justice strike schreef op donderdag 27 november 2025 @ 12:34:
heb je echt wat aan die 3 modules? Ik zit zelf al te rekenen en denk dat ik met 1 extra module al uit moet komen (en dan is het voordeliger om een tweede master te kopen).
Ik zie overigens dat zendure een aanbieding heeft. Heeft iemand al een tweede systeem hiernaast weten te zetten? Ik zit er aan te denken om di zendure gewoon het gedrag van de fox ess te laten kopieren (dus laten als fox laad en ontladen wanneer de fox ontlaad) Te simpel gedacht?
Volgens mij is het niet mogelijk om 2 masters in je app te krijgen. Ik dacht dat ik dat ergens had gelezen. Ik weet alleen niet meer waar...
Wat betreft een 2e accu systeem erbij. Het nadeel aan deze thuisbatterijen is dat je hem niet kan sturen op de momenten die jij wilt maar alleen op overschot of prijs gestuurd.
Ik heb een soort van 2e systeem erbij staan maar het werkt niet prettig. De andere kan ik op ieder moment sturen maar de NE batterij niet. Resultaat is dat wanneer de prijs laag is maar er nog energie in de NE zit deze ontladen wordt aan de andere thuisbatterij. En visa versa. Ik heb de NE batterij op zelf consumptie staan. Ik had hem even op handelen staan maar gevoelsmatig deed die dan niet wat ik wilde EN hij kijkt niet naar de belasting op de fase. Dus stel je trekt al veel op de fase en de batterij denkt lage prijzen dus ik ga laden dat er overbelasting kan komen.
Het 2e batterij systeem is onze auto. Die stuur ik nu nog handmatig maar wil in HA alles automatiseren ook met schema's wanneer de auto gebruikt moet worden dus niet te ver ontladen maar stoppen bij x% aan energie in de batterij of x km's nog af te leggen.
Ik zou zelf meer regie over de accu willen hebben zodat ik een load balancer kan maken in HA om overbelasting van een fase tegen te gaan en gunstig te gaan laden samen met de auto en te ontladen bij hoge prijzen.
Nu zet die de gelijkstroom weer om naar wisselstroom en daarna weer naar gelijkstroom voor de NE batterij en andersom voor de auto.
Achteraf had ik de HW batterij moeten aanschaffen. Die kun je volgens mij wel helemaal sturen tegenewordig. Daar haakte ik op af vanwege de aanbieding van deze accu in het begin en de mogelijklheid om off-grid te gaan. Iets wat tegenwoordig steeds actueler is in verband met eventueel stroom uitval.
Helaas kan ik de batterij niet op een andere fase zetten aangezien we alles elektrisch doe. Nu staat de batterij op de fase waar de ovens, magnetron, koelkasten, vriezers en warmtepomp op staan.
De andere fase zitten de boiler, quooker, kookplaat en andere wat groot verbruikers zoals koffiezet apparaat en andere stopcontacten van de keuken.
laatste fase de airco's, sunshower, badkamer radiator en de thuisbatterij op wielen.
Dynamisch heb ik dan nog de andere laadpaal die zelf kiest waar het minste belasting is.