Het grote LEAPMOTOR B10 & B05 topic

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste
Acties:

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

@rscha gefeliciteerd en ik onderschrijf jouw eerste twee punten volkomen. Gelukkig maakt de rest van de auto heel erg veel goed. Aan punt drie heb ik geen gemis.

EV: Leapmotor B10 67,1kWh 2026

• kaletax
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:15
Melfice schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 18:51:
Ik ben weer ongeduldig, dus negeer me gerust.

Maar hoe lang moet het duren voordat een auto van Antwerpen naar Hengelo wordt verscheept!?
Ik bedoel, het is een rit van 2:30u!

En dan een weekje rijklaar maken.
Easy-peasy, lemon squeezy!

Meh.
Ongeduldig! Melfice wil zijn B05! Graag voordat de vakantie voorbij is.
Op 23 juli aangekomen in Antwerpen. Aflevering is op 26 augustus en vandaag is het kenteken aangevraagd en gekregen. Dus nog even🥴🥴

• kaletax
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:15
Leapmotor niet verzekeren bij Unive

Lees het stukje op rtl.nl

Bij Unive kan je niet meer een leapmotor verzekering afsluiten.

Volgens Unive zit er geen organisatie achter leapmotor?? Of is stellantis niet groot genoeg. Of begrijp ik het verkeerd.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:07
kaletax schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:34:
Leapmotor niet verzekeren bij Unive

Lees het stukje op rtl.nl

Bij Unive kan je niet meer een leapmotor verzekering afsluiten.

Volgens Unive zit er geen organisatie achter leapmotor?? Of is stellantis niet groot genoeg. Of begrijp ik het verkeerd.
Unive moet gewoon niet zo janken. Via stellantis verzeker je hem gewoon bij bovemij wat gewoon BOVAG is.

Bovendien zijn juist bij Leapmotor onderhoud en onderdelen afgesproken 🤣

Echt weer zo een stukje van "kijk uit" Chineese autos zijn er maar een paar goed van. 🥲

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• JosvdD
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 18:50
Wow! Goed dat dat hier gemeld word. Ik was vrolijk in de veronderstelling dat ik straks even alleen maar een verzekeringswijziging moest melden aan Unive. Nu dus snel naar een andere verzekering gezocht. Zo te zien gaat het Unigarant worden. Suf van Unive, zeg! Raken dus een klant kwijt

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:00
Zijn wel veel merken van het Stellantis concern welke niet verzekerd kunnen worden.
Zou je niet verwachten dat ze het onderdelen stuk niet op orde hebben.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | WeHeat Flint All-electric | 4.880wp zonnepanelen

• Melfice
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 22:47
Met een beetje geluk wordt deze lijst later aangepast.
Vooral Leapmotor, dat gebacked wordt door Stellantis en binnenkort (wat "binnenkort" dan ook moge betekenen in de context van fabriek-bouw) een Europese fabriek opzet, zal uitgebreide ondersteuning moeten krijgen.

Toch?

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:14
rscha schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:56:
2. de richtingaanwijzer is irritant. Ik heb al in veel auto's gereden en dit is de eerste waar de handel niet in de goede richting blijft staan. Dat wordt wel wennen met uitzetten van de richtingaanwijzer in de situaties waar hij het niet automatisch doet
Dat heeft mijn huidige astra (H) ook en vind ik ideaal. Het is even wennen, maar als je er aan gewend bent is het prima, is mijn ervaring.

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:14
JosvdD schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 18:47:
Wow! Goed dat dat hier gemeld word. Ik was vrolijk in de veronderstelling dat ik straks even alleen maar een verzekeringswijziging moest melden aan Unive. Nu dus snel naar een andere verzekering gezocht. Zo te zien gaat het Unigarant worden. Suf van Unive, zeg! Raken dus een klant kwijt
Ik kwam uit bij klaverblad (n.a.v. anderen in dit topic die hem daar verzekerd hebben). Voorwaarden tegenover de maand premie de gunstigste die ik gevonden had.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:50
Ik heb gewoon via Independer op kenteken gezocht en dat was gewoon verzekerbaar bij een legio aan verzekeraars. Ik heb ASR genomen. Ingang 20 augustus. Ik heb gewoon een groene kaart gekregen, dus het lijkt me dat ik hem gewoon kan verzekeren?

• Nice Monkey
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 22:47
rscha schreef op dinsdag 18 augustus 2026 @ 16:56:
Ik heb vandaag (mede door al jullie berichten in dit topic) de knoop doorgehakt, mijn volgende leaseauto wordt een B10 in het paars. Nu maar hopen dat hij nog dit jaar geleverd kan worden ivm de bijtelling. Het zal in elk geval wel een snellere levering zijn dan mijn record (ruim 16 maanden voor mijn Ford Puma in 1998, en bij aflevering was het toen ook nog niet de kleur die ik besteld had...).

Bij het proefrijden heb ik wel een paar duidelijke minpunten gezien, hebben andere daar hetzelfde gevoel bij:
1. best veel ingrepen van systemen terwijl er niets aan de hand was, vooral in wat onoverzichtelijke stads-situaties (ofwel: knop op het stuur zal gebruikt worden om dingen uit te gaan zetten)
2. de richtingaanwijzer is irritant. Ik heb al in veel auto's gereden en dit is de eerste waar de handel niet in de goede richting blijft staan. Dat wordt wel wennen met uitzetten van de richtingaanwijzer in de situaties waar hij het niet automatisch doet
3. Er is geen speed limiter. Dat is voor mij bijna een breekpunt geworden. Ik rijd nu echt 99.9% van de tijd op de limiter. Gewoon zien wat de maximum snelheid is, de limiter instellen daarop (of een paar km er boven) en lekker rijden zonder dat je op je snelheid hoeft te letten. Ik heb in een stuk of 10 auto's gereden in deze periode en behalve de B10 hadden ze dit allemaal.

Verder vond ik het in de korte proefritjes echt een heerlijk rijdende auto. Hopelijk bevalt hij ook in de praktijk.
Inderdaad er zijn wat puntjes van aandacht. Ik los 3 vaak op door heel veel ACC te gebruiken. Gewoon maximum snelheid instellen en automatisch achter de voorligger blijven., dat werkt prima. Steeds vaker nog met LCC ook wat nummer 1 weer oplost. Voor 2 heb ik niets helaas.

Hopelijk brengt de nieuwe Firmware nog verbeteringen voor 1 en 2.
Pagina: 1 ... 30 31 Laatste