• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De volgende fase in de bijna Noord-Koreaans aandoende persoonlijkheidscultus rondom Trump:
President Donald Trump heeft het Amerikaanse vredesinstituut in Washington D.C. naar zichzelf vernoemd. Daags voor een cruciale vredesceremonie tussen Rwanda en Congo prijkt de naam van president Donald J. Trump prominent op de gevel.

Het Witte Huis bevestigde de hernoeming en noemde het 'een krachtige herinnering aan wat sterk leiderschap kan betekenen voor de mondiale stabiliteit', aldus woordvoerder Anna Kelly.

De naamswijziging volgt op maanden van conflict. In maart nam de regering-Trump abrupt de controle over het gebouw van 150.000 vierkante meter, ontsloeg personeel en ontmantelde de organisatie. Een daaropvolgende rechtszaak van voormalige medewerkers leidde tot een tijdelijke teruggave van het instituut, maar een hoger beroep draaide dit terug. De definitieve uitspraak wordt pas volgend jaar verwacht.

Het Witte Huis presenteert de hernoeming als eerbetoon aan Trumps diplomatieke prestaties. Critici, onder wie ex-advocaat George Foote, zien het echter als provocatie. De controverse overschaduwt de aanstaande vredesceremonie, waarbij voormalige medewerkers protestacties plannen.
AD Liveblog (https://www.bndestem.nl/b...c-naar-zichzelf~aee50bd8/)

Het is toch te bezopen voor woorden dat een vredesinstituut wordt vernoemd naar één van de meest oorlogszuchtige presidenten uit de Amerikaanse geschiedenis, die een enorme hoeveelheid ellende aan het aanrichten is wereldwijd én in eigen land :X

Virussen? Scan ze hier!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

En daarom moet je nooit een megalomane narcist met een broos ego in die stoel stemmen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:24
Helixes schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:23:
[...]

Er is ook zeker een kans dat het een kwestie death by a thousand cuts wordt - dat er zo veel schandalen in omloop zullen zijn dat niemand deze President nog actief overeind wil houden - of er überhaupt ook maar mee geassocieerd te worden. Deels zal dat inderdaad liggen aan de media en de perceptie. Maar, de schijn van onschendbaarheid van dit Witte Huis is al doorgeprikt.

Eén van de belangrijkste signalen die ik zie is dat Vance op dit moment in een bijzonder negatief daglicht wordt gezet, ook bij de conservatieve media. Nog los van het feit dat hij zo goed als onzichtbaar is, zijn niet blij over zijn keuze van huwelijkspartner. Niemand lijkt hem echt competent te vinden, en de basis valt hem af. Wellicht zien we een voorsortering op een Spiro Agnew momentje.
En ondertussen zijn er signalen dat Vance het succesvolle pro Rusland kamp aanvoert in het Witte Huis. Onzichtbaar betekent niet zonder invloed of macht.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Helixes schreef op donderdag 4 december 2025 @ 11:23:
[...]
Er is ook zeker een kans dat het een kwestie death by a thousand cuts wordt - dat er zo veel schandalen in omloop zullen zijn dat niemand deze President nog actief overeind wil houden - of er überhaupt ook maar mee geassocieerd te worden. Deels zal dat inderdaad liggen aan de media en de perceptie. Maar, de schijn van onschendbaarheid van dit Witte Huis is al doorgeprikt.
Het gaat een beetje door naar het Russische systeem.
Iedereen is corrupt en weet van elkaar dat iedereen corrupt is, op het moment dat er ergens een zondebok moet worden geslachtofferd komt voor degene die uit de pas heeft gelopen en niet 'loyaal' genoeg was ineens de gevangenis voor corruptie of de defenestratie om de hoek kijken.

In zo'n systeem blijven de mensen in gareel en hoeven ze zich over externe druk geen zorgen te maken, totdat ze uit de smaak vallen bij de grote leider.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

wildhagen schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:52:
De volgende fase in de bijna Noord-Koreaans aandoende persoonlijkheidscultus rondom Trump:

[...]

AD Liveblog (https://www.bndestem.nl/b...c-naar-zichzelf~aee50bd8/)

Het is toch te bezopen voor woorden dat een vredesinstituut wordt vernoemd naar één van de meest oorlogszuchtige presidenten uit de Amerikaanse geschiedenis, die een enorme hoeveelheid ellende aan het aanrichten is wereldwijd én in eigen land :X
zien het echter als provocatie.
Dit dus... Arrogantie en de ander frustreren en keihard naaien ten top. En dat terwijl er nog een rechtszaak alsnog loopt. Ze confisceren de boel simpelweg (want hey ik ben de grote leider hier en die bepaalt) en passen (slopen) de boel binnen no time zo aan dat een weg terug lastig is. En natuurlijk het standaard zelf bedachte dictator eerbetoon met beelden, vernoemingen etc zoals we zien in een Noord Korea en zagen in o.a. Irak.
Het is gewoon een greep naar de maximale macht. En MAGA gepeupel vinden het allemaal geweldig want we laten niet over ons heenlopen ofzo ;w

Blijf het bijzonder vinden dat niemand van dat gepeupel denkt hey wacht effe, volgens mij naait hij mij er ook gewoon bij als het hem uitkomt... Brainwashed.

Uit hetzelfde artikel.
Inmiddels meldingen van 'misstanden' in de immigratiedetentiecentra...
Er vinden ‘ernstige misstanden’ plaats in immigratiedetentiecentra in de Amerikaanse staat Florida, waar mensen systematisch worden mishandeld en vernederd. In sommige gevallen komt het neer op marteling. Dat concludeert Amnesty International.
Het is dus niet alleen mensen zonder recht vastzetten, maar de omstandigheden lijken dus op martelingen... Tja als je de gemiddelde ICE typetjes ziet... Lekker stoer en wetteloos doen. Dan liggen martelingen en slecht behandelen natuurlijk op de loer.

Meneer is arrogant en geen knip voor de neus waard... Gaat gewoon door met moorden...
De Amerikaanse minister van Defensie Pete Hegseth heeft meer aanvallen op ‘drugsboten’ aangekondigd. „Het is nog maar het begin van het vernietigen van drugssmokkelboten en van het naar de bodem van de zee sturen van drugsterroristen”, verklaarde hij.
We hebben dus gewoon te maken met fascisten en inmiddels ook oorlogsmisdadiger(s).

[ Voor 33% gewijzigd door ManiacsHouse op 04-12-2025 13:33 ]

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Beter! Elke keer als ik naar Houston ga pak ik daar sowieso demonstratief de kleinst mogelijke huurauto :)

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:28

Player1S

Probably out in the dark

Yakolev schreef op donderdag 4 december 2025 @ 14:38:
[X]

Beter! Elke keer als ik naar Houston ga pak ik daar sowieso demonstratief de kleinst mogelijke huurauto :)
Wat dan vaak voor Europese standaarden best nog een slagschip is 8)7
Ik was in 97-98 uitwisselingsstudent in de VS. Mijn pa reed to een Opel Astra Sedan. Toen ik weg ging vond ik dat toch behoorlijk wat auto. Toen ik terug kwam oogde hij opeens stuk kleiner :o

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Player1S schreef op donderdag 4 december 2025 @ 14:56:
[...]

Wat dan vaak voor Europese standaarden best nog een slagschip is 8)7
Ik was in 97-98 uitwisselingsstudent in de VS. Mijn pa reed to een Opel Astra Sedan. Toen ik weg ging vond ik dat toch behoorlijk wat auto. Toen ik terug kwam oogde hij opeens stuk kleiner :o
Haha inderdaad. En dan ergens op de Katy Freeway ingesloten zitten tussen 4 gigantische pick-up trucks. Ze proberen mij daar altijd te upgraden, nee bedankt!

Maar een heleboel Amerikanen zullen vermoedelijk een kleinere, wat betaalbaardere auto kunnen gebruiken. Wellicht is dit net wat de fabrikanten nodig hebben.

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:47

Auredium

Informaticus Chaoticus

Yakolev schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:10:
[...]

Haha inderdaad. En dan ergens op de Katy Freeway ingesloten zitten tussen 4 gigantische pick-up trucks. Ze proberen mij daar altijd te upgraden, nee bedankt!

Maar een heleboel Amerikanen zullen vermoedelijk een kleinere, wat betaalbaardere auto kunnen gebruiken. Wellicht is dit net wat de fabrikanten nodig hebben.
Momenteel is er in de VS ook een hoge inbeslagname van auto's waar de mensen de leningen niet kunnen afbetalen (schokkend, kuch). Het kan zijn dat er aan de bel is getrokken door het bedrijfsleven dat de reguliere burger eenvoudigweg niet meer in staat is het Amerikaanse formaat auto te betalen en daardoor leningen aangaat waar ze uiteindelijk op defaulten. Dan kun je wel hun auto in beslag nemen maar dat is natuurlijk al een bereden auto waar de waarde van is ingestort.

Kleinere auto's kunnen dan een optie zijn om een alternatief aan te bieden aan mensen die eenvoudigweg geen grote auto's kunnen kopen.

Let wel dat ik mij terdege van bewust ben dat er een reeks Amerikanen is die 'om erbij te horen' een grote auto willen hebben. Maar ik denk dat het voor veel Amerikanen een goed alternatief is als ze ook de kans hebben om de kleinere stadsauto's en hatchbacks kunnen kopen.

Dit ging in het verleden neit omdat regelgeving die auto's deed uitsluiten. Effectief werden door regelgeving de kosten voor dit soort auto's dermate hoog dat bedrijven eenvoudigweg het niet als rendabel zagen ze aan te bieden.

[ Voor 8% gewijzigd door Auredium op 04-12-2025 15:21 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[X]

Wat dan vermoedelijk een Europese of Japanse/Koreaanse merk-auto is?

Die dan met een 1.5 liter 3-cilinder ook nog eens een stuk zuiniger, efficienter én betrouwbaarder is dan een Amerikaanse boodschappen auto met een 5.0-liter V8 oid.

Autos bouwen van een kwaliteit die bij 2025 past ipv bij 1975 kunnen ze in de VS niet nee.

Virussen? Scan ze hier!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

YakuzA schreef op donderdag 4 december 2025 @ 13:20:
[...]

Het gaat een beetje door naar het Russische systeem.
Iedereen is corrupt en weet van elkaar dat iedereen corrupt is, op het moment dat er ergens een zondebok moet worden geslachtofferd komt voor degene die uit de pas heeft gelopen en niet 'loyaal' genoeg was ineens de gevangenis voor corruptie of de defenestratie om de hoek kijken.

In zo'n systeem blijven de mensen in gareel en hoeven ze zich over externe druk geen zorgen te maken, totdat ze uit de smaak vallen bij de grote leider.
Een dictatuur draait natuurlijk altijd op angst. Angst om uit de gratie te vallen bij de dictator. Vooral omdat wettenloosheid troef is wordt het onvoorspelbaar wat de gevolgen zijn van ongehoorzaamheid en rebellie.

It’s the economy, stupid!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:10
Auredium schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:16:
[...]

Momenteel is er in de VS ook een hoge inbeslagname van auto's waar de mensen de leningen niet kunnen afbetalen (schokkend, kuch). Het kan zijn dat er aan de bel is getrokken door het bedrijfsleven dat de reguliere burger eenvoudigweg niet meer in staat is het Amerikaanse formaat auto te betalen en daardoor leningen aangaat waar ze uiteindelijk op defaulten. Dan kun je wel hun auto in beslag nemen maar dat is natuurlijk al een bereden auto waar de waarde van is ingestort.

Kleinere auto's kunnen dan een optie zijn om een alternatief aan te bieden aan mensen die eenvoudigweg geen grote auto's kunnen kopen.

Let wel dat ik mij terdege van bewust ben dat er een reeks Amerikanen is die 'om erbij te horen' een grote auto willen hebben. Maar ik denk dat het voor veel Amerikanen een goed alternatief is als ze ook de kans hebben om de kleinere stadsauto's en hatchbacks kunnen kopen.

Dit ging in het verleden neit omdat regelgeving die auto's deed uitsluiten. Effectief werden door regelgeving de kosten voor dit soort auto's dermate hoog dat bedrijven eenvoudigweg het niet als rendabel zagen ze aan te bieden.
Volgens mij kan je in de VS prima Japanse en Koreaanse, en Europese (Volkswagen) kleinere auto's kopen en rijden. Ik bedoel, een Toyota Camry of Prius, of VW Golf of Honda Civic is daar ook gewoon te koop...

Maar bij grote auto's van matige kwaliteit zit veel meer marge, dus zijn die massaal gepusht door de Amerikaanse fabrikanten.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18:27
Er zit nog iets anders bij waarvan ik denk dat de Amerikanen niet zonder slag of stoot afdrijven naar een dictatuur: Gelatenheid. In Rusland is het eigenlijk al eeuwen zo dat een dictator de macht heeft over miljoenen mensen. Dat waren eerst de Tsaren, daarna de Apparatsjiks van het communisme. Het Jeltsin experiment werkte niet omdat er toen een nieuwe dictator opstond, de Oligarch. Poetin sleurde Rusland eigenhandig terug naar zíjn versie van zowel Apparatsjik als Oligarch. Het volk is al honderden jaren gelang geleerd dat het nauwelijks zin heeft in verzet te komen.

Dat is in de VS iets moeilijker gebleken. Het enige wat zowel Trump als de Maga beweging nu kunnen doen is óf de onvrede van het volk dat hen steeds meer begint te verafschuwen een beetje af te remmen door strategisch geld uit te geven (the Horror) of te proberen zoveel mogelijk te herindelen voor die Midterms. Want ook deze week was er een runoff verkiezing in Tenessee waar normaal de GOP kandidaat met 97% wint, dat was nu 54%. Als dit zo doorgaat kan Donald alleen nog maar de macht houden door alle remmen los te gooien en Full Dictator te gaan.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:47

Auredium

Informaticus Chaoticus

DropjesLover schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:08:
[...]

Volgens mij kan je in de VS prima Japanse en Koreaanse, en Europese (Volkswagen) kleinere auto's kopen en rijden. Ik bedoel, een Toyota Camry of Prius, of VW Golf of Honda Civic is daar ook gewoon te koop...

Maar bij grote auto's van matige kwaliteit zit veel meer marge, dus zijn die massaal gepusht door de Amerikaanse fabrikanten.
Ik weet dat Toyota de verkoop van Yaris had gestopt en Aygo volgens mij er niet eens werd verkocht. De lobby partijen ind e VS maken de verkoop van dit soort kleine wagens vrij lastig. Het is dus niet zo dat een merk ze niet kan verkopen in de VS maar dat winst maken erop vrijwel niet te doen is.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[X]

Ik weet niet of je er blij mee moet zijn. Ik meen dat kleine auto's in de VS uit de gratis zijn geraakt omdat de autofabrikanten trucks pushen. Waarom doen ze dat? Omdat trucks, als zogenaamde bedrijfsvoertuigen, uitgezonderd waren op milieueisen.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat Trump voor een verruiming van de milieueisen voor compacte auto's heeft gekozen en we er dus eigenlijk op achteruit gaan. Het neemt alleen voor Amerikaanse fabrikanten de drijfveer weg om die trucks aan consumenten op te dringen.

Ik hoop dat ik ernaast zit, maar ik vrees het ergste, Trump kennende.
Alex_79 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:10:
Er zit nog iets anders bij waarvan ik denk dat de Amerikanen niet zonder slag of stoot afdrijven naar een dictatuur: Gelatenheid. In Rusland is het eigenlijk al eeuwen zo dat een dictator de macht heeft over miljoenen mensen. Dat waren eerst de Tsaren, daarna de Apparatsjiks van het communisme. Het Jeltsin experiment werkte niet omdat er toen een nieuwe dictator opstond, de Oligarch. Poetin sleurde Rusland eigenhandig terug naar zíjn versie van zowel Apparatsjik als Oligarch. Het volk is al honderden jaren gelang geleerd dat het nauwelijks zin heeft in verzet te komen.

Dat is in de VS iets moeilijker gebleken. Het enige wat zowel Trump als de Maga beweging nu kunnen doen is óf de onvrede van het volk dat hen steeds meer begint te verafschuwen een beetje af te remmen door strategisch geld uit te geven (the Horror) of te proberen zoveel mogelijk te herindelen voor die Midterms. Want ook deze week was er een runoff verkiezing in Tenessee waar normaal de GOP kandidaat met 97% wint, dat was nu 54%. Als dit zo doorgaat kan Donald alleen nog maar de macht houden door alle remmen los te gooien en Full Dictator te gaan.
Dat denken we altijd. En we mogen een ding niet vergeten, het verschil tussen perceptie en realiteit. Een andere grote factor is het probleem van hypernormalisatie. En dan is er nog het voortschrijden van het (ironie) systemisch onderuit halen van het systeem - waar een Republikeinse kandidaat niet "scoort" zoals vereist, volgt dat lokaal en regionaal vervolgens alles gecompromitteerd wordt zodat niet zozeer het volgende resultaat aangepast wordt, maar zodat het niet langer relevant is.

En dan mogen we best eens nadenken over de staat van "surveillance capitalism". Autoritarisme zit ingebakken in elk socio-culturele en politiek-economische dynamiek inmiddels. Dat onderschatten we structureel, want we zien dit enkel in termen van consumptief perspectief. We zien niet vanzelf dat dit een gedrags- en systemische dynamiek is, waar elke toxische predispositie beloond wordt.

Dit is waarom het de afgelopen jaren zo vaak ging over de onderzoeken van Milan Zafirovski, Charles Derber, Karen Stenner en Soshana Zuboff: elk fundament van ordening en gedrag is omgevormd voor elk domein van staat en samenleving én cultuur naar fundamenten van autoritarisme.

We zien dit nog steeds als iets van een "periode Trump". Maar dat is het niet, dat fenomeen "periode Trump" is slechts één katalysator in een transitie die al dik twintig jaar genesteld is, en die enkel aan het versnellen is voor hypernormalisatie - want de rest is al geïntegreerd. Het is alsof het lichaam zich al lang aan de mutatie van de kanker aangepast heeft, het brein heeft het al allemaal verwerkt, enkel de geest loopt er nog achteraan. En de ziel? Die is in de VS al ziek sinds de periode Eisenhower en het National Prayer Breakfast.

Ik begrijp dat we heel erg geneigd zijn om naar het micro- en meso-niveau van ontwikkeling en tijdlijn te kijken. Maar neem eens een stap terug. Het loont zich, hoe hard het ook is als confrontatie, om er eens met een loep van netwerk- en trendanalyse naar te kijken, en dan is het kritiek om met name het werk van Stenner onder de loep te leggen én als loep te gebruiken - zodat we kunnen erkennen hoe fundamenteel de socio-culturele gedragsdynamica veranderd zijn. Dit is waar de echte katalysatoren zitten.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

• Bouke-p
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:42
wildhagen schreef op donderdag 4 december 2025 @ 15:26:
[...]

Wat dan vermoedelijk een Europese of Japanse/Koreaanse merk-auto is?

Die dan met een 1.5 liter 3-cilinder ook nog eens een stuk zuiniger, efficienter én betrouwbaarder is dan een Amerikaanse boodschappen auto met een 5.0-liter V8 oid.

Autos bouwen van een kwaliteit die bij 2025 past ipv bij 1975 kunnen ze in de VS niet nee.
Die rommel die nu in Europa gemaakt word, is ook niet duurzaam. Idioot veel storingen, olieverbruik en na 200k zijn ze op.

Allemaal vanwege milieu eisen. T verbruik is leuk, maar omdat ze snel op zijn alsnog slecht voor het milieu.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Ligt het aan mij of is Rubio de enige die nog in het bezit lijkt van een enigszins normaal stel hersens? Voor zover je van normaal kunt spreken natuurlijk. :X

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Er zit nog iets anders bij waarvan ik denk dat de Amerikanen niet zonder slag of stoot afdrijven naar een dictatuur: Gelatenheid.
We gaan het een beetje zien met de ACA. De achterban is daar met 70% ruim voor, maar de leiding (senaat en trump) wil het eigenlijk niet en zijn zoveel mogelijk tijd aan het rekken.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:40
ManiacsHouse schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:54:
Ligt het aan mij of is Rubio de enige die nog in het bezit lijkt van een enigszins normaal stel hersens? Voor zover je van normaal kunt spreken natuurlijk. :X
Rubio speelt de long game. Zie je hoe hij er in dit kluitje idioten er plots heel positief tegen afsteekt?

Marco Rubio wil President van de Verenigde Staten worden. Er zijn maar weinig dingen die hij doet zonder dat doel voor ogen te hebben. Ik denk dat het op dit moment zijn inschatting is dat het Witte Huis aan het verbrokkelen is (letterlijk, als je naar de West Wing kijkt). Hij kijkt, net als veel politici in het Congres, voorbij de periode-Trump, en stelt vast dat er een tijd komt dat MAGA, de Republikeinen, en Conservatief Amerika het moet stellen zonder hun volksmenner. In dat vacuüm wil hij gaan springen, let maar op.

Dat betekent voor nu dat hij moet doen laten voorkomen alsof hij de meest redelijke persoon is in de kamer - zonder uit de gratie van de Zonnekoning te vallen. Voorlopig gaat hem dat prima af geloof ik. Op die manier kan hij stiekempjes profiel opbouwen als redelijk alternatief voor de toekomst.

Van de politici die er al voor 2016 bij waren is hij één van de laatsten die dat ook daadwerkelijk allemaal lukt. Hij is de meest sluwe van het stel. In zekere zin betekent dat inderdaad dat je ook moet beschikken over een goed stel hersens.

Maar ik hoop dat je begrijpt waar dat vandaan komt.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Want ook deze week was er een runoff verkiezing in Tenessee waar normaal de GOP kandidaat met 97% wint, dat was nu 54%.
om bij de feiten te blijven:
Bij de voorgaande verkiezing voor de zetel van de 7th congressional district in Tennessee in 2024
won de republikeinse kandidaat Mark Green (die teruggetreden was relatief kort na zn verkiezing) met 59.50% van de stemmen...

de huidige uitslag is dus een val van −5.59 procentpunt van de stemmen, wat gezien de korte tijdsduur dus best al indrukwekkend is, maar zeker _niet_ vanaf 90%.
Het district heeft ook een stedelijk gebied (Nashville) dat zeer recent is toegevoegd aan dat overwegend rurale GOP-district (2020), juist ook door de gerrymandering praktijken waarbij stevig democratische gebieden als 'minderheid' opgebroken en aan een stevig republikeins gebied aangeplakt wordenom zo de stemmen daar te 'ontmachten'.

Het meest interssant hieraan is natuurlijk vooral gezien tegen de pogingen van Trump om in alle staten lokale republikeinse partijen aan te zetten nog verder te gerrymanderen... maar dit bergt ook een gevaar in dat juist hierdoor redelijk 'zekere'republikeinse zetels, zoals hier dat 7th congressional uiteindelijk bij een stevig republikeins verlies ook verloren kunnen gaan.
In 2016 haalde de republikeinse kandidate (toen Marsha Blackburn, nu senator voor Tennessee) nog wél 72.2% van de stemmen... maar dat was dus voordat een groot gedeelte van Nashville eraan toegevoegd was.

Wat je nu ziet is dat er langzaam ook binnen de GOP grote twijfels zijn om een kortzichtige poging te ondersteunen naar de volgende midterms de verliezen van de GOP te beperken met stevige en twijfelachtige pogingen de districten nog verder te gerrymanderen... omdat dat mogelijk ook juist tegen de GOP kan werken... zeker als de uitslag van die verkiezing een verschuiving van +10 procentpunten inhoud kan dat een erg gevaarlijk strategie voor de GOP zijn omdat ze door al te sterk te gerrymanderen daardoor misschien juist meer districten alsnog zouden kunnen verliezen.

de pyrrhus overwinning van Matt van Epp in 7th distruct in Tennessee wijst vooral daarop, dat die race onverwacht heel spannend werd en het de GOP financieel enorm veel geld kostte, wat erg gevaarlijk voor hen zal zijn als dat voor de midterms op veel meer gebieden zo zal zijn.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ManiacsHouse schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:54:
Hij is toch de man achter het plan voor regime change in Venezuela? Is dat normaal?

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:26
Ondertussen in de Senaat:
Himes after seeing boat strike video: ‘We killed 2 people who were in deep distress’
“I reviewed the video, and it’s deeply, deeply troubling,” Himes said. “The fact is that we killed two people who were in deep distress and had neither the means nor obviously the intent to continue their mission.”
Dit was naar aanleiding van de briefing van de betrokken Admiraal.

Daarin is ook gesproken over de opdrachten die gegeven waren:
“The admiral confirmed that there had not been a ‘kill them all’ order, and that there was not an order to grant ‘no quarter,'” Himes said. He declined to provide further details.
dus er blijft dus nog onduidelijkheden over de daadwerkelijke opdrachten die gegeven zouden zijn. Er is dus volgens zowel Hagseth als Bradley geen "Kill them all" order gegeven. Het is maar de vraag hoe je deze opdracht dan uitgelegd moet worden:
“As we’ve said from the beginning, and in every statement, these highly effective strikes are specifically intended to be ‘lethal, kinetic strikes.’ The declared intent is to stop lethal drugs, destroy narco-boats, and kill the narco-terrorists who are poisoning the American people. Every trafficker we kill is affiliated with a Designated Terrorist Organization,”
bron
Die kan je naar mijn mening ook wel uitleggen als "Kill them all"

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:37
Helixes schreef op donderdag 4 december 2025 @ 17:13:
[...]

Rubio speelt de long game. Zie je hoe hij er in dit kluitje idioten er plots heel positief tegen afsteekt?

Marco Rubio wil President van de Verenigde Staten worden. Er zijn maar weinig dingen die hij doet zonder dat doel voor ogen te hebben. Ik denk dat het op dit moment zijn inschatting is dat het Witte Huis aan het verbrokkelen is (letterlijk, als je naar de West Wing kijkt). Hij kijkt, net als veel politici in het Congres, voorbij de periode-Trump, en stelt vast dat er een tijd komt dat MAGA, de Republikeinen, en Conservatief Amerika het moet stellen zonder hun volksmenner. In dat vacuüm wil hij gaan springen, let maar op.

Dat betekent voor nu dat hij moet doen laten voorkomen alsof hij de meest redelijke persoon is in de kamer - zonder uit de gratie van de Zonnekoning te vallen. Voorlopig gaat hem dat prima af geloof ik. Op die manier kan hij stiekempjes profiel opbouwen als redelijk alternatief voor de toekomst.

Van de politici die er al voor 2016 bij waren is hij één van de laatsten die dat ook daadwerkelijk allemaal lukt. Hij is de meest sluwe van het stel. In zekere zin betekent dat inderdaad dat je ook moet beschikken over een goed stel hersens.

De volgende volksmenner staat toch al lang klaar achter de schermen? JDV?

• Helixes
Requiem19 schreef op donderdag 4 december 2025 @ 18:12:
De volgende volksmenner staat toch al lang klaar achter de schermen? JDV?
Heb je wel eens voor langer dan 30 seconden naar Vance geluisterd? De beste man is een omhoog gevallen hill billy - géén volksmenner.

Bovendien valt iedereen aan alle kanten hem af. Hij bereikt niks. Hij is onzichtbaar. En hij is, volgens het electoraat dat hij erft van Trump, getrouwd met de verkeerde vrouw.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:10
Bouke-p schreef op donderdag 4 december 2025 @ 16:44:
[...]

Die rommel die nu in Europa gemaakt word, is ook niet duurzaam. Idioot veel storingen, olieverbruik en na 200k zijn ze op.

Allemaal vanwege milieu eisen. T verbruik is leuk, maar omdat ze snel op zijn alsnog slecht voor het milieu.
Onze Megane diesel (met egr enzo) uit 2011 hebben we zonder bijzondere problemen naar 280k km gereden, maar overleed aan een kapotte airco (slangen niet meer leverbaar, 1 jaar in backorder) en aankomend groot onderhoud.
Onze Passat GTE (phev) staat net onder de 200k km en doet het ook prima.
Ik ken er meerdere met een oud fiestaatje en 107 die ook maar niet stuk willen...

Valt echt mee hoor.

Vroeger was een auto, van elk merk, echt op en afgeschreven na 150k km, dat vergeten velen ook. Op een premium gegalvaniseerde Mercedes ofzo na.
Helixes schreef op donderdag 4 december 2025 @ 18:14:
[...]

Heb je wel eens voor langer dan 30 seconden naar Vance geluisterd? De beste man is een omhoog gevallen hill billy - géén volksmenner.

Bovendien valt iedereen aan alle kanten hem af. Hij bereikt niks. Hij is onzichtbaar. En hij is, volgens het electoraat dat hij erft van Trump, getrouwd met de verkeerde vrouw.
30 seconden naar Trump zn onduidelijke, ad-hoc gebazel luisteren is ook een hele opgave...
RM-rf schreef op donderdag 4 december 2025 @ 17:24:
[...]

om bij de feiten te blijven:
Bij de voorgaande verkiezing voor de zetel van de 7th congressional district in Tennessee in 2024
won de republikeinse kandidaat Mark Green (die teruggetreden was relatief kort na zn verkiezing) met 59.50% van de stemmen...

de huidige uitslag is dus een val van −5.59 procentpunt van de stemmen, wat gezien de korte tijdsduur dus best al indrukwekkend is, maar zeker _niet_ vanaf 90%.
Het district heeft ook een stedelijk gebied (Nashville) dat zeer recent is toegevoegd aan dat overwegend rurale GOP-district (2020), juist ook door de gerrymandering praktijken waarbij stevig democratische gebieden als 'minderheid' opgebroken en aan een stevig republikeins gebied aangeplakt wordenom zo de stemmen daar te 'ontmachten'.

Het meest interssant hieraan is natuurlijk vooral gezien tegen de pogingen van Trump om in alle staten lokale republikeinse partijen aan te zetten nog verder te gerrymanderen... maar dit bergt ook een gevaar in dat juist hierdoor redelijk 'zekere'republikeinse zetels, zoals hier dat 7th congressional uiteindelijk bij een stevig republikeins verlies ook verloren kunnen gaan.
In 2016 haalde de republikeinse kandidate (toen Marsha Blackburn, nu senator voor Tennessee) nog wél 72.2% van de stemmen... maar dat was dus voordat een groot gedeelte van Nashville eraan toegevoegd was.

Wat je nu ziet is dat er langzaam ook binnen de GOP grote twijfels zijn om een kortzichtige poging te ondersteunen naar de volgende midterms de verliezen van de GOP te beperken met stevige en twijfelachtige pogingen de districten nog verder te gerrymanderen... omdat dat mogelijk ook juist tegen de GOP kan werken... zeker als de uitslag van die verkiezing een verschuiving van +10 procentpunten inhoud kan dat een erg gevaarlijk strategie voor de GOP zijn omdat ze door al te sterk te gerrymanderen daardoor misschien juist meer districten alsnog zouden kunnen verliezen.

de pyrrhus overwinning van Matt van Epp in 7th distruct in Tennessee wijst vooral daarop, dat die race onverwacht heel spannend werd en het de GOP financieel enorm veel geld kostte, wat erg gevaarlijk voor hen zal zijn als dat voor de midterms op veel meer gebieden zo zal zijn.
Met gerrymanderen verdun je ook je sure-wins en kan het zwar tegenwerken. Maar dan verlies je de popular vote ook al met 66-34%.
Trump zn herverkiezing kenmerken dat het ook in vele democratische districten moeilijk werkt met 55-45% achtige cijfers, en dat Trump ook de algemene popular vote won.

[ Voor 69% gewijzigd door DropjesLover op 04-12-2025 20:43 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
DropjesLover schreef op donderdag 4 december 2025 @ 18:23:
[...]

Onze Megane diesel (met het enzo) uit 2011 hebben we zonder bijzondere problemen naar 280k km gereden, maar overleed aan een kapotte airco (slangen niet meer leverbaar, 1 jaar in backorder) en aankomend groot onderhoud.
Onze Passat GTE (phev) staat net onder de 200k km en doet het ook prima.
Ik ken er meerdere met een oud fiestaatje en 107 die ook maar niet stuk willen...

Valt echt mee hoor.

Vroeger was een auto, van elk merk, echt op en afgeschreven na 150k km, dat vergeten velen ook. Op een premium gegalvaniseerde Mercedes ofzo na.

[...]

30 seconden naar Trump zn onduidelijke, ad-hoc gebazel luisteren is ook een hele opgave...

[...]

Met gerrymanderen Verdun je ook je sure-wins en kan het zwar tegenwerken. Maar dan verlies je de popular vote ook al met 66-34%.
Trump zn herverkiezing kenmerken dat het ook in vele democratische districten moeilijk werkt met 55-45% achtige cijfers, en dat Trump ook de algemene popular vote won.
Sorry hoor maar de levensduur van de mercedessen en Volvos is legendarisch. Die zijn pas na 2000 veel slechter geworden.

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

Modbreak:De discussie over auto's past vast wel ergens anders, hier is dat offtopic.

Tweakers Discord

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Helixes schreef op donderdag 4 december 2025 @ 17:13:
[...]

Dit is ook waar ik bang voor ben. Iedere kandidaat die na Trump komt zal de redelijkheid zelve lijken, maar ondertussen is het Overton window zover opgeschoven dat de nare trekjes van die persoon niet meer opvallen.

Het zal vreemd klinken maar ik beschouw Trump als een "blessing in disguise" voor de rest van de wereld. Trump laat ongefilterd zien hoe een substantieel deel van republikeins Amerika over de rest van de wereld denkt. En bij een volgende republikeinse president is het gedrag misschien beschaafder, de ideeën achter het masker blijven hetzelfde. Maar ondertussen lopen wij dan het risico dat wij ons weer in slaap laten sussen en denken dat de VS weer onze vrienden zijn. Terwijl nu onderhand wel duidelijk is dat de VS de komende decennia niet meer onze vrienden zijn en dat wij niet meer op hen kunnen vertrouwen. Hoe langer Trump blijft zitten, hoe groter de kans dat wij ons losweken van de VS en weer op eigen benen leren te staan. (Alleen te hopen dat er ondertussen niet teveel schade wordt veroorzaakt door het Trump-regime :X ).

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Er is een transcript gelekt van een telefoongesprek tussen Europese leiders over wat er achter de schermen wordt gedacht over hoe MAGA-kanen met Europa omgaan:
French President Emmanuel Macron warned the U.S. could be about to “betray” Ukraine, according to a leaked transcript of a call between European leaders strategizing about how to protect Kyiv.
Zelfs Rutte is het indirect niet eens met de praktijken van "daddy":
Finland’s Stubb seemed to agree with Merz, according to the transcript. “We cannot leave Ukraine and Volodymyr alone with these guys,” he said, apparently referring to Witkoff and Kushner, which attracted agreement from Rutte.

“I agree with Alexander — we must protect Volodymyr [Zelenskyy],” the NATO chief said. NATO declined to comment when reached by POLITICO.
Denk je eens in: er komt een agressor je land binnenvallen, komt dagelijks je inwoners vermoorden, en daarna komt de partij die altijd heeft afgedwongen dat je als continent niet zelf de belangrijkste wapens in handen krijgt (want we hebben de NAVO met steun van de VS) even langs om je verder de afgrond in te duwen.

MAGA in een notendop.

Dit is natuurlijk geen nieuws, maar het benadrukt nog eens hoe achterbaks MAGA is.

Dat zit wel Schnorr.

• Helixes
Okee.

Ik vind het best nieuwswaardig dat het transcript gelekt is. Wie precies staat er bij zo'n lek te baten? De Russen? De Amerikanen? Ik merk graag op dat beide niet deelnamen.

Dit lekken moet echt alarmbellen af laten gaan.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Helixes schreef op donderdag 4 december 2025 @ 19:16:
[...]

Okee.

Ik vind het best nieuwswaardig dat het transcript gelekt is. Wie precies staat er bij zo'n lek te baten? De Russen? De Amerikanen? Ik merk graag op dat beide niet deelnamen.

Dit lekken moet echt alarmbellen af laten gaan.
Dat inderdaad. De inhoud is niet zo verrassend. Maar dat er uberhaupt gelekt wordt moet je wel nerveus maken. Al kan het natuurlijk ook allemaal fake zijn en bedoeld zijn om Europa en Washington uit elkaar te spelen.

Bij nader inzien, de betrokken figuren lijken het gesprek in grote lijnen te bevestigen, en doen er ook niet heel moeilijk over. Kan dus ook nog gewoon een opzettelijk lek zijn. Al zie ik niet echt wat dat in Washington zou bereiken.

[ Voor 17% gewijzigd door downtime op 04-12-2025 21:12 ]

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II