Het grote Leapmotor B10 & B05 topic

Pagina: 1 ... 40 41 Laatste
Acties:

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Het wordt zowaar nog druk in dit topic met al die Leapmotor B10/B05 rijders, leuk hoor! Wie had dat een jaar/driekwart jaar geleden kunnen denken

EV: Leapmotor B10 67,1kWh 2026

• India Sierra
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:04

India Sierra

Inspiratiebron Picobello BV

Gitarist schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:12:
Het wordt zowaar nog druk in dit topic met al die Leapmotor B10/B05 rijders, leuk hoor! Wie had dat een jaar/driekwart jaar geleden kunnen denken
Leapmotor is naar mijn idee ook gewoon de beste deal die je nu kan krijgen. Heb nog getwijfeld voor een model 3 maar dat is een ander caliber auto en ik vind het gemis van het dashboard als bestuurder toch echt wel een ding. Wel weer stuk efficienter. Maar ook wegens andere redenen niet voor de tesla gekozen.

Heb wel nog zitten twijfelen voor een xpeng L03 of een Voyah Courage. De L03 vooral wegens grotere range met de LR versie + android automotive OS wat een zeer fijn OS is. Echter is die weer net dat beetje duurder en bovendien nog niet leverbaar, weer net wat groter etc.

Voyah Courage vond ik een super fijne en mooie auto, rijdt ook erg fijn maar een merk met nog geen 250 autos op kenteken in NL is niet iets waar ik 40k aan zou willen doneren.

Imho, de perfecte auto bestaat niet maar de B10 komt aardig dicht in de buurt :)

Hier staat iets wat door sommigen als indrukwekkend kan worden ervaren

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:48
Ik werd net gebeld door Wassink, 12 november komen ze de auto afleveren :D

Los van de zwarte letters/logo die ik nog ga bestellen, zijn er nog (chinese) must-haves die ik "moet hebben" ? :)

What seems to be the officer, problem?

• India Sierra

India Sierra

Xilvaro schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:24:
Ik werd net gebeld door Wassink, 12 november komen ze de auto afleveren :D

Los van de zwarte letters/logo die ik nog ga bestellen, zijn er nog (chinese) must-haves die ik "moet hebben" ? :)
Wanneer had je besteld? En welke uitvoering / kleur? :)

Ik zag een poos terug in het topic deur rubbers voor de B10 langs komen wegens windgeluid alhoewel ik ze niet mooi vind.

• India Sierra

India Sierra

Oh en deze post heeft nog meer nuttige accesoires

• JosvdD
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 18:39
FrankoNL schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:13:
[...]

Ik heb de nabijheid functie uitgezet en druk nu 2 seconden het knopje in van de deur. Werkt prima.
Oh? Hoe stel je dat in? Gewoon de eerste 2 vinkjes uitzetten in de app?

[ Voor 7% gewijzigd door JosvdD op 06-10-2026 12:18 ]

• Xilvaro
India Sierra schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:31:
[...]

Wanneer had je besteld? En welke uitvoering / kleur? :)

Ik zag een poos terug in het topic deur rubbers voor de B10 langs komen wegens windgeluid alhoewel ik ze niet mooi vind.
Bestelbevestiging is 3 September geweest zie ik in mijn mail.

Gaat om een Design ProMax in Starry Night Blue, mét trekhaak.

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:35
JosvdD schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 12:12:
[...]

Oh? Hoe stel je dat in? Gewoon de eerste 2 vinkjes uitzetten in de app?
Ja

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 10 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

FrankoNL schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 19:32:
[...]

Het gas heel klein beetje loslaten en de ACC komt weer terug. Is een bug. Net als het trage instellingensysteem.
Nou, dat werkt niet hoor. Je moet je gas flink loslaten wil die ACC terugkomen. Maar ik rij dan ook met one-pedal aan.

Signature van nature

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
Sircuri schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 12:29:
[...]

Nou, dat werkt niet hoor. Je moet je gas flink loslaten wil die ACC terugkomen. Maar ik rij dan ook met one-pedal aan.
Dat zou kunnen. Ik rijd zonder en dan is een heel klein beetje gas terugnemen voldoende.

• JosvdD
FrankoNL schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:13:
[...]

Ik heb de nabijheid functie uitgezet en druk nu 2 seconden het knopje in van de deur. Werkt prima.
Aangepast. Werkt, maar dan kan het dus nog steeds dat iemand op het knopje drukt terwijl ik binnen zit en binnen Bluetooth bereik zit. Toch?

Je zegt 2 seconden. Maakt dat nog uit? Want hij gaat al open of dicht bij een korte druk op de knop.

En hij toetert nog steeds😠

• Erik1805
JosvdD schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:32:
[...]

Aangepast. Werkt, maar dan kan het dus nog steeds dat iemand op het knopje drukt terwijl ik binnen zit en binnen Bluetooth bereik zit. Toch?

Je zegt 2 seconden. Maakt dat nog uit? Want hij gaat al open of dicht bij een korte druk op de knop.

Ja dan kan nog steeds iemand erin.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 10 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

JosvdD schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 09:03:
Ik begin me namelijk behoorlijk te ergeren aan de Bluetooth methode. Constant verbinden en verbreken van verbinding en ik vraag me eigenlijk wel af of iemand niet gewoon mijn auto kan openen als mijn telefoon in huis ligt en er weer eens verbinding is gemaakt.
Nee, dit is niet hoe het werkt. Er kan wel bluetooth verbinding zijn, maar als je niet dicht genoeg in de buurt bent, gaat de auto niet open. Ik heb dat getest samen met mijn zoon. Ik woon in een appartement en als ik met mijn telefoon in mijn broekzak het balkon oploop, dan krijg ik ook ineens verbinding met de auto. Vervolgens heeft mijn zoon geprobeerd om beneden op de parkeerplaats de auto te ontgrendelen. En dat ging dus niet.

Signature van nature

• Erik1805
Sircuri schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 14:04:
[...]

Nee, dit is niet hoe het werkt. Er kan wel bluetooth verbinding zijn, maar als je niet dicht genoeg in de buurt bent, gaat de auto niet open. Ik heb dat getest samen met mijn zoon. Ik woon in een appartement en als ik met mijn telefoon in mijn broekzak het balkon oploop, dan krijg ik ook ineens verbinding met de auto. Vervolgens heeft mijn zoon geprobeerd om beneden op de parkeerplaats de auto te ontgrendelen. En dat ging dus niet.
Klopt. Die van mij staat op de oprit. Als ik in de woonkamer zit kan iemand gewoon de auto openen. Ligt aan de afstand maar onhandig blijft het wel.

• Marvin1908
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 19:38
Sircuri schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 12:29:
[...]

Vanmorgen geprobeerd, werkte wel maar je moet het gas inderdaad best ver loslaten. Ik rijdt ook met one pedal drive.

maar had vanmorgen nog wat vreemds het dimlicht ging niet aan ondanks deze op auto stond en om 5:15 is het toch nog wel donker genoeg zou je zeggen? Ook met de hand op de sensor bij de voorruit gebeurde er niks…

Woning: A+ 🏡 Beroep/Passie: Meet- en Regeltechniek 🛠️ Smarthome: Home Assistant & Homey Pro 🤖 Solar: 3500 Wp PV ☀️ EV / Charging: (Leapmotor B10 Design) (Tundra Grey) 🔋 | Zaptec 2 Go ⚡

• Erik1805
Marvin1908 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 14:17:
[...]

maar had vanmorgen nog wat vreemds het dimlicht ging niet aan ondanks deze op auto stond en om 5:15 is het toch nog wel donker genoeg zou je zeggen? Ook met de hand op de sensor bij de voorruit gebeurde er niks…
Ik heb dat laatst ook gehad. Regensensor en automatisch dimmen scherm werkte ook niet meer. De connector naar de sensor bleek niet helemaal vast te zitten. Garage heeft dat verholpen

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:19

tomic

Smexylittlebabe!

FrankoNL schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 11:52:
[...]

Zolang het uitgevoerd wordt door een leapmotor dealer is het goed.

Wel een manier om extra geld uit je zak te kloppen helaas, maar goed.
B10 bezitters

Vraag: Wat zijn de verwachtte kosten van onderhoud eerste 4 jaar?
Dat wat nodig is om je garantie te behouden. (niet wat ze vinden en oplossen, da's meerprijs.)

Heeft iemand dit uitgezocht voordat zij de auto kochten? Ik snap dat het per dealer kan verschillen maar dan hebben we een idee. Is denk ik waardevol voor toekomstige leapmotor geintresseerden zoals ik.

Toch maar een weblog?

• Erik1805
tomic schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 14:49:
[...]

B10 bezitters

Vraag: Wat zijn de verwachtte kosten van onderhoud eerste 4 jaar?
Dat wat nodig is om je garantie te behouden. (niet wat ze vinden en oplossen, da's meerprijs.)

Heeft iemand dit uitgezocht voordat zij de auto kochten? Ik snap dat het per dealer kan verschillen maar dan hebben we een idee. Is denk ik waardevol voor toekomstige leapmotor geintresseerden zoals ik.
Ik heb een paar weken geleden de eerste 20k beurt gehad. Kostte 230 euro

• JosvdD
Erik1805 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 14:06:
[...]

Klopt. Die van mij staat op de oprit. Als ik in de woonkamer zit kan iemand gewoon de auto openen. Ligt aan de afstand maar onhandig blijft het wel.
Hahaha, dus als je uit eten gaat en hem voor de deur parkeert, jatten ze hem voor je ogen leeg. En als je een straat verder in een louche buurt zet, staat hij veilig.

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:06
JosvdD schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:32:
[...]

Dat is een instelling :)

• JosvdD
Nee, ik bedoel dat hij 5 x toetert omdat hij denkt dat de auto niet goed is afgesloten. Dat kun je niet uitzetten volgens mij. Een sensor niet goed?

• Marvin1908
Erik1805 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 14:26:
[...]

Ik heb dat laatst ook gehad. Regensensor en automatisch dimmen scherm werkte ook niet meer. De connector naar de sensor bleek niet helemaal vast te zitten. Garage heeft dat verholpen
Aha morgen eens bellen dan of kijken of het kapje er makkelijk af kan.

Woning: A+ 🏡 Beroep/Passie: Meet- en Regeltechniek 🛠️ Smarthome: Home Assistant & Homey Pro 🤖 Solar: 3500 Wp PV ☀️ EV / Charging: (Leapmotor B10 Design) (Tundra Grey) 🔋 | Zaptec 2 Go ⚡

• BlueFlame
JosvdD schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 17:23:
[...]

Nee, ik bedoel dat hij 5 x toetert omdat hij denkt dat de auto niet goed is afgesloten. Dat kun je niet uitzetten volgens mij. Een sensor niet goed?
Ah, dat kun je voor zover ik weet idd niet uitzetten. Misschien eens langs de dealer om te vragen of zij iets kunnen zien met uitlezen?

• Marvin1908
Marvin1908 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 19:18:
[...]

Aha morgen eens bellen dan of kijken of het kapje er makkelijk af kan.
Stekker zat goed dus wordt helaas bellen mot..

• Ronald.K
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12:57
Vandaag een einde gemaakt aan mijn grootste ergernis van mijn B10. Voor iets meer dan 100 euro twee afstandbedieningen gekocht bij:

https://a.aliexpress.com/_ExxNmCO

Ook op internet twee hoesjes gekocht omdat de afstandbediening geen oog heeft om ergens aan te bevestigen.

https://a.aliexpress.com/_EwrixvG

Vandaag bij Auto Versteeg Buurman in Voorthuizen de sleutels laten inleren voor een super goedkope prijs van € 58,99 en nu ben ik verlost van de Bluetooth ellende met het openen en sluiten van de deuren.

[ Voor 18% gewijzigd door Ronald.K op 07-10-2026 15:16 ]

• FrankoNL
Ronald.K schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 14:52:
Vandaag een einde gemaakt aan mijn grootste ergernis van mijn B10. Voor iets meer dan 100 euro twee afstandbedieningen gekocht bij:

Ook op internet twee hoesjes gekocht omdat de afstandbediening geen oog heeft om ergens aan te bevestigen.

Vandaag bij Auto Versteeg Buurman in Voorthuizen de sleutels laten inleren voor een super goedkope prijs van € 58,99 en nu ben ik verlost van de Bluetooth ellende met het openen en sluiten van de deuren.
Is dat iets wat elke dealer kan?

• hulskersj
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17:45

De sleutel vond ik op het eerste gezicht niet zo mooi, tot dat ik het hoesje zag. Dat maakt hem een stuk mooier!

Wat is de ergernis met de kaarten en/of de app? Wij hebben net een B05 besteld. Rijd zelf een Tesla M3, nooit problemen, heb de kaart niet eens bij me, alles via de telefoon of Apple Watch.

• Uhmazing
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 02:17
Even een hele andere vraag: als ik mijn B10 heb gewassen of als het veel regent, maken mijn remmen een soort schurend geluid wat je tot binnenin hoort. Is dit normaal cq. hebben anderen dit ook?

Voor de velgen gebruik ik de Gyeon Q2M iron WheelCleaner. Dit gebruikte ik op mijn vorige auto ook en die had dit niet, dus lijkt me sterk dat het door dit product komt?

• Xilvaro
Ik heb dat soms met mijn huidige auto ook als die stil heeft gestaan na het wassen of regenen. Beetje vliegroest op de schijven, meestal weg/over na een keer remmen. Iets anders kan ik ook niet verzinnen.

• Falino
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 08:53
hulskersj schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 15:59:
[...]

De sleutel vond ik op het eerste gezicht niet zo mooi, tot dat ik het hoesje zag. Dat maakt hem een stuk mooier!

Wat is de ergernis met de kaarten en/of de app? Wij hebben net een B05 besteld. Rijd zelf een Tesla M3, nooit problemen, heb de kaart niet eens bij me, alles via de telefoon of Apple Watch.
Ik doe alles met de telefoon of via de deurknop. Heb het pasje amper gebruikt sinds ik de B05 in handen heb. Heel af en toe gebeurt het wel eens dat er een soort vertraging in lijkt te zitten voordat de auto reageert, maar dat is voor mij geen dealbreaker.

• JosvdD
[...]

Constant meldingen dat de verbinding verbroken of gemaakt is, kunnen openen van de auto als je in huis zit (net binnen bereik van je bluetooth), kortom een zeer slechte keyless entry implementatie.

• hulskersj
Check, lijkt allemaal dus makkelijk op te lossen met een OTA. Op welke banden worden de nieuwe B05's geleverd deze dagen?

• JosvdD

Erg benieuwd naar je ervaringen. Werkt hij als keyless entry of moet je nog wel op knopjes drukken op de afstandbediening?

[ Voor 6% gewijzigd door JosvdD op 07-10-2026 16:40 ]

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:27

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

[...]

Met de Tesla Model 3 is je telefoon of horloge ook je sleutel waarmee je meteen kunt wegrijden. Bij de B05 zul je helaas het NFC pasje nodig hebben om te kunnen rijden tenzij je kiest voor een viercijferige pincode onder Settings/Safety/Start the vehicle with password.

[ Voor 8% gewijzigd door Ram-G-maN op 08-10-2026 22:28 ]

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:27

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Kun je met je nieuwe keyfobs ook wegrijden? Of moet je nog steeds met het pasje swypen voordat je weg kunt rijden?

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ram-G-maN schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 19:06:
[...]

Kun je met je nieuwe keyfobs ook wegrijden? Of moet je nog steeds met het pasje swypen voordat je weg munt rijden?
Nee het pasje of de pincode blijft nodig om te 'starten'

• hulskersj
Dus het pasje moet je op de "draadloze telefoon oplader" leggen om te starten? Beetje omslachtig als je je telefoon daar vervolgens wilt neerleggen om te laden, mocht dat zo zijn natuurlijk. Dit zal hopelijk in een toekomstige OTA wel kunnen worden opgelost, je telefoon is in dit opzicht hetzelfde als het pasje.

• Erik1805
Ja ze moeten de pincode achterwege laten. Telefoon is voldoende

• Ronald.K
FrankoNL schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 15:54:
[...]

Is dat iets wat elke dealer kan?

Mijn dealer (Zeeuw in zuid-holland) kon dat niet toen ik een paar weken geleden informeerde. Er zijn meerdere dealers die het kunnen maar de prijzen lopen gek genoeg wat uiteen. Als je de afstandbedieningen bij hen koopt kost het rond de € 650,00 en zijn ze niet tot slecht leverbaar dus zelf shoppen loont echt.

• Ies Korpershoek
  • Nu online
hulskersj schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 19:22:
Dus het pasje moet je op de "draadloze telefoon oplader" leggen om te starten? Beetje omslachtig als je je telefoon daar vervolgens wilt neerleggen om te laden, mocht dat zo zijn natuurlijk. Dit zal hopelijk in een toekomstige OTA wel kunnen worden opgelost, je telefoon is in dit opzicht hetzelfde als het pasje.
Het pasje is alleen nodig om te starten, kan dan worden weggehaald en de lader kan worden gebruikt. Pasje hoeft niet te blijven liggen.

• Ronald.K
hulskersj schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 19:22:
Gevaar wordt dan dat wanneer jij binnen bent en binnen bereik dat ze mogelijk ermee weg kunnen rijden. Als ze dan ergens uitstappen krijgen ze hem niet meer gestart denk ik maar dan is jouw auto wel foetsie

[ Voor 9% gewijzigd door Ronald.K op 07-10-2026 19:58 ]

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ronald.K schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 19:57:
[...]

Gevaar wordt dan dat wanneer jij binnen bent en binnen bereik dat ze mogelijk ermee weg kunnen rijden. Als ze dan ergens uitstappen krijgen ze hem niet meer gestart denk ik maar dan is jouw auto wel foetsie
Pasje moet juist naast de draadloze (en overigens vrij waardeloze) telefoonoplader.
In mijn ervaring is het bereik van het pasje echt minimaal, moet er echt (precies) bovenop liggen. Inherent aan NFC

EV: Leapmotor B10 67,1kWh 2026

• Crunkjuice
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:00
Ronald.K schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 19:57:
[...]

Bij mij gaat de auto echt alleen open als ik vrij dichtbij de auto sta. Maar heb het automatisch openen sowieso helemaal uit staan en open hem altijd met mijn telefoon of met het knopje op de deur.

Als ik weg wil rijden moet ik altijd het wachtwoord invoeren of het pasje op de 'lader' leggen. Zodra ik de bestuurdersstoel verlaat en er direct weer terug op ga zitten dan moet ik opnieuw de pas of mijn wachtwoord aanbieden.

Als ik vervolgens uit stap en de deur dicht gooi gaat de auto wel automatisch op slot of ik doe het via het knopje.

De bluetooth melding van het heel de tijd opnieuw verbinden heb ik uit staan op mijn telefoon, dus hier kan ik mij niet meer aan storen.

Een keyfob zonder keyless entry en starten is in mijn ogen juist super omslachtig. Want op een Leapmotor kan je deze letterlijk alleen gebruiken om je auto van afstand te openen door op een knopje te drukken en verder voor helemaal niks.

• BlueFlame
Corrigeer me als ik het fout heb, maar door op de knop van de afstandsbediening te drukken (open) gaat ook alvast de boordcomputer aan. Dat scheelt tijd die je moet wachten voordat je weg kunt rijden. Verder is het onhandig om iedere keer naar de deur te lopen om hem weer af te sluiten. (Ja, ik heb automatisch open en dicht via bluetooth sleutel ook uit staan omdat hij bij mij voor het huis staat en dus binnen bereik van mijn telefoon).
Met kinderen/ iets in de kofferbak leggen of er uithalen is een key fob denk ik handiger.
Ik heb eindelijk voor 20 oktober een afspraak bij de dealer om hem in te leren. (Almere, Janssen van Kouwen) Eens kijken of het ze gaat lukken.

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:38

Steeffoon

Smartphone-nerd

hulskersj schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 16:29:
Check, lijkt allemaal dus makkelijk op te lossen met een OTA. Op welke banden worden de nieuwe B05's geleverd deze dagen?
Hankook Ion Evo zomer :)

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Oppo Find X9 Ultra, Pixel 11 Pro XL & meer Android / MacBook Air

• Crunkjuice
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:00
BlueFlame schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 21:30:
Corrigeer me als ik het fout heb, maar door op de knop van de afstandsbediening te drukken (open) gaat ook alvast de boordcomputer aan. Dat scheelt tijd die je moet wachten voordat je weg kunt rijden. Verder is het onhandig om iedere keer naar de deur te lopen om hem weer af te sluiten. (Ja, ik heb automatisch open en dicht via bluetooth sleutel ook uit staan omdat hij bij mij voor het huis staat en dus binnen bereik van mijn telefoon).
Met kinderen/ iets in de kofferbak leggen of er uithalen is een key fob denk ik handiger.
Ik heb eindelijk voor 20 oktober een afspraak bij de dealer om hem in te leren. (Almere, Janssen van Kouwen) Eens kijken of het ze gaat lukken.
De leapmotor app will do the trick. Mocht je niet een paar seconden willen wachten voordat je kunt wegrijden kan je je pasje gebruiken en direct wegrijden zonder dat het het systeem helemaal is opgestart.

• BlueFlame
Crunkjuice schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 22:54:
[...]

De leapmotor app will do the trick. Mocht je niet een paar seconden willen wachten voordat je kunt wegrijden kan je je pasje gebruiken en direct wegrijden zonder dat het het systeem helemaal is opgestart.
Als je het via de leapmotor app wil doen, moet je je telefoon pakken, unlocken, app openen en op de knop drukken (automatisch staat bij mij bewust uit omdat hij anders niet op slot op de oprit staat).
Keyfob toch sneller voor mij iig (zeker als je aan komt lopen en dan alvast de kofferbak open kunt doen) :)
En dat van de nfc kaart weet ik. Ik heb alleen geen idee of hij alle systemen die je uit wilt hebben en alleen uit kunt zetten in de N of P stand, dan ook uitzet voordat het infotainment systeem is opgestart (lcc en iets anders is iig nog niet beschikbaar op dat moment volgens de icoontjes op het dashboard.).

Maar goed, we hebben het hier wel over "luxe problemen" :P

• Boomoperator
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 21:13
Laatste tijd krijg ik best vaak een melding dat m’n gordel los is,nu hebik gemerkt als ik op cruisecontrol rij ,en m’n gordel even los maak op het gepiep van de gordel los melding op te heffen,dat de wagen enorm remt en van de cruise controle afspringt bij de eerste keer schrok ik me rot

• JosvdD
BlueFlame schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 23:22:
[...]

Als je het via de leapmotor app wil doen, moet je je telefoon pakken, unlocken, app openen en op de knop drukken (automatisch staat bij mij bewust uit omdat hij anders niet op slot op de oprit staat).
Keyfob toch sneller voor mij iig (zeker als je aan komt lopen en dan alvast de kofferbak open kunt doen) :)
En dat van de nfc kaart weet ik. Ik heb alleen geen idee of hij alle systemen die je uit wilt hebben en alleen uit kunt zetten in de N of P stand, dan ook uitzet voordat het infotainment systeem is opgestart (lcc en iets anders is iig nog niet beschikbaar op dat moment volgens de icoontjes op het dashboard.).

Maar goed, we hebben het hier wel over "luxe problemen" :P
Ik heb nu mijn NFC card achterop mijn telefoon zitten (in zo'n simpele cardhouder die je erop plakt). In de auto leg ik de telefoon in het oplader bakje en ik kan direct wegrijden.

Om het Bluetooth gedrag te omzeilen, heb ik voor de app ingesteld dat hij geen achtergrond processen mag draaien (batterij beheer). De Bluetooth verbinding is zo blijvend verbroken zodra ik de app niet open heb staan. Geen last meer van meldingen en de auto blijft dicht.

Als ik mijn auto nader, open ik de app en mijn deuren gaan open. De telefoon moest ik toch al uit mijn zak halen om hem in het bakje te leggen, dus enige extra handeling is de app openen.

Het werkt, maar is een lapmiddel. Ik ga voor de keyfob.

En ja, als je de telefoon toch in je hand hebt, kun je net zo goed je spiegel aantikken, maar ik merk dat ik best wel moeite heb om de card tegen de juiste plek op de spiegel te leggen. En ik kan nu direct mijn kofferbak openen zonder naar mijn spiegel te lopen☺️

[ Voor 8% gewijzigd door JosvdD op 08-10-2026 07:06 ]

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

met twee maten

Mijn B10 komt eind Oktober bij de dealer. Niet lang meer :)

Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws

• diedie2
  • Registratie: April 2015
ik weet niet waar jullie het over hebben, ik leg NOOIT het pasje of de smartphone op die middenconsole. Ik stap gewoon in, dan op rempedaal duwen, pincode ingeven, versnelling in D zetten en vertrekken.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:15
diedie2 schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 09:11:
ik weet niet waar jullie het over hebben, ik leg NOOIT het pasje of de smartphone op die middenconsole. Ik stap gewoon in, dan op rempedaal duwen, pincode ingeven, versnelling in D zetten en vertrekken.
Yup, zo werkt het ook. Doe al 1 jaar niet anders. Werkt perfect.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• JosvdD
diedie2 schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 09:11:
Bij starten via pin code moet je wachten tot het infotainment is opgestart en dat duurt best wel lang soms. Vandaar. Snelstarten inschakelen kan ook, maar ik weet niet wat de consequenties daarvan zijn.

• Ies Korpershoek
  • Nu online
JosvdD schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 09:41:
[...]

Bij starten via pin code moet je wachten tot het infotainment is opgestart en dat duurt best wel lang soms. Vandaar. Snelstarten inschakelen kan ook, maar ik weet wat de consequenties daarvan zijn.
Met 'snelstart' daalt mijn SOC met 1% per dag, zonder 1% in 2 dagen.

• Ies Korpershoek
  • Nu online
Crunkjuice schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 20:50:
[...]

Bij mij gaat de auto echt alleen open als ik vrij dichtbij de auto sta. Maar heb het automatisch openen sowieso helemaal uit staan en open hem altijd met mijn telefoon of met het knopje op de deur.

Als ik weg wil rijden moet ik altijd het wachtwoord invoeren of het pasje op de 'lader' leggen. Zodra ik de bestuurdersstoel verlaat en er direct weer terug op ga zitten dan moet ik opnieuw de pas of mijn wachtwoord aanbieden.

Als ik vervolgens uit stap en de deur dicht gooi gaat de auto wel automatisch op slot of ik doe het via het knopje.

De bluetooth melding van het heel de tijd opnieuw verbinden heb ik uit staan op mijn telefoon, dus hier kan ik mij niet meer aan storen.

Een keyfob zonder keyless entry en starten is in mijn ogen juist super omslachtig. Want op een Leapmotor kan je deze letterlijk alleen gebruiken om je auto van afstand te openen door op een knopje te drukken en verder voor helemaal niks.
Inderdaad, de key FOB is alleen voor het openen en sluiten van de deur(en) en de kofferbak. Tevens kunnen de ramen worden geopend en gesloten. Starten inderdaad alleen met kaart of pincode

• diedie2
Ik gebruik snelstarten al van quasi in het begin, merk daar weinig negatief van...

[ Voor 5% gewijzigd door diedie2 op 08-10-2026 10:17 ]

• clustor
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:25
Hier met de laatste update van de b10 toch dat rare fenomeen dat de auto flink staat te blazen tijdens laden. Collega’s maken er melding van. Was voorheen echt niet. Kan ik wat doen? Of bugfix afwachten?

Ook echt heel slecht dat er niet wordt aangegeven wat er verandert met die laatste update. Waarom zo vaag allemaal.

[ Voor 22% gewijzigd door clustor op 08-10-2026 10:49 ]

• Erik1805
clustor schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 10:48:
Hier met de laatste update van de b10 toch dat rare fenomeen dat de auto flink staat te blazen tijdens laden. Collega’s maken er melding van. Was voorheen echt niet. Kan ik wat doen? Of bugfix afwachten?

Ook echt heel slecht dat er niet wordt aangegeven wat er verandert met die laatste update. Waarom zo vaag allemaal.
Helaas niks aan te doen dan afwachten tot er een fix komt.

• Bschnitz
Ies Korpershoek schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 09:54:
[...]

Met 'snelstart' daalt mijn SOC met 1% per dag, zonder 1% in 2 dagen.
0.4 - 0.8% per dag on precies te zijn.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• India Sierra

India Sierra

Ik ben persoonlijk fan van die pincode voor het starten, dan is het gevaar van een relay attack ook direct een stuk minder (ja, ze kunnen in de auto maar dat is het dan ook). Genoeg autos in mijn buurt en van bekenden die zo zijn gestolen en de auto industrie lijkt er weinig aan te willen doen (Time of Flight sensor zou het voor een gedeelte oplossen).

Hoe werkt het met die keyfobs, heb je dan keyless entry of moet je alsnog op het knopje van de auto en/of de keyfob drukken?

Bij mijn vorige auto specifiek voor niet-keyless gekozen namelijk wegens voorkomen van relay-attacks. (en ja, ik heb serieus iemand snachts met antennes rond zien lopen dus het heeft iig iets gedaan :) )

• FrankoNL
clustor schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 10:48:

Ja, het is allemaal weinig professioneel.

• Nice Monkey
  • Laatst online: 16:38
FrankoNL schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 11:35:
[...]

Ja, het is allemaal weinig professioneel.
Is wel heel negatief gesteld. Geen update lijst in NL of standaard zichtbaar maar ze waren er wel.

Ook veel mooie verbeteringen:

- Profielen met voorkeuren inclusief de stuurknop keuzes voor ook de ADAS hulpsystemen aan/uit.

- De Adaptieve cruise control werkt nu prima (goede afstand en vloeiend) inclusief nu ook eindelijk een prima resume functie (vanaf elke snelheid). Gebruik die nu echt heel veel. Fantastisch in de file.

- Bij parkeren/wegrijden schakelt de camera nu voor/achter automatisch

- De temperatuur instelling werkt nu veel exacter.

[ Voor 9% gewijzigd door Nice Monkey op 08-10-2026 14:20 ]

• FrankoNL
Nice Monkey schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 14:12:
[...]

Is wel heel negatief gesteld. Geen update lijst in NL of standaard zichtbaar maar ze waren er wel.

- Profielen met voorkeuren inclusief de stuurknop keuzes voor de hulpsystemen aan/uit

- De Adaptieve cruise control werkt nu prima (goede afstand en vloeiend) inclusief nu ook eindelijk een resume functie

Zeker, maar er is ook een legio aan bugs variërend van een traag systeem en het niet beschikbaar zijn van de ACC tot aan probleem met laden (zowel geluid als daadwerkelijk laden). Daarnaast start mijn systeem bij het openen van de auto regelmatig helemaal op terwijl ik fast boot aan heb.

Verder ook geen changelog. De QA is gewoon slecht geweest en dat vind ik weinig professioneel.

[ Voor 6% gewijzigd door FrankoNL op 08-10-2026 14:20 ]

• Erik1805
Nice Monkey schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 14:12:
[...]

- Profielen met voorkeuren inclusief de stuurknop keuzes voor ook de ADAS hulpsystemen aan/uit.

- De Adaptieve cruise control werkt nu prima (goede afstand en vloeiend) inclusief nu ook eindelijk een prima resume functie (vanaf elke snelheid). Gebruik die nu echt heel veel. Fantastisch in de file.

Zeker maar ook weer veel brak

• diedie2
India Sierra schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 11:13:
Ik ben persoonlijk fan van die pincode voor het starten, dan is het gevaar van een relay attack ook direct een stuk minder (ja, ze kunnen in de auto maar dat is het dan ook). Genoeg autos in mijn buurt en van bekenden die zo zijn gestolen en de auto industrie lijkt er weinig aan te willen doen (Time of Flight sensor zou het voor een gedeelte oplossen).

Hoe werkt het met die keyfobs, heb je dan keyless entry of moet je alsnog op het knopje van de auto en/of de keyfob drukken?

Bij mijn vorige auto specifiek voor niet-keyless gekozen namelijk wegens voorkomen van relay-attacks. (en ja, ik heb serieus iemand snachts met antennes rond zien lopen dus het heeft iig iets gedaan :) )
Ik zou het wel cool vinden moest het met fingerprint of faceID kunnen ipv een pincode, maar tegelijk blijft het wel een Chinees merk :Y)

• Nice Monkey
diedie2 schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 15:01:
[...]

Ik zou het wel cool vinden moest het met fingerprint of faceID kunnen ipv een pincode, maar tegelijk blijft het wel een Chinees merk :Y)
Fingerprint vergt een speciale scanner maar faceID? Der zit tenslotte al een camera in die precies op je gezicht gericht is, zou moeten kunnen denk ik. Dan ook nog maar meteen optioneel koppelen met het bijpassende profiel.

[ Voor 10% gewijzigd door Nice Monkey op 08-10-2026 16:47 ]

• Veendammer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:36
Gisteren de update geinstalleerd en vandaag 250km gereden in NL en DU. Eerste indrukken:
- Het stuurgedrag is flink verbeterd. Auto stuurt directer, stuur gaat ook gelijk weer terug na draaien en blijft niet hangen, bochten nemen geeft een beter stuurgevoel. Het stuurt ook wat zwaarder nu, dus niet meer dat sponsig stuurgevoel. Dit vind ik een behoorlijke verbetering
- ACC is inderdaad een stuk beter, ik heb nu 2 streepjes afstand op normale wegen en 1 streepje op de snelweg ivm een betere afremming bij naderen vrachtwagens. De resume is handig.
- LCC geen problemen gehad tot dusver mbt wegvallen. (Wellicht gebeurd dit als je zelf niet af en toe wat meestuurt, en de meldingen negeert waardoor LCC zich uit veiligheid uitschakeld, maar wellicht is het ook een bug.)
- Bij laden gisteren thuis na de update niet direct het gezoem van de ventilator. Deze sloeg even kort aan toen er nog voor 1,5 uur geladen moest worden naar 100%. Bij snelladen (tesla) vandaag geen ventilator gehoord. (als het goed is komt er een update voor, https://leapmotor.bwwb.de/modelle/b10/)
- Moet de fietsendrager met ACC nog testen, zag wel dat de aanhangwagenmodus niet uit te schakelen was. Alleen ACC zou moeten werken met ingeschakelde aanhangwagenmodus.
- navigatie laat nu zaken als afslagen en rotondes zien in een in-screen vierkant waarbij het volledige navigatiescherm intact blijft. Ik vind de laadstation selectie op de route nog steeds niet optimaal, zo laat hij laadstations even van de snelweg af zoals Tesla niet zien. Verder babbelt de nederlandse dame er nog lustig op los :)
- radio favorieten zijn een stuk beter te selecteren, niet meer verstopt in een submenu.
Ik ben er tot dusver wel tevreden mee.

• Nice Monkey
Erik1805 schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 10:50:
[...]

Helaas niks aan te doen dan afwachten tot er een fix komt.
Vreemd maar bij mij deed ie dat een korte tijd bij de eerste oplaad beurten na de update. Maar de laatste paar keren heb ook ik net als Veendammer hem helemaal niet meer gehoord.

[ Voor 4% gewijzigd door Nice Monkey op 08-10-2026 17:56 ]

• Muzzy
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 15:10

Muzzy

Aan het dieken

Bschnitz schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 11:06:
[...]

0.4 - 0.8% per dag on precies te zijn.
*Preciezer

Wie kan delen kan vermenigvuldigen..

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:30

mollie

Vandaag toch wat vreemd nieuws gehad, de productie van overige varianten zou stilgelegd zijn en alleen de promax design 05 is nog leverbaar de komende maanden..

Onze auto staat nu een kleine 2 maanden in bestelling en wij hebben een prima andere optie laten schieten voor de b05.. iemand anders in hetzelfde schuitje of misschien toch gewoon wel een b05 life pro geleverd gekregen?

• FrankoNL
mollie schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 18:40:
Vandaag toch wat vreemd nieuws gehad, de productie van overige varianten zou stilgelegd zijn en alleen de promax design 05 is nog leverbaar de komende maanden..

Onze auto staat nu een kleine 2 maanden in bestelling en wij hebben een prima andere optie laten schieten voor de b05.. iemand anders in hetzelfde schuitje of misschien toch gewoon wel een b05 life pro geleverd gekregen?
Bedoel je alle met andere varianten alle andere modellen? Of bedoel je alleen binnen de 05. Dus dat de life niet meer te krijgen is en alleen de pro Max?

het lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat de productie van alle modellen is gestopt.

• mollie

mollie

Nee , sorry dan ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Het gaat specifiek over de verschillende b05 uitvoeringen Alleen de design promax zou leverbaar zijn. De 2 andere versies staan on hold en worden pas in maart? Weer in productie genomen.

Wij hebben bewust voor een pro life uitvoering gekozen aangezien het een 2e auto is die ook in de basis uitvoering voor ons meer dan voldoet en eerlijk gezegd ook beter in het budget past

Benieuwd of anderen dit ook te horen hebben gekregen

• waxy50
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:15
Hallo ik kan morgen middag mijn leapmotor b05 blauw ophalen in Sittard (zuid-limburg).

Welke hulpmiddelen kan ik het beste uit of inschakelen.

Marstek Venus 5.12KWh V151 - CT003 V114 -Shelly Pro 3EM-120A

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

waxy50 schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 20:25:
Hallo ik kan morgen middag mijn leapmotor b05 blauw ophalen in Sittard (zuid-limburg).

Dat is geheel persoonlijk. Zelf ervaren en dan oordelen.

Signature van nature

• Erik1805
waxy50 schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 20:25:

Alles 🙈

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Veendammer schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 17:39:
Gisteren de update geinstalleerd en vandaag 250km gereden in NL en DU. Eerste indrukken:
- LCC geen problemen gehad tot dusver mbt wegvallen. (Wellicht gebeurd dit als je zelf niet af en toe wat meestuurt, en de meldingen negeert waardoor LCC zich uit veiligheid uitschakeld, maar wellicht is het ook een bug.)
Het is niet dat LCC uitvalt. Het is dat ACC uberhaupt niet geactiveerd kan worden bij velen. De 2 icoontjes (ACC en LCC) verdwijnen dan ook gewoon uit het display. Als enkel LCC zou uitvallen, zou ik ook niet zo'n bezwaar tegen hebben. ACC gaat gewoon helemaal niet aan met de mededeling "ACC niet beschikbaar" en een dongetje.. erg irritant en daardoor onbruikbaar.

Signature van nature

• FrankoNL
mollie schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 20:14:
Nee , sorry dan ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Het gaat specifiek over de verschillende b05 uitvoeringen Alleen de design promax zou leverbaar zijn. De 2 andere versies staan on hold en worden pas in maart? Weer in productie genomen.

Wij hebben bewust voor een pro life uitvoering gekozen aangezien het een 2e auto is die ook in de basis uitvoering voor ons meer dan voldoet en eerlijk gezegd ook beter in het budget past

Benieuwd of anderen dit ook te horen hebben gekregen
Hmmm niks over gehoord maar het is niet heel onlogisch. Aangezien de pro Max maar een geringe meerprijs heeft voor flink meer uitrusting en een grotere accu zal 95 procent voor die versie kiezen. Dus dan zullen ze ook meer productie op die variant richten.

• mollie

mollie

Is natuurlijk voor iedereen anders , maar 4500,- is ook niet echt een afrondings verschil.

Je zou denken dat een auto verkopen geen probeersel is en dat die handtekening niet alleen plichten voor de koper maar ook voor verkoper met zich meebrengt.. we gaan zaterdag even een kop koffie drinken dan weten we meer...

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

mollie schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 21:12:
Is natuurlijk voor iedereen anders , maar 4500,- is ook niet echt een afrondings verschil.

Je zou denken dat een auto verkopen geen probeersel is en dat die handtekening niet alleen plichten voor de koper maar ook voor verkoper met zich meebrengt.. we gaan zaterdag even een kop koffie drinken dan weten we meer...
Zou wel mooi waardeloos zijn als je pas weer vanaf maart aan de beurt zou zijn.

Signature van nature

• Bschnitz
Sircuri schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 20:28:
[...]

Het is niet dat LCC uitvalt. Het is dat ACC uberhaupt niet geactiveerd kan worden bij velen. De 2 icoontjes (ACC en LCC) verdwijnen dan ook gewoon uit het display. Als enkel LCC zou uitvallen, zou ik ook niet zo'n bezwaar tegen hebben. ACC gaat gewoon helemaal niet aan met de mededeling "ACC niet beschikbaar" en een dongetje.. erg irritant en daardoor onbruikbaar.
Ben nu heel de week naar werk gegaan op mijn profiel en alles op ACC gedaan, niet 1x uitgevallen...

Zal volgende week effe op D haar profiel rijden, kijken of het iets is in het profiel.

Is toch elke dag 100KM....

• Ronald.K
JosvdD schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 16:34:
[...]

Erg benieuwd naar je ervaringen. Werkt hij als keyless entry of moet je nog wel op knopjes drukken op de afstandbediening?
Hij werkt niet als keyless entree. Er zitten drie knoppen op, openen, vergrendelen en kofferbak openen. Bij die laatste moet je de knop een aantal seconden ingedrukt houden.

• Ronald.K
Ram-G-maN schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 19:06:
[...]

Kun je met je nieuwe keyfobs ook wegrijden? Of moet je nog steeds met het pasje swypen voordat je weg munt rijden?
De afstandbediening is geen vervanger van de NFC pas, dus met de code of de NFC pas starten. Afstandbediening echt alleen voor vergrendelen, ontgrendelen en openen kofferbak

• BlueFlame
India Sierra schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 11:13:

Ik heb een beetje de angst dat iemand makkelijk van buiten de auto mee kan kijken hoe jij je pincode invoert... Dus makkelijker te omzeilen dan een nfc kaart.

Je moet nog steeds op het knopje drukken met de keyfob.

• BlueFlame
Verder werkt het dus niet om de afleiding meldingen uit te zetten met de programmeerbare knop voordat het infotainment systeem is opgestart. Ook het uitzetten van de piepjes bij hogere snelheid dan is toegestaan gaan daarmee niet uit, voordat het infotainment systeem is opgestart.

Snel opstarten staat uit omdat het na langere tijd (maand?) wat issues zou geven en blijkbaar meer stroom kost.

Tijdens het rijden de programmeerbare knop gebruiken werkt gedeeltelijk. De functies die je niet tijdens het rijden uit mag schakelen (zoals die irritante slecht werkende afgeleid meldingen) kun je dus niet uitzetten met de programmeerbare knop tijdens het rijden. Dus sneller wegrijden met de nfc kaart klopt, maar je zit dan wel met al die irritante systemen die aan staan en je pas uit kan zetten als je hem in de n of p stand zet.

Maar goed, ik herhaal, luxe probleem. Gewoon wat meer geduld hebben totdat het systeem is gestart en klaar.

• India Sierra

India Sierra

BlueFlame schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 23:46:
[...]

Ik heb een beetje de angst dat iemand makkelijk van buiten de auto mee kan kijken hoe jij je pincode invoert... Dus makkelijker te omzeilen dan een nfc kaart.

Je moet nog steeds op het knopje drukken met de keyfob.
Helemaal mee eens maar de andere merken om je heen die open gaan zonder bespionage van de pincode zijn makkelijker te stelen, weer net die extra stap :) Maar idd verder eens, liever uberhaupt niet open kunnen maken

• ewar
  • Registratie: Oktober 2026
  • Laatst online: 21:39
Hoi allemaal, ik rij sinds twee weken de leapmotor b05 pro max en de mg4. Veel dingen zijn herkenbaar. Als je al rijdt en je wil sommige adas delen uitschakelen, gebruik ik een plakkertje voor de camera, die kijkt of je oplet etc. Hij blijft ook toeteren als je hem afsluit en de Bluetooth sleutel aan hebt. Elke keer is er "leven" gedetecteerd. Als tip heb ik de ramen al gecalibreerd en meerdere keren open en dicht gedaan. Tot nu toe zonder resultaat. Alleen elke keer de schakelaar omzetten werkt. Nu heb ik de stekker eruit gehaald van de hoorn die dit veroorzaakt. Voor nu is het gedeeltelijk opgelost. :)

• JosvdD
ewar schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 08:30:
Hoi allemaal, ik rij sinds twee weken de leapmotor b05 pro max en de mg4. Veel dingen zijn herkenbaar. Als je al rijdt en je wil sommige adas delen uitschakelen, gebruik ik een plakkertje voor de camera, die kijkt of je oplet etc. Hij blijft ook toeteren als je hem afsluit en de Bluetooth sleutel aan hebt. Elke keer is er "leven" gedetecteerd. Als tip heb ik de ramen al gecalibreerd en meerdere keren open en dicht gedaan. Tot nu toe zonder resultaat. Alleen elke keer de schakelaar omzetten werkt. Nu heb ik de stekker eruit gehaald van de hoorn die dit veroorzaakt. Voor nu is het gedeeltelijk opgelost. :)
Is die hoorn een andere dan de claxon? Maw doet je claxon het nu nog wel? Als dat zo is, kun je vertellen waar die hoorn zit?

• Bschnitz
ewar schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 08:30:
In de B10 kunnen we dat gewoon softwarematig uitzetten, lijkt me sterk dat dit niet kan bij de 05...

• ewar
  • Registratie: Oktober 2026
  • Laatst online: 21:39
Onder de motorkap direkt vooraan zitten drie hoorns. Waarvan 1 voor het voetgangers waarschuwing geluid is. De andere twee voor de (verschillende tonen) hoorns. De claxon doet het nu niet. Te weinig tijd gehad om uit te zoeken of er nog verschil zit bij die twee.

Softwarematig kan het uit maar dat zit diep in het menu en gaat elke rit weer aan.

• Nice Monkey
ewar schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 09:58:
Onder de motorkap direkt vooraan zitten drie hoorns. Waarvan 1 voor het voetgangers waarschuwing geluid is. De andere twee voor de (verschillende tonen) hoorns. De claxon doet het nu niet. Te weinig tijd gehad om uit te zoeken of er nog verschil zit bij die twee.

Softwarematig kan het uit maar dat zit diep in het menu en gaat elke rit weer aan.
Plaatje waar die hoorns zitten. Bij mijn B10 REEV zal dat wel weer ergens anders zijn? Maar ik weet dan wel hoe ze eruit zien. Vaak zijn het wel dezelfde units.

Uitzetten kan volgens mij ook onder de voorkeuren middels die bekende knop op het stuur.

[ Voor 6% gewijzigd door Nice Monkey op 09-10-2026 15:29 ]

• Peugeot-efan
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:20
Hier werkt nog steeds de knop op de deurhandle niet. Voor de update heeft dit slechts enkele weken gewerkt, had gehoopt dat het na de update wel weer zou werken. In de app staat gewoon dat de Bluetooth sleutel verbonden is en ik heb deze ontgrendel methode aangevinkt. Ik gebruik nu dus altijd de nfc kaart. Op zich geen probleem maar heb graag dat deze optie ook beschikbaar is. Verder ben ik tevreden over de laatste update. Alleen de ventilator die van tijd tot tijd aanslaat tijdens het laden is niet prettig, maar ik begreep dat daar een update voor komt.

Vraagje, een soft reset zou dit op kunnen lossen? Moet je dan na de soft reset alle voorkeuren weer opnieuw instellen of blijven die gehandhaafd?

[ Voor 30% gewijzigd door Peugeot-efan op 09-10-2026 12:38 ]

• Melfice
  • Laatst online: 19:14
Ik heb mijn B05 begin September in ontvangst mogen nemen, op financiering via Stellantis.

Hoeveel zorgen moet ik me maken dat het ondertussen 9 oktober is en de eerste betaling nog niet afgeschreven is?

Volgende week maar eens bellen.

• Mkuijlaars
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 15:08
Peugeot-efan schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 12:33:
Hier werkt nog steeds de knop op de deurhandle niet. Voor de update heeft dit slechts enkele weken gewerkt, had gehoopt dat het na de update wel weer zou werken. In de app staat gewoon dat de Bluetooth sleutel verbonden is en ik heb deze ontgrendel methode aangevinkt. Ik gebruik nu dus altijd de nfc kaart. Op zich geen probleem maar heb graag dat deze optie ook beschikbaar is. Verder ben ik tevreden over de laatste update. Alleen de ventilator die van tijd tot tijd aanslaat tijdens het laden is niet prettig, maar ik begreep dat daar een update voor komt.

Vraagje, een soft reset zou dit op kunnen lossen? Moet je dan na de soft reset alle voorkeuren weer opnieuw instellen of blijven die gehandhaafd?
Bij mij heeft de dealer de hele module van de handgreep moeten vervangen. Deze was defect.

• FrankoNL
Sinds de update van mijn b10 merk ik dat apple carplay niet meer het hele scherm vult. De balk aan de bovenkant (met dus batterij etc) blijft zichtbaar. Is dat aan te passen voor zover iemand weet?

• Nice Monkey

[ Voor 102% gewijzigd door Nice Monkey op 09-10-2026 15:48 ]

• Nice Monkey
Peugeot-efan schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 12:33:
Vraagje, een soft reset zou dit op kunnen lossen? Moet je dan na de soft reset alle voorkeuren weer opnieuw instellen of blijven die gehandhaafd
Ja alles opnieuw instellen, maar de koppeling met Leapmotor blijft gelukkig wel bewaard. Een backup/restore naar de USB drive zou wel handig zijn hier.

• Veendammer
Na de update gereden met de fietsendrager en het is gelukkig nu mogelijk om de ACC aan te zetten bij de B10 na de update. Aanhangwagenmodus staat dan actief, die is niet uit te zetten. ACC dus wel en LCC niet te activeren. Ik ben al blij dat ACC nu werkt met de fietsendrager.

[ Voor 20% gewijzigd door Veendammer op 09-10-2026 18:06 ]

• Marvin1908
Bschnitz schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 21:50:
[...]

Ben nu heel de week naar werk gegaan op mijn profiel en alles op ACC gedaan, niet 1x uitgevallen...

Zal volgende week effe op D haar profiel rijden, kijken of het iets is in het profiel.

Is toch elke dag 100KM....
Ik heb er deze week 1100km in gereden en wat mij opvalt is dat wanneer je hem uit zet en hierna weer aan wilt zetten dit niet mogelijk is, je moet dan echt van je "gas" af voordat hij weer inschakelt. Wel irritant met one pedal drive aan om van je "gas" te gaan maar dat zei dan maar zo.

Hopelijk opgelost in de volgende update.

• Bschnitz
Marvin1908 schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 18:22:
[...]

Ik heb er deze week 1100km in gereden en wat mij opvalt is dat wanneer je hem uit zet en hierna weer aan wilt zetten dit niet mogelijk is, je moet dan echt van je "gas" af voordat hij weer inschakelt. Wel irritant met one pedal drive aan om van je "gas" te gaan maar dat zei dan maar zo.

Hopelijk opgelost in de volgende update.
Yea ik rij niet meer one pedal sinds die niet standaard aanstaat.

• Veendammer
Gisteren 250km gereden in NL en DU met ACC en LCC zonder problemen. Diverse keren uit en ingeschakeld of resume voor ACC en dan weer LCC aanzetten. Ik gebruik dan ook geen profielen, vind ik niets toevoegen.
Pagina: 1 ... 40 41 Laatste