Home Assistent snap ik nog niks van, moet me er eens in verdiepen....Voxxie schreef op maandag 18 mei 2026 @ 14:10:
[...]
Dat heb ik dus voor nu werkend met de Home Assistant. Deze upload iedere 5 minuten nu naar de ABRP de status.
Binnen ABRP heb ik netjes een Leapmotor C10 staan.
Wij hebben de onze c10 AWD sinds zaterdag 16/5.Is eind april toegekomen met de boot. Was besteld op 28/2 maar wss door dealer al eerder besteld en stond dus al op de boot.
[ Voor 34% gewijzigd door Bartds op 20-05-2026 23:22 ]
Das mooi!
Bij mij gaat het nog even duren ben ik bang,
Dealer houd mij ook niet op de hoogte, moet er zelf achteraan 🥲
Bij mij gaat het nog even duren ben ik bang,
Dealer houd mij ook niet op de hoogte, moet er zelf achteraan 🥲
Gisteren bericht gekregen dat wij volgende week donderdag onze C10 kunnen oppikken! Ik gok dat hij deze week bij de dealer terecht is gekomen, maar die moeten er nog even een trekhaak onder fietsen en kenteken regelen natuurlijk.
Wat heeft de trekhaak je gekost?sjorsjes schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:46:
Gisteren bericht gekregen dat wij volgende week donderdag onze C10 kunnen oppikken! Ik gok dat hij deze week bij de dealer terecht is gekomen, maar die moeten er nog even een trekhaak onder fietsen en kenteken regelen natuurlijk.
EDIT
Laat maar. Zie al dat je 1600,- hiervoor betaald hebt.
Blijft toch raar dat wij 2000,- bij de dealer (van Mossel) moeten betalen.
[ Voor 16% gewijzigd door bentley11228 op 21-05-2026 10:56 ]
Echt zo vreemd. Van Mossel Alkmaar geeft aan dat ze het tarief in Breda hebben opgevraagd en daar altijd 2500,- voor rekenen. De 2000,- die ik berekend krijg is naar zeggen al een gereduceerd tarief.sjorsjes schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 13:42:
Wij ook bij van Mossel (breda)
Ben bang dat ik het er maar mee moet doen.
Dat kan natuurlijk ook.sjorsjes schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 15:44:
Wij schaffen hem aan, dus misschien verschil tussen koop en lease?
Aanschaffen vond ik nog een beetje spannend met een nieuw merk en de eventuele restwaarde en onderhoud.
Maar veel rijplezier gewenst. Wij hebben er ondertussen 550km opzitten ;-)
Wij kregen bij Van Mossel in Alkmaar het advies het zelf elders (trekhaakcentrum.nl) te regelen omdat ze weten dat ze er zelf te duur mee zijn. (lang werk voor hoog tarief monteurs die in dezelfde tijd meer ander werk kunnen verzetten denk ik)
Ja leuk maar als er storing is gaan ze naar elkaar wijzen.
Beter bij de dealer doen al scheelt het geld.
Inderdaad ook mijn gedachte. Ken iemand die heeft het met zijn mercedes ook ergens goedkoper gedaan en heeft onverklaarbare storingen zo nu en danNordkapp schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 20:56:
Ja leuk maar als er storing is gaan ze naar elkaar wijzen.
Tsja, zo niet over nagedacht maar als de verkoper je wegstuurt kan ik daar wel iets van vinden mocht het aan de orde komen. Doen ze bij Van Mossel het elektrische deel maar opnieuw of controleren/corrigeren op hun rekening.
Gebeurd weinig hier.
Geen nieuwe afleveringen, inzichten e.d.?
Ben toch wel zeer benieuwd naar nieuwe afleveringen.
Zijn de auto’s up to date?
Wellicht nieuws over CarPlay?
Aflever tijden?
Wacht met smart op de mijne.
Aflever tijden?
Geen bericht=goed bericht
Ik ben zelf erg tevreden over de auto en stap er elke keer met een goed gevoel weer in.
Gisteren een simpele manier ontdekt om netflix/youtube etc te kijken tijdens het parkeren/opladen.
Er zit een browser app in de ingebouwde appstore (even de naam vergeten, kijk zo tijdens de pauze wel).
Voor een soepele stream, moest ik alleen wel de auto koppelen aan de hotspot van mijn telefoon. (Auto 4g tov tel 5g)
Ik ben zelf erg tevreden over de auto en stap er elke keer met een goed gevoel weer in.
Gisteren een simpele manier ontdekt om netflix/youtube etc te kijken tijdens het parkeren/opladen.
Er zit een browser app in de ingebouwde appstore (even de naam vergeten, kijk zo tijdens de pauze wel).
Voor een soepele stream, moest ik alleen wel de auto koppelen aan de hotspot van mijn telefoon. (Auto 4g tov tel 5g)
Youtube en Vivaldi webbrouwser zitten in de leap-appstore zelf trouwens, wel verborgen.FlyingGameGuy schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:50:
Geen bericht=goed bericht![]()
https://www.facebook.com/reel/941611342117387?locale=nl_NL
Ook de wallpaper aanpassen met een eigen foto zetten is mogelijk.
YouTube: Leapmotor C10 - Change Wallpaper
Oh? goede tips! Daar ga ik even in duikenMealer schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:39:
[...]
Youtube en Vivaldi webbrouwser zitten in de leap-appstore zelf trouwens, wel verborgen.
Fijn te horen dat hij goed bevalt.FlyingGameGuy schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:50:
Geen bericht=goed bericht![]()
Ik ben ook zeer benieuwd, ik heb hem gekocht zonder dat ik erin gereden heb.😀
Gister dealer gebeld. Eind februari besteld. Auto is gefabriceerd en staat klaar voor transport(de boot op). Krijg nog bericht wanneer die gepland staat voor transport. Na aankomst in Antwerpen hebben ze max 2 weken om te leveren aan de dealer in Nederland.Nordkapp schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 21:24:
Gebeurd weinig hier.
Aflever tijden?
Indicatie was begin juli, dus hoop snel te horen dat die op de boot zit.
Mijne eind januari besteld.
Mijn dealer houdt mij helaas niet op de hoogte.
Op laho uitgaande zou ik de mijne begin juni verwachten?
Ik ga nu gevoelsmatig uit van begin juli.
Ha ha is natuurlijk liet heel belangrijk maar is een beetje sinterklaas gevoel van vrouggarh.
Hele proces is toch leuk en spannend, niet waar?
Zelfde had ik 5 jaar terug met mijn Lynk&co
Ha ha is natuurlijk liet heel belangrijk maar is een beetje sinterklaas gevoel van vrouggarh.
Ik heb ook zelf de dealer gebeld over de status. Wellicht ook een idee?Nordkapp schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 21:22:
Mijne eind januari besteld.
Voorpret is ook fin de Facebook groep aanwezig. Zelf al deze video bekeken; YouTube: Leapmotor C10 Handover | Full Walkthrough & Quick Start Guide
[ Voor 15% gewijzigd door Laho op 29-05-2026 08:21 ]
Heb de dealer gemaild, de auto is geproduceerd en heeft een chassisnummer, leverdatum helaas onbekend, hij zal me op de hoogte houden.
Ben bang dat het nog wel even gaat duren
Ben bang dat het nog wel even gaat duren
Ik werd door de dealer gebeld omdat ik had gevraagd wanneer de nieuwe C10 uit zou komen, ik kreeg te horen dat hij mij in juli meer informatie kon geven hierover en dat ze november de nieuwe variant in de showroom zouden hebben staan. Dus dit wachten we even af!
https://cnevpost.com/2026/06/03/leapmotor-to-launch-updated-c-series-suvs-jun-16/
https://cnevpost.com/2026/06/03/leapmotor-to-launch-updated-c-series-suvs-jun-16/
Hoi, ik vrees dan voordat ze kunnen leveren je zomaar een jaar verder bent als alles meezit....het zal denk ik altijd zo blijven...Gabr1e7 schreef op woensdag 3 juni 2026 @ 14:57:
Ik werd door de dealer gebeld omdat ik had gevraagd wanneer de nieuwe C10 uit zou komen, ik kreeg te horen dat hij mij in juli meer informatie kon geven hierover en dat ze november de nieuwe variant in de showroom zouden hebben staan. Dus dit wachten we even af!
Hier ook een nog Lynk & Co rijder en uitgekomen bij de C10. Gezien de onzekere restwaarde toch maar een leasecontractje op laten stellen. Ik kan niet wachten op het nieuwe modeljaar want de L&C 01 halen ze in september op.
Apple Carplay is volgens mijn dealer niet mogelijk op de huidige C10, ik zou een dongle meegeleverd worden om het werkend te krijgen. De B10 kan het overigens wel gewoon maar is nieuwer.
Ik ga dit topic volgen...
Apple Carplay is volgens mijn dealer niet mogelijk op de huidige C10, ik zou een dongle meegeleverd worden om het werkend te krijgen. De B10 kan het overigens wel gewoon maar is nieuwer.
Ik ga dit topic volgen...
Live today! Nobody promised you tomorrow.
Stel mij toch grote vragen bij die paniekzaaierij rond restwaarde.
Mijn vrouw haar Q2, 6 jaar oud 96 000km koste ons 30.000 in 2021 met 15.000 kilometer, nu zou die ook maar max 17k waar zijn, dat toch ook al 50% tov nieuwprijs?? Dan moogde bij elektrisch nog is rekenen hoeveel goedkoper je al die jaren ook gereden hebt.
Die hele heise rond restwaarde , daar kijken ze wss naar een elektrische auto van 60k of meer, ja uiteraard zakt die waarde eneorm hoe duurder die word.
Bovendien heeft dit ook nog te zien met de terughoudendheid van particulieren om een 2de hands EV te kopen (behalve als de pompprijzen te hoog worde uiteraard).dit zorgt ook dat prijzen gedrukt worden.
Men komt meer om meer terug op die batterij slijtage. Wagens die nu 6-10 jaar zijn hebben nog steeds mooie batterij health . Merendeel van mensen rijd geen 50km per dag
Mijn vrouw haar Q2, 6 jaar oud 96 000km koste ons 30.000 in 2021 met 15.000 kilometer, nu zou die ook maar max 17k waar zijn, dat toch ook al 50% tov nieuwprijs?? Dan moogde bij elektrisch nog is rekenen hoeveel goedkoper je al die jaren ook gereden hebt.
Die hele heise rond restwaarde , daar kijken ze wss naar een elektrische auto van 60k of meer, ja uiteraard zakt die waarde eneorm hoe duurder die word.
Bovendien heeft dit ook nog te zien met de terughoudendheid van particulieren om een 2de hands EV te kopen (behalve als de pompprijzen te hoog worde uiteraard).dit zorgt ook dat prijzen gedrukt worden.
Men komt meer om meer terug op die batterij slijtage. Wagens die nu 6-10 jaar zijn hebben nog steeds mooie batterij health . Merendeel van mensen rijd geen 50km per dag
Zit hem ook vooral in hoe de service loopt omtrent nieuwe merken als leapmotor. Gevestigd merken weet je dat die blijvend zijn en je over 5-10jaar gewoon naar de dealer kan. Leapmotor moet zich nog bewijzen. En natuurkijk speelt accu levensduur ook wel iets mee.XYRIS schreef op vrijdag 5 juni 2026 @ 15:39:
Stel mij toch grote vragen bij die paniekzaaierij rond restwaarde.
Scheelt dat Stellantis een 20% aandeel heeft in leapmotor. Die gaan hervormen en komt prominentere positie voor leapmotor. Ik heb er wel vertrouwen in.
Dacht dat dat 51% was, maar het verhaal zit iets anders in elkaar:Laho schreef op zaterdag 6 juni 2026 @ 08:17:
[...]
Zit hem ook vooral in hoe de service loopt omtrent nieuwe merken als leapmotor. Gevestigd merken weet je dat die blijvend zijn en je over 5-10jaar gewoon naar de dealer kan. Leapmotor moet zich nog bewijzen. En natuurkijk speelt accu levensduur ook wel iets mee.
Scheelt dat Stellantis een 20% aandeel heeft in leapmotor. Die gaan hervormen en komt prominentere positie voor leapmotor. Ik heb er wel vertrouwen in.
Stellantis kocht in 2023 een belang van 21% in Leapmotor en vormde LPMI, een grotendeels commerciële joint venture waarmee het de EV's van Leapmotor buiten China verkoopt.
Stellantis bezit 51% van LPMI, terwijl Leapmotor 49% in handen heeft.
Die trekhaak monteren is nog wel een ding. Ondanks de hoge kosten heb ik er toch voor gekozen om dit via de dealer te doen. Afspraak gemaakt, dag werk om einde dag te horen dat ze iets vergeten zijn mee te bestellen waardoor ze de bedrading niet kunnen aansluiten.
Iets van een zekeringskast in bestelling gezet met geen uitzicht wanneer dit geleverd gaat worden. Echt waardeloos.
Auto rijdt trouwens nog steeds heerlijk en begint al meer eigen te voelen. We hebben de REEV en na 1200 km gereden te hebben, hebben we nog steeds niet getankt en kan er volgens de boordcomputer nog 530 km op de brandstof tank gereden worden.
Iets van een zekeringskast in bestelling gezet met geen uitzicht wanneer dit geleverd gaat worden. Echt waardeloos.
Auto rijdt trouwens nog steeds heerlijk en begint al meer eigen te voelen. We hebben de REEV en na 1200 km gereden te hebben, hebben we nog steeds niet getankt en kan er volgens de boordcomputer nog 530 km op de brandstof tank gereden worden.
Ik denk toch wel heel verstandig die trekhaak via de dealer.kunnen ze in ieder geval niks afschuiven op een ander mocht er iets misgaan ( zoals nu eigenlijk) het is mij de extra poen wel waard.
Helaas werkt de link niet, maar je post heeft mij wel op het juiste spoor gezet.Mealer schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 13:39:
[...]
Youtube en Vivaldi webbrouwser zitten in de leap-appstore zelf trouwens, wel verborgen.
Voor degene die de Youtube app en/of de Vivaldi browser app erbij willen hebben:
- Open de appstore op het hoofdscherm
- Tik 8x op het tandwieltje rechtbovenin
Er verschijnt kort wat Chinees in beeld, als je daarna teruggaat naar de apps in de Appstore, staan de genoemde apps ertussen.
Grappig, dat werkt echt. Kan helaas geen netflix of videoland kijken. Die sites staan alleen toe dat ik via de app moet kijken en niet via een mobiele webbrowser.FlyingGameGuy schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 21:59:
[...]
Helaas werkt de link niet, maar je post heeft mij wel op het juiste spoor gezet.
Voor degene die de Youtube app en/of de Vivaldi browser app erbij willen hebben:
- Open de appstore op het hoofdscherm
- Tik 8x op het tandwieltje rechtbovenin
Er verschijnt kort wat Chinees in beeld, als je daarna teruggaat naar de apps in de Appstore, staan de genoemde apps ertussen.
Mogelijk nieuwe Leapmotor C10 met LEAP 3.5-platform?
Ik ben benieuwd of er al meer informatie bekend is over een mogelijke vernieuwde versie van de C10.
Ik zie op verschillende websites berichten verschijnen dat er een facelift van de C10 aankomt. Daarbij zou de auto een vernieuwde voorzijde krijgen met een doorlopende LED-lichtbalk. Er zijn zelfs al foto’s opgedoken van een gefacelifte C10 met een compleet nieuw frontdesign.
Wat ik vooral hoop, is dat Leapmotor de C10 ook gaat voorzien van het nieuwere LEAP 3.5-platform. De huidige C10 draait nog op LEAP 3.0, terwijl de nieuwere B10 en B05 al gebruikmaken van LEAP 3.5.
Daarnaast lijkt de B05 standaard uitgerust te worden met onder andere Apple CarPlay en Android Auto, iets wat ik ook graag in een vernieuwde C10 zou zien.
Volgens diverse reviews en gebruikerservaringen zouden de ACC-, rijstrookassistent- en andere ADAS-functies op de nieuwe generatie modellen bovendien merkbaar beter werken dan op de huidige C10.
Wij moeten ergens halverwege volgend jaar weer een nieuwe leaseauto kiezen, dus ik hoop eigenlijk dat een vernieuwde C10 vóór die tijd in Europa beschikbaar komt.
Heeft iemand hier misschien al meer informatie over?
Ik ben benieuwd of er al meer informatie bekend is over een mogelijke vernieuwde versie van de C10.
Ik zie op verschillende websites berichten verschijnen dat er een facelift van de C10 aankomt. Daarbij zou de auto een vernieuwde voorzijde krijgen met een doorlopende LED-lichtbalk. Er zijn zelfs al foto’s opgedoken van een gefacelifte C10 met een compleet nieuw frontdesign.
Wat ik vooral hoop, is dat Leapmotor de C10 ook gaat voorzien van het nieuwere LEAP 3.5-platform. De huidige C10 draait nog op LEAP 3.0, terwijl de nieuwere B10 en B05 al gebruikmaken van LEAP 3.5.
Daarnaast lijkt de B05 standaard uitgerust te worden met onder andere Apple CarPlay en Android Auto, iets wat ik ook graag in een vernieuwde C10 zou zien.
Volgens diverse reviews en gebruikerservaringen zouden de ACC-, rijstrookassistent- en andere ADAS-functies op de nieuwe generatie modellen bovendien merkbaar beter werken dan op de huidige C10.
Wij moeten ergens halverwege volgend jaar weer een nieuwe leaseauto kiezen, dus ik hoop eigenlijk dat een vernieuwde C10 vóór die tijd in Europa beschikbaar komt.
Heeft iemand hier misschien al meer informatie over?
- Komt de facelift daadwerkelijk naar Europa?
- Is er iets bekend over een overstap naar LEAP 3.5? Voor de c10
- Zijn er al geruchten over een introductiedatum?
- En komt Apple CarPlay dan ook naar de C10?
De C10 gaat uiteindelijk draaien op Leap 3.5, die nu op de B10 en B5 draait, weet ik uit heel betrouwbare bron, met dan inderdaad Carplay. Alle huidige C10's kunnen niet op Leap 3.5 draaien, is iets hardware matigs. Met dongle werkt Carplay dat op zich prima, dat blijf ik benadrukken. Ook zijn ze bezig met dimmende binnenspiegel, verstelbare lendesteun en parkeersensoren voor.Fibrenl schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 18:41:
Mogelijk nieuwe Leapmotor C10 met LEAP 3.5-platform?
Heeft iemand hier misschien al meer informatie over?Ik zie her en der wel bevestigingen dat er iets nieuws aankomt, maar concrete informatie over Europa kan ik nog niet vinden.
- Komt de facelift daadwerkelijk naar Europa?
- Is er iets bekend over een overstap naar LEAP 3.5? Voor de c10
- Zijn er al geruchten over een introductiedatum?
- En komt Apple CarPlay dan ook naar de C10?
Werking van de ACC wordt ook voor huidige modellen aan gewerkt begreep ik.
Over een facelift heb ik niks gehoord.
Maar wederom, over een tijdsbestek kreeg ik geen info, dus geduld hebben.
Bedankt voor je info een reactie. We wachten het gewoon even af heb nog even de tijdMealer schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 13:13:
[...]
De C10 gaat uiteindelijk draaien op Leap 3.5, die nu op de B10 en B5 draait, weet ik uit heel betrouwbare bron, met dan inderdaad Carplay. Alle huidige C10's kunnen niet op Leap 3.5 draaien, is iets hardware matigs. Met dongle werkt Carplay dat op zich prima, dat blijf ik benadrukken. Ook zijn ze bezig met dimmende binnenspiegel, verstelbare lendesteun en parkeersensoren voor.
Werking van de ACC wordt ook voor huidige modellen aan gewerkt begreep ik.
Over een facelift heb ik niks gehoord.
Maar wederom, over een tijdsbestek kreeg ik geen info, dus geduld hebben.
Persoonlijk nieuwtje dan omdat je niet van stilte houdt; onze c10 promax awd design besteld in eerste week mei is vandaag bevestigd voor levering eerste week juli. 🤗
Nou netjes hoor gefeliciteerd met je mooie auto. Snelle levering hoor veel rij plezier.Calamiteitenman schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:21:
Persoonlijk nieuwtje dan omdat je niet van stilte houdt; onze c10 promax awd design besteld in eerste week mei is vandaag bevestigd voor levering eerste week juli. 🤗
Gefeliciteerd! Laat ons weten hoe het bevalt.mijn AWD eind januari besteld en ik hoor maar niks😭😭😭Calamiteitenman schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:21:
Jeetje wat een verschil in levertijd dan zeg.Nordkapp schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:56:
[...]
Gefeliciteerd! Laat ons weten hoe het bevalt.mijn AWD eind januari besteld en ik hoor maar niks😭😭😭
Ligt aan kleurstelling waarschijnlijk. Gangbare kleuren met dito interieur komen uit Europese voorraad, daar kunnen ze redelijk makkelijk in schuiven.Fibrenl schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:58:
[...]
Jeetje wat een verschil in levertijd dan zeg.
Alles afwijkend wordt op bestelling gemaakt. Collega van mij heeft een Design, Promax, Tundra Grey met Camel Brown interieur besteld, kan me voorstellen dat die kleurstelling niet dagelijks van de band komt rollen. Ben wel heel benieuwd hoe dat eruit zit in het eggie.
Omdat er weinig berichten zijn, hier een ali tip van flip.
Voor wie ook een plekje zoekt voor zijn/haar bril:
Via Ali, klikt makkelijk vast en het bakje gaat met een magneetje dicht.
Handig, alleen mijn wat grotere zonnebril past er niet helemaal in (klepje kan niet dicht)
Handig, alleen mijn wat grotere zonnebril past er niet helemaal in (klepje kan niet dicht)
Hier betreft het een Design, Promax, AWD Tundra Grey met zwart interieur. Bij verkoopgesprek werd gezegd; op voorraad in Breda maar dat bleek dus niet helemaal waar. Inderdaad waarschijnlijk dat er al wel een bestelling liep in deze samenstellen want bij mijn eerste navraag (in de verwachting dat Breda-Alkmaar een weekje zou duren) kwam men met "ik heb al wel een chassisnummer dus hij is geproduceerd"Mealer schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 07:45:
[...]
Ligt aan kleurstelling waarschijnlijk. Gangbare kleuren met dito interieur komen uit Europese voorraad, daar kunnen ze redelijk makkelijk in schuiven.
Alles afwijkend wordt op bestelling gemaakt. Collega van mij heeft een Design, Promax, Tundra Grey met Camel Brown interieur besteld, kan me voorstellen dat die kleurstelling niet dagelijks van de band komt rollen. Ben wel heel benieuwd hoe dat eruit zit in het eggie.
Die van mij is ook geproduceerd chassisnummer bekend.Betreft een witte met Camel interieur.ik zal de dealer maar weer eens mailen of er een update isCalamiteitenman schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:25:
[...]
Hier betreft het een Design, Promax, AWD Tundra Grey met zwart interieur. Bij verkoopgesprek werd gezegd; op voorraad in Breda maar dat bleek dus niet helemaal waar. Inderdaad waarschijnlijk dat er al wel een bestelling liep in deze samenstellen want bij mijn eerste navraag (in de verwachting dat Breda-Alkmaar een weekje zou duren) kwam men met "ik heb al wel een chassisnummer dus hij is geproduceerd"
Van Mossel Alkmaar? Hoop dat je communicatie beter verloopt dat die van mij bij van Mossel. Wat een drama is dat zeg.Calamiteitenman schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:25:
[...]
Hier betreft het een Design, Promax, AWD Tundra Grey met zwart interieur. Bij verkoopgesprek werd gezegd; op voorraad in Breda maar dat bleek dus niet helemaal waar. Inderdaad waarschijnlijk dat er al wel een bestelling liep in deze samenstellen want bij mijn eerste navraag (in de verwachting dat Breda-Alkmaar een weekje zou duren) kwam men met "ik heb al wel een chassisnummer dus hij is geproduceerd"
Probeer al 4 weken een trekhaak gemonteerd te krijgen elke keer is er wel wat aan de hand en dat krijg ik pas te horen als ik er zelf naar vraag.
Als met al, ga ik straks op vakantie zonder afgemonteerd trekhaak. Ze hebben nog 1 week, hoop dat er nog een konijn uit de hoed komt.
Ja daar is eerder over geschreven, mij werd door de verkoper expliciet gezegd dat ik de trekhaak beter bij de specialist kan afnemen. (Na wat ik las weet ik ook niet waar ik nu goed aan doe) maar oké op 20 juli een afspraak staan bij trekhaakcentrum. (here's hoping..)bentley11228 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:41:
[...]
Van Mossel Alkmaar? Hoop dat je communicatie beter verloopt dat die van mij bij van Mossel. Wat een drama is dat zeg.
Probeer al 4 weken een trekhaak gemonteerd te krijgen elke keer is er wel wat aan de hand en dat krijg ik pas te horen als ik er zelf naar vraag.
Als met al, ga ik straks op vakantie zonder afgemonteerd trekhaak. Ze hebben nog 1 week, hoop dat er nog een konijn uit de hoed komt.
Voor deze willen wij ook gaan Design, Promax, Tundra Grey met Camel Brown interieur. Huidige contact loopt nog tot sept 2027 dus nieuwe jaar maar ff kijken wanneer we hem moeten bestellen.Mealer schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 07:45:
[...]
Ligt aan kleurstelling waarschijnlijk. Gangbare kleuren met dito interieur komen uit Europese voorraad, daar kunnen ze redelijk makkelijk in schuiven.
Iemand ervaring met het verwijderen van de emblemen op de achterklep van de C10? Zitten deze alleen geplakt?
Weet iemand of er in de eerst volgende update een wijziging zit mbt de ACC wanneer er een aanhanger achter zit?
Zitten alleen geplakt, C10 is helemaal kaal van achteren.Jorizimo schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:35:
Iemand ervaring met het verwijderen van de emblemen op de achterklep van de C10? Zitten deze alleen geplakt?
Of die in de volgende update zit weet ik niet, weet dat ze met de ACC op zich bezig zijn die beter te krijgen.wian66 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:33:
Weet iemand of er in de eerst volgende update een wijziging zit mbt de ACC wanneer er een aanhanger achter zit?
Geen idee of die koppeling met de trekhaak er dan uit gaat.
Ik mis ook een plekje voor mijn bril, maar deze oplossing vind ik niet zo heel mooi. Is gewoon een brillenkoker op je plafond geplakt.FlyingGameGuy schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:15:
Omdat er weinig berichten zijn, hier een ali tip van flip.
[Afbeelding]
Dealer gemaild of hij nog wel komt, antwoord; hij is nog niet bij ons maar op korte termijn verwacht 😅 hopelijk dan geen trekhaak debacle
Lees ik het goed dat het bij jou al verwijderd is?Mealer schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:38:
[...]
Zitten alleen geplakt, C10 is helemaal kaal van achteren.
Zou je willen delen hoe en met wat jij dit gedaan hebt. Het lijkt mij ook wel mooi om ze eraf te halen maar heb hier geen ervaring mee. Best spannend of niet?
Helemaal niet spannend! Heb tegen de dealer gezegd: "Die letters moeten eraf bij aflevering" En toen ik hem kreeg was die kaal.Calamiteitenman schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:35:
[...]
Lees ik het goed dat het bij jou al verwijderd is?
Zou je willen delen hoe en met wat jij dit gedaan hebt. Het lijkt mij ook wel mooi om ze eraf te halen maar heb hier geen ervaring mee. Best spannend of niet?
Afgelopen week gebeld door de verkoper, die bevestigde dat het huidige C10 model uit productie is en dat ze met het nieuwe model / facelift bezig zijn. (vandaar ook de kortingen op huidige voorraad)
Hij kon mij vertellen dat hij 1000 euro duurder zal worden, waarschijnlijk door geheugenprijzen etc... alleen wanneer hij precies komt en de exacte prijzen nog niet. Maar waarschijnlijk komt hij Q4 dit jaar.
Hij kon mij vertellen dat hij 1000 euro duurder zal worden, waarschijnlijk door geheugenprijzen etc... alleen wanneer hij precies komt en de exacte prijzen nog niet. Maar waarschijnlijk komt hij Q4 dit jaar.
bedoel je met nieuwe model deze? faceliftGabr1e7 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:27:
Afgelopen week gebeld door de verkoper, die bevestigde dat het huidige C10 model uit productie is en dat ze met het nieuwe model bezig zijn. (vandaar ook de kortingen op huidige voorraad)
Ahhh, zie je wel, dat las ik ook ergens. Dit model draait op hetzelfde platform als de B10 en de B05 Leap 3.5. Ik moet ergens in februari bestellen, dus ik heb nog even tijd.Gabr1e7 schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:27:
Afgelopen week gebeld door de verkoper, die bevestigde dat het huidige C10 model uit productie is en dat ze met het nieuwe model / facelift bezig zijn. (vandaar ook de kortingen op huidige voorraad)
Dit model is hier toch al? In mijn offerte zat ook de nieuwe 299 pk sterke motor al met een range van 510 km.
Live today! Nobody promised you tomorrow.
Nee, weer een nieuw model met doorlopende ledstrip aan de voorkant, en ook hardware-updates zoals een betere chip, zoals vermeld op Leap 3.5. Dit model ondersteunt wel Apple CarPlay. Betere acc zoals b10 en b05pvanmegen schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 15:12:
[...]
Dit model is hier toch al? In mijn offerte zat ook de nieuwe 299 pk sterke motor al met een range van 510 km.
Een andere vraag: hoe werkt de klimaatbeheersing in de C10? Zoals onze huidige auto moeten we hem op 27 graden zetten om hem warm te krijgen? Hij blijft warm tot 18 graden, maar daarna wordt het ijskoud. Dus tussen bloedheet en ijskoud zit niets hahahah
De ledstrip aan de voorkant was bij de initele versie ook al.Fibrenl schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 16:26:
[...]
Nee, weer een nieuw model met doorlopende ledstrip aan de voorkant, en ook hardware-updates zoals een betere chip, zoals vermeld op Leap 3.5. Dit model ondersteunt wel Apple CarPlay. Betere acc zoals b10 en b05
Alleen in de europese versies hebben ze die strip weggehaald.
Wat betreft temperatuur zet ik mijn auto in de winternet netjes op 19 en in ze zomer +/- 24 graden en heb er eigenlijk geen klachten over
Doet precies wat het moet doen.
Gisteren heeft mijn C10 zijn eerste service beurt gehad en meteen een tweede pasje laten toevoegen
Vandaag de dealer gesproken. Hij zit op de boot naar Antwerpen! Eindelijk. Kost zo'n 2 weken. Daarna 1 week van Antwerpen naar de dealer en dan nog weekje voor op naam zetten en trekhaak eronder. Eind juli levering dus.
Verwacht was half juli en eind februari besteld.
Verwacht was half juli en eind februari besteld.
Zou me niet blind staren op model-info of specs uit China, de vraag van een auto is daar heel anders dan wat in Europa van een auto verwacht wordt. Wat in China op de C10 kan zitten kan niet klakkeloos vanuit worden gegaan dat dit ook naar Europa komt. Zo hoorde ik laatste dat een D19 of D99 (ben niet zeker wat die man zei) hier niet eens in een parkeervak zou passen, komt dus ook niet naar Europa.
Wacht dus op info van de dealer of website van Leapmotor Europa, dat is betrouwbaar.
Wacht dus op info van de dealer of website van Leapmotor Europa, dat is betrouwbaar.
hoe zijn de ervaringen met de REEV? ik denk dat die versie het slimst is ivm zware caravan van 1500kg.
Ik maak wel wel alleen zorgen of de motor genoeg stroom kan opwekken. Iemand daar ervaring mee? De motor zou meer stroom moeten kunnen opwekken dan je verbruikt als je met zware caravan langere tijd in bergen rijdt bijv. en accu leeg is.
Ik maak wel wel alleen zorgen of de motor genoeg stroom kan opwekken. Iemand daar ervaring mee? De motor zou meer stroom moeten kunnen opwekken dan je verbruikt als je met zware caravan langere tijd in bergen rijdt bijv. en accu leeg is.
Ik heb een reev gekozen omdat ik indd een caravan wil trekken. De echte ervaring hiermee kan ik je eind augustus geven. De dealer gaf aan om gewoon de hele rit op "power modus" te rijden. Dan blijft de benzine motor gewoon altijd power leveren en zou je genoeg moeten hebben om normaal te kunnen rijden met je caravan. Hij kan er waarschijnlijk niet tegenop produceren indien de vraag heel hoog is, zoals bij berg op, maar zodra het weer uitvlakt dan kan hij de accu's weer aanvullen natuurlijk.
Ook wij hebben daarom voor de REEV gekozen. Trekhaak zit er eindelijk onder, maar kan ook nog niets zeggen over het verbruik en rijeigenschappen.
Dit jaar staat geen caravan vakantie op het programma alleen wat fietsen mee achterop, maar ben ook benieuwd naar de praktijk ervaringen van andere.
Blijf dit draadje volgen
Dit jaar staat geen caravan vakantie op het programma alleen wat fietsen mee achterop, maar ben ook benieuwd naar de praktijk ervaringen van andere.
Blijf dit draadje volgen
bedankt, ik hoor dan graag je ervaring tzt!sjorsjes schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:43:
Ik heb een reev gekozen omdat ik indd een caravan wil trekken. De echte ervaring hiermee kan ik je eind augustus geven. De dealer gaf aan om gewoon de hele rit op "power modus" te rijden. Dan blijft de benzine motor gewoon altijd power leveren en zou je genoeg moeten hebben om normaal te kunnen rijden met je caravan. Hij kan er waarschijnlijk niet tegenop produceren indien de vraag heel hoog is, zoals bij berg op, maar zodra het weer uitvlakt dan kan hij de accu's weer aanvullen natuurlijk.
C10 BEV- software 3.40.70 beschikbaar, even downloaden en installeren.
Informatie over de update
Leap OS 3.40.70
OTA-update – Nieuwe functies
1. Automatische regeling ventilatieopening aan passagierszijde: De buitenste elektrische ventilatieopening aan de passagierszijde sluit automatisch wanneer geen passagier wordt gedetecteerd, wat de energie-efficiëntie en het comfort ten goede komt.
2. Behoud van ventilatorsnelheid wanneer ventilatieopeningen zijn gesloten, waardoor het niet nodig is om de ventilatorsnelheid opnieuw in te stellen.
3. Uitgebreide taalondersteuning: Sloveens en Bulgaars worden nu ondersteund. Deze talen zijn beschikbaar in het infotainmentsysteem, de mobiele app, de invoermethoden, de App Store (behalve in apps van derden), evenals op het navigatiescherm en in de spraakbegeleiding, wat zorgt voor een soepelere ervaring tijdens reizen in het buitenland.
4. Geheugen voor automatisch afspelen: Het systeem onthoudt de audiobron en de voortgang van het afspelen voor muziek via USB, DAB/FM-radio en online streamingdiensten zoals Spotify. Het afspelen wordt automatisch hervat zodra u de auto de volgende keer start, zonder dat u opnieuw ernaar hoeft te zoeken.
5. Weergave van accupercentage op middendisplay: Op het middendisplay wordt nu een indicator voor het accupercentage weergegeven, waardoor het resterende accuniveau in één oogopslag duidelijk te zien is.
OTA-update – Optimalisaties van functies
1. Optimalisatie van schimmelwering: De schimmelwerende modus van de airconditioning is verbeterd om schimmelvorming binnenin het systeem effectief te verminderen, zodat een schonere en frissere luchtstroom ontstaat.
2. Optimalisatie van tochtwering bij hoge snelheden: Wanneer de buitenluchtcirculatie is uitgeschakeld, schakelt het systeem automatisch over naar de recirculatiemodus om te voorkomen dat bij hoge snelheden koude of warme lucht de cabine binnendringt, waardoor het rijcomfort wordt verbeterd.
3. Wisselknop toegevoegd aan bedieningscentrum: Een schakelaar voor het waarschuwingsgeluid bij overschrijding van de snelheid van de intelligente snelheidsassistent (ISA) is toegevoegd aan het paneel met snelle instellingen. Hiermee kan de functie eenvoudig worden in- of uitgeschakeld zonder dat u naar lagergelagen menu’s hoeft te gaan. (Alleen beschikbaar bij voertuigen die zijn uitgerust met deze functie.)
4. ACC-optimalisatie: De adaptieve cruisecontrol (ACC) wordt niet meer uitgeschakeld wanneer de aanhangwagenmodus actief is, en de pop-upherinnering voor het inschakelen van de aanhangwagenmodus is verbeterd voor meer duidelijkheid. (Alleen beschikbaar op voertuigen die zijn uitgerust met de aanhangwagenmodus.)
5. Optimalisatie van spraakbesturing: De nauwkeurigheid van de spraakherkenning is verbeterd. De gesproken aanwijzingen voor de bediening van de auto, media en algemene opdrachten zijn nu beknopter en gemakkelijker te begrijpen. Ook het semantische begripsvermogen is verbeterd, waardoor het systeem de instructies van de gebruiker beter kan interpreteren.
6. Optimalisatie van SOS-interface: Wanneer een SOS-oproep niet kan worden beëindigd, wordt de knop Oproep beëindigen grijs weergegeven en als erop gedrukt wordt, wordt een tekstmelding weergegeven om onbedoelde bediening te voorkomen.
7. Optimalisatie van mistlampen voor: De mistlampen voor kunnen nu pas worden ingeschakeld nadat de positieverlichting is ingeschakeld, wat zorgt voor een consistentere bediening en de rijveiligheid verbetert.
8. Optimalisatie van elektronisch slot bij langzaam opladen: Nadat het langzaam opladen klaar is, blijft de laadaansluiting vergrendeld zolang de auto vergrendeld is. Dit voorkomt onbedoelde onderbreking en zorgt voor veiliger opladen.
9. Optimalisatie van navigatie: Tijdens het navigeren kunnen waypoints nu in een andere volgorde worden geplaatst of worden verwijderd, wat resulteert in een flexibelere routeplanning. Herinneringen voor kaartupdates zijn toegevoegd om ervoor te zorgen dat kaartgegevens tijdig worden bijgewerkt. Wanneer u spraakopdrachten voor de navigatie gebruikt, opent het systeem direct de navigatie en geeft het de geselecteerde bestemming weer. De kaartgegevens voor Liechtenstein, Vaticaanstad, Andorra, Monaco en San Marino zijn toegevoegd. Waarschuwingen voor snelheidscamera’s worden nu ondersteund op Europese kaarten om verkeersovertredingen te helpen voorkomen.
Leap OS 3.40.70
1. Automatische regeling ventilatieopening aan passagierszijde: De buitenste elektrische ventilatieopening aan de passagierszijde sluit automatisch wanneer geen passagier wordt gedetecteerd, wat de energie-efficiëntie en het comfort ten goede komt.
2. Behoud van ventilatorsnelheid wanneer ventilatieopeningen zijn gesloten, waardoor het niet nodig is om de ventilatorsnelheid opnieuw in te stellen.
3. Uitgebreide taalondersteuning: Sloveens en Bulgaars worden nu ondersteund. Deze talen zijn beschikbaar in het infotainmentsysteem, de mobiele app, de invoermethoden, de App Store (behalve in apps van derden), evenals op het navigatiescherm en in de spraakbegeleiding, wat zorgt voor een soepelere ervaring tijdens reizen in het buitenland.
4. Geheugen voor automatisch afspelen: Het systeem onthoudt de audiobron en de voortgang van het afspelen voor muziek via USB, DAB/FM-radio en online streamingdiensten zoals Spotify. Het afspelen wordt automatisch hervat zodra u de auto de volgende keer start, zonder dat u opnieuw ernaar hoeft te zoeken.
5. Weergave van accupercentage op middendisplay: Op het middendisplay wordt nu een indicator voor het accupercentage weergegeven, waardoor het resterende accuniveau in één oogopslag duidelijk te zien is.
1. Optimalisatie van schimmelwering: De schimmelwerende modus van de airconditioning is verbeterd om schimmelvorming binnenin het systeem effectief te verminderen, zodat een schonere en frissere luchtstroom ontstaat.
2. Optimalisatie van tochtwering bij hoge snelheden: Wanneer de buitenluchtcirculatie is uitgeschakeld, schakelt het systeem automatisch over naar de recirculatiemodus om te voorkomen dat bij hoge snelheden koude of warme lucht de cabine binnendringt, waardoor het rijcomfort wordt verbeterd.
3. Wisselknop toegevoegd aan bedieningscentrum: Een schakelaar voor het waarschuwingsgeluid bij overschrijding van de snelheid van de intelligente snelheidsassistent (ISA) is toegevoegd aan het paneel met snelle instellingen. Hiermee kan de functie eenvoudig worden in- of uitgeschakeld zonder dat u naar lagergelagen menu’s hoeft te gaan. (Alleen beschikbaar bij voertuigen die zijn uitgerust met deze functie.)
4. ACC-optimalisatie: De adaptieve cruisecontrol (ACC) wordt niet meer uitgeschakeld wanneer de aanhangwagenmodus actief is, en de pop-upherinnering voor het inschakelen van de aanhangwagenmodus is verbeterd voor meer duidelijkheid. (Alleen beschikbaar op voertuigen die zijn uitgerust met de aanhangwagenmodus.)
5. Optimalisatie van spraakbesturing: De nauwkeurigheid van de spraakherkenning is verbeterd. De gesproken aanwijzingen voor de bediening van de auto, media en algemene opdrachten zijn nu beknopter en gemakkelijker te begrijpen. Ook het semantische begripsvermogen is verbeterd, waardoor het systeem de instructies van de gebruiker beter kan interpreteren.
6. Optimalisatie van SOS-interface: Wanneer een SOS-oproep niet kan worden beëindigd, wordt de knop Oproep beëindigen grijs weergegeven en als erop gedrukt wordt, wordt een tekstmelding weergegeven om onbedoelde bediening te voorkomen.
7. Optimalisatie van mistlampen voor: De mistlampen voor kunnen nu pas worden ingeschakeld nadat de positieverlichting is ingeschakeld, wat zorgt voor een consistentere bediening en de rijveiligheid verbetert.
8. Optimalisatie van elektronisch slot bij langzaam opladen: Nadat het langzaam opladen klaar is, blijft de laadaansluiting vergrendeld zolang de auto vergrendeld is. Dit voorkomt onbedoelde onderbreking en zorgt voor veiliger opladen.
9. Optimalisatie van navigatie: Tijdens het navigeren kunnen waypoints nu in een andere volgorde worden geplaatst of worden verwijderd, wat resulteert in een flexibelere routeplanning. Herinneringen voor kaartupdates zijn toegevoegd om ervoor te zorgen dat kaartgegevens tijdig worden bijgewerkt. Wanneer u spraakopdrachten voor de navigatie gebruikt, opent het systeem direct de navigatie en geeft het de geselecteerde bestemming weer. De kaartgegevens voor Liechtenstein, Vaticaanstad, Andorra, Monaco en San Marino zijn toegevoegd. Waarschuwingen voor snelheidscamera’s worden nu ondersteund op Europese kaarten om verkeersovertredingen te helpen voorkomen.
[ Voor 94% gewijzigd door Mealer op 29-06-2026 12:55 ]
Vooral de ACC met aanhanger modus ingeschakeld houden, zeer fijne verbetering van de functie lijkt me.Mealer schreef op maandag 29 juni 2026 @ 12:28:
C10 BEV- software 3.40.70 beschikbaar, even downloaden en installeren.
Leap OS 3.40.70
Even opletten voor de One Pedal Drive gebruikers!!!!!
Na update 3.40.70 voor de BEV is OPD onder de sneltoets ( ook wel bekend als de ADAS-knop) op het stuur toe te voegen.
Bij elke herstart is de OPD dan ineens uitgeschakeld, voor de update bleef die er standaard in.
Met 2x drukken op het stuur gaat die er wel weer op, maar ALLEEN als de auto in de P-stand staat!!!
Heb OPD nu uit de instellingen voor de sneltoets gehaald, dan gaat de OPD dus ook uit.
Na update 3.40.70 voor de BEV is OPD onder de sneltoets ( ook wel bekend als de ADAS-knop) op het stuur toe te voegen.
Bij elke herstart is de OPD dan ineens uitgeschakeld, voor de update bleef die er standaard in.
Met 2x drukken op het stuur gaat die er wel weer op, maar ALLEEN als de auto in de P-stand staat!!!
Heb OPD nu uit de instellingen voor de sneltoets gehaald, dan gaat de OPD dus ook uit.
Je ingestelde rijmodus onder de ADAS knop wordt nu wel meegenomen, dus sport en OPD zijn nu wel samen te combineren.
Goedendag, ik heb op 22-05 een Promax design Canopy Grey besteld bij van Mossel Alkmaar, een trekhaak van 2k vond ik te duur. De verkoop bij van Mossel Alkmaar was prima maar de communicatie daarna is drama. Ik heb veel nieuwe auto,s al besteld maar dit nog nooit meegemaakt. Door “ zeuren” heb ik info over chassisnummer en dat de auto op 7 juni geleverd zou worden in Antwerpen, deze datum is wel geschat. Ben benieuwd wanneer ik hem echt kan ophalen.
Ik heb onze REEV ook bij van Mossel Alkmaar. En inderdaad communicatie is ronduit waardeloos. Wel voor de trekhaak bij de dealer gekozen, om zo geen gezeur achteraf te krijgen met garantie enzo. Maar ook dat was nog een hele onderneming. Ben uiteindelijk 3x teruggeweest, na wat praten ben ik wel heel netjes gecompenseerd.LUFAB schreef op maandag 29 juni 2026 @ 21:14:
Goedendag, ik heb op 22-05 een Promax design Canopy Grey besteld bij van Mossel Alkmaar, een trekhaak van 2k vond ik te duur. De verkoop bij van Mossel Alkmaar was prima maar de communicatie daarna is drama. Ik heb veel nieuwe auto,s al besteld maar dit nog nooit meegemaakt. Door “ zeuren” heb ik info over chassisnummer en dat de auto op 7 juni geleverd zou worden in Antwerpen, deze datum is wel geschat. Ben benieuwd wanneer ik hem echt kan ophalen.
Maar ben met je eens dat de communicatie te wensen overlaat. Hoop dat je snel je nieuwe auto kan ontvangen.
Voor mijn gevoel is 3.40.70 echt wel een verbetering.
De ACC lijkt minder zenuwachtig te reageren.
[ Voor 77% gewijzigd door Voxxie op 30-06-2026 16:45 ]
Zet de snelle opstart eens uit, en kijk eens hoe snel die dan opstart...Voxxie schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 16:44:
Voor mijn gevoel is 3.40.70 echt wel een verbetering.
Het heet niet voor niets, snelle opstart.Mealer schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 08:08:
[...]
Zet de snelle opstart eens uit, en kijk eens hoe snel die dan opstart...
Ik zie geen reden om het snelle opstarten uit te zetten, als werkt prima met snelle opstart aan.
Ook de navigatieap bug dat hij het kaartje op je bestuurderschermpje niet updaten is tot op heden opgelost. (er was al een workaround door de nagivatie app te sluiten en opnieuw te starten)
Ik ben nog steeds prima tevreden met mijn C10.
Prima auto in mijn ogen voor en prima prijs.
Komend weekend maar eens ACC uit testen met iets aan de trekhaak
Mijne wilde de radio nog wel eens aanzetten als ik niet in de buurt van de auto was sinds snelle opstart aanstond, meerdere buren over gehoord. Dus die had ik uitgezet. Nu na de update is de auto meteen aan als ik hem open, dus die knop voor snelle opstart is niet meer nodig....
Hoe ervaring jullie de kwaliteit van de lak? Mijn gevoel is dat de kwaliteit minder is dan mijn vorige autos.
Ben laatst iets te fanatiek geweest om iets van de lak te verwijderen en er zitten nu allemaal oppervlakkige krassen op die plek. Het valt wel weg te poetsen vermoed ik, maar vind het wel vreemd dat ik door een schone spons deze schade kan aanbrengen aan de lak.
Ben laatst iets te fanatiek geweest om iets van de lak te verwijderen en er zitten nu allemaal oppervlakkige krassen op die plek. Het valt wel weg te poetsen vermoed ik, maar vind het wel vreemd dat ik door een schone spons deze schade kan aanbrengen aan de lak.
Met een 'routine' heb ik dit opgelost. De radio/media gaat aan, zodra er een bestuurder zit én zijn/haar gordel omdoet. 2e routine voor het uitstappen, radio/media gaat uit, zodra de gordel lost geklikt wordt. Werkt verrassend goed.Mealer schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:08:
Mijne wilde de radio nog wel eens aanzetten als ik niet in de buurt van de auto was sinds snelle opstart aanstond, meerdere buren over gehoord. Dus die had ik uitgezet. Nu na de update is de auto meteen aan als ik hem open, dus die knop voor snelle opstart is niet meer nodig....
Mijn ervaring is tot nu toe goed. Met de auto meerdere malen door de wasstraat geweest en al mee naar Italië geweest. Nog geen noemenswaardige lakschade ontdekt.bentley11228 schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 09:31:
Hoe ervaring jullie de kwaliteit van de lak? Mijn gevoel is dat de kwaliteit minder is als mijn vorige autos.
Zijn hier nog mensen die Bij Ionity tot 2-3 maal toe moete opnieuw de stekker insteken vooraleer eindelijk het laden begint?
Iemand een idee waarom ik de LeapOS update .40 nog niet heb mogen ontvangen? Woonachtig in Nederland. Verbonden met Wi-Fi wanneer thuis.
Overigens nu de LM C10 BEV RWD promax 81.9 design in het groen mogen ontvangen een kleine 3 weken geleden. Inmiddels de eerst 2K er bijna opzitten. Bevalt erg goed.
De kleur is echt fantastisch in het echt, bijna botsauto glitter, prachtig. Bizar zoveel 'headturners' hier in de straat, en oprecht complimenten geuit door jong en oud over hoe mooi die is. Dacht ooit, eerst maar een LM, later wel een iX3 of GLC, dan wel EX60, nou daarvoor hoef ik het niet te doen.
Zitpositie wat lastig te vinden (kom van een mondeo wagon titanium 1.5TDCI uit 2017) door wat harde elementen in interieur.
Enkele gemissen: de automatisch dimmende binnenspiegel, voorruitverwarming, elektronisch kinderslot voor de portieren van de tweede zitrij, zonnebril houder (vind de aftersales versie niet mooi), 1400km bereik wat ik had met mijn diesel, tsja, ik tank nu nooit meer
. Net doodsbenauwd door de wasstraat geweest, velgen hebben het gered, wel jammer dat de autohold functie niet automatisch uitgeschakeld wordt in het 'wasstraat scenario'.
De ACC, tsja, het is even wennen, in comfort modus en met one pedal uit lijkt wel beter te gaan, maar ondanks afstand op minimaal met tandwiel links, toch mijn inziens te grote marges op voorgangers. Was gewend met reguliere CC te rijden en handbak, dus het is even 'schakelen'. File rijden daarentegen, wat ik helaas frequent doe, is bijna leuk geworden.
Bereik, tot 90% en semi conservatief 276km retour eenvoudig zonder stress af te leggen, met op terugweg wel regelmatig langere tijd 130km/h. Route is dan 95% snelweg. Hou zo gemiddeld 20% batterij over dan. Rij ik niet harder dan 104kmh dan ruim 30%.
Klimaat. Tsja, mijn mondeo was er nog slechter in. Vind de 'luchtcirculatie modus' waarin er wat gewaaierd lijkt te worden het prettigst.
Android auto, ik gebruikte de facto alleen maps en spotify, de navigatiekaart van LM is prima, en spotify werkt via de auto ook gewoon goed. Dus ben het alweer vergeten dat ik het ooit had.
Geluid. De DAB+ mist het gebruiksgemak zoals je dat gewend bent. Geluid beetje flets minder diep ook (custom settings), maar via Spotify helemaal prima.
Als laatste opmerking, ook in XPENG G6 gereden, lijkt met name t.a.v. LCC volwassener, maar prijsverschil (voor een kleinere auto) niet waard.
Als allerlaatste, hoe die review op de ANWB website tot stand gekomen is, dat mag Joost weten, ik zou bijna denken dat die betaald wordt door de Europese autoindustrie.
Levering: gekocht eind maart, was reeds geproduceerd en op transport, aankomst Antwerpen volgens schema eind april, maar transport van haven naar dealer ging langzamer dan transport vanuit China naar Antwerpen, uiteindelijk pas begin juni in bezit.
Overigens nu de LM C10 BEV RWD promax 81.9 design in het groen mogen ontvangen een kleine 3 weken geleden. Inmiddels de eerst 2K er bijna opzitten. Bevalt erg goed.
De kleur is echt fantastisch in het echt, bijna botsauto glitter, prachtig. Bizar zoveel 'headturners' hier in de straat, en oprecht complimenten geuit door jong en oud over hoe mooi die is. Dacht ooit, eerst maar een LM, later wel een iX3 of GLC, dan wel EX60, nou daarvoor hoef ik het niet te doen.
Zitpositie wat lastig te vinden (kom van een mondeo wagon titanium 1.5TDCI uit 2017) door wat harde elementen in interieur.
Enkele gemissen: de automatisch dimmende binnenspiegel, voorruitverwarming, elektronisch kinderslot voor de portieren van de tweede zitrij, zonnebril houder (vind de aftersales versie niet mooi), 1400km bereik wat ik had met mijn diesel, tsja, ik tank nu nooit meer
De ACC, tsja, het is even wennen, in comfort modus en met one pedal uit lijkt wel beter te gaan, maar ondanks afstand op minimaal met tandwiel links, toch mijn inziens te grote marges op voorgangers. Was gewend met reguliere CC te rijden en handbak, dus het is even 'schakelen'. File rijden daarentegen, wat ik helaas frequent doe, is bijna leuk geworden.
Bereik, tot 90% en semi conservatief 276km retour eenvoudig zonder stress af te leggen, met op terugweg wel regelmatig langere tijd 130km/h. Route is dan 95% snelweg. Hou zo gemiddeld 20% batterij over dan. Rij ik niet harder dan 104kmh dan ruim 30%.
Klimaat. Tsja, mijn mondeo was er nog slechter in. Vind de 'luchtcirculatie modus' waarin er wat gewaaierd lijkt te worden het prettigst.
Android auto, ik gebruikte de facto alleen maps en spotify, de navigatiekaart van LM is prima, en spotify werkt via de auto ook gewoon goed. Dus ben het alweer vergeten dat ik het ooit had.
Geluid. De DAB+ mist het gebruiksgemak zoals je dat gewend bent. Geluid beetje flets minder diep ook (custom settings), maar via Spotify helemaal prima.
Als laatste opmerking, ook in XPENG G6 gereden, lijkt met name t.a.v. LCC volwassener, maar prijsverschil (voor een kleinere auto) niet waard.
Als allerlaatste, hoe die review op de ANWB website tot stand gekomen is, dat mag Joost weten, ik zou bijna denken dat die betaald wordt door de Europese autoindustrie.
Levering: gekocht eind maart, was reeds geproduceerd en op transport, aankomst Antwerpen volgens schema eind april, maar transport van haven naar dealer ging langzamer dan transport vanuit China naar Antwerpen, uiteindelijk pas begin juni in bezit.
[ Voor 8% gewijzigd door Overload op 04-07-2026 10:12 ]
Ik heb de update ook nog niet. Heb je de Wifi al wel verbonden met je huisnetwerk? Let ook even op met de standaard IP adres range die de de C10 niet accepteert.Overload schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 16:27:
Iemand een idee waarom ik de LeapOS update .40 nog niet heb mogen ontvangen? Woonachtig in Nederland.
Net doodsbenauwd door de wasstraat geweest, velgen hebben het gered, wel jammer dat de autohold functie niet automatisch uitgeschakeld wordt in het 'wasstraat scenario'.
Mocht je het nog niet ontdekt hebben: In de wasstraat de bak in neutraal ‘N’ zetten zoals bij een automaat.
[ Voor 3% gewijzigd door DIY op 02-07-2026 21:19 ]
Voor de update hoef je niks te doen, die komt er gewoon ineens in. Verbinding met wifi is alleen nodig als je wilt gaan downloaden.Overload schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 16:27:
Iemand een idee waarom ik de LeapOS update .40 nog niet heb mogen ontvangen? Woonachtig in Nederland.
Enkele gemissen: de automatisch dimmende binnenspiegel, voorruitverwarming, elektronisch kinderslot voor de portieren van de tweede zitrij, zonnebril houder (vind de aftersales versie niet mooi), 1400km bereik wat ik had met mijn diesel, tsja, ik tank nu nooit meer. Net doodsbenauwd door de wasstraat geweest, velgen hebben het gered, wel jammer dat de autohold functie niet automatisch uitgeschakeld wordt in het 'wasstraat scenario'.
De LCC, tsja, het is even wennen, in comfort modus en met one pedal uit lijkt wel beter te gaan, maar ondanks afstand op minimaal met tandwiel links, toch mijn inziens te grote marges op voorgangers. Was gewend met reguliere CC te rijden en handbak, dus het is even 'schakelen'. File rijden daarentegen, wat ik helaas frequent doe, is bijna leuk geworden.
Niemand?XYRIS schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 19:18:
Zijn hier nog mensen die Bij Ionity tot 2-3 maal toe moete opnieuw de stekker insteken vooraleer eindelijk het laden begint?
Heb in april met mijn reisje terug uit Italië in Duitsland bij een paal gestaan, dacht Ionity, maar weet niet meer zeker.
Dat werkte een beetje vreemd, heb ik ook staan tobben om het werkend te krijgen, maar lag achteraf aan de volgorde van pas aanbieden en stekker insteken.
Ik doe exact wat app zegtMealer schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 14:26:
[...]
Heb in april met mijn reisje terug uit Italië in Duitsland bij een paal gestaan, dacht Ionity, maar weet niet meer zeker.
Dat werkte een beetje vreemd, heb ik ook staan tobben om het werkend te krijgen, maar lag achteraf aan de volgorde van pas aanbieden en stekker insteken.
Paal selecteten , bedrag word gereserveerd,en dan zegt ie voor kabel in te steken.
Yes. Heb originele post aangepast ter verduidelijking.DIY schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 21:17:
[...]
Ik heb de update ook nog niet. Heb je de Wifi al wel verbonden met je huisnetwerk? Let ook even op met de standaard IP adres range die de de C10 niet accepteert.
Mocht je het nog niet ontdekt hebben: In de wasstraat de bak in neutraal ‘N’ zetten zoals bij een automaat.
Ik kan nog steeds niet begrijpen:
- waarom passagier raam ook vergrendeld word... kan men dat ik niet programmeren zonder dat raam of dat we appart kunnen kiezen?
- waarom de carwash een irritante discotheek rit is... met dus de sfeerverlichting en parkingsensoren die hele tijd tutten, al wel dzt de adas er niet op reageert 😆
- waarom passagier raam ook vergrendeld word... kan men dat ik niet programmeren zonder dat raam of dat we appart kunnen kiezen?
- waarom de carwash een irritante discotheek rit is... met dus de sfeerverlichting en parkingsensoren die hele tijd tutten, al wel dzt de adas er niet op reageert 😆
[ Voor 7% gewijzigd door XYRIS op 04-07-2026 10:18 ]
Zet je hem in wasstraat modus? Die modus is wel handig behalve dat hij dus niet alles aanpast, moet zelf nog even je ruitenwissers uitzetten en auto hold eraf halen...
Ja dat snap ik ook niet.sjorsjes schreef op maandag 6 juli 2026 @ 09:59:
Zet je hem in wasstraat modus? Die modus is wel handig behalve dat hij dus niet alles aanpast, moet zelf nog even je ruitenwissers uitzetten en auto hold eraf halen...
Wat doet die modus wel?
B10 eigenaar hier (en lees hier graag mee i.v.m. de softwarematige overeenkomsten) en ik vraag me dit ook heel erg af. Heb al enkele beschamende momenten meegemaakt en heb the hard way geleerd dat óók de auto-hold uitgezet moet worden ongeacht je de wasmodus aan zet.XYRIS schreef op maandag 6 juli 2026 @ 13:23:
[...]
Ja dat snap ik ook niet.
Wat doet die modus wel?
Dus ik vraag me ook af wat de wasmodus precies doet...
EV: Leapmotor B10 67,1kWh 2026
Omdat ik one pedal rij met auto hold was mijn eerste keer ook lache. De carwash band ronde onder de auto door met die stukken die wagen voortduwen. ...Gitarist schreef op maandag 6 juli 2026 @ 13:41:
[...]
B10 eigenaar hier (en lees hier graag mee i.v.m. de softwarematige overeenkomsten) en ik vraag me dit ook heel erg af. Heb al enkele beschamende momenten meegemaakt en heb the hard way geleerd dat óók de auto-hold uitgezet moet worden ongeacht je de wasmodus aan zet.
Dus ik vraag me ook af wat de wasmodus precies doet...
Nu op voorhand altijd one pedal en auto hold uit.
Sukkel soms nog met neutraal te krijgen hehe
:strip_exif()/f/image/8XA9IQ33YXCoGHBNUZmZ17lm.jpg?f=fotoalbum_large)