Elke rit handmatig uitzetten en de camera is afgeplakt. Dan heb je weer fijn zelf de controle over het voertuig. Te gek voor woorden eigenlijk dat dit nodig is.
Heb dat paar weken geleden ook gemerkt. Vooral op wegen op de boerenbuiten waar geen lijntjes geschilderd zijn swingt het de pan uit. Heb toen ook verschillende ADAS-opties proberen uitschakelen, maar hielp niet.
Vanmorgen ook een eerst (onverwachte) noodrem gehad. Kwam een auto uit een straat van rechts, maar ik had voorrang en reed door...de auto dacht er anders over. Duurde uiteindelijk misschien maar 1 seconde maar je bent toch meteen goed wakker :-D
Ik hoop vooral dat ze ook nog iets doen aan de LCC. Het systeem op zich vind ik fantastisch, maar je moet om de x seconden aan je stuur "draaien" anders gaat ie in alarm. Wat doel heeft die LCC dan nog....
Ben alvast benieuwd naar de komende update.
Vanmorgen ook een eerst (onverwachte) noodrem gehad. Kwam een auto uit een straat van rechts, maar ik had voorrang en reed door...de auto dacht er anders over. Duurde uiteindelijk misschien maar 1 seconde maar je bent toch meteen goed wakker :-D
Ik hoop vooral dat ze ook nog iets doen aan de LCC. Het systeem op zich vind ik fantastisch, maar je moet om de x seconden aan je stuur "draaien" anders gaat ie in alarm. Wat doel heeft die LCC dan nog....
Stel dat ik een B10 occasion koop via een dealer. Ben ik dan verplicht om bij die dealer mijn onderhoud uit te laten voeren ivm leapmotor garantie. Of mag/kan dat in de buurt bij een dealer van mijn woonplaats?
Zolang het uitgevoerd wordt door een leapmotor dealer is het goed.menno30111975 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 11:46:
Stel dat ik een B10 occasion koop via een dealer. Ben ik dan verplicht om bij die dealer mijn onderhoud uit te laten voeren ivm leapmotor garantie. Of mag/kan dat in de buurt bij een dealer van mijn woonplaats?
Wel een manier om extra geld uit je zak te kloppen helaas, maar goed.
[ Voor 8% gewijzigd door FrankoNL op 04-09-2026 11:52 ]
Mijn ervaring is dat je dit goed kan verhelpen door de manier waarop je het stuur vast houdt. Ik doe dat op een manierr dat mijn rechterarm wat hangt aan het stuur door hem zo vast te pakken net aan de rechter horizontale spijl dat mijn rechterarm wat hangt en dus gewicht zet om het stuur naar rechts te trekken. De linkerarm heb ik aan de onderkant links vast waardoor ik de kracht van de rechterarm iets ophef. Ik merk dan ook dat het stuur zo nu en dan terugstuurt naar links. Hierdoor krijg ik vrijwel geen meldingen om aan het stuur te draaien. Net als bij een tesla kan je er wellicht ook een gewichtje aan hangen. In ieder geval kijkt dit systeem wel of je ook daadwerkelijk stuurt. Mijn vorige hyundai Kona deed dat niet en gaf gewoon om de haverklap op de vreemdste momenten een melding dat ik aan het stuur moest draaien, daar werd ik helemaal gestoord van.diedie2 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 11:40:
Moest ik bij mijn vorige auto ook. Volvo V60.diedie2 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 11:40:
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh