• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

R.G schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 03:12:
Dit Is dus je Microsoft account wat staat daaroop op een Microsoft account?

1) Je persoonlijke details
2) Je aankopen
3) Je mails
4) Je browsing history
5) Als je geen OneDrive instelt dan niet je fotos en videos en valt dat mee?
Niets op het internet is gratis, je betaalt altijd wel ergens mee. Ik snap de angst maar is het echt zo erg zoals je het voorstelt? Ook denk je afgeschermd te zijn wordt je nog steeds gevolgd en data van je opgeslagen zoals IP adressen, locaties met je telefoon, cookies, Facebook pixel etc etc etc.

Maar OK:

1) die staan ook in het telefoonboek als ook vast wel bij andere bedrijven waar je online iets gekocht hebt.

2) die staan ook bij andere bedrijven waar je online koopt. Of koop je echt niets online?

3) Huh? Ik gebruik helemaal geen Microsoft mail dus mijn mail kan daar zeker niet staan. En als je wel een Hotmail gebruikt staat het al bij Microsoft op de server.

4) Heel eng ja, kon je wel eens mee afgeperst worden......

5) Onedrive kan je instellen zoals je het wilt en nee, je hoeft het niet te gebruiken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-11 23:56
Sagat schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 16:22:
[...]

Neem aan dat je al bestaande accounts had, zou je eens willen kijken of je daar ook de melding krijgt dat de pc ingeschreven is? Ik krijg het dus niet bij mijn normale account, wel bij het 'aankoop' account.
Bij alle de 5 machines heb ik een nieuw ( voorheen lokaal ) Microsoft account aangemaakt ( outlook.com ) ik kreeg dan 2 opties, gratis of betalen, nu blijkt dat bij gebruikers ( althans een deel ) die al een bestaand Microsoft account hebben er problemen ontstaan bij het aanmelden.

Deze morgen nog 1 machine aangemeld, hier heb ik wel bestaand Microsoft account maar ik heb deze niet gebruikt, vervolgens een nieuw Microsoft account aangemaakt ( ook onder outlook.com ) en deze gebruikt, hierbij weer 2 opties namelijk gratis ( wat al staat aangevinkt ) of betalen, verder geen problemen met het aanmelden, het was binnen een paar minuten gedaan , ik heb dit gedaan bij zowel Windows 10 Home als Pro.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:07

Major_ton

Shoot!

Wat ik ook doe, ik blijf op de volgende 'Oops' melding hangen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-oayhYmpUH7e-Mkso7IledXVa0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/giWImjQBL0oFDeqwGQIufBOx.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit ook een kwestie van geduld of doe ik iets fout? Ik ben gewoon aangemeld met mijn MS account en alle updates zijn uitgevoerd. Nu is dit voor een eigen laptop die ik verder amper gebruik, maar morgen ga ik mijn vader helpen met zijn laptop. Ik hoop niet dat ik tegen dezelfde melding aanloop.

Some infinities are bigger than others.

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:10
Major_ton schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:59:
Wat ik ook doe, ik blijf op de volgende 'Oops' melding hangen;

[Afbeelding]

Is dit ook een kwestie van geduld of doe ik iets fout? Ik ben gewoon aangemeld met mijn MS account en alle updates zijn uitgevoerd. Nu is dit voor een eigen laptop die ik verder amper gebruik, maar morgen ga ik mijn vader helpen met zijn laptop. Ik hoop niet dat ik tegen dezelfde melding aanloop.
Ik zit ook in precies hetzelde schuitje, ik heb nog ergens een pctje draaien met Windows 10 en heb daarvoor precies hetzelde. Ook ik moet bij iemand anders helpen, maar krijg het bij mezelf nog niet voor elkaar. Ik heb alles gedaan wat ik heb gelezen behalve wijziging in mijn register. (voor mij geen probleem, maar lijkt me niet de procedure zoals Microsoft het bedoelt heeft)
Afgelopen dagen al tientallen keer op enroll geklikt, maar blijf dezelfde melding krijgen.

• Newy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-11 19:21

Newy

is het nog steeds Zat

Bij mij werkte dit:
https://github.com/abbodi1406/ConsumerESU
Consumer_ESU_Enrollment_run.cmd -Reset
Als Admin uitgevoerd.

• tronmedia
Vandaag 1 machine ( Dell optiplex 2015 ) die al was aangemeld voor een enroll een schone Windows 10 install gedaan ( met een Windows 10 ISO van augustus 2025 ), eerst een lokaal account aangemaakt vervolgens alle updates gedownload, ( geen enroll link bij venster updates ) via https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/end-of-support ( pop-up Microsoft venster) een nieuw Microsoft account aangemaakt en vervolgens aangemeld, venster met 2 opties 'gratis' of 'betalen' komt te voorschijn, verder geen problemen met het aanmelden, ik weet niet hoe Microsoft aanmeldingen verwerkt, alleen via een Microsoft account of samen met het computer ID.

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:10
Newy schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:21:
Bij mij werkte dit:
https://github.com/abbodi1406/ConsumerESU
Als Admin uitgevoerd.
Been there done that, kreeg wel een foutmelding met iets als MFA. Zal hem nog eens draaien om de exacte melding hier te kunnen plaatsen.

Onderstaande de foutmelding die ik krijg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Disable EEA_REGION_POLICY_CHECK features ...

Evaluate ESU Eligibility state ...
Eligibility Status: Eligible
Eligibility Result: SUCCESS

Obtain MSA Token ...
Operation Failed.

Enrollment is not possible without MSA Token.

Press Enter to exit:

[ Voor 29% gewijzigd door Goof2000 op 17-10-2025 21:37 . Reden: foutmelding toegevoegd ]

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Goof2000 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:33:
[...]

Been there done that, kreeg wel een foutmelding met iets als MFA. Zal hem nog eens draaien om de exacte melding hier te kunnen plaatsen.

Onderstaande de foutmelding die ik krijg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

Eligibility Status: Eligible
Eligibility Result: SUCCESS

Obtain MSA Token ...
Operation Failed.

Enrollment is not possible without MSA Token.

Press Enter to exit:
MS die het je bewust moeilijk maakt om tóch een Win11 computer te kopen of zijn wij gewoon niet snugger genoeg / te ongeduldig? Ik krijg het echt niet voor elkaar. Hoe moeilijk kan het zijn?

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04:24

R.G

even een recap:

Wat moet je doen voor een local account ?

Dus je hebt een windows 10 pc met laatste update en daarop draai je alleen een local account als admin.

Heb je dan een script nodig?

Ik heb even getest om alleen in te loggen op windows store als ik dan de update link gebruik dan opent de inschrijving, dan krijg ik de keuze:

betaal 31,99 of login met een microsoft account en blijf ingelogd voor updates.
2 keuzes dus. ik had gehoopt dat ingelogd zijn met windows store app voldoende is, maar blijkbaar niet..

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Bij de laptop voor mijn vader dacht ik dat ik er was, maar dan helemaal op het op einde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/matCAInrqBVfgphhYKjg5Dn2T3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dyqQi6lF6oHT0vPjFJPqrv21.jpg?f=fotoalbum_large

Echt, f*ck you Microsoft :(

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Even opnieuw opstarten en het werkt wel 8)7 Nog steeds, f*ck you Microsoft. Wat een gehannes.

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:22

Sagat

Is pappa x2!

Voor de ' oop's mensen (en ik neem aan dat de post boven mij de nl versie hiervan is), probeer een nieuw admin account aan te maken, daarmee lukte het bij mij wel. (zie ook mijn vorige posts hier).

[ Voor 15% gewijzigd door Sagat op 18-10-2025 11:00 ]

10 second ninja DONE

• tronmedia
Major_ton schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 10:54:
Bij de laptop voor mijn vader dacht ik dat ik er was, maar dan helemaal op het op einde:

[Afbeelding]

Echt, f*ck you Microsoft :(
Mooi dat het uiteindelijk toch nog is gelukt :)

Microsoft die gebruikers pest, je verwacht het niet, dit was bij Windows 10 al zo maar bij Windows 11 gaat Microsoft nog een stapje verder, Windows XP was echt het laatste besturingssysteem wat voor de gebruiker was ingericht, gelukkig is er nog Linux, al is het niet de heilige graal maar zeker een goed alternatief als je niet vast zit aan Microsoft producten.

• cirs
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-10 21:13
Beste lezers, wie kan mij helpen?
Ik probeer de ESU te krijgen, maar het lukt niet.

Op 14 okt heb ik het programmatje gerund van Abodi. Volgens mij die v.0.05.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWTrGa9OKjr8YW-CV32YXSqul-s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3pH143J4orUX0sy9uHWYzTwS.png?f=fotoalbum_large

Het enige wat gebeurde was, dat ik kon klikken op nu inschrijven.

Maar als ik daarop klik krijg ik: dat de updates in mijn regio er nog niet zijn.

Uiteindelijk op 14 oktober de updates nog binnengehaald. Maar er gebeurde niets, ook niet als ik inlogde met een Microsoft account.

Ik heb de tip ook al geprobeerd om te klikken op de link bij houd je apparaat veilig

maar ook daar krijg ik weer hetzelfde venster: Dat de updates in mijn regio nog niet beschikbaar zijn.

Ik ben bang dat ik doordat ik dat script van Abodi heb gedraaid misschien iets verkeerds ingesteld heb. Ik heb vervolgens ook geprobeerd om die versie 0.0.6 te runnen maar dan krijg ik een foutmelding. Dus die runt hij niet.
Wie kan mij helpen? Dit gaat me helaas boven de pet.

Ik heb ook dit allemaal proberen te doen met een Microsoft Account, maar het blijft hetzelfde.

Moet ik gewoon rustig afwachten tot de melding anders wordt?

Ik ben nu ook huiverig geworden voor scripts draaien.

Klopt het dat als je in je Powershell geschiedenis kijkt en je ziet Event ID 4103 staan dat het script volledig is gedraaid, en zolang dat er niet staat (en ook geen ID600, ID800) dat het niet volledig is gedraaid?
Ik zie namelijk alleen maar die 4103 staan, en verder wel 4104 maar nooit meer 4103.
Betekent dat dus dat ik alleen die v.0.0.5 volledig heb gedraaid en de rest niet?

In het register staat een 2 bij ESU eligiblity en een 1 bij Eligibilityresult

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Dank je wel alvast.

[ Voor 2% gewijzigd door cirs op 18-10-2025 15:12 . Reden: aanvulling info ]

• memphis
  • Nu online

memphis

Heb je het topic doorgenomen? Een paar posts terug staat een link naar een Microsoft pagina waarop als je verder naar beneden scrolt gewoon een linkje kunt klikken om je PC in de ESU te krijgen mits je voldoet aan de eisen van een MS account en de 22H2 update..

• cirs
Ja, ik heb het topic gelezen en dat heb ik ook geprobeerd.
Dat bedoelde ik met "Ik heb de tip ook al geprobeerd om te klikken op de link bij houd je apparaat veilig"
Dan opent het venster, zegt hij even geduld, en dan verschijnt de mededeling dat het in mijn regio nog niet is.

Ik vraag me af of ik die registerkeys moet aanpassen? Naar nummer 3? Maar weet niet of dat kan en aan te raden is?

[ Voor 26% gewijzigd door cirs op 18-10-2025 16:06 ]

• tronmedia
cirs schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:03:
Dat bedoelde ik met "Ik heb de tip ook al geprobeerd om te klikken op de link bij houd je apparaat veilig"
Dan opent het venster, zegt hij even geduld, en dan verschijnt de mededeling dat het in mijn regio nog niet is.

Ik vraag me af of ik die registerkeys moet aanpassen? Naar nummer 3? Maar weet niet of dat kan en aan te raden is?
Laat de registerkeys maar op default staan en geen veranderingen aanbrengen, volg zoals hierboven staat beschreven https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/end-of-support scrollt onder het kopje 'Houd je apparaat veilig', veranderingen aanbrengen in het register is altijd een risico dat je later niet meer weet wat de veranderingen zijn als je dit niet opschrijft, zo loop je tegen problemen aan, als je er echt niet meer uitkomt dan is waarschijnlijk een schone install de laatste optie of een systeemherstelpunt van een paar weken terug proberen.

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:21

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

cirs schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:03:

Ja idd niet verstanding om met registerkeys te klooien..

Vraag 1 is; heb je het script de eerste keer gedraaid terwijl je alleen met een lokaal account was ingelogd? Zo lees ik het wel iig.

Je kunt hetzelfde script gebruiken m.b.v. de -Reset parameter om de wijzigingen ervan weer ongedaan te maken. Sowieso niet perse handig om de Powershell optie te gebruiken als je niet weet wat je doet. Gebruik gewoon de CMD variant.

- Open een CMD window als admin (klik op windows toets en typ cmd, resultaat Opdrachtprompt rechts klikken en als Administrator uitvoeren)
- Navigeer naar de map van het script (staat die niet op C: typ dan eerst de letter van de goede schijf bijv. D: en cd naar de directory bijv. cd D:\Gebruikers\<je gebruikersnaam>\Bureaublad\ConsumerESU-master. Als je het niet wilt overtypen klik je in de Verkenner bovenin op de adresbalk met rechts op Adres kopiëren, wanneer je in de map van het script zit.
- draai Consumer_ESU_Enrollment_run.cmd -Reset

Dat zorgt er iig voor dat je die wijzigingen ongedaan maakt en weer terug bent waar je begon.

Log daarna in met een MS account op je profiel (omzetten van lokaal naar MS account). Bij Windows update zou de link zichtbaar moeten zijn. Zo niet (ook niet na herstarten), plak dan:
code:
1
ms-settings:windowsupdate-esu?OCID=WEB_EOS_CY25_ESU&source=WEB

in een browser window. Dit is wat voor anderen op de vorige pagina's al werkte.

Andere optie is om het via de MS Store te doen. Open Store, login met MS account, draai nu weer hetzelfde script van abbodi1406 maar dit keer met Consumer_ESU_Enrollment_run.cmd -Store -Proceed

[ Voor 9% gewijzigd door Pendaco op 18-10-2025 18:02 ]

• cirs
Hoi Pendaco,

Vraag 1: ik heb het idd gedraaid toen ik alleen met een lokaal account was ingelogd.

Jullie hebben gelijk. Ik had dit ook niet zo moeten doen.

Even voor de zekerheid:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_34uZbvEIaMz82iSnkwlyKpu05k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tM9y3TZyr7lPsTtkWlptAnP3.png?f=user_large

zo ziet het eruit, en dan typ ik in het CMD venster:
C:\WINDOWS\system32>cd D:\Documenten\Downloads\Consumer_ESU_Enrollment-v0.0.5\ConsumerESU
(en dan enter)?.

Als dat me lukt, dan lukken de volgende stappen ook.
Sorry voor de onervarenheid. Dit was echt eens maar nooit weer.
Bij het runnen van het script heb ik rechtermuisknop gedaan, volgens mij bij de file Consumer ESU enrollment run.

[ Voor 3% gewijzigd door cirs op 18-10-2025 18:51 ]

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:21

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Als het op je D: schijf staat typ dan eerst D: en enter. Daarmee wissel je naar de goede schijf.

Dan pas het cd comando met het volledige pad naar de map.

En als 3de stap het commando Consumer_ESU_Enrollment_run.cmd -Reset

Met bovenstaande reset je dus alleen de status van het script. De daadwerkelijke enrollment moet je dan daarna nog uitvoeren via een van de eerder beschreven methodes.

[ Voor 75% gewijzigd door Pendaco op 18-10-2025 19:46 ]

• cirs
Duizendmaal dank, het is gelukt!!

En nog even voor de zekerheid, ik heb nu dan ook dat script ongedaan gemaakt, dus daar hoef ik me ook geen zorgen meer om te maken?

• R.G

R.G

cirs schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 18:49:
Hoi Pendaco,

Vraag 1: ik heb het idd gedraaid toen ik alleen met een lokaal account was ingelogd.

Jullie hebben gelijk. Ik had dit ook niet zo moeten doen.

Even voor de zekerheid:[Afbeelding]

zo ziet het eruit, en dan typ ik in het CMD venster:
C:\WINDOWS\system32>cd D:\Documenten\Downloads\Consumer_ESU_Enrollment-v0.0.5\ConsumerESU
(en dan enter)?.

Als dat me lukt, dan lukken de volgende stappen ook.
Sorry voor de onervarenheid. Dit was echt eens maar nooit weer.
Bij het runnen van het script heb ik rechtermuisknop gedaan, volgens mij bij de file Consumer ESU enrollment run.
Bijzonder ik krijg daar een consumer dll niet gevonden is waardoor script stopt.

Heeft Microsoft dit net gepatched?

Ik deed het store command

• Mberg12
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-10 18:33
Tot gisteren ook de hele tijd de pop up dat het programma in mijn regio nog niet beschikbaar was, toen werd er toch ineens nog een update geïnstalleerd (alhoewel ik al 2 dagen ervoor helemaal bij bij was en er bij Windows Update in rode letters stond dat ik geen updates meer kreeg).
Na installeren van die update werkte het ineens wel en kon ik me gewoon aanmelden via de link

• R.G

R.G

ik ga het zo eens proberen.

p.v.a:

1. laatste updates ophalen
2. in store inloggen met microsoft account
3. script draaien met -store
4. uitloggen uit de store
5. om de maand even inloggen in de store.

Zou moeten werken?

Dan moet ik zien je bent ingeschreven?

Hoe erg is het om gewoon een microsoft account te maken en in te loggen op de gehele pc een account dat ik dan alleen gebruik voor het activeren van pc's?

Dus stel 20 pcs in huis overal met dat account inloggen voor esu only?

• R.G

R.G

update:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
\Consumer_ESU_Enrollment.ps1 -Store -Proceed

Enable Consumer ESU feature ...

Eligibility Status: Ineligible

Eligibility status is not supported for enrollment.

[ Voor 5% gewijzigd door R.G op 22-10-2025 00:57 ]

• R.G

R.G

ESUEligibility (HKCU) : Not Eligible - Controleer Windows-editie en vereiste updates.
ESUEligibilityResult (HKCU) : Onbekend (Waarde: 12) - Raadpleeg Microsoft-documentatie.
ESUInstalled (HKCU) : Niet aanwezig / Onbekend

• AnonEntropy
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 24-10 01:56
Ben in de war nu, via het script gedaan zegt het dat ik enrolled ben voor ESU. Ik had the zelfde probleem dat het niet beschikbaar is in mijn regio. Maar nu krijg ik twee andere meldingen. Windows Update page zegt dat ik het heb, maar Microsoft zegt het niet beschikbaar is in mijn regio.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mrQZd45b/image.png

Ik heb ingelogd via the microsoft store( nieuw account gemaakt want ik heb de script op okt12 op local gerunt), and had nogsteeds het zelfde probleem dus heb ik het commando gerunt:

Geeft aan dat "ESU Enrolment is Coming Soon" melding alweer.

Heb ook geprobeerd met de script:
Consumer_ESU_Enrollment_run.cmd -Remove
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fyY6sWYS/image.png

En dit is hoe het eruit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MGhPG260/image.png

Toen heb ik deze commando gerunt:
Consumer_ESU_Enrollment_run.cmd -Store -Proceed

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/KYqK7xkf/image.png

En nu geeft het aan dat ik enrolled ben maar ik ben niet zeker of dat het gelukt is dus ik wilde het checken via ms-settings:windowsupdate-esu?OCID=WEB_EOS_CY25_ESU&source=WEB

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PqxJ593q/image.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zDnz8qzs/image.png
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/qq0dzCJQ/image.png

Wat moet ik nu geloven?? Ben ik nu well ESU of niet??
Heb the script page gecheckt en het geeft aan dat je dit moet doen als het gelukt is maar ik weet nu niet zeker..

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DyZM5cMm/image.png

Hoe kan ik checked of dat ik echt ESU heb?

Heb slmgr.vbs /dlv rerunt:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ht5FB5HS/image.png

En: reg.exe query "HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\ConsumerESU"
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/W4z2mrPh/image.png

• R.G

R.G

AnonEntropy schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 23:12:
Ben in de war nu, via het script gedaan zegt het dat ik enrolled ben voor ESU. Ik had the zelfde probleem dat het niet beschikbaar is in mijn regio. Maar nu krijg ik twee andere meldingen. Windows Update page zegt dat ik het heb, maar Microsoft zegt het niet beschikbaar is in mijn regio.

[Afbeelding]

Ik heb ingelogd via the microsoft store( nieuw account gemaakt want ik heb de script op okt12 op local gerunt), and had nogsteeds het zelfde probleem dus heb ik het commando gerunt:

Geeft aan dat "ESU Enrolment is Coming Soon" melding alweer.

Heb ook geprobeerd met de script:
Consumer_ESU_Enrollment_run.cmd -Remove
[Afbeelding]

En dit is hoe het eruit ziet:
[Afbeelding]

Toen heb ik deze commando gerunt:
Consumer_ESU_Enrollment_run.cmd -Store -Proceed

[Afbeelding]

En nu geeft het aan dat ik enrolled ben maar ik ben niet zeker of dat het gelukt is dus ik wilde het checken via ms-settings:windowsupdate-esu?OCID=WEB_EOS_CY25_ESU&source=WEB

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wat moet ik nu geloven?? Ben ik nu well ESU of niet??
Heb the script page gecheckt en het geeft aan dat je dit moet doen als het gelukt is maar ik weet nu niet zeker..

[Afbeelding]

Hoe kan ik checked of dat ik echt ESU heb?

Heb slmgr.vbs /dlv rerunt:
[Afbeelding]

En: reg.exe query "HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\ConsumerESU"
[Afbeelding]
Je hebt esu ja

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is MS niet van plan dit te fixen?

• Larana
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 02-11 18:33
Kan iemand mij wellicht helpen?

De dagen voor 14-10 stond er dat verlenging binnenkort beschikbaar zou zijn. Nu is deze melding verdwenen na die datum en is er nog steeds geen optie voor de verlenging. Updates draaien niet meer en als ik deze alsnog handmatig zoek kom ik ook niet verder. Ik begrijp niet waarom het niet beschikbaar is, terwijl dit wel werd aangegeven? Ik ben niet technisch dus zelf dit installeren wat hier wordt beschreven gaat niet lukken. Kan het zijn dat de optie nog verschijnt? Herkent iemand dit?

• memphis
  • Nu online

memphis

Larana schreef op zondag 2 november 2025 @ 10:03:
Kan iemand mij wellicht helpen?

De dagen voor 14-10 stond er dat verlenging binnenkort beschikbaar zou zijn. Nu is deze melding verdwenen na die datum en is er nog steeds geen optie voor de verlenging. Updates draaien niet meer en als ik deze alsnog handmatig zoek kom ik ook niet verder. Ik begrijp niet waarom het niet beschikbaar is, terwijl dit wel werd aangegeven? Ik ben niet technisch dus zelf dit installeren wat hier wordt beschreven gaat niet lukken. Kan het zijn dat de optie nog verschijnt? Herkent iemand dit?
In dit topic is deze post te vinden: RWVV in "Geen ESU mogelijkheid bij mijn Windows 10?"

Dat lijkt voor de meeste goed te werken.

• Larana
Dank voor je snelle reactie.

Heb ik gelezen, maar kon er niet uit opmaken of iemand alsnog dit normaal kon installeren zonder die handelingen die mij helaas niet gaan lukken.

• memphis
  • Nu online

memphis

Larana schreef op zondag 2 november 2025 @ 11:06:
Dank voor je snelle reactie.

Heb ik gelezen, maar kon er niet uit opmaken of iemand alsnog dit normaal kon installeren zonder die handelingen die mij helaas niet gaan lukken.
Gewoon op het aangegeven linkje klikken en scrol naar dit deel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sST5GxsYzjZMMEWk9fK1ShfMexk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gr6UygIw1L191x2kZw0GRalb.jpg?f=fotoalbum_large

Klik op dat linkje en volg de rest, in een paar tellen klaar.

• Larana
Maar dat is dus het punt; die link is er niet.
“houdt je apparaat veilig” staat nergens…

• Myliobatis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:46
Larana schreef op zondag 2 november 2025 @ 12:57:
Maar dat is dus het punt; die link is er niet.
“houdt je apparaat veilig” staat nergens…
Op deze pagina:
https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/end-of-support

Doorscrollen tot je dit ziet en klikken op de link "Ontvang uitgebreide beveiligingsupdates":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VsalXsQs7lQQb492HfJEVegAAJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qP4VnjQdvTup80hGK1ToVBqX.jpg?f=fotoalbum_large

Dan zou het scherm voor registratie moeten openen

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
code:
1
via Start - Run (Win+R) of in een browser plakken werkt ook.

Een MS account is wel nodig. Moest er pas een maken en OMG wat was de captcha irritant.

[ Voor 55% gewijzigd door Olaf van der Spek op 02-11-2025 16:10 ]

• Larana
Myliobatis schreef op zondag 2 november 2025 @ 13:27:
[...]

Op deze pagina:
https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/end-of-support

Doorscrollen tot je dit ziet en klikken op de link "Ontvang uitgebreide beveiligingsupdates":
[Afbeelding]

Dan zou het scherm voor registratie moeten openen
Dit is gelukt. Ontzettend bedankt voor je hulp!
Pagina: 1 2 3 Laatste