Bevalt mij (inmiddels) zeer goed. Nu +10k kilometers gereden zonder issues. De V2L error was in het begin, waar ik ook last van had maar is oplost met een update.Ruffian schreef op maandag 11 mei 2026 @ 15:12:
Ik zit serieus te twijfelen om zakelijk een Leapmotor B10 te gaan rijden voor de komende 5 jaar en ben benieuwd naar ervaringen van mensen die hem al rijden of uitgebreid getest hebben.
Situatie:Ik kom momenteel van een Kia EV6 GT-Line AWD 77.4kWh. Prima auto hoor, maar eerlijk gezegd ben ik het een beetje zat om zoveel geld neer te tellen voor een EV terwijl er qua software/support in jaren amper iets verbetert. In 5 jaar tijd geen echte OTA-updates gehad en nog steeds vreemde foutmeldingen op het scherm. De garage ontkent iedere foutmelding en schuift de schuld op mij als 'foute' rijder. Voor de prijs had ik daar meer van verwacht.
- ±20.000 km per jaar
- Regelmatig kinderen van 4 en 7 jaar mee (opvang / weekendjes / gezinsgebruik)
- Dus comfort, ruimte, betrouwbaarheid en praktische bruikbaarheid zijn belangrijker voor mij dan “sportief rijden”
Wat mij juist aanspreekt aan de B10:Maar ik lees ook dingen over:
- prijs/uitrusting verhouding
- veel luxe standaard
- ruime gezinsauto
- zakelijke bijtelling en maandlasten lijken interessant
- voelt alsof je “veel auto voor je geld” krijgt
Hoe erg zijn die zaken nu écht in dagelijks gebruik?
- ACC / lane assist die erg irritant zouden zijn
- ADAS dat continu piept of ingrijpt
- V2L-problemen waardoor de auto soms moeilijk doet
- infotainment bugs / CarPlay issues
Zijn dat kinderziektes die overdreven worden op internet, of zijn het dingen waar je je iedere dag aan ergert?
En dan nog mijn andere twijfel:
Life vs Design.
Mijn verstand zegt eigenlijk “Life nemen en kosten besparen”, zeker omdat ik gewoon klaar ben met dure auto’s. Maar mijn gevoel zegt weer Design vanwege de grotere range en net wat completere uitvoering.
Zijn hier mensen die bewust voor de Life of juist de Design gekozen hebben?
En zou je de B10 opnieuw kopen als je vandaag opnieuw moest kiezen (al heb je die keuze net gemaakt haha)?
Ik heb de design versie en zou deze zo weer kopen. Heerlijke, ruime auto
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh
:strip_exif()/f/image/hf78hQFxEplVn0e7iUu5fZnG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3AzmE9YqtANU2RtfVA55phlf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EsL17mfeeYhxUP3zMFQEiEZV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4zNSamtseMAANs9SUcQQf9q1.jpg?f=fotoalbum_large)