Het grote Leapmotor C10 topic

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

• Mealer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-09 06:31
Jorizimo schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 08:40:
Ik heb de Carlinkit CPC200-CCPA aangeschaft, maar krijg hem niet aan de gang in mijn C10. Iemand een gedetailleerd stappenplan hoe deze fatsoenlijk aan de gang te krijgen?
Hier de handleiding

Als die de auto-kit app niet op je infotainment installeert even de apk.file downloaden en naar je auto kopieren.

Werkte bij overigens vanzelf direct na inpluggen uit zichzelf.

• Jorizimo
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 22:09
Mealer schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:37:
[...]

Hier de handleiding

Als die de auto-kit app niet op je infotainment installeert even de apk.file downloaden en naar je auto kopieren.

Werkte bij overigens vanzelf direct na inpluggen uit zichzelf.
Maar hoe kun je de apk file kopiëren naar de auto? Ik heb deze inderdaad op usb stick staan, maar kan hem vervolgens niet vinden in het infotainment systeem. Wel de muziek die op de usb stick staat, maar niet het apk file.

• Mealer
Jorizimo schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 11:48:
[...]

Maar hoe kun je de apk file kopiëren naar de auto? Ik heb deze inderdaad op usb stick staan, maar kan hem vervolgens niet vinden in het infotainment systeem. Wel de muziek die op de usb stick staat, maar niet het apk file.
Probeer eens via Vivaldi (browser voor auto's) Die installeren doe je als volgt:

https://www.facebook.com/reel/941611342117387

Dan uit de handleiding van de carlinkit "APK installaton method 3" proberen?

[ Voor 7% gewijzigd door Mealer op 21-08-2026 15:52 ]

• Jorizimo
Mealer schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 15:51:
[...]

Probeer eens via Vivaldi (browser voor auto's) Die installeren doe je als volgt:

https://www.facebook.com/reel/941611342117387

Dan uit de handleiding van de carlinkit "APK installaton method 3" proberen?
Bedankt. Heb het geprobeerd maar hij geeft aan dat downloaden van dat bestand niet mogelijk is omdat bestandsindeling niet wordt ondersteund. 😮 iemand nog andere opties?

[ Voor 3% gewijzigd door Jorizimo op 21-08-2026 21:14 ]

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:10
Net terug van een rit van bijna 1000km incl caravan van 1100kg van de dordogne naar brabant in een C10 REEV.

Nu de hele rit in voeding+ gereden met een custom rij instelling (eigenlijk gewoon de comfort instelling maar dan met max regeneratief remmen).

In heuvelachtig landschap houd hij de accu simpelweg niet op peil, 90km/u rijden helpt wel een beetje bij het langer volhouden. Na 200-250km een snellader gepakt, wmb geen probleem want met dan ben je toch weer 3uur verder.

Bij Lille wordt het een stuk vlakker en als ik dan 85-90km/u op ACC ging rijden dan bleef de accu op peil en kroop soms ook omhoog.

Eindstand; 3x snellader gepakt en 1x getankt (was niet echt nodig geweest denk ik). Dus 1 snellader meer dan op de heenreis 🤷‍♂️

Beide situaties vertrokken met volle tank en volle accu.

Niet wat ik in eerste instantie van de REEV had verwacht maar voor die enkele keer per jaar wel prima te doen.

Tijdens een van de laadsessies sprak een man met een kia niro (full electric) en een vouwwagen en die moest elke 150-200km aan de snellader, nou dan valt me dit alles mee!

Los van het tanken/laden. Heerlijk gereden! Stoelen zitten top, ruimte zat. Soms beetje stoeien met de airco, standaard die blaast recht op je handen dus tijdens het rijden koude handjes. Heb nog niet echt de goede instelling voor de airco gevonden.

Wel het idee dat de draadloze lader (en de usb poorten voorin iig) weinig power hebben. De draadloze lader kan mijn telefoon (iphone 17) amper op peil houden (carplay en navigatie aan). Ook via de usb-c poort laad hij wel op maar niet heel rap. Usb kabel in de carlinkt kit en dan laden werkt helemaal niet, dan laad hij paar seconden en dan stopt hij weer, dan laad hij paar second en dan stopt hij weer etc.

Overig 0 problemen met carplay en de carlinkkit met mijn iphone 17, met de iphone 16 van mn partner echter werkt hij verschrikkelijk 🤷‍♂️

• XYRIS
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-09 22:27
sjorsjes schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 09:37:
Net terug van een rit van bijna 1000km incl caravan van 1100kg van de dordogne naar brabant in een C10 REEV.

Nu de hele rit in voeding+ gereden met een custom rij instelling (eigenlijk gewoon de comfort instelling maar dan met max regeneratief remmen).

In heuvelachtig landschap houd hij de accu simpelweg niet op peil, 90km/u rijden helpt wel een beetje bij het langer volhouden. Na 200-250km een snellader gepakt, wmb geen probleem want met dan ben je toch weer 3uur verder.

Bij Lille wordt het een stuk vlakker en als ik dan 85-90km/u op ACC ging rijden dan bleef de accu op peil en kroop soms ook omhoog.

Eindstand; 3x snellader gepakt en 1x getankt (was niet echt nodig geweest denk ik). Dus 1 snellader meer dan op de heenreis 🤷‍♂️

Niet wat ik in eerste instantie van de REEV had verwacht maar voor die enkele keer per jaar wel prima te doen.

Tijdens een van de laadsessies sprak een man met een kia niro (full electric) en een vouwwagen en die moest elke 150-200km aan de snellader, nou dan valt me dit alles mee!

Los van het tanken/laden. Heerlijk gereden! Stoelen zitten top, ruimte zat. Soms beetje stoeien met de airco, standaard die blaast recht op je handen dus tijdens het rijden koude handjes. Heb nog niet echt de goede instelling voor de airco gevonden.

Wel het idee dat de draadloze lader (en de usb poorten voorin iig) weinig power hebben. De draadloze lader kan mijn telefoon (iphone 17) amper op peil houden (carplay en navigatie aan). Ook via de usb-c poort laad hij wel op maar niet heel rap. Usb kabel in de carlinkt kit en dan laden werkt helemaal niet, dan laad hij paar seconden en dan stopt hij weer, dan laad hij paar second en dan stopt hij weer etc.

Overig 0 problemen met carplay en de carlinkkit met mijn iphone 17, met de iphone 16 van mn partner echter werkt hij verschrikkelijk 🤷‍♂️
Bij mij met BEV, op 3740km reis

AIRCO inderdzad soms prutsen. Soms gaat die goed en dan voel je plots het toch warmer worden in wagen en reageer die niet.

Soms blijft die ook gewoon doorblazen na lange tijd (bijv als auto warm is na vertrek) en je hebt toch al wat frisjes.

Soms wil die precies niet beginnen op AUTO stand ook al zet je "LO" en heel warm in wagen. Dan moet je die echt op "Koeling" zetten die dan standaard koude lucht blijft blazen.

Opladen: GSM scherm draadloos laden gloeiheet, mede ook wss omdat die ook daar pal in de zon ligt. Verder laad die precies soms ene keer beter als andere. Heb ook vaak kabel aangehangen maar dan bovenaan groot scherm draadloos laden uitgeschakeld omdat gsm daar prio aan geeft. (Mogelijks ook op gsm in te stellen)

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:27
sjorsjes schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 09:37:

Bedoel je de laatste modus, power+? Valt dan toch tegen inderdaad. Zeker als je met een zwaardere caravan door de bergen wilt geeft me dat niet veel vertrouwen dan

• sjorsjes
Ja klopt, power+. Ik hoop dat leap het nog een beetje gaat tweaken, geen idee of ze al veel ervaring hebben met wij europeanen die alles maar met ons mee willen sleuren 😂 Ik had niet het idee dat de motor het er echt moeilijk mee had, op basis van het motor geluid. Ik zou verwachten dat er nog wel wat speling is dus en ze er misschien nog wat aan gaan doen.

Totaal van de vakantie (waarvan dus ongeveer 2000km met caravan)

2299km, 45h 56min, gemiddeld 8l/100km 13.8kWh/100km

[ Voor 14% gewijzigd door sjorsjes op 22-08-2026 19:31 ]

• sjorsjes
XYRIS schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 09:57:
[...]

Bij mij met BEV, op 3740km reis

AIRCO inderdzad soms prutsen. Soms gaat die goed en dan voel je plots het toch warmer worden in wagen en reageer die niet.

Soms blijft die ook gewoon doorblazen na lange tijd (bijv als auto warm is na vertrek) en je hebt toch al wat frisjes.

Soms wil die precies niet beginnen op AUTO stand ook al zet je "LO" en heel warm in wagen. Dan moet je die echt op "Koeling" zetten die dan standaard koude lucht blijft blazen.

Opladen: GSM scherm draadloos laden gloeiheet, mede ook wss omdat die ook daar pal in de zon ligt. Verder laad die precies soms ene keer beter als andere. Heb ook vaak kabel aangehangen maar dan bovenaan groot scherm draadloos laden uitgeschakeld omdat gsm daar prio aan geeft. (Mogelijks ook op gsm in te stellen)
Ja precies, exact dat inderdaad. Ik heb het draadloos opladen ook uitgezet want wordt echt heel warm, ik laad normaal ook draadloos op met een anker oplader en dan komt daar niet eens van in de buurt

• bentley11228
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19:52
kleinelievewolff schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 20:33:
[...]

Bij mij hebben ze geen constante 12v getrokken, ondanks dat ik zei dat de trekhaak voor een caravan was. Prutsers!
Bij ons ook het geval. Geen 12v stroom in de caravan tijdens het rijden.

Hoe hebben ze het bij jou opgelost en wat waren de extra kosten?

• sjorsjes
Hoe testen jullie dit? Ik heb ook het idee dat bij mij die 12v niet werkt in de caravan wanneer die is aangesloten. Echter heb ik een nieuwe (tweedehands) caravan en geen idee of het een issue is van mijn stekker of van mijn caravan :+

• HBO88
sjorsjes schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:52:
Hoe testen jullie dit? Ik heb ook het idee dat bij mij die 12v niet werkt in de caravan wanneer die is aangesloten. Echter heb ik een nieuwe (tweedehands) caravan en geen idee of het een issue is van mijn stekker of van mijn caravan :+
Simpel, als je de caravan aankoppelt moet de verlichting en pompjes van wc etc gewoon werken. Ook licht van de koelkast en de koelkast zelf moet koelen wanneer de motor draait (bij benzine auto)

In ieder geval is dat zo met mijn hobby uit 2014

[ Voor 9% gewijzigd door HBO88 op 24-08-2026 11:03 ]

• sjorsjes
Aan mijn caravan is door de vorige eigenaar nogal geknutseld dus helaas niet zo simpel. Ik ga de stekker aansluiting van mn leap even checken of die wel klopt

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:26
Ik heb mijn C10 (RWD - Design ProMax) sinds zaterdag en er vallen me een aantal zaken op tegenover mijn gisteren ingeleverde Lynk & Co 01. Het was even wennen om de ACC in combinatie met de LCC aan het werk te krijgen maar een dubbel tikje naar beneden en het werkt redelijk, wel iets minder dan bij L&C vind ik voorlopig (het is natuurlijk nog even wennen). Ik vind de richtingaanwijzer wel irritant want die blijft maar knipperen, volgens mij heeft hij geen snelwegfunctie, weet iemand dat?

Live today! Nobody promised you tomorrow.

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-09 23:46
pvanmegen schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 07:23:
Ik heb mijn C10 (RWD - Design ProMax) sinds zaterdag en er vallen me een aantal zaken op tegenover mijn gisteren ingeleverde Lynk & Co 01. Het was even wennen om de ACC in combinatie met de LCC aan het werk te krijgen maar een dubbel tikje naar beneden en het werkt redelijk, wel iets minder dan bij L&C vind ik voorlopig (het is natuurlijk nog even wennen). Ik vind de richtingaanwijzer wel irritant want die blijft maar knipperen, volgens mij heeft hij geen snelwegfunctie, weet iemand dat?
Het knipperlicht kun je bedienen door een kort tikje (zonder doordrukken), dit is de 3x snelweg knipper. Druk je hem door, dan blijft die aanstaan totdat je een bocht heb genomen of je een korte tik de andere kant op doet.

• pvanmegen
FlyingGameGuy schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 08:51:
[...]

Het knipperlicht kun je bedienen door een kort tikje (zonder doordrukken), dit is de 3x snelweg knipper. Druk je hem door, dan blijft die aanstaan totdat je een bocht heb genomen of je een korte tik de andere kant op doet.
Top, ik zal het proberen vanmiddag bij de terugreis...

• Mealer
pvanmegen schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:33:
[...]

Top, ik zal het proberen vanmiddag bij de terugreis...
Het is even wennen, hij heeft maar heel weinig nodig voor de 3x knipper, en maar iets meer voor blijven knipperen....

• pvanmegen
Ik heb het geprobeerd en idd het is maar heel weinig wat je de richtingaanwijzer mee moet geven om 3 x te gaan knipperen. Maar het werk idd zo, opgelost.

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-09 22:57
bentley11228 schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 20:56:
[...]

Bij ons ook het geval. Geen 12v stroom in de caravan tijdens het rijden.

Hoe hebben ze het bij jou opgelost en wat waren de extra kosten?
Het is nog niet opgelost. Ik laat het wel doen bij mijn beurt (of eerder als we eerder met de caravan weggaan). Ik reken op geen enkele coulance met deze dealer, heb er nog geen enkele goede ervaring mee gehad. Maar ben dan ook een beetje huiverig om het bij een niet-leapmotor garage voor minder te laten doen.

• HarrieV
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 31-08 18:43
pvanmegen schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 07:23:
Ik heb mijn C10 (RWD - Design ProMax) sinds zaterdag en er vallen me een aantal zaken op tegenover mijn gisteren ingeleverde Lynk & Co 01.

Pvanmegen, waarom heb je de L&C 01 in geleverd? Omdat de C10 niet de caravan kan trekken (zonder bij te laden) zien we de L&C 01 net als een geschikt alternatief.

• pvanmegen
Ik heb de L&C 01 ingeleverd omdat de abonnementsvorm van L&C is gestopt. Sinds 2021 heb ik met volle tevredenheid met de 01 gereden (tussentijds zelfs een nieuwe 01 gekregen) maar het contract is van hun zijde opgezegd. Ik moest dus op zoek naar iets anders en kwam bij de C10 uit. Ik heb overigens geen ervaring met een caravan te rijden...

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:04
pvanmegen schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:05:
Ik heb de L&C 01 ingeleverd omdat de abonnementsvorm van L&C is gestopt. Sinds 2021 heb ik met volle tevredenheid met de 01 gereden (tussentijds zelfs een nieuwe 01 gekregen) maar het contract is van hun zijde opgezegd. Ik moest dus op zoek naar iets anders en kwam bij de C10 uit. Ik heb overigens geen ervaring met een caravan te rijden...
Scheelt de C10 veel in prijs ten opzichte van de nieuwe Lynk en Co 01 in de lease (bijv 36 maanden /15.000-20.000KM)? Ik ben mij ook aan het orienteren, volgende maand moet ik mijn Lynk en Co inleveren helaas.. Kwam eerder ook al bij de C10 uit.

• pvanmegen
De 01 was van 500 euro opgelopen naar 650, ik heb de C10 nog voor onder dat bedrag. Maar als je hem nu configureert kom je duidelijk hoger uit bij 3 jaar en 15.000 km...

Edit:
36 maanden - 15.000 km / 639,-

[ Voor 10% gewijzigd door pvanmegen op 26-08-2026 15:09 ]

• FlyingGameGuy
mprkooij schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 14:10:
[...]

Scheelt de C10 veel in prijs ten opzichte van de nieuwe Lynk en Co 01 in de lease (bijv 36 maanden /15.000-20.000KM)? Ik ben mij ook aan het orienteren, volgende maand moet ik mijn Lynk en Co inleveren helaas.. Kwam eerder ook al bij de C10 uit.
Hier even mijn info, Promax 81,9 rwd, private lease, 60mnd, 15k km, + winter banden:
€673.
De grijze lak is €9,45 extra in de maand en de winterbanden €18,15

[ Voor 9% gewijzigd door FlyingGameGuy op 26-08-2026 15:20 ]

• sjefke9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:35
Wat dat betreft is het voor mij dan wel een meevaller in €€.

• sjefke9
Goedemorgen,

Ik wil graag het LEAPMOTOR logo aan de voorkant en de tekst aan de achterzijde zwart maken.
Ik dacht dat er 2 opties zouden zijn;
- Wrappen
- Plastidip

Tot ik gisteren ontdekte dat ze in China ook logo kapjes verkopen, deze kapjes zijn hol van binnen en plak je als het ware gewoon over je al bestaande logo heen.
Heeft iemand dit al eens getest?
Zoals ook te zien op deze site :)

• FlyingGameGuy
sjefke9 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 07:54:
Goedemorgen,

Ik wil graag het LEAPMOTOR logo aan de voorkant en de tekst aan de achterzijde zwart maken.
- Wrappen
- Plastidip

Tot ik gisteren ontdekte dat ze in China ook logo kapjes verkopen, deze kapjes zijn hol van binnen en plak je als het ware gewoon over je al bestaande logo heen.
Toevallig gisteren een set in bestelling gezet. Voor en achter (tekst+c10).
Als ze binnen en gemonteerd zijn, wil ik wel een foto plaatsen voor je.

• Mealer
sjefke9 schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 07:54:
Goedemorgen,

- Wrappen
- Plastidip

Alles van de achterkant van mij C10 is eraf. Voorop heb ik die overzetkapjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dLlfj0yOpPNLF4jaIbx60PvX0oQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KUXowchzihnpsbsdN4rePKNY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ZiioCu-MyprDL-DVRXPPNAmS68=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E6yc0CB3v5yYtmDMd3qFD6E1.jpg?f=fotoalbum_large

• FlyingGameGuy
Mealer schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 08:49:
[...]

Alles van de achterkant van mij C10 is eraf. Voorop heb ik die overzetkapjes.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er netjes uit, hopelijk is de kwaliteit van mijn bestelling ook goed :P

• Mealer
Ik heb ze bij Aliexpress vandaan. Zitten er nu vanaf december op, blijft prima zitten. (Geen idee wat de wasstraat ermee doet, mijn C10 wordt altijd met de hand gewassen)

• sjefke9
Net besteld :)
Komt begin volgende week al binnen.
Samen met de auto, haha, die kan dinsdag opgehaald worden.

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1E-WUOjFRdU7FXzhsjMxUQ9EFWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tyDLWA2ybpNpoZD8UYGQz8mF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/er5xkgGDqkMkdl28sye8dxwFs0A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvNZFA1VcH5lLi7lHm7PYU0k.jpg?f=fotoalbum_large

• Nordkapp
Beste Leapmotor vrienden, deze heb ik over is de juiste. Kan ik iemand plezier doen voor 25 euro? Dom genoeg dubbel besteld.

• Tuttivini
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 15:00
Goedendag, ben nieuw in dit forum: heb sinds 2 weken een Leapmotor C10 Pro. Geweldige auto, maar HELAAS (nog?) geen Android Auto / Apple Carplay. Tevens wat aan het worstelen met de ADAS systemen, bijvoorbeeld onderstaande vraag. A.I. zegt hierover o.a.

1. Waarom springt Comfort + OPD terug naar Eco bij openen met NFC‑kaart?

Wat er technisch gebeurt
Leapmotor gebruikt drie “trust‑levels” voor toegang:
  • Smartphone‑sleutel / Bluetooth key → hoogste trust
  • Fysieke sleutel / keyfob → medium trust
  • NFC‑kaart → laagste trust (alleen deurontgrendeling)
De rijmodus wordt alleen persistent opgeslagen wanneer je de auto verlaat én weer instapt met een high‑trust sleutel.
Bij NFC‑kaart:
  • De auto laadt een veiligheidsprofiel
  • Dat profiel forceert Eco als startmodus
  • OPD (One‑Pedal Driving) wordt soms wel onthouden, maar de rijmodus niet
Mijn vraag aan jullie: Klopt dit wat A.I. zegt?

hartelijke groet,

Joris Allewijn

• XYRIS
OPD sinds laatste update niet meer :(

Door te klungelen aan stuur knop fucnties.

Er is NIEMAND die sporadisch eens OPD rijd.

Ofwel rijd je OPD of Niet. Fijn om nog meer touchscree te moete aanraken voor vertrek

• DIY
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 21:47

DIY

Tuttivini schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 09:30:
Goedendag, ben nieuw in dit forum: heb sinds 2 weken een Leapmotor C10 Pro. Geweldige auto, maar HELAAS (nog?) geen Android Auto / Apple Carplay. Tevens wat aan het worstelen met de ADAS systemen, bijvoorbeeld onderstaande vraag. A.I. zegt hierover o.a.

Wat er technisch gebeurt
De rijmodus wordt alleen persistent opgeslagen wanneer je de auto verlaat én weer instapt met een high‑trust sleutel.
Bij NFC‑kaart:
Standaard start hij (2026 model) in de eco mode. Als je de ‘dubbel klik knop’ op het stuur programmeert met je voorkeuren, neemt hij daarbij ook de ingestelde rijmodus mee.

• Tuttivini
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 15:00
OK, ga ik proberen. Dank je wel

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:59
Eindelijk mijn Leasing vandaag ook mogen ophalen. 299PK, Pro Max Design. Tundra Grey met camel Brown binnenkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2RuVcEDIRpp_FTNp2ZJsQw3fG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R7PTx1EQtNrQyF0GrVIfd0j8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ylWlI4Cb0eytbctYR-YR5xzT0qY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ThPNdPqCPMrMIYegOE6REcHx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3GC3ZSk-qNT_N0jb_xiLzN3CgbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eE7nbkmGCMT0iXJ33Hae1li5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJLMgx1437HTNOsRXAGLcKtCA5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BUeu4DjRpsii4PbXuwNi2ApX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dWhihrL3kSNqzFjH2sgH0C66PGc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x8hnRiS7pgj9kx61IwHiTOxV.jpg?f=fotoalbum_large

Had ik in april besteld. Was in juli bij de auto huis. Maar door papierwerk kon ik pas deze maand ophalen.

Tot op heden super tevreden.

Alleen kan iemand me vertellen kan het kloppen dat deze 2025/2026 modellen geen Android Auto / CarPlay krijgen omdat de chips niet ingebouwd zijn? Dit zijn de woorden van de verkoper.

Hij zij dat ik een externe module Carlinkit module kan kopen ?

Ik betaal 250€ per maand 20K per jaar. Is dit een dure deal? Of valt het mee. Qua winterbanden moet ik even kijken wat te doen. Want ik rij op zomerbanden.

[ Voor 72% gewijzigd door theduke1989 op 28-08-2026 18:11 ]

• HBO88
Gaan de deurgrepen ook automatisch naar buiten? Zag een filmpje over de 2026 c10 maar was Chinese versie. Op het filmpje kwamen bij ontgrendelen de deurgrepen naar buiten.

• HarrieV
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 31-08 18:43
HBO88 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 18:15:
Gaan de deurgrepen ook automatisch naar buiten? Zag een filmpje over de 2026 c10 maar was Chinese versie. Op het filmpje kwamen bij ontgrendelen de deurgrepen naar buiten.
Bij de C10 REEV die wij hebben, zal niet anders zijn bij de gewone C10 verwacht ik, in ieder geval niet.

• Nordkapp
theduke1989 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 18:04:
Eindelijk mijn Leasing vandaag ook mogen ophalen. 299PK, Pro Max Design. Tundra Grey met camel Brown binnenkant.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Had ik in april besteld. Was in juli bij de auto huis. Maar door papierwerk kon ik pas deze maand ophalen.

Tot op heden super tevreden.

Alleen kan iemand me vertellen kan het kloppen dat deze 2025/2026 modellen geen Android Auto / CarPlay krijgen omdat de chips niet ingebouwd zijn? Dit zijn de woorden van de verkoper.

Hij zij dat ik een externe module Carlinkit module kan kopen ?

Ik betaal 250€ per maand 20K per jaar. Is dit een dure deal? Of valt het mee. Qua winterbanden moet ik even kijken wat te doen. Want ik rij op zomerbanden.
Mooie combi, Camel brown erg mooi , heb ik ook 😄voor CarPlay moet je idd een Carlinkit kopen werkt prima, koop wel de juiste.

• theduke1989
Nordkapp schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 20:38:
[...]

Mooie combi, Camel brown erg mooi , heb ik ook 😄voor CarPlay moet je idd een Carlinkit kopen werkt prima, koop wel de juiste.
Dank je, weet je toevallig ook welke versie ik moet kopen?

Nog een vraag. Ik probeer me te registreren op de leapmotor app (Android) maar telkens krijg ik wrong password format. Ik heb van alles geprobeerd.

Wil namelijk op mijn telefoon ook de app hebben. Tot nu toe alleen bij mijn vrouw omdat zij de eindgebruiker is.

Maar de man zij dat ik me ook kan koppelen op de app. Alleen moet mijn vrouw dus mij toevoegen (via email vinden) maar kan me dus niet registreren..

• pvanmegen
Je wachtwoord moet idd een beetje bijzonder zijn, ik zat bij de dealer en moest ook een wachtwoord aanpassen omdat hij het niet goed vond. Je mag bijvoorbeeld geen aangesloten reeks gebruiken (ABC of 123).

• Nordkapp
Nordkapp schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 20:24:
Beste Leapmotor vrienden, deze heb ik over is de juiste. Kan ik iemand plezier doen voor 25 euro? Dom genoeg dubbel besteld.
Beste mensen, bij deze uit verkoop gehaald, vragen vragen vragen, beetje moe van.

Koop het maar nieuw als je wilt

• theduke1989
Beste Tweakers,

Dit is onze eerste EV auto. Hoe laden jullie? Wachten jullie op zon bijvoorbeeld als je zonnepanelen hebt. Natuurlijk toen het extreem was Juni/Juli dan heb je natuurlijk overschot aan stroom

Maar op een normsle dag. Wacht je dan op zon of ?

• XYRIS
theduke1989 schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 19:21:
Beste Tweakers,

Dit is onze eerste EV auto. Hoe laden jullie? Wachten jullie op zon bijvoorbeeld als je zonnepanelen hebt. Natuurlijk toen het extreem was Juni/Juli dan heb je natuurlijk overschot aan stroom

Maar op een normsle dag. Wacht je dan op zon of ?
Ik probeer maximaal op zon. Wanneer ik thuiskom direct insteken op de overschot (al is dit soms niet veel) zo rij ik altijd rond op 80% (rij dagelijks 50km heen en werk voor werk dus das ongeveer een 8kw? dat er dagelijk weer bij moet.

Tenzij ik soms amper bij laad en ik na paar dagen tot 40% kom, durf ik al eens samen met zon op een zondag te laden op zon + stuk net. (mijn lader kan 22kw, maar mijn C10 2024 is 1 fasig op traagladen dus max 6.6 kw ofzo)

dus als bijvoorbeeld 3kw opbrengst heb en ik er nog 3 extra afpak voor 5u kom ik op 30kw (=42% batterij) waardoor ik snel weer aan 80% zit (met 15kw betaald +/- 4.5€ ofzo? als je 0.30€/kw rekent kosten incl)

Bij grote noodzaak dag zelf indien ik plots ergens ver moet zijn, kan ik bij EnergyVision snelladen aan €0.37/kw zonder enig abbo

Vanaf dinsdag zit ik bij nieuwe energieleverancer EnergyVision omdat DAT24 stopt met stroomlevering en gaan focussen op laadpalen en windenergie. Daar kan ik Dynamisch contract nemen wat er voor zorgt dat als ik die extra van net haal op zonnig dag die ook goedkoper zullen zijn.
Wel veronderstel ik dat je dan in winterperiode goed zal moeten kijken wanneer tarieven goed zijn want dan kunnen die veel duurder zijn op bepaalde momenten dan vaste contracten bij amper zon (wss eerder nachtelijk laden, met hopelijk veel windenergie :-) )

Afgelopen 4 maand was mijn maandelijkse afrekening met vast contract (Belgie) steeds rond de €25 (voor héél huishouden en reed ik telkens een 1700km met de wagen)
(zo verbruikte ik +/- 100kw en stuurde 500kw terug)

eigenlijk 0-verbruik, die 25€ is zuive het "capaciteitstarief" hier in Belgie

• FlyingGameGuy

Wat er technisch gebeurt
Bij NFC‑kaart:
Mijn vraag aan jullie: Klopt dit wat A.I. zegt?

hartelijke groet,

Joris Allewijn
Dat klopt volgens mij niet. Ik gebruik mijn Smartphone als sleutel en ook daarbij staat de rijmodus standaard weer op ECO bij het starten van de auto.

• Mealer
XYRIS schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 10:00:
OPD sinds laatste update niet meer :(

Door te klungelen aan stuur knop fucnties.

Er is NIEMAND die sporadisch eens OPD rijd.

Ofwel rijd je OPD of Niet. Fijn om nog meer touchscree te moete aanraken voor vertrek
Gewoon OPD aan de ADAS knop toevoegen, dan pakt die OPD mee met het uitzetten van je ongewenste ADAS functies.

Wel zorgen dat je 2x de stuurwielknop indrukt als nog in de P-stand staat. Dan heb je er geen extra werk op je touchscreen voordat je wegrijdt.

• Mealer
Dit is de juiste en werkende AA/CP dongle, je kan kiezen voor 1 met microfoon, maar ik bel altijd via de onboard bel-app (dus ik heb zonder microfoon). Dan wordt ik namelijk wel verstaan.

https://carlinkit.nl/products/carlinkit-draadloze-adapter-voor-android-head-unit-met-carplay-en-android-auto

• stakie75
  • Registratie: Augustus 2026
  • Laatst online: 04-09 16:11
Jorizimo schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:52:
[...]

Bedankt. Heb het geprobeerd maar hij geeft aan dat downloaden van dat bestand niet mogelijk is omdat bestandsindeling niet wordt ondersteund. 😮 iemand nog andere opties?
Hoi Jorizimo. Ik heb sinds vorige week ook een C10 en deze carlinkit, maar loop helaas tegen precies dezelfde issues aan die jij aangeeft. Is het jou nog gelukt om hem te installeren?

• theduke1989
Beste techneuten,

Ik heb een vraag. Had vandaag een Carlinkit binnen gekregen. Op zich werkt hij prima (bedraad) maar wil hem ook draadloos werkend krijgen.

Nu moet je dus via de admin portaal van de dongle dit allemaal instellen.

192.168.43.1 (Carlinkit-xxxx / 12345678)

Dan kom je in de portaal, daar moet je een rollback maken, dat is de bedoeling. Maar bij mij telkens bij 50% downloaden krijg ik een foutmelding zie hier onder

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dw4i8ZCbgTFx1wWU4CdFJ8sMi6g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hdt6WqiH2wvGzxiEsPWdv4PC.jpg?f=fotoalbum_large
ik weet niet wat ik hier moet doen. Internet/chatgpt weten het ook niet.

Nu heb ik ook nog een dongle gekocht bij Amazon, krijg deze woensdag binnen. Want bij een collega dezelfde auto, dezelfde release heeft het wel werkend gekregen.

Dus misschien dat ik een ander model heb? Al staat er wel CCPA wat ook de juiste model is.

Als er een mogelijkheid is om de Autokit manueel te installeren, scheelt weer tijd. Is dit mogelijk?

• theduke1989
Goedendag, ben nieuw in dit forum: heb sinds 2 weken een Leapmotor C10 Pro. Geweldige auto, maar HELAAS (nog?) geen Android Auto / Apple Carplay.
komt er ook waarschijnlijk niet in, de verkoper had ons verteld de 2025/2026 modellen hebben niet de chip ingebouwd voor dat. De nieuwe 2027 modellen krijgen dat dus wel! vandaar ook de Carlinkit CCPA die alleen werkt voor de LEAPMOTOR.1

• FlyingGameGuy
theduke1989 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 22:48:
Beste techneuten,

Ik heb een vraag. Had vandaag een Carlinkit binnen gekregen. Op zich werkt hij prima (bedraad) maar wil hem ook draadloos werkend krijgen.

Nu moet je dus via de admin portaal van de dongle dit allemaal instellen.

192.168.43.1 (Carlinkit-xxxx / 12345678)

Dan kom je in de portaal, daar moet je een rollback maken, dat is de bedoeling. Maar bij mij telkens bij 50% downloaden krijg ik een foutmelding zie hier onder

[Afbeelding]
ik weet niet wat ik hier moet doen. Internet/chatgpt weten het ook niet.

Nu heb ik ook nog een dongle gekocht bij Amazon, krijg deze woensdag binnen. Want bij een collega dezelfde auto, dezelfde release heeft het wel werkend gekregen.

Dus misschien dat ik een ander model heb? Al staat er wel CCPA wat ook de juiste model is.

Als er een mogelijkheid is om de Autokit manueel te installeren, scheelt weer tijd. Is dit mogelijk?
Persoonlijk geen ervaring mee. Kan goed uit de voeten met de ingebouwde apps.
Je zou eigenlijk even een forum thread moeten zoeken die specifiek voor auto dongle problemen is. Staat op zich los van een Leapmotor C10. Succes!

• bentley11228
vandaag mijn auto voor de zoveelste keer naar de dealer gebracht voor de trekhaak. Ditmaal omdat ik geen constante12V op mijn trekhaak heb. Net gebeld door de dealer: Omdat mijn trekhaak origineel is kan er geen constante 12V aansluiting op de trekhaak.

Daarin valt mij de auto wel tegen. Juist voor de REEV van Leapmotor gekozen voor het trekgewicht en de actieradius in combinatie met de range extender. Nu valt de actieradius met caravan tegen en er is geen constante 12V aansluiting mogelijk.

Hebben andere het al voor elkaar gekregen om (origineel) een constante 12V aansluiting te krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door bentley11228 op 01-09-2026 13:58 ]

• HBO88
bentley11228 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 13:57:
vandaag mijn auto voor de zoveelste keer naar de dealer gebracht voor de trekhaak. Ditmaal omdat ik geen constante12V op mijn trekhaak heb. Net gebeld door de dealer: Omdat mijn trekhaak origineel is kan er geen constante 12V aansluiting op de trekhaak.

Daarin valt mij de auto wel tegen. Juist voor de REEV van Leapmotor gekozen voor het trekgewicht en de actieradius in combinatie met de range extender. Nu valt de actieradius met caravan tegen en er is geen constante 12V aansluiting mogelijk.

Hebben andere het al voor elkaar gekregen om (origineel) een constante 12V aansluiting te krijgen?
Ik snap je opmerking niet helemaal: "omdat de trekhaak origineel is". Wat bedoelen ze daarmee? Die 12V aansluiting is een pin die aangesloten is in de stekker van de trekhaak met je accu. Dat staat los van een originele trekhaak...? Met andere woorden, een trekhaak die je bij een trekhaakcentrum laat monteren is niet anders.
Waarschijnlijk ligt het probleem dat de auto geen voorziening heeft voor een aansluiting met zekering voor die 12V aansluiting. Dat heeft niets met de stekker of trekhaak te maken.

Ik ga steeds meer twijfelen tussen deze auto of de Zeekr GT7 business, die is maar net iets duurder maar biedt dan veel meer extra's.

• bentley11228
HBO88 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:07:
[...]

Ik snap je opmerking niet helemaal: "omdat de trekhaak origineel is". Wat bedoelen ze daarmee? Die 12V aansluiting is een pin die aangesloten is in de stekker van de trekhaak met je accu. Dat staat los van een originele trekhaak...? Met andere woorden, een trekhaak die je bij een trekhaakcentrum laat monteren is niet anders.
Waarschijnlijk ligt het probleem dat de auto geen voorziening heeft voor een aansluiting met zekering voor die 12V aansluiting. Dat heeft niets met de stekker of trekhaak te maken.

Ik ga steeds meer twijfelen tussen deze auto of de Zeekr GT7 business, die is maar net iets duurder maar biedt dan veel meer extra's.
Ik snap er denk nog minder van. Dit zijn de woorden van de dealer.

De auto ansich rijdt heerlijk, daar ligt het echt niet aan. Weet niet hoe de Leapmotor zich verhoudt tov de Zeekr.

• HBO88
Ik zoek een auto idd voor ook met caravan geschikt. Deze staat hoog op mijn lijst maar de Zeekr is daarbij gekomen. Mooiere uitstraling, veel sneller laden en meer vermogen en meer bereik. En dat voor 2k meer. Blijft nog wel hoop geld omdat ik prive koop maar keuze wordt wel lastig zo.

• XYRIS
Mealer schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 11:59:
[...]

Gewoon OPD aan de ADAS knop toevoegen, dan pakt die OPD mee met het uitzetten van je ongewenste ADAS functies.

Wel zorgen dat je 2x de stuurwielknop indrukt als nog in de P-stand staat. Dan heb je er geen extra werk op je touchscreen voordat je wegrijdt.
Antwoord is waarom dit nuttig is?

2 types rijders: OPD en NIET OPD.

Niemand wisselt toch af en toe eens af? => levensgevaarlijk! ik rij al sinds begin OPD en als ik
is dringend moet remmen ben ik de remmen niet gewoon en ze zijn ZOO gevoelig bij C10.

Voor update simpel, je zet het aan of uit en het blijft aan of uit.

Toch beter dat -ALS- de occasioneel rijder bestaat die dan zelf manueel aan of uit zet maar niet de OPD rijden ambeteren met WEER iets dat je moet aanklikken voor je kan vertrekken. is bijna pest gedrag

• Mealer
XYRIS schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 18:50:
[...]

Antwoord is waarom dit nuttig is?

2 types rijders: OPD en NIET OPD.

Niemand wisselt toch af en toe eens af? => levensgevaarlijk! ik rij al sinds begin OPD en als ik
is dringend moet remmen ben ik de remmen niet gewoon en ze zijn ZOO gevoelig bij C10.

Voor update simpel, je zet het aan of uit en het blijft aan of uit.

Toch beter dat -ALS- de occasioneel rijder bestaat die dan zelf manueel aan of uit zet maar niet de OPD rijden ambeteren met WEER iets dat je moet aanklikken voor je kan vertrekken. is bijna pest gedrag
Ik heb het ook niet bedacht, weet wel hoe het enigszins werkbaar in te stellen is.

Zelfde voor de rijmodus, mijne hoeft niet altijd terug in de ecostand.

• pvanmegen
Ik heb een probleem met de verlichting van de C10. Ik heb een soort haak in de verlichting, heb het ook aan de dealer gemeld, ben benieuwd of jullie dit ook hebben / herkennen? Een maatje heeft een C10 Reev en die heeft het probleem niet en zijn lichten schijnen ook een stuk verder...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XYmXBVH7A8r2V_Oxrn7bInoBSXE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gmdD4SJ3Tgx67itCQoceskaC.png?f=fotoalbum_large

• FlyingGameGuy
pvanmegen schreef op woensdag 2 september 2026 @ 08:36:
Ik heb een probleem met de verlichting van de C10. Ik heb een soort haak in de verlichting, heb het ook aan de dealer gemeld, ben benieuwd of jullie dit ook hebben / herkennen? Een maatje heeft een C10 Reev en die heeft het probleem niet en zijn lichten schijnen ook een stuk verder...

[Afbeelding]
Dat valt inderdaad op. Daar zou de garage wat aan moeten en kunnen doen denk ik.
Bij mij zie ik dit in ieder geval niet terug.

• XYRIS
Mealer schreef op woensdag 2 september 2026 @ 00:04:
[...]

Ik heb het ook niet bedacht, weet wel hoe het enigszins werkbaar in te stellen is.

Zelfde voor de rijmodus, mijne hoeft niet altijd terug in de ecostand.
Door de stand te willenaanpassen op stuur hebben ze het voor OPD om zeep geholpen.

Moeten wss OPD standazrd uitzetten anders kan je niet veranderen van stand.

Waarom die code er niet uit gooien die u forceerd op ECO en je gekozen stand onthoud..

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:42
Zijn er hier voormalige Tesla rijders die overgestapt zijn op een C10?

Ik heb nu een Tesla Model S Long Range waarvan de garantie binnenkort afloopt en ik overweeg een C10 AWD aan te schaffen en die een jaar of twee tot drie te rijden. Met de huidige korting is dat wel een aantrekkelijke aanbieding.

Ik moet echter zeggen dat ik tot op heden nog niet onder de indruk ben van de Leapmotor dealers waarmee ik contact heb gehad. Geen enkele echte 'verkoper' gesproken, ze kunnen (of niet...) alleen maar je vragen beantwoorden en stellen zelf geen enkele vraag of tonen interesse.

Echt dramatisch slecht en de titel 'verkoopadviseur' kan je beter vervangen door 'verkoopdemotiveerder'!

• Mealer
Flavio schreef op woensdag 2 september 2026 @ 14:17:
Zijn er hier voormalige Tesla rijders die overgestapt zijn op een C10?

Ik heb nu een Tesla Model S Long Range waarvan de garantie binnenkort afloopt en ik overweeg een C10 AWD aan te schaffen en die een jaar of twee tot drie te rijden. Met de huidige korting is dat wel een aantrekkelijke aanbieding.

Ik moet echter zeggen dat ik tot op heden nog niet onder de indruk ben van de Leapmotor dealers waarmee ik contact heb gehad. Geen enkele echte 'verkoper' gesproken, ze kunnen (of niet...) alleen maar je vragen beantwoorden en stellen zelf geen enkele vraag of tonen interesse.

Echt dramatisch slecht en de titel 'verkoopadviseur' kan je beter vervangen door 'verkoopdemotiveerder'!
M. Hoftijzer van Mulder van Mill Dordrecht, die heeft mij 1,5 jaar geleden geholpen met de proefrit en ook de aflevering gedaan medio dec 2025. Heel erg prettig ervaren.

Aflevering was erg prettig erg alles doorlopen en ruim de tijd (1,5u) voor genomen.

• sjefke9
HBO88 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:07:
[...]

De Zeekr 7GT is een prachtige auto, ook in proefgereden!
Als je het mij vraagt staat Zeekr echt wel boven LEAPmotor, maar het rijden in de LEAPmotor gaat evengoed super vlotjes en erg soepel, je zit met een hoop kg's op de weg, maar merkt daar helemaal niets van.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de LEAP omdat ik eens wat hoger wilde zitten (SUV), en die prachtige groene kleur, man wat is dat een gave kleur zeg.

Edit: De SUV van Zeekr was mij te duur.

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:42
Wat ik nog steeds her en der lees is dat Zeekr de software nog steeds niet op orde heeft (ook niet bij de nieuwe 7GT) en dat schijnt bij Leapmotor beter geregeld te zijn.

En een 7GT Privilege in groen/zwart is momenteel €20.000 duurder dan een vergelijkbare C10 AWD!

• HBO88
Flavio schreef op woensdag 2 september 2026 @ 16:47:
Wat ik nog steeds her en der lees is dat Zeekr de software nog steeds niet op orde heeft (ook niet bij de nieuwe 7GT) en dat schijnt bij Leapmotor beter geregeld te zijn.

En een 7GT Privilege in groen/zwart is momenteel €20.000 duurder dan een vergelijkbare C10 AWD!
Daarom vergelijk ik ook de business gt7 met een promax. Daar zit bijna geen prijsverschil in

• flo-rist
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:07
Is er hier iemand die een tweede set lichtmetalen velgen gekocht heeft voor de winterbanden? En wat was je kwijt? De dealer doet al een week of 4 over een prijsopgave voor 4 losse velgen (c10promax rwd 20"), dus die wil niet echt verkopen denk ik, dus ik kijk nu online bij diverse aanbieders.

• Nordkapp
flo-rist schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:05:
Is er hier iemand die een tweede set lichtmetalen velgen gekocht heeft voor de winterbanden? En wat was je kwijt? De dealer doet al een week of 4 over een prijsopgave voor 4 losse velgen (c10promax rwd 20"), dus die wil niet echt verkopen denk ik, dus ik kijk nu online bij diverse aanbieders.
Ben ik ook naar op zoek, gekeken op marktplaats, eBay etc. Bij mijn Lynk&co duurde ook een paar jaar voor er setjes op de markt kwamen. Voor redelijk geld , betaalde 1000 euro voor goede set .

Wil ik nu ook graag maar weinig tot geen aanbod ben ik bang.

Aanbod van velgen is er genoeg maar ik wil originele.

Succes bij de zoektocht, als je wat weet wil ik ook wel voor redelijke prijs.

• XYRIS
Nordkapp schreef op woensdag 2 september 2026 @ 21:42:
[...]

Ben ik ook naar op zoek, gekeken op marktplaats, eBay etc. Bij mijn Lynk&co duurde ook een paar jaar voor er setjes op de markt kwamen. Voor redelijk geld , betaalde 1000 euro voor goede set .

Wil ik nu ook graag maar weinig tot geen aanbod ben ik bang.

Aanbod van velgen is er genoeg maar ik wil originele.

Succes bij de zoektocht, als je wat weet wil ik ook wel voor redelijke prijs.
Vroeg ik ook bij aankoop, dacht hier in België minimum 1600euro echt crazy. Daarvoor heb je mooie set zwarte mét banden

• XYRIS
pvanmegen schreef op woensdag 2 september 2026 @ 08:36:

[Afbeelding]
Kan jij een foto laten maken van je maat zijn lichten? Ben is benieuwd wat verschil is...(of iemand anders hier)

• stakie75
Mealer schreef op woensdag 2 september 2026 @ 14:32:
[...]

M. Hoftijzer van Mulder van Mill Dordrecht, die heeft mij 1,5 jaar geleden geholpen met de proefrit en ook de aflevering gedaan medio dec 2025. Heel erg prettig ervaren.

Aflevering was erg prettig erg alles doorlopen en ruim de tijd (1,5u) voor genomen.
Grappig. Hij heeft vorige week ook de aflevering voor mijn C10 gedaan en idd een zeer prettige ervaring. Nam alle tijd om alles door te nemen en in te stellen. Hij weet er echt heel veel vanaf.

• pvanmegen
XYRIS schreef op donderdag 3 september 2026 @ 09:13:
[...]

Kan jij een foto laten maken van je maat zijn lichten? Ben is benieuwd wat verschil is...(of iemand anders hier)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3fqioHikPyBJ0zPJJraSr0S9-GY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UjWXykvvOm79o02E8IGq3jld.jpg?f=fotoalbum_large
De dealer pakt het op, binnenkort moeten ze een schade herstellen (die er bij de aflevering al op zat) en dan kunnen ze gelijk naar de verlichting kijken.

• Jorizimo
stakie75 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 19:20:
[...]

Hoi Jorizimo. Ik heb sinds vorige week ook een C10 en deze carlinkit, maar loop helaas tegen precies dezelfde issues aan die jij aangeeft. Is het jou nog gelukt om hem te installeren?
Bij mij is het gelukt toen ik de software versie van de Carlinkit gedowngrade had. Dus een oudere versie van de software.

• sjefke9
Is er misschien een manier om google maps te openen als app in de auto? Zonder android auto nodig te hebben.

• FlyingGameGuy
sjefke9 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 11:31:
Is er misschien een manier om google maps te openen als app in de auto? Zonder android auto nodig te hebben.
Niet dat ik weet. Moet zeggen dat de ingebouwde navigatie app goed werkt bij mij.

• Mealer
stakie75 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 09:33:
[...]

Grappig. Hij heeft vorige week ook de aflevering voor mijn C10 gedaan en idd een zeer prettige ervaring. Nam alle tijd om alles door te nemen en in te stellen. Hij weet er echt heel veel vanaf.
Zeker, alles werd doorgenomen, ingesteld, uitgelegd. Ook bij vragen achteraf werd ik nog netjes geholpen door hem. Vooral in C10 facebookgroepen, zie ik nog wel nog wel eens vragen voorbij komen waarvan ik denk, heb je geen gedegen uitleg gehad van de auto bij aflevering??

• stakie75
Jorizimo schreef op donderdag 3 september 2026 @ 10:38:
[...]

Bij mij is het gelukt toen ik de software versie van de Carlinkit gedowngrade had. Dus een oudere versie van de software.
Dat bleek gisteren uiteindelijk ook de oplossing bij mij.

• stakie75
Mealer schreef op donderdag 3 september 2026 @ 12:20:
[...]

Zeker, alles werd doorgenomen, ingesteld, uitgelegd. Ook bij vragen achteraf werd ik nog netjes geholpen door hem. Vooral in C10 facebookgroepen, zie ik nog wel nog wel eens vragen voorbij komen waarvan ik denk, heb je geen gedegen uitleg gehad van de auto bij aflevering??
Ik heb gelukkig ook nog Whatsapp contact met hem, voor als ik vragen heb, echt top service. Heb geen FB, die kan die groepen niet lezen. Misschien eens aan mijn vrouw vragen 😊

• sjefke9
Mealer schreef op donderdag 3 september 2026 @ 12:20:
[...]

Daar valt mijn aflevering onder, duurde alles bij ellaar een half uurtje, vanaf papierwerk tekenen tot aan weg rijden.

• sjefke9
Even een update / enkele bevindingen, sinds afgelopen dinsdag na de aflevering van mijn nieuwe C10.

- Prachtige auto om te zien, echt geen seconde spijt van, twijfelde destijds tussen een 7GT van Zeekr en deze C10
- Rijervaring is zeer soepel
- Vertaling van chinees naar Nederlands kan op veel punten beter (ik versta bijvoorbeeld nog steeds niet wat de navigatie zegt, iets met - weldra? -)
- Het gebruik van de handgrepen had ik een hard hoofd in, maar het lijkt snel te wennen!
- Instappen zonder sleutel maar juist met telefoon en pincode bevalt ook super
- Jammer dat je one-pedal drive niet kunt uitzetten tijdens het rijden, wil wel eens in de sport stand wegvliegen, maar als die in sport staat met one-pedal drive aan dan is die veel minder krachtig
- Rijstrook assistentie kan niet altijd gebruikt worden, nog geen idee waarom?
- Moet het rijden met een aanhanger nog testen
- Jammer dat de C10 geen Lidar heeft, dat had de Zeekr dan weer wel

• stakie75
Ik herken precies wat je zegt.

Dat "weldra" in de navigatie is echt een mega irritatie punt ja, dat hadden ze echt wel beter kunnen vertalen. Zelfde als je op een rotonde aankomt en je de 2e of 3e afslag moet hebben, dat ze dat dan zegt als laatste woord "afslag tweede" of "afslag derde" ipv neem 2e afslag. Moest eerste echt even luisteren wat zegt ze nu allemaal. Voor de rest vind het navigeren zeer prettig en ook heel veel detail info hebben.

• XYRIS
stakie75 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 09:17:
Ik herken precies wat je zegt.

Dat "weldra" in de navigatie is echt een mega irritatie punt ja, dat hadden ze echt wel beter kunnen vertalen. Zelfde als je op een rotonde aankomt en je de 2e of 3e afslag moet hebben, dat ze dat dan zegt als laatste woord "afslag tweede" of "afslag derde" ipv neem 2e afslag. Moest eerste echt even luisteren wat zegt ze nu allemaal. Voor de rest vind het navigeren zeer prettig en ook heel veel detail info hebben.
Idd en bloedirritant dat die als je bijvoorbeeld 60km snelweg moet rijde die elke afrit in beeld brengt en dan zegt dat je gewoon baan moet volgen... zo is een afrit gemist.

GPS doet me denken aan TomTom van anno 2014 of eerder.

Gisteren ook weer geen connectie dus geen GPS. Goed dat als je ergens bent je tegenwoordig je gsm hebt.

• Mealer
De onboard-navi gebruik ik helemaal niet, vind hem bloedirritant en waardeloos. Elke afslag weergeven, waanzin. Elke lader langs de route weergeven, hou op joh!

Toon een route en pas laders indien nodig in, en klaar. Halen we de voorgestelde lader niet, pas aan.

Rij alles op Flitsmeister, en naar het buitenland met ABRP en altijd zonder gesproken instructies.

• XYRIS
Mealer schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 10:42:
De onboard-navi gebruik ik helemaal niet, vind hem bloedirritant en waardeloos. Elke afslag weergeven, waanzin. Elke lader langs de route weergeven, hou op joh!

Toon een route en pas laders indien nodig in, en klaar. Halen we de voorgestelde lader niet, pas aan.

Rij alles op Flitsmeister, en naar het buitenland met ABRP en altijd zonder gesproken instructies.
Alsook spijtig dat je niet kan kiezen voor 1 leverancier en daar de route op bepaald. Maar dat zal nergens zijn zeker?

• Mealer
XYRIS schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 11:20:
[...]

Alsook spijtig dat je niet kan kiezen voor 1 leverancier en daar de route op bepaald. Maar dat zal nergens zijn zeker?
Hoe bedoel je leverancier? Bedoel je laadpaalnetwerken als in Shell/Ionity/Tesla/Fastned?

In ABPR kun je aangeven bij welke laadnetwerken je wel en niet wilt laden. Moet je wel heel veel laadnetwerken uitschakelen als je er maar 1 wilt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iLzhZi_4qaOeM8NaiGxj51Om6Pk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yfWxaNXeka7VtFq70cshRqPB.jpg?f=user_large

• XYRIS
Mealer schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 11:34:
[...]

Hoe bedoel je leverancier? Bedoel je laadpaalnetwerken als in Shell/Ionity/Tesla/Fastned?

In ABPR kun je aangeven bij welke laadnetwerken je wel en niet wilt laden. Moet je wel heel veel laadnetwerken uitschakelen als je er maar 1 wilt.

[Afbeelding]
Nice, kende ik nog niet, bedankt

• Mealer
XYRIS schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 11:38:
[...]

Nice, kende ik nog niet, bedankt
Met een odb dongle kun je je auto laten praten met de ABRP -app, dan leest de app realtime je accu uit en snelheid. Gaat met die gegevens je route aanpassen indien nodig en nog veel meer nuttige instellingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JA7fvyA4JydS9FZHj4DZWYP-foE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/rhP3XRhOpWioulCLDtsUsnyC.jpg?f=user_large

Is wel even een werkje om die dongle werkend te krijgen en te verbinden met de ABRP app, ik heb er wel wat zoek-uren in zitten om het werkend te krijgen, maar het is gelukt.

Link naar de ODB donlge

Daarbij is het een betaald app als je die via AA/CP wilt gebruiken, ik sluit dan gewoon een maand een abbo af als ik ver weg ga( lees rondje Italie), en zeg weer op als ik terug ben.

• sjefke9
kunnen we zulke verbeteringen niet opperen richting Leap?

• Mealer
Als jij weet hoe, heb het al eens mat M. Hoftijzer gedeeld, niks van terug gehoord.

Heb nog veel meer kleine aanpassingen in de software waardoor het een nog fijner auto zou kunnen worden:

Volume van navi synchroon harder als je de radio harder zet. Als ik nu de disco vol aanzet hoor ik mijn Flitsmeister niet meer.

Pincode uitstellen als keuze maken. Dus als je de deur opent en wat achteruit pakt je niet weer je pincode in moet toetsen. Snap dat er gebieden in de wereld zijn waar je het juist fijn vindt zoals het nu werkt, maar ik zou dat graag als optie zien. Al is het maar dat je bijv 5 minuten de tijd hebt.

Keuze koplampen altijd aan bij opstart, ik rij graag met de boel altijd aan.

Favorieten toevoegen aan bel-app.

• sjefke9
Mealer schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 13:26:
Als jij weet hoe, heb het al eens mat M. Hoftijzer gedeeld, niks van terug gehoord.

Heb nog veel meer kleine aanpassingen in de software waardoor het een nog fijner auto zou kunnen worden:

Volume van navi synchroon harder als je de radio harder zet. Als ik nu de disco vol aanzet hoor ik mijn Flitsmeister niet meer.

Pincode uitstellen als keuze maken. Dus als je de deur opent en wat achteruit pakt je niet weer je pincode in moet toetsen. Snap dat er gebieden in de wereld zijn waar je het juist fijn vindt zoals het nu werkt, maar ik zou dat graag als optie zien. Al is het maar dat je bijv 5 minuten de tijd hebt.

Keuze koplampen altijd aan bij opstart, ik rij graag met de boel altijd aan.

Favorieten toevoegen aan bel-app.
Haha, ja ik rij ook liever met de boel aan, heb er al meerdere keren naar gezocht, maar gaat steeds overnieuw uit bij opstarten..

Vandaag trouwens 1e keer dat ik m oplaad, drama.

Auto al 3x van de lader gesprongen, hij geeft iedere keer een melding op de app dat die voltooid is.
Nu staat die weer stil op 75% (toevallig rond getal), gereed met opladen.

• Mealer
sjefke9 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:46:
[...]

Haha, ja ik rij ook liever met de boel aan, heb er al meerdere keren naar gezocht, maar gaat steeds overnieuw uit bij opstarten..

Vandaag trouwens 1e keer dat ik m oplaad, drama.

Auto al 3x van de lader gesprongen, hij geeft iedere keer een melding op de app dat die voltooid is.
Nu staat die weer stil op 75% (toevallig rond getal), gereed met opladen.
Hoe staan ie instellingen in de auto/telefoon bij opladen? Opladen tot 75% toevallig?

Kan geen andere verklaring bedenken namelijk

• sjefke9
Mealer schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 17:34:
[...]

Hoe staan ie instellingen in de auto/telefoon bij opladen? Opladen tot 75% toevallig?

Kan geen andere verklaring bedenken namelijk
Nope, heb hem gewoon staan tot 100%.

Misschien lag het aan de oplader? Geen idee.

Jullie geen last van dus?

• nsttu
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:18
sjefke9 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 18:30:
[...]

Ik zie dat ook wel eens bij mij als de load balancing ingrijpt. Dan komt volgens mij alleen de melding omdat er op dat moment niet meer geladen wordt. Maar zodra het kan gaat hij ook weer verder.

• DIY

DIY

sjefke9 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 18:30:
[...]

Als je lader (zoals bij loadbalancing inderdaad) omschakelt tussen 1 en 3 fasen laden geeft hij die melding. Andere reden kan zijn dat je bij 3 fasen laden onder het minimum kwam (6A of 4,2kW) en dan stopt hij ook met laden.

Bij ‘laden op zon’ (loadbalancing obv je PV productie dus) zie je beide situaties vaak. Ik heb onze C10 daarom een laadplanning meegegeven, zodat hij niet in slaap valt zodra er bv een wolk langskomt, dat lijkt te helpen.
De schakeling tussen 1 en 3 fasen gaat alleen nog steeds niet goed, dus hij staat momenteel vast ingesteld op 1 fase laden.

[ Voor 8% gewijzigd door DIY op 04-09-2026 20:10 ]

• sjefke9
Ah! Oke, goed om te weten.

Heb alleen geen kennis van fase 1 en 3 laden.

Eind september komen ze nieuwe laadpaal installeren, moet ik daar iets speciaals doorgeven? Enkel op 1 fase laden bijv.

• DIY

DIY

@sjefke9 dat regelt je installateur wel. Voor jou is van belang dat de paal loadbalacing heeft. Als je zonnepanelen hebt, wil je ook dat hij laden op zon ondersteund, zodat je 'gratis' met het overschot je auto kan laden.

• Overload
  • Registratie: Mei 2026
  • Laatst online: 21:40
sjefke9 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 21:25:
Ah! Oke, goed om te weten.

Heb alleen geen kennis van fase 1 en 3 laden.

Eind september komen ze nieuwe laadpaal installeren, moet ik daar iets speciaals doorgeven? Enkel op 1 fase laden bijv.
Elke situatie is anders, en je hebt wel een 3-fase netaansluiting nodig, maar voorkeur is een 3-fase laadpaal. Dan kun je met de 3x 25A huisaansluiting zo'n 10-11kW halen met laden, wat ook de maximum snelheid met AC laden is die de Leapmotor c10 promax ondersteund. Overigens ondersteunen de meeste palen tot 22kW (en sommige auto's ook), let wel dat je dan een zwaardere 3 fase netaansluiting nodig hebt, voor mij zouden de kosten hiervoor dan 2000 euro per jaar zijn, in plaats van de huidige 400 euro per jaar nu..

Je kunt met je 3-fase laadpaal het zo (laten) instellen om maar met 1-fase te laden, waarmee je ook maar max 3-4kW kan halen met AC laden.

Overigens heb ik de loadbalancer van mijn Zaptec Go 2 laadpaal uitgezet in de Zaptec app, omdat de leapmotor inderdaad stopt met laden (in 3 fase setting) wanneer die loadbalancer gaat afknijpen. De optie dan maar 1 fase te laden haal ik niet qua laadtijd tussen mijn lange ritten door. Overigens speciaal voor 600 euro 3-fase kabel gekocht en de hele oprit (weer) open gehad, speciaal om 3 fase te kunnen laden.

Overweeg een laadpaal met MID meter die gebruikt kan worden voor ERE certificaten, kun je nog wat geld terugkrijgen als je thuis je auto aan het laden bent. Zie https://ere-registratie.nl/wat-zijn-ere-certificaten/

PM. Ben absoluut geen elektrotechnicus en er zullen vast technieken zijn om bovenstaande te omzeilen/anders in te richten, slecht mijn persoonlijke ervaring.

[ Voor 11% gewijzigd door Overload op 05-09-2026 10:36 ]

• nsttu
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uU4bo9SczyYi3vWBv1Z5hKGiLi8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aXiR7AUkgbAYIw2MaQCjLWrW.png?f=fotoalbum_large opladen als de vaatwasser, wasdroger, wasmachine aan staan en thuisbatterij aan het opladen is en er komt een wolkje langs komt.

• sjefke9
nsttu schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 13:11:
[Afbeelding] opladen als de vaatwasser, wasdroger, wasmachine aan staan en thuisbatterij aan het opladen is en er komt een wolkje langs komt.
Ja, dit is precies de melding die ik ook krijg!

Maar wel op de zaak, heb thuis nog geen lader, die komt pas eind van de maand.

Ik ga mij nu ook verdiepen in die ERE certificaten, de laadpaal die geplaatst gaat worden heeft een MID meter, dus dat gaat goed.

Zou mooi zijn als het lukt, krijg de aantal kw welke ik thuis laad geheel vergoed vanuit de zaak. Als ik dan ook nog eens de aantal KW kan "verkopen" onder ERE certificaten zou dat wel mooi zijn :)

[ Voor 23% gewijzigd door sjefke9 op 06-09-2026 12:17 ]

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste