Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:57

KroeT

[...]

Pompi schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:25:
[...]

Om even een beeld van deze man te geven. Dit is zijn outfit voor een interview met CNN op 8 oktober (waar het ook apart is dat zijn arm 4 sterren heeft en zijn lapel 2 sterren)
[Afbeelding]
En dit is hoe hij gister aan kwam bij de rechtbank
[Afbeelding]
If it quacks like a duck, walks like a duck...
Holy shit. Naar welke kledingwinkel gaat zo’n man? Die stijl is al een jaar of 80 uit de mode.

Die tweede foto wekt zoveel vragen op. Waarom heeft die rechter vent een helm met spatscherm op voor een bezoek aan een rechtbank? Ze lijken allemaal meer gekleed om intimiderend over te komen dan voor een bepaalde functie.

Peace is not simply the absence of war.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
KroeT schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 05:56:
[...]

Holy shit. Naar welke kledingwinkel gaat zo’n man? Die stijl is al een jaar of 80 uit de mode.

Die tweede foto wekt zoveel vragen op. Waarom heeft die rechter vent een helm met spatscherm op voor een bezoek aan een rechtbank? Ze lijken allemaal meer gekleed om intimiderend over te komen dan voor een bepaalde functie.
Dat lijkt me dan ook precies de bedoeling. Ik bedoel, hij loopt rond in een nazi/SS-gebaseerd uniform (zie dit plaatje als referentie), dat doet hij vast om iets uit te stralen en niet omdat hij het een modieuze uitstraling vind hebben...

Virussen? Scan ze hier!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:29

Player1S

Probably out in the dark

Tja kleine kinderen vinden grote explosies cool he 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:48
Player1S schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 08:49:
[...]

Tja kleine kinderen vinden grote explosies cool he 8)7
Ik vind explosies ook cool maar ik ga geen kernproeven in mijn achtertuin doen.

Naar mijn idee lijkt het er op dat de VS aan het voorsorteren is op echte oorlog. Het enige wat we (uit eigenbelang) kunnen hopen is dat dit enkel met landen is waar het regime toch al slecht is, naar onze maatstaven.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:29

Player1S

Probably out in the dark

ErikT738 schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 09:21:
[...]

Ik vind explosies ook cool maar ik ga geen kernproeven in mijn achtertuin doen.

Naar mijn idee lijkt het er op dat de VS aan het voorsorteren is op echte oorlog. Het enige wat we (uit eigenbelang) kunnen hopen is dat dit enkel met landen is waar het regime toch al slecht is, naar onze maatstaven.
Doelde meer op de mentale staat van trump O-)

En betreft oorlog, tja de wannabe dictator denkt dat een oorlog (intern of extern) hem kan helpen de verkiezingen uit te stellen.
Kans is namelijk reëel dat bij eerlijke midterms de Democraten flink terrein winnen en hem zo kunnen afzetten.
En dan is hij de sjaak.

Hij bouwt ook niet voor niets nieuwe schuilkelder onder zijn nieuwe ballroom...... Goh wie deed dat ook al weer? En waar vluchten zijn handlangers ook al weer naar toe? :X

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

In het kader van 'je bezighouden met nuttige zaken'

Trump says he’ll sign order to direct Navy to use steam for aircraft carrier catapults
President Donald Trump told Navy sailors that he intends to sign an executive order directing the service to use steam for its aircraft carrier’s catapults and hydraulics for the ship’s elevators.

“Seriously, I’m putting out an order. I’m going to sign an executive order. When we build aircraft carriers, it’s steam for the catapults and it’s hydraulic for the elevators. We’ll never have a problem,” Trump said Tuesday while speaking aboard the George Washington (CVN-73) during his trip to Asia this week.
Waarschijnlijk was Top Gun gister op TV.

[ Voor 51% gewijzigd door Gunner op 30-10-2025 10:22 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 08:03
Aan de man zijn reacties kun je zijn geestelijke toestand wel een beetje beoordelen. Hij is volledig korte termijn denkend bezig. Ik moet sterk lijken dus ga ik kernwapens testen want doen mijn andere vriendjes ook. Ik vind stoomkatapulten leuk dus dat doen we dan maar. Binnenkort stelt hij voor terug te gaan naar stoomboten want die zien er zo cool uit.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Bvanham schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 11:01:
Aan de man zijn reacties kun je zijn geestelijke toestand wel een beetje beoordelen. Hij is volledig korte termijn denkend bezig. Ik moet sterk lijken dus ga ik kernwapens testen want doen mijn andere vriendjes ook. Ik vind stoomkatapulten leuk dus dat doen we dan maar. Binnenkort stelt hij voor terug te gaan naar stoomboten want die zien er zo cool uit.
Toegegeven, de stoom die uit de catapult komt ziet er wel imposanter uit dan het niets van de electromagnetic catapult. Maar goed, als je als president je gaat bezigen met dit soort details dan gaat er iets goed mis in de focus die er zou moeten zijn.

"Nieuwe" techniek heeft risico's in relatie tot een oud en getest ontwerp maar als dat nieuwe significante voordelen heeft moet je dat toch niet willen tegenhouden? Juist iets waar de VS claimt trots op te zijn.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Als je dacht dat de basis zorgverzekering hier duur was, vanaf volgend jaar schieten de ACA prijzen explosief omhoog. Wat een bizarre bedragen 8)7

You can now preview 2026 ACA insurance premiums on healthcare.gov. A family of four in Maricopa County paid $514 a month for their ACA plan in 2025. Next year, that same plan will cost $2,435. That kind of increase will be devastating for thousands of Arizona families.

Senator Ruben Gallego (@gallego.senate.gov) 29 oktober 2025
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xAOXDdD0htRuPHtKAeYOgjW2-jM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KXMQgGMgTr4BhVdK7zPfP9L7.jpg?f=fotoalbum_large

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:19
kazuka schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:11:
Als je dacht dat de basis zorgverzekering hier duur was, vanaf volgend jaar schieten de ACA prijzen explosief omhoog. Wat een bizarre bedragen 8)7

[Bluesky]

[Afbeelding]
Allicht, verzekeraars moeten ook incalculeren dat vele (gezonde) mensen hun zorgverzekering gaan opzeggen vanwege de kosten. Dus de kosten over relatief meer zieken verdeeld moeten worden.

Maar Trump ging toch de medische kosten omlaag brengen?

Trump heeft met Xi gesproken.
In ruil voor een hardere aanpak op de grondstoffen voor fentanyl worden de tariffs op China met 10%punt verlaagd
https://edition.cnn.com/2025/10/30/business/fentanyl-tariffs
Terwijl Canada en Mexico evengoed fentanyl aangepakt hebben (en Canada een minimale speler is in dit), zonder een verlaging van de tariffs.
En dat de tariffs nu langzaam aan toch echt de Amerikaanse economie beginnen te raken.

TACO Trump...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• wildhagen
  • Niet online
kazuka schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 14:11:

[Bluesky]

[Afbeelding]
Je snapt het niet. Die prijsverhoging is gunstig voor de gemiddelde Amerikaan. Want hierdoor krijgen de zorgverzekeraars meer inkomsten, en dat is goed voor de CEOs. Die kunnen dat dan allemaal besteden aan goede doelen.

MAGA! Snap dat dan! Dat is MCEMR! Make CEO's Even More Rich!

Ofzoiets.

Virussen? Scan ze hier!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 21:08

Killjoy

Klingon lawn products

wildhagen schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 15:57:
[...]

Je snapt het niet. Die prijsverhoging is gunstig voor de gemiddelde Amerikaan. Want hierdoor krijgen de zorgverzekeraars meer inkomsten, en dat is goed voor de CEOs. Die kunnen dat dan allemaal besteden aan goede doelen.

MAGA! Snap dat dan! Dat is MCEMR! Make CEO's Even More Rich!

Ofzoiets.
Trickle down economics, idd. Vandaar dat iedereen met weemoed terugdenkt aan de 19e eeuw toen de filantropische robber barons de VS omvormden tot een welvarende verzorgingsstaat. /s

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:01

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Dat zie je verkeerd, in de 19e eeuw had iedereen zonder moraal een kans om miljonair te worden. Dat willen alle MAGA-fans nu weer. Daarom stemmen ze op miljardairs die veel beter in dat spelletje zijn.

Daarnaast is een algemene ziektekostenverzekering zo'n vreemde regeling dat 29 van de 30 rijkste landen het hebben uitgevonden. Maar Amerikanen betalen liever meer zodat hun buurman vooral geen gratis geld krijgt.

Van de andere kant, het geeft wel aan dat er nog veel meer uit te knijpen is, dus we gaan binnenkort nog veel rijkere mensen zien. Misschien bestellen ze hun volgende jacht wel in Nederland, hebben wij er ook nog wat aan (en de kans daarop is groot, zover ik de miljonairsjachtenmarkt ken).

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:25
Trump over zijn gesprek met Xi: vertaling: Ik heb Xi gevraagd om zijn militaire hulp aan Rusland te stoppen, Xi zei nee.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 11:10
Stukfruit schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:14:
Texas is begonnen met het aanklagen van Kenvue + Johnson & Johnson. Reden: ze verkopen Tylenol.

https://arstechnica.com/h...s-is-suing-tylenol-maker/
Kennelijk is er sindsdien iets geregeld.

Health Secretary RFK Jr. says there's 'not sufficient' proof to show Tylenol causes autism
https://eu.usatoday.com/s...auses-autism/86972118007/

Dan maar wat anders op de korrel nemen:

RFK Jr. directs CDC to study alleged harms of offshore wind farms, Bloomberg News reports
https://www.yahoo.com/new...-cdc-study-180411213.html

Dat heeft natuurlijk niets te maken met volksgezondheid, maar alles met belangen van één vd de grote donoren vd Heritage Foundation: de olie industrie.

Trump II - Project 2025 tracker

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:02
Ondertussen in de Senaat:
4 GOP senators side with Democrats on resolution to end Trump’s global tariffs
Four Republican senators voted with Democrats on Thursday to approve a bipartisan resolution to repeal President Trump’s global tariffs, including steeper rates on long-time allies such as the European Union, Japan and South Korea.

Sen. Rand Paul (Ky.), the GOP sponsor of the resolution, and Sens. Mitch McConnell (R-Ky.), Susan Collins (R-Maine) and Lisa Murkowski (R-Alaska) voted for it.
Hierdoor wordt de "national emergency declaration" ongedaan gemaakt als deze ook wordt aangenomen in het Huis van afgevaardigden. En dat laatste is maar de vraag .. omdat Johnson het huis nog steeds niet aan het werk laat .. en zelfs als daar ook nog wat Republikeinen meestemt met de Democraten (als het überhaupt ten stemming komt) ... dan kan Trump zijn veto er over uitspreken en er is niet genoeg steun om zo'n veto weer ongedaan te maken.

En gisteren was er een soortgelijke stemming maar dan over de tarieven van Canada.

4 Senate Republicans vote to rebuke Trump in midst of Canada tariff spat

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:01

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ik vind het vooral interessant dat er Republikeinen zijn die tegen de grote leider in durven stemmen. Misschien is het doorgestoken kaart, of een voor-wat-hoort-wat-dealtje, maar ik acht de kans ook aanwezig dat deze mensen nooit meer promotie maken zo lang er Republikeinen iets van kunnen vinden.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:47
FreezeXJ schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 19:29:
Ik vind het vooral interessant dat er Republikeinen zijn die tegen de grote leider in durven stemmen. Misschien is het doorgestoken kaart, of een voor-wat-hoort-wat-dealtje, maar ik acht de kans ook aanwezig dat deze mensen nooit meer promotie maken zo lang er Republikeinen iets van kunnen vinden.
Wellicht zijn dit de kleine scheurtjes bij de REP en volgen er meer ;)

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08-11 17:31

Amphiebietje

In de blubber

Ach, met wat geluk begrijpt hij niet dat radioactieve straling gevaarlijk is, en besluit hij dat er een nucleair wapen moet worden gedemonstreerd in Washington bij de volgende militaire parade.. O-)

• duvekot
FreezeXJ schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 19:29:
Dit zijn de zelfde Republikeinen die al veel vaker juist de doorslaggevende stem geven aan voorstellen van Democraten.

Lees hun Wikipedia paginas eens door om hun achtergrond te snappen:
Sen. Rand Paul (Ky.)
Sen. Mitch McConnell (R-Ky.)
Sen. Susan Collins (R-Maine)
Sen. Lisa Murkowski (R-Alaska)

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:27
duvekot schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 19:50:
[...]

Dit zijn de zelfde Republikeinen die al veel vaker juist de doorslaggevende stem geven aan voorstellen van Democraten.

Lees hun Wikipedia paginas eens door om hun achtergrond te snappen:
Sen. Rand Paul (Ky.)
Sen. Mitch McConnell (R-Ky.)
Sen. Susan Collins (R-Maine)
Sen. Lisa Murkowski (R-Alaska)
Rand Paul is toch wel een conservatieve ijzervreter hoor. Hij is van de lichting van die andere Paul: Ryan. Fiscaal waren het een soort Milei's avant-la-letre.

Het is van een stroming die wel eigenlijk is uitgestorven.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Het is zo te zien al gebeurd. de Senaat heeft Trump zijn zelf benoemde recht om tarieven in te voeren, ingetrokken. Eindelijk lijken er een paar bij de GOP ook wakker te zijn geworden en kunnen ze de enorme schade die Trump aanricht, niet meer aanzien.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• wildhagen
  • Niet online
Kan hij geen presidentieel decreet uitvaardigen waarin hij dit recht weer teruggeeft aan zichzelf? Of een decreet dat degenen die voor dit voorstel gestemd gewipt worden uit de Senaat?

Virussen? Scan ze hier!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Uiteindelijk heeft het weinig effect - Speaker Johnson van het Huis van Afgevaardigden gaat dit nooit ter stemming brengen in het Huis en als dat al zo zou zijn, heeft Trump nog steeds vetorecht om dit soort zaken weer van tafel te vegen.

per aspera ad astra

• separhim
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12:06
wildhagen schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:42:
Kan hij geen presidentieel decreet uitvaardigen waarin hij dit recht weer teruggeeft aan zichzelf? Of een decreet dat degenen die voor dit voorstel gestemd gewipt worden uit de Senaat?
Nee beide dingen mag hij niet, maar zoals we al vaker zien in de VS onder Trump, wetten en regels zijn alleen zo sterk als degenen die het zouden moeten handhaven. En het congres heeft dat al vaak laten afweten.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

LAD93 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:45:
Uiteindelijk heeft het weinig effect - Speaker Johnson van het Huis van Afgevaardigden gaat dit nooit ter stemming brengen in het Huis en als dat al zo zou zijn, heeft Trump nog steeds vetorecht om dit soort zaken weer van tafel te vegen.
Inderdaad, Johnson is een spreekpop voor Trump maar ook hij staat publiekelijk onder druk vanwege zaken als de shutdown, SNAP dat vanaf morgen veel Amerikanen gaat raken en de nakende prijsstijging van de zorgverzekering premies. Ze blijven de schuld op de Democraten afschuiven maar die messaging komt niet heel overtuigend aan bij zijn achterban.

Er beginnen wel wat kinkjes in de kabel te komen. Marjorie Taylor Green begon ermee (ookal is het puur voor eigen gewin) en dat geeft wellicht andere Republikeinen het laatste zetje om ook de kont tegen de krib te gooien.

Trump dreigt nu richting de GOP dat ze de filibuster maar moeten afschaffen zodat er geen meerderheid vote meer nodig is (60 zetels). Een nucleaire maatregel die ervoor zou zorgen dat er niks is wat Trump nog tegen kan houden maar dat zou ook gelden voor de Democraten mochten die bij de midterms het huis of de senaat weer terugwinnen. Dus de GOP zal dit liever niet doen.

• duvekot
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 10:38:
Het is zo te zien al gebeurd. de Senaat heeft Trump zijn zelf benoemde recht om tarieven in te voeren, ingetrokken. Eindelijk lijken er een paar bij de GOP ook wakker te zijn geworden en kunnen ze de enorme schade die Trump aanricht, niet meer aanzien.

[X]
Zie ook mijn post van gisteren :
duvekot in "[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II"

Is dus vooral symbolisch .. en heeft 0.0 invloed op wat Trump kan doen.

Ongeveer het zelfde als in Nederland de tweede kamer een wet aanneemt .. maar waar van te voren al duidelijk is dat het never nooit in de eerste Kamer behandeld gaat worden omdat de voorzitter het niet op de agenda zet en als het er wel op komt er nooit een meerderheid voor is in de eerste Kamer.

Dit toont nogmaals aan dat de politiek in de US gewoon klem zit en er waarschijnlijk na de komende verkiezingen ook niets gaat veranderen omdat de regels zo zijn aangepast dat het voor de Democraten vrijwel onmogelijk is om weer een meerderheid in welke van de twee kamers te behalen .. laat staan meer dan 60 in de Senaat of zelfs meer dan 67.

En die 60 stemmen zijn waarschijnlijk binnenkort ook niet meer nodig om iets in de Senaat tegen te kunnen houden:
Trump calls on Republicans to use ‘nuclear option’ and get rid of Senate filibuster
(Die "nuclear option" heeft niets te maken met Trump zijn opmerkingen over hervatten van nucleaire testen 😁)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Stijlvol weer. Denkt deze man wel eens na voordat ie wat zegt? Nog even afgezien van het feit dat hij hem nooit verslagen heeft, technisch gezien maar dat zal voor hem weinig verschil maken.

[ Voor 33% gewijzigd door Gunner op 31-10-2025 11:47 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• duvekot
Gunner schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:29:
Stijlvol weer. Denkt deze man wel eens na voordat ie wat zegt?

[X]

Nog even afgezien van het feit dat hij hem nooit verslagen heeft, technisch gezien maar dat zal voor hem weinig verschil maken.
misschien ook wel goed om de bron van deze bron te bekijken .. namelijk een FBI memo waarmee het onderzoek naar de "alternative electors" is gestart:

https://judiciary.house.g...C119-AF-000001-000198.pdf

(even de originele bron opgezocht ipv een download van die news site die in Trump zijn Truth Social post stond (wat weer de basis was voor de tweet die hierboven stond)

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

VS gaat "drugsdealers" in Venezuela aanvallen:

https://www.nu.nl/verkiez...en-in-venezuela-voor.html

...waaronder militaire "drugsdealer" basissen.

Dit kan alleen maar goed fout gaan lopen.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:10

ManiacsHouse

Scheisse!

Amphiebietje schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:47:

https://www.nu.nl/verkiez...en-in-venezuela-voor.html

...waaronder militaire "drugsdealer" basissen.

Dit kan alleen maar goed fout gaan lopen.
En weinig geloofwaardigheid meer als vredestichter :+
Ook fijn als wij richting Rusland weer wat te melden hebben aangaande Oekraïne. 'Kijk even naar jullie eigen bondgenoot beste Europa. Wie is hier nou de agressor en valt een soeverein land aan?' |:(

Benieuwd wanneer er een rant naar Canada komt over de zeeeeer grote hoeveelheden fentanyl die daar over de grens komen. Zoiets als kijk dit kan jullie ook gebeuren als je niet luistert. Ik zie hem er voor aan.

Wat een droeftoeter en oorloghitser ;(

[ Voor 19% gewijzigd door ManiacsHouse op 31-10-2025 17:59 ]

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Tucker Carlson interviewt notoire antisemiet, dat veroorzaakt ophef, Heritage Foundation verdedigt hem met argumenten waarvan ze zelf denken dat ze mensen gaan overtuigen dat ze geen antisemieten zijn maar die waarschijnlijk het tegenovergestelde gaan bereiken:

https://www.theguardian.c...on-nick-fuentes-interview
On the podcast, Carlson called out Republicans including Senator Ted Cruz, the former president George W Bush and the ambassador to Israel, Mike Huckabee, for being “Christian Zionists” who have been “seized by this brain virus”.

“I dislike them more than anybody,” said Carlson, the former Fox host whose podcast has skewed further to the right during the second Trump term.

Fuentes – who used to be ostracized by the mainstream right for his views, including support of Hitler and claims that Jews run the country – said on the podcast that “organized Jewry” held outsize influence and said he was a fan of Joseph Stalin.
In his video response to the podcast and to speculation that the Heritage Foundation would distance itself from Carlson, Roberts said that Christians can critique Israel without being antisemitic, and that conservatives didn’t need to “reflexively support any foreign government, no matter how loud the pressure becomes from the globalist class or from their mouthpieces in Washington”. He decried any attempts to cancel or silence Carlson and Fuentes, calling those speaking out against Carlson a “venomous coalition”.

“The American people expect us to be focusing on our political adversaries on the left, not attacking our friends on the right,” Roberts said. “I disagree with, even abhor, things that Nick Fuentes says, but canceling him is not the answer either. When we disagree with a person’s thoughts and opinions, we challenge those ideas in debate.”

Fuentes thanked Roberts for the video in a reply on X, citing his “courage in standing up for open discourse and defending Tucker against the Israel First Woke Right”.

The Heritage Foundation did not immediately respond to a request for comment.
Hun reactie is simpelweg normalisatie van antisemitisme door het te presenteren als een mening zoals vele andere, gemengd met het verspreiden van een samenzweringstheorie die tegen een bepaalde klassieke (en antisemitische) visie aanhangt dat Joden stiekem de wereld beheersen.

• Bvanham
Gunner schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:29:
Stijlvol weer. Denkt deze man wel eens na voordat ie wat zegt?

[X]

Nog even afgezien van het feit dat hij hem nooit verslagen heeft, technisch gezien maar dat zal voor hem weinig verschil maken.
Vooral omdat voor Donald van de twee diegene is die aan de meeste van zijn beschuldigingen voldoet en daarnaast ook veroordeeld crimineel is. Maar ja, we zien het overal bij populisten, het ligt nooit aan henzelf.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

ICE acties gaan volgens Kristi Noem gewoon door tijdens Halloween, inclusief blijkbaar de mogelijkheid traangas te gebruiken tegen verkleedde kindertjes, gezien waar dit een reactie op is:

https://www.theguardian.c...ween-immigration-illinois

Als kleine terzijde van zeer zwarte humor: Er gaat een grap rond dat het geen goed idee is je als "Stephen Miller" te verkleden voor Halloween omdat het enerzijds de kinderen te zwaar zou kunnen traumatiseren en je anderzijds het risico loopt letterlijk dead in a ditch te eindigen na in elkaar gemept te zijn door de ouders of omstanders.

• duvekot
Een analyse van de "Editorial Board" van de New York Times over in hoeverre de US aan het afglijden is naar een autocratie:
ARE WE LOSING OUR DEMOCRACY?
Countries that slide from democracy toward autocracy tend to follow similar patterns. To measure what is happening in the United States, the Times editorial board has compiled a list of 12 markers of democratic erosion, with help from scholars who have studied this phenomenon. The sobering reality is that the United States has regressed, to different degrees, on all 12.
dit is een NY Times deel artikel die voor iedereen te lezen is

Het is een gedegen analyse van 12 verschillende onderdelen waar in gekeken is sinds het aantreden van Trump er een beweging op is geweest. Erg interessant om te lezen (naar mijn mening).
Hier de laatste alinea iig:
The clearest sign that a democracy has died is that a leader and his party make it impossible for their opponents to win an election and hold power. Once that stage is reached, however, the change is extremely difficult to reverse. And aspiring authoritarians use other excesses, like a cowed legislature and judiciary, to lock in their power.
The United States is not an autocracy today. It still has a mostly free press and independent judiciary, and millions of Americans recently attended the “No Kings” protests. But it has started down an anti-democratic path, and many Americans — including people in positions of power — remain far too complacent about the threat.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Amphiebietje schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:47:
Heeft Venezuela olie? 8)

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Nog een drug waar de VS minder afhankelijk van moet worden, dat "olie"? :+

• wildhagen
  • Niet online
Trumps wens om de armere bevolking uit te hongeren wordt door 2 rechters geblokkeerd:
De Amerikaanse president Trump moet miljoenen arme Amerikanen voedselhulp blijven geven, ook al zit de federale overheid al weken op slot wegens geldtekort. Twee rechters oordelen dat hij niet zomaar de steunbetalingen mag opschorten.

Trump is met Democraten in het Congres verwikkeld in een budgetgevecht. Omdat de Republikeinen weigeren extra geld uit te trekken voor gezondheidszorg, blokkeren de Democraten sinds 1 oktober het nieuwe overheidsbudget. Dat heeft geleid tot een shutdown van federale diensten die nu al een maand duurt.
Volgens Trump is voedselhulp een van de kostenposten waar geen geld voor is als er geen nieuw budget is goedgekeurd. Rechters in Massachusetts en Rhode Island oordelen echter anders in rechtszaken die werden aangespannen door enkele steden, hulporganisaties en een vakbond.

"Dat kan onherstelbare schade aanrichten", maande de rechter in Rhode Island. Volgens hem zijn mensen nu al doodsbang dat ze geen voedsel meer kunnen kopen voor hun gezin. De betalingen moeten daarom zo snel mogelijk worden hervat, zo nodig door een noodfonds aan te spreken.

De uitkeringen hadden vandaag moeten plaatsvinden en het is onwaarschijnlijk dat Trump dat gaat halen: het voorbereiden van de uitbetaling duurt een à twee weken. Beide rechters hebben de overheid bevolen maandag met een update te komen.
Sinds 1964 biedt de Amerikaanse overheid met het Supplemental Nutrition Assistance Program (SNAP) de allerarmsten steun bij het kopen van voedsel. Dat ging aanvankelijk met voedselbonnen, maar tegenwoordig wordt er krediet bijgeschreven op een speciale betaalpas.

Ongeveer een op de acht Amerikanen, zo'n 42 miljoen personen, maakt gebruik van SNAP. Onder hen zijn bijna 16 miljoen kinderen. Het programma kost maandelijks bijna 9 miljard dollar.
Bron: https://nos.nl/artikel/25...en-geven-ondanks-shutdown

Virussen? Scan ze hier!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Mediaorganisaties worden nog verder beperkt in hun toegang tot the people's house het witte huis:
Under the new rules, reporters will maintain regular access to a separate office adjacent to the briefing room where lower-level communications staff are located, the memo said.

White House Correspondents’ Association president Weijia Jiang said in a statement the new limits “hinder the press corps’ ability to question officials, ensure transparency, and hold the government accountable, to the detriment of the American public.”

In a social media post, Cheung justified the restrictions by claiming White House reporters have secretly recorded video and audio of the West Wing office, entered restricted rooms in the West Wing and eavesdropped on private meetings.
Bill Clinton heeft iets soortgelijks gedaan in het verleden:
In 1993, President Bill Clinton banned reporters from that part of the West Wing, known as upper press, shortly after he entered the White House. But more recent administrations have allowed reporters to roam the area to speak with members of the communications staff.
...maar aangezien Clinton vooral koning in de slaapkamer wilde zijn lijkt dat me niet een gelijke situatie? Vooral omdat de opgegeven redenen "reporters have secretly recorded video and audio of the West Wing office" klinken als totale nonsens. Het is het witte huis, hoezo "mensen hebben video opgenomen"?

Dat zit wel Schnorr.

• wildhagen
  • Niet online
Stukfruit schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 09:39:
Mediaorganisaties worden nog verder beperkt in hun toegang tot the people's house het witte huis:

[...]

Bill Clinton heeft iets soortgelijks gedaan in het verleden:

[...]

...maar aangezien Clinton vooral koning in de slaapkamer wilde zijn lijkt dat me niet een gelijke situatie? Vooral omdat de opgegeven redenen "reporters have secretly recorded video and audio of the West Wing office" klinken als totale nonsens. Het is het witte huis, hoezo "mensen hebben video opgenomen"?
Daar moet ik neem ik aan uit op maken dat onder Trump de beveiliging in het Witte Huis zodanig slecht geregeld is dat de beveiliging niet eens in staat is om te controleren wat er binnen komt aan (in dit geval) video-apparatuue.

Goed om te weten....

Virussen? Scan ze hier!

• Bvanham
Ze willen alleen de staats tv binnen hebben natuurlijk. Fox

• duvekot
Ondertussen op Truth Social:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TLiaAxFgNsCUP8VoCQfn7WBcAXA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OHeB8BwznTXN2c8uD67mkeeW.png?f=fotoalbum_large
bron: Truth Social

Hij is wel weer lekker bezig ... Venezuela, Nigeria .. who is next

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

duvekot schreef op zondag 2 november 2025 @ 00:28:
[Afbeelding]

Meneer de Nobelprijs voor de vrede wannabee. |:(

Terwijl er miljoenen Amerikanen geen voedsel(bonnen) ontvangen hield meneer in Mar-a-Lago een Halloween-party...

[ Voor 9% gewijzigd door ManiacsHouse op 02-11-2025 01:52 ]

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:15
[Afbeelding]

Volgens Wikipedia heeft het land olie en aardgas, met de intentie om dit laatste via een pijplijn aan de EU te gaan leveren. Wellicht vergezicht, maar een interventie zou een sterkere grip op de gasmarkt (LNG) voor de US kunnen betekenen…

Wikipedia: Economy of Nigeria

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

thomskipsp schreef op zondag 2 november 2025 @ 02:04:
[...]

Volgens Wikipedia heeft het land olie en aardgas, met de intentie om dit laatste via een pijplijn aan de EU te gaan leveren. Wellicht vergezicht, maar een interventie zou een sterkere grip op de gasmarkt (LNG) voor de US kunnen betekenen…

Zou zo maar eens kunnen. Of is meneer het type van heilige oorlog voeren? Wat een kul dat 'het doden van Christenen' hem dan maar vrijbrief geeft om een land aan te vallen. Hij is simpelweg een maffiabaas met een leger. Geen haar beter dan Poetin...

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

[Afbeelding]

Grote kans dat hij niet weet waar het ligt, hoe groot het is, hoeveel mensen er wonen (230 miljoen), etc.:

Wikipedia: Nigeria

• wildhagen
  • Niet online
[...]

Zou zo maar eens de echte reden kunnen zijn.

De VS is immers een behoorlijk agressief, vijandig en oorlogszuchtig land geworden onder Trump, die er niet voor terugdeinzen iets met geweld in te pikken als ze er hun oog op laten vallen. Zie de dreigende annexatie van Groenland, Canada, het Panamakanaal, de aanvallen op Venezuela en Colombia, en nu de dreiging van een aanval op Nigeria

Virussen? Scan ze hier!

• Bvanham
Obama's familie komt toch uit Kenya, dat is voor Donald vast dichtbij genoeg.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
[Afbeelding]

De shutdown, zolang het maar niet over de shutdown gaat.

• wildhagen
  • Niet online
Ok, de Geheime Staatspolitie (ICE) zet nu ook bountyhunters in op hun klopjacht en razzia's:
Customs Enforcement is considering hiring private bounty hunters to locate immigrants across the country, according to a procurement document reviewed by The Intercept. Under the plan, bounty hunters may receive “monetary bonuses” depending on how successfully they track down their targets — and how many immigrants they then report to ICE.

According to the document, which solicits information from interested contractors for a potentially forthcoming contract opportunity, companies hired by ICE will be given bundles of information on 10,000 immigrants at a time to locate, with further assignments provided in “increments of 10,000 up to 1,000,000.”
https://theintercept.com/...ate-and-track-immigrants/

Welkom in het Wilde Westen Part Deux, waar cowboys op mensen gaan jagen voor winst....

En vanaf nu is kritiek op Trump blijkbaar mogelijk illegaal en dus strafbaar geworden:
President Donald Trump suggested that it is “probably illegal” to be “100% ANTI TRUMP” in a rant about late-night TV host Seth Meyers.

Trump shared the tirade via Truth Social on Saturday afternoon, after the TV personality mocked the president on Thursday’s episode of Late Night with Seth Meyers. Trump declared that Meyers “may be the WORST to perform, live or otherwise.”

“I watched his show the other night for the first time in years,” Trump wrote. “In it he talked endlessly about electric catapults on aircraft carriers which I complain about as not being as good as much less expensive steam catapults. On and on he went, a truly deranged lunatic.”

He continued: “Why does NBC waste its time and money on a guy like this??? - NO TALENT, NO RATINGS, 100% ANTI TRUMP, WHICH IS PROBABLY ILLEGAL!!!”
Zie https://www.independent.c...social-rant-b2856783.html

Ik weet niet welke straffen er worden gesteld voor kritiek op Trump, dat noemt het artikel niet. Maar dat kan dus van alles zijna: boetes, celstraffen, de doodstraf, of deportatie.

Virussen? Scan ze hier!

• Helixes
[...]

Er zit wel degelijk een patroon in de landen waartegen Trump zich recent richt: Het zijn allemaal petrostaten. Inclusief Canada en Mexico trouwens - hoewel dat wellicht ook toeval is. Venezuela en Nigeria behoren daar zeker toe.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:02
Volgens mij is deze nog niet gepost maar de Volkskrant heeft (eindelijk?) een mooie analyse gemaakt onder de kop "Hoe Amerika een land werd waarin leugens niet meer worden achterhaald door de waarheid"

https://www.volkskrant.nl...oor-de-waarheid~b0c2f0d4/

Een lang stuk, wel betaalmuur denk ik maar de moeite waard. Het begint met de Russia Hoax
de door Donald Trump bedachte term waarmee hij het onderzoek naar Russische beïnvloeding van de verkiezingen in 2016 verdacht maakte. Een term die Hannity de afgelopen jaren talloze keren heeft herhaald.
En over hoe Trump c.s. van de leugen (er is geen Russische beïnvloeding) eerst de waarheid wisten te maken en vervolgens op basis van de nieuwe waarheid het juridisch apparaat inzetten om tegenstanders, ofwel aanhangers van de waarheid, te vervolgen.
De waarheid is niet moeilijk te achterhalen. Stel op internet de vraag of Rusland de Amerikaanse verkiezingen heeft beïnvloed en je krijgt deze rapporten te zien. Zelfs Grok, het rechtsgeoriënteerde AI-model van Elon Musk, stelt onomwonden dat de Russen Trump hebben geholpen: door te hacken, met desinformatie en beïnvloeding. ‘Beweringen dat het een hoax is, zijn herhaaldelijk weerlegd.’
En toch, zo bleek in juli uit een opiniepeiling van Rasmussen, zijn er meer Amerikanen (49 procent) die geloven dat de Russen zich níét met de verkiezingen van 2016 hebben bemoeid, dan Amerikanen die dat wél geloven (42 procent).
Het artikel schetst hoe de Amerikaanse media zich ontwikkeld hebben van
slechts drie tv-zenders: ABC, CBS en NBC. Die werden geleid door eigenaren met journalistieke idealen
Tot de huidige techbro-led bubble waarin ophef letterlijk het verdienmodel is, zelfs voordat sociale media dat effect nog eens duizendmaal versterkten. En hoe het bestaan van alternatieve waarheden leidt tot polarisatie, bijvoorbeeld in het geval van Charlie Kirk
‘Eén ding dat zeer duidelijk is geworden, is dat we in minstens twee verschillende werkelijkheden leven’, schrijft Shelly Hart-Remmel op Facebook, de dag na de moord op Charlie Kirk. De Amerikaanse zestiger uit Indiana begrijpt niet waarom de moord op een extreem figuur als Kirk, die zulke racistische uitspraken deed, bij andere mensen reden is voor zulke diepe rouw. Tot ze een vriendin spreekt, die Kirk alleen kende als een inspirerende, christelijke figuur. ‘Dat was het enige van hem wat ooit op haar feed voorbij was gekomen’, schrijft Hart-Remmel.
Ook wordt een hoogleraar aangehaald die twijfelt of er nog wel eerlijke verkiezingen komen
Coleman, auteur van het boek The Way Out, vindt dat het tijd is ‘om heel bang te zijn’. Het is goed mogelijk, zegt hij, dat de Amerikaanse verkiezingen van volgend jaar en 2028 zo worden gemanipuleerd dat Trump en het trumpisme ‘niet via de politieke weg’ kunnen worden gestopt. ‘Verzoening wordt steeds lastiger.’
En het eindigt met het schetsen van het verschil tussen "elke politicus liegt weleens " en wat er nu gebeurt
Partijdige informatie is niet nieuw. Iedere politicus probeert de zaken weleens mooier voor te stellen, en elke campagne draait deels om propaganda. Maar je zou denken dat, mettertijd, de leugens en verzinsels worden gelogenstraft. Dat de feiten uiteindelijk convergeren naar een gedeelde werkelijkheid die de geschiedenis ingaat. Als waarheid.
Maar het tegengestelde gebeurt. Toen Trump begon met de ‘alternatieve feiten’ over het aantal toeschouwers bij zijn inauguratie, werd daar nog lacherig over gedaan. Inmiddels vormen zijn verzinsels een complete alternatieve geschiedschrijving, en de basis om tegenstanders zwart te maken en te vervolgen.
(...)
‘Tot de dag van vandaag is er geen serieuze twijfel aan de feiten die we hebben gevonden. Het was geen hoax. Die is er bewust van gemaakt.’
Voor de vaste bezoekers van dit topic allemaal niets nieuws natuurlijk, maar voor mij wel de eerste keer dat ik het allemaal zo expliciet uitgespeld zie in een groot mainstream medium. Nu is de gemiddelde Volkskrant lezer natuurlijk al best links en "woke" maar hopelijk opent dit toch weer wat meer oogjes en betrekken lezers dit ook een beetje op de Nederlandse situatie.

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:15
Compuchip87 schreef op zondag 2 november 2025 @ 11:46:
Volgens mij is deze nog niet gepost maar de Volkskrant heeft (eindelijk?) een mooie analyse gemaakt onder de kop "Hoe Amerika een land werd waarin leugens niet meer worden achterhaald door de waarheid"

https://www.volkskrant.nl...oor-de-waarheid~b0c2f0d4/

Een lang stuk, wel betaalmuur denk ik maar de moeite waard. Het begint met de Russia Hoax

[...]

En over hoe Trump c.s. van de leugen (er is geen Russische beïnvloeding) eerst de waarheid wisten te maken en vervolgens op basis van de nieuwe waarheid het juridisch apparaat inzetten om tegenstanders, ofwel aanhangers van de waarheid, te vervolgen.

[...]

Het artikel schetst hoe de Amerikaanse media zich ontwikkeld hebben van

[...]

Tot de huidige techbro-led bubble waarin ophef letterlijk het verdienmodel is, zelfs voordat sociale media dat effect nog eens duizendmaal versterkten. En hoe het bestaan van alternatieve waarheden leidt tot polarisatie, bijvoorbeeld in het geval van Charlie Kirk

[...]

Ook wordt een hoogleraar aangehaald die twijfelt of er nog wel eerlijke verkiezingen komen

[...]

En het eindigt met het schetsen van het verschil tussen "elke politicus liegt weleens " en wat er nu gebeurt

[...]

Voor de vaste bezoekers van dit topic allemaal niets nieuws natuurlijk, maar voor mij wel de eerste keer dat ik het allemaal zo expliciet uitgespeld zie in een groot mainstream medium. Nu is de gemiddelde Volkskrant lezer natuurlijk al best links en "woke" maar hopelijk opent dit toch weer wat meer oogjes en betrekken lezers dit ook een beetje op de Nederlandse situatie.
*knip* s.v.p. geen paywall omzeiling.

[ Voor 2% gewijzigd door defiant op 02-11-2025 12:13 ]

Home Assistant configuratie

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16:12
Gewoon een normaal weekje Trump dus. Zucht... nog 3 jaar...

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 2 november 2025 @ 09:06:
Ok, de Geheime Staatspolitie (ICE) zet nu ook bountyhunters in op hun klopjacht en razzia's:

[...]

https://theintercept.com/...ate-and-track-immigrants/

Welkom in het Wilde Westen Part Deux, waar cowboys op mensen gaan jagen voor winst....
Ik zou het aanmoedigen om tegen een bedrag mensen in je omgeving te bespioneren of verlinken niet per se met cowboygedrag willen vergelijken.

Ter herinnering:
This was accomplished primarily through the use of tens of thousands of civilian informants called unofficial collaborators, who contributed to the arrest of approximately 250,000 people in the GDR alone.

Dat zit wel Schnorr.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Milo85 schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:24:
Een iemand hier is optimistisch..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:12
Glashelder schreef op zondag 2 november 2025 @ 19:01:
[...]

In een parallelle wereld zullen er vast wel eerlijke verkiezingen plaatsvinden waarna Trump volledig wordt afgestraft. :)

• duvekot
Mawlana schreef op zondag 2 november 2025 @ 19:07:
[...]

In een parallelle wereld zullen er vast wel eerlijke verkiezingen plaatsvinden waarna Trump volledig wordt afgestraft. :)
Er zullen sowieso verkiezingen zijn .. zowel in 2026 als in 2028 .. daar kunnen ze niet aan tornen .. want dat staat allemaal in de Grondwet en de verschillende amendementen daar op.

Dat wil niet zeggen dat tegen die tijd de Voters Rights Act zo is afgezwakt door uitspraken van het Hooggerechtshof dat de districten voor Senaat en Huis zo gehertekend zijn dat er het maximale aantal Republikeinen uit gehaald kan worden.

Als ze dan ook iemand zo gek krijgen om als "derde" kandidaat mee te gaan doen aan de presidentiële verkiezingen (nee...niet Musk...die mag niet) die voldoende stemmen weet weg te trekken dat geen van de drie kandidaten een meerderheid halen .. zodat de Senaat en Huis met Republikeinse meerderheid de president en vice president kunnen kiezen uit die 3.

Er zal vast wel een alternatieve financiering route gevonden worden voor kandidaat 3 .. en die hoeft maar slechts 1 staat (dat zijn minimaal 3 electors) te winnen als de Republikeinen en Democraten de rest nestjes verdelen.

• edie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:07
duvekot schreef op zondag 2 november 2025 @ 19:32:
[...]

Er zullen sowieso verkiezingen zijn .. zowel in 2026 als in 2028 .. daar kunnen ze niet aan tornen .. want dat staat allemaal in de Grondwet en de verschillende amendementen daar op.
Er staat wel meer in die grondwet dat tot nu toe lekker wordt genegeerd, dus waarom denk je dat men mbt de verkiezingen zich wel aan de grondwet gaat houden?

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• duvekot
edie schreef op zondag 2 november 2025 @ 19:52:
[...]
Er staat wel meer in die grondwet dat tot nu toe lekker wordt genegeerd, dus waarom denk je dat men mbt de verkiezingen zich wel aan de grondwet gaat houden?
Zover ik weet zijn er nog geen zaken rondom de grondwet die genegeerd zijn uiteindelijk ook "goedgekeurd" door een rechter. Bijvoorbeeld de executive order rondom geboorte recht ..die is nog steeds niet effectief geworden omdat rechters dat steeds hebben tegengehouden.

Maar als je een voorbeeld hebt ... Dan hoor ik dat graag.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:05
duvekot schreef op zondag 2 november 2025 @ 19:32:
[...]

Eerlijke verkiezingen kan ik niet meer in geloven.
Dit is bloedserieus

[ Voor 5% gewijzigd door Mutatie op 03-11-2025 02:47 ]

• duvekot
Mutatie schreef op maandag 3 november 2025 @ 02:43:
[...]
Eerlijke verkiezingen kan ik niet meer in geloven.
Dit is bloedserieus
[YouTube: Steve Bannon: Trump will have a third term]
Daarover had ik deze post geschreven:
duvekot in "[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II"

Ondertussen hebben Trump en Mike Johnson (3de in lijn van opvolging als er iets met Trump en Vance gebeurt) al aangegeven dat er geen 3de termijn gaat komen (hoewel Trump ook zei dat hij niets wist van Project 2025)

[ Voor 20% gewijzigd door duvekot op 03-11-2025 05:34 . Reden: toevoeging Trump/Johnson ]

• ErikT738
duvekot schreef op zondag 2 november 2025 @ 20:09:
[...]

Zover ik weet zijn er nog geen zaken rondom de grondwet die genegeerd zijn uiteindelijk ook "goedgekeurd" door een rechter. Bijvoorbeeld de executive order rondom geboorte recht ..die is nog steeds niet effectief geworden omdat rechters dat steeds hebben tegengehouden.

Uiteindelijk maakt het niet veel uit wat de rechters zeggen omdat het kwaad vaak al geschied is. Ook wordt er, wanneer het vonnis wel op tijd komt, gewoon weer gezocht naar een andere weg.

Maar goed, we gaan het zien. Ik denk niet dat de Democraten de macht nog terug gaan krijgen zonder bloedvergieten. De verkiezingen in New York en de gevolgen daarvan moeten we goed in de gaten houden.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:29

Snippertje

Light up your life

Vrij bizar dit. Zag het in een youtube filmpje, maar even gekeken naar een betrouwbare bron. Zag het volgens mij nog niet hier.

'I don't know who he is', says Trump after pardoning crypto tycoon - BBC News https://www.bbc.com/news/articles/cn7ek63e5xyo

Dit kan dus gewoon? Bizarre ontwikkeling weer, al past dit weer prima in het grotere plaatje.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• DropjesLover
Snippertje schreef op maandag 3 november 2025 @ 08:00:
Vrij bizar dit. Zag het in een youtube filmpje, maar even gekeken naar een betrouwbare bron. Zag het volgens mij nog niet hier.

'I don't know who he is', says Trump after pardoning crypto tycoon - BBC News https://www.bbc.com/news/articles/cn7ek63e5xyo

Dit kan dus gewoon? Bizarre ontwikkeling weer, al past dit weer prima in het grotere plaatje.
Met name dus het stukje dat wanneer Trump's medewerkers hem influisteren dat "persoon X slachtoffer was van de Biden witch hunt" hij zonder verder doorvragen de gratie tekent.
Trump is zelf de incapabele auto-pen :X

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 24-11 16:39
Milo85 schreef op zondag 2 november 2025 @ 18:24:
Gezien Zohran Mamdani (voor de Amerikanen tamelijk "links") een vrij grote kans maakt om burgemeester te worden te worden van New York a.s. dinsdag, beloofd deze week ook zeer interessant te worden.

Hij (Mamdani) heeft er wel veel zin in :).

YouTube: Full Speech: Zohran Mamdani Leads Massive NYC Rally with Sanders and...
&
https://www.nu.nl/verkiez...rgemeesterskandidaat.html

• edie
duvekot schreef op zondag 2 november 2025 @ 20:09:
[...]

Er is niks "goedgekeurd". Rechtzaken zijn op symantische gronden verworpen waardoor het gedrag gewoon door kan gaan. En dat is meteen het probleem: ongrondwettelijke zaken worden gewoon gedaan, en dan is het aan een groep/organisatie/etc om een rechtzaak te beginnen om het tegen te houden. Maar ondertussen is het al gebeurd en genormaliseerd.

Maar ik merk op dat jij geen antwoord hebt gegeven op mijn vraag.

"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert

• DropjesLover
Grunwold schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:06:
[...]

Gezien Zohran Mamdani (voor de Amerikanen tamelijk "links") een vrij grote kans maakt om burgemeester te worden te worden van New York a.s. dinsdag, beloofd deze week ook zeer interessant te worden.

Hij (Mamdani) heeft er wel veel zin in :).

YouTube: Full Speech: Zohran Mamdani Leads Massive NYC Rally with Sanders and...
&
https://www.nu.nl/verkiez...rgemeesterskandidaat.html
Amerikanen zijn tegelijkertijd al 70 jaar gebrainwashed dat socialisme = communisme = anti-Amerika.
Het lijkt te werken in een "links" bolwerk zoals New York, maar de rest van de VS is toch echt anders.

"links" kan dat narratief proberen te veranderen, hameren op dat het kapitalisme (van rechts) net de problemen van nu veroorzaakt heeft. Maar dan moet er een plan en actie zijn. Alleen AOC en Sanders die hier op hameren zijn niet genoeg.
Maar de Democraten op hoge posities zijn te verslaafd aan het pluche om te veranderen. Zowel in eigen politiek als om zelf op te stappen en plaats te maken voor anderen/jongeren. Ze blijven krampachtig vasthouden aan hoe ze het altijd gedaan hebben, terwijl dat bewezen niet werkt. Zie de overeenkomsten met "links" hier, al stapte Timmermans wel op en lijkt de fors jongere Klaver naar voren te komen.

BThGvNeOA

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Tot mijn verbazing heeft Trump afgelopen vrijdag een 60 Minutes interview gedaan. Dezelfde outlet die hij niet lang geleden nog aanklaagde wegens het knip en plakwerk in Kamala Harris' interview.

60 Minutes heeft ook de extended cut nu op Youtube gezet. Het gaat ongeveer zoals je het zou verwachten.

• duvekot
edie schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:09:
[...]
Er is niks "goedgekeurd". Rechtzaken zijn op symantische gronden verworpen waardoor het gedrag gewoon door kan gaan. En dat is meteen het probleem: ongrondwettelijke zaken worden gewoon gedaan, en dan is het aan een groep/organisatie/etc om een rechtzaak te beginnen om het tegen te houden. Maar ondertussen is het al gebeurd en genormaliseerd.

Maar ik merk op dat jij geen antwoord hebt gegeven op mijn vraag.
Je vraag was:
waarom denk je dat men mbt de verkiezingen zich wel aan de grondwet gaat houden?
En mijn antwoord was:
Verduidelijking:
Ik zeg dus dat men zich nog steeds aan de grondwet houd zolang een rechter die grondwet nog niet "verworpen" heeft.

Dat Trump zich niet aan andere wetten houd is duidelijk, dat er ook in veel gevallen helemaal geen rechtzaak over komt omdat er geen partij is die hem daar op wil of kan aanspreken. En het Congres zou in veel gevallen de controlerende en corrigerende macht moeten zijn maar dat niet doet.

In een groot aantal rechtszaken gaat het om interpretatie van de wetten .. en tot nu toe zijn die eigenlijk nog steeds niet helemaal afgerond maar lopen ze nog steeds inclusief mogelijkheden tot hoger beroep. Er zijn rechtzaken waarbij de "tegenpartij" er mee gestopt is omdat die geen tijd, geld energie meer hadden om verder te gaan, of rechtzaken waarbij de voorlopige voorziening niet is toegewezen of zelfs in hoger beroep (over alleen die voorlopige voorziening) is ingetrokken.

Er is nog steeds geen "contempt" uitspraak geweest richting Trump .. en hij heeft zich, op soms creative manieren, gehouden aan de uitspraken of hoger beroep ingesteld om de uitvoering uit te stellen.

Maar ik kan vast wel wat gemist hebben .. vandaar mijn vraag:
Dat het effect nu is dat het lijkt alsof Trump overal mee weg komt ontken ik niet ...

• edie
duvekot schreef op maandag 3 november 2025 @ 09:54:
[...]
Verduidelijking:
Ik zeg dus dat men zich nog steeds aan de grondwet houd zolang een rechter die grondwet nog niet "verworpen" heeft.

[...]
Een normale overheid houd zich altijd aan de grondwet. Maar deze gaat er bewust overheen, en vertraagt dan eventuele rechtzaken zodat het door kan gaan met overtreden.

Waarom denk jij dat het anders zal gaan bij de verkiezingen?

• duvekot
edie schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:09:
[...]

Een normale overheid houd zich altijd aan de grondwet. Maar deze gaat er bewust overheen, en vertraagt dan eventuele rechtzaken zodat het door kan gaan met overtreden.

Waarom denk jij dat het anders zal gaan bij de verkiezingen?
Nogmaals .. omdat ik zeg dat "hij" (de regering Trump) tot nu toe de gerechtelijke uitspraken heeft opgevolgd .. en dat de meeste zaken waarbij de grondwet overtreden lijkt te zijn tot nu toe niet tot "toestemming" heeft geresulteerd of het ongeldig verklaren van delen van de grondwet.

• duvekot
Ondertussen bij de enquete bureaus:
Most Americans say country is on the wrong track, blame Trump for inflation: Poll
Far more Democrats (95%) and independents (77%) say the country is "pretty seriously off on the wrong track" than Republicans (29%), along with larger shares of Black (87%), Hispanic (71%) and Asian (71%) Americans than white Americans (61%). Majorities of Americans in urban, suburban and rural areas say the country is moving in the wrong direction, as well as those with varying levels of education and income.
Hier komt de tweedeling in Amerika ook direct weer boven water .. de kiezers voor Democraten vinden dat het helemaal de verkeerde kant op gaat ... Terwijl de republikeinse kiezers het voornamelijk wel goed vindt gaan. De "onafhankelijk" (zouden we dat in Nederland "zwevende" kiezers noemen?) die zijn het ook wel eens dat het de verkeerde kant uit gaat.

Voor de volledigheid hier de link naar de ruwe data zodat je ook een eigen mening kan vormen:

https://www.ipsos.com/sit...ost-ABC-Ipsos Topline.pdf

Wat daar ook nog in staat is deze tabel (pagina 4/5):

Thinking about the midterm elections next year,
if the election for the U.S. House of Representatives were being held today, would you vote for (the Democratic candidate) or (the Republican candidate) in your congressional district? Would you lean toward the (Democratic candidate) or toward the (Republican candidate)?
DatumDemocratic candidateRepublican candidateWould not voteUndecided/Skipped
10/28/2542%39%19%*
10/28/25 RV46%44%9%*
RV = Registered voters
("Democratic" and "Republican" options randomized)
*"Would not vote" includes respondents who chose "undecided" in initial question and "would not vote" in a follow-up; "undecided/skipped" includes respondents who did not select an option in the follow-up.

Dus een zeer groot deel van de kiezers gaan niet stemmen .. (maar met 19% niet stemmers zouden ze op 81% opkomst komen .. meer dan bij onze laatste verkiezingen)

Maar ook hier is het duidelijk dat de marges klein zijn .. en hier wordt helaas niet de impact van de kiesdistricten in meegenomen .. ik zou wel benieuwd zijn wat er op basis daarvan uit zou komen 🤔

• Helixes
duvekot schreef op maandag 3 november 2025 @ 11:17:
Nogmaals .. omdat ik zeg dat "hij" (de regering Trump) tot nu toe de gerechtelijke uitspraken heeft opgevolgd .. en dat de meeste zaken waarbij de grondwet overtreden lijkt te zijn tot nu toe niet tot "toestemming" heeft geresulteerd of het ongeldig verklaren van delen van de grondwet.
Met de snelheid waarmee processen door het Amerikaanse rechtssysteem bewegen, kun je de grondwet dus makkelijk een half jaar naast je neerleggen. Sure, een rechter besluit dat het niet mag - maar je gaat steeds weer in beroep. Dan moet de SCOTUS er weer eens een plasje over doen, en dat duurt minimaal maanden. Als ze al in actieve sessie zijn, want vaak zijn ze ook nog eens op vakantie.

Mocht achteraf blijken dat het toch niet mocht, verzin je gewoon weer wat anders. En dan begint het spelletje overnieuw.

Maar dan heb je dus al wel succesvol in letter en/of geest de grondwet naast je neergelegd.

• edie
Iemand verbaasd hierover? Ik iig niet meer.

US accused of threatening EU diplomats during bid to kill green shipping rules

European negotiators were personally targeted by their American counterparts during a brutal negotiation over green shipping rules, European Commission officials told POLITICO — a highly unusual gambit that left diplomats shaken after the meeting.

[...]

“Our negotiators had never seen this before in any international talks,” said one European official, who had spoken to negotiators. “People being summoned to the U.S. Embassy in London — intimidation, threats of cessation of business, threats of family members losing visas.”

[...]
Buitenlandse diplomaten persoonlijk bedreigen als ze niet meestemmen met de VS. Wat een banenrepubliek is dat geworden zeg.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:13

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

edie schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:53:

[...]

Buitenlandse diplomaten persoonlijk bedreigen als ze niet meestemmen met de VS. Wat een banenrepubliek is dat geworden zeg.
Het lijkt wel effectief.... :X

• duvekot
Helixes schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:17:
[...]
Met de snelheid waarmee processen door het Amerikaanse rechtssysteem bewegen, kun je de grondwet dus makkelijk een half jaar naast je neerleggen. Sure, een rechter besluit dat het niet mag - maar je gaat steeds weer in beroep. Dan moet de SCOTUS er weer eens een plasje over doen, en dat duurt minimaal maanden. Als ze al in actieve sessie zijn, want vaak zijn ze ook nog eens op vakantie.

Mocht achteraf blijken dat het toch niet mocht, verzin je gewoon weer wat anders. En dan begint het spelletje overnieuw.

Maar dan heb je dus al wel succesvol in letter en/of geest de grondwet naast je neergelegd.
Dat ligt er aan of er een voorlopige voorziening is getroffen en deze in stand is gebleven. Goed voorbeeld is de voorlopige voorziening voor het geboorte recht .. die is er nog steeds .. en is vanaf het begin van de zaak (verschillende zaken) in stand gebleven, ondanks de uitspraak van het Hooggerechtshof dat "nationaal blokkeerde voorlopige voorzieningen" eigenlijk niet toegestaan zijn.

Zelfde voor het inzetten van de nationale garde in Portland .. ook daar een voorlopige voorziening (die gisteren verlengd is) .. waarbij hoger beroep tegen de voorlopige voorziening half was toegewezen maar niet gebruikt kon worden om de Nationale Garde in te zetten.

Bij het ontslaan van hoge ambtenaren van onafhankelijke organisaties lopen er nog verschillende rechtzaken.. maar zijn een aantal voorlopige voorzieningen ongeldig verklaard waardoor ze nu effectief wel ontslagen zijn. Het ontslag van Cook is een uitzondering daar op.

Dus de rechtzaken zelf gaan langzaam .. maar de voorlopige voorziening kan snel toegewezen worden (en snel beroep tegen ingesteld worden) .. maar dat maakt het soms wat onoverzichtelijk om bij te houden waar welke rechtzaak nu precies staat en of er al een "echte" uitspraak is geweest (waar dan weer beroep tegen aangetekend kan worden).

Het Hooggerechtshof heeft het al erg druk gehad via de "Emergency Docket" (of Shadow Docket) voor hoger beroep in voornamelijk voorlopig voorzieningen. De echte behandeling is in veel gevallen nog bij de lagere rechtbanken of "Court of Appeals" ...

• duvekot
Mooie aanvulling en ook wat meer achtergrond over het verloop van bepaalde rechtzaken bij bovenstaande:

Supreme Court Confronts Trump and His Tariffs in Test of Presidential Power
The Supreme Court’s six conservative justices have so far been receptive to Mr. Trump’s claims of presidential authority. Among other things, they have allowed the administration to withhold funds appropriated by Congress, kick transgender troops out of the military and pursue aggressive immigration-related policies — but all on a temporary, emergency basis.

The tariffs case is the first time the justices have weighed the underlying legal merits of a key administration priority in Mr. Trump’s second term.
Dus de zaak over de ingevoerde handels tarieven is de eerste waarbij de inhoudelijke behandeling aangekomen is bij het Hooggerechtshof.
Other such cases are on the horizon. Next month, the court will consider Mr. Trump’s efforts to seize control of independent agencies. And in January, the justices will weigh his attempt to remove a member of the Federal Reserve Board. The administration has also asked them to consider the legality of the president’s executive order ending birthright citizenship.
En dat zijn dus de volgende zaken die daadwerkelijk inhoudelijk behandeld gaan worden de komende tijd. En de definitieve uitspraken daar over zullen pas ergens in 2026 komen.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:03
Glashelder schreef op zondag 2 november 2025 @ 19:01:
[...]

Ik zou stellen dat de kans groot is dat Trump 2028 niet gaat redden... Normaliter zou ik dat pessimistisch van mezelf vinden maar in dit geval optimistisch... :o

Maar ik vermoed dat je zal doelen op (eerlijke) verkiezingen. We zullen het zien, maar dat lijkt mij met de dag inderdaad meer en meer optimistisch denken.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

edie schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:53:

[...]

Ik quote deels mezelf maar even van een paar dagen geleden.
ManiacsHouse schreef op zondag 2 november 2025 @ 03:04:
[...]
...
Hij is simpelweg een maffiabaas met een leger. Geen haar beter dan Poetin...

• Liegebeest
  • Laatst online: 15:17
*knip*, geef bij het plaatsen van een linkje ook even een citaat of samenvatting.

De tering, hey. Echt. Het is ongelooflijk.

[ Voor 52% gewijzigd door NMH op 04-11-2025 00:40 ]

Liege, liege, liegebeest!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:20
Liegebeest schreef op maandag 3 november 2025 @ 16:09:
*knip*

De tering, hey. Echt. Het is ongelooflijk.
Het is mijn inziens helemaal niet ongelooflijk en ben ook niet verrast. De VS is onder Trump een Idiocracy.

[ Voor 16% gewijzigd door NMH op 04-11-2025 00:40 ]

• duvekot
jaapstobbe schreef op maandag 3 november 2025 @ 16:28:
[...]
Het is mijn inziens helemaal niet ongelooflijk en ben ook niet verrast. De VS is onder Trump een Idiocracy.
offtopic:
je bedoelt de situatie zoals getoond in de gelijknamige film?:
Wikipedia: Idiocracy
😁

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:02
Thalaron schreef op maandag 3 november 2025 @ 14:20:
[...]

Ik zou stellen dat de kans groot is dat Trump 2028 niet gaat redden... Normaliter zou ik dat pessimistisch van mezelf vinden maar in dit geval optimistisch... :o
Waarom vind je dat een optimistisch scenario?

Vance is nog radicaler, heeft eigen ideeën in plaats van blindelings Project 2025 orders te tekenen, is mentaal OK (als in, niet half dement), en gaat niet vanzelf binnen deze termijn dood.

Ik kijk daar niet erg naar uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Compuchip87 op 03-11-2025 19:12 ]

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:03
Compuchip87 schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:12:
[...]

Vance is nog radicaler, heeft eigen ideeën in plaats van blindelings Project 2025 orders te tekenen, is mentaal OK (als in, niet half dement), en gaat niet vanzelf binnen deze termijn dood.

Klopt, maar die gaat er toch wel komen. Iets met uitstel. Maar er mogen van mij wel meer mensen omvallen in de wereld. Maar iets zegt mij dat mijn echte mening daar hierover delen een ban op zal leveren 🫣

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:18

FunkyTrip

Funky vidi vici!

duvekot schreef op maandag 3 november 2025 @ 12:52:
DatumDemocratic candidateRepublican candidateWould not voteUndecided/Skipped
10/28/2542%39%19%*
10/28/25 RV46%44%9%*
RV = Registered voters
("Democratic" and "Republican" options randomized)
*"Would not vote" includes respondents who chose "undecided" in initial question and "would not vote" in a follow-up; "undecided/skipped" includes respondents who did not select an option in the follow-up.
Nou, die marges voelen als een beetje voter suppression en intimidatie (ICE voor het stemhokje) toepassen en het valt zo de kant van Trump op.

Dit dus.

• duvekot
FunkyTrip schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:57:
[...]
Nou, die marges voelen als een beetje voter suppression en intimidatie (ICE voor het stemhokje) toepassen en het valt zo de kant van Trump op.
ICE mag prima voor het stemhokje gaan staan .. want dan kunnen ze niets doen .. omdat alleen maar Amerikaanse staatsburgers mogen stemmen. Dus het houd ze weg van het opzoeken van illegalen.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

duvekot schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:09:
[...]

ICE mag prima voor het stemhokje gaan staan .. want dan kunnen ze niets doen .. omdat alleen maar Amerikaanse staatsburgers mogen stemmen. Dus het houd ze weg van het opzoeken van illegalen.
Genoeg berichten dat ook legale burgers gewoon in het sleepnet terecht komen en moeite moeten doen om er weer uit te komen. Er is een reden dat Voter ID zoveel weerstand oproept bij een groot deel van het gekleurde Amerikaanse volk. Die kennen hun geschiedenis. ICE voor het stembureau zal een zelfde effect hebben.

Dit dus.

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
Compuchip87 schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:12:
[...]

Vance is veel minder populair en een typische zwabberaar. Was eerst fel anti-trump en nu zijn best buddy. Deel van het probleem is nu dat iedereen aan de republikeinse kant zo fel achter trump staat (met slechts wat zeer kleine breuklijntjes). Ik denk dat dat met Vance wel een stuk gaat vergroten.

Ik denk dat het beiden geen goed scenario is hoor daar niet van.

• duvekot
FunkyTrip schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:13:
[...]
Genoeg berichten dat ook legale burgers gewoon in het sleepnet terecht komen en moeite moeten doen om er weer uit te komen. Er is een reden dat Voter ID zoveel weerstand oproept bij een groot deel van het gekleurde Amerikaanse volk. Die kennen hun geschiedenis. ICE voor het stembureau zal een zelfde effect hebben.
Hier in Nederland is dat heel normaal .. dat je jezelf kan identificeren met een document (paspoort, ID kaart of rijbewijs) .. maar in de US is het niet vanzelfsprekend dat iemand een identificatie document heeft.

Die "vrijheid" van niet verplicht te hoeven en kunnen identificeren zit erg diep. "Trump" wil dat wel verplichten omdat hij, zonder onderbouwing, dat er heel veel mensen stemmen zonder dat ze dat zouden mogen.

Tot nu toe hebben de rechtbanken de Executive Order van "Trump" als ongeldig verklaard.
Court Strikes Down Key Part of Trump’s Unlawful Voting Executive Order, Permanently Blocking Show-Your-Papers Requirement

Dus vanuit die gedachte hoeft iemand die mag stemmen zich geen zorgen te maken in het stemhokje.

Je claim over het arresteren van Amerikaanse staatsburgers door ICE dan is dat idd soms gebeurt. Meestal in een "vangnet" waarbij iemand zich niet kan identificeren als Amerikaans staatsburger. Dus daardoor merk je dat meer en meer mensen toch met hun papieren op zak gaan rondlopen om zichzelf te kunnen verdedigen tegen willekeurig oppakken door ICE omdat je voldoet aan een bepaalde "uitstraling" (hoewel dat door verschillende rechtbanken ook al verboden is).

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

duvekot schreef op maandag 3 november 2025 @ 21:11:
[...]

Hier in Nederland is dat heel normaal .. dat je jezelf kan identificeren met een document (paspoort, ID kaart of rijbewijs) .. maar in de US is het niet vanzelfsprekend dat iemand een identificatie document heeft.

Die "vrijheid" van niet verplicht te hoeven en kunnen identificeren zit erg diep. "Trump" wil dat wel verplichten omdat hij, zonder onderbouwing, dat er heel veel mensen stemmen zonder dat ze dat zouden mogen.

Tot nu toe hebben de rechtbanken de Executive Order van "Trump" als ongeldig verklaard.
Court Strikes Down Key Part of Trump’s Unlawful Voting Executive Order, Permanently Blocking Show-Your-Papers Requirement

Dus vanuit die gedachte hoeft iemand die mag stemmen zich geen zorgen te maken in het stemhokje.

Je claim over het arresteren van Amerikaanse staatsburgers door ICE dan is dat idd soms gebeurt. Meestal in een "vangnet" waarbij iemand zich niet kan identificeren als Amerikaans staatsburger. Dus daardoor merk je dat meer en meer mensen toch met hun papieren op zak gaan rondlopen om zichzelf te kunnen verdedigen tegen willekeurig oppakken door ICE omdat je voldoet aan een bepaalde "uitstraling" (hoewel dat door verschillende rechtbanken ook al verboden is).
'geen zorgen maken'. Kleine stapjes, Duvekot.
Maanden geleden hoefden we ons ook geen zorgen te maken. Het zou allemaal mee vallen.
Ondertussen is bijna 50% van project2025 doorgevoerd en worden er zonder due process willekeurig mensen opgepakt om verscheept te worden naar de binnenlanden van Afrika of gewoon zomaar afgeknald op open zee. Ondertussen heeft Trump miljarden verdiend door corruptie, buitenlandse giften van een paar honderd miljoen aangenomen en wordt de onafhankelijke pers het werken onmogelijk gemaakt met allerlei rechtzaken of verbannen om aanwezig te zijn bij presentaties. Er worden democratische senatoren vermoord, wat een weekje in het nieuws blijft, wordt er zonder toestemming een sloopkogel door het Witte Huis gehaald en ben ik zojuist nog een paar dozijn zaken vergeten te benoemen. Oh ja, talloze mensen worden om wazige redenen aangeklaagd en er worden pardons uitgedeeld aan personen die direct betrokken zijn bij deals met de Trump organisaties.
Maar we hoeven ons geen zorgen te maken hoor. :{

[ Voor 4% gewijzigd door FunkyTrip op 03-11-2025 21:36 ]

Dit dus.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

duvekot schreef op maandag 3 november 2025 @ 20:09:
[...]
Het concept ‘onschuldig tot schuld bewezen is’ is ergens in januari al gesneuveld. Wel een beetje dit topic bijhouden graag.

En gewapend personeel zonder opleiding in een stemhokje is natuurlijk gewoon intimidatie, zelfs Poetin doet het niet zo lomp terwijl dat tot voor kort de lompste ‘democraat’ was.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Een nieuwe kwaliteitspagina op de officiële Whitehouse.gov site: https://www.whitehouse.gov/mysafespace/

Ik heb het idee dat ze een beetje wanhopig worden dat de Democraten niet toegeven v.w.b. de shutdown. De polls laten de laatste dagen steeds meer zien dat men de schuld meer bij de Republikeinen neerlegt en dat Trump op een dieptepunt zit qua disapproval ratings.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRsSI8xGL77E-uyKRORBmggs-6w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L5kgOwA5iLThDtwVGpmbtYOW.png?f=fotoalbum_large

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
kazuka schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 04:00:
Een nieuwe kwaliteitspagina op de officiële Whitehouse.gov site: https://www.whitehouse.gov/mysafespace/

Ik heb het idee dat ze een beetje wanhopig worden dat de Democraten niet toegeven v.w.b. de shutdown. De polls laten de laatste dagen steeds meer zien dat men de schuld meer bij de Republikeinen neerlegt en dat Trump op een dieptepunt zit qua disapproval ratings.

[Afbeelding]
Het is echt te triest voor woorden wat een kleuterklas het is. Ik verbaas mij er echt over dat puur het kleuter gedrag niet voor het overgrote gedeelte van de Amerikanen een signaal zou zijn

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• ErikT738
kazuka schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 04:00:

[Afbeelding]
Weet je heel zeker dat dit niet De Speld is? Jeetje wat een trieste bedoening daar. Naast het kleutergedrag die reclame voor Trump meuk ook. Het enige waar het om gaat is zelfverrijking.

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
‘If it was anybody else, we’d arrest him tomorrow,' Justice Department aide said of Trump

Nog even over de geheime documenten die Trump o.a. in een badkamer van Mar-a-Lago bewaarde.. Een deel daarvan was zo geheim dat de meest senior 'counterintelligence' mensen bij de DoJ niet bevoegd waren deze in te zien:
The FBI began the first careful steps of assessing the classified material. They were shocked to learn even the most senior Justice Department counterintelligence officials, the people trained to do this kind of work, were not authorized to even see them.
Als het iemand anders was geweest...
“If it was anybody else, we would arrest him tomorrow,” Edelstein said.

Knowingly taking classified documents outside of a secure government facility was a crime, plain and simple, she explained. Trying to conceal them after receiving a May subpoena to return all classified records, as Trump had, made the crime far worse, she argued.
Dat ze Trump hiermee hebben laten wegkomen, mede dankzij een partijdige rechter die hij zelf aangesteld heeft, is één van de grootste missers van het Amerikaanse rechtssysteem geweest.

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:05
https://www.bnr.nl/nieuws...lverlaters-liever-zelf-op

Ik weet niet of deze al gepost was hier. Palantir, een van de grootste sponsors van Project 2025/MAGA, gelooft niet meer in Amerikaanse universiteiten en gaat studenten zelf opleiden. Zullen ze vast het beste talent kunnen wegkapen van een MIT, Harvard, Stanford, etc....

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Trishul schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 11:20:
https://www.bnr.nl/nieuws...lverlaters-liever-zelf-op

Ik weet niet of deze al gepost was hier. Palantir, een van de grootste sponsors van Project 2025/MAGA, gelooft niet meer in Amerikaanse universiteiten en gaat studenten zelf opleiden. Zullen ze vast het beste talent kunnen wegkapen van een MIT, Harvard, Stanford, etc....
En 'brainwashen'? ;-)

• Llopigat
  • Registratie: Oktober 2023
  • Niet online
user109731 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 08:30:
Als het iemand anders was geweest...
Tja, we hadden "But her emails", het gezeur over Obama's Chicago documenten waarvoor ze hem wilden opsluiten.

Maar als Trump het doet is er natuurlijk niks aan de hand :| Republikeinen zijn hypocriet, what else is new.

Ik hoop dat Mamdani vandaag wint, eindelijk een beetje hoop daar. Ik snap ook niet dat de Amerikanen zo angstvallig het midden op blijven zoeken. Als de andere kant steeds extremer gaat doen moet je dat zelf ook doen om een duidelijk alternatief te zetten vind ik. En juist niet de middelmatigheid op gaan zoeken.

[ Voor 23% gewijzigd door Llopigat op 04-11-2025 15:36 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II