Het grote Leapmotor C10 topic

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

• sjefke9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 30-09 09:26
Jep, dat ga ik dan maar doen!
Het maakt trouwens niet uit bij welke paal ik dit doe.

Een andere constatering over het rijgedrag;

Ik heb de versie van 300pk, dat is opzicht wel lekker :) 600pk was mij wat te overdreven.
Maar in de sportstand als onepedaldrive uitstaat (want dan is die nog feller) ontstaat al snel slip gevaar, merk ik, haha.
Als ik het gaspedaal plank tot op de bodem, en draai het stuur lichtjes dan hoor en voel je de banden/achterkant al wegslippen, er is hier geen elektronisch systeem voor die dat corrigeert?

Nu rijd ik natuurlijk niet altijd op deze manier, maar was even opzoek naar grenzen van de auto, die je in de sportmodus al erg snel tegen komt.
In bijvoorbeeld een BMX ix3 lukte dat mij dat nog niet misschien, allerlei systemen zorgen ervoor dat de banden niet slippen.

Was m laatst vergeten uit sport te halen.. stond stil en wilde de weg opdraaien (haakse bocht), gaf ±70% gas met het resultaat dat de wagen 180 graden omging, haha, schrok mijn eigen kapot.
Meende dat die in ECO stond, maar toch nog in SPORT.
Gelukkig geen schade o.i.d. en zag niemand het.

• Tuttivini
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 30-09 12:29
Thuis met zoon een EV laadpaal geïnstalleerd (Webasto Unite).
Deze is ingesteld op 1 fase 16A (momenteel nog een 1 fase 35A aansluiting).
Geheel is wel voorbereid voor 3x25A, maar afwachten Stedin.

Het laden in onze Leap Motors C10 Pro Design (de 69,9kWh versie, afgelopen maand aangeschaft) wordt volgens mij niet goed weergegeven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJjoDmIaQkMsTASVvV1NKcyg0HY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aii3vZB0sXdMkXLEytoWqO0I.jpg?f=fotoalbum_large
Ik zie dat hij maar met ~8,2A aan het laden is.
Nu heb ik al begrepen dat Leap de weergave geeft na interne laadverliezen, maar dan nog klopt dit volgens ons niet?...

Tesla model Y van zoon even aangesloten en doet instant 1x16A.

Ook met de meegeleverde 'granny charger' van Leap (en die van Tesla) geprobeerd die respectievelijk 10A en 13A doen, maar ook dan worden véél lagere live laadwaardes op de C10 weergegeven.

Ervaren jullie dit ook? Gaat er iets verkeerd?

Samen met @Allewijn

• Mealer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-09 07:22
sjefke9 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:25:
Jep, dat ga ik dan maar doen!
Het maakt trouwens niet uit bij welke paal ik dit doe.

Een andere constatering over het rijgedrag;

Ik heb de versie van 300pk, dat is opzicht wel lekker :) 600pk was mij wat te overdreven.
Maar in de sportstand als onepedaldrive uitstaat (want dan is die nog feller) ontstaat al snel slip gevaar, merk ik, haha.
Als ik het gaspedaal plank tot op de bodem, en draai het stuur lichtjes dan hoor en voel je de banden/achterkant al wegslippen, er is hier geen elektronisch systeem voor die dat corrigeert?

Nu rijd ik natuurlijk niet altijd op deze manier, maar was even opzoek naar grenzen van de auto, die je in de sportmodus al erg snel tegen komt.
In bijvoorbeeld een BMX ix3 lukte dat mij dat nog niet misschien, allerlei systemen zorgen ervoor dat de banden niet slippen.

Was m laatst vergeten uit sport te halen.. stond stil en wilde de weg opdraaien (haakse bocht), gaf ±70% gas met het resultaat dat de wagen 180 graden omging, haha, schrok mijn eigen kapot.
Meende dat die in ECO stond, maar toch nog in SPORT.
Gelukkig geen schade o.i.d. en zag niemand het.
Rechtsbovenin je scherm zit een logo van een uitbrekende auto, als die wit is staat die functie aan, oranje is die uit. Als je erop drukt kun je hem aan of uit zetten.

En je hebt in je menu nog ergens een functie elektronische stabiliteit, kijk of die aanstaat.

Anders weet ik het ook niet.

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20:19
Tuttivini schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:53:
Thuis met zoon een EV laadpaal geïnstalleerd (Webasto Unite).
Deze is ingesteld op 1 fase 16A (momenteel nog een 1 fase 35A aansluiting).
Geheel is wel voorbereid voor 3x25A, maar afwachten Stedin.

Het laden in onze Leap Motors C10 Pro Design (de 69,9kWh versie, afgelopen maand aangeschaft) wordt volgens mij niet goed weergegeven:
[Afbeelding]
Nu heb ik al begrepen dat Leap de weergave geeft na interne laadverliezen, maar dan nog klopt dit volgens ons niet?...

Tesla model Y van zoon even aangesloten en doet instant 1x16A.

Ook met de meegeleverde 'granny charger' van Leap (en die van Tesla) geprobeerd die respectievelijk 10A en 13A doen, maar ook dan worden véél lagere live laadwaardes op de C10 weergegeven.

Samen met @Allewijn
je hebt de laadpaal zelf aangesloten. Je zeg 1 fase 16A, maar in je scherm zie ik staan 350V. Dat klopt dus al niet.

• DIY
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 23:08

DIY

HBO88 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:48:
[...]

je hebt de laadpaal zelf aangesloten. Je zeg 1 fase 16A, maar in je scherm zie ik staan 350V. Dat klopt dus al niet.
Je ziet in het scherm de accuspanning vd auto, niet de laadspanning van je paal. Zo te zien is deze C10 het 2025 model met het 400V plafform. Het 2026 model is 800V.

• DIY

DIY

Tuttivini schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:53:
Leap Motors C10 Pro Design (de 69,9kWh versie, afgelopen maand aangeschaft) wordt volgens mij niet goed weergegeven:
~[Afbeelding]

Samen met @Allewijn
Stroom x spanning = vermogen
13A x 230V = 2990W
8,2Ax 350V = 2870W

Je laad dus met zo’n 12,5A, dus dat is normaal als dit met een grannycharger of na de interne verliezen is.

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
HBO88 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:48:
[...]

Het aansluiten klopt absoluut. Die 350V is, net zoals @DIY ook al zegt de DC boorspanning.....

• Allewijn
  • Niet online
DIY schreef op donderdag 10 september 2026 @ 18:34:
[...]

Stroom x spanning = vermogen
13A x 230V = 2990W
8,2Ax 350V = 2870W

Je laad dus met zo’n 12,5A, dus dat is normaal als dit met een grannycharger of na de interne verliezen is.
Erg verwarrend dat de Leap alle waardes incl laadverliezen weergeeft en amperes op basis van die ~350v boorspanning.
Maar het lijkt dus te kloppen op 1x16A....(!?)

Net de C10 ook even bij mij aangesloten op een 3x16A paal en dan geeft die ~26,6A weer.
De lader zegt op dat moment dat hij ~10,1kW vermogen geeft.

Waarom het geen strak 11kW is, zoals dezelfde paal op mijn Tesla gewoon altijd strak doet (en de Tesla zelf geeft dan keurig op scherm 3x16A aan) blijft ik moeilijk snappen (het klopt allemaal als het goed is wel: oa door ai uit laten leggen en na alle rekensommen klopt het dan), maar Leap geeft het allemaal erg vaag weer en zo maak je je alleen maar zorgen! De interne verliezen van Leap lijken zo ook zo fors.

Welke waarden zien andere Leap C10 gebruikers met hun 1x16A of 3x16A lader/aansluiting hier?
Benieuwd. Want dit zijn toch de settings waar de meeste home-EV-laders op laden ivm 1x35A en 3x25A aansluitingen die bijna iedereen heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvquOlzUcKdfX_ohEAZIm7UEHos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aa9yX9ky0nJKd507MhFsQAuE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Allewijn op 10-09-2026 21:41 ]

• RemcoVK
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-09 18:45
Hoi allemaal,

Over een week of twee mag ik mijn nieuwe Leapmotor C10 AWD ProMax ophalen (zakelijke lease, betreft een demo). De dealer heeft de velgen al netjes zwart gemaakt en de remklauwen rood meegespoten, wat hem al een lekker sportief tintje geeft. Heb er enorm veel zin in!

Het enige dat ik eigenlijk nog een beetje vind achterblijven qua looks, is de achterkant. Nu kwam ik online een mooie aftermarket achterbumper/diffuser-upgrade tegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bur76rqiXpm0LkHg0j_1N7qRDew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/idwcP1Dzns8wI2aFwkFkTlcn.jpg?f=fotoalbum_large

En even AI de opdracht gegeven een afbeelding te genereren die laat zien hoe dat er op mijn Leapmotor uit zou zien, en dat vond ik heel gaaf:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1LxXHcI4yQsVBGdwo7A7cHAnKE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kSpnxSEb5PlwJEEjWaxaj0qY.jpg?f=fotoalbum_large De prijzen lopen nogal uiteen:
  • AliExpress: zo'n € 470,- per stuk plus € 160,- verzending (totaal € 630,-).
  • Alibaba: exact hetzelfde exemplaar voor € 85,- per stuk, alleen geldt daar een minimale afname (MOQ) van 2 stuks. De verzendkosten voor beide bumpers samen zijn € 263,-.
In totaal komt de bestelling via Alibaba uit op ongeveer € 433,-, oftewel pakweg € 217,- per stuk.

Aangezien ik zelf natuurlijk vrij weinig aan een reservebumper op zolder heb: is er hier toevallig iemand met een C10 die dezelfde upgrade ziet zitten en de order met mij wil splitsen?

Mocht je interesse hebben, stuur me dan even een DM of reageer hieronder, dan kunnen we er vast samen wel uit komen!

Groetjes, Remco

[ Voor 12% gewijzigd door RemcoVK op 12-09-2026 08:30 ]

• sjefke9
RemcoVK schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 08:14:
Hoi allemaal,

Over een week of twee mag ik mijn nieuwe Leapmotor C10 AWD ProMax ophalen (zakelijke lease, betreft een demo). De dealer heeft de velgen al netjes zwart gemaakt en de remklauwen rood meegespoten, wat hem al een lekker sportief tintje geeft. Heb er enorm veel zin in! Dit is 'm: [Afbeelding]Het enige dat ik eigenlijk nog een beetje vind achterblijven qua looks, is de achterkant. Nu kwam ik online een mooie aftermarket achterbumper/diffuser-upgrade tegen.
[Afbeelding]

En even AI de opdracht gegeven een afbeelding te genereren die laat zien hoe dat er op mijn Leapmotor uit zou zien, en dat vond ik heel gaaf:[Afbeelding] De prijzen lopen nogal uiteen:
  • Alibaba: exact hetzelfde exemplaar voor € 85,- per stuk, alleen geldt daar een minimale afname (MOQ) van 2 stuks. De verzendkosten voor beide bumpers samen zijn € 263,-.
In totaal komt de bestelling via Alibaba uit op ongeveer € 433,-, oftewel pakweg € 217,- per stuk.

Aangezien ik zelf natuurlijk vrij weinig aan een reservebumper op zolder heb: is er hier toevallig iemand met een C10 die dezelfde upgrade ziet zitten en de order met mij wil splitsen?

Mocht je interesse hebben, stuur me dan even een DM of reageer hieronder, dan kunnen we er vast samen wel uit komen!

Groetjes, Remco
Ah ALL-BLACK. Gaaf.

Hij lijkt ook wat lager bij de grond te staan, is die verlaagd?

Of is dat bedrog op de foto.

De 600pk AWD versie moet wel echt beestig snel zijn, vind 300 al snel. Ben benieuwd naar jouw bevindingen!

• RemcoVK
sjefke9 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 08:18:
[...]

Ah ALL-BLACK. Gaaf.

Hij lijkt ook wat lager bij de grond te staan, is die verlaagd?

Of is dat bedrog op de foto.

De 600pk AWD versie moet wel echt beestig snel zijn, vind 300 al snel. Ben benieuwd naar jouw bevindingen!
Dankjewel!

Hij is niet verlaagd, al lijkt het inderdaad wel een beetje zo op de foto's.

De enige dingen die gedaan zijn, zijn de letters zwart maken (merk/type aanduiding) en dus die velgen en klauwtjes.

Natuurlijk de 600PK even uitgetest tijdens een proefrit maar dat gaat echt enorm snel inderdaad.. Ik denk dat 300PK ook ruim voldoende was geweest 😅.

• DIY

DIY

RemcoVK schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 08:25:
[...]
Natuurlijk de 600PK even uitgetest tijdens een proefrit maar dat gaat echt enorm snel inderdaad.. Ik denk dat 300PK ook ruim voldoende was geweest 😅.
Ik kan je vertellen dat de 600 pk snel went, je accu gaat alleen net zo snel als je het veel gebruikt >:) De snelheidsbegrenzer bij 194kmh is wel jammer.
@sjefke9 doordat deze 4 vierwiel aangedreven is, breekt de achterkant minder snel uit zoals bij de 300pk RWD

• sjefke9
DIY schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 09:03:
[...]

Ik kan je vertellen dat de 600 pk snel went, je accu gaat alleen net zo snel als je het veel gebruikt >:) De snelheidsbegrenzer bij 194kmh is wel jammer.
@sjefke9 doordat deze 4 vierwiel aangedreven is, breekt de achterkant minder snel uit zoals bij de 300pk RWD
Ja dat is, die 300 breekt echt serieus snel uit in sport.

Had ik bij stil moeten staan, had dan indd beter de AWD kunnen pakken.

Merkte gisteren zelfs bij wisselen van rijbaan op de snelweg, gaf plankgas, voelde de wieltjes wat extra doordraaien tijdens het wisselen van rijbaan.

En dat heb ik dat icoontje rechtsboven in het beeldscherm op wit staan, dus dan staan de systemen aan ipv uit, toch?

• Mealer
sjefke9 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 09:36:
[...]

Ja dat is, die 300 breekt echt serieus snel uit in sport.

Had ik bij stil moeten staan, had dan indd beter de AWD kunnen pakken.

Merkte gisteren zelfs bij wisselen van rijbaan op de snelweg, gaf plankgas, voelde de wieltjes wat extra doordraaien tijdens het wisselen van rijbaan.

En dat heb ik dat icoontje rechtsboven in het beeldscherm op wit staan, dus dan staan de systemen aan ipv uit, toch?
Krijg de 300pk RWD van mij (met continental all season banden) echt niet uitgebroken. Is me 1x gelukt om iets te voelen, moest volgas met het stuur al helemaal om op nat wegdek, maar dat werd meteen gecorrigeerd door de auto zelf.

• Mealer
RemcoVK schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 08:14:
Hoi allemaal,

Over een week of twee mag ik mijn nieuwe Leapmotor C10 AWD ProMax ophalen (zakelijke lease, betreft een demo). De dealer heeft de velgen al netjes zwart gemaakt en de remklauwen rood meegespoten, wat hem al een lekker sportief tintje geeft. Heb er enorm veel zin in!

Het enige dat ik eigenlijk nog een beetje vind achterblijven qua looks, is de achterkant. Nu kwam ik online een mooie aftermarket achterbumper/diffuser-upgrade tegen.
[Afbeelding]

En even AI de opdracht gegeven een afbeelding te genereren die laat zien hoe dat er op mijn Leapmotor uit zou zien, en dat vond ik heel gaaf:[Afbeelding] De prijzen lopen nogal uiteen:

Groetjes, Remco
Vraag even na of je deze wel mag monteren van de leasemaatschappij. Het is uiteindelijk hun auto. Daar kan naderhand herrie over komen enheb je kans dat je na de lease een factuur van een originele bumper krijgt. En ook als er ooit 1 achterop klapt, gaat de lease geen nieuwe diffuser monteren.

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:26
heeft iemand Autokit werkend gekregen met een Android telefoon_
Bij mij en mijn vrouw beide Android wanneer je verbindt is het scherm telkens niet optimaal.

En moet je weer reset etc. iemand ervaring hiermee-

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:26
RemcoVK schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 08:25:
[...]

voor mij was die 30€ per maand het niet waarom de 600pk versie te nemen. mijn 299pk variant haalt max 194kmh de 599pk yit met 10km meer, is dus onnodig natuurlijk.

heb mijne voor 250€ per maand en 80k over 4 jaar ansich prima!

• Allewijn
  • Niet online
Allewijn schreef op donderdag 10 september 2026 @ 21:29:
[...]

Erg verwarrend dat de Leap alle waardes incl laadverliezen weergeeft en amperes op basis van die ~350v boorspanning.
Maar het lijkt dus te kloppen op 1x16A....(!?)

Net de C10 ook even bij mij aangesloten op een 3x16A paal en dan geeft die ~26,6A weer.
De lader zegt op dat moment dat hij ~10,1kW vermogen geeft.

Waarom het geen strak 11kW is, zoals dezelfde paal op mijn Tesla gewoon altijd strak doet (en de Tesla zelf geeft dan keurig op scherm 3x16A aan) blijft ik moeilijk snappen (het klopt allemaal als het goed is wel: oa door ai uit laten leggen en na alle rekensommen klopt het dan), maar Leap geeft het allemaal erg vaag weer en zo maak je je alleen maar zorgen! De interne verliezen van Leap lijken zo ook zo fors.

Welke waarden zien andere Leap C10 gebruikers met hun 1x16A of 3x16A lader/aansluiting hier?
Benieuwd. Want dit zijn toch de settings waar de meeste home-EV-laders op laden ivm 1x35A en 3x25A aansluitingen die bijna iedereen heeft.

[Afbeelding]
Nog een keertje:

Zijn er hier Leap C10 gebruikers die hun snelheid/ervaring willen delen mbt hun waardes bij thuis laden?

• DIY

DIY

Allewijn schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:26:
[...]

Nog een keertje:

Zijn er hier Leap C10 gebruikers die hun snelheid/ervaring willen delen mbt hun waardes bij thuis laden?
C10 AWD 2026. Gisteravond tijdens 3 fasen AC laden op dashboard afgelezen 12,4A 712V 8,8kW. Werkelijk opgenomen laadvermogen volgens onze Alfen pro line laadpaal 9,6 kW. 65kWh geladen in 7 uur (12% naar 100%).
Hoogste wat ik ooit op de paal gezien heb is 10,5kW dus het kan wat sneller, maar of het de loadbalacing is of een andere instelling is me niet helemaal duidelijk. Doorgaans heb ik hem op 1 fase zonneladen staan en laad de C10 dan volgens de laadpaal maximaal met zo’n 3,2 kW.

[ Voor 30% gewijzigd door DIY op 13-09-2026 13:09 ]

• sjefke9
Mealer schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 21:58:
[...]

Krijg de 300pk RWD van mij (met continental all season banden) echt niet uitgebroken. Is me 1x gelukt om iets te voelen, moest volgas met het stuur al helemaal om op nat wegdek, maar dat werd meteen gecorrigeerd door de auto zelf.
Ik schrik er eigenlijk ook van hoe snel dit gebeurt bij de auto, banden zijn Yokohama Advan sport EV.

Vandaag nog bij wegrijden op een rotonde, klopt toch dat dat slippende icoontje recht bovenin het scherm op wit moet staan, toch? niet oranje.

• RemcoVK
theduke1989 schreef op zondag 13 september 2026 @ 09:31:
[...]

voor mij was die 30€ per maand het niet waarom de 600pk versie te nemen. mijn 299pk variant haalt max 194kmh de 599pk yit met 10km meer, is dus onnodig natuurlijk.

heb mijne voor 250€ per maand en 80k over 4 jaar ansich prima!
Het zit 'm niet zozeer in topsnelheid voor mij maar meer acceleratie, grip en tractie. Het verschil in koppel tussen die twee versies had ik persoonlijk die drie tientjes wel waard gevonden..

• Mealer
sjefke9 schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:01:
[...]

Ik schrik er eigenlijk ook van hoe snel dit gebeurt bij de auto, banden zijn Yokohama Advan sport EV.

Vandaag nog bij wegrijden op een rotonde, klopt toch dat dat slippende icoontje recht bovenin het scherm op wit moet staan, toch? niet oranje.
Wit is TC aan, oranje is TC uit

• Allewijn
  • Niet online
DIY schreef op zondag 13 september 2026 @ 12:55:
[...]

C10 AWD 2026. Gisteravond tijdens 3 fasen AC laden op dashboard afgelezen 12,4A 712V 8,8kW. Werkelijk opgenomen laadvermogen volgens onze Alfen pro line laadpaal 9,6 kW. 65kWh geladen in 7 uur (12% naar 100%).
Hoogste wat ik ooit op de paal gezien heb is 10,5kW dus het kan wat sneller, maar of het de loadbalacing is of een andere instelling is me niet helemaal duidelijk. Doorgaans heb ik hem op 1 fase zonneladen staan en laad de C10 dan volgens de laadpaal maximaal met zo’n 3,2 kW.
Dankjewel voor doorgeven van jouw waarden.
Jouw waarden komen, omgerekend, op hetzelfde neer (bij jou zelfs nog iets meer verlies).
Jij hebt een c10 met het 800v systeem ipv het 400v systeem bij die van @Allewijn
Jouw boordlader geeft bij dat '800v' systeem 812v aan bij 12,4A. 812x12,4= 8828watt ofwel 8,8kW.
Bij mijn pa geeft ie 355v x 26,4A= 9,4kW.
Wat ook op het display aangegeven wordt.
Gelukkig, het klopt dus allemaal.
Maar ze zouden die laadverliezen niet moeten tonen. Net als andere merken. Werkt sterk verwarrend.
Bedankt voor het delen en nu weet mijn vader dat alles naar behoren werkt.

• FlyingGameGuy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-09 15:00
sjefke9 schreef op zondag 13 september 2026 @ 14:01:
[...]

Als ik je posts zo lees, lijkt het uitbreken sneller voor het komen dan bij de meeste.
Zelf heb ik er een set Dunlop zomerbanden opzitten en om de auto uit te laten breken, moet ik echt mijn best doen. En bij het wisselen van rijstrook op de snelweg, zo'n onstabiel gevoel te hebben, dat is simpelweg niet veilig en prettig.
Wat waren de omstandigheden van het wegdek op het moment dat het gebeurde?
Als ik Google op je banden, zien de reviews er wel goed uit.

• FlyingGameGuy
Ter info (denk dat de meeste de mail wel hebben gehad, maar toch):

"Dear Leapmotor Owners,

The server upgrade for the Leapmotor connected vehicle system will take place from 09:00 to 12:00 Beijing Time on September 17 (03:00–06:00 CEST / 01:00–04:00 UTC). During this period, the App and in-vehicle connected functions will be temporarily unavailable.

Please remember to carry your physical key or NFC key when driving. If remote control does not recover after the upgrade, please restart the vehicle and try again.

Thank you for your understanding and cooperation. If you have any questions, please contact your local dealer or customer service."

Zal voor ons in de nacht zijn, dus als het goed is merk je er weinig van.

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:47
Nou mooi, ik heb vanochtend een nieuwe NFC key laten inleren, de oude had tussen de keukendeur gezeten :P

|| iPhone Duo || Apple Watch Ultra 4 || MacBook Air M5 || AirPods Pro 3 || AirPods Max USB-c || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• sjefke9
FlyingGameGuy schreef op maandag 14 september 2026 @ 09:41:
[...]

Als ik je posts zo lees, lijkt het uitbreken sneller voor het komen dan bij de meeste.
Zelf heb ik er een set Dunlop zomerbanden opzitten en om de auto uit te laten breken, moet ik echt mijn best doen. En bij het wisselen van rijstrook op de snelweg, zo'n onstabiel gevoel te hebben, dat is simpelweg niet veilig en prettig.
Wat waren de omstandigheden van het wegdek op het moment dat het gebeurde?
Als ik Google op je banden, zien de reviews er wel goed uit.
Naja, dat gevoel krijg ik dus ook.

Wel iedere keer in sport-modus, mocht dat wat uitmaken.

Wegdek was licht vochtig/droog.

Ik ga komende tijd eens testen of ik verschil merk met TC aan of TC uit.

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 28-09 20:01
Weet iemand of je de “piepers” bij achteruit rijden harder kan zetten.

En een probleem, het linker scrollwieltje reageer nergens meer op iemand enig idee?

Verder hele fijne auto

• sjefke9
Vandaag het volgende probleem;

GPS vangt maar geen signaal, inmiddels al 2 uur onderweg door Nederland, en zoekt nog steeds.

Ook de ingebouwde spotify app laat niets meer zien, blijft blanco.
Misschien de update van vannacht niet goed verlopen? al was dat volgens mij enkel de app.

@Nordkapp nee geen idee, die instelling ook niet kunnen vinden.

• FlyingGameGuy
sjefke9 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 13:33:

GPS vangt maar geen signaal, inmiddels al 2 uur onderweg door Nederland, en zoekt nog steeds.

Misschien de update van vannacht niet goed verlopen? al was dat volgens mij enkel de app.

Klinkt alsof de auto (computer op wielen) een herstart nodig heeft.
Als je het snelle starten aan hebt staan, zet dit even uit. Laat de auto meer dan 15minuten uitstaan en start hem daarna weer op. Ben benieuwd of dan de verbinding hersteld is.

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 10:27
sjefke9 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 13:33:

Je kunt het Leapmotor C10-infotainmentsysteem opnieuw opstarten door de spraakbedieningsknop en het linker scrollwiel / ACC-wiel op het stuurwiel 10 tot 30 seconden ingedrukt te houden, totdat het scherm wordt gereset

• sjefke9
Voxxie schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 14:22:
[...]

Je kunt het Leapmotor C10-infotainmentsysteem opnieuw opstarten door de spraakbedieningsknop en het linker scrollwiel / ACC-wiel op het stuurwiel 10 tot 30 seconden ingedrukt te houden, totdat het scherm wordt gereset
Werkte!

Thanks, waar had je dat vandaan? AI?

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-09 10:27
sjefke9 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 16:05:
[...]

Werkte!

Thanks, waar had je dat vandaan? AI?
Nee, facebook groep ;)
Rij al ruim een jaar mijn C10 en de eerste weken was het vaker het geval dat hij GPS etc kwijt was.

Sinds de laatste updates gaat het steeds beter :)

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-09 21:53
In de nieuwe specsheets op de Leapmotor website staat de C10 REEV nu vermeld met 750kg trekgewicht, de volledig elektrische versies hebben nog wel 1500kg staan. Dit bevestigd mijn ervaring met het rijden met een caravan van 1300kg dat de REEV deze niet kan trekken op brandstof modus. Er moet altijd een gevulde accu meewerken. Gaat dit problemen geven bij een controle en/of zou dit een reden kunnen zijn om verhaal te halen bij de dealer? Ze hebben eigenlijk een auto verkocht met 1500kg trekgewicht waarvan ze nu zelf toegeven dat 750kg de max is.

• bentley11228
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 22-09 14:57
kleinelievewolff schreef op zondag 20 september 2026 @ 13:07:
In de nieuwe specsheets op de Leapmotor website staat de C10 REEV nu vermeld met 750kg trekgewicht, de volledig elektrische versies hebben nog wel 1500kg staan. Dit bevestigd mijn ervaring met het rijden met een caravan van 1300kg dat de REEV deze niet kan trekken op brandstof modus. Er moet altijd een gevulde accu meewerken. Gaat dit problemen geven bij een controle en/of zou dit een reden kunnen zijn om verhaal te halen bij de dealer? Ze hebben eigenlijk een auto verkocht met 1500kg trekgewicht waarvan ze nu zelf toegeven dat 750kg de max is.
Dit lijkt mij eerder een typefout in het specblad. Volgens mij heeft een actieradius niets te maken met het bepalen van het maximale trekgewicht van een auto, hiervoor zijn andere factoren bepalend.

Laatste C10 REEV op kenteken van 15.09.2026 heeft volgens de RDW gewoon een trekgewicht van 1500kg.

• Jorizimo
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 29-09 14:09
Iemand ervaring met de kofferbak verlichting? Zo ja hoor ik graag waar goeie te bestellen.

• Flavio
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:40
Kan iemand hier wat concreets vertellen over de laadsnelheid van 10-80% of 10-100% voor de AWD?

En is na de laatste software update de ACC echt bruikbaar? In alle reviews klagen ze over hoe slecht de ACC is maar die reviews zijn allemaal 6 maanden of ouder.

• XYRIS
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18:29
Ik kan alleen spreken over mijn C10 2024.

Van 69.9 kw, en 85kw max. Deze laad strak 80-85 van 20 tot 80%.

Kijk eens paar paginas terug daar hebben we het nog over gehad dat autos die 150kw of meer laden heeeel snel terugvallen.

Typ op google "laadcurve + model en uitvoering" en er zijn websites die dat voor alle wagens documenteren door uitlezing

Edit voor jou: https://evkx.net/nl/models/leapmotor/c10/c10_awd_81.9_kwh/chargingcurve/

[ Voor 20% gewijzigd door XYRIS op 30-09-2026 18:29 ]

• DIY

DIY

Flavio schreef op woensdag 30 september 2026 @ 17:56:
Kan iemand hier wat concreets vertellen over de laadsnelheid van 10-80% of 10-100% voor de AWD?

En is na de laatste software update de ACC echt bruikbaar? In alle reviews klagen ze over hoe slecht de ACC is maar die reviews zijn allemaal 6 maanden of ouder.
Persoonlijke ervaring bij mijn AWD 2026:
5-60% 185kW
60-80% 120kW
80-90% 80kW
90-100% 40kW

ACC is ok op lange 80 wegen en de snelweg als het rustig is. In de file handig, want dan versnelt en vertraagd hij zelf (incl stoppen).
Als het drukker is of met afwijkende bochten/belijning en rotondes is het een drama. Je voelt hem constant corrigeren, houd teveel afstand, mist rotondes compleet of versnelt ineens. Op hogere snelheid (op de snelweg) bij schemering al een paar keer een spontane remactie meegemaakt. Gelukkig reed er niemand achter.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste