Het grote LEAPMOTOR B10 topic

Pagina: 1
Acties:

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 06:00
De LEAPMOTOR B10 is een volledig elektrische SUV uit China, recentelijk gelanceerd op de Europese markt via Stellantis (bekend van o.a. Peugeot, Citroën, Fiat en Opel). Met zijn scherpe prijs, royale ruimte en degelijke specificaties is de B10 een opvallende nieuwkomer in het EV-segment.
Technische specificaties
Motorvermogen:
160 kW (≈214 pk)

Acceleratie 0–100 km/u:
- ca. 8.0 s (160 kW)

Topsnelheid: 170 km/u

Batterij en actieradius
LIFE 56,2 kW ca. 360 km tot 88 kW 11 kW (3-fase)
DESIGN 67,1 kW ca. 434 km tot 88 kW 11 kW (3-fase)

DC-laden: 30–80% in ca. 16 minuten

Batterijgarantie: 8 jaar / 160.000 km
Afmetingen
- Lengte: 4.515 mm
- Breedte: 1.885 mm
- Hoogte: 1.655 mm
- Wielbasis: 2.735 mm

Bagageruimte: 420 – 1.415 liter
Prijs
- LIFE ± €27.995
- DESIGN ± €32.995

Voor wie op zoek is naar een ruime, praktische en scherp geprijsde EV, is de LEAPMOTOR B10 een interessant alternatief binnen het C- of D-segment. Discussie, ervaringen en updates over levering, software, rijgedrag en service zijn welkom in dit topic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SZgSxNjGyqYyaC4oOsxPFEtOlQs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CgEHAiylBovUVSOn0RHJznLq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CkboCL8wq7fx4kKuL12DdPMFx98=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6YfVxGAR3gslF0M0kylzAXJX.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6e-OTMqmZDttmw0UJj8q1YHbFLM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yskpiWeFoWVsvjN8Q9ZDXsui.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8tXafhvSvndhl9M3ET353s9ZD4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0lGGlNG92HUAWKIDAa8edTs6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vuxfgKIZKDSNhRerAwig3Pkwxkk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJeMfcCvoKGdBTykJEzArQ6H.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KO46ZFMws58DelnaUABtimLlFIY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LiYqn5VfGZK4zddibgN9MEg6.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 4% gewijzigd door DeJurist op 16-08-2025 20:57 ]

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:16
Deze auto volg ik met interesse. Mede doordat het een praktische gezinsauto lijkt te zijn (goed veel ruimte voor 3 kids + mogelijkheid trekhaak voor vakanties) en het betaalbaar blijft, ook via private lease.

De eerste reviews zover zagen er goed uit en werd geprezen om de prijs/kwaliteit verhouding. Benieuwd wanneer deze binnenkomt; Q4 is nog wel een ruim begrip.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:10

-tom-562

Oliesjeik

Scherpe prijs voor zo'n auto, maar dit is toch echt geen sedan :P

Vaak bu'j te bang!

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-11 12:35
Deze auto was bij mij een beetje onder de radar gebleven omdat ik dacht dat hij net zo "traag" zou snelladen als de C10. Volgens evdatabase houdt hij gemiddeld 110kW vol tussen 10% en 80% en dat zou best prima zijn. Zeker voor dit geld. Deze ga ik zeker nog even volgen ivm lage bijtelling.

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@Reaper.JA2 Skoda Elroq heeft veel ruimte achterin.

@DeJurist
Don't want to rain on your parade, wil het feestje niet verstoren, maar ik ontkom er niet aan. Chinese auto's bevatten waarschijnlijk remote aansturing- en dataverzamel faciliteiten. Gezien de houding en vijandige activiteiten van de Chinese overheid, welke risico's worden hierbij geaccepteerd?

Bekend is dat sinds Titan Rain in 2003, China westerse infra digitaal heeft aangevallen met malware en exploits, vermoedelijk voornamelijk voor het verzamelen van inlichtingen die kunnen worden gebruikt voor offensieve doeleinden. Nederland heeft voor Chinese aanvallen gewaarschuwd. China ontkent zoals gebruikelijk alles en probeert het straatje schoon te vegen met retoriek. China probeert ook met acquisities en leningen vingers in de pap te krijgen.

Welke garantie heb je dat de auto niet op afstand wordt stilgezet, besturing wordt gemanipuleerd, of dat je gegevens worden gebruikt door de Chinese overheid? Met name personeel dat direct of indirect werkt voor kritische infrastructuur zoals water, stroom, overheid zou dit moeten meenemen bij beslissingen.

• DeJurist
Ik heb mijn eerste proefrit gemaakt en ben echt onder de indruk. Voor €28.000 is dit een absolute buitenkans. Volgende week ga ik hem bestellen. De verhoudingen zijn perfect, er is zowel voorin als achterin veel ruimte, het infotainmentscherm werkt soepel en de 360°-camera is een waardevolle toevoeging.

De auto voelt vlot aan en het design spreekt me enorm aan. De achterkant doet denken aan een Porsche Macan, de voorkant ook wel, maar dan met een eigen lichtsignatuur. Ik ben blij dat LEAPMOTOR zich in Nederland heeft gevestigd - je krijgt hier écht veel auto voor je geld.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/43YDv01f/Grid-Art-20250930-093514695.jpg

• TeQ99
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-11 14:21
Gisteren heb ik een proefrit gemaakt met de Leapmotor B10 Design, en ik moet zeggen: ik ben echt positief verrast!
Alles wat je nodig hebt zit erop en zelfs meer. Ik kon de applrcar play niet vinden maar dat schijnt wel te komen of zit er al in alleen ik heb niet goed gekeken.

Geen gedoe met allerlei losse pakketten, gewoon twee duidelijke versies. Dat maakt het kiezen een stuk makkelijker.
Het strakke, minimalistische design doet denken aan Tesla en was even wennen, maar ik vond het eigenlijk best prettig en zeker niet storend.
Ik rijd momenteel in een VW ID.4, maar die loopt eind dit jaar uit de lease en de B10 is een goed kandidaat.

• DeJurist
TeQ99 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 15:31:
Gisteren heb ik een proefrit gemaakt met de Leapmotor B10 Design, en ik moet zeggen: ik ben echt positief verrast!
Alles wat je nodig hebt zit erop en zelfs meer. Ik kon de applrcar play niet vinden maar dat schijnt wel te komen of zit er al in alleen ik heb niet goed gekeken.

Geen gedoe met allerlei losse pakketten, gewoon twee duidelijke versies. Dat maakt het kiezen een stuk makkelijker.
Het strakke, minimalistische design doet denken aan Tesla en was even wennen, maar ik vond het eigenlijk best prettig en zeker niet storend.
Ik rijd momenteel in een VW ID.4, maar die loopt eind dit jaar uit de lease en de B10 is een goed kandidaat.
Je krijgt echt veel waar voor je geld. Ga je het leasen of financieren?

• TeQ99
Ik ga voor de zakelijke lease dus kan nog de 17% bijtelling meepakken.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:08
Nou ik heb een testrit gedaan en was om. Geweldig , over 6 weken aflevering.

Bij Mulders €1.000 voorraad korting gekregen, zijn er nog +-150 voor dit jaar. Blijkbaar al bijna 200 weg...

Ben ook zeer benieuwd naar de update naar LMOS 4.0 eind dit jaar.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• DeJurist
Bschnitz schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 19:06:
Nou ik heb een testrit gedaan en was om. Geweldig , over 6 weken aflevering.

Bij Mulders €1.000 voorraad korting gekregen, zijn er nog +-150 voor dit jaar. Blijkbaar al bijna 200 weg...

Ben ook zeer benieuwd naar de update naar LMOS 4.0 eind dit jaar.
Welke kleuren zijn daar beschikbaar?

• Bschnitz
DeJurist schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:08:
[...]

Welke kleuren zijn daar beschikbaar?
Zwart,silver,grijs,paars komen nog dit jaar binnen. Voornamelijk silver en zwart is 80% van de lading.

Mulders heeft nog 3 blauwe voor dit jaar op de lijst, de laatste in NL.

Wit komt helemaal nergens meer dit jaar.

Allemaal pro max 67kWh.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• FiberExpert
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 13-10 13:30
Ik ben erg enthousiast over deze auto. Ik heb een proefrit en een offerte aangevraagd voor de zakelijke lease. Hij heeft alle opties die ik graag zou willen hebben, behalve dat het glazen dak geen schuifdak is.
Ik ga dan voor de versie Design Pro Max met een rijbereik van 434 WLTP. Liefst in het zwart en met het lichtere interieur ("light grey eco-leather") zoals op de eerste foto's in dit topic.
Zal rond de €450 ex met €234 bruto bijtelling zijn.
Ik ben normaal gesproken wel fan van fysieke knopjes, die bij dit model afwezig zijn (behalve op het stuur en de armleuning), maar hopelijk kan ik daar wel aan wennen.

• TeQ99
Ja het is zover.
Ik kreeg bevestiging van de lease dat hij is besteld.

Verwachte lever datum 22-12-2025

Auto: Leapmotor B10 (5-d) 67.1kWh ev design pro max 160kW aut
Kleur exterieur: Light White unilak
Kleur interieur: Shadow Grey Eco-Leather
Dealer: Wittebrug Kwintsheul Stellantis

Nu zorgen dat ik de ID4 heel hou tot het einde van het jaar. Dat ding begint aardig te kraken en piepen na bijna 5 jaar...

• Bark_At_The_Cat

• DeJurist
Hier ook een zeer positieve review:
https://youtu.be/atj-0mfbTTk?si=udvNDKgFRkazWnnA

Wat is er overigens in Tweakers aangepast waardoor de video niet direct kan worden getoond? Kan nu enkel maar een url plaatsen.

• AP1
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 11-11 19:13

AP1

Volgende week een afspraak voor een proefrit in de B10.
Nu kortingen op voorraadmodellen bij Nefkens. Zie fotoAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WP9ljmkz2c_Sm8BwftDGQlHa19U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RK40gZWlyvEaANizQuGmBJOz.jpg?f=fotoalbum_large

• Bschnitz
AP1 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 17:08:
Volgende week een afspraak voor een proefrit in de B10.
Nu kortingen op voorraadmodellen bij Nefkens. Zie foto[Afbeelding]
Yea dat is voor de C10 die max 3.5K.

• Bschnitz
TeQ99 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 11:20:
Ja het is zover.
Ik kreeg bevestiging van de lease dat hij is besteld.

Verwachte lever datum 22-12-2025

Auto: Leapmotor B10 (5-d) 67.1kWh ev design pro max 160kW aut
Kleur exterieur: Light White unilak
Kleur interieur: Shadow Grey Eco-Leather
Dealer: Wittebrug Kwintsheul Stellantis

Nu zorgen dat ik de ID4 heel hou tot het einde van het jaar. Dat ding begint aardig te kraken en piepen na bijna 5 jaar...
Gisteravond mail gehad, mag hem volgende zaterdag al ophalen 😬

• AP1

AP1

Vandaag in de Leapmotor B10 gereden. Rijdt prima, heel veel elektronica en moderne snufjes. Ben ik niet gewend in mijn 27 jaar oude Opel Astra G station. Al ben ik zeer tevreden met mijn Opel. Wat mijn opviel was het magere spuitwerk van de lak. Buitenkant glimt als een spiegel, niets op aan te merken. Maar trek je de frunk open dan is de binnenkant niet in hooglans gespoten is mat, op sommige delen zie zelfs nog de grondlak. zitten. Ook geen enkele protectie van was of iets dergelijks. Ben benieuwd hoe het roestmonster zich gaat thuishouden in de B10. Refererend aan mijn auto Was/Dinitrol- behandeling gehad en nog steeds geen roest., na 27 jaar.
Ik denk dat alle EV ‘s ook de B10 na 8 jaar of eerder zijn afgeschreven. De ontwikkelingen op de batterij /elektonica techniek gaat ontzettend snel, wat je nu koopt is morgen verouderd. Wie gaat over 8 jaar een 2e handse EV kopen waarvan de garantie is verlopen.
Volgend jaar komt de B05 op een 800 Volt platform, nog sneller laden. . Nieuwe EV motoren , de Axialflux. China heeft al een accu ontwikkeld voor een bereik van 1500Km, ondanks die snelle nieuwe ontwikkelingen stap ik toch over op een EV volgend jaar.
Nog even over de absurde prijzen voor een aantal accessoires van de B10. Trekhaak gemonteerd 1750€, waarschijnlijk uitgevoerd met een ’gouden kogel’. Max. kogeldruk 60 kg. Dakdrager set, is identiek aan de Tesla uitvoering tussen 500en 600€, voor een zuignapuitvoering , max load 45 kg. Prijs bij Stellantis is nog niet bekend artikel 6002687197. Tenslotte de B10 is een zeer mooie auto, veel Europese merken kunnen niet tippen aan de standaard luxe en de vernuftigheid van deze Chinees.

• Bschnitz
AP1 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 20:38:
Vandaag in de Leapmotor B10 gereden. Rijdt prima, heel veel elektronica en moderne snufjes. Ben ik niet gewend in mijn 27 jaar oude Opel Astra G station. Al ben ik zeer tevreden met mijn Opel. Wat mijn opviel was het magere spuitwerk van de lak. Buitenkant glimt als een spiegel, niets op aan te merken. Maar trek je de frunk open dan is de binnenkant niet in hooglans gespoten is mat, op sommige delen zie zelfs nog de grondlak. zitten. Ook geen enkele protectie van was of iets dergelijks. Ben benieuwd hoe het roestmonster zich gaat thuishouden in de B10. Refererend aan mijn auto Was/Dinitrol- behandeling gehad en nog steeds geen roest., na 27 jaar.
Ik denk dat alle EV ‘s ook de B10 na 8 jaar of eerder zijn afgeschreven. De ontwikkelingen op de batterij /elektonica techniek gaat ontzettend snel, wat je nu koopt is morgen verouderd. Wie gaat over 8 jaar een 2e handse EV kopen waarvan de garantie is verlopen.
Volgend jaar komt de B05 op een 800 Volt platform, nog sneller laden. . Nieuwe EV motoren , de Axialflux. China heeft al een accu ontwikkeld voor een bereik van 1500Km, ondanks die snelle nieuwe ontwikkelingen stap ik toch over op een EV volgend jaar.
Nog even over de absurde prijzen voor een aantal accessoires van de B10. Trekhaak gemonteerd 1750€, waarschijnlijk uitgevoerd met een ’gouden kogel’. Max. kogeldruk 60 kg. Dakdrager set, is identiek aan de Tesla uitvoering tussen 500en 600€, voor een zuignapuitvoering , max load 45 kg. Prijs bij Stellantis is nog niet bekend artikel 6002687197. Tenslotte de B10 is een zeer mooie auto, veel Europese merken kunnen niet tippen aan de standaard luxe en de vernuftigheid van deze Chinees.
Elk elektrische auto is financieel afgeschreven na 8 jaar, de ontwikkelingen gaan gewoon te snel. Beetje hetzelfde als met een computer of videokaart.

Maar je kan wel echt veel langer ermee doen dan die 8 jaar met een elektrische auto, met deze LFP ga ik ervan uit dat de accu langer mee zal gaan dan de rest van de auto 🤪.

B10 is ook 800v, B05 komt op hetzelfde platform.

Het grappige is dat de B10 kan laden met 170kW zonder preheating. Dat is echt insane, bespaart echt wat energie. Kan je vertellen als ik snel wil laden met mijn 3 jaar oude Ioniq 6 dat dit zomaar 5-10% van de accu kost om hem op temp te krijgen, daar praat niemand over.

Duitse reviews op de autobahn zijn ook erg goed, als ik de cijfers verglijk met mij enorm efficiënte Ioniq 6 dan komt de B10 daar eigenlijk erg in de buurt. Wat ik niet had verwacht.

Afwerking is idd, uhm minimaal. Maar je kan ook niet de wereld verwachten voor 32K met deze specs.

Verder inderdaad belachelijk prijzen voor die trekhaak enzo, maar die kreeg ik ook met de ID3 en de Ioniq 6. Daar slaan al die dealers hun winst uit.

Naja we gaan het zien, volg dit topic en je gaat vanzelf horen of het wat is of niet!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:57
Bschnitz schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 21:04:
[...]
B10 is ook 800v, B05 komt op hetzelfde platform.
De B10 heeft geen 800V, maar 400V.

https://ev-database.org/nl/auto/3232/Leapmotor-B10-562-kWh

https://www.autointernati...anger-test-leapmotor-b10/

Momenteel beschikt het 3.5 platform over 400 volt laadtechnologie, maar als de vraag naar sneller opladen toeneemt, kan Leapmotor direct reageren. In het ontwerp is namelijk al rekening gehouden met 800 volt.

Misschien krijgt de B10 in de toekomst 800V, maar nu is het dus 400V.

• Bark_At_The_Cat
AP1 schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 20:38:
Ik kan niet in een glazen bol kijken, maar ik denk dat veel EVs wel langer mee gaan dan 8 jaar hoor. Ik heb een bijna 5 jaar oude ID.3 en als ik nu rond de €15k uit zou geven aan een gebruikte auto zou ik het wel durven. Overigens zou ik voor de gemoedsrust misschien wel liever een Kona of Niro hebben.

Ja, je loopt dan achter op het allernieuwste, maar het is niet zo dat ik de afgelopen jaren in een onmogelijke auto gereden heb. Je kan met een 8 jaar oude EV met 150k+ kilometer en nog 85% van de oorspronkelijke range nog prima op je werk en zelfs vakantie komen. Je bespaart een hoop geld.

De uitzondering zijn wat mij betreft wel auto's met een WLTP van significant onder de 350km. Er zijn natuurlijk wel use cases voor een auto met een korte range, maar ik zou niemand op dit moment zo'n gebakje willen aanraden waarmee je in de winter met 150km al moeite hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Bark_At_The_Cat op 24-10-2025 10:08 ]

• AP1

AP1

Even terug op de accessoires nl de trekhaak met de ’gouden knobbel’, in de NL handleiding staat, op blz 250, de maximale kogeldruk vermeld, schrik niet max 30 kg. De maximale kogeldruk wordt berekend door 4% van het maximale trekgewicht te nemen en dat is 750kg. De uitkomst is dus 30 kg, Dat is dus een fietsendrager en een halve fiets, Dus de trekhaak optie valt weg. Voor de geïnteresseerden, er is standaard een 13 polige houder/stekker voorgeïnstalleerd onder de achterbumper vlgs de NL en de Engelse handleiding. Of de adapter er werkelijk zit heb ik niet kunnen controleren omdat er een motorafdekplaat is gemonteerd welke het zicht belemmerd.

• Bschnitz
Hij is binnen, morgen effe pimpen en dan volgen er wat fotos.

App werkt to nu toe lekker, starten met password werkt ook goed. Morgen auto delen met mijn knappere helft.

Over 2 weekjes eindelijk afscheid van de Ioniq 6. 15K duurder en toch echt slechter afgewerkt en de software is het hem niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxhoBQXQnAHcfbtYCEy6bufBl3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wH61kvrbu8K3IZStLouOelwk.jpg?f=fotoalbum_large

• DeJurist
Bschnitz schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 20:36:

App werkt to nu toe lekker, starten met password werkt ook goed. Morgen auto delen met mijn knappere helft.

Over 2 weekjes eindelijk afscheid van de Ioniq 6. 15K duurder en toch echt slechter afgewerkt en de software is het hem niet.

[Afbeelding]
Veel plezier, welke banden zitten erop?

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:01
Bschnitz schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 20:36:

[Afbeelding]
Cool! Heeft de B10 in NL ook automatisch parkeren? Zo ja, werkt dat een beetje?

• Bschnitz
DeJurist schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:30:
[...]

Veel plezier, welke banden zitten erop?
Michelin cross climate 2.

Die zouden 60K moeten redden.

• Bschnitz
olafmol schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 21:33:
[...]

Cool! Heeft de B10 in NL ook automatisch parkeren? Zo ja, werkt dat een beetje?
Nee, niet dat ik weet of gevonden heb, dat is een functie voor autos in het 45K+ segment. Ik heb na korting met banden net geen 32K betaald.

Je hebt wel een 360 camera die erg goed is.

• DeJurist
Bschnitz schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 22:45:
[...]

Michelin cross climate 2.

Die zouden 60K moeten redden.
Zijn dit de standaard banden die erbij zitten of heb je dit via de dealer als extra optie geregeld?

• Bschnitz
DeJurist schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 04:31:
[...]

Zijn dit de standaard banden die erbij zitten of heb je dit via de dealer als extra optie geregeld?
Zelf opgegeven als optie, ga niet met Aziatische banden rijden, slechte ervaringen mee gehad sinds de Ioniq. Alle reviews zeggen eigenlijk ook, ga niet met fabrieks banden rijden.

Pirelli Scorpion All Season SF3 waren mijn favoriet, maar dat kregen ze niet meer voor elkaar.

• Bschnitz
Zwarte logos zoveel mooier dan die rvs/silver. Naja dat is smaak.
  • Dashcam functie werkt ook mooi, 512GB FAT32.
  • Auto delen via app en starten met password werkt ook.
Alleen jammer dat die de automatische rem voorkeur niet onthoud, eens kijken of dat met 4.0 opgelost is. Geen drama verder.

Straks eens verder shoppen bij onze Chinese vrienden voor bakjes op kleur etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-hfrJI5jaleeDABkNKyDIzQ25Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NI80Q9pVoGjKyiFyF1PbBQSO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/as-h8uWBYik3Q5wymEDJKRogsdU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wAYkK6sVrDeNdr2GySCTWWq0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29JO21J5PQXRmOii1j17WKw0Hfc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zYjr3JKRwol67fSRll4eTtY7.jpg?f=fotoalbum_large

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-11 20:00

neanderthaler

Are friends electric?

Hoe lang ben je hem van plan te gaan rijden? Jaar of 4 en dan verkopen/inruilen? Ben benieuwd wat deze auto dan 2ehands oplevert. Van veel gevestigde merken kan je bij een benzineauto een aardig idee krijgen wat de auto over een paar jaar nog waard is, maar met een Chinese elektrisch auto is dat natuurlijk veel minder goed te voorspellen.

Geeft de fabrikant/importeur ook een aantal jaar garantie? Ook op de accu?

• DeJurist
Bschnitz schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 13:27:
Zwarte logos zoveel mooier dan die rvs/silver. Naja dat is smaak.
  • Dashcam functie werkt ook mooi, 512GB FAT32.
  • Auto delen via app en starten met password werkt ook.
Alleen jammer dat die de automatische rem voorkeur niet onthoud, eens kijken of dat met 4.0 opgelost is. Geen drama verder.

Straks eens verder shoppen bij onze Chinese vrienden voor bakjes op kleur etc.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zwart staat altijd mooier dan zilver als logo op een auto. Ik denk dat je nog even geduld moet hebben; binnenkort zijn er vast replica’s te koop via AliExpress of een ander platform.

• Bschnitz
neanderthaler schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 15:45:
Hoe lang ben je hem van plan te gaan rijden? Jaar of 4 en dan verkopen/inruilen? Ben benieuwd wat deze auto dan 2ehands oplevert. Van veel gevestigde merken kan je bij een benzineauto een aardig idee krijgen wat de auto over een paar jaar nog waard is, maar met een Chinese elektrisch auto is dat natuurlijk veel minder goed te voorspellen.

Geeft de fabrikant/importeur ook een aantal jaar garantie? Ook op de accu?
Nou, mijn plan is hem 15 jaar rijden of langer. Ik kom niks tekort in deze auto. We zijn nu op een punt dat alle nieuwe ontwikkelingen voor mij niet meer belangrijk zijn. Hij laad snel genoeg en kan ver genoeg.

Elektrische autos zijn door de ontwikkeling nou eenmaal snel minder waard. Als je elektrisch kort wilt rijden moet je leasen. Dus alles onder 5 jaar, kan je beter niet kopen, tenzij je echt heel veel kilometers maakt.

Inruilen ga je er niet veel voor krijgen. Ongeacht welk type of merk. Zelfs mercedes etc.

Die zeggen bij 3 jaar oude elektrische autos op eens, ja liever niet meer laden boven 90% want dan zou het kunnen dat onze accus in brand 🔥 gaan. 😑

Garantie is 8 jaar carrosserie en 4 jaar accu, dacht ik.

Maar dit is een LFP accu en deze is bijna onverwoestbaar, die gaat zeker 15-20 jaar mee.

Ook ben ik blij hoe updates gaan bij Leapmotor, OTA alleen over WiFi, dus alleen als ik dit wil. Dit is mijn derde elektrische auto en ik heb een ongekende haat aan OTA over 4G gekregen.

Ook zeuren mensen dat je een laadroute als extra moet opgeven, juist voor mij is dat fijn. Want ik laad bijna altijd thuis en als ik snel wil laden weet ik echt wel waar. Dus ik vind het helemaal top dat dit niet automatisch erbij komt terwijl ik dat helemaal niet wil.

Ook dat je niet perse hoeft te preheaten om snel kunnen laden, het mag wel via de app, maar het moet dus niet. Bij de Ioniq was snelladen zonder preheating kansloos en dan kost het je nog 10% accu ook. 🤐

• wimsch
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 05-11 16:01
Ook interesse in de B10 . Even een vraag of er iemand antwoord kan geven op de vraag of er bij de Design uitvoering van de B10 de elektrisch verstelbare bestuurdersstoel ook voorzien is van geheugen. Dit vanwege 2 bestuurders met behoorlijk lengteverschil

• Bschnitz
wimsch schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:10:
Ook interesse in de B10 . Even een vraag of er iemand antwoord kan geven op de vraag of er bij de Design uitvoering van de B10 de elektrisch verstelbare bestuurdersstoel ook voorzien is van geheugen. Dit vanwege 2 bestuurders met behoorlijk lengteverschil
Nee, helaas geen geheugen. Ze zijn wel vrij snel aan te passen, de knoppen werken erg fijn.

Als je lang bent (+1.90, raad ik je sowieso aan om voor een C10 te gaan).

• Bschnitz
De functie om op het stuur via 1 knop een profiel te zetten voor ADAS instellingen etc. is nog niet beschikbaar op de B10.

Deze update zou binnenkort ook moeten komen, op de C10 is deze namelijk wel al beschikbaar.

Functie uitleg:
https://www.tiktok.com/@l...video/7555464326719622416

Erg handig omdat deze functie ook je voorkeur kan onthouden in welke style je graag wilt rijden.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11 16:37
Ik zag toevallig deze week 2 x een leapmotor...een B10 van achteren en ontzettend mooi.
Ik zou zelf de letters eraf halen aan de achterkant
Later een C10 bij een snellader.

Zo'n B10 is een no brainer... ontzettend veel auto voor je geld.
Ikzelf zie niet of nauwelijks verschil tussen B10 en C10 trouwens.

• Swimmie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-11 13:38
Ik werd verliefd op een vuurvliegje maar eindigde bij een bommenwerper... Oftewel: het begon met de Firefly maar we hebben vanmiddag toch een B10 besteld! :)

• Bschnitz
Leapmotor heeft in de tussentijd bevestigd dat in december wij de "profiel" knop functie krijgen samen met de Android en Apple update, dus de LeapOS 4.0 update.

• Swimmie
Bschnitz schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 18:57:
Leapmotor heeft in de tussentijd bevestigd dat in december wij de "profiel" knop functie krijgen samen met de Android en Apple update, dus de LeapOS 4.0 update.
Dat is goed nieuws! Toen wij gisteren bij de dealer waren zei hij dat het Q1 van volgend jaar zou worden. Maar dat wordt dus al eerder.
We kunnen onze nieuwe B10 half november ophalen dus dat is te overzien!

• Bschnitz
Swimmie schreef op zondag 2 november 2025 @ 12:25:
[...]

Dat is goed nieuws! Toen wij gisteren bij de dealer waren zei hij dat het Q1 van volgend jaar zou worden. Maar dat wordt dus al eerder.
We kunnen onze nieuwe B10 half november ophalen dus dat is te overzien!
Dat is dan verwachting voor de C10, maar blijkbaar doen ze ook nog eens per land. Dus als we dan 1 maand later zijn dan het startpunt zou het idd zomaar januari kunnen worden.

Dus voor de duidelijkheid!

De updates voor de C10 en B10 zullen qua functionaliteit uiteindelijk synchroon lopen, maar niet de snelheid qua uitrol van de updates.

• ryanator
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:55

ryanator

Wilt een PS5 op launch

Dag allen,

Ik heb afgelopen week ook Leapmotor ontdekt en moet zeggen dat ik enthousiast ben. Maar dan wel in private lease, omdat dat best aantrekkelijk is en restwaarde ik zo mijn twijfels bij heb. Heeft iemand hier de basismodellen al gezien? Die zouden namelijk geen doorlopende achterlichten hebben. De ''life pro'' varianten. Ik twijfel ook tussen de B10 en C10. Zit er zoveel verschil in grootte van de auto?

• Bschnitz
ryanator schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 16:17:
Dag allen,

Ik heb afgelopen week ook Leapmotor ontdekt en moet zeggen dat ik enthousiast ben. Maar dan wel in private lease, omdat dat best aantrekkelijk is en restwaarde ik zo mijn twijfels bij heb. Heeft iemand hier de basismodellen al gezien? Die zouden namelijk geen doorlopende achterlichten hebben. De ''life pro'' varianten. Ik twijfel ook tussen de B10 en C10. Zit er zoveel verschil in grootte van de auto?
Basis model is er voorlopig niet. Is sowieso een slechte keuze vs de design.

Ja de C10 is wel echt een heel stuk groter, ga gewoon eens naar de dealer.

Restwaarde tscha, zoals ik al zeg. Hangt ervan af hoe lang je hem wilt rijden. Eeuwenlang privatlease kost ook geld.

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:17
Is er al iemand die daadwerkelijke verbruikscijfers heeft? De WLTP waardes vind ik niet erg veelbelovend, maar wellicht valt het mee. Mijn rechtervoet is wel wat zwaar....

3D Print Service || Activated Carbon

• Bschnitz
MasterMaceMichu schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 18:45:
Is er al iemand die daadwerkelijke verbruikscijfers heeft? De WLTP waardes vind ik niet erg veelbelovend, maar wellicht valt het mee. Mijn rechtervoet is wel wat zwaar....
Volgens reviews uit Switzerland en Duitsland is het ongeveer 300-330KM snelweg met hoge snelheden. Vandaag ga ik mijn eerste tank leegrijden, tot nu toe 95% snelweg gehad en dat klopt wel ongeveer.

Was alles behalve optimaal, veel wind en redelijk koud met regen, 20/21kWh met 106kmh en 22/23kWh met 136kmh.

Dus in de zomer zal dat iets meer worden, 350-400KM afhankelijk van hoe je rijd.

• Bschnitz
Blijkbaar staat standaard begrenzing van laden aan... (Uitzetten anders kan je 30 uur wachten tot die vol is)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jF6Ty7LiRJDJBZHp6Up2YIZKfOQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u620t6w76zVl7y8AugcURwGY.jpg?f=fotoalbum_large

• Rode76
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-11 19:45
Iemand advies voor een laadpaal voor de B10?

• Bschnitz
Rode76 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:52:
Hangt ervan af hoe slim je wilt sturen met laden.

Als je dynamisch wilt gaan kan je rekening houden met je provider. Dus bijvoorbeeld Tibber en Zonneplan hebben zelf bepaalde ondersteuning hiervoor, dat kan je zien op de desbetreffende websites welke typen dat zijn.

Anders zijn er nog platformen die open zijn en waarmee je bijvoorbeeld via HA kan sturen. Maar dat is wel wat meer werk dan via een provider aansturen.

Ikzelf gebruik gewoon een domme 11kW AC lader, die wil ik ooit vervangen voor een slimme AC lader van mijn batterij Sigen of een slimme lader van Zonneplan.

• Swimmie
Rode76 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 22:52:
Ik zat met dezelfde vraag. Heb het bij onze installateur neergelegd. Hij komt volgende week een Loxone laadpunt installeren. Die houdt rekening met dynamische stroomprijzen, opbrengst zonnepanelen en onze Victron thuisaccu. Moet allemaal heel slim samenwerken. We gaan het zien :)

• Bschnitz
Update over verbruik: Naar werk in de ochtend met 9c buiten en weinig file. Dus 106kmh ACC.

Helemaal niet slecht!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nBsN3u3QGK8sLDI6TsvltiP13Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MVbGmavz2tTFxPRnIoX4C0zO.jpg?f=fotoalbum_large

• Rode76
Swimmie schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:06:
[...]

Ik zat met dezelfde vraag. Heb het bij onze installateur neergelegd. Hij komt volgende week een Loxone laadpunt installeren. Die houdt rekening met dynamische stroomprijzen, opbrengst zonnepanelen en onze Victron thuisaccu. Moet allemaal heel slim samenwerken. We gaan het zien :)
Heb nu zelf een Zaptec Go 2 besteld. Wordt deze week geleverd en dan ga ik zelf wat prutsen en lukt het niet, dan iemand inhuren.

• DeJurist
De auto is inmiddels voor mijn vriendin besteld. Zij prefereerde de standaardkleur blauw. De verwachte leverdatum is januari 2026, wat acceptabel lijkt. Wij zullen de levering afwachten.

• Rode76
DeJurist schreef op zondag 9 november 2025 @ 11:28:
De auto is inmiddels voor mijn vriendin besteld. Zij prefereerde de standaardkleur blauw. De verwachte leverdatum is januari 2026, wat acceptabel lijkt. Wij zullen de levering afwachten.
Ik verwacht de levering in ca 2-3 weken via Van Mossel Veghel. Ben benieuwd!
Pagina: 1