Trump laat zijn niveautje weer eens zien. Of liever het gebrek eraan.
Diddy vraagt om gratie. Trump weigert dat. Tot zover weinig bijzonders.
De weigering is echter niet vanwege wat Diddy gedaan heeft. Nee de weigering is omdat hij het onuitsprekelijk gore lef had om kritiek op Trump te hebben en niet zijn heilige kont te willen kussen.
Dus een corrupte president als Hernandez, die ook nog eens diep in de drughandel zat, krijgt gratie. Degenen die betrokken waren bij Trumps eigen poging tot staatsgreep op 6 januari 2021 waarbij mensen om het leven kwamen, krijgen gratie.
Iemand die iets gezegdheeft wat Trump niet aanstaat, die krijgt geen gratie...
Echt. Wat een niveautje weer.
Diddy vraagt om gratie. Trump weigert dat. Tot zover weinig bijzonders.
De weigering is echter niet vanwege wat Diddy gedaan heeft. Nee de weigering is omdat hij het onuitsprekelijk gore lef had om kritiek op Trump te hebben en niet zijn heilige kont te willen kussen.
Sean “Diddy” Combs heeft via een brief aan president Donald Trump om gratie gevraagd, zo bevestigde de president in een interview met de New York Times. Ondanks de officiële bevestiging van het verzoek laat Trump weten dat hij niet overweegt om de 56‑jarige artiest, die een celstraf van 50 maanden uitzit voor prostitutiegerelateerde feiten, gratie te verlenen.
Volgens de president kwam het verzoek “via een brief”, die hij naar eigen zeggen zelfs wilde tonen aan journalisten, al gebeurde dat uiteindelijk niet. De vraag om clementie komt er ondanks een gespannen relatie tussen beide mannen. Trump zei eerder: “Ik was heel vriendelijk met hem. Ik kon goed met hem opschieten en hij leek een aardige kerel. Maar toen ik me kandidaat stelde, was hij erg vijandig.” In oktober verklaarde hij bovendien: “Ik noem hem Puff Daddy; hij heeft me om gratie gevraagd. Wanneer iemand die je kende daarna vreselijke uitspraken doet… tja, dat maakt het moeilijker.”
Bron: Trump bevestigt gratieverzoek van Sean Combs maar wijst het resoluut af: “Hij heeft vreselijke uitspraken over me gedaan”Combs had Trump tijdens diens mislukte herverkiezingscampagne in 2020 nog scherp bekritiseerd en gezegd dat “witte mannen zoals Trump zouden verbannen moeten worden.” Toch was zijn verzoek niet ondenkbaar, gezien eerdere controversiële presidentiële gratiebeslissingen, waaronder die voor veroordeelde deelnemers aan de bestorming van het Capitool op 6 januari 2021 en voor de voormalige Hondurese president Orlando Hernández.
Het Witte Huis gaf verder geen details over de brief of over eventuele vervolgstappen, maar maakte duidelijk dat het verzoek momenteel geen kans maakt.
Dus een corrupte president als Hernandez, die ook nog eens diep in de drughandel zat, krijgt gratie. Degenen die betrokken waren bij Trumps eigen poging tot staatsgreep op 6 januari 2021 waarbij mensen om het leven kwamen, krijgen gratie.
Iemand die iets gezegdheeft wat Trump niet aanstaat, die krijgt geen gratie...
Echt. Wat een niveautje weer.
Virussen? Scan ze hier!