Devke schreef op zondag 17 mei 2026 @ 08:59:
[...]
Als ik je goed snap probeer je ook wat geld te verdienen met de NE batterij. Ik denk alleen dat je gezien vermogen je wel echt de broodkruimels aan het tellen bent. Nu ben ik wel van wie het kleine niet.......
Zelf heb ik de mogelijkheid om 3 x 2400 Watt terug te leveren. Dan gaat het wel harder maar ook hier moet je niet verwachten dat je schatrijk gaat worden. Persoonlijk zou ik denk ik meer van NOM genieten dan.
Er zijn wel meer batterijen dan die van next zelf en deze ondersteunen ze ook. Ik heb de Sigen bijvoorbeeld. Dat gaat om 24kWh in mijn geval.
Als ik het topic fout heb begrepen, mijn excuses.
Los van ondersteuning kan je elke thuisbatterij gebruiken icm day ahead bij next.
NOM draai ik al, in zoek naar opties om volgend jaar salderen te compenseren, met 50% op het kaal tarief lukt dat makkelijk. Want 11-14c verschil in inkoop en verkoop haal ik dan wel.
Het gaat inderdaad om de laatste paar centen om op €0 uit te komen of een kleine winst te maken.
Ook lever ik en gebruik ik exact de 6000kWh die ze als limit hebben. Het komt gewoon erg goed uit allemaal.
Alleen hoe exact weten ze welke stroom waar vandaan komt tussen 6 en 22 en wat telt exact als zonnestroom? Is het geen zonnestroom meer als die uit mijn batterij komt binnen de periode?
Daarom zoek ik hier naar iemand die dit kan zien op zijn rekening.
Ik denk dus dat ze alles stroom in kWh tussen 6 en 22 met 50% bonus verhogen op het kale tarief. Iets anders kunnen ze simpelweg niet zien...
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh