Zeker. Alleen door het beperkte ontlaadvermogen moet je er niet te veel van verwaschten denk ik.
Je kunt eventueel een koelkast, vriezer en wat verlichting erop laten branden maar verwacht geen oven gerecht door de NE batterij
Zeker. Alleen door het beperkte ontlaadvermogen moet je er niet te veel van verwaschten denk ik.
1200 watt is idd wat weinig voor de meeste ovens, maar voor een koelkast en wat led lampjes zou het ideaal zijn.Kevin1990 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 15:43:
[...]
Je kunt eventueel een koelkast, vriezer en wat verlichting erop laten branden maar verwacht geen oven gerecht door de NE batterij
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|
/f/image/mlRsvY2cZwwHXw0vaf9JuU7w.png?f=fotoalbum_large)
Ontladen is 800W.Jimbolino schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 16:55:
[...]
1200 watt is idd wat weinig voor de meeste ovens, maar voor een koelkast en wat led lampjes zou het ideaal zijn.
Wat ik lees is dat je de noodstroompoort handmatig moet inschakelen, nadat de stroom uitgevallen is.
Heb er iig eentje besteld. Zullen eens kijken of het eea te automatiseren is
zo simpel is het niet.
In de off-the-grid modus kan de batterij tot 1200 watt ontladen.
[ Voor 10% gewijzigd door Jimbolino op 03-12-2025 17:00 ]
Ik volg je niet helemaal.Jimbolino schreef op woensdag 3 december 2025 @ 16:59:
[...]
zo simpel is het niet.
https://www.nextenergy.nl...%201200%20watt%20ontladen.
[...]
Het noodstroom stopcontact kan dus 1200W leveren.Kevin1990 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 17:02:
[...]
Ik volg je niet helemaal.
Er staat op de site waar je een link van deelt.
Ontlaadvermogen = 800W
Laadvermogen = 1200W
Of bedoel je iets anders?
Ow ja verkeerd bekeken.Jimbolino schreef op woensdag 3 december 2025 @ 18:27:
[...]
Het noodstroom stopcontact kan dus 1200W leveren.
De 800W die bij normaal gebruik wordt teruggeleverd aan het net is kunstmatig gelimiteerd omdat je de batterij aan kunt sluiten op groepen waar ook andere apparaten aan zitten.
Bij andere plug en play batterijen is die 800W te "unlocken" naar een hoger wattage (door aan te geven dat ie niet meer op een gedeelde groep zit), geen idee of deze batterij deze optie ooit krijgt, maar de omvormer die erin zit kan dus wel 1200W
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Wat werkt er precies niet meer? Ik gebruik hem eigenlijk alleen om het percentage te weergeven op mijn dashboard en dat werkt nog wel.Kevin1990 schreef op maandag 8 december 2025 @ 12:22:
De integratie werkt sinds vanmorgen niet meer. Er staat niet beschikbaar.
Iemand ook last van en hoe op te lossen?
Ik heb HA al een keer opnieuw opgestart.
Tja ik kan zeg maar de batterij niet meer benaderen. geen info uitlezen of iets. Ik stuurde sowieso niet met de batterij.Tshrr schreef op maandag 8 december 2025 @ 19:36:
[...]
Wat werkt er precies niet meer? Ik gebruik hem eigenlijk alleen om het percentage te weergeven op mijn dashboard en dat werkt nog wel.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Cza9xqj6Xal29Ang8VNyhc7E.jpg?f=user_large)
Ik lees vooral mee, en kan dus niet echt iets oplossen maar.... Niet toevallig een update gehad van je batterij? Gebeurt volgens mij vrij willekeurig.Kevin1990 schreef op maandag 8 december 2025 @ 20:20:
[...]
Tja ik kan zeg maar de batterij niet meer benaderen. geen info uitlezen of iets. Ik stuurde sowieso niet met de batterij.
Zie hieronder de 2 afbeeldingen.
[ Voor 3% gewijzigd door Jeffrey038 op 09-12-2025 06:27 ]
Dat zou inderdaad wel kunnen ja!Jeffrey038 schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 06:26:
Bij mij werkt hij gewoon nog, heeft je router je batterij misschien een nieuwe IP adres gegeven? Dat kan het misschien verklaren.
Hij maakt aan het begin van de dag een laadplan, maar anticipeert niet op de peijzen van morgen die je vanaf de middag al weet. Geen day ahead dus, alleen today.De Plug in schreef op donderdag 18 december 2025 @ 13:23:
Gisteravond (17-12-2015) ging de batterij opladen vanaf 10 uur 's-avonds tegen 10 cent per kilowatt. Vanochtend was de prijs om 4:00 uur 4 cent per kilowatt.
Kan iemand uitleggen wat er nu slim is aan deze accu?
Waarom kun je de accu niet handmatig laten opladen?
[ Voor 10% gewijzigd door fransbenik op 23-12-2025 09:18 ]
Dank voor het antwoord. Vanaf 8 november is er wel iets aan de instellingen bij Next-Energy veranderd. Vanaf die datum is het voordeel van de plug-in batterij meer constant op 2 cent voordeel t.o.v. de gemiddelde prijs. Daarvoor schommelde het voordeel veel meer en was in een enkel geval zelfs nadelig,fransbenik schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 09:15:
[...]
Hij maakt aan het begin van de dag een laadplan, maar anticipeert niet op de peijzen van morgen die je vanaf de middag al weet. Geen day ahead dus, alleen today.
Ik ben al heel lang in discussie met NE over de slechte prestaties, domme regeling, geen rekening houden met verliezen en geen inzicht. Ze komen met een update, maar kunnen er weinig over zeggen. Ik had wel een punt zeiden ze en ze waren blij met feedback. Nu blijft het stil, geen reactie meer. Ik zou nog een overzicht krijgen met de prestaties van de batterij, maar dat laat ook op zich wachten, ik denk dat ze erachter komen dat dat ding bij de prijsgestuurde regeling geld kost.....
[ Voor 9% gewijzigd door remmy op 30-12-2025 09:54 ]
Ja, hier ook. Batterij was gisteren voor de jaarwisseling al even offline geweest. Nu zowel p1 als batterij offline.rubenutca schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:53:
Meer mensen hier na jaarwisseling een offline p1 meter/batterij in de app? P1 lijkt verder zelf operationeel.
Beste wensen
Dus zelf updaten?rubenutca schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 09:43:
Hij moet een update krijgen, wordt niet automatisch gepushed. Net contact gehad en mail ontvangen ter voorbereiding van de update.
Beetje raar dat ze dat zelf niet automatisch doen toch?rubenutca schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 10:06:
Update aanvragen via NE klantenservice.
[ Voor 59% gewijzigd door m0nkz op 02-01-2026 11:37 ]
[ Voor 58% gewijzigd door Tshrr op 02-01-2026 18:38 ]
[ Voor 16% gewijzigd door Kevin1990 op 07-01-2026 09:23 ]
Veel mensen kijken bij de aanschaf naar specificaties en kosten. Later kijkt men vaak pas naar Round Trip Efficiency en software, beide zijn minimaal net zo belangrijk. Goed handelen met dynamische tarieven hebben maar weinig partijen goed voor elkaar. Ik vermoed dat NextEnergy nogal wat mensen zal moeten gaan compenseren omdat ze de accu niet binnen 4 jaar hebben terugverdiend.Kevin1990 schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 12:18:
De batterij staat op dit moment te ontladen. Hij was vanmorgen 74% geladen. Niet heel erg handig aangezien later op de dag de prijzen hoger liggen.
Ik denk dat er wel wat geoptimaliseerd kan worden hierin.
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Dat denk ik ook. Daarom zou ik graag liever zelf de regie in handen willen nemen.Taro schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:38:
[...]
Veel mensen kijken bij de aanschaf naar specificaties en kosten. Later kijkt men vaak pas naar Round Trip Efficiency en software, beide zijn minimaal net zo belangrijk. Goed handelen met dynamische tarieven hebben maar weinig partijen goed voor elkaar. Ik vermoed dat NextEnergy nogal wat mensen zal moeten gaan compenseren omdat ze de accu niet binnen 4 jaar hebben terugverdiend.
Grote kans dat je met de RTE en kleine spread energie aan het importeren en exporteren bent om daarmee verlies te maken.
Hier tot 84%. Inderdaad onbegrijpelijk dat hij nu al gaat ontladen en niet pas vanaf 14:00Kevin1990 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 08:33:
Die software van die batterij is niet al te best.
Vanmorgen had de batterij makkelijk vol kunnen zijn maar hij is gestopt bij 85%.
En hij staat nu te ontladen. Volgens mij is die piek veel later vandaag...
Via de App gemeten of met een slimme stekker? Want ik heb nog nooit zo'n hoge RTE gezien en vermoed dan ook dat de App daarin niet alles meeneemt. Via een slimme stekker verwacht ik dat je zeker niet boven de 84% uit gaat komen en met NOM nog een stukje lager.Joost0342 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:48:
Hoewel ik heel tevreden ben over de RTE (die is 89,5% bij mij),
NE heeft er denk ik iets te makkelijk over gedacht. Een bestaand Fox product gepakt, in de App geïntegreerd en daarna pas aan de slag gegaan met de software (door)ontwikkelen terwijl het product al werd verkocht. Mensen maken hier nu gewoon verlies door, of in ieder geval lopen ze "winst" mis.herken ik de voorbeelden die Tshrr en Kevin1990 noemen. Ik begrijp dat ook niet.
1) Waarom niet volledig laden?
2) Waarom om 08:00 uur gaan ontladen als de stroom vanaf 14:00 uur wel 25% duurder is?
3) En soms laadt de batterij op dag 1 aan het einde van de avond (voor 24:00 uur) tegen een tarief dat hoger ligt dan dat op dag 2 vanaf 0:00 uur. Hoe dan?
4) NE heeft geen tijdlijn voor ontwikkelingen gecommuniceerd. Dat is best jammer.
Ik hoop dat NE hier actie op gaat ondernemen!
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Ze gaan natuurlijk alleen actie ondernemen als ze ervan op de hoogte gebracht worden door de gebruikers.Joost0342 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:48:
Hoewel ik heel tevreden ben over de RTE (die is 89,5% bij mij), herken ik de voorbeelden die Tshrr en Kevin1990 noemen. Ik begrijp dat ook niet.
1) Waarom niet volledig laden?
2) Waarom om 08:00 uur gaan ontladen als de stroom vanaf 14:00 uur wel 25% duurder is?
3) En soms laadt de batterij op dag 1 aan het einde van de avond (voor 24:00 uur) tegen een tarief dat hoger ligt dan dat op dag 2 vanaf 0:00 uur. Hoe dan?
4) NE heeft geen tijdlijn voor ontwikkelingen gecommuniceerd. Dat is best jammer.
Ik hoop dat NE hier actie op gaat ondernemen!
Voor zover ik weet niet, heb in het begin een en ander aan feedback aan ze doorgegeven toen ik de accu ook had, maar de persoon aan wie ik dat doorgaf werkt er inmiddels niet meer. Dus mocht iemand hier de volgende keer een NE medewerker aan de lijn hebben, check het even bij ze, want het is ook in hun voordeel als ze hier zelf meelezen.Kevin1990 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 11:58:
[...]
Leest NE mee op dit topic? Anders moeten we dit wel gaan melden anders gebeurd er niet veel en blijft de software die stuurt niet efficiënt.
Begrijp ik dat je de batterij weer van de hand hebt gedaan?Taro schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 12:05:
[...]
Voor zover ik weet niet, heb in het begin een en ander aan feedback aan ze doorgegeven toen ik de accu ook had, maar de persoon aan wie ik dat doorgaf werkt er inmiddels niet meer. Dus mocht iemand hier de volgende keer een NE medewerker aan de lijn hebben, check het even bij ze, want het is ook in hun voordeel als ze hier zelf meelezen.
Ik had hem een tijdje ter review, vandaar.Kevin1990 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 12:06:
[...]
Begrijp ik dat je de batterij weer van de hand hebt gedaan?
En ik ga zo even bellen.
Verder het bericht dat ze de feedback waarderen en ik (/we als klant) meer horen zodra er andere mogelijkheden zijn.Echter in het specifieke scenario van vandaag ben ik het er mee eens dat dit geen optimale aansturing is.
Ik heb vanmiddag gebeld met NE en aangegeven dat de batterij niet goed functioneert.Tshrr schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 14:58:
Zelf tussendoor even lopen chatten, al was het maar om mijn ongenoegen te uiten. Ze werken met het 'set and forget' principe, maar:
[...]
Verder het bericht dat ze de feedback waarderen en ik (/we als klant) meer horen zodra er andere mogelijkheden zijn.
Thanks!Kevin1990 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 15:09:
[...]
Of een slider maken in de app zodat je zelf kunt aangeven met welk verschil je wilt handelen.
[ Voor 6% gewijzigd door rwaumans op 08-01-2026 18:13 ]
Je kunt zelf kiezen; foxcloudTshrr schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 16:38:
[...]
Thanks!
Ik zei ook in mijn rant verhaal aan hen, dat zolang ik niet zelf kan kiezen, zij verantwoordelijk zijn voor een optimale werking. Ideaal zou zijn dat je een schuifje aan kan zetten met een pop-up dat je zelf verantwoordelijk bent voor het handelen.
Of zo:Ik zou niet weten hoe ze dit moeten doen, dus het is een kwestie van de beste stuurlui die aan wal staan, maar ik mag toch hopen dat ze zelf mensen hebben die dit ook kunnen bedenken.
- zelf consumptie
- prijsgestuurd
- zelf regie
[ Voor 5% gewijzigd door rwaumans op 08-01-2026 18:18 ]
Let wel op dat als je na Foxcloud te hebben gebruikt en je terug wil naar de NextEnergy App, dat je een bericht naar Fox moet sturen met je serienummer om de omvormer weer vrij te geven voor het koppelen met de NE App.rwaumans schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 18:15:
[...]
Je kunt zelf kiezen; foxcloud
https://www.foxesscloud.com/app/v2/download
https://www.foxesscloud.com/v2/login
Weet je toevallig wat dit betekent voor hun teruglevergarantie (op de master)?rwaumans schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 18:15:
[...]
Kun je ook makkelijk terug naar Next Energy, wanneer Fox Cloud niet zo blijkt te werken als gedacht? Eerdere berichten maakte mij huiverig om de Fox Cloud app te registreren.rwaumans schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 17:56:
Heb onlangs de app van foxcloud 2.0 geprobeerd, werkt zo goed dat m'n batterij niet meer gekoppeld is met nextenergy app.
Vereist dus wel dat je zelf je laad en ontladen in een dagprogramma moet zetten of op eigenbruik draait. Ook mogelijk om naar net te ontladen. Daarbij ook nog de vele malen storingen.
Vereist dus wel wat kennis en handigheid.
dat lijkt me niet, waarom zouden ze jouw betalen als ze geen controle meer over de batterij hebben?De Plug in schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 19:23:
[...]
Ook is niet duidelijk of de terugleververgoeding naar 4 jaar blijft bestaan als je werkt met de Fox Cloud app ipv die van Next Energy.
Als ie niet meer online in de NextEnergy app staat, is ie niet meer "online en operationeel"4. Voorwaarden
De Terugverdiengarantie geldt alleen als:
• Je het basismodel (2,1 kWh) van de batterij gebruikt.
• Je een actief dynamisch stroomcontract bij NextEnergy hebt op het adres waar de
batterij is geïnstalleerd.
• De batterij en de P1-meter minstens 90% van de tijd online en operationeel zijn.
Storingen buiten je invloed (zoals landelijke meterproblemen) tellen niet mee.
![]() | ![]() |
[ Voor 37% gewijzigd door Jimbolino op 08-01-2026 19:54 ]
Zonder probleem gewisseld en weer terug. Iets met een aap en een broodjeTaro schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 18:38:
[...]
Let wel op dat als je na Foxcloud te hebben gebruikt en je terug wil naar de NextEnergy App, dat je een bericht naar Fox moet sturen met je serienummer om de omvormer weer vrij te geven voor het koppelen met de NE App.
Staan afbeeldingen in de download link eerder gepostKevin1990 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 19:32:
Met de fox app. Kan die wel in HA draaien?
Kunnen er wat peinst screens van de app gedeeld worden en eventueel koppeling met HA?
Als ik hem uit de NE app gooi denk ik dat die ook gelijk uit de HA geknikkerd wordt en ik ben bezig met data verzamelen dus niet handig als die onderbroken wordt...
Lijkt me toch wel wat mis of moet de batterij nog inleren. Kan ook foutje in het laad programma van die dag.Jimbolino schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 19:38:
Als ie niet meer online in de NextEnergy app staat, is ie niet meer "online en operationeel"
Overigens zou een "Nu opladen" knopje / api voor HA, erg handig zijn. Want heb het gevoel dat ik nu 90% van de tijd met een lege batterij zit.
Net als vandaag, dan laadt ie de batterij maar tot de helft op, en is ie voor de middag al weer leeg.
Laten we hopen dat ze binnen 4 jaar het algoritme beter onder de knie krijgen, want anders ga ik direct erna opzoek naar een andere batterij / software.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Kun je de NE P1 meter gebruiken zodat in de Fox app er gekeken wordt naar de stroom of moet er een andere P1 meter aangeschaft worden?rwaumans schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 18:15:
[...]
[ Voor 36% gewijzigd door Kevin1990 op 09-01-2026 11:14 ]
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/35EBR5DbVMHcHgMxmGmjohVJ.jpg?f=user_large)
Werkt met wat je hebt, de earn-e meter, kan ook met andereKevin1990 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 08:17:
[...]
Kun je de NE P1 meter gebruiken zodat in de Fox app er gekeken wordt naar de stroom of moet er een andere P1 meter aangeschaft worden?
Want als je hem wel via de Fox app kan sturen met laden en ontladen wat ik begrijp van jou en het mooiste zou nog zijn in HA dan kan het dus VEEL beter dat wat ze nu doen. EN als die niet de P1 meter van NE hoeft te gebruiken kan ik dus wel een extra module erbij zetten op een andere fase. NE raad dit af maar ik wil stabiliteit hebben op alle fases en mocht er iets gebeuren met uitval ik wel wat kan terugvallen op de batterijen.
Kevin1990 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:13:
Ik zie dat de batterij weer lekker bezig is! -> NOT!
Wel geladen gisteren avond laat en vanochtend vroeg tot bijna 06.00. Top!
Maar... Ontladen van 07.00 tot bijna 08.00.
Laat dat nou precies voor die peik zijn. Nu weer aan het slapen en aan het bijkomen denk ik bij de 3 duurste uurtjes?![]()
[Afbeelding]
Maarja om hier nou weer voor te gaan bellen. Gisteren ook al gedaan
Nuttige toevoeging: Ik had hem in de Fox App gebruikt en degene die het apparaat na mij heeft gebruikt in de NE App kon er niets mee totdat ik deze via Fox heb laten vrijgeven.rwaumans schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 23:30:
[...]
Zonder probleem gewisseld en weer terug.
Onnodige opmerking.Iets met een aap en een broodje
[ Voor 12% gewijzigd door Taro op 09-01-2026 14:50 ]
Tja eerst ontkoppelen, is nu ook niet anders...Taro schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 14:49:
[...]
Nuttige toevoeging: Ik had hem in de Fox App gebruikt en degene die het apparaat na mij heeft gebruikt in de NE App kon er niets mee totdat ik deze via Fox heb laten vrijgeven.
Mogelijk is dat tegenwoordig anders.
[...]
Nuttige opmerking.
Dat was niet voldoende.rwaumans schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 18:59:
[...]
Tja eerst ontkoppelen, is nu ook niet anders...
Wederom onnodig.handigheid
Heb je ook HA? Ben erg benieuwd of er daar gestuurd kan worden!rwaumans schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 13:42:
[...]
Werkt met wat je hebt, de earn-e meter, kan ook met andere[Afbeelding]
Ik heb van het weekend contact gehad met mijn contactpersoon bij nextenergy, en ze hebben gezegd dat ze in ieder geval mee gaan lezen om te zien wat er leeft en wat ze er aan kunnen doen. Dus hopelijk gaat dat de situatie komende tijd verbeteren.Kevin1990 schreef op zondag 11 januari 2026 @ 15:27:
Dat die software van NExt Energy zo slecht is frustreert... Heel irriant. Vandaag weer hetzelfde.
Ik ben benieuewd of dit snel wordt topgelost.
energienerds.nl | full electric | 11,5kWp | 27 kWh LFP | EV 51 kWh|
[ Voor 70% gewijzigd door teacher op 23-01-2026 18:41 ]
Ik ben heel erg benieuwd of er meer klanten zijn die deze berichtgeving hebben gehad en wat hun gedachten zijn hierover. Al met al binnen een zeer korte tijd dus veel geld geïnvesteerd maar zij trekken nu de stekker eruit.De technische ontwikkelingen aan de gateway worden niet ondersteund vanuit Huawei, waardoor we nieuwe sturingsmodi niet kunnen toevoegen.
Ik heb de plug-in thuisbatterij. Geen mail ontvangen hierover.markoezz88 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 19:58:
Ik heb een mail gekregen van NextEnergy dat ze stoppen met de doorontwikkeling van de Gateway en ze deze gaan uitfaseren. Aangezien ik in september 2024 de Huawei batterij bij hun heb aangeschaft hebben ze mij in de mail ook het volgende uitgelegd:
[...]
Ik ben heel erg benieuwd of er meer klanten zijn die deze berichtgeving hebben gehad en wat hun gedachten zijn hierover. Al met al binnen een zeer korte tijd dus veel geld geïnvesteerd maar zij trekken nu de stekker eruit.
Communicatie NextEnergy:Kevin1990 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:05:
[...]
Ik heb de plug-in thuisbatterij. Geen mail ontvangen hierover.
Maar je hebt een accu en NE gaat die niet meer door ontwikkelen. Dus wat die nu kan is het en blijft het of wordt er nog wat open gegooid zodat je eventueel zelf aan de gang kan gaan?
Bij mij ook 0 modules, en geen firmware iddphemelrijk schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 21:03:
Bij mij heeft de batterij vandaag de status dat er 0 modules zijn en geeft geen firmware status in de NE app. Lijkt ook niet opgeladen vandaag. Staat wel op groen en online. Hoe is dit bij jullie?
In het menu van de batterij zelf:rcrc schreef op zondag 8 februari 2026 @ 20:48:
@phemelrijk waar zie je dat van die firmware update?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq