• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:09
wildhagen schreef op donderdag 27 november 2025 @ 10:36:
Maar het is weer een mooie afleiding voor de betokkenheid van Trump bij de Epstein Files natuurlijk. Dat dan weer wel....
En afleiding voor:
  • De belabberde peilingen
  • De belabberde economische cijfers
  • De belabberde inflatie
  • De politieke succesjes in het blauwe kamp
  • De toenemende weerstand van het eigen politieke kamp
Er is veel bereikt in 11 maanden :)

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-01 13:44

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
schumi2004 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:18:
[...]

Ow ben maar niet bang dat had ik al in zijn eerste termijn en ervoor door.
Blijft bijzonder dat men dat aan de andere kant van de plas maar niet inziet.
kijken we er hier anders tegen aan dan? :) We hebben een compleet kabinet verkozen hierop afgelopen 'seizoen'. Ik denk dat we onszelf niet hoger moeten inschatten op dat vlak hoor.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
polthemol schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:28:
[...]

kijken we er hier anders tegen aan dan? :) We hebben een compleet kabinet verkozen hierop afgelopen 'seizoen'. Ik denk dat we onszelf niet hoger moeten inschatten op dat vlak hoor.
Inderdaad. Het feit dat de PVV wederom de grootste partij is geworden bij de meest recente verkiezingen, ondanks het laten klappen van de coalitie, zegt genoeg.

Mensen stemmen keihard met hun onderbuik, ook hier.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
FrambozenTaart schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:31:
[...]

Inderdaad. Het feit dat de PVV wederom de grootste partij is geworden bij de meest recente verkiezingen, ondanks het laten klappen van de coalitie, zegt genoeg.

Mensen stemmen keihard met hun onderbuik, ook hier.
Al vaker genoemd door mij, maar mensen moeten ook echt echt echt 'American Dharma' kijken, waar Steve Bannon gewoon glashelder neerlegt wat er ging gebeuren, wat men ging doen. Inclusief het exporteren van deze politiek richting Europa.

Wij zijn niet anders, we zijn slechts een lager versienummer vooralsnog.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:14
polthemol schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:34:
[...]

Al vaker genoemd door mij, maar mensen moeten ook echt echt echt 'American Dharma' kijken, waar Steve Bannon gewoon glashelder neerlegt wat er ging gebeuren, wat men ging doen. Inclusief het exporteren van deze politiek richting Europa.

Volgens mij een hele poos terug al eens geroepen maar die Steve Bannon is voor mij ook 1 van zo niet DE architect van dit alles.
Heb het begin stukje gezien en heel simplistisch gezegd kan ik niet anders zeggen/vinden dan dat er bij die man zoveel wrok/haat zit over wat er in het verleden gebeurd is.
Hoe die vertelt ook over de film Twelve O'Clock High als voorbeeld/inspiratie en vervolgens herhalend nee schuddend blijft zeggen "Made in Vietnam", Tja, heel gevaarlijke man wat mij betreft.
Zal vanmiddag/vanavond de rest afkijken.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:03

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
polthemol schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:34:
[...]

Het legt in mijn ogen een algemeen probleem bloot van z.g.n. zowel qua economisch als maatschappelijk liberaal ingerichte democratieën, die vrijheid vaak definiëren als eenzijdig absoluut zonder verantwoordelijkheid. Die denkwijze opent de paradoxale situatie dat juist het streven naar zoveel mogelijk vrijheid, juist de deur opent naar onvrijheid. Autoritaire krachten gebruiken de uitgebreide mogelijkheden van liberale vrijheid om het speelveld radicaal te veranderen met desinformatie/propaganda/ondermijning/etc, terwijl liberale krachten alleen proberen terug te vechten via oude spelregels/methoden die steeds minder effectief zijn.

Je zag dit aan Biden, hij zette alleen oude politiek middelen in om autoritaire krachten proberen te stoppen, door veelal alleen in het publieke debat proberen te waarschuwen en mensen te proberen te overtuigen met zo goed mogelijk beleid en typisch voor democraten, proberen coalities te smeden met de autocratische gezinde Republikeinse partij. Een meer actievere benadering schuwde hij (precies hetzelfde zag je in een andere vorm met het Oekraïne dossier), dit zou een overtreding zijn van allerlei liberale democratische/rechtsstatelijk principes. Maar wat zijn die principes waard, als ze na de verkiezingen toch met de voeten worden getreden?

Achter dit liberale principe zit natuurlijk ook een zekere arrogantie en laksheid, er was sinds de jaren 80/90/00 een gedachtegang dat economisch als maatschappelijk liberaal ingerichte democratieën het einde waren van de geschiedenis (Francis Fukuyama).

Wat men was vergeten is dat is dat je een democratie actief moet verdedigen. Want, hoe verder autocratische krachten hun opmars maken in het overnemen van economische, maatschappelijke en politieke discours, hoe moeilijker dat wordt. Want zeker in een democratie krijgt een autocratie uiteindelijk vaak de macht door significante steun (echter niet altijd een meerderheid) van de kiezers, zie ook Weimar, maar nu dus ook de VS met hun kiesstelsel. Probeer maar eens voor democratie te vechten als een significant gedeelte van de kiezers vind dat een autocratie thuishoort in het hart van de democratische rechtstaat.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
defiant schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 11:41:
[...]Wat men was vergeten is dat is dat je een democratie actief moet verdedigen. Want, hoe verder autocratische krachten hun opmars maken in het overnemen van economische, maatschappelijke en politieke discours, hoe moeilijker dat wordt. Want zeker in een democratie krijgt een autocratie uiteindelijk vaak de macht door significante steun (echter niet altijd een meerderheid) van de kiezers, zie ook Weimar, maar nu dus ook de VS met hun kiesstelsel. Probeer maar eens voor democratie te vechten als een significant gedeelte van de kiezers vind dat een autocratie thuishoort in het hart van de democratische rechtstaat.
de bottom line blijft hetzelfde als schoolyard bullies: als iemand eist dat je je lunchgeld afstaat, ga je niet onderhandelen over hoeveel. Je weigert simpelweg, ook al zou het een losing battle geven, ook die vecht je uit.

De VS krijgt nu de rekening van jarenlang maar blijven onderhandelen op alle acties vanuit het GOP. Bij de shutdown ging het tot een dramatische explosie waarbij enkele dissidenten dan maar bedachten om toch het lunchgeld maar af te geven aan de bully, want anders zou hij misschien nog wel nog ergere zaken kunnen doen.

Appeasement werkt nooit tegen agressie, het enige signaal wat je daarmee afgeeft is dat de agressor gewoon door kan gaan op de ingeslagen weg, er zijn geen consequenties.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:25

inXs

known as inXs

Toch vanaf maandag ‘boots on the ground’ in Venezuela? https://www.ad.nl/buitenl...a-aan~ac96f314/?slug_rd=1

superB

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04:21
Ondertussen achter het bureau in de Oval Office:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vm4T1wm-g5lQNYJS1QWRu5KD0wU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ct39ory5fiKfzH0xLZtUyspz.png?f=fotoalbum_large
bron

Mooi verhaal .. maar zoals het nu opgeschreven is zijn dat dus 0 Executive Orders die terug gedraaid worden. Hij kan natuurlijk Executive Orders terug draaien maar dan alleen als hij ze allemaal stuk voor stuk vermeld (zoals hij bijvoorbeeld op dag 1 direct gedaan had).

Dus even afwachten wat, en of, er straks echt wat gepubliceerd gaat worden welke precies zijn terug gedraaid.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:18
duvekot schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:26:
Ondertussen achter het bureau in de Oval Office:
[Afbeelding]
bron

Mooi verhaal .. maar zoals het nu opgeschreven is zijn dat dus 0 Executive Orders die terug gedraaid worden. Hij kan natuurlijk Executive Orders terug draaien maar dan alleen als hij ze allemaal stuk voor stuk vermeld (zoals hij bijvoorbeeld op dag 1 direct gedaan had).

Dus even afwachten wat, en of, er straks echt wat gepubliceerd gaat worden welke precies zijn terug gedraaid.
Kan hij niet aangeklaagd voor laster? Of kan dat in de USA niet?

• duvekot
tiswat schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 07:10:
[...]
Kan hij niet aangeklaagd voor laster? Of kan dat in de USA niet?
Dat kan .. en dat is iets dat Trump natuurlijk ook zelf doet (bijvoorbeeld naar de kranten en media). Maar waarom zou je ... Alleen maar meer aandacht voor iets wat eigenlijk gewoon een afleidingsmanoeuvre is om maar niet over de echte problemen te praten.

En zelfs zonder de toevoeging van de auto pen heeft Trump toch al heel veel Executive Orders van Biden al terug gedraaid. Van de 162 Executive Orders van Biden zijn er nog 76 niet terug gedraaid door Trump. Dus meer dan de helft is al niet meer van toepassing.
Zie Wikipedia: List of executive actions by Joe Biden
en https://www.federalregister.gov/presidential-documents voor de details.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Goh. En Trump maar roepen dat hij zo antidrugs is (dat is immers de smoes die hij gebruikt voor zijn aanvalsplannen op Venezuela) maar als het een vriendje van hem is die voor drugshandel is veroodeeld, dan mag dat gewoon en geeft hij hem gratie:
President Trump heeft aangekondigd dat hij gratie gaat verlenen aan Juan Orlando Hernández, de voormalige president van Honduras. Hernández werd in 2024 in de VS veroordeeld tot 45 jaar cel voor onder meer drugssmokkel.

Hernández was van 2014 tot 2022 president van het Midden-Amerikaanse land. Hij werd enkele weken na het einde van zijn ambtstermijn uitgeleverd aan de VS.

Trump schrijft nu dat "volgens veel mensen die ik zeer respecteer" Hernández "zeer hard en oneerlijk is behandeld".
En he, als de door hem gesteunde kandidaat de verkiezingen verliest krijgt het land met strafmaatregelen te maken:
Trump maakte het bericht op zijn sociale platform Truth Social. Hij sprak daarin ook zijn steun uit voor Nasry Asfura, een partijgenoot van Hernández. Zondag zijn er presidentsverkiezingen in Honduras. Asfura is de kandidaat voor de Conservatieve Nationale Partij.

Trump dreigde in zijn post dat Honduras geen financiële steun meer krijgt als Asfura de verkiezingen verliest.

De 67-jarige Asfura is voor de tweede keer kandidaat voor het presidentschap. Hij is een bouwmagnaat en voormalig burgemeester van de Hondurese hoofdstad Tegucigalpa. Eerder is hij beschuldigd van verduistering van overheidsgeld, maar hij weerspreekt die aantijgingen. Hij neemt het zondag op tegen Rixi Moncada, een linkse advocaat en tegen Salvador Nasralla, een rechtse tv-presentator.
Zie Trump verleent gratie aan oud-president Honduras

Kan Trump zijn naam inmiddels niet beter veranderen naar Don Vito Corleone? Dan kan hij iedereen tenminte een "deal/offer they cannot refuse" geven, om maar met The Godfather te spreken....

Virussen? Scan ze hier!

• duvekot
wildhagen schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 07:45:
Goh. En Trump maar roepen dat hij zo antidrugs is (dat is immers de smoes die hij gebruikt voor zijn aanvalsplannen op Venezuela) maar als het een vriendje van hem is die voor drugshandel is veroodeeld, dan mag dat gewoon en geeft hij hem gratie:

[...]

En he, als de door hem gesteunde kandidaat de verkiezingen verliest krijgt het land met strafmaatregelen te maken:

[...]

Kan Trump zijn naam inmiddels niet beter veranderen naar Don Vito Corleone? Dan kan hij iedereen tenminte een "deal/offer they cannot refuse" geven, om maar met The Godfather te spreken....
Wat ook wel bijzonder is ... Is dat Emil Bove aan dit onderzoek en de veroordeling heeft meegewerkt. Hij was wel al weg bij de overheid toen de uiteindelijke rechtzaak afgerond was, maar het onderzoek was al in 2015 begonnen.

Ik vond deze quote uit het artikel van de New York Times ook wel interessant:
The judge in his case, P. Kevin Castel, had called Mr. Hernández “a two-faced politician hungry for power” who masqueraded as an antidrug crusader while partnering with traffickers. And prosecutors had asked the judge to make sure Mr. Hernández would die behind bars, citing his abuse of power, connections to violent traffickers and “the unfathomable destruction” caused by cocaine.
Wie is er nu ook al weer druk bezig met een anti drugs kruistocht? En geeft ondertussen gratie aan een veroordeelde drugs handelaar? 🤔

En er komt meer en meer wat details naar buiten over die acties tegen de drugssmokkelaars in het Caribisch gebied:
Hegseth order on first Caribbean boat strike, officials say: Kill them all

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het willen terugdraaien van die EO's komt natuurlijk vooral vanuit rancune. Ik bedoel waarom zou je anders zo obsessief o.a willen doorgaan over het gebruik van de autopen, waarvan ik me afvraag of hij die zelf ook niet geeoon gebruikt.

Regeren vanuit rancune lijkt me vooral niet goed voor het land zelf.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• duvekot
Gunner schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 09:08:
Het willen terugdraaien van die EO's komt natuurlijk vooral vanuit rancune. Ik bedoel waarom zou je anders zo obsessief o.a willen doorgaan over het gebruik van de autopen, waarvan ik me afvraag of hij die zelf ook niet geeoon gebruikt.

Regeren vanuit rancune lijkt me vooral niet goed voor het land zelf.
Van de 220 EOs van Trump tijdens zijn eerste termijn zijn er 71 door Joe Biden terug gedraaid (en 5 door Trump zelf .. door ze te vervangen door een andere).

Het is goed om te realiseren dat EO geen "wetten" zijn ... En dat ze ook aangevochten kunnen worden als ze tegen de wet in gaan. Dat is bijvoorbeeld gebeurt met de eerste twee versies van de "Travel Bans" .. maar versie 3 is uiteindelijk goedgekeurd door het Hooggerechtshof todat Joe Biden hem uiteindelijk weer ongeldig verklaarde.

Maar ook andere EOs zijn aangevochten in rechtzaken, maar niet allemaal tot een einde gekomen omdat ze tegen die tijd al weer ingetrokken waren door de volgende president.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:46

FunkyTrip

Funky vidi vici!

duvekot schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 08:01:
En er komt meer en meer wat details naar buiten over die acties tegen de drugssmokkelaars in het Caribisch gebied:
Hegseth order on first Caribbean boat strike, officials say: Kill them all
Poeh, er is geen enkel bewijs dat het uberhaupt drugbootjes zijn, dus ik snap wel dat eventuele getuigen ook uit de weg ruimen. Wederom 0 repercussies. Geen ophef bij andere landen. Niets.

Dit dus.

• duvekot
FunkyTrip schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 11:18:
[...]
Poeh, er is geen enkel bewijs dat het uberhaupt drugbootjes zijn, dus ik snap wel dat eventuele getuigen ook uit de weg ruimen. Wederom 0 repercussies. Geen ophef bij andere landen. Niets.
Hoe zo geen ophef bij andere landen?

Colombia heeft de samenwerking met de US opgezegd, Frankrijk heeft de aanvallen “in strijd met het internationaal recht” verklaard. Nederland en Engeland hebben aangegeven niet meer altijd hun informatie te delen met de US naar aanleiding van deze aanvallen. De UN heeft aangegeven dat het ook tegen het internationale recht in gaat .. dus er is wel degelijk ophef.

Of andere landen er effectief iets tegen kunnen doen? Dat is maar de vraag .. maar je merkt meer en meer dat landen zich afvragen wat ze nog aan de US hebben en zijn zich zeker aan het oriënteren hoe ze zonder de US nog kunnen handhaven.

• Tens
  • Laatst online: 19:03
FunkyTrip schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 11:18:
[...]

True, maar behalve voor smokkeldoeleinden is er voor dit soort go-fast bootjes met 3-4 keer een paar honderd PK aan boord weinig emplooi. (hoeveel brandstof er nodig is om de VS te halen is even de vraag).

[ Voor 6% gewijzigd door Tens op 29-11-2025 13:25 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• duvekot
Ondertussen in het luchtruim van Venezuela:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/avr6v4c9fa25U13QGADA0gePlpE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JAmZ3NDfNz3De2DWuRDwsUN3.png?f=fotoalbum_large
bron

Op deze manier zal die Nobel Vredesprijs weer een stapje verder weg zijn hoop ik.

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:09
duvekot schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 15:00:
[Afbeelding]
bron

Op deze manier zal die Nobel Vredesprijs weer een stapje verder weg zijn hoop ik.
Hij krijgt de prijs voor vrede van FIFA. Die is veel beter natuurlijk dan de Nobelprijs. Dus het zal hem niet zoveel meer uitmaken

• wildhagen
  • Niet online
Dat is nog eens duidelijke oorlogstaal van de Vredespresident, de zelfverklaarde Stable Genius en 'beste dealmaker ooit'.

Als je B-52's en raketten op landen afsturen en ze bedreigen onder 'deal maken' wil scharen, that is.

Nou, richt maar een Nobelprijs voor de Oorlog op. Dan kan je die meteen aan Trump geven, er is geen oorlogszuchtigere president op de wereld dan hij op dit moment.

Virussen? Scan ze hier!

• Alex_79
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 21:23
polthemol schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:15:
[...]

In het geval je het nog niet door hebt: liegen maakt niets meer uit, waarheid of leugens hebben geen waarde in de Amerikaanse politiek, liegen heeft geen enkele consequentie.
Op dat niveau niet, maar op een lager niveau wel. Iedereen keek opzichting naar Mamdani die in New York burgemeester werd. Maar er waren meer verkiezingen voor de lagere wetgeving: burgemeesters posten, een paar staats HvA en staat senaat verkiezingen en staat supreme court. Een aantal burgemeesters posten in de Staat New York in counties die overtuigend voor Trump hadden gestemd in de presidentsverkiezingen zijn naar de Democraten gegaan omdat de kiezers zich bedrogen voelen en de prijzen voor boodschappen alleen maar stijgen ipv dalen. Maar dat trok natuurlijk niet zoveel aandacht als Mamdani

Bron: Politico

https://www.politico.com/...lue-wave-mamdani-00668749

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[Afbeelding]
bron

Precursor voor een militaire actie.
De countdown loopt dus al.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
YakuzA schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 15:54:
[...]

Precursor voor een militaire actie.
De countdown loopt dus al.
Dus binnenkort zien we de eerste drugslabs in de grond gesmolten worden.

March of the Eagles

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
En daarom lijkt MAGA zo op de Russen.

Vrede brengen kun je op verschillende manieren interpreteren. Als je de helft van de mensen doodschiet dan is er misschien vrede, maar je mag er vanuit gaan dat de mensen die er wonen dit niet zo zullen interpreteren.

Helaas voor Donald en Hegseth (die met z'n "kill them all" die fascistische trekjes wel waar lijkt te maken? :X) hebben zij niet goed opgelet tijdens de geschiedenisles en lessen over... euh... het aantal mensen op de rest van de planeet dat tegenwoordig ondanks alle desinformatie makkelijker kan meekijken.

Dat zit wel Schnorr.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:55

ManiacsHouse

Scheisse!

wildhagen schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 15:30:
Dat is nog eens duidelijke oorlogstaal van de Vredespresident, de zelfverklaarde Stable Genius en 'beste dealmaker ooit'.

Als je B-52's en raketten op landen afsturen en ze bedreigen onder 'deal maken' wil scharen, that is.

Nou, richt maar een Nobelprijs voor de Oorlog op. Dan kan je die meteen aan Trump geven, er is geen oorlogszuchtigere president op de wereld dan hij op dit moment.
Hele nare vent gewoon. Ik las ergens een opmerking dat Trump ook richting Den Haag mag nu hij in internationale wateren 'drugsdealers' heeft vermoord. Er zit in Den Haag ook al zo'n type vast. (ben effe kwijt van welk land ook alweer :? )
Dus kom er maar in internationaal strafhof met je arrestatiebevel.....

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Dus Trump kondigt een NOTAM aan? Wat een wereld is dit :')

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

shoombak schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 16:39:
Dus Trump kondigt een NOTAM aan? Wat een wereld is dit :')
Ja even voor een ander land bepalen dat je er niet mag vliegen. En wat als het misgaat? Ze schieten een passagiersvliegtuig uit de lucht? Van het land zelf of ander land welke de boodschap niet heeft ontvangen?
Trump is simpelweg een tweede Putin. Dit flik je gewoon niet. Wat een vent. Ben nu ook wel beetje klaar met Amerikanen in het algemeen. Oh niet gestemt op Trump? Ja jammer joh, tis toch wel gewoon jouw land dat dit veroorzaakt en jullie komen er ook niet tegen in het verzet.

Ik zie de bui al hangen en benieuwd wat voor stront we over ons heen krijgen van deze gek als we dit als Europa gaan veroordelen.

[ Voor 9% gewijzigd door ManiacsHouse op 29-11-2025 17:42 ]

• wildhagen
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 17:40:
[...]

Ja even voor een ander land bepalen dat je er niet mag vliegen. En wat als het misgaat? Ze schieten een passagiersvliegtuig uit de lucht?
Ach dat is al vaker gebeurd. De VS heeft al eerder doodleuk passagiersvliegtuigen uit de lucht geschoten. Zie Wikipedia: Iran Air Flight 655

Virussen? Scan ze hier!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

wildhagen schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 17:46:
[...]

Ach dat is al vaker gebeurd. De VS heeft al eerder doodleuk passagiersvliegtuigen uit de lucht geschoten. Zie Wikipedia: Iran Air Flight 655
En zijn grote vriend Putin redelijk recent nog een vliegtuig van Azerbaijan Airlines en natuurlijk 'onze' MH17... Blijkbaar hoort zoiets op je bucketlist als dictator/autocraat/maffioos (in spee)...

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04:27
ManiacsHouse schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 16:10:
Dus kom er maar in internationaal strafhof met je arrestatiebevel.....
Dat kan niet want dan houdt de IT er mee op, plus nog wat andere onzin waarschijnlijk zoals familieleden die willekeurig vast worden gezet, mochten ze per ongeluk in de VS zijn.

Het is me nog steeds niet duidelijk of al deze instanties nu doen alsof ze nog niet doorhebben wat de VS is geworden om tijd te kopen, of dat ze het daadwerkelijk niet inzien. Met een beetje pech zitten we als Europa over een paar jaar met een oorlog op twee fronten.

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

ErikT738 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 18:10:
[...]

Dat kan niet want dan houdt de IT er mee op, plus nog wat andere onzin waarschijnlijk zoals familieleden die willekeurig vast worden gezet, mochten ze per ongeluk in de VS zijn.

Het is me nog steeds niet duidelijk of al deze instanties nu doen alsof ze nog niet doorhebben wat de VS is geworden om tijd te kopen, of dat ze het daadwerkelijk niet inzien. Met een beetje pech zitten we als Europa over een paar jaar met een oorlog op twee fronten.
Dat dus. Ik zie de arrogante koppen van Trump/Vance/Hegseth al voor me. Ja we zijn Groenland binnen gefietst. Wat wou je doen dan Denemarken/EU? We trekken de stekker wel even uit Office anders. Ze zijn er toe in staat.

Stel meneer gaat nu aanvallen uitvoeren op Venezuela. Dan komt er natuurlijk gerommel in de VN. En wat gaan wij dan stemmen bij resoluties?

[ Voor 8% gewijzigd door ManiacsHouse op 29-11-2025 19:15 ]

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:41
Stukfruit schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 16:05:
En daarom lijkt MAGA zo op de Russen.

Vrede brengen kun je op verschillende manieren interpreteren. Als je de helft van de mensen doodschiet dan is er misschien vrede, maar je mag er vanuit gaan dat de mensen die er wonen dit niet zo zullen interpreteren.

Helaas voor Donald en Hegseth (die met z'n "kill them all" die fascistische trekjes wel waar lijkt te maken? :X) hebben zij niet goed opgelet tijdens de geschiedenisles en lessen over... euh... het aantal mensen op de rest van de planeet dat tegenwoordig ondanks alle desinformatie makkelijker kan meekijken.
De opmerking van Hegseth en de opdracht om overlevenden van een aanval ook te doden is, voor zover ik weet, een oorlogsmisdaad. Je moet in principe overlevers helpen tenzij je daarmee jezelf in gevaar brengt. Alsnog doden is niet toegestaan.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:26
ll roel j schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 18:23:
[...]

De opmerking van Hegseth en de opdracht om overlevenden van een aanval ook te doden is, voor zover ik weet, een oorlogsmisdaad. Je moet in principe overlevers helpen tenzij je daarmee jezelf in gevaar brengt. Alsnog doden is niet toegestaan.
Ach joh, Israël komt er ook al decennia mee weg (afgelopen week weer, vol op beeld), waarom de VS niet?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:41
DropjesLover schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 19:24:
[...]

Ach joh, Israël komt er ook al decennia mee weg (afgelopen week weer, vol op beeld), waarom de VS niet?
Ergens hoop ik dat er ergens in de US nog zelfreinigend vermogen is om dit aan te pakken. Waarschijnlijk ijdele hoop, helaas.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dit is echt de website van het Witte Huis.

Whitehouse.gov - media offender of the week

8)7

Wat een land is dit geworden joh.

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 29-11-2025 21:45 ]

• Stukfruit
  • Niet online
Gunner schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 21:38:

8)7

Gelijk maar even een mailtje sturen naar Flourish om te melden dat hun diensten worden misbruikt op een manier die duidelijk niet onder hun policy vallen.

Actie tegen fascisme kan bestaan uit een simpel mailtje, toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Stukfruit op 29-11-2025 23:18 ]

Dat zit wel Schnorr.

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Gunner schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 21:38:

8)7

En de boel natuurlijk weer verdraaien.
President Trump has never issued an illegal order. The Fake News knew that, but ran with the story anyway.
Daar gaat het dus niet om. Mocht je een illegal order krijgen dan moet je die weigeren. Ze zeggen nergens dat Trump een illegal order heeft gegeven. Maar het MAGA volk is nogal volgzaam en geloven alles.
En wat voor land het is (geworden?)? Een soort van kleuterklas die blijkbaar alleen dit soort meme-achtige taal begrijpen. Ik twijfel serieus aan de gemiddelde intelligentie maar ook aan het inlevingsvermogen van een groot deel van dat volk daar.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Europese inlichtingendienst onthult wat er écht achter vredesplan van Trump voor Oekraïne zit

Een Europese inlichtingendienst heeft aan enkele hooggeplaatste nationale veiligheidsfunctionarissen in Europa onthuld waarom de Amerikaanse president Donald Trump écht vrede wil in Oekraïne. Het stond te lezen in een ‘schokkend’ rapport, dat hun werd toegespeeld ‘in een bruine envelop’, zo meldt The Wall Street Journal. Die niet aangeeft om welke inlichtingendienst het gaat

In het document waren details opgenomen van de commerciële en economische plannen die de regering-Trump in het grootste geheim aan het bekokstoven is met Rusland, onder meer rond het gezamenlijk winnen van zeldzame aardmetalen in het noordpoolgebied.
Volgens een reconstructie van de zakenkrant The Wall Street Journal zijn de geheime onderhandelingen tussen de VS en Rusland al maanden aan de gang. Alles begon met een bezoek van de Russische zakenman Kirill Dmitriëv aan de VS. Dmitriëv is een vertrouweling van president Poetin en het hoofd van het Russische staatsinvesteringsfonds. Hij heeft ooit gestudeerd en gewerkt in de VS en spreekt een taal die de speciale Amerikaanse gezant Steve Witkoff ook spreekt: die van zaken doen.
Volgens mij is het een open artikel verder.

Ik weet niet zo goed hoe hierop te reageren. Het lijkt allemaal zo onwerkelijk dat de VS zo bizar ver afglijdt.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Glashelder schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 23:49:
[...]

Ik weet niet zo goed hoe hierop te reageren. Het lijkt allemaal zo onwerkelijk dat de VS zo bizar ver afglijdt.
Ik weet ook niet zo goed wat hier van te vinden. En dan bedoel ik meer als in klopt dit artikel wel? Hoewel we het natuurlijk allang doorhadden dat er ergens handjeklap werd gedaan. Als.dit wel zo in elkaar zit is dit natuurlijk nogal slecht voor de onderlinge en diplomatieke banden tussen ons en de VS. Waar wij toch al een tijd geleden de koloniale neigingen hebben afgezworen is een Rusland daar in blijven hangen en gaat de VS nu bezig met iets waarvan wij inmiddels weten dat dat ons donkere verleden is.
Ik zie het als een directe aanval op ons vanuit de VS. Als dit klopt dan kunnen we nog meer gestoordheid verwachten van deze hele nare man met zijn vrienden. En ja dan kunnen we gore grapjes verwachten als kom we trekken de stekker even uit Google of Microsoft 365 in Europa... Of ergere chantage...

Dit bevalt me voor geen meter...
https://www.nu.nl/buitenl...ika-historische-fout.html
Brigitte Adriaensen die in dit stuk aan het woord komt ken ik persoonlijk. En er kwam ineens een soort van zorg bij me op. Wat vinden die gasten in Venezuela van haar verhaal. Wat vind Trump met zijn nare vrienden van dit soort reacties. Komt ze nou via via onder een vergrootglas te liggen? Krijgt ze problemen als ze richting Zuid Amerika gaat waar ze voor haar werk regelmatig komt. Wat als ze naar de VS moet naar een universiteit? Dit raakt me enigszins direct en dat vanwege zo'n kwal die denkt even alles te kunnen bepalen in de wereld. :/
ll roel j schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 18:23:
[...]

Ze zijn zowaar wakker aan het worden daar.
GOP senators to join Democrats in investigating Pete Hegseth ‘kill everybody’ allegations
https://www.independent.c...vestigation-b2875013.html
Senators from both sides of the political aisle will join forces to investigate allegations that Defense Secretary Pete Hegseth ordered there to be no survivors in U.S. airstrikes on alleged drug-running boats.

GOP Senator Roger Wicker, Chairman of the Senate Armed Services Committee, and Democratic Senator Jack Reed announced the decision in a joint statement Saturday.
Hegseth is het haasje *O*
(Althans dat hoop ik dan :*) )

[ Voor 22% gewijzigd door ManiacsHouse op 30-11-2025 02:12 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ordinaire maffia praktijken. Meer kan ik er niet van maken.

Trump doet alles voor geld en macht. Zie daar maar eens mee te werken.

• cleef
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

cleef

Veni, vidi, amissa

Over het gedeelte dat US meer naar Rusland neigt vond ik deze ook wel interessant: https://www.bnr.nl/nieuws...e-veiligheid-is-in-gevaar
Nu de anti-Europese en Moskougezinde factie, onder leiding van vicepresident JD Vance steeds duidelijker de overhand krijgt in het Witte Huis loopt de Europese veiligheid groot gevaar
Er zijn dus andere facties "aan het winnen" rondom Trump die de koers verder bepalen. Ik vind de conclusie wel mooi, want er wordt gesteld dat het belangrijk is dat er informatie/duidelijkheid richting de kiezers hier in de eu komt hoe de vork echt in de steel zit daar in de US. Dus dat het onze vrienden niet zijn. Iets wat ik hier ook al een paar keer gelezen heb.

Mooi dat dit soort berichten nu meer en meer in de media komen, dat helpt in ieder geval met de bewustwording.

1 januari begin ik echt! en daarna weer elke maandag!

• duvekot
[...]

Hier een link naar het orginele artikel in de Wall Street Journal:

Make Money Not War: Trump’s Real Plan for Peace in Ukraine
(Als het goed is voor iedereen te lezen)

• DropjesLover
Het is een gigantische worst die die Russen de Amerikanen voor houden. Die ze nooit gaan krijgen.
Russen doen niet aan eerlijk samen spelen samen delen.
Zie hoe alle Russisch-westerse gezamenlijke olie en gasprojecten geëindigd zijn zo rond 2010.
Alle buitenlandse bedrijven zijn weggepest met aanvullende regelgeving, geen handhaving van regels/afspraken en hebben voor miljarden af moeten schrijven. Russische maffia praktijken our sang. Dat verlies je sowieso.

Plus dat de Amerikanen de meuk niet gaan opgraven, de Russen ook niet (vergrijzing en de Russen verliezen nogal wat handjes in Oekraïne).

Maar inderdaad verontrustend de simpele constatering hoeveel bezoeken er al aan Moskou zijn geweest vergeleken met de EU of Oekraïne.
Overleg met Putin over Oekraïne is immers zeer kort. Njet.
Dan moet de rest van de tijd over iets anders gaan...

[ Voor 3% gewijzigd door DropjesLover op 30-11-2025 08:03 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:41
[Afbeelding]
bron

Voor zover ik weet en begrijp is dit gewoon een oorlogshandeling. Dit is, met geweld - of onder dreiging ervan - de souvereiniteit van een land aantasten.

Intussen zijn er onderzoeken gaande naar een mogelijke oorlogsmisdaad tegen Venezolaanse opvarenden van een speedboat.

House and Senate committees launch inquiries into reported second strike on alleged drug boat

Het oorlogs- en maritieme recht is vrij duidelijk over dit soort situaties. Overlevenden van aanvallen op schepen op volle zee dienen gered te worden. Acties en orders ze te doden zijn oorlogsmisdaden. Er wordt gespeculeerd dat dít de reden was dat de verantwoordelijke admiraal is opgestapt.

Edit: Ik had de indruk dat Trump uit was op een Nobelprijs. De nominaties ervoor moeten voor 1 januari binnen zijn, en dat kon worden gezien als de motivatie achter de laatste vredespogingen tussen Rusland en Oekraïne. Trump moet toch ook wel begrijpen dat als hij die wil, hij toch beter geen oorlog begint voor het einde van het jaar? Blijkbaar is die analyse dus toch te beperkt.

Als er al een Nobelprijs wordt uitgereikt voor deze hele situatie, dan gok ik dat die naar Zelensky gaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Helixes op 30-11-2025 12:08 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Het gespuis schermt elkaar lekker af.

https://www.nu.nl/buitenl...odig-voor-verzoening.html
Eerder deze maand schreef de Amerikaanse president Donald Trump een brief aan Herzog met de vraag om Netanyahu "volledige gratie" te verlenen. Netanyahu is een bondgenoot van Trump. Trump vindt dat Netanyahu om "politieke en onrechtvaardige redenen wordt vervolgd".
Man man wat een corrupt volk.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat is wel extreem hypocriet. Trump heeft er zelf nul moeite mee om om politieke en onrechtvaarrdige redenen tegenstanders te vervolgen.

• DropjesLover
https://www.politico.com/...h-serious-people-00670939

Senator Mark Kelly reageert nogal koud op de bedreigingen van Trump en Hegseth.
“I said something very simple and noncontroversial, and Donald Trump said I should be hanged, executed, prosecuted. Pete Hegseth that I should be court-martialed,” the Arizona Democrat told host Kristen Welker. “How ridiculous is this? We say follow the law and this is their response. These are not serious people.”
Double down op het gebrek aan professionaliteit
Kelly said he has not been notified of an investigation from the Navy.

“I was notified about this through a tweet,” he said on “State of the Union.” The communication he received from the FBI, he added, mentioned coming in for an interview but had “no point of contact.”
En als afsluiter, precies zoals het hoort:
When asked if he would cooperate with an investigation, Kelly said, “I’ll follow the law but I’m not going to be bullied, especially by Donald Trump.”
Ik hoop dat het een voorbeeld is voor anderen hoe ze op kunnen staan tegen Trump.

[ Voor 3% gewijzigd door DropjesLover op 30-11-2025 19:47 ]

BThGvNeOA

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Gunner schreef op zondag 30 november 2025 @ 13:25:
Dat is wel extreem hypocriet. Trump heeft er zelf nul moeite mee om om politieke en onrechtvaarrdige redenen tegenstanders te vervolgen.
Dat zie je verkeerd. Die redenen waarom hij ze vervolgt zijn juist zeer rechtvaardig.

In zijn ogen dan. Ik geloof wel écht dat hij het rechtvaardig vind wat hij doet.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Stukfruit
  • Niet online
Glashelder schreef op zondag 30 november 2025 @ 20:15:
[...]

In zijn ogen dan. Ik geloof wel écht dat hij het rechtvaardig vind wat hij doet.
Maar vooral: het wordt dit soort mensen toegestaan om het rechtvaardig te vinden.

Dat zit wel Schnorr.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik geloof wel écht dat hij het rechtvaardig vind wat hij doet.
Oh daar ben ik ook wel van overtuigd. Net zoals wat die Leavitt elke week weer recht staat te praten wat krom is. Als je het maar vaak genoeg herhaalt wordt het vanzelf waarheid voor je.

• Stukfruit
  • Niet online
Gunner schreef op zondag 30 november 2025 @ 20:22:
[...]

Oh daar ben ik ook wel van overtuigd. Net zoals wat die Leavitt elke week weer recht staat te praten wat krom is. Als je het maar vaak genoeg herhaalt wordt het vanzelf waarheid voor je.
Die gelooft alleen haar bankrekening.

Dat zit wel Schnorr.

• DropjesLover
[...]

Dat zie je verkeerd. Die redenen waarom hij ze vervolgt zijn juist zeer rechtvaardig.

Als je liegen definieert als het bewust iets anders dan de waarheid zeggen, dan liegt Trump nooit.
Hij gelooft alles wat hij uitkraamt. 100%, geen twijfel.
Ik ben er van overtuigd dat hij slaagt voor elke leugendetector-test. Ook al sinds zijn eerste presidentschap.

BThGvNeOA

• Stukfruit
  • Niet online
Leugendetector is gebaseerd op pseudowetenschap, dus daar zal hij met dat enthousiasme waarschijnlijk sowieso voor slagen.
The most common and long used measure is the polygraph. A comprehensive 2003 review by the National Academy of Sciences of existing research concluded that there was "little basis for the expectation that a polygraph test could have extremely high accuracy."[4]: 2, 212  There is no evidence to substantiate that non-verbal lie detection, such as by looking at body language, is an effective way to detect lies, even if it is widely used by law enforcement.
Ook dat is Amerika ;)

Dat zit wel Schnorr.

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
ErikT738 schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 18:10:
[...]

Wat heeft het uitvaardigen van een arrestatiebevel voor zin als niemand die van plan is te respecteren? Ook in Europa heeft het geen waarde meer en houden landen zich er niet aan.

• DropjesLover
Brazos schreef op maandag 1 december 2025 @ 07:35:
[...]

Wat heeft het uitvaardigen van een arrestatiebevel voor zin als niemand die van plan is te respecteren? Ook in Europa heeft het geen waarde meer en houden landen zich er niet aan.
"het heeft toch geen zin" is wel echt een knieval naar en afbraak van je eigen instituties.
Niet alleen voor de eigen beeldvorming, maar ook naar de al mogelijke interne randfiguren die hierdoor gesterkt worden om verder te gaan met de grenzen opzoeken/overschrijden.
Het is toestaan dat privileges gevormd worden, hoe bepaalde criminele families / wijken of de maffia onaantastbaar wordt.

Mark Kelly gaat goed in het nieuws, ook nieuwsberichten hoe hij tegen de boot-aanvallen aan kijkt en de regering Trump.
https://www.politico.com/...kes-brown-people-00671086
Iemand sorteert al voor bij eventuele verkiezingen.

BThGvNeOA

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
DropjesLover schreef op maandag 1 december 2025 @ 08:11:
[...]

"het heeft toch geen zin" is wel echt een knieval naar en afbraak van je eigen instituties.
Is de constatering dat het geen zin heeft als niemand er iets mee doet de knieval en afbraak, of de keuze om je niets aan te trekken van je eigen instituties misschien de afbraak en knieval? Ik denk toch het tweede persoonlijk.

• DropjesLover
Brazos schreef op maandag 1 december 2025 @ 08:31:
[...]

Is de constatering dat het geen zin heeft als niemand er iets mee doet de knieval en afbraak, of de keuze om je niets aan te trekken van je eigen instituties misschien de afbraak en knieval? Ik denk toch het tweede persoonlijk.
Absoluut, maar beiden versterken elkaar in een neerwaartse spiraal.

De keuze van een enkeling om zich niet aan de (geest van) regels te houden is gevaarlijk, maar denk ook aan de precendentwerking voor anderen wanneer de instituties zich in gaan houden.
Of bijvoorbeeld journalistiek, misstanden niet meer uitzoeken "want er wordt toch niks mee gedaan" (en gevaarlijker voor de onderzoeker/journalist want geen bescherming van de instituties), defacto zelfcensuur.

Die neerwaardse spiraal moet zo snel mogelijk gestopt worden door net de instituties wel degelijk hun werk te laten doen.
Zie ook de corruptie in Oekraine bij de hoge lui van het ministerie van Energie. Na interne en buitenlandse druk zijn de corruptie-onderzoekers alsnog door gegaan en hebben de hoogste piefen toch het veld geruimd. Als "het toch geen zin" zou hebben was die corruptie verder genormaliseerd.

BThGvNeOA

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 29 november 2025 @ 07:45:

[...]

[...]

Ik hoorde hier vandaag toevallig van en dat is echt van de gekken. Zogenaamd vanwege drugs blazen ze bootjes op zonder bewijs en hij wil zelfs venezuela binnenvallen, maar een veroordeelde drugsbaas laat hij gewoon vrij. :F :F :F :F :F <- Één facepalm is niet genoeg.

En natuurlijk is MAGA stil. :X Als hij hiermee kan wegkomen dan kan hij echt alles doen.

Overigens is dit niet de eerste drugbaas met gratie van hem, Ross Ulbricht van silk road immers ook.

• duvekot
Ondertussen langs de straten in Amerika:
Liberal towns backtrack on license plate trackers amid concerns about privacy — and Trump
“The problem is the federal government is going after a lot of people who aren’t doing anything wrong,” said Marc McGovern, a Democratic city council member and vice mayor in Cambridge, Massachusetts, which voted last month to pause their Flock system due to mounting privacy concerns.

“So for me, a 56-year-old white guy, sure, take a picture of my license plate,” he said. “They’re not coming after me. But it’s not about me. It’s about other groups in our community — people of color, immigrants, people who they are targeting that also need to be safe in our community.”
Verschillende steden zijn dus bezig om de automatische kentekenplaat lezers weer uit de stad te halen. Ze beginnen te snappen dat data die je niet hebt ook niet misbruikt kan worden voor andere zaken dan waarvoor het oorspronkelijk bedoeld was.

En zeker als een privaat bedrijf deze data kan verzamelen en die dan weer kan doorverkopen aan DHS/ICE
More than a dozen local governments across the country in states like Washington, Oregon, Arizona and Texas have suspended or paused their Flock systems in the past year, citing concerns that the data collected by the cameras could be shared with federal agencies — as Flock says it did briefly during the summer through a since-terminated pilot program with the Department of Homeland Security.
Hoe wijd verbreid het delen van data is blijkt wel uit deze reactie:
Josh Thomas, Flock’s chief communications officer, said the number of cities canceling their systems pales next to the thousands of police departments contracted by Flock — and the thousands who’ve voluntarily opted into the federal sharing network — with less than 20 departments nationwide who’ve shuttered or paused their Flock programs due to mounting fears.
Nu is het delen van dit soort data in Nederland natuurlijk ook gewoon mogelijk, maar zijn de Nederlandse/Europese privacywetgeving gelukkig wat steviger (maar ook niet foutloos).

• DropjesLover
Llopigat schreef op maandag 1 december 2025 @ 08:57:
[...]

Ik hoorde hier vandaag toevallig van en dat is echt van de gekken. Zogenaamd vanwege drugs blazen ze bootjes op zonder bewijs en hij wil zelfs venezuela binnenvallen, maar een veroordeelde drugsbaas laat hij gewoon vrij. :F :F :F :F :F <- Één facepalm is niet genoeg.

En natuurlijk is MAGA stil. :X Als hij hiermee kan wegkomen dan kan hij echt alles doen.

Overigens is dit niet de eerste drugbaas met gratie van hem, Ross Ulbricht van silk road immers ook.
Ach ja, ook iemand (David Gentile) veroordeeld voor 7 jaar cel vanwege 1,6 miljard (!!) gefraudeerd te hebben is ook na 12 dagen alweer vrijgelaten: https://www.theguardian.c...ve-convicted-fraud-scheme. Overigens aangeklaagd en veroordeeld door... Letiltia James, waar Trump nu achteraan zit.

Of een fraudeur die 38 miljoen linea-recta van de overheid achterover drukte: https://www.washingtonpos...wartz-trump-pardon-fraud/

BThGvNeOA

• duvekot
DropjesLover schreef op maandag 1 december 2025 @ 09:06:
[...]

Ach ja, ook iemand (David Gentile) veroordeeld voor 7 jaar cel vanwege 1,6 miljard (!!) gefraudeerd te hebben is ook na 12 dagen alweer vrijgelaten: https://www.theguardian.c...ve-convicted-fraud-scheme. Overigens aangeklaagd en veroordeeld door... Letiltia James, waar Trump nu achteraan zit.

Of een fraudeur die 38 miljoen linea-recta van de overheid achterover drukte: https://www.washingtonpos...wartz-trump-pardon-fraud/
James heeft alleen een aanklacht ingediend om het verloren geld terug te krijgen .. de veroordeling voor fraude komt nml uit een ander district in New York. Overigens is er nog 700M in de pot om terug te geven aan de gedupeerden .. en het is ook geen pardon (dus alsof er niets gebeurt is) maar een commutation dus zijn veroordeling blijft staan. Ook wel apart .. hij is samen met zijn zakenpartner veroordeeld .. maar die zit nog wel vast.
Maar ook bijzonder .. het is volgens mij nog steeds niet officieel geregistreerd .. er was alleen een tweet van de "Pardon Czar"

• duvekot
Ondertussen in New Jersey :
Appeals Court Says Alina Habba Is Unlawful U.S. Attorney
In its ruling, the three-judge panel, based in Philadelphia, affirmed an earlier ruling by a Federal District Court judge. The court said that the government’s tactics had violated the law as written and concluded that, overall, the Trump administration appeared to have become frustrated by legal and political barriers to placing its favored U.S. attorneys in charge.
Ze gaan uiteindelijk nog een stapje verder in hij conclusie:
In July, judges in the District of New Jersey declined to extend Ms. Habba’s term and instead tapped a veteran prosecutor, Desiree Leigh Grace, to lead the office. That led Attorney General Pam Bondi to disparage the judges, fire Ms. Grace and elevate Ms. Habba to the role of acting U.S. attorney through a complicated series of maneuvers that were at the heart of the appeal.

But on Monday, the three judges — L. Felipe Restrepo, D. Brooks Smith and D. Michael Fisher — said that each of those maneuvers had violated the complex set of laws that governs vacancies at the top of federal agencies.
Het is niet de eerste keer dat de manier van aanstelling door Trump wordt tegen gehouden door rechters. Dus het is nu afwachten wanneer deze zaken naar het Hooggerechtshof gaan.
The case involving Ms. Habba may be the first of its kind to reach the Supreme Court, though it is possible that a similar case involving the U.S. attorney in Virginia, Lindsey Halligan, could be expedited by virtue of being entangled with criminal cases against President Trump’s enemies.
En in Californië en Nevada zijn gelijksoortige uitspraken gedaan.

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-01 14:35
Morgen is er weer een tussentijdse verkiezing die mogelijk goed uit kan pakken voor een House seat. Het gaat om Tennesee 7, die Trump vorig jaar met 22 punten verschil won en op moment zit er volgens de laatste polls maar 2% tussen de Republikeinse en Democratische deelnemers. Dit is best verrassend omdat het kiesgebied erg gerrymandered is en al jaren donkerrood. Kan dus interessant zijn om morgen de Amerikaanse pers in de gaten te houden, want als de Democraat er in slaagt te winnen komt de meerderheid van Republikeinen in het Huis nog meer onder druk te staan.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:14
Pompi schreef op maandag 1 december 2025 @ 20:17:
Morgen is er weer een tussentijdse verkiezing die mogelijk goed uit kan pakken voor een House seat. Het gaat om Tennesee 7, die Trump vorig jaar met 22 punten verschil won en op moment zit er volgens de laatste polls maar 2% tussen de Republikeinse en Democratische deelnemers. Dit is best verrassend omdat het kiesgebied erg gerrymandered is en al jaren donkerrood. Kan dus interessant zijn om morgen de Amerikaanse pers in de gaten te houden, want als de Democraat er in slaagt te winnen komt de meerderheid van Republikeinen in het Huis nog meer onder druk te staan.
Hoe werkt dat met deze tussentijdse verkiezingen, lijkt wel een soort van stoelendans.

• duvekot
schumi2004 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 07:39:
[...]

Hoe werkt dat met deze tussentijdse verkiezingen, lijkt wel een soort van stoelendans.
Als iemand tussentijds opstapt of overleden is dan moet die plek wel weer opgevuld worden voor de rest van de termijn van die persoon.

Dus het opstappen van MTG gaat ook weer een tussentijdse verkiezing opleveren ergens volgend jaar.

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Hè, gelukkig. Pfew. Hij is gevrijwaard van alle blaam :+ Onbekwame Hegseth heeft het natuurlijk niet gedaan.
De Amerikaanse admiraal Frank Bradley zou volgens het Witte Huis het bevel hebben gegeven voor een omstreden tweede aanval op een boot uit Venezuela op 2 september. Bij die aanval kwamen twee mensen om het leven die al in het water lagen.
https://www.nu.nl/buitenl...lijke-oorlogsmisdaad.html

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ManiacsHouse schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:59:
Hè, gelukkig. Pfew. Hij is gevrijwaard van alle blaam :+ Onbekwame Hegseth heeft het natuurlijk niet gedaan.

[...]

https://www.nu.nl/buitenl...lijke-oorlogsmisdaad.html
hij heeft wel weer opnieuw de naam van zijn ministerie veranderd; Pete is nu voor het eerst Secretary of War Crimes

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:41
_Bailey_ schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:04:
[...]

hij heeft wel weer opnieuw de naam van zijn ministerie veranderd; Pete is nu voor het eerst Secretary of War Crimes
Bradley wordt voor de bus gegooid:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQcQcvc-IJPNHZ4gR2aUJT-vmN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nRkAuXwQB7ZWOS9f1ZolqT4N.jpg?f=fotoalbum_large

• _Bailey_
  • Niet online
Wren schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:14:
[...]

dat had je van mijlenver kunnen zien aankomen. Ook al zou Hegseth verantwoordelijk gehouden worden en/of bestraft. Een dagje later een pardon van Trump voor Hegseth.

De enige man met juiste woorden deze dagen is Senator Mark Kelly

YouTube: LIVE: AZ Sen. Mark Kelly remarks on Pres. Trump, Sec. Hegseth's alle...

zeer mooie speech (van gisteravond) hoe hij Trump en Hegseth aanpakt (eigenlijk echt inhoudelijk, openlijk en als eerste Dem)
Wat mij betreft zien we hier de nieuwe presidentskandidaat voor de Dems hier

[ Voor 36% gewijzigd door _Bailey_ op 02-12-2025 09:26 ]

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:18
[...]

[Afbeelding]
De eindverantwoordelijke is de schuldige toch? Je kunt niet om Hegseth heen. Hij is eindverantwoordelijk.

• _Bailey_
  • Niet online
tiswat schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:34:
[...]

De eindverantwoordelijke is de schuldige toch? Je kunt niet om Hegseth heen. Hij is eindverantwoordelijk.
niet in Trump's wereld. Daar is het áltijd de schuld (cq verantwoordelijkheid) van de ander (eveneens nu met Hegseth vs de Admiraal)

• duvekot
Het is sowieso "onrustig" binnen het Amerikaanse leger:
Fears grow inside military over illegal orders after Hegseth authorized follow-up boat strike
The concerns, reflected in an uptick in calls to the Orders Project — which provides free legal advice to military personnel — come from the likes of staff officers involved in planning the strikes on supposed drug-carrying boats and those in charge of designating those on the vessels as a threat in order to carry out such attacks.
Die organisatie is al jaren geleden opgericht om militairen advies te geven als ze geconfronteerd worden met mogelijke illegale orders.

En ook intern in het leger wordt de druk opgevoerd om maar niet al te kritisch te zijn
Rosenblatt also referenced a staff officer — someone meant to apply their niche expertise to a drafted plan — who was asked to apply their knowledge to a document that designated the individuals being targeted as the enemy, thus allowing the U.S. to attack under the rules of war.

“This person applied their expertise and said, ‘No, this doesn’t meet the standards of my expertise.’ And this person called us because they said, ‘I felt a lot of pressure after I made that decision,’” Rosenblatt said.

While the individual’s action did not constitute a veto on the strikes, they said they were pressured by very senior political appointees to show that there was a unanimous agreement among military officers that the strikes are legally compliant.
Dus hopelijk blijven de militairen trouw aan hun eed en blijven ze kritisch .. vandaar dat de opmerkingen van Kelly en consorten over het kunnen weigeren van illegale orders zo belangrijk is .. en ook de reactie daarop is tekenend voor de huidige leiding.

• saikol
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:08
duvekot schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:39:

[...]

Dus hopelijk blijven de militairen trouw aan hun eed en blijven ze kritisch .. vandaar dat de opmerkingen van Kelly en consorten over het kunnen weigeren van illegale orders zo belangrijk is .. en ook de reactie daarop is tekenend voor de huidige leiding.
Wat dat betreft is het 'mooi' dat ze nu die admiraal onder de bus proberen te gooien, dat zou het besef juist vergroten dat ze kritisch moeten blijven. Per slot van rekening krijg je zonder pardon de oorlogsmisdaden in jouw schoenen geschoven als het de personen bovenop de apenrots kan redden.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Binnenkort waarschijnlijk de volgende escalerende stap:
The president also signaled he planned to soon authorize strikes on targets inside of Venezuela, a move that would represent a significant escalation of an offensive that has for now been confined to international waters.
https://edition.cnn.com/2...e-drug-boat-trump-hegseth

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

[...]

[Afbeelding]
Weet niet wat erger is. De boodschap zelf, of het feit dat hij AI nodig heeft voor zo'n simpele text.

Vlieg 20 december naar Curacao. Kan nog eens spannend worden of vluchten daarnaartoe verstoord gaan worden. We hadden eerst Florida geplanned, maar wilde niet naar het huidige US. Komen ze onze kant op :+

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:02

Auredium

Informaticus Chaoticus

Trump, de man die de Nobelprijs voor de vrede wilde hebben. Het spreekt natuurlijk dat Hegseth heeft het geprobeerd om op Bradley af te schuiven maar is vergeten dat die man bijna letterlijk als oorlogsheld te boek staat. Effectief is het natuurlijk laf van Hegseth dat hij iemand anders onder de boot wilt gooien, of mss moet dat zijn op de boot voor een double tap in dit geval.

Het schandaal is erger omdat Hegseth zelf in het leger heeft gediend wat betekend dat hij effectief wist dat hij een oorlogsmisdaad beging. Voor Trump zal dit minder een ding zijn, die staat met 1 been in het graf. Maar Hegseth zal nog een lange tijd politiek willen bedrijven. De vraag is hoe lang Trump hem zal kunnen beschermen.

De legertop zal in ieder geval niet blij zijn met Hegseth. Eerst laat hij alle generaals naar Washington komen voor iets wat effectief een verkoop praatje is voor timeshare woningen. Nu laat Hegseth zien dat hij in een toch al onpopulair conflict ook nog eens oorlogsmisdaden begaat en er onderuit probeert te komen ten kosten van personeel.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• wildhagen
  • Niet online
Trump maakt er nu ook een zootje van binnen de NATO door bodgenoten het communiceren onmogelijk te maken.
Volgens de chef van het Duitse leger, luitenant-generaal Christian Freuding, heeft het Amerikaanse ministerie van Defensie alle communicatie verbroken met zijn Duitse evenknie. Dat heeft hij gezegd in een interview met het Amerikaanse magazine The Atlantic.

Volgens Freuding kon hij vroeger ‘dag en nacht’ berichten sturen naar het Amerikaanse ministerie van Defensie. De laatste tijd is die communicatie echter ‘verbroken, echt verbroken’, zegt hij. Zo liet de regering-Trump een paar maanden geleden niet weten dat enkele geplande wapenleveringen aan Oekraïne niet zouden doorgaan.

Om toch nog iets te weten te komen over het Amerikaanse defensiebeleid, heeft Freuding zich nu tot de Duitse ambassade in Washington D.C. gewend. Daar ‘probeert iemand nu een contactpersoon te vinden in het Pentagon’ om mee te communiceren.

De vertroebeling van de relatie kon niet op een slechter moment komen. ‘We zijn een echte bondgenoot en vriend aan het verliezen, net op een moment dat een vijand voor de deur staat’, aldus luitenant-generaal Freuding. Daarmee verwijst Freuding naar de Russische president Vladimir Poetin, die Oekraïne binnenviel.
Bron em meer info: Legerchef Duitsland: Amerika heeft alle communicatie verbroken met ons ministerie van Defensie

Als de VS dan toch al contact wil verbreken met de NAVO, misschien moeten we dan ook maar stoppen met betalen aan de NAVO.

Virussen? Scan ze hier!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

wildhagen schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:11:
Trump maakt er nu ook een zootje van binnen de NATO door bodgenoten het communiceren onmogelijk te maken.

[...]

Bron em meer info: Legerchef Duitsland: Amerika heeft alle communicatie verbroken met ons ministerie van Defensie

Als de VS dan toch al contact wil verbreken met de NAVO, misschien moeten we dan ook maar stoppen met betalen aan de NAVO.
Zo liet de regering-Trump een paar maanden geleden niet weten dat enkele geplande wapenleveringen aan Oekraïne niet zouden doorgaan.
Dan vraag ik me af of dit dan het spul is waar wij voor zouden gaan betalen of al betaald hebben. Dat was toch de afspraak? VS levert wij betalen. Zo ga je niet met je zakenpartners om toch Donald T.?
Navo is niet alleen de VS.

Tja en verder... Man man wat een ....... :N volk... Ze laten ons gewoon vallen. Ik zie een schone taak voor Jetten om een een hele grote bek op te gaan zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door ManiacsHouse op 03-12-2025 13:45 ]

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:25

inXs

known as inXs

Dit kan interessant worden (maar misschien ook niet): https://www.bnr.nl/nieuws...d-om-ultrabewerkt-voedsel

San Francisco klaagt diverse grote bedrijven aan (waaronder coca cola /heinz) vanwege de gezondheidsrisico’s van ultrabewerkt eten.

Nu hebben ze schijnbaar wellicht de minister Kennedy op hun hand, want naast het feit dat hij fervent complottheorieën aanhangt is hij ook behoorlijk tegenstander van ultrabewerkt eten….

Maar…. San Francisco is behoorlijk blue/democratisch en is Trump vriendjes met een paar van deze grote multinationals. Ben benieuwd of hij er nog iets van vindt.

superB

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:41
Trump gaat even racistisch los terwijl er een groep jaknikkers omheen staat:

https://bsky.app/profile/...social/post/3m74fsnkrls2w

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 22:46
Alligator Alcatraz begint verdacht veel op een concentratiekamp te lijken https://www.ad.nl/buitenl...eketend-in-kooi~aee50bd8/

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01:45
HEY_DUDE schreef op donderdag 4 december 2025 @ 07:42:
Alligator Alcatraz begint verdacht veel op een concentratiekamp te lijken https://www.ad.nl/buitenl...eketend-in-kooi~aee50bd8/
Wellicht denkt Trump… wat ze in China doen met de Oeigoeren kunnen wij ook. Daar hoor je inmiddels ook (vrijwel) niets meer over en daarbij is Trump al fan van diverse dictators.

Het zou mij weinig verbazen dat de meerderheid van zijn achterban dit helemaal dikke prima zal vinden (zolang ze er zelf maar niet zitten).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• HEY_DUDE
Thalaron schreef op donderdag 4 december 2025 @ 07:48:
[...]

Wellicht denkt Trump… wat ze in China doen met de Oeigoeren kunnen wij ook. Daar hoor je inmiddels ook (vrijwel) niets meer over en daarbij is Trump al fan van diverse dictators.

Het zou mij weinig verbazen dat de meerderheid van zijn achterban dit helemaal dikke prima zal vinden (zolang ze er zelf maar niet zitten).
Zolang het maar enge buitenlanders zijn met een kleurtje en niet echte mensen.

• Helixes
Thalaron schreef op donderdag 4 december 2025 @ 07:48:

Dit is wat er gebeurd wanneer je mensen hun menselijkheid ontzegt. Zonder menselijkheid zijn mensen beesten, en wat je ziet is dat die mensen dan ook als beesten zullen worden behandeld. Wat er rest zijn patronen die we herkennen uit de bio-industrie.

Het is een duidelijk patroon dat doorheen de historie terugkeert - of het nu gaat om Duitsers, of Soviets, of Chinezen, of Britten, of Nederlanders, of Amerikanen.

Mensenrechten zijn er om ons - allen - te beschermen tegen dit soort onmeselijkheid. Maar, ook, om ons er van te behoeden deze fouten te maken. Het is duidelijk dat men in de Verenigde Staten daarin is gefaald. De historie laat zien dat dat een veeg teken is....

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Tens
  • Laatst online: 19:03
Putin: Russia didn't agree to any of points proposed by U.S. on peace in Ukraine, Russia is not going to join G8 again and will wage war until all of Donbas and "Novorosiya" is under Russian control
the U.S. administration still believes that Russia wants to end the war.
:?
Trump: I don't know what the Kremlin is doing, I can tell you that Witkoff and Kushner had a reasonably good meeting with Putin.
reasonably good is nogal een verschil met het gebruikelijke 'great', vertaald is het meer richting totale mislukking.
the U.S. administration still believes that Russia wants to end the war.

[ Voor 18% gewijzigd door Tens op 04-12-2025 09:18 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• DropjesLover
ManiacsHouse schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:39:
[...]

[...]

Dan vraag ik me af of dit dan het spul is waar wij voor zouden gaan betalen of al betaald hebben. Dat was toch de afspraak? VS levert wij betalen. Zo ga je niet met je zakenpartners om toch Donald T.?
Dat is _exact_ hoe Donald T. met zakenpartners om gaat.
Besef ook dat er, na 2020 geen advocaat meer was die de rechtszaken van Trump wilde voeren, omdat hij chronisch niet betaalt. Al helemaal niet als hij verloren heeft, ook niet wanneer er geen no cure no pay afgesproken is.

BThGvNeOA

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Tens schreef op donderdag 4 december 2025 @ 09:08:
[...]

[...]

[...]

reasonably good is nogal een verschil met het gebruikelijke 'great', vertaald is het meer richting totale mislukking.

[X]

[...]
[X]
Ja echt hè... :? 8)7 |:(

Punt is dat Vladje een compleet andere manier van werken heeft. Een paar zakelijke types die kant opsturen, notabene je schoonzoon. Tegenover gasten die waarschijnlijk diplomatiek gezien toch wel wat meer ervaring hebben. Je vraagt je serieus af wie hier nu een plaat van hier tot de maan voor zijn kop heeft. En wanneer 1 van die types vanuit de VS beseft dat het aggressieve slinkse gluiperige mannetje gewoon geen water bij de wijn wil of zal gaan doen.

• DropjesLover
ManiacsHouse schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:26:
[...]

Ja echt hè... :? 8)7 |:(

Punt is dat Vladje een compleet andere manier van werken heeft. Een paar zakelijke types die kant opsturen, notabene je schoonzoon. Tegenover gasten die waarschijnlijk diplomatiek gezien toch wel wat meer ervaring hebben. Je vraagt je serieus af wie hier nu een plaat van hier tot de maan voor zijn kop heeft. En wanneer 1 van die types vanuit de VS beseft dat het aggressieve slinkse gluiperige mannetje gewoon geen water bij de wijn wil of zal gaan doen.
Bij diplomaten is "no deal" gewoon een optie.
Bij zakenlui zoals en rondom Trump is elke "deal' beter dan "no deal". En deals wil men gewoon vlot sluiten.

Rusland heeft tijd en geduld, Trump Inc. niet.

Over Hegseth en SignalGate:
https://nos.nl/artikel/25...ngen-met-signal-schandaal
In het rapport staat dat Hegseth weigerde te verschijnen voor een gesprek met de toezichthouder. Hij koos ervoor zijn kant van het verhaal schriftelijk door te sturen. Hij verklaarde dat hij informatie mocht vrijgeven wanneer hij dat nodig achtte en alleen details mocht delen die volgens hem de missie niet in gevaar zouden brengen.

Wat voor Hegseth de gevolgen zijn van de bevindingen uit het rapport, is nog onduidelijk. Adam Smith, de hoogste Democraat in de Commissie voor Defensie van het Huis van Afgevaardigden, noemt het rapport "een vernietigende evaluatie". Hij bekritiseerde Hegseth als "een incompetente minister" met een "slecht oordeelsvermogen".

"De manier waarop hij ervoor koos deze informatie te communiceren, bracht militairen in gevaar", aldus Smith. "Bovendien is het gebrek aan transparantie dat Hegseth aan de dag legde door te weigeren de inspecteur-generaal te ontmoeten en vragen te beantwoorden, zeer verontrustend. Zelfs na de publicatie van dit rapport weigert de minister verantwoordelijkheid te nemen voor zijn daden."
Hegseth wil niet in persoon voor de commissie verschijnen, neemt geen verantwoordelijkheid en heeft een 180° andere interpretatie van de conclusies.
Ik zou willen dat ik verbaasd was, of uberhaupt een emotie over zou hebben...

BThGvNeOA

• Helixes
DropjesLover schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:33:
Rusland heeft tijd en geduld, Trump Inc. niet.
Trump is op dit moment zo diep onder schandalen bedolven dat je je kan afvragen of hij nog in staat is adequate beslissingen te nemen, of ze de tijd te geven die nodig is om tot zinvolle besluiten te komen. Zonder die schandalen zijn er nog steeds te veel dossiers om effectief te managen. Mocht hij zich hebben laten omringen door competente adviseurs, dan was dat wellicht nog geen heel groot probleem - maar we weten allen dat dat precies niet het geval is.

Maar, los daarvan denk ik dat de observatie dat Trump de tijd is een hele belangrijke is. Ik denk dat iedereen begint aan te voelen dat hij, in de capaciteit van President, zeker niet de tijd heeft - althans niet de tijd die er voor staat. De schandalen, en de electorale druk op het Congres, en zijn fysieke en mentale gezondheid zijn allen tikkende klokken die elk zijn vertrek uit het Witte Huis iedere seconde één seconde dichterbij brengen. En die klokken draaien maar één kant uit.

Die tijdsdruk begint ook door te werken op de toch al beperkte bandbreedte die het Witte Huis nu heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Helixes op 04-12-2025 10:46 ]

• duvekot
Ik leg hier wat quotes voor .. en dan mogen jullie zeggen van wie ze afkomstig zijn (en niet stiekem opzoeken op internet)
“I do think there have to be consequences for abject war crimes. If you’re doing something that is just completely unlawful and ruthless, then there is a consequence for that,”
“That’s why the military said it won’t follow unlawful orders from their commander in chief. There’s a standard, there’s an ethos, there’s a belief that we are above what so many things that our enemies or others would do,”

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ManiacsHouse schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:26:
[...]

Een paar zakelijke types die kant opsturen, notabene je schoonzoon. Tegenover gasten die waarschijnlijk diplomatiek gezien toch wel wat meer ervaring hebben. Je vraagt je serieus af wie hier nu een plaat van hier tot de maan voor zijn kop heeft.
Soms zijn mensen zo incompetent dat ze niet eens in staat zijn om hun eigen incompetentie in te schatten.

• HEY_DUDE
Helixes schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:44:
[...]

Trump is op dit moment zo diep onder schandalen bedolven dat je je kan afvragen of hij nog in staat is adequate beslissingen te nemen, of ze de tijd te geven die nodig is om tot zinvolle besluiten te komen. Zonder die schandalen zijn er nog steeds te veel dossiers om effectief te managen. Mocht hij zich hebben laten omringen door competente adviseurs, dan was dat wellicht nog geen heel groot probleem - maar we weten allen dat dat precies niet het geval is.

Maar, los daarvan denk ik dat de observatie dat Trump de tijd is een hele belangrijke is. Ik denk dat iedereen begint aan te voelen dat hij, in de capaciteit van President, zeker niet de tijd heeft - althans niet de tijd die er voor staat. De schandalen, en de electorale druk op het Congres, en zijn fysieke en mentale gezondheid zijn allen tikkende klokken die elk zijn vertrek uit het Witte Huis iedere seconde één seconde dichterbij brengen. En die klokken draaien maar één kant uit.

Die tijdsdruk begint ook door te werken op de toch al beperkte bandbreedte die het Witte Huis nu heeft.
Het is zijn modus operandi chaos creeeren andere de schuld geven en op corrupt wijze jezelf en vriendjes rijker maken.

De vraag is meer wat er nodig is voordat een voldoende grote meerderheid Amerikanen inziet wat vrijwel iedereen aan de andere kant van het politieke spectrum al mijlenver zagen aankomen.

• DropjesLover
duvekot schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:52:
Ik leg hier wat quotes voor .. en dan mogen jullie zeggen van wie ze afkomstig zijn (en niet stiekem opzoeken op internet)

[...]

[...]
Rules for thee but not for me ;)
Modus operandi van deze regering bij uitstek...
downtime schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:54:
[...]

Soms zijn mensen zo incompetent dat ze niet eens in staat zijn om hun eigen incompetentie in te schatten.
Dunning Kruger ;)
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/46/Dunning%E2%80%93Kruger_Effect_01.svg
Deze hele regering zit bovenaan Mount Stupid...

[ Voor 11% gewijzigd door DropjesLover op 04-12-2025 11:23 ]

BThGvNeOA

• Helixes
HEY_DUDE schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:58:
De vraag is meer wat er nodig is voordat een voldoende grote meerderheid Amerikanen inziet wat vrijwel iedereen aan de andere kant van het politieke spectrum al mijlenver zagen aankomen.
Er is ook zeker een kans dat het een kwestie death by a thousand cuts wordt - dat er zo veel schandalen in omloop zullen zijn dat niemand deze President nog actief overeind wil houden - of er überhaupt ook maar mee geassocieerd te worden. Deels zal dat inderdaad liggen aan de media en de perceptie. Maar, de schijn van onschendbaarheid van dit Witte Huis is al doorgeprikt.

Eén van de belangrijkste signalen die ik zie is dat Vance op dit moment in een bijzonder negatief daglicht wordt gezet, ook bij de conservatieve media. Nog los van het feit dat hij zo goed als onzichtbaar is, zijn niet blij over zijn keuze van huwelijkspartner. Niemand lijkt hem echt competent te vinden, en de basis valt hem af. Wellicht zien we een voorsortering op een Spiro Agnew momentje.

• duvekot
duvekot schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:52:
[...]
[...]
Hier het antwoord (oa voor @DropjesLover )
(de quote komt vanaf 1 uur in de video)

Idd dus van Pete Hagseth in 2016. De gehele video geeft wel een "mooi" inkijkje hoe hij over zaken denkt.
bron: Hegseth 2016 comments on not following ‘unlawful orders’ surface: ‘There’s a standard’

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:55
Tens schreef op donderdag 4 december 2025 @ 09:08:

[X]

[...]
[X]
Een hoofddoel van MAGA is het slopen van de EU (letterlijk door Trump z'n puppetmasters oa. Steve Banon en The Heritage Foundation gezegd, dat dit maar niet wil landen bij de mensen...)
Dus ja deze meeting was een volledig succes.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wildhagen schreef op woensdag 3 december 2025 @ 13:11:
Stoppen met betalen aan de NAVO? Hoe had je dat in gedachten?

• wildhagen
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 4 december 2025 @ 12:25:
[...]

Stoppen met betalen aan de NAVO? Hoe had je dat in gedachten?
Simpelweg de betalingen stopzetten. Dan zoekt Rutte het maar lekker uit met Trump. Rutte steekt Trump toch al allerlei veren in de kont dan moet hij het maar hem regelen dat de VS ervoor opdraait.

Wij moeten als Europa blijkbaar wel ons aan de NAVO regels houden, maar de VS hoeft dat niet blijkbaar door geen info meer te delen, maar verwacht wel dat we daarvoor betalen. Scratch that.

Zeker omdat de VS en Rusland tegenwoordig toch al dikke vriendjes zijn, zie hoe Trump en Poetin nu Oekraoine proberen te verdelen.

Het is inmiddels wel duidelijk dat de VS geen bondgenoot van Europa meer is, maar eerder een vijand, nu ze steeds meer vriendschappelijk met Rusland aan het worden zijn. Daar hoeven wij ze niet voor te betalen.

Virussen? Scan ze hier!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@wildhagen we betalen helemaal niet aan de Navo. We committeren ons aan een bepaalde minimum investering in onze eigen defensie.

Zal vast wel ergens een bonnetje rondgaan voor de overhead natuurlijk. Maar das relatief peanuts.
Pagina: 1 ... 21 ... 49 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II
Ontwikkelingen rond Venezuela, Groenland, etc mogen in Opkomst Amerikaans imperialisme (Venezuela etc.).