Heb jij in jouw reg key staan: ESUinstalled ?Bananenplant schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 13:55:
Nou, ik heb dat script geprobeerd:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Disable EEA_REGION_POLICY_CHECK features ... Evaluate ESU Eligibility state ... Eligibility Status: Eligible Eligibility Result: SUCCESS Obtain MSA Token ... Obtained token for Local user account Run Consumer ESU Enrollment ... Operation Failed: 0x800800C8 Evaluate ESU Eligibility state ... Eligibility Status: Eligible Eligibility Result: SUCCESS
Het enige effect is dat ik een "enroll now" in Windows Update kan doen, maar als ik dat doe krijg ik de melding dat enrollment tijdelijk niet beschikbaar is in mijn regio.
die 0xa en 0xd is ook niet goed moet denk ik zijn 0x1Micromaster schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:28:
ESU is nog niet geactiveerd.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\ConsumerESU
ESUEligibility REG_DWORD 0xa
ESUEligibilityResult REG_DWORD 0xd
Key ESUInstalled bestaat bij mij niet.
Welke optie? zie je staan enrollment?JWL92 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:37:
Ik heb hier de optie gekregen na alle updates binnen te halen. Inclusief die van de Microsoft Store
maak eens een screenshot ofzo
Vraag mij erg sterk af of we niet verplicht worden naar win 11 te gaan want esu is alleen voor security updates.
Denk aan gaming of features in windows die gaan wij niet krijgen met esu hou hier rekening mee!
Denk aan het spelen van de nieuwe battlefield 7 bijvoorbeeld na 6
van microsoft site:
ESUs doesn't include the following items:
New features
Customer-requested nonsecurity updates
Design change requests
General support won't be provided for Windows versions past the end of support date. The Windows 10 ESU only includes support for the license activation, installation, and possible regressions of the ESU itself. To get technical support for these issues related to the ESU, organizations must have an active
Denk aan gaming of features in windows die gaan wij niet krijgen met esu hou hier rekening mee!
Denk aan het spelen van de nieuwe battlefield 7 bijvoorbeeld na 6
van microsoft site:
ESUs doesn't include the following items:
New features
Customer-requested nonsecurity updates
Design change requests
General support won't be provided for Windows versions past the end of support date. The Windows 10 ESU only includes support for the license activation, installation, and possible regressions of the ESU itself. To get technical support for these issues related to the ESU, organizations must have an active
win10 support ends october 2025,R.G schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:38:
[...]
Welke optie? zie je staan enrollment?
maak eens een screenshot ofzo
enroll in extended security updates to help keep your device secure.
daaronder de opties
"enroll now" en "learn about the end of support"

beetje wazig, maar bij deze.
[ Voor 25% gewijzigd door JWL92 op 13-10-2025 20:07 ]
oke probeer enroll en check de reg keys die ik gaf.JWL92 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:45:
[...]
win10 support ends october 2025,
enroll in extended security updates to help keep your device secure.
daaronder de opties
"enroll now" en "learn about the end of support"
is op n oude laptop, niet de desktop waar ik normaal op werk...
dit klinkt goed? ESUEligibilityResult 1
maar esuinstalled zal moeten misschien naar een reboot ofzo?
ook niet na reboot (vroeg windows overiges ook niet omR.G schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:01:
dit klinkt goed? ESUEligibilityResult 1
quote:JWL92 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:06:
[...]
ook niet na reboot (vroeg windows overiges ook niet om)
Deze DWord-sleutel wordt door Windows aangemaakt en op 1 gezet nadat de verificatie met het Microsoft-account is voltooid en de licentie voor de Consumenten ESU succesvol op de pc is geregistreerd.
ESUInstalled
Nee, ESUEligibilityResult is op zichzelf NIET voldoende voor een succesvolle Consumenten ESU-activatie.
belangrijk:
ESUInstalled
Dit is de sleutel die de Microsoft-server in uw register zet nadat uw betaling (of de geldigheid van uw Microsoft 365-abonnement) is geverifieerd én het unieke ESU-licentietoken aan uw apparaat is gekoppeld.
Heb je dus geen microsoft account gekoppeld?
[ Voor 32% gewijzigd door R.G op 13-10-2025 19:27 ]
Jawel, en die staat ook netjes bij settings. maar aanmelden in windows zelf is nog steeds een local account.
(gaat overigens om win 10 home)

[ Voor 30% gewijzigd door JWL92 op 13-10-2025 20:05 ]
Hier ook. Echt bizar klantonvriendelijk. Er zijn weinig bedrijven zo hard bezig om klanten in de armen van een concurrent te drijven..Micromaster schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:23:
[...]
Melding is bij mij nog steeds hetzelfde: inschrijving binnenkort beschikbaar.
Wel goed om te weten voor de mensen die het tooltje na woensdag 8 oktober hebben gedraaid dat er nu een v0.0.5 update is (https://github.com/abbodi...erESU/releases/tag/v0.0.5) met een -Reset parameter waarmee je de actie ongedaan kan maken.Bananenplant schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 13:55:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Disable EEA_REGION_POLICY_CHECK features ... Evaluate ESU Eligibility state ... Eligibility Status: Eligible Eligibility Result: SUCCESS Obtain MSA Token ... Obtained token for Local user account Run Consumer ESU Enrollment ... Operation Failed: 0x800800C8 Evaluate ESU Eligibility state ... Eligibility Status: Eligible Eligibility Result: SUCCESS
Het enige effect is dat ik een "enroll now" in Windows Update kan doen, maar als ik dat doe krijg ik de melding dat enrollment tijdelijk niet beschikbaar is in mijn regio.
Heb 'm net uitgevoerd en de 'Meld aan' optie is nu weer weg zoals het was voordat ik de tool had gebruikt.
Op deze pc met lokaal account zie ik dus nog steeds alleen maar staan:
Inschrijving voor Windows 10 uitgebreide beveiligingsupdates is binnenkort beschikbaar.
Stel ik zou nu naar Win 11 willen updaten dan zie ik daar nergens een link voor staan terwijl ik daar het afgelopen jaar steeds dood mee werd gegooid.
Gek genoeg zie ik op een andere pc met lokaal account alleen maar de melding om naar Win 11 te updaten en verder geen enkele melding mbt de inschrijving voor beveiligingsupdates

Edit: met het dummy account wat ik had aangemaakt en ben ingelogd met m'n Microsoft account zie ik nu wel de inschrijflink staan en kan ik me nu wel aanmelden. Maar ja dat blijft k#t als ik daarmee elke 60 dagen moeten blijven aanmelden..
[ Voor 7% gewijzigd door Pendaco op 13-10-2025 20:33 ]
Echt, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb dat scriptje gedraaid en er staat ook netjes dat ik aangemeld ben maar ik heb andere waardes in mijn register.Pendaco schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 20:25:
[...]
Wel goed om te weten voor de mensen die het tooltje na woensdag 8 oktober hebben gedraaid dat er nu een v0.0.5 update is (https://github.com/abbodi...erESU/releases/tag/v0.0.5) met een -Reset parameter waarmee je de actie ongedaan kan maken.
Heb 'm net uitgevoerd en de 'Meld aan' optie is nu weer weg zoals het was voordat ik de tool had gebruikt.
Op deze pc met lokaal account zie ik dus nog steeds alleen maar staan:
Inschrijving voor Windows 10 uitgebreide beveiligingsupdates is binnenkort beschikbaar.
Stel ik zou nu naar Win 11 willen updaten dan zie ik daar nergens een link voor staan terwijl ik daar het afgelopen jaar steeds dood mee werd gegooid.
Gek genoeg zie ik op een andere pc met lokaal account alleen maar de melding om naar Win 11 te updaten en verder geen enkele melding mbt de inschrijving voor beveiligingsupdates
Ik zie het morgen wel en anders maar wat anders verzinnen

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Had je 'm voor woensdag gedraaid dan? Ik kreeg namelijk net als @Bananenplant die Operation Failed: 0x800800C8 error. Als je die niet hebt gehad heb je geluk, maar sindsdien werkt het niet meer met een lokaal account zie ook; https://github.com/abbodi1406/ConsumerESU/issues/22Technomania schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 20:35:
[...]
Echt, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb dat scriptje gedraaid en er staat ook netjes dat ik aangemeld ben maar ik heb andere waardes in mijn register.
Ik zie het morgen wel en anders maar wat anders verzinnen
Probleem is dat als je 'm hebt gedraaid en die error krijgt je in een soort 'limbo state' blijft hangen. Vandaar de -Reset parameter. Er zat al een -Remove parameter in maar die moet je dus niet draaien, zeker niet als je nu al bent enrolled.
Interessant, want de microsoft server zou de register key moeten aanmaken op jouw systeem.JWL92 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:44:
[...]
Jawel, en die staat ook netjes bij settings. maar aanmelden in windows zelf is nog steeds een local account.
(gaat overigens om win 10 home)
[Afbeelding]
Anders wordt jet niet gezien als licentie voor de extended updates als ik microsoft documentatie doorlees..
Benieuwd hou deze week jouw updates in de gaten welke geinstalleerd worden als daar esu tussen zit dan werkt het blijkbaar zonder de register key of het is een bug die morgen door de activatie servers op jouw systeem gezet worden.
Daarom vroeg ik ook aan andere hier welke enrolled zijn of iemand wel de genoemde key heeft.
Maar in principe boeit de key niet je kan hem zelf ook aanmaken
Hier ook nog steeds de melding: Inschrijving voor Windows 10 Uitgebreide beveiligingsupdates is binnenkort beschikbaar. Vreemd dat dit allemaal zo last-minute gaat.
tjah ze willen dat je naar win 11 gaat..TMCThomas schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 20:52:
Hier ook nog steeds de melding: Inschrijving voor Windows 10 Uitgebreide beveiligingsupdates is binnenkort beschikbaar. Vreemd dat dit allemaal zo last-minute gaat.
zo vaak gaat die laptop normaal niet aan , (draaide nog met een firefox 112 versieR.G schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 20:50:
[...]
Interessant, want de microsoft server zou de register key moeten aanmaken op jouw systeem.
Anders wordt jet niet gezien als licentie voor de extended updates als ik microsoft documentatie doorlees..
Benieuwd hou deze week jouw updates in de gaten welke geinstalleerd worden als daar esu tussen zit dan werkt het blijkbaar zonder de register key of het is een bug die morgen door de activatie servers op jouw systeem gezet worden.
Daarom vroeg ik ook aan andere hier welke enrolled zijn of iemand wel de genoemde key heeft.
Maar in principe boeit de key niet je kan hem zelf ook aanmakenmaar volgens microsoft wordt de key aangemaakt door sucessvolle enroll vandaar.

stom genoeg heb ik nog een andere laptop om op te testen
update: had eerst de reg keys niet op 2e laptop, daarna wel. maar t zelfde als bij andere gebruikers hier..
pas die waardes aan naar de waardes die ik eerder gaf, en je bent volgens windows enrolled.. zonder in te loggen

nu hopen dat dit daadwerkelijk werkt
helaas,
[ Voor 21% gewijzigd door JWL92 op 13-10-2025 22:25 ]
Mijn kennende heb ik dat scriptje dinsdag uitgevoerd want ik begon hem al te knijpen.Maar sowieso voor woensdagmiddag.Pendaco schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 20:42:
[...]
Had je 'm voor woensdag gedraaid dan? Ik kreeg namelijk net als @Bananenplant die Operation Failed: 0x800800C8 error. Als je die niet hebt gehad heb je geluk, maar sindsdien werkt het niet meer met een lokaal account zie ook; https://github.com/abbodi1406/ConsumerESU/issues/22
Probleem is dat als je 'm hebt gedraaid en die error krijgt je in een soort 'limbo state' blijft hangen. Vandaar de -Reset parameter. Er zat al een -Remove parameter in maar die moet je dus niet draaien, zeker niet als je nu al bent enrolled.
Maar ik heb dus niet de optie om naar Win 11 te updaten
Op de andere pc die ik heb staat het wel prominent bovenaan in Windows update en ook als losse update onder het lijstje Optionele updates weergeven, maar dan weer geen melding over de Win 10 verlenging.
Zoals anderen al aangaven is het echt een amateuristische shitshow..
Ow, en stel ik zou via de Media Creation Tool willen updaten dan kom ik ook bedrogen uit; nieuws: Microsoft-tool voor schone Windows 11-installatie werkt niet op Windo...
Dan heb je net mazzel gehad waarschijnlijkTechnomania schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:00:
[...]
Mijn kennende heb ik dat scriptje dinsdag uitgevoerd want ik begon hem al te knijpen.Maar sowieso voor woensdagmiddag.
[ Voor 14% gewijzigd door Pendaco op 13-10-2025 21:04 ]
Misschien een rare hersenspinsel hoor maar als je door wat aanpassingen in het register je kan aanmelden voor ESU zou het dan niet mogelijk zijn om die Windows 11 check te omzeilen?Pendaco schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:02:
[...]
Maar ik heb dus niet de optie om naar Win 11 te updaten![]()
Op de andere pc die ik heb staat het wel prominent bovenaan in Windows update en ook als losse update onder het lijstje Optionele updates weergeven, maar dan weer geen melding over de Win 10 verlenging.
Ow, en stel ik zou via de Media Creation Tool willen updaten dan kom ik ook bedrogen uit; nieuws: Microsoft-tool voor schone Windows 11-installatie werkt niet op Windo...
[...]
Dan heb je net mazzel gehad waarschijnlijk
Denk aan Windows11ProofCheck true/false (ik noem maar wat).
Ik begrijp de paniek niet. Het komt vanzelf goed en ga niet rommelen met scriptjes. Windows 10 is na 14 oktober, de laatste update, sowieso nog een maand veilig.
waar haal je deze info vandaan ?slechtvalk schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 22:59:
Windows 10 is na 14 oktober, de laatste update, sowieso nog een maand veilig.
Omdat als Windows 10 nog ondersteund zou worden de volgende patch een maand later is.
En dat garandeerd je dat r een maand lang geen 0 days gevonden gaan worden?slechtvalk schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 23:48:
[...]
Omdat als Windows 10 nog ondersteund zou worden de volgende patch een maand later is.
Nee, maar dat heb ik de laatste 10 jaar niet meegemaakt.JWL92 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 00:00:
[...]
En dat garandeerd je dat r een maand lang geen 0 days gevonden gaan worden?
Mijn schoonmoeder heeft een Surface laptop. Krijgt nog altijd te lezen dat de inschrijving voor uitgebreide beveiligingsupdates binnenkort beschikbaar is. Windows is tot en met vandaag geüpdatet. Ze is ingelogd met een Microsoft account, maar gebruikt daar een Gmail adres voor. Dat is geen probleem? Of moet het per se een Hotmail of Outlook adres zijn?
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Same here. Nog steeds geen ESU aanmeld link. Het is inmiddels 14 oktober dus ik zit nogal klem.
Ik voel me niet prettig bij register aanpassingen om het te forceren. Mijn pc voldoet aan de eisen dus het zou toch vanzelf moeten gaan?
Ik heb al m'n privacy settings heel strak staan en synchroniseer geen instellingen. Zou dat de reden kunnen zijn? Ik vind dat niet terug in de voorwaarden.
Als ik in het register kijk, conform instructies, dan staat er bij "HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\ConsumerESU" de waarde "0xd". De 0 zou voor eligible moeten staan, maar de 'd' vind ik niet terug. Weet iemand hier iets van?
:strip_exif()/f/image/rWKdf9Hk0Np8lBh2wHHW2AEy.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan iemand me uitleggen wat deze register aanpassingen doen en of dat veilig is?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update: 10:41u: Ik heb nu EINDELIJK wel de mogelijkheid om me aan te melden voor de ESU! Ik heb er niks voor aangepast. Slechts herhaaldelijk op 'naar updates zoeken' geklikt.
Ik voel me niet prettig bij register aanpassingen om het te forceren. Mijn pc voldoet aan de eisen dus het zou toch vanzelf moeten gaan?
Ik heb al m'n privacy settings heel strak staan en synchroniseer geen instellingen. Zou dat de reden kunnen zijn? Ik vind dat niet terug in de voorwaarden.
Als ik in het register kijk, conform instructies, dan staat er bij "HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\ConsumerESU" de waarde "0xd". De 0 zou voor eligible moeten staan, maar de 'd' vind ik niet terug. Weet iemand hier iets van?
:strip_exif()/f/image/rWKdf9Hk0Np8lBh2wHHW2AEy.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan iemand me uitleggen wat deze register aanpassingen doen en of dat veilig is?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Update: 10:41u: Ik heb nu EINDELIJK wel de mogelijkheid om me aan te melden voor de ESU! Ik heb er niks voor aangepast. Slechts herhaaldelijk op 'naar updates zoeken' geklikt.
[ Voor 30% gewijzigd door mioranduh op 14-10-2025 10:44 . Reden: update ]
Hier staat na het draaien van het batch bestand nu ook de link en als je erop klikt dat ik geduld moet hebben. (Windows 10 update vanaf Windows
Ik heb hem wel in het Nederlands en zoveel mogelijk services uitgezet.
Ik synchroniseer ook geen instellingen / geen online account gekoppeld aan Windows en wil dat zo houden, ter test om deze reden op een systeem de esu consumer tool van github gedraaid ( nog een vorige versie welke geen problemen zou moeten geven ), link aanmelden voor esu wel zichtbaar maar boodschap esu nog niet beschikbaar in de regio
Vorige week na een lange tijd weer mijn tablet (naar win10 upgraded Win8 installatie) aangezet en na alle updates kreeg ik de optie voor de ESU en was het direct geregeld. Mijn anderhalf jaar oude PC daartegen met een origineel aangekochte Engelse Windows had geen optie, ook na een reboot niet. Het lijstje commando's uit het begin van dit topic gedraaid en nu wacht hij op de ESU. Gezien wel heel groot de Win11 upgrade in beeld verschijnt heb ik het idee dat Microsoft niet wil dat mijn PC op win10 blijft doordraaien.
Heel eerlijk maakt Microsoft dat wel moeilijk voor de gewone man, die optie moet gewoon bovenaan staan of eigenlijk gewoon automatisch gebeuren. Maar ja, Win11 moet gepushed worden
Heel eerlijk maakt Microsoft dat wel moeilijk voor de gewone man, die optie moet gewoon bovenaan staan of eigenlijk gewoon automatisch gebeuren. Maar ja, Win11 moet gepushed worden
Misschien is deze al eens voorbij gekomen, maar deze video heeft mij geholpen om de activatie voor elkaar te krijgen.
[ Voor 28% gewijzigd door Heaget op 14-10-2025 12:26 ]
update : 2e laptop inmiddels ook gelukt, door waardes 10 en 13 aan te passen naar 2 en 1, en een reboot.

was weer iets te ongeduldig, nu lijkt r tijdens t process iets fout te gaan, zonder echte error...

was weer iets te ongeduldig, nu lijkt r tijdens t process iets fout te gaan, zonder echte error...

[ Voor 33% gewijzigd door JWL92 op 14-10-2025 12:35 ]
Hoera ik heb me vandaag kunnen inschrijven. Zojuist verscheen de optie onder Windows Update.Chupachups schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 20:23:
[...]
Hier ook. Echt bizar klantonvriendelijk. Er zijn weinig bedrijven zo hard bezig om klanten in de armen van een concurrent te drijven..
:strip_exif()/f/image/orhzYMuuV6XYjHco8ToUDkGf.png?f=user_large)
Dit zie ik ook, maar als je op "Nu inschrijven" klikt begint het proces pas, en dan kan je te zien krijgen dat je nog niet in aanmerking komt.Micromaster schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:10:
[...]
Hoera ik heb me vandaag kunnen inschrijven. Zojuist verscheen de optie onder Windows Update.
[Afbeelding]
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Zojuist kunnen inschrijven voor ESU. Registerwaarden zien er nu goed uit:R.G schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:35:
0xa = Geschikt (Eligible), maar de licentiecomponent is onvolledig geïnstalleerd.
0xd = Licentie niet geactiveerd.
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\ConsumerESU
ESUEligibility REG_DWORD 0x3
ESUEligibilityResult REG_DWORD 0x1
Bij mij is het inschrijven goed gegaan.Seroczynski schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:11:
[...]
Dit zie ik ook, maar als je op "Nu inschrijven" klikt begint het proces pas, en dan kan je te zien krijgen dat je nog niet in aanmerking komt.
Precies dat dus.Pendaco schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:02:
The_Doman schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 22:48:
Bij kennissen, "clients", die helemaal geen idee hebben waar je het over hebt zet ik gewoon 3 jaar ESU erop als ik weer eens op bezoek kom en/of ondersteuning moet leveren.![]()
Google: Windows 10 activate 3 Years ESU
Bij andere die wat handiger zijn en als ze dat willen upgrade (dus met behoud gegevens/programma's) ik ze naar Windows 11 via de bekende methodes die ook allemaal nog lijken te werken met de laatste 25H2 ISO's.
Ook voor mij was het Githubscipt uiteindelijk de oplossing: https://github.com/abbodi1406/ConsumerESU
Vandaag gedraaid op een Windows 10 laptopje van mijn dochter en zie nu de verlengde ondersteuning staan.
Vandaag gedraaid op een Windows 10 laptopje van mijn dochter en zie nu de verlengde ondersteuning staan.
@pbk: met of zonder online gekoppeld Microsoft account aan de Windows installatie of de machine? En is de Windows 10 Esu al beschikbaar in de regio op de machine?
Hier kreeg ik de optie ook nog niet. Toen de stappen uit deze link gedaan en daarna werkte het wel: https://www.askwoody.com/..._to_force_windows_10_esu/
Wel suf dat dit zo moet. PC van mijn ouders heeft de optie ook nog niet gekregen, maar die kunnen genoemde stappen niet zelf uitvoeren...
Wel suf dat dit zo moet. PC van mijn ouders heeft de optie ook nog niet gekregen, maar die kunnen genoemde stappen niet zelf uitvoeren...
Hier nog steeds "binnenkort". Nota bene op 14 oktober.Micromaster schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:10:
[...]
Hoera ik heb me vandaag kunnen inschrijven. Zojuist verscheen de optie onder Windows Update.
[Afbeelding]
ESUEligibility is bij mij 2, ESUEligibilityResult is bij mij 1. Ik heb KB5066198 geïnstalleerd staan.
Schiet mij maar lek
.
Schiet mij maar lek

[ Voor 17% gewijzigd door Bananenplant op 14-10-2025 20:23 ]
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
Het is toch een kwestie van geduld blijkbaar.
Gisteren op 3 Windows 10 PCs ESU kunnen registreren, 1 ging vanzelf (register knop stond er gelijk, zonder gedoe of hacks), de 2 andere stonden de 2 register keys op 10 en 13 (ipv 2 en 1). Na simpele regedit kon ik deze beiden ook succesvol registreren.
Vandaag laatste PC gedaan: dat was venijniger. Regsiter keys stonden hier ook weer op 10 en 13. Die op 2 en 1 zetten zorgde wel voor zichtbare Registratie knop, maar die mislukt dan (melding over u komt nog niet in aanmerkingen, verkeerde regio, etc).
Het blijkt dat je MET DE REGISTER KEYS op 10 en 13, toch een paar keer op "Naar Updates zoeken" moet clicken. Er lijkt eerst niets te zijn, maar dan opeens verschijnen er toch weer 3 updates, als je die installeert, reboot en DAARNA de REG KEYS aanpast naar 2 en 1 (die stonden nl nog steeds op 10 en 13), dat DAN de registratie wel werk!
Na succesvolle registratie staan genoemde reg keys trouwens op 3 en 1.
Typisch Microsoft weer dit, maar goed............we zijn er weer voor een jaar vanaf.
BTW, iemand die weet hoe je dat grote blauwe Windows 11 Update vlak wegkrijgt in het Windows Update scherm? Bij 3 van de 4 PCs zie ik dat niet, bij die 4e wel.........
Gisteren op 3 Windows 10 PCs ESU kunnen registreren, 1 ging vanzelf (register knop stond er gelijk, zonder gedoe of hacks), de 2 andere stonden de 2 register keys op 10 en 13 (ipv 2 en 1). Na simpele regedit kon ik deze beiden ook succesvol registreren.
Vandaag laatste PC gedaan: dat was venijniger. Regsiter keys stonden hier ook weer op 10 en 13. Die op 2 en 1 zetten zorgde wel voor zichtbare Registratie knop, maar die mislukt dan (melding over u komt nog niet in aanmerkingen, verkeerde regio, etc).
Het blijkt dat je MET DE REGISTER KEYS op 10 en 13, toch een paar keer op "Naar Updates zoeken" moet clicken. Er lijkt eerst niets te zijn, maar dan opeens verschijnen er toch weer 3 updates, als je die installeert, reboot en DAARNA de REG KEYS aanpast naar 2 en 1 (die stonden nl nog steeds op 10 en 13), dat DAN de registratie wel werk!
Na succesvolle registratie staan genoemde reg keys trouwens op 3 en 1.
Typisch Microsoft weer dit, maar goed............we zijn er weer voor een jaar vanaf.
BTW, iemand die weet hoe je dat grote blauwe Windows 11 Update vlak wegkrijgt in het Windows Update scherm? Bij 3 van de 4 PCs zie ik dat niet, bij die 4e wel.........
[ Voor 7% gewijzigd door HAWK Wizard op 14-10-2025 20:33 ]
Nu alsnog gelukt, althans op mijn prive laptop. De twee school laptops van de kinderen nog maar afwachtenChupachups schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:48:
[...]
Hier nog steeds "binnenkort". Nota bene op 14 oktober.
...en de laatste updates van vandaag installeren helpt ook niet. Meh, ik geef het nog tot het einde van de maand.
bij mij faalt deze op obtain MSA token. Geen idee wat ik daar mee moet of kan. Iemand een idee?Bananenplant schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 13:55:
code:
Hi Ha Hopjesvla
Ik had gister op je gereageerd Pendaco in "Geen ESU mogelijkheid bij mijn Windows 10?"Bananenplant schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 20:59:
...en de laatste updates van vandaag installeren helpt ook niet. Meh, ik geef het nog tot het einde van de maand.
maar de local account optie werkt dus niet meer en je enrollment is daardoor een beetje van de wap. Zelfde geldt voor @Hopjesvla79
In de nieuwe versie (inmiddels 0.0.6) zit een -Reset parameter om die status weer terug te zetten. Draai dat eerst even.
Ik heb het nu overigens via de Windows Store gedaan op mijn Local Account. Inloggen met Microsoft account in de Microsoft Store. Script draaien met Consumer_ESU_Enrollment_run.cmd -Store -Proceed
Script gaf geen errors en onder Windows Update staat nu de bekende 'Je pc is ingeschreven voor uitgebreide beveiliging'. Ook na installeren van de updates van vandaag en opnieuw opstarten. Nog wel steeds ingelogd in de store.
code:
1
2
3
| HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\ConsumerESU ESUEligibility REG_DWORD 0x3 ESUEligibilityResult REG_DWORD 0x1 |
Als dat zo blijft vind ik het dikke prima!
Wat houdt dit concreet in?Pendaco schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:53:
[...]
Ik had gister op je gereageerd Pendaco in "Geen ESU mogelijkheid bij mijn Windows 10?"
maar de local account optie werkt dus niet meer en je enrollment is daardoor een beetje van de wap. Zelfde geldt voor @Hopjesvla79
In de nieuwe versie (inmiddels 0.0.6) zit een -Reset parameter om die status weer terug te zetten. Draai dat eerst even.
Ik heb het nu overigens via de Windows Store gedaan op mijn Local Account. Inloggen met Microsoft account in de Microsoft Store. Script draaien met Consumer_ESU_Enrollment_run.cmd -Store -Proceed
Script gaf geen errors en onder Windows Update staat nu de bekende 'Je pc is ingeschreven voor uitgebreide beveiliging'. Ook na installeren van de updates van vandaag en opnieuw opstarten. Nog wel steeds ingelogd in de store.
code:
1 2 3 HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\ConsumerESU ESUEligibility REG_DWORD 0x3 ESUEligibilityResult REG_DWORD 0x1
Kan je nu uit de store uitloggen?
Dan via Windows update gewoon security updates krijgen?
Dat zou een goede weg zijn. Erger is we ziin maar een jaar uit de brand.
Ik zie ook nog steeds geen optie om gebruik te maken van ESU, ondanks tientallen keren verversen in het Updates-menu. Ik heb wel alleen een lokaal account, maar ik vind het geen probleem om $30 te betalen voor een jaar ESU. Ik wil liever geen Microsoft-account koppelen (ook niet tijdelijk), omdat ik het Office pakket gebruik op een licentie die is gekoppeld aan mijn werkaccount - als ik een persoonlijk Microsoft-account gebruik geeft dat issues (is eens in het verleden gebeurd en was heel irritant om op te lossen).
Iemand advies wat te doen? Ik ga liever niet morrelen in het register...
Iemand advies wat te doen? Ik ga liever niet morrelen in het register...
[ Voor 6% gewijzigd door Tc99m op 14-10-2025 22:18 ]
scintillating
Concreet houdt het in dat ik de verlenging via de Microsoft Store heb geforceerd middels dat script, en daarvoor alleen met een MS account op de store ben ingelogd gebruikmakend van een lokaal account.R.G schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:58:
[...]
Wat houdt dit concreet in?
Kan je nu uit de store uitloggen?
Dan via Windows update gewoon security updates krijgen?
Dat zou een goede weg zijn. Erger is we ziin maar een jaar uit de brand.
In Windows Update staat nu dus de bevestiging. Het net even gecheckt door nu uit te loggen bij de store, pc opnieuw opstarten en de bevestiging blijft staan. De vraag is alleen of ik dan over 30 dagen ook de updates netjes krijg en of ik over 60 dagen dan niet nog een keer moet inloggen in de store. Time will tell..

Ik zie dan weer niet de Win 11 update link (blokje), al tijden niet. Terwijl ik die op een andere pc juist alleen maar zie staan.
Vandaag KB5066791 mogen ontvangen.
Ik had de volgende status:
ESUEligibility REG_DWORD 0x0
ESUEligibilityResult REG_DWORD 0xB
Ik heb de volgende service aangezet “Connected User Experiences and Telemetry” volgens deze tip en daarna was de optie om in te schrijven voor ESU zichtbaar.
Daarna was de status:
ESUEligibility REG_DWORD 0x2
/edit
Na betaald te hebben (Local account) de volgende status;
Daarna "Connected User Experiences and Telemetry" weer uitgezet.
Ik had de volgende status:
ESUEligibility REG_DWORD 0x0
ESUEligibilityResult REG_DWORD 0xB
Ik heb de volgende service aangezet “Connected User Experiences and Telemetry” volgens deze tip en daarna was de optie om in te schrijven voor ESU zichtbaar.
Daarna was de status:
/edit
Na betaald te hebben (Local account) de volgende status;
Daarna "Connected User Experiences and Telemetry" weer uitgezet.
[ Voor 20% gewijzigd door ThaHandy op 14-10-2025 23:19 ]
Vandaag eindelijk gelukt de ESU geactiveerd te krijgen op een van mijn twee Windows 10 pc's.
Gisteren bij de ene de bekende 'binnenkort' en bij de ander wilde Windows Update maar niet de 2025-09 ... KB5066198 update installeren en kreeg ik steeds de foutcode 0x800f0831.
Dus daar kon ik niet voldoen aan de voorwaarde om de laatste updates geïnstalleerd te hebben en is het logisch om geen ESU melding te krijgen.
Gisterenavond met beide pc's urenlang bezig geweest en het toen maar opgegeven.
Die eerste had status ESUEligibility REG_DWORD 0xa en ESUEligibilityResult REG_DWORD 0xd, die andere pc heb ik niet gecontroleerd omdat de updates nog niet klaar waren.
Vanavond weer verder en bij de pc met 'binnenkort'-melding Windows Update zonder enige verwachting maar weer een keer gedraaid en tot mijn verbazing werd er toch nog een update geïnstalleerd: 2025-10 ... KB5066791
En kreeg na installeren daarvan opeens wel de optie dat ik me voor ESU kon inschrijven.
:strip_exif()/f/image/2paIeFdPWpYIcYIIgzwuTBpv.png?f=user_large)
Bij de Enrollment opties stond betalen voor local account vreemd genoeg in Engelse ponden:
:strip_exif()/f/image/HyI7X3AC6wUT6Vl2P5OqFzUc.png?f=user_large)
Dacht dat het na het verplicht invullen van mijn nederlandse adres wel naar euro's zo wijzigen maar dat bleek niet het geval:
:strip_exif()/f/image/GWB3LDykdwbcpXGwh9na9Ck6.png?f=user_large)
Misschien omdat mijn Windows op Engels ingesteld is.
Hoe dan ook, op deze pc is het gelukt.
:strip_exif()/f/image/FVlYNAfkalSx7Nxhp7O9SpMg.png?f=user_large)
De registry ziet er nu zo uit:
Voor de goede orde wel mijn adres en visa kaart uit mijn Microsoft account verwijderd want dat wordt er natuurlijk automatisch in opgeslagen.
Nu die andere PC nog, die heb ik gisteren met DISM commands proberen te fixen maar kwam niet verder doordat er werd aangegeven dat er source bestanden nodig waren waarvoor geen locatie was gedefinieerd.
Een van de opties om dat te fixen bleek Windows Update troubleshooter maar die bleef gisteren hangen en heb ik na drie kwartier uitgezet.
Vandaag als eerste maar weer eens Windows Update gedraaid en net als die andere pc kreeg ik hier nu ook opeens de melding dat update 2025-10 ... KB5066791 nog geïnstalleerd moest worden.
Helaas wilde deze niet installeren met dezelfde 0x800f0831 foutmelding als gisteren bij 2025-09 ... KB5066198 update
Na een herstart de Windows Update troubleshooter weer eens gedraaid die nu wel wilde draaien maar doodleuk meldde dat er geen probleem kon worden gevonden.
Daarop nog maar een update 2025-10 ... KB5066791 gedraaid tot de foutmelding weer kwam en direct daarna de Windows Update troubleshooter gestart die nu wel aangaf dat er een probleem was gevonden en de pc herstart moest worden.
Dat is nu een paar uur geleden en hij staat nu nog steeds op een blauw opstart scherm met de tekst "Windows voorbereiden. Schakel de computer niet uit" en van die in een cirkel draaiende balletjes.
Ik ga er maar vanuit dat dit zo lang duurt omdat hij heel Windows opnieuw aan het installeren is o.i.d. en niet omdat hij eigenlijk vast staat.
Fingers crossed
UPDATE
Helaas, na iets van 3 uur was de pc eindelijk opgestart en vol goede moed KB5066791 update weer proberen te installeren, het begon goed dacht ik want hij moest ‘m opnieuw downloaden wat er naar mijn idee op wees dat er oude zooi was opgeruimd maar na opnieuw downloaden en installeren tot 20% weer foutmelding 0x800f0831.
Ben er inmiddels wel klaar mee
Ik ga gefrustreerd mijn bed in
Gisteren bij de ene de bekende 'binnenkort' en bij de ander wilde Windows Update maar niet de 2025-09 ... KB5066198 update installeren en kreeg ik steeds de foutcode 0x800f0831.
Dus daar kon ik niet voldoen aan de voorwaarde om de laatste updates geïnstalleerd te hebben en is het logisch om geen ESU melding te krijgen.
Gisterenavond met beide pc's urenlang bezig geweest en het toen maar opgegeven.
Die eerste had status ESUEligibility REG_DWORD 0xa en ESUEligibilityResult REG_DWORD 0xd, die andere pc heb ik niet gecontroleerd omdat de updates nog niet klaar waren.
Vanavond weer verder en bij de pc met 'binnenkort'-melding Windows Update zonder enige verwachting maar weer een keer gedraaid en tot mijn verbazing werd er toch nog een update geïnstalleerd: 2025-10 ... KB5066791
En kreeg na installeren daarvan opeens wel de optie dat ik me voor ESU kon inschrijven.
:strip_exif()/f/image/2paIeFdPWpYIcYIIgzwuTBpv.png?f=user_large)
Bij de Enrollment opties stond betalen voor local account vreemd genoeg in Engelse ponden:
:strip_exif()/f/image/HyI7X3AC6wUT6Vl2P5OqFzUc.png?f=user_large)
Dacht dat het na het verplicht invullen van mijn nederlandse adres wel naar euro's zo wijzigen maar dat bleek niet het geval:
:strip_exif()/f/image/GWB3LDykdwbcpXGwh9na9Ck6.png?f=user_large)
Misschien omdat mijn Windows op Engels ingesteld is.
Hoe dan ook, op deze pc is het gelukt.
:strip_exif()/f/image/FVlYNAfkalSx7Nxhp7O9SpMg.png?f=user_large)
De registry ziet er nu zo uit:
Voor de goede orde wel mijn adres en visa kaart uit mijn Microsoft account verwijderd want dat wordt er natuurlijk automatisch in opgeslagen.
Nu die andere PC nog, die heb ik gisteren met DISM commands proberen te fixen maar kwam niet verder doordat er werd aangegeven dat er source bestanden nodig waren waarvoor geen locatie was gedefinieerd.
Een van de opties om dat te fixen bleek Windows Update troubleshooter maar die bleef gisteren hangen en heb ik na drie kwartier uitgezet.
Vandaag als eerste maar weer eens Windows Update gedraaid en net als die andere pc kreeg ik hier nu ook opeens de melding dat update 2025-10 ... KB5066791 nog geïnstalleerd moest worden.
Helaas wilde deze niet installeren met dezelfde 0x800f0831 foutmelding als gisteren bij 2025-09 ... KB5066198 update
Na een herstart de Windows Update troubleshooter weer eens gedraaid die nu wel wilde draaien maar doodleuk meldde dat er geen probleem kon worden gevonden.

Daarop nog maar een update 2025-10 ... KB5066791 gedraaid tot de foutmelding weer kwam en direct daarna de Windows Update troubleshooter gestart die nu wel aangaf dat er een probleem was gevonden en de pc herstart moest worden.
Dat is nu een paar uur geleden en hij staat nu nog steeds op een blauw opstart scherm met de tekst "Windows voorbereiden. Schakel de computer niet uit" en van die in een cirkel draaiende balletjes.
Ik ga er maar vanuit dat dit zo lang duurt omdat hij heel Windows opnieuw aan het installeren is o.i.d. en niet omdat hij eigenlijk vast staat.

Fingers crossed
UPDATE
Helaas, na iets van 3 uur was de pc eindelijk opgestart en vol goede moed KB5066791 update weer proberen te installeren, het begon goed dacht ik want hij moest ‘m opnieuw downloaden wat er naar mijn idee op wees dat er oude zooi was opgeruimd maar na opnieuw downloaden en installeren tot 20% weer foutmelding 0x800f0831.
Ben er inmiddels wel klaar mee
Ik ga gefrustreerd mijn bed in
[ Voor 6% gewijzigd door Vliegvlug op 15-10-2025 00:07 ]
Ik had vanuit dit topic diverse tools geprobeerd met de tool consumerESU-master zorgde ervoor dat de optie om mijn in te schrijven voor uitgebreide updates wel zichtbaar was maar nadat ik daarop drukte kreeg ik de melding dat de inschrijving nog niet mijn regio mogelijk was. Daarna nog de tools ConsumerESU_AllInOne gebruikt, dit hielp ook niet toen deze tool gebruikt: Consumer_ESU_Enrollment-v0.0.6 Hier zit dus een reset parameter in, na het runnen van deze tool de pc herstart en ik dacht al waar is de inschrijfknop gebleven, totdat ik naar rechts keek op het scherm een daar staat: Je pc is ingeschreven voor uitgebreide beveiliging.Pendaco schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:53:
[...]
Ik had gister op je gereageerd Pendaco in "Geen ESU mogelijkheid bij mijn Windows 10?"
Script gaf geen errors en onder Windows Update staat nu de bekende 'Je pc is ingeschreven voor uitgebreide beveiliging'.
Eerder in dit topic zag ik dat dit je registerwaarden moeten zijn na inschrijving:
Dit is bij mij het geval, ik ben blij
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Als ik deze tool run, krijg ik de volgende melding:Megapaul schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:08:
[...]
Ik had vanuit dit topic diverse tools geprobeerd met de tool consumerESU-master zorgde ervoor dat de optie om mijn in te schrijven voor uitgebreide updates wel zichtbaar was maar nadat ik daarop drukte kreeg ik de melding dat de inschrijving nog niet mijn regio mogelijk was. Daarna nog de tools ConsumerESU_AllInOne gebruikt, dit hielp ook niet toen deze tool gebruikt: Consumer_ESU_Enrollment-v0.0.6 Hier zit dus een reset parameter in, na het runnen van deze tool de pc herstart en ik dacht al waar is de inschrijfknop gebleven, totdat ik naar rechts keek op het scherm een daar staat: Je pc is ingeschreven voor uitgebreide beveiliging.![]()
Eerder in dit topic zag ik dat dit je registerwaarden moeten zijn na inschrijving:
Dit is bij mij het geval, ik ben blij
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Disable EEA_REGION_POLICY_CHECK features ... Evaluate ESU Eligibility state ... Eligibility Status: Eligible Eligibility Result: SUCCESS Obtain MSA Token ... Operation Failed. Enrollment is not possible without MSA Token. |
Betekent dit dat ik mijn lokale account eerst aan een Microsoft Account moet koppelen?
Edit: ik zie nu wel (eindelijk!) de knop om te kunnen inschrijven voor ESU in het Update scherm, maar krijg deze foutmelding:
/f/image/mssXgh2kQyNjlpRtsqou9JUn.png?f=fotoalbum_large)
Registercheck dmv reg.exe query "HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\ConsumerESU" geeft de volgende waardes:
Ben het een beetje moe allemaal... morgen maar opnieuw proberen. Een ding weet ik wel zeker: mijn volgende laptop wordt geen Windows meer...
[ Voor 20% gewijzigd door Tc99m op 14-10-2025 23:23 ]
scintillating
Het tooltje werkt niet meer voor lokale accounts! Ja de knop wordt zichtbaar maar je krijgt dus die 'tijdelijk niet beschikbaar' melding te zien.Tc99m schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:14:
[...]
Als ik deze tool run, krijg ik de volgende melding:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Disable EEA_REGION_POLICY_CHECK features ... Evaluate ESU Eligibility state ... Eligibility Status: Eligible Eligibility Result: SUCCESS Obtain MSA Token ... Operation Failed. Enrollment is not possible without MSA Token.
Betekent dit dat ik mijn lokale account eerst aan een Microsoft Account moet koppelen?
Edit: ik zie nu wel (eindelijk!) de knop om te kunnen inschrijven voor ESU in het Update scherm, maar krijg deze foutmelding:
[Afbeelding]
Registercheck dmv reg.exe query "HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\ConsumerESU" geeft de volgende waardes:
Ben het een beetje moe allemaal... morgen maar opnieuw proberen. Een ding weet ik wel zeker: mijn volgende laptop wordt geen Windows meer...
Die melding gaat ook niet meer vanzelf weg tenzij je het tooltje nog een keer draait met de -Reset optie. Daarmee zet je alles terug naar hoe het was voordat je het script draaide.
Je hebt daarna 2 opties:
1- Eerst inloggen met een MS account op je lokale account. Dit kun je naderhand weer terugzetten. Of je maakt een nieuw account aan op je systeem waarmee je dit doet. Als de knop dan al direct zichtbaar wordt in Windows Update hoef je het script verder niet te gebruiken en doorloop je de paar stappen in de pop-up.
2- Eerst inloggen met je MS account in de Microsoft Store. Daarna het script draaien met Consumer_ESU_Enrollment_run.cmd -Store -Proceed (geen garanties, bij mij lijkt het te werken maar gaan we volgende maand merken).
[ Voor 4% gewijzigd door Pendaco op 14-10-2025 23:42 ]
Ik ben ingelogd in de Store met mijn MS account. Ik heb het script gedraaid, en zie dan dit:Pendaco schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:35:
[...]
Het tooltje werkt niet meer voor lokale accounts! Ja de knop wordt zichtbaar maar je krijgt dus die 'tijdelijk niet beschikbaar' melding te zien.
Die melding gaat ook niet meer vanzelf weg tenzij je het tooltje nog een keer draait met de -Reset optie. Daarmee zet je alles terug naar hoe het was voordat je het script draaide.
Je hebt daarna 2 opties:
1- Eerst inloggen met een MS account op je lokale account. Dit kun je naderhand weer terugzetten. Of je maakt een nieuw account aan op je systeem waarmee je dit doet. Als de knop dan al direct zichtbaar wordt in Windows Update hoef je het script verder niet te gebruiken en doorloop je de paar stappen in de pop-up.
2- Eerst inloggen met je MS account in de Microsoft Store. Daarna het script draaien met Consumer_ESU_Enrollment_run.cmd -Store -Proceed (geen garanties, bij mij lijkt het te werken maar gaan we volgende maand merken).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Disable EEA_REGION_POLICY_CHECK features ... Evaluate ESU Eligibility state ... Eligibility Status: Eligible Eligibility Result: SUCCESS Obtain MSA Token ... Obtained token for Microsoft store account Run Consumer ESU Enrollment ... IsEnrolled result: True Evaluate ESU Eligibility state ... Eligibility Status: DeviceEnrolled Eligibility Result: SUCCESS |
Moet ik nu nog iets doen? Want in het Update-scherm zie ik nu helemaal niks meer van ESU (dus ook niet de melding dat ik me binnenkort kan inschrijven).
Edit: ik zie nu in het Update scherm dit:
/f/image/kE8rSjDTwlNvvaEjiRnmLrCS.png?f=fotoalbum_large)
Heel fijn. Dank voor de hulp!
[ Voor 10% gewijzigd door Tc99m op 14-10-2025 23:50 ]
scintillating
Zijn die tooltjes legitiem?Pendaco schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:53:
[...]
code:
1 2 3 HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\ConsumerESU ESUEligibility REG_DWORD 0x3 ESUEligibilityResult REG_DWORD 0x1
Ik heb nog een oude pc staan op : 19045.4780.
Hoe kan ik dit het beste doen en of testen voor ons?
info:
ik ben blijkbaar op deze pc ingelogd met een microsoft account.
Ik verwacht:
ik moet updaten naar laatste windows versie en dan paar keer update klikken en dan verschijnt enroll dan inloggen ( wat raar is want ben al ingelogd) en dan kiezen voor microsoft account?
dan 3e pc is local only daarop met windows store proberen en dan wel dus dat script nodig omdat je anders geen enroll kan doen begrijp ik?
Jullie konden dus met een local account wel windows updates binnen halen?
Ja, heb nooit een microsoft account op mijn pc gehad. Enkel zojuist nodig gehad om die ESU te kopen maar verder helemaal nergens voor nodig gehadR.G schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:51:
[...]
Jullie konden dus met een local account wel windows updates binnen halen?
De ConsumerESU is al weken geleden hier in het topic gezet. De developer zelf is ook behoorlijk actief, en op issues/vragen reageert hij ook snel. (andere tooltjes of register hack methodes durf ik niks over te zeggen).
Ja je systeem moet sowieso de laatste updates draaien. En als je al bent ingelogd met een MS account is de kans groot dat je daarna de link al te zien krijgt en de pop-up kan doorlopen, zonder verdere tooltjes.Ik heb nog een oude pc staan op : 19045.4780.
Hoe kan ik dit het beste doen en of testen voor ons?
info:
ik ben blijkbaar op deze pc ingelogd met een microsoft account.
Ik verwacht:
ik moet updaten naar laatste windows versie en dan paar keer update klikken en dan verschijnt enroll dan inloggen ( wat raar is want ben al ingelogd) en dan kiezen voor microsoft account?
Ja exact, voor die methode heb je dat script wel nodig. Maar dan dus ook met die specifieke parameters. Anders pakt hij eerst 'Enroll using Microsoft account currently logged-in as Windows user.' en dat wil je dan niet.dan 3e pc is local only daarop met windows store proberen en dan wel dus dat script nodig omdat je anders geen enroll kan doen begrijp ik?
Vandaag was de laatste Patch Tuesday die voor iedereen nog beschikbaar is. Daar heb je geen enrollment voor nodig. Daar had @slechtvalk het bij het rechte eind:Jullie konden dus met een local account wel windows updates binnen halen?
slechtvalk schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 22:59:
Ik begrijp de paniek niet. Het komt vanzelf goed en ga niet rommelen met scriptjes. Windows 10 is na 14 oktober, de laatste update, sowieso nog een maand veilig.
hmm oke ik ga er mee bezig wat mij opviel ik heb de kb's updates niet en volgens microsoft moet ik dit installeren om esuinstalled te krijgen:
https://www.catalog.updat...m/Search.aspx?q=KB5040438
klopt dat?
klopt dat?
Nee, wacht gewoon rustig een week af en toe gewn dingen die je OS kunnen beschadigen.R.G schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 00:12:
hmm oke ik ga er mee bezig wat mij opviel ik heb de kb's updates niet en volgens microsoft moet ik dit installeren om esuinstalled te krijgen:
klopt dat?
Geen idee, je haalt een Server OS update aan van 2024? Als je zover achterloopt zal je tussendoor ook eerst een aantal keer opnieuw moeten opstarten om de eerste batch aan updates te installeren. Daarna in Windows Update weer zoeken net zolang je geen nieuwe updates meer zietR.G schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 00:12:
klopt dat?
Welke versie draait die pc?
wat raar.. ik zie nu
In update zie ik dat ik enrolled ben, maar esuinstalled mist dus en 0x3 betekent je krijgt geen esu updates?
Wat voor buggy ellende is dit lol
Kijk dan
Register Waarde Betekenis
ESUEligibility 3 Retail/Consumer-versie – ESU niet beschikbaar
hoe kan ik dan 0x1 hebben bij result.
Dit is slmgr.vbs
Naam: Windows(R), Professional edition
Beschrijving: Windows(R) Operating System, RETAIL channel
Is esu niet consumer?
edit:
ESUEligibility 0x3 (DeviceEnrolled)
ESUEligibilityResult 0x1 (Success)
hmm hoezo krijg ik verschillende info van microsoft wat een 0x3 betekent of nee wacht de Retail/Consumer-versie – ESU niet beschikbaar komt uit chatgpt..
edit2:
de update die ik aangaf kwam ook uit gpt..
en daaruit kwam :
waar is deze update voor? KB5040438
ChatGPT zei:
Heel goede vraag — want KB5040438 is géén gewone beveiligingsupdate, maar een speciale “enablement” update van Microsoft, bedoeld om Extended Security Updates (ESU) mogelijk te maken op Windows 10.
Dit is dus gewoon verzonnen door gpt?
In update zie ik dat ik enrolled ben, maar esuinstalled mist dus en 0x3 betekent je krijgt geen esu updates?
Wat voor buggy ellende is dit lol
Kijk dan
Register Waarde Betekenis
ESUEligibility 3 Retail/Consumer-versie – ESU niet beschikbaar
hoe kan ik dan 0x1 hebben bij result.
Dit is slmgr.vbs
Naam: Windows(R), Professional edition
Beschrijving: Windows(R) Operating System, RETAIL channel
Is esu niet consumer?
edit:
ESUEligibility 0x3 (DeviceEnrolled)
ESUEligibilityResult 0x1 (Success)
hmm hoezo krijg ik verschillende info van microsoft wat een 0x3 betekent of nee wacht de Retail/Consumer-versie – ESU niet beschikbaar komt uit chatgpt..
edit2:
de update die ik aangaf kwam ook uit gpt..
en daaruit kwam :
waar is deze update voor? KB5040438
ChatGPT zei:
Heel goede vraag — want KB5040438 is géén gewone beveiligingsupdate, maar een speciale “enablement” update van Microsoft, bedoeld om Extended Security Updates (ESU) mogelijk te maken op Windows 10.
Dit is dus gewoon verzonnen door gpt?
[ Voor 32% gewijzigd door R.G op 15-10-2025 00:29 ]
Aldus Gemini
Let op: het Tweakers is een discussieforum. Klakkeloos (al hoe goed bedoeld ook) zomaar door AI gegenereerde output copy/pasten haalt de discussie er wel een klein beetje uit en zien we liever niet..
Let op: het Tweakers is een discussieforum. Klakkeloos (al hoe goed bedoeld ook) zomaar door AI gegenereerde output copy/pasten haalt de discussie er wel een klein beetje uit en zien we liever niet..
[ Voor 86% gewijzigd door Question Mark op 15-10-2025 08:03 ]
Ik snap er niks van, maar dat script met -Reset en daarna kon ik via Windows Update gelijk enrollenPendaco schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:53:
[...]

Dank

What the actual f? Gisteren nog een melding dat het beschikbaar zou komen. Nog snel schoonmoeder alle updates laten instaleren voor de zekerheid.
:strip_exif()/f/image/9X59ICpPgsvvUAwvJVRkXybf.jpg?f=fotoalbum_large)
Krijgt ze vervolgens vanochtend te lezen:
:strip_exif()/f/image/e6I8fKbCIB11pDCmlEry7Mna.jpg?f=fotoalbum_large)
Nogmaals de vraag: ze is met een Gmail adres ingelogd op een Microsoft account. Dat het Gmail is en niet Hotmail of Outlook maakt voor het Microsoft account niets uit denk ik?
:strip_exif()/f/image/9X59ICpPgsvvUAwvJVRkXybf.jpg?f=fotoalbum_large)
Krijgt ze vervolgens vanochtend te lezen:
:strip_exif()/f/image/e6I8fKbCIB11pDCmlEry7Mna.jpg?f=fotoalbum_large)
Nogmaals de vraag: ze is met een Gmail adres ingelogd op een Microsoft account. Dat het Gmail is en niet Hotmail of Outlook maakt voor het Microsoft account niets uit denk ik?
[ Voor 48% gewijzigd door JoeZuCK op 15-10-2025 09:01 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
idem hier!Bananenplant schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 07:14:
[...]
Ik snap er niks van, maar dat script met -Reset en daarna kon ik via Windows Update gelijk enrollen.
Dank.

Hi Ha Hopjesvla
Ik ging vanmorgen even checken of in Windows Update settings een ESU knop verschenen was, maar het bericht dat ze binnenkort beschikbaar zouden zijn was zelfs verdwenen. Handig!
Maar goed, aan de rechterkant van het scherm stond een linkje naar:
https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/end-of-support
En als je een stukje naar onder scrollt onder het kopje 'Houd je apparaat veilig', staat een link die een popup in Windows triggert om te enrollen:
[url]ms-settings:windowsupdate-esu?OCID=WEB_EOS_CY25_ESU&source=WEB[/url]
Misschien handig voor anderen!
En als je een stukje naar onder scrollt onder het kopje 'Houd je apparaat veilig', staat een link die een popup in Windows triggert om te enrollen:
Dit was voor ons de gouden tip, hartelijk dank!RWVV schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:27:
Ik ging vanmorgen even checken of in Windows Update settings een ESU knop verschenen was, maar het bericht dat ze binnenkort beschikbaar zouden zijn was zelfs verdwenen. Handig!
Na de eerst vermelde CMD commando's ingevoerd te hebben stond mijn PC in de wachtrij. Vanochtend een update die na installatie de wachtrij melding niet meer liet zien maar wel de melding dat de support was beëindigd. Wat een gedoe!RWVV schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:27:
Maar deze optie via de Microsoft website werkte direct!
Kan de EU niet gewoon Microsoft op het matje roepen om dit voor eens en altijd voor iedereen makkelijk te maken of gewoon volledig automatisch te doen dan geheel onduidelijk tot verstopt handmatig?
Hier hetzelfde, een update met een lange reboot tijd maar verder geen link, kreeg wel de text gisteren dat ik binnenkort een link krijg voor verlening beveiligingsupdates maar deze is nu weg, staat nu je krijgt geenmemphis schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:25:
[...]
Na de eerst vermelde CMD commando's ingevoerd te hebben stond mijn PC in de wachtrij. Vanochtend een update die na installatie de wachtrij melding niet meer liet zien maar wel de melding dat de support was beëindigd. Wat een gedoe!
Maar deze optie via de Microsoft website werkte direct!
Kan de EU niet gewoon Microsoft op het matje roepen om dit voor eens en altijd voor iedereen makkelijk te maken of gewoon volledig automatisch te doen dan geheel onduidelijk tot verstopt handmatig?
beveiligingsupdates meer, lekker vaag weer van Microsoft.
:strip_exif()/f/image/zSDfVHeemdqxhP4HZLE4Jetl.png?f=user_large)
[ Voor 10% gewijzigd door tronmedia op 15-10-2025 18:54 ]
Bedankt voor de link.
[ Voor 120% gewijzigd door tronmedia op 15-10-2025 18:56 ]
Bij mij is de knop vandaag verschenen na de laatste windows update.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Het script van abbodi1406 triggerde BitDefender en deze killde het script
Die aanwijzing/link werkt wel
Na het klikken op die link kreeg ik een foutmelding dat er geen app gekoppeld was ( misschien ooit disabled of verwijderd ), maar via onderstaande werkt het ook !
- Login als admin
- start Run ( Win + R )
- Plak daarin "ms-settings:windowsupdate-esu?OCID=WEB_EOS_CY25_ESU&source=WEB" daarin en druk op [ENTER]
- Volg aanwijzingen en log in met een MS account.
RWVV schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:27:
...
ms-settings:windowsupdate-esu?OCID=WEB_EOS_CY25_ESU&source=WEB
...
Na het klikken op die link kreeg ik een foutmelding dat er geen app gekoppeld was ( misschien ooit disabled of verwijderd ), maar via onderstaande werkt het ook !
- Login als admin
- start Run ( Win + R )
- Plak daarin "ms-settings:windowsupdate-esu?OCID=WEB_EOS_CY25_ESU&source=WEB" daarin en druk op [ENTER]
[ Voor 28% gewijzigd door PsiTweaker op 15-10-2025 15:45 ]
Topper! Dat is hem inderdaad, dat triggert de popup en kon ik me in 1-2-3 inschrijvenRWVV schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:27:
www.youtube.com/DerOllie
Ik wil een esu installeren op een laptop maar de microsoft zegt dat er te veel apparaten zijn, terwijl het er eerst 5 waren en nu 3 en toch blijft de esu beweren dat er te veel apparaten zijn. Wat moet ik doen dat de esu wel geinstalleerd wordt ?
[ Voor 12% gewijzigd door erk op 15-10-2025 17:00 ]
Zou Tweakers deze oplossing niet op de hoofdpagina kunnen zettenRWVV schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:27:
Ik heb alle updates gedaan, maar krijg nergens in beeld dat ik me kan aanmelden voor esu.
Wat doe ik verkeerd?
Wat doe ik verkeerd?
Het aantal oplossingen in dit topic doornemen? de quote in de post voor jouw post staat een werkende oplossing.hello1234567 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:53:
Ik heb alle updates gedaan, maar krijg nergens in beeld dat ik me kan aanmelden voor esu.
Wat doe ik verkeerd?
Nee maakt niet uit, zit zelf ook op gmail.JoeZuCK schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 08:51:
Ik heb het volgende probleem, ik kreeg gewoon AUTOMAGISCH al de link om me in te schrijven voor ESU. Op zich ook logisch, want de pc kan windows 11 niet aan (nou iig niet zonder trucs/omwegen etc). Alleen het inloggen wil niet. Ik ging er vanuit dat het kwam omdat het afgelopen dinsdag wellicht druk zou zijn...maar zelfs nu nog exact hetzelfde.....een prachtige 'oops, something went wrong, it's probably not you but us'. Ben ingelogged via account.microsoft.com......? Enige wat ik nog kan verzinnen en wellicht ergens voorbij zag komen met wat googlen is dat 2fa uit zou kunnen maken? Iemand daar info over?
edit:
Op mijn andere (wel win11 capable) pc kreeg ik met de link...
Voor gemak even de tweaker PsiTweaker geqoute die dit gepost heeft:
Op mijn oudere pc ben ik nu aan het testen met een nieuw admin account... kijken of dat nog uitmaakt (heb alleen lokale accounts en wil dat ook zo houden)
Edit 2:
Het is met een ander account ook gelukt op mijn oudere pc.
Initieel moest ik nogmaals gaan betalen (en tip voor mensen die dit nog niet gedaan hebben, je kan ook ms points inzetten, die had ik voldoende maar initieel deze optie NIET gespot
)
maar na een herstart kon ik idd kiezen om de pc te enrollen.
Met wel een voetnoot.....
Op mijn normale account (waar dus ook de 'oops' melding kwam) houdt ik de melding over ESU, dus die prompt mij om in te loggen. In theorie zou natuurlijk gezien moeten worden dat ik dit op pc niveau al gedaan heb.
Blijf het byzonder vinden dat dit zo uitdagend is. Ik laat het maar even 'synchen' en kijk over paar dagen nog wel eens hoe het ervoor staat. Worst case gebruik ik dan het extra account om in te loggen en mijn updates binnen te harken.
edit:
Op mijn andere (wel win11 capable) pc kreeg ik met de link...
Voor gemak even de tweaker PsiTweaker geqoute die dit gepost heeft:
...inderdaad de esu pop up en kon ik succesvol enrollen!- start Run ( Win + R )
Edit 2:
Het is met een ander account ook gelukt op mijn oudere pc.
Initieel moest ik nogmaals gaan betalen (en tip voor mensen die dit nog niet gedaan hebben, je kan ook ms points inzetten, die had ik voldoende maar initieel deze optie NIET gespot
maar na een herstart kon ik idd kiezen om de pc te enrollen.
Met wel een voetnoot.....
Op mijn normale account (waar dus ook de 'oops' melding kwam) houdt ik de melding over ESU, dus die prompt mij om in te loggen. In theorie zou natuurlijk gezien moeten worden dat ik dit op pc niveau al gedaan heb.
Blijf het byzonder vinden dat dit zo uitdagend is. Ik laat het maar even 'synchen' en kijk over paar dagen nog wel eens hoe het ervoor staat. Worst case gebruik ik dan het extra account om in te loggen en mijn updates binnen te harken.
[ Voor 57% gewijzigd door Sagat op 16-10-2025 12:07 ]
10 second ninja DONE
Wellicht goed om te melden dat de support van Office 2016 en Office 2019 ook per 14-10-2025 beëindigd is. Voor Office LTSC 2021 loopt deze nog door tot 13-10-2026 (zelfde einddatum als Windows 10 met ESU).
Office 2024 lijkt de logische vervanger van 2016/2019, want dat is eenmalig €149 (nog iets goedkoper te vinden in de Pricewatch) en dat is tot de support-einddatum van 9-10-2029 een stuk goedkoper dan een maandelijks betalend Microsoft 365 Personal-abonnement (€99/jaar).
Office 2024 lijkt de logische vervanger van 2016/2019, want dat is eenmalig €149 (nog iets goedkoper te vinden in de Pricewatch) en dat is tot de support-einddatum van 9-10-2029 een stuk goedkoper dan een maandelijks betalend Microsoft 365 Personal-abonnement (€99/jaar).
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Bij die eenmalige aanschaf krijg je alleen niet de volledige apps voor tablets met Android/iOS (en ook geen opslagruimte in OneDrive). Vanaf een x-aantal inch moet je daar een abonnement voor hebben.Railgunner schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:49:
Office maak ik mij minder druk om, heb naast een Free Office ook nog Office 2007 draaien, ik gebruik het alleen voor Excel en Word.
Mijn tablet stond net vrolijk updates te draaien.
Mijn tablet stond net vrolijk updates te draaien.
Dan maar via de webshop van o.a. het AD en deze optie maar gebruiken ??!!Railgunner schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:49:
...
Office 2024 lijkt de logische vervanger van 2016/2019, want dat is eenmalig €149
...
Het AD zal geen MS dealer zijn, maar ik ga er wel vanuit dat ze legale zaken/licenties verkopen. Nu moet men van die cursussen niet te veel verwachten, maar zo is die Office 2024 licentie wel stukken goedkoper !!
Ik kreeg de ESU-optie te zien door 'Mijn apparaat zoeken' aan te zetten.
Windows ( en Microsoft's ) wegen zijn ondoorgrondelijk en vele wegen leiden naar Rome, maar volgens MS is er maar 1 de juisteP-Rock schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:06:
Ik kreeg de ESU-optie te zien door 'Mijn apparaat zoeken' aan te zetten.

Was een tip van een Reddit-gebruiker. Ik was al bang dat ik in het register zou moeten gaan klooien, maar na het aanzetten van 'Mijn apparaat zoeken' kreeg ik de optie tot verlengen gelijk te zien.PsiTweaker schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:09:
[...]
Windows ( en Microsoft's ) wegen zijn ondoorgrondelijk en vele wegen leiden naar Rome, maar volgens MS is er maar 1 de juiste.
Held! Dit werkte uitstekend op beide apparaten hier die maar geen ESU aankondiging in Windows Update kregenRWVV schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:27:
Ik heb mijn lokale account omgezet naar een Microsoftaccount en ik krijg het scherm om in te schrijven wel te zien, maar nergens is er een gratis optie tenzij ik backups via OneDrive inschakel
. Anders €32 betalen. Regio en tijdzone van zowel mijn Microsoftaccount als Windows staan op Nederlands.
Zomaar scripts van GitHub draaien met adminrechten lijkt me echter niet zo'n heel fijn idee. Zijn er nog andere manieren om de gratis verlenging tevoorschijn te krijgen?

Zomaar scripts van GitHub draaien met adminrechten lijkt me echter niet zo'n heel fijn idee. Zijn er nog andere manieren om de gratis verlenging tevoorschijn te krijgen?
Er is geen gratis optie (meer). Het is of betalen met data of met euro's/punten.Denoiser schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:37:
Ik heb mijn lokale account omgezet naar een Microsoftaccount en ik krijg het scherm om in te schrijven wel te zien, maar nergens is er een gratis optie tenzij ik backups via OneDrive inschakel. Anders €32 betalen. Regio en tijdzone van zowel mijn Microsoftaccount als Windows staan op Nederlands.
De enige gratis optie was met het draaien van scriptje voor bepaalde datum.
Vanmiddag nog 5 machines aangemeld via deze link https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/end-of-support 'Houd je apparaat veilig', een nieuw Microsoft account aangemaakt en gratis aanmelden ( optie 1 ) , bij herstart kreeg ik wel een venster "Gegevens met een Microsoft-account te synchroniseren ? "ik heb op Nee gedrukt vervolgens een vraag over Backup, ook hierbij op Nee gedrukt, verder geen melding meer hierover, we gaan het zien of ik Back-up alsnog moet aanzetten.Denoiser schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:37:
Ik heb mijn lokale account omgezet naar een Microsoftaccount en ik krijg het scherm om in te schrijven wel te zien, maar nergens is er een gratis optie tenzij ik backups via OneDrive inschakel. Anders €32 betalen. Regio en tijdzone van zowel mijn Microsoftaccount als Windows staan op Nederlands.
" je pc is ingeschreven voor uitgebreide beveiliging " blijft tot nu toe staan.
[ Voor 4% gewijzigd door tronmedia op 16-10-2025 15:55 ]
Neem aan dat je al bestaande accounts had, zou je eens willen kijken of je daar ook de melding krijgt dat de pc ingeschreven is? Ik krijg het dus niet bij mijn normale account, wel bij het 'aankoop' account.tronmedia schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:48:
[...]
Vanmiddag nog 5 machines aangemeld via deze link https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/end-of-support 'Houd je apparaat veilig', een nieuw Microsoft account aangemaakt en gratis aanmelden ( optie 1 ) , bij herstart kreeg ik wel een venster "Gegevens met een Microsoft-account te synchroniseren ? "ik heb op Nee gedrukt vervolgens een vraag over Backup, ook hierbij op Nee gedrukt, verder geen melding meer hierover, we gaan het zien of ik Back-up alsnog moet aanzetten.
10 second ninja DONE
Je bent niet helemaal up-to-dateJBplap schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:41:
[...]
Er is geen gratis optie (meer). Het is of betalen met data of met euro's/punten.
De enige gratis optie was met het draaien van scriptje voor bepaalde datum.
nieuws: Microsoft schrapt eisen voor gratis extra jaar Windows 10-support in ...
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Die link opent bij mij hetzelfde scherm met de optie om te betalen of Microsoft punten in te leveren (die heb ik niet voldoende) of als ik Backup inschakel, maar niet de gratis ondersteuning zonder verdere voorwaarden. Op een andere laptop gaat het ook mis, daar verschijnt een generieke foutmelding. Op beide laptops staan uiteraard wel legale en geactiveerde versies van Windows 10.tronmedia schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:48:
[...]
Vanmiddag nog 5 machines aangemeld via deze link https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/end-of-support 'Houd je apparaat veilig', een nieuw Microsoft account aangemaakt en gratis aanmelden ( optie 1 ) , bij herstart kreeg ik wel een venster "Gegevens met een Microsoft-account te synchroniseren ? "ik heb op Nee gedrukt vervolgens een vraag over Backup, ook hierbij op Nee gedrukt, verder geen melding meer hierover, we gaan het zien of ik Back-up alsnog moet aanzetten.
Afijn, Windows gebruik ik maar zeer zelden want ik ben al heel lang over op Linux. Dit soort kinderachtig gedoe van Microsoft (het expres moeilijk maken voor mensen om hun jaar gratis updates te krijgen) maakt weer eens duidelijk waarom. Tijd om nu volledig afscheid te nemen en het niet nog een jaar uit te stellen.
Ik kan me nu wel inschrijven, maar als ik vervolgens klik op "nu inschrijven" verschijnt de melding ESU-inschrijving binnenkort beschikbaar. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Mijn instellingen staan op Nederland.
Mijn instellingen staan op Nederland.
[ Voor 9% gewijzigd door AvEB op 16-10-2025 19:57 ]