Nee ik heb meteen dynamiek en stuur op Sport gezet. Ik heb het tijdens de rit nog gecheckt of dit nog steeds zo was…Erik1805 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:35:
[...]
Heeft niks met lage SOC te maken. Wellicht dat de auto op comfort mode stond.
Bijzonder. Ik heb mijnB10 inmiddels even (19K kilometers) en rij ook wel eens op 5% maar merk niets in verminderd vermogen.Tjenzo schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:40:
[...]
Nee ik heb meteen dynamiek en stuur op Sport gezet. Ik heb het tijdens de rit nog gecheckt of dit nog steeds zo was…
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh
Jammer! Zal het dan toch het contrast in rijgedrag en vermogen zijn met mijn Tesla?Erik1805 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:44:
[...]
Bijzonder. Ik heb mijnB10 inmiddels even (19K kilometers) en rij ook wel eens op 5% maar merk niets in verminderd vermogen.
Ja, dat zou kunnen. Je vergelijkt twee heel verschillende auto's. De B10 heeft (nog) alleen de 2WD motoren, meer vergelijkbaar met de basis-Tesla. Misschien moet je eens een proefrit maken met een ProMax AWD uitvoering, in de C10. Die komt qua prijs echter wel wat dichter in de buurt van de Tesla 3 (ca 5000 euro minder voor vergelijkbaar rijgedrag en vermogen, terwijl de B10 waar je in reed 16000 euro goedkoper is dan je Tesla).Tjenzo schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:46:
[...]
Jammer! Zal het dan toch het contrast in rijgedrag en vermogen zijn met mijn Tesla?
[ Voor 6% gewijzigd door Of-Aaargh op 24-08-2026 14:01 ]
- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS
Beetje appels met peren vergelijken denk ik:Tjenzo schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:46:
[...]
Jammer! Zal het dan toch het contrast in rijgedrag en vermogen zijn met mijn Tesla?
Tesla:
Vermogen: 366 kW (498 pk) en 493 Nm koppel
B10:
Vermogen 160 kW (218pk) Max. koppel 240Nm
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh
Bedankt voor de reacties!
Ik besef me heel goed dat er een groot verschil is. Alleen vond ik de B10 zoals ik al zei wel extreem tam.. tammer dan ik ken van andere EV’s. Dus vroeg ik me af of dat het echte karakter is of dat het met iets anders te maken heeft. Stiekem hoopte ik dat men dit herkent maar nee dus…
Ik denk dat ik nogmaals moet gaan proefrijden om het zeker te weten, maar dan met vollere accu…
Ik besef me heel goed dat er een groot verschil is. Alleen vond ik de B10 zoals ik al zei wel extreem tam.. tammer dan ik ken van andere EV’s. Dus vroeg ik me af of dat het echte karakter is of dat het met iets anders te maken heeft. Stiekem hoopte ik dat men dit herkent maar nee dus…
Ik denk dat ik nogmaals moet gaan proefrijden om het zeker te weten, maar dan met vollere accu…
Vollere accu gaat je niet helpen. Die 2 zijn gewoon totaal niet vergelijkbaar. Tesla heeft op zowel PK als koppel meer dan 2 keer zoveel. Dat verschil is mega. B10 is geen snelheidsmonster maar een zeer prettig rijdende SUVTjenzo schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:20:
Bedankt voor de reacties!
tijdens mijn proefrit had ik dat idee totaal niet. Meer een "wow" toen ik op sport even vol gas gaf richting snelweg. In vergelijking met de MG S5 die ik ook geprobeerd heb (en die ook niet langzaam is) was de B10 duidelijk sneller voor mijn gevoel.
In het verleden heb ik ook wel met groter aantal PKs gereden in een lichtere auto en ja, dat ging sneller, maar de B10 voldeed echt meer dan prima bij het optrekken en op de snelweg zelf.
In het verleden heb ik ook wel met groter aantal PKs gereden in een lichtere auto en ja, dat ging sneller, maar de B10 voldeed echt meer dan prima bij het optrekken en op de snelweg zelf.
Echt totaal niet. Zelfs Duitsland is geen probleem. Je moet alleen niet verwachten binnen een paar seconden op de 100 te zitten. Maar snel zat. ook met inhalenTjenzo schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:41:
Duidelijk! Maar jullie hebben dus geen probleem om mee te komen op de snelweg?
Bridgestone 225/50R18 99W vóórFrankoNL schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 09:47:
[...]
Welke heb je erop zitten nu?
Ik ga denk ik voor de pirelli cinturato sf3. Komen het beste uit de verschillende testen.
Bridgestone 235/50R18 101V achter
Heb me daar verder niet in verdiept, was puur afgegaan op de dealer.
EV: Leapmotor B10 67,1kWh 2026
Hier ook absoluut geen enkel probleem. Meer dan voldoende vermogen beschikbaar, en al helemaal in de normale of sportmodus.Tjenzo schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:41:
Ik verbaas me nog steeds over wat ik al die jaren in mijn Corsaatje 1.0 met turbo heb "gemist" op dat vlak
Als je hem met de tesla vergelijkt is het natuurlijk niet echt bevredigend. Is ook geen eerlijke vergelijking.
Het kan wel degelijk door de lage soc zijn er is Weldegelijk minder kracht beschikbaar. Maar ook door je verwachting. De soc onder 20 procent geeft minder pk . De mode zal wss in comfort gestaan hebben omdat sport heel agressief (nerveus en overgevoeligheid)is ten opzichte van een benzine wagen. Ook is Tesla qua kracht helemaal niet te vergelijken. Ik denk dat deze 3 oorzaken. Het wel kunnen uitleggen 😄Tjenzo schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:22:
Beste allen,
Ik heb zojuist een proefrit gedaan in een B10. Ik rij nu een Tesla Model 3 LR AWD en ik wist dat de B10 een heel ander beestje is, maar zo gezapig als ik m vandaag meemaakte had ik niet verwacht. Het demo-model had maar 13% SOC bij vertrek en toen ik de snelweg bereikte zat ik rond de 10%. Bij terugkomst zat ik op 5%. Wat mij opviel was dat ik boven de 80 amper vermogen had. Is dit te wijten aan de lage SOC of is dit normaal? Maw komt dit jullie bekend voor?
Rij ze gewoon op. De omstandigheden hier zijn niet bepaald extreem. En de banden voldoen gewoon aan de regels. Zijn er betere. Zeker weten . Is het nodig. Absoluut niet.FrankoNL schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:05:
[...]
bedoel je toevallig de sf3? Die heb ik toevallig ook net besteld.
Dat heb ik werkelijk nog nooit gemerkt. Zit geregeld onder de 10% en merk nul verschil.derooke schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 16:24:
[...]
Het kan wel degelijk door de lage soc zijn er is Weldegelijk minder kracht beschikbaar. Maar ook door je verwachting. De soc onder 20 procent geeft minder pk . De mode zal wss in comfort gestaan hebben omdat sport heel agressief (nerveus en overgevoeligheid)is ten opzichte van een benzine wagen. Ook is Tesla qua kracht helemaal niet te vergelijken. Ik denk dat deze 3 oorzaken. Het wel kunnen uitleggen 😄
Is natuurlijk wel zo maar zomerbanden werken onder de 7 graden al matig… en dat is bij een premium band al. Ik vraag me dan wel sterk af hoe deze banden reageren.derooke schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 16:27:
[...]
Rij ze gewoon op. De omstandigheden hier zijn niet bepaald extreem. En de banden voldoen gewoon aan de regels. Zijn er betere. Zeker weten . Is het nodig. Absoluut niet.
Gast xDTjenzo schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:41:
Jij bent echt grappig. 🍻
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
Toch nog even aan AI gevraagd:
Yes, like most electric vehicles, the Leapmotor B10 reduces available power output when the state of charge (SoC) drops to a low level. As the battery depletes, the battery management system limits high current output to protect the cells from excessive voltage sag and thermal stress, resulting in softer acceleration and reduced top performance. [1]
Power Management at Low SoC
What Happens at 10% SoC in Sport Mode
Yes, like most electric vehicles, the Leapmotor B10 reduces available power output when the state of charge (SoC) drops to a low level. As the battery depletes, the battery management system limits high current output to protect the cells from excessive voltage sag and thermal stress, resulting in softer acceleration and reduced top performance. [1]
Power Management at Low SoC
- Battery Protection: The vehicle's computer restricts peak torque and power delivery as the battery percentage drops into single digits or low double digits (typically under 10–20%).
What Happens at 10% SoC in Sport Mode
- Voltage Drop Protection: Lithium-iron phosphate (LFP) batteries experience a sharp drop in voltage as they near depletion. If the car allowed full Sport mode power (which pulls peak currents), the cell voltage would drop too low, potentially causing permanent battery degradation. [1, 2]
- Throttled Output: The vehicle caps the maximum kilowatt (kW) output. You will notice that flooring the pedal at 10% feels much closer to Eco or Standard mode, regardless of the Sport setting being highlighted on your screen.
Nogmaals ik rij al bijna 20000 km met deze auto en vaker onder de 10%. Niets gemerkt in vermogens reductie. Maar goed je mag AI gelovenTjenzo schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 17:37:
Toch nog even aan AI gevraagd:
Power Management at Low SoCAt a 10% State of Charge (SoC), selecting Sport mode will not give you the car's full performance capabilities. Even though Sport mode is programmed to deliver maximum throttle response and peak torque, the Battery Management System (BMS) overrules this request at 10% to protect the battery pack. [1, 2]
- Battery Protection: The vehicle's computer restricts peak torque and power delivery as the battery percentage drops into single digits or low double digits (typically under 10–20%).
What Happens at 10% SoC in Sport ModeAangezien ik me totaal niet kan vinden in jullie ervaringen (en andersom) ga ik er toch van uit dat het iets met de lage SOC te maken kan hebben. Het voelde namelijk echt alsof hij in een soort noodloop liep…
- Voltage Drop Protection: Lithium-iron phosphate (LFP) batteries experience a sharp drop in voltage as they near depletion. If the car allowed full Sport mode power (which pulls peak currents), the cell voltage would drop too low, potentially causing permanent battery degradation. [1, 2]
- Throttled Output: The vehicle caps the maximum kilowatt (kW) output. You will notice that flooring the pedal at 10% feels much closer to Eco or Standard mode, regardless of the Sport setting being highlighted on your screen.
ps. Denk dat jij meer op zoek bent naar een auto met veel power. Dan moet je niet bij de Leapmotor zijn.
Sowieso is de Tesla Model 3 LR AWD een van de beste elektrische autos in veel categorieën.
Gaat de B10 nooit tegenop kunnen, andere prijsklasse ook.
C10 AWD zoals gezegd kan er wel in mee op komen, maar dat is een legio verschil in zuinigheid 🤐
Die Tesla is een pijl en die C10 een baksteen 🙃
Gaat de B10 nooit tegenop kunnen, andere prijsklasse ook.
C10 AWD zoals gezegd kan er wel in mee op komen, maar dat is een legio verschil in zuinigheid 🤐
Die Tesla is een pijl en die C10 een baksteen 🙃
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
Ik ben niet op zoek naar meer power maar mijn Tesla is natuurlijk niet de enige auto die ik in mijn leven heb gereden. En wat ik vanmiddag heb gereden komt nergens in de buurt van jullie ervaringen of van wat ik in reviews heb gezien. Dus zal er iets mee aan de hand zijn. Vandaar dat ik vraag of de SOH invloed kan hebben.Erik1805 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 17:44:
[...]
Nogmaals ik rij al bijna 20000 km met deze auto en vaker onder de 10%. Niets gemerkt in vermogens reductie. Maar goed je mag AI geloven
ps. Denk dat jij meer op zoek bent naar een auto met veel power. Dan moet je niet bij de Leapmotor zijn.
Onze 2 mgs hadden in plaats van een toerenteller een vermogensmeter en ging max naar iets van 60 procent bij een beperkte accu lading.
Geen er varing met de b10 maar nog een keer proefrijden met een volle accu kan geen kwaad toch
Geen er varing met de b10 maar nog een keer proefrijden met een volle accu kan geen kwaad toch
Ik kan je tegenspreken. Ik rij altijd in comfort. Ik zit nu in het zuiden van Frankrijk en rij vaak onder de 10 om uitstappen te doen (vandaag nog in de bergen gereden en de wagen heeft merkbaar minder power bij het optrekken al vanaf 15 procent zelf. Meer kan ik er niet over zeggen maar de wagen is idd slomer en dit zal ongetwijfeld te maken hebben met het beschermen van de batterij wat niet meer dan logisch is (tweaker gewijs zou dit ergens wel gekend moeten zijn dit is ook zo van een telefoon bvb (iPhone is er gekend mee dat de de telefoon vertregen op de batt te beschermen). En idd optrekken naar de 90 in het geval van de vele buitenbaantjes hier duidelijk merkbaar langer ,dan als de batterij boven de 15 is .Erik1805 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 17:44:
[...]
Nogmaals ik rij al bijna 20000 km met deze auto en vaker onder de 10%. Niets gemerkt in vermogens reductie. Maar goed je mag AI geloven
Ik zou vragen om een wagen met batterij te rijden die meer dan 50 procent geladen is. De verkoper die je op de weg laat gaan met maar 15 is ook geen goeie verkoper lijkt me. Die horen ervoor te zorgen dat hun klanten altijd de beste ervaring hebben. Fles wijn bij aflevering,geen gehaaste uitleg,testwagens waar ze veel van kennen en volgeladen of getankt zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door derooke op 24-08-2026 20:19 ]
Ik rij in standaard en merk echt niks. 🤷♂️derooke schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:16:
[...]
Ik kan je tegenspreken. Ik rij altijd in comfort. Ik zit nu in het zuiden van Frankrijk en rij vaak onder de 10 om uitstappen te doen (vandaag nog in de bergen gereden en de wagen heeft merkbaar minder power bij het optrekken al vanaf 15 procent zelf. Meer kan ik er niet over zeggen maar de wagen is idd slomer en dit zal ongetwijfeld te maken hebben met het beschermen van de batterij wat niet meer dan logisch is (tweaker gewijs zou dit ergens wel gekend moeten zijn dit is ook zo van een telefoon bvb (iPhone is er gekend mee dat de de telefoon vertregen op de batt te beschermen). En idd optrekken naar de 90 in het geval van de vele buitenbaantjes hier duidelijk merkbaar langer ,dan als de batterij boven de 15 is .
Ik zou vragen om een wagen met batterij te rijden die meer dan 50 procent geladen is. De verkoper die je op de weg laat gaan met maar 15 is ook geen goeie verkoper lijkt me. Die horen ervoor te zorgen dat hun klanten altijd de beste ervaring hebben. Fles wijn bij aflevering,geen gehaaste uitleg,testwagens waar ze veel van kennen en volgeladen of getankt zijn.
Misschien dat er toch onderlinge verschillen zijn . . Wie weet bij mg was dit probleem ook aanwezig. Daar had ik pas de laatste paar procent echt vermogensverlies terwijl anderen er al veel eerder last van hadden.Erik1805 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 20:24:
[...]
Ik rij in standaard en merk echt niks. 🤷♂️
Comfort is natuurlijk ook de “eco” stand. Dus misschien doet hij het daar teneinde nog wat extra range eruit te persen?
Mijn B10 (Private Lease) werd geleverd op de LingLong's.
Ik wil graag een all-weather band aanschaffen. Zijn er bepaalde soorten die jullie kunnen aanraden en hebben jullie eventueel foto's van de band op de B10?
Ik wil graag een all-weather band aanschaffen. Zijn er bepaalde soorten die jullie kunnen aanraden en hebben jullie eventueel foto's van de band op de B10?
Ik ben tevreden met mijn Bridgestones (zie paar posts hierboven) maar wat wil je kunnen zien op de foto?Uhmazing schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:32:
Mijn B10 (Private Lease) werd geleverd op de LingLong's.
Of ik de band qua uiterlijk mooi vind passen bij de autoGitarist schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:33:
[...]
Ik ben tevreden met mijn Bridgestones (zie paar posts hierboven) maar wat wil je kunnen zien op de foto?
Zou ik eerder naar velgen dan naar banden kijken lol, visueel lijken 95% van de banden van meer dan 4 meter afstand exact hetzelfde maar goed, iedereen zo zijn OCD.Uhmazing schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:49:
[...]
Of ik de band qua uiterlijk mooi vind passen bij de auto
Velgen op de b10 zijn standaard en die laat ik er ook op zitten.WassimGT schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:02:
[...]
Zou ik eerder naar velgen dan naar banden kijken lol, visueel lijken 95% van de banden van meer dan 4 meter afstand exact hetzelfde maar goed, iedereen zo zijn OCD.
Toch zie ik wel degelijk het verschil in banden qua uiterlijk, maar dat zal dan wel aan mij liggen
Die van mij de 14e, maar dan zijn we net op vakantie 😕 Dus is het de 28e geworden. Nog langer wachten!Melfice schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:51:
Twee September mag ik mijn B05 (ProMax Design, Starry Night Blue) ophalen bij de dealer!
Hoezee!
Da's effe vervelend getimed van de dealer.
Mogen ze best een flesje wijn als troostprijs erbij doen. >_>
Ja, in eerste instantie werd half augustus gezegd, maar daar is weinig van gekomen. Maar goed, toch leuk vooruitzicht. Geniet van je B05! Benieuwd naar je ervaringMelfice schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:58:
Da's effe vervelend getimed van de dealer.
Mijn eerste vreemde software bug gehad. De radio kraakte als een gek. Ik kreeg hem ook met geen mogelijkheid meer op een andere zender of op een DAB zender. Uiteindelijk het systeem herstart. Toen werkte de radio weer. Apple CarPlay echter niet meer. Na het opnieuw koppelen van telefoon en auto werkte het weer wel.
Deze heb ik ook al gehad.FrankoNL schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 02:33:
Mijn eerste vreemde software bug gehad. De radio kraakte als een gek. Ik kreeg hem ook met geen mogelijkheid meer op een andere zender of op een DAB zender. Uiteindelijk het systeem herstart. Toen werkte de radio weer. Apple CarPlay echter niet meer. Na het opnieuw koppelen van telefoon en auto werkte het weer wel.
De banden zijn het enige contactoppervlak met de weg en dus wel redelijk belangrijk. Paar minuten zoeken op het web laat zien dat Linglong nu niet bepaald goede banden zijn, dus geld steken in een set goede banden lijkt mij een slimmere keuze. Ja, je zal er niet zoveel van merken wanneer je gewoon rijdt maar op het moment dat het spannend wordt, kunnen banden het verschil uitmaken tussen die fietser net niet en net wel raken.WassimGT schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:02:
[...]
Zou ik eerder naar velgen dan naar banden kijken lol, visueel lijken 95% van de banden van meer dan 4 meter afstand exact hetzelfde maar goed, iedereen zo zijn OCD.
Ik zou nog een proefritje inplannen, misschien bij een andere dealer. De auto is echt meer dan snel genoeg.Tjenzo schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 19:26:
[...]
Ik ben niet op zoek naar meer power maar mijn Tesla is natuurlijk niet de enige auto die ik in mijn leven heb gereden. En wat ik vanmiddag heb gereden komt nergens in de buurt van jullie ervaringen of van wat ik in reviews heb gezien. Dus zal er iets mee aan de hand zijn. Vandaar dat ik vraag of de SOH invloed kan hebben.
Daar ging het toch ook niet om? Het gespreksonderwerp was toch het uiterlijk van de banden?Marcel6971 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 12:07:
[...]
De banden zijn het enige contactoppervlak met de weg en dus wel redelijk belangrijk. Paar minuten zoeken op het web laat zien dat Linglong nu niet bepaald goede banden zijn, dus geld steken in een set goede banden lijkt mij een slimmere keuze. Ja, je zal er niet zoveel van merken wanneer je gewoon rijdt maar op het moment dat het spannend wordt, kunnen banden het verschil uitmaken tussen die fietser net niet en net wel raken.
Natuurlijk wil je liever een paar goede Michelins, Hankooks of Goodyears, maar dat kost dan weer wat meer. Maar de Linglongs zijn prima banden.
Niet perfect, maar voor een budgetband behoren ze tot een van de beste in hun klasse. Ik zou zeggen: rijd er 5.000 kilometer mee.
Vind je het niets? Dan vervang je ze. En anders rijd je ze op tot 15.000 a 20.000 kilometer en zet je daarna een setje mooie banden eronder.
@Tjenzo Taalmodellen kunnen ook prima Nederlands spreken daar zijn het taalmodellen voor. Er is ondanks dat je het misschien niet verwacht ontzettend veel trainingsmateriaal en vertalen gaat ook heel goed (beter dan feitelijk juiste informatie geven).
Gefeliciteerd!Melfice schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:51:
Twee September mag ik mijn B05 (ProMax Design, Starry Night Blue) ophalen bij de dealer!
Hoezee!
Vandaag afgeleverd met Vredestein Quatrac Pro / Pro+Mr.C4 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:04:
[...]
Welk merk en type all season banden worden eronder gezet?
Die heb ik ook, zijn primakaletax schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 16:13:
[...]
Vandaag afgeleverd met Vredestein Quatrac Pro / Pro+
Onder onze BYD Dolphin zitten Linglongs en nu 2 jaar en 29.000km later hebben de Linglongs al last van droogtescheurtjes. Dat is toch een beetje te vroeg….WassimGT schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:39:
[...]
Maar de Linglongs zijn prima banden.
Niet perfect, maar voor een budgetband behoren ze tot een van de beste in hun klasse. Ik zou zeggen: rijd er 5.000 kilometer mee.
Vind je het niets? Dan vervang je ze. En anders rijd je ze op tot 15.000 a 20.000 kilometer en zet je daarna een setje mooie banden eronder.
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | WeHeat Flint All-electric | 4.880wp zonnepanelen
Maandag kan ik eindelijk mijn B-10 ophalen in Utrecht.
Ik ben benieuwd ;-)
Ik ben benieuwd ;-)
Een Mercedes EQB is in principe een goede EV alleen rammelde de achterwiel ophanging en dat is bij elke EQB van de eerste generatie het geval. Dus kreeg die van mij een 7... De B10 geef ik een 8 dus beter dan de EQB👍Bschnitz schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:04:
[...]
Ben echt benieuwd naar je beleving. Dit is een van de weinige autos die ik namelijk als "echt" beter zie.
Niet hetzelfde als "waarde" want zoals je zelf zegt is die gewoon te duur. Je koopt 2 B10 ervoor en dat is het verschil niet waard.
Als ik het een cijfer zou moeten geven, ben je nu van een 9 naar een 8 gegaan. Dus ben benieuwd wat jij straks gaat zeggen! 🙏
Volgens mij ging het wel over andere banden, waarvan jij stelde dat er beter geïnvesteerd kon worden in nieuwe velgen.WassimGT schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:39:
[...]
Daar ging het toch ook niet om? Het gespreksonderwerp was toch het uiterlijk van de banden?
Natuurlijk wil je liever een paar goede Michelins, Hankooks of Goodyears, maar dat kost dan weer wat meer. Maar de Linglongs zijn prima banden.
Linglong zijn inderdaad budgetbanden en zullen in die categorie aardig scoren. Feit is dat Linglong banden in de diverse bandentests niet bepaald goed scoren.
Goede banden zijn inderdaad duurder, maar zoals eerder gezegd is dat wel het enige contact met de weg. Persoonlijk bespaar ik daar niet
En of een band “mooi” is, interesseert mij helemaal niet. Ze zijn allemaal rond en zwart en moeten gewoon datgene doen waarvoor ze gemaakt zijn: mij veilig op de weg houden, ook wanneer ik eens wat “vlotter” rijd of wanneer het baggerweer is.
Dat een importeur nieuwe auto’s op dergelijke banden durft af te leveren vind ik eigenlijk wel asociaal. Electrische auto’s zijn bovengemiddeld vlot en een beetje sportieve rijder zit dan zomaar heel snel aan de grenzen van de band.
Net bericht van de dealer. Mijn B10 wordt over twee weken hopelijk afgeleverd! Zat blijkbaar toch op de boot
Wanneer hebben jullie de auto's besteld?
En gefeliciteerd!
En gefeliciteerd!
Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws
Begrijpend lezen is denk ik helaas lastig voor sommige...MichielFRL schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 16:58:
[...]
Onder onze BYD Dolphin zitten Linglongs en nu 2 jaar en 29.000km later hebben de Linglongs al last van droogtescheurtjes. Dat is toch een beetje te vroeg….
Er staat duidelijk 20.000km, de LingLong's zijn ook niet bedoeld om lang mee door te rijden, hooguit 25.000km en daarna gewoon vervangen voor degelijke banden.
Het zijn budget banden van 70€ de stuk, maar nee ik vind ook dat deze autos geleverd mochten worden met een beter banden merk.
Marcel6971 schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 19:20:
[...]
Volgens mij ging het wel over andere banden, waarvan jij stelde dat er beter geïnvesteerd kon worden in nieuwe velgen.
Linglong zijn inderdaad budgetbanden en zullen in die categorie aardig scoren. Feit is dat Linglong banden in de diverse bandentests niet bepaald goed scoren.
Goede banden zijn inderdaad duurder, maar zoals eerder gezegd is dat wel het enige contact met de weg. Persoonlijk bespaar ik daar niet
En of een band “mooi” is, interesseert mij helemaal niet. Ze zijn allemaal rond en zwart en moeten gewoon datgene doen waarvoor ze gemaakt zijn: mij veilig op de weg houden, ook wanneer ik eens wat “vlotter” rijd of wanneer het baggerweer is.
Dat een importeur nieuwe auto’s op dergelijke banden durft af te leveren vind ik eigenlijk wel asociaal. Electrische auto’s zijn bovengemiddeld vlot en een beetje sportieve rijder zit dan zomaar heel snel aan de grenzen van de band.
Echter werd er gevraagd om fotos om te kijken hoe het ''uiterlijk'' van de band was, dat was meer mijn punt.Dat een importeur nieuwe auto’s op dergelijke banden durft af te leveren vind ik eigenlijk wel asociaal. Electrische auto’s zijn bovengemiddeld vlot en een beetje sportieve rijder zit dan zomaar heel snel aan de grenzen van de band.
Klopt, hier ben ik het ook mee eens.
Voor mij is het dus ook gewoon een zwart stuk rubber dat niet erg veel verschilt met alle anderen banden, visueel dan.
Veiligheid staat altijd voorop.
Mijn bestelling is er ook eindelijk door
Een B10 Design ProMax in Starry Night Blue 
Nu kan de waiting game beginnen, Athlon heeft hem besteld bij een garage in Doetinchem zag ik, voorlopige leverdatum 01-12-2026
Nu kan de waiting game beginnen, Athlon heeft hem besteld bij een garage in Doetinchem zag ik, voorlopige leverdatum 01-12-2026
What seems to be the officer, problem?
Wel best grappig , een weetje. maar ze staan eigenlijk in Brugge (Zeebrugge) het staat er vol mee momenteel een 4.000 tal(2 weken geleden toch, heb ze zien staan ook)(mijn schoonvader werkt daar)maar omdat ze samenwerken met Antwerpen lijkt het alsof ze daar staan . Leapmotor maakt geen wagens op bestelling zoals Volkswagen bvb. Bij VW staat jou wagen al aan jou toegewezen als je 1 besteld vanaf de productieband (uitgezonderd stockmodellen). Bij leapmotor maken ze wat volgens hun het meeste verkoopt steken een boot vol en sturen deze op. Verkocht of niet maakt niet uit. Op de productieband staat er geen enkele op naam. Ze pushen hun productie naar de klant bij wijze van spreken waar ze bij VW pull willen doen . Omdat LM weinig variatie heeft kan dat. Bij VW willen ze trouwens ook meer richting naar dit model van produceren.Ram-G-maN schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:43:
[...]
Gefeliciteerd!Goeie smaak! Ik heb exact dezelfde uitvoering besteld op 5 juni.
Volgens mijn dealer (Broekhuis Veenendaal) staat de auto nog in de haven van Antwerpen.
Moet nog even geduldig wachten. Volgens de RDW zijn we nu pas op kenteken KTX-xx-x. Dus LPM-xx-x zal het waarschijnlijk niet worden.
Mocht het je net zo boeien als ik dan kun je hier de kentekenvoorspeller gebruiken. Leuk tijdverdrijf als wacht therapie.
Kleine update IVM de SOH en power verlies.
Gisteren onder de 20 procent kreeg ik de waarschuwing 'laad je wagen op' daarnaa werd direct de power van 160kw verlaagt naar 148. Pas dan na 3 procent ongeveer opnieuw 10kw minder. (Getest door het pedaal helemaal in te trappen om de x minuten (waren op weg van Zuid Frankrijk naar huis) toen we aan 4 procent aan de lader kwamen had ik nog 70 KW ter beschikking.
Gisteren onder de 20 procent kreeg ik de waarschuwing 'laad je wagen op' daarnaa werd direct de power van 160kw verlaagt naar 148. Pas dan na 3 procent ongeveer opnieuw 10kw minder. (Getest door het pedaal helemaal in te trappen om de x minuten (waren op weg van Zuid Frankrijk naar huis) toen we aan 4 procent aan de lader kwamen had ik nog 70 KW ter beschikking.
Hoe kun je aflezen dat de power verminderd dan?derooke schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 10:30:
Kleine update IVM de SOH en power verlies.
7 juli. In eerste instantie de blauwe. Maar die was niet op voorraad en de zilver was onderweg dus die hebben ze toen gereserveerd.Yakolev schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 08:32:
En gefeliciteerd!
Grappig hier ook via Doetinchem locatieXilvaro schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 09:59:
Mijn bestelling is er ook eindelijk doorEen B10 Design ProMax in Starry Night Blue
Volgas en dan kijken wat het maximale verbruik tijdens volgas is.Erik1805 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 18:14:
Hoe kun je aflezen dat de power verminderd dan?
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | WeHeat Flint All-electric | 4.880wp zonnepanelen
Thanks.Yakolev schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 08:32:
En gefeliciteerd!
12 juni heb ik hem besteld. Een ProMax in Starry Night Blue.
Levering 11 september is bevestigd
@DeJurist
DC-snelladen: tot 88 kW
Klopt niet voor de B10 in de startpost. Aub aanpassen naar hetzelfde als de B05.
Wellicht ook handig om de 03 toe te voegen?
DC-snelladen: tot 88 kW
Klopt niet voor de B10 in de startpost. Aub aanpassen naar hetzelfde als de B05.
Wellicht ook handig om de 03 toe te voegen?
Afgelopen dagen iets vreemds, althans voor mij. De auto staat geparkeerd achter het huis. Bluetooth-sleutel staat op korte afstand en was 12 meter verwijderd. Ik heb nu in de afgelopen dagen gemerkt dat de lichten op volledig willekeurige momenten aan gaan, de spiegels gaan uit en klappen binnen 5 sec weer in. Daarna gaan de lichten uit. In de app zie ik niets, daar staan deuren vergrendeld. Zegt dit iemand iets ?
Vandaag bericht gehad dat mijn B05 ProMax Design in Starry Night Blue ook binnen is en op 5 september afgeleverd gaat worden! 🎉 (Op 30-6 getekend)
Ben heel erg benieuwd!
Ben heel erg benieuwd!
Die van mij is 22 juli besteld (ook de blauwe design max). Richtdatum 20 oktober...BlueFlame schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 19:29:
[...]
Thanks.
12 juni heb ik hem besteld. Een ProMax in Starry Night Blue.
Levering 11 september is bevestigd
Had je de Bluetooth sleutel al eens uitgezet? Beetje blonde vraag wellicht meer maar ik heb deze uit staan, is veel te gevoelig ook op korte afstand en ik vind het in mijn situatie onveilig.Ies Korpershoek schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 19:52:
Afgelopen dagen iets vreemds, althans voor mij. De auto staat geparkeerd achter het huis. Bluetooth-sleutel staat op korte afstand en was 12 meter verwijderd. Ik heb nu in de afgelopen dagen gemerkt dat de lichten op volledig willekeurige momenten aan gaan, de spiegels gaan uit en klappen binnen 5 sec weer in. Daarna gaan de lichten uit. In de app zie ik niets, daar staan deuren vergrendeld. Zegt dit iemand iets ?
Ik heb mijn B05 nog niet, dus ik ben ook van de blonde vragen: als je dan je bluetooth sleutel uitzet, moet je dan altijd je auto openen via die key card? Of zijn er nog andere opties?Veendammer schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 09:19:
[...]
Had je de Bluetooth sleutel al eens uitgezet? Beetje blonde vraag wellicht meer maar ik heb deze uit staan, is veel te gevoelig ook op korte afstand en ik vind het in mijn situatie onveilig.
Als je dan bijvoorbeeld bij een afgesloten auto iets in je kofferbak wilde leggen, moet je dan eerst met je card naar je linkerspiegel lopen om de auto eerst te ontgrendelen en daarna op het kofferbakknopje drukken? Dat klinkt wel irritant
JosvdD schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 09:37:
[...]
Als je in een onveilige drukke stad woont, kan ik me voorstellen dat je niet het risico wilt lopen dat je auto open staat.
Ik heb mijn B05 nog niet, dus ik ben ook van de blonde vragen: als je dan je bluetooth sleutel uitzet, moet je dan altijd je auto openen via die key card? Of zijn er nog andere opties?
Als je dan bijvoorbeeld bij een afgesloten auto iets in je kofferbak wilde leggen, moet je dan eerst met je card naar je linkerspiegel lopen om de auto eerst te ontgrendelen en daarna op het kofferbakknopje drukken? Dat klinkt wel irritant
Je kan dan wel via de app zonder Bluetooth de deuren, kofferbak, ramen openen en sluiten. Dat werkt via mobiele data of wifi thuis en niet via Bluetooth. Ik heb Bluetooth wel geconfigureerd maar uit staan. Als ik het nodig heb zet ik de Bluetooth sleutel aan zodat de deuren automatisch ontgrendelen. En daarna weer uit. Via aliexpress zijn ook afstandsbedieningen te krijgen maar voor de B05 weet ik niet of die al ondersteund wordt. En zo'n afstandsbediening moet je laten programmeren via de dealer.
[ Voor 6% gewijzigd door Veendammer op 28-08-2026 11:52 ]
Bluetooth heb je dus alleen nodig als je automatisch wilt ontgrendelen? Of kun je via de app ook automatisch ontgrendelen? Niet, denk ik.Veendammer schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:25:
[...]
Je kan dan wel via de app zonder Bluetooth de deuren, kofferbak, ramen openen en sluiten. Dat werkt via mobiele data of wifi thuis en niet via Bluetooth. Ik heb Bluetooth wel geconfigureerd maar uit staan. Als ik het nodig heb zet ik de Bluetooth sleutel aan zodat de deuren automatisch ontgrendelen. En daarna weer uit. Via aliexpress zijn ook afstandsbedieningen te krijgen maar voor de B05 weet ik niet of die al ondersteund wordt. En zo'n afstandsbediening moet je laten programmeren via de dealer.
Dat is toch erg logisch?JosvdD schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 13:35:
[...]
Bluetooth heb je dus alleen nodig als je automatisch wilt ontgrendelen? Of kun je via de app ook automatisch ontgrendelen? Niet, denk ik.
Hoe kan de auto herkennen dat jij in de buurt bent van de auto zonder bluetooth?
Via de app kun je de deuren sluiten openen, kofferbak openen, climate control aanzetten.
Wil je dat de auto opent wanneer jij er naar toe loopt moet je helaas bluetooth aan hebben en gekoppeld hebben, anders kan de auto niet herkennen dat jij in een radius van 5-10 meter van de auto af bent.
Ik zou zeggen gebruik de app, alhoewel ik kan snappen dat het erg fijn is om alleen naar de auto toe te hoeven lopen en dat deze zich dan ontgrendeld.
Hoeveel key cards krijg je eigenlijk bij de auto?
Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws
Leek mij ook logisch. Vandaar 'blonde vraag'. Hopen dat 'keyless entry', zoals ik het ken met mijn Golf, ook binnenkort kan op de B05 via een aparte sleutelhanger.WassimGT schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 13:51:
[...]
Dat is toch erg logisch?
Hoe kan de auto herkennen dat jij in de buurt bent van de auto zonder bluetooth?
Via de app kun je de deuren sluiten openen, kofferbak openen, climate control aanzetten.
Wil je dat de auto opent wanneer jij er naar toe loopt moet je helaas bluetooth aan hebben en gekoppeld hebben, anders kan de auto niet herkennen dat jij in een radius van 5-10 meter van de auto af bent.
Ik zou zeggen gebruik de app, alhoewel ik kan snappen dat het erg fijn is om alleen naar de auto toe te hoeven lopen en dat deze zich dan ontgrendeld.
dan ook even een "blonde vraag" van mij. Ik ben niet de enige die in de auto gaat rijden (als hij er ooit is, midden januari waarschijnlijk), maar ook mijn vrouw zal er regelmatig in rijden en mijn (volwassen) kinderen ook. Kunnen die gewoon ook de app installeren en werkt het dan? Ik heb een keer gelezen dat je in de app moet inloggen met een bepaald email adres en dat dat email adres aan de auto is gekoppeld. Maar moeten zij dan ook inloggen met die email? Of kun je de auto op de een of andere manier delen?
Ik heb dus begrepen dat er keys komen ja, gewoon een sleutel zoals je kent.JosvdD schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:07:
[...]
Leek mij ook logisch. Vandaar 'blonde vraag'. Hopen dat 'keyless entry', zoals ik het ken met mijn Golf, ook binnenkort kan op de B05 via een aparte sleutelhanger.
Echter weet ik niet of die sleutel de functionaliteit gaat hebben om te herkennen dat deze dicht bij de auto is, vast wel aangezien de auto moet herkennen dat de sleutel in de buurt is om te kunnen starten lijkt me.
Je kunt de app op meerdere telefoons installeren. Wel met eigen account en dan uitnodigen via het main account. Ik heb zelf bluetooth aan staan, maar dan geen van de opties aangevinkt in de app. Dan kun je dus wel via Bluetooth de auto handmatig openen/sluiten en de kofferbak openen zonder internet, maar staat de auto niet de hele tijd de deur open en dicht te zetten als je in de buurt bent. Vooral handig in een parkeergarage als de auto geen 4g bereik heeft
HJO
2 stuksYakolev schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:02:
Hoeveel key cards krijg je eigenlijk bij de auto?
Oh, ik heb er maar 1 gehad?
Ik had er ook maar één. Toen ik aangaf bij de dealer dat ik een extra wilde werd er raar gekeken. Nadat ze hoorde dat ik er maar een had heb ik ook nooit meer rekening gehad
Voor wat het waard is: Ik ook gewoon twee, zonder dit te hoeven benoemen
Dat laatste vraag ik me af. De telefoon met Bluetooth wordt nu ook niet gebruikt om te starten. Om te starten heb je of de NFC kaart nodig en die moet je dan op je armconsole leggen of een pincode op het scherm. Die kaart elke keer op je middenconsole is ontzettend onpraktisch, dus ik gebruik de pincode. Maar je telefoon dus in de buurt met Bluetooth kan je geen auto mee starten. Zoals ik eerder hier een keer scrheef een tijdje terug, vind ik de implementatie rondom openen/sluiten en starten van de auto echt verschrikkelijk onhandig en onlogisch. Mijn Renault Megane van ruim 12 jaar terug, had ook gewoon keyless entry en starten. Als de sleutel maar in de buurt was. Dat werkte fantastisch en nooit issues mee gehad. Maar nu met die B10. Echt heel apart.WassimGT schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:20:
[...]
Ik heb dus begrepen dat er keys komen ja, gewoon een sleutel zoals je kent.
Echter weet ik niet of die sleutel de functionaliteit gaat hebben om te herkennen dat deze dicht bij de auto is, vast wel aangezien de auto moet herkennen dat de sleutel in de buurt is om te kunnen starten lijkt me.
Signature van nature
2 NFC kaarten
[ Voor 18% gewijzigd door Sircuri op 28-08-2026 15:25 ]
Signature van nature
Wow! Ja! Daar had ik nog niet aan gedacht.Henk Jan Ober schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:49:
Vooral handig in een parkeergarage als de auto geen 4g bereik heeft
Precies! Zo werkt mijn Golf ook. Dat is hoe het hoort. Niet elke verandering is een verbetering, maar gaan we vast mee leren leven😀Sircuri schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 15:24:
[...]
Mijn Renault Megane van ruim 12 jaar terug, had ook gewoon keyless entry en starten. Als de sleutel maar in de buurt was. Dat werkte fantastisch en nooit issues mee gehad.
Of, heel ouderwets, de key card meegeven. Zoals je 'vroeger' je sleutels gaf. Heb je gelijk iets meer controle over wie wanneer je auto gebruikt😉rscha schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:11:
dan ook even een "blonde vraag" van mij. Ik ben niet de enige die in de auto gaat rijden (als hij er ooit is, midden januari waarschijnlijk), maar ook mijn vrouw zal er regelmatig in rijden en mijn (volwassen) kinderen ook. Kunnen die gewoon ook de app installeren en werkt het dan? Ik heb een keer gelezen dat je in de app moet inloggen met een bepaald email adres en dat dat email adres aan de auto is gekoppeld. Maar moeten zij dan ook inloggen met die email? Of kun je de auto op de een of andere manier delen?
Ik heb ook 2 NFC kaarten gekregen, was standaard (Hedin Assen)
[ Voor 3% gewijzigd door Veendammer op 28-08-2026 16:05 ]
Bijzonder. Kreeg er gewoon 2 zonder te vragen
Ik ga morgen een proefrit in de B03X maken, heeft iemand nog speciale dingen waar ik op moet letten?
Groetjes Manfred
Het functioneren van de ADAS systemen.man_rot schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 17:13:
Ik ga morgen een proefrit in de B03X maken, heeft iemand nog speciale dingen waar ik op moet letten?
Vaag. Vanaf vandaag werken de automatische ruitenwissers stand niet meer.
Cache clearen en anders reset?Erik1805 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 18:25:
Vaag. Vanaf vandaag werken de automatische ruitenwissers stand niet meer.
Bij software issues is het aangewezen je infotainment te herstarten (niet herinstellen) via de instellingen. Zie je het filmpje bij opstarten dan weet je dat je het correct hebt gedaan . Normaal is cache legen enkel nuttig voor de apps (NAV enz) niet voor je infotainment zelf.
Tipje. Enkel doen als je geparkeerd staat.
PS het kan zijn dat er een dode vlieg teveel aan je sensorstuk hangt ook
Tipje. Enkel doen als je geparkeerd staat.
PS het kan zijn dat er een dode vlieg teveel aan je sensorstuk hangt ook
Heeft helaas niet geholpen. In de automatische stand doen ze niks. Systeem herstarten gedaan en ruit goed schoongemaakt. Moet over 2 weken toch de 20k beurt krijgen dus kijken ze bij de dealer maar even.
Ook ik heb nu iets gehad. Automatisch spiegels verwarmen bij regen werkte niet meer nadat ik het uit test uit en weer aangezet had. icoontje verscheen niet meer bij regen.
Handmatig aan en uitzetten werkt nog wel, althans dan krijg ik het icoontje.
Handmatig aan en uitzetten werkt nog wel, althans dan krijg ik het icoontje.
Vandaag in Valkenburg een C10 gespot. Pas de 2e C10 die ik heb gezien in Nederland. B10 nog nergens. Blijft een sport om er 1 te spotten! De meneer van de C10 in Valkenburg was in ieder geval dik tevreden.