Het grote Leapmotor B10 & B05 topic

Pagina: 1 ... 34 ... 38 Laatste
Acties:

• Rode76
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:05
Elke rit handmatig uitzetten en de camera is afgeplakt. Dan heb je weer fijn zelf de controle over het voertuig. Te gek voor woorden eigenlijk dat dit nodig is.

• diedie2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-09 21:52
Heb dat paar weken geleden ook gemerkt. Vooral op wegen op de boerenbuiten waar geen lijntjes geschilderd zijn swingt het de pan uit. Heb toen ook verschillende ADAS-opties proberen uitschakelen, maar hielp niet.

Vanmorgen ook een eerst (onverwachte) noodrem gehad. Kwam een auto uit een straat van rechts, maar ik had voorrang en reed door...de auto dacht er anders over. Duurde uiteindelijk misschien maar 1 seconde maar je bent toch meteen goed wakker :-D

Ik hoop vooral dat ze ook nog iets doen aan de LCC. Het systeem op zich vind ik fantastisch, maar je moet om de x seconden aan je stuur "draaien" anders gaat ie in alarm. Wat doel heeft die LCC dan nog....

Ben alvast benieuwd naar de komende update.

• menno30111975
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 15:48
Stel dat ik een B10 occasion koop via een dealer. Ben ik dan verplicht om bij die dealer mijn onderhoud uit te laten voeren ivm leapmotor garantie. Of mag/kan dat in de buurt bij een dealer van mijn woonplaats?

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:02
menno30111975 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 11:46:
Stel dat ik een B10 occasion koop via een dealer. Ben ik dan verplicht om bij die dealer mijn onderhoud uit te laten voeren ivm leapmotor garantie. Of mag/kan dat in de buurt bij een dealer van mijn woonplaats?
Zolang het uitgevoerd wordt door een leapmotor dealer is het goed.

Wel een manier om extra geld uit je zak te kloppen helaas, maar goed.

[ Voor 8% gewijzigd door FrankoNL op 04-09-2026 11:52 ]

• Veendammer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:49
diedie2 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 11:40:
Ik hoop vooral dat ze ook nog iets doen aan de LCC. Het systeem op zich vind ik fantastisch, maar je moet om de x seconden aan je stuur "draaien" anders gaat ie in alarm. Wat doel heeft die LCC dan nog....
Mijn ervaring is dat je dit goed kan verhelpen door de manier waarop je het stuur vast houdt. Ik doe dat op een manierr dat mijn rechterarm wat hangt aan het stuur door hem zo vast te pakken net aan de rechter horizontale spijl dat mijn rechterarm wat hangt en dus gewicht zet om het stuur naar rechts te trekken. De linkerarm heb ik aan de onderkant links vast waardoor ik de kracht van de rechterarm iets ophef. Ik merk dan ook dat het stuur zo nu en dan terugstuurt naar links. Hierdoor krijg ik vrijwel geen meldingen om aan het stuur te draaien. Net als bij een tesla kan je er wellicht ook een gewichtje aan hangen. In ieder geval kijkt dit systeem wel of je ook daadwerkelijk stuurt. Mijn vorige hyundai Kona deed dat niet en gaf gewoon om de haverklap op de vreemdste momenten een melding dat ik aan het stuur moest draaien, daar werd ik helemaal gestoord van.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:45
diedie2 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 11:40:

Ben alvast benieuwd naar de komende update.
Moest ik bij mijn vorige auto ook. Volvo V60.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 10 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• diedie2
Toch vreemd want Mercedes heeft al 6 jaar een capacitief stuurwiel, de eerste keer dat ik het gebruikte verwachtte ik dus hetzelfde :-D

Zal dus beetje zoeken worden, bedankt voor de tip @Veendammer

• Melfice
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 07:42
FrankoNL schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 10:12:
Zodra ik nood lane keeping of hoe het ook heet uitzet naast de normale lane keeping doet hij dat bij mij niet meer.
Dit lijkt geholpen te hebben!
Vanavond even de auto laten staan, en dan kijken wat hij morgen doet.

Maar het lijkt de oplossing te zijn geweest.
Bij voorbaat dank!

• JosvdD
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 13:16
Rode76 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 11:02:
Elke rit handmatig uitzetten en de camera is afgeplakt. Dan heb je weer fijn zelf de controle over het voertuig. Te gek voor woorden eigenlijk dat dit nodig is.
Waar zit die camera die je moet afplakken? En heeft dat afplakken nog consequenties voor andere functies?

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:39
JosvdD schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 15:58:
[...]

Waar zit die camera die je moet afplakken? En heeft dat afplakken nog consequenties voor andere functies?
Links, en nee. Maar ik raad het toch af voor korte ritten. Ben zelfs eens adhoc onwel geworden ivm zuurstof tekort in een VW ID3 en heb een crash veroorzaakt met 5 andere autos als gevolg.

Die waarschuwing kwam te laat, anders had ik nog makkelijker aan de kant kunnen gaan.

Mocht je er echt last van hebben en je moet 8 uur in de auto fair enough.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• JosvdD
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 13:16
Bschnitz schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 16:06:
[...]

Links, en nee. Maar ik raad het toch af voor korte ritten. Ben zelfs eens adhoc onwel geworden ivm zuurstof tekort in een VW ID3 en heb een crash veroorzaakt met 5 andere autos als gevolg.

Die waarschuwing kwam te laat, anders had ik nog makkelijker aan de kant kunnen gaan.

Mocht je er echt last van hebben en je moet 8 uur in de auto fair enough.
Ik ga het eerst zonder afplakken proberen, maar hou je tip zeker in gedachte. Dank je

• FrankoNL
Melfice schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 15:51:
[...]

Dit lijkt geholpen te hebben!
Vanavond even de auto laten staan, en dan kijken wat hij morgen doet.

Maar het lijkt de oplossing te zijn geweest.
Bij voorbaat dank!
Let op dat je dit elke rit weer moet uitzetten.

• Melfice
FrankoNL schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 19:29:
[...]

Let op dat je dit elke rit weer moet uitzetten.
Dat gaan we morgen ondervinden.
Ik ben sowieso al blij dat m'n auto me niet meer actief onder een vrachtwagen probeert te gooien.;) (Lichte overdrijving.)

• FrankoNL
Ondertussen de long long banden laten vervangen voor Pirelli cinturato all season sf3. Laatstgenoemde is op bijna elk punt superieur.

ik heb echter wel het idee dat de auto nu meer geluid maakt vanuit de banden tijdens het rijden, maar ik kan niet helemaal ontwarren of dat nou daadwerkelijk een merkbaar verschil maakt of dat ik me simpelweg niet kan herinneren hoe de ling long klonken omdat ik daar niet op heb gelet…

• Bschnitz
FrankoNL schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 20:52:
Ondertussen de long long banden laten vervangen voor Pirelli cinturato all season sf3. Laatstgenoemde is op bijna elk punt superieur.

ik heb echter wel het idee dat de auto nu meer geluid maakt vanuit de banden tijdens het rijden, maar ik kan niet helemaal ontwarren of dat nou daadwerkelijk een merkbaar verschil maakt of dat ik me simpelweg niet kan herinneren hoe de ling long klonken omdat ik daar niet op heb gelet…
Laat me effe weten wat je gebruik is op de snelweg met 106kmh op de ACC als je wilt.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• FrankoNL
Bschnitz schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 21:00:
[...]

Laat me effe weten wat je gebruik is op de snelweg met 106kmh op de ACC als je wilt.
het is nogal winderig deze dagen dus lastig te zeggen. Heb net stukje gereden. Lag op 35 km op ongeveer 17,5 kwh/100km. Dit was snelweg.

[ Voor 3% gewijzigd door FrankoNL op 04-09-2026 22:38 ]

• Crunkjuice
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18:08
FrankoNL schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 21:23:
[...]

het is nogal winderig deze dagen dus lastig te zeggen. Heb net stukje gereden. Lag op 35 km op ongeveer 17,5 kwh/100km. Dit was snelweg.
Slecht vergeleken met de Hancook Ion ev banden.

• FrankoNL
Crunkjuice schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 00:08:
[...]

Slecht vergeleken met de Hancook Ion ev banden.
Goh, dat is dan ook een zomer band. Appels en peren vergelijken enzo.

Als je dan de vergelijking maakt, doe het dan goed en kies de hancook all season tegenhanger. Dan heeft de Pirelli een lagere rol resistance en daarmee dus ook lager verbruik.

overigens zegt mijn verbruik geen bal over die banden. Het waait windkracht 4-5.

• Bschnitz
FrankoNL schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 21:23:
[...]

Met wind zit ik iets hoger op de Michelins all season.

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:59
FrankoNL schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 20:52:

Ik rij nu 4 maanden op deze banden en ik vind het geluid gelijk of minder. Ben erg tevreden. Overigens heb ik wel extra rubbers in de deurstijl van de voordeuren geplakt, gekocht bij AliExpress. Overigens ligt mijn verbruik nu op 15.1 kWh/100 na 4000 km, incl. 2 trips van 800 km met 100-110 km/h. De radio staat op 1 klik over het midden en is comfortabel te luisteren en ik ben een zei#$$$ op dat gebied ( DAB+)

[ Voor 12% gewijzigd door Ies Korpershoek op 05-09-2026 08:45 ]

• Ies Korpershoek
Erik1805 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 12:42:
[...]

Moest ik bij mijn vorige auto ook. Volvo V60.
Dat wordt nooit veranderd. De tijd is een wettelijke verplichting. In al mijn vorige auto's met deze functie was het precies zo. Je krijgt nooit een Tesla FSD-functie daar is LIDAR voor nodig.

• FrankoNL
Ies Korpershoek schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 08:40:
[...]

Ik rij nu 4 maanden op deze banden en ik vind het geluid gelijk of minder. Ben erg tevreden. Overigens heb ik wel extra rubbers in de deurstijl van de voordeuren geplakt, gekocht bij AliExpress. Overigens ligt mijn verbruik nu op 15.1 kWh/100 na 4000 km, incl. 2 trips van 800 km met 100-110 km/h. De radio staat op 1 klik over het midden en is comfortabel te luisteren en ik ben een zei#$$$ op dat gebied ( DAB+)
Top! Dank voor de info. Ik heb inderdaad ook extra rubbers aangebracht. Ging erg eenvoudig :)

Hoe bevielen de ritten van 800 km met laden etc?

Ik zie trouwens dat veel merken een “Ev” versie hebben van hun normale banden. Die zijn er alleen nauwelijks te krijgen in de maten van de b10..

[ Voor 10% gewijzigd door FrankoNL op 05-09-2026 09:38 ]

• Erwtje59
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 21-09 17:01
Falino schreef op donderdag 3 september 2026 @ 09:06:
Ervaren jullie ook dat de ACC wat schokkerig rijdt en continu kleine correcties maakt? Je ziet dit ook duidelijk terug in het verbruik: zodra de ACC actief is, schommelt het verbruik behoorlijk, zelfs wanneer het verkeer met een constante snelheid rijdt. De snelheid van de auto zelf lijkt daarbij niet echt te fluctueren, maar je voelt wel dat hij voortdurend kleine gas- en remcorrecties uitvoert.
Ik rij nu een week met mijn B-10 en ik ervaar dit ook. Geeft een onrustig gevoel en is niet echt fijn.

• Erwtje59
Ik heb regeneratie op uit staan en comfort stoppen op uit, maar hij blijft dan nog steeds onrustig op ACC.

• menno30111975
Iemand enig idee wat het in de praktijk zal uitmaken qua range en laadstops tussen de de grootte en de kleine accu. En dan doel ik op de vakantieritten bijv wintersport.

• Erwtje59
Mijn auto is standaard afgeleverd op Hankook EV Ion banden, heerlijke stille banden en deze zijn volgens mij ook gunstig voor het verbruik.
Heb er nu zo'n 300 km op zitten met 80% 80 km-wegen en stad, en 20% snelweg. Ik rij rustig, daar daagt de auto ook voor uit.
Heb alles op standaard staan en rij op de snelweg niet harder dan 100 km/u.
Ik zit nu aan een verbruik van slechts 12,9 kW per 100 km.
ik ben echt verrast door dit verbruik want dit had mijn vorige Seat Mii ook ongeveer en dat was toch echt een andere klasse auto.

[ Voor 198% gewijzigd door Erwtje59 op 05-09-2026 12:09 ]

• Erwtje59
.

[ Voor 98% gewijzigd door Erwtje59 op 05-09-2026 11:41 ]

• derooke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:15
De grootste batterij zal je in de winter toch wel 50 km extra bereik geven. Ik zou nooit voor de kleine batterij kiezen door het kleine prijsverschil. Ook voor de levensduur van je batterij. Minder cyclussen is beter. De C waarde is ook iets beter (door de grootte word er minder power per cell gevraagd wat voordeliger is voor de levensduur van het hele pakket).

• menno30111975
derooke schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 12:46:
De grootste batterij zal je in de winter toch wel 50 km extra bereik geven. Ik zou nooit voor de kleine batterij kiezen door het kleine prijsverschil. Ook voor de levensduur van je batterij. Minder cyclussen is beter. De C waarde is ook iets beter (door de grootte word er minder power per cell gevraagd wat voordeliger is voor de levensduur van het hele pakket).
Ik begreep dat dat alleen zo is als je bijv elke dag veel kilometers maak en laad en vaak snellaad.

• menno30111975
derooke schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 12:46:
Ik begreep dat dat alleen zo is als je bijv elke dag veel kilometers maakt en vaak snel laad

• derooke
Ja maar bvb een thuisbatterij van 5kw waar de c waarde 1is (5kw is) zal minder lang meegaan dan bvb een thuisbatterij van 10 met een c waarde van 0,5.

• menno30111975
derooke schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 13:18:
Ja maar bvb een thuisbatterij van 5kw waar de c waarde 1is (5kw is) zal minder lang meegaan dan bvb een thuisbatterij van 10 met een c waarde van 0,5.
Maar die zal ook vakere en dieper ontladen worden, ik denk niet dat je daarmee kan vergelijken.

[ Voor 7% gewijzigd door menno30111975 op 05-09-2026 13:24 ]

• Ies Korpershoek
FrankoNL schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 09:37:
[...]

Top! Dank voor de info. Ik heb inderdaad ook extra rubbers aangebracht. Ging erg eenvoudig :)

Hoe bevielen de ritten van 800 km met laden etc?

Ik zie trouwens dat veel merken een “Ev” versie hebben van hun normale banden. Die zijn er alleen nauwelijks te krijgen in de maten van de b10..
De lange ritten waren prima, Ik had alles gepland via Fastned, Electra en Tesla DC-laadstations. De eerste twee hebben Autocharge die de Leapmotor herkennen. Nu is het sterker erin en alles verloopt automatisch. Als je klaar bent, sluit je de sessie op de lader, stekker eruit rijden :-) Voor die twee heb ik een maandabbo +/- 5 euro afgesloten. Fastned = 54 en 49 cent/kWh, Elektra varieert van 29 tot 42 cent. Bij Tesla kies ik via de app een tijdsblok met de laagste kosten. Deze gebruik ik als ik overnacht. Dan zoek ik een hotel dicht bij een Tesla-lader. Lokaal in Frankrijk AC of DC bij de grote supermarkten Leclerc en Carrefour, gewoon met creditcard

Dat van EV-type heb ik ook gezien, alleen was de keuze erg beperkt. Gewoon het normale type aangeschaft.

[ Voor 5% gewijzigd door Ies Korpershoek op 05-09-2026 14:12 ]

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 21:56
Vanochtend de pasjes voor mijn blauwe B05 in ontvangst mogen nemen. Wat een mooie wagen is het! Nu even alle opties door en aankomende week de eerste lange rit!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tspOrXWNq0z2_3t56LEXDnkH5p4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vxTHnOk7lshBwBJN9uDrY0OM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nc_i470p9GjwkgK9qRDdNrvc1hg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gnD9XOpD6GkESAmVnaOnxmbT.jpg?f=fotoalbum_large

• FrankoNL
Ies Korpershoek schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 14:10:
[...]

De lange ritten waren prima, Ik had alles gepland via Fastned, Electra en Tesla DC-laadstations. De eerste twee hebben Autocharge die de Leapmotor herkennen. Nu is het sterker erin en alles verloopt automatisch. Als je klaar bent, sluit je de sessie op de lader, stekker eruit rijden :-) Voor die twee heb ik een maandabbo +/- 5 euro afgesloten. Fastned = 54 en 49 cent/kWh, Elektra varieert van 29 tot 42 cent. Bij Tesla kies ik via de app een tijdsblok met de laagste kosten. Deze gebruik ik als ik overnacht. Dan zoek ik een hotel dicht bij een Tesla-lader. Lokaal in Frankrijk AC of DC bij de grote supermarkten Leclerc en Carrefour, gewoon met creditcard

Dat van EV-type heb ik ook gezien, alleen was de keuze erg beperkt. Gewoon het normale type aangeschaft.
Klinkt goed te doen inderdaad. Hoeveel km reed je tussen laadsessies? Ik vermoed dat je laadde tot 80 procent?

• Melfice
Nu heb ik vandaag mijn eerste lange rit met de B05 er op zitten.
Goeie 240 kilometers.

Voornamelijk snelweg, een heel klein beetje stad, en de N35 van Zwolle tot Wierden (waarna hij overgaat in de A35/A1, natuurlijk).

En hij rijdt gewoon lekker. Een heerlijke wagen om in te rijden.
Hij heeft z'n dingetjes, natuurlijk, maar dat is vooral wennen aan een nieuwe auto dan dat het storende problemen zijn. ACC versus het normale cruise control dat ik gewend was van de Ford Focus.
En als ik weet dat ik een lange rit ga maken, dat ik even de sterkte van het regeneratief remmen wat zwakker óf uit zet zodat de ACC wat minder fel reageert. (Tenminste, ik dénk dat dat gaat helpen.)

Heerlijk rijden. Ik ben heel blij dat ik de overstap heb gemaakt naar Leapmotor.

EDIT: Ik vind het ook heel fijn dat hij in de normale rijstand (dwz NIET sport) ook zo lekker relaxed optrekt. Geen angst dat hij mij weg schiet.
Neen, zegt de B05: "Chil, jonguh. We komen er wel. Straks genoeg tijd om me op de staart te trappen. Eerst maar eens op gang komen."

[ Voor 15% gewijzigd door Melfice op 05-09-2026 15:55 ]

• FrankoNL
Bij de b10 is me iets opgevallen. Als ik de kofferbak elektronisch open dan blijft er in de hoogste stand een paar centimeter over. Ik kan de kofferbak dus handmatig nog een paar centimeter hoger duwen.

is dat normaal? Nooit over nagedacht eigenlijk.

• Melfice
Ik weet niet of dat ook zo bedacht is, maar ik kan me voorstellen dat wel wenselijk is.
Je weet immers niet altijd hoe hoog het is waar je de bak opent.

Met wat speling zit je bijna altijd veilig.
Maar ook mechanisch lijkt het wel logisch.

Hoe verder je van je draaipunt moet tillen, hoe zwaarder het wordt. Die laatste paar centimeters kosten misschien net zoveel energie om te openen als de eerste meter. (Corrigeer me als dat niet waar is!)

• Ies Korpershoek
FrankoNL schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 15:50:
[...]

Klinkt goed te doen inderdaad. Hoeveel km reed je tussen laadsessies? Ik vermoed dat je laadde tot 80 procent?
Rijden tot 25-35% en laden meestal tot 80-85%. Tesla gaat na 80% als het erg druk is een extra tarief rekenen. Ik hou het op 2,5 tot 3 uur rijden. ongeveer 200-250 km voorbeeld Rotterdam - Eijsden Fastned / Eijsden / Arlon Tesla / Arlon - Strasbourg Fastned / Strasbourg - Mulhouse. Aankomst 40%

[ Voor 17% gewijzigd door Ies Korpershoek op 05-09-2026 22:31 ]

• Erik1805
Net de B10 weggebracht voor de 20k onderhoudsbeurt. Kosten 289,00

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 10 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• FrankoNL
Erik1805 schreef op maandag 7 september 2026 @ 08:58:
Probleem met de sensoren opgelost?

• Erik1805
FrankoNL schreef op maandag 7 september 2026 @ 09:10:
[...]

Probleem met de sensoren opgelost?
Geen idee. Zijn er vandaag mee bezig. Hoop einde van de dag bericht te krijgen

• diedie2
Hoe is jullie gevoel met de climate control op automatisch?

's ochtens is het de laatste week toch al wat frisser (16° buiten), maar ondanks CC op 22° staat heb ik continue het gevoel dat het te fris is in de auto (heb dan nog jasje aan).

Maar dan gisteren (zondag) was het echt wel een warme dag met buitentemperaturen van 25° (en door panoramisch dak warmt het echt wel op). Dan had ik weer het gevoel dat CC niet kon volgen (terwijl het op 20° stond), er kwam nauwelijke frisse lucht uit de ventilatiegaten.

Aangezien alles via dat touchscreen loopt wou ik niet prutsen tijdens het rijden en om even aan de kant te gaan was ik te lui :-)

In mijn vorige auto, een hyundai i30 van meer dan 10j oud zette ik ook altijd op automatisch en dat werkte perfect.

• FrankoNL
diedie2 schreef op maandag 7 september 2026 @ 09:30:

's ochtens is het de laatste week toch al wat frisser (16° buiten), maar ondanks CC op 22° staat heb ik continue het gevoel dat het te fris is in de auto (heb dan nog jasje aan).

Maar dan gisteren (zondag) was het echt wel een warme dag met buitentemperaturen van 25° (en door panoramisch dak warmt het echt wel op). Dan had ik weer het gevoel dat CC niet kon volgen (terwijl het op 20° stond), er kwam nauwelijke frisse lucht uit de ventilatiegaten.

Aangezien alles via dat touchscreen loopt wou ik niet prutsen tijdens het rijden en om even aan de kant te gaan was ik te lui :-)

In mijn vorige auto, een hyundai i30 van meer dan 10j oud zette ik ook altijd op automatisch en dat werkte perfect.
Staat hij op eco?

Zo ja, uitzetten

• Ies Korpershoek

Mijn B10 reageert anders. De afgelopen maanden met de hitte climate control op 25 en nog is het erg koud? Verwarmen nog niet nodig gehad ben benieuwd wat dit gaat doen

• Ies Korpershoek
Erik1805 schreef op maandag 7 september 2026 @ 08:58:
Niet goedkoop, maar ruim 250 minder als mijn laatste Nissan beurt

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Hoe is jullie gevoel met de climate control op automatisch?[...]
Ik heb die meteen de allereerste rit van de dealer naar huis uitgezet en nooit meer aangedaan. Dat ding bleef maar keihard blazen, terwijl dat m.i. niet nodig was (het was toen een graad of 18 buiten). Bedien het altijd handmatig.
Dat was ik al zo gewend van m'n vorige auto waar het "automatische" ook altijd bedroevend was, dus in die zin "mis" ik het totaal niet en is het ook geen ergernis ;)

EV: Leapmotor B10 67,1kWh 2026

• diedie2
FrankoNL schreef op maandag 7 september 2026 @ 09:54:
[...]

Staat hij op eco?

Zo ja, uitzetten
Ik dacht het niet, maar zal zeker eens checken.

Heeft er ondertussen nog iemand ervaring in het laten plaatsen van trekhaak? Zijn er elektrische? Wat is het kostenplaatje momenteel? Vond hier eerder posts terug met prijzen van meer dan € 1500, dus toch wel heel veel, maar die post was ook bijna een jaar oud.

Vandaar niet meteen genomen tijdens plaatsen bestelling + als Belg bewust ook gewacht aangezien sinds 01/09 een trekhaak niet meer moet gekeurd worden (vroeger dus wel).

[ Voor 52% gewijzigd door diedie2 op 07-09-2026 12:25 ]

• Erik1805
Ies Korpershoek schreef op maandag 7 september 2026 @ 10:18:
[...]

Niet goedkoop, maar ruim 250 minder als mijn laatste Nissan beurt
Dus goedkoop :P

• Erik1805

Ik heb hem altijd op automatisch. Gisteren op 22 en koud zat.

• Erik1805
Zo auto weer opgehaald. Stekker naar de sensoren naar de vooruit zaten niet helemaal goed vast volgens fabrieksopgave. Alles werkt weer auto.

• SillBro
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-09 20:21
Pff na enkele dagen (door de regen) al dikke witte vlekken over de hele auto.. ik dacht dat er al een waxlaag op lag. Of heeft iedereen dit? Welke producten raden jullie voor de B10 aan? Dan kan ik aan de slag..

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Dikke witte vlekken? Wat doe je met je auto? De regen buiten is het enige moment waarop ik mijn auto "was". Ik hou me daar totaal niet mee bezig. Mocht ie echt heel goor worden en zwarte strepen op mijn broek krijgen bij het in en uitstappen dan pak ik wel weer een keer een emmertje en een spons.
Ben duidelijk geen auto-fanaat. Voor mij puur een gebruiksvoorwerp die me van A naar B brengt. Mijn overbuurman hier op de binnenparkeerplaats poetst ook bijna elke week zijn auto. Nou ja, ieder zijn ding :)

Signature van nature

• FrankoNL
Erik1805 schreef op maandag 7 september 2026 @ 16:52:
Zo auto weer opgehaald. Stekker naar de sensoren naar de vooruit zaten niet helemaal goed vast volgens fabrieksopgave. Alles werkt weer auto.
Het kan soms simpel zijn.

• FrankoNL
SillBro schreef op maandag 7 september 2026 @ 17:42:
Pff na enkele dagen (door de regen) al dikke witte vlekken over de hele auto.. ik dacht dat er al een waxlaag op lag. Of heeft iedereen dit? Welke producten raden jullie voor de B10 aan? Dan kan ik aan de slag..
Wax maakt een auto niet per definitie onaantastbaar hè.

• rscha
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:14
Vandaag kwamen we terug uit Frankrijk. Ik heb in totaal op de terugweg 9 Leapmotor's gezien. Allemaal op het stuk vanaf net onder Antwerpen tot Rotterdam. Acht waren T03's (allemaal zwart) en een mooie paarse B10. OK, de 8 T03's stonden op een autotransport dus een beetje vals. Maar dit is echt de eerste keer dat ik uberhaupt Leapmotor's in het wild heb gezien.

• FrankoNL
rscha schreef op maandag 7 september 2026 @ 20:15:
Vandaag kwamen we terug uit Frankrijk. Ik heb in totaal op de terugweg 9 Leapmotor's gezien. Allemaal op het stuk vanaf net onder Antwerpen tot Rotterdam. Acht waren T03's (allemaal zwart) en een mooie paarse B10. OK, de 8 T03's stonden op een autotransport dus een beetje vals. Maar dit is echt de eerste keer dat ik uberhaupt Leapmotor's in het wild heb gezien.
Hoe beviel de lange reis met de leapmotor? :)

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:21

mollie

Zo zeldzaam niet meer hier in de buurt hoor, een t03 bij het sporten , een b10 op het werk en eentje aan het schoolplein en eentje in de buurt . Nog geen b05 in het wild gesport :)

• Erik1805
Zag de B05 bij Hedin staan vandaag. Erg leuk model.

• waxy50
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:23
Nu tot 3500 euro voordeel op voorraad modellen.

https://apps.leapmotor.ne...55882633_264164751#search

Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 -Shelly Pro 3EM-120A

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:36
Was toch altijd al zo op de C10?

• Ies Korpershoek
FrankoNL schreef op maandag 7 september 2026 @ 20:37:
[...]

Hoe beviel de lange reis met de leapmotor? :)
Nu in Frankrijk, voor de 2e keer, op de grens met Zwitserland. Ik vond alle ritten super en geen problemen. De enige echte irritatie is verkeersbordherkenning die geen onderborden herkent. Langs de route zijn borden met een andere snelheid bij regen, max. Gewicht voertuig of bv. met aanhanger of caravan. Als de condities niet van toepassing zijn, ziet de B10 dit niet en begint met snelheidsalarm. Wat het laden betreft, gebruik ik Fastned en Electra omdat de B10 gebruik kan maken van 'auto charge'. Geweldig, stekker erin en alles verder automatisch. Lokaal zijn er voldoende AC-laders en bij de grote supermarkten AC en DC voor soms € 0,29/kWh

• diedie2
Bij mij worden er vaak snelheidsbeperkingen aangegeven die niet kloppen. Bvb waar ik woon is gewoon bebouwde kom en dus 50km/h. Toch krijg ik iedere dag de melding dat het maar 30km/h zou zijn.

Ook op weg naar school van mij dochter. Een lange rechte weg met 70km/h, maar telkens op hetzelfde punt de melding dat je plots nog 50km/h mag. En zo zijn er nog voorbeelden.

Maar ook omgekeerd soms het geval: het systeem die zegt dat ik 90km/h mag op plaatsen die al bijna 10j 70km/h zijn.

heb dus het gevoel dat het systeem soms snelheden overneemt van zijn ingebouwde TomTom zonder dat er eigenlijk een aanleiding is.
Vooral frappant dat het systeem niet lijkt te weten dat (in België toch, maar er zijn toch nog landen dacht ik), dat een snelheidsbeperking altijd maar gelding was tot het volgende kruispunt (behalve voor zones).

Zou dus ook handig zijn mocht je als fallback Waze kunnen instellen ipv die TomTom, maar dat zal wel een utopie blijven.

• Erik1805
diedie2 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:15:
Bij mij worden er vaak snelheidsbeperkingen aangegeven die niet kloppen. Bvb waar ik woon is gewoon bebouwde kom en dus 50km/h. Toch krijg ik iedere dag de melding dat het maar 30km/h zou zijn.

Ook op weg naar school van mij dochter. Een lange rechte weg met 70km/h, maar telkens op hetzelfde punt de melding dat je plots nog 50km/h mag. En zo zijn er nog voorbeelden.

Maar ook omgekeerd soms het geval: het systeem die zegt dat ik 90km/h mag op plaatsen die al bijna 10j 70km/h zijn.

heb dus het gevoel dat het systeem soms snelheden overneemt van zijn ingebouwde TomTom zonder dat er eigenlijk een aanleiding is.
Vooral frappant dat het systeem niet lijkt te weten dat (in België toch, maar er zijn toch nog landen dacht ik), dat een snelheidsbeperking altijd maar gelding was tot het volgende kruispunt (behalve voor zones).

Zou dus ook handig zijn mocht je als fallback Waze kunnen instellen ipv die TomTom, maar dat zal wel een utopie blijven.
Vandaar dat ik de meeste zaken heb uitgezet. Kloppen gewoon niet. Hopelijk wel met een volgende update

• derooke
Erik1805 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:20:
[...]

Vandaar dat ik de meeste zaken heb uitgezet. Kloppen gewoon niet. Hopelijk wel met een volgende update
Wanneer die komt . . .

• Erik1805
Ooit :?

Gisteren bij Hedin konden ze er niks zinnigs over zeggen

[ Voor 17% gewijzigd door Erik1805 op 08-09-2026 10:45 ]

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

diedie2 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 10:15:
Dat is in Nederland ook hoor. Maar dan alleen met betrekking tot afwijkende snelheden of borden met wegwerkzaamheden. Die worden (moeten) ook altijd weer na een kruispunt herhaalt. Dus bijvoorbeeld in Eindhoven is de ring 70 km/h, maar wel binnen de bebouwde kom. Dus standaard zou dat 50 km/h moeten zijn natuurlijk.

Signature van nature

• Erwtje59
Ik ben ook wel benieuwd of er ooit nog een Nederlandse versie van de stemcomputer komt.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Erwtje59 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 15:20:
Ik ben ook wel benieuwd of er ooit nog een Nederlandse versie van de stemcomputer komt.
Ik heb die stemcomputer echt nog nooit gebruikt om eerlijk te zijn. Wat kan je er zoal mee?

Ik ben overigens ook geen gebruiker van Siri en heb ook geen thuisassistent noch smart home apparatuur, dus wellicht ben ik de doelgroep niet

• Erwtje59
Ach, het is ook meer een gimmick in mijn ogen, maar nu deze alleen in het Engels is zal hij door weinigen gebruikt worden.

Je kan hem opdrachten geven, zoals verander de temperatuur, doe het raam open, sluit het zonnescherm, zet de radio harder.
Dat soort zaken ;-)

[ Voor 37% gewijzigd door Erwtje59 op 08-09-2026 18:30 ]

• Erik1805
Ja dat kan ikzelf sneller dan via spraak 😅

• Veendammer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:49
In het duitse forum (https://www.lpmff.de/thread/2334-b10-update/?postID=51876#post51876) geeft iemand aan dat de update op 15-09 uitgerold wordt en dat er momenteel nog een probleem gefixt wordt wat een klant heeft.

• Melfice
Erwtje59 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 18:29:
Ach, het is ook meer een gimmick in mijn ogen, maar nu deze alleen in het Engels is zal hij door weinigen gebruikt worden.

Je kan hem opdrachten geven, zoals verander de temperatuur, doe het raam open, sluit het zonnescherm, zet de radio harder.
Dat soort zaken ;-)
Als je een Star Trek fan bent heeft het misschien wat meer waarde "Computer, turn on music", maar inderdaad.

Het is een beetje een gimmick. En vaak werkt het ook niet super als je met een accent spreekt.

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:10
Als je een keer gewend bent aan spraak opdrachten dan is dat zoveel makkelijker dan knopjes.

Zeker nu er in Siri AI geïntegreerd is kan je hele gesprekken voeren. Werkt echt super!

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | WeHeat Flint All-electric | 4.880wp zonnepanelen

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

met twee maten

Ik krijg trouwens standaard (even nagevraagd na jullie berichten) Hankook iON zomerbanden geleverd op de B10.

Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 16:02

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Volgens een Redditor gaan de prijzen van de Leapmotors voor de Portugese markt stijgen.

Zo gaan de prijzen voor de B05, B10 en de B10 REEV Hybrid stijgen:
ModelPrijsstijging in Portugal
B05+ €500,-
B10+ €1000,-
B10 REEV+ €500,-
Ik ben benieuwd of de prijzen in NL ook duurder zullen worden.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

• apnom
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 18:15
Vanochtend onze Purple Dawn B10 opgehaald bij Het Motorhuis in Leiden via JustLease private lease. Wij zijn voor all-season banden gegaan en er zitten nu Vredestein Quatrac Pro+ banden onder.

Het eerste ritje is nog even wennen, maar een groot verschil met onze vorige: een Renault Clio Estate uit 2018. Even nog ontdekken welke ADAS functies fijn of hinderlijk worden. Enige gemis, waarvan ik wist dat hij er niet op zit maar hopelijk ooit nog OTA wordt toegevoegd, is een snelheidsbegrenzer. In de stad en bebouwde kom reed ik daar standaard op en kon je je volle aandacht gewoon op het verkeer houden ipv ook op de snelheid.

Voor nu lekker ontdekken en nerden op alle opties. En kijken of ik Leapmate in HA aan de praat krijg.

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:55
Ik heb ook vandaag mijn B10 opgehaald :*)

Bij de dealer gelijk de vrije knop ingesteld om adas dingen uit te schakelen.

Ook dertig keer die vermoeidheidswaarschuwing gehad onderweg, dus dat is echt zwaar waardeloos... (Waarna de LCC weer aan gaat)

Verder rijd het wel fantastisch en is het best een verschil met mijn vorige 18 jaar oude Astra H :)

[ Voor 17% gewijzigd door BlueFlame op 11-09-2026 19:40 ]

• derooke
Acc schakel je aan door de hendel waar je je wagen in D zet nogmaals naar beneden te drukken als je op de snelheid bent die je wil. Daarna kan je met het linker wieltje je snelheid bij regelen. Druk je 2 maak je hendel naar beneden kort na elkaar ga je naar ACC met lane keep.

PS je shortcut knop moet je ook 2 keer na elkaar indrukken op het te activeren (je hoort dan een zoemend geluid) ook niet te snel drukken of te traag anders werkt het niet altijd

De vermoeidheid herkenning kan ook zijn omdat je nog rondkijkt in je nieuwe wagen😁

[ Voor 8% gewijzigd door derooke op 11-09-2026 19:37 ]

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 20:39
Veendammer schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 21:16:
Ik heb een weekje of 2 de leapmotor mate draaien in een docker container. Handig want die geeft ook aan in het overzicht wanneer de update klaar staat :) Naar begrepen is de uitrol op basis van VIN dus dat kan nog wel even duren lijkt me.
Ik heb een verzoek ingediend bij de ontwikkelaar van Leapmotor Mate om de "OTA-updates status" via MQTT entity aan te bieden. Hij vond dat kennelijk een goed idee, want het zit in de laatste versie v3.15.12. Ik krijg nu een pushbericht op mijn telefoon zodra die status in Leapmotor Mate verandert van Geen in (ik denk) Beschikbaar. Versie info, changelog etc. van de OTA stuurt Leapmotor niet mee. Zie link hierboven voor de beperkingen en wijze van detectie. Ik gebruik het trouwens via Home Assistant met de Home Assistant app geïnstalleerd op mijn telefoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Hakkie op 11-09-2026 20:07 ]

• BlueFlame
derooke schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 19:37:
Acc schakel je aan door de hendel waar je je wagen in D zet nogmaals naar beneden te drukken als je op de snelheid bent die je wil. Daarna kan je met het linker wieltje je snelheid bij regelen. Druk je 2 maak je hendel naar beneden kort na elkaar ga je naar ACC met lane keep.

PS je shortcut knop moet je ook 2 keer na elkaar indrukken op het te activeren (je hoort dan een zoemend geluid) ook niet te snel drukken of te traag anders werkt het niet altijd

De vermoeidheid herkenning kan ook zijn omdat je nog rondkijkt in je nieuwe wagen😁
Thanks!
Ik had het net gevonden idd :)

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:46

ronaldm3

Leapmotor specialist ;)

Is het een idee om dit in dit topic ook de B03 en de B03X toe te voegen, we hebben inmiddels een demo en stock om te verkopen, dus dit model zullen ze niet meer retourneren ;) (B03 komt begin 2027)

Rij er sinds vandaag mee en lekker vlot, moet zeggen dat ik het glazen dak niet echt mis.

[ Voor 6% gewijzigd door ronaldm3 op 11-09-2026 21:50 ]

Power to the beat.

• Majo0
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:25
ronaldm3 schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 21:49:
Is het een idee om dit in dit topic ook de B03 en de B03X toe te voegen, we hebben inmiddels een demo en stock om te verkopen, dus dit model zullen ze niet meer retourneren ;) (B03 komt begin 2027)

Rij er sinds vandaag mee en lekker vlot, moet zeggen dat ik het glazen dak niet echt mis.
Ben ik persoonlijk ook in geïnteresseerd, kijk heel erg uit naar de B03. Benieuwd wat de prijs gaat worden sinds deze in Europa geproduceerd word

• Ies Korpershoek
Ik lees in een aantal Duitse Facebookgroepen over updates ( mogelijk de nieuwe OTA) die door hun grote 5,2 Gb niet kunnen worden geïnstalleerd. Installeren van de update vanuit een USB stick is uitgeschakeld. Heeft iemand hier al ervaring mee en misschien elders al meer over gelezen??

[ Voor 5% gewijzigd door Ies Korpershoek op 12-09-2026 07:23 ]

• Bschnitz

Al 2x aan de TS gevraagd, maar geen reactie.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik zou het logisch vinden om de B03 en B03X bij dit topic te voegen, zolang de B-series met elkaar vergelijkbaar zijn qua werking/softwarematig. Geen idee of dat zo is.

Ik betrap mezelf erop dat ik tóch ook regelmatig in het C10 topic kijk, omdat de problemen/ervaringen daar toch ook wel vergelijkbaar zijn met (iig) de B10 (heb geen ervaring met de B05). Dus in die zin zou één Leapmotor topic ook wel wat kunnen zijn.

Maar aan de andere kant snap ik ook dat dit waarschijnlijk ook weer veel vervuiling kan gaan opleveren... dus lang verhaal kort: ik weet nog niet wat -met het oog op de toekomst- logisch en gewenst is :?

• Bschnitz
Gitarist schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:40:
[...]

Ik zou het logisch vinden om de B03 en B03X bij dit topic te voegen, zolang de B-series met elkaar vergelijkbaar zijn qua werking/softwarematig. Geen idee of dat zo is.

Ik betrap mezelf erop dat ik tóch ook regelmatig in het C10 topic kijk, omdat de problemen/ervaringen daar toch ook wel vergelijkbaar zijn met (iig) de B10 (heb geen ervaring met de B05). Dus in die zin zou één Leapmotor topic ook wel wat kunnen zijn.

Maar aan de andere kant snap ik ook dat dit waarschijnlijk ook weer veel vervuiling kan gaan opleveren... dus lang verhaal kort: ik weet nog niet wat -met het oog op de toekomst- logisch en gewenst is :?
Helaas heb ik dat ook al eens geprobeerd, maar de 2 TS willen de topics niet samenvoegen 😅.

• Hakkie
Gitarist schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 10:40:
[...]
Eens

• Hakkie
Ies Korpershoek schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 07:23:
Ik lees in een aantal Duitse Facebookgroepen over updates ( mogelijk de nieuwe OTA) die door hun grote 5,2 Gb niet kunnen worden geïnstalleerd. Installeren van de update vanuit een USB stick is uitgeschakeld. Heeft iemand hier al ervaring mee en misschien elders al meer over gelezen??
Tijdelijk 'n paar navigatiekaarten weg?

• Ies Korpershoek
Hakkie schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 11:54:
[...]

Tijdelijk 'n paar navigatiekaarten weg?
Duidelijk wordt er vermeld dat het niet om kaarten gaat. Iemand heeft vrijwel alle kaarten verwijderd en de cache geleegd, maar het probleem bleef.

• apnom
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 18:15
Voor degenen die wachten in de hoop de vernieuwde versie van de B10 te kunnen krijgen…
"Leapmotor International has already decided to skip the latest Chinese B10 update, including its 800V electrical architecture, rather than replace an export model that has only recently entered showrooms.

Mr Annese said hardware changes should be adopted when they correct a genuine limitation, but questioned constant replacement for the sake of having the newest specification."
https://www.carexpert.com.au/car-news/not-many-chinese-car-brands-will-survive-leapmotor-executive-says

[ Voor 4% gewijzigd door apnom op 12-09-2026 22:06 ]

• Erik1805
Vanochtend voor het eerst dat de radio spontaan aanstond. Hoorde het ineens toen iK wat uit de garage moest halen. Auto open en weer dicht gedaan en toen was de radio weer uit.

• BlueFlame
Ik heb nu ook dat de auto niet meer open of op slot gaat met de knop op de deurhendel. Wel zo ingesteld in de app. Gebeurde nadat ik hem een keer op slot had gedaan met de rfid kaart...

• derooke
BlueFlame schreef op zondag 13 september 2026 @ 12:35:
Ik heb nu ook dat de auto niet meer open of op slot gaat met de knop op de deurhendel. Wel zo ingesteld in de app. Gebeurde nadat ik hem een keer op slot had gedaan met de rfid kaart...
Zoals bij iedere computer 😄 eens je infotainment volledig laten herstarten (als je het filmpje ziet is het goed). Ik merk dat ik dit om de 2 maand zelf spontaan doe dat er geen problemen 'bugjes' zijn.

• BlueFlame
Rare is dat ik snel opstarten niet aan heb staan... Dus dan neem ik aan dat hij dat iedere keer doet? Maar ik heb de optie in de app uit en aan gezet en toen werkte het weer :)

• derooke
BlueFlame schreef op zondag 13 september 2026 @ 16:17:
Rare is dat ik snel opstarten niet aan heb staan... Dus dan neem ik aan dat hij dat iedere keer doet? Maar ik heb de optie in de app uit en aan gezet en toen werkte het weer :)
ah ok, het blijven rijdende computers maar toch vreemd dat verschillende identiek gebouwde wagens soms elk andere problemen hebben, ik heb bvb een piepend geluid bij oneffen wegdek , het komt van links voor maar ik kan het niet pinpointen

• Melfice
Ik heb/hopelijk had het probleem dat Android Auto soms niet wou verbinden.

Is het de bedoeling dat je Android Auto elke keer handmatig ontkoppelt, of is dat een bug denken jullie?

Want sinds ik begonnen ben met ontkoppelen is het ook geen probleem meer geweest met automatisch koppelen bij het instappen.

• Erik1805
BlueFlame schreef op zondag 13 september 2026 @ 12:35:
Dat heb ik nu dus ook. Geen idee hoe dat nou weer komt

• Falino
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 26-09 12:00
Vanwege de problemen met Bluetooth Android Auto ben ik overgestapt op een bekabelde verbinding. Dat werkt over het algemeen prima, maar af en toe gebeurt er iets vreemds: de knoppen op het stuur bedienen dan ineens niet meer Spotify in Android Auto, maar schakelen over naar de radio.

Heeft iemand dit probleem ook gehad? En weet iemand of je dit tijdens het rijden weer kunt herstellen? Tot nu toe krijg ik de bediening alleen weer terug naar Android Auto door te stoppen en de boordcomputer opnieuw op te starten. Ik heb nog niet kunnen ontdekken of dit ook op een andere manier kan.

• diedie2
Erik1805 schreef op maandag 14 september 2026 @ 08:39:
[...]

Dat heb ik nu dus ook. Geen idee hoe dat nou weer komt
Zou het toevallig kunnen dat de app niet meer op de achtergrond draait op je smartphone? Dat had ik namelijk vorig week. Om 1 of andere reden draaide die app niet meer en kon dus niet in de wagen. Na manueel opstarten van de app werkte het direct.

EDIT: Ik had het daarnet opnieuw. Geen idee wat of hoe maar zodra de app gestart is kan ik weer verder.

[ Voor 11% gewijzigd door diedie2 op 14-09-2026 11:03 ]

Pagina: 1 ... 34 ... 38 Laatste