Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:16
Net bevestiging gehad van Apple, maandag komt de 17pm oranje binnen :).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mksoftware
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:41
De 17 Pro Max is binnen en ik heb er inmiddels wat mee kunnen spelen. Ik kom van een 13 Pro Max, en het bredere scherm en de snellere processor voelen absoluut als een fijne upgrade. Verder voelen de vernieuwingen beperkt; de 13 Pro Max was al een uitstekend toestel en dit model voelt vooral als een verfijning. Wat ik wel echt mis, zijn de AI-functionaliteiten. Op dat vlak loopt Apple duidelijk achter op de concurrentie, waardoor de verleiding om de overstap naar Android te maken steeds groter wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door mksoftware op 19-09-2025 19:29 ]

Gereserveerd voor een nog te verzinnen Signature

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:12
Blij met de keuze voor Cosmic Orange nu ik ze allemaal naast elkaar heb gezien. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marches
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:21
Hier een wat minder positieve ervaring. Al jaren koop ik de nieuwste pro iPhone op launch dag. Ieder jaar verkoop ik mijn oude voor een mooie prijs aan steeds dezelfde kennis. Dit zijn mijn negatieve ervaringen met de iPhone 17 pro:

- enorme lens flare ten opzichte van 16 pro (ben ik de enige?)
- is toch weer wat zwaarder en met hoesje eromheen steekt het camera eiland vervelend ver uit. Als ik hem horizontaal gebruik voor het kijken van een video zit het gewoon vervelend in de weg
- waarom is de bottom speaker van de rechter naar de linker zijde verplaatst? Nu zit mijn iPhone pinky precies tegen de speaker aan met vervelende demping van het geluid tot gevolg (ben ik de enige?)

Ik ben helaas geneigd om mijn jaarlijkse upgrade te annuleren.🥹

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:24

The Chosen One

Zie signature!

Nick25 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 18:40:
bijna niemand een ‘basic’ 17? :)
Volgende week woensdag (als het goed is...)!
Voor nu nog de mensen hier blij zien zijn.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Marches schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:31:
Hier een wat minder positieve ervaring. Al jaren koop ik de nieuwste pro iPhone op launch dag. Ieder jaar verkoop ik mijn oude voor een mooie prijs aan steeds dezelfde kennis. Dit zijn mijn negatieve ervaringen met de iPhone 17 pro:

- enorme lens flare ten opzichte van 16 pro (ben ik de enige?)
- is toch weer wat zwaarder en met hoesje eromheen steekt het camera eiland vervelend ver uit. Als ik hem horizontaal gebruik voor het kijken van een video zit het gewoon vervelend in de weg
- waarom is de bottom speaker van de rechter naar de linker zijde verplaatst? Nu zit mijn iPhone pinky precies tegen de speaker aan met vervelende demping van het geluid tot gevolg (ben ik de enige?)

Ik ben helaas geneigd om mijn jaarlijkse upgrade te annuleren.🥹
Voor die flare komt een update, dat heeft Apple al bevestigd. Schijnt in alle nieuwe iPhone nu voor te komen. Zeker een stukje zwaarder, misschien zonder case gaan gebruiken? En inderdaad, het plateau is vervelend groot, dat heb ik in de winkel ook ervaren.

Maar het is geen schande om je jaarlijkse upgrade te doorbreken, hé. ;)

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:31
mksoftware schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:26:
De 17 Pro Max is binnen en ik heb er inmiddels wat mee kunnen spelen. Ik kom van een 13 Pro Max, en het bredere scherm en de snellere processor voelen absoluut als een fijne upgrade. Verder voelen de vernieuwingen beperkt; de 13 Pro Max was al een uitstekend toestel en dit model voelt vooral als een verfijning. Wat ik wel echt mis, zijn de AI-functionaliteiten. Op dat vlak loopt Apple duidelijk achter op de concurrentie, waardoor de verleiding om de overstap naar Android te maken steeds groter wordt.
Hier ook de overstap van een 13 pro max naar een 17 pro max! 13 pro max sinds 28-09-2021 in gebruik gehad en zou makkelijk nog een paar jaar mee kunnen gaan. Wat een fijn toestel is dat zeg! Onlangs nog iOS 26 geïnstalleerd en zal de 17 pro max daardoor minder nieuw gaan aanvoelen. Maarrr, dan maakt niet uit, maximum capaciteit van de 13 pro max zit ondertussen op 76%, was de batterij aan vervanging toe en was een goed excuus om de 17 pro max te kopen. Heb overigens nooit eerder een dergelijke lange levensduur van een batterij (in een iPhone) meegemaakt (heb de 13 pro max 4 jaar lang dagelijks zeer intensief gebruikt).

De 17 pro max wil ik wederom een een jaar 4 gebruiken. Elk jaar een verse iPhone doe ik niet meer aan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d8xuqSjKzgDpOQW0KSmuq2AOM2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yF0vk0Yxj7sr8EHeMbZvb3Ml.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
https://forums.macrumors....atch-more-easily.2466623/

Artikel over de krasgevoeligheid van sommige kleuren/modellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Hier de 17 pro Max in het zilver ook inmiddels geïnstalleerd en alles overgezet. Ik kom van 15 pro dus het verschil voelt niet denderend, vooral het formaat is wennen

Wat mij misschien het meeste opvalt is dat ik meer screen estate had verwacht op de pro Max. Ik vind het bijvoorbeeld gek dat er op het home screen evenveel rijen icoontjes kunnen als op de normale pro. Terwijl het scherm zoveel groter is. Dat vind ik een gemiste kans. Het schermoppervlak zou veel meer efficiënter gebruikt kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marches
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:21
THE_BASE schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:41:
[...]

Voor die flare komt een update, dat heeft Apple al bevestigd. Schijnt in alle nieuwe iPhone nu voor te komen. Zeker een stukje zwaarder, misschien zonder case gaan gebruiken? En inderdaad, het plateau is vervelend groot, dat heb ik in de winkel ook ervaren.

Maar het is geen schande om je jaarlijkse upgrade te doorbreken, hé. ;)
Oh bedankt voor je reactie! Dat van die update had ik nog niet meegekregen. Zonder hoesje vind ik hem trouwens wel veel prettiger vasthouden dan de voorgaande modellen maar dat durf ik gewoon niet een jaar lang aan met kinderen in huis. Ik leg hem ook altijd op de kop op tafel. En ja een jaartje wachten is eigenlijk prima maar doorbreekt mijn mooie deal. Maar goed die speaker switch zit me ook echt dwars. Ik slaap er nog maar één nachtje over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Marches schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:53:
[...]

Oh bedankt voor je reactie! Dat van die update had ik nog niet meegekregen. Zonder hoesje vind ik hem trouwens wel veel prettiger vasthouden dan de voorgaande modellen maar dat durf ik gewoon niet een jaar lang aan met kinderen in huis. Ik leg hem ook altijd op de kop op tafel. En ja een jaartje wachten is eigenlijk prima maar doorbreekt mijn mooie deal. Maar goed die speaker switch zit me ook echt dwars. Ik slaap er nog maar één nachtje over
Zeker, niet gelijk opgeven. Ik heb een Air naast me liggen en ben er ook nog niet helemaal uit. Teveel keuze dit jaar en nog een goede 16 Pro die nog wel een jaar mee kan.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:13
Een tijdje getwijfeld over de 17 Pro, maar nu ik de S25 Ultra kan krijgen voor de helft van de prijs van de 17 Pro Max was de keuze snel gemaakt.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:25
Of-Aaargh schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:01:
Een tijdje getwijfeld over de 17 Pro, maar nu ik de S25 Ultra kan krijgen voor de helft van de prijs van de 17 Pro Max was de keuze snel gemaakt.
En? Hoe bevalt de iPhone? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Marches schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:53:
[...]

Ben ik de enige hier op het forum die gewoon sowieso geen hoesje neemt? :+
Heb al een sleeve op Etsy bestelt. Gewoon de telefoon gebruiken zoals de telefoon is en als je hem op tafel legt of in een tas of zak stapt beschermd.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
FireStarter schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:04:
Vanmorgen al een backup gemaakt op mn macbook. De pro is nu binnen, ik dacht met USB 3.2 gaat die backup razend snel op de nieuwe pro maar niets is minderwaar...

Of USB 3.2 is gewoon traag.
Ik heb onlangs ook een soortgelijke situatie meegemaakt. 'Dat moet toch veel sneller kunnen'? En dat blijkt soms ook het geval te zijn.

Mijn tip is om het volgende te doen als je een Mac hebt.
-Open systeeminformatie (makkelijkst via Spotlight door 'systeeminformatie' in te tikken);
-Onder het tabje Hardware heb je en subtabje genaamd USB;
-Controleer welk protocol (USB 2.0, 3.0, etc) wordt gebruikt tussen die specifieke USB poort en de Mac);
-Als je bv 2.0 ziet staan, probeer het dan met een andere kabel;
-Met de 'juiste kabel' kan je controleren of de doorvoersnelheid nu wel hoger ligt, bv 10Gbps.
-De overdracht, of toekomstige overdrachten zou nu sneller moeten zijn.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-09 21:40
mksoftware schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:26:
Hier dezelfde overstap gemaakt van de 13PM naar de 17PM en ervaar hetzelfde. Alleen merk ik nu wel, ook met name in het avondlicht, dat de camera stap wel aanzienlijk is. Dit was voor mij ook de hoofdreden om de overstap te maken, dus wat dat betreft heb ik weinig te klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
The Chosen One schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:13:
[...]

Heb al een sleeve op Etsy bestelt. Gewoon de telefoon gebruiken zoals de telefoon is en als je hem op tafel legt of in een tas of zak stapt beschermd.
Sleeve is toch helemaal niet handig, dan moet je er constant aan denken om hem in die sok te stoppen :+ .
Kan je net zo goed of zonder hoesje helemaal gebruiken, of met hoesje gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:08
Carlos0_0 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:41:
[...]

Sleeve is toch helemaal niet handig, dan moet je er constant aan denken om hem in die sok te stoppen :+ .
Kan je net zo goed of zonder hoesje helemaal gebruiken, of met hoesje gebruiken.
Ik heb al jaren een sleeve en een hoesje erom. Dat is al zo sinds de iPhone 4 voor mij. Velen verklaren mij voor gek, maar ik ben het niet anders gewend. Lekker doen wat je zelf wil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-09 22:56
Hebben de meeste die een 17 Pro de deep blue of zilver genomen? Dacht de zilver te nemen, ook ivm krassen, maar nadat ik ze beide tegelijk heb gezien twijfel ik. Vriendin zegt zilver is meer meisjes 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
sacaji schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:44:
Hebben de meeste die een 17 Pro de deep blue of zilver genomen? Dacht de zilver te nemen, ook ivm krassen, maar nadat ik ze beide tegelijk heb gezien twijfel ik. Vriendin zegt zilver is meer meisjes 😂
Ik heb een zilveren Pro Max en eerlijk gezegd kan het me weinig schelen wat een ander ervan vindt. Ik heb zwarte, witte en natural titaniums gehad. De zilveren versie is niet echt wit eerlijk gezegd. Het is zilver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soullie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-09 19:59

Soullie

Planeshift

Ze wil je telefoon hebben daarom zegt ze dat natuurlijk :+

Ik heb de blauwe :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deurklinkje
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:47
Besloten de 17 pro cosmic orange retour te doen, vind de kleur in het echt er anders uit zien dan op yt reviews.

3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:20

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Dat zei mijn zoontje ook al net. De zilveren is meer voor meisjes. Maar ik vind m mooi!

Net uitgepakt en aangezet. Ik heb me wel een beetje vergist in een fresh install. Ik blijf overal inloggen.

Maar eerste indruk is goed. Ook is het uiteindelijk allemaal hetzelfde, het voelt wel echt als een upgrade komende van een 14.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Toppe schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 17:37:
[...]

Onjuist. Allen hebben ze een N1 chip.
N1 is voor Wi-Fi 7, Bluetooth 6 en Thread
5G is toch echt een Qualcomm:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1fgKUYL7gRY00W8EfVmf2hYP1Kc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Gj1upahmiZHw436UOCdmQ9f7.png?f=fotoalbum_large

https://forums.macrumors....max-modem-merged.2460030/

[ Voor 5% gewijzigd door Furrr op 19-09-2025 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zijn twee verschillende chips voor verschillende functies hè.
N1 is voor WiFi en Bluetooth. De Qualcomm is voor Cellular.
The Apple N1 chip is Apple's own networking chip, designed for the recent iPhone 17 lineup, and it works in tandem with, not in place of, Qualcomm's modems, which provide the 5G cellular connectivity for the iPhone 17 Pro and Pro Max models. The N1 chip, which replaces Broadcom chips, handles Wi-Fi 7, Bluetooth 6, and Thread networking, offering improved power efficiency and performance for features like Personal Hotspot and spatial audio. Meanwhile, some iPhone 17 Air models use Apple's own C1X modem, which does not support millimeter wave 5G, requiring a Qualcomm modem for those capabilities in the Pro models

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 19-09-2025 21:06 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Rivanov schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:05:
[...]

Zijn twee verschillende chips voor verschillende functies hè.
N1 is voor WiFi en Bluetooth. De Qualcomm is voor Cellular.

[...]
Klopt! Had net mn post al wat duidelijker gemaakt.
Had het idee dat de twee zaken verward werden. Vandaar mn post! 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:25
Ethiron schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:45:
Hier de 17 pro Max in het zilver ook inmiddels geïnstalleerd en alles overgezet. Ik kom van 15 pro dus het verschil voelt niet denderend, vooral het formaat is wennen

Wat mij misschien het meeste opvalt is dat ik meer screen estate had verwacht op de pro Max. Ik vind het bijvoorbeeld gek dat er op het home screen evenveel rijen icoontjes kunnen als op de normale pro. Terwijl het scherm zoveel groter is. Dat vind ik een gemiste kans. Het schermoppervlak zou veel meer efficiënter gebruikt kunnen.
Hoe is het formaat in verhouding tot wat je had? Heb zelf ook een 15 pro en wil overstappen naar de 17 pro max. Maar twijfel of het niet te groot is.... :) Lastig kiezen vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:37

JB

Cédric roelt!

[...]

Jawel! Sena for life :+ maarja… Welke heb jij?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 08:47
[...]

Ja, al mijn smartphones, en IPhones vanaf een 4S, nog nooit een hoesje gebruikt, alleen sleeves. Ik heb soms wel beschadigingen, maar dat is een krasje op het scherm of een deukje in de behuizing. Nog nooit een gebroken achterkant of display gehad.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:33
Hoe past de screenprotector bij jullie? Heb die van de 16Pro geprobeerd, en hij plakt niet goed vast op de randjes. Komt denk ik door het gebogen randen.

Meer mensen met dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 08:47
Furrr schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 19:42:
[...]

Hier ook de overstap van een 13 pro max naar een 17 pro max! 13 pro max sinds 28-09-2021 in gebruik gehad en zou makkelijk nog een paar jaar mee kunnen gaan. Wat een fijn toestel is dat zeg! Onlangs nog iOS 26 geïnstalleerd en zal de 17 pro max daardoor minder nieuw gaan aanvoelen. Maarrr, dan maakt niet uit, maximum capaciteit van de 13 pro max zit ondertussen op 76%, was de batterij aan vervanging toe en was een goed excuus om de 17 pro max te kopen. Heb overigens nooit eerder een dergelijke lange levensduur van een batterij (in een iPhone) meegemaakt (heb de 13 pro max 4 jaar lang dagelijks zeer intensief gebruikt).

De 17 pro max wil ik wederom een een jaar 4 gebruiken. Elk jaar een verse iPhone doe ik niet meer aan.

[Afbeelding]
Oh dat is wel een coole kleur. Ik ben al jaren een space gray of gewoon zwart fan.

Ik ben van mezelf volgend jaar weer aan de beurt met de iPhone 18 Pro

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
retlaw schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 20:57:
[...]

Dat zei mijn zoontje ook al net. De zilveren is meer voor meisjes. Maar ik vind m mooi!

Net uitgepakt en aangezet. Ik heb me wel een beetje vergist in een fresh install. Ik blijf overal inloggen.

Maar eerste indruk is goed. Ook is het uiteindelijk allemaal hetzelfde, het voelt wel echt als een upgrade komende van een 14.
Ben nog op vakantie, maar ik zit nog op een 13. Voelt idd heel nieuw aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:06

Tweakriez

clicksmashstuff.com

_Bailey_ schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 18:22:
[...]

iOS is ook al jarenlang hetzelfde met telkens een ander likje verf, ook nu met iOS 26.
Maar niets echt productiefs vernieuwend ofzo.
Wellicht is dat juist ook de kracht van Apple. Iedereen die eerder een iPhone heeft gehad, kan 'm meteen bedienen omdat het eigenlijk al jarenlang exact hetzelfde allemaal is.
Ik snap dat er een hoop mensen zijn die het fijn vinden dat er veel hetzelfde blijft. Maar komende van Android voelt een hoop toch wel aardig onnodig ouderwets aan moet ik zeggen.
Ik kan me gewoon tot nu toe nog niet goed inleven in de mensen die IPhones als zoiets bijzonders beschouwen en jaarlijks bereid zijn er zoveel geld tegen aan te gooien. Ik mis tot nu toe behoorlijk wat zaken die ik voorheen makkelijk kon regelen zoals een advertentie vrije YouTube met revanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:13
.

[ Voor 99% gewijzigd door mister9 op 19-09-2025 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:05
Tweakriez schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:56:
[...]

Ik snap dat er een hoop mensen zijn die het fijn vinden dat er veel hetzelfde blijft. Maar komende van Android voelt een hoop toch wel aardig onnodig ouderwets aan moet ik zeggen.
Ik kan me gewoon tot nu toe nog niet goed inleven in de mensen die IPhones als zoiets bijzonders beschouwen en jaarlijks bereid zijn er zoveel geld tegen aan te gooien. Ik mis tot nu toe behoorlijk wat zaken die ik voorheen makkelijk kon regelen zoals een advertentie vrije YouTube met revanced.
Locked in en wat goed is…

Innovatie is wel een dingetje bij Apple, maar ja. Ik heb meer niet nodig. Alleen MacOS wordt nooit mn vriendin denk ik ;)

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuberoal
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 08:04
Hier zojuist een mailtje van de Mediamarkt gekregen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5o5mdcuuIcCQSpzpW-DzP-sxoA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/09wsm7BS3KnJhHniDq7pGQSi.jpg?f=fotoalbum_large

Zondagmiddag besteld (stond op de pagina toen ook dat de voorraad ‘bijna uitverkocht’ was), en dus met het idee dat het wel goed kwam en vandaag geleverd zou worden. Helaas nog even verder afwachten… :-)

[ Voor 13% gewijzigd door kuberoal op 19-09-2025 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:58
[...]
Nee hoor. 100% naked hier; dus ook zeker geen sleeve. Alleen maar irritant.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

JB schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:33:
[...]

Jawel! Sena for life :+ maarja… Welke heb jij?
https://i.etsystatic.com/...588xN.6238845580_dobq.jpg

bestelt. Nog niet binnen, hopelijk met X dagen maar kan ook 1-2 weken zijn. Maar als die binnen is post ik het nog wel in The Chosen One in "[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets"

Mijn SE2 heeft volgens mij nog geen krasje erop zitten. Dus hopelijk zet die trend zich voort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rokz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:37
[...]

Wat Apple goed doet is wat er staat draait als een trein. En t werkt, weinig tot geen poespas.

Voor de meeste main stream mensen heel fijn.

Voor de echte tweakers fijn als je gewoon iets wil dat werkt met weinig poespas. Dat doet Android weer een stuk anders.

Door de jaren heen zowel Apple als Android gebruikt in me wat jongere jaren vond ik t heerlijk om te knooien met me Android. Apps hier en daar installeren en noem t maar op. Nu de laatste 4 jaar Apple gehad te hebben ook weer de 17 pro besteld.

Werkt goed, soepel en me hele bedrijf runt op Apple waardoor alles perfect op elkaar aansluit.

Maar vanuit jou kant snap ik zeker dit gevoel. Geef het een maandje, werkt t niet kan je je telefoon goed verkopen op de tweedehands markt! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenstaman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:29
[...]

Ik kan me gewoon tot nu toe nog niet goed inleven in de mensen die IPhones als zoiets bijzonders beschouwen en jaarlijks bereid zijn er zoveel geld tegen aan te gooien..
Wat ik er zo bijzonder aan vindt is dat je dat dus juist
Niet hoeft te doen. Sinds ik iPhone gebruik doe ik ontzettend lang met mijn telefoons. Van de x bij release in 2017 naar de 12 in 2021 naar nu de 17 pro Max, en dat is niet eens echt nodig alleen een keertje leuk. iPhones gaan naar mijn idee veel langer mee zonder dat ze of fysiek stuk
Gaan, of zo traag worden dat er. Niet mee te werken valt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
[...]

Dit kun je natuurlijk ook over Android zeggen. Er zijn ook mensen die jaarlijks hun Samsung S2x toestel upgraden. En dat staat ze compleet vrij. We zijn een vrij land en hoeven (nog) geen goedkeuring te vragen waar we ons geld aan uitgeven.

Het is trouwens ook maar net wat je gewend bent. Ik heb sinds de iPhone 3GS een iPhone en heb een week een Pixel 9 Pro XL gebruikt. Een prima toestel, Material 3 is hartstikke stof. Maar toch ergerde ik me aan het feit dat het niet zo werkte als ik gewend was.

Wat jij hier beschrijft, is een typisch gevalletje van wisselen naar een compleet ander systeem. Jij vindt het systeem restrictief en omslachtig. Android is inderdaad meer open. Tegelijkertijd zou ik niet mijn hele leven op een Android willen werken, puur omdat het niet werkt zoals ik het verwacht.

En dat is helemaal niet erg. Ieder zijn eigen ding. We zijn nou eenmaal verschillende personen. Het is kinderachtig om Apple cool te vinden en Android te haten. Het kan prima naast elkaar bestaan. Maar als je mij vraagt welke apps beter werken, zou ik Apple zeggen. Als je mij vraagt waar je het meeste kunt customizen, 100% Android. Maar toch is het niets voor mij, behalve die ene week per 10 weken dat ik Meniere aanvallen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Valt voor alle argumenten wat te zeggen. Ik ga het ook zeker een kans geven. Ik was jaren lang steeds mijn pc aan het respeccen met de nieuwste en beste componenten om uiteindelijk twee jaar terug te realiseren dat ik er niks meer mee deed behalve simpele games en updates installeren. Uiteindelijk alles verkocht en een laptop gekocht. Dit is een MacBook Air geworden. Vooral omdat elke Windows laptop of een slechte accuduur had of een luide ventilator had. Ook enorm aan moeten wennen en ook daarbij mis ik soms best wat vrijheid en logica. En als ik er echt niet aan kan wennen dan kan ik hem vast wel kwijt. In het ergste geval switch ik volgend jaar weer terug naar Android.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
Tweakriez schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 22:59:
Valt voor alle argumenten wat te zeggen. Ik ga het ook zeker een kans geven. Ik was jaren lang steeds mijn pc aan het respeccen met de nieuwste en beste componenten om uiteindelijk twee jaar terug te realiseren dat ik er niks meer mee deed behalve simpele games en updates installeren. Uiteindelijk alles verkocht en een laptop gekocht. Dit is een MacBook Air geworden. Vooral omdat elke Windows laptop of een slechte accuduur had of een luide ventilator had. Ook enorm aan moeten wennen en ook daarbij mis ik soms best wat vrijheid en logica. En als ik er echt niet aan kan wennen dan kan ik hem vast wel kwijt. In het ergste geval switch ik volgend jaar weer terug naar Android.
Niks mis met een switch terug naar Android.

Zonder al te veel offtopic te gaan: behandel je Mac eens als een Linux systeem. Dan gaat er een wereld voor je open. Weet niet of je een devver bent, maar ik vind het installeren van npm packages, path exports en dergelijke wel heel prettig op de Mac. Ik gebruik ook Mac voor mijn werk. Windows gebruik ik voor de hobby, want veel radio automatiseringen werken niet op de Mac.

DM me even als je ergens tegenaan loopt. Ik help je graag. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 13:51
Vandaag de iPhone 17 binnen gekregen. Mijn ervaring na de eerste dag:

Matig
Het verschil in schermhelderheid in dagelijks gebruik vind ik minder dan verwacht.
Apple adverteert met “1000 nits typical en 3000 nits outdoor”, maar dat is natuurlijk bij 15% schermoppervlakte wit. Volgens de benchmark van Tweakers zou hij bij 50% schermoppervlakte wit de 1400 nits nog moeten halen. Vandaag in de tuin was het bij WhatsApp in dark mode (ongeveer 20% wit) alsnog slecht leesbaar en vergelijkbaar met WhatsApp op mijn iPhone 13 Pro. Ik vermoed dat hij bij verhoogde temperatuur (rond 40 °C SoC) zichzelf throttled tot 1000 nits. Wellicht wordt dit later beter.

De back camera… argh. Ik mis m’n iPhone 13 Pro nu al. Er zit een vervelende “AI enhance”-feature op. Vooral wanneer iets een beetje blurry of out of focus is, zie je dat Apple het kunstmatig scherp maakt. Vooral bij teksten. Hopelijk snel ondersteuning via Adobe’s Project Indigo. De low-light performance is wel top, weinig ruis.

USB-C koppelen met mijn portable USB-C scherm werkt niet goed. Het scherm koppelt wel, maar de kleuren zijn waardeloos en je dupliceert ook het dynamic island. Niche use case, maar elk ander USB-C toestel dat ik heb werkt hier prima.

Het camera island begint voor mij echt te groot te worden. Met hoesje valt het nog mee, maar zonder hoesje vind ik het een onbruikbaar toestel.

Had gehoopt dat de warmteontwikkeling minder was dan bij de 13 Pro, die werd vaak warm in de hand. Deze doet hetzelfde. Jammer.

Goed
De front camera is een flinke upgrade. Vooral wanneer je de rotate en uitzoom-knop gebruikt. Ook de low-light performance is indrukwekkend. Voor mij niet direct een use case, maar ik kan me voorstellen dat dit voor video conferencing, streaming of YouTube echt een reden kan zijn om te upgraden of een camera kan vervangen.

De netwerkchip is duidelijk beter. Dat merk je goed bij browsen.
De SoC is merkbaar sneller.
De haptic feedback is verbeterd.
Fijn dat er nu 120 Hz op het base model zit.
Blij met het extra camera-knopje, dat ligt prettig in de hand.

De verschillen zijn niet enorm groot, maar dat had ik ook niet verwacht. Telefoontechnologie is al een tijd langzaam in ontwikkeling, en dit is waarschijnlijk wat je mag verwachten van vier jaar ontwikkeling. Al met al ben ik er wel tevreden mee.

Voor mijn iPhone 13 Pro heb ik destijds €1300 betaald, nu €850 voor de iPhone 17. Met inflatie en Trump in gedachten vind ik dit de beste deal voor een iPhone in lange tijd.

[ Voor 25% gewijzigd door Valandin op 19-09-2025 23:36 . Reden: Opmaak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyokki
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-09 12:12
..

[ Voor 98% gewijzigd door Nyokki op 19-09-2025 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Overigens merk ik dat de iPhone 17 nog best wel warm wordt. Dat is met browsen en spotify.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 16:32

ddZ

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hag6kLCd7I038uOBq9YfsYcj1xw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j6HZXkA90HMbq5P4wgCQqXca.jpg?f=fotoalbum_large

Plaatje vanaf Reddit, leuk om te zien :)

Zelf lang getwijfeld, maar inmiddels de knoop doorgehakt dat mijn 12 Pro door de 17 Pro vervangen gaat worden. Twijfel over de kleur, morgen maar eens in mijn handen houden en er daarna een klap op geven.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:42

alienfruit

the alien you never expected

Ik zie niet zoveel verschil qua beeldschermhelderheid tegenover de iPhone 14 Pro in de volle zon. Blijft drie keer niks

• Rivanov

Chip Cook. 8)7

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hoe je eenvoudig binnen een half uurtje je 256GB iPhone 17 naar een 2TB, uh toch niet, maar wel 1TB kunt upgraden.

Mits je de juiste tools hebt natuurlijk :)

• henidde
  • Laatst online: 24-09 13:29
Gisteren de iPhone 17 pro oranje binnengekregen. Kom van een 13 pro max. Blij dat ik voor een iets kleiner toestel ben gegaan. Ligt goed in de hand.

Soort van clean installatie gedaan. Alles handmatig naderhand geïnstalleerd wat ik nodig denk te zijn.

Foto’s, mail en dergelijke staan in iCloud. Deze synchroniseren met al mijn toestellen. Toch heb ik hier een vraagje over: nu dit toestel over wat meer opslaggeheugen beschikt vind ik het ook niet erg om al mijn afbeeldingen en video’s weer lokaal, op het toestel, te hebben. Nu kan ik bij iCloud instellingen afbeeldingen downloaden. Ik ga er dan vanuit dat ze vanuit de iCloud op het toestel worden gezet (ongecomprimeerd). Betekent dit echter dat ik niet meer alle foto’s en video’s op bijvoorbeeld de tablet kan kijken? Synchroniseren is dan afgelopen omdat het niet meer in iCloud foto’s gaat? Maar wel in de back-up?

.

• Annan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:18
Is een screen protector nog altijd een must?
Heb er altijd wel eentje op vorige iphones aangebracht, mr het sales praatje doet blijken dat dit het sterkste scherm ooit is…

• Carlos0_0
Annan schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:34:
Heb er altijd wel eentje op vorige iphones aangebracht, mr het sales praatje doet blijken dat dit het sterkste scherm ooit is…
Dat is en blijft altijd persoonlijk, ik plak hem er maandag gewoon op mijn 17pm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-09 21:40
Carlos0_0 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:36:
[...]

Dat is en blijft altijd persoonlijk, ik plak hem er maandag gewoon op mijn 17pm.
Zelfde hier, heb gewoon weer een Spigen screenprotector op mijn 17PM zitten. Zelfs mijn Ultra Watch 2 zit in een Spigen case sinds kort, omdat mijn zoon er onlangs als een otter mee op de grond zat te slaan. Het heeft niet mijn voorkeur maar zoveel vertrouwen heb ik ook weer niet in Tim Cook voor dit geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reflection
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:49
Ruvetuve schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 13:36:
Ik zit zo te twijfelen tussen de Pro en de Pro Max. Ik heb nu een iPhone XR (helemaal uitgespeeld inmiddels) en ga er sowieso dus flink op vooruit op oa de camera en algehele ervaring

Groter scherm lijkt mij fijn voor media (op de bank en in het vliegtuig) en als ik echt bezig ben op de telefoon zoals browsen. Een kleiner formaat is weer fijn voor onderweg, even replyen op iets of om te navigeren. Of als ik in bed even snel wat wil sturen naar iemand

Toch eens langs de winkel om te checken hoe het voelt en of ik met bijv een hand kan typen, hoe de Pro max in de broekzak past.

Andere tips?
Andere tip: een iPhone 17 pro + een iPad Pro 11inch. Je telefoon handzaam voor onderweg en voor thuis op de bank of in het vliegtuig heb je meer scherm. Ik zelf vind het niks om in een vliegtuig films te gaan kijken op een telefoonscherm, maar goed, dat is mijn mening.
De iPad Pro 11inch heb ik nu zelf een jaar en is echt een heerlijk apparaat voor erbij.

Sinds gisteren heb ik de iPhone 17 pro. Ik kom van een 13 pro af. Het nieuwe toestel is een fractie groter, dikker en zwaarder. Dan was de 13 pro gevoelsmatig toch een iets fijner model. Maar goed, ik denk dat de Pro Max dan best een lomp ding is om altijd bij je te hebben.

• henidde
Carlos0_0 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:36:
[...]

Ik doe het nooit. Ook nu niet. Alleen een goede case die om de randen heen gaat.

Beetje voorzichtig mee omgaan en niet in een tas laten slingeren of met je sleutels in een zak en het valt mee met de krassen.

.

• GGdiArgos
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:00
henidde schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:30:
[...] Toch heb ik hier een vraagje over: nu dit toestel over wat meer opslaggeheugen beschikt vind ik het ook niet erg om al mijn afbeeldingen en video’s weer lokaal, op het toestel, te hebben. Nu kan ik bij iCloud instellingen afbeeldingen downloaden. Ik ga er dan vanuit dat ze vanuit de iCloud op het toestel worden gezet (ongecomprimeerd). Betekent dit echter dat ik niet meer alle foto’s en video’s op bijvoorbeeld de tablet kan kijken? Synchroniseren is dan afgelopen omdat het niet meer in iCloud foto’s gaat? Maar wel in de back-up?
Je kunt allebei doen, dan verlies je die sync-mogelijkheid op je tablet niet. Dat kan onder instellingen -> icloud -> foto's -> Download en bewaar originelen (ipv Optimaliseer iPhone opslag)

• henidde
GGdiArgos schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:58:
[...]

Je kunt allebei doen, dan verlies je die sync-mogelijkheid op je tablet niet. Dat kan onder instellingen -> icloud -> foto's -> Download en bewaar originelen (ipv Optimaliseer iPhone opslag)
Dus als ik op download en bewaar originelen klik dan staan alle 10k foto’s op mijn telefoon én in de cloud, synchroniserend met mijn MacBook en iPad? Ook toekomstig beeldmateriaal?

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:13
Mijn IPhone 15 Pro bevalt nog prima :P

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

• Ruvetuve
  • Laatst online: 24-09 22:42
henidde schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:02:
[...]

Dus als ik op download en bewaar originelen klik dan staan alle 10k foto’s op mijn telefoon én in de cloud, synchroniserend met mijn MacBook en iPad? Ook toekomstig beeldmateriaal?
Ja. Zo doe ik dat op mijn MacBook (bewaar originele ) die ik vervolgens weer backup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Dalive schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:47:
[...]

Zelfde hier, heb gewoon weer een Spigen screenprotector op mijn 17PM zitten. Zelfs mijn Ultra Watch 2 zit in een Spigen case sinds kort, omdat mijn zoon er onlangs als een otter mee op de grond zat te slaan. Het heeft niet mijn voorkeur maar zoveel vertrouwen heb ik ook weer niet in Tim Cook voor dit geld.
Ik heb nu voor het eerst een Spigen hoesje gekocht(Clear Case wel want wil wel die mooie oranje kleur zien straks :) ), lees er steeds meer over hier(Ben benieuwd :) ).
Maatje van mij zij ook, ik heb al jaren ook spigen toevallig. dus gisteren maar een hoesje voor de 17PM besteld.
Screen protector wel van Belkin gekocht, misschien betaal ik dan teveel geen idee. Maar ik heb nooit problemen hiermee(Zelfs met vallen niet).

omdat mijn zoon er onlangs als een otter mee op de grond zat te slaan

Wel gefilmd toch, voor funniest home videos op sbs6 binnenkort dan he ? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 20-09-2025 09:23 ]

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

bvsteyn schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 21:08:
[...]

Hoe is het formaat in verhouding tot wat je had? Heb zelf ook een 15 pro en wil overstappen naar de 17 pro max. Maar twijfel of het niet te groot is.... :) Lastig kiezen vind ik..
Tja… heel eerlijk: ik weet het nog niet.

Mijn eerste reactie na het uitpakken was dat ik het ‘koelkast’ gevoel heel erg vond meevallen! Dat was wel zonder hoesje.

Nu zit er een Spigen hoesje omheen en eerlijk is eerlijk, het is wel een beste unit die ook nog aardig wat weegt.

Ik gebruikte mijn 15 Pro zonder hoesje (geen hele eerlijke vergelijking dus) maar als ik die nu oppak is het een wereld van verschil waarbij ik elke keer denk: wow wat is de 15 pro compact en licht.

Op het moment dat ik de Pro Max vast heb en gebruik, zoals nu, heb ik niet het idee dat ie te groot is of te lomp. Hij voelt lekker in de hand, je hebt echt wat vast zeg maar, en het grote scherm is op zich prettig.

Tegelijkertijd weet ik nog niet helemaal wat ik vind van dat grote scherm. Ik wilde heel graag meer schermoppervlak voor bijvoorbeeld het lezen van webpagina’s, artikelen en het kijken van video’s. Maar wat mij aan de pro Max lichtelijk tegenvalt, is dat het niet echt voelt als een veel groter scherm, maar vooral als een normale iPhone pro waarbij alles iets is opgeblazen.

Gechargeerd gezegd zou je kunnen zeggen dat de Pro Max als de senioren versie voelt van de Pro waarbij alles net wat groter en duidelijker is.

Wat me serieus teleurstelt is dat er bijvoorbeeld op het homes screen van de Pro Max net zoveel rijen apps onder elkaar kunnen als op de normale pro. Daardoor voelt het scherm dus niet direct groter en krijg je dat effect wat ik hierboven beschrijf.

Als ik mijn telefoonboek open op de Pro en op de Pro Max, past er op het scherm van de Pro Max letterlijk één contactpersoon extra. Dat vind ik marginaal en tegenvallen.

Het gevolg is dat het vooral voelt alsof de body groter is en niet per se alsof het scherm groter is.

Dus ik ben er nog niet helemaal over uit. Los daarvan vind ik het toestel prachtig en wil ik graag een keer het gevoel dat ik echt een nieuwe telefoon heb, en dat heb ik nu meer dan met een normale Pro…

[ Voor 5% gewijzigd door Ethiron op 20-09-2025 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Reflection schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:52:
[...]

Andere tip: een iPhone 17 pro + een iPad Pro 11inch. Je telefoon handzaam voor onderweg en voor thuis op de bank of in het vliegtuig heb je meer scherm. Ik zelf vind het niks om in een vliegtuig films te gaan kijken op een telefoonscherm, maar goed, dat is mijn mening.
De iPad Pro 11inch heb ik nu zelf een jaar en is echt een heerlijk apparaat voor erbij.

Sinds gisteren heb ik de iPhone 17 pro. Ik kom van een 13 pro af. Het nieuwe toestel is een fractie groter, dikker en zwaarder. Dan was de 13 pro gevoelsmatig toch een iets fijner model. Maar goed, ik denk dat de Pro Max dan best een lomp ding is om altijd bij je te hebben.
Klopt heb ik ook, film/serie kijken op een telefoon vind ik helemaal niks. Ook al heb ik een pm telefoon.
Ik heb gewoon de standaard instap ipad 2022 10,9 inch, deze ook deze zomer in de handbagage meegenomen. Hiermee een serie gekeken en spelletje gespeeld tijdens de vlucht.

• Tweakriez

Tweakriez

clicksmashstuff.com

Dennisweb schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 23:02:
[...]

Zonder al te veel offtopic te gaan: behandel je Mac eens als een Linux systeem. Dan gaat er een wereld voor je open. Weet niet of je een devver bent, maar ik vind het installeren van npm packages, path exports en dergelijke wel heel prettig op de Mac. Ik gebruik ook Mac voor mijn werk. Windows gebruik ik voor de hobby, want veel radio automatiseringen werken niet op de Mac.

DM me even als je ergens tegenaan loopt. Ik help je graag. :)
Thx voor de tip. Ik ben geen devver, gewoon huis tuin en keuken gebruik user tegenwoordig :) Geen ervaring ook met Linux.

• GGdiArgos
henidde schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:02:
[...]
Ja, zolang alles maar in je iCloud past inderdaad!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Dennisweb schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 23:02:
[...]

jouw open houding wat betreft Android doet me goed ;)
Ik sta er hetzelfde in.
Net paar weken met een Pixel 10 Pro rondgelopen; echt meer dan een prettig toestel met OS geweest.
Kan overstappers echt met volle overtuiging een Pixel 10 Pro aanraden als ze een keer uit de 'walled garden' van Apple willen ontsnappen!
Gemini is echt een genot om mee te werken, itt de totale flop van Apple Intelegence.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 15:30
Taaie rakker hoor die Air!
Respect voor de bouwkwaliteit, had dit echt niet verwacht!

[ Voor 55% gewijzigd door Tranquility op 20-09-2025 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reflection
Carlos0_0 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:12:
[...]

Klopt heb ik ook, film/serie kijken op een telefoon vind ik helemaal niks. Ook al heb ik een pm telefoon.
Ik heb gewoon de standaard instap ipad 2022 10,9 inch, deze ook deze zomer in de handbagage meegenomen. Hiermee een serie gekeken en spelletje gespeeld tijdens de vlucht.
Een instap iPad is er inderdaad ook prima voor!
De Pro kreeg bij mij de voorkeur vanwege het scherm (120Hz, vind ik persoonlijk veel fijner) en ik deze tablet meer gebruik als een soort privé laptop naast mijn werklaptop.

• GGdiArgos
Reflection schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:23:
[...]
De Pro kreeg bij mij de voorkeur vanwege het scherm (120Hz, vind ik persoonlijk veel fijner) en ik deze tablet meer gebruik als een soort privé laptop naast mijn werklaptop.
Ik zou daar zelf het liefst een iPad mini met 120Hz en oled voor willen hebben, maar die is er helaas nog niet. Mijn iPad uit 2017 doet het voor dat doel nog prima (natuurlijk is een iPad Pro veel mooier, maar die dingen kosten ook een flinke smak geld).

• Reflection
GGdiArgos schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:26:
[...]

Ik zou daar zelf het liefst een iPad mini met 120Hz en oled voor willen hebben, maar die is er helaas nog niet. Mijn iPad uit 2017 doet het voor dat doel nog prima (natuurlijk is een iPad Pro veel mooier, maar die dingen kosten ook een flinke smak geld).
Eens, ze zijn erg prijzig. Maar zal je bij een mini niet sneller gewoon naar je iPhone grijpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
Reflection schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:23:
Herkenbaar.
Ik heb een iPad Pro 2018 die ik voor beneden gebruik om te browsen, mail te lezen, e.d.
Prima dingetje daarvoor. Boven op mijn werkkamer is mijn hoofd-PC een Ryzen 5950X en daarnaast nog een (gekregen) 27" iMac model laat 2015 om mee te spelen. Moet hier nog de Fusion drive gaan vervangen voor een M.2 SSD die in bestelling staat.
De iPhone 17 wordt hier overgeslagen omdat mijn 16 Pro Max nog super werkt en de 17 mij te weinig toevoegt. Eens kijken wat de 18 brengt volgend jaar. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Tranquility op 20-09-2025 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GGdiArgos
Reflection schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:28:
[...]
Eens, ze zijn erg prijzig. Maar zal je bij een mini niet sneller gewoon naar je iPhone grijpen?
Waarschijnlijk wel.

• SpicyRamen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 20:58
ik ben wel benieuwd, hebben jullie apple intelligence aangezet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:03
SpicyRamen schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:30:
Dat werkt tot eind december hier nog niet.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
Dat kan niet want dit werkt nog niet, of je moet je telefoon settings op de US of iets volledig hebben(Ook taal in engels etc).

• SpicyRamen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 20:58
carpebios schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:31:
[...]

Dat werkt tot eind december hier nog niet.
ahh goed om te weten, bedankt!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Tranquility schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 09:22:
Taaie rakker hoor die Air!
Respect voor de bouwkwaliteit, had dit echt niet verwacht!

[YouTube: iPhone Air Durability test -- I AM SHOCKED]
Je denkt toch niet serieus dat Apple het risico zou lopen op een nieuwe ‘Bend-gate’.

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:22

Eix

Inmiddels een halve dag op mijn nieuwe iPhone 17 aan de slag. Het reguliere model dus.

Het overstappen vanaf mijn oude iPhone 13 verliep helaas allesbehalve vlot. Eerst kon er geen verbinding gemaakt worden tussen de toestellen, de melding om een foto te maken van de ‘qr’ (blauwe stippen) verscheen niet. Na op de 17 doorgaan zonder telefoon (oid) te hebben geklikt en in de stap daarna wifi te hebben ingesteld kwam de melding dat een update noodzakelijk was. Daarna werkte de verbinding tussen de telefoons wel, maar stokte het proces opnieuw het bij het terugzetten van de iCloud-kopie. Uiteindelijk maar ‘wis iPhone’ gekozen en opnieuw begonnen. Daarna ging het wel goed. :s

Qua nieuwe features vind ik de 17 nog best beperkt t.o.v. mijn oude 13. Het zijn vooralsnog vooral kleine verbeteringen in de look-and-feel die ik merk. Enige waaraan ik echt merk dat ik een nieuwe telefoon heb is de batterij en een nieuw hoesje. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-09 13:48
Ik vind het scrollen op dit forum wat schokkerig soms. Als je snel scrollt geen probleem maar dan trager naar boven is er af en toe een onderbreking. Miniem maar ik zie het wel. Op reddit heb ik het ook maar minder. Geen idee of dit ios26 of de iPhone zelf is.

[ Voor 9% gewijzigd door Pufster op 20-09-2025 10:08 ]

• Bestseller
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16:06
Annan schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 08:34:
Dit roepen ze toch al sinds de iPhone 4? En nog steeds krassen de schermen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:03
Ik twijfel nog steeds of ik afscheid neem van mijn 13 Pro (mijn vriendin wil hem graag hebben) en voor de 17 Pro ga. Heb hem nu meerdere keren in m’n winkelmandje gehad bij Vodafone icm verlenging maar iets houdt me tegen.

Overweeg ook nog steeds de reguliere 17 maar ben bang dat dat qua camera een stap terug is tov de 13 Pro, gebruik die verschillende camera opties allemaal veel.

Kom eens met wat overtuigende ervaringen 🌝

• Bestseller
Over krassen gesproken. ik zie overal videos verschijnen met de 17 Pro's die nu al vol krassen zitten, zelfs in de Apple Stores, waar ze niet eens in een broekzak met zandkorreltjes verdwijnen, maar gewoon op tafel liggen...
https://www.reddit.com/r/...one_air_colors_appear_to/

https://www.tiktok.com/@r...58?_r=1&_t=ZN-8zsUeJYXiRa

• Reflection
HansAnders07 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 10:12:
Ik twijfel nog steeds of ik afscheid neem van mijn 13 Pro (mijn vriendin wil hem graag hebben) en voor de 17 Pro ga. Heb hem nu meerdere keren in m’n winkelmandje gehad bij Vodafone icm verlenging maar iets houdt me tegen.

Overweeg ook nog steeds de reguliere 17 maar ben bang dat dat qua camera een stap terug is tov de 13 Pro, gebruik die verschillende camera opties allemaal veel.

Geen overtuigende ervaring, maar je vriendin blij maken is niet al voldoende? ;-).
Verder zal je, zo ervaar ik het, niet een hele grote stap ervaren van de 13 Pro naar de 17 Pro. Ja het is allemaal wat sneller, iets mooier scherm, camera’s weer wat beter. Maar denk wel dat als je voor de reguliere 17 kiest je nog geregeld denkt: kak, had ik nu maar die extra lens. Maar dat is meer omdat je die nu al gewend bent

• Bestseller

Ik wil van 13 Pro naar 17 Pro, maar ik wacht de scratch-gate nog even af...
Over maandje of 2 zal wel duidelijk zijn hoe erg de toestellen krassen.

Van 13 Pro naar 17 zou ik niet doen. Dan heb je eigenlijk maar een halve upgrade en had je net zo goed kunnen gaan voor de 15 Pro toen die uit kwam...

Maar als je nu al twijfelt: waarom wil je dan upgraden? Puur voor het cijfer? Anders nog een jaar met de 13 Pro en dan de iPhone 18 Pro gaan kopen? Of de Air 2 (die zal vast en zeker tegen die tijd een camera erbij hebben)

[ Voor 11% gewijzigd door Bestseller op 20-09-2025 10:18 ]

• PrettigGestoord
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:35
Eix schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 10:04:
Inmiddels een halve dag op mijn nieuwe iPhone 17 aan de slag. Het reguliere model dus.

Het overstappen vanaf mijn oude iPhone 13 verliep helaas allesbehalve vlot. Eerst kon er geen verbinding gemaakt worden tussen de toestellen, de melding om een foto te maken van de ‘qr’ (blauwe stippen) verscheen niet. Na op de 17 doorgaan zonder telefoon (oid) te hebben geklikt en in de stap daarna wifi te hebben ingesteld kwam de melding dat een update noodzakelijk was. Daarna werkte de verbinding tussen de telefoons wel, maar stokte het proces opnieuw het bij het terugzetten van de iCloud-kopie. Uiteindelijk maar ‘wis iPhone’ gekozen en opnieuw begonnen. Daarna ging het wel goed. :s

Qua nieuwe features vind ik de 17 nog best beperkt t.o.v. mijn oude 13. Het zijn vooralsnog vooral kleine verbeteringen in de look-and-feel die ik merk. Enige waaraan ik echt merk dat ik een nieuwe telefoon heb is de batterij en een nieuw hoesje. :+
Hier ook nog twijfel om van 13 -> 17 te gaan.
Ik zou het voor de betere camera doen, de rest boeit me niet zo veel.
En het kost mij maar 200 euro via de werkgever.

Nog even wat YT vids bekijken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tranquility
PrettigGestoord schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 10:19:
Hier ook nog twijfel om van 13 -> 17 te gaan.
Ik zou het voor de betere camera doen, de rest boeit me niet zo veel.
En het kost mij maar 200 euro via de werkgever.

Nog even wat YT vids bekijken.
Nou, voor €200,- hoefde ik niet na te denken..

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:03
Bestseller schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 10:17:
[...]

Van 13 Pro naar 17 zou ik niet doen. Dan heb je eigenlijk maar een halve upgrade en had je net zo goed kunnen gaan voor de 15 Pro toen die uit kwam...

Maar als je nu al twijfelt: waarom wil je dan upgraden? Puur voor het cijfer? Anders nog een jaar met de 13 Pro en dan de iPhone 18 Pro gaan kopen? Of de Air 2 (die zal vast en zeker tegen die tijd een camera erbij hebben)
Ja goeie, in principe is er niets mis met de 13 Pro. Maar ook gewoon wel weer leuk om iets nieuws te hebben, heb nog nooit zolang met een telefoon gedaan.

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:23
Vraagje, ik draaide al vanaf het begin (beta) ios 26 op mijn 15Pro. Ik gebruik hoortoestellen en al het geluid, gesprekken, audio van instagram etc etc liep over mijn hoortst.
Gister overgestapt op de 17 Pro, gesprekken lopen soms via mijn oortjes. apple music kan ik kiezen. Maar alle andere apps zoals instagram ka ik niet kiezen en komt dus vol over de speakers binnen.
Kan geen instelling vinden om aan te passen. Iemand een idee of ervaring??

Bing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sacaji
Bestseller schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 10:17:
[...]

Dan kan je blijven wachten.. 8)7 heb zelf ook een 13 Pro en de 17 Pro is zeker een upgrade. Ook het gevoel van de telefoon in tegenstelling tot eigen. Volgend jaar is het weer “wacht op iPhone 19 Pro” 😆

• Carlos0_0

Dan doe je hem in je winkelmandje, en geef je hem aan jou vriendin. En blijf je zelf nog even lekker op de 13 pro.
Zit jij niet constant met je winkel mandje te klooien, en is je vriendin ook weer blij :) ?.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Apple Intelegence

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QtccJwwH4_597qcHS8jwZkAqVPQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/1CxxxA6CUlhUnOe4CFFEUvgp.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djcGErCKh2MT5a7N-4higBKd6QY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/bg3krOwjpdW2rrPRGuISXVh5.webp?f=user_large

oftewel; je mist niets, want het stelt helemaal niets voor. Zijn legio van deze afbeeldingen online te vinden

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 20-09-2025 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:05
_Bailey_ schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 11:43:
[...]

Apple Intelegence

[Afbeelding]

[Afbeelding]

oftewel; je mist niets, want het stelt helemaal niets voor. Zijn legio van deze afbeeldingen online te vinden
_O-

Tegenwoordig wel hoe boten er vaak uitzien na een vaart. Apple loopt dus weer voorop: Apple Visionair!

I don't have dreams, I have goals!!

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:25
@_Bailey_ het is meer als de foto’s app hè. Gebruik het zelf alleen niet echt. Siri schijnt ook meer te kunnen ermee maar dan moet het wel allemaal in het Engels.

[ Voor 56% gewijzigd door SL65 op 20-09-2025 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carlos0_0
_Bailey_ schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 11:43:
[...]

Apple Intelegence

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Haha ik heb helemaal niks met AI op de telefoon, of in al die apps verwerkt moet zitten.
Ik zal ook echt niet zo snel een foto bewerken, houd hem gewoon zoals die is. ga iets niet beter maken dan dat het eigenlijk hoort of was.

Maar als je ziet wat Samsung of wellicht pixel ook doet, dan is dit toch wel echt lachwekkend slecht :+ .

• me3elem
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 24-09 07:50
Ik wacht ook maar even de ‘Scratch Gate’af. Zie veel iPhones in de winkels met lelijke krassen.

Ik begrijp de keus niet om naar aluminium over te stappen los van de warmte.

Ik heb nu een iPhone 16 pro. Normaliter upgrade ik elk jaar. Dit is het eerste jaar dat ik toch twijfel. Iemand met ervaringen met het nieuwe toestel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:45

Ik kom zelf van een 14 Pro naar de 17 en voor de prijs en wat je ervoor krijgt: dikke prima!
• Batterij is echt een stuk beter
• Scherm is hetzelfde
• Camera: als je daar niet super diep in zit, meer dan genoeg

Met de aanbieding bij KPN (oude waarde + €150 extra) was het voor mij een no-brainer. Het voelt gewoon als een kleine Pro geworden. 🚀

[ Voor 15% gewijzigd door Nick25 op 20-09-2025 12:43 ]

A person who never made a mistake never tried anything new.

• henidde
De 17 pro staat standaard ingesteld dat hij 100 procent op kan laden. Op mijn vorige iPhone had je een vinkje dat het geoptimaliseerd tot 80 procent ging (kon je uiteraard ook uitzetten). Nu zie ik wel een regelaar bij de instellingen van de 17 pro waarmee je het maximum kunt beperken, maar wat zouden jullie adviseren? Zie een heel lap tekst op de Apple website waar ik niet veel wijzer van word.

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
henidde schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 12:31:
Nu zie ik wel een regelaar bij de instellingen van de 17 pro waarmee je het maximum kunt beperken
Ik blijf het een grappig en bijna fascinerend verschijnsel vinden. Elke dag met een kleinere batterij leven om hem over een paar jaar met een paar procent extra capaciteit te kunnen verkopen…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nvde
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-09 14:45
Ik heb sinds gisteren de 17 pro max, blauw en... al krassen op achterzijde. Tot zover de krasbestendigheid
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.