Je zou hem dan op fuel moeten houden en in de instellingen aangeven dat je 80% stroom wil bewaren. Op Power+ verbruikt hij ook stroom en benzine dus hij zal niet altijd de stroom op pijl houden. Ik rij dagelijks met mijn reev (ook zonder laden) en haal ongeveer 650/700km bijna alleen maar snelweg kilometers. Als het stroom niveau laag is en je laad ook de accu op met de motor krijg je wel een extreem hoog verbruik dus mijn advies zou zijn om het stroomniveau op 80% te houden met fuel. (Zie hieronder screenshot als de accu een laag % heeft en opgeladen moet worden met de motor)TweakersDerik schreef op zondag 18 januari 2026 @ 23:14:
Interessant topic, ik blijf dit even volgen.
September 2026 verloopt mijn huidig leasecontract en wil deze keer veel voor weinig rijden wat lastig te vinden is tegenwoordig maar puur op (bijna) alleen brandstof, volgens mij lukt dit met de REEV. Iets wat ik absoluut niet wil is met stekkers werken, ik rij c.a. 50.000 per jaar en heb geen oprit om te laden.
• EV+ of pure EV → Probeert zo lang mogelijk puur elektrisch te rijden, generator komt pas laat aan
• EV → Normale balans, generator bij lage SoC (state of charge)
• Fuel → Generator houdt de batterij op een redelijk niveau
• Power+ → De meest agressieve modus: generator loopt vaker/continu aan om maximale prestaties te leveren en de batterij op peil te houden (ideaal als je de generator “altijd aan” wilt)
In mijn geval zou dus de Power+ optie exact hier aan voldoen. Ben alleen benieuwd naar de actie radius hiermee.
Ik tank nu ongeveer iedere 600km met een 66 liter tank. Als dit met de 50 liter tank en generatortje ongeveer te realiseren valt ben ik tevreden!
Iemand hier reeds ervaring mee?
Kan plaatje niet uploaden op tweakers hierbij een link: https://ibb.co/mrz8KkSq
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2026 09:47 ]
:strip_exif()/f/image/xfScjBgWn16lPv5kGHsfuO0R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SX40hnhK3Idys853f6dYBCpS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pdWMAp1IEFqJx84FxWSemxJz.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/X7q4HtHyzCB0LcRpg9tXmNOV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z779FnPO6kIEaFqyMMHoJZXZ.jpg?f=fotoalbum_large)