kazuka schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 14:46:
Maar er is ook een hele grote groep mensen in de rustbelt die of Trump blind volgen of die altijd rood zullen stemmen "to stick it to the libs". Ook al lijden ze er zelf onder, kunnen ze hun boodschappen niet meer betalen of verliezen ze hun woning. Ze vinden het belangrijker dat ICE alles wat niet white en christian is hardhandig het land uitschoppen en als er dan per ongeluk een blanke soccer mom 3x in haar hoofd wordt geschoten vinden ze dat niet zo erg, had ze maar niet in de weg moeten lopen.
Ik denk dat die groep eng groot is en ook al is Trump een convicted felon of pedo, toch op hem zullen stemmen. Die zijn ook compleet gehersenspoeld door wat de conservatieve media ze voorschotelt. De approval ratings van Trump zullen daarom denk ik ook niet snel onder de 30-25% zakken juist door die hardcore groep.
Er waren voldoende redenen om niet op Trump te stemmen. Die waren er toen al. Zeggen van niet, is geschiedvervalsing. Je hebt altijd 'enablers' en 'meelopers' die vinden dat er 'iets moet veranderen' maar ondertussen 'hopen dat de soep niet zo heet gegeten wordt als ze opgediend wordt'
Mevrouw Good was onderdeel van die groep met al die letters (LGBTQ+), en dat is voor velen voldoende reden om te zeggen /care. Dat is fascisme 101, maar wel de realiteit.
DropjesLover schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 21:08:
[...]
Een riante teken-bonus was al bekend, evenals het kwijtschelden van studieleningen.
Die laatste hangen als een molensteen om al bijna 2 generaties hun nek.
Een bruinhemd worden is financieel bijzonder aantrekkelijk gemaakt...
Mja, maar er zullen ook wel mensen tussen zitten die niet goed gemotiveerd zijn. Die eigenlijk de boel traineren. Malicious compliance, Oscar Schindler, enz. Het is niet altijd even zwart-wit, gelukkig.
Apache4u schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 15:13:
[...]
voor het gemak de lijst , en ik heb er zelf even achter gezet wat de betreffende staat gestemd heeft de afgelopen presidentsverkiezing
California (Dem)
Colorado (Dem)
Connecticut (Dem)
Delaware (Dem)
District of Columbia (Dem)
Illinois (Dem)
Minnesota (Dem)
New York (Dem)
Oregon (Dem)
Rhode Island (Dem)
Vermont (Dem)
Washington (Dem)
Zo, dat was moeilijk he

het is ook zo ironisch dat de Staten die het financieel helemaal niet zo goed doen, op rood stemmen (grote steden zijn vaak wel blauw, minstens minder rood).
De titel van dit artikel is:
FBI doorzoekt woning van Washington Post-journalist die overheid en Trump volgt.
De FBI heeft een huiszoeking gedaan bij journalist Hannah Natanson van The Washington Post. De Amerikaanse verslaggever schrijft over het personeelsbeleid van de overheid en volgde het eerste jaar van de huidige ambtstermijn van president Donald Trump.
[...]
Volgens de krant werd de huiszoeking uitgevoerd vanwege een onderzoek naar een externe medewerker van de overheid. Er zouden geheime documenten mee naar huis zijn genomen, terwijl dat verboden is.
Alle gegevensdragers zijn in beslag genomen. Op zich kan men daar in graven om bewijs te krijgen naar die externe medewerker van de overheid. Als die strafbaar bezig is geweest, dan kan het zijn dat er op gegevensdragens van Natanson bewijsmateriaal staat.
De AIVD heeft zoiets ook een keer geflikt bij ik meen journalisten van De Telegraaf. Als ik het me goed herinner is de AIVD toen teruggefloten. In ieder geval is zoiets niet positief voor je plaats op indices over persvrijheid, zoals deze
Wikipedia: World Press Freedom Index van RSF (Reporters Without Borders). De VS doet het daar bepaald niet goed, ook niet in 2025.