[iPhone Air] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:20
Toch maar een zwarte Air besteld… zeer benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:41
Alle Airs nog gewoon verkrijgbaar voor bezorgen of halen op de 13e :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:56
SURFivor schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:22:
[...]

Mag ik vragen waarom? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar :)
Ik sluit altijd Apple Care af, maar tot nu toe altijd pas als ik het toestel heb ontvangen (eerder nooit direct bij Apple zelf besteld). In het bestelproces kon ik het er meteen bijklikken, dus puur voor het gemak gedaan.

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Dennisdn schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:31:
Niet heel gek, vermoed toch dat er weinig animo voor is. Maar dat is in ons voordeel 8)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Cannondale schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:31:
Ik sluit altijd Apple Care af, maar tot nu toe altijd pas als ik het toestel heb ontvangen (eerder nooit direct bij Apple zelf besteld). In het bestelproces kon ik het er meteen bijklikken, dus puur voor het gemak gedaan.
Waarom sluit je altijd Apple Care af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:15
En blijkbaar is de iPhone Air launch in china uitgesteld. Ivm problemen met eSIM only goedkeuring. Werkt ook in ons voordeel.

Bron: https://appleinsider.com/...ina-over-esim-regulations

[ Voor 31% gewijzigd door TheKerremenke op 12-09-2025 14:34 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
SURFivor schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:33:
[...]

Je kent AppleCare+ niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Omdat het super fijn is, geen hoesje, niet over nadenken, en als er wat gebeurt lekker geregeld.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Champing
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:55
Witte 256 besteld :D gaan jullie er een screen protector op laten zetten? Ik zag deze nog niet beschikbaar in de Apple Store. Anders wellicht een keer Apple Care + proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
TheKerremenke schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:34:
En blijkbaar is de iPhone Air launch in china uitgesteld. Ivm problemen met eSIM only goedkeuring. Werkt ook in ons voordeel.

Bron: https://appleinsider.com/...ina-over-esim-regulations
Is een andere SKU dus dat maakt voor ons niet uit.
Wij krijgen de A3517 en China de A3518.

[ Voor 4% gewijzigd door Mixpower op 12-09-2025 14:40 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:14
Hemelsblauwe 256 it is! 16e gaat door naar mijn schoonmoeder. Miste uiteindelijk voornamelijk toch het 120 hz scherm, nooit gedacht. De air weegt hetzelfde als de 16e trouwens, maar wel mooi groot scherm (als ex pro max gebruiker altijd)

Direct Spigen protectors bij Amazon erbij besteld, die bevallen me altijd uitstekend. Verder natuurlijk geen hoesje, geen applecare. Nog nooit in mijn leven een telefoon laten vallen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Mixpower schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:39:
[...]

Is een andere SKU dus dat maakt voor ons niet uit.
Scherp. Helemaal niet aan gedacht. 8)7

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Dennisdn schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:31:
Halen op de 13e? -O-

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
[...]

Wat de dames hierboven zeggen! Gebruik ook geen hoesje. Als je hem dan één keer kapot laat vallen heb je ongeveer de kosten al eruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Sorry, 19e uiteraard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Oei had je bijna verklapt dat sommige van ons hem morgen al krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannondale
Ik tel in de poll tot nu toe 13 Airs in de 85 resultaten. Had hem niet enorm, maar wel iets populairder verwacht. Overschat blijkbaar de Goede Smaak op GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Cannondale schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:51:
Ik tel in de poll tot nu toe 13 Airs in de 85 resultaten. Had hem niet enorm, maar wel iets populairder verwacht. Overschat blijkbaar de Goede Smaak op GoT :)
Precies, ik had dat niet echt verwacht. Die Pro is ongetwijfeld een goede iPhone, maar de kleuren en het uiterlijk is niet 'Pro'.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verbaasd mij niet eigenlijk, er waren zoveel “ik ben voor mijzelf aan het goedpraten geen air te nemen” berichten in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:43
Moest (wanneer) er ooit een Air 2 komen met dubbele camera en speakers, dan pas zal je zien hoeveel mensen hem toch zullen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Het Air topic is ook rustiger dan het Pro topic, dus dat zal ook wel wat zeggen. Uiteindelijk zullen er genoeg zijn die gewoon zoals altijd high-end willen en niets willen missen.

Misschien hoor ik daar ook bij als ik de Air in m’n handen heb.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik heb erg getwijfeld tussen de normale 17 en de Air. Heb uiteindelijk zelf voor de normale 17 gekozen, omdat ik denk dat ik vooral de ultrawide 0.5x camera ga missen en mogelijk ook de tweede speaker. Daar staat dan de 17 tegenover die niet het dunne design van de Air heeft, maar wel die camera heeft, wel de tweede speaker, een wat grotere accu, ook nog sneller opladen... voor honderden euro's minder.

Overigens denk ik dat voor sommigen ook de angst voor een slechte accuduur meeweegt. Was voor mij niet echt een factor: EU energy label toont dat dat echt wel 'goed genoeg' is en in ieder geval vergelijkbaar met de 16-reeks. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cannondale
Uniciteit schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:09:
[...]

Ik heb erg getwijfeld tussen de normale 17 en de Air. Heb uiteindelijk zelf voor de normale 17 gekozen, omdat ik denk dat ik vooral de ultrawide 0.5x camera ga missen en mogelijk ook de tweede speaker. Daar staat dan de 17 tegenover die niet het dunne design van de 17 heeft, maar wel die camera heeft, wel de tweede speaker, een wat grotere accu, ook nog sneller opladen... voor honderden euro's minder.

Overigens denk ik dat voor sommigen ook de angst voor een slechte accuduur meeweegt. Was voor mij niet echt een factor: EU energy label toont dat dat echt wel 'goed genoeg' is en in ieder geval vergelijkbaar met de 16-reeks. :)
Ja als je een aantal van die opties echt niet kan of wil missen, dan is de gewone iPhone ook nog eens een hele sterke keuze dit jaar. Zelf kijk ik uit naar het net wat grotere scherm, dat dan weer niet zo megagroot als dat van de pro max is. Dat in combinatie met de dunne form factor en het mooiere uiterlijk had geen enkele andere in de line-up te bieden. Na jouw post over de accuduur was ik ook daarover helemaal gerust gesteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:42
Toch maar weer voor de bijl gegaan. iPhone 16 Pro gaat terug en iPhone Air in het lichtgoud ervoor in de plaats. Eindelijk weer een echt nieuw en verfrissend design, batterij wordt interessant, maar goed wil toch proberen maximaal 3-4u per dag op de telefoon te zitten.

Ben heel benieuwd. Voelt wel als een iPhone waar geen case omheen moet, wat doet de rest qua case of bumper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Cannondale schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:23:
[...]

Ja als je een aantal van die opties echt niet kan of wil missen, dan is de gewone iPhone ook nog eens een hele sterke keuze dit jaar. Zelf kijk ik uit naar het net wat grotere scherm, dat dan weer niet zo megagroot als dat van de pro max is. Dat in combinatie met de dunne form factor en het mooiere uiterlijk had geen enkele andere in de line-up te bieden. Na jouw post over de accuduur was ik ook daarover helemaal gerust gesteld ;)
Je hebt helemaal gelijk! Zeker ook dat het scherm qua afmetingen lekker tussen de 17 en de 17 Pro invalt. Zo heel cruciaal is die 0.5x camera ook weer niet, maar ik denk dat ik 'm net wat te vaak ga missen. Als de prijzen iets dichter bij elkaar lagen had ik het risico misschien nog wel genomen... :9

Zal ongetwijfeld af en toe denken: had ik misschien toch maar voor de Air gegaan, want verder vind ik het een heel aantrekkelijk model! Omgekeerd als ik voor de Air was gegaan zou ik ook ongetwijfeld af en toe hebben gedacht: hier mis ik nu toch even die 0.5x camera... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@heypnt Bumper is vandaag geleverd, ligt nog in de brievenbus. Leren case is nog in de maak. Verder misschien nog een rugged case. Maar daarover twijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
Jawel, maar het Europese Consumentenrecht is ook van toepassing en volgens mij heb je dan AppleCare in veel gevallen niet nodig. Voor mij lijkt dat op geldverspilling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
SURFivor schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:46:
[...]

Jawel, maar het Europese Consumentenrecht is ook van toepassing en volgens mij heb je dan AppleCare in veel gevallen niet nodig. Voor mij lijkt dat op geldverspilling.
Je hebt AppleCare die is gratis en gaat iets verder dan de verplichte wetgeving. Maar waar we extra voor betalen is AppleCare+, dat is een andere dienst en gaat veel verder. Als jij je toestel laat vallen en hij barst, dan doet het consumentenrecht niets voor je. Bij AppleCare+ heb je dan een gratis reparatie óf voor 100 euro binnen 24u een nieuwe in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
THE_BASE schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:05:
Het Air topic is ook rustiger dan het Pro topic, dus dat zal ook wel wat zeggen. Uiteindelijk zullen er genoeg zijn die gewoon zoals altijd high-end willen en niets willen missen.

Misschien hoor ik daar ook bij als ik de Air in m’n handen heb.
De meeste Tweakers zullen inderdaad puur voor de specs gaan heb ik altijd de indruk. Blijkt ook wel als je kijkt wat er besteld wordt. Wil daarmee niet zeggen dat de Air niet goed loopt over het totaal gezien. Sterker nog de Air loopt hier op Tweakers beter dan de normale 17. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
Toch wel interessant om te zien dat veel mensen de Pro hebben besteld terwijl de gewone iPhone nagenoeg dezelfde specs heeft voor een paar honderd euro minder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:43
SURFivor schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:46:
[...]

Gezien je eerdere berichten was je duidelijk uit op een reactie om dit punt te maken. Ik zat er al op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
Nee hoor, daar was ik niet op uit. Ik ben er juist op uit om te achterhalen wat die AC+ toevoegt. Ik overweeg dit om aan te schaffen bij mijn iPhone en ben op zoek naar ervaringen van anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Pufster schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:00:
Moest (wanneer) er ooit een Air 2 komen met dubbele camera en speakers, dan pas zal je zien hoeveel mensen hem toch zullen kopen.
Off-topic: ik heb mij er lang bij neergelegd dat Apple stap voor stap nieuwe features introduceert op haar producten, dit om de afname van producten over de jaren te maximaliseren. Jaren geleden heb ik eens gelezen dat Microsoft een 'roadmap' had voor 7 jaar vooruit. Oftewel, destijds wisten ze al welke features over 7 jaar in Windows worden geïntroduceerd. Ik ben ervan overtuigd dat Apple nu al in grote lijnen weet hoe bijvoorbeeld de iPhone 20 er uit komt te zien. Begrijpelijk, maar wel jammer. Ik mis de grote stappen als de retina display, de iPhone 4, 5, X en de Pro's.

On-topic: ik heb voor de Air gekozen vanwege het afwijkend en verfrissend design, dat is wat mij plezier geeft bij het in gebruiknemen van een nieuwe gadget *O* De Pro's dit jaar zijn meer van hetzelfde (t.o.v. de 16) en daarnaast ook nog eens lelijk, is mijn mening.

Overigens heb ik een goedkoop transparant hoesje besteld, voor buitenshuis. Vooral tijdens mijn werk kan ik de telefoon niet veilig wegleggen. Voor de rest probeer ik mijn telefoon zonder hoesje te gebruiken.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heypnt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:42
TheKerremenke schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:43:
@heypnt Bumper is vandaag geleverd, ligt nog in de brievenbus. Leren case is nog in de maak. Verder misschien nog een rugged case. Maar daarover twijfel ik.
Ben wel heel benieuwd naar die bumper, laat maar even weten. Het is die, of de frost case denk ik. Maar eigenlijk moet deze gewoon ‘naked’ toch…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

heypnt schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 17:53:
[...]

Ben wel heel benieuwd naar die bumper, laat maar even weten. Het is die, of de frost case denk ik. Maar eigenlijk moet deze gewoon ‘naked’ toch…
Absoluut geen hoesje, toch? Het hele design is de USP van de Air :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
heypnt schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 17:53:
[...]

Schaamteloze cross-post. Zie de foto’s hieronder (scheelt zoeken) ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R4vVipGeGPntNuuwz403igh8p_o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O8jPGiXP7PHmRaQmYwvYzRKx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_N9jkv8RjGLWfcO-4iZHgm-ovi8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VGpqsaBZCg1jsGVoAnnqoFIw.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9ZfWEVDtSRWKhX-QjmcUgokWiU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7cPaStQrJXXvmn9hAc2yBfa1.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PnRs37ETDU7AJHs7eibSb4h6GZU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nRajT5hBQwCLzNReNokNDX70.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzfBGEHU6ky5ARTR-yzwHnKYZUw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eA1AULFYtRGqOGILDrH2PKgY.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 74% gewijzigd door TheKerremenke op 12-09-2025 18:00 . Reden: Foto’s geplaatst i.p.v. link naar ander topic. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 21:43
Heb voor mijn air de bumper meegekocht. De apple cases die ze aanbieden zijn gewoon weer doorzichtig plastiek en ik vind dit altijd zo ontzettend goedkoop aanvoelen.
Daarbij wou ik ook iets dat niet je volledige design wegsteekt. Zal er ook maar enkel opzitten op locatie, niet thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:08

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Lang getwijfeld zoals iedereen hier, air of niet en welke kleur?

Vanmiddag toch de blue besteld. Let’s see

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Hier ook de blauwe besteld. Een kleur in het apple-spectrum die ik nog niet eerder had. It’s a boy! 😉

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:17
MeesterBas schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 17:31:
[...]
Off-topic: ik heb mij er lang bij neergelegd dat Apple stap voor stap nieuwe features introduceert op haar producten, dit om de afname van producten over de jaren te maximaliseren. Jaren geleden heb ik eens gelezen dat Microsoft een 'roadmap' had voor 7 jaar vooruit. Oftewel, destijds wisten ze al welke features over 7 jaar in Windows worden geïntroduceerd. Ik ben ervan overtuigd dat Apple nu al in grote lijnen weet hoe bijvoorbeeld de iPhone 20 er uit komt te zien. Begrijpelijk, maar wel jammer. Ik mis de grote stappen als de retina display, de iPhone 4, 5, X en de Pro's.

On-topic: ik heb voor de Air gekozen vanwege het afwijkend en verfrissend design, dat is wat mij plezier geeft bij het in gebruiknemen van een nieuwe gadget *O* De Pro's dit jaar zijn meer van hetzelfde (t.o.v. de 16) en daarnaast ook nog eens lelijk, is mijn mening.

Overigens heb ik een goedkoop transparant hoesje besteld, voor buitenshuis. Vooral tijdens mijn werk kan ik de telefoon niet veilig wegleggen. Voor de rest probeer ik mijn telefoon zonder hoesje te gebruiken.
Een hoop excuses om gewoon een nieuwe iPhone te willen kopen. Als de stappen niet zo groot zijn en dus niet naar wens zijn kan je het ook positief bekijken: je hoeft niet te upgraden. En natuurlijk hebben bedrijven een roadmap. Zonder dit ben je ook geen goed bedrijf.

Air is een mooi toestel, in mijn optiek alleen de zwarte. Die is het mooist in balans. Helaas mist die een hoop wat ik zoek in een foon. Ik heb de foon als gebruiksvoorwerp waarvan ik afhankelijk ben. Dat is voor mij de voornaamste reden. IPhone Air 2 of de Fold zal waarschijnlijk de elementen toevoegen die ik nu mis. Dit jaar is gewoon een testballon.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Uniciteit schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 15:09:
[...]

Ik heb erg getwijfeld tussen de normale 17 en de Air. Heb uiteindelijk zelf voor de normale 17 gekozen, omdat ik denk dat ik vooral de ultrawide 0.5x camera ga missen en mogelijk ook de tweede speaker. Daar staat dan de 17 tegenover die niet het dunne design van de Air heeft, maar wel die camera heeft, wel de tweede speaker, een wat grotere accu, ook nog sneller opladen... voor honderden euro's minder.

Die ga je ook missen en dat alleen maar voor een nieuw model, wat gaaf is daar niet van. Alleen functionaliteit is gewoon belangrijker, want anders word je slachtoffer van je keus die je blind heeft gemaakt door de looks. Wat niet gek is, want dat had ik altijd met vrouwen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
SURFivor schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 17:29:
Nee hoor, daar was ik niet op uit. Ik ben er juist op uit om te achterhalen wat die AC+ toevoegt. Ik overweeg dit om aan te schaffen bij mijn iPhone en ben op zoek naar ervaringen van anderen.
Ik zie het zelf persoonlijk vooral als een verzekering, niet echt als extra garantie. Als je jouw iPhone in een hele stevige case doet, dan is de kans kleiner dat hij kapot valt en zul je niet snel van Apple Care+ profiteren.

Als je hem zonder bescherming gebruikt, dan is de kans groter dat hij wel een keer kapot valt. In dat geval is het fijn als je AC+ hebt. Als je hem meerdere keren kapot laat vallen (zoals sommigen hier) dan loont het zeker om het te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:32
een van de weinige keren dat ik zonder haast na 2 uur via odido mijn nieuwe Air heb besteld.....

Zo hard loopt het niet, als ik om 1415 bestel krijg ik hem echt wel op launch day,

Ik kijk er naar uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
En toch is het vrij bijzonder dat je nog steeds een nieuwe iPhone Air kunt bestellen met levering de 19de…. Zou mooi zijn als het een buitenbeentje is en blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Cardwizard schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 20:00:
En toch is het vrij bijzonder dat je nog steeds een nieuwe iPhone Air kunt bestellen met levering de 19de…. Zou mooi zijn als het een buitenbeentje is en blijft
De Air mist teveel om mensen volledig over de streep te trekken. Als ik naar mezelf kijk dan hoeft het van mij niet lichter of groter, maar eerder ietsje kleiner en meer inzetten op functionaliteit. Dat laatste kan door dingen in stand te houden en dmv software efficiënter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
kijk om he heen....
ik zie alleen maar mensen met de Pro......
toen ik de 12 mini bestelde...heb ik nooit iemand anders met deze phone gezien.
De air zal hetzelfde hebben.

Je ziet het nu terug...de Pro loopt aardig, de rest minder.

Denk ook buiten NL...in Azië is alles 'Bigger' 'Better''...alleen maar Pro en Max.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Of ze hebben bij Apple bewust rekening gehouden met eventuele populariteit rondom dit nieuwe toestel en daarom een grotere voorraad aangehouden.

Als ik bijvoorbeeld naar deze poll van Reddit kijk doet de Air het nog niet slecht in verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cannondale
Eigenlijk wel leuk toch? Heb je een keer een telefoon waar niet iedereen en z’n zuster mee loopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Cannondale schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 20:13:
Eigenlijk wel leuk toch? Heb je een keer een telefoon waar niet iedereen en z’n zuster mee loopt.
Zeker! Doet me denken aan vroegah, toen moesten we nog naar het buitenland om een iPhone zonder abonnement te kunnen aanschaffen… toen zag je ze niet veel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Toch wel leuk die voorpret, maar mis de hype van vorige jaren wel. Komt met name doordat ik zelf niet goed weet wat ik wil(de): iPhone 16 Pro houden, overstappen naar een minder mooie iPhone 17 Pro voor veel geld of toch een first-adapter worden met een iPhone Air.

Uiteindelijk de laatste in Space Black besteld, geen idee wat te verwachten, maar wel een andere ervaring dan een zwaardere Pro. Ik denk niet dat ik een 2e speaker ga missen, evenals de 0.5x en 5x camera. Maar wel de macro camera en waarschijnlijk betere foto's in de avond.

In principe hoef ik geen high-end device, maar de camera en batterij moet goed zijn. Maar het is gewoon vreemd na 6 jaar van de Pro een stap terug te gaan doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22:00
Redondo1982 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 20:04:
[...]

De Air mist teveel om mensen volledig over de streep te trekken. Als ik naar mezelf kijk dan hoeft het van mij niet lichter of groter, maar eerder ietsje kleiner en meer inzetten op functionaliteit. Dat laatste kan door dingen in stand te houden en dmv software efficiënter te maken.
Ze vragen er gewoon teveel voor. Gevoelsmatig zou een prijsstelling van €1099,- meer mensen over de streep hebben getrokken. Die Amerikanen betalen met belasting niet meer dan €1030,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
Ik merk dat ik er steeds meer naar neig om mijn OnePlus Open dit jaar gewoon te houden en pas volgend jaar voor de iPhone Fold te gaan. Eerst wil ik in de Apple Store zien hoe de Air eruitziet. Op dit moment is het voor mij 50/50. Ik heb tegenwoordig ook niet meer die drang om elk jaar te wisselen; het is nu meestal een cyclus van 2 à 3 jaar. Maar goed, misschien ben ik alsnog om zodra ik het toestel in mijn handen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
DeJurist schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 20:45:
Ik merk dat ik er steeds meer naar neig om mijn OnePlus Open dit jaar gewoon te houden en pas volgend jaar voor de iPhone Fold te gaan. Eerst wil ik in de Apple Store zien hoe de Air eruitziet. Op dit moment is het voor mij 50/50. Ik heb tegenwoordig ook niet meer die drang om elk jaar te wisselen; het is nu meestal een cyclus van 2 à 3 jaar. Maar goed, misschien ben ik alsnog om zodra ik het toestel in mijn handen heb.
Prima… hop hop jij.. weg uit dit topic

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Redondo1982 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 19:28:
[...]

Een hoop excuses om gewoon een nieuwe iPhone te willen kopen. Als de stappen niet zo groot zijn en dus niet naar wens zijn kan je het ook positief bekijken: je hoeft niet te upgraden. En natuurlijk hebben bedrijven een roadmap. Zonder dit ben je ook geen goed bedrijf.

Air is een mooi toestel, in mijn optiek alleen de zwarte. Die is het mooist in balans. Helaas mist die een hoop wat ik zoek in een foon. Ik heb de foon als gebruiksvoorwerp waarvan ik afhankelijk ben. Dat is voor mij de voornaamste reden. IPhone Air 2 of de Fold zal waarschijnlijk de elementen toevoegen die ik nu mis. Dit jaar is gewoon een testballon.
Ik begrijp dat je zegt dat ze een roadmap (moeten) hebben. Wat ik meer bedoel is dat significante innovatie per jaar uit lijkt te blijven, terwijl voor sommige features de techniek wellicht al wel bestaat. Denk aan een kleinere notch, under display Face ID, nog smallere bezels, etc. Het is afroompolitiek, maar dan op het gebied van aangeboden features. De techreuzen doen dat heel slim, die balans houden tussen wat de concurrent op de markt brengt, de consument vraagt/accepteert en de eigen winst- en verliesrekening.

Ergens voel ik me door dergelijke ‘bescheiden’ updates genaaid, refererend aan wat ik zei over de iPhone 4, 5, X etc. Maar wetende dat ik niet een nieuwe iPhone hoef te kopen. Als de Air niet was gekomen, had ik denk ik niet een nieuwe Pro Max gekocht. Ik hoop dat 2026 een mooi jaar wordt met de vouwbare iPhone, verdwijnende notches en nog betere Air.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterBas
  • Niet online
Dutchy88 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 20:08:
Of ze hebben bij Apple bewust rekening gehouden met eventuele populariteit rondom dit nieuwe toestel en daarom een grotere voorraad aangehouden.

Als ik bijvoorbeeld naar deze poll van Reddit kijk doet de Air het nog niet slecht in verhouding.
Leuk om te zien dat de Air iets meer wordt besteld dan de ‘gewone’ 17. En valt mij ook op dat blauw zo populair is.

3 in de rij, kassa erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
refused81 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 20:56:
[...]

Prima… hop hop jij.. weg uit dit topic
Hop jij zelf eens gauw weg uit het topic. Wegwezen. :+

[ Voor 3% gewijzigd door DeJurist op 12-09-2025 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
(video by Akwardflyer)

Wij 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Cardwizard schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 20:00:
Ja dat zou wel cool zijn, laat ik hem in de la zoals de X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
MeesterBas schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 21:00:
[...]

Maar wetende dat ik niet een nieuwe iPhone hoef te kopen. Als de Air niet was gekomen, had ik denk ik niet een nieuwe Pro Max gekocht.
Sta er hetzelfde in, heb de Air dan wel besteld, maar als m’n hart daar geen sprongetje van maakt dan ga ik niet voor een nieuwe Pro. Dan wil m’n 16 Pro nog wel een jaartje met me door denk ik.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Voor levertijden en beschikbaarheid is er:
[iPhone] Levertijd & Beschikbaarheid – Deel 6
Voor importeren en losse koop is er:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
Discussies over providers en abonnementen mogen in:
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
En voor discussies en ervaringen met accessoires, hoesjes, wallets, screenprotectors, en andere beschermmiddelen is er:
[iPhone 17, 17 Pro (Max) & Air] Accessoires/hoesjes/wallets

Als je wilt babbelen, gezellig kletsen, of slowchatten kom dan naar #apple-talk op de officiële Tweakers Discord.