Het grote Leapmotor B10 & B05 topic

Pagina: 1 ... 30 ... 38 Laatste
Acties:

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:30
Muzzy schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 09:49:
[...]

Ik ga zakelijk leasen, dan scheelt het 50 euro per maand. Dat is zo een 10%.
Ik heb een paar maanden geleden de keus gemaakt en mij viel toen op dat de totale privekosten voor een leaserijder over 5 jaar vrijwel hetzelfde zijn als de fiscale waarde van een auto. Daarbij ook uitbetaling leasebudget meegenomen als kosten om afweging met priveauto te kunnen maken. Als de bijtelling naar 22 procent gaat dan stap ik over naar privé.

• Nice Monkey
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 25-09 08:44
Ha een firmware update. Eens kijken of de REEV functionaliteit dan echt geheel gelijk wordt aan die van de gewone B10. Ik mis bv "One Pedal Drive" als keuze.

Voor de rest is het een forse release van vooral verbeteringen met ook wat onverwachte extra features die alsnog van de C10 overwaaien. Belangrijk hier de persoonlijke instellingen per chauffeur inclusief stoelposities.

Augustus is het nu al dus dat gaat niet zo heel lang meer duren zelfs als het iets later wordt. :)

De deurrubbers voordeuren zijn binnen en inmiddels gemonteerd. Passen prima en ook heel eenvoudig te plaatsen (met L/R indicatie) . Sluit daarna zeker heel mooi, eerste indruk is positief, hoor nagenoeg niets meer komende van de portieren. Op hogere snelheden (100-130) en met echt zijwind ervaringen moeten nog komen. Zag trouwens dat het 2027 B10 model deze rubbers standaard heeft meegekregen!!!

[ Voor 37% gewijzigd door Nice Monkey op 07-08-2026 18:10 ]

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:45
hmmm...ik hoop vooral dat de acc en lcc een grote update krijgen. En hopelijk een sentry modus.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:13
Download de auto de update trouwens over 4g of moet hij daarvoor in verbinding staan met een wifi netwerk? (Hotspot ofzo)

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
FrankoNL schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 11:27:
Download de auto de update trouwens over 4g of moet hij daarvoor in verbinding staan met een wifi netwerk? (Hotspot ofzo)
4G/5G voor het ontvangen van updatemeldingen maar een wifi-verbinding (zoals een thuisnetwerk of de hotspot van een mobiele telefoon) is vereist om de update te downloaden en te installeren.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 10 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• kaletax
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 16:45
Ook hier wachten wij op de aflevering van de Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh in Tundra Grey en Shadow Grey Eco-Leather interieur. besteld op 26 juni bij Broekhuis in Zwolle. Aangekomen op 23 juli in Antwerpen ondertussen onderweg naar Zwolle en aflevering binnen twee weken.?? De All season banden worden voor aflevering geplaats door Broekhuis. .Dit is een privé aankoop. kom van een Mercedes EQB 250 First Edition.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:06
kaletax schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:09:
Ook hier wachten wij op de aflevering van de Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh in Tundra Grey en Shadow Grey Eco-Leather interieur. besteld op 26 juni bij Broekhuis in Zwolle. Aangekomen op 23 juli in Antwerpen ondertussen onderweg naar Zwolle en aflevering binnen twee weken.?? De All season banden worden voor aflevering geplaats door Broekhuis. .Dit is een privé aankoop. kom van een Mercedes EQB 250 First Edition.
Dat gaat wel effe wennen worden, hoe duur was die Mercedes toen?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Erwtje59
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 21-09 17:01
Ik heb dezelfde besteld bij Nefkens in Utrecht begin juni en zou ook eind augustus afgeleverd worden.
Ik heb alleen het Light Grey interieur.
Ik heb hem op PL en als ik nu die berekening maak op de site is die ineens fors duurder geworden.
Als het goed is komt de mijne met Hankook Ion banden. Omdat ik er ook een paar keer mee naar de wintersport zal gaan heb ik de winterbanden optie erbij besteld. Voor dat geld koop ik zelf geen goede 4 winterbanden plus de kosten van het wisselen.

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Welk merk en type all season banden worden eronder gezet?

• PlasmatronNL
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-09 14:07
De Leapmotor B10 2027 editie

[ Voor 15% gewijzigd door PlasmatronNL op 07-08-2026 16:30 ]

• Nice Monkey
Die nieuwe stoelen zijn zeker wel leuk. De achter ruitenwisser mis ik niet echt, gebruik altijd die prima erg grote en tevens verkleinende buitenspiegels en voor achteruit rijden de camera. Ik zie trouwens hier niet dat veel grotere scherm zoals aangekondigd. Wel die extra voorportier rubbers, die er bij mij nu dus ook opzitten.

[ Voor 13% gewijzigd door Nice Monkey op 07-08-2026 18:13 ]

• kaletax
Mr.C4 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 16:04:
[...]

Welk merk en type all season banden worden eronder gezet?
Nog geen mededelingen over ontvangen. Wel €866 op de bon

• kaletax
Bschnitz schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:28:
[...]

Dat gaat wel effe wennen worden, hoe duur was die Mercedes toen?
Duur heel duur. €73000 nu na 70000 km en 98% batterij ingeruild voor €29000. Het van mij niet gehoeven. Maar mijn vrouw wilde er niet in rijden te groot volgens haar.

• Bschnitz
kaletax schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:55:
[...]

Duur heel duur. €73000 nu na 70000 km en 98% batterij ingeruild voor €29000. Het van mij niet gehoeven. Maar mijn vrouw wilde er niet in rijden te groot volgens haar.
Ben echt benieuwd naar je beleving. Dit is een van de weinige autos die ik namelijk als "echt" beter zie.

Niet hetzelfde als "waarde" want zoals je zelf zegt is die gewoon te duur. Je koopt 2 B10 ervoor en dat is het verschil niet waard.

Als ik het een cijfer zou moeten geven, ben je nu van een 9 naar een 8 gegaan. Dus ben benieuwd wat jij straks gaat zeggen! 🙏

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• NeOpHyTe-NL
  • Laatst online: 24-09 11:23
Gisteren een proefrit gemaakt in de B05 ProMax Design. Volgens mij de versie waar echt iedereen voor gaat. (Ook van de B10) Mijn interesse gaat eigenlijk veel meer uit naar de absolute basis, dus de B05 Pro Life. Dit omdat ik oorspronkelijk keek naar tweedehands in budget 20-25k. (Liever richting de 20k) De B05 in de basis uitvoering komt dus akelig dichtbij mijn beoogde tweedehands budget, maar dan voor een nieuwe auto...

Over de B05 zelf; Oprecht een leuk ding. Interieur was beter dan ik had verwacht. De software kan echt nog wel wat rondjes updates gebruiken is mijn ervaring. Zo dacht de auto meermaals dat ik als bestuurder mijn gordel niet om had... (Had ik uiteraard wel, maar ik had een grijs colbert en zwart T-shirt aan; misschien zag de camera mijn gordel niet?) Ook de hier reeds benoemde active lane assist die na 30sec-2min steeds opnieuw aanging na het handmatig uitzetten. En het connecten met Android Auto verliep niet bepaald soepel; maar dit kan ook gewenning zijn.

Mijn alternatief was de Kona Electric. Voor ~24k tweedehands heb je de range van de ProMax, maar daar houdt het ook bij op. Is er eigenlijk nog een reden om wél tweedehands te kijken in het 20-25k segment? (Ik wil echt 400km wltp als ondergrens.)

Beginning to realize the power...

• kaletax
Vanochtend even naar Broekhuis dealer in Zwolle geweest. Gewoon om te vragen waar de auto zich bevindt. Deze heeft nu "status 03" dat betekent "wacht op transport" betekent ook dat de auto succesvol is gelost in de haven, is vrijgegeven voor de Nederlandse markt en is ingepland voor de autotransporter naar zwolle. Verkopen melde ook dat er 140 leapmotor's naar zwolle komen. En even off topic. De nieuwe B03X staat in de showroom in metallic Groen. Ook een heeel leuk autootje.

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

met twee maten

Van de week ook nu officieel de B10 Design Pro Max besteld. Ik zou het rond November in ontvangst moeten nemen.

Kan oprecht niet wachten. Eerste nieuwe auto in 8 jaar.

Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws

• Veendammer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:28
NeOpHyTe-NL schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 10:27:

Mijn alternatief was de Kona Electric. Voor ~24k tweedehands heb je de range van de ProMax, maar daar houdt het ook bij op. Is er eigenlijk nog een reden om wél tweedehands te kijken in het 20-25k segment? (Ik wil echt 400km wltp als ondergrens.)
Ik kom van een Kona Electric model 2023, dus het voorlaatste model. Die had best wel minpunten. Reed wel zuinig maar hier ook nukken met de ACC gehad zoals al heel ruim van tevoren afremmen op de snelweg of bij afslaand verkeer, de infotainment verlichting niet handmatig op dag of nacht te zetten maar blijft op automatisch staan waardoor het beeld flikkert overdag van dag naar nacht wat zwaar irritant is, en een beroerde snellader met max 75KwH als je geluk hebt maar meestal rond de 55. Vlak voor inleveren (lease) ging de verwarming stuk. Dan is de leapmotor wel een heel stuk beter, zeker met snelladen. Heb zelf de B10 en die tipt met regelmaat 175kWh of ietsje sneller aan als ik snellaad (wat ik niet vaak doe maar heel handig op vakantiereizen).

• Nice Monkey
Bschnitz schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 14:19:
[...]

Die staat al op zun minimaal. Kan niet minder. Ergens op het stuur links uit mijn hoofd, maar hij kan dus alleen nog verder.
Volgens mij niet. Gaat met het linker scrolwiel naar links voor minder en naar rechts voor meer. Standaard is 2 balkjes en kan naar 1 of 3 maar de verschillen zijn (te) klein in mijn beleving.

De afstand is wel intelligent en dus snelheidsafhankelijk. Ach veiligheid voor alles zullen we maar zeggen en kan er prima mee leven. Voor normaal inhalen wel af en aanzetten nodig wat ik dus irritanter vind. Eens kijken wat de aankomende update hier brengt, staat wel op de lijst van verbeterpunten.

[ Voor 19% gewijzigd door Nice Monkey op 09-08-2026 12:29 ]

• Revpolen
  • Registratie: April 2025
  • Laatst online: 23-08 13:38
ben alvast prijzen van verzekering aan vergelijken voor als deze maand? mijn b10 word geleverd moest even een kenteken hebben dus ik check autotrack. zie dat de pro max nu overal 34k is? ( duurder geworden?)

• menno30111975
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 26-09 19:15
Revpolen schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 16:18:
ben alvast prijzen van verzekering aan vergelijken voor als deze maand? mijn b10 word geleverd moest even een kenteken hebben dus ik check autotrack. zie dat de pro max nu overal 34k is? ( duurder geworden?)
Ik vroeg het van de week al in een post. Was mij ook al opgevallen

• NeOpHyTe-NL
  • Laatst online: 24-09 11:23
Veendammer schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 10:03:
Ik kom van een Kona Electric model 2023, dus het voorlaatste model. Die had best wel minpunten. Reed wel zuinig maar hier ook nukken met de ACC gehad zoals al heel ruim van tevoren afremmen op de snelweg of bij afslaand verkeer, de infotainment verlichting niet handmatig op dag of nacht te zetten maar blijft op automatisch staan waardoor het beeld flikkert overdag van dag naar nacht wat zwaar irritant is, en een beroerde snellader met max 75KwH als je geluk hebt maar meestal rond de 55. Vlak voor inleveren (lease) ging de verwarming stuk. Dan is de leapmotor wel een heel stuk beter, zeker met snelladen. Heb zelf de B10 en die tipt met regelmaat 175kWh of ietsje sneller aan als ik snellaad (wat ik niet vaak doe maar heel handig op vakantiereizen).
Hey thanks voor de info! Snelladen is voor mij niet zo belangrijk aangezien ik 99% van de tijd thuis zou laden op de oprit. Het is natuurlijk een Leapmotor topic, maar ben wel benieuwd hoe de B10 verder voelt t.o.v. de Kona. Dus buiten het snelladen. :) Mag ook via PM!

Beginning to realize the power...

• Nice Monkey
Mijn navigatie werkte maar deels deze week. Kon geen geluid daarbij meer activeren: Gaf dan de cryptische foutboodschap "wisselen, probeer het later nog eens". Ook de 4G werkte niet, dus geen aanpassingen bij omleidingen en files. Kreeg daar de boodschap "internet verbinding is zeer slecht, overgeschakeld naar lokale kaarten". Beide fouten hielden uren aan:

- Eerst een Clean van de Cache gedaan wat niets hielp.

- Uiteindelijk maar besloten een volledige factory reset uit te voeren. Dat hielp dus wel, want alles werkte toen meteen weer normaal. Gelukkig hoef je de registratie van de auto bij Leapmotor niet opnieuw te doen. Al het andere aan instellingen wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Nice Monkey op 11-08-2026 18:16 ]

• Bschnitz
Nice Monkey schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 18:14:
Mijn navigatie werkte maar deels deze week. Kon geen geluid daarbij meer activeren: Gaf dan de cryptische foutboodschap "wisselen, probeer het later nog eens". Ook de 4G werkte niet, dus geen aanpassingen bij omleidingen en files. Kreeg daar de boodschap "internet verbinding is zeer slecht, overgeschakeld naar lokale kaarten". Beide fouten hielden uren aan:

- Eerst een Clean van de Cache gedaan wat niets hielp.

- Uiteindelijk maar besloten een volledige factory reset uit te voeren. Dat hielp dus wel, want alles werkte toen meteen weer normaal. Gelukkig hoef je de registratie van de auto bij Leapmotor niet opnieuw te doen. Al het andere aan instellingen wel.
Gewoon herstarten hielp ook niet? Als ik iets heb dan gebruik ik de "herstart OS" optie. Wel effe kort ergens staan, tijdens het rijden zou ik het niet doen, krijg je ook een melding over. Herstart is +-2min.

• Nice Monkey
Bschnitz schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:56:
[...]

Gewoon herstarten hielp ook niet? Als ik iets heb dan gebruik ik de "herstart OS" optie. Wel effe kort ergens staan, tijdens het rijden zou ik het niet doen, krijg je ook een melding over. Herstart is +-2min.
Ik herstart altijd al als gewoonte. Tegen de tijd dat ik goed zit en de stoelriem vast heb is ie alweer klaar met de boot.

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 20:39
Kunststof schroeven (te?) losjes in alle 4 wielkappen?
Zie HIER. Ik heb net bij mijn B10 gechecked en alles zat in mijn beleving inderdaad net te los. Heb ze handvast aangedraaid. Ze zijn vermoedelijk bedoeld om het dempings/isolatie materiaal echter de kappen te fixeren, dus veel kracht zal er niet op komen. Geen idee hoe vast ze aangedraaid moeten worden, maar in hetzelfde topic meldt ook iemand al zo'n afgeronde moer te missen. Dat lijkt me niet de bedoeling...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XE4AsSmJ7hfCPh8eDtWSwCbwhHk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lHJcS7JmOcLRuHX7sQHVtXoX.webp?f=fotoalbum_large

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:17
Hakkie schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 09:24:
Kunststof schroeven (te?) losjes in alle 4 wielkappen?
Zie HIER. Ik heb net bij mijn B10 gechecked en alles zat in mijn beleving inderdaad net te los. Heb ze handvast aangedraaid. Ze zijn vermoedelijk bedoeld om het dempings/isolatie materiaal echter de kappen te fixeren, dus veel kracht zal er niet op komen. Geen idee hoe vast ze aangedraaid moeten worden, maar in hetzelfde topic meldt ook iemand al zo'n afgeronde moer te missen. Dat lijkt me niet de bedoeling...

[Afbeelding]
Zijn dit niet bevestigingspunten voor spatschermen.

• Hakkie
Ies Korpershoek schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 10:08:
[...]

Zijn dit niet bevestigingspunten voor spatschermen.
Zou heel goed kunnen. Misschien onvolledig uit het Duits vertaald.

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Gisteren teruggekomen van een rondrit van bijna 3 weken richting Zuid-Duitsland, uiteraard met de B10.

Mijn algemene conclusie is dat het gewoon een fijne auto is! Weinig op aan te merken behalve de inmiddels gebruikelijke ergenisjes (ADAS).

Wel 2x een rare glitch gehad waarbij de radio het gewoon niet deed. Geen DAB+ en geen FM. Ik kon (visueel) wel van zender wisselen en dan veranderde het icoontje, maar geen geluid. Iets afspelen over Apple CarPlay werkte overigens wel gewoon.
Na een stop (met afsluiten en al, dus ook het systeem even laten afsluiten) werkte alles weer naar behoren.

EV: Leapmotor B10 67,1kWh 2026

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Nabrander: wel gemerkt dat Google Maps echt superieur is aan de ingebouwde navigatie. We zijn door de ingebouwde navigatie een paar keer over afgesloten wegen gestuurd of zelfs permanente inrijverboden. En dat ondanks dat ik ook recente offline kaarten had.

Enige voordeel van de navigatie t.o.v. Google Maps of Apple Maps vind ik wel de voortgangsbalk en de permanente view op oplaadpalen.

• Nice Monkey
Gitarist schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:23:
Nabrander: wel gemerkt dat Google Maps echt superieur is aan de ingebouwde navigatie. We zijn door de ingebouwde navigatie een paar keer over afgesloten wegen gestuurd of zelfs permanente inrijverboden. En dat ondanks dat ik ook recente offline kaarten had.

Enige voordeel van de navigatie t.o.v. Google Maps of Apple Maps vind ik wel de voortgangsbalk en de permanente view op oplaadpalen.
Die offline kaarten worden alleen gebruikt als de auto geen of slechte 4G communicatie heeft. Inderdaad heb ook al meegemaakt dat hij soms navigatie fouten maakt. Hij leidt wel mooi om afsluitingen en files heen. Vraagje doet Google Maps dat ook. TomTom doet dat zeker ook prima maar weet niet precies wat de relatie daarmee van de ingebouwde navigatie exact is

[ Voor 6% gewijzigd door Nice Monkey op 13-08-2026 12:41 ]

• Ies Korpershoek
Nice Monkey schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:37:
[...]

Die offline kaarten worden alleen gebruikt als de auto geen of slechte 4G communicatie heeft. Inderdaad heb ook al meegemaakt dat hij soms navigatie fouten maakt. Hij leidt wel mooi om afsluitingen en files heen. Vraagje doet Google Maps dat ook. TomTom doet dat zeker ook prima maar weet niet precies wat de relatie daarmee van de ingebouwde navigatie exact is
Google doet dat ook. Wat ik heb gelezen: de interne navigatie van TOMTOM is, of delen ervan . Nog niet kunnen checken.

• Ies Korpershoek
Ik lees net op Leapmotor B10 & C10 EV & Hybrid EV Nederland & België
Dat er steeds meer garages aanbieden om fysieke sleutels in te leren of zelfs compleet aan te bieden. Zijn hier al gebruikers die hier info of ervaring mee hebben

• Erik1805
Ies Korpershoek schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 15:10:
Ik lees net op Leapmotor B10 & C10 EV & Hybrid EV Nederland & België
Dat er steeds meer garages aanbieden om fysieke sleutels in te leren of zelfs compleet aan te bieden. Zijn hier al gebruikers die hier info of ervaring mee hebben
Las het idd ook. Iemand had het bij Hedin in Assen laten doen. En een sleutel via Ali gekocht. Zelf geen behoefte aan.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 10 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 09:15
Gitarist schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 12:23:

Waarom geen waze?

• Nice Monkey
Ies Korpershoek schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 15:03:
[...]

Google doet dat ook. Wat ik heb gelezen: de interne navigatie van TOMTOM is, of delen ervan . Nog niet kunnen checken.
In de about van de de Interne Navigatie wordt inderdaad TomTom duidelijk vermeld. Heb TomTom Mobile op mijn telefoon (ondersteund ook Android Auto) en die werkt op veel gebieden aanzienlijk beter, maar is wel veel complexer te bedienen. Google werkt weer niet met offline kaarten, dat kan op afgelegen plekken of bij Mobile Netwerk storingen een probleem zijn. Waze totaal geen ervaring mee. Er zijn vele wegen naar Rome haha.

[ Voor 17% gewijzigd door Nice Monkey op 13-08-2026 19:13 ]

• Ies Korpershoek
Nice Monkey schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 19:07:
[...]

In de about van de de Interne Navigatie wordt inderdaad TomTom duidelijk vermeld. Heb TomTom Mobile op mijn telefoon (ondersteund ook Android Auto) en die werkt op veel gebieden aanzienlijk beter, maar is wel veel complexer te bedienen. Google werkt weer niet met offline kaarten, dat kan op afgelegen plekken of bij Mobile Netwerk storingen een probleem zijn. Waze totaal geen ervaring mee. Er zijn vele wegen naar Rome haha.
Ja. Google Maps kan via Apple CarPlay gebruikmaken van offline gedownloade kaarten en daarmee gewoon navigeren zonder mobiele dataverbinding.

[ Voor 11% gewijzigd door Ies Korpershoek op 13-08-2026 19:27 ]

• FrankoNL
Gitarist schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 10:35:
Gisteren teruggekomen van een rondrit van bijna 3 weken richting Zuid-Duitsland, uiteraard met de B10.

Mijn algemene conclusie is dat het gewoon een fijne auto is! Weinig op aan te merken behalve de inmiddels gebruikelijke ergenisjes (ADAS).

Wel 2x een rare glitch gehad waarbij de radio het gewoon niet deed. Geen DAB+ en geen FM. Ik kon (visueel) wel van zender wisselen en dan veranderde het icoontje, maar geen geluid. Iets afspelen over Apple CarPlay werkte overigens wel gewoon.
Na een stop (met afsluiten en al, dus ook het systeem even laten afsluiten) werkte alles weer naar behoren.
Hoe ging het met laden en de range? Daarbij in het hoofd houdend de soorten wegen en snelheid :)?

• Ies Korpershoek
FrankoNL schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 19:39:
[...]

Hoe ging het met laden en de range? Daarbij in het hoofd houdend de soorten wegen en snelheid :)?
Kom net terug van 2000 km door NL,BE,LX,DE en FR gemiddeld verbruik 14,3 kWh/100 km. Heb DC geladen bij Fastned en Electra (met abbo) omdat deze 'plug en charge' ondersteunen voor de B10. Ik heb mijn planning op 2 tot 2,5 uur rijden gepland (meestal 30%) en dan weer laden tot 85-90%. Totaal voor de gehele reis: 123 euro. Ik rij vrij rustig altijd < 110 km/h. Mijn enige opmerking is dat de airco wel heel erg koud is, zelfs op 26-27 graden (stand auto)

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08:45
Nice Monkey schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 19:07:
[...]

Google Maps werkt wel degelijk met off-line kaarten. Deze kun je op je telefoon downloaden, tenminste wel op Android. Android auto (Google Maps) werkt via de app op je telefoon en dus ook met de off-line kaarten.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Geen idee, dat heb ik nog nooit gebruikt. Ben tot dusver altijd met Google Maps en Apple Maps en nu dus ook de interne nav. gekomen waar ik moest zijn

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

FrankoNL schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 19:39:
[...]

Dit is misschien meer voor het Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa-topic, maar het laden verliep zonder problemen. Ik ben verder zonder planning van laadstops op weg gegaan.
Heb voornamelijk bij Electra en Fastned geladen en een aantal keer bij een paal langs de straat. Één keer werkte zo'n paal langs de straat niet (geen idee waarom), stond gewoon "uit" denk ik.

Ook werkte een keer het laden bij een Ionity paal niet via mijn Electra-pas (heb een abo dus kan ook met korting laden bij de ChargeLeague partners). Moest helaas wel laden, dus werd uiteindelijk gered door m'n Electroverse pas maar helaas wel tegen een hoger tarief dan gewenst.

Heb me met de range niet zo heel erg bezig gehouden, maar merkte wel dat bij veel snelwegkilometers+airco+stoelkoeling de range sneller terugliep dan via het rijden over achterafweggetjes. Maar dat is logisch.

• FrankoNL
Ies Korpershoek schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 19:53:
[...]

Kom net terug van 2000 km door NL,BE,LX,DE en FR gemiddeld verbruik 14,3 kWh/100 km. Heb DC geladen bij Fastned en Electra (met abbo) omdat deze 'plug en charge' ondersteunen voor de B10. Ik heb mijn planning op 2 tot 2,5 uur rijden gepland (meestal 30%) en dan weer laden tot 85-90%. Totaal voor de gehele reis: 123 euro. Ik rij vrij rustig altijd < 110 km/h. Mijn enige opmerking is dat de airco wel heel erg koud is, zelfs op 26-27 graden (stand auto)
Dat is wel een heel net verbruik zeg. Zelfs voor 100 km per uur.

• Erik1805
Ies Korpershoek schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 19:53:
[...]

Dat is erg netjes qua verbruik. Ik redde dat niet met alleen snelweg richting zuid Duitsland

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 09:15
Knip

[ Voor 95% gewijzigd door Notna op 14-08-2026 09:07 . Reden: Niet reageren is ook een optie ]

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik heb inderdaad niet proefgereden in Duitsland om uit te vinden wat de allerbeste navigatie is nee. Maar om nou te zeggen dat ik “zomaar iets ben gaan gebruiken”

Ik had geen zin om iedere rit mijn telefoon verbonden te hebben dus vaker vertrouwd op de interne navigatie met ook de nieuwste kaarten gedownload voor de plekken waar geen 4G beschikbaar is. Gaandeweg de vakantie bleek dat enkele keren een beetje teleurstellend waardoor we tóch weer naar volle tevredenheid zijn teruggegaan naar Google Maps.

Heb verder nooit -ook bij andere vakanties niet- behoefte gehad aan nóg een alternatief.

[ Voor 2% gewijzigd door Notna op 14-08-2026 09:07 . Reden: Quote edit ]

• Erik1805
menno30111975 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:16:
[...]

Dan heb je er al wat km-ers op zitten. En nog steeds blij met de B10?
Las ergens dat iemand voor de eerste servicebeurt 186 euro betaalde

• Bschnitz
Erik1805 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:20:
[...]

Ik heb nog niks gehoord van mijn leverancier, neem aan dat hij contact gaat opnemen maar ik zou in oktober moeten voor de garantie van 1 jaar.

• Nice Monkey
FrankoNL schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 20:32:
[...]

Ik vermoed dat je er wel een gat in kan maken aan de rand. Het is even uitzoeken waar de nfc chip zit.
Zijn diverse mooie hoesjes voor ook geschikt voor aan een sleutelbos. Zeer tevreden over.

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

met twee maten

Zijn er bepaalde accessoires voor de B10 die echt een must zijn?

Ik ben mij al lekker aan het maken.

Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws

• Erik1805
Yakolev schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:20:

Enige wat ik heb gekocht zijn zwarte covers voor het logo en achterop. Voor de rest zie ik geen accessoire als een must.

• Bschnitz
Erik1805 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:21:
[...]

Enige wat ik heb gekocht zijn zwarte covers voor het logo en achterop. Voor de rest zie ik geen accessoire als een must.
Die van mij aan de voorkant is helaas witachtig geworden, door de extreem hoge temps en de zon, binnenkort effe een permamaker voor buiten scoren en fixen.

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 16:02

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Bschnitz schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:46:
[...]

Die van mij aan de voorkant is helaas witachtig geworden, door de extreem hoge temps en de zon, binnenkort effe een permamaker voor buiten scoren en fixen.
Ik zou dan gewoon gloss black ABS logo replacements halen i.p.v. aluminium plaatjes met een lakje verf erop.

Wat je ook kan doen is, mits je glossy logo's wil, dat je een busje 2K Clearcoat haalt en deze over je badges spuit. Daar biedt een clearcoat een goeie UV bescherming.

Ik heb zelf voor de B05 Gloss black ABS logo replacements gehaald. Omdat ik de "kapjes" die je over bestaande beletteringen en het logo kunt plaatsen extra dik/bold laten lijken. Dat vind ik persoonlijk niet echt mooi.

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

• FrankoNL
Erik1805 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:21:
[...]

Wat bedoel je met zwarte covers?

• Muzzy
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12:15

Muzzy

Aan het dieken

Ik wil straks die deurrubbers hebben. Hou wel van stilte in de auto.

Wie kan delen kan vermenigvuldigen..

• Melfice
  • Laatst online: 07:42
FrankoNL schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 15:00:
[...]

Wat bedoel je met zwarte covers?
In plaats van plastidip, verf, of iets dergelijks, zijn er plastic(???) covers die over de originele logos en letters heen gaan.
In theorie betekent dat dat de auto makkelijker in originele staat te herstellen is.

• Nice Monkey

Een setje matte screen protectors vind ik wel essentieel eigenlijk. Is net als bij een tablet een scherm waar je telkens met je zure vingers aan zit. Schittert ook veel minder wat me bij een testrit meteen al opviel. Bij aanschaf meteen er dus al opgezet.

Daarnaast vind ik een werkende afstandsbediening ook wel een must. Vanmorgen bij mijn dealer geweest en heb goede hoop dat het hun gaat lukken. Ze liepen nu tegen een beveiligingsmelding aan dat dit niet zomaar mocht/kon en gaan Stellantis vragen hoe die op te lossen. Mijn auto geeft sindsdien een "Alert dat de remote control niet paired is" en heeft mijn extra Leapmotor T03 type remote dus wel al herkend.

Voor mij is de sleutelhanger hoes/cover voor het NFC kaartje ook wel een must tot die remote het echt gaat doen. Ik kon niet wennen aan het feit dat mijn auto toegang en huissleutel niet permanent bij elkaar zaten. Kom ik thuis en weer die huissleutel vergeten. Vormt tevens een uitstekende extra bescherming ook natuurlijk.

[ Voor 65% gewijzigd door Nice Monkey op 15-08-2026 08:30 ]

• Ies Korpershoek
Erik1805 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:20:
[...]

Dat was, geloof ik, in Italië. Reken hier maar op het dubbele.

• Erik1805

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Vanmiddag de B03X bekeken en dat ziet er mooi uit.
Binnenkort maar eens een proefrit maken.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | WeHeat Flint All-electric | 4.880wp zonnepanelen

• Bschnitz
MichielFRL schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:24:
Laat maar weten, dat is mijn idee voor volgend jaar voor mijn schoonouders.

• FrankoNL
Ies Korpershoek schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 16:48:
[...]

Dat was, geloof ik, in Italië. Reken hier maar op het dubbele.
Wat je reinste oplichting is want elektrische auto.

• Bschnitz
FrankoNL schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 19:28:
[...]

Thuis laden is key, maar eerlijk is eerlijk. Laten we dus de cijfers erbij pakken!

Bij Vattenfall kan je voor €0.36c laden en met de juiste passen DC voor €0.40/50c de kWh wat met verlies op AC op hetzelfde neerkomt.

Mensen vergeten het laadverlies bij AC vs DC!

Laadpaal kost al snel met installatie €1.200 en dat zijn toch wel behoorlijk wat kWhs.

Met de Leap tank je in 15min DC behoorlijk wat kWhs, net zo snel als je zou tanken bijna.

• Erik1805
Bschnitz schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 19:35:
[...]

Thuis laden is key, maar eerlijk is eerlijk. Laten we dus de cijfers erbij pakken!

Bij Vattenfall kan je voor €0.36c laden en met de juiste passen DC voor €0.40/50c de kWh wat met verlies op AC op hetzelfde neerkomt.

Mensen vergeten het laadverlies bij AC vs DC!

Laadpaal kost al snel met installatie €1.200 en dat zijn toch wel behoorlijk wat kWhs.

Met de Leap tank je in 15min DC behoorlijk wat kWhs, net zo snel als je zou tanken bijna.
Hij doelt op de kosten voor de eerste beurt

• Ies Korpershoek
FrankoNL schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 19:28:
[...]

Ben ik met je eens. Maar ik vond het al absurd worden, mijn auto hiervoor een Nissan E-power 1e beurt 485,00 2e beurt 684,00. Op youtube staat een filmpje van een Duitser met een C10 die betaalde +/- 300 en het service-rapport uitgebreid laat zien. Dan zie je dat het echt onzin is. Posten als 'visuele controle' en nog een paar. De vervanging van de koelvloeistof voor de accu was het meest kostbaar.

• FrankoNL
Ies Korpershoek schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 20:32:
[...]

Ben ik met je eens. Maar ik vond het al absurd worden, mijn auto hiervoor een Nissan E-power 1e beurt 485,00 2e beurt 684,00. Op youtube staat een filmpje van een Duitser met een C10 die betaalde +/- 300 en het service-rapport uitgebreid laat zien. Dan zie je dat het echt onzin is. Posten als 'visuele controle' en nog een paar. De vervanging van de koelvloeistof voor de accu was het meest kostbaar.
Ja.. het is alleen vervelend dat ze de fabrieksgarantie eraan koppelen. Nu doet dat niet af aan je wettelijke garantie - een nieuwe auto (elektrisch zeker niet) mag niet binnen 3-4 jaar grote reparatiekosten met zich meebrengen - maar het wordt dan een gigantische discussie.

• Bschnitz
Erik1805 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 19:45:
[...]

Hij doelt op de kosten voor de eerste beurt
Sorry, dat heb ik helemaal gemist haha.

Dacht het ging over laden 🤣

Ja die beurt is een beetje meh, als ze de airco filters vervangen ben ik wel happy. Die hebben een zware zomer gehad 🤐 behalve dat worden alleen de wipers vervangen dacht ik.

• Ies Korpershoek
Hier is een video in het Engels van de laatste update voor de C10, versie 3.40.72. De video is 5 uur oud. Veel goede verbeteringen. Misschien hetzelfde voor de B10 als deze uitkomt.

YouTube: Leapmotor C10 Just Got a HUGE Software Update… Did It Fix My Biggest Problem?

• Nice Monkey
Ies Korpershoek schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 07:04:
Hier is een video in het Engels van de laatste update voor de C10, versie 3.40.72. De video is 5 uur oud. Veel goede verbeteringen. Misschien hetzelfde voor de B10 als deze uitkomt.

YouTube: Leapmotor C10 Just Got a HUGE Software Update… Did It Fix My Biggest Problem?
Heel positief die review. Nu alleen nog wachten wanneer NL aan de beurt is. Lijstje van updates voor de B10 is nagenoeg gelijk. Hiermee lijken bijna alle problemen gladgestreken te worden. Begin nu echt benieuwd te worden en er naar uit te kijken.

• FrankoNL
Nice Monkey schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 08:24:
[...]

Heel positief die review. Nu alleen nog wachten wanneer NL aan de beurt is. Lijstje van updates voor de B10 is nagenoeg gelijk. Hiermee lijken bijna alle problemen gladgestreken te worden. Begin nu echt benieuwd te worden en er naar uit te kijken.
Er is nog geen daadwerkelijke bevestiging dat er een update voor de b10 komt, toch? Enkel geruchten.

• Nice Monkey
FrankoNL schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 08:42:
[...]

Er is nog geen daadwerkelijke bevestiging dat er een update voor de b10 komt, toch? Enkel geruchten.
Voor de UK en Frankrijk zijn er wel al aankondigingen geweest met ook de update lijst. Komt echt wel. :)

Valt me op dat Nieuwzeeland en Australië altijd ver voorlopen. Voor de C10 is daar bv versie 3.40.87 inmiddels al uitgekomen. Gelukkig zie ik hier nu eens de Chinezen prioriteit geven aan het fiksen van zaken en niet het uitbrengen van vooral extra features. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Nice Monkey op 15-08-2026 08:51 ]

• Bschnitz
FrankoNL schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 08:42:
[...]

De update komt altijd. Alleen de C10 eerst, dan alle andere landen. Dan de B10 met andere landen, NL komt vreemd genoeg altijd bijna als laatste 🥲

Vorige updaten hadden UK en DE ook al 1 week eerder.

• Ies Korpershoek
Nice Monkey schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 08:44:
[...]

Voor de UK en Frankrijk zijn er wel al aankondigingen geweest met ook de update lijst. Komt echt wel. :)

Valt me op dat Nieuwzeeland en Australië altijd ver voorlopen. Voor de C10 is daar bv versie 3.40.87 inmiddels al uitgekomen. Gelukkig zie ik hier nu eens de Chinezen prioriteit geven aan het fiksen van zaken en niet het uitbrengen van vooral extra features. :)
voor zover ik heb kunnen lezen in België ook aangekondigd

• Veendammer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:28
De B10 thuis via wifi koppelen met vpn naar Australie voor de update ?? :)

• Bschnitz
Veendammer schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 10:04:
De B10 thuis via wifi koppelen met vpn naar Australie voor de update ?? :)
Helaas, gaat op dat unieke nummer van de auto 🥲

• FrankoNL
Nice Monkey schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 08:24:
[...]

Wat nog wel echt rest: EV routeplanning met intelligent laadadvies, dus op rijstijl, temperatuur etc. Uiteraard ook met aanpassing indien nodig. Beetje zoals tesla het doet zeg maar.
edit:
oh ja en selecteren op aanbieder.

[ Voor 4% gewijzigd door FrankoNL op 15-08-2026 16:31 ]

• Erik1805
FrankoNL schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 16:25:
[...]

Wat nog wel echt rest: EV routeplanning met intelligent laadadvies, dus op rijstijl, temperatuur etc. Uiteraard ook met aanpassing indien nodig. Beetje zoals tesla het doet zeg maar.
edit:
oh ja en selecteren op aanbieder.
Zit ook in de update. Routeplanner met laadadvies gebaseerd op accu niveau

• FrankoNL
Erik1805 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 16:46:
[...]

Zit ook in de update. Routeplanner met laadadvies gebaseerd op accu niveau
En dan past hij het ook aan als bijvoorbeeld de accu sneller leeg gaat dan verwacht?

• Erik1805
FrankoNL schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 18:11:
[...]

En dan past hij het ook aan als bijvoorbeeld de accu sneller leeg gaat dan verwacht?
Geen idee 🤷‍♂️. Update is er nog niet. Stond alleen in de lijst van wat er geüpdatet werd. Verder geen specificaties erbij

• Nice Monkey
Gezien Lane Control het altijd beter weet en (te)vaak corrigeert, maar eens van strategie veranderd en ben nu ACC met LCC gaan gebruiken. Dit met "Als je het zoveel beter weet doe het dan maar ook zelf" als motto. Werkt eigenlijk verrassend goed zelfs op normale N-wegen. Neemt zelfs afslagen op de autoweg en best effectief ook bij files en is daarbij heel redelijk dynamisch met afstand houden.

Je moet wel het stuur echt vast blijven houden anders wordt LCC na een "beweeg het stuur" waarschuwing al vrij snel uitgeschakeld.

• Erik1805
Nou ik heb ook weer wat meegemaakt. Rook al wat in de auto en zie 🫣 geen idee hoe die daar is gekomen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FWYvm7HmYcw6OqGdfTNlHOWAatU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4GpNofRfY9wUDscwlb2IF44P.jpg?f=fotoalbum_large

• Bschnitz
Erik1805 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 15:04:
Nou ik heb ook weer wat meegemaakt. Rook al wat in de auto en zie 🫣 geen idee hoe die daar is gekomen

[Afbeelding]
Is dat een vogel??? Hoe dan??

• Hakkie
Jemig! Hoe? In elk geval vanonderen... :D

• Erik1805
Geen idee. Ja een kauw.

• Bschnitz
Bizar. 🦤

• Erik1805
Ja echt geen idee. Wellicht via de onderzijde of zo.

• Bschnitz
Erik1805 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 17:15:
Ja echt geen idee. Wellicht via de onderzijde of zo.
Ja moet wel, niks anders open. Maar goed zijn wel slimme vogels, dus behoorlijk dom die actie.

• man_rot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:59
MichielFRL schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 17:24:
ik ben al een tijdje aan het wachten, is helaas nog niet beschikbaar voor proefrit, iemand enig idee wanneer die er is?

Groetjes Manfred

• Hgaykema
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11:47
man_rot schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 07:39:
[...]

ik ben al een tijdje aan het wachten, is helaas nog niet beschikbaar voor proefrit, iemand enig idee wanneer die er is?
Motorhuis Leiden heeft er een staan en kan een proefrit in gemaakt/geboekt worden….

• Melfice
Ik ben weer ongeduldig, dus negeer me gerust.

Maar hoe lang moet het duren voordat een auto van Antwerpen naar Hengelo wordt verscheept!?
Ik bedoel, het is een rit van 2:30u!

En dan een weekje rijklaar maken.
Easy-peasy, lemon squeezy!

Meh.
Ongeduldig! Melfice wil zijn B05! Graag voordat de vakantie voorbij is.

• Bschnitz
Melfice schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 18:51:

Maar hoe lang moet het duren voordat een auto van Antwerpen naar Hengelo wordt verscheept!?

Meh.
Weekje of 2 inc rijklaar maken en op kenteken zetten.

• Melfice
Ja, precies.
En er zit wel meer achter. Eventuele drukte op de haven, transport dat geregeld moet worden etc, etc

Het is mijn eerste echt nieuwe auto, plus een compleet nieuwe auto zonder voorraden bij dealers. Dus dingen gaan helaas langzamer dan ik het zelf zou willen.

Maar het zou sneller kunnen als ze mij gewoon voor zouden trekken. :9

• BlueFlame
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:55
Melfice schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 18:51:

Meh.
Wees blij dat die van jou bij deze lichting zat :)
Die van mij niet helaas :-(

• JosvdD
  • Registratie: Augustus 2026
  • Nu online
:D Ik ken het gevoel 😀 Het klinkt kinderachtig, maar je mag gerust enthousiast naar je 'cadeautje' toeleven. Die van mij zou, volgens de dealer, de 17e 'in Europa' zijn. Dan nog vervoer naar een centrale plek (Antwerpen?) en dan nog een paar weekjes rijklaar maken en kenteken registreren. Kortom, duurt lang, maar dan heb je ook wat.

• man_rot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:59
Hgaykema schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 09:42:
[...]

Motorhuis Leiden heeft er een staan en kan een proefrit in gemaakt/geboekt worden….
Ik had al met een paar andere dealers gebeld en elke keer zelfde verhaal.
Helaas alleen showroom model beschikbaar. Er is in NL nog geen model die de weg op mag

Net ook met leiden gebeld, en ook zij bevestigen dit.

Nog even geduld hebben

Groetjes Manfred

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Melfice schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 19:17:
Ja, precies.
En er zit wel meer achter. Eventuele drukte op de haven, transport dat geregeld moet worden etc, etc

Het is mijn eerste echt nieuwe auto, plus een compleet nieuwe auto zonder voorraden bij dealers. Dus dingen gaan helaas langzamer dan ik het zelf zou willen.

Maar het zou sneller kunnen als ze mij gewoon voor zouden trekken. :9
Op mijn Peugeot E-208 heb ik 9 maanden moeten wachten. Dus het kan altijd erger :+

Signature van nature

• FrankoNL
Mijn B10 kan ik donderdag ophalen. Ik ben heel benieuwd :)

• Erik1805
Las in de Facebook groep dat iemand zijn 20k beurt had laten doen bij van Mossel. Kosten 175,00. Dat valt reuze mee

• Bmleap
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 06:49
[img=800,1067]blob:https://gathering.tweakers.net/e515c391-c13a-4803-8e98-73a467c1158b[/img]

• rscha
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:31
Ik heb vandaag (mede door al jullie berichten in dit topic) de knoop doorgehakt, mijn volgende leaseauto wordt een B10 in het paars. Nu maar hopen dat hij nog dit jaar geleverd kan worden ivm de bijtelling. Het zal in elk geval wel een snellere levering zijn dan mijn record (ruim 16 maanden voor mijn Ford Puma in 1998, en bij aflevering was het toen ook nog niet de kleur die ik besteld had...).

Bij het proefrijden heb ik wel een paar duidelijke minpunten gezien, hebben andere daar hetzelfde gevoel bij:
1. best veel ingrepen van systemen terwijl er niets aan de hand was, vooral in wat onoverzichtelijke stads-situaties (ofwel: knop op het stuur zal gebruikt worden om dingen uit te gaan zetten)
2. de richtingaanwijzer is irritant. Ik heb al in veel auto's gereden en dit is de eerste waar de handel niet in de goede richting blijft staan. Dat wordt wel wennen met uitzetten van de richtingaanwijzer in de situaties waar hij het niet automatisch doet
3. Er is geen speed limiter. Dat is voor mij bijna een breekpunt geworden. Ik rijd nu echt 99.9% van de tijd op de limiter. Gewoon zien wat de maximum snelheid is, de limiter instellen daarop (of een paar km er boven) en lekker rijden zonder dat je op je snelheid hoeft te letten. Ik heb in een stuk of 10 auto's gereden in deze periode en behalve de B10 hadden ze dit allemaal.

Verder vond ik het in de korte proefritjes echt een heerlijk rijdende auto. Hopelijk bevalt hij ook in de praktijk.
Pagina: 1 ... 30 ... 38 Laatste