Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:31

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

R.G schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 03:12:
Dit Is dus je Microsoft account wat staat daaroop op een Microsoft account?

1) Je persoonlijke details
2) Je aankopen
3) Je mails
4) Je browsing history
5) Als je geen OneDrive instelt dan niet je fotos en videos en valt dat mee?
Niets op het internet is gratis, je betaalt altijd wel ergens mee. Ik snap de angst maar is het echt zo erg zoals je het voorstelt? Ook denk je afgeschermd te zijn wordt je nog steeds gevolgd en data van je opgeslagen zoals IP adressen, locaties met je telefoon, cookies, Facebook pixel etc etc etc.

Maar OK:

1) die staan ook in het telefoonboek als ook vast wel bij andere bedrijven waar je online iets gekocht hebt.

2) die staan ook bij andere bedrijven waar je online koopt. Of koop je echt niets online?

3) Huh? Ik gebruik helemaal geen Microsoft mail dus mijn mail kan daar zeker niet staan. En als je wel een Hotmail gebruikt staat het al bij Microsoft op de server.

4) Heel eng ja, kon je wel eens mee afgeperst worden......

5) Onedrive kan je instellen zoals je het wilt en nee, je hoeft het niet te gebruiken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:07
Sagat schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 16:22:
[...]

Neem aan dat je al bestaande accounts had, zou je eens willen kijken of je daar ook de melding krijgt dat de pc ingeschreven is? Ik krijg het dus niet bij mijn normale account, wel bij het 'aankoop' account.
Bij alle de 5 machines heb ik een nieuw ( voorheen lokaal ) Microsoft account aangemaakt ( outlook.com ) ik kreeg dan 2 opties, gratis of betalen, nu blijkt dat bij gebruikers ( althans een deel ) die al een bestaand Microsoft account hebben er problemen ontstaan bij het aanmelden.

Deze morgen nog 1 machine aangemeld, hier heb ik wel bestaand Microsoft account maar ik heb deze niet gebruikt, vervolgens een nieuw Microsoft account aangemaakt ( ook onder outlook.com ) en deze gebruikt, hierbij weer 2 opties namelijk gratis ( wat al staat aangevinkt ) of betalen, verder geen problemen met het aanmelden, het was binnen een paar minuten gedaan , ik heb dit gedaan bij zowel Windows 10 Home als Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:44

Major_ton

Shoot!

Wat ik ook doe, ik blijf op de volgende 'Oops' melding hangen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-oayhYmpUH7e-Mkso7IledXVa0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/giWImjQBL0oFDeqwGQIufBOx.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit ook een kwestie van geduld of doe ik iets fout? Ik ben gewoon aangemeld met mijn MS account en alle updates zijn uitgevoerd. Nu is dit voor een eigen laptop die ik verder amper gebruik, maar morgen ga ik mijn vader helpen met zijn laptop. Ik hoop niet dat ik tegen dezelfde melding aanloop.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
Major_ton schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:59:
Wat ik ook doe, ik blijf op de volgende 'Oops' melding hangen;

[Afbeelding]

Is dit ook een kwestie van geduld of doe ik iets fout? Ik ben gewoon aangemeld met mijn MS account en alle updates zijn uitgevoerd. Nu is dit voor een eigen laptop die ik verder amper gebruik, maar morgen ga ik mijn vader helpen met zijn laptop. Ik hoop niet dat ik tegen dezelfde melding aanloop.
Ik zit ook in precies hetzelde schuitje, ik heb nog ergens een pctje draaien met Windows 10 en heb daarvoor precies hetzelde. Ook ik moet bij iemand anders helpen, maar krijg het bij mezelf nog niet voor elkaar. Ik heb alles gedaan wat ik heb gelezen behalve wijziging in mijn register. (voor mij geen probleem, maar lijkt me niet de procedure zoals Microsoft het bedoelt heeft)
Afgelopen dagen al tientallen keer op enroll geklikt, maar blijf dezelfde melding krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:21

Newy

is het nog steeds Zat

Bij mij werkte dit:
https://github.com/abbodi1406/ConsumerESU
Consumer_ESU_Enrollment_run.cmd -Reset
Als Admin uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tronmedia
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:07
Vandaag 1 machine ( Dell optiplex 2015 ) die al was aangemeld voor een enroll een schone Windows 10 install gedaan ( met een Windows 10 ISO van augustus 2025 ), eerst een lokaal account aangemaakt vervolgens alle updates gedownload, ( geen enroll link bij venster updates ) via https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/end-of-support ( pop-up Microsoft venster) een nieuw Microsoft account aangemaakt en vervolgens aangemeld, venster met 2 opties 'gratis' of 'betalen' komt te voorschijn, verder geen problemen met het aanmelden, ik weet niet hoe Microsoft aanmeldingen verwerkt, alleen via een Microsoft account of samen met het computer ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
Newy schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:21:
Bij mij werkte dit:
https://github.com/abbodi1406/ConsumerESU
Consumer_ESU_Enrollment_run.cmd -Reset
Als Admin uitgevoerd.
Been there done that, kreeg wel een foutmelding met iets als MFA. Zal hem nog eens draaien om de exacte melding hier te kunnen plaatsen.

Onderstaande de foutmelding die ik krijg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Disable EEA_REGION_POLICY_CHECK features ...

Evaluate ESU Eligibility state ...
Eligibility Status: Eligible
Eligibility Result: SUCCESS

Obtain MSA Token ...
Operation Failed.

Enrollment is not possible without MSA Token.

Press Enter to exit:

[ Voor 29% gewijzigd door Goof2000 op 17-10-2025 21:37 . Reden: foutmelding toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:44

Major_ton

Shoot!

Goof2000 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:33:
[...]

Been there done that, kreeg wel een foutmelding met iets als MFA. Zal hem nog eens draaien om de exacte melding hier te kunnen plaatsen.

Onderstaande de foutmelding die ik krijg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Disable EEA_REGION_POLICY_CHECK features ...

Evaluate ESU Eligibility state ...
Eligibility Status: Eligible
Eligibility Result: SUCCESS

Obtain MSA Token ...
Operation Failed.

Enrollment is not possible without MSA Token.

Press Enter to exit:
MS die het je bewust moeilijk maakt om tóch een Win11 computer te kopen of zijn wij gewoon niet snugger genoeg / te ongeduldig? Ik krijg het echt niet voor elkaar. Hoe moeilijk kan het zijn?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:30

R.G

even een recap:

Wat moet je doen voor een local account ?

Dus je hebt een windows 10 pc met laatste update en daarop draai je alleen een local account als admin.

Heb je dan een script nodig?

Ik heb even getest om alleen in te loggen op windows store als ik dan de update link gebruik dan opent de inschrijving, dan krijg ik de keuze:

betaal 31,99 of login met een microsoft account en blijf ingelogd voor updates.
2 keuzes dus. ik had gehoopt dat ingelogd zijn met windows store app voldoende is, maar blijkbaar niet..
Pagina: 1 2 3 Laatste