• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Let wel op dat als je na Foxcloud te hebben gebruikt en je terug wil naar de NextEnergy App, dat je een bericht naar Fox moet sturen met je serienummer om de omvormer weer vrij te geven voor het koppelen met de NE App.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• Tshrr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05:28
Weet je toevallig wat dit betekent voor hun teruglevergarantie (op de master)?

• De Plug in
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 12:06
rwaumans schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:56:
Heb onlangs de app van foxcloud 2.0 geprobeerd, werkt zo goed dat m'n batterij niet meer gekoppeld is met nextenergy app.
Vereist dus wel dat je zelf je laad en ontladen in een dagprogramma moet zetten of op eigenbruik draait. Ook mogelijk om naar net te ontladen. Daarbij ook nog de vele malen storingen.
Vereist dus wel wat kennis en handigheid.
Kun je ook makkelijk terug naar Next Energy, wanneer Fox Cloud niet zo blijkt te werken als gedacht? Eerdere berichten maakte mij huiverig om de Fox Cloud app te registreren.

Ook is niet duidelijk of de terugleververgoeding naar 4 jaar blijft bestaan als je werkt met de Fox Cloud app ipv die van Next Energy.

Kun je wat schermafbeeldingen laten zien van bijv. Jouw laad en ontlaadprogramma?

• rwaumans
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 15:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JW1qHsltQDt5PQ-XpI4dQOslMg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Omt6JDI8MmWoAIcshoGT3F9A.jpg?f=fotoalbum_large

• Kevin1990
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 13:32
Met de fox app. Kan die wel in HA draaien?
Kunnen er wat peinst screens van de app gedeeld worden en eventueel koppeling met HA?
Als ik hem uit de NE app gooi denk ik dat die ook gelijk uit de HA geknikkerd wordt en ik ben bezig met data verzamelen dus niet handig als die onderbroken wordt...

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:50

Jimbolino

troep.com

De Plug in schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 19:23:
[...]
Ook is niet duidelijk of de terugleververgoeding naar 4 jaar blijft bestaan als je werkt met de Fox Cloud app ipv die van Next Energy.
dat lijkt me niet, waarom zouden ze jouw betalen als ze geen controle meer over de batterij hebben?

https://cdn.prod.website-...terij%20garantie%20v2.pdf
4. Voorwaarden
De Terugverdiengarantie geldt alleen als:
• Je het basismodel (2,1 kWh) van de batterij gebruikt.
• Je een actief dynamisch stroomcontract bij NextEnergy hebt op het adres waar de
batterij is geïnstalleerd.
• De batterij en de P1-meter minstens 90% van de tijd online en operationeel zijn.
Storingen buiten je invloed (zoals landelijke meterproblemen) tellen niet mee.
Als ie niet meer online in de NextEnergy app staat, is ie niet meer "online en operationeel"

Overigens zou een "Nu opladen" knopje / api voor HA, erg handig zijn. Want heb het gevoel dat ik nu 90% van de tijd met een lege batterij zit.

Net als vandaag, dan laadt ie de batterij maar tot de helft op, en is ie voor de middag al weer leeg.
Laten we hopen dat ze binnen 4 jaar het algoritme beter onder de knie krijgen, want anders ga ik direct erna opzoek naar een andere batterij / software.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f1ZbV2iZCp_9ySMUkABQPOfQN2o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3DBSQCut5UvYnhvQEj3iLCRm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZVDQyj44Z7nLJGs0AeJ_PUcaoo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ysLr5EMH8d6VqWKGszqWBx8y.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 37% gewijzigd door Jimbolino op 08-01-2026 19:54 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• rwaumans
Taro schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 18:38:
[...]

Let wel op dat als je na Foxcloud te hebben gebruikt en je terug wil naar de NextEnergy App, dat je een bericht naar Fox moet sturen met je serienummer om de omvormer weer vrij te geven voor het koppelen met de NE App.
Zonder probleem gewisseld en weer terug. Iets met een aap en een broodje

• rwaumans
Kevin1990 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 19:32:
Met de fox app. Kan die wel in HA draaien?
Kunnen er wat peinst screens van de app gedeeld worden en eventueel koppeling met HA?
Als ik hem uit de NE app gooi denk ik dat die ook gelijk uit de HA geknikkerd wordt en ik ben bezig met data verzamelen dus niet handig als die onderbroken wordt...
Staan afbeeldingen in de download link eerder gepost

• rwaumans
Jimbolino schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 19:38:

Als ie niet meer online in de NextEnergy app staat, is ie niet meer "online en operationeel"

Overigens zou een "Nu opladen" knopje / api voor HA, erg handig zijn. Want heb het gevoel dat ik nu 90% van de tijd met een lege batterij zit.

Net als vandaag, dan laadt ie de batterij maar tot de helft op, en is ie voor de middag al weer leeg.
Laten we hopen dat ze binnen 4 jaar het algoritme beter onder de knie krijgen, want anders ga ik direct erna opzoek naar een andere batterij / software.
[Afbeelding][Afbeelding]
Lijkt me toch wel wat mis of moet de batterij nog inleren. Kan ook foutje in het laad programma van die dag.

• Kevin1990
Kun je de NE P1 meter gebruiken zodat in de Fox app er gekeken wordt naar de stroom of moet er een andere P1 meter aangeschaft worden?

Want als je hem wel via de Fox app kan sturen met laden en ontladen wat ik begrijp van jou en het mooiste zou nog zijn in HA dan kan het dus VEEL beter dat wat ze nu doen. EN als die niet de P1 meter van NE hoeft te gebruiken kan ik dus wel een extra module erbij zetten op een andere fase. NE raad dit af maar ik wil stabiliteit hebben op alle fases en mocht er iets gebeuren met uitval ik wel wat kan terugvallen op de batterijen. ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Kevin1990 op 09-01-2026 11:14 ]

• Kevin1990
Ik zie dat de batterij weer lekker bezig is! -> NOT!
Wel geladen gisteren avond laat en vanochtend vroeg tot bijna 06.00. Top!
Maar... Ontladen van 07.00 tot bijna 08.00.
Laat dat nou precies voor die peik zijn. Nu weer aan het slapen en aan het bijkomen denk ik bij de 3 duurste uurtjes? |:(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cFdh_W9LoqD18uRtYLf5GJnCzMs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/35EBR5DbVMHcHgMxmGmjohVJ.jpg?f=user_large

Maarja om hier nou weer voor te gaan bellen. Gisteren ook al gedaan

• rubenutca
  • Laatst online: 09-01 12:33
Ja het is bagger. Sinds 1 januari heb ik helemaal geen ontladen meer gezien. Update zou uitgerold zijn lokaal.

• rwaumans
Kevin1990 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 08:17:
[...]

Kun je de NE P1 meter gebruiken zodat in de Fox app er gekeken wordt naar de stroom of moet er een andere P1 meter aangeschaft worden?

Want als je hem wel via de Fox app kan sturen met laden en ontladen wat ik begrijp van jou en het mooiste zou nog zijn in HA dan kan het dus VEEL beter dat wat ze nu doen. EN als die niet de P1 meter van NE hoeft te gebruiken kan ik dus wel een extra module erbij zetten op een andere fase. NE raad dit af maar ik wil stabiliteit hebben op alle fases en mocht er iets gebeuren met uitval ik wel wat kan terugvallen op de batterijen. ;)
Werkt met wat je hebt, de earn-e meter, kan ook met andereAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlmyIWPDysErT2Zy5XkexmC5GRU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LmOY52SNl9zpE5vjNTxDk80k.jpg?f=fotoalbum_large

• rwaumans
Kevin1990 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:13:
Ik zie dat de batterij weer lekker bezig is! -> NOT!
Wel geladen gisteren avond laat en vanochtend vroeg tot bijna 06.00. Top!
Maar... Ontladen van 07.00 tot bijna 08.00.
Laat dat nou precies voor die peik zijn. Nu weer aan het slapen en aan het bijkomen denk ik bij de 3 duurste uurtjes? |:(

[Afbeelding]

Maarja om hier nou weer voor te gaan bellen. Gisteren ook al gedaan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jty8G5hgABoxrlAEqZORjCHyZEo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HdLf1JPH3qrrK4krCQp2t0ZO.jpg?f=fotoalbum_large

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
rwaumans schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 23:30:
[...]

Zonder probleem gewisseld en weer terug.
Nuttige toevoeging: Ik had hem in de Fox App gebruikt en degene die het apparaat na mij heeft gebruikt in de NE App kon er niets mee totdat ik deze via Fox heb laten vrijgeven.

Mogelijk is dat tegenwoordig anders.
Iets met een aap en een broodje
Onnodige opmerking.

[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 09-01-2026 14:50 ]

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp PV

• rwaumans
Taro schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:49:
[...]

Nuttige toevoeging: Ik had hem in de Fox App gebruikt en degene die het apparaat na mij heeft gebruikt in de NE App kon er niets mee totdat ik deze via Fox heb laten vrijgeven.

Mogelijk is dat tegenwoordig anders.

[...]

Nuttige opmerking.
Tja eerst ontkoppelen, is nu ook niet anders...
handigheid

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
rwaumans schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 18:59:
[...]

Tja eerst ontkoppelen, is nu ook niet anders...
Dat was niet voldoende.
handigheid
Wederom onnodig.

• Kevin1990
rwaumans schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:42:
[...]

Werkt met wat je hebt, de earn-e meter, kan ook met andere[Afbeelding]
Heb je ook HA? Ben erg benieuwd of er daar gestuurd kan worden!

• rwaumans
Nope

• Kevin1990
Dat die software van NExt Energy zo slecht is frustreert... Heel irriant. Vandaag weer hetzelfde.
Ik ben benieuewd of dit snel wordt topgelost.

• mrme12345
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Kevin1990 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:27:
Dat die software van NExt Energy zo slecht is frustreert... Heel irriant. Vandaag weer hetzelfde.
Ik ben benieuewd of dit snel wordt topgelost.
Ik heb van het weekend contact gehad met mijn contactpersoon bij nextenergy, en ze hebben gezegd dat ze in ieder geval mee gaan lezen om te zien wat er leeft en wat ze er aan kunnen doen. Dus hopelijk gaat dat de situatie komende tijd verbeteren.

energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|

Pagina: 1 2 3 4 Laatste