Het grote Leapmotor B10 & B05 topic

Pagina: 1 ... 28 ... 38 Laatste
Acties:

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:00
Bschnitz schreef op zondag 26 juli 2026 @ 10:18:
Omdat er wat discussie ontstonden langere tijd terug over hoe wel of niet zuinig de B10 onboard charger is vs echt geladen kWhs aan de paal, wat testen gedaan ivm de nieuwe laadpaal welke ik wel kan meten.

De laadpaal en de auto zijn gekoppeld in HA, alle cijfers zijn er dus, geen gok werk meer. Live DC vs AC omzettingen etc.

De Leapmotor mate app in HA kan dan alles berekenen en bijhouden. Hier heb ik nu meerdere laad beurten op verschillende ampère gedaan als test.

3 fase:
6A = 89% efficiënt ~4kW
14A = 92% efficiënt ~8kW
16A = 93% efficiënt ~10kW

Dat zijn echt super cijfers voor een budget auto. De discussie dat er kWhs verdwijnen kan de wereld uit, dat ligt 100% niet aan de auto. 👍

6A 89% efficiënt is zelfs bizar, zonladen kan dus zinvol zijn met de B10!

93% is vrijwel het maximum wat realistisch haalbaar is, 94% is eigenlijk alleen in theorie mogelijk. Wellicht dat een nieuwe BMW van €70K dat zou kunnen halen, geen ervaring mee.
14 en 16 hier ook gemeten identiek resultaat

• Swimmie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-08 09:58
Gitarist schreef op zondag 19 juli 2026 @ 21:25:
Bij mij gaat die lane assist ook af en toe spontaan weer aan, erg irritant. Weliswaar niet al na 10 seconden.
Ik heb met rijles geleerd (bijna 25 jaar geleden) dat je met je kont ongeveer boven het midden van de rijstrook moet zitten, oftewel met de rechterzijde van de auto redelijk dichtbij de kant. Nou, daar denkt mijn B10 anders over…
Tijdens onze vakantierit naar Hongarije ontdekte ik dat telkens na de 'vermoeidheidsmelding' de uitgezette ADAC's weer aan stonden. En met zonnig weer krijg ik regelmatig die melding omdat ik dan een zonnebril draag (m'n autootje wil graag m'n ogen zien! Lief hè! 8) ). Ik heb die ADAC's onder de programmeerbare stuurknop zitten dus uitzetten gaat weer simpel, maar het blijft toch irritant. Ik heb dit met m'n dealer gedeeld. Hij zegt dat het bekend is bij Stellantis/Leapmotor en dat het in een volgende update wordt opgelost, net als abrupt afremmen als er een motorfiets/fietser voor je auto opdoemt. Afwachten dus...

• Rode76
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:44
Swimmie schreef op zondag 26 juli 2026 @ 15:22:
[...]

Tijdens onze vakantierit naar Hongarije ontdekte ik dat telkens na de 'vermoeidheidsmelding' de uitgezette ADAC's weer aan stonden. En met zonnig weer krijg ik regelmatig die melding omdat ik dan een zonnebril draag (m'n autootje wil graag m'n ogen zien! Lief hè! 8) ). Ik heb die ADAC's onder de programmeerbare stuurknop zitten dus uitzetten gaat weer simpel, maar het blijft toch irritant. Ik heb dit met m'n dealer gedeeld. Hij zegt dat het bekend is bij Stellantis/Leapmotor en dat het in een volgende update wordt opgelost, net als abrupt afremmen als er een motorfiets/fietser voor je auto opdoemt. Afwachten dus...
Ik heb de camera nu maar afgeplakt. Eindelijk verlost van die meldingen en die Lane Assist.

• Erwtje59
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 21-09 17:01
Rode76 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 16:42:
[...]

Ik heb de camera nu maar afgeplakt. Eindelijk verlost van die meldingen en die Lane Assist.
Even een vraag.
Kan je die camera binnen gewoon afplakken en krijg je dan geen foutmeldingen?

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:29
Erwtje59 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 20:22:
[...]

Even een vraag.
Kan je die camera binnen gewoon afplakken en krijg je dan geen foutmeldingen?
Jawel, maar die doet verder niks behalve zeggen dat het niet meer werkt.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Erwtje59
Bschnitz schreef op zondag 26 juli 2026 @ 20:45:
[...]

Jawel, maar die doet verder niks behalve zeggen dat het niet meer werkt.
Ok, behalve zeggen dat het niet meer werkt.
Is dat 1 keer als je in de auto stapt, of elke 5 minuten ;-)

• Bschnitz
Erwtje59 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 21:59:
[...]

Zo een icon/text met functie niet beschikbaar. Blijft aanwezig dacht ik. Maar geen geluid.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:41
Erwtje59 schreef op zondag 26 juli 2026 @ 21:59:
[...]

Icoon blijft aanwezig. Verder niks. Ik heb de camera ook afgeplakt.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 10 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• Erwtje59
Erik1805 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 07:33:
[...]

Icoon blijft aanwezig. Verder niks. Ik heb de camera ook afgeplakt.
Ok, bedankt voor jullie reacties.
Als het zo makkelijk is dan zal Brussel hier binnenkort ook wel een stokje voor steken :-(

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 15-08 12:16
Ja leuk nieuwe autos die constant "pull up terrain" roepen je verlangt weer terug naar een 15 jaar oude C3.

• Erwtje59
Even een andere vraag.
Weet iemand ook wat de maximale capaciteit is van de micro-sd die gebruikt kan worden voor de dashcam?

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Erwtje59 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 11:50:
Even een andere vraag.
Weet iemand ook wat de maximale capaciteit is van de micro-sd die gebruikt kan worden voor de dashcam?
Micro-SD i.c.m. de Leapmotor zegt mij niks, maar capaciteit van een USB is max. 256GB.

EV: Leapmotor B10 67,1kWh 2026

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Heb er inmiddels al >500 kilometer in Duitsland op zitten (vakantie), maar nog geen enkele andere Leapmotor hier gezien. Is denk ik hier nog niet op de markt.

• Erwtje59
Gitarist schreef op maandag 27 juli 2026 @ 12:37:
[...]

Micro-SD i.c.m. de Leapmotor zegt mij niks, maar capaciteit van een USB is max. 256GB.
Ik bedoel de micro-sd voor de dashcam functie.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Erwtje59 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 12:46:
[...]

Ik bedoel de micro-sd voor de dashcam functie.
De dahcam-functie neemt bij mij op een USB-stick op. Is er ook een micro-SD slot?

• Bschnitz
Gitarist schreef op maandag 27 juli 2026 @ 12:49:
[...]

De dahcam-functie neemt bij mij op een USB-stick op. Is er ook een micro-SD slot?
Nee... die is er niet. Zal wel AI zijn die hem zo iets heeft verteld. Het is gewoon USB, en op de USB-C poort werkt die functie niet.

• Bschnitz
Gitarist schreef op maandag 27 juli 2026 @ 12:39:
Heb er inmiddels al >500 kilometer in Duitsland op zitten (vakantie), maar nog geen enkele andere Leapmotor hier gezien. Is denk ik hier nog niet op de markt.
Zijn er zelfs meer dan in NL. 🙃

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/85762914

• Erik1805
Gitarist schreef op maandag 27 juli 2026 @ 12:39:
Ik heb tijdens mijn trip een aantal maanden geleden naar Zuid Duitsland een C10 en een B10 gezien. Dat was hem.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 10 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• Erwtje59
Bschnitz schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:00:
[...]

Nee... die is er niet. Zal wel AI zijn die hem zo iets heeft verteld. Het is gewoon USB, en op de USB-C poort werkt die functie niet.
Misschien was ik onduidelijk dan, maar het gaat om deze.
En mijn vraag was of de dashcam ook 512GB zou accepteren.
Ik verwacht het wel, maar misschien heeft iemand er al ervaring mee.
Met de 256GB kan hij ongeveer 12 uur opnemen voordat hij de oudste gaat overschrijven en voor de 512 is dat natuurlijk het dubbele ;-)

Afbeeldingslocatie: https://www.dataio.nl/wp-content/uploads/2024/01/Tesla_bundle-256G.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Erwtje59 op 27-07-2026 15:28 ]

• Bschnitz
Erwtje59 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 15:25:
[...]

Misschien was ik onduidelijk dan, maar het gaat om deze.
En mijn vraag was of de dashcam ook 512GB zou accepteren.
Ik verwacht het wel, maar misschien heeft iemand er al ervaring mee.
Met de 256GB kan hij ongeveer 12 uur opnemen voordat hij de oudste gaat overschrijven en voor de 512 is dat natuurlijk het dubbele ;-)

[Afbeelding]
3 maanden en niet 12 uur met 256.

Ik doe 6 maanden met 512. Maar hij cleaned niet automatisch meer dan, corruptie en moest format doen. Bij 256 heb ik begrepen dat de auto cleaning wel werkt.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Dan hebben ze mij vakkundig ontweken of ik heb toch niet goed opgelet 😉

Heb ook wel het gevoel (maar dat kan aan mij liggen) dat ik hier meer verbaasde blikken die dan in Nederland (vergelijkbaar met begin dit jaar in Nederland)

• 6bit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-08 18:30
Ok inmiddels het hele topic door gescand/gelezen. Ben me aan het oriënteren op een andere auto. Skoda epiq / Renault megane / zelfs de 4 bekeken maar die is klein. En ineens de B10. Onbekend etc. Dus hier gaan lezen. Pff hoop zaken voorbij zien komen. Maar ook veel updates die problemen verholpen hebben dus er wordt wel wat mee gedaan.

Vragen:

- Zijn er mensen die hem echt particulier gekocht hebben dus niet lease. Hoe zit het met afschrijving. Tov gerenommeerde Europese merken. Heeft dat nog meegespeeld bij jullie in de overweging.

zijn er al mensen die wel dakdragers gebruiken? Is voor mij qua vakantie wel een ding

trekhaak 60kg wel 750kg kan er dan wel fatsoenlijk een kar achter?

Zijn er nog zaken die in volgende updates aangepakt worden (ACC bijv)

ik neem hem wel mee als optie en ook in mijn geval zal het wel Assen worden waar ik dan ga kijken.

the things we fear most have already happened to us

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-08 09:15
6bit schreef op maandag 27 juli 2026 @ 19:16:
Ok inmiddels het hele topic door gescand/gelezen. Ben me aan het oriënteren op een andere auto. Skoda epiq / Renault megane / zelfs de 4 bekeken maar die is klein. En ineens de B10. Onbekend etc. Dus hier gaan lezen. Pff hoop zaken voorbij zien komen. Maar ook veel updates die problemen verholpen hebben dus er wordt wel wat mee gedaan.

Vragen:

- Zijn er mensen die hem echt particulier gekocht hebben dus niet lease. Hoe zit het met afschrijving. Tov gerenommeerde Europese merken. Heeft dat nog meegespeeld bij jullie in de overweging.

zijn er al mensen die wel dakdragers gebruiken? Is voor mij qua vakantie wel een ding

ik neem hem wel mee als optie en ook in mijn geval zal het wel Assen worden waar ik dan ga kijken.
Waarom niet de nieuwe Nissan Leaf ?

• 6bit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-08 18:30
boyette schreef op maandag 27 juli 2026 @ 19:37:
[...]

Waarom niet de nieuwe Nissan Leaf ?
Die is me net te prijzig. De 4 en de Megane waren niet nieuw daar was de “kop” al af maar qua prijs vergelijkbaar met de B10 en de Epiq is nieuw qua prijs ook vergelijkbaar

the things we fear most have already happened to us

• Veendammer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:31
Het is me al een paar keer overkomen dat de ramen spontaan wat gaan zakken, alle 4 zojuist meegemaakt met een open bestuurderkant deur. In het menu staat ingesteld helemaal dicht. Iemand anders dit ook meegemaakt?

• boyette
6bit schreef op maandag 27 juli 2026 @ 19:43:
[...]

Die is me net te prijzig. De 4 en de Megane waren niet nieuw daar was de “kop” al af maar qua prijs vergelijkbaar met de B10 en de Epiq is nieuw qua prijs ook vergelijkbaar
Dan heb je wel een fatsoenlijke auto.

• boyette
Veendammer schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:14:
Het is me al een paar keer overkomen dat de ramen spontaan wat gaan zakken, alle 4 zojuist meegemaakt met een open bestuurderkant deur. In het menu staat ingesteld helemaal dicht. Iemand anders dit ook meegemaakt?
Ja dat ligt aan het mechanisme

Had je vroeger bij de Lada ook.. zelfde verhaal

• Bschnitz

Vragen:

Alle elektrische autos schrijven hard af, des te duurder des te harder. Heeft niks met merk te maken. Maar ja ik heb hem gekocht.

LFP accu gaat in principe zo effe 400K KM mee, dus ik ga dat niet redden met mijn 20K KM per jaar. Ruil hem dan wel in na 10 jaar voor de B50 🍻.

Er zijn mensen hier met dakdragers, maar heb er nooit meer wat van gehoord. Lijkt mij niet zo chill met de glazen dak, maar goed.

Zijn genoeg mensen hier met een trekhaak ja, wel duur om te plaatsen. Zag er 1 uit NL in Duitsland met kar, dus zal wel goed gekomen zijn.

Over maand of 2 nieuwe update, zal wel weer beter worden, zoals elke update bij de B10.

Je kan trouwens niet elk Chinees merk met elkaar vergelijken mocht je dat doen, Leapmotor doet het qua kwaliteit beter dan bijvoorbeeld Omoda en MG naar mijn mening. BYD heeft mij ook niet bepaald onder in indruk gezet qua prijs dan.

Anyway, wij hebben nog steeds nergens spijt van 🥰

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:38
boyette schreef op maandag 27 juli 2026 @ 20:17:
[...]

Dan heb je wel een fatsoenlijke auto.
Eer de Epiq kwa uitrusting te vergelijken is met de B10 ben je €10K verder.
De Megane heeft veel last van phantom braking en zit erg slordig in elkaar. De instap is krap en de zit is te dicht op de vloer.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | WeHeat Flint All-electric | 4.880wp zonnepanelen

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

met twee maten

Vandaag een tweede testrit gedaan in de B10. Met wat meer kennis opgedaan dankzij een heleboel reviews heb ik de rij-ervaring wel een stuk kunnen verbeteren vergeleken met mijn eerste rit. Helaas is zo'n testrit alsnog te weinig tijd om alle opties in de infotainment systeem op te zoeken en uit te proberen, maar c'est la vie.

Hier ga ik het ook (mogelijk) kopen, het wordt een auto voor de lange termijn dus heel veel maakt mij het afschrijven niet uit. Wel benieuwd hoe lang zo'n (display only) systeem met de tijd meegaat.

Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws

• Erik1805

Vragen:

Ik heb hem ook gekocht. Afschrijving niet over nagedacht. EV schrijven sowieso heel hard af. Gewoon oprijden.

• SillBro
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-09 20:21
Even een vraag namens de directrice: missen jullie de ruitenwisser aan de achterkant? Hoe werkt het voor jullie in de praktijk als het hard regent bijvoorbeeld?

• Bschnitz
SillBro schreef op maandag 27 juli 2026 @ 22:49:
Even een vraag namens de directrice: missen jullie de ruitenwisser aan de achterkant? Hoe werkt het voor jullie in de praktijk als het hard regent bijvoorbeeld?
Ik zie echt niks als het echt hard regent. Maar ik ben niet anders gewend. Rijden genoeg bussen rond en die zien nooit niks.... voor die 10 dagen in het jaar 🫡

Normaal regen is best OK. Denk beter met rainx coating, maar wacht nog op iemand die zegt hoe goed dat werkt. Maar ik gok ivm gebrek aan regen nog niks laten weten 🤣

• boyette
Erik1805 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:20:
[...]

Ik heb hem ook gekocht. Afschrijving niet over nagedacht. EV schrijven sowieso heel hard af. Gewoon oprijden.
Gewoon oprijden is bij deze auto ook geen sprake van. Deze zal veel eerder in een situatie komen dat reparatie duurder is dan een andere kopen en ook veel eerder onherstelbare defecten hebben.

Na het verlopen van de garantie is veel gewoon een aflopende zaak.

In China laat men deze auto na het verlopen van de garantie gewoon langs de weg achter en koopt een nieuwe wanneer er een defect is.

[ Voor 20% gewijzigd door boyette op 28-07-2026 04:06 ]

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Vragen:

Particulier gekocht, potentieel snelle afschrijving gewoon voor lief genomen. Vraag me af of de B10 sneller afschrijft dan Europese alternatieven die vaak een (veel) hogere aanschaf hebben.
Ik denk dat EV’s sowieso snel afschrijven ivm voortschrijdende techniek.

• Whateverisfree
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-09 15:42
Iemand hier al meer gehoord over de levering van de B05? Zie online her en der een enkele uitlevering in Europa, maar tot nu toe volgens mij enkel demo modellen op kenteken in Nederland (42 stuks). Huidige/oorspronkelijke indicatie voor mijn bestelde B05 Design in het blauw is de maand Augustus, maar verder nog geen specifieke informatie. Mijn bestelling was begin Juni, maar dat model was al eerder besteld door de dealer.

Benieuwd wanneer de eerste modellen daadwerkelijk uitgeleverd worden in Nederland!

• Erwtje59
Bschnitz schreef op maandag 27 juli 2026 @ 16:13:
[...]

3 maanden en niet 12 uur met 256.

Ik doe 6 maanden met 512. Maar hij cleaned niet automatisch meer dan, corruptie en moest format doen. Bij 256 heb ik begrepen dat de auto cleaning wel werkt.
Bedankt voor je tip, dan hou ik het bij de 256 ;-)

• menno30111975
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:15
boyette schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 04:05:
[...]

Gewoon oprijden is bij deze auto ook geen sprake van. Deze zal veel eerder in een situatie komen dat reparatie duurder is dan een andere kopen en ook veel eerder onherstelbare defecten hebben.

In China laat men deze auto na het verlopen van de garantie gewoon langs de weg achter en koopt een nieuwe wanneer er een defect is.
Ja ja...waar haal je dit dan vandaan.

• menno30111975
.

[ Voor 98% gewijzigd door menno30111975 op 28-07-2026 16:15 ]

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02:34
[...]
Hoe kom je hierbij? In China staan kentekens gekoppeld aan een persoon en niet aan de auto, je kunt dus niet zomaar een andere auto kopen en dezelfde kenteken gebruiken. En een 2e kenteken laten registreren is ook niet zomaar gedaan, vooral in steden waar een quota geldt.

• Veendammer
[...]

Die worden dan zeker doorverkocht naar Rusland ..... >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Veendammer op 28-07-2026 19:42 ]

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:38
...
Lijkt mij een goede reden om statiegeld in te voeren bij automobielen ;)

• Erwtje59
[...]

Reparaties aan oude elektrische auto's komen veel minder voor dan reparaties aan oude fossiele auto's. Komt gewoon omdat er minder onderdelen in zitten die kapot kunnen gaan.

Ik denk ook dat de gemiddelde Chinees echt niet zijn auto langs de weg achter laat. Al was het maar om het feit dat die auto voor die Chinees ongeveer net zoveel kost als voor ons (gecorrigeerd naar gemiddeld inkomen dan)

Dus ik denk dat u niet zo'n fan bent van elektrische auto's.
Dat mag, maar blijft u dan wel bij de feiten en vreemde aannames helpen de mensen hier niet.

• Veendammer

ik neem hem wel mee als optie en ook in mijn geval zal het wel Assen worden waar ik dan ga kijken.⁰
Ik heb mijn B10 ook in Assen Hedin gekocht in februari en in begin maart opgehaald, geen spijt van. Fijne auto, rijdt lekker ook op lange ritten comfortabel. En met regelmaat grote updates.

• Swimmie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-08 09:58
Veendammer schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:18:
[...]

... En met regelmaat grote updates.
Eh... heb ik iets gemist? Ik rij mijn B10 vanaf half november vorig jaar en tot nog toe maar 1 update gezien (in februari dacht ik). Zijn er al meer geweest?

• boyette
Erwtje59 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 11:35:
[...]

Reparaties aan oude elektrische auto's komen veel minder voor dan reparaties aan oude fossiele auto's. Komt gewoon omdat er minder onderdelen in zitten die kapot kunnen gaan.

Ik denk ook dat de gemiddelde Chinees echt niet zijn auto langs de weg achter laat. Al was het maar om het feit dat die auto voor die Chinees ongeveer net zoveel kost als voor ons (gecorrigeerd naar gemiddeld inkomen dan)

Dus ik denk dat u niet zo'n fan bent van elektrische auto's.
Dat mag, maar blijft u dan wel bij de feiten en vreemde aannames helpen de mensen hier niet.
Ik heb een Nissan Leaf en dat is inderdaad zon auto waar nooit wat mee is en die ook nooit onderhoud nodig heeft.

Maar dat is een heel ander soort auto.

De B10 valt niet in die categorie en heeft wel onderhoud nodig en er zullen ook defecten optreden en reparaties nodig zijn.

Je merkt dat nu al direct.

Fossiele autos die zijn er ook genoeg die bijna geen problemen krijgen maar ook dat is een heel andere categorie autos als waar je je b10 mee vergelijkt.

Je kunt bij deze auto simpelweg niet verwachten dat je geen kosten gaat krijgen.

• boyette
menno30111975 schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 16:06:
[...]

Ja ja...waar haal je dit dan vandaan.
Omdat die dingen in China ook rijden en overal na wat defecten achter gelaten worden langs de weg. Dat zegt genoeg.

Heb ik al beschreven toch.

• Erik1805
Swimmie schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:24:
[...]

Eh... heb ik iets gemist? Ik rij mijn B10 vanaf half november vorig jaar en tot nog toe maar 1 update gezien (in februari dacht ik). Zijn er al meer geweest?
Hahhaa ja het is niet echt "regelmaat"

• Bschnitz
boyette schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:42:
[...]

Omdat die dingen in China ook rijden en overal na wat defecten achter gelaten worden langs de weg. Dat zegt genoeg.

Heb ik al beschreven toch.
Dat komt voornamelijk door merken die failliet zijn gegaan of gedwongen moesten stoppen, die kunnen ze dan niet kwijt want geen onderdelen. Dat waren issues van jaren terug. China heeft in de tussentijd extra regels en ook voor de export. Zelfs voor de batterijen die terug moeten.

BYD heeft ook EV Graveyards, maar dat is ook weer een heel ander verhaal.

Dus ik snap wat je zegt, maar dat is wel oude informatie, dit mag dus al niet meer. Kan ook nauwelijks nog door de nieuwe regels.

Niet alle Chinese autos kan je onder 1 hoedje zetten.

Stellantis gaat ook onderdelen gebruiken voor eigen autos, er komt een fabriek in spanje. Leapmotor is geen merk wat gaat verdwijnen en waar de support mee gaat stoppen. Daarvoor zit er te veel geld in.

Als een Trabant kan rondrijden, dan lukt dat een B10 ook wel hoor ;)

Het is geen Omoda :p

YouTube: The driver is snapping the steering wheel. Omoda#funny #car #carlife...

[ Voor 12% gewijzigd door Bschnitz op 29-07-2026 15:54 ]

• boyette
Bschnitz schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:51:
[...]

Dat komt voornamelijk door merken die failliet zijn gegaan of gedwongen moesten stoppen, die kunnen ze dan niet kwijt want geen onderdelen. Dat waren issues van jaren terug. China heeft in de tussentijd extra regels en ook voor de export. Zelfs voor de batterijen die terug moeten.

BYD heeft ook EV Graveyards, maar dat is ook weer een heel ander verhaal.

Dus ik snap wat je zegt, maar dat is wel oude informatie, dit mag dus al niet meer. Kan ook nauwelijks nog door de nieuwe regels.

Niet alle Chinese autos kan je onder 1 hoedje zetten.

Stellantis gaat ook onderdelen gebruiken voor eigen autos, er komt een fabriek in spanje. Leapmotor is geen merk wat gaat verdwijnen en waar de support mee gaat stoppen. Daarvoor zit er te veel geld in.

Als een Trabant kan rondrijden, dan lukt dat een B10 ook wel hoor ;)

Het is geen Omoda :p

YouTube: The driver is snapping the steering wheel. Omoda#funny #car #carlife...
Ik heb deze week in een geely gezeten dat is toch wel een andere klasse..

• Bschnitz
boyette schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:54:
[...]

Ik heb deze week in een geely gezeten dat is toch wel een andere klasse..
Dat klopt, een andere klasse en ook prijs.

Een Skoda is ook geen Mercedes toch?

Iedere klasse zo zijn prijs en kwaliteit.

Niemand doet hier alsof de Leapmotor perfect is ofzo, maar zeker goede prijs kwaliteitverhouding.

Als je een BMW neue klasse of de nieuwe Mercedes pakt, zeker. Mooier en beter, maar die kosten ook het dubbele!

• menno30111975
Hoi,

Hoe is de bekleding bij een lange rit? word het zweterig of plakkerig?

• Bschnitz
menno30111975 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 16:57:
Hoi,

Hoe is de bekleding bij een lange rit? word het zweterig of plakkerig?
Je hebt lucht koeling in de stoelen, dus dat helpt wel. Maar zoals vandaag met 35c en een auto die in de zon stond en het binnen 60c geworden is niet te best xD maar dat zal wel met elkaar auto zo zijn.

Koeling op max en gaan, 3min later niks meer aan de hand.

• Bschnitz
@boyette

Mocht je trouwens nog de nieuwe E5 bedoelen.

Laten we dan wel eerlijk zijn, dat is dan de +pro of de max. Van ergens tussen de €40-43K welke vergelijkbaar is.

Dat is dus wel effe +-€10K duurder.

• PlasmatronNL
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-09 14:07
Bschnitz schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 17:02:
[...]

Je hebt lucht koeling in de stoelen, dus dat helpt wel. Maar zoals vandaag met 35c en een auto die in de zon stond en het binnen 60c geworden is niet te best xD maar dat zal wel met elkaar auto zo zijn.

Met de donkere bekleding? Ik heb de lichte bekleding besteld om deze reden.

• Erik1805
PlasmatronNL schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 17:33:
[...]

Met de donkere bekleding? Ik heb de lichte bekleding besteld om deze reden.
Ik heb donkere bekleding. Even 5 minuten van te voren koeling aan en dan heerlijk wegrijden

• Bschnitz
Erik1805 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 17:39:
[...]

Ik heb donkere bekleding. Even 5 minuten van te voren koeling aan en dan heerlijk wegrijden
Yea, dat was ik vergeten xD

• boyette
Bschnitz schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 17:02:
[...]

Is zeker niet met iedere auto zo

Normale auto doe je 3 minuten voorkoelen en alles is gewoon 21 graden als je instapt

• Bschnitz
boyette schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 17:58:
[...]

Is zeker niet met iedere auto zo

Normale auto doe je 3 minuten voorkoelen en alles is gewoon 21 graden als je instapt
Zoals gezegd, ik was het voorkoelen vergeten te doen deze keer, met is het idd nooit een issue. Maar zelfs dan koelt de auto vrij snel af.

Dat was gewoon foutje van me zelf.

• Boomoperator
  • Registratie: Juli 2026
  • Laatst online: 26-09 08:43
Whateverisfree schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 15:10:
Iemand hier al meer gehoord over de levering van de B05? Zie online her en der een enkele uitlevering in Europa, maar tot nu toe volgens mij enkel demo modellen op kenteken in Nederland (42 stuks). Huidige/oorspronkelijke indicatie voor mijn bestelde B05 Design in het blauw is de maand Augustus, maar verder nog geen specifieke informatie. Mijn bestelling was begin Juni, maar dat model was al eerder besteld door de dealer.

Benieuwd wanneer de eerste modellen daadwerkelijk uitgeleverd worden in Nederland!

Ik heb mijn Leah BO5 nu al twee weken

• Boomoperator
Ik heb mijn Leap BO5 sinds de 10e Juli in mijn bezit dus ze worden wel degelijk afgeleverd

• Melfice
  • Laatst online: 00:15
Ik heb zojuist bericht van mijn dealer, en de B05 die ik besteld heb staat nu in Antwerpen. Dus hopelijk heb ik hem over 2 tot 3 weken in mijn bezit.

En hoop is de moeder der teleurstelling, dat weet ik, maar we blijven positief, yes?

[ Voor 21% gewijzigd door Melfice op 30-07-2026 10:15 ]

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-09 21:56
Melfice schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 10:14:
Ik heb zojuist bericht van mijn dealer, en de B05 die ik besteld heb staat nu in Antwerpen. Dus hopelijk heb ik hem over 2 tot 3 weken in mijn bezit.

En hoop is de moeder der teleurstelling, dat weet ik, maar we blijven positief, yes?
Same here mijn blauwe B05 staat ook in Antwerpen, we hopen hem met twee weken in ontvangst te nemen!

• Boomoperator
Wat ik niet begrijp ik heb mij Leap O5 besteld,en tien dagen later had ik m al in mijn bezit ( grijze)

Was zeker geen demo stonden toen ik wegreed uit de showroom 7km op

• Bschnitz
Boomoperator schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 15:20:
Wat ik niet begrijp ik heb mij Leap O5 besteld,en tien dagen later had ik m al in mijn bezit ( grijze)

Was zeker geen demo stonden toen ik wegreed uit de showroom 7km op
Ze hebben nogal een verschil wat beschikbaar is qua kleur, soms wel met 100x. Van mijn blauwe B10 waren tijdens de launch er 10 vs 100 grijze.

Ook donker en grijs interieur is nogal een verschil qua verhouding....

Je hebt gewoon gelukt met je keuze.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik heb toen gewoon gebeld met de dealer hier in Nijmegen. "Wat heb je staan? Mooi, doe die dan maar."
Voor mij is een auto 100% een vervoersmiddel. Kleur, velgen. Boeit me niks. Enige wat ik persee wilde was de pro-max uitvoering. Maar bleek dat de kleine variant nauwelijks verkocht werd, dus dat was geen issue.

Signature van nature

• Boomoperator
Ben wel benieuwd wat de meest bestelde kleur van de O5 gaat worden

• Melfice
Waarschijnlijk toch één van de grijze varianten.
Want dat is veilig.

Ik vind geel niets voor mij om in te rijden, maar ik ben heel blij dat het een optie is en ik hoop ook dat hij toch populair is.
In een zee van zwarte en grijze autos mag er ook wat geels tussen rijden.

Zelf voor de blauwe gekozen.

• menno30111975
Worden ze al geleverd met een fob of nog steeds een card?

• Boomoperator
de mijne werd twee weken geleden geleverd met een kaart(2) ben wel benieuwd of mocht er een kaart sneuvelen of we nieuwe kaarten kunnen bestellen.

Kan aan mij liggen maar breek echt wel n bankkaart of 2 per jaar als ie weer n in m’n broekzak blijft zitten

Wat ik wel heb gedaan op alie express 2 plastic cardholders besteld zodat de kaart beter bescherm is, en er zelfs een keycord aan kan

• Melfice
Ik, daarentegen, breek nooit een bankpas.
Desalniettemin heb ik ook een stevige kaarthouder gekocht.

Om te voorkomen dat hij mij breekt, of ergens kwijt raakt.

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:39
boyette schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:39:
[...]

Ik heb een Nissan Leaf en dat is inderdaad zon auto waar nooit wat mee is en die ook nooit onderhoud nodig heeft.

De B10 valt niet in die categorie en heeft wel onderhoud nodig en er zullen ook defecten optreden en reparaties nodig zijn.

Fossiele autos die zijn er ook genoeg die bijna geen problemen krijgen maar ook dat is een heel andere categorie autos als waar je je b10 mee vergelijkt.

Je kunt bij deze auto simpelweg niet verwachten dat je geen kosten gaat krijgen.
Allemaal speculatie, niets op feiten gebaseerd. Pas over enkele jaren kun je iets zeggen over betrouwbaarheid etc. Niet nu al van een auto die pas sinds september 2025 hier op de weg verscheen. En in China langs de weg achterlaten? 'n Peukje op straat levert je al een boete op. Wat een onzin verhaal.

• Erik1805
boyette schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 15:39:
[...]

Ik heb de B10 nu op bijna 18000km staan. Niks gehad. Prima auto. Met iedere auto krijg op een gegeven moment kosten. Ook bij een Nissan leaf

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:39
Op 't net lees ik wisselende info over dat de B05 stoelpositie in profielen opslaat. Ik zag in video's echter geen extra knop op de stoel om een positie op te roepen. Nu kan dat natuurlijk ook via het scherm, maar heeft iemand in de praktijk gezien hoe het werkt? Gaat de stoel bij bestuurdersdeur openen helemaal naar achteren? Ik heb zelf een B10, maar als de stoelhardware van beide gelijk is, hoop ik dat de stoelpositie opslaan na een OTA ook in de B10 komt.

• derooke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:30
Hakkie schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 23:54:
Op 't net lees ik wisselende info over dat de B05 stoelpositie in profielen opslaat. Ik zag in video's echter geen extra knop op de stoel om een positie op te roepen. Nu kan dat natuurlijk ook via het scherm, maar heeft iemand in de praktijk gezien hoe het werkt? Gaat de stoel bij bestuurdersdeur openen helemaal naar achteren? Ik heb zelf een B10, maar als de stoelhardware van beide gelijk is, hoop ik dat de stoelpositie opslaan na een OTA ook in de B10 komt.
In principe kan het want alles zit er hardwarematig in maar of ze het houden voor het hogere segment dat weet ik niet. Zou wel zo fijn zijn . Hopelijk dan de spiegels en andere dingen ook. (Routines,radio's, sfeerverlichting enz).

PS wat ik wel jammer vind is dat de sfeerverlichting niet mee doet met de muziek van Android auto YouTube music. (De kids vroegen ernaar maar de optie doet niets bij mij)

• boyette
Hakkie schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 20:38:
[...]
Allemaal speculatie, niets op feiten gebaseerd. Pas over enkele jaren kun je iets zeggen over betrouwbaarheid etc. Niet nu al van een auto die pas sinds september 2025 hier op de weg verscheen. En in China langs de weg achterlaten? 'n Peukje op straat levert je al een boete op. Wat een onzin verhaal.
Vinfast nieuw op de markt

Daar heb ik deze week in gereden en voelt hetzelfde aan

Weliswaar het eerste Vietnamese automerk

Wel goede garantievoorwaarden 10 jaar zorgen vrij

[ Voor 6% gewijzigd door boyette op 31-07-2026 08:26 ]

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-09 14:50
menno30111975 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 16:40:
Worden ze al geleverd met een fob of nog steeds een card?
Ik heb de mijne vorige week besteld, komt standaard nog zonder fob. Dealer wist mij te vertellen dat een fob wel mogelijk was sinds kort, ze hadden nog geen ervaring, maar de prijs was € 249 zeiden ze.

What seems to be the officer, problem?

• Boomoperator
Ik heb mijn Leap O5 nu een kleine 2 weken fijne wagen maar wel een paar rare zaken

Als ik ‘s avonds m’n sfeerverlichting aan heb zie ik helemaal niets meer in mijn linker buitenspiegel dan een zee van gekleurd licht

Het afdekscherm bij de achterklep is zo klein dat je alle spullen gewoon achterin ziet liggen

De kwaliteit van het plastic van de deurpanelen is zooooo bedroevend slecht een keer met je schoen er tegen aan bij het instappen is gegarandeerd een vette kras die er niet meer uit gaat blijkt

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

boyette schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 08:20:
[...]

Vinfast nieuw op de markt
In welke heb je gereden? De VF6 of de VF8?
Ik had al begrepen dat Vinfast het nog een keer opnieuw gaat proberen in Nederland. Dat ging een paar jaar geleden niet goed. Ze wilde te veel en kregen geen voet aan de grond hier.

Signature van nature

• menno30111975
Erik1805 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 21:03:
[...]

Ik heb de B10 nu op bijna 18000km staan. Niks gehad. Prima auto. Met iedere auto krijg op een gegeven moment kosten. Ook bij een Nissan leaf
Hoi,

Ik weet niet hoe het zit met de garantievoorwaarden. Is er een onderhoudsschema of zo iets waar je aan moet houden om in aanmerking je blijven voor de garantie?

• Erik1805
menno30111975 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 16:39:
[...]

Hoi,

Ik weet niet hoe het zit met de garantievoorwaarden. Is er een onderhoudsschema of zo iets waar je aan moet houden om in aanmerking je blijven voor de garantie?
Ja staat aangegeven op het display

• Bschnitz
menno30111975 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 16:39:
[...]

Hoi,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/29zf19IdB3ofnSdLzNTS2PyD8j4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ukiqFe6JvJ93gj5z5I43BiDW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5rwMCaspk8uH5FYqiiWqPuKq8M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kYKBTTPUPIVoNXoiuJuEykTU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cw6wr1CFSR6DZvQUc8LRKbDQaXc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LnUXWP44B8Md43W3poyxtCy9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fR3zsygcVBZTKrSh16UmjNlVNQc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GS33GAyoO1IMzCxkjEI2h9rT.png?f=fotoalbum_large

• menno30111975
Oke, dus om de 20K naar de dealer.

Wat zouden de kosten zijn voor coolant replace (ik neem aan van de batterij)

• Bschnitz
menno30111975 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 17:31:
[...]

No clue. Nog niemand hier gemeld.

• Erik1805
[...]

Die van mij moet in september voor de eerste beurt. Weet het dan

• menno30111975
Erik1805 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:12:
[...]

Die van mij moet in september voor de eerste beurt. Weet het dan
Dan heb je er al wat km-ers op zitten. En nog steeds blij met de B10?

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:19
Ik ben me aan het oriënteren op een EV en ben terecht gekomen op de B10. We hebben nu een Clio uit 2019 (die blijft de vrouw rijden want ze vindt “grote auto’s” eng). Ik heb ondertussen de financiële ruimte ontwikkeld om iets leuks voor mezelf te doen maar wil ook weer niet onmetelijk veel geld uitgeven aan een auto die met name “Nice to have is” al zal hij met een 5 maanden oud zoontje waarschijnlijk wel onze eerste auto worden. ik zal hem dan als particulier gewoon kopen, dus geen lease.

ik vroeg me met name af hoe het zit met de software en de updates. Loopt dat een beetje goed? Veel rare dingen of werkt het allemaal goed?

Wat is de real life range van de 67 kwh variant?

[ Voor 4% gewijzigd door FrankoNL op 31-07-2026 18:25 ]

• Bschnitz
FrankoNL schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:24:
Ik ben me aan het oriënteren op een EV en ben terecht gekomen op de B10. We hebben nu een Clio uit 2019 (die blijft de vrouw rijden want ze vindt “grote auto’s” eng). Ik heb ondertussen de financiële ruimte ontwikkeld om iets leuks voor mezelf te doen maar wil ook weer niet onmetelijk veel geld uitgeven aan een auto die met name “Nice to have is” al zal hij met een 5 maanden oud zoontje waarschijnlijk wel onze eerste auto worden. ik zal hem dan als particulier gewoon kopen, dus geen lease.

ik vroeg me met name af hoe het zit met de software en de updates. Loopt dat een beetje goed? Veel rare dingen of werkt het allemaal goed?
Zou zeggen doe een proefrit met je vrouw in de B05 en de B10, zijn wel verschillen in stylen en voorkeur.

Als je vrouw zonder ACC wil rijden denk ik dat het wel goed komt, ACC kan gewoon nog wat beter.

• FrankoNL
Bschnitz schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:26:
[...]

Zou zeggen doe een proefrit met je vrouw in de B05 en de B10, zijn wel verschillen in stylen en voorkeur.

Als je vrouw zonder ACC wil rijden denk ik dat het wel goed komt, ACC kan gewoon nog wat beter.
Het probleem met de B05 is dat het kwa ruimte niet echt een significante upgrade is op de Clio. Nu we een zoon hebben was dat voor mij eigenlijk de reden om te kijken naar wat groters, zeker als we ermee op vakantie willen.

• Erik1805
menno30111975 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:16:
[...]

Dan heb je er al wat km-ers op zitten. En nog steeds blij met de B10?
Ja nu bijna 18000. Ja heel blij mee.

• menno30111975
Erik1805 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:48:
[...]

Ja nu bijna 18000. Ja heel blij mee.
Sinds wanneer heeft u hem?

• boyette
Sircuri schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 15:57:
[...]

In welke heb je gereden? De VF6 of de VF8?
Ik had al begrepen dat Vinfast het nog een keer opnieuw gaat proberen in Nederland. Dat ging een paar jaar geleden niet goed. Ze wilde te veel en kregen geen voet aan de grond hier.
VinFast VFe34

• Erik1805
Sinds eind januari dit jaar

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

FrankoNL schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 18:24:
[…]

Wat is de real life range van de 67 kwh variant?
De software heeft wat eigenaardigheden (acc is daar idd één van, ook de andere ADAS zijn niet heel fijn) maar over het algemeen werkt het prettig en naar behoren. De auto biedt m.i. veel waar voor z’n geld.

Ik heb zelfs sinds ik hem heb (medio half februari) nog geen update meegemaakt. De meest recente update is van vlak daarvóór en stond er al op. Volgende update schijnt binnenkort te worden uitgerold.

Mijn range is ongeveer 380km schat ik, maar is ook wel eens hoger of lager geweest. Is afhankelijk van allerlei factoren (rijgedrag, buitentemperatuur, wegbeeld, veel/weinig airco/stoelkoelinggebruik, etc.).

• FrankoNL
Gitarist schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 01:04:
[...]

De software heeft wat eigenaardigheden (acc is daar idd één van, ook de andere ADAS zijn niet heel fijn) maar over het algemeen werkt het prettig en naar behoren. De auto biedt m.i. veel waar voor z’n geld.

Ik heb zelfs sinds ik hem heb (medio half februari) nog geen update meegemaakt. De meest recente update is van vlak daarvóór en stond er al op. Volgende update schijnt binnenkort te worden uitgerold.

Mijn range is ongeveer 380km schat ik, maar is ook wel eens hoger of lager geweest. Is afhankelijk van allerlei factoren (rijgedrag, buitentemperatuur, wegbeeld, veel/weinig airco/stoelkoelinggebruik, etc.).
Dank! Ik heb inderdaad gelezen dat met name de lane assist / keeping erg vervelend is. Dat schijn je nu wel met een snelkoppeling uit te kunnen zetten.

laad jij thuis op? Wij hebben geen oprit en zijn dus veroordeeld tot straatladen. De auto is natuurlijk relatief fors en de parkeerplaatsen relatief klein ;)

• derooke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:30
Ik doe voornamelijk Belgische autostrade 120 km/h dan haal ik de 300 km. Ik rij niet voorzichtig of speciale ev rijstijl. Heel tevreden. Nu al bijna 10k km's binnen 2 weken naar Frankrijk (Ardèche) daar verwacht ik 350 autostrade KMS te halen. (110) . Auto werkt goed

• Whateverisfree
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-09 15:42
Mijn Private Lease B05 ProMax Design (Blauw, donker interieur) komt als het goed is op 10 augustus aan in Antwerpen of Vlissingen. Dus verwacht de uitlevering nog in augustus. Initieel het lichtere interieur besteld begin juni, maar deze week bleek dat die nog geproduceerd moet worden, dus toen geswitcht naar het donkerdere interieur die al onderweg is.

[ Voor 7% gewijzigd door Whateverisfree op 01-08-2026 11:56 ]

• Crunkjuice
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 26-09 12:47
Pas geleden gebruik gemaakt van de kampeer modus. Wat slecht ontworpen weer! In kampeer modus kan je alleen van binnen uit je auto op slot zetten, bijvoorbeeld via het stuur of scherm. Maar zodra je vanaf buiten af je auto op slot zet, of met de app schakelt de kampeer modus uit.

Ik zou graag willen zien dat deze actief blijft, als ik de auto van buiten op slot zet. Zodat ik apparatuur kan blijven opladen en bijvoorbeeld mijn elektrische koelbox kan laten draaien als ik niet in de buurt van de auto ben.

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:00
[...]

Op een Duits forum las ik laatst een bericht over onderhoud op de B10, volgens mij iets van 250 euro of zoiets. Ga zoeken of ik het bericht terugvind

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

FrankoNL schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 07:14:
[...]

Dank! Ik heb inderdaad gelezen dat met name de lane assist / keeping erg vervelend is. Dat schijn je nu wel met een snelkoppeling uit te kunnen zetten.

laad jij thuis op? Wij hebben geen oprit en zijn dus veroordeeld tot straatladen. De auto is natuurlijk relatief fors en de parkeerplaatsen relatief klein ;)
Nee helaas geen eigen oprit, wel een publieke laadpaal met bijna altijd plek dicht in de buurt (en daarnaast kan m’n vrouw gratis laden op haar werk).

Pagina: 1 ... 28 ... 38 Laatste