Het grote Leapmotor C10 topic

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

• sjefke9
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:51
Jep, dat ga ik dan maar doen!
Het maakt trouwens niet uit bij welke paal ik dit doe.

Een andere constatering over het rijgedrag;

Ik heb de versie van 300pk, dat is opzicht wel lekker :) 600pk was mij wat te overdreven.
Maar in de sportstand als onepedaldrive uitstaat (want dan is die nog feller) ontstaat al snel slip gevaar, merk ik, haha.
Als ik het gaspedaal plank tot op de bodem, en draai het stuur lichtjes dan hoor en voel je de banden/achterkant al wegslippen, er is hier geen elektronisch systeem voor die dat corrigeert?

Nu rijd ik natuurlijk niet altijd op deze manier, maar was even opzoek naar grenzen van de auto, die je in de sportmodus al erg snel tegen komt.
In bijvoorbeeld een BMX ix3 lukte dat mij dat nog niet misschien, allerlei systemen zorgen ervoor dat de banden niet slippen.

Was m laatst vergeten uit sport te halen.. stond stil en wilde de weg opdraaien (haakse bocht), gaf ±70% gas met het resultaat dat de wagen 180 graden omging, haha, schrok mijn eigen kapot.
Meende dat die in ECO stond, maar toch nog in SPORT.
Gelukkig geen schade o.i.d. en zag niemand het.

• Tuttivini
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 12:54
Thuis met zoon een EV laadpaal geïnstalleerd (Webasto Unite).
Deze is ingesteld op 1 fase 16A (momenteel nog een 1 fase 35A aansluiting).
Geheel is wel voorbereid voor 3x25A, maar afwachten Stedin.

Het laden in onze Leap Motors C10 Pro Design (de 69,9kWh versie, afgelopen maand aangeschaft) wordt volgens mij niet goed weergegeven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dJjoDmIaQkMsTASVvV1NKcyg0HY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aii3vZB0sXdMkXLEytoWqO0I.jpg?f=fotoalbum_large
Ik zie dat hij maar met ~8,2A aan het laden is.
Nu heb ik al begrepen dat Leap de weergave geeft na interne laadverliezen, maar dan nog klopt dit volgens ons niet?...

Tesla model Y van zoon even aangesloten en doet instant 1x16A.

Ook met de meegeleverde 'granny charger' van Leap (en die van Tesla) geprobeerd die respectievelijk 10A en 13A doen, maar ook dan worden véél lagere live laadwaardes op de C10 weergegeven.

Ervaren jullie dit ook? Gaat er iets verkeerd?

Samen met @Allewijn

• Mealer
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:19
sjefke9 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:25:
Jep, dat ga ik dan maar doen!
Het maakt trouwens niet uit bij welke paal ik dit doe.

Een andere constatering over het rijgedrag;

Ik heb de versie van 300pk, dat is opzicht wel lekker :) 600pk was mij wat te overdreven.
Maar in de sportstand als onepedaldrive uitstaat (want dan is die nog feller) ontstaat al snel slip gevaar, merk ik, haha.
Als ik het gaspedaal plank tot op de bodem, en draai het stuur lichtjes dan hoor en voel je de banden/achterkant al wegslippen, er is hier geen elektronisch systeem voor die dat corrigeert?

Nu rijd ik natuurlijk niet altijd op deze manier, maar was even opzoek naar grenzen van de auto, die je in de sportmodus al erg snel tegen komt.
In bijvoorbeeld een BMX ix3 lukte dat mij dat nog niet misschien, allerlei systemen zorgen ervoor dat de banden niet slippen.

Was m laatst vergeten uit sport te halen.. stond stil en wilde de weg opdraaien (haakse bocht), gaf ±70% gas met het resultaat dat de wagen 180 graden omging, haha, schrok mijn eigen kapot.
Meende dat die in ECO stond, maar toch nog in SPORT.
Gelukkig geen schade o.i.d. en zag niemand het.
Rechtsbovenin je scherm zit een logo van een uitbrekende auto, als die wit is staat die functie aan, oranje is die uit. Als je erop drukt kun je hem aan of uit zetten.

En je hebt in je menu nog ergens een functie elektronische stabiliteit, kijk of die aanstaat.

Anders weet ik het ook niet.

• HBO88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:49
Tuttivini schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:53:
Thuis met zoon een EV laadpaal geïnstalleerd (Webasto Unite).
Deze is ingesteld op 1 fase 16A (momenteel nog een 1 fase 35A aansluiting).
Geheel is wel voorbereid voor 3x25A, maar afwachten Stedin.

Het laden in onze Leap Motors C10 Pro Design (de 69,9kWh versie, afgelopen maand aangeschaft) wordt volgens mij niet goed weergegeven:
[Afbeelding]
Nu heb ik al begrepen dat Leap de weergave geeft na interne laadverliezen, maar dan nog klopt dit volgens ons niet?...

Tesla model Y van zoon even aangesloten en doet instant 1x16A.

Ook met de meegeleverde 'granny charger' van Leap (en die van Tesla) geprobeerd die respectievelijk 10A en 13A doen, maar ook dan worden véél lagere live laadwaardes op de C10 weergegeven.

Samen met @Allewijn
je hebt de laadpaal zelf aangesloten. Je zeg 1 fase 16A, maar in je scherm zie ik staan 350V. Dat klopt dus al niet.

• DIY
  • Registratie: September 2022
  • Nu online

DIY

HBO88 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:48:
[...]

je hebt de laadpaal zelf aangesloten. Je zeg 1 fase 16A, maar in je scherm zie ik staan 350V. Dat klopt dus al niet.
Je ziet in het scherm de accuspanning vd auto, niet de laadspanning van je paal. Zo te zien is deze C10 het 2025 model met het 400V plafform. Het 2026 model is 800V.

• DIY
  • Registratie: September 2022
  • Nu online

DIY

Tuttivini schreef op donderdag 10 september 2026 @ 12:53:
Leap Motors C10 Pro Design (de 69,9kWh versie, afgelopen maand aangeschaft) wordt volgens mij niet goed weergegeven:
~[Afbeelding]

Samen met @Allewijn
Stroom x spanning = vermogen
13A x 230V = 2990W
8,2Ax 350V = 2870W

Je laad dus met zo’n 12,5A, dus dat is normaal als dit met een grannycharger of na de interne verliezen is.

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
HBO88 schreef op donderdag 10 september 2026 @ 16:48:
[...]

Het aansluiten klopt absoluut. Die 350V is, net zoals @DIY ook al zegt de DC boorspanning.....

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
DIY schreef op donderdag 10 september 2026 @ 18:34:
[...]

Stroom x spanning = vermogen
13A x 230V = 2990W
8,2Ax 350V = 2870W

Je laad dus met zo’n 12,5A, dus dat is normaal als dit met een grannycharger of na de interne verliezen is.
Erg verwarrend dat de Leap alle waardes incl laadverliezen weergeeft en amperes op basis van die ~350v boorspanning.
Maar het lijkt dus te kloppen op 1x16A....(!?)

Net de C10 ook even bij mij aangesloten op een 3x16A paal en dan geeft die ~26,6A weer.
De lader zegt op dat moment dat hij ~10,1kW vermogen geeft.

Waarom het geen strak 11kW is, zoals dezelfde paal op mijn Tesla gewoon altijd strak doet (en de Tesla zelf geeft dan keurig op scherm 3x16A aan) blijft ik moeilijk snappen (het klopt allemaal als het goed is wel: oa door ai uit laten leggen en na alle rekensommen klopt het dan), maar Leap geeft het allemaal erg vaag weer en zo maak je je alleen maar zorgen! De interne verliezen van Leap lijken zo ook zo fors.

Welke waarden zien andere Leap C10 gebruikers met hun 1x16A of 3x16A lader/aansluiting hier?
Benieuwd. Want dit zijn toch de settings waar de meeste home-EV-laders op laden ivm 1x35A en 3x25A aansluitingen die bijna iedereen heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qvquOlzUcKdfX_ohEAZIm7UEHos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aa9yX9ky0nJKd507MhFsQAuE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Allewijn op 10-09-2026 21:41 ]

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste