• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
De Plug in schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 11:54:
Inmiddels de plug-in batterij van Next Energy 2 maanden in gebruik. Ik heb geen zonnepanelen en gebruik daarom de "prijsgestuurde modus".

In deze twee maanden heb ik 531 kWh gebruikt tegen een beursprijs van € 34,77; ofwel 7 cent / kWh.
De gemiddelde prijs - zoals opgegeven door Next Energy - ligt op 8 cent / kWh in deze twee maanden.

In deze twee maanden heeft de batterij 116 kW geladen en 100 kW ontladen. De kosten daarvan zijn € 1,29.

Al met al zorgt de batterij ervoor, dat ik € 5,70 bespaard heb in twee maanden.

Mijn conclusie is dat de Next Energy batterij te weinig financieel voordeel biedt wanneer je geen zonnepanelen hebt. Leuk hebbedingetje, dat dan weer wel.
Gelukkig heb je wel de terugverdiengarantie als het goed is. Dat is wel prettig bij deze batterij

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

• z0r3n41991
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:06
Ondertussen bijna 24 uur verder.

Apparaat heeft nog geen watt teruggegeven sinds gisteravond half 8 ( zelfconsumptiemodus )

Batterijpercentage staat op 77%..

Vanavond opnieuw installeren, hopen dat het helpt

• Tshrr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:52
z0r3n41991 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 17:08:
Ondertussen bijna 24 uur verder.

Apparaat heeft nog geen watt teruggegeven sinds gisteravond half 8 ( zelfconsumptiemodus )

Batterijpercentage staat op 77%..

Vanavond opnieuw installeren, hopen dat het helpt
Welke versie heeft de PiB?

Ontladen lukte mij niet vanaf de start, pas na de update naar 1.007

• z0r3n41991
schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 19:05:
[...]

Welke versie heeft de PiB?

Ontladen lukte mij niet vanaf de start, pas na de update naar 1.007
Hier nog bms versie 1.000..

Zou het daaraan liggen?

Ik krijg alleen nergens de optie om te updaten.

Batterij en P1 Volledig opnieuw geinstalleerd dus daar ligt het niet aan

[ Voor 64% gewijzigd door z0r3n41991 op 01-11-2025 19:19 ]

• Tshrr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06:52
z0r3n41991 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 19:12:
[...]

Hier nog bms versie 1.000..

Zou het daaraan liggen?
100%... Althans, zelfde probleem gehad en na de update was het verholpen.
Vind het een slechte zaak dat NE ze niet gebruiksklaar verstuurd.
De HA integratie uit dit topic werkt ook pas na de update.

Contact met hen opnemen om Fox de update te laten pushen.

• z0r3n41991
Je zou denken dat ze hier wel slimmer mee omgaan.. toch echt een minpuntje dit

• De Plug in
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 15:30
mrme12345 schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 12:36:
[...]

Gelukkig heb je wel de terugverdiengarantie als het goed is. Dat is wel prettig bij deze batterij
Nee hoor. Deze terugverdiengarantie heb je alleen als je ook zonnepanelen hebt. Daarnaast is niet duidelijk hoe ze het e.e.a. gaan berekenen. Kijk bijvoorbeeld maar eens op het tabblad "Verbruik" naar "Inzichten".
Hier rekenen ze t.o.v. de (All-in?) marktprijs van € 0.34 / kWh.

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
De Plug in schreef op zondag 2 november 2025 @ 13:57:
[...]

Nee hoor. Deze terugverdiengarantie heb je alleen als je ook zonnepanelen hebt. Daarnaast is niet duidelijk hoe ze het e.e.a. gaan berekenen. Kijk bijvoorbeeld maar eens op het tabblad "Verbruik" naar "Inzichten".
Hier rekenen ze t.o.v. de (All-in?) marktprijs van € 0.34 / kWh.
Ja de berekening is nog onduidelijk, op hun website zijn ze daar ook niet heel transparant over. Zeker niet als je daar als nieuwe klant komt lijkt het me erg ingewikkeld om verschil te bepalen tussen zonder batterij en met batterij. Maar tabblad waar jij naar verwijst staat los van de terugverdiengarantie lijkt me, want ze kunnen niet een willekeurige dure prijs van 34 eurocent hanteren om voordeel te berekenen.

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 24 kWh LFP | EV 51 kWh|

• fransbenik
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 03-11 23:22
De Plug in schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 11:54:
Inmiddels de plug-in batterij van Next Energy 2 maanden in gebruik. Ik heb geen zonnepanelen en gebruik daarom de "prijsgestuurde modus".

In deze twee maanden heb ik 531 kWh gebruikt tegen een beursprijs van € 34,77; ofwel 7 cent / kWh.
De gemiddelde prijs - zoals opgegeven door Next Energy - ligt op 8 cent / kWh in deze twee maanden.

In deze twee maanden heeft de batterij 116 kW geladen en 100 kW ontladen. De kosten daarvan zijn € 1,29.

Al met al zorgt de batterij ervoor, dat ik € 5,70 bespaard heb in twee maanden.

Mijn conclusie is dat de Next Energy batterij te weinig financieel voordeel biedt wanneer je geen zonnepanelen hebt. Leuk hebbedingetje, dat dan weer wel.
Ik ben wel benieuwd hoe je aan die getallen komt, grafiekjes aflezen? NE heeft mij aangegeven dit in de app te willen laten zien, maar ze hebben geen idee wanneer

• z0r3n41991
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O6r7dyrUVg_eMNvGHi49ZIkqIzk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VH7Tgj1iXZcnxanqMUMw20b5.jpg?f=fotoalbum_large

Vannacht nextenergy de batterij geupdate naar versie 1.007. Ontlaadt nu zoals het moet. Thanks @Tshrr

• De Plug in
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 15:30
fransbenik schreef op maandag 3 november 2025 @ 23:22:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe je aan die getallen komt, grafiekjes aflezen? NE heeft mij aangegeven dit in de app te willen laten zien, maar ze hebben geen idee wanneer
Je kunt deze data gewoon terugvinden in de app.
Bijv: Beursprijs elektriciteit in tabblad verbruik, dagprijs en beurs. Dan zie ik, dat ik gisteren 11.47 kWh heb gebruikt tegen een beursprijs van € 0,81. Dat betekent 7 cent / kWh.
De gemiddelde beursprijs vindt je in tabblad Prijzen. Met het pijltje naar gisteren, dan vindt je de gemiddelde stroomprijs van die dag, zoals opgegeven door Next Energy.

Invoeren in Excell. Het is wat werk.
Pagina: 1 2 3 Laatste