Het grote LEAPMOTOR B10 topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 18:56
De LEAPMOTOR B10 is een volledig elektrische SUV uit China, recentelijk gelanceerd op de Europese markt via Stellantis (bekend van o.a. Peugeot, Citroën, Fiat en Opel). Met zijn scherpe prijs, royale ruimte en degelijke specificaties is de B10 een opvallende nieuwkomer in het EV-segment.
Technische specificaties
Motorvermogen:
160 kW (≈214 pk)

Acceleratie 0–100 km/u:
- ca. 8.0 s (160 kW)

Topsnelheid: 170 km/u

Batterij en actieradius
LIFE 56,2 kW ca. 360 km tot 88 kW 11 kW (3-fase)
DESIGN 67,1 kW ca. 434 km tot 88 kW 11 kW (3-fase)

DC-laden: 30–80% in ca. 16 minuten

Batterijgarantie: 8 jaar / 160.000 km
Afmetingen
- Lengte: 4.515 mm
- Breedte: 1.885 mm
- Hoogte: 1.655 mm
- Wielbasis: 2.735 mm

Bagageruimte: 420 – 1.415 liter
Prijs
- LIFE ± €27.995
- DESIGN ± €32.995

Voor wie op zoek is naar een ruime, praktische en scherp geprijsde EV, is de LEAPMOTOR B10 een interessant alternatief binnen het C- of D-segment. Discussie, ervaringen en updates over levering, software, rijgedrag en service zijn welkom in dit topic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZgSxNjGyqYyaC4oOsxPFEtOlQs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CgEHAiylBovUVSOn0RHJznLq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CkboCL8wq7fx4kKuL12DdPMFx98=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6YfVxGAR3gslF0M0kylzAXJX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6e-OTMqmZDttmw0UJj8q1YHbFLM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yskpiWeFoWVsvjN8Q9ZDXsui.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8tXafhvSvndhl9M3ET353s9ZD4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0lGGlNG92HUAWKIDAa8edTs6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vuxfgKIZKDSNhRerAwig3Pkwxkk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJeMfcCvoKGdBTykJEzArQ6H.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KO46ZFMws58DelnaUABtimLlFIY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LiYqn5VfGZK4zddibgN9MEg6.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 4% gewijzigd door DeJurist op 16-08-2025 20:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:48
Deze auto volg ik met interesse. Mede doordat het een praktische gezinsauto lijkt te zijn (goed veel ruimte voor 3 kids + mogelijkheid trekhaak voor vakanties) en het betaalbaar blijft, ook via private lease.

De eerste reviews zover zagen er goed uit en werd geprezen om de prijs/kwaliteit verhouding. Benieuwd wanneer deze binnenkomt; Q4 is nog wel een ruim begrip.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:03

-tom-562

Oliesjeik

Scherpe prijs voor zo'n auto, maar dit is toch echt geen sedan :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:48
Deze auto was bij mij een beetje onder de radar gebleven omdat ik dacht dat hij net zo "traag" zou snelladen als de C10. Volgens evdatabase houdt hij gemiddeld 110kW vol tussen 10% en 80% en dat zou best prima zijn. Zeker voor dit geld. Deze ga ik zeker nog even volgen ivm lage bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@Reaper.JA2 Skoda Elroq heeft veel ruimte achterin.

@DeJurist
Don't want to rain on your parade, wil het feestje niet verstoren, maar ik ontkom er niet aan. Chinese auto's bevatten waarschijnlijk remote aansturing- en dataverzamel faciliteiten. Gezien de houding en vijandige activiteiten van de Chinese overheid, welke risico's worden hierbij geaccepteerd?

Bekend is dat sinds Titan Rain in 2003, China westerse infra digitaal heeft aangevallen met malware en exploits, vermoedelijk voornamelijk voor het verzamelen van inlichtingen die kunnen worden gebruikt voor offensieve doeleinden. Nederland heeft voor Chinese aanvallen gewaarschuwd. China ontkent zoals gebruikelijk alles en probeert het straatje schoon te vegen met retoriek. China probeert ook met acquisities en leningen vingers in de pap te krijgen.

Welke garantie heb je dat de auto niet op afstand wordt stilgezet, besturing wordt gemanipuleerd, of dat je gegevens worden gebruikt door de Chinese overheid? Met name personeel dat direct of indirect werkt voor kritische infrastructuur zoals water, stroom, overheid zou dit moeten meenemen bij beslissingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeJurist
Ik heb mijn eerste proefrit gemaakt en ben echt onder de indruk. Voor €28.000 is dit een absolute buitenkans. Volgende week ga ik hem bestellen. De verhoudingen zijn perfect, er is zowel voorin als achterin veel ruimte, het infotainmentscherm werkt soepel en de 360°-camera is een waardevolle toevoeging.

De auto voelt vlot aan en het design spreekt me enorm aan. De achterkant doet denken aan een Porsche Macan, de voorkant ook wel, maar dan met een eigen lichtsignatuur. Ik ben blij dat LEAPMOTOR zich in Nederland heeft gevestigd - je krijgt hier écht veel auto voor je geld.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/43YDv01f/Grid-Art-20250930-093514695.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TeQ99
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:59
Gisteren heb ik een proefrit gemaakt met de Leapmotor B10 Design, en ik moet zeggen: ik ben echt positief verrast!
Alles wat je nodig hebt zit erop en zelfs meer. Ik kon de applrcar play niet vinden maar dat schijnt wel te komen of zit er al in alleen ik heb niet goed gekeken.

Geen gedoe met allerlei losse pakketten, gewoon twee duidelijke versies. Dat maakt het kiezen een stuk makkelijker.
Het strakke, minimalistische design doet denken aan Tesla en was even wennen, maar ik vond het eigenlijk best prettig en zeker niet storend.
Ik rijd momenteel in een VW ID.4, maar die loopt eind dit jaar uit de lease en de B10 is een goed kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
TeQ99 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:31:
Gisteren heb ik een proefrit gemaakt met de Leapmotor B10 Design, en ik moet zeggen: ik ben echt positief verrast!
Alles wat je nodig hebt zit erop en zelfs meer. Ik kon de applrcar play niet vinden maar dat schijnt wel te komen of zit er al in alleen ik heb niet goed gekeken.

Geen gedoe met allerlei losse pakketten, gewoon twee duidelijke versies. Dat maakt het kiezen een stuk makkelijker.
Het strakke, minimalistische design doet denken aan Tesla en was even wennen, maar ik vond het eigenlijk best prettig en zeker niet storend.
Ik rijd momenteel in een VW ID.4, maar die loopt eind dit jaar uit de lease en de B10 is een goed kandidaat.
Je krijgt echt veel waar voor je geld. Ga je het leasen of financieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeQ99
Ik ga voor de zakelijke lease dus kan nog de 17% bijtelling meepakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:39
Nou ik heb een testrit gedaan en was om. Geweldig , over 6 weken aflevering.

Bij Mulders €1.000 voorraad korting gekregen, zijn er nog +-150 voor dit jaar. Blijkbaar al bijna 200 weg...

Ben ook zeer benieuwd naar de update naar LMOS 4.0 eind dit jaar.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
Bschnitz schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 19:06:
Nou ik heb een testrit gedaan en was om. Geweldig , over 6 weken aflevering.

Bij Mulders €1.000 voorraad korting gekregen, zijn er nog +-150 voor dit jaar. Blijkbaar al bijna 200 weg...

Ben ook zeer benieuwd naar de update naar LMOS 4.0 eind dit jaar.
Welke kleuren zijn daar beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:39
DeJurist schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:08:
[...]

Welke kleuren zijn daar beschikbaar?
Zwart,silver,grijs,paars komen nog dit jaar binnen. Voornamelijk silver en zwart is 80% van de lading.

Mulders heeft nog 3 blauwe voor dit jaar op de lijst, de laatste in NL.

Wit komt helemaal nergens meer dit jaar.

Allemaal pro max 67kWh.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiberExpert
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 13-10 13:30
Ik ben erg enthousiast over deze auto. Ik heb een proefrit en een offerte aangevraagd voor de zakelijke lease. Hij heeft alle opties die ik graag zou willen hebben, behalve dat het glazen dak geen schuifdak is.
Ik ga dan voor de versie Design Pro Max met een rijbereik van 434 WLTP. Liefst in het zwart en met het lichtere interieur ("light grey eco-leather") zoals op de eerste foto's in dit topic.
Zal rond de €450 ex met €234 bruto bijtelling zijn.
Ik ben normaal gesproken wel fan van fysieke knopjes, die bij dit model afwezig zijn (behalve op het stuur en de armleuning), maar hopelijk kan ik daar wel aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeQ99
Ja het is zover.
Ik kreeg bevestiging van de lease dat hij is besteld.

Verwachte lever datum 22-12-2025

Auto: Leapmotor B10 (5-d) 67.1kWh ev design pro max 160kW aut
Kleur exterieur: Light White unilak
Kleur interieur: Shadow Grey Eco-Leather
Dealer: Wittebrug Kwintsheul Stellantis

Nu zorgen dat ik de ID4 heel hou tot het einde van het jaar. Dat ding begint aardig te kraken en piepen na bijna 5 jaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:48

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
Hier ook een zeer positieve review:
https://youtu.be/atj-0mfbTTk?si=udvNDKgFRkazWnnA

Wat is er overigens in Tweakers aangepast waardoor de video niet direct kan worden getoond? Kan nu enkel maar een url plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP1
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19:24

AP1

Volgende week een afspraak voor een proefrit in de B10.
Nu kortingen op voorraadmodellen bij Nefkens. Zie fotoAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WP9ljmkz2c_Sm8BwftDGQlHa19U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RK40gZWlyvEaANizQuGmBJOz.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1