Klinkt goed, bedankt voor je uitleg.HBO88 schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:33:
[...]
De WLTP range is 974km (met de 50 liter tank), dus dat is veel meer dan je nu hebt...
Wel een kanttekening, ze gaan uit van een volle accu. Puur elektrisch is het 150km bereik.
Dus met een lege accu en een volle tank zou je dus ruim 800km in theorie hebben.
Wel een andere vraag, je geeft aan niet te willen laden. Waarom kies je dan niet gewoon een normale benzineauto?
De reden waarom deze auto mij is opgevallen is door het prijskaartje. Ik kan voor ~40k geen benzine auto vinden die vergelijkbaar is met deze auto en opties.
Gaat significant in de bijtelling schelen voor privé gebruik.
Denk dat het overigens ook wel prima rijd, de electrische aandrijving zonder de stress over je actieradius.
Heb 2x een electrische leen auto gehad als vervangend vervoer en durfde er niet mee naar m’n werk te rijden, en die laatste keer (recent met de sneeuw) was het zo erg dat ik alle systemen, Airco, ventilatie, radio etc.. had uitgeschakeld en raam op een klein kiertje open had gezet met -2 om rit terug te halen.
Ik wil dat nooit meer meemaken, verschrikkelijk.
:strip_exif()/f/image/xfScjBgWn16lPv5kGHsfuO0R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SX40hnhK3Idys853f6dYBCpS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pdWMAp1IEFqJx84FxWSemxJz.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/X7q4HtHyzCB0LcRpg9tXmNOV.jpg?f=fotoalbum_large)