Het grote LEAPMOTOR B10 & B05 topic

Pagina: 1 ... 25 ... 30 Laatste
Acties:

• xminator
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ies Korpershoek schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 12:34:
Wie herkend dit :

Vandaag ben ik niet met de auto weg geweest. Bij toeval kijk ik net op de APP en zie ik een waarschuwing dat de ramen niet gesloten zijn. Deze waarschuwing stond er niet toen ik eerder vanmorgen op de APP keek

Ik ben naar de auto gelopen en zag dat alle ramen ongeveer 2 cm waren geopend.

Toen ik op het raamsymbool in de APP drukte, gingen alle ramen dicht. Dit kan heel vervelende en onverwachte gevolgen hebben tijdens een stortbui zoals die nu mogelijk zijn
Lijkt wel alsof je een maandagochtend model geleverd hebt gekregen :+

• derooke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18:22
Als er iets abnormaal is (bvb raam open ) krijg ik een sms of via de app een waarschuwing. Maar als ik de wagen met de kaart sluit gaan alle ramen dicht. Of bedoel je dat ze uit zichzelf open gegaan zijn?

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:33
Invoering datalimiet van 2GB per maand in Duitsland
Zojuist gelezen op een Duits forum (Google Translate):

Vandaag via e-mail ontvangen:
—————
Wij willen u graag informeren over een update van onze Connected Services. Sinds 1 juni is er een datalimiet van 2 GB per maand beschikbaar voor entertainmentdiensten zoals muziek- en videostreaming.

Zodra deze maandelijkse datalimiet is bereikt, kan de snelheid voor entertainmentdiensten worden aangepast. Alle essentiële connected functies, zoals OTA-updates, Connected Navigation , afstandsbediening en Digital Key, blijven ongewijzigd en zijn nog steeds zoals gebruikelijk beschikbaar.
Voor streaming en andere entertainmentdiensten kunt u uw auto op elk moment verbinden met de persoonlijke hotspot van uw smartphone.

Met een toekomstige OTA-update bieden we u ook de mogelijkheid om uw maandelijkse dataverbruik direct via het infotainmentsysteem te bekijken en bij te houden.

Bij Leapmotor blijven we ons inzetten voor de continue ontwikkeling en verbetering van onze Connected Services en uw rijervaring.

Bedankt voor uw vertrouwen en voortdurende steun.

• Veendammer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:30
Ik vind 2GB gratis best wel OK. Het was ook wel een beetje van de zotte dat je ongelimiteerd data kon gebruiken, deze actie komt ook wel in NL. Wellicht tzt ook meer GB bij te kopen.

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Het eerste deuk(je) in m'n B10 is een feit en ik heb het niet eens zelf gedaan. Hagel :X
Ik woon drie-onder-één-kap en m'n beide buren hebben allebei een barst in de ruit + deuken in de auto dus ik ben er met m'n ene deukje nog goed vanaf gekomen. Maar alsnog: balen! :(

[ Voor 5% gewijzigd door Gitarist op 28-06-2026 14:37 ]

EV: Leapmotor B10 67,1kWh 2026

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Veendammer schreef op zondag 28 juni 2026 @ 10:41:
Ik vind 2GB gratis best wel OK. Het was ook wel een beetje van de zotte dat je ongelimiteerd data kon gebruiken, deze actie komt ook wel in NL. Wellicht tzt ook meer GB bij te kopen.
Ja, dit is iets waar ik al vanaf het begin af aan rekening mee hou. Als het hierbij blijft: prima. Zolang ze maar geen andere functies achter een paywall gaan zetten.

Ik denk ook dat 2GB heel redelijk is voor als je gewoon navigatie gebruikt en af en toe eens een stream aanzet.

• derooke
Gitarist schreef op zondag 28 juni 2026 @ 14:38:
[...]

Ja, dit is iets waar ik al vanaf het begin af aan rekening mee hou. Als het hierbij blijft: prima. Zolang ze maar geen andere functies achter een paywall gaan zetten.

Ik denk ook dat 2GB heel redelijk is voor als je gewoon navigatie gebruikt en af en toe eens een stream aanzet.
Als ik het goed begrijp is dat je na het gebruik van die 2 Gb nog steeds de standaard connectiviteit hebt .

• derooke
Gitarist schreef op zondag 28 juni 2026 @ 14:31:
Het eerste deuk(je) in m'n B10 is een feit en ik heb het niet eens zelf gedaan. Hagel :X
Ik woon drie-onder-één-kap en m'n beide buren hebben allebei een barst in de ruit + deuken in de auto dus ik ben er met m'n ene deukje nog goed vanaf gekomen. Maar alsnog: balen! :(
Oei , is het veel ? Hopelijk heb je omnium

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:36
Yea, hier was ik bang voor, gisteravond mijn B10 in een parkeergarage gezet voor €15 en vanochtend opgehaald.

Succes met de reparatie....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Hakkie
derooke schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:05:
[...]

Als ik het goed begrijp is dat je na het gebruik van die 2 Gb nog steeds de standaard connectiviteit hebt .
Zo lees ik het ook inderdaad.

• Hakkie
Gitarist schreef op zondag 28 juni 2026 @ 14:38:
[...]

Vind het ook prima hoor. We gaan het zien. In het algemeen is mobiele data in Duitsland meen ik duurder dan hier.

• Hakkie
Veendammer schreef op zondag 28 juni 2026 @ 10:41:
Eens. We merken het wel tzt.

• Hakkie
Da's :(

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

derooke schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:05:
[...]

Oei , is het veel ? Hopelijk heb je omnium
Nou het is voor zover ik kon zien één deuk(je), dus ik denk dat het goed te herstellen is.

Wellicht tref ik er in de komende dagen nog meer aan (de auto was nog nat vanochtend dus door de druppels niet alles kunnen zien).

Ik ben voor zover ik weet all-risk verzekerd dus ik vermoed dat het gedekt is... Maar dit ga ik uiteraard nog even heel goed uitzoeken.

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Bschnitz schreef op zondag 28 juni 2026 @ 16:48:
[...]

Yea, hier was ik bang voor, gisteravond mijn B10 in een parkeergarage gezet voor €15 en vanochtend opgehaald.

Succes met de reparatie....
Dat is een slimme zet geweest! Ik heb daar helaas totaal niet aan gedacht van tevoren.

• Bschnitz
Gitarist schreef op zondag 28 juni 2026 @ 17:07:
[...]

Dat is een slimme zet geweest! Ik heb daar helaas totaal niet aan gedacht van tevoren.
Toen ik las 2-5cm wist in genoeg. Dat risico loop ik niet.

Voor de volgende keer, nu weet je het :)

Parkeergarage in de buurt zoeken en klaar 👍

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 || Laadpaal: VoltTime One Business || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 20:51

Internet Janny

He does it for free

Ik was vannacht op Schiphol en zag allemaal schermen met reclame voor de B05.

Zero compensation

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:28
Bschnitz schreef op zondag 28 juni 2026 @ 17:11:
[...]
Parkeergarage in de buurt zoeken en klaar 👍
Parkeergarages heb je alleen in grote steden ;)

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | WeHeat Flint All-electric | 4.880wp zonnepanelen

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

MichielFRL schreef op zondag 28 juni 2026 @ 20:32:
[...]

Parkeergarages heb je alleen in grote steden ;)
Dichtsbijzijnde parkeergarage is voor mij vijf minuten lopen of tien minuten rijden }:O
Welkom in Hilversum

• RobSig
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 20:57
Hallo Tweakerts. Wij hebben proef gereden In een B10 REEV en ik deel de algemene mening alhier dat deze auto fijn rijd.
Nu heb ik dit draadje voor 75% door geworsteld maar ben nog niet 1 tegengekomen met een REEV of de ervaringen hier mee. Zitten er mensen hier met een REEV en wat zijn de ervaringen?

A+++, 155m2 VVW, Tigchel Finoven met WW, Eco 250i thermodynamische WP boiler, 10,5 kWp zonnepanelen, SigenStor 10 TP, BAT 27kWh. BMW iX1 67kWh.

• Bschnitz
RobSig schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 16:10:
Hallo Tweakerts. Wij hebben proef gereden In een B10 REEV en ik deel de algemene mening alhier dat deze auto fijn rijd.
Nu heb ik dit draadje voor 75% door geworsteld maar ben nog niet 1 tegengekomen met een REEV of de ervaringen hier mee. Zitten er mensen hier met een REEV en wat zijn de ervaringen?
We hebben er 1 Rob, weet effe niet 123 wie meer helaas, was wel een paar paginas terug....

Leuk dat je ook een B10 gaat overwegen, spreken we elkaar in 2 topics haha.

• Uhmazing
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12-08 11:38
Wij hebben recent onze B10 Design ProMax ontvangen en laden hem nu op met de bijgeleverde granny charger.

We hebben momenteel nog geen laadpaal en moeten het voorlopig via het stopcontact doen.

Probleem is dat we in de buurt van de oprit geen stopcontact hebben, dus we moeten het stopcontact van binnen gebruiken. Hierdoor kunnen we ‘s nachts niet opladen omdat we de deur uiteraard afsluiten.

Ik las dat een verlengkabel niet echt veilig is, maar is een langere laadkabel zoals bijvoorbeeld deze een optie? Of is dat niet goed voor de accu o.i.d?

https://www.amazon.nl/dp/B0D9K2VGK2?ref=cm_sw_r_cso_cp_apan_dp_8DGTE6SQJ8PSGQ3TRZS6_1&ref_=cm_sw_r_cso_cp_apan_dp_8DGTE6SQJ8PSGQ3TRZS6_1&social_share=cm_sw_r_cso_cp_apan_dp_8DGTE6SQJ8PSGQ3TRZS6_1&fbclid=IwdGRjcASw1yVwZG9mAWV4dG4DYWVtAjExAHNydGMGYXBwX2lkCjY2Mjg1NjgzNzkAAR6AeMs91YVfJwfT_lpyGPLjXc6_JQLFsggQxdySBONUUrvDH-VuPhDwZ6rWRA_aem_j5ijfcloatJrjsPZNWr7yQ

Alvast bedankt!

• RobSig
Uhmazing schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:11:
Wij hebben recent onze B10 Design ProMax ontvangen en laden hem nu op met de bijgeleverde granny charger.

We hebben momenteel nog geen laadpaal en moeten het voorlopig via het stopcontact doen.

Probleem is dat we in de buurt van de oprit geen stopcontact hebben, dus we moeten het stopcontact van binnen gebruiken. Hierdoor kunnen we ‘s nachts niet opladen omdat we de deur uiteraard afsluiten.

Ik las dat een verlengkabel niet echt veilig is, maar is een langere laadkabel zoals bijvoorbeeld deze een optie? Of is dat niet goed voor de accu o.i.d?

https://www.amazon.nl/dp/B0D9K2VGK2?ref=cm_sw_r_cso_cp_apan_dp_8DGTE6SQJ8PSGQ3TRZS6_1&ref_=cm_sw_r_cso_cp_apan_dp_8DGTE6SQJ8PSGQ3TRZS6_1&social_share=cm_sw_r_cso_cp_apan_dp_8DGTE6SQJ8PSGQ3TRZS6_1&fbclid=IwdGRjcASw1yVwZG9mAWV4dG4DYWVtAjExAHNydGMGYXBwX2lkCjY2Mjg1NjgzNzkAAR6AeMs91YVfJwfT_lpyGPLjXc6_JQLFsggQxdySBONUUrvDH-VuPhDwZ6rWRA_aem_j5ijfcloatJrjsPZNWr7yQ

Alvast bedankt!
Lijkt mij wel @Uhmazing Ding is CE gekeurd dus dat moet wel!

A+++, 155m2 VVW, Tigchel Finoven met WW, Eco 250i thermodynamische WP boiler, 10,5 kWp zonnepanelen, SigenStor 10 TP, BAT 27kWh. BMW iX1 67kWh.

• Uhmazing
RobSig schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:32:
[...]

Lijkt mij wel @Uhmazing Ding is CE gekeurd dus dat moet wel!
Ga ik daarmee ook sneller laden? De meegeleverde kabel is 10A maximaal. Hoger dan 1.8kW kom ik met deze ook niet voor zover ik in de app kan zien

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:13
Net de auto gewassen. Zie ineens een barst. Kwaliteit 🤷‍♂️

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vG5Xq0W6QDC80ahZXp_tDEEAC3U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1Rd2L9US8cSlD4Vyx6Xmg7vx.jpg?f=fotoalbum_large

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Welk model en paneel kijken we hier naar?

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• Erik1805
SkiFan schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:56:
Welk model en paneel kijken we hier naar?
B10. Achterlicht bar

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1kWh

• RobSig
Uhmazing schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 19:35:
[...]

Ga ik daarmee ook sneller laden? De meegeleverde kabel is 10A maximaal. Hoger dan 1.8kW kom ik met deze ook niet voor zover ik in de app kan zien
Dat pretendeert men wel. Blijft natuurlijk maar 1-fase laden dus je hoofd aansluiting 3x .. A bepaalt dat in principe per fase.

• Bschnitz
RobSig schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 20:36:
[...]

Dat pretendeert men wel. Blijft natuurlijk maar 1-fase laden dus je hoofd aansluiting 3x .. A bepaalt dat in principe per fase.
Vergeet het stroom verlies niet, dat is bijna 50% met een granny charger.

Vaak is men toch goedkoper uit met een abbonement of een publiek laadpunt zoals een Vattenfall met in charge.

Ionity met power abbo is maar 44c ofzo, dan laad je DC dat ding vol in 15min...

• Uhmazing
Bschnitz schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 20:44:
[...]

Vergeet het stroom verlies niet, dat is bijna 50% met een granny charger.

Vaak is men toch goedkoper uit met een abbonement of een publiek laadpunt zoals een Vattenfall met in charge.

Ionity met power abbo is maar 44c ofzo, dan laad je DC dat ding vol in 15min...
Wist niet dat er zoveel stroomverlies bij komt kijken.
Dan gaan we toch maar z.s.m. kijken voor een eigen laadpaal. Moeten dan wel nog de groepenkast laten aanpassen en van 1 fase naar 3 fasen.

• Hakkie
Als ik het goed begrijp is het iemand gelukt deze AliExpress NFC keys aan de praat te krijgen. Het wordt o.a. hier in een Facebook groepsbericht besproken van de PRIVE groep Leapmotor B10 D/A/CH. Zie echter geen verdere details. Hoe het werkt is me niet duidelijk. Helemaal niet omdat die persoon zo te lezen 'per post anderen kan/wil helpen. Dan zou je neem ik aan een NFC kaart van je eigen B10 moeten opsturen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T80lNkSY0lXOrSdwiK8--FJ4hbk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gS55eqK7WIoRzfV9z0GwSdTf.png?f=fotoalbum_large

• Bschnitz
Uhmazing schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 23:43:
[...]

Wist niet dat er zoveel stroomverlies bij komt kijken.
Dan gaan we toch maar z.s.m. kijken voor een eigen laadpaal. Moeten dan wel nog de groepenkast laten aanpassen en van 1 fase naar 3 fasen.
Bij AC ook iets van 10-15%. Maar dat is nog acceptabel. Ja, zou toch wel voor een laadpaal gaan.

Soms is dus een DC abonnement helemaal niet verkeerd als je geen opties hebt.

• Erik1805
BN’ers ook al 🤣

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-5j3OJtoW6LazZcXsyVTt9y8tg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/admVxi5lZ12YVJ8jDjwzWPYE.jpg?f=fotoalbum_large

• Bschnitz
@RobSig

Welke vragen heb je over de B10, lijkt er niet op dat de motor versie eigenaar zich gaat melden namelijk. Wellicht kunnen wij je wel helpen.

• Bschnitz
Heb de Leapmotor B10 eindelijk in HA.

Zijn er mensen die dat ook willen, laat het weten dan maak effe een post met korte uitleg.

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22:03
Bschnitz schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 18:38:
Heb de Leapmotor B10 eindelijk in HA.

Zijn er mensen die dat ook willen, laat het weten dan maak effe een post met korte uitleg.
Hier ook al een tijdje in HA

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/30Mrrsxj9SpJpPdpaKtTG5SjcBE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kc5R2y1TF1VE4PUziEsmj4JE.jpg?f=fotoalbum_large

• Bschnitz
Dat is weer een andere die ik gebruik. Vindt deze wel mooi.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VsHGS2jnD-9155IOct8NYsA7NZw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/H1h9MTklvsk12BzhzsYKmxqS.png?f=fotoalbum_large

• codegro
Bschnitz schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 19:15:
[...]

Dat is weer een andere die ik gebruik. Vindt deze wel mooi.

[Afbeelding]
Die is ook gaaf. Welke integratie/kaart gebruik je daarvoor?

• Bschnitz
codegro schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 19:19:
[...]

Die is ook gaaf. Welke integratie/kaart gebruik je daarvoor?
https://github.com/ProtossBlaster/leapmotor-mate

Net €5 gedoneerd. Echt top werk en hij blijft er ook aan werken. Echt een held.

• codegro
Bschnitz schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 19:30:
[...]

https://github.com/ProtossBlaster/leapmotor-mate

Net €5 gedoneerd. Echt top werk en hij blijft er ook aan werken. Echt een held.
Zal er binnenkort eens induiken

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:22
Carplay is weer verdwenen. Heenreis alles oké, stap in voor retour geen carplay meer. Met geen mogelijkheid om aan de gang te krijgen. Morgen de auto maar "uit" de telefoons carplay gooien, de telefoon in de B10 verwijderen en maar weer opnieuw installeren: 3 x in 6 weken.

• xminator
  • Nu online
Ies Korpershoek schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 20:14:
Carplay is weer verdwenen. Heenreis alles oké, stap in voor retour geen carplay meer. Met geen mogelijkheid om aan de gang te krijgen. Morgen de auto maar "uit" de telefoons carplay gooien, de telefoon in de B10 verwijderen en maar weer opnieuw installeren: 3 x in 6 weken.
En, wat doet je dealer er aan?

• Ies Korpershoek
xminator schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 20:43:
[...]

En, wat doet je dealer er aan?
Ik heb hem vandaag een mailtje gestuurd. Ik weet zeker dat het goed komt. De eerste twee keer gedaan op de manier die ik heb beschreven. Dat ga ik morgen doen. Op een Facebookforum zei men dat dit een regelmatig voorkomend probleem is. Hier werd de oplossing aangedragen om een soft reset van het INFO-systeem uit te voeren, door het speedwheel en de MIC-knop 20 sec gelijktijdig in te drukken totdat het systeem zich reset. Daarna zou het weer OK zijn. Een aantal liet weten dat dit bij hen de oplossing was. We gaan het zien.

• Erik1805
Ies Korpershoek schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 20:57:
[...]

Ik heb hem vandaag een mailtje gestuurd. Ik weet zeker dat het goed komt. De eerste twee keer gedaan op de manier die ik heb beschreven. Dat ga ik morgen doen. Op een Facebookforum zei men dat dit een regelmatig voorkomend probleem is. Hier werd de oplossing aangedragen om een soft reset van het INFO-systeem uit te voeren, door het speedwheel en de MIC-knop 20 sec gelijktijdig in te drukken totdat het systeem zich reset. Daarna zou het weer OK zijn. Een aantal liet weten dat dit bij hen de oplossing was. We gaan het zien.
Ik had het in het begin ook heel vaak. Geen oplossing voor. En ineens werkt het. Nu geen issues meer

• RobSig
Bschnitz schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 11:50:
@RobSig

Welke vragen heb je over de B10, lijkt er niet op dat de motor versie eigenaar zich gaat melden namelijk. Wellicht kunnen wij je wel helpen.
Hoe ze zich in de praktijk houden. Zijn er issues? Tekortkomingen? Motorgeluid bij gecombineerd gebruik? Etc. Eigenlijk alles REEV gerelateerd.

• Bschnitz
RobSig schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 21:22:
[...]

Hoe ze zich in de praktijk houden. Zijn er issues? Tekortkomingen? Motorgeluid bij gecombineerd gebruik? Etc. Eigenlijk alles REEV gerelateerd.
Het is hetzelfde als bij een B10 EV, er is geen gecombineerd gebruik. De motor laad simpelweg de batterij op en thats about it. Voor de rest is het hetzelfde als de EV.

Issues dezelfde als bij EV, wat kinderziektes, maar niks dramatisch.

Meeste klachten zijn de app, omdat je geen sleutel hebt. Dus je moet of de app gebruiken of de kaart.

De laklaag is niet mega goed, gewoon OK-ish.

Zelf zou ik hem nooit kopen omdat je de auto in 15min op kan laden langs de snelweg. Dus ik zie de meerwaarde niet zo... De EV is prima.

Motorgeluid kan ik zelf niks over zeggen, maar je kan eens kijken op het leap motor forum.

https://www.leapmotorforum.com/

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ies Korpershoek schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 20:14:
Ik neem aan dat je ook hebt geprobeerd handmatig te verbinden? (Vanuit het homescreen van rechtsboven naar beneden swipen, CarPlay aanklikken en juiste telefoon selecterenj

• Ies Korpershoek
Gitarist schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 21:57:
[...]

Ik neem aan dat je ook hebt geprobeerd handmatig te verbinden? (Vanuit het homescreen van rechtsboven naar beneden swipen, CarPlay aanklikken en juiste telefoon selecterenj
Ja maar carplay stond daar niet

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ies Korpershoek schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 22:11:
[...]

Ja maar carplay stond daar niet
Hmm dat is dan inderdaad erg vreemd en vervelend vooral! Hoop dat het snel opgelost kan worden

• Hakkie
Leap OS v3.40.70 voor C10 sinds enkele dagen beschikbaar
Hopelijk volgt nu snel een update voor ons als B10 'Leaphebbers'. :*) En ja, ik weet dat de B10 en C10 andere platforms zijn. Maar een aantal verbeteringen die op de lijst staan zijn ook voor de B10 meer dan welkom wat mij betreft. Voor mij zou een belangrijke zijn dat die Aanhangwagenmodus aan/uit werkt, waardoor ACC/LCC beschikbaar blijven met bijv. fietsendrager.

Mealer in "Het grote Leapmotor C10 topic"

• RobSig
Het forum zo doorlezende, en de argumenten van @Bschnitz in overweging nemende denk ik toch dat we voor een ev moeten gaan en niet een reev, maar of dat een Leapmotor wordt dat weet ik nog niet. Schrik best van de ‘puntjes’ welke hier aangehaald worden😳

• Bschnitz
RobSig schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:13:
Het forum zo doorlezende, en de argumenten van @Bschnitz in overweging nemende denk ik toch dat we voor een ev moeten gaan en niet een reev, maar of dat een Leapmotor wordt dat weet ik nog niet. Schrik best van de ‘puntjes’ welke hier aangehaald worden😳
Hangt van je budget af. Je krijgt waanzinnig veel auto voor je geld. Ik ben er enorm blij mee. Ik stoor me niet aan die dingen, mijn Ioniq6 van 50K was slechter met veel ergere bugs.

De onboard software is naar mijn ervaring echt goed, ik heb Android car uit gezet.

Voor 30K krijg je niks wat zo goed is als dit. Zou het zo weer doen.

Voor +50K heb je wel echt wat meer opties nu, maar dat is een heel ander segment.

Wil je zuiniger rijden en geef je niet zoveel om ruimte kan ook een B05.

Of het wat voor je is? Doe een proefrit. Pas dan weet je het.

Voor 30K zit je ook in een inster, dat is toch echt een heel stuk kleiner en minder fijn.

• Veendammer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:30
Even een paar bevindingen.
- Het schokkige gedrag met ingestelde ACC en dan harder rijden dan ingesteld komt door 2 zaken: onder menu Rijden de ingestelde sterkte van de regeneratie EN het aanzetten van de comfort stoppen functie. Met name het comfort stoppen zorgt voor het schokkerige gedrag. Als je de regeneratie ook nog laag heb dan is dit gedrag volledig weg. Ik heb zelf wel de regeneratie op sterk staan en comfort stoppen functie uit, dan is het nog wel acceptabel.

- USB stick en dashcam functie: ik gebruik een 64GB USB stick en bij mij worden de bestanden netjes gewist als er te weinig ruimte beschikbaar is. Bij mij zorgt het systeem er voor dat er iedere keer zo'n 1,4 GB vrij blijft en oudere bestanden worden gewist. Ik vermoed dat als je een stick gebruikt die groter is dan 256GB (de aangegeven maximale grootte) het fout gaat en bestanden niet meer gewist worden.

- Naar vernomen heeft de C10 3 dagen geleden een update gehad waarin de aanhangwagenmodus is aangepast. Ook op tweakers C10 draadje Het grote Leapmotor C10 topic staat dit vermeld onder punt 4, ACC-optimalisatie: De adaptieve cruisecontrol (ACC) wordt niet meer uitgeschakeld wanneer de aanhangwagenmodus actief is, en de pop-upherinnering voor het inschakelen van de aanhangwagenmodus is verbeterd voor meer duidelijkheid. (Alleen beschikbaar op voertuigen die zijn uitgerust met de aanhangwagenmodus.). Dat is toch wel weer goed nieuws. Ik heb de vraag uitstaan of er al bekend is wanneer deze voor de B10 komt, stond gepland in augustus maar wellicht is er wat meer bekend inmiddels. --> en zojuist via email (Hedin Assen) naar mij bevestigd dat de update voor de B10 nog steeds gepland staat voor augustus.

[ Voor 7% gewijzigd door Veendammer op 02-07-2026 16:47 ]

• Crunkjuice
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 10-08 12:37
Vandaag kon mijn Android Auto opeens geen verbinding meer maken met de auto. Nadat ik de verbinding had gereset deed alles het weer na behoren. Alleen het gekke is nu dat opeens mijn media audio een stuk zachter is... Snap er niks van, alles al onderzocht en geprobeerd!

Navigatie audio, systeem audio noem het op is allemaal nog zoals het voorheen was. Rare bug, die niet te verhelpen is.

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-08 11:10
Na lang wachten heb ik inmiddels eindelijk een account ontvangen van de leasemij waar ik offerte's kan indienen (don't ask).

Zijn er zaken waar ik op moet letten? Ik wil dit weekend gaan proefrijden en een aanvraag indienen voor een Design ProMax in het zwart met (afneembare) trekhaak. Verder kon ik me geen dingen bedenken die ik moet specificeren op de offerte etc. Zaken als die zwarte belettering is geen fabrieksoptie gok ik? :)

What seems to be the officer, problem?

• Sendak239
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:20
Xilvaro schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:54:
Na lang wachten heb ik inmiddels eindelijk een account ontvangen van de leasemij waar ik offerte's kan indienen (don't ask).

Zijn er zaken waar ik op moet letten? Ik wil dit weekend gaan proefrijden en een aanvraag indienen voor een Design ProMax in het zwart met (afneembare) trekhaak. Verder kon ik me geen dingen bedenken die ik moet specificeren op de offerte etc. Zaken als die zwarte belettering is geen fabrieksoptie gok ik? :)
Er valt weinig te kiezen. Je moet nog vermelden welke kleur bekleding je wil.

Inmiddels zijn er 1000 B10's in Nederland.

https://allecijfers.nl/auto/leapmotor-b10/

[ Voor 10% gewijzigd door Sendak239 op 03-07-2026 09:33 ]

• derooke
Sendak239 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 09:31:
[...]

In de eerste 6 maand zijn er 1150 leapmotor wagens (alle types ) in België ingeschreven. Netjes om te zien dat er meer leapmotor dan Jeep verkocht worden

• Erwtje59
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 13:39
Bschnitz schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 13:42:
[...]

Hangt van je budget af. Je krijgt waanzinnig veel auto voor je geld. Ik ben er enorm blij mee. Ik stoor me niet aan die dingen, mijn Ioniq6 van 50K was slechter met veel ergere bugs.

De onboard software is naar mijn ervaring echt goed, ik heb Android car uit gezet.

Voor 30K krijg je niks wat zo goed is als dit. Zou het zo weer doen.

Voor +50K heb je wel echt wat meer opties nu, maar dat is een heel ander segment.

Wil je zuiniger rijden en geef je niet zoveel om ruimte kan ook een B05.

Of het wat voor je is? Doe een proefrit. Pas dan weet je het.

Voor 30K zit je ook in een inster, dat is toch echt een heel stuk kleiner en minder fijn.
Of wachten op de B03X ;-)

• Erwtje59
Sendak239 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 09:31:
[...]

Zie ze wel steeds vaker rijden.
Kwam vandaag er eentje tegen in de kleur die ik ook krijg, Tundra Grey, best mooie kleur als je hem zo ziet rijden.

• RobSig
Ik ga jullie alweer verlaten. Onze keuze is op een andere EV gevallen en als het goed is ontvangen we die next week.
Dank voor jullie input!

• codegro
Erwtje59 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 17:51:
[...]

Kwam vandaag er eentje tegen in de kleur die ik ook krijg, Tundra Grey, best mooie kleur als je hem zo ziet rijden.
Zag je mij misschien rijden 😂

• Gitarist
  • Niet online

Gitarist

Jan

Erwtje59 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 17:51:
[...]

Bijna vijf maanden B10-bezitter en nog steeds geen andere B10 gezien (wel diverse C10’s en een T03) :')

• Erik1805
Gitarist schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 19:54:
[...]

Bijna vijf maanden B10-bezitter en nog steeds geen andere B10 gezien (wel diverse C10’s en een T03) :')
Same here. Je ziet je echt nergens

• Hakkie
Ik ben laatst op de A6 een Belgische B10 voorbij gescheurd. :)B

• Gurbe86
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 23:01
Ik vond het geluid van spotify via android auto veel te zacht. Het was echt max 75% van normale radio, die ik ook al niet heel hard vind. Bij winderige dagen waren podcasts bijna niet te volgen.

Ik heb in spotify de optie volume normaliseren uitgezet en nu heb ik eindelijk het volume waar ik blij van wordt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJ5TdcKD085y9DL2SCnjo5Nrxc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4qhQbfkO2Khc25DzKN9xQMWn.jpg?f=fotoalbum_large

Ps, bij mijn vorige auto e-208 en andere autos had ik hier geen last van.

[ Voor 5% gewijzigd door Gurbe86 op 04-07-2026 09:25 ]

• Bschnitz
Gurbe86 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 09:21:
Ik vond het geluid van spotify via android auto veel te zacht. Het was echt max 75% van normale radio, die ik ook al niet heel hard vind. Bij winderige dagen waren podcasts bijna niet te volgen.

Ik heb in spotify de optie volume normaliseren uitgezet en nu heb ik eindelijk het volume waar ik blij van wordt. [Afbeelding]

Ps, bij mijn vorige auto e-208 en andere autos had ik hier geen last van.
Dat verklaart hoezo ik er nooit last van had, deze zet in altijd en overal altijd als eerste uit 🤐.

• Melfice
  • Registratie: Juli 2026
  • Nu online
Erik1805 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 21:59:
[...]

Same here. Je ziet je echt nergens
Da's grappig.

Nadat ik de knoop door had gehakt om een B05 te kopen zag ik op dezelfde dag opeens 2 verschillende B10 in de regio rijden.

Wordt de B10 soms alleen maar in Twente verkocht en gereden? 😜

• Ies Korpershoek
Lees zojuist op een Duits forum dat vanaf augustus de B10 een gewone FOB krijgt. Kan het niet verifiëren. Als het waar is, kunnen misschien bestaande voertuigen softwarematig worden aangepast.

• Bschnitz
Ziet er gewoon uit als de China lidar versie van nu die wij niet kunnen krijgen in de eu, met AI onzin stem en verhaal erachter.

Weet je zeker dat dit niet nep is?

• Hakkie
Ies Korpershoek schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 11:47:
Lees zojuist op een Duits forum dat vanaf augustus de B10 een gewone FOB krijgt. Kan het niet verifiëren. Als het waar is, kunnen misschien bestaande voertuigen softwarematig worden aangepast.
Als, als. Duimen maar. Zou wel mooi zijn. Of huidige manier foolproof maken. Telefoon als sleutel vind ik persoonlijk wel handig, als 't feilloos werkt...

• menno30111975
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:54
Bschnitz schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:41:
[...]

Ziet er gewoon uit als de China lidar versie van nu die wij niet kunnen krijgen in de eu, met AI onzin stem en verhaal erachter.

Geen idee

• Erwtje59
Bschnitz schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:41:
[...]

Ik snap nog steeds niet dat Leapmotor bij de B-10 die Lidar eruit sloopt voor de EU.
Natuurlijk zal dat iets duurder zijn, maar het weglaten ervan kost ook geld lijkt me en deze auto aanbieden met Lidar had revolutionair geweest in deze prijsklasse.

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Gisteren even in de B10 proefgereden, viel niet tegen op zich, one pedal drive zat er niet echt in en de lane assist moet eigenlijk uit, die is wel vervelend vond ik. Maar dat kan met een paar klikjes begreep ik. De vering was wel wat slap, maar dat is ook het type auto natuurlijk, gericht op comfort.

• Bschnitz
Erwtje59 schreef op zondag 5 juli 2026 @ 11:21:
[...]

Ik snap nog steeds niet dat Leapmotor bij de B-10 die Lidar eruit sloopt voor de EU.
Natuurlijk zal dat iets duurder zijn, maar het weglaten ervan kost ook geld lijkt me en deze auto aanbieden met Lidar had revolutionair geweest in deze prijsklasse.
Ik dacht, sla me er niet op neer. Dat het niet mocht. Iets met toelating en regels EU.

Zou best kunnen dat het later wel mag en dus gaat komen. Maar niet meer voor onze modellen.

• Bschnitz
Romius schreef op zondag 5 juli 2026 @ 11:36:
Gisteren even in de B10 proefgereden, viel niet tegen op zich, one pedal drive zat er niet echt in en de lane assist moet eigenlijk uit, die is wel vervelend vond ik. Maar dat kan met een paar klikjes begreep ik. De vering was wel wat slap, maar dat is ook het type auto natuurlijk, gericht op comfort.
Die slappe vering kan ook uit, banden harder maken. 2.3 naar 2.5/6 en klaar.

• LightLuke
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:50
Ik mag mij hopelijk binnenkort ook bij dit topic gaan voegen, na een fijne proefrit met de B05 heb ik getekend voor een ProMax Design in Starry Night Blue. Wat mij vooral is bijgebleven hoe strak de B05 op de weg ligt, ook als je wat sportiever door de bochten gaat. Bij de B10 die ik vorig jaar eens heb proefgereden had ik dat totaal niet. Verder krijg je natuurlijk heel veel auto voor het geld wat je ervoor betaalt. Helaas is er nog geen zicht op een leverdatum, maar de voorpret kan alvast beginnen!

• Erwtje59
Bschnitz schreef op zondag 5 juli 2026 @ 12:52:
[...]

Ik dacht, sla me er niet op neer. Dat het niet mocht. Iets met toelating en regels EU.

Zou best kunnen dat het later wel mag en dus gaat komen. Maar niet meer voor onze modellen.
Iets met toelating en regels EU?

Hoe zit het dan met de NIO ET7, XPeng P7 en de Zeekr 001.
Die worden in de EU ook toegelaten met lidar.

• Bschnitz
Erwtje59 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 02:39:
[...]

Iets met toelating en regels EU?

Hoe zit het dan met de NIO ET7, XPeng P7 en de Zeekr 001.
Die worden in de EU ook toegelaten met lidar.
Wellicht door de record selfdrive functie ofzo? Die werkt niet zonder lidar.

• Bschnitz

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 20:51

Internet Janny

He does it for free

Ik dacht al, de T03 is er al (heb er zelf eentje) maar dit is dus de B03X.

Zero compensation

• Bschnitz
Internet Janny schreef op maandag 6 juli 2026 @ 17:35:
[...]

Ik dacht al, de T03 is er al (heb er zelf eentje) maar dit is dus de B03X.
Dit moet de inster killer worden ;)

• Erwtje59
Op een paar kleine dingen na is dit gewoon een gekrompen B-10.
Prijsverschil in de duurste uitvoering is 5.000 euro met de B-10.
Voor iemand die met minder ruimte ook tevreden is lijkt het me een goede deal.
De PL-calculator werkt nog niet op de site, maar ik denk dat hij in de lease ongeveer 50 euro per maand goedkoper zal zijn dan de B-10, scheelt niet heel veel denk ik.

[ Voor 14% gewijzigd door Erwtje59 op 06-07-2026 19:19 ]

• Bschnitz
Erwtje59 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 19:16:
[...]

Op een paar kleine dingen na is dit gewoon een gekrompen B-10.
Prijsverschil in de duurste uitvoering is 5.000 euro met de B-10.
Voor iemand die met minder ruimte ook tevreden is lijkt het me een goede deal.
De PL-calculator werkt nog niet op de site, maar ik denk dat hij in de lease ongeveer 50 euro per maand goedkoper zal zijn dan de B-10, scheelt niet heel veel denk ik.
Klopt maar hij zal nog onder de 05 moeten komen qua prijs.

Onder 22K kan je sowieso niet komen.

Laten we ze zeggen dat je de design krijgt voor 25K is dat een mega goede deal.

• BlueFlame
  • Laatst online: 13:55
Bschnitz schreef op maandag 6 juli 2026 @ 19:41:
[...]

Klopt maar hij zal nog onder de 05 moeten komen qua prijs.

Onder 22K kan je sowieso niet komen.

Laten we ze zeggen dat je de design krijgt voor 25K is dat een mega goede deal.
Pro 39,8 kWh Life € 23.995 (fiscale waarde € 23.000)

ProMax 53,0 kWh Life € 26.995 (fiscale waarde € 26.000)

ProMax 53,0 kWh Design € 28.495 (fiscale waarde € 27.500)

https://www.media.stellan...estellen-vanaf-23995-euro

• xminator
  • Nu online
BlueFlame schreef op maandag 6 juli 2026 @ 20:52:
[...]

Wel een logischere auto om te kopen dan de b05. Slimme zet.

• Bschnitz
BlueFlame schreef op maandag 6 juli 2026 @ 20:52:
[...]

Met een actie erbij en dan voor rond die 25/26K is het een no brainer.

Zoveel auto ga je echt nergens meer krijgen nieuw.

Zonder actie is die eigenlijk iets te duur.

• BlueFlame
  • Laatst online: 13:55
Maar goed, ik heb enkele weken geleden een proefrit gemaakt in een B10 en gelijk maar de knoop doorgehakt. Dus over een aantal weken ben ik ook trotse eigenaar van een Starry Night Blue Design B10 :*)

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Afgelopen zaterdag ben ik op pad gegaan met de B05 van Broekhuis Veenendaal en ik heb genoeg met jullie te delen. Zoals een paar van jullie al weten, heb ik een B05 ProMax Design besteld in Starry Night Blue. Deze had ik besteld nadat ik met zijn grotere broer, de B10, op pad was geweest. Zoals afgesproken zou ik nog terugkomen zodra de B05 binnen was om deze aan de tand te voelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_AtLP5sFZr7gmIzU4PmAauHjn6M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b6ptVZjc90s4k1caLWgqLfbc.jpg?f=fotoalbum_large
Onderstel
Allereerst rijdt de B05 veel verfijnder dan de B10. Hij ligt strakker op de weg. Korte oneffenheden en drempels worden sneller verwerkt door de ophanging (lees: niet nadeinen). Hij stuurt met veel meer gevoel dan de B10. Helaas moet de EPAS het wel afleggen tegen de hydraulische stuurbekrachtiging van mijn Mazda. Daar zit simpelweg meer gevoel in. De B05 was geleverd met Hankook iON evo EV-banden. Helaas heb ik niet kunnen ontdekken of de velgen voor en achter ook van elkaar verschillen. De band achter lijkt iets meer "stretched" dan vóór, waardoor ik het vermoeden heb dat alle velgen identiek zijn en slechts de achterbanden 10 mm breder zijn dan vóór. Dat zou kunnen betekenen dat je relatief makkelijk voor een squared-up setup kunt gaan waarbij je rondom dezelfde bandenmaat hebt, al gaat dat wellicht ten koste van de range. Wel praktisch als je je banden onevenredig verslijt door de achterwielaandrijving; dan hoef je slechts twee banden per keer te vervangen. Dankzij de achterwielaandrijving is je draaicirkel relatief klein. Deze is i.g.g. aanzienlijk kleiner dan die van de Mazda 3 (BK) waar ik nu in rijd.
Exterieur
Hij lijkt in het echt van achteren nog meer op een gekrompen Porsche Macan/Taycan dan op de foto's. Het is dan ook geen toeval dat ze in Veenendaal de Windy Grey B05 voor de Taycan Sport Turismo hebben gezet, zodat je een spelletje 'zoek de verschillen' kunt spelen. De voorkant lijkt het meest op een Golf Mk. VIII met een Porsche-sausje. Al met al smoelt het niet verkeerd. Stiekem vind ik het de op één na mooiste C-segmenter van dit moment, afgezien van de foeilelijke, typische 'two-tone' Stellantis-wielen. Dit is natuurlijk allemaal subjectief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ImvCWpnx9EfY8lJbuTUZyeEm24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4HIRB132Hny6xpa135B5oYR5.jpg?f=fotoalbum_large
Interieur
De gebruikte materialen zijn heel logisch gekozen, afgezien van de lager gelegen delen waar je niet zo snel met je handen aan zit. Daar vind je nog wel hard kunststof. Ik vind het wel ontzettend fijn dat er relatief normale deurgrepen op zitten en stalks rondom het stuurwiel. De richtingaanwijzer blijft, op z'n BMW's, altijd in de oorspronkelijke positie staan. Helaas is het geen tweetraps hendel. Kort seinen en automatisch drie keer knipperen bij het opschuiven zit er dus niet in. Je zal hem dus handmatig aan moeten zetten en vervolgens niet vergeten uit te zetten.

Contactloos opladen van je mobiel gaat prima in de B05; deze houder heeft ook actieve koeling. Wat wel weer opvalt is dat je telefoon niet heel veel groter mag zijn dan een S26 Ultra met een Armor-hoesje van Spigen. Anders past het namelijk niet meer.
Infotainment
Het pairen voor draadloze Android Auto met mijn S26 Ultra ging veel vlotter dan bij de B10. Het audiosysteem lijkt nog iets beter te zijn: een ruimtelijkere soundstage en het volume kon harder zonder te vervormen. De interface werkt vlot en is logisch ingedeeld. Het scrollwiel op het stuur voelt ook tactieler aan dan bij een Tesla. Ik heb helaas de verborgen YouTube-app niet kunnen ontdekken. :Y)
De 360-camera, die binnen handbereik op je stuurwiel te toveren is, is geweldig. Parkeren en uitrijden in krappe garages zal hiermee makkelijker dan ooit zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8R5GEp0tH7-Yh8zV4fOd8Y5jClA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wF9eD0BpbGNGbkMEqKQwVjLA.jpg?f=fotoalbum_large
Verbeterpunten
$$/h2$$Het gebrek aan een frunk is wel een gemis. Al helemaal omdat er onder de "false floor" in de kofferbak nauwelijks ruimte is voor het opbergen van je laadkabel. Deze wil je sowieso altijd binnen handbereik hebben. Hoewel dit relatief makkelijk te fixen lijkt met behulp van AliExpress.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRxlqxGiiiSnwMEx-zRIAp2whr8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wjJSAB3T44rz4Apceqr7ADsF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pjMb7xlZUMsP83fOrvGiOnSzYm0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EqagJEg3uRxPtRCcg6bXmuUU.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dwa9B6p_7c0_Sj5UYu9oZf9n868=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ano56x4Pp2xV529RhojsTrRZ.jpg?f=fotoalbum_tile
De Chinese kentekenplaathouder vormt één geheel met de voorbumper en is zwart gespoten om te laten lijken alsof het een apart onderdeel is. Hierdoor is deze groter dan wat wij in Europa gewend zijn. Vraag daarom aan je dealer of ze de kentekenplaat aan de bovenste rand van de houder kunnen monteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qxTv5OWP6cbFFKZCZj63f3QtZqM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aPGe2DRSQPVB2ZuvzEAbeCDK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZv_6-X99wa8Y0WdJIP13CjuZTU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/el7WlWKOnNhl9eo2pShXBYLH.jpg?f=fotoalbum_tile

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

De B05 heeft geen 3x knipper-stand op de richtingaanwijzing? Dat is bizar. De B10 heeft namelijk ook dat ie direct terugschiet naar de standaard positie. Maar licht omhoog of omlaag is 3x knipperen en doorduwen langs een "klik" dan blijft ie aanstaan.

Signature van nature

• Bschnitz
Sircuri schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 14:53:
De B05 heeft geen 3x knipper-stand op de richtingaanwijzing? Dat is bizar. De B10 heeft namelijk ook dat ie direct terugschiet naar de standaard positie. Maar licht omhoog of omlaag is 3x knipperen en doorduwen langs een "klik" dan blijft ie aanstaan.
Dat is wel redelijk bizar ja, zijn ook niet bepaald de kosten 😅

• Erwtje59
Ram-G-maN schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 00:28:
Afgelopen zaterdag ben ik op pad gegaan met de B05 van Broekhuis Veenendaal en ik heb genoeg met jullie te delen. Zoals een paar van jullie al weten, heb ik een B05 ProMax Design besteld in Starry Night Blue. Deze had ik besteld nadat ik met zijn grotere broer, de B10, op pad was geweest. Zoals afgesproken zou ik nog terugkomen zodra de B05 binnen was om deze aan de tand te voelen.

[Afbeelding]
Onderstel
Allereerst rijdt de B05 veel verfijnder dan de B10. Hij ligt strakker op de weg. Korte oneffenheden en drempels worden sneller verwerkt door de ophanging (lees: niet nadeinen). Hij stuurt met veel meer gevoel dan de B10. Helaas moet de EPAS het wel afleggen tegen de hydraulische stuurbekrachtiging van mijn Mazda. Daar zit simpelweg meer gevoel in. De B05 was geleverd met Hankook iON evo EV-banden. Helaas heb ik niet kunnen ontdekken of de velgen voor en achter ook van elkaar verschillen. De band achter lijkt iets meer "stretched" dan vóór, waardoor ik het vermoeden heb dat alle velgen identiek zijn en slechts de achterbanden 10 mm breder zijn dan vóór. Dat zou kunnen betekenen dat je relatief makkelijk voor een squared-up setup kunt gaan waarbij je rondom dezelfde bandenmaat hebt, al gaat dat wellicht ten koste van de range. Wel praktisch als je je banden onevenredig verslijt door de achterwielaandrijving; dan hoef je slechts twee banden per keer te vervangen. Dankzij de achterwielaandrijving is je draaicirkel relatief klein. Deze is i.g.g. aanzienlijk kleiner dan die van de Mazda 3 (BK) waar ik nu in rijd.
Exterieur
Hij lijkt in het echt van achteren nog meer op een gekrompen Porsche Macan/Taycan dan op de foto's. Het is dan ook geen toeval dat ze in Veenendaal de Windy Grey B05 voor de Taycan Sport Turismo hebben gezet, zodat je een spelletje 'zoek de verschillen' kunt spelen. De voorkant lijkt het meest op een Golf Mk. VIII met een Porsche-sausje. Al met al smoelt het niet verkeerd. Stiekem vind ik het de op één na mooiste C-segmenter van dit moment, afgezien van de foeilelijke, typische 'two-tone' Stellantis-wielen. Dit is natuurlijk allemaal subjectief.

[Afbeelding]
Interieur
De gebruikte materialen zijn heel logisch gekozen, afgezien van de lager gelegen delen waar je niet zo snel met je handen aan zit. Daar vind je nog wel hard kunststof. Ik vind het wel ontzettend fijn dat er relatief normale deurgrepen op zitten en stalks rondom het stuurwiel. De richtingaanwijzer blijft, op z'n BMW's, altijd in de oorspronkelijke positie staan. Helaas is het geen tweetraps hendel. Kort seinen en automatisch drie keer knipperen bij het opschuiven zit er dus niet in. Je zal hem dus handmatig aan moeten zetten en vervolgens niet vergeten uit te zetten.

Contactloos opladen van je mobiel gaat prima in de B05; deze houder heeft ook actieve koeling. Wat wel weer opvalt is dat je telefoon niet heel veel groter mag zijn dan een S26 Ultra met een Armor-hoesje van Spigen. Anders past het namelijk niet meer.
Infotainment
Het pairen voor draadloze Android Auto met mijn S26 Ultra ging veel vlotter dan bij de B10. Het audiosysteem lijkt nog iets beter te zijn: een ruimtelijkere soundstage en het volume kon harder zonder te vervormen. De interface werkt vlot en is logisch ingedeeld. Het scrollwiel op het stuur voelt ook tactieler aan dan bij een Tesla. Ik heb helaas de verborgen YouTube-app niet kunnen ontdekken. :Y)
De 360-camera, die binnen handbereik op je stuurwiel te toveren is, is geweldig. Parkeren en uitrijden in krappe garages zal hiermee makkelijker dan ooit zijn.

[Afbeelding]
Verbeterpunten
$$/h2$$Het gebrek aan een frunk is wel een gemis. Al helemaal omdat er onder de "false floor" in de kofferbak nauwelijks ruimte is voor het opbergen van je laadkabel. Deze wil je sowieso altijd binnen handbereik hebben. Hoewel dit relatief makkelijk te fixen lijkt met behulp van AliExpress.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
De Chinese kentekenplaathouder vormt één geheel met de voorbumper en is zwart gespoten om te laten lijken alsof het een apart onderdeel is. Hierdoor is deze groter dan wat wij in Europa gewend zijn. Vraag daarom aan je dealer of ze de kentekenplaat aan de bovenste rand van de houder kunnen monteren.
[Afbeelding][Afbeelding]
Wel leuke review van de B05.
Denk wel dat dit model andere kopers trekt dan de B010.
De B05 zal eerder gekozen worden door iemand die een sportievere rijstijl prefereert en de persoon die meer waarde hecht aan meer ruimte, een hogere zit en instap en een meer op comfort afgestelde auto zal gaan voor de B-10.

Prijsverschil is redelijk klein, de B05 met de grote accu in de luxe uitvoering zit ook al boven de 30 mille.

• derooke
Als gezin is de voorkeur voor ons en 3 kids zeker de B10 (C10 is qua bruikbare extra ruimte niet zo veel meer maar kost wel een stukje meer) de 05 is te laag en de B10 is voor ons iets ouder wordende gebruikers (39 ,45 en soms iemand van 76 )de betere keuze in dat geval.

Na bijna 10.000 km sedert april nog steeds super tevreden hier.

• Bschnitz
derooke schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:39:
Als gezin is de voorkeur voor ons en 3 kids zeker de B10 (C10 is qua bruikbare extra ruimte niet zo veel meer maar kost wel een stukje meer) de 05 is te laag en de B10 is voor ons iets ouder wordende gebruikers (39 ,45 en soms iemand van 76 )de betere keuze in dat geval.

Na bijna 10.000 km sedert april nog steeds super tevreden hier.
100% mee eens en denk er hetzelfde over, ik wilde een hoger auto ivm mijn hernia, lage auto doet gewoon te veel pijn met in en uitstappen of langere ritten dan 30min. Was niet meer te doen.

Heb trouwens vandaag die optie uitgezet voor dat anti misselijkheids modus / remmen en inderdaad met one pedal hapert die nu niet meer in ACC 🥰

Maakt ACC op de snelweg nu zoveel fijner, helemaal happy nu.

• derooke
Een dingetje is wel( dat ik persoonlijk vind) dat de elleboogsteun (middensteun) te hard is , heeft er iemand daar een oplossing voor gevonden?

Want na 2uur rijden voel ik dit wel.

We hebben al met een mini handdoek geprobeerd , dit werkt wel maar verschuift de hele tijd en valt er dan af ect.

• Melfice
  • Registratie: Juli 2026
  • Nu online
Nu kijk ik niet heel veel TV meer tegenwoordig, maar eergister zag ik een TV reclame voor de B05 voorbijkomen.

Sinds ook niet meer gezien. Dus ik ben benieuwd of mijn gezin en ik nu een massa hallucinatie hebben ervaren, of dat Leapmotor ook écht adverteert nu.
En hopelijk betekent dat dat de auto ook snel geleverd gaat worden. >_>

• Bschnitz
Melfice schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 18:55:
Nu kijk ik niet heel veel TV meer tegenwoordig, maar eergister zag ik een TV reclame voor de B05 voorbijkomen.

Sinds ook niet meer gezien. Dus ik ben benieuwd of mijn gezin en ik nu een massa hallucinatie hebben ervaren, of dat Leapmotor ook écht adverteert nu.
Met de B10 waren er veel radio reclames dus zou best kunnen.

• Bschnitz
derooke schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 18:10:
Een dingetje is wel( dat ik persoonlijk vind) dat de elleboogsteun (middensteun) te hard is , heeft er iemand daar een oplossing voor gevonden?

Want na 2uur rijden voel ik dit wel.

We hebben al met een mini handdoek geprobeerd , dit werkt wel maar verschuift de hele tijd en valt er dan af ect.
Vraag effe in het C10 topic of iemand die steun heeft ervoor via Ali, die is er ook voor de B10.

Die is volgens de specs "zacht".

• p0box4
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16:35
Melfice schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 18:55:

Hier in België is hij in elk geval al beschikbaar, verschillende dealers hier in de buurt hebben er te koop staan.

• Bschnitz
Vandaag voor het eerst ruitenvloeistof bij gedaan, kwam niks meer eruit maar zag ook niks qua sensors dat die op zou zijn.

Iemand anders wel al eens een sensor gezien dat die op is?

Pagina: 1 ... 25 ... 30 Laatste