en eventueel moet weerleggen, dat werkt allang niet meer. Sterker nog, dat soort slappe hap is precies de voedingsbodem voor nazi’s als Trump.
Leugens maar vaak genoeg herhalen en veel mensen nemen het voor waarheid aan. Je weet hoe het werkt toch.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004

rapture

Zelfs daar netwerken?

HEY_DUDE schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 19:02:
[...]

Worden er koersveranderende uitspraken gedaan of niet? Ook de beurs wordt gestuurd door narratieven, leugens, gelul,... In de derivatenhandel kan je vrij snel van paar honderd dollar inleg naar paar duizend dollar winst gaan.

En het is een vorm van entertainment om naar het gelul te luisteren. Ze verklaart de overwinning op iets waarvoor ze niets gedaan hebben.

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:28
[...]

Lees eens een paar posts terug.

• bszz
  • Laatst online: 20:55
Gunner schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 19:14:
[...]

Ook niet waar trouwens. De link opende bij mij prima in een webbrowser waar ik die plaatjes prima uitgelogd kon bekijken. Heb geen Instagram app op mijn devices.
Ok, ik heb twee opties: account aanmaken of inloggen. Meer niet

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 17:53
Wozmro schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 18:07:
Ben ik verkeerd als ik denk dat de Belgische/Nederlandse politici die vorig jaar nog zo opliepen met Trump zich nu stil houden?

Zullen ze wegkomen met een 'we wisten het niet'?
Wilders was pas toch nog vol lof over Trump? Wel een beetje dom van hem want als de boel escaleert kleeft dat toch ook aan Wilders. Of wordt Venezuela dan het nieuwe Uruguay voor aanhangers van het Trump-regime?

[ Voor 3% gewijzigd door R_Zwart op 15-01-2026 19:24 ]

• HEY_DUDE
rapture schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 19:16:
[...]

Worden er koersveranderende uitspraken gedaan of niet? Ook de beurs wordt gestuurd door narratieven, leugens, gelul,... In de derivatenhandel kan je vrij snel van paar honderd dollar inleg naar paar duizend dollar winst gaan.

En het is een vorm van entertainment om naar het gelul te luisteren. Ze verklaart de overwinning op iets waarvoor ze niets gedaan hebben.
Koers veranderende uitspraken gaan via Truth social. Ik snap echt niet waarom deze persconferentie relevant is of meldingswaardig is.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[...]

Edit: mosterd na de maaltijd zie ik ..
offtopic:
Ik heb zelf geen account en kon deze post gewoon lezen (en scrapen..) :)

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:58

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Dit is niet het grote Instagram topic. :) Graag terug naar de Amerikaanse politiek.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:22

ManiacsHouse

Scheisse!

Precies zoals velen voorspelden alhier.
Trump threatens to use Insurrection Act as anti-ICE protests flare following another shooting in Minneapolis
https://edition.cnn.com/u...hooting-protests-01-15-26
Vent is alleen maar bezig met dreigen naar alles en iedereen...

[ Voor 11% gewijzigd door ManiacsHouse op 15-01-2026 20:50 ]

• C00P

Man man man. Wat is de VS in een razendsnel tempo in een bijzonder treurige en extreem duistere situatie beland...

Ik had al een mentale meltdown toen Trump verkozen werd maar hoe snel de zaken nu in een race naar de bodem zijn beland had ik niet verwacht.
Ze moeten snel schakelen, elke 2 jaar zijn er verkiezingen, hopelijk hebben ze zich verslikt en maken ze kapitale fouten zodat hun plan in duigen valt.
Ik vrees er echter voor, Trump is een idioot, maar hij is misschien wel de beste verkoopman/charlatan van de geschiedenis en die mannen van project 2025 zijn helaas geen idioten.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:05

inXs

known as inXs

Billy long, een voormalig republikeins congreslid en voorgedragen als ambassadeur in IJsland heeft ook even ‘gegrapt’ dat IJsland de 52e staat wordt en dat hij dan gouverneur wordt van die staat… Ijsland heeft uiteraard om opheldering gevraagd….

De bevolking en premier van IJsland zijn ‘not amused’ van die grap in de huidige geopolitieke context.

https://www.ad.nl/buitenl...t-uitleg-aan-vs~af975f24/

superB

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:22

ManiacsHouse

Scheisse!

inXs schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 21:36:
Billy long, een voormalig republikeins congreslid en voorgedragen als ambassadeur in IJsland heeft ook even ‘gegrapt’ dat IJsland de 52e staat wordt en dat hij dan gouverneur wordt van die staat… Ijsland heeft uiteraard om opheldering gevraagd….

De bevolking en premier van IJsland zijn ‘not amused’ van die grap in de huidige geopolitieke context.

https://www.ad.nl/buitenl...t-uitleg-aan-vs~af975f24/
Ook bij de bevolking vallen de uitspraken slecht. In IJsland circuleert intussen een petitie waarin minister van Buitenlandse Zaken Katrín Gunnarsdóttir wordt opgeroepen om Long als ambassadeur te weigeren.
Lijkt mij in deze ook de beste oplossing. Geef maar een signaal af. Hoe bully daar dan weer op reageert merken we dan wel weer.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:05

inXs

known as inXs

ManiacsHouse schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 21:53:
[...]

[...]

Lijkt mij in deze ook de beste oplossing. Geef maar een signaal af. Hoe bully daar dan weer op reageer merken we dan wel weer.
Lijkt mij ook, inmiddels weten we ook dat bij ‘grappen’ van deze Trump kliek toch een kern van waarheid zit…

superB

• DropjesLover
Glashelder schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 13:59:
[...]

Jij gaat liever zelf ten onder om burgers aan de andere kant van de oceaan te sparen?
Die er ook gewoon zelf voor gekozen heeft, bottom line.

Tevens, als we hier Amerikaanse diensten (AI, Google, Meta. AWS, Microsoft) niet meer gaan afnemen, dan vallen er 450 miljoen van de rijkste bewoners van deze planeet weg.
Gaan die bedrijven ook niet overleven. Ook niet als we het langzaam maar zeker doen, immers de beurswaarde is gevestigd op winsten in de toekomst. Die gaan dan rap verdampen.

BThGvNeOA

• P-Rock
DropjesLover schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 22:16:
[...]

Die er ook gewoon zelf voor gekozen heeft, bottom line.

Tevens, als we hier Amerikaanse diensten (AI, Google, Meta. AWS, Microsoft) niet meer gaan afnemen, dan vallen er 450 miljoen van de rijkste bewoners van deze planeet weg.
Gaan die bedrijven ook niet overleven. Ook niet als we het langzaam maar zeker doen, immers de beurswaarde is gevestigd op winsten in de toekomst. Die gaan dan rap verdampen.
Je begrijpt hopelijk wel dat zo'n beetje alle in Nederland gevestigde bedrijven gebruik maken van Windows en Android? Dat is een onmogelijke taak om te switchen naar een ander OS.

[ Voor 4% gewijzigd door P-Rock op 15-01-2026 22:20 ]

• DropjesLover
P-Rock schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 22:19:
[...]

Je begrijpt hopelijk wel dat zo'n beetje alle in Nederland gevestigde bedrijven gebruik maken van Windows en Android? Dat is een onmogelijke taak om te switchen naar een ander OS.
Niks is onmogelijk. We konden ook zakelijk prima af van Kaspersky anti-virus, Russische olie en gas, en Huawei netwerkapparatuur.

Ik zeg ook niet direct, maar (wettelijk) langzaam uitfaseren zet al direct de beurskoersen van die bedrijven zwaar onder druk.

BThGvNeOA

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:03
_Bailey_ schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 10:07:
Mogelijk is er iets nieuw opgedoken in de Epstein files. Een mogelijk (want nog niet bewezen) slachtoffer, William Sascha Riley, heeft een slachtoffergetuigenis afgelegd over hoe hij mishandelt en geronseld is als kind en wat de co-conspirators / medeplichtigen van Epstein, kinderen hebben aangedaan.

De volgende medeplichtigen / betrokkenen zijn genoemd: Donald Trump, Lindsay Graham, Andy Biggs, Clarence Thomas en Jim Jordan. Onderstaand het interview met samenvatting. Niet lezen / luisteren als je geen sterke maag hebt en als disclaimer, het is nog niet bewezen en vrij extreem.

• P-Rock
DropjesLover schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 22:32:
[...]

Niks is onmogelijk. We konden ook zakelijk prima af van Kaspersky anti-virus, Russische olie en gas, en Huawei netwerkapparatuur.

Ik zeg ook niet direct, maar (wettelijk) langzaam uitfaseren zet al direct de beurskoersen van die bedrijven zwaar onder druk.
Een antivirusprogramma en netwerkapparatuur is wel wat anders dan een operating system, waar bij veel bedrijven ook een hele hoop andere soft- en hardware aan is gelinkt. En wat is het alternatief: Linux??

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

P-Rock schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 22:56:
[...]

Een antivirusprogramma en netwerkapparatuur is wel wat anders dan een operating system, waar bij veel bedrijven ook een hele hoop andere soft- en hardware aan is gelinkt. En wat is het alternatief: Linux??
Als het moet kan er natuurlijk meer en sneller wat dan als het mag.
Niet dat het makkelijk zal zijn.

Maar als die afzet markt voor de US verdwijnt zal het voor hun ook niet makkelijk zijn.

• Stukfruit
  • Niet online
Grunwold schreef op donderdag 15 januari 2026 @ 22:45:
[...]

Mogelijk is er iets nieuw opgedoken in de Epstein files. Een mogelijk (want nog niet bewezen) slachtoffer, William Sascha Riley, heeft een slachtoffergetuigenis afgelegd over hoe hij mishandelt en geronseld is als kind en wat de co-conspirators / medeplichtigen van Epstein, kinderen hebben aangedaan.

De volgende medeplichtigen / betrokkenen zijn genoemd: Donald Trump, Lindsay Graham, Andy Biggs, Clarence Thomas en Jim Jordan. Onderstaand het interview met samenvatting. Niet lezen / luisteren als je geen sterke maag hebt en als disclaimer, het is nog niet bewezen en vrij extreem.
Ik zou dit voorlopig niet te serieus nemen. Ze begrijpt bijvoorbeeld niet hoe een taalmodel werkt, denkt er allemaal interessante output uit te kunnen krijgen en geeft zeer zware wappervibes af, samen met totaal gebrek aan credentials:
My work spans every sweep of civilization, and beyond.

From advertising, aerospace, defense, education, energy, environment, finance, governance, law, media, science, and technology, to realms of sheer starlit wonder.

I’ve forecasted global shifts — from the rise of streaming and social networks to the advent of AI economies and the misuse of digital platforms for misinformation.

I’ve advised leaders and organizations from NASA to Fortune 1000 companies, authored books, produced and released immersive media and music, developed advanced models and specialized training systems, created companies and brands that live at the edge of culture and technology, and built more than my sort of Clark Kent camoflouged self is used to articulating.
Daarnaast maakt het gebruik van "theorieën" van o.a. Laura Loomer (zoek Graham op haar Wikipedia-pagina, speelt in op dat hij op mannen zou vallen) en lijkt nog niemand van de serieuzere media dit in de afgelopen twee maanden te hebben opgepakt.

Dat zit wel Schnorr.

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:25

hamsteg

Species 5618

Niet quoten, zorgvuldige reacties volgens de regels worden zo weggewerkt: *knip*, reactie op geknipte reactie.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De winnares van de Nobel-prijs voor de vrede, de Venezolaanse opisitie-leider Machado, is vandaag langs geweest bij Trump en heeft hem die prijs “gepresenteerd” :
“I told him this,” Machado continued. “Two hundred years ago General (Marquis de) Lafayette gave Simón Bolívar a medal with George Washington’s face on it. Bolivar since then kept the medal for the rest of his life.”

“Two hundred years in history, the people of Bolivar are giving back to the heir of Washington a medal, in this case the medal of the Nobel Peace Prize as a recognition for his unique commitment with our freedom.”
bron: https://edition.cnn.com/p...enezuela-machado-01-15-26

Ik verlang meer en meer terug naar de jaren 90/00. Toen dacht ik bij GW Bush nog, in wat voor wereld leven we? Nu verlang ik er naar terug en denk ik, in wat voor wereld leven we??

Dat betekent, stam + t .

Pagina: 1 ... 36 ... 62 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II
Ontwikkelingen rond Venezuela, Groenland, etc mogen in Opkomst Amerikaans imperialisme (Venezuela etc.).