Ik heb ook geen oprit, maar wel een laadpaal, laadkabel via een goot naar de parkeerplaats (die bij mij wel voor mijn huis is). In steeds meer gemeenten krijg jen er toestemming voor. Ik heb een tegelgoot moeten kopen bij de gemeente (kostte me € 500,00)FrankoNL schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 07:14:
[...]
Dank! Ik heb inderdaad gelezen dat met name de lane assist / keeping erg vervelend is. Dat schijn je nu wel met een snelkoppeling uit te kunnen zetten.
laad jij thuis op? Wij hebben geen oprit en zijn dus veroordeeld tot straatladen. De auto is natuurlijk relatief fors en de parkeerplaatsen relatief klein
Voor degene die op zoek zijn naar een afstandbediening voor de Leapmotor B10. Op facebook hebben diverse mensen bij de dealer een sleutel (die ze op internet hebben gekocht) laten programmeren. Nog niet elke dealer kan dit want mijn dealer weet nog van niets (Zeeuw automotive). Hieronder de link naar een facebookbericht (geen idee of dit wel mag maar dan halen ze het vast wel weer weg):
https://www.facebook.com/share/v/1Sf4F5u8zv/
Helaas geen facebook hier. Kunt U de text niet pasten?Ronald.K schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:40:
Voor degene die op zoek zijn naar een afstandbediening voor de Leapmotor B10. Op facebook hebben diverse mensen bij de dealer een sleutel (die ze op internet hebben gekocht) laten programmeren. Nog niet elke dealer kan dit want mijn dealer weet nog van niets (Zeeuw automotive). Hieronder de link naar een facebookbericht (geen idee of dit wel mag maar dan halen ze het vast wel weer weg):
Een link naar een werkende unit zou al fijn zijn.
Heeft de sleutel een ring om hem vast te maken aan je sleutelbos?Ronald.K schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:40:
Signature van nature
Poster gaf aan dat de link waar hij zelf bestelde niet meer werkte en gaf een nieuwe. Daarop heeft iemand de sleutel besteld en alleen de buitenkant gekregen. Binnenkant was helemaal leeg. Heb je dus niks aan.Nice Monkey schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 13:07:
[...]
Helaas geen facebook hier. Kunt U de text niet pasten?
Een link naar een werkende unit zou al fijn zijn.
Sinds kort is het mogelijk om bij de B10 ook fysieke sleutels te gebruiken! Vanmiddag bij mijn dealer geweest om de 2 fysieke sleutel/afstandsbedieningen die ik al sinds eind vorig jaar had te laten 'inleren' (ik noem het programmeren). Destijds werkte het niet bij de B10 (wel bij de C10) maar nu is het wel gelukt! Het duurde even want het was de eerste keer dat ze dit überhaupt deden maar het wordt nu door Stellantis ondersteunt en dus moet elke dealer dit nu kunnen. Wat de sleutel doet: voertuig ontgrendelen of vergrendelen en bediening van de achterklep. Let op: voor de achterklep moet je het desbetreffende knopje ingedrukt houden tot de auto reageert (duurt wel 2 a 3 seconden). Na ontgrendelen kan je via de pincode de auto gebruiken. Dus je hoeft je kaart of telefoon niet bij je te hebben. Er schijnt ook een mogelijkheid te zijn om een functie van de auto (b.v. ramen open of laadstekker ontkoppelen, of airco aanzetten) toe te wijzen aan een knop van de sleutel maar dat heb ik nog niet kunnen vinden (of het is misschien toch niet waar). De dealers moeten de sleutels nu ook kunnen leveren (en ik begreep dat nieuw te leveren B10's deze nu ook standaard krijgen maar vraag even je dealer). Ik had mijn sleutels eind vorig jaar besteld bij een webshop (geen ali) van leapmotor accessoires. Deze webshop moest sluiten vanwege merknaam issues. Is opnieuw begonnen onder de naam ***** link verwijderd. Maar de sleutels van Ali zouden ook moeten werken als je maar kiest voor een sleutel op 433mhz en met een 4A chip.
[ Voor 64% gewijzigd door Muzzy op 03-08-2026 14:16 ]
Wie kan delen kan vermenigvuldigen..
**verwijderd**
link lijkt niet altijd tot een werkend product te leiden
link lijkt niet altijd tot een werkend product te leiden
[ Voor 87% gewijzigd door Sircuri op 03-08-2026 15:41 ]
Signature van nature
Ik zou deze even weghalen aangezien je in de reacties ziet dat iemand een lege sleutel heeft gehad via deze link.
[ Voor 21% gewijzigd door Muzzy op 03-08-2026 16:00 ]
Curieus 2x die iets leeg kregen en anderen juist weer positief. Ik heb ook sites gezien waar je uit lege en gevulde behuizingen kon kiezen. Goed lezen is dus wel nodig. Bevestigd mij wel dat je de 344 Mhz met 4A Chip versie moet hebben. Exact datzelfde uiterlijk ben ik ook al meer tegengekomen voor ook lagere prijzen.Muzzy schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:18:
[...]
Ik zou deze even weghalen aangezien je in de reacties ziet dat iemand een lege sleutel heeft gehad via deze link.
https://nl.aliexpress.com/item/1005011645218639.html
https://nl.aliexpress.com/item/1005012592215156.html
Nu nog welk garagebedrijf dat ding wil programmeren/inleren. Ook niet triviaal, waarbij mijn auto door Wassink geleverd is. Mijn ervaring heeft me geleerd dat garagebedrijven vaak de hoofdprijs vragen voor sleutel/remote vervanging.
Er zijn ook remotes met 4 knoppen, die extra knop lijkt toewijsbaar te zijn. https://nl.aliexpress.com/item/1005012230364460.html Vooralsnog lijkt deze specifiek voor de T03 gemaakt, daar is er ook een specifiek menu voor inclusief die knop voorkeur instellen. Ik heb deze maar eens besteld. Zien we of het werkt en we krijgen wat we bestellen. Is inmiddels verscheept maar zending kan tot 2 weken duren.
[ Voor 93% gewijzigd door Nice Monkey op 04-08-2026 09:51 ]
Ik ben bang dat die niet voor de B10 is, want die staat niet bij de omschrijving.Nice Monkey schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:25:
[...]
Curieus 2x die iets leeg kregen en anderen juist weer positief. Ik heb ook sites gezien waar je uit lege en gevulde behuizingen kon kiezen. Goed lezen is dus wel nodig. Bevestigd mij wel dat je de 344 Mhz met 4A Chip versie moet hebben. Exact datzelfde uiterlijk ben ik ook al meer tegengekomen voor ook lagere prijzen.
https://nl.aliexpress.com/item/1005011645218639.html
https://nl.aliexpress.com/item/1005012592215156.html
Nu nog welk garagebedrijf dat ding wil programmeren/inleren. Ook niet triviaal, waarbij mijn auto door Wassink geleverd is. Mijn ervaring heeft me geleerd dat garagebedrijven vaak de hoofdprijs vragen voor sleutel/remote vervanging.
Er zijn ook remotes met 4 knoppen, die extra knop lijkt toewijsbaar te zijn. https://nl.aliexpress.com/item/1005012230364460.html
Ik heb deze maar eens besteld. Zien we of het werkt en we krijgen wat we bestellen.
Ik vermoed dat ze allemaal hetzelfde systeem gebruiken. Komt tegenwoordig heel veel voor, dat drukt de kosten. Zie deze remote 433Mhz met A4 chip zelfs identiek bij recente Renault modellen staan.Ronald.K schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 15:21:
[...]
Ik ben bang dat die niet voor de B10 is, want die staat niet bij de omschrijving.
Overigens velen zagen graag een profielkeuze per bestuurder bij settings inclusief stand van de stoelen. Nou dat kan gewoon maar dan moet je wel voor de C10 gaan. Doet Leapmotor blijkbaar zeer bewust zo en komt dus nooit. De T3 is dan nog weer beperkter met opslaan van voorkeuren. Voor sommige dingen moet je gewoon extra in de buidel tasten.
[ Voor 5% gewijzigd door Nice Monkey op 03-08-2026 15:51 ]
snip: jouw complete adres zichtbaar op foto. Als je dat geen probleem vindt kan je het terugplaatsenNice Monkey schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:36:
Nu nog een echte Remote Control. Ervaringen of ander nieuws? Er worden 433 MHz units met 4A chip hiervoor aangeboden maar of die werken en hoe te koppelen/pairen? Ik heb bij 2 leveranciers die vraag al wel uitgezet. Voorlopig een set hoesjes als hanger besteld.
Vooral omdat de Achterklep niet is geïntegreerd in de centraal vergrendeling maakt een remote extra nodig.
Link voor deurrubbers is inmiddels toegevoegd.
Ik had er één besteld, € 48,95, 433 MHz met 4A-chip. Helaas alleen de voor- en achterkant geen elektronica!!! Heb nu wel een CR2032 voor dat geld :-). Het bedrijf is onbereikbaar. Alle e-mailadressen bestaan niet. Alle e-mails komen onbestelbaar retour. Nu maar melden bij de CC company en de aankoop betwisten.
[ Voor 20% gewijzigd door We Are Borg op 04-08-2026 05:11 ]
Ik weet waar je huis woontIes Korpershoek schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 18:24:
[...]
(Plaatje met adres)
Ik had er één besteld, € 48,95, 433 MHz met 4A-chip. Helaas alleen de voor- en achterkant geen elektronica!!! Heb nu wel een CR2032 voor dat geld :-). Het bedrijf is onbereikbaar. Alle e-mailadressen bestaan niet. Alle e-mails komen onbestelbaar retour. Nu maar melden bij de CC company en de aankoop betwisten.
Heb even op de site van Ali gekeken.Nice Monkey schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:06:
[...]
Juist die zijn nog onderweg. Zal de vragen beantwoorden zodra ze binnen zijn en ik er met wind mee gereden heb. Vooral zijwind maakt wat extra herrie die hiermee verholpen zou moeten zijn. Voor dat kleine bedrag wil ik het wel proberen.
https://nl.aliexpress.com/item/1005009253918661.html
Kost totaal iets van 24 euro.
Krijg je er dan 2 en is dat dan 1 per deur en gaan die dan alleen op de voordeuren?
Klopt allemaal. De wind giert soms wat door de gleuven van de voorportieren. Dat moet hiermee verholpen zijn.Erwtje59 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:51:
[...]
Heb even op de site van Ali gekeken.
Krijg je er dan 2 en is dat dan 1 per deur en gaan die dan alleen op de voordeuren?
Deze heb ik ook op mijn B10 perfectErwtje59 schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 19:51:
[...]
Heb even op de site van Ali gekeken.
[ Voor 11% gewijzigd door Ies Korpershoek op 04-08-2026 13:36 ]
@We Are Borg Super bedankt, gewoon niet over nagedacht.
Merkbaar minder geluid?Ies Korpershoek schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 13:29:
[...]
Deze heb ik ook op mijn B10 perfect
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh
Vandaag gereden in de b10. Erg onder de indruk. Ik begrijp eigenlijk niet waarom je 15k meer zou betalen voor een andere auto, maar goed.
Eens rustig over nadenken maar dit zou hem zomaar eens kunnen worden. Ik heb daar wel een vraag bij. De ACC vind ik soms erg veilig. Hij gaat wel erg snel van het gas af. Is er een manier om de afstandinstelling te veranderen?
Eens rustig over nadenken maar dit zou hem zomaar eens kunnen worden. Ik heb daar wel een vraag bij. De ACC vind ik soms erg veilig. Hij gaat wel erg snel van het gas af. Is er een manier om de afstandinstelling te veranderen?
Met het linker scrollwiel kun je naar links of rechts om de afstand te verkleinen of te vergroten met 1 stapje. Verschil is evenwel niet erg groot. Voor mij werkt hij acceptabel genoeg en gebruik hem best vaak. Er is geen resume functie. Elke scrollwiel click is exact 1 km erbij of eraf. Clicks tellen is dus best handig want aanpassing kan even duren.FrankoNL schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:37:
Vandaag gereden in de b10. Erg onder de indruk. Ik begrijp eigenlijk niet waarom je 15k meer zou betalen voor een andere auto, maar goed.
[ Voor 13% gewijzigd door Nice Monkey op 04-08-2026 15:54 ]
Helder, dank je!Nice Monkey schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:42:
[...]
Met het linker scrollwiel kun je naar links of rechts om de afstand te verkleinen of te vergroten met 1 stapje. Verschil is evenwel niet erg groot. Voor mij werkt hij acceptabel genoeg en gebruik hem best vaak. Er is geen resume funktie.
Ik kon het ook niet voor elkaar krijgen om de interne navigatie zo in stellen dat hij als het ware altijd van “achter” de auto kijkt. Oftewel hij volgt dan de kant waar je naartoe rijdt ala Google maps. Nu bleef hij gewoon altijd naar het noorden wijzen. Kan dat aangepast worden?
Jazeker. Is een knop voor op het menu. Wordt daarna ook onthouden. Moest ik ook aanpassen.FrankoNL schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:54:
[...]
Helder, dank je!
Ik kon het ook niet voor elkaar krijgen om de interne navigatie zo in stellen dat hij als het ware altijd van “achter” de auto kijkt. Oftewel hij volgt dan de kant waar je naartoe rijdt ala Google maps. Nu bleef hij gewoon altijd naar het noorden wijzen. Kan dat aangepast worden?
[ Voor 5% gewijzigd door Nice Monkey op 04-08-2026 15:57 ]
top! Nu nog een ingebouwde routeplanner inclusief laadadvies en we zijn klaarNice Monkey schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:56:
[...]
Jazeker. Is een knop voor op het menu. Wordt daarna ook onthouden.
Die schijnt in de volgende update te zittenFrankoNL schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:57:
[...]
top! Nu nog een ingebouwde routeplanner inclusief laadadvies en we zijn klaar
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh
Dat heeft die ook. Kijk maar YouTube. Genoeg voorbeelden.FrankoNL schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:57:
[...]
Je kan zelf laadpunten toevoegen, veranderen etc.
Je maakt eerst een route en dan zeg je, ik wil ook laden en dan zoekt hij in principe opties voor je uit.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
FrankoNL schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:57:
[...]
Is ook een APP voor meegeleverd, Engels? Zoek maar eens. Er zijn er heel veel en gebruik nu nog ANWB zelf op mijn telefoon die met Android Auto ook weer op het scherm werkt. Ja er zit heel veel op.
[ Voor 5% gewijzigd door Nice Monkey op 04-08-2026 16:01 ]
??? Hij stelt nu toch al laadstations voor in de route, wat anders is laad advies? Of bedoel je iets anders?Erik1805 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:59:
[...]
Die schijnt in de volgende update te zitten
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
En dan nog de laatste vraag: wie hier heeft het aangedurfd om hem te kopen?
Ik zou hem gaan kopen. In mijn achterhoofd blijft toch dat stemmetje zeggen: “het blijft een chinees”.
Ik zou er overigens jaren in blijven rijden. Ben niet voornemens om snel weer te wisselen.
Ik zou hem gaan kopen. In mijn achterhoofd blijft toch dat stemmetje zeggen: “het blijft een chinees”.
Ik zou er overigens jaren in blijven rijden. Ben niet voornemens om snel weer te wisselen.
Bijna elke elektrische auto is Chinees. Alleen omdat er een ander merk op staat, maakt hem dat op eens niet meer Chinees? Polestar? Mazda 6E?FrankoNL schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:08:
Bovendien zijn de Chinezen marktleider in accus en elektrische autos, wij zijn hier happy met 400V terwijl die daar al op 1200V zitten 🤔
iPhone, Samsung is ook Chinees. Zit weinig in van USA of Korea. Beetje software, thats it.
Alles komt daar vandaan tegenwoordig....
Nou is er wel verschil tussen de merken, maar dat is ook zo bij elk ander land.... was niet anders dan met Italiaanse of Franse autos toch?
Anyway, helft van de mensen hier heeft hem wel gekocht. Ik ook.
Ga er nu vanuit dat ik er 10 jaar mee kan rijden. Waarschijnlijk meer, zal wel wat issues krijgen met de lak en wie weet wat roest. Maar dat zien we dan wel. Geen dingen die de auto binnen 10 jaar kapot gaan krijgen.
De accu is LFP en kan in principe 400K KM, dat ga ik nooit redden in 10 jaar, wellicht jij wel?
Verder gaat stellantis zelf verder bouwen op de B10, komt een Opel versie. Er gaat een fabriek komen in Spanje. Dus de hardware zal wel goed genoeg zijn dan.
Naar mijn meening is er niets in de prijsrange van de B10 met deze acceptabele kwaliteit. Perfect is die niet. Kan ook niet voor dat geld.
Koop je een auto van 45/50K, krijg je echt wel beter. Maar ook dat is geen garantie.
Kijk effe in het Ioniq6 topic. Had ik hiervoor, die klagen nog steeds over dezelfde issues, die ik al had tijdens de launch 🙃
Klopt maar niet op basis van batterij niveauBschnitz schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:03:
[...]
??? Hij stelt nu toch al laadstations voor in de route, wat anders is laad advies? Of bedoel je iets anders?
Bij mij staat er toch echt 12% of 7% en daar laden?Erik1805 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 17:14:
[...]
Klopt maar niet op basis van batterij niveau
Staat dat er bij jou niet?
Als u veel op de weg zit waarbij u moet laden, zou ik u een abonnement aanraden op ABRP (A Better Route Planner)FrankoNL schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 15:57:
[...]
Kost maar 5 euro per maand en werkt perfect, ook in het buitenland.
Je kunt hun route ook naar Google Maps laten overzetten heb ik me laten vertellen.
ik vond het al niet erg merkbaar, maar nu zeker minder
Dit is natuurlijk niet waar. Mercedes, BMW, Audi, Skoda, Cupra, Volkswagen, Renault, Peugeot, Citroën, Tesla, KIA , Hyundai, om maar wat te noemen, zijn geen Chinese electrische auto’s en worden voor het overgrote deel daar ook niet in elkaar gezet. Er zullen ongetwijfeld in meer of mindere mate onderdelen “Made in China” inzitten, maar dat maakt het geen Chinese auto.
Klopt, maar vooralsnog zien we daar jammer genoeg nog niet zoveel van terug. “Mooi” voorbeeld is Smart: lanceert voor de #1 een verbeterd 800V platform, komt het niet naar Europa. En daarnaast laat bijvoorbeeld Mercedes zien dat “we” in Europa ook prima dergelijke technieken kunnen ontwikkelen en implementeren.Bovendien zijn de Chinezen marktleider in accus en elektrische autos, wij zijn hier happy met 400V terwijl die daar al op 1200V zitten 🤔
Diverse BMW’s, Citroën C5 en Tesla model 3 zijn Made in China.Marcel6971 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 18:17:
[...]
Dit is natuurlijk niet waar. Mercedes, BMW, Audi, Skoda, Cupra, Volkswagen, Renault, Peugeot, Citroën, Tesla, KIA , Hyundai, om maar wat te noemen, zijn geen Chinese electrische auto’s en worden voor het overgrote deel daar ook niet in elkaar gezet. Er zullen ongetwijfeld in meer of mindere mate onderdelen “Made in China” inzitten, maar dat maakt het geen Chinese auto.
Renault gebruikt accu’s van CATL en er zullen nog heel veel onderdelen vanuit China naar Europa verscheept worden om in Europa gebouwde auto’s te eindigen.
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | WeHeat Flint All-electric | 4.880wp zonnepanelen
Het was ook niet bedoeld om kritiek te leveren op Chinese auto’s an sich hoor maar het is en blijft natuurlijk onzeker welke merken het uiteindelijk redden.Bschnitz schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:35:
[...]
Bijna elke elektrische auto is Chinees. Alleen omdat er een ander merk op staat, maakt hem dat op eens niet meer Chinees? Polestar? Mazda 6E?
Bovendien zijn de Chinezen marktleider in accus en elektrische autos, wij zijn hier happy met 400V terwijl die daar al op 1200V zitten 🤔
iPhone, Samsung is ook Chinees. Zit weinig in van USA of Korea. Beetje software, thats it.
Alles komt daar vandaan tegenwoordig....
Nou is er wel verschil tussen de merken, maar dat is ook zo bij elk ander land.... was niet anders dan met Italiaanse of Franse autos toch?
Anyway, helft van de mensen hier heeft hem wel gekocht. Ik ook.
Ga er nu vanuit dat ik er 10 jaar mee kan rijden. Waarschijnlijk meer, zal wel wat issues krijgen met de lak en wie weet wat roest. Maar dat zien we dan wel. Geen dingen die de auto binnen 10 jaar kapot gaan krijgen.
De accu is LFP en kan in principe 400K KM, dat ga ik nooit redden in 10 jaar, wellicht jij wel?
Verder gaat stellantis zelf verder bouwen op de B10, komt een Opel versie. Er gaat een fabriek komen in Spanje. Dus de hardware zal wel goed genoeg zijn dan.
Naar mijn meening is er niets in de prijsrange van de B10 met deze acceptabele kwaliteit. Perfect is die niet. Kan ook niet voor dat geld.
Koop je een auto van 45/50K, krijg je echt wel beter. Maar ook dat is geen garantie.
Kijk effe in het Ioniq6 topic. Had ik hiervoor, die klagen nog steeds over dezelfde issues, die ik al had tijdens de launch 🙃
Ja dat is zo, maar bij Leapmotor met stellantis flink met de vinger in de pap is daar geen reden voor om zich zorgen te maken. Omoda denk ik eerder, dat die eraan moet gaan geloven 😂FrankoNL schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 18:49:
[...]
Het was ook niet bedoeld om kritiek te leveren op Chinese auto’s an sich hoor maar het is en blijft natuurlijk onzeker welke merken het uiteindelijk redden.
75% van alle Europese elektrische auto onderdelen komen uit China, dat is niet meer of minder. Dat is gewoon alles behalve het staal en het stuur 🤣, ohja de lak nog 🥲.Marcel6971 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 18:17:
[...]
[...]
Klopt, maar vooralsnog zien we daar jammer genoeg nog niet zoveel van terug. “Mooi” voorbeeld is Smart: lanceert voor de #1 een verbeterd 800V platform, komt het niet naar Europa. En daarnaast laat bijvoorbeeld Mercedes zien dat “we” in Europa ook prima dergelijke technieken kunnen ontwikkelen en implementeren.
Mercedes en BMW hebben pas sinds dit jaar bruikbare elektrische autos, vanaf 80K 🫡.
Bosch heeft ook pas sinds dit jaar een fatsoenlijke powertrain.
Weet je wie de powertrain van Leapmotor heeft ontwikkeld? Zelfde bedrijf wat deze maakt voor de treinen in China. Die zijn mega.
Vergeet ook de Japanse merken niet zoals Lexus en ToyotaMarcel6971 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 18:17:
[...]
[...]
Klopt, maar vooralsnog zien we daar jammer genoeg nog niet zoveel van terug. “Mooi” voorbeeld is Smart: lanceert voor de #1 een verbeterd 800V platform, komt het niet naar Europa. En daarnaast laat bijvoorbeeld Mercedes zien dat “we” in Europa ook prima dergelijke technieken kunnen ontwikkelen en implementeren.
Is de B10 design pro nu duurder geworden of ligt het aan mij?
Ik dacht dat hij rond de 32 K zat. Nu is hij 33,5 k als ik hem samenstel bij leapmotor
Ik dacht dat hij rond de 32 K zat. Nu is hij 33,5 k als ik hem samenstel bij leapmotor
Bij mijn weten zijn de in China gebouwde BMW’s specifiek voor de Chinese markt en Renault maakt nu grotendeels haar eigen accu’s in FrankrijkMichielFRL schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 18:39:
[...]
Diverse BMW’s, Citroën C5 en Tesla model 3 zijn Made in China.
Renault gebruikt accu’s van CATL en er zullen nog heel veel onderdelen vanuit China naar Europa verscheept worden om in Europa gebouwde auto’s te eindigen.
Daarnaast er zit natuurlijk een wezenlijk verschil tussen een door een Europese fabrikant ontwikkelde en gebouwde auto met Chinese componenten en een door een Chinese fabrikant ontwikkelde en gebouwde auto.
Ben geïnteresseerd in je bron.Bschnitz schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:17:
[...]
75% van alle Europese elektrische auto onderdelen komen uit China, dat is niet meer of minder. Dat is gewoon alles behalve het staal en het stuur 🤣, ohja de lak nog 🥲.
Wanneer de specs van die auto’s voor jou de definitie zijn van een “bruikbare elektrische auto” en ik deze toepas op de in Nederland leverbare Chinese EV’s, dan zijn dat in meerderheid ook ineens “niet bruikbare auto’s”.Mercedes en BMW hebben pas sinds dit jaar bruikbare elektrische autos, vanaf 80K 🫡.
Bosch heeft ook pas sinds dit jaar een fatsoenlijke powertrain.
Prima dat je zo enthousiast bent over Chinese auto’s, maar loop niet al te hard van stapel …😉
Dat zal ongetwijfeld het geval zijn. Echter, de electrische motoren van VW staan ook bekend om hun efficiency en Renault bouwt al een aantal jaren motoren zonder zeldzame aardmetalen (die voornamelijk worden gewonnen in China).Weet je wie de powertrain van Leapmotor heeft ontwikkeld? Zelfde bedrijf wat deze maakt voor de treinen in China. Die zijn mega.
Voor het overige lijkt het mij beter om weer terug te gaan naar het onderwerp, namelijk de Leapmotor B05 en B10
[ Voor 5% gewijzigd door Marcel6971 op 04-08-2026 20:21 ]
Die €1000 korting moet ergens vandaan komen...menno30111975 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 19:57:
Is de B10 design pro nu duurder geworden of ligt het aan mij?
Laten terug gaan naar de B10 idd.Marcel6971 schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 20:18:
[...]
Ben geïnteresseerd in je bron.
[...]
Wanneer de specs van die auto’s voor jou de definitie zijn van een “bruikbare elektrische auto” en ik deze toepas op de in Nederland leverbare Chinese EV’s, dan zijn dat in meerderheid ook ineens “niet bruikbare auto’s”.
Prima dat je zo enthousiast bent over Chinese auto’s, maar loop niet al te hard van stapel …😉
[...]
Dat zal ongetwijfeld het geval zijn. Echter, de electrische motoren van VW staan ook bekend om hun efficiency en Renault bouwt al een aantal jaren motoren zonder zeldzame aardmetalen (die voornamelijk worden gewonnen in China).
Voor het overige lijkt het mij beter om weer terug te gaan naar het onderwerp, namelijk de Leapmotor B05 en B10
Hier nog je bron als screenshot, op Tweakers mag je geen paywall links delen met een unblock. Mijn punt was trouwens niet dat China autos zo fantastisch zijn, maar dat er meer china in alle autos zit dan mensen beseffen.
In de reviews wordt aangegeven dat het een merk is wat onder de paraplu van stellantis valt, dus je kan hem voor onderhoud ook bij de Citroën/peugeot/opel dealer brengen. In de praktijk lijkt dat toch wat anders te liggen, althans ik kreeg daar niet de respons dat dit inderdaad zo is. Er is ook welgeteld 1 leapmotor dealer in regio Den Haag.
Als die dealer besluit wat anders te gaan doen, of een ander merk te gaan verkopen, dan zit ik zonder alternatief.
Hoe kijken jullie daarnaar?
Als die dealer besluit wat anders te gaan doen, of een ander merk te gaan verkopen, dan zit ik zonder alternatief.
[ Voor 13% gewijzigd door FrankoNL op 05-08-2026 10:13 ]
Ik denk dat Wittebrug dat niet helemaal zelf kan bepalen maar dat opgelegd krijgt door Stellantis?FrankoNL schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:07:
In de reviews wordt aangegeven dat het een merk is wat onder de paraplu van stellantis valt, dus je kan hem voor onderhoud ook bij de Citroën/peugeot/opel dealer brengen. In de praktijk lijkt dat toch wat anders te liggen, althans ik kreeg daar niet de respons dat dit inderdaad zo is. Er is ook welgeteld 1 leapmotor dealer in regio Den Haag.
Zero compensation
Dat lijkt me eigenlijk niet. Het was namelijk voorheen een Hyundai dealer.Internet Janny schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:16:
[...]
Ik denk dat Wittebrug dat niet helemaal zelf kan bepalen maar dat opgelegd krijgt door Stellantis?
Heb net te horen gekregen dat mijn nieuwe B-10 over 2 weken bij de dealer binnenkomt en waarschijnlijk de laatste week van augustus gaat worden uitgeleverd.
Het lange wachten wordt dan eindelijk beloond hoop ik ;-)
Het lange wachten wordt dan eindelijk beloond hoop ik ;-)
Als je de auto afsluit/opent kun je zelf het 12V hoogspanningsrelais duidelijk horen klikken. Daarna loopt alles via die 12V accu. In campingmode blijft het wel in natuurlijk.
Is vooral voor de veiligheid dat het afgeschakeld wordt. 400V/800V en recent zelfs 1.200V zijn echt instant dodelijke voltages.
[ Voor 17% gewijzigd door Nice Monkey op 05-08-2026 11:34 ]
Ik heb mijn Leapmotor van Wassink Venlo. Veel dichter bij zit ook een Wassink vestiging maar die voeren de Leapmotor helaas (nog) niet. Stellantis dealers kunnen dus zeker zelf kiezen welke merken ze wel/niet willen voeren.Internet Janny schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 10:16:
[...]
Ik denk dat Wittebrug dat niet helemaal zelf kan bepalen maar dat opgelegd krijgt door Stellantis?
Ik heb hem gekocht. Aanstaande woensdag wordt hij geleverd.De B10 Pro Max. Is niet mijn eerste Chinees. Heb mijn MG5 ingeruild. En voor de MG reed ik de Nissan Leaf. Allemaal ev.FrankoNL schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:08:
Het gros van de testen die ik heb gezien (en er zitten echte zeikerds tussen) zijn het unaniem eens dat de B10 overall beter is dan veel duurdere EV,s.Bschnitz schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 16:35:
[...]
In een van de testen wordt zelfs de DS8 als minder genoemd op alle vlakken. En dat de prijs van de DS8 beter bij de B10 zou passen.
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig waar jou mening op gebaseerd is.
[ Voor 6% gewijzigd door Rob Hotton op 05-08-2026 12:17 ]
Ik heb heb redelijk veel EVs kunnen rijden en ik heb zelf de B10 gekocht, had hem vrij snel na de start gekregen. Dus ja het is een goede auto auto voor die prijs.Rob Hotton schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:10:
[...]
Het gros van de testen die ik heb gezien (en er zitten echte zeikerds tussen) zijn het unaniem eens dat de B10 overall beter is dan veel duurdere EV,s.
In een van de testen wordt zelfs de DS8 als minder genoemd op alle vlakken. En dat de prijs van de DS8 beter bij de B10 zou passen.
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig waar jou mening op gebaseerd is.
De afwerking is gewoon niet zo fantastisch, maar zeker niet slecht. Dat is gewoon echt iets beter in een auto van +-45K. Denk aan lak of ACC. Maar alles dus wel soort van acceptabel.
Aan de andere kant krijg je heel veel leuke dingen die je niet krijgt in een auto van +-45K.
Je krijgt dus zeker wel veel voor je geld, maar perfect is die dus niet. Maar dat is ook niet erg, want er is ook niet echt iets beters voor dit geld.
Zou deze auto alleen inruilen voor een nieuwe 80K BMW of Mercedes.
Bij de superb (PHEV ) was dit wel zo. Ik heb eens meer dan een week mijn lichten laten aanliggen. Ging primaNice Monkey schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:23:
[...]
Als je de auto afsluit/opent kun je zelf het 12V hoogspanningsrelais duidelijk horen klikken. Daarna loopt alles via die 12V accu. In campingmode blijft het wel in natuurlijk.
Is vooral voor de veiligheid dat het afgeschakeld wordt. 400V/800V en recent zelfs 1.200V zijn echt instant dodelijke voltages.
Nieuw thema: Android Auto "AABrowser.apk" ervaringen.
Iemand ervaring met de kodadake AABrowser v2.2 (vergt Android v15 of hoger) en wat werkt er dan? Die speciale Android Auto Browser staat ook Videos toe en wordt o.a. ook gebruikt voor Youtube filmpjes. Ik zou hem bv voor KPN TV en Netflix willen gebruiken. Maar gewoon websurfen op zo'n 14 inch is toch ook al wel iets anders dan die telefoon daarvoor gebruiken.
Ik vraag dit want ik moet er een nieuwe telefoon extra voor aanschaffen. Mijn Samsung A51 werkt nog prima. Gezien ik mijn B10 REEV voor kamperen wil inzetten wel de overweging waard.
Iemand ervaring met de kodadake AABrowser v2.2 (vergt Android v15 of hoger) en wat werkt er dan? Die speciale Android Auto Browser staat ook Videos toe en wordt o.a. ook gebruikt voor Youtube filmpjes. Ik zou hem bv voor KPN TV en Netflix willen gebruiken. Maar gewoon websurfen op zo'n 14 inch is toch ook al wel iets anders dan die telefoon daarvoor gebruiken.
Ik vraag dit want ik moet er een nieuwe telefoon extra voor aanschaffen. Mijn Samsung A51 werkt nog prima. Gezien ik mijn B10 REEV voor kamperen wil inzetten wel de overweging waard.
[ Voor 9% gewijzigd door Nice Monkey op 05-08-2026 18:14 ]
Nee, helaas niet. Ik heb hem vandaag binnengekregen en er is geen mogelijkheid hem ergens aan vast te maken. Er zijn echter voldoende verschillende "omhulsels" te koop, speciaal voor deze afstandbediening. Kosten tussen de 10 en 20 euro per stuk dus die ga ik erbij aanschaffen.Sircuri schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 14:14:
[...]
Heeft de sleutel een ring om hem vast te maken aan je sleutelbos?
Ik vermoed dat je er wel een gat in kan maken aan de rand. Het is even uitzoeken waar de nfc chip zit.Ronald.K schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 19:15:
[...]
Nee, helaas niet. Ik heb hem vandaag binnengekregen en er is geen mogelijkheid hem ergens aan vast te maken. Er zijn echter voldoende verschillende "omhulsels" te koop, speciaal voor deze afstandbediening. Kosten tussen de 10 en 20 euro per stuk dus die ga ik erbij aanschaffen.
Info over de inhoud van de aanstaande B10 OTA update. Geen idee of het legitiem is. Wel lekker om te lezen wat ons te wachten staat.
https://magazinerock.co.uk/leapmotor-b10-ota-update/
Ik moet zeggen dat ik de Geely E5 ook erg interessant vind. Lijkt net wat beter dan de B10 maar is ook iets duurder. Luxe variant zit op 41k. Bereik is iets groter en de interieur afwerking lijkt wat meer premium. Daar tegenover staat dat de B10 weer wat zuiniger is. Ik heb pas over 4 maanden een nieuwe auto nodig dus kan nog goed nadenken of het de meerprijs waard is.Bschnitz schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 12:33:
[...]
Ik heb heb redelijk veel EVs kunnen rijden en ik heb zelf de B10 gekocht, had hem vrij snel na de start gekregen. Dus ja het is een goede auto auto voor die prijs.
De afwerking is gewoon niet zo fantastisch, maar zeker niet slecht. Dat is gewoon echt iets beter in een auto van +-45K. Denk aan lak of ACC. Maar alles dus wel soort van acceptabel.
Aan de andere kant krijg je heel veel leuke dingen die je niet krijgt in een auto van +-45K.
Je krijgt dus zeker wel veel voor je geld, maar perfect is die dus niet. Maar dat is ook niet erg, want er is ook niet echt iets beters voor dit geld.
Zou deze auto alleen inruilen voor een nieuwe 80K BMW of Mercedes.
Als je de afbeelding bekijkt ziet de app er ook anders uitHakkie schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:31:
Info over de inhoud van de aanstaande B10 OTA update. Geen idee of het legitiem is. Wel lekker om te lezen wat ons te wachten staat.![]()
alleen inderdaad geen bron en ook geen tijdlijn dus tsja, bergje zout dan maar.Erik1805 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 09:11:
[...]
Als je de afbeelding bekijkt ziet de app er ook anders uit
misschien is er in het Chinese model al een update en is dit bericht daarop gebaseerd?
dat is op dit moment bij de dealer zo’n 8000 euro meer. Dat is niet echt iets duurder, scheelt dus 25 - 30 procent.Muzzy schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:51:
[...]
Ik moet zeggen dat ik de Geely E5 ook erg interessant vind. Lijkt net wat beter dan de B10 maar is ook iets duurder. Luxe variant zit op 41k. Bereik is iets groter en de interieur afwerking lijkt wat meer premium. Daar tegenover staat dat de B10 weer wat zuiniger is. Ik heb pas over 4 maanden een nieuwe auto nodig dus kan nog goed nadenken of het de meerprijs waard is.
Yes, dit heb ik ook al eens benoemd.FrankoNL schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:27:
[...]
dat is op dit moment bij de dealer zo’n 8000 euro meer. Dat is niet echt iets duurder, scheelt dus 25 - 30 procent.
Soms zelfs 10K, want je kan de B10 met wat korting ook voor 31K krijgen zoals mij met all-season banden.
Nou kan je vast ook wel korting voor de E5 krijgen
Dus 8-10K zeker. Qua specs zijn ze dan vergelijkbaar, dus dat geld zou hem puur in afwerking zitten.
En de aiways u5 of u6?Muzzy schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 08:51:
[...]
Ik moet zeggen dat ik de Geely E5 ook erg interessant vind. Lijkt net wat beter dan de B10 maar is ook iets duurder. Luxe variant zit op 41k. Bereik is iets groter en de interieur afwerking lijkt wat meer premium. Daar tegenover staat dat de B10 weer wat zuiniger is. Ik heb pas over 4 maanden een nieuwe auto nodig dus kan nog goed nadenken of het de meerprijs waard is.
Ik heb een iPhone 17 en merk dat draadloos laden nauwelijks werkt. Telefoon loopt zelfs leeg. Hij laadt dus wel, maar nauwelijks.
meer mensen die ervaring?
Van het telefoonladen. Als je zonder cover hem er op legt gaat het beter. Maar ik heb gewoon een kabel gekocht en steek deze in tijdens het rijden (zo is de 1ne in gebruik voor de camera's en de andere voor de gsm)
Ja werkt slecht. Beter met een kabelFrankoNL schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:27:
Ik heb een iPhone 17 en merk dat draadloos laden nauwelijks werkt. Telefoon loopt zelfs leeg. Hij laadt dus wel, maar nauwelijks.
Zojuist een b10 pro Max gekocht in Galaxy Silver. Auto was op voorraad dus waarschijnlijk binnen 3 weken rijden!
Nu nog de pijn van het geld overmaken
.
Nu nog de pijn van het geld overmaken
ben benieuwd wanneer ik de mijne krijg 15juni besteld en zou in aug worden geleverd)
Gaat om de Tunda grey pro max gekocht met korting voor 30.250
maar zie dat iedereen hem nu gaat krijgen zal dus wel snel komen :)
Ik heb dezelfde begin juni besteld, volgens de dealer is hij binnen 2 weken bij hun en wordt hij deze maand nog uitgeleverd.Revpolen schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:28:
ben benieuwd wanneer ik de mijne krijg 15juni besteld en zou in aug worden geleverd)
Volgens mij zijn er maar weinig mensen die deze kleur kiezen.
[ Voor 6% gewijzigd door Erwtje59 op 06-08-2026 16:49 ]
Ik heb mijn Starry Night Blue Pro Max op 12 juni besteld.
Benieuwd wanneer ik hem krijg.
Benieuwd wanneer ik hem krijg.
Je kunt dan nog altijd een USB lader in de 12v aansluiting steken. Is wat ik gedaan heb voor nog 4 extra laadpoortjes. Blijft die USB3c vrij voor data gebruik.derooke schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:29:
Van het telefoonladen. Als je zonder cover hem er op legt gaat het beter. Maar ik heb gewoon een kabel gekocht en steek deze in tijdens het rijden (zo is de 1ne in gebruik voor de camera's en de andere voor de gsm)
Kwam deze net tegen, hier al bekend
Leapmotor Belgique � | Voici l OTA officielle pour la #B10 | Facebook
Ben geen lid van die groep maar wat staat er?Ies Korpershoek schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 21:02:
Kwam deze net tegen, hier al bekend
Ik ook niet, maar de link werkte bij mij wel. Het gaat over een OTA-update in augustus voor de B10 en B10REEV met een omschrijving van alle functie-wijzigingen.Erik1805 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 21:06:
[...]
Ben geen lid van die groep maar wat staat er?
Franse text :
Voici l OTA officielle pour la #B10
Provient de Leapmotor Français
Leapmotor Collectif L'Indépendant
• B10 BEV | Version actuelle : 3.41.22 ➔ Nouvelle version : Août 2026
• B10 REEV | Version actuelle : 3.51.24 ➔ Nouvelle version : Août 2026
1. Navigation intégrant les feux tricolores
• Navigation enrichie de l'affichage des informations sur les feux tricolores et des instructions correspondantes.
2. Amélioration de la commande vocale (LLM)
• Compréhension des commandes vocales améliorée pour des réponses adaptées aux utilisateurs.
3. Commande vocale en arabe
4. Intégration de la plateforme « Radioline »
• Les utilisateurs bénéficient de l'accès aux stations de radio en ligne Radioline directement depuis le système d'infodivertissement.
5. Reprise automatique de la lecture audio
• Le système reprend automatiquement la dernière source audio et la progression de la lecture après un redémarrage.
6. Alerte de limite d'utilisation des données des applications
• L'utilisateur reçoit des notifications lorsque la consommation de données d'une application atteint les limites du système (environ 2 GB/mois).
7. Nouvelles langues
• Prise en charge de 5 langues supplémentaires, dont le turc, l'arabe, le kazakh et le russe.
8. Bouton connecté
• Nouveau bouton connecté « Raccourci connecté » permettant d'accéder rapidement aux fonctionnalités du véhicule. (Accessoire vendu séparément / disponible)
9. Affichage des données de consommation restantes
• Les utilisateurs peuvent consulter les données restantes disponibles directement depuis l'interface du système.
10. Profil utilisateur
• Les profils utilisateur enregistrent les préférences et les paramètres personnalisés de l'utilisateur.
11. Nouveau mode d'économie d'énergie
• Ce nouveau mode d'économie d'énergie préserve davantage l'autonomie de la batterie du véhicule.
13. Nouveau mode automatique de climatisation
• Le réseau de ventilation élimine automatiquement pendant les appels téléphoniques afin d'améliorer la qualité de la communication dans l'habitacle.
14. Désembuage automatique
• Ajout d'une fonction intelligente de désembuage du pare-brise.
15. Pré-conditionnement de la batterie
• Optimisation de la température de la batterie avant la recharge.
16. Pré-conditionnement de la batterie basé sur la navigation
• Pré-conditionnement automatique de la batterie lors de la navigation vers une station de recharge.
1. Optimisation de la navigation
• Optimisation des rubriques du menu de navigation.
• Il est désormais possible d'ajuster des étapes pendant l'utilisation de la navigation.
• Optimisation des annonces vocales de navigation.
• Affichage amélioré de l'icône des bornes de recharge.
• Simplification des commandes vocales de navigation.
2. Optimisation de l'interface SOS
• Option de raccourci désactivable lorsqu'elle n'est pas nécessaire pour améliorer l'interaction avec le service d'urgence.
3. Optimisation de l'interface visuelle (HMI)
• Android Auto et CarPlay : affichage de la voie plein écran sur le tableau de bord.
• Android Auto et CarPlay : amélioration de l'icône de recherche.
• Android Auto et CarPlay : commutation du mode écran partagé.
• Amélioration de la visualisation du système d'aide à la conduite avancée (ADAS).
4. Amélioration du maintien de voie d'urgence (ELK)
• Optimisation de la détection des bordures de route.
5. Optimisation du freinage d'urgence de trafic transversal arrière (RCTB)
6. Raccourci vers les favoris DAB/FM
• Ajout d'un accès rapide aux stations de radio favorites.
7. Optimisation du mode veille / démarrage rapide du système (STR)
• Ajout d'un mode d'économie d'énergie qui coupe le démarrage rapide après 3 jours d'inactivité afin de préserver la batterie.
8. Logique des feux antibrouillard avant
• Les feux antibrouillard avant restent allumés jusqu'à deux secondes pour s'éteindre.
9. Optimisation de l'affichage des unités
10. Raccourcis
• Ajout de fonctionnalités de boutons personnalisables sur le volant.
• Ajout d'un raccourci pour l'aide au maintien de voie en cas d'urgence.
• Ajout d’un raccourci pour le mode « One Pedal ».
11. Amélioration du mode remorquage
• Suppression de la détection ACC en mode remorquage.
• Ajout d'une notification d'avertissement d'activation.
12. Optimisation CarPlay et Android Auto
13. Optimisation de la conduite « One Pedal »
14. Vue permanente de la caméra à 360°
• La vue de la caméra reste visible pendant les changements de mode de conduite.
15. Ajout d'un raccourci pour l'assistance à la vitesse intelligente (ISA)
16. Optimisation de la climatisation
• Mise à jour du niveau de vitesse de ventilation lors de la circulation maximale.
• Optimisation du passage automatique en recirculation interne.
• Optimisation de la régulation automatique de l'air dans l'habitacle.
• Activation de la circulation d'air extérieur pour rafraîchir rapidement l'habitacle en mode forte chaleur.
• Optimisation du fonctionnement du programme anti-moisissures.
• Optimisation de la circulation d'eau pour le traitement anti-moisissure.
17. Amélioration du chauffage du volant
• Ajout de niveaux de chauffage supplémentaires.
18. Optimisation de l'assistance à la direction
• Optimisation de la sensation de conduite et de la réactivité de la direction.
Ah zelfde als wat hier al gepost was op die Engelse siteIes Korpershoek schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 21:20:
[...]
Ik ook niet, maar de link werkte bij mij wel. Het gaat over een OTA-update in augustus voor de B10 en B10REEV met een omschrijving van alle functie-wijzigingen.
Franse text :
Voici l OTA officielle pour la #B10
Provient de Leapmotor Français
[Afbeelding] MISE À JOUR OTA B10 — AOÛT 2026
Leapmotor Collectif L'Indépendant
[Afbeelding] DATE DE LANCEMENT
• B10 BEV | Version actuelle : 3.41.22 ➔ Nouvelle version : Août 2026
• B10 REEV | Version actuelle : 3.51.24 ➔ Nouvelle version : Août 2026
[Afbeelding] NOUVELLES FONCTIONNALITÉS AJOUTÉES
1. Navigation intégrant les feux tricolores
• Navigation enrichie de l'affichage des informations sur les feux tricolores et des instructions correspondantes.
2. Amélioration de la commande vocale (LLM)
• Compréhension des commandes vocales améliorée pour des réponses adaptées aux utilisateurs.
3. Commande vocale en arabe
4. Intégration de la plateforme « Radioline »
• Les utilisateurs bénéficient de l'accès aux stations de radio en ligne Radioline directement depuis le système d'infodivertissement.
5. Reprise automatique de la lecture audio
• Le système reprend automatiquement la dernière source audio et la progression de la lecture après un redémarrage.
6. Alerte de limite d'utilisation des données des applications
• L'utilisateur reçoit des notifications lorsque la consommation de données d'une application atteint les limites du système (environ 2 GB/mois).
7. Nouvelles langues
• Prise en charge de 5 langues supplémentaires, dont le turc, l'arabe, le kazakh et le russe.
8. Bouton connecté
• Nouveau bouton connecté « Raccourci connecté » permettant d'accéder rapidement aux fonctionnalités du véhicule. (Accessoire vendu séparément / disponible)
9. Affichage des données de consommation restantes
• Les utilisateurs peuvent consulter les données restantes disponibles directement depuis l'interface du système.
10. Profil utilisateur
• Les profils utilisateur enregistrent les préférences et les paramètres personnalisés de l'utilisateur.
11. Nouveau mode d'économie d'énergie
• Ce nouveau mode d'économie d'énergie préserve davantage l'autonomie de la batterie du véhicule.
13. Nouveau mode automatique de climatisation
• Le réseau de ventilation élimine automatiquement pendant les appels téléphoniques afin d'améliorer la qualité de la communication dans l'habitacle.
14. Désembuage automatique
• Ajout d'une fonction intelligente de désembuage du pare-brise.
15. Pré-conditionnement de la batterie
• Optimisation de la température de la batterie avant la recharge.
16. Pré-conditionnement de la batterie basé sur la navigation
• Pré-conditionnement automatique de la batterie lors de la navigation vers une station de recharge.
[Afbeelding] AMÉLIORATION DES FONCTIONNALITÉS EXISTANTES
1. Optimisation de la navigation
• Optimisation des rubriques du menu de navigation.
• Il est désormais possible d'ajuster des étapes pendant l'utilisation de la navigation.
• Optimisation des annonces vocales de navigation.
• Affichage amélioré de l'icône des bornes de recharge.
• Simplification des commandes vocales de navigation.
2. Optimisation de l'interface SOS
• Option de raccourci désactivable lorsqu'elle n'est pas nécessaire pour améliorer l'interaction avec le service d'urgence.
3. Optimisation de l'interface visuelle (HMI)
• Android Auto et CarPlay : affichage de la voie plein écran sur le tableau de bord.
• Android Auto et CarPlay : amélioration de l'icône de recherche.
• Android Auto et CarPlay : commutation du mode écran partagé.
• Amélioration de la visualisation du système d'aide à la conduite avancée (ADAS).
4. Amélioration du maintien de voie d'urgence (ELK)
• Optimisation de la détection des bordures de route.
5. Optimisation du freinage d'urgence de trafic transversal arrière (RCTB)
6. Raccourci vers les favoris DAB/FM
• Ajout d'un accès rapide aux stations de radio favorites.
7. Optimisation du mode veille / démarrage rapide du système (STR)
• Ajout d'un mode d'économie d'énergie qui coupe le démarrage rapide après 3 jours d'inactivité afin de préserver la batterie.
8. Logique des feux antibrouillard avant
• Les feux antibrouillard avant restent allumés jusqu'à deux secondes pour s'éteindre.
9. Optimisation de l'affichage des unités
10. Raccourcis
• Ajout de fonctionnalités de boutons personnalisables sur le volant.
• Ajout d'un raccourci pour l'aide au maintien de voie en cas d'urgence.
• Ajout d’un raccourci pour le mode « One Pedal ».
11. Amélioration du mode remorquage
• Suppression de la détection ACC en mode remorquage.
• Ajout d'une notification d'avertissement d'activation.
12. Optimisation CarPlay et Android Auto
13. Optimisation de la conduite « One Pedal »
14. Vue permanente de la caméra à 360°
• La vue de la caméra reste visible pendant les changements de mode de conduite.
15. Ajout d'un raccourci pour l'assistance à la vitesse intelligente (ISA)
16. Optimisation de la climatisation
• Mise à jour du niveau de vitesse de ventilation lors de la circulation maximale.
• Optimisation du passage automatique en recirculation interne.
• Optimisation de la régulation automatique de l'air dans l'habitacle.
• Activation de la circulation d'air extérieur pour rafraîchir rapidement l'habitacle en mode forte chaleur.
• Optimisation du fonctionnement du programme anti-moisissures.
• Optimisation de la circulation d'eau pour le traitement anti-moisissure.
17. Amélioration du chauffage du volant
• Ajout de niveaux de chauffage supplémentaires.
18. Optimisation de l'assistance à la direction
• Optimisation de la sensation de conduite et de la réactivité de la direction.
Die heb ik gemist, deze maar weghalenErik1805 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 21:26:
[...]
Ah zelfde als wat hier al gepost was op die Engelse site
Ik ga zakelijk leasen, dan scheelt het 50 euro per maand. Dat is zo een 10%.FrankoNL schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:27:
[...]
dat is op dit moment bij de dealer zo’n 8000 euro meer. Dat is niet echt iets duurder, scheelt dus 25 - 30 procent.
Gefeliciteerd nog met de aankoop! Lees straks graag wat je van de auto vindt.
Hij is wel iets ruimer ook in de opties, zoals bijvoorbeeld massage stoelen. Airco bediending achterin, assisted lane changing. Anyway zoals ik hierboven zeg, in de leaseprijs scheelt het allemaal niet zoveel.Bschnitz schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 10:41:
[...]
Yes, dit heb ik ook al eens benoemd.
Soms zelfs 10K, want je kan de B10 met wat korting ook voor 31K krijgen zoals mij met all-season banden.
Nou kan je vast ook wel korting voor de E5 krijgen![]()
Dus 8-10K zeker. Qua specs zijn ze dan vergelijkbaar, dus dat geld zou hem puur in afwerking zitten.
Die heb ik eigenlijk niet gecheckt. Jij wel? Is het een beetje vergelijkbaar?
Al met al denk ik dat het beide prima auto's zijn in de prijsklasse en is heeft de B10 qua prijs en wat je ervoor krijgt de beste verhouding.
Ik heb een paar maanden geleden de keus gemaakt en mij viel toen op dat de totale privekosten voor een leaserijder over 5 jaar vrijwel hetzelfde zijn als de fiscale waarde van een auto. Daarbij ook uitbetaling leasebudget meegenomen als kosten om afweging met priveauto te kunnen maken. Als de bijtelling naar 22 procent gaat dan stap ik over naar privé.Muzzy schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 09:49:
[...]
Ik ga zakelijk leasen, dan scheelt het 50 euro per maand. Dat is zo een 10%.
Ha een firmware update. Eens kijken of de REEV functionaliteit dan echt geheel gelijk wordt aan die van de gewone B10. Ik mis bv "One Pedal Drive" als keuze.
Voor de rest is het een forse release van vooral verbeteringen met ook wat onverwachte extra features die alsnog van de C10 overwaaien. Belangrijk hier de persoonlijke instellingen per chauffeur inclusief stoelposities.
Augustus is het nu al dus dat gaat niet zo heel lang meer duren zelfs als het iets later wordt.
De deurrubbers voordeuren zijn binnen en inmiddels gemonteerd. Passen prima en ook heel eenvoudig te plaatsen (met L/R indicatie) . Sluit daarna zeker heel mooi, eerste indruk is positief, hoor nagenoeg niets meer komende van de portieren. Op hogere snelheden (100-130) en met echt zijwind ervaringen moeten nog komen. Zag trouwens dat het 2027 B10 model deze rubbers standaard heeft meegekregen!!!
Voor de rest is het een forse release van vooral verbeteringen met ook wat onverwachte extra features die alsnog van de C10 overwaaien. Belangrijk hier de persoonlijke instellingen per chauffeur inclusief stoelposities.
Augustus is het nu al dus dat gaat niet zo heel lang meer duren zelfs als het iets later wordt.
De deurrubbers voordeuren zijn binnen en inmiddels gemonteerd. Passen prima en ook heel eenvoudig te plaatsen (met L/R indicatie) . Sluit daarna zeker heel mooi, eerste indruk is positief, hoor nagenoeg niets meer komende van de portieren. Op hogere snelheden (100-130) en met echt zijwind ervaringen moeten nog komen. Zag trouwens dat het 2027 B10 model deze rubbers standaard heeft meegekregen!!!
[ Voor 37% gewijzigd door Nice Monkey op 07-08-2026 18:10 ]
Download de auto de update trouwens over 4g of moet hij daarvoor in verbinding staan met een wifi netwerk? (Hotspot ofzo)
4G/5G voor het ontvangen van updatemeldingen maar een wifi-verbinding (zoals een thuisnetwerk of de hotspot van een mobiele telefoon) is vereist om de update te downloaden en te installeren.FrankoNL schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:27:
Download de auto de update trouwens over 4g of moet hij daarvoor in verbinding staan met een wifi netwerk? (Hotspot ofzo)
Ook hier wachten wij op de aflevering van de Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh in Tundra Grey en Shadow Grey Eco-Leather interieur. besteld op 26 juni bij Broekhuis in Zwolle. Aangekomen op 23 juli in Antwerpen ondertussen onderweg naar Zwolle en aflevering binnen twee weken.?? De All season banden worden voor aflevering geplaats door Broekhuis. .Dit is een privé aankoop. kom van een Mercedes EQB 250 First Edition.
Dat gaat wel effe wennen worden, hoe duur was die Mercedes toen?kaletax schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:09:
Ook hier wachten wij op de aflevering van de Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh in Tundra Grey en Shadow Grey Eco-Leather interieur. besteld op 26 juni bij Broekhuis in Zwolle. Aangekomen op 23 juli in Antwerpen ondertussen onderweg naar Zwolle en aflevering binnen twee weken.?? De All season banden worden voor aflevering geplaats door Broekhuis. .Dit is een privé aankoop. kom van een Mercedes EQB 250 First Edition.
Ik heb dezelfde besteld bij Nefkens in Utrecht begin juni en zou ook eind augustus afgeleverd worden.kaletax schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:09:
Ik heb alleen het Light Grey interieur.
Ik heb hem op PL en als ik nu die berekening maak op de site is die ineens fors duurder geworden.
Als het goed is komt de mijne met Hankook Ion banden. Omdat ik er ook een paar keer mee naar de wintersport zal gaan heb ik de winterbanden optie erbij besteld. Voor dat geld koop ik zelf geen goede 4 winterbanden plus de kosten van het wisselen.
Welk merk en type all season banden worden eronder gezet?kaletax schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:09:
De Leapmotor B10 2027 editie
[ Voor 15% gewijzigd door PlasmatronNL op 07-08-2026 16:30 ]
Die nieuwe stoelen zijn zeker wel leuk. De achter ruitenwisser mis ik niet echt, gebruik altijd die prima erg grote en tevens verkleinende buitenspiegels en voor achteruit rijden de camera. Ik zie trouwens hier niet dat veel grotere scherm zoals aangekondigd. Wel die extra voorportier rubbers, die er bij mij nu dus ook opzitten.PlasmatronNL schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:29:
[YouTube: B10, 2027 editie]
De Leapmotor B10 2027 editie
[ Voor 13% gewijzigd door Nice Monkey op 07-08-2026 18:13 ]
Nog geen mededelingen over ontvangen. Wel €866 op de bonMr.C4 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:04:
[...]
Welk merk en type all season banden worden eronder gezet?
Duur heel duur. €73000 nu na 70000 km en 98% batterij ingeruild voor €29000. Het van mij niet gehoeven. Maar mijn vrouw wilde er niet in rijden te groot volgens haar.Bschnitz schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:28:
[...]
Dat gaat wel effe wennen worden, hoe duur was die Mercedes toen?
Ben echt benieuwd naar je beleving. Dit is een van de weinige autos die ik namelijk als "echt" beter zie.kaletax schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:55:
[...]
Duur heel duur. €73000 nu na 70000 km en 98% batterij ingeruild voor €29000. Het van mij niet gehoeven. Maar mijn vrouw wilde er niet in rijden te groot volgens haar.
Niet hetzelfde als "waarde" want zoals je zelf zegt is die gewoon te duur. Je koopt 2 B10 ervoor en dat is het verschil niet waard.
Als ik het een cijfer zou moeten geven, ben je nu van een 9 naar een 8 gegaan. Dus ben benieuwd wat jij straks gaat zeggen! 🙏
Gisteren een proefrit gemaakt in de B05 ProMax Design. Volgens mij de versie waar echt iedereen voor gaat. (Ook van de B10) Mijn interesse gaat eigenlijk veel meer uit naar de absolute basis, dus de B05 Pro Life. Dit omdat ik oorspronkelijk keek naar tweedehands in budget 20-25k. (Liever richting de 20k) De B05 in de basis uitvoering komt dus akelig dichtbij mijn beoogde tweedehands budget, maar dan voor een nieuwe auto...
Over de B05 zelf; Oprecht een leuk ding. Interieur was beter dan ik had verwacht. De software kan echt nog wel wat rondjes updates gebruiken is mijn ervaring. Zo dacht de auto meermaals dat ik als bestuurder mijn gordel niet om had... (Had ik uiteraard wel, maar ik had een grijs colbert en zwart T-shirt aan; misschien zag de camera mijn gordel niet?) Ook de hier reeds benoemde active lane assist die na 30sec-2min steeds opnieuw aanging na het handmatig uitzetten. En het connecten met Android Auto verliep niet bepaald soepel; maar dit kan ook gewenning zijn.
Mijn alternatief was de Kona Electric. Voor ~24k tweedehands heb je de range van de ProMax, maar daar houdt het ook bij op. Is er eigenlijk nog een reden om wél tweedehands te kijken in het 20-25k segment? (Ik wil echt 400km wltp als ondergrens.)
Over de B05 zelf; Oprecht een leuk ding. Interieur was beter dan ik had verwacht. De software kan echt nog wel wat rondjes updates gebruiken is mijn ervaring. Zo dacht de auto meermaals dat ik als bestuurder mijn gordel niet om had... (Had ik uiteraard wel, maar ik had een grijs colbert en zwart T-shirt aan; misschien zag de camera mijn gordel niet?) Ook de hier reeds benoemde active lane assist die na 30sec-2min steeds opnieuw aanging na het handmatig uitzetten. En het connecten met Android Auto verliep niet bepaald soepel; maar dit kan ook gewenning zijn.
Mijn alternatief was de Kona Electric. Voor ~24k tweedehands heb je de range van de ProMax, maar daar houdt het ook bij op. Is er eigenlijk nog een reden om wél tweedehands te kijken in het 20-25k segment? (Ik wil echt 400km wltp als ondergrens.)
Beginning to realize the power...
Vanochtend even naar Broekhuis dealer in Zwolle geweest. Gewoon om te vragen waar de auto zich bevindt. Deze heeft nu "status 03" dat betekent "wacht op transport" betekent ook dat de auto succesvol is gelost in de haven, is vrijgegeven voor de Nederlandse markt en is ingepland voor de autotransporter naar zwolle. Verkopen melde ook dat er 140 leapmotor's naar zwolle komen. En even off topic. De nieuwe B03X staat in de showroom in metallic Groen. Ook een heeel leuk autootje.
Van de week ook nu officieel de B10 Design Pro Max besteld. Ik zou het rond November in ontvangst moeten nemen.
Kan oprecht niet wachten. Eerste nieuwe auto in 8 jaar.
Kan oprecht niet wachten. Eerste nieuwe auto in 8 jaar.
Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws
NeOpHyTe-NL schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:27:
Ik kom van een Kona Electric model 2023, dus het voorlaatste model. Die had best wel minpunten. Reed wel zuinig maar hier ook nukken met de ACC gehad zoals al heel ruim van tevoren afremmen op de snelweg of bij afslaand verkeer, de infotainment verlichting niet handmatig op dag of nacht te zetten maar blijft op automatisch staan waardoor het beeld flikkert overdag van dag naar nacht wat zwaar irritant is, en een beroerde snellader met max 75KwH als je geluk hebt maar meestal rond de 55. Vlak voor inleveren (lease) ging de verwarming stuk. Dan is de leapmotor wel een heel stuk beter, zeker met snelladen. Heb zelf de B10 en die tipt met regelmaat 175kWh of ietsje sneller aan als ik snellaad (wat ik niet vaak doe maar heel handig op vakantiereizen).
Volgens mij niet. Gaat met het linker scrolwiel naar links voor minder en naar rechts voor meer. Standaard is 2 balkjes en kan naar 1 of 3 maar de verschillen zijn (te) klein in mijn beleving.Bschnitz schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 14:19:
[...]
Die staat al op zun minimaal. Kan niet minder. Ergens op het stuur links uit mijn hoofd, maar hij kan dus alleen nog verder.
De afstand is wel intelligent en dus snelheidsafhankelijk. Ach veiligheid voor alles zullen we maar zeggen en kan er prima mee leven. Voor normaal inhalen wel af en aanzetten nodig wat ik dus irritanter vind. Eens kijken wat de aankomende update hier brengt, staat wel op de lijst van verbeterpunten.
[ Voor 19% gewijzigd door Nice Monkey op 09-08-2026 12:29 ]
ben alvast prijzen van verzekering aan vergelijken voor als deze maand? mijn b10 word geleverd moest even een kenteken hebben dus ik check autotrack. zie dat de pro max nu overal 34k is? ( duurder geworden?)
Ik vroeg het van de week al in een post. Was mij ook al opgevallenRevpolen schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 16:18:
ben alvast prijzen van verzekering aan vergelijken voor als deze maand? mijn b10 word geleverd moest even een kenteken hebben dus ik check autotrack. zie dat de pro max nu overal 34k is? ( duurder geworden?)
Hey thanks voor de info! Snelladen is voor mij niet zo belangrijk aangezien ik 99% van de tijd thuis zou laden op de oprit. Het is natuurlijk een Leapmotor topic, maar ben wel benieuwd hoe de B10 verder voelt t.o.v. de Kona. Dus buiten het snelladen.Veendammer schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 10:03:
Ik kom van een Kona Electric model 2023, dus het voorlaatste model. Die had best wel minpunten. Reed wel zuinig maar hier ook nukken met de ACC gehad zoals al heel ruim van tevoren afremmen op de snelweg of bij afslaand verkeer, de infotainment verlichting niet handmatig op dag of nacht te zetten maar blijft op automatisch staan waardoor het beeld flikkert overdag van dag naar nacht wat zwaar irritant is, en een beroerde snellader met max 75KwH als je geluk hebt maar meestal rond de 55. Vlak voor inleveren (lease) ging de verwarming stuk. Dan is de leapmotor wel een heel stuk beter, zeker met snelladen. Heb zelf de B10 en die tipt met regelmaat 175kWh of ietsje sneller aan als ik snellaad (wat ik niet vaak doe maar heel handig op vakantiereizen).
Beginning to realize the power...