• De Plug in
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 17:59
Tshrr schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 22:29:
[...]

Ze zullen behoorlijk wat moeten bijleggen als het zo doorgaat. Zelf zit ik op -€8,53 voor juni. Ze moeten in ieder geval de mogelijkheid bieden om het maand te bekijken, want nu moet je per dag een bedrag noteren (of ik doe iets verkeerds).
Ik zit voor juni op € 8,49. Modus prijsgestuurd en in heb geen zonnepanelen. Sinds vandaag kan ik op de I-Pad zien wat het absolute voordeel van de masterbatterij zou zijn. In december 2025 zou ik zelfs € 0,31 extra hebben moeten betalen met de “slimme aansturing” van de masterbatterij. Ik heb de indruk dat het witz-kid bij NE niet zo goed in wiskunde is.

• De Plug in
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 17:59
RV schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 06:41:
Onze batterij staat al maanden op modus zelfconsumptie + epex laden, maar ik heb regelmatig dagen dat ie vooral stand-by lijkt te staan. Zie afbeelding. Tevens zijn er ook regelmatig dagen dat de besparing positief is ipv negatief. Negatief zou volgens NextEnergy betekenen dat je bespaart. Ik vind het nogal weinig, maar ook de dagen dat ie niet oplaad of ontlaad vind ik vreemd. Meer mensen die daar last van hebben? Enig idee waar dat aan ligt?

[Afbeelding: Batterij]

We hebben overigens zonnepanelen en zaten vorig jaar qua opwek en teruglevering beiden op ca. 4000kWh.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-ZKIE6XFmqKrK-vi6f76nMV8Qk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2KBEMLZywyOmdiRiP3qbIajC.png?f=fotoalbum_large Bij deze mijn accu karakteristiek van 18 juni, die een “besparing” zou geven van 58 eurocent. Ik heb geen zonnepanelen en de modus is prijsgestuurd. De werkelijke besparing ligt hoger (ca 80 cent).
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste