PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Het doel zal zijn om Trump te paaien door hem een "best deal ever" in het vooruitzicht te stellen als hij alle sancties opheft.Glashelder schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:30:
[...]
Bijzonder dat er gesproken wordt over economische samenwerking terwijl ze net nieuwe sancties hebben ingesteld en dat er nog lang geen zicht is op het einde van de oorlog.
Ik denk dat die de Amerikaanse overheid veel succes wensen bij het aanspannen van een rechtszaak tegen een Canadese overheid.olafmol schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:00:
[...]
Ik vermoed dat Trump ea met een dikke lawsuit hebben gedreigd....en/of is de club die het beheert grote fan van Trump. Man man man, wat een gedraai. Ben benieuwd hoe de nuchtere Canadezen hiermee omgaan.
Nou ja, de VS en Rusland werkten toch samen met het verdelen van Oekraïens grondgebied voor het verkrijgen van die zeldzame aardmetalen?Glashelder schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:30:
[...]
Bijzonder dat er gesproken wordt over economische samenwerking terwijl ze net nieuwe sancties hebben ingesteld en dat er nog lang geen zicht is op het einde van de oorlog.
Wellicht gaan ze hier bespreken wie welk deel van Oekraïne mag gaan bezetten? Dat heeft immers ook nogal grote economische gevolgen, die aardmetalen zijn voor veel productie noodzakelijk.
Daarnaast is Trump doorgaans best wel pro-Rusland en pro-Putin (logisch nadat ze hem bij zijn verkiezing gesteund/geholpen hebben), dus zo vreemd vind ik het niet eens.
Virussen? Scan ze hier!
Het is natuurlijk het Staats persbureau van de russen dat dat beweert (dat het een 'officieel' bezoek zou zijn en dat er serieuze gesprekken met de amerikanen plaatsvinden over 'economische samenwerking').... Dit kan even goed gewoon vooral op de russische bevolking gerichtte propaganda zijn; Om de indruk te wekken dat de russische regering in gesprek is met iig de amerikanen.Glashelder schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:30:
[...]
Er is een groot verschil in narratief dat de russische staat willen verspreiden, tussen wat hun 'boodschap' is jegens het westen (dat ze eindeloos verder kunnen escaleren en dreigen met verdere oorlog).
En wat de russische bevolking wil horen, die vermoedelijk helemaal niet bereid is eindeloos verder de kosten van de escalatie van de russische staat wil en kan dragen.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
FunkyTrip schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:03:
In de loop der tijd zullen we allerlei schimmige zaakjes gaan horen over de donateuren en bouwbedrijven en de onherroepelijke belangenverstrengeling met Trump. Misschien dat Schumer weer eens een stern letter moet sturen ofzo.
Bron“I ran these numbers in August. Just as a note, this ballroom costing $200 million and supposedly 90,000 ft is about $2,200 a square foot,” she wrote. “In D.C., let’s say a level four, maybe a level 5 finish commercial is about $600 a square foot. Let’s say on the outside it’s $800 a square foot because it’s literally being constructed by Craftsman. That other 120 million that’ll end up in his pocket. Signed a builder.”
Oftewel: weer een publiekelijk staaltje zelfverrijking en witwassen: de grote donoren leggen het geld op tafel, dat vloeit vervolgens in de zakken van Trump, en ze kopen daarmee invloed.
En het gebeurd allemaal ook gewoon open en bloot. Geen enkele scrupules of empathie.
En dan zegt zijn perswoordvoerder ook nog eens letterlijk: zijn grootste zorg op dit moment, is de balzaal.
Ja, want de regering zit muurvast, alle kosten blijven maar stijgen, woningnood, overheidsmedewerkers krijgen geen geld, Medicaid/Medicare in de problemen, voedselbonnen worden niet uitgekeerd, maar die balzaal, die is het belangrijkste...
Of hij op deze manier zichzelf zal verrijken weet ik niet. Ik denk dat die balzaal nog veel duurder wordt. Het Witte Huis vereist natuurlijk net als ons torentje allerlei extra beveiliging, kogelvrij glas, netwerk, extra verstevigingen enzo, dat soort dingen. Dat zal behoorlijk duurder zijn dan de 'gemiddelde' kosten per square foot.Makaja schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:05:
Bron
Oftewel: weer een publiekelijk staaltje zelfverrijking en witwassen: de grote donoren leggen het geld op tafel, dat vloeit vervolgens in de zakken van Trump, en ze kopen daarmee invloed.
Dat is wel een grote zorg bij mij. Ik zie Trump er nog wel voor aan om eenzijdig alle sancties tegen Rusland te stoppen voor wat betreft de US en in het gat te springen van alle EU bedrijven e.d. die achtergelaten is met de grote Amerikaanse toko's. Inclusief het stoppen van de Magnitsky Act.Glashelder schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:30:
[...]
[ Voor 28% gewijzigd door FunkyTrip op 24-10-2025 17:11 ]
Dit dus.
Trump staat er om bekend dat hij zijn aannemers niet betaalt. Ik vermoed niet dat daar verandering in komt nu hij ook de baas is van het grootste leger ter wereldFunkyTrip schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:08:
Of hij op deze manier zichzelf zal verrijken weet ik niet. Ik denk dat die balzaal nog veel duurder wordt. Het Witte Huis vereist natuurlijk net als ons torentje allerlei extra beveiliging, kogelvrij glas, netwerk, extra verstevigingen enzo, dat soort dingen. Dat zal behoorlijk duurder zijn dan de 'gemiddelde' kosten per square foot.
Een balzaal is wel anders dan commercieel vastgoed. Veel volume voor het vloeroppervlak. En natuurlijk beveiligingsmaatregelen.Makaja schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 17:05:
[...]
[...]
Bron
En het gebeurd allemaal ook gewoon open en bloot. Geen enkele scrupules of empathie.
En dan zegt zijn perswoordvoerder ook nog eens letterlijk: zijn grootste zorg op dit moment, is de balzaal.
Ja, want de regering zit muurvast, alle kosten blijven maar stijgen, woningnood, overheidsmedewerkers krijgen geen geld, Medicaid/Medicare in de problemen, voedselbonnen worden niet uitgekeerd, maar die balzaal, die is het belangrijkste...
En Trump zal alles in marmer willen en gouden urinoirs.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
En toen was de hele oostelijke vleugel gesloopt:
https://www.theguardian.c...-east-wing-trump-ballroom
Eigenlijk verwacht ik dat de rest van het Witte Huis later wel zal volgen. Of dat de boel letterlijk tot de grond affikt.
Eigenlijk verwacht ik dat de rest van het Witte Huis later wel zal volgen. Of dat de boel letterlijk tot de grond affikt.
Onder tussen in het leven van Abrego Garcia :
Trump administration seeks to deport Abrego Garcia to Liberia
Wordt dus nog steeds vervolgt ....
Trump administration seeks to deport Abrego Garcia to Liberia
Hoewel Abrego Garcia zich nog steeds verzet tegen zijn uitzetting .. heeft hij aangegeven dat hij als hij toch weg moet liever naar Costa Rica zou willen vertrekken. Liberia is de volgende optie die de Amerikaanse overheid heeft verzonnenThe Friday court filing said the West African nation has agreed to take him and argued that the country fit Abrego Garcia’s criteria.
“Although Petitioner has identified more than twenty countries that he purports to fear would persecute or torture him if he were removed there, Liberia is not on that list,” DOJ wrote.
en dat terwijl Costa Rica al aangegeven heeft dat ze hem daar wel willen ontvangen.“Having struck out with Uganda, Eswatini and Ghana, ICE now seeks to deport our client Kilmar Abrego Garcia to Liberia – a country with which he has no connection, thousands of miles from his family and home in Maryland,” attorney Simon Sandoval-Moshenberg said in a statement.
Nu lopen er nog een aantal rechtszaken rondom hem .. en ik had begrepen dat die er nog voor zorgen dat hij voorlopig nog niet direct op een vliegtuig gezet zal worden. Ook omdat de overheid hem steeds de mogelijkheid moet geven om bezwaar tegen een land in te kunnen dienen.“Costa Rica has agreed to accept him as a refugee, and remains a viable and lawful option. Instead, the government has chosen yet another path that feels designed to inflict maximum hardship. Their actions are punitive, cruel and unconstitutional.”
Wordt dus nog steeds vervolgt ....
Nu laat hij ze ws. Door ice oppakken zonder te betalenErikT738 schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 19:03:
[...]
Trump staat er om bekend dat hij zijn aannemers niet betaalt. Ik vermoed niet dat daar verandering in komt nu hij ook de baas is van het grootste leger ter wereld
Het zal toch niemand meer verbazen?Amphiebietje schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 20:15:
Ik vraag mij af wanneer die acties in Midden en Zuid Amerika de eerste Amerikaanse bodybags tot gevolg gaan hebben:
https://www.theguardian.c...n-uss-gerald-ford-carrier
Kan niet lang meer duren, gezien dat ze nu ook acties boven land plannen. En de Amerikaanse marine en luchtmacht lenen zich voor illegale acties waarbij burgers effectief standrechtelijk worden geëxecuteerd.
https://www.theguardian.c...n-uss-gerald-ford-carrier
Kan niet lang meer duren, gezien dat ze nu ook acties boven land plannen. En de Amerikaanse marine en luchtmacht lenen zich voor illegale acties waarbij burgers effectief standrechtelijk worden geëxecuteerd.
in de VS zelf is er nu kans op hongersnood bij pakweg 10% van de bevolking, wegens de bezuinigingen op de food stamps:
https://www.theguardian.c...shutdown-food-stamps-snap
...waarbij degenen die het hardst worden getroffen voor een groot deel Trump-stemmers zijn, maar de Democraten de schuld geven van Trump's beleid.
...waarbij degenen die het hardst worden getroffen voor een groot deel Trump-stemmers zijn, maar de Democraten de schuld geven van Trump's beleid.
@DiscoNootje is dat iets dat Trump op zijn Twitter heeft geplaatst?
Hadden ze daar niet zo'n "right to bear arms" om de overheid in het gareel te houden? Grappig hoe de grootste voorstanders daarvan er niets mee doen.Amphiebietje schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 22:29:
in de VS zelf is er nu kans op hongersnood bij pakweg 10% van de bevolking, wegens de bezuinigingen op de food stamps:
Amphiebietje schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 20:15:
Gezellige lijst met donors ook.Donors of the proposed ballroom include a slew of major tech companies. Among those are Apple, Amazon, Meta, Microsoft and Google. Defense contractors and communications companies have also pitched in, including Lockheed Martin, Palantir, T-Mobile and Comcast.
Let op:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:[ZT] Trump II en de Amerikaanse politiek - deel II