Hakkie schreef op zondag 19 april 2026 @ 19:50:
[...]
Sorry hoor, maar moet er toch ook om lachen ondanks dat ik begrijp hoe jij de situatie ervaart.

Ik wacht nog steeds op levering, maar weet nu al dat ik met klamme handjes de eerste keer een wasstraat gebruik... In de handleiding lees ik trouwens:
"Wanneer een voertuig wordt gesleept of de automatische wasstraat binnenrijdt, moet het in de N-versnelling worden gezet en in N worden gehouden, met de bestuurder in het voertuig en de stroomvoorziening van het voertuig in de stand "GEREED".
En ook dit:
[
Afbeelding]
De voorwaarden voor het automatisch activeren van de elektronische handrem volgens de handleiding: voertuig
moet stilstaan EN in de
P-versnelling. In de N-stand zou hij dus niet op de rem moeten gaan?
Haha nee hoor ik moet er zelf ook wel om lachen en er mag natuurlijk ook best om gelachen worden (anders had ik het niet moeten posten).
Voor wat ik begrijp is dat hij juist in de N moet, want het gaat in dit geval om een wasstraat die de auto door de "straat" heentrekt. Alleen staat (/stond) bij mij de Auto Hold functie aan, want dat vind ik prettig bij stoplichten, alleen moest ik toch wel even goed (en onder druk...) in de instellingen zoeken naar waar die ook alweer zat.
Ik denk dat de tekst die je quote uit de handleiding en het screenshot niks met elkaar te maken hebben. De EPB is volgens mij juist iets wat je niet wilt in een wasstraat.
Het filmpje wat je post beschrijft alleen dat de ramen en achterklep dichtgaan (handig natuurlijk) en dat de lucht op recirculatie gaat. Maar helaas geeft het geen tip dat je die auto hold uit moet zetten. Maar goed misschien is dat veel te logisch (alleen niet voor mij

).