• Kevin1990
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 24-04 23:28
CryptoNL schreef op woensdag 1 april 2026 @ 13:27:
[...]

Oh ik reageerde niet specifiek op jou hoor. Maar ook al is het voor een paar uur. Toch totaal niet interessant? €1.000 p stuk om letterlijk paar cent per dag te besparen.
Je bespaart het 2x als je zonnepanelen hebt.
1x omdat je overschot gratis in je batterij stopt of met lage prijzen en verbruikt de energie weer waardoor je dan geen BTW betaalt en niet de hoge prijs.

Maar het is niet iets wat je snel terug verdient in ieder geval...

• rwaumans
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 13-04 20:03
Zie hier heel veel reacties in de we hebben de klok horen luiden trant.
Voor veel opwekkers die zich hebben laten door zoete koek en makkelijk geld verdienen, salderen was al lang duidelijk onhoudbaar en op termijn te schaffen, sterker nog dat heeft de markt verziekt. Next Zonnebonus is makkelijk 50% extra verdienen. Beste is zo'n pluginbatterij de 999 gegarandeerd in 4 jaar, voor de rest afhankelijk van je dagelijks verbruik 2 of 3 modules erbij, in geval van 3, kost slechts €2000 ga je altijd terug verdienen. De batterij lekker opladen in de € 0 uren de rest lever je terug a 50% extra. De rest van de dag gratis je eigen opwek verbruiken. Ik zelf de hele maand maart op €0

• rwaumans
fransbenik schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 19:16:
. Ook ben ik benieuwd naar de data m.b.t. het laden en ontladen van de batterij, ik kan nog steeds niet inzien hoeveel die domme regelstrategie mij heeft gekost. Iemand enig idee of en wanneer dat komt? Ik stel de vraag maar hier, Jasper van NE is ontwijkend in zijn antwoorden.
Al paar keer op vergelijkbaar gereageerd. Als je niet de garantie hebt ,250 in 4 jaar, gebruik foxess app, volledig controle over je schema alleen zeluf doen (gamma) geen hulp. Kip zonder kop laden in 'groene' nextenergy uren niet altijd handig, ik zelf doe niks bij 6 cent prijsverschil, levert je niks op.

• Kevin1990
rwaumans schreef op donderdag 2 april 2026 @ 16:17:
[...]

Al paar keer op vergelijkbaar gereageerd. Als je niet de garantie hebt ,250 in 4 jaar, gebruik foxess app, volledig controle over je schema alleen zeluf doen (gamma) geen hulp. Kip zonder kop laden in 'groene' nextenergy uren niet altijd handig, ik zelf doe niks bij 6 cent prijsverschil, levert je niks op.
Ik ga het opk proberen met de Fox app. En wil de integratie maken met HA. Dat laatste is helaas nog niet gelukt. Wel de API key gevonden op de site als ik ben ingelogd maar er wordt aangegeven dat de gegevens niet kloppen.

Ik zie overigens dat die Fox app veel uitgebreider is qua modi. Welke gebruik jij en hoe?
En heb je een P1 meter eraan gekoppeld? Ik zag de NE P1 meter ertussen zo snel niet tussen staan maar wel die vam HomeWizard. Ik weet niet zo goed of er meerwaarde aan zit.

• rwaumans
Kevin1990 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 13:49:
[...]

Ik ga het opk proberen met de Fox app. En wil de integratie maken met HA. Dat laatste is helaas nog niet gelukt. Wel de API key gevonden op de site als ik ben ingelogd maar er wordt aangegeven dat de gegevens niet kloppen.

Ik zie overigens dat die Fox app veel uitgebreider is qua modi. Welke gebruik jij en hoe?
En heb je een P1 meter eraan gekoppeld? Ik zag de NE P1 meter ertussen zo snel niet tussen staan maar wel die vam HomeWizard. Ik weet niet zo goed of er meerwaarde aan zit.
Gebruik bijna alle modi. Hangt er net vanaf wat er nodig is bv. Bij erg zonnig weer ontlaad ik wat in de dure uren om 's morgens leeg te beginnen. Als overdag negatief dan accuprioriteit ipv eigen gebruik om Teruglevering te voorkomen. Etcetera. Beetje mee spelen.
Als je koppelt komt waarschijnlijk je p1 meter ook mee, bij mij wel iig. En anders is het earn-e.

• Kevin1990
rwaumans schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 14:10:
[...]

Gebruik bijna alle modi. Hangt er net vanaf wat er nodig is bv. Bij erg zonnig weer ontlaad ik wat in de dure uren om 's morgens leeg te beginnen. Als overdag negatief dan accuprioriteit ipv eigen gebruik om Teruglevering te voorkomen. Etcetera. Beetje mee spelen.
Als je koppelt komt waarschijnlijk je p1 meter ook mee, bij mij wel iig. En anders is het earn-e.
Oke. Toch maar even kijken of ik hem in HA kan zettrn om over te nemen met een schema op prijzen gestuurd.
Ik heb nu nog maar 2 mooi gebruikt. Het laden en ontladen. Even kijken wat de andere doen.
Aankomende avond ontladen en morgen met de negatieve beurs prijzen gaan laden.

Hoe ver zet je achemas aan en uit in de app?

• Kevin1990
rwaumans schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 14:10:
[...]

Raar. Hij staat nu te laden terwijl ik heb ingesteld aankomende dag om in de middag te laden.
Enig idee waarom?
Ik heb nu beide achemas uitgezet maar de batterij kijkt er niet naar...
Zie hieronder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/djrEPB-Ckl3slyiq32RtVS95cy0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zLzZJFOEQrfVMuQ95ZgGjTm2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4kG-My9blp5IhP2wU26eA4osSg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TSa1eciCzDsC4pV3pZbjqye9.jpg?f=fotoalbum_large

• rwaumans
Kevin1990 schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 23:32:
[...]

Raar. Hij staat nu te laden terwijl ik heb ingesteld aankomende dag om in de middag te laden.
Enig idee waarom?
Ik heb nu beide achemas uitgezet maar de batterij kijkt er niet naar...
Zie hieronder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QdItxbOfakUc7vg8KqjzXwK1HpE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/u9swTf8QnOenhY2k4uu1OgW7.jpg?f=user_large
Je hebt resterende tijd op gedwongen laden. M.a.w als er niets actief is dan Laden.

Gedwongen Laden met 0.0w ...
Ontladen met 10500w ... ?

• Kevin1990
rwaumans schreef op maandag 6 april 2026 @ 14:57:
[...]

[Afbeelding]
Je hebt resterende tijd op gedwongen laden. M.a.w als er niets actief is dan Laden.

Gedwongen Laden met 0.0w ...
Ontladen met 10500w ... ?
Ik moet me hier echt beter in gaan verdiepen maar vind de app niet heel erg overzichtelijk maar dit kan zeker aan mij liggen.

Ik denk dat het ontladen wordt bedoeld het totaal wat die kan ontladen. Ik denk niet dat die meerdere uitbreidingen ziet.
Dat van het laden kan ik alleen ingeven van het net of niet. Dat heb ik aangevinkt. Leek mij een goede dat die altijd van uit het net pakt als de prijs gunstig is.
In 2027 zal ik dat alleen met overschot gaan doen.

OVerigens ga ik kijken wat er veel beter kan want vandaag hadden we een opbrengst van meer dan 48kW waarvan er ongeveer 30kW in de auto kan en iets van 4 in de batterij. Houden we nog aardig wat overschot over...

• rwaumans
Kevin1990 schreef op maandag 6 april 2026 @ 20:01:
[...]

Ik moet me hier echt beter in gaan verdiepen maar vind de app niet heel erg overzichtelijk maar dit kan zeker aan mij liggen.

Ik denk dat het ontladen wordt bedoeld het totaal wat die kan ontladen. Ik denk niet dat die meerdere uitbreidingen ziet.
Dat van het laden kan ik alleen ingeven van het net of niet. Dat heb ik aangevinkt. Leek mij een goede dat die altijd van uit het net pakt als de prijs gunstig is.
In 2027 zal ik dat alleen met overschot gaan doen.

OVerigens ga ik kijken wat er veel beter kan want vandaag hadden we een opbrengst van meer dan 48kW waarvan er ongeveer 30kW in de auto kan en iets van 4 in de batterij. Houden we nog aardig wat overschot over...
Denk dat je beter nextenergy app kan gebruiken

• Tshrr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-04 12:05
Optie 3 is inmiddels zichtbaar in de app.

Met de beschrijving op de website :
Nieuw: Zelfconsumptie + EPEX laden
In deze modus zal de batterij nog steeds opgewekte zonnestroom opslaan voor later verbruik. Daarnaast zal de batterij opladen tijdens dalmomenten, ook als er weinig zon is. Bijvoorbeeld op een dag met veel wind.

De batterij kiest vervolgens de duurste momenten van de dag om naar het huishouden te ontladen. Ideaal als je jouw opgewekte zonnestroom meer wilt benutten, maar ook slim wilt inspelen op wisselende energieprijzen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Edz6iT0APzZjZpWTnQkcYCRXa6M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gQx2o8c7HEOnGvbaI80co9DN.png?f=fotoalbum_large

Vannacht geladen tot 100%
Eens kijken wat hij doet op deze modus :)

• Fransmgzsev
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-04 21:07
Is 1200 watt laden niet aan de geringe kant? Is de batterij dan niet te lang bezig om vol te raken?

Frans

• twiekr
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 23-04 13:23
Tshrr schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 06:25:
Optie 3 is inmiddels zichtbaar in de app.

Met de beschrijving op de website :

[...]

[Afbeelding]

Vannacht geladen tot 100%
Eens kijken wat hij doet op deze modus :)
Ik ben best positief over deze modus. Ik had 'm altijd op 'zelfverbruik' staan, maar deze nieuwe modus lijkt wel goed te werken. 's Ochtends lijkt hij even kort op te laden tot 20 procent, dan staat de batterij even standby en leveren de zonnepanelen tijdens de dure ochtenduren terug aan het energienet. Tijdens de daluren 's middags wordt de batterij weer wakker en gaat hij zichzelf volladen. Precies hoe ik het graag zie.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste