Het grote Leapmotor C10 topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• oomenit
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:57
overtones schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 03:59:
[...]

Hier ook een REEV, 3.50.31 is op dit moment inderdaad de laatste versie. Probeer je auto te verbinden met je telefoon hotspot. Dan komt de update snel binnen. Ik denk het nu een kwestie van even wachten is tot de auto een update check uitvoert.
24 uur geduld hebben doet wonderen, staat erop nu!

Ik heb ook zo'n Carlinkit AA dongle en moet toegeven dat ie hartstikke prima werkt qua snelheid en latency. Alleen bellen via AA is de microfoon blijkbaar dermate lage volume dat het niet te horen is aan de andere kant. Maar in de Advanced Settings kun je het bellen/media stukje evt schakelen naar de BT van de auto zelf. Lijkt prima te gaan.
Die dongle werkt eigenlijk zó goed, dat ie - met de auto op de oprit - continu verbinding houdt met mijn telefoon (autokit wifi). Dit is natuurlijk niet wenselijk. Zit nu te denken om op Amazon een "aan uit usb schakelaar" te testen (https://amzn.eu/d/0eNnyYOJ). Wil natuurlijk ook niet na elke rit de hele dongle uit de usb poort moeten halen, dan is die poort na een half jaar lam. Of hebben anderen een elegantere oplossing?

• Mealer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-04 06:13
oomenit schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 07:14:
[...]

Maar in de Advanced Settings kun je het bellen/media stukje evt schakelen naar de BT van de auto zelf. Lijkt prima te gaan.
Kun je dit eens uitleggen waar ik dat kan vinden?
Wil bellen via de dongle liefst helemaal uitzetten. Maar als dit kan kan ik bellen via de leap zelf uitzetten.
Nu gaat alles een soort van dubbel zeg maar. Hoor ook 2x mijn ringtone met een paar milisec vertraging als ik gebeld wordt.

• Mealer
Update C10 - BEV van 3.40.56 naar 3.40.58 zojuist binnengehaald. Nu met V2L switch/knopje in het menu.
Daarmee kun je het uitzetten, denk dat dat de fix is voor de V2L problemen. Heb ik overigens maar 1x last van gehad, en dat probleem zit vooral in de B10.

• TweakersDerik
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 28-04 21:22
Je raad het nooit! Zo enthousiast als dat ik eerst was over de C10 REEV - heb ik goedkeuring vanuit m’n werkgever voor een electrische.

Op mijn verjaardag, vanmiddag besteld - Zeekr 7GT Privilege AWD Launch Edition

Dat alles komt door een proefrit in zijn hogere broer 7X die ik 2 weken geleden heb gehad. Wat een apparaat is dit zeg en wat een afwerking heeft deze wagen.

In ieder geval, misschien tot over een paar jaar weer! Veel plezier allemaal in de Leapmotor die ook mijn aandacht flink heeft getrokken 😉

• bentley11228
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19-03 22:58
TweakersDerik schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:15:
Je raad het nooit! Zo enthousiast als dat ik eerst was over de C10 REEV - heb ik goedkeuring vanuit m’n werkgever voor een electrische.

Op mijn verjaardag, vanmiddag besteld - Zeekr 7GT Privilege AWD Launch Edition

Dat alles komt door een proefrit in zijn hogere broer 7X die ik 2 weken geleden heb gehad. Wat een apparaat is dit zeg en wat een afwerking heeft deze wagen.

In ieder geval, misschien tot over een paar jaar weer! Veel plezier allemaal in de Leapmotor die ook mijn aandacht flink heeft getrokken 😉
Gefeliciteerd, mooie wagen!
Wel een compleet andere prijsklasse. Je gekozen uitvoering is toch 23% duurder dan de duurste versie van de C10.
Maar dikke bak, kan je Zeekr trots op zijn.

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-04 15:53
Weinig activiteit hier :), geen idee of dat een goed of slecht teken is>
Maar goed, ik ga a.s. vrijdag een proefrit maken in de vernieuwde C10 ProMax RWD (81.9kWh /800v).
Ik rij nu de Kia EV6, maar dat contract loopt bijna ten einde. Ik ben benieuwd of die kwalitatief vergelijkbaar is.
Ziet er in ieder geval mooi uit op de foto's.

• --HOOLIE--
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04 16:55

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

FlyingGameGuy schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 09:08:
Weinig activiteit hier :), geen idee of dat een goed of slecht teken is>
Maar goed, ik ga a.s. vrijdag een proefrit maken in de vernieuwde C10 ProMax RWD (81.9kWh /800v).
Ik rij nu de Kia EV6, maar dat contract loopt bijna ten einde. Ik ben benieuwd of die kwalitatief vergelijkbaar is.
Ziet er in ieder geval mooi uit op de foto's.
Ik rij nu ook een EV6 en heb vorige week proef gereden in de C10 ProMax AWD

Beviel uitermate goed, ik werd alleen gek van alle piepjes en hulpsystemen.
Maar dat schijn je makkelijk allemaal uit te kunnen zetten

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• FlyingGameGuy
--HOOLIE-- schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 09:22:
[...]

Ik rij nu ook een EV6 en heb vorige week proef gereden in de C10 ProMax AWD

Beviel uitermate goed, ik werd alleen gek van alle piepjes en hulpsystemen.
Maar dat schijn je makkelijk allemaal uit te kunnen zetten
Als het vergelijkbaar is met de EV6 (knop op het stuur ingedrukt houden), valt het wel mee. Maar dat gaan we ervaren :)
In ieder goed om te horen dat het je beviel

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

FlyingGameGuy schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 09:24:
[...]

Als het vergelijkbaar is met de EV6 (knop op het stuur ingedrukt houden), valt het wel mee. Maar dat gaan we ervaren :)
Dat schijn je inderdaad zo te kunnen configureren. ( vind ik bij de KIA wel een uitkomst, want ik gebruik ze nooit )
Wat betreft ACC vond ik het ook wel wennen aangezien remmen best abrupt gaat, maar dat is misschien ook nog wel in te stellen.

Hou rekening ermee dat de C10 wel groter is ( En ook zo aanvoelt! )
Dat zal nog wel heel even wennen worden..

[ Voor 23% gewijzigd door --HOOLIE-- op 25-03-2026 09:30 ]

Met GOD zelf heb ik geen problemen, het is meer zijn fanclub die mij niet aanstaat...

• FlyingGameGuy
--HOOLIE-- schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 09:28:
[...]

Hou rekening ermee dat de C10 wel groter is ( En ook zo aanvoelt! )
Dat zal nog wel heel even wennen worden..
Echt? Ik vind de EV6 al groot :*) Alleen maar mooi

• wian66
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-05 13:11

wian66

Leapmotor C10 Design (2025)

FlyingGameGuy schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 09:24:
[...]

Je kunt een linker stuurknop programmeren; en daarmee de meest irritante piepjes uitzetten.

Nadeel overall: ik rijd graag met one-pedal in combinatie met de Custom-instelling; dat is niet te doen, zonder dat je dan weer het menu in moet om one-pedal weer aan te zetten (bij stilstand, in D)

Ander nadeel: afgelopen weekend weer met aanhanger gereden; geen ACC.....

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

FlyingGameGuy schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 09:30:
[...]

Echt? Ik vind de EV6 al groot :*) Alleen maar mooi
Volgens mij is hij globaal 10cm langer, maar de neus is veel hoger. ( MIsschien dat het daardoor komt )

• FlyingGameGuy
wian66 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 09:31:
[...]

Je kunt een linker stuurknop programmeren; en daarmee de meest irritante piepjes uitzetten.

Nadeel overall: ik rijd graag met one-pedal in combinatie met de Custom-instelling; dat is niet te doen, zonder dat je dan weer het menu in moet om one-pedal weer aan te zetten (bij stilstand, in D)

Ander nadeel: afgelopen weekend weer met aanhanger gereden; geen ACC.....
Ok met die knop is goed te doen.
One-pedal driving vind ik ook erg fijn. Tijdens de proefrit maar even goed testen.
--HOOLIE-- schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 09:34:
[...]

Volgens mij is hij globaal 10cm langer, maar de neus is veel hoger. ( MIsschien dat het daardoor komt )
Die combinatie van factoren zal inderdaad de reden zijn.

Ik zal in ieder geval na de proefrit, mijn ervaring hier delen.

• DIY
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21:47

DIY

Ik heb de C10 Pro max design AWD nu een week. De acceleratie is spectaculair en deze nieuwe versie op het (800V) platform laad snel (180+ kW).

In eco mode heeft de C10 naar mijn zin teveel ‘motorrem’ wat oncomfortabel is als je uitrolt naar een verkeerslicht. Zodra je de auto in comfort modus zet en veiligheidsfeatures met de in te stellen knop op het stuur uitschakelt, rijd de auto goed.

Naast dat het een comfortabele en grote auto is, met veel ruimte voor passagiers op de achterbank, zijn er best wat punten die aandacht nodig hebben. Je zou je hieraan kunnen gaan irriteren, dus als je nog moet bestellen, zou ik de fora wel eerst nalezen.
Er is inmiddels ook een (wensen)lijst met features die eigenaren graag opgelost zien worden. Hieruit kan je denk ik aardig destilleren of de C10 wat voor jou is of dat je eraan gaat ergeren:
https://leapmotor-ota-features.sleekplan.app/

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

DIY schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 12:26:
Ik heb de C10 Pro max design AWD nu een week. De acceleratie is spectaculair en deze nieuwe versie op het (800V) platform laad snel (180+ kW).

In eco mode heeft de C10 naar mijn zin teveel ‘motorrem’ wat oncomfortabel is als je uitrolt naar een verkeerslicht. Zodra je alle de auto in comfort modus ze en veiligheidsfeatures met de in te stellen knop op het stuur uitschakelt, rijd de auto goed.

Naast dat het een comfortabele en grote auto is, met veel ruimte voor passagiers op de achterbank, zijn er best wat punten die aandacht hebben. Je zou je hieraan kunnen gaan irriteren, dus als je nog moet bestellen zou ik de fora wel eerst nalezen. Er is inmiddels ook een (wensen)lijst met features die eigenaren graag opgelost zien worden. Hieruit kan je denk ik aardig destilleren of de C10 wat voor jou is of dat je eraan gaat ergeren:
Ik volg al inderdaad veel FB groepen en fora.
En ik heb hetzelfde meegemaakt met de KIA EV6 ( Ik was 1 van de eerste 100 rijders )
Voorlopig nog een paar maanden wachten tot de levering,..

• Mealer
Die OPD met custom instellingen moet je elke keer opnieuw instellen dat je de wagen start?

Ben er sinds vandaag achter dat je de OPD niet alleen in eco modus moet rijden.
Wat dat omzetten betreft, dat is binnen 10 sec gedaan. Is alleen even wennen om dat elke opstart te doen. Wellicht is dat met volgende update verholpen.

Het is hier wat stil omdat er denk ik veel in de facebook groep zitten, daar is het vaak een drukte van jewelste.
En laat je in de facebook groep niet verwarren door veel negatieve posts, nare ervaringen worden altijd gepost, positieve niet....

• RO75
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 23-04 10:08
DIY schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 12:26:

In eco mode heeft de C10 naar mijn zin teveel ‘motorrem’ wat oncomfortabel is als je uitrolt naar een verkeerslicht. Zodra je de auto in comfort modus zet en veiligheidsfeatures met de in te stellen knop op het stuur uitschakelt, rijd de auto goed.

Naast dat het een comfortabele en grote auto is, met veel ruimte voor passagiers op de achterbank, zijn er best wat punten die aandacht nodig hebben. Je zou je hieraan kunnen gaan irriteren, dus als je nog moet bestellen, zou ik de fora wel eerst nalezen.
Er is inmiddels ook een (wensen)lijst met features die eigenaren graag opgelost zien worden. Hieruit kan je denk ik aardig destilleren of de C10 wat voor jou is of dat je eraan gaat ergeren:
Heb jij inmiddels al ervaring met het snelladen, ben namelijk benieuwd naar de laadcurve.

• Laho
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:49
Was inderdaad even stil hier. Heb zelf maand geleden de C10 ProMax design besteld. Begin juli verwachte levering. Benieuwd!

• DIY

DIY

RO75 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:05:
[...]

Heb jij inmiddels al ervaring met het snelladen, ben namelijk benieuwd naar de laadcurve.
Nee, hij hangt vooral aan de paal. Er is wel een filmpje over. Vanaf 17:58 word het snelladen en de curve getoond:
YouTube: Winterreichweite & Ladezeit. Leapmotor C10 AWD mit 800 Volt. #ev

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:15
Laho schreef op zaterdag 28 maart 2026 @ 09:12:
Was inderdaad even stil hier. Heb zelf maand geleden de C10 ProMax design besteld. Begin juli verwachte levering. Benieuwd!
Is levertijd ongeveer 5 maanden dus, wij kijken ook alleen loop ons lease nog, zijn aan het kijken wanneer we dan moeten bestellen geven 3 tot 4 maanden levertijd.

• satpat
  • Laatst online: 30-04 16:15
Ik ben benieuwd of het "gedoe" met de ACC na de laatste update opgelost is, of zoveel beter is dat je er normaal mee kunt rijden. Ik gebruik de CC in mijn huidige auto heel erg veel en dat zou voor mij echt een overweging zijn om de auto niet te nemen als dit niet normaal werkt.

• oomenit
Ik vind de ACC nog steeds best schokkerig. Comfortabel is het niet echt dus gebruik het eigenlijk nooit. Vóór de C10 een jaartje een Xpeng G6 gereden en moet zeggen dat die het veeeeel beter voor elkaar hadden met hun Xpilot. Die gebruikte ik zowat dagelijks.

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
oomenit schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:56:
Ik vind de ACC nog steeds best schokkerig. Comfortabel is het niet echt dus gebruik het eigenlijk nooit. Vóór de C10 een jaartje een Xpeng G6 gereden en moet zeggen dat die het veeeeel beter voor elkaar hadden met hun Xpilot. Die gebruikte ik zowat dagelijks.
In eco modus is hij inderaad een beetje schokkerig, was toen ik de auto kreeg veel erger.
Wanneer je de auto op Sport zet is het al veel beter.

• wian66

wian66

Voxxie schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:38:
[...]

In eco modus is hij inderaad een beetje schokkerig, was toen ik de auto kreeg veel erger.
ik gebruik de Customize variant.
Jammer dat de OPD dan niet meer direct werkt

• FlyingGameGuy
Tijdens mijn proefrit, viel het mij op dat One-Pedal driving alleen mogelijk is i.c.m. de Eco stand.
Dit is zoals Leapmotor het bedoeld of zag ik iets over het hoofd?

• satpat
wian66 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:38:
[...]

ik gebruik de Customize variant.
Jammer dat de OPD dan niet meer direct werkt
Hi, maar dan gaat het wel goed met de ACC?

Gr.

• XYRIS
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:01
Voxxie schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:38:
[...]

Zit er een verschil op Cruisecontrol in verschillende rijmodi?

• Laho
Fibrenl schreef op zondag 29 maart 2026 @ 11:34:
[...]

Is levertijd ongeveer 5 maanden dus, wij kijken ook alleen loop ons lease nog, zijn aan het kijken wanneer we dan moeten bestellen geven 3 tot 4 maanden levertijd.
Klopt. Je kan ook kiezen uit voorraad modellen. Verschillende dealers kopen ze ook al in.

Vanuit de elase heb ik geen vrije dealer keuze, dus mijn configuratie zal wel "nieuw" besteld zijn dan.

• wian66

wian66

satpat schreef op maandag 30 maart 2026 @ 14:59:
[...]

Hi, maar dan gaat het wel goed met de ACC?

Gr.
Yes, die werkt wel " gewoon".

• satpat
wian66 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 08:21:
[...]

Yes, die werkt wel " gewoon".
Hi, ik ben natuurlijk een complete leek...maar wat die mode waar je het over hebt dan precies en als je het hebt over gewoon, bedoel je dan nog wel steeds adaptive cruise of normale non-adaptive cruise control?

Gr.

• Mealer
FlyingGameGuy schreef op maandag 30 maart 2026 @ 14:41:
Tijdens mijn proefrit, viel het mij op dat One-Pedal driving alleen mogelijk is i.c.m. de Eco stand.
Dit is zoals Leapmotor het bedoeld of zag ik iets over het hoofd?
Je kan wel zelf kiezen, is alleen wat omslachtig.
Dan OPD uitzetten, de gewenste rijmodus kiezen, OPD weer aanzetten.

• wian66

wian66

Mealer schreef op woensdag 1 april 2026 @ 07:37:
[...]

Je kan wel zelf kiezen, is alleen wat omslachtig.
Dan OPD uitzetten, de gewenste rijmodus kiezen, OPD weer aanzetten.
Inderdaad.
en dan alleen als de auto in P staat.

• FlyingGameGuy
Bedankt voor de duidelijke uitleg, hier kan ik wat mee :)

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:26
Om het nog ingewikkelder te maken dat kan alleen met de C10 BEV toch OPD?
De REEV niet.

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• Mealer
overtones schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:07:
De REEV niet.
Ik heb geen REEV, dus kan daar niks over zeggen.

• Internet Janny
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 02-05 11:25

Internet Janny

He does it for free

Zero compensation

• oomenit
overtones schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:07:
De REEV niet.
Klopt, de REEV heeft alleen sterke regeneratie maar geen OPD

• XYRIS
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:01
Mijn analyse Maart:

Maand Maart: C10 EV

- steeds One Pedal ECO
- geen stuur of stoelverwarming
- AC altijd op autostand 21-23graden

- Gereden KM in Maart: 1569.3KM (145.6km Meer gereden dan febr)
- Gemiddeld verbruik "16.4" (op grootscherm als je doorklikt op rit)

-Totaal geladen Smappee App februari = 358.66 kw + 1 maart 30.75w (in de batterij) - 30kw (in de batterij 31maart ) 19.57 = 369.84 TOTAAL

- Reëel vebruik: 23.56Kw/100km (369.84 / 1569.3km) x 100

Opnieuw PAK meer als die 16.4 in de wagen alsook de "18.3" in de app volgens laatste 6 weken.

Ook als ik in de app "totaal gereden afstand door "totale energieverbruik deel kom ik weer een ander getal uit...
namelijk: 4163kw / 23.446 = 17.75kw/100.

Nu voor het leuke deel! :-)
Ik verbruikte in maart totaal NET 250KW! ;)
dankzij de ZONNEPANELEN.

Die 250KW = Alle huis verbruik + wagen.

Stel nu: 250kw / 1569.3 = 15.9 verbruik! of
15.9 x stroomprijs (alle kosten in) 0.27 = 4.30€/100km!!
( aan huidige brandstofprijzen belgie voor benzinne /1.83 is dit
een vergelijkbaar verbruik van 2.35LITER/100km!!)

Realiteit zal NOG lager liggen, ik denk dat het huis een
50kw voor zich neemt zeker (nacht, als mijn batterij leeg is of
over dag heel slechte dag en als we dan 's avonds koken bijvoorbeeld)

• FlyingGameGuy
Zo, het is zover. Ik ga een private lease contract aan voor een C10 81.9 kWh Design RWD Tundra Grey.
Hij staat al te shinen in de showroom. Het contract is voorlopig goedgekeurd en moet nog definitief erdoor. Daarna een kenteken van het RDW.
Hopelijk over 2 a 3 weken lekker cruisen :)

• Gabr1e7
  • Niet online
Weet iemand of er een refresh/update van de C10 aankomt? Ik zit te twijfelen tussen de B10 en de C10, mijn voorkeur gaat uit naar de C10 (zakelijke lease) i.v.m. ruimte, maar ik vind het schijt irritant dat hij dan een verouderd systeem erop heeft zitten zonder Carplay wat ik dan weer heel veel gebruik. Zit er ook niet op de wachten om dongeltjes te moeten gaan gebruiken die ik af en toe moet gaan herstarten of dat de microfoon dan weer niet goed werkt.

Werkt het systeem wat er op zit ook gewoon goed? Dus spotify en ingebouwde navigatie (ik gebruik voornamelijk Waze)

• FlyingGameGuy
Gabr1e7 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:09:
Weet iemand of er een refresh/update van de C10 aankomt? Ik zit te twijfelen tussen de B10 en de C10, mijn voorkeur gaat uit naar de C10 (zakelijke lease) i.v.m. ruimte, maar ik vind het schijt irritant dat hij dan een verouderd systeem erop heeft zitten zonder Carplay wat ik dan weer heel veel gebruik. Zit er ook niet op de wachten om dongeltjes te moeten gaan gebruiken die ik af en toe moet gaan herstarten of dat de microfoon dan weer niet goed werkt.

Werkt het systeem wat er op zit ook gewoon goed? Dus spotify en ingebouwde navigatie (ik gebruik voornamelijk Waze)
De C10 is kort geleden vernieuwd:
Grotere batterij 81.9 kWh
Sneller laden 800v met 185kw snelheid
Infotainment vernieuwd.
Spotify en ingebouwde navigatie kort getest tijdens 2 proefritjes, werken goed.

B10 heeft ook al Android Auto volgens mij, de C10 is technisch gezien ook klaar voor die update. Geen idee of en wanneer ze dat willen doen :)

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:26
FlyingGameGuy schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:19:
[...]

De C10 is kort geleden vernieuwd:
Grotere batterij 81.9 kWh
Sneller laden 800v met 185kw snelheid
Infotainment vernieuwd.
Spotify en ingebouwde navigatie kort getest tijdens 2 proefritjes, werken goed.

B10 heeft ook al Android Auto volgens mij, de C10 is technisch gezien ook klaar voor die update. Geen idee of en wanneer ze dat willen doen :)
Dit is wel iets te rooskleurig. Infotainment is niet vernieuwd. C10 krijgt waarschijnlijk nooit CarPlay in de huidige modeljaren.

|| iPhone 17 Pro 256GB CO || Apple Watch Ultra 1 || iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• FlyingGameGuy
overtones schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 23:27:
[...]

Dit is wel iets te rooskleurig. Infotainment is niet vernieuwd. C10 krijgt waarschijnlijk nooit CarPlay in de huidige modeljaren.
Het infotainment is wel vernieuwd, echter Android auto en Carplay worden nu (nog) niet ondersteund.
"Improved Infotainment and Compute: The 2026 model uses a Qualcomm Snapdragon 8295P processor, enabling smoother operation of the 14.6-inch infotainment screen."

Screen mirror zit er wel op trouwens. Persoonlijk gebruik ik alleen maar Spotify en die app is gewoon aanwezig :P

• Mealer

Uit ervaring:

Met die Carlinkit CCPA-dongle heb ik geen problemen, die connect altijd, vaak is die eerder verbonden dan ik goed en wel in de wagen zit.

Bellen altijd via de onboard telefoonapp doen, dan ik de kwaliteit uitstekend. Via de dongle bellen vind ik helemaal ruk, heb ook nog niet gevonden hoe ik dat gewoon uit kan zetten in de dongle.

Om te verbinden met de onboard telefoon-app heb ik een scenario gemaakt zodat de C10 1 minuut na opstart van de auto de bluetooth aanzet en de telefoon verbind met de native telefoonapp. Op 1 of andere manier pakt de bluetooth van de auto niet, denk dat dat komt omdat die eerst met de dongle verbindt.

Via de carplay werken FM, ABRP, WAZE uitstekend. Spotify gebruik ik van de auto, dan kun je met stuurwiel je een liedje verder drukken en hoef ik niet naar het scherm met de handen. De native spotify-app is wel wat anders (minder gebruiksvriendelijk) dan via Carplay, maar voor de disco-modus die mijn dochters vaak aan willen moet je wel via de onboard spotify-app werken.

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Ik heb net een C10 Pro Max besteld en er is mij verzekerd dat Wireless werkt zonder dongle...

• Gabr1e7
  • Niet online
--HOOLIE-- schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:36:
[...]
Ik heb net een C10 Pro Max besteld en er is mij verzekerd dat Wireless werkt zonder dongle...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-oEew76kCDpyNQapjiyV94qwwg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pdWMAp1IEFqJx84FxWSemxJz.png?f=user_large
Ik heb slecht nieuws voor je...

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Gabr1e7 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:38:
[...]

[Afbeelding]
Ik heb slecht nieuws voor je...
Dan is het meteen een reden om het lease contract te ontbinden... >:)

• Mealer
Hoop voor je dat in de kleine lettertjes staat dat dat mogelijk is.

• wian66

wian66

Mealer schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:32:
[...]

Uit ervaring:

Met die Carlinkit CCPA-dongle heb ik geen problemen, die connect altijd, vaak is die eerder verbonden dan ik goed en wel in de wagen zit.

Bellen altijd via de onboard telefoonapp doen, dan ik de kwaliteit uitstekend. Via de dongle bellen vind ik helemaal ruk, heb ook nog niet gevonden hoe ik dat gewoon uit kan zetten in de dongle.

Om te verbinden met de onboard telefoon-app heb ik een scenario gemaakt zodat de C10 1 minuut na opstart van de auto de bluetooth aanzet en de telefoon verbind met de native telefoonapp. Op 1 of andere manier pakt de bluetooth van de auto niet, denk dat dat komt omdat die eerst met de dongle verbindt.

Via de carplay werken FM, ABRP, WAZE uitstekend. Spotify gebruik ik van de auto, dan kun je met stuurwiel je een liedje verder drukken en hoef ik niet naar het scherm met de handen. De native spotify-app is wel wat anders (minder gebruiksvriendelijk) dan via Carplay, maar voor de disco-modus die mijn dochters vaak aan willen moet je wel via de onboard spotify-app werken.
Vraag:
Dus je behoudt je verbinding met de dongle (voor Waze bij mij)?
En daarnaast is er een bleutooth verbinding met je Iphone?

Welke routine heb je gemaakt?
(ik heb er al meerdere werkend, maar deze nog niet :*) )

• FlyingGameGuy
--HOOLIE-- schreef op donderdag 9 april 2026 @ 13:36:
[...]

Van wat ik online kan vinden, heeft de vernieuwde C10 wél de juiste hardware die het technisch mogelijk maakt om AA/Carplay te draaien, maar dat ze bij Leapmotor het (nog) niet van plan zijn uit te rollen. Alleen de B10 heeft dat geluk nu.

• Mealer
wian66 schreef op donderdag 9 april 2026 @ 14:03:
[...]

Vraag:
Dus je behoudt je verbinding met de dongle (voor Waze bij mij)?
En daarnaast is er een bleutooth verbinding met je Iphone?

Welke routine heb je gemaakt?
(ik heb er al meerdere werkend, maar deze nog niet :*) )
Dongle maakt ook wifi verbinding, of dat je 2 bluetooth verbindingen tegelijk hebt, geen idee exact.
Voordeel is dat je met je rechter scroll-knop op je stuur kunt opnemen (naar links duwen) en ophangen (naar rechts duwen). Je krijgt ook 2 meldingen op je scherm van inkomende gesprek, 1 via onboard telefoon app en 1 van je dongle.

Deze routine:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n60nIn8YgQivRRhnCja7vTy4iAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X7q4HtHyzCB0LcRpg9tXmNOV.jpg?f=fotoalbum_large

• Mealer
FlyingGameGuy schreef op donderdag 9 april 2026 @ 14:26:
[...]

Van wat ik online kan vinden, heeft de vernieuwde C10 wél de juiste hardware die het technisch mogelijk maakt om AA/Carplay te draaien, maar dat ze bij Leapmotor het (nog) niet van plan zijn uit te rollen. Alleen de B10 heeft dat geluk nu.
De berichtgeving is wisselend daarover, ik kan de vinger er nog niet op leggen of het nou wel of niet komt op het 2026 model. 2025 model en eerder sowieso niet, want de hardware kan het niet aan.

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

FlyingGameGuy schreef op donderdag 9 april 2026 @ 14:26:
[...]

Ik krijg in ieder geval het 2026 model..

• Edge
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14-04 10:26
Op verschillende plekken lees ik dat de adapitive cruise control niet werkt bij het trekken van een aanhangwagen. Ik kan het echter nergens concreet terugvinden. En heb het niet kunnen testen tijdens een proefrit. Weet iemand die met een aanhangwagen of caravan met de C10 heeft gereden hoe dit zit.
werkt ACC wel of niet of heb je bij voorbeeld alleen cruise control?

• DIY

DIY

Edge schreef op donderdag 9 april 2026 @ 17:09:
Op verschillende plekken lees ik dat de adapitive cruise control niet werkt bij het trekken van een aanhangwagen. Ik kan het echter nergens concreet terugvinden. En heb het niet kunnen testen tijdens een proefrit. Weet iemand die met een aanhangwagen of caravan met de C10 heeft gereden hoe dit zit.
werkt ACC wel of niet of heb je bij voorbeeld alleen cruise control?
Met de C10 trek ik regelmatig een paardentrailer en zodra je die (elektrisch) aankoppelt kun je de ACC niet meer aanzetten. De auto geeft dan op het dashboard de melding dat hij in aanhangermodus staat en ACC niet geactiveerd kan worden.
Het wel aankoppelen en niet inpluggen van de trailer stekker lijkt hij trouwens door te hebben, want bij het verzetten vd trailer op het erf (zonder de stekker in te pluggen) heb ik een melding gezien dat er een abnormale situatie is gedetecteerd.

Zover ik weet heeft de C10 geen reguliere cruisecontrol? Mocht die er wel zijn houd ik me aanbevolen, want bij drukte op de weg is de ACC niet geweldig/wat te conservatief.

[ Voor 38% gewijzigd door DIY op 09-04-2026 23:09 ]

• wian66

wian66

DIY schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:22:
[...]

Met de C10 trek ik regelmatig een paardentrailer en zodra je die (elektrisch) aankoppelt kun je de ACC niet meer aanzetten. De auto geeft dan op het dashboard de melding dat hij in aanhangermodus staat en ACC niet geactiveerd kan worden.
Het wel aankoppelen en niet inpluggen van de trailer stekker lijkt hij trouwens door te hebben, want bij het verzetten vd trailer op het erf (zonder de stekker in te pluggen) heb ik een melding gezien dat er een abnormale situatie is gedetecteerd.

Zover ik weet heeft de C10 geen reguliere cruisecontrol? Mocht die er wel zijn houd ik me aanbevolen, want bij drukte op de weg is de ACC niet geweldig/wat te conservatief.
Inderdaad - helaas - geen ACC meer wanneer er een aanhanger gededecteerd is. Een CC ben ik ook nog niet tegen gekomen.
Daarnaast ook goed opletten wanneer de aanhanger los gekoppeld is: de C10 (BEV) wil dan nog wel eens in de aanhanger-modus blijven staan. Even via het menu uitzetten.

• DIY

DIY

RO75 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 17:05:
Voor degene die geïnteresseerd zijn in de 2026 C10 laadcurve (Fastnet 300kW):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lNtfN8n7w_DXR7975lhOVwZIrO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z779FnPO6kIEaFqyMMHoJZXZ.jpg?f=fotoalbum_large

• FlyingGameGuy
DIY schreef op zondag 12 april 2026 @ 17:15:
[...]

Voor degene die geïnteresseerd zijn in de 2026 C10 laadcurve (Fastnet 300kW):
[Afbeelding]
Bedankt voor het delen!

• satpat
Lekker verhaal dit....

https://www.autoweek.nl/a...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

[ Voor 7% gewijzigd door satpat op 16-04-2026 15:21 ]

• Mealer
A ) Wat maakt dit verhaal lekker...?

B ) Lees vooral de laatste regel in het stuk:

Informatie met betrekking tot de Nederlandse markt hebben we nog niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Mealer op 17-04-2026 09:11 ]

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-05 08:09
Hopelijk blijft dat model in China.
Heb net een nieuwe besteld.
Meteen oud model dan.
Dan zeg ik ook lekker hoorrr

• satpat
Mealer schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 09:11:
[...]

A ) Wat maakt dit verhaal lekker...?

B ) Lees vooral de laatste regel in het stuk:

Informatie met betrekking tot de Nederlandse markt hebben we nog niet.
Hi, vooral dat je niet vaak ziet dat nieuwe modellen maar in 1 land blijven toch? en dat velen het gevoel zullen hebben als dat binnen afzienbare tijd gebeurt dat ze dan met hun nieuwe auto in een oud model rijden...

• Nordkapp
Ja echt heel erg balen als dit gebeurd

• satpat
Hi, we hebben het weekend en 24 uurs proefrit mogen maken in de C10 BEV dankzij van Vliet auto's in Gouda.
Echt heel gaaf dat ze dit doen omdat dit je echt de kans geeft van alles te proberen en ervaren met zo'n auto.

In basis was ik erg onder de indruk, De ruimte, materialen, hoe de auto rijdt en stuurt, allemaal echt ok voor ons. Maar....de ACC, er is al veel over geschreven en ik kon niet zo snel de software versie vinden van de auto die we mee hadden maar...wat een drama zeg. Althans het is gewoon niet prettig, Je voelt de auto continu gas / geen gas ,gas, geen gas (is geen gas maar jullie snappen het). Echt echt slecht. ook remt ie sterk af als je te dicht op een voorganger komt, dat moet toch heel veel relaxter kunnen? Ik had de auto in comfort mode, maar ben even benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met de nieuwste software update?

En dan nog een ding wat me echt stoorde was de klimaatregeling. In de auto mode stond ie continue of in je gezicht te blazen of als je hem lager zet op je hand. Ik vond dat heel erg onprettig. Misschien deed ik wat verkeerd maar als ik het dan handmatig op het raam en voeten zette bijvoorbeeld dan kon ik weer alleen maar heating of cooling kiezen wat dan weer te koud of te warm wordt....kan je niet gewoon een deel van de uitblaasroosters uitzetten bijvoorbeeld? Ik kon het niet zo snel vinden. Want ik vind dat toch wel echt storend als ik zelf aan moet geven of ik wil verwarmen of koelen ipv de auto de zelf regelt.

Dan als laatste de bijrijdersstoel, kan die in hoogte of gekanteld worden? ik vond de bestuurderstoel echt prima zitten maar mijn vrouw had het gevoel dat de bijrijdersstoel, de zitting althans te ver naar voor staat gekanteld. Zijn er anderen die dit zo hebben ervaren?

• Mealer
satpat schreef op maandag 20 april 2026 @ 12:26:
Hi, we hebben het weekend en 24 uurs proefrit mogen maken in de C10 BEV dankzij van Viet auto's in Gouda.
Echt heel gaaf dat ze dit doen omdat dit je echt de kans geeft van alles te proberen en ervaren met zo'n auto.

In basis was ik erg onder de indruk, De ruimte, materialen, hoe de auto rijdt en stuurt, allemaal echt ok voor ons. Maar....de ACC, er is al veel over geschreven en ik kon niet zo snel de software versie vinden van de auto die we mee hadden maar...wat een drama zeg. Althans het is gewoon niet prettig, Je voelt de auto continu gas / geen gas ,gas, geen gas (is geen gas maar jullie snappen het). Echt echt slecht. ook remt ie sterk af als je te dicht op een voorganger komt, dat moet toch heel veel relaxter kunnen? Ik had de auto in comfort mode, maar ben even benieuwd hoe jullie ervaringen zijn met de nieuwste software update?

En dan nog een ding wat me echt stoorde was de klimaatregeling. In de auto mode stond ie continue of in je gezicht te blazen of als je hem lager zet op je hand. Ik vond dat heel erg onprettig. Misschien deed ik wat verkeerd maar als ik het dan handmatig op het raam en voeten zette bijvoorbeeld dan kon ik weer alleen maar heating of cooling kiezen wat dan weer te koud of te warm wordt....kan je niet gewoon een deel van de uitblaasroosters uitzetten bijvoorbeeld? Ik kon het niet zo snel vinden. Want ik vind dat toch wel echt storend als ik zelf aan moet geven of ik wil verwarmen of koelen ipv de auto de zelf regelt.

Dan als laatste de bijrijdersstoel, kan die in hoogte of gekanteld worden? ik vond de bestuurderstoel echt prima zitten maar mijn vrouw had het gevoel dat de bijrijdersstoel, de zitting althans te ver naar voor staat gekanteld. Zijn er anderen die dit zo hebben ervaren?
Inderdaad een hoop auto voor niet teveel geld!

ACC, afwachten of Leapmotor die nog update. Is wel iets beter na de laatste update 3.40.60 maar ik vind hem nog steeds niet fijn. (vrijdag maar eens echt testen als ik 1200km ga rijden met mijn Leap)
(software versie vindt je in hoofdscherm - instellingen - systeem - algemeen)

Airco, heeft enige handigheid nodig, maar je kun instellen waar die blaast, hoe hard en welke temperatuur. En vooruit programmeren, nog beter.
Mijne gaat elke ochtend lekker aan op 20gr als ik wakker wordt. Verder laat ik hem eigenlijk altijd op "auto" en 20gr staan. Alleen als het echt warm is zet ik hem kouder, maar ook dan, voordat ik de dag afsluit op werk, zet ik de airco en stoelventilatie al even aan kwartier aan.

Wat de bijrijdersstoel betreft, vooruit en achteruit is te verstellen, en de rugleuning. Zitting kan niet in hoogte of gekanteld.
Wellicht kun je je vrouw gewoon op de achterbank zetten? :)

• Mealer
satpat schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 12:15:
[...]

Hi, vooral dat je niet vaak ziet dat nieuwe modellen maar in 1 land blijven toch? en dat velen het gevoel zullen hebben als dat binnen afzienbare tijd gebeurt dat ze dan met hun nieuwe auto in een oud model rijden...
Dat heb je toch ook met een telefoon, televisie en ga zo maar door?
Ik heb een C10 Design 70kWh, achteraf had ik liever de ProMax 81,9 kWh gehad. Maar moest beslissen omdat de bijtelling naar 22% zou gaan, tot ze 2 weken voor levering ineens in Den Haag besliste dat de bijtelling niet naar 22% zou gaan. Had ik dat geweten had nog wel even gewacht, maar helaas.

Jammer, en door!

• satpat
Mealer schreef op maandag 20 april 2026 @ 14:15:
[...]

Inderdaad een hoop auto voor niet teveel geld!

ACC, afwachten of Leapmotor die nog update. Is wel iets beter na de laatste update 3.40.60 maar ik vind hem nog steeds niet fijn. (vrijdag maar eens echt testen als ik 1200km ga rijden met mijn Leap)
(software versie vindt je in hoofdscherm - instellingen - systeem - algemeen)

Airco, heeft enige handigheid nodig, maar je kun instellen waar die blaast, hoe hard en welke temperatuur. En vooruit programmeren, nog beter.
Mijne gaat elke ochtend lekker aan op 20gr als ik wakker wordt. Verder laat ik hem eigenlijk altijd op "auto" en 20gr staan. Alleen als het echt warm is zet ik hem kouder, maar ook dan, voordat ik de dag afsluit op werk, zet ik de airco en stoelventilatie al even aan kwartier aan.

Wat de bijrijdersstoel betreft, vooruit en achteruit is te verstellen, en de rugleuning. Zitting kan niet in hoogte of gekanteld.
Wellicht kun je je vrouw gewoon op de achterbank zetten? :)
Hi, Dat van die achterbank is inderdaad een goed idee haha, vraag is of zij daar ook zo over denkt :).
Ik ben echt wel benieuwd naar je bevindingen na de 1200KM en ik deel je mening over die modellen voor een deel zeker hoor.
Die ACC vind ik wel heel erg shit. ik gebruik nu simpele CC heel erg vaak en vind dat zo lekker dat je niet op je snelheid hoeft te letten. Ik zou dat heel erg missen.

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:31
Zo twee weken geleden hebben wij onze eerste EV ter leasing aangeschaft. En dan direct voor LEAPMOTOR ProMax Design 299PK (wegens betere grotere accu). Voor deze prijs kan je haast niks verkeerds doen?
Heeft vast alle opties, android auto en Apple CarPlay komen standaard met de 2026 modellen. En anders over OTA.
In kleur Tundra Grey/ Camel Brown binnenkant.
Met onze Sigenergy DC12 kwH laden moet dat prima zijn.

Hier in Duitsland
Betalen 250€ voor 4 jaar lang.
20.000 KM per jaar.
5000€ aanbetaling
1540€ Überführungskosten.
Maar hebben een subsidie (Prämie) Van ongeveer 3500€ wat wel de doorslaggevende punt was (volgens onze financiële adviseur)

Zo globaal zijn we over de 4 jaar 26/27K kwijt
250×12×4 = €12.000
1x 5,000€ aanbetaling
1x 1,540€ Überführungskosten
4x1,750 €7000,- verzekering all-in+GAP
4x260 €1040 jaarlijkse inspectie (beurten standaard)
2x165 €330 voor APK keuringen
26.910€
- €3500
Totaal kosten: €23.410

Hoe bevalt voor de mensen hier de auto?

Een super grote nadeel is: levertijd 4-5 maanden |:( o

[ Voor 7% gewijzigd door theduke1989 op 21-04-2026 00:18 ]

• Mealer
satpat schreef op maandag 20 april 2026 @ 15:02:
[...]

Hi, Dat van die achterbank is inderdaad een goed idee haha, vraag is of zij daar ook zo over denkt :).
Ik ben echt wel benieuwd naar je bevindingen na de 1200KM en ik deel je mening over die modellen voor een deel zeker hoor.
Die ACC vind ik wel heel erg shit. ik gebruik nu simpele CC heel erg vaak en vind dat zo lekker dat je niet op je snelheid hoeft te letten. Ik zou dat heel erg missen.
Ben heel benieuwd welke software versie die proefrit auto op reed, met de laatste update 3.40.60 is die wel een heel stuk beter geworden, maar nog niet top.

Zal zondag even mijn ervaringen na 1200km delen. Misschien dat ik dat zaterdagavond al doe, maar kans bestaat dat ik redelijk naar de knoppen ben na 14u sturen en 3u laden.

Wat de ACC betreft, verwacht ik nog wel verbeterstappen via OTA's.
Kijk anders ook eens op:
https://leapmotor-ota-features.sleekplan.app/?search=
Dat is de website waar eigenaren hun ideeën/verbeterpunten kunnen doorgeven aan Leapmotor.
Zoek op bijvoorbeeld op ACC of cruise control in de zoekbalk, en je komt al genoeg ideeën/verbeterpunten tegen.

• satpat
Mealer schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:57:
[...]

Ben heel benieuwd welke software versie die proefrit auto op reed, met de laatste update 3.40.60 is die wel een heel stuk beter geworden, maar nog niet top.

Zal zondag even mijn ervaringen na 1200km delen. Misschien dat ik dat zaterdagavond al doe, maar kans bestaat dat ik redelijk naar de knoppen ben na 14u sturen en 3u laden.

Wat de ACC betreft, verwacht ik nog wel verbeterstappen via OTA's.
Kijk anders ook eens op:
https://leapmotor-ota-features.sleekplan.app/?search=
Dat is de website waar eigenaren hun ideeën/verbeterpunten kunnen doorgeven aan Leapmotor.
Zoek op bijvoorbeeld op ACC of cruise control in de zoekbalk, en je komt al genoeg ideeën/verbeterpunten tegen.
Hi, en? hoest gegaan?

• Mealer
Het is nog geen zaterdag geweest :)

• satpat
Mealer schreef op donderdag 23 april 2026 @ 09:54:
[...]

Het is nog geen zaterdag geweest :)
oops....

• Mealer
Ritje naar Noord Italië vandaag.

Alles gewoon waar kon 130 gereden.

ACC is waardeloos als de weg een beetje golft, of als je te dicht op een voorganger komt. Dan blijft die zenuwqchtig

Beste resultaat was nieuw asfalt om 4u ‘s morgens met niemand om me heen.

Voor verbruik zie afbeelding.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYqPUcxUkVFhOEcz4qz2ftNx0mY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKRioHVy4mztBnB1gtls02jT.jpg?f=fotoalbum_large

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:15
Mealer schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 22:41:

ACC is waardeloos als de weg een beetje golft, of als je te dicht op een voorganger komt. Dan blijft die zenuwqchtig

Voor verbruik zie afbeelding.[Afbeelding]
Wat reed je ongeveer op een accu totaal km

• theduke1989

ik heb chargeme, and chargemap geopend, maar op geen 1 laat het locaties zien waar je oet laden.
is de leapmotor daar wel in staat? en liet hij jouw ook alle ladestations onderweg zien die je moet gebruiken? was je bang dat je ergens op het nippertje komt?

• theduke1989
wat is de levertijd in Nederland als ik het vragen mag_
hier in duitsland voor de 2026 model, welliswaar met android auto en apple carplay. is de levertijd 4-5 maanden. we kunnen de auto dus pas augustus/september pas ontvangen.

• FlyingGameGuy
Toevallig vandaag een C10 Promax bev in ontvangst mogen nemen.
Ik heb op de Leapmotor site naar voorraad modellen gekeken die bij mijn eisen aansloten. Zo heb ik binnen een maand de auto mogen ontvangen.

• Voxxie
FlyingGameGuy schreef op woensdag 29 april 2026 @ 15:53:
Toevallig vandaag een C10 Promax in bev in ontvangst mogen nemen.
Ik heb op de Leapmotor site naar voorraad modellen gekeken die bij mijn eisen aansloten. Zo heb ik binnen een maand de auto mogen ontvangen.
Gefeliciteerd en veel veilige kilometers toegewenst ! ;)

• FlyingGameGuy
Voxxie schreef op woensdag 29 april 2026 @ 15:59:
[...]

Gefeliciteerd en veel veilige kilometers toegewenst ! ;)
Bedankt! :)

• Voxxie
theduke1989 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 15:46:
hier in duitsland voor de 2026 model, welliswaar met android auto en apple carplay. is de levertijd 4-5 maanden. we kunnen de auto dus pas augustus/september pas ontvangen.
Heb zwart-op-wit vast laten leggen dat je Android Auto en Apple Carplay krijgt (zonder dongel) ?

Want nog niemand in Nederland durft te bevestigen dat het naar de C10 komt op dit moment ;)

• theduke1989
Voxxie schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:01:
[...]

Heb zwart-op-wit vast laten leggen dat je Android Auto en Apple Carplay krijgt (zonder dongel) ?

Want nog niemand in Nederland durft te bevestigen dat het naar de C10 komt op dit moment ;)
Niet op zwart op wit, maar tijdens het proefrijden van een paar dagen. Bij de eerste dag nog heeft hij verteld het komt er voor de 2026 modellen automatisch. en voor de mensen die er al eentje hebben zal het met de OTA komen.

[ Voor 6% gewijzigd door theduke1989 op 29-04-2026 16:05 ]

• Voxxie
theduke1989 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:03:
[...]

Niet op zwart op wit, maar tijdens het proefrijden van een paar dagen. Bij de eerste dag nog heeft hij verteld het komt er voor de 2026 modellen automatisch. en voor de mensen die er al eentje hebben zal het met de OTA komen.
Ik wil geen negatief beeld geven, maar ik zou het laten bevestigen zwart-op-wit.
Meerdere dealers hebben het geroepen dat het zou komen, maar tot op heden nog niet geleverd.

Verschillende kanalen melden dat het niet kan op de huidige hardware van de C10.

De B10 daarin tegen heeft het al wel ontvangen via een OTA.
Maar begreep dat daar een andere chipset in zit waardoor het wel zou kunnen.

• --HOOLIE--

--HOOLIE--

MILLLLLLLLL

Voxxie schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:46:
[...]

Ik wil geen negatief beeld geven, maar ik zou het laten bevestigen zwart-op-wit.
Meerdere dealers hebben het geroepen dat het zou komen, maar tot op heden nog niet geleverd.

Verschillende kanalen melden dat het niet kan op de huidige hardware van de C10.

Bij mij is ook duidelijk gezegd dat het nieuwe C10 model het ook krijgt..( Zelfde hardware op dat vlak als de B10 )

• theduke1989
Voxxie schreef op woensdag 29 april 2026 @ 16:46:
[...]

Waarschijnlijk zijn dat nog de 2025 modellen. De 2026 modellen zijn nog in de maak. Tenminste bij mijn dealer. Die ik tevens njet echt netjes vindt. Mijn kollega heeft netjes bericht gehad dat zijn C10 promax in productie is gegaan. Heb ook een mailtje gestuurd maar nooit antwoord. Dat is erg jammer.

Ga daarom ook dus niet bij hun de beurten en alles doen. Dat laat ik ergens anders doen.

• Nordkapp
Ook mijn dealer is niet erg klantvriendelijk.
Ik vroeg of de auto ( de duurste) c10 awd afgeleverd kon worden op 4 season banden.
Dat kon voor een meerprijs! Van 850 euro ex btw.
Op mijn vraag of ik de originele banden dan los meekreeg zij hij dat is op inruil basis.
Daar kom ik dus nooit meer voor service.
Kortzichtig toch?

• Nordkapp
Die 850 ex btw is dus de prijs die je betaald als je ze ergens aanschaft, zonder inruil dus

• Mealer
Fibrenl schreef op zondag 26 april 2026 @ 23:20:
[...]

Wat reed je ongeveer op een accu totaal km
Met 130km/u is rond de 250km te halen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mealer op 30-04-2026 06:01 ]

• Mealer
theduke1989 schreef op maandag 27 april 2026 @ 14:08:
[...]

ik heb chargeme, and chargemap geopend, maar op geen 1 laat het locaties zien waar je oet laden.
is de leapmotor daar wel in staat? en liet hij jouw ook alle ladestations onderweg zien die je moet gebruiken? was je bang dat je ergens op het nippertje komt?
Zoals al gezegd, ik gebruik ABRP, werkt voor mij heel fijn. Heb heel mijn terugreis gepland en opgeslagen.
De onboard navi zal vast ook werken, maar ik wil op zo'n rit zo min mogelijk van de snelweg af. Daar waar ik laad wil ik een minimum aantal laders hebben, wil ik kunnen plassen en wat eten, dat kun je vrij makkelijk instellen. Kost me wat tijd, maar wel alle rust onderweg.

Heb ook een keer de rit ingevoerd inde onboard navi, maar die stuurt je alle kanten uit. Gebruik ik dus alleen op kortere ritten.

Hieronder ABRP verslag van mijn heenreis

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kycaN0RpZ6l7DZpMP774XzWnr8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zjcvIVxziwo21VUL2MCXEhno.jpg?f=user_large

Hieronder het plan voor mijn terugreis.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vX3jDxYQBWy70Lc11eQCpLiwzLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dptQXSxDfGwIAvnsKx9kSAoy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Mealer op 30-04-2026 06:13 ]

• Nordkapp
Welk type heeft u ?

• DIY

DIY

Mealer schreef op donderdag 30 april 2026 @ 04:00:
[...]
Met 130km/u is rond de 250km te halen.
Dat is ook mijn ervaring met de AWD. Moet zeggen dat ABRP best nauwkeurig is met de voorspelling hoeveel % je bij aankomst nog over hebt.

Op topsnelheid (de begrenzing grijpt op 194km/h in) gaat de accu er wel heel snel doorheen >:)

[ Voor 21% gewijzigd door DIY op 30-04-2026 15:48 ]

• FlyingGameGuy
Aankomend weekend nemen we de C10 RWD mee naar Zwitserland. Zal in de gaten houden wat een realistische snelweg range is :)

• satpat

Dan toch gelukkig zaterdag geworden :) dank je man.

• satpat
DIY schreef op donderdag 30 april 2026 @ 15:44:
[...]

Dat is ook mijn ervaring met de AWD. Moet zeggen dat ABRP best nauwkeurig is met de voorspelling hoeveel % je bij aankomst nog over hebt.

Op topsnelheid (de begrenzing grijpt op 194km/h in) gaat de accu er wel heel snel doorheen >:)
En dan gebruik je gewoon de verbruiksinstellingen zoals al in ABRP staat?

• Nordkapp
250 kilometer schrik ik toch wel van

• Laho
theduke1989 schreef op woensdag 29 april 2026 @ 15:46:
Ik heb hem begin maart besteld. Verwacht rond juli levering. Dus rond de 5 maanden zit je inderdaad.

• DIY

DIY

satpat schreef op donderdag 30 april 2026 @ 16:15:
[...]
En dan gebruik je gewoon de verbruiksinstellingen zoals al in ABRP staat?
Het juiste C10 model kiezen en dan de standaard verbruikinstelling inderdaad. Binnenwegen en tot zo’n 120 km/h op de snelweg loopt hij bij mij redelijk synchroon met het het accupercentage in het laadmenu.
Als je een zwaardere voet hebt, kun je de standaard verbruikswaarde wat naar boven bijstellen.

@Nordkapp de AWD is wat minder zuinig dan de RWD en verbruikt zo’n 22kwh/100km bij 100km/h. Je zou dus theoretisch 360km op een lading kunnen rijden, maar omdat je bij snelladen tussen de 20-80% probeert te blijven, is het na 250km wel gedaan. Je ziet dat ook terug in de reisplanning van @Mealer. Je rijd ruim 2 uur en gooit de auto 20min aan de snellader terwijl je een kop koffie haalt en kan dan weer door voor de volgende stint.
Voor mijn gezin en de hond is het na 2 uur rijden sowieso wel tijd om even de benen te strekken, dus is het een redelijk natuurlijk moment om gelijk even te laden.

Als je alleen lokale ritjes doet, kun je makkelijk 350km of meer op een lading doen.

[ Voor 48% gewijzigd door DIY op 30-04-2026 22:11 ]

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:28
Vandaag mijn eerste rit gedaan met de caravan achter de C10 REEV. Het rijden an sich is me prima bevallen. Maar ik maak me een beetje zorgen over hoe het zal gaan op een langere rit en/of in de bergen….

Ik heb een aardig grote caravan die 1300kg weegt. Ik heb een rit in het vlakke Nederland gemaakt van 87km, de meeste tijd heb ik achter een vrachtwagen gereden met 85-90 km/u, soms even een langzamere auto inhalen met 95 km/u. Bij de start stond er op de display een rijbereik op benzine van 568km en op de accu 143km (met volle accu vertrokken). Ik heb eerst op brandstof modus gereden, waarbij het eerste stuk op de accu ging en bij 110km elektrisch bereik de motor aanging. De motor draaide maar weinig toeren, maar het elektrisch bereik werd wel langzaam steeds iets minder. Bij 97km elektrisch bereik overgeschakeld op brandstof+ modus. Nu maakte de motor wat meer toeren, maar nog steeds nam het elektrisch bereik langzaam af. Ik verwachtte dat hij in brandstof+ modus de accu zou bijladen als hij niet het volledige motorvermogen nodig had om te rijden.

Bij aankomst (stilstaand) nog eens brandstof modus aangezet. De motor gaat dan niet aan, maar wel toen ik het vinkje “accubesparing” aanzette.

Bij aankomst gaf de display een bereik op benzine aan van 481km en op de accu van 75km. Allebei flink afgenomen voor een ritje van 87km dus.

Nu vraag ik me af welke stand ik het beste kan gebruiken voor de terugreis? Ik ga het proberen in brandstof met dat vinkje “accubesparing” aan in de hoop dat hij dan de accu op 80% houdt. Terwijl ik ervan uitging dat juist brandstof+ ervoor zou zorgen dat de accu niet minder wordt. Of kan ik daar ook een vinkje aanzetten? (Die heb ik niet gevonden in het “Rijden” menu) Heeft iemand hier ervaring met het rijden met een caravan?

Ik ben er namelijk bang voor dat de motor pas op volle toeren mee gaat draaien op het moment dat de accu op een kritiek % komt. En dat is wellicht te laat als je op dat moment een berghelling over moet.

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-05 09:51
kleinelievewolff schreef op donderdag 30 april 2026 @ 21:14:
Vandaag mijn eerste rit gedaan met de caravan achter de C10 REEV. Het rijden an sich is me prima bevallen. Maar ik maak me een beetje zorgen over hoe het zal gaan op een langere rit en/of in de bergen….

Ik heb een aardig grote caravan die 1300kg weegt. Ik heb een rit in het vlakke Nederland gemaakt van 87km, de meeste tijd heb ik achter een vrachtwagen gereden met 85-90 km/u, soms even een langzamere auto inhalen met 95 km/u. Bij de start stond er op de display een rijbereik op benzine van 568km en op de accu 143km (met volle accu vertrokken). Ik heb eerst op brandstof modus gereden, waarbij het eerste stuk op de accu ging en bij 110km elektrisch bereik de motor aanging. De motor draaide maar weinig toeren, maar het elektrisch bereik werd wel langzaam steeds iets minder. Bij 97km elektrisch bereik overgeschakeld op brandstof+ modus. Nu maakte de motor wat meer toeren, maar nog steeds nam het elektrisch bereik langzaam af. Ik verwachtte dat hij in brandstof+ modus de accu zou bijladen als hij niet het volledige motorvermogen nodig had om te rijden.

Bij aankomst (stilstaand) nog eens brandstof modus aangezet. De motor gaat dan niet aan, maar wel toen ik het vinkje “accubesparing” aanzette.

Bij aankomst gaf de display een bereik op benzine aan van 481km en op de accu van 75km. Allebei flink afgenomen voor een ritje van 87km dus.

Nu vraag ik me af welke stand ik het beste kan gebruiken voor de terugreis? Ik ga het proberen in brandstof met dat vinkje “accubesparing” aan in de hoop dat hij dan de accu op 80% houdt. Terwijl ik ervan uitging dat juist brandstof+ ervoor zou zorgen dat de accu niet minder wordt. Of kan ik daar ook een vinkje aanzetten? (Die heb ik niet gevonden in het “Rijden” menu) Heeft iemand hier ervaring met het rijden met een caravan?

Ik ben er namelijk bang voor dat de motor pas op volle toeren mee gaat draaien op het moment dat de accu op een kritiek % komt. En dat is wellicht te laat als je op dat moment een berghelling over moet.
Die brandstof+ zou bedoeld moeten zijn voor zware belasting zoals caravan trekken. Ik zou ook verwachten dat de accu dan bijgeladen zou worden.
Heb zelf geen C10 maar ben me aan het oriënteren, heb ook een zware caravan. Zeker in buitenland in Bergen hoop ik wel dat die brandstof+ modus voldoende is om langdurig ermee te kunnen rijden...
Ik ben benieuwd naar je verdere bevindingen

• Nordkapp
DIY schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:57:
[...]
350 kilometer klinkt al een stuk beter, had zelf gehoopt op 400 maar we rijden toch bijna alles rondom house.
Wel bedankt voor de info!

Het juiste C10 model kiezen en dan de standaard verbruikinstelling inderdaad. Binnenwegen en tot zo’n 120 km/h op de snelweg loopt hij bij mij redelijk synchroon met het het accupercentage in het laadmenu.
Als je een zwaardere voet hebt, kun je de standaard verbruikswaarde wat naar boven bijstellen.

@Nordkapp de AWD is wat minder zuinig dan de RWD en verbruikt zo’n 22kwh/100km bij 100km/h. Je zou dus theoretisch 360km op een lading kunnen rijden, maar omdat je bij snelladen tussen de 20-80% probeert te blijven, is het na 250km wel gedaan. Je ziet dat ook terug in de reisplanning van @Mealer. Je rijd ruim 2 uur en gooit de auto 20min aan de snellader terwijl je een kop koffie haalt en kan dan weer door voor de volgende stint.
Voor mijn gezin en de hond is het na 2 uur rijden sowieso wel tijd om even de benen te strekken, dus is het een redelijk natuurlijk moment om gelijk even te laden.

Als je alleen lokale ritjes doet, kun je makkelijk 350km of meer op een lading doen.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste