14 en 16 hier ook gemeten identiek resultaatBschnitz schreef op zondag 26 juli 2026 @ 10:18:
Omdat er wat discussie ontstonden langere tijd terug over hoe wel of niet zuinig de B10 onboard charger is vs echt geladen kWhs aan de paal, wat testen gedaan ivm de nieuwe laadpaal welke ik wel kan meten.
De laadpaal en de auto zijn gekoppeld in HA, alle cijfers zijn er dus, geen gok werk meer. Live DC vs AC omzettingen etc.
De Leapmotor mate app in HA kan dan alles berekenen en bijhouden. Hier heb ik nu meerdere laad beurten op verschillende ampère gedaan als test.
3 fase:
6A = 89% efficiënt ~4kW
14A = 92% efficiënt ~8kW
16A = 93% efficiënt ~10kW
Dat zijn echt super cijfers voor een budget auto. De discussie dat er kWhs verdwijnen kan de wereld uit, dat ligt 100% niet aan de auto. 👍
6A 89% efficiënt is zelfs bizar, zonladen kan dus zinvol zijn met de B10!
93% is vrijwel het maximum wat realistisch haalbaar is, 94% is eigenlijk alleen in theorie mogelijk. Wellicht dat een nieuwe BMW van €70K dat zou kunnen halen, geen ervaring mee.
Tijdens onze vakantierit naar Hongarije ontdekte ik dat telkens na de 'vermoeidheidsmelding' de uitgezette ADAC's weer aan stonden. En met zonnig weer krijg ik regelmatig die melding omdat ik dan een zonnebril draag (m'n autootje wil graag m'n ogen zien! Lief hè!Gitarist schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:25:
Bij mij gaat die lane assist ook af en toe spontaan weer aan, erg irritant. Weliswaar niet al na 10 seconden.
Ik heb met rijles geleerd (bijna 25 jaar geleden) dat je met je kont ongeveer boven het midden van de rijstrook moet zitten, oftewel met de rechterzijde van de auto redelijk dichtbij de kant. Nou, daar denkt mijn B10 anders over…
Ik heb de camera nu maar afgeplakt. Eindelijk verlost van die meldingen en die Lane Assist.Swimmie schreef op zondag 26 juli 2026 @ 15:22:
[...]
Tijdens onze vakantierit naar Hongarije ontdekte ik dat telkens na de 'vermoeidheidsmelding' de uitgezette ADAC's weer aan stonden. En met zonnig weer krijg ik regelmatig die melding omdat ik dan een zonnebril draag (m'n autootje wil graag m'n ogen zien! Lief hè!). Ik heb die ADAC's onder de programmeerbare stuurknop zitten dus uitzetten gaat weer simpel, maar het blijft toch irritant. Ik heb dit met m'n dealer gedeeld. Hij zegt dat het bekend is bij Stellantis/Leapmotor en dat het in een volgende update wordt opgelost, net als abrupt afremmen als er een motorfiets/fietser voor je auto opdoemt. Afwachten dus...