Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0r3n41991
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-10 19:53
Is er iemand die mij kan vertellen hoe lang het AC snoer is wat meegeleverd wordt? ( zeer hoge WCD hier in huis dus moet controleren of hij het wel haalt.. )

NextEnergy kan er zelf niks over zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:52
z0r3n41991 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:27:
Is er iemand die mij kan vertellen hoe lang het AC snoer is wat meegeleverd wordt? ( zeer hoge WCD hier in huis dus moet controleren of hij het wel haalt.. )

gewoon een paar extra expansion batterijen kopen dan komt dat snoer ook hoger :)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0r3n41991
Zelfs dan zou het snoer nog minimaal 120cm lang moeten zijn. Wcd begint op 230 hoog😐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:29

phemelrijk

Wat is dat dan ?

z0r3n41991 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:27:

Hier ca 2,40 meter (snel gemeten) en stekker zit aan bovenkant master batterij dus de hoogte komt daar nog bij +20cm ca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
even kijken. Kort vraagje. Ik heb mijn auto op zonneladen staan. Ik heb het idee dat de batterij ook probeert mee te helpen met laden. Dat kunnen we natuurlijk niet hebben. Wat is de makkelijkste oplossing? Net ietjes minder laden dan de zonnepanelen zodat de p1 meter laat zien dat energie het huis uit gaat? Pakt de fox ess dan automatisch dat beetje stroom op? Mijn autolader gaat in stappen van 1A*3F dus 660W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0r3n41991
ben ik overigens de enige die afgeschikt wordt door het maximale geluidsniveau? Ik vind 45dB niet echt bepaald stil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 16:49
z0r3n41991 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:21:
ben ik overigens de enige die afgeschikt wordt door het maximale geluidsniveau? Ik vind 45dB niet echt bepaald stil...
Wist niet dat het geluid kon maken. Heb die van mij nog niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
m0nkz schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 14:38:
[...]

Wist niet dat het geluid kon maken. Heb die van mij nog niet gehoord.
same here. Ik hoor wel wat gezoem als hij aan het ontladen of laden is maar zeker geen 45 db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Zo wij hebben de batterij ook getest en gereviewed.

Ik moet zeggen vind het eigenlijk wel een mooi ding, vooral de installatie via app, de app zelf (overzichtelijk in vergelijking met andere merken) en best intuitief allemaal. Soort Homewizard 2.0.

Heb ook helder gekregen vanuit NextEnergy dat ze zich niet richten op EPEX day ahead handel optimalisatie, ook al werd dat op hun website genoemd (inmiddels aangepast). De prijsgestuurde mode is vooral bedoeld om op goedkope uren te laden en dure uren die lading te gebruiken en dus niet terug naar net op dure momenten. De teksten op de site zijn daar wat verwarrend over, dat gaan ze nu aanpassen. Dus je hebt eigenlijk een soort lente-zomer mode (zelfconsumptie) en herfst en winter mode (prijsgestuurde modus).

energienerds.nl | gasloos| 11,5kWp | 20 kWh accu | EV | Atlantic WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
mrme12345 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:01:
Zo wij hebben de batterij ook getest en gereviewed.

Ik moet zeggen vind het eigenlijk wel een mooi ding, vooral de installatie via app, de app zelf (overzichtelijk in vergelijking met andere merken) en best intuitief allemaal. Soort Homewizard 2.0.

Heb ook helder gekregen vanuit NextEnergy dat ze zich niet richten op EPEX day ahead handel optimalisatie, ook al werd dat op hun website genoemd (inmiddels aangepast). De prijsgestuurde mode is vooral bedoeld om op goedkope uren te laden en dure uren die lading te gebruiken en dus niet terug naar net op dure momenten. De teksten op de site zijn daar wat verwarrend over, dat gaan ze nu aanpassen. Dus je hebt eigenlijk een soort lente-zomer mode (zelfconsumptie) en herfst en winter mode (prijsgestuurde modus).
Dus op dat vlak ook HW 2.0. :)
Ik ben overigens nog steeds wel benieuwd hoe ze de vier jaar terugverdientijd gaan berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:09:
[...]

Dus op dat vlak ook HW 2.0. :)
Ik ben overigens nog steeds wel benieuwd hoe ze de vier jaar terugverdientijd gaan berekenen.
Ja dat is ons ook niet helemaal helder geworden, rekenvoorbeeld op website gaat ook uit van situatie na 1-1-2027 dus verwarrend. Maar ze zullen dat wel snel duidelijker gaan maken is mijn verwachting, ze stonden in ieder geval erg open voor onze feedback en hebben zelf al het een en ander aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
justice strike schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 14:45:
[...]

same here. Ik hoor wel wat gezoem als hij aan het ontladen of laden is maar zeker geen 45 db
Nee precies, nauwelijks te horen op een zoemend geluidje na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
mrme12345 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:10:
[...]

Ja dat is ons ook niet helemaal helder geworden, rekenvoorbeeld op website gaat ook uit van situatie na 1-1-2027 dus verwarrend. Maar ze zullen dat wel snel duidelijker gaan maken is mijn verwachting, ze stonden in ieder geval erg open voor onze feedback en hebben zelf al het een en ander aangepast.
ik hoop dat ze 2 batterijen gaan ondersteunen. Dat zorgt ervoor dat bijna de hele stroomvoorziening voor de warmtepomp voor zijn rekening genomen wordt (1600w van de 1800w die de warmtepomp gebruikt). Dan wil ik nog best een expansion nemen.

Overigens zie ik dat 2.2kw erg weinig is. Hij is heel snel leeg. Zou wel mooi zijn geweest als ze een centen teller hadden gemaakt zodat je ziet hoeveel centen je bespaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrme12345
  • Niet online
justice strike schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:28:
[...]

ik hoop dat ze 2 batterijen gaan ondersteunen. Dat zorgt ervoor dat bijna de hele stroomvoorziening voor de warmtepomp voor zijn rekening genomen wordt (1600w van de 1800w die de warmtepomp gebruikt). Dan wil ik nog best een expansion nemen.

Overigens zie ik dat 2.2kw erg weinig is. Hij is heel snel leeg. Zou wel mooi zijn geweest als ze een centen teller hadden gemaakt zodat je ziet hoeveel centen je bespaart.
Die 'cententeller' zijn ze nu mee bezig en verwachten ze binnen een paar weken live te hebben (inzicht in je opbrengsten en wat je met je batterij verdiend hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
justice strike schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 16:28:
[...]

Toen ik daar navraag over deed gaven ze aan dat vanuit veiligheidsoverwegingen niet van plan te zijn. 1 omvormer zal vooralsnog de max zijn.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcrc
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 23:50
Omze batterij doet het inmiddels naar behoren. Wat nog iets beter zou kunnen is dat de batterij nu echt naar de prijzen van 0.00 -23.59 kijkt en vaak van 10.00-0.00 of van 23.00-0.00 gaat laden terwijl het 0.01 uur de volgende dag vaak goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justice strike
Taro schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:40:
[...]

Toen ik daar navraag over deed gaven ze aan dat vanuit veiligheidsoverwegingen niet van plan te zijn. 1 omvormer zal vooralsnog de max zijn.
dan moet ik even kijken naar een geschikte andere batterij die er naast kan. in principe kan het een simpel systeem zijn. Als ik de fox ess in homeassistant kan krijgen kan ik gewoon de andere batterij het gedrag van fox ess laten volgen. nu even kijken of ik een rj45 - rs482 convertertje kan vinden en dat er wat bruikbare info uit de fox ess komt.

[ Voor 10% gewijzigd door justice strike op 08-10-2025 08:52 ]

Pagina: 1 2 Laatste