Ja ik blijf dat aparte gekleurde stuk op de achterkant ook gek vinden, goed met een hoesje zie je er niks van.T-Blizzard schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:30:
Poeh toch wel lastig dit jaar. Ik heb een 14P nu, de accu recent laten vervangen door een niet originele accu (want ga gewoon lang met deze telefoon doen). Alleen maar ellende nu… Dus vrijdag een normale 17 besteld, maar nu keek ik gisteren bij KPN en heb dus uiteindelijk ook maar de 17P besteld. In het geval van een verlenging scheelde dat maar 200,- . De 17 ga ik dus moeten retourneren, maar nu ik weer naar hoesje zit te kijken vind de ik de pro gewoon geen knappe telefoon met die glimmende tegel 🫣. Afgezien van de accu en zoom valt het het allemaal wel mee…Moeilijk moeilijk..
Vraagje, hoe kan het 200 verschillen? Bij odido verlengen scheelt het bij mij 300, of kies je een abonnement waardoor je extra korting krijgt?T-Blizzard schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:30:
Poeh toch wel lastig dit jaar. Ik heb een 14P nu, de accu recent laten vervangen door een niet originele accu (want ga gewoon lang met deze telefoon doen). Alleen maar ellende nu… Dus vrijdag een normale 17 besteld, maar nu keek ik gisteren bij KPN en heb dus uiteindelijk ook maar de 17P besteld. In het geval van een verlenging scheelde dat maar 200,- . De 17 ga ik dus moeten retourneren, maar nu ik weer naar hoesje zit te kijken vind de ik de pro gewoon geen knappe telefoon met die glimmende tegel 🫣. Afgezien van de accu en zoom valt het het allemaal wel mee…Moeilijk moeilijk..
Misschien niet helemaal duidelijk, ik heb KPN unlimited. De 17 kost 969,- de 17 Pro met 2 jaar verlenging 1182,- (ik heb altijd sim only en koop los).GGdiArgos schreef op zondag 14 september 2025 @ 15:24:
[...]
Vraagje, hoe kan het 200 verschillen? Bij odido verlengen scheelt het bij mij 300, of kies je een abonnement waardoor je extra korting krijgt?
Je vergelijkt de standaardprijs van de iPhone 17 met de abonnementskorting van de Pro. Bij KPN kost een iPhone 17 met abonnement €840.T-Blizzard schreef op zondag 14 september 2025 @ 15:33:
[...]
Misschien niet helemaal duidelijk, ik heb KPN unlimited. De 17 kost 969,- de 17 Pro met 2 jaar verlenging 1182,- (ik heb altijd sim only en koop los).
En stel dat ik uitga van een Odido-abonnement dat je maandelijks kunt opzeggen, dan betaal je minimaal €1205. Ik kom dus niet op dat bedrag uit.
[ Voor 213% gewijzigd door DeJurist op 14-09-2025 15:43 ]
24 mnd abbo, ik dacht de 17 is meer dan genoeg voor mij, maar voor 213,- extra heb ik dan een Pro.. Dan toch maar die 😆DeJurist schreef op zondag 14 september 2025 @ 15:39:
[...]
Je vergelijkt de standaardprijs van de iPhone 17 met de abonnementskorting van de Pro. Bij KPN kost een iPhone 17 met abonnement €840.
En stel dat ik uitga van een Odido-abonnement dat je maandelijks kunt opzeggen, dan betaal je minimaal €1205. Ik kom dus niet op dat bedrag uit.
Er zitten hier heel wat iPhone/Mac experts, dus misschien dat iemand voor mij hier de gouden tip heeft.
Ik wil voor volgende week nog even mijn iCloud bibliotheek afgaan omdat ik tegen mijn iCloud limieten (200 GB) aan begin te lopen en weiger nog meer te betalen
Zo ga ik straks ook gelijk lekker efficient om met de opslagruimte op mijn iPhone 
Ik heb nog heel veel oude foto's in .jpg/.jpeg formaat en video's in H246 .mov of .MP4 formaat. Ik wil een heleboel verwijderen, maar er is natuurlijk ook genoeg dat ik wil bewaren. Heeft iemand de gouden tip om ze de foto's en video's makkelijk om te zetten naar HEIC/HEVC? Ik heb mijn hele iCloud bibliotheek al offline gedownload.
In MacOS kan ik als 'snelle taak' in ieder geval alle foto's al omzetten naar .heic - en dat scheelt aanzienlijk aan ruimte. Voor .mov/.mp4 is die snelle taak er helaas niet, terwijl daar juist de grootste winst valt te behalen
Bonuspunten voor wie weet hoe ik mijn Live Photos kan behouden als ik mijn foto's opnieuw upload, want die koppeling gaat niet lekker na het converteren
Ik wil voor volgende week nog even mijn iCloud bibliotheek afgaan omdat ik tegen mijn iCloud limieten (200 GB) aan begin te lopen en weiger nog meer te betalen
Ik heb nog heel veel oude foto's in .jpg/.jpeg formaat en video's in H246 .mov of .MP4 formaat. Ik wil een heleboel verwijderen, maar er is natuurlijk ook genoeg dat ik wil bewaren. Heeft iemand de gouden tip om ze de foto's en video's makkelijk om te zetten naar HEIC/HEVC? Ik heb mijn hele iCloud bibliotheek al offline gedownload.
In MacOS kan ik als 'snelle taak' in ieder geval alle foto's al omzetten naar .heic - en dat scheelt aanzienlijk aan ruimte. Voor .mov/.mp4 is die snelle taak er helaas niet, terwijl daar juist de grootste winst valt te behalen
Bonuspunten voor wie weet hoe ik mijn Live Photos kan behouden als ik mijn foto's opnieuw upload, want die koppeling gaat niet lekker na het converteren
Ik ga van de iPhone 16 pro naar de normale 17. Betere batterijduur, mooiere desgin, lichter in gewicht, betere scherm en krasbestendiger, betere voor camera.DeJurist schreef op zondag 14 september 2025 @ 13:14:
Na lang twijfelen heb ik toch besloten om na 8 jaar weer een iPhone te nemen, en dit keer ga ik voor de iPhone 17. De Pro spreekt me gewoon niet aan qua design, en de iPhone Air – hoe mooi ook – levert teveel compromissen in. Geen stereo geluid, serieus? Wtf.
Ik twijfel nog tussen de iPhone 17 in wit of groen. Volgende week wil ik naar de Apple Store; kun je daar alle kleuren in het echt bekijken?
Ik dacht trouwens nog even aan een gesealde iPhone 16 Pro, maar de iPhone 17 lijkt me toch net wat beter. Of zouden jullie in dit geval toch voor de 16 Pro kiezen?
Daarnaast heb ik altijd al een Apple Watch willen hebben. Die ga ik er later ook bij kopen, waarschijnlijk de zwarte versie in 46 mm met een Milanese after market bandje en dat allemaal voor minder dan een iPhone 17 Pro.![]()
[YouTube: iPhone 17: Hands-On First Look]
[YouTube: Apple Watch Series 10. Slate Milanese Loop. ASMR Unboxing]
Na 12 maanden een fijne inflatie eroverheen en weg kortingT-Blizzard schreef op zondag 14 september 2025 @ 15:50:
[...]
24 mnd abbo, ik dacht de 17 is meer dan genoeg voor mij, maar voor 213,- extra heb ik dan een Pro.. Dan toch maar die 😆
Mijn boefje is liev!
Daarom is het ook zo gruwelijk irritant dat Siri zo erbarmelijk is. Ik heb nog steeds een iPhone en Watch, maar wat begint Apple gigantisch achter te lopen.Reem0nN schreef op zondag 14 september 2025 @ 10:23:
[...]
Ik ben trouwens blij dat ik zowel de Air als 17 Pro Max heb besteld. Liep net buiten met m’n hond en wilde even snel m’n vrouw via een app beantwoorden. En dat lukt me niet met 1 hand te typen om even gauw wat te sturen met de 16 Pro Max.
Heb dat ook vaak in de supermarkt.. op zulke momenten irriteer ik me aan de grote.
Ben benieuwd hoe dit zal zijn met de iPhone Air.
Off-Topic: ach ja ik heb ook een Tesla Model 3 gekocht vorig jaar 😆JB schreef op zondag 14 september 2025 @ 16:18:
[...]
Na 12 maanden een fijne inflatie eroverheen en weg korting
En daar ben je ook mee bezeikt? Of wat bedoel je?T-Blizzard schreef op zondag 14 september 2025 @ 17:13:
[...]
Off-Topic: ach ja ik heb ook een Tesla Model 3 gekocht vorig jaar 😆
Mijn boefje is liev!
Inflatie… Afschrijving één en al ellende 😆JB schreef op zondag 14 september 2025 @ 17:35:
[...]
En daar ben je ook mee bezeikt? Of wat bedoel je?
Ik gebruikte ook heel weinig Siri, maar de laatste weken gebruik ik het heel vaak doordat ik een keer Siri weer testte. En verdomd, stuurde wat ik wilde sturen. Hierna dagelijks meerdere dingen laten doen en tot vandaag nul missers. Is echt stuk beter geworden, zeker voor appje terug te sturen.giantgiantus schreef op zondag 14 september 2025 @ 17:13:
[...]
Daarom is het ook zo gruwelijk irritant dat Siri zo erbarmelijk is. Ik heb nog steeds een iPhone en Watch, maar wat begint Apple gigantisch achter te lopen.
Maar, Apple loopt sowieso achter. Dat ben ik eens.
I don't have dreams, I have goals!!
Maakt niet uit, Tesla-rijders hebben toch geen beleving. Dus ook met geld nietT-Blizzard schreef op zondag 14 september 2025 @ 17:13:
[...]
Zal het weer eens proberen, ik ben er zo op afgeknapt dat ik al heel lang niet meer gebruik inderdaad.Redondo1982 schreef op zondag 14 september 2025 @ 18:47:
[...]
Ik gebruikte ook heel weinig Siri, maar de laatste weken gebruik ik het heel vaak doordat ik een keer Siri weer testte. En verdomd, stuurde wat ik wilde sturen. Hierna dagelijks meerdere dingen laten doen en tot vandaag nul missers. Is echt stuk beter geworden, zeker voor appje terug te sturen.
Maar, Apple loopt sowieso achter. Dat ben ik eens.
Whow echt met geld, niet eens lease ofz?T-Blizzard schreef op zondag 14 september 2025 @ 17:13:
[...]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Waar ik al een tijdje naar op zoek ben, maar nog nooit echt 100% tevreden over ben.. goede high quality wallpapers voor de pro toestellen..
Waar halen jullie ze meestal vandaan? Vooral straks met iOS 26 wil ‘k wel wat gaan testen met verschilende wallpapers om te zien wat dr een beetje mooi uit ziet.
Iemand tips?
Waar halen jullie ze meestal vandaan? Vooral straks met iOS 26 wil ‘k wel wat gaan testen met verschilende wallpapers om te zien wat dr een beetje mooi uit ziet.
Iemand tips?
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Ho ho, elk jaar al mijn Apple producten gratis door het besparen van brandstofkosten, ben heel tevreden over mijn Model YRedondo1982 schreef op zondag 14 september 2025 @ 18:49:
[...]
Maakt niet uit, Tesla-rijders hebben toch geen beleving. Dus ook met geld niet
Wat dacht je van Polestar rijders? Toch @DonstilRedondo1982 schreef op zondag 14 september 2025 @ 18:49:
[...]
Maakt niet uit, Tesla-rijders hebben toch geen beleving. Dus ook met geld niet
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Google afbeeldingen en dan kwaliteit op hoog.crazylegs schreef op zondag 14 september 2025 @ 19:00:
Waar ik al een tijdje naar op zoek ben, maar nog nooit echt 100% tevreden over ben.. goede high quality wallpapers voor de pro toestellen..
Iemand tips?
Haha, ja maar niet van geld, die is gewoon lease. Wel tevreden overigens, fijn ding.Toppe schreef op zondag 14 september 2025 @ 19:04:
[...]
Wat dacht je van Polestar rijders? Toch @Donstil
Ik neem een camera mee op vakantie en dan maak ik er zelf een paar.crazylegs schreef op zondag 14 september 2025 @ 19:00:
Iemand tips?
342 euro meer 🫣T-Blizzard schreef op zondag 14 september 2025 @ 15:50:
[...]
24 mnd abbo, ik dacht de 17 is meer dan genoeg voor mij, maar voor 213,- extra heb ik dan een Pro.. Dan toch maar die 😆
Die kunnen niet eens meer naar achteren kijken door het raam, die hebben helemaal geen beleving. Dat zijn meestal ook de mensen die geen enkel respect hebben voor spullen, op alles Apple Care + hebben en de iPhone bovenop de regendouche leggen. Zit ik juist?Toppe schreef op zondag 14 september 2025 @ 19:04:
[...]
Wat dacht je van Polestar rijders? Toch @Donstil
Pak meestal een natuurfotocrazylegs schreef op zondag 14 september 2025 @ 19:00:
Iemand tips?
Ik ook met mijn 3, kan nog steeds gratis laden. Was leuke actie, zit nu op de 8500 van de 20k kilometers tegoed.schumi1986 schreef op zondag 14 september 2025 @ 19:00:
[...]
Ho ho, elk jaar al mijn Apple producten gratis door het besparen van brandstofkosten, ben heel tevreden over mijn Model Y
Lease is ook geld. Bedoel je auto via de werkgever?Donstil schreef op zondag 14 september 2025 @ 19:05:
[...]
Haha, ja maar niet van geld, die is gewoon lease. Wel tevreden overigens, fijn ding.
Haha, geweldig dit
Kan mij niet herinneren dat ik ooit een Apple telefoon niet om aan te gluren vond, die nieuwe oranje pro is wat mij betreft wel echt lelijk, wel gaaf dat Apple met zoiets durft te komen. Ben blij dat Apple met de Air is gekomen. Daarnaast is 999 dollar ook nog eens een mooie prijs
[ Voor 4% gewijzigd door schumi1986 op 14-09-2025 19:39 ]
Ja dat kost ook een beetje geld, dat snap ik allemaal wel natuurlijk.Redondo1982 schreef op zondag 14 september 2025 @ 19:28:
[...]
Lease is ook geld. Bedoel je auto via de werkgever?
Al die memes zijn wel goed ja, allemaal gratis reclame ook.schumi1986 schreef op zondag 14 september 2025 @ 19:34:
[...]
Haha, geweldig dit
Kan mij niet herinneren dat ik ooit een Apple telefoon niet om aan te gluren vond, die nieuwe oranje pro is wat mij betreft wel echt lelijk, wel gaaf dat Apple met zoiets durft te komen. Ben blij dat Apple met de Air is gekomen. Daarnaast is 999 dollar ook nog eens een mooie prijs
Kan Apple goed gebruiken, voor mijn gevoel leeft het minder. Hier op het forum, op het werk, bij vrienden ik hoor er nagenoeg niemand over. Dit terwijl een nieuw model is gepresenteerd en de pro van design is veranderd.Donstil schreef op zondag 14 september 2025 @ 19:44:
[...]
Al die memes zijn wel goed ja, allemaal gratis reclame ook.
Gebeurd toch vaak met bedrijven. Eerst hype en populair bij jonge mensen. Nu loopt half 60+ met een Watch en een iPhone. Het merk is niet meer hip en happening. Past overigens prima bij een bedrijf wat al zolang telefoontjes maakt.schumi1986 schreef op zondag 14 september 2025 @ 19:49:
[...]
Kan Apple goed gebruiken, voor mijn gevoel leeft het minder. Hier op het forum, op het werk, bij vrienden ik hoor er nagenoeg niemand over. Dit terwijl een nieuw model is gepresenteerd en de pro van design is veranderd.
We leven in de Europese unie hè? Daar hebben ze de euroschumi1986 schreef op zondag 14 september 2025 @ 19:34:
[...]
Haha, geweldig dit
Ja helemaal eens hoor maar voor mijn gevoel is het dit jaar wel erg rustig.giantgiantus schreef op zondag 14 september 2025 @ 19:53:
[...]
Gebeurd toch vaak met bedrijven. Eerst hype en populair bij jonge mensen. Nu loopt half 60+ met een Watch en een iPhone. Het merk is niet meer hip en happening. Past overigens prima bij een bedrijf wat al zolang telefoontjes maakt.
In de EU betaal je met euro idd.Toppe schreef op zondag 14 september 2025 @ 19:53:
[...]
We leven in de Europese unie hè? Daar hebben ze de euro

Bij vrijwel alle providers waar je de iPhone kon bestellen, lag de site eruit en ik heb bijna 10 minuten in de wacht gestaan voor het bestellen van een telefoon…een telefoon… Voor mij was het de eerste keer pre-order met Apple, ben pas met de 13PM ingestapt en die had ik pas in november besteld, maar dit overtreft wel alle hypes die ik met Android heb meegemaakt. Dus geen idee wat jullie normaal gewend zijn dan met Appleschumi1986 schreef op zondag 14 september 2025 @ 19:49:
[...]
Kan Apple goed gebruiken, voor mijn gevoel leeft het minder. Hier op het forum, op het werk, bij vrienden ik hoor er nagenoeg niemand over. Dit terwijl een nieuw model is gepresenteerd en de pro van design is veranderd.
De release van dit jaar is prima verlopen voor zover ik mee krijg. Dat wordt volgend jaar met de fold wel anderDalive schreef op zondag 14 september 2025 @ 19:57:
[...]
Bij vrijwel alle providers waar je de iPhone kon bestellen, lag de site eruit en ik heb bijna 10 minuten in de wacht gestaan voor het bestellen van een telefoon…een telefoon… Voor mij was het de eerste keer pre-order met Apple, ben pas met de 13PM ingestapt en die had ik pas in november besteld, maar dit overtreft wel alle hypes die ik met Android heb meegemaakt. Dus geen idee wat jullie normaal gewend zijn dan met AppleBuiten alle ellelange wachtrijen bij de fysieke winkels in het verleden.
Sommige van ons komen ook wel eens ergens anders heToppe schreef op zondag 14 september 2025 @ 19:53:
[...]
We leven in de Europese unie hè? Daar hebben ze de euro
Het is alleen een soort van teleurstelling dat 5 minuten F5’en en blij zijn dat het weer was gelukt compleet overbodig was en de toestellen nu nog steeds gewoon voor releaseday zijn te bestellen….
Zag het vanmiddag ja, van zowel de Pro als de Pro Max (en de air, maar dat is niet voor dit topic) echt een hoop modellen nog op te halen 19 sept. Alleen de witte lijkt wat meer uitverkocht te zijn.Dennisdn schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:00:
Het is alleen een soort van teleurstelling dat 5 minuten F5’en en blij zijn dat het weer was gelukt compleet overbodig was en de toestellen nu nog steeds gewoon voor releaseday zijn te bestellen….
Ik gebruik een shortcut om dagelijks de bing afbeelding van die dag als achtergrond te hebben. Zitten echt toffe foto’s tussen en zo niet: dan een dagje later heb je weer een anderecrazylegs schreef op zondag 14 september 2025 @ 19:00:
Iemand tips?
En dan nog niet eens het juiste toestel gebruiken
Zo, azijn gehad?Dennisdn schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:00:
JK JK mensen!!
Dat gaat al jaren zo en al jaren zien we de reacties over consumentisme, geldverspilling en al die opmerkingen voorbij komen.Dennisdn schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:00:
Toch is het niet zo moeilijk hoor: je koopt de iPhone 17-serie wel als je 'm mooi vindt of er gewoon graag één wil. En als je vindt dat je 'm niet wil of je huidige toestel wil houden, is dat helemaal prima. Het is een vrij land. Er is geen reden om mensen aan te spreken op hun koopgedrag.
Er is (nog) geen moraalpolitie in Nederland.
Vandaag de 17 pro max in het oranje besteld. Heb gekozen voor de 1 TB versie.
Als het goed is ligt hij vrijdag klaar bij de Amac.
Het zal vanaf de 12 pro max best wel een upgrade zijn denk ik. Het meest kijk ik uit naar de camera's.
Als het goed is ligt hij vrijdag klaar bij de Amac.
Het zal vanaf de 12 pro max best wel een upgrade zijn denk ik. Het meest kijk ik uit naar de camera's.
@Dennisweb Inderdaad - en zo heeft ieder z'n ding! Op het ene punt is iemand altijd wel 'klimaatbewuster' dan op het ander. Misschien koop je nu een iPhone en iemand anders - vanuit duurzaamheidsoogpunt - bewust niet. Maar omgekeerd geldt dan misschien weer wel dat jij nooit bij de Action te vinden bent, terwijl die ander er misschien wel 10x per jaar te vinden is 
Overigens valt het qua uitstoot wel mee: van de geboorte van een iPhone 17 tot de dood van een iPhone 17 - dat is dus de productie in Azië, het transport, ook het opladen door de consument, enz. tot aan het afstoten/recyclen - komt volgens Apple uit op gemiddeld 55 kg CO2e uitstoot.
Ter vergelijking: dat is ongeveer vergelijkbaar met 1x een retourtje Amsterdam - Eindhoven met de auto.
Overigens valt het qua uitstoot wel mee: van de geboorte van een iPhone 17 tot de dood van een iPhone 17 - dat is dus de productie in Azië, het transport, ook het opladen door de consument, enz. tot aan het afstoten/recyclen - komt volgens Apple uit op gemiddeld 55 kg CO2e uitstoot.
Ter vergelijking: dat is ongeveer vergelijkbaar met 1x een retourtje Amsterdam - Eindhoven met de auto.
Heeft iemand al stralingswaarden (SAR) kunnen vinden van de iPhone 17?
Op de site van Apple tref ik deze niet aan. De Mediamarkt heeft het over 1,2 watt/kg. Dit is echter moeilijk te vergelijken met andere telefoons waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen head en body.
Op de site van Apple tref ik deze niet aan. De Mediamarkt heeft het over 1,2 watt/kg. Dit is echter moeilijk te vergelijken met andere telefoons waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen head en body.
SAR-limiet 1,6 W/kg (voor 1 g)daanNL schreef op zondag 14 september 2025 @ 21:25:
Heeft iemand al stralingswaarden (SAR) kunnen vinden van de iPhone 17?
Hoofd : 1,19
Lichaam : 1,19
SAR-limiet 2,0 W/kg (voor 10 g)
Hoofd : 1,49
Lichaam : 1,49
Wat is SAR? (Met frikadellen als voorbeeld)
SAR staat voor Specific Absorption Rate en het vertelt je hoeveel radiostraling je lichaam opneemt van je telefoon. Laten we het vergelijken met frikadellen om het simpel te maken.
Uitleg met frikadellen
Stel je voor dat je telefoon een frikadel is die warmte (radiostraling) afgeeft terwijl je hem vasthoudt of eet.
SAR meet hoeveel van die “warmte” jouw lichaam (bijvoorbeeld je hand of hoofd) opneemt terwijl je belt of op je telefoon kijkt.
Het is net alsof je meet hoe vettig je handen worden van die frikadel – hoe vetter, hoe meer je opneemt.
Waarom wordt dit gemeten?
Fabrikanten en overheden willen ervoor zorgen dat die “warmte” niet te veel is, zodat het veilig blijft voor je lichaam.
Er is een limiet (meestal 2,0 W/kg), net zoals je niet te veel frikadellen moet eten omdat het ongezond kan worden.
Telefoons moeten onder die limiet blijven, zodat je niet te veel “vet” (straling) binnenkrijgt.
Hoe zie je dit?
In de instellingen van je telefoon of in de handleiding staat een getal, bijvoorbeeld 1,49 W/kg voor de iPhone 17.
Dat getal is als een sticker op de frikadelverpakking die zegt hoe vet hij is. Hoe lager het getal, hoe minder “vet” (straling) je lichaam opneemt.
Kort samengevat
SAR is dus een manier om te meten hoeveel “vet” of “warmte” van de frikadel (je telefoon) in je lichaam komt. Hoe kleiner het getal, hoe minder je ervan meekrijgt, en dat is beter voor je.
[ Voor 72% gewijzigd door Toppe op 14-09-2025 21:53 ]
*snip* offtopic
[ Voor 98% gewijzigd door Daedalus op 14-09-2025 22:50 ]
Alle kleuren. Blijft toch lastig, maar eenmaal in het echt gezien en dan weet ik wel welke kleur het wordt.
Na twijfelen toch maar besloten wel te gaan upgraden vanaf mijn 15 Pro naar de reguliere 17. Ik ga eens voor een witte. Vind het dit jaar een veel mooiere telefoon dan de 17 Pro en met de komst van 120hz de perfecte telefoon voor mij, de derde camera ga ik niet missen namelijk. Voor mij is de batterij de belangrijkste upgrade die ik nu goed kan gebruiken. De 15 Pro geef ik aan mijn vader, die zal blij zijn, hij doet het momenteel nog met een XR
Nog een (betere/fijnere?) kleuren video;DeJurist schreef op zondag 14 september 2025 @ 22:28:
Alle kleuren. Blijft toch lastig, maar eenmaal in het echt gezien en dan weet ik wel welke kleur het wordt.
[YouTube: iPhone 17 All Colours Hands On and First Impressions!]
-
Ik ben er ook bij! Van een SE2 -> groene iPhone 17. Nu de zoektocht naar een nieuwe sleeve (oude gaat niet meer passen
[ Voor 7% gewijzigd door The Chosen One op 14-09-2025 22:32 ]
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Vooral die air is echt vet!giantgiantus schreef op zondag 14 september 2025 @ 22:57:
[...]
De air en de normale 17 wel erg mooi.
Wellicht off-topic maar hoe is de applecare+ service? Om mijn iPhone 17 pro onverzekerd te laten vind ik ook naar😅
http://www.instagram.com/mitcheldenkers
Ik vraag mij eigenlijk af waarom de prijzen van de Pro/Pro Max niet iets zijn gedaald. Zal dit komen door de positionering van de 17 en Air? De huidige koers is natuurlijk om te huilen voor de Amerikanen en Tim Apple en zijn team heeft dit keer voor aluminium ten opzichte van titanium gekozen wat een stuk goedkoper is voor de productie van de iPhone 17 Pro’s.
Die Air is qua doos echt een ouderwetse inslag van Apple. Zo zagen de dozen er vroeger uit van vnl. de iPads. Mooi om te zien…giantgiantus schreef op zondag 14 september 2025 @ 22:57:
[...]
De air en de normale 17 wel erg mooi.
Heb je hier een linkje van?LtMarx schreef op zondag 14 september 2025 @ 20:13:
[...]
Ik gebruik een shortcut om dagelijks de bing afbeelding van die dag als achtergrond te hebben. Zitten echt toffe foto’s tussen en zo niet: dan een dagje later heb je weer een andere
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Het toestel (17 256gb green) via Telenet bestellen, die afhankelijk blijft van de leveringen van appel, en verwachten voor 23 september, is wishful thinking zeker? Vertrekken dan op citytrip, een betere camera dan mijn XR of de vrouw haar 13, zou welgekomen zijn ...
Unibody produceren is wellicht ook duur(der)? Verder; omdat we het toch wel slikken...mprkooij schreef op maandag 15 september 2025 @ 00:09:
Ik vraag mij eigenlijk af waarom de prijzen van de Pro/Pro Max niet iets zijn gedaald. Zal dit komen door de positionering van de 17 en Air? De huidige koers is natuurlijk om te huilen voor de Amerikanen en Tim Apple en zijn team heeft dit keer voor aluminium ten opzichte van titanium gekozen wat een stuk goedkoper is voor de productie van de iPhone 17 Pro’s.
Ik begrijp op X dat de Air (nog) niet goed verkocht is in de US. Geen idee of dat klopt, maar het viel me hier ook op in de Excel dat de _fanboys_ toch voornamelijk voor de 17 (Pro) gaan. Wellicht vinden mensen een Air toch te duur qua consessies en hopelijk is het aluminium versterkt (kan dat?) zodat het de titanium feel wat ophaalt.
De ronde randen, zie je wel heel duidelijk bij de unibody. Zo'n 17 Pro geeft een heel andere feel denk ik.
Mijn boefje is liev!
Ik zit ook enorm in dubio om mijn order van de Air te cancellen. Steeds minder gevoel bij de concessies die ik moet doen voor een dun toestel, terwijl ik nooit problemen heb gehad met formaat en gewicht van de Pro’s. Het prijsverschil is nihil…
Alleen dan is de vraag: houd ik m’n 16 Pro of toch een 17 Pro in een kleur die me niet raakt…
Alleen dan is de vraag: houd ik m’n 16 Pro of toch een 17 Pro in een kleur die me niet raakt…
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ik had zojuist de Xs van mijn zoontje vast... die heeft zelfs al stereoTHE_BASE schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:56:
Ik zit ook enorm in dubio om mijn order van de Air te cancellen. Steeds minder gevoel bij de concessies die ik moet doen voor een dun toestel, terwijl ik nooit problemen heb gehad met formaat en gewicht van de Pro’s. Het prijsverschil is nihil…
Mijn boefje is liev!
Daarom heb ik een 17 PM besteld via mobiel.nl verlenging, en los een Air bij Amazon.THE_BASE schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:56:
Amazon is vaak vrij eenvoudig met retourneren binnen 30 dagen. Ik wil toch ervaren hoe de Air is.
Zal me niks verbazen als iedereen nu klaagt dat er 1 speaker inzit, maar dat ze een oplossing hebben gevonden dat het als stereo klinkt, het is en blijft Apple he
Dit inderdaad, ik kan mij niet voorstellen dat het geluid niet goed zou zijn ondanks 1 speaker. Maar je weet het natuurlijk nooit. Na de eerste reviews weten we meer, maar een reservering voor een alternatief model kan geen kwaad.
En team black dan?...............THE_BASE schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:56:
iemand die kekke crossbodykoord (gewoon chique hip woord voor touwtje) gekocht van € 69 uit de Apple Store?
Apple is toch wel echt master in de portomonnee van haar klanten compleet leeg te trekken. Ze dachten waarschijnlijk ''met het poetsdoekje is het ook gelukt, laten we het nog een keer gekker doen met een stukje touw''

Apple is toch wel echt master in de portomonnee van haar klanten compleet leeg te trekken. Ze dachten waarschijnlijk ''met het poetsdoekje is het ook gelukt, laten we het nog een keer gekker doen met een stukje touw''
Twijfel nu sowieso of ik moet annuleren, kom van de 15 pro en weet niet of de 17 pro een echte upgrade is, capaciteit van mijn 15 pro is nog 91%.
Vind alleen dat de 15p zo snel leeg is.
3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35
Laat dan je batterij vervangen bij Apple of de Amac voor ca. € 100,-deurklinkje schreef op maandag 15 september 2025 @ 09:30:
Twijfel nu sowieso of ik moet annuleren, kom van de 15 pro en weet niet of de 17 pro een echte upgrade is, capaciteit van mijn 15 pro is nog 91%.
Ik heb nu een hele mooie zwarte 16 Pro in m’n handen.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
nou dan ben ik in ieder geval geen einzelganger later deze week......THE_BASE schreef op maandag 15 september 2025 @ 09:46:
[...]
Ik heb nu een hele mooie zwarte 16 Pro in m’n handen.
maar dezelfde twijfel heb ik ook helaas, denk alleen dat als de Air niks voor mij is ik niet naar een 17PM ga maar de 16PM zal houden
Die speaker is het probleem niet zo, het zit hem in alle concessies die ik jarenlang gewend ben, zoals de pro camera met 5x zoom en 0.5x (al gebruik ik die niet zo veel).JB schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:58:
[...]
Ik had zojuist de Xs van mijn zoontje vast... die heeft zelfs al stereo
Maar we gaan leuke reisjes maken aankomend jaar. En dan wil ik gewoon echt een goede camera. Niet eens omdat ze op de muur komen te hangen, maar wel als ik op de Mac ga inzoomen dat ik details nog goed kan zien die ik in werkelijkheid misschien minder goed zag.
De batterij is ook zo’n concessie, het is wachten op reviews, maar zo’n magsafe doen ze er niet voor niets bij natuurlijk.
Snap ik hoor, dit jaar moet ik ze echt in real life zien, in tegenstelling tot eerder. Toen bestelde ik altijd zonder te denken de meest Pro die er was. Nu is m’n 16 Pro nog prima (batterij op 99%) en geen krasje te vinden. De Air voelt echt als een stap terug.Cardwizard schreef op maandag 15 september 2025 @ 09:48:
[...]
nou dan ben ik in ieder geval geen einzelganger later deze week......
maar dezelfde twijfel heb ik ook helaas, denk alleen dat als de Air niks voor mij is ik niet naar een 17PM ga maar de 16PM zal houden
Heb m’n hoesje ook eens van mijn 16 Pro gehaald en dan voelt hij ook al super thin.
Vanochtend mijn bestelling gewijzigd, van een 17 PM Deep Blue 512 GB naar een 17 Pro Silver 513 GB. M’n vriendin al een 17 Pro blue besteld dus dan ik maar silver.
Na jaren de PM te hebben gehad wil ik het toch een keer proberen met de normale pro. Ik heb kleine handen en de iPhone 13 van mijn werk bevalt goed qua formaat. Als het niet bevalt kan ik bij de 18 altijd weer terug naar de PM.
Heel benieuwd hoe ik het ga vinden…normaliter nam ik de PM ook omdat die net iets beter was maar dat is nu natuurlijk te overzien.
Nu maar niet meer over nadenken en de levering afwachten 😂
Hoe groot is het verschil trouwens tussen een 6.1 en 6.3 scherm? Merkbaar?
Edit: YouTube vergelijking tussen 15 Pro en 16 Pro erbij gepakt en dan zie je het verschil wel goed. Toch weer ietsje groter. Wordt het verschil tussen m’n 15 PM en nieuwe 17 Pro weer wat kleiner
Na jaren de PM te hebben gehad wil ik het toch een keer proberen met de normale pro. Ik heb kleine handen en de iPhone 13 van mijn werk bevalt goed qua formaat. Als het niet bevalt kan ik bij de 18 altijd weer terug naar de PM.
Heel benieuwd hoe ik het ga vinden…normaliter nam ik de PM ook omdat die net iets beter was maar dat is nu natuurlijk te overzien.
Edit: YouTube vergelijking tussen 15 Pro en 16 Pro erbij gepakt en dan zie je het verschil wel goed. Toch weer ietsje groter. Wordt het verschil tussen m’n 15 PM en nieuwe 17 Pro weer wat kleiner
[ Voor 19% gewijzigd door Mittavic op 15-09-2025 11:20 ]
Daarvoor kun je vanmiddag toch gewoon een winkel opzoeken en het verschil bekijken? Of de afgelopen jaren kunnen doen?Mittavic schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:02:
Vanochtend mijn bestelling gewijzigd, van een 17 PM Deep Blue 512 GB naar een 17 Pro Silver 513 GB. M’n vriendin al een 17 Pro blue besteld dus dan ik maar silver.
Het verschil is nihil, maar je krijgt er vooral een grotere batterij voor terug.
Ik heb een 14PM, die het nog 100% doet alleen is de batterij wel echt aan vervanging toe. Nu de moeilijk keuze; Ga ik een nieuwe batterij laten plaatsen voor 120,- of bestel ik de nieuwe 17PM? Via KPN nu ook een mooie inruildeal waarbij ik nog 450,- krijg voor mijn oude 14 PM.
Ik was eigenlijk niet in de race voor een nieuwe iPhone maar met deze actie gaat het toch kriebelen.
Ik was eigenlijk niet in de race voor een nieuwe iPhone maar met deze actie gaat het toch kriebelen.
Dat kan en had allemaal gekund inderdaad maar afgelopen jaren altijd de PM gehad dus dat verschil bekijken was helemaal niet nodigTHE_BASE schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:10:
[...]
Daarvoor kun je vanmiddag toch gewoon een winkel opzoeken en het verschil bekijken? Of de afgelopen jaren kunnen doen?
Het verschil is nihil, maar je krijgt er vooral een grotere batterij voor terug.
Hier dus wel een Pro 15 6.1 inch in huis van mijn vriendin en de mijn werk iPhone 13 maar nog niet eerder een 6.3 inch iPhone gezien. Vandaar mijn vraag. En ga er niet speciaal voor naar de winkel maar benieuwd naar de ervaringen hier.
Waarom de order niet laten staan en de Air op z’n minst een week de kans te geven?THE_BASE schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:56:
Je maakt jezelf alleen maar gek twijfelaar
Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.
Haha, that's my middle name.AntraXxX schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:24:
[...]
Waarom de order niet laten staan en de Air op z’n minst een week de kans te geven?
Je maakt jezelf alleen maar gek twijfelaar.
Kan hem zeker laten komen, maar besteld bij KPN (scheelt toch een lekker bedrag op mijn sim-only abonnement) en verwacht dat terugsturen en annuleren meer gedoe oplevert. Schijnbaar 14 dagen wachten tot ik opnieuw kan verlengen (als ik dat dan zou willen naar een andere kleur of Pro).
Haha, de twijfel is weer ingeslagen. Altijd na een paar dagen. 'Het begeren is meer dan het hebben' gaat hier weer op
We zijn gewoon allemaal gestoord. Ik kom van een mooie 16 Pro zwart en ga nu naar een blauwe 17 Pro. Slaat nergens op, maar ja...het kan.
We zijn gewoon allemaal gestoord. Ik kom van een mooie 16 Pro zwart en ga nu naar een blauwe 17 Pro. Slaat nergens op, maar ja...het kan.
Mja, wil je een mooie telefoon of een lelijkeTHE_BASE schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:56:
Mijn 16 Pro zonder case wel eens laten vallen overigens en ziet er nog als nieuw uit. Zou met aluminium totaal gedeukt zijn
[ Voor 11% gewijzigd door Saven op 15-09-2025 11:19 ]
De 15Pro alhier, vond dat ook niet fijn. De lak springt er alsnog af bij titanium helaas. Inderdaad geen deukje, maar de oneffenheid is er niet anders om. AppleCare+ to the rescue?Saven schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:18:
[...]
Mijn 16 Pro zonder case wel eens laten vallen overigens en ziet er nog als nieuw uit. Zou met aluminium totaal gedeukt zijnVandaar dat ik zelf nooit meer terug wil naar alu
Mijn boefje is liev!
Ja, maar jij maakt nog wel de verstandige keuze om bij de Pro te blijven. En hele kudde's willen naar een dunne iPhone waar ze nooit om gevraagd hebben en moeten dan concessies doen.Redondo1982 schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:14:
Haha, de twijfel is weer ingeslagen. Altijd na een paar dagen. 'Het begeren is meer dan het hebben' gaat hier weer op![]()
Heel eerlijk heb ik alsnog een screenprotector besteld.
Tot de iPhone 15 heb ik nooit een screenprotector gebruikt. Bij de 15 (pro max) heb ik hem er vrij snel met tegenzin opgezet omdat ik krassen zag ontstaan bij hetzelfde gebruik.
Waar dit bij apple mis is gegaan weet ik niet. Maar mijn vertrouwen in krasbestedingheid van iPhones is tot het minimum gedaald. Met name omdat ze iedere nieuwe iPhone een verbetering op dit vlak beloven terwijl ik een achteruitgang ervaarde. Dus ja, ik ben sceptisch.
Ik wacht wel op de video van Jerry hoe kras bestendig hij echt is. En dan haal ik de protector er wel af als ik overtuigd ben
[ Voor 9% gewijzigd door Ferrox1 op 15-09-2025 11:48 ]
Die kleur kan je fixen met een hoesje. Dan zie je er weinig meer van...THE_BASE schreef op maandag 15 september 2025 @ 08:56:
vrijdag worden de eerste telefoons geleverd, zijn er dan (pas) ook "dummy's" in de winkels om kleuren etc te bekijken of liggen die er nu wel al?
Ook vanaf vrijdag in de winkels te bekijken.foekebooij schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:48:
vrijdag worden de eerste telefoons geleverd, zijn er dan (pas) ook "dummy's" in de winkels om kleuren etc te bekijken of liggen die er nu wel al?
Getverderrie, weer een tegen argument meer om toch voor een Pro te gaan.cracking cloud schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:46:
[...]
Die kleur kan je fixen met een hoesje. Dan zie je er weinig meer van...
Neem vanavond een besluit, partner had al geen zin in de Air, maar heb overgehaald, dus als het daar aan ligt is de keuze niet zo moeilijk.
Het nieuwe "Ceramic Shield" is een ander soort glas dat minder krasbestendig maar barst minder snel.Ferrox1 schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:42:
[...]
Heel eerlijk heb ik alsnog een screenprotector besteld.
Tot de iPhone 15 heb ik nooit een screenprotector gebruikt. Bij de 15 (pro max) heb ik hem er vrij snel met tegenzin opgezet omdat ik krassen zag ontstaan bij hetzelfde gebruik.
Waar dit bij apple mis is gegaan weet ik niet. Maar mijn vertrouwen in krasbestedingheid van iPhones is tot het minimum gedaald. Met name omdat ze iedere nieuwe iPhone een verbetering op dit vlak beloven terwijl ik een achteruitgang ervaarde. Dus ja, ik ben sceptisch.
Ik wacht wel op de video van Jerry hoe kras bestendig hij echt is. En dan haal ik de protector er wel af als ik overtuigd ben
https://lifehacker.com/wh...-than-your-old-1848777631
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Er zit nu Ceramic Shield 2 op en dat is 3X krasbestendiger dan het voorgaande Ceramic ShieldJohnny schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:56:
[...]
Het nieuwe "Ceramic Shield" is een ander soort glas dat minder krasbestendig maar barst minder snel.
https://lifehacker.com/wh...-than-your-old-1848777631
"In the long run we are all dead" J.M. Keynes
Aldus apple... En daar zit voor mij net de crux. Marketing brabbel. Ik ben fan van Apple, maar dit soort uitlatingen neem ik met een flinke berg zout tot ze onafhankelijk bewezen zijn. De leaked benchmarks van de A19 zijn dan wel weer top als ze kloppen.Cannondale schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:16:
[...]
Er zit nu Ceramic Shield 2 op en dat is 3X krasbestendiger dan het voorgaande Ceramic Shield
Apple is een meester in het vertellen wat er wel is en verhullen wat er niet is. (Bijvoorbeeld de Wifi 7 apples eigen connectie chip?) Daarom zijn altijd de teardowns en filmpjes zoals die van Jerry zo interessant. Lekker onafhankelijk losgaan op een toestel.
Neemt niet weg dat ik tot nu toe altijd dik tevreden ben geweest met apple. Ik heb weleens android toestellen in mijn handen maar dan ben ik blij dat ik weer terug kan naar apple.
Tja, ik vraag me af waarom ik dan weer de Pro heb besteld en niet de air...THE_BASE schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:41:
[...]
Ja, maar jij maakt nog wel de verstandige keuze om bij de Pro te blijven. En hele kudde's willen naar een dunne iPhone waar ze nooit om gevraagd hebben en moeten dan concessies doen.
Je had toch een recente iPhone Pro? Dus waarom sowieso naar een 17 Pro (Max)? Wat mis je op een 16 Pro om toch een 17 Pro te nemen?Toppe schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:54:
[...]
Tja, ik vraag me af waarom ik dan weer de Pro heb besteld en niet de air...
kleur?THE_BASE schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:56:
[...]
Je had toch een recente iPhone Pro? Dus waarom sowieso naar een 17 Pro (Max)? Wat mis je op een 16 Pro om toch een 17 Pro te nemen?
Touché!
Zo zie ik het ook, maar anderen zijn altijd op zoek naar iets anders. Begrijp dat soms wel, maar aan de andere kant: wat goed is...is goed.THE_BASE schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:41:
[...]
Ja, maar jij maakt nog wel de verstandige keuze om bij de Pro te blijven. En hele kudde's willen naar een dunne iPhone waar ze nooit om gevraagd hebben en moeten dan concessies doen.
:strip_exif()/f/image/WI6SRgcAPoJgsKCJH4vMhCh8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door Reem0nN op 15-09-2025 13:16 ]
Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets
Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.