Welke optie? zie je staan enrollment?JWL92 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:37:
Ik heb hier de optie gekregen na alle updates binnen te halen. Inclusief die van de Microsoft Store
maak eens een screenshot ofzo
Welke optie? zie je staan enrollment?JWL92 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:37:
Ik heb hier de optie gekregen na alle updates binnen te halen. Inclusief die van de Microsoft Store
win10 support ends october 2025,R.G schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:38:
[...]
Welke optie? zie je staan enrollment?
maak eens een screenshot ofzo
[ Voor 25% gewijzigd door JWL92 op 13-10-2025 20:07 ]
oke probeer enroll en check de reg keys die ik gaf.JWL92 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:45:
[...]
win10 support ends october 2025,
enroll in extended security updates to help keep your device secure.
daaronder de opties
"enroll now" en "learn about the end of support"
is op n oude laptop, niet de desktop waar ik normaal op werk...
ook niet na reboot (vroeg windows overiges ook niet omR.G schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:01:
dit klinkt goed? ESUEligibilityResult 1
maar esuinstalled zal moeten misschien naar een reboot ofzo?
quote:JWL92 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:06:
[...]
ook niet na reboot (vroeg windows overiges ook niet om)
[ Voor 32% gewijzigd door R.G op 13-10-2025 19:27 ]
Jawel, en die staat ook netjes bij settings. maar aanmelden in windows zelf is nog steeds een local account.
[ Voor 30% gewijzigd door JWL92 op 13-10-2025 20:05 ]
Hier ook. Echt bizar klantonvriendelijk. Er zijn weinig bedrijven zo hard bezig om klanten in de armen van een concurrent te drijven..Micromaster schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:23:
[...]
Melding is bij mij nog steeds hetzelfde: inschrijving binnenkort beschikbaar.
Wel goed om te weten voor de mensen die het tooltje na woensdag 8 oktober hebben gedraaid dat er nu een v0.0.5 update is (https://github.com/abbodi...erESU/releases/tag/v0.0.5) met een -Reset parameter waarmee je de actie ongedaan kan maken.Bananenplant schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 13:55:
Nou, ik heb dat script geprobeerd:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Disable EEA_REGION_POLICY_CHECK features ... Evaluate ESU Eligibility state ... Eligibility Status: Eligible Eligibility Result: SUCCESS Obtain MSA Token ... Obtained token for Local user account Run Consumer ESU Enrollment ... Operation Failed: 0x800800C8 Evaluate ESU Eligibility state ... Eligibility Status: Eligible Eligibility Result: SUCCESS
Het enige effect is dat ik een "enroll now" in Windows Update kan doen, maar als ik dat doe krijg ik de melding dat enrollment tijdelijk niet beschikbaar is in mijn regio.
[ Voor 7% gewijzigd door Pendaco op 13-10-2025 20:33 ]
Echt, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb dat scriptje gedraaid en er staat ook netjes dat ik aangemeld ben maar ik heb andere waardes in mijn register.Pendaco schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 20:25:
[...]
Wel goed om te weten voor de mensen die het tooltje na woensdag 8 oktober hebben gedraaid dat er nu een v0.0.5 update is (https://github.com/abbodi...erESU/releases/tag/v0.0.5) met een -Reset parameter waarmee je de actie ongedaan kan maken.
Heb 'm net uitgevoerd en de 'Meld aan' optie is nu weer weg zoals het was voordat ik de tool had gebruikt.
Op deze pc met lokaal account zie ik dus nog steeds alleen maar staan:
Inschrijving voor Windows 10 uitgebreide beveiligingsupdates is binnenkort beschikbaar.
Stel ik zou nu naar Win 11 willen updaten dan zie ik daar nergens een link voor staan terwijl ik daar het afgelopen jaar steeds dood mee werd gegooid.
Gek genoeg zie ik op een andere pc met lokaal account alleen maar de melding om naar Win 11 te updaten en verder geen enkele melding mbt de inschrijving voor beveiligingsupdates
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Had je 'm voor woensdag gedraaid dan? Ik kreeg namelijk net als @Bananenplant die Operation Failed: 0x800800C8 error. Als je die niet hebt gehad heb je geluk, maar sindsdien werkt het niet meer met een lokaal account zie ook; https://github.com/abbodi1406/ConsumerESU/issues/22Technomania schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 20:35:
[...]
Echt, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb dat scriptje gedraaid en er staat ook netjes dat ik aangemeld ben maar ik heb andere waardes in mijn register.
Ik zie het morgen wel en anders maar wat anders verzinnen
Interessant, want de microsoft server zou de register key moeten aanmaken op jouw systeem.JWL92 schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 19:44:
[...]
Jawel, en die staat ook netjes bij settings. maar aanmelden in windows zelf is nog steeds een local account.
(gaat overigens om win 10 home)
[Afbeelding]
tjah ze willen dat je naar win 11 gaat..TMCThomas schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 20:52:
Hier ook nog steeds de melding: Inschrijving voor Windows 10 Uitgebreide beveiligingsupdates is binnenkort beschikbaar. Vreemd dat dit allemaal zo last-minute gaat.
zo vaak gaat die laptop normaal niet aan , (draaide nog met een firefox 112 versieR.G schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 20:50:
[...]
Interessant, want de microsoft server zou de register key moeten aanmaken op jouw systeem.
Anders wordt jet niet gezien als licentie voor de extended updates als ik microsoft documentatie doorlees..
Benieuwd hou deze week jouw updates in de gaten welke geinstalleerd worden als daar esu tussen zit dan werkt het blijkbaar zonder de register key of het is een bug die morgen door de activatie servers op jouw systeem gezet worden.
Daarom vroeg ik ook aan andere hier welke enrolled zijn of iemand wel de genoemde key heeft.
Maar in principe boeit de key niet je kan hem zelf ook aanmakenmaar volgens microsoft wordt de key aangemaakt door sucessvolle enroll vandaar.
[ Voor 21% gewijzigd door JWL92 op 13-10-2025 22:25 ]
Mijn kennende heb ik dat scriptje dinsdag uitgevoerd want ik begon hem al te knijpen.Maar sowieso voor woensdagmiddag.Pendaco schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 20:42:
[...]
Had je 'm voor woensdag gedraaid dan? Ik kreeg namelijk net als @Bananenplant die Operation Failed: 0x800800C8 error. Als je die niet hebt gehad heb je geluk, maar sindsdien werkt het niet meer met een lokaal account zie ook; https://github.com/abbodi1406/ConsumerESU/issues/22
Probleem is dat als je 'm hebt gedraaid en die error krijgt je in een soort 'limbo state' blijft hangen. Vandaar de -Reset parameter. Er zat al een -Remove parameter in maar die moet je dus niet draaien, zeker niet als je nu al bent enrolled.
Maar ik heb dus niet de optie om naar Win 11 te updaten
Dan heb je net mazzel gehad waarschijnlijkTechnomania schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:00:
[...]
Mijn kennende heb ik dat scriptje dinsdag uitgevoerd want ik begon hem al te knijpen.Maar sowieso voor woensdagmiddag.
[ Voor 14% gewijzigd door Pendaco op 13-10-2025 21:04 ]
Misschien een rare hersenspinsel hoor maar als je door wat aanpassingen in het register je kan aanmelden voor ESU zou het dan niet mogelijk zijn om die Windows 11 check te omzeilen?Pendaco schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:02:
[...]
Maar ik heb dus niet de optie om naar Win 11 te updaten![]()
Op de andere pc die ik heb staat het wel prominent bovenaan in Windows update en ook als losse update onder het lijstje Optionele updates weergeven, maar dan weer geen melding over de Win 10 verlenging.
Zoals anderen al aangaven is het echt een amateuristische shitshow..
Ow, en stel ik zou via de Media Creation Tool willen updaten dan kom ik ook bedrogen uit; nieuws: Microsoft-tool voor schone Windows 11-installatie werkt niet op Windo...
[...]
Dan heb je net mazzel gehad waarschijnlijk
waar haal je deze info vandaan ?slechtvalk schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 22:59:
Windows 10 is na 14 oktober, de laatste update, sowieso nog een maand veilig.
Omdat als Windows 10 nog ondersteund zou worden de volgende patch een maand later is.
En dat garandeerd je dat r een maand lang geen 0 days gevonden gaan worden?slechtvalk schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 23:48:
[...]
Omdat als Windows 10 nog ondersteund zou worden de volgende patch een maand later is.
Nee, maar dat heb ik de laatste 10 jaar niet meegemaakt.JWL92 schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 00:00:
[...]
En dat garandeerd je dat r een maand lang geen 0 days gevonden gaan worden?
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
[ Voor 30% gewijzigd door mioranduh op 14-10-2025 10:44 . Reden: update ]
[ Voor 28% gewijzigd door Heaget op 14-10-2025 12:26 ]
[ Voor 33% gewijzigd door JWL92 op 14-10-2025 12:35 ]
Hoera ik heb me vandaag kunnen inschrijven. Zojuist verscheen de optie onder Windows Update.Chupachups schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 20:23:
[...]
Hier ook. Echt bizar klantonvriendelijk. Er zijn weinig bedrijven zo hard bezig om klanten in de armen van een concurrent te drijven..
Dit zie ik ook, maar als je op "Nu inschrijven" klikt begint het proces pas, en dan kan je te zien krijgen dat je nog niet in aanmerking komt.Micromaster schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:10:
[...]
Hoera ik heb me vandaag kunnen inschrijven. Zojuist verscheen de optie onder Windows Update.
[Afbeelding]
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Zojuist kunnen inschrijven voor ESU. Registerwaarden zien er nu goed uit:R.G schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 18:35:
0xa = Geschikt (Eligible), maar de licentiecomponent is onvolledig geïnstalleerd.
0xd = Licentie niet geactiveerd.
Bij mij is het inschrijven goed gegaan.Seroczynski schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:11:
[...]
Dit zie ik ook, maar als je op "Nu inschrijven" klikt begint het proces pas, en dan kan je te zien krijgen dat je nog niet in aanmerking komt.
Precies dat dus.Pendaco schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:02:
Zoals anderen al aangaven is het echt een amateuristische shitshow..
The_Doman schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 22:48:
Bij kennissen, "clients", die helemaal geen idee hebben waar je het over hebt zet ik gewoon 3 jaar ESU erop als ik weer eens op bezoek kom en/of ondersteuning moet leveren.![]()
Google: Windows 10 activate 3 Years ESU
Bij andere die wat handiger zijn en als ze dat willen upgrade (dus met behoud gegevens/programma's) ik ze naar Windows 11 via de bekende methodes die ook allemaal nog lijken te werken met de laatste 25H2 ISO's.
Hier nog steeds "binnenkort". Nota bene op 14 oktober.Micromaster schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:10:
[...]
Hoera ik heb me vandaag kunnen inschrijven. Zojuist verscheen de optie onder Windows Update.
[Afbeelding]
[ Voor 17% gewijzigd door Bananenplant op 14-10-2025 20:23 ]
💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻♂️
[ Voor 7% gewijzigd door HAWK Wizard op 14-10-2025 20:33 ]
Nu alsnog gelukt, althans op mijn prive laptop. De twee school laptops van de kinderen nog maar afwachtenChupachups schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 19:48:
[...]
Hier nog steeds "binnenkort". Nota bene op 14 oktober.
bij mij faalt deze op obtain MSA token. Geen idee wat ik daar mee moet of kan. Iemand een idee?Bananenplant schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 13:55:
Nou, ik heb dat script geprobeerd:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 Disable EEA_REGION_POLICY_CHECK features ... Evaluate ESU Eligibility state ... Eligibility Status: Eligible Eligibility Result: SUCCESS Obtain MSA Token ... Obtained token for Local user account Run Consumer ESU Enrollment ... Operation Failed: 0x800800C8 Evaluate ESU Eligibility state ... Eligibility Status: Eligible Eligibility Result: SUCCESS
Het enige effect is dat ik een "enroll now" in Windows Update kan doen, maar als ik dat doe krijg ik de melding dat enrollment tijdelijk niet beschikbaar is in mijn regio.
Hi Ha Hopjesvla
Ik had gister op je gereageerd Pendaco in "Geen ESU mogelijkheid bij mijn Windows 10?"Bananenplant schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 20:59:
...en de laatste updates van vandaag installeren helpt ook niet. Meh, ik geef het nog tot het einde van de maand.
1
2
3
| HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\ConsumerESU ESUEligibility REG_DWORD 0x3 ESUEligibilityResult REG_DWORD 0x1 |
Wat houdt dit concreet in?Pendaco schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:53:
[...]
Ik had gister op je gereageerd Pendaco in "Geen ESU mogelijkheid bij mijn Windows 10?"
maar de local account optie werkt dus niet meer en je enrollment is daardoor een beetje van de wap. Zelfde geldt voor @Hopjesvla79
In de nieuwe versie (inmiddels 0.0.6) zit een -Reset parameter om die status weer terug te zetten. Draai dat eerst even.
Ik heb het nu overigens via de Windows Store gedaan op mijn Local Account. Inloggen met Microsoft account in de Microsoft Store. Script draaien met Consumer_ESU_Enrollment_run.cmd -Store -Proceed
Script gaf geen errors en onder Windows Update staat nu de bekende 'Je pc is ingeschreven voor uitgebreide beveiliging'. Ook na installeren van de updates van vandaag en opnieuw opstarten. Nog wel steeds ingelogd in de store.
code:
1 2 3 HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\ConsumerESU ESUEligibility REG_DWORD 0x3 ESUEligibilityResult REG_DWORD 0x1
Als dat zo blijft vind ik het dikke prima!
[ Voor 6% gewijzigd door Tc99m op 14-10-2025 22:18 ]
scintillating
Concreet houdt het in dat ik de verlenging via de Microsoft Store heb geforceerd middels dat script, en daarvoor alleen met een MS account op de store ben ingelogd gebruikmakend van een lokaal account.R.G schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:58:
[...]
Wat houdt dit concreet in?
Kan je nu uit de store uitloggen?
Dan via Windows update gewoon security updates krijgen?
Dat zou een goede weg zijn. Erger is we ziin maar een jaar uit de brand.
[ Voor 20% gewijzigd door ThaHandy op 14-10-2025 23:19 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Vliegvlug op 15-10-2025 00:07 ]
Ik had vanuit dit topic diverse tools geprobeerd met de tool consumerESU-master zorgde ervoor dat de optie om mijn in te schrijven voor uitgebreide updates wel zichtbaar was maar nadat ik daarop drukte kreeg ik de melding dat de inschrijving nog niet mijn regio mogelijk was. Daarna nog de tools ConsumerESU_AllInOne gebruikt, dit hielp ook niet toen deze tool gebruikt: Consumer_ESU_Enrollment-v0.0.6 Hier zit dus een reset parameter in, na het runnen van deze tool de pc herstart en ik dacht al waar is de inschrijfknop gebleven, totdat ik naar rechts keek op het scherm een daar staat: Je pc is ingeschreven voor uitgebreide beveiliging.Pendaco schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:53:
[...]
Ik had gister op je gereageerd Pendaco in "Geen ESU mogelijkheid bij mijn Windows 10?"
In de nieuwe versie (inmiddels 0.0.6) zit een -Reset parameter om die status weer terug te zetten. Draai dat eerst even.
Script gaf geen errors en onder Windows Update staat nu de bekende 'Je pc is ingeschreven voor uitgebreide beveiliging'.
Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.
Als ik deze tool run, krijg ik de volgende melding:Megapaul schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:08:
[...]
Ik had vanuit dit topic diverse tools geprobeerd met de tool consumerESU-master zorgde ervoor dat de optie om mijn in te schrijven voor uitgebreide updates wel zichtbaar was maar nadat ik daarop drukte kreeg ik de melding dat de inschrijving nog niet mijn regio mogelijk was. Daarna nog de tools ConsumerESU_AllInOne gebruikt, dit hielp ook niet toen deze tool gebruikt: Consumer_ESU_Enrollment-v0.0.6 Hier zit dus een reset parameter in, na het runnen van deze tool de pc herstart en ik dacht al waar is de inschrijfknop gebleven, totdat ik naar rechts keek op het scherm een daar staat: Je pc is ingeschreven voor uitgebreide beveiliging.![]()
Eerder in dit topic zag ik dat dit je registerwaarden moeten zijn na inschrijving:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\ConsumerESU
ESUEligibility REG_DWORD 0x3
ESUEligibilityResult REG_DWORD 0x1
Dit is bij mij het geval, ik ben blij
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Disable EEA_REGION_POLICY_CHECK features ... Evaluate ESU Eligibility state ... Eligibility Status: Eligible Eligibility Result: SUCCESS Obtain MSA Token ... Operation Failed. Enrollment is not possible without MSA Token. |
[ Voor 20% gewijzigd door Tc99m op 14-10-2025 23:23 ]
scintillating
Het tooltje werkt niet meer voor lokale accounts! Ja de knop wordt zichtbaar maar je krijgt dus die 'tijdelijk niet beschikbaar' melding te zien.Tc99m schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:14:
[...]
Als ik deze tool run, krijg ik de volgende melding:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Disable EEA_REGION_POLICY_CHECK features ... Evaluate ESU Eligibility state ... Eligibility Status: Eligible Eligibility Result: SUCCESS Obtain MSA Token ... Operation Failed. Enrollment is not possible without MSA Token.
Betekent dit dat ik mijn lokale account eerst aan een Microsoft Account moet koppelen?
Edit: ik zie nu wel (eindelijk!) de knop om te kunnen inschrijven voor ESU in het Update scherm, maar krijg deze foutmelding:
[Afbeelding]
Registercheck dmv reg.exe query "HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\ConsumerESU" geeft de volgende waardes:
ESUEligibility REG_DWORD 0x2
ESUEligibilityResult REG_DWORD 0x1
Ben het een beetje moe allemaal... morgen maar opnieuw proberen. Een ding weet ik wel zeker: mijn volgende laptop wordt geen Windows meer...
[ Voor 4% gewijzigd door Pendaco op 14-10-2025 23:42 ]
Ik ben ingelogd in de Store met mijn MS account. Ik heb het script gedraaid, en zie dan dit:Pendaco schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:35:
[...]
Het tooltje werkt niet meer voor lokale accounts! Ja de knop wordt zichtbaar maar je krijgt dus die 'tijdelijk niet beschikbaar' melding te zien.
Die melding gaat ook niet meer vanzelf weg tenzij je het tooltje nog een keer draait met de -Reset optie. Daarmee zet je alles terug naar hoe het was voordat je het script draaide.
Je hebt daarna 2 opties:
1- Eerst inloggen met een MS account op je lokale account. Dit kun je naderhand weer terugzetten. Of je maakt een nieuw account aan op je systeem waarmee je dit doet. Als de knop dan al direct zichtbaar wordt in Windows Update hoef je het script verder niet te gebruiken en doorloop je de paar stappen in de pop-up.
2- Eerst inloggen met je MS account in de Microsoft Store. Daarna het script draaien met Consumer_ESU_Enrollment_run.cmd -Store -Proceed (geen garanties, bij mij lijkt het te werken maar gaan we volgende maand merken).
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Disable EEA_REGION_POLICY_CHECK features ... Evaluate ESU Eligibility state ... Eligibility Status: Eligible Eligibility Result: SUCCESS Obtain MSA Token ... Obtained token for Microsoft store account Run Consumer ESU Enrollment ... IsEnrolled result: True Evaluate ESU Eligibility state ... Eligibility Status: DeviceEnrolled Eligibility Result: SUCCESS |
[ Voor 10% gewijzigd door Tc99m op 14-10-2025 23:50 ]
scintillating
Zijn die tooltjes legitiem?Pendaco schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:53:
[...]
maar de local account optie werkt dus niet meer en je enrollment is daardoor een beetje van de wap. Zelfde geldt voor @Hopjesvla79
Ik heb het nu overigens via de Windows Store gedaan op mijn Local Account. Inloggen met Microsoft account in de Microsoft Store. Script draaien met Consumer_ESU_Enrollment_run.cmd -Store -Proceed
Script gaf geen errors en onder Windows Update staat nu de bekende 'Je pc is ingeschreven voor uitgebreide beveiliging'. Ook na installeren van de updates van vandaag en opnieuw opstarten. Nog wel steeds ingelogd in de store.
code:
1 2 3 HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows\ConsumerESU ESUEligibility REG_DWORD 0x3 ESUEligibilityResult REG_DWORD 0x1
Ja, heb nooit een microsoft account op mijn pc gehad. Enkel zojuist nodig gehad om die ESU te kopen maar verder helemaal nergens voor nodig gehadR.G schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:51:
[...]
Jullie konden dus met een local account wel windows updates binnen halen?
De ConsumerESU is al weken geleden hier in het topic gezet. De developer zelf is ook behoorlijk actief, en op issues/vragen reageert hij ook snel. (andere tooltjes of register hack methodes durf ik niks over te zeggen).
Ja je systeem moet sowieso de laatste updates draaien. En als je al bent ingelogd met een MS account is de kans groot dat je daarna de link al te zien krijgt en de pop-up kan doorlopen, zonder verdere tooltjes.Ik heb nog een oude pc staan op : 19045.4780.
Hoe kan ik dit het beste doen en of testen voor ons?
info:
ik ben blijkbaar op deze pc ingelogd met een microsoft account.
Ik verwacht:
ik moet updaten naar laatste windows versie en dan paar keer update klikken en dan verschijnt enroll dan inloggen ( wat raar is want ben al ingelogd) en dan kiezen voor microsoft account?
Ja exact, voor die methode heb je dat script wel nodig. Maar dan dus ook met die specifieke parameters. Anders pakt hij eerst 'Enroll using Microsoft account currently logged-in as Windows user.' en dat wil je dan niet.dan 3e pc is local only daarop met windows store proberen en dan wel dus dat script nodig omdat je anders geen enroll kan doen begrijp ik?
Vandaag was de laatste Patch Tuesday die voor iedereen nog beschikbaar is. Daar heb je geen enrollment voor nodig. Daar had @slechtvalk het bij het rechte eind:Jullie konden dus met een local account wel windows updates binnen halen?
slechtvalk schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 22:59:
Ik begrijp de paniek niet. Het komt vanzelf goed en ga niet rommelen met scriptjes. Windows 10 is na 14 oktober, de laatste update, sowieso nog een maand veilig.
Nee, wacht gewoon rustig een week af en toe gewn dingen die je OS kunnen beschadigen.R.G schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 00:12:
hmm oke ik ga er mee bezig wat mij opviel ik heb de kb's updates niet en volgens microsoft moet ik dit installeren om esuinstalled te krijgen:
https://www.catalog.updat...m/Search.aspx?q=KB5040438
klopt dat?
Geen idee, je haalt een Server OS update aan van 2024? Als je zover achterloopt zal je tussendoor ook eerst een aantal keer opnieuw moeten opstarten om de eerste batch aan updates te installeren. Daarna in Windows Update weer zoeken net zolang je geen nieuwe updates meer zietR.G schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 00:12:
hmm oke ik ga er mee bezig wat mij opviel ik heb de kb's updates niet en volgens microsoft moet ik dit installeren om esuinstalled te krijgen:
https://www.catalog.updat...m/Search.aspx?q=KB5040438
klopt dat?
[ Voor 32% gewijzigd door R.G op 15-10-2025 00:29 ]
[ Voor 86% gewijzigd door Question Mark op 15-10-2025 08:03 ]
Ik snap er niks van, maar dat script met -Reset en daarna kon ik via Windows Update gelijk enrollenPendaco schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:53:
[...]
[ Voor 48% gewijzigd door JoeZuCK op 15-10-2025 09:01 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
idem hier!Bananenplant schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 07:14:
[...]
Ik snap er niks van, maar dat script met -Reset en daarna kon ik via Windows Update gelijk enrollen.
Dank.
Hi Ha Hopjesvla
Dit was voor ons de gouden tip, hartelijk dank!RWVV schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:27:
Ik ging vanmorgen even checken of in Windows Update settings een ESU knop verschenen was, maar het bericht dat ze binnenkort beschikbaar zouden zijn was zelfs verdwenen. Handig!
Maar goed, aan de rechterkant van het scherm stond een linkje naar:
https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/end-of-support
En als je een stukje naar onder scrollt onder het kopje 'Houd je apparaat veilig', staat een link die een popup in Windows triggert om te enrollen:
[url]ms-settings:windowsupdate-esu?OCID=WEB_EOS_CY25_ESU&source=WEB[/url]
Misschien handig voor anderen!
Na de eerst vermelde CMD commando's ingevoerd te hebben stond mijn PC in de wachtrij. Vanochtend een update die na installatie de wachtrij melding niet meer liet zien maar wel de melding dat de support was beëindigd. Wat een gedoe!RWVV schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:27:
Ik ging vanmorgen even checken of in Windows Update settings een ESU knop verschenen was, maar het bericht dat ze binnenkort beschikbaar zouden zijn was zelfs verdwenen. Handig!
En als je een stukje naar onder scrollt onder het kopje 'Houd je apparaat veilig', staat een link die een popup in Windows triggert om te enrollen:
Hier hetzelfde, een update met een lange reboot tijd maar verder geen link, kreeg wel de text gisteren dat ik binnenkort een link krijg voor verlening beveiligingsupdates maar deze is nu weg, staat nu je krijgt geenmemphis schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:25:
[...]
Na de eerst vermelde CMD commando's ingevoerd te hebben stond mijn PC in de wachtrij. Vanochtend een update die na installatie de wachtrij melding niet meer liet zien maar wel de melding dat de support was beëindigd. Wat een gedoe!
Maar deze optie via de Microsoft website werkte direct!
Kan de EU niet gewoon Microsoft op het matje roepen om dit voor eens en altijd voor iedereen makkelijk te maken of gewoon volledig automatisch te doen dan geheel onduidelijk tot verstopt handmatig?
[ Voor 10% gewijzigd door tronmedia op 15-10-2025 18:54 ]
[ Voor 120% gewijzigd door tronmedia op 15-10-2025 18:56 ]
Mechwarrior Online: Flapdrol
RWVV schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:27:
...
ms-settings:windowsupdate-esu?OCID=WEB_EOS_CY25_ESU&source=WEB
...
[ Voor 28% gewijzigd door PsiTweaker op 15-10-2025 15:45 ]
Topper! Dat is hem inderdaad, dat triggert de popup en kon ik me in 1-2-3 inschrijvenRWVV schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:27:
www.youtube.com/DerOllie
[ Voor 12% gewijzigd door erk op 15-10-2025 17:00 ]
Zou Tweakers deze oplossing niet op de hoofdpagina kunnen zettenRWVV schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:27:
Het aantal oplossingen in dit topic doornemen? de quote in de post voor jouw post staat een werkende oplossing.hello1234567 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:53:
Ik heb alle updates gedaan, maar krijg nergens in beeld dat ik me kan aanmelden voor esu.
Wat doe ik verkeerd?
Nee maakt niet uit, zit zelf ook op gmail.JoeZuCK schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 08:51:
Nogmaals de vraag: ze is met een Gmail adres ingelogd op een Microsoft account. Dat het Gmail is en niet Hotmail of Outlook maakt voor het Microsoft account niets uit denk ik?
...inderdaad de esu pop up en kon ik succesvol enrollen!- start Run ( Win + R )
- Plak daarin "ms-settings:windowsupdate-esu?OCID=WEB_EOS_CY25_ESU&source=WEB" daarin en druk op [ENTER]
- Volg aanwijzingen en log in met een MS account.
[ Voor 57% gewijzigd door Sagat op 16-10-2025 12:07 ]
10 second ninja DONE
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Bij die eenmalige aanschaf krijg je alleen niet de volledige apps voor tablets met Android/iOS (en ook geen opslagruimte in OneDrive). Vanaf een x-aantal inch moet je daar een abonnement voor hebben.Railgunner schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:49:
Office 2024 lijkt de logische vervanger van 2016/2019, want dat is eenmalig €149 (nog iets goedkoper te vinden in de Pricewatch) en dat is tot de support-einddatum van 9-10-2029 een stuk goedkoper dan een maandelijks betalend Microsoft 365 Personal-abonnement (€99/jaar).
Dan maar via de webshop van o.a. het AD en deze optie maar gebruiken ??!!Railgunner schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 12:49:
...
Office 2024 lijkt de logische vervanger van 2016/2019, want dat is eenmalig €149
...
Windows ( en Microsoft's ) wegen zijn ondoorgrondelijk en vele wegen leiden naar Rome, maar volgens MS is er maar 1 de juisteP-Rock schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:06:
Ik kreeg de ESU-optie te zien door 'Mijn apparaat zoeken' aan te zetten.
Was een tip van een Reddit-gebruiker. Ik was al bang dat ik in het register zou moeten gaan klooien, maar na het aanzetten van 'Mijn apparaat zoeken' kreeg ik de optie tot verlengen gelijk te zien.PsiTweaker schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:09:
[...]
Windows ( en Microsoft's ) wegen zijn ondoorgrondelijk en vele wegen leiden naar Rome, maar volgens MS is er maar 1 de juiste.
Held! Dit werkte uitstekend op beide apparaten hier die maar geen ESU aankondiging in Windows Update kregenRWVV schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 09:27:
Er is geen gratis optie (meer). Het is of betalen met data of met euro's/punten.Denoiser schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:37:
Ik heb mijn lokale account omgezet naar een Microsoftaccount en ik krijg het scherm om in te schrijven wel te zien, maar nergens is er een gratis optie tenzij ik backups via OneDrive inschakel. Anders €32 betalen. Regio en tijdzone van zowel mijn Microsoftaccount als Windows staan op Nederlands.
Zomaar scripts van GitHub draaien met adminrechten lijkt me echter niet zo'n heel fijn idee. Zijn er nog andere manieren om de gratis verlenging tevoorschijn te krijgen?
Vanmiddag nog 5 machines aangemeld via deze link https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/end-of-support 'Houd je apparaat veilig', een nieuw Microsoft account aangemaakt en gratis aanmelden ( optie 1 ) , bij herstart kreeg ik wel een venster "Gegevens met een Microsoft-account te synchroniseren ? "ik heb op Nee gedrukt vervolgens een vraag over Backup, ook hierbij op Nee gedrukt, verder geen melding meer hierover, we gaan het zien of ik Back-up alsnog moet aanzetten.Denoiser schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:37:
Ik heb mijn lokale account omgezet naar een Microsoftaccount en ik krijg het scherm om in te schrijven wel te zien, maar nergens is er een gratis optie tenzij ik backups via OneDrive inschakel. Anders €32 betalen. Regio en tijdzone van zowel mijn Microsoftaccount als Windows staan op Nederlands.
Zomaar scripts van GitHub draaien met adminrechten lijkt me echter niet zo'n heel fijn idee. Zijn er nog andere manieren om de gratis verlenging tevoorschijn te krijgen?
[ Voor 4% gewijzigd door tronmedia op 16-10-2025 15:55 ]
Neem aan dat je al bestaande accounts had, zou je eens willen kijken of je daar ook de melding krijgt dat de pc ingeschreven is? Ik krijg het dus niet bij mijn normale account, wel bij het 'aankoop' account.tronmedia schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:48:
[...]
Vanmiddag nog 5 machines aangemeld via deze link https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/end-of-support 'Houd je apparaat veilig', een nieuw Microsoft account aangemaakt en gratis aanmelden ( optie 1 ) , bij herstart kreeg ik wel een venster "Gegevens met een Microsoft-account te synchroniseren ? "ik heb op Nee gedrukt vervolgens een vraag over Backup, ook hierbij op Nee gedrukt, verder geen melding meer hierover, we gaan het zien of ik Back-up alsnog moet aanzetten.
" je pc is ingeschreven voor uitgebreide beveiliging " blijft tot nu toe staan.
10 second ninja DONE
Je bent niet helemaal up-to-dateJBplap schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:41:
[...]
Er is geen gratis optie (meer). Het is of betalen met data of met euro's/punten.
De enige gratis optie was met het draaien van scriptje voor bepaalde datum.
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Die link opent bij mij hetzelfde scherm met de optie om te betalen of Microsoft punten in te leveren (die heb ik niet voldoende) of als ik Backup inschakel, maar niet de gratis ondersteuning zonder verdere voorwaarden. Op een andere laptop gaat het ook mis, daar verschijnt een generieke foutmelding. Op beide laptops staan uiteraard wel legale en geactiveerde versies van Windows 10.tronmedia schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 15:48:
[...]
Vanmiddag nog 5 machines aangemeld via deze link https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/end-of-support 'Houd je apparaat veilig', een nieuw Microsoft account aangemaakt en gratis aanmelden ( optie 1 ) , bij herstart kreeg ik wel een venster "Gegevens met een Microsoft-account te synchroniseren ? "ik heb op Nee gedrukt vervolgens een vraag over Backup, ook hierbij op Nee gedrukt, verder geen melding meer hierover, we gaan het zien of ik Back-up alsnog moet aanzetten.
" je pc is ingeschreven voor uitgebreide beveiliging " blijft tot nu toe staan.
[ Voor 9% gewijzigd door AvEB op 16-10-2025 19:57 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq