WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
Bschnitz schreef op zondag 4 januari 2026 @ 19:56:
[...]
@ronaldm3 kan je ons vertellen hoe stellantis hier mee omgaat?
Power to the beat.
En als je hem gekocht hebt? Bedoel de gebruiker kan er natuurlijk weinig aan doen dat de auto geheel onbruikbaar is geworden door een fout in de software.ronaldm3 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 20:08:
Avond! Ja dat vervangende vervoer kan de dealer regelen, echter is dat wel afhankelijk van je pl contract, er zijn wat bugs en die zouden worden gefixt met updates.
[...]
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
Op de ene video zie ik deze functie wel, op de andere niet.
Bedankt!
Dat is een instelling, je kan dit bij achteruit en vooruit instellen.p0box4 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 07:54:
Kan iemand iets vertellen over het weergeven van de 360 camera bij het aangeven van de richting?
Op de ene video zie ik deze functie wel, op de andere niet.
Bedankt!
Zo gebruiken wij hem, standaard staat die alleen aan bij achteruit rijden dacht ik.
Dus als wij still staan bij een rotonde dan zien wij alles om ons heen op het scherm.
https://www.autoreview.nl.../37021/test-leapmotor-b10
Terugkomend vandaag op de vragen. Ja, de dealer, onderdeel van het Stellantis concern, pakt de case goed op en staat in nauw contact met de importeur. Ik heb een EV als leenauto gekregen. Uiteraard geen kosten en zolang het nodig is. Ik heb van de dealer begrepen dat de mensen van Leapmotor (importeur) elke mogelijk defecte Leapmotor iedere dag monitoren ( op afstand, en ja, dat kunnen de Chinezen dus... ) en dagelijks met oplossingen komen aangedragen. Dit hadden zij met de Europese merken nog nooit meegemaakt. Dus dat wil in mijn ogen wel wat zeggen over de betrokkenheid van Leapmotor. Wordt vervolgd...Rode76 schreef op zondag 4 januari 2026 @ 19:49:
[...]
Wat vervelend zeg. Wij krijgen de B10 vlgd week, PL. Krijg je vanuit de dealer / Stellantis vervangend vervoer?
PV:22x 275Wp =>6050Wp || Thuisbatterij: 2025 IndeVolt Powerflex 2000 2x 6 kWh || Auto's: 2025 Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh; 2025 Leapmotor T03; 1998 Ford Mustang SVT Cobra 4.6 lt Cabrio
Yea snap ik wel, in feite is Leapmotor geen autobedrijf maar een software bedrijf die hun computers op wielen zet, dit doet ze extra pijn als er wat fout is met de software.streets66 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 17:26:
[...]
Terugkomend vandaag op de vragen. Ja, de dealer, onderdeel van het Stellantis concern, pakt de case goed op en staat in nauw contact met de importeur. Ik heb een EV als leenauto gekregen. Uiteraard geen kosten en zolang het nodig is. Ik heb van de dealer begrepen dat de mensen van Leapmotor (importeur) elke mogelijk defecte Leapmotor iedere dag monitoren ( op afstand, en ja, dat kunnen de Chinezen dus... ) en dagelijks met oplossingen komen aangedragen. Dit hadden zij met de Europese merken nog nooit meegemaakt. Dus dat wil in mijn ogen wel wat zeggen over de betrokkenheid van Leapmotor. Wordt vervolgd...
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.
Nou ik heb een klant gehad met dat v2l probleem, even een kleine reset en weer doorBschnitz schreef op zondag 4 januari 2026 @ 20:20:
[...]
En als je hem gekocht hebt? Bedoel de gebruiker kan er natuurlijk weinig aan doen dat de auto geheel onbruikbaar is geworden door een fout in de software.
Power to the beat.
Dan ben ik benieuwd. Maar gezien het feit dat meerdere gebruikers dit probleem hebben (gehad), ook de C10 gebruikers (kijk maar naar andere global forums), lijkt het mij niet even simpel opgelost door te resetten. Ik vermoed zelf dat er een dieper softwareprobleem is, dat eerst eens getackeld moet worden. Ik hoop dan ook dat dit door Leapmotor voor eens en altijd opgelost gaat worden. Dan wacht ik liever wat langer, dan dat dit probleem weer eens opduikt.ronaldm3 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 18:51:
[...]
Nou ik heb een klant gehad met dat v2l probleem, even een kleine reset en weer door
PV:22x 275Wp =>6050Wp || Thuisbatterij: 2025 IndeVolt Powerflex 2000 2x 6 kWh || Auto's: 2025 Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh; 2025 Leapmotor T03; 1998 Ford Mustang SVT Cobra 4.6 lt Cabrio
Min of meer de auto meerdere malen vergrendelen bracht in deze casus de oplossing.streets66 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 18:56:
[...]
Dan ben ik benieuwd. Maar gezien het feit dat meerdere gebruikers dit probleem hebben (gehad), ook de C10 gebruikers (kijk maar naar andere global forums), lijkt het mij niet even simpel opgelost door te resetten. Ik vermoed zelf dat er een dieper softwareprobleem is, dat eerst eens getackeld moet worden. Ik hoop dan ook dat dit door Leapmotor voor eens en altijd opgelost gaat worden. Dan wacht ik liever wat langer, dan dat dit probleem weer eens opduikt.
Power to the beat.
Ik heb vandaag hetzelfde probleem ervaren met onze B10, helaas midden op een kruispunt op 1,5 km van huis. Leapmotor assistent gebeld, maar die vroeg wat V2L betekende… dat bood dus geen hulp. ANWB gebeld, en verder gezocht naar een oplossing.streets66 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 23:26:
Ben vandaag weer eens aan het lezen geslagen in dit forum. Ben in bezit van een geleasede B10 Design Pro Max, kleur metallic black, vanaf 21 november 2025. Kwam enkele pagina's terug de berichten tegen over het V2L melding probleem. Afgelopen woensdag 31/12 gepakt en al op de oprit van onze woning willen wegrijden naar een feestje 190 km verderop. Accu die voorgaande nacht laten opladen tot 100%. Laadkabel losgekoppeld en auto 'gestart'. Komt de melding van een V2L ontlaad toestand en ik moet de V2L kabel loskoppelen. (zelfde plaatje op display als hier gepost is) Infotainment plaatje laat een groene C10 ( geen B10) zien waaruit een kabel aan de achterzijde komt met animatie van stroom welke wegloopt vanaf de auto. Ben totaal niet in bezit van een V2L kabel en er zat ook geen kabel in. Van alles geprobeerd met het infotainmentscherm, maar niets hielp. Gebeld met de dealer. Pechservice vervolgens kunnen bellen. Ook die gaven tips die niet hielpen. ANWB vervolgens gekomen. Alle stroom eraf en een harde reset geprobeerd door de auto helemaal van stroom af te halen. 10min. gewacht, alles weer aangekoppeld en gestart, maar helaas. Melding was weg, maar de auto wilde niet van de rem af. Hierop door ANWB besloten om de auto te laten takelen. De auto is gisteren, vrijdag, 02/01, afgesleept naar de dealer. Ik was de eerste met dit probleem. Volgende week afwachten wat ze kunnen doen aan het probleem. Is dus een software probleem, wat naar ik nu op dit forum heb gelezen al vaker is voorgekomen in EU-landen. Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. Ons geluk was dat we op de oprit van de woning stonden. Maar het zal maar gebeuren onderweg bij een kruising of zo. Updates over de situatie zal ik hier verder posten.
Uiteindelijk zelf een oplossing gevonden op internet: voeding voor onderhoud uitschakelen.
Instellingen > systeem > onderhoud > voeding voor onderhoud uitschakelen. Daarna weer ingeschakeld en daardoor konden we naar drive schakelen. We konden naar huis rijden, maar bij het parkeren kwam dezelfde melding weer op. Morgen gaan we naar de dealer. Ik zal updates posten!
We hebben de auto sinds 31-dec-2025, dus dit is een bummer.
Dat is spijtig om te horen. De oplossing van jezelf is dus een tijdelijke geweest. Ik heb ook van alles geprobeerd en ook 'voeding voor onderhoud uitschakelen' geprobeerd. Bij mij echter zonder resultaat. Daarna is bij mij pas de ANWB op de proppen gekomen. Ik hoop voor jullie en voor mijzelf dat het probleem zo spoedig mogelijk opgelost wordt. Want neem van mij aan, hier is Leapmotor niet blij mee. De auto's gaan als warme broodjes over de toonbank en zodra er meer gaan rondrijden zal dit probleem alleen maar meer gaan voorkomen.jurrent schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:13:
[...]
Ik heb vandaag hetzelfde probleem ervaren met onze B10, helaas midden op een kruispunt op 1,5 km van huis. Leapmotor assistent gebeld, maar die vroeg wat V2L betekende… dat bood dus geen hulp. ANWB gebeld, en verder gezocht naar een oplossing.
Uiteindelijk zelf een oplossing gevonden op internet: voeding voor onderhoud uitschakelen.
Instellingen > systeem > onderhoud > voeding voor onderhoud uitschakelen. Daarna weer ingeschakeld en daardoor konden we naar drive schakelen. We konden naar huis rijden, maar bij het parkeren kwam dezelfde melding weer op. Morgen gaan we naar de dealer. Ik zal updates posten!
Ik heb het geluk dat ik de auto via private lease heb, maar de mensen die gekocht hebben, zullen toch even een ander gevoel krijgen. En dat is te begrijpen.
"Haha", ik wilde inderdaad al reageren: mijn B10 staat in bestelling (mede dankzij diverse lovende reviews en een positieve testrit), maar dit soort berichten prikken de roze wolk (of in mijn geval, blauwestreets66 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:26:
[...]
Ik heb het geluk dat ik de auto via private lease heb, maar de mensen die gekocht hebben, zullen toch even een ander gevoel krijgen. En dat is te begrijpen.
Hopelijk heeft Leapmotor snel een definitieve oplossing!
Ja die van mij staat gepland om volgende week vrijdag geleverd te worden 😬😅Gitarist schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:41:
[...]
"Haha", ik wilde inderdaad al reageren: mijn B10 staat in bestelling (mede dankzij diverse lovende reviews en een positieve testrit), maar dit soort berichten prikken de roze wolk (of in mijn geval, blauwe) toch wel een beetje door. Toch wel "eng" zo'n ontzettend vaag en ongrijpbaar softwareprobleem die op onvoorspelbare momenten kan optreden.
Hopelijk heeft Leapmotor snel een definitieve oplossing!
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen.
Dus dit werkt waarschijnlijk enkel bij stilstand of lage snelheid?Bschnitz schreef op maandag 5 januari 2026 @ 08:06:
[...]
Dat is een instelling, je kan dit bij achteruit en vooruit instellen.
Zo gebruiken wij hem, standaard staat die alleen aan bij achteruit rijden dacht ik.
Dus als wij still staan bij een rotonde dan zien wij alles om ons heen op het scherm.
Uhm ja, onder 30 gok ik zo. Lijkt me niet veilig dat tijdens 100 kmh te doen, zou afleidend zijn.p0box4 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 23:03:
[...]
Dus dit werkt waarschijnlijk enkel bij stilstand of lage snelheid?
Zou me er niet druk om maken als ik jou was, maar weinig autos hebben de issue gehad op dit moment. Ik heb bijvoorbeeld nog helemaal nergens van last gehad. Ook is de update er binnenkort.Rode76 schreef op maandag 5 januari 2026 @ 22:55:
Is het een software probleem of is het toch vuil en/of vocht in de aansluiting van de V2L? De voorpret om de auto zaterdag na 2 maanden wachten op te halen, wordt wel een stuk kleiner zo.
Mijn Ioniq6 stond het eerste jaar 4x in garage, bijna alles moest vervangen worden, zelfs de batterij was op eens tot 50% kapot. In totaal stond die daar het eerste jaar 3 maanden.
Dit is mijn 4de elektrische auto en deze werkt tot nu het beste. Ik ga zelfs weer met plezier rijden, terwijl ik jaren een irriterend gevoel had als ik weer moest.
Ik heb hiervoor Toyota gereden, ben gewend dat alles het altijd gewoon doet 😉Bschnitz schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 06:44:
[...]
Zou me er niet druk om maken als ik jou was, maar weinig autos hebben de issue gehad op dit moment. Ik heb bijvoorbeeld nog helemaal nergens van last gehad. Ook is de update er binnenkort.
Mijn Ioniq6 stond het eerste jaar 4x in garage, bijna alles moest vervangen worden, zelfs de batterij was op eens tot 50% kapot. In totaal stond die daar het eerste jaar 3 maanden.
Dit is mijn 4de elektrische auto en deze werkt tot nu het beste. Ik ga zelfs weer met plezier rijden, terwijl ik jaren een irriterend gevoel had als ik weer moest.
Was die ook elektrisch?Rode76 schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 09:53:
[...]
Ik heb hiervoor Toyota gereden, ben gewend dat alles het altijd gewoon doet 😉
Nu het toch vrij koud is (-4 °C volgens de buitenthermometer en -1 °C binnentemperatuur in de wagen) en de B10 de nacht buiten op de oprit doorbrengt wou ik voor mijn vertrek via de app de accu voorverwarmen. Wanneer ik deze inschakel krijg ik nog steeds de melding dat de accutemperatuur normaal is en er geen voorverwarming vereist is!?
Heb deze melding tot nu toe altijd gekregen wanneer ik bij koud weer de accu wil voorverwarmen.
Is er iemand bij wie het voorverwarmen van de accu via de app al gelukt is, en zo ja wat was toen de buitentemperatuur?
Was dat niet alleen maar voor snelladen?luvan schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 10:39:
Even een vraagje van een heel andere orde.
Nu het toch vrij koud is (-4 °C volgens de buitenthermometer en -1 °C binnentemperatuur in de wagen) en de B10 de nacht buiten op de oprit doorbrengt wou ik voor mijn vertrek via de app de accu voorverwarmen. Wanneer ik deze inschakel krijg ik nog steeds de melding dat de accutemperatuur normaal is en er geen voorverwarming vereist is!?
Heb deze melding tot nu toe altijd gekregen wanneer ik bij koud weer de accu wil voorverwarmen.
Is er iemand bij wie het voorverwarmen van de accu via de app al gelukt is, en zo ja wat was toen de buitentemperatuur?
Ik vind de uitleg in de handleiding m.b.t. het verwarmen van de accu nogal verwarrend.
Het volgende staat op pagina 209:
"Accuverwarming is een langzaam opwarmend type verwarming. Wanneer er gedurende een korte periode wordt gereden, is het temperatuurregelsysteem van de accu niet effectief, en het verhoogt ook het stroomverbruik en verkort de rijafstand. Wanneer je lange tijd rijdt, veroorzaakt de warmte van de accu zelf dat de temperatuur continu stijgt, en op dat moment is de verwarmingsvraag van de accu van je auto laag. De belangrijkste functie van het accu-temperatuurregelsysteem is het garanderen van laadprestaties bij lage temperatuur om je rijervaring te verbeteren."
en op pagina 206:
"Tijdens AC-opladen bij lage temperatuur en laag vermogen, beperkt door het laadvermogen, is de door de accu zelf gegenereerde warmte klein. Om het accu-niveau tijdens het opladen te verbeteren, wordt de accuverwarming op dit moment geactiveerd. Het energieverbruik voor verwarming zal toenemen in
vergelijking met DC-opladen, en de oplaadtijd zal ook toenemen. Dit is een normale prestatie van opladen in een omgeving met lage temperatuur."
Nochtans meen ik ergens te hebben gelezen (alleen weet ik niet meer onmiddellijk waar
Zou de auto dat niet automatisch inschakelen dan?luvan schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:12:
[...]
Ik vind de uitleg in de handleiding m.b.t. het verwarmen van de accu nogal verwarrend.
"Accuverwarming is een langzaam opwarmend type verwarming. Wanneer er gedurende een korte periode wordt gereden, is het temperatuurregelsysteem van de accu niet effectief, en het verhoogt ook het stroomverbruik en verkort de rijafstand. Wanneer je lange tijd rijdt, veroorzaakt de warmte van de accu zelf dat de temperatuur continu stijgt, en op dat moment is de verwarmingsvraag van de accu van je auto laag. De belangrijkste functie van het accu-temperatuurregelsysteem is het garanderen van laadprestaties bij lage temperatuur om je rijervaring te verbeteren."
en op pagina 206:
"Tijdens AC-opladen bij lage temperatuur en laag vermogen, beperkt door het laadvermogen, is de door de accu zelf gegenereerde warmte klein. Om het accu-niveau tijdens het opladen te verbeteren, wordt de accuverwarming op dit moment geactiveerd. Het energieverbruik voor verwarming zal toenemen in
vergelijking met DC-opladen, en de oplaadtijd zal ook toenemen. Dit is een normale prestatie van opladen in een omgeving met lage temperatuur."
Nochtans meen ik ergens te hebben gelezen (alleen weet ik niet meer onmiddellijk waar) dat om de prestaties van de batterij bij koud weer optimaal te houden, voor het vertrek beste de accuverwarming kan ingeschakeld worden.
Ik denk dat het hiermee te maken heeft. Jij bent waarschijnlijk de andere typen accu gewent welke dit wel nodig hebben, LFP niet. Dit zijn geen bijzondere omstandigheden.luvan schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:12:
[...]
en op pagina 206:
Nochtans meen ik ergens te hebben gelezen (alleen weet ik niet meer onmiddellijk waar) dat om de prestaties van de batterij bij koud weer optimaal te houden, voor het vertrek beste de accuverwarming kan ingeschakeld worden.
LFP-accu's zijn robuust, veilig en presteren goed bij een breed temperatuurbereik (ca. -20°C tot 60°C), maar optimale prestaties liggen tussen 0°C en 45°C; bij extreme kou daalt de capaciteit (wel minder dan NMC/NCA), maar de accu warmt op door gebruik, wat de prestaties verbetert; bij extreme hitte beperkt het Battery Management Systeem (BMS) de werking om schade te voorkomen, en ze zijn veiliger bij hoge temperaturen dan andere lithium-ion types.
Temperatuurbereiken
** Discharge (ontladen):** -20°C tot 60°C (-4°F tot 140°F) is gebruikelijk, met een optimale range rond 0°C-45°C.
** Charge (laden):** Laden is lastig onder 0°C; de meeste LFP-batterijen laden niet of slecht onder het vriespunt, hoewel sommige systemen een ingebouwde verwarming hebben.
Opslag: Ideaal is rond kamertemperatuur (ca. 20°C), maar ze kunnen hogere temperaturen aan zonder snel te degraderen dan NMC/NCA.
Prestaties in kou
LFP-batterijen presteren beter in de kou dan NMC/NCA-batterijen, hoewel capaciteit afneemt (bij -20°C is capaciteit ca. 55% versus ~48% voor NMC).
Door de interne weerstand warmt de accu op tijdens ontlading, wat de prestaties verbetert en het spanningsverlies compenseert.
Preconditioning (voorverwarmen) voor snel laden is effectief en kan de laadsnelheid verdubbelen.
Prestaties in hitte
LFP's zijn thermisch stabieler dan andere lithium-ion types (thermische runaway begint rond 270°C).
Het BMS schakelt de accu uit bij hoge temperaturen (vaak 60-80°C) om de levensduur te beschermen, wat een voordeel is bij hitte vergeleken met de batterijen die snel oververhitten.
Belangrijke opmerking
De exacte specificaties variëren per fabrikant; controleer altijd de datasheet van jouw specifieke LFP-accu voor de veilige operationele limieten.
LiFePO4 Battery Operating Temperature Range: Safety, Precautions, and ...
23 apr 2023 — What is LiFePO4 Operating Temperature Range? LiFePO4 batteries can typically operate within a temperature range of -20°C to 60°C (-4°F to 140°F), but...
Eco Tree Lithium
How Extreme Temperatures Affect LFP vs NMC/NCA Batteries
7 apr 2025 — Table_title: 3. The Capacity-Temperature Paradox Table_content: header: | Temp (°C) | LFP Capacity | NMC Capacity | row: | Temp (°C): -20 | LFP Capaci...
Wiltson Energy
How Does Temperature Affect LFP & Lithium Battery Performance?-EVE Energy
20 aug 2025 — LFP batteries can stay stable until about 270°C. However, they won't charge below freezing and lose power fast in deep cold. Here are some tips for m...
EVEMALL
Battery Capacity vs Temperature: How Heat and Cold Affect Li-Ion
7 dec 2025 — Q: Why do LFP and NMC batteries perform differently in cold weather? A: LFP cells tend to handle cold slightly better than high-Ni NMC/NCA cells. For ...
Bonnen Battery
Redodo Self-Heating VS Low-Temperature Protection LiFePO4 ...
26 nov 2023 — LFP batteries can be safely operated in temperatures as low as -4 degrees Fahrenheit (-20 degrees Celsius) and as high as 140 degrees Fahrenheit (60 ...
Redodo Power
How to LiFePO4 Batteries Perform in Hot Temperatures? | RELiON
LiFePO4 batteries will provide their full capacity and performance until they reach the Battery Management (BMS) protection level. The BMS maximum temperature r...
RELiON lithium batteries
Why We're Excited about LFP Batteries for Electric Cars
30 mei 2024 — For LFP batteries, thermal runaway temperature is at 270 degrees C, as compared to 210 C for NMC and 150 C for NCA.
Recurrent
2:12
LFP Battery Charging Test - Cold vs Preheated
enhance-auto·Enhance - S3XY Buttons
Topgids voor het temperatuurbereik van LiFePO4-batterijen | BSLBATT
7 nov 2024 — Wist u dat? De LiFePO4-accu's van BSLBATT zijn ontworpen met ingebouwde thermische beheerfuncties, waardoor ze effectief kunnen werken bij temperature...
BSL Battery
Using Lithium Batteries in Cold Weather | RELiON
Are lithium batteries good in cold weather? LFP batteries are safe to use in temperatures ranging from -4 degrees Fahrenheit, up to 140 degrees Fahrenheit, whic...
RELiON lithium batteries
Understanding LiFePO4 Battery Temperature Range - Evlithium
What is the LiFePO4 Temperature Range? The LiFePO4 temperature range denotes the temperatures within which the battery can perform while ensuring optimal functi...
Alleen is het vreemd dat dit dan als snelkoppeling in de app staat...
/f/image/Wn0kan4sAO9FxMcWR3dzI37m.png?f=fotoalbum_large)
Meer nog, je kan dit ook inschakelen in het oplaadcentrum
[ Voor 3% gewijzigd door luvan op 06-01-2026 14:07 ]
En is dat een type 2 mode 3 laadkabel ?
[ Voor 26% gewijzigd door Erik1805 op 06-01-2026 16:32 ]
Moest vandaag boodschappen doen en mijn auto gaf de melding heel kort dat die ging verwarmen en ik heb niets in de app hierover aanstaan. Dus je kan ervanuit gaan dat je auto dat helemaal zelf regelt.luvan schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 14:02:
Bedankt voor jullie reacties.
Alleen is het vreemd dat dit dan als snelkoppeling in de app staat...
[Afbeelding]
Meer nog, je kan dit ook inschakelen in het oplaadcentrum
[Afbeelding]
Bedankt om dit even te delen.Bschnitz schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 19:39:
[...]
Moest vandaag boodschappen doen en mijn auto gaf de melding heel kort dat die ging verwarmen en ik heb niets in de app hierover aanstaan. Dus je kan ervanuit gaan dat je auto dat helemaal zelf regelt.
Heb deze melding zelf nog niet opgemerkt bij het starten van mijn B10. Mogelijks was het bij jullie nog een stuk kouder dan hier in het Gentse
-1c 🥶 en de melding was er echt maar heel kort boven in links op scherm in een grijs lettertype. Denk 2 seconden en meer niet, direct na het opstarten van het info systeem.luvan schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 21:02:
[...]
Bedankt om dit even te delen.
Heb deze melding zelf nog niet opgemerkt bij het starten van mijn B10. Mogelijks was het bij jullie nog een stuk kouder dan hier in het Gentse
Dit voorverwarmen van de accu is enkel bedoeld voor als je gaat snel laden en de buitentemperatuur is erg laag. Zo is mij duidelijk door de dealer uitgelegd. Dit zorgt er namelijk voor dat de laad snelheid nagenoeg meteen de volledige capaciteit ( ik dacht circa 170 Kwh) heeft en dus je laadtijd zo efficiënt cq. kort mogelijk is. Uiteraard tot 80 %. Want ga je verder laden tot 100 % bij een snellader, dan gaat de laadtijd weer omhoog, oftewel de auto gaat langzamer laden om de accu niet te beschadigen door te hoge laadcapaciteit bij bijna volle accu.luvan schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 10:39:
Even een vraagje van een heel andere orde.
Yes, werkt goed. Ik heb hier dacht ik al eens iets over gedeeld. Zoek effe en als ik dat niet heb gedaan zal ik uitleggen hoe of wat.Wilhelmus123 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:25:
Vraag over de dashcam. Zijn er mensen die de beelden ook opslaan op een usb flash drive/stick? Wat zijn de ervaringen?
vond ik nog een short die ik met jullie wilde delen.
YouTube: Wie klappt das Vorheizen über die App? LeapmotorB10 Test #ev
Yea niet zo doen dus.hjvanboeijen schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 16:26:
Over het voorverwarmen van het interieur onder winterse omstandigheden
vond ik nog een short die ik met jullie wilde delen.
YouTube: Wie klappt das Vorheizen über die App? LeapmotorB10 Test #ev
Airco 1x goed instellen in de auto, stand 3 met alles aan, voet, gezicht en vooruit. Vervolgens alleen in de app airco aan of uit.
Anders mag je elke keer je airco opnieuw instellen omdat de basis maar stand 2 is met maar alleen gezicht als verwarming aan.
Zowel snel verwarmen als ruit verwarmen aan de voorkant zijn geen losse instellingen maar "profiles" deze overschrijving dus elke keer alles en zetten niets terug.
Ik lees dat het goed werk, mooi! Is de 'grote update al geweest die een paar probleempjes moet gaan oplossen zoals V2L probleempjes en met een beweging een paar veiligheidssystemen stilleggen?Bschnitz schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 13:30:
[...]
Yes, werkt goed. Ik heb hier dacht ik al eens iets over gedeeld. Zoek effe en als ik dat niet heb gedaan zal ik uitleggen hoe of wat.
Nee, maar als het goed is wellicht morgen. Als NL daartussen zit.Wilhelmus123 schreef op donderdag 8 januari 2026 @ 20:38:
[...]
Ik lees dat het goed werk, mooi! Is de 'grote update al geweest die een paar probleempjes moet gaan oplossen zoals V2L probleempjes en met een beweging een paar veiligheidssystemen stilleggen?
[ Voor 68% gewijzigd door Erik1805 op 08-01-2026 21:50 ]
YouTube: Preisknaller Leapmotor B10 Winterreichweite + Ladezeit im Test. #ev
Update:jurrent schreef op maandag 5 januari 2026 @ 19:13:
[...]
Ik heb vandaag hetzelfde probleem ervaren met onze B10, helaas midden op een kruispunt op 1,5 km van huis. Leapmotor assistent gebeld, maar die vroeg wat V2L betekende… dat bood dus geen hulp. ANWB gebeld, en verder gezocht naar een oplossing.
We hebben de auto op 6-jan zelf naar de dealer gereden. Gek genoeg deed alles het de volgende ochtend weer. De dealer gaf aan dat de 12V accu problemen gaf, dat konden zij ook teruglezen in de storingen die de auto aangaf. Daarom hebben zij de 12V accu volledig ontladen en weer opgeladen.
Omdat wij de auto ook zakelijk leasen, kregen we netjes vervangend vervoer (Kia Ceed). De volgende dag konden we onze B10 weer ophalen. Sindsdien geen problemen meer gehad! Hopelijk blijft dat ook zo.
Deze nacht laadde mijn B10 op tot 100% terwijl de oplaadlimiet op 90% was ingesteld. Bij het opstarten gaf het scherm nog steeds de oplaadlimiet van 90% aan.
Het was een normale thuisoplaadbeurt AC aan gemiddeld 3,4A of 1,4Kw
Heeft nog iemand ervaring met het gegeven dat de B10 zijn oplaadlimiet niet respecteert?
Geen idee maar is toch zinloos omdat te doen. Het is een LFP accu welke het liefst 1x per week sowieso naar 100% moet voor balancing.FrankVT schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:04:
Oplaadlimiet niet gerespecteerd.
Deze nacht laadde mijn B10 op tot 100% terwijl de oplaadlimiet op 90% was ingesteld. Bij het opstarten gaf het scherm nog steeds de oplaadlimiet van 90% aan.
Het was een normale thuisoplaadbeurt AC aan gemiddeld 3,4A of 1,4Kw
Heeft nog iemand ervaring met het gegeven dat de B10 zijn oplaadlimiet niet respecteert?
Je bent dingen aan het doen voor ander type accu...
Op dit moment nog in bezit van een XC40, echt een heerlijke auto.
Zakelijk is het weer zover om een andere auto te leasen. Ik twijfel nog erg tussen een B10 of een EC40.
Qua bijtelling scheelt het ongeveer 150 euro per maand. Tijd voor iets nieuws of toch het vertrouwde van de Volvo?
Zo zijn er een aantal punten waar ik vragen over heb;
- Zijn de technische problemen van de B10 kleine kinderziektes in de software of ook hardware?
- Hoe is de actieradius nu met dit winterse weer?
- Gaat het snel laden over het algemeen nu goed?
- De stuurverwarming, is deze afdoende of stelt het niet veel voor?
- Over de audio hoor ik niet echt positieve geluiden, klopt dit?
Ik begrijp dat alles een persoonlijke voorkeur en smaak is, wellicht ben ik gewoon verwend door de luxe van de XC40.
Je vergeet +-€75 netto verlies erbij op te tellen ivm arbeidskorting verlies. Je betaald niet alleen maar bijtelling, je hebt dus ook verlies op netto korting.RayMan80 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 15:20:
Ik volg dit forum met veel interesse voor de B10.
Op dit moment nog in bezit van een XC40, echt een heerlijke auto.
Zakelijk is het weer zover om een andere auto te leasen. Ik twijfel nog erg tussen een B10 of een EC40.
Qua bijtelling scheelt het ongeveer 150 euro per maand. Tijd voor iets nieuws of toch het vertrouwde van de Volvo?
Zo zijn er een aantal punten waar ik vragen over heb;
- Zijn de technische problemen van de B10 kleine kinderziektes in de software of ook hardware?
- Hoe is de actieradius nu met dit winterse weer?
- Gaat het snel laden over het algemeen nu goed?
- De stuurverwarming, is deze afdoende of stelt het niet veel voor?
- Over de audio hoor ik niet echt positieve geluiden, klopt dit?
Ik begrijp dat alles een persoonlijke voorkeur en smaak is, wellicht ben ik gewoon verwend door de luxe van de XC40.
Om in te gaan op je vragen.
300 winter en 400 zomer.
Snelladen gaat altijd en goed en snel 20min 10-80%.
Stuur wordt goed warm.
Audio heb ik geen last van, juist afstellen helpt al. Heb ik post over gemaakt pas geleden.
Er is kans op bugs, maar die zijn zelden en niet meer dan andere EVs en worden opgelost.
Er komt binnenkort een update die voegt heel wat toe, zoals Android car en Apple Car etc.
Rij hem eens zou ik zeggen, wellicht is het niks voor je
Top dank voor je reactie. Dat klopt, jouw post met instellingen voor de audio heb ik voorbij zien komenBschnitz schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 15:34:
[...]
Je vergeet +-€75 netto verlies erbij op te tellen ivm arbeidskorting verlies. Je betaald niet alleen maar bijtelling, je hebt dus ook verlies op netto korting.
Om in te gaan op je vragen.
300 winter en 400 zomer.
Snelladen gaat altijd en goed en snel 20min 10-80%.
Stuur wordt goed warm.
Audio heb ik geen last van, juist afstellen helpt al. Heb ik post over gemaakt pas geleden.
Er is kans op bugs, maar die zijn zelden en niet meer dan andere EVs en worden opgelost.
Er komt binnenkort een update die voegt heel wat toe, zoals Android car en Apple Car etc.
Rij hem eens zou ik zeggen, wellicht is het niks voor jeXC40 is trouwens een goede auto!
Dat arbeidskorting verlies is mij nog niet geheel duidelijk, dat ga ik even uitzoeken. Ik zie bij de leasemaatschappij gewoon de netto kosten van de bijtelling per maand en dat scheelde netto 150.
Ik heb vlak voor de kerst een rondje in een B10 mogen maken. Echter als bijrijder met een gebroken been
Ik moet zeggen dat hij mij aangenaam heeft verrast, zeker in deze prijsklasse.
Donker, ben bang dat je op een gegeven moment vegen van bijvoorbeeld jeans gaat zien.Mr.C4 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:40:
Wat vinden jullie fijner, lichtgrijs interieur of donker?
Ik kom zelf af van een andere Volvo (V60) en krijg mij B10 de 23ste. Ik ben zeer verrast door de B10RayMan80 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:41:
[...]
Top dank voor je reactie. Dat klopt, jouw post met instellingen voor de audio heb ik voorbij zien komen![]()
Dat arbeidskorting verlies is mij nog niet geheel duidelijk, dat ga ik even uitzoeken. Ik zie bij de leasemaatschappij gewoon de netto kosten van de bijtelling per maand en dat scheelde netto 150.
Ik heb vlak voor de kerst een rondje in een B10 mogen maken. Echter als bijrijder met een gebroken been![]()
Voor wat die kost is die ruim 10K te goedkoop.RayMan80 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:41:
[...]
Top dank voor je reactie. Dat klopt, jouw post met instellingen voor de audio heb ik voorbij zien komen![]()
Ik heb vlak voor de kerst een rondje in een B10 mogen maken. Echter als bijrijder met een gebroken been![]()
https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html
= Minder heffings korting + bijtelling zijn je echte netto kosten!
Ohh gaaf! Ik weet het, ik had hiervoor een V40. Echt heerlijke auto's die VolvoErik1805 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 16:52:
[...]
Ik kom zelf af van een andere Volvo (V60) en krijg mij B10 de 23ste. Ik ben zeer verrast door de B10
Nog een paar dagen wachten dus! Altijd leuk en nieuwe auto.
Ja bedankt man, ik heb het net ook op die site nagerekend inderdaad. Komt nog wat bij dus!Bschnitz schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 17:05:
[...]
Voor wat die kost is die ruim 10K te goedkoop.
https://www.berekenhet.nl...ing-auto-van-de-zaak.html
= Minder heffings korting + bijtelling zijn je echte netto kosten!
Np, zo heb ik 6 jaar lang €125 meer per maand betaald dan gedacht 💸.RayMan80 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 17:21:
[...]
Ja bedankt man, ik heb het net ook op die site nagerekend inderdaad. Komt nog wat bij dus!
Nooit meer zakelijke lease voor mij, dat icm geen kilometervergoeding 💸.
Uiteindelijk betaal je voor de auto om naar werk te gaan terwijl andere geld krijgen.
Kan je nog beter private lease doen, dan krijg je en kilometervergoeding en geen bijtelling en geen extra aftrek korting 💰
Over het algemeen is de bijtelling en netto kosten vele malen lager dan wat een eigen auto kost. Er zijn zeer weinig auto's die je voor de 24c de km kan rijden.Bschnitz schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 17:29:
[...]
Np, zo heb ik 6 jaar lang €125 meer per maand betaald dan gedacht 💸.
Uiteindelijk betaal je voor de auto om naar werk te gaan terwijl andere geld krijgen.
Kan je nog beter private lease doen, dan krijg je en kilometervergoeding en geen bijtelling en geen extra aftrek korting 💰
Je wordt niet verplicht tot privé rijden en bijtelling betalen toch?
Ik heb mijn Volvo ingeleverd vanwege de bijtelling in de lease. Ik krijg nu een mobiliteits budget en koop de b10 privé. Win winTorched schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 18:28:
[...]
Over het algemeen is de bijtelling en netto kosten vele malen lager dan wat een eigen auto kost. Er zijn zeer weinig auto's die je voor de 24c de km kan rijden.
September in de winkel dus ik verwacht na april meer info, eerst de B05RayMan80 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 18:18:
[...]
Ja ik volg deze ook, helaas is levertijd nog onbekend. Voor mij te laat denk ik om te bestellen.
Power to the beat.
Niet mijn smaak. Iets te vriool, vooral de achterlichten.
Vandaag gebeld met de dealer wat de stand van zaken is (auto staat sinds vrijdag 02/01 bij de dealer). Blijkt dat het technisch platform van Leapmotor afgelopen woensdag een OTA update heeft ingeschoten. Echter dit heeft niet het gewenste resultaat gehad. Probleem is er dus nog.
Men gaat er volgende week mee verder. Tot die tijd nog altijd een EV-leenauto op kosten van Stellantis.
Wordt vervolgd.....
Dat is eigenlijk wel heel slecht dat het zo lang moet durenstreets66 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 19:06:
Even een update over het V2L probleem bij mijn B10 :
Vandaag gebeld met de dealer wat de stand van zaken is (auto staat sinds vrijdag 02/01 bij de dealer). Blijkt dat het technisch platform van Leapmotor afgelopen woensdag een OTA update heeft ingeschoten. Echter dit heeft niet het gewenste resultaat gehad. Probleem is er dus nog.
Men gaat er volgende week mee verder. Tot die tijd nog altijd een EV-leenauto op kosten van Stellantis.
Wordt vervolgd.....
Bij van vliet in Gouda besteld!
Oh dat is lang. Ze zijn overal wel op voorraad toch?zevenhuis010 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 19:14:
Ik zit sinds eind oktober te wachten. Verwacht hem deze maand. Sta echt te popelen!
Bij van vliet in Gouda besteld!
Laat maar. Was in de war met de modellen 🙈zevenhuis010 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 19:29:
Ik heb de prolife max genomen. Die zijn niet op voorraad. De design is denk ik wel gelijk leverbaar. De boot is er bijna ;-)
[ Voor 20% gewijzigd door Erik1805 op 09-01-2026 19:47 ]
[ Voor 3% gewijzigd door zevenhuis010 op 09-01-2026 19:44 ]
Same. 10% netto loon verschil....Erik1805 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 18:33:
[...]
Ik heb mijn Volvo ingeleverd vanwege de bijtelling in de lease. Ik krijg nu een mobiliteits budget en koop de b10 privé. Win win
Dat is niet perse waar, benzine wellicht. Maar elektrisch niet.Torched schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 18:28:
[...]
Over het algemeen is de bijtelling en netto kosten vele malen lager dan wat een eigen auto kost. Er zijn zeer weinig auto's die je voor de 24c de km kan rijden.
Als je minder dan 15K rijd per jaar en bijna alleen voor werk zoals heel veel mensen is dat dus niet zo.
Je moet prive best wel veel gebruik willen maken van een auto als het moet lonen.
Als je gebruik kan maken van een mobiliteitsbudget kom je zomaar €300-500 netto per maand goedkooper uit!
Na 3 jaar is het vaak al puur winst, terwijl je een zakelijke leaseauto vaak 5 jaar moet rijden.
Zelfs met een private lease B10 zou je al snel €200/300 per maand extra netto overhouden.
Ja tov je mobiliteits budget. Maar die vergoeding is dan meer als de 24 cent de km. Als ik deze zo doorreken kom ik op zo'n 25 tot 28 cent de km en dan ben ik voorzichtig met onderhoud. En duur met electra (30 cent de kwh)Bschnitz schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 23:03:
[...]
Dat is niet perse waar, benzine wellicht. Maar elektrisch niet.
Als je minder dan 15K rijd per jaar en bijna alleen voor werk zoals heel veel mensen is dat dus niet zo.
Je moet prive best wel veel gebruik willen maken van een auto als het moet lonen.
Als je gebruik kan maken van een mobiliteitsbudget kom je zomaar €300-500 netto per maand goedkooper uit!
Na 3 jaar is het vaak al puur winst, terwijl je een zakelijke leaseauto vaak 5 jaar moet rijden.
Zelfs met een private lease B10 zou je al snel €200/300 per maand extra netto overhouden.
Wat voor onderhoud? Er is bijna geen onderhoud voor elektrische autos, sowieso niet de eerste 5 jaar.Torched schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 08:50:
[...]
Ja tov je mobiliteits budget. Maar die vergoeding is dan meer als de 24 cent de km. Als ik deze zo doorreken kom ik op zo'n 25 tot 28 cent de km en dan ben ik voorzichtig met onderhoud. En duur met electra (30 cent de kwh)
Stroom is hooguit 21c en geen 30c, je laad grotendeels immers thuis.
Duurste is de verzekering.... Maar als je een paar jaar opgebouwd heb valt dat ook mee...
Die vergoeding mag binnen je mobiliteitsbudget netto uitgerekend worden, dus stel je krijgt €800 bruto dan zou dat zomaar €500 netto kunnen worden.
Bijvoorbeeld, wij rijden maar 5K km per jaar prive, en 10-15K km voor de zaak.
Dat was echt niet meer goed te praten.
Hangt ervan af welke je pakt. Wij hebben de 2 ster genomen, daar zit 3 jaar nieuwwaarde op en anwb en vervangend vervoer.Erik1805 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 10:47:
Ik heb diverse verzekeringen bekeken maar die van stellantis is wel prijzig.
Maar dat hoef je natuurlijk niet allemaal te doen
Ohra was dacht ik best goed te doen....
Centraal Beheer ook erg goed qua voorwaarden. En kost met de schadevrije jaren 65 euro per maand. Ook 3 jaar nieuwwaarde en vervangend vervoer.Bschnitz schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 11:05:
[...]
Hangt ervan af welke je pakt. Wij hebben de 2 ster genomen, daar zit 3 jaar nieuwwaarde op en anwb en vervangend vervoer.
Maar dat hoef je natuurlijk niet allemaal te doen
Ohra was dacht ik best goed te doen....
Dan heb jij heel veel schadevrije jaren, dat is het verschilErik1805 schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 11:18:
[...]
Centraal Beheer ook erg goed qua voorwaarden. En kost met de schadevrije jaren 65 euro per maand. Ook 3 jaar nieuwwaarde en vervangend vervoer.
Wij betalen het dubbele ivm geen schadevrij jaren, kreeg ik niet mee helaas. Stellantis was wel zo lief om ons 2 jaar te geven.
€65 was voor ons WA 😅
Ja heb 14 schadevrije jaren 😅 maar bij stellantis betaal ik dan 80 euro. Wel een verschilBschnitz schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 11:28:
[...]
Dan heb jij heel veel schadevrije jaren, dat is het verschil
Wij betalen het dubbele ivm geen schadevrij jaren, kreeg ik niet mee helaas. Stellantis was wel zo lief om ons 2 jaar te geven.
€65 was voor ons WA 😅
[ Voor 7% gewijzigd door Erik1805 op 10-01-2026 11:33 ]
Dan is het echt inderdaad een heel ander verhaal, blijkbaar had mijn bedrijf een verzekering die staat op de naam van het bedrijf zelf en dan kan je de jaren niet meenemen. 🙃 14 jaar weg die ik blijkbaar nooit had opgebouwd 😑.
Ik vind het best lastig kiezen. Twijfel tussen de witte of de galaxy zilver.
Ik krijg over 2 weken de zwarteRayMan80 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:09:
Welke kleuren hebben jullie in bezit met de B10?
Blauwe hier, vond die silver en die witte idd ook wel leuk maar levertijden waren me te lang.RayMan80 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:09:
Ja die wilde ik eigenlijk ook maar zwart is heftig met vuil en krassen...
Ik denk dat ik helemaal gek word elke dag haha.
Oh meen je niet, ik dacht dat juist de blauwe langer duurde.Bschnitz schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:25:
[...]
Blauwe hier, vond die silver en die witte idd ook wel leuk maar levertijden waren me te lang.
Wat waren de levertijden van de witte en silver?
Ik vind zwart er chique uit zien. En het is voor mij een gebruiksvoorwerp dus krassen zullen onvermijdelijk zijn 😅RayMan80 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:40:
[...]
Ja die wilde ik eigenlijk ook maar zwart is heftig met vuil en krassen...
Ik denk dat ik helemaal gek word elke dag haha.
Maanden voor mij, maar ja in rij er al best lang mee nu, maar er waren nog maar 5 blauwe toen, dus ja dat klopt. Wit en silver stond op de planning voor februari en zo lang kon ik niet wachten.RayMan80 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:41:
[...]
Oh meen je niet, ik dacht dat juist de blauwe langer duurde.
Wat waren de levertijden van de witte en silver?
Zit nu bijna tegen 3000km aan....
Klopt helemaal dat vind ik ook maar ik ben niet een echte poetser maar meer eentje door de wasstraat.Erik1805 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:48:
[...]
Ik vind zwart er chique uit zien. En het is voor mij een gebruiksvoorwerp dus krassen zullen onvermijdelijk zijn 😅
Ja ik moet hem voor mei hebben om in te ruilen.Bschnitz schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:48:
[...]
Maanden voor mij, maar ja in rij er al best lang mee nu, maar er waren nog maar 5 blauwe toen, dus ja dat klopt. Wit en silver stond op de planning voor februari en zo lang kon ik niet wachten.
Zit nu bijna tegen 3000km aan....
Maar gaaf al maanden ervaring dus met een B10, nog tegen dingen aangelopen of totaal geen problemen?
Ik zie steeds berichten voorbij komen van wegslepen door die V2L error.
[ Voor 6% gewijzigd door RayMan80 op 12-01-2026 18:58 ]
Geen issues gehad, alleen effe wennen hoe of wat.RayMan80 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:57:
[...]
Klopt helemaal dat vind ik ook maar ik ben niet een echte poetser maar meer eentje door de wasstraat.![]()
[...]
Ja ik moet hem voor mei hebben om in te ruilen.
Maar gaaf al maanden ervaring dus met een B10, nog tegen dingen aangelopen of totaal geen problemen?
Zal morgen effe foto maken en uitleggen hoe je de airco juist moet gebruiken.
Komen allemaal videos langs die zeggen dat de auto niet warm wordt etc. allemaal onzin. Snappen gewoon niet hoe deze auto werkt....
Ik zit met 22c met -5 in de auto zonder issues.
V2L zie je links en rechts wel voorbij komen. Hoop dat ze met een update dit fixen. Want anders is het een soort Russische rouletteRayMan80 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:57:
[...]
Klopt helemaal dat vind ik ook maar ik ben niet een echte poetser maar meer eentje door de wasstraat.![]()
[...]
Ja ik moet hem voor mei hebben om in te ruilen.
Ja daarom twijfelde ik ook maar ik ga vanuit dat in mei alle kleine bugs eruit moeten zijn, ook al heeft schijnbaar er maar een aantal last van.Erik1805 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:16:
[...]
V2L zie je links en rechts wel voorbij komen. Hoop dat ze met een update dit fixen. Want anders is het een soort Russische roulette
Maar die update moet er komen want er zijn mensen die al sinds eind december op die nieuwe OTA versie zitten te wachten.
Ik hoop toch eerder dan mei 😬. V2L uitschakelen lijkt mij een goede optieRayMan80 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:40:
[...]
Ja daarom twijfelde ik ook maar ik ga vanuit dat in mei alle kleine bugs eruit moeten zijn, ook al heeft schijnbaar er maar een aantal last van.
Maar die update moet er komen want er zijn mensen die al sinds eind december op die nieuwe OTA versie zitten te wachten.
Yea, had hem ook al verwacht zowel als Malaysia als in Australië is die zelfs aangekondigd. Dus kan echt niet meer lang zijn ....RayMan80 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:40:
[...]
Ja daarom twijfelde ik ook maar ik ga vanuit dat in mei alle kleine bugs eruit moeten zijn, ook al heeft schijnbaar er maar een aantal last van.
Hahaha ja dat snap ik want als je al in bezit bent van een B10 zoals Bschnitz kan ik mij voorstellen dat hetErik1805 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 20:45:
[...]
Ik hoop toch eerder dan mei 😬. V2L uitschakelen lijkt mij een goede optie
prettiger rijd als je weet dat die bug eruit is.
Ik heb een paarse zoemende bijRayMan80 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 18:09:
Dit lukt niet altijd. Rij zelf tussen de 48 en 60.000 km per jaar probeer dan maar eens private lease te doen..Bschnitz schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 17:29:
[...]
Np, zo heb ik 6 jaar lang €125 meer per maand betaald dan gedacht 💸.
PV: Panasonic HIT Kuro/SolarEdge HD Wave 4.225 kWp verdeeld over 2600 Zuid Oost en 1625 Noord West
Ja maar wat is zakelijk en wat is prive. Gaat om te verhouding natuurlijk.rjhilbrink schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 14:46:
[...]
Dit lukt niet altijd. Rij zelf tussen de 48 en 60.000 km per jaar probeer dan maar eens private lease te doen..
Gebruik nooit de snel opwarmen menus in de auto of in de app! Die zetten al je airco instellingen weer op fabrieksinstellingen nadat ze klaar zijn = arschkalt en je ramen beslaan weer.
Airco aan of uit, sneller of rustiger, warmer of kouder = OK.
Veilige functies:
Spiegel verwarmen, stuur verwarmen en achterruitverwarming en natuurlijk stoel verwarmen en koeling.
Juiste instellingen voor airco: 18-20c zomer en 22-24 winter icm stand 3.
Wil je bijvoorbeeld wel heel snel ontdooien, zet hem zelf effe op stand 6 ofzo in de auto of via de app.
Soms start de auto zonder airco aan, dan hoef je alleen op de airco icoon te drukken zodat die weer groen is en alles blijft goed.
Let dus op dat de eerste 4 groen zijn, anders staat er bijvoorbeeld alleen gezicht aan, dan is het koud.
:strip_exif()/f/image/34l1tZyyYN079O2cFFTROQnD.jpg?f=fotoalbum_large)
ECO = waardeloos. 1 week getest maar kan net zo goed weg, dan doet de airco niet meer wat die moet doen en is dus zinloos.
[ Voor 4% gewijzigd door Bschnitz op 13-01-2026 17:27 ]
Top dankjewel Bschnitz, ik sla deze op en over 5 maanden zal ik het gaan gebruiken.Bschnitz schreef op dinsdag 13 januari 2026 @ 16:34:
Airco B10 tips!
Gebruik nooit de snel opwarmen menus in de auto of in de app! Die zetten al je airco instellingen weer op fabrieksinstellingen nadat ze klaar zijn = arschkalt en je ramen beslaan weer.
Airco aan of uit, sneller of rustiger, warmer of kouder = OK.
Veilige functies:
Spiegel verwarmen, stuur verwarmen en achterruitverwarming en natuurlijk stoel verwarmen en koeling.
Juiste instellingen voor airco: 18-20c zomer en 22-24 winter icm stand 3.
Wil je bijvoorbeeld wel heel snel ontdooien, zet hem zelf effe op stand 6 ofzo in de auto of via de app.
Soms start de auto zonder airco aan, dan hoef je alleen op de airco icoon te drukken zodat die weer groen is en alles blijft goed.
[Afbeelding]
ECO = waardeloos. 1 week getest maar kan net zo goed weg, dan doet de airco niet meer wat die moet doen en is dus zinloos.
Dit is mij tijdje geleden verteld door dealer in Rotterdam . Dit omdat de trekhaak die ze nu bieden tot 60kg gaat en dat te weinig is voor 2 elec. fietsen.
:strip_exif()/f/image/00xiiFw2JfbWq9A4KYpxcsDz.jpg?f=fotoalbum_large)